PK w Wiśle: Konkurs odwołany

  • 2010-02-28 14:12

Niestety, z powodu silnego wiatru niedzielny konkurs Pucharu Kontynentalnego w Wiśle-Malince został odwołany.

Od rana dziś w Wiśle bardzo mocno wiało. Najpierw odwołana została seria próbna, która miała rozpocząć się o 11:00.

Początek pierwszej serii konkursowej był dwukrotnie przesuwany, najpierw na godzinę 12:30, następnie na 13-tą, jednak pogoda nie pozwoliła dziś na bezpieczne skakanie w Wiśle. Wiatr w porywach dochodził nawet do 12 m/s.

Kolejny konkurs Pucharu Kontynentalnego już za tydzień, na nowej skoczni w Oslo (HS 134).

Lista startowa, PK w Wiśle, 28.02.2010
NrZawodnikKraj
1 ZNISZCZOL Aleksander POL
2 TAJNER Tomislaw POL
3 YLIPULLI Anssi FIN
4 WERT Trevor USA
5 TUDOR Remus ROU
6 KULMALA Mika FIN
7 SAMMELSELG Siim-Tanel EST
8 LUNARDI Michael ITA
9 PAERN Illimar EST
10 MIETUS Krzysztof POL
11 FALLER Jonas GER
12 SINDLER Denis SVK
13 JOHNSON Nick USA
14 ZAPOTOCZNY Andrzej POL
15 SWENSEN Vegard NOR
16 MAEAETTAE Jarkko FIN
17 DE CRIGNIS Alessio ITA
18 KAUHANEN Mika FIN
19 SOLHEIM Erik Lyche NOR
20 KOT Jakub POL
21 LAMB Chris USA
22 GLASDER Michael USA
23 ZYLA Piotr POL
24 LEVKIN Evgeni KAZ
25 VACULIK Ondrej CZE
26 KOROLEV Alexey KAZ
27 VILBERG Andreas NOR
28 KARAULOV Ivan KAZ
29 KARPENKO Nikolay KAZ
30 BALKAASEN Fredrik SWE
31 RUTKOWSKI Lukasz POL
32 MURANKA Klemens POL
33 KOZISEK Cestmir CZE
34 LEYHE Stephan GER
35 STOCH Kamil POL
36 BACHLEDA Marcin POL
37 HORST Florian GER
38 PAULI Arthur AUT
39 ZIMA Rok SLO
40 DELLASEGA Roberto ITA
41 HVALA Jaka SLO
42 LEBAN Luka SLO
43 KOKKONEN Akseli NOR
44 GANGNES Kenneth NOR
45 LOBBEN Thomas NOR
46 HULA Stefan POL
47 HAYBOECK Stefan AUT
48 SLIZ Rafal POL
49 THURNBICHLER Thomas AUT
50 SCHOFT Felix GER
51 URBANC Rok SLO
52 MIETUS Grzegorz POL
53 JUDEZ Dejan SLO
54 MECHLER Maximilian GER
55 SKLETT Vegard-Haukoe NOR
56 BOGNER Tobias GER
57 KRAMARSIC Matic SLO
58 TEPES Jurij SLO
59 DELLASEGA Diego ITA
60 MATURA Jan CZE
61 HRGOTA Robert SLO
62 FREUND Severin GER
63 THURNBICHLER Stefan AUT
64 MUSIOL Julian GER
65 STROLZ Andreas AUT
66 FETTNER Manuel AUT
67 HAYBOECK Michael AUT
68 UNTERBERGER David AUT

Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (26381) komentarze: (103)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Reprezentanci Polski na PK w Oslo

    Występy w sezonie 2009/2010 w PK:

    G.Miętus ---.--- 19,38,19,33,10,01,51,05,22,52,24 -- 27 miejsce - 211 pkt
    R.Sliż -----.----- 64,27,43,41,52,28,49,03,17,03,11 -- 33 miejsce - 165
    M.Bachleda ---- 49,24,13,13,17 ----------.------------- 63 miejsce -- 61
    K.Murańka --.-- 12,17,39,24,25 ----------.------------- 73 miejsce -- 49
    J.Kot ----------- 40,25,33 ------------------------------ 120 miejsce --- 6
    A.Zapotoczny - 39,54,DSQ ---------------------------- bez pkt PK
    K.Miętus ------- 40 -------------------------------------- bez pkt PK

    W składzie brak najwyżej sklasyfikowanych w PK:

    15 miejsce - M.Kot ------ 302 pkt
    19 miejsce - D.Kubacki - 240
    -----------------
    35 miejsce - S.Hula ----- 160

  • jozek_sibek profesor
    Polacy i ich rywale do "55" rankingu WRL

    Polacy w "55"rankingu WRL(przed konkursami PN) - pominąłem VI period poprzedniego sezonu,który zostanie wykasowany po pierwszym konkursie PŚ w Lahti:

    4.A.Małysz --.--- 836 pkt
    28.K.Stoch ------ 203
    38.Ł.Rutkowski - 147
    47.K.Mietus ------ 93
    ---------------------
    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL

    44.M.Hayboeck -- 98
    44.M.Cikl --------- 98
    46.R.Ljoekelsoey- 94
    ------------------
    47.K.MIĘTUS ----- 93
    ------------------
    48.J.Happonen --- 87
    49.K.Gangnes ---- 82
    49.M.Innauer ----- 82
    51.P.Pikl ---------- 81
    52.K.Funaki ------ 79
    53.A.Kokkonen -- 75
    54.S.Freund ------ 72
    55.P.Karelin ------ 64
    ----------------
    56.L.Hlava ------- 58
    57.A.Bardal ------ 57
    58.J.Matura ------ 56
    ----------------
    59.M.BACHLEDA - 52
    ---------------
    60.B.Sedlak ------ 51
    61.A.Morassi ----- 49
    ---------------
    62.R.SLIŻ -------- 48
    ---------------
    63.P.Prevc ------- 44
    64.S.Hocke ------ 39
    --------------
    65.S.HULA ------- 37
    --------------
    66.I.Rosliakov --- 35
    66.A.Stjernen ---- 35
    68.O.Muotka ----- 34
    69.N.Alexander -- 33
    70.V.Sklett ------- 29
    71.H.Choi -------- 27
    72.A.Fannemel -- 26
    73.J.Aaraas ------ 24
    74.K.Sakuyama - 23
    ----------------
    74.G.MIĘTUS ---- 23

    Pozostali Polacy:

    84.M.Kot --------- 14
    89.D.Kubacki ----- 9
    94.J.Kot ----------- 5

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL

    Polacy w "55"rankingu WRL - koniec V periodu (decydujacym o kwocie startowej na VI period):

    3.A.Małysz --.-- 1145 pkt
    30.K.Stoch ------ 261
    40.Ł.Rutkowski - 165
    50.K.Mietus ------ 93
    ----------------------
    61.M.Bachleda --- 52
    63.S.Hula -------- 49
    65.R.Sliż --------- 48
    79.G.Mietus ------ 23
    86.M.Kot --------- 14
    91.D.Kubacki ----- 9
    97.J.Kot ----------- 5

    Polacy w rankingu WRL(przed konkursami turnieju Nordyckiego) - pominąłem VI period poprzedniego sezonu,który zostanie wykasowany po pierwszym konkursie PŚ w Lahti:

    4.A.Małysz --.--- 836 przed LGP - 542 pkt
    28.K.Stoch ------ 203 przed LGP - 145
    38.Ł.Rutkowski - 147 przed LGP -- 75
    47.K.Mietus ------ 93 przed LGP -- 60
    ----------------------
    59.M.Bachleda --- 52 przed LGP -- 32
    62.R.Sliż --------- 48 przed LGP ---- 0
    65.S.Hula -------- 37 przed LGP -- 15
    74.G.Mietus ------ 23 przed LGP -- 20
    84.M.Kot --------- 14 przed LGP ---- 0
    89.D.Kubacki ----- 9 przed LGP ---- 0
    94.J.Kot ----------- 5 przed LGP ---- 0

    Z powyzszej listy widać,że na LGP już dzisiaj mamy zapewnine tylko 4 miejsca (Ci sami zawodnicy co na VI period). Najbliżej "55" rankingu WRL są M.Bachleda i R.Sliż - ale ich ł.Kruczek nie powołał na konkursy Skandynawskie.
    Natomiast miejsce w "55" rankingu WRL na starty w zimowe PŚ nowego sezonu na dzis mają zapewnione:

    A.Małysz --.----- 542 pkt
    K.Stoch --------- 145
    Ł.Rutkowski ----- 75
    -------------------
    Pozostali Polacy którym pkt pozostaną po LGP - na dzień dzisiejszy:

    K.Mietus --------- 60
    M.Bachleda --.--- 32
    G.Mietus --------- 20
    S.Hula ----------- 15

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL

    Polacy w rankingu WRL - koniec V periodu (decydujacym o kwocie startowej na VI period PŚ):

    3.A.Małysz --.-- 1145
    30.K.Stoch ------ 261
    40.Ł.Rutkowski - 165
    50.K.Mietus ------ 93
    ----------------------
    61.M.Bachleda --- 52
    63.S.Hula -------- 49
    65.R.Sliż --------- 48
    79.G.Mietus ------ 23
    86.M.Kot --------- 14
    91.D.Kubacki ----- 9
    97.J.Kot ----------- 5

  • jozek_sibek profesor
    Polacy i ich rywale do "50" rankingu CRL

    Polacy w "50"rankingu CRL(przed konkursami w Norwegi) - pominąłem VI period poprzedniego sezonu,który zostanie wykasowany po pierwszym konkursie PK w Oslo:

    11.M.Bachleda -- 490 PKT
    18.M.Kot --------- 407
    20.D.Kubacki ---- 364
    21.S.Hula -------- 352
    23.G.Mietus ------ 334
    30.A.Małysz ------ 260
    33.R.Sliż --------- 251
    -------------------
    Rywale Polaków do "50" rankingu

    40.M.Mechler ---- 219 pkt
    41.N.Aleksander - 209
    42.J.Damjan ----- 200
    43.A.Damjan ---- 196
    43.A.Fannemel -- 196
    45.F.Schoft ------ 195
    45.CH.Ulmer ---- 195
    47.T.Thurnbichler-188
    48.J.Aaraas ------ 185
    48.H.Kim --------- 185
    50.S.Hayboeck -- 184
    ------------------------
    51.A.Hajek ------- 169
    52.D.Zauner ----- 157
    53.B.Sedlak ----- 153
    --------------------
    54.Ł.RUTKOWSKI-150
    --------------------
    55.E.Simon ------ 149
    56.K.Horlacher -- 144
    56.K.Horlacher -- 144
    58.A.Higashi ----- 128
    59.K.Gangnes --- 126
    60.K.Kovaljev --- 124
    60.B.Koch ------- 124
    62.V.Zagrafski -- 120
    63.J.Bogataj ----- 110
    64.R.Delasega --- 105
    64.H.Choi -------- 105
    66.L.Leban ------- 103
    66.J.Hvala ------- 103
    68.Boyd-Clowes - 102
    68.M.Innauer ---- 102
    70.D.Winkler ----- 101
    70.R.Zima -------- 101
    72.M.Meznar ----- 100
    73.F.Bjerkeengen - 97
    74.K.Yliriesto ------ 89
    -----------------
    74.K.MIĘTUS ------ 89
    -----------------
    76.A.Pauli --------- 86
    77.T.Lackner ------ 85
    ----------------
    78.K.STOCH ------- 81
    ---------------
    79.L.Hlava --------- 79
    80.J.Janda --------- 76
    81.R.S.Trofimov -- 75
    ---------------
    Pozostali Polacy:

    94.K.Murańka ----- 51
    102.J.Kot ---------- 42
    000.A.Zapotoczny- 12
    000.P.Żyła --------- 11
    000.J.Ziobro -------- 7
    000.D.Kowal -------- 5

  • jozek_sibek profesor
    Eliminacje

    Jeśli ktoś z wymienionych spisze się bardzo dobrze (stanie na podium PK w Oslo to może dołączyć do ekipy na PŚ i zastąpić najsłabszego.
    Tak się składa że 2 ostatnie konkursy PŚ tego sezonu odbywają się w Norwegi!
    12.03.2010 - Lillehammer
    14.03.2010 - Oslo

    Nie może być tak jat to było ostatnio przed ZIO,że eliminacją na zawody PŚ w Willingen był trening!
    Wygrał go A.Zapotoczny (w treningu był lepszy od M.Kota,R.Sliża - zawodników którzy w tym samym czasie stawali na podium PK w Zakopanem,oraz R.Kubackiego - 5 i 4 miejsce w Zakopanem).

    Nic nie mam do A.Zapotocznego,ale jak już pisał @daf jak można na tak głeboką wodę wpuścic zawodnika,który do czasu startu w PŚ w Willingen w tym sezonie ani razu nie startował w PK!

    Głupota i nieodpowiedzialnośc działaczy PZN doprowadziły do spalenia psychicznie młodego zawodnika odpowiedzialnego za wynik w konkursie drużynowym.
    Przed startem w PŚ w Willingen A.Zapotoczny w tym sezonie zaliczył starty w:

    Alpen Cup 18-19.12.2009 - 26 i 24 miejsce
    Alpen Cup 09-10.01.2010 - 28 i 24 miejsce
    FIS Cup 16-17.01.2010 - 6 i 5 miejsce (za K.Murańka,G.Miętus,J.Kot,J.Ziobro)
    PŚ Zakopane 22-23.01.2010 - 49 i 52 miejsce

    Tacy zawodnicy mogą startować w konkursach PŚ przy kwocie startowej 5 czy 6 kiedy nie są odpowiedzialni za wynik.

  • jozek_sibek profesor
    @daf

    Co do składu na PK w Oslo zgadzam się z Tobą całkowicie.

    Pewniakami powinni być:

    11.M.Bachleda -- 490 pkt w CRL po wykasowaniu za VI period 08/09
    23.G.Mietus ------ 334 - pewni nie bedzie startował w PŚ
    54.Ł.Rutkowski -- 150
    74.K.Mietus ------- 89
    94.K.Murańka ----- 51

    Pozostałe 2 miejsca ktoś z

    102.J.Kot ---------- 42 - na 90 %
    000.A.Zapotoczny- 12
    000.J.Ziobro -------- 7
    000.A.Zniszczoł --- debiut w PK

    M.Kotowi i R.Kubackiemu można dać tydzień na solidny trening i wystawić w ostatnich konkursach PK w Kuusamo (13-14.03.2010).

    18.M.Kot --------- 407 pkt
    20.D.Kubacki ---- 364

  • jozek_sibek profesor
    @alfons6669

    Oczywiście,że te 211 pkt rankingowych G.Mietusowi mogą niewystarczyć do utrzymania w "50" rankingu CRL - na koniec V periodu 200 pkt wystarczało.
    Tak jak piszesz te kilkanaście pkt (żeby być pewnym) może zdobyć w konkursach PK w Oslo (6-7.03.2010) lub w Kuusamo (13-14.03.2010) - przy limicie 7 napewno w nich bedzie startował.

  • anonim

    @jozek
    Moim zdaniem poza dyskusją jest fakt, że na ostatnie konkursy PK powinien jechać Rutkowski - na PŚ jest póki co nieco za słaby, zresztą w jego miejsce szansę powinien dostać Śliż (zwyżka formy) lub Grzesiek Miętus (na podobnym poziomie co Łukasz Rutkowski, jednak mniej doświadczony, a doświadczenie bardzo mu się przyda).
    Natomiast Łukasz Rutkowski ma bardzo realną szansę powalczyć o 8 miejsce dla nas w rankingu CRL (mielibyśmy wówczas komplet na lato i duży margines na zbieranie doświadczeń dla młodszych skoczków - 2-3 miejsca możnaby obsadzać młokosami, pozostałe 5-6 zawodnikami ukształtowanymi, mającymi walczyć o duże punkty).

    Oprócz Łukasza faktycznie Bachleda, Murańka, Krzysiek Miętus i ewentualnie pozostali nastolatkowie (Maciek Kot, Dawid Kubacki i Grzesiek Miętus - jeśli nie dostanie szansy w PŚ). Byłoby młodo i dość obiecująco. Wątpliwości mam co do Maćka Kota, bo jest bardzo nierówny. Może więc jednak Zniszczoł?

  • Snoflaxe weteran

    @jozek_sibek (jozek_sibek@interia.pl) , 01 marca 2010, 14:40
    Nie byłbym do końca pewien, czy 211 punktów wystarczy na miejsce w pierwszej "50" CRL. Ale myślę, że Grzegorz spokojnie latem wyskacze w najgorszym wypadku kilkanaście punktów. Chyba, że będzie skakał tak dobrze, że będzie startował w konkursach LGP ;)
    Ale możliwość wystawienia siedmiu zawodników w dwóch następnych periodach jest na pewno ciesząca. W każdym razie sam fakt.
    W razie słabszej dyspozycji może okazać się to problemem, bo niektórzy zamiast treningów i prób odbudowania formy, będą jeździć na konkursy.

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL - Puchar kontynentalny

    Poniżej przedstawiłem 3 rankingi CRL:

    1.Aktuany ranking CRL - decydujący o kwocie startowej na VI period.
    2.Wirtualny ranking po VI periodzie - miejsca i pkt (decydujacy o kwocie startowej na letnie konkursy PK).
    3.Wirtualny ranking po I periodzie sezonu 2010/2011 - tylko pkt Polaków (decydujacy o kwocie startowej na pierwsze konkursy zimowego PK sezonu 2010/2011).

    Takie zestawienia powinien mieć (i po każdym konkursie PK aktualizować je) PZN (Polski Zwiazek Narciarski).
    Oprócz formy zawodników są one pomocne przy doborze zawodników (przy ich równej formie)na kolejne konkursy PK.

    Jak widać polityka startowa nie polega na tym co ponizej napisał @daf,ale trzeba wybiec w przyszłość o 1 a nawet 2 periody!

    Z poniższych zestawień wynika,że gdyby Polacy opuścili ostatnie 4 konkursy PK tego sezonu,to na konkursy letnie PK i tak mamy zapewnione 7 miejsc.
    Natomiast na dzień dzisiejszy,na konkursy zimowe PK 2010/2011 miejsca w "50" mają 3 zawodnicy (M.Kot,D.Kubacki i G.Mietus) - R.Sliżowi i S.Huli brakuje około 40 - 50 pkt.

    Wniosek z tego jest taki,że zawodnicy

    M.Bachleda ---- 61
    K.Murańka ----- 49
    Ł.Rutkowski --- 30

    już teraz powinni startować w PK jesli chcemy mieć dużą kwotę startową,ponieważ w letnich konkursach PK mogą nie zdobyć tylu pkt co potrzeba lub w przypadku Ł.Rutkowskiego (może startować w LGP) braku startów w letnim PK.

    W konkursach Nordyckich PŚ powinni startować zawodnicy,którzy byli najlepsi w PK w Wiśle - ewentualnie po drużynówce i konkursie w Lahti najlepszy z 2 konkursów PK w Oslo może dołączyć do wspomnianej 4.

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL

    Polacy w rankingu CRL - koniec V periodu (decydujacym o kwcie startowej na VI period):

    12.M.Bachleda -- 502 pkt
    22.M.Kot --------- 407
    23.D.Kubacki ---- 390
    25.S.Hula -------- 352
    28.G.Mietus ------ 337
    29.R.Sliż --------- 325
    38.A.Małysz ------ 260
    -------------------
    62.Ł.Rutkowski -- 150
    72.K.Mietus ------ 112
    86.K.Stoch -------- 81
    91.K.Murańka ----- 73
    113.J.Kot ---------- 42
    124.P.Żyła --------- 31
    144.A.Zapotoczny- 16
    161.J.Ziobro -------- 7
    165.D.Kowal -------- 5

    Polacy w rankingu CRL(przed konkursami w Norwegi) - pominąłem VI period poprzedniego sezonu,który zostanie wykasowany po pierwszym konkursie PK w Oslo:

    11.M.Bachleda -- 490 - przed LPK --- 61 pkt pozostanie tylko
    18.M.Kot --------- 407 - przed LPK - 307
    20.D.Kubacki ---- 364 - przed LPK - 240
    21.S.Hula -------- 352 - przed LPK - 160
    23.G.Mietus ------ 334 - przed LPK - 211
    30.A.Małysz ------ 260 - przed LPK - 100
    33.R.Sliż --------- 251 - przed LPK - 165
    -------------------
    54.Ł.Rutkowski -- 150 - przed LPK -- 30
    74.K.Mietus ------- 89 - przed LPK ---- 0
    78.K.Stoch -------- 81 - przed LPK -- 60
    94.K.Murańka ----- 51 - przed LPK -- 49
    102.J.Kot ---------- 42 - przed LPK ---- 6
    --------------------------
    000.A.Zapotoczny- 12 - przed LPK --- 0
    000.P.Żyła --------- 11 - przed LPK --- 9
    000.J.Ziobro -------- 7 - przed LPK --- 7
    000.D.Kowal -------- 5 - przed LPK --- 5

    Z powyzszej listy widać,że na letnie starty w PK już dzisiaj mamy zapewnine 7 miejsc (Ci sami zawodnicy co na VI period).
    Natomiast miejsce w "50" rankingu CRL na starty w zimowych konkursach PK nowego sezonu na dzis mają zapewnione

    M.Kot --------- 307 pkt
    D.Kubacki ---- 240
    G.Mietus ------ 211

    Blisko lub najbliżej tego celu są:

    R.Sliż --------- 165 pkt
    S.Hula -------- 160
    A.Małysz ------ 100
    M.Bachleda ---- 61
    K.Stoch -------- 60
    K.Murańka ----- 49
    Ł.Rutkowski --- 30

  • anonim

    @andbal
    I tak samo bardzo jak to że powinien jechać jestem przekonany, że nie pojedzie, bo kadra już dawno została wybrana i jest wożona bez względu na formę. Dla zachowania twarzy, że kadrę olimpijską dobrano słusznie, do końca sezonu nie zostanie modyfikowana. W końcu teraz teoretycznie jest u szczytu formy! A jeśliby Kruczek zrezygnował z któegoś z olimpijczyków przyznałby się tym samym, że nie przygotował swojej kadry optymalnie na najważniejszą imprezę czterolecia. Stawiam na Małysza, Stocha, Hulę i Rutkowskiego. Będę zdziwiony jeśli Kruczek wybierze inny skład.

  • andbal profesor
    @ daf

    Należy przyjąć, że to zawody PK w Wiśle (startowali wszyscy najlepsi skoczkowie Polski) były kwalifikacjami do TN. Zatem Rafał Śliż będąc trzecim z Polaków powinien pojechać na TN.

  • anonim

    @jozek
    Rozumiem Twój punkt widzenia, jednak boję się, że dodatkowe miejsca w PŚ i (sugerowany przez Ciebie) brak wymagań dla zawodników spoza czwórki w kwestii wyniku doprowadzą do tego co mamy w PK - na zawody będą wożeni (będący notorycznie bez formy, czy po prostu słabi?) w synowie Jana Kowala lub (będący w beznadziejnej ostatnio formie) pana Kota. Ostatnio szansę dostał wprawdzie Zapotoczny, ale po pierwsze nie taką o jakiej piszesz (od razu głęboka woda, co spaliło go psychicznie) a po drugie - raczej na zasadzie "braku laku". A Grzegorz Miętus swoje szanse dostał o dobre dwa-trzy tygodnie za późno.

    Zgadzam się z Tobą, że polityka startowa (pomimo nieustannej deklaracji walki o limity) sprawia wrażenie jakby była prowadzona przy kieliszku, i to nie pierwszym (jeśli decydent nie był pijany, to możliwość jest już tylko jedna - zaawansowany idiotyzm). A działania wobec Rafała Śliża to już chyba tylko zła wola i chęć złamania zawodnika (najwyraźniej jest solą w czyimś oku). Kilku już się złamało, a Rafał twardo walczy i tym chyba doprowadza kogoś do szału.

    Reasumując - mimo ciekawych i rozsądnych argumentów - nadal uważam, że na zbieranie doświadczeń miejsce jest w PK - PŚ tylko dla najlepszych z PK (Małysz i ewentualnie Stoch poza "konkursem"). Efekty w postaci zwiększonego limitu w PŚ pownny przyjść same i raczej wskutek planowej i regularnej polityki startowej a nie takiej szamotaniny jak teraz.

  • jozek_sibek profesor
    @ daf

    Wspomiałeś że niektórych zawodników nie ma co ciągnąć na PŚ i słabymi wynikami dołować ich psychicznie. Zgadzam się w 100% - dlatego potrzebne jest to 5 miejsce żeby taki zawodnik okrzepł (nie myśląc że jest odpowiedzialny za wynik) jak to było w ostatnich PŚ przed ZIO.
    W indywidualnym konkursie PŚ w Willingen mieliśmy prawo wystawić 4 zawodników i tym 4,który dojechał okazał się być A.Zapotoczny.
    Zawodnik młody i niedoświadczony (49 i 52 w PŚ Zakopanem) - wygrał treningi do wyjazdu,ale nie sprawdził się(za duża odpowiedzialność). Musiał startować w drużynówce - tylko 4 zawodników tam mieliśmy (limit i brak manewru).
    To samo będzie w konkursie drużynowym za tydzień w Lahti ( dzień wcześniej kwalifikacje w konkursie indywidualnym - przy 5 dawałyby szanse manewru).

    Nawiązując nadal do wewnętrzych eliminacji to.................
    A.Zapotoczny wygrywa rywalizację z zawodnikami,którzy starują w tym samym czasie w PK!
    M.Kot -------- 2 i 6 miejsce w Zakopanem
    D.Kubacki --- 5 i 4
    K.Murańka - 12 i 17

    Z pozostałych kandydatów, z 6 zawodników (zainteresowani znajdą ten news) - 5 najlepszym miała startować w I konkursie.
    Z tej 6 został został wyeliminowany R.Sliż!
    Zastąpił kogo? K.Kowala,który NIDGY nie zdobył ani jednego pkt PK czy letniego PK!
    R.Sliż tak w treningach jak i w konkursie zaprezentował się znakomicie - 3 miejsce!

    W nagrodę za najlepszy wynik w PK Zakopanem został odstawony ....gdzie?

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(42), 2010-03-01 07:39:40 ***

  • jozek_sibek profesor
    @ daf

    Króciutko.
    Pamietasz PŚ w lotch - Kulm?
    Pewniak K.Stoch odpsdł w kwalifikacjach,a kto punktował?
    Przez 10 lat walczyliśmy w 4 w PŚ i tak ma byc dalej?
    Jeśli bedziemy mieć limit 4 zawodników w PŚ,to młodzi zawodnicy nigdy nieoswoją się z atmosferą PŚ. Przecież może startować 4 najlepszych + 1 z młodszych wybijajacych się zawodników lub ktoś kto jest w słabszej formie,ale ma szansę w rankingu WRL wywalczyć dodatkowe miejsce na następny period!
    Taką okazję mieliśmy w konkursach PŚ w Engelbergu - pomimo limitu 6 zawodników Ł.Kruczek nie skorzystał z "usług" R.Sliża,któremu w aż 3 konkursach wystarczyło zdobyc jeden pkt ażeby Polska na bardzo ważny T4S miała 5 zawodników!

    Wiem,że wtedy R.Sliż był w słabej formie,ale można było ryzykować przy takim limicie i brakujacych pkt azeby na T4S mieć 5 reprezentantów.
    Pisałem ja i inni, i ktoś napisał,że jak w Szwajcarii Rafał niewystaruje to Ł.Rutkowski i M.Bachleda T4S oglądać będą w telewizji co się stało faktem.
    Radziłem żeby w PŚ w Engelbergu startował R.Sliż zamiast Ł.Rutkowskiego,który słabo spisywał się w PŚ.
    Łukasz po 28 miejscu w PŚ w Kuusamo,słabo wypadł w Lillechammer - 41 i 47 miejsce.

    Proponowałem takie rozwiązanie nie tylko dlatego,że R.Sliż mógł dla Polski wywalczyć 5 miejsce na T 4 S,ale przy takiej roszadzie Ł.Rutkowski miał szansę wywalczyć dla Polski 6 miejsce na kolejny III period w PK - w 2 konkursach na Łotwie w Otepaa wystarczyło zdobyć 13 pkt!
    Ł.Kruczek wystawiając Ł.Rutkowskiego w PŚ w Engelbergu - 60,37 i 50 miejsca w tych konkursach ....................."pozwolił" Łukaszowi na spędzenie Nowego Roku w domu.

    Zła polityka startowa doprowadziła do tego,że w V periodzie PK mieliśmy 5 zawodników i w najkrótszym III periodzie(tylko 2 konkursy PK w Engelbergu) nie został wystawiony M.Kot,któremu w tych 2 konkursach wystarczyło zdobyć 18 pkt ażeby Polska miała 6 miejsc na IV period PK.

    Ktoś powie ,że M.Kot był w formie takiej jak teraz - tydzień wcześniej w PK w wspomnianym Otepaa zająłał 13 i 5 miejsce (Ł.Rutkowski pewnie byłby lepszy), i zamiast startować w Engelbergu to DECYDENCI woleli na te konkursy wystawić M.Bachledę i R.Sliża którym pkt PK do niczego nie były potrzebne.

    Miało być króciutko a wyszło jak widzisz.
    Przepraszam Ciebie jozek, ale te Twoje ortografy.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(42), 2010-03-01 07:37:10 ***

  • anonim
    Kolejny dramat PZN!

    Tajner musi odejść już nie moge patrzeć na typa...;/

  • anonim

    @andbal
    Ale po jakie licho nam pięć miejsc w PŚ, skoro obok Małysza na jako takim poziomie skacze w tym momencie jeszcze tylko dwóch naszych skoczków (Stoch i Hula). [Oczywiście Małysz świetny nie jako taki]. Rutkowski, Krzysiek i Grzesiek Miętus w tym momencie czwarta dziesiątka - nie ma sensu ich włóczyć na PŚ żeby ich dołować słabymi wynikami, lepiej niech się spokojnie odbudowują psychicznie w PK. Może zresztą dobrze byłoby ich zabrać na kilka tygodni Kruczkowi - mam coraz większe wątpliwości co do poziomu przygotowania kadry przez naszego Obertrenera...

    Przy takim poziomie naszych skoków, raczej trzeba walczyć o pełny limit ośmiu skoczków w PK - im większa grupa będzie jeździła na zawody tym większa szansa, że ktoś się wykreuje, tak jak w tym sezonie Grzesiek Miętus.

    Wydaje się, że na dzisiaj taktyka powinna być taka, że na zawody PŚ powinni jeździć Małysz ze Stochem + dwóch wyróżniających się z PK (mniejsza o nazwiska - kto się wyróżnia ten przeskakuje do PŚ). Być może, przy licznej naszej obsadzie łatwiej też byłoby mieć kogoś w pierwszej trójce periodu i w ten sposób zdobywać piąte miejsce w PŚ. Zasada jest prosta - wywalczył sobie miejsce - startuje. Skończy się period a nie wskoczy do "55-tki WRL" come back do PK.

    Moim zdaniem to byłoby bardziej motywujące niż to co przerabialiśmy w tym sezonie - 6 miejsc w PŚ, na które zabierani są skoczkowie pod formą, męczą się, dołują słabymi startami... Po co to komu, w imię oskakiwania się na obcych skoczniach? To samo przecież "oskakiwanie" można realizować w PK.

  • krwisty weteran

    Byłem dzisiaj w Wiśle na tych odwołanych zawodach. Jak ktoś chce obejrzeć foto z niedzieli i poczytać to zapraszam http://www.skokinarciarskie.pl/index.php?a=blog&b=wpis&id=35

  • anonim

    Zapraszam na kończące się dzisiaj aukcje autografów skoczków na allego pod nickiem "sonjo":
    http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=92428

  • andbal profesor
    @ Narta

    No to wyglada, że mnie nie zrozumiałeś/aś. Ja piszę o fakcie niewystawienia krajówki w Zakopanem i Śliża na PK w Kranj. Więc mnie chodziło o to, że niefrasobliwość i głupota decydentów zabrała nam 5te miejsce w PŚ. Natomiast nie miało to wpływu na limity PK. Zawodnicy którzy mogliby wywalczyć w tym czasie byli na IO. Zatem możemy mówić tylko o teoretycznych szansach wywalczenia limitu 8 w PK. Na odwołanie zawodów decydenci nie mieli wpływu. Zatem pisząc komentarz skupiłem się na decyzjach. Wystawienie krajówki w Zakopanem nie dałoby nam 8ego miejsca w PK. No bo kto miałby je wywalczyć. Natomiast na podstwie miejsc zajmowanych w jednym konkursie Pk w Zakopanem i dwóch w Brotterode łatwo udowodnić iz byłoby to wielce prawdopodobne.

  • Narta bywalec
    @andbal

    Twoja pomyłka. Mogło być nie 7, lecz 8 miejsc w CoC. Realna szansa była jeszcze do dziś.
    Niemniej trzeba podkreślić, że nie tylko dziś, ale tę szansę kilka razy marnowano w tym sezonie.

    Wczoraj napisałem o tym, kto miał do dzisiaj szansę na ósme miejsce.

  • alien początkujący
    zwrot

    to do kogo zwrócić się o zwrot pieniędzy? kto był ogranizatorem?

  • zenek bywalec
    LGP Wisła

    1.10.2010 będą przedostatnie zawody LGP w Libercu.
    Dwa dni później czyli 3.10 będą ostatnie zawody jednak FIS jeszcze nie podjął decyzji gdzie się odbędą !
    Może czekają aż gospodarze skoczni w Wiśle coś tam poprawią na skoczni i zawody będą w Wiśle!
    W końcu Wisła nie leży daleko od Liberca !11

  • andbal profesor
    @Narta

    Jaka pomyłka ? Czyja ?
    Za bardzo nie widzię jak moglibyśmy to 8 me miejsce zdobyć ?
    Piąte w PŚ to wszyscy wiedzą jak. Śliż powinien startować 2 razy w Zakopanem i dodatkowo 2 razy w Kranj.
    @Oferowane składy przez innych na PŚ.
    Jeśli podczas ostatniego PK Śliż był trzecim najlepszym Polakiem to dlaczego nie uwzględniacie go w składzie na TN ?
    Dla Macieja Kota i Dawida Kubackiego (tak jak zdecydowali trenerzy na drugi konkurs PK w Wisle) należy się odstawka od startów zarówno w Pk jak i PŚ. Obaj skończyli po 18 lat więc spokojnie niech odpoczywają od konkursów, przelotów i trenują a jak wróci lepsza forma to może załapią się na MŚ w lotach.

  • kozz początkujący
    Byłem tam

    Czyli Adama nawet nie było dzisiaj w planach? No to fest... A babka u której kupowałem bilet poinformowała mnie, że jeśli nie skoczy żaden zawodnik to zwrócą za bilet. W momencie kiedy odwołali namiotu niebieskiego już nie było ;) Zrobiłem sobie za to zdjęcie w miejscu w którym mnie [..] Ale i tak było git ;) Zdjęcia ze skoczkami i ich autografy zrehabilitowały odwołanie konkursu :)

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2010-03-04 22:04:06 ***

  • anonim
    adam

    a Adam Małysz nie dał nam 2 miejsc w PŚ( 3 w WRL) to nie mamy dodatkowego miejsca?

  • HKS profesor

    Można więc powiedzieć że PZN okradł Polskę z 5 miejsca na PŚ.

    Jakby startował w 3 konkursach w których powinien startować to pewnie by miał te 80 pkt więcej.

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w V periodzie PK

    Polacy w Zakopanem - sobota + niedziela

    1.M.Kot ------------ 2 -- 6 - 120 pkt PŚ
    2.D.Kubacki ------- 5 -- 4 -- 95
    3.R.Sliż ------------ x -- 3 -- 60
    4.K.Murańka ----- 12 - 17 - 36
    5.J.Ziobro -------- 27 - 30 -- 4
    6.K.Kowal -------- 37 - x

    Polacy w Kranju - sobota + niedziela

    1.M.Kot ----------- 17 - 23 -- 22 pkt PŚ
    2.D.Kubacki ------ 25 - 25 -- 12
    3.G.Mietus -------- 22 - 52 --- 9
    4.K.Murańka------ 39 - 24 --- 7
    5.A.Zapotoczny -- 39 - 54 --- 0 pkt

    Brotterode - sobota + niedziela:

    1.R.Sliż ----------- 17 -- 3 -- 74 pkt
    2.M.Bachleda ---- 13 - 13 -- 40
    3.D.Kowal -------- 64 - 30 --- 1
    4.M.Kot ----------- 41 - 63 --- 0
    5.P.Żyła ---------- 57 - 57 --- 0

    Polacy w Wiśle - sobota:

    1.A.Małysz --------- 1 -- 100 pkt
    2.K.Stoch ---------- 3 --- 60
    3.R.Sliż ----------- 11 --- 24
    4.S.Hula ---------- 14 --- 18
    5.Ł.Rutkowski ---- 15 --- 16
    6.M.Bachleda .---- 17 --- 14
    7.G.Mietus -------- 24 ---- 7
    8.K.Murańka ------ 25 --- 6
    ---------------------
    9.J.Kot ------------ 33
    10.K.Mietus ------- 40
    11.M.Kot ---------- 52
    12.D.Kubacki ----- 54
    13.A.Zapotoczny - DSQ

  • anonim
    -

    PZN teraz będzie miala pole do popisu więc stały,mi bywalcami na 3 period będą żyła, d. kowal, k. kowal i inne [...]
    Uważam, że można zrobić grupę 8 zawodników, którzy bedą jeździli na zawody, i w 1 konkursie 7 i za najsłabszego ten rezerwowy, jednak to dal PZN koszty, a pewniacy muszą jechać w końcu, i niby bez presji będą skakali i sie nie przyłożą, bo im nie będzie zależało, trzeba zmienić to
    najlepszy skład na Pk to: 1K.Murańka(musi sobie poradzić z presją, jest młody, nie doświadczony, a gdzie ma to doświadczenie zdobyć, zdobywa zcasami pkt i rokuje dorbze na przyszłóśc) 2M.Kot( udowodnił już, że potrafi stawać na podium, jest medalistą MŚJ, wiec to o czymś świadczy, ma duzą ilośc wystepów w PŚ, ale bez punktów, a teraz w Pk, może się odrodzi i będzie z niego pożytek jeszcze w PŚ) 3Marcin Bachleda( uważałem go za nielota, jednak to człowiek, który potrafi punktwoać w Pk i nawet w PŚ, jednak wole żeby skakał w Pk niz w PŚ) 4 Grześ Miętus( wygrał jedne zawody a to już coś, w PŚ też nieźle, mogą być z niego ludzie) 5 Krzyś Miętus( w Pś zdobył punkty, teraz obniżył loty, więc niech popróbuje poskakać w Pk, akurat moze zdobędzie dodatkowe miejsce na następny period) 6 Kubacki( jest niezły, brakuje mu doświadczenia, może zaistnieje niedlugo w A kadrze, a przynajmniej niech poskacze i pozna skocznie) 7 Zniszczoł( widać, że ma szanse stać się czołowym polskim juniorem, więc czemu go nie oskakać na zawodach, gdzie oczuje presje wyniku, bo tego polskim skoczkom brakuje) 8to ktoś młody z fis cup może ziobro albo byrt. Należy jeszcze dawać chłopakom najlepszym szanse występu w PŚ, i tak nie mamy nic do starcenia. Naprzykład zamiast Krzyśka mietusa i łukasza rutkowskiego, na TN wysłać hulę i bachledę, żeby zwiększyli nam limit. MOżna nawet zaryzykować i wziąć Grześka Mietusa, ma już 20 pkt i akurat może coś dorzuci. Ciekawi mnie skład na MŚwL w planicy, Małysz, stoch, rutkowski i hula zapewne, ciekawe kogo weźmie na rezerwowego, jeżeli wogóle to skłaniam się ku młodemu zawodnikowi, np. Mietusowi, albo kotowi (więc 4 zawodników razem grześ, krzyś, maciuś i kubuś)
    ------
    od moderatora:
    Ile razy mamy różnym osłom tłumaczyć, że obrażanie skoczków nie będzie na tej stronie tolerowane?

  • jozek_sibek profesor
    Najlepsi w V periodzie

    Sytuacja po I konkursie w Wiśle - końcowa.

    1.M.Fettner .------- Austria --- 505 pkt
    2.D.Unterberger .- Austria --- 471
    3.R.Ljoekelsoey -- Norwegia - 325
    4.J.Musiol --------- Niemcy .--- 229
    5.J.Matura -------- Czechy .--- 224 - bez pkt - 40 miejsce
    6.A.Stjernen ------ Norwegia - 195
    7.S.Freund -------- Niemcy --- 177
    8.R.SLIŻ ---------- POLSKA--- 158
    9.R.Hrgota -------- Słowenia - 146 - bez pkt - 35
    10.M.KOT --------- POLSKA -- 142 - bez pkt - 52
    10.M.Eggenhofer - Austria --- 142
    12.D.Dellasega --- Włochy --- 128
    13.T.Lobben------- Norwegia - 127
    14.K.Gangnes ---- Norwegia - 122
    15.T.Bogner ------ Niemcy --- 115 - bez pkt - 33
    16.M.Hayboeck --- Austria --- 110
    17.D.KUBACKI --- POLSKA -- 107 - bez pkt - 54
    18.L.Leban .------- Słowenia - 103 - bez pkt - 31
    19.J.Hvala -------- Słowenia - 100
    19.A.MAŁYSZ .---- POLSKA -- 100

  • Narta bywalec
    @andbal

    Pomyłka, bo o mało co - gdyby nie błędy osób z PZN - świętowalibyśmy maxa w Pucharze Kontynentalnym, czyli osiem miejsc dla reprezentanów Polski.

  • mzreczek początkujący
    i się miejsca zmarnowały

    Zmornowały nam się miejsca w konkursie PK z kwoty krajowej przez odwołany konkurs

  • underdog stały bywalec

    Na Malince jest strasznie mało miejsca. Pod tym kontrstokiem jest ulica - widziałem to na realu i naprawdę, moim zdaniem, to szanse na organizacje tam PŚ są bliskie zeru. Już szybciej LGP ale jak to ktoś tu wspominał za często odwoływane są konkursy...

    Wielka Krokiew jest piękna, Malinka ładniutka i mała.

  • huncwotka doświadczony

    Obawiam się, że jeśli będą takie problemy z pogodą to Wisła nie doczeka się organizacji LGP, nie wspominając w ogóle o PŚ. A szkoda bo skocznia fajna, dla kibiców tylko trochę mało miejsca ale też bez przesady...ale zbyt często są tam odwoływane zawody...

  • Snoflaxe weteran

    @Stefan (*-64.ssp.dialog.net.pl), 28 lutego 2010, 15:20
    Jaka jest więc treść tego regulaminu? Podaj proszę link.

  • jozek_sibek profesor
    Kolejny protest

    autor: andbal (*194.126.210.200), 04 lutego 2010, 14:45
    @Kruk
    No właśnie, że wówczas nie umożliwiano innym zdobywanie "papierów" i konkurencja była mała. Jeśli wykorzystamy krajówkę w Wiśle 2x to:
    Po pierwsze pogoda może mam pokrzyżować plany i "skasuje" jedne zawody (oj wtedy będzie płacz).
    Po drugie nie będzie w tym czasie zawodów PŚ więc i konkurencja bedzie większa dla naszych juniorów.
    Po trzecie będzie to duża skocznia a puki co to juniorzy skaczą na małych w Lotosowych konkursach.
    Po czwarte jeśli nawet Tonio Tajner pojechał na PK (Neustadt) to był najlepszy z Polaków (wielu kibiców chwaliło tą decyzję na podstawie wyników z MP). Ale niezdobył punktów i poszedł w odstawkę.
    Po piąte: Zobacz kiedy i w jakich okolicznościach Grzesio Miętus zdobył pierwsze punkty PK i jak się potoczyła jego kariera. Czy na Miętusie należy powiedzieć stop. Więcej nam nie trzeba. Co nam jakieś Byrty, Zniszczoły czy inne Kłuski będą wchodzić w paradę?

  • jozek_sibek profesor
    @ AdJ

    autor: andbal (*194.126.210.200), 04 lutego 2010, 08:53
    @jozek_sibek
    Najkorzystniej to jest aby krajówkę w PK wykorzystać zarówno w Zakopanem jak i Wiśle.
    W pierwszym konkursie występuje 5 plus krajówka 8, tak aby wybrać najlepszych 5ciu na drugi dzień. To samo w Wiśle.
    Po drugie w przypadku niewystawienia krajówki w Zakopanem w przypadku złej pogody i odwołania jednego z konkursów w Wiśle krajówka by przepadła. Oczywiście W przypadku gdy piewszy konkurs w Zakopanem czy Wisle zostałby odwołany to wystawiamy krajówkę w drugim.
    Co do wystawienia krajówki to należałoby wystawić również najlepszych z zawodów Lotos czy Fis (Zniszczoł, Byrt). Jeśli MKot jst w słabej formie to mija się z celem wystawiania go do zawodów PK (brak zysków). To samo odnosi się do Żyły i DKowala. Niech trenują to moze znajdzie się miejsce dla nich w Wiśle.

  • Stefan stały bywalec

    alfonsie, nic tam w regulaminie ni ma coby kasy mieli nie oddać, a jak mają prawo przenieść to pytam na kiedy.

  • Ametyst początkujący
    LGP

    Wydaje mi się, że Zakopane mimo wszystko zorganizuje LGP 2010. Chyba więcej osób mogą pomieścić trybuny Wielkiej Krokwi niż Malinki? Poza tym COS wybuduje nowy pawilon, spieszą się żeby zdążyć specjalnie na tegoroczna LGP.

  • Snoflaxe weteran

    @fan (*220.interblock.pl), 28 lutego 2010, 15:00
    Twój ostatni argument jest zdecydowanie najbardziej przekonywujący.

    Przepraszam, jednak zdarzało się, że odwoływano zawody CoC w Zakopanem. Ale zupełnie nie rozumiem, dlaczego niektórzy obwiniają o to władze PZN.
    Wydaje mi się (jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić), że jeśli zawody zostają odwołane, to nawet jeśli dany kraj w późniejszym terminie również organizuje zawody, to grupa krajowa z odwołanego konkursu po prostu przepada.

    @mateusz
    Składy kadr ustalane są z reguły w kwietniu.

    @stefan
    Powinni oddać kasę? Wolne żarty.
    Przed zakopiańskimi konkursami PŚ czytałem regulamin, z którego jasno wynikało, że organizator może odwołać lub przesunąć zawody bez konsekwencji i bez zwrotu pieniędzy (co chyba oczywiste). Zapewne co do konkursów w Wiśle też taki regulamin został spisany, a wejście na skocznię oznacza akceptację regulaminu ;)

  • milat stały bywalec
    stefan

    W Zakopanem gdy odwołali konkurs też pieniędzy za bilety nie oddali.

  • anonim

    wczoraj mówił Andrzej Wąsowicz pod skocznią że staraja sie o letnią gp ale rywalizują z zakopanem o ta organizację

  • jozek_sibek profesor
    @AdJ

    Przed konkursami PK w Zakopanem bardzo dużo osób było za tym żeby "krajówkę" po jednym razem razie wystawić w Zakopanem i w Wiśle. Przejżyj archiwum. Ponizej mój wpis.

    autor: jozek_sibek (jozek_sibek@interia.pl) , 04 lutego 2010, 23:29
    Tak jak przewidywałem pół godziny temu.
    autor: jozek_sibek (jozek_sibek@interia.pl) , 04 lutego 2010, 22:46

    @andbal
    Gdzieś 3-4 tygodnie temu również pisałem,że najkorzystniej byłoby wystawić kwota krajową 1x w Zakopanem i 1x w Wiśle.
    Ponieważ szkoda byłoby nie wykorzystać 2x kwoty krajowej kiedy mamy 4 konkursy PK u siebie,z powodu odwołania z jakiś przyczyn jednego lub dwóch konkursów w Wisle.
    Tak było w sezonie 2006/2007. W pierwszym konkursie punktowało 5 Polaków,a drugi odwołano.
    Dwa lata wczesniej (sezon 2004/2005)było podobnie.W pierwszym konkursie punktowało 7 Polaków,a drugi przerwano kiedy do zakończenia konkursu pozostało 15 zawodników.
    Byli to zawodnicy,którzy powtarzali swoje skoki w I rundzie i w pierwszej 23 było 10 polaków a najlepsi już oddali swoje próby!

  • anonim
    złodzieje

    byłem tam dziisiaj,katastrofa,za bilety nie oddali i nawet przepraszam nie miał kto powiedzieć.A szpiker to idiota jakiś.

  • milat stały bywalec
    fan

    W Zakopanem też kilka razy odwołano zawody. W Zakopanem gdy nie było Adama przyszło ok. 30 ludzi. Więc w Wiśle zainteresowanie jest dużo większe. Co ty chcesz to nikogo nie obchodzi.

  • fan profesor

    @alfons6669
    Czemu ma nie byc zawodow w Wisle? Odpowiedzi jest wiele:
    -tam wieje na okraglo i ciagle jest cos z pogoda nie tak
    -slabe zainteresowanie ze strony kibicow gdy Małysz nie skacze
    - przepadaja limity i punkty
    - bo ja tak chce, i nie lubie skoczni w Wisle
    Wiec widzisz odpowiedzi jest wiele.Wszystkie sa trafne przemyslane i wartosciowe.Ktory argument uznasz za wiodacy i najbardziej wartosciowy to juz twoj wybór.

  • kibic_malysza profesor
    @xxx

    http://www.fis-ski.com/data/document/gp_calendar_jpgp10.pdf

  • Piotr S. weteran
    @alfons6669

    Mi nie chodzi by się czepiać, nie pamiętam jak było w poprzednich latach, ale trener Fijas był taki pewny siebie, a tu taka niespodzianka. To może denerwować, bo takie błędy sporo kosztują. Mam nadzieję, że to czegoś nauczy pana trenera.

  • AdJ doświadczony
    krajówka - Zakopane vs Wisła

    Dajcie już sobie spokój.
    Było przed Zakopcem krzyczeć i protestować, nt. złej decyzji o krajówce.
    Tyle że wtedy nikt nie wiedział jaka będzie w Wiśle pogoda, a wszyscy mieli inne rzeczy na głowie niż starty w PK.

  • AdJ doświadczony
    limity

    @Andbal:
    Muszę przyznać, że reguły wyznaczania limitów są dość zawiłe.
    Jednak mi wychodzi trochę inaczej...
    Wkrótce okaże się kto ma rację.

  • Samo stały bywalec

    Aż się prosiło by po jednej krajówce wystawić w Zakopanem i Wiśle, ale panowie z PZN-u mają swoiste niczym nie zmącone rozumowanie na ten temat.

  • anonim

    i Zniszczoł znowu nie zadebiutował... albo przeszkodzi pogoda albo nie dają mu szansy. Ma chłopak pecha.

  • kibic_malysza profesor

    Ale w oficjalnym kalendarzu FIS Grand Prix 21 i 22 sierpnia jest w Zakopanem.

  • jozek_sibek profesor
    3 tygodnie temu przestrzegałem

    autor: jozek_sibek (jozek_sibek@interia.pl) , 05 lutego 2010, 00:47
    Tylko żeby nieskończyło się to tak
    autor: jozek_sibek (jozek_sibek@interia.pl) , 24 marca 2007, 21:03

    Odwołanie konkursu
    To juz 2 taki przypadek w ostatnich 3 sezonach w Zakopanem.
    Poprzednio odwołano(przerwano) konkurs w sezonie 2004/2005 kiedy do zakończenia pozostały skoki 15 zawodników.
    Skoki oddali wszyscy najlepsi zawodnicy,do zakończenia konkursu pozostali zawodnicy z numerami startowymi 11 - 25.
    Do czasu przerwania w najlepszej 23 zawodników było aż 10 Polaków i wszyscy mieli szansę zapunktować!

    PK Zakopane 13.03.2005r:

    1 44 Nicolas Dessum -------- FRA 127.0m 126.6
    2 32 Mateusz Rutkowski -----POL 125.0m 124.5
    3 41 Juha-Matti Ruuskanen - FIN 125.5m 124.4
    4 28 Clint Jones ------------- USA 123.0m 119.4
    5 34 Marco Steinauer ------- SUI 120.0m 112.5
    6 48 Veli-Matti Lindstroem -- FIN 119.0m 112.2
    6 35 Jure Sinkovec ---------- SLO 119.0m 112.2
    8 49 Rafal Sliz --------------- POL 118.0m 110.4
    9 33 Stefan Hula -------------POL 115.5m 105.9
    10 43 Tomislaw Tajner ------POL 115.5m 105.4
    11 65 Joonas Ikonen --------FIN 115.5m 104.4
    12 47 Hiroki Yamada --------JPN 115.0m 104.0
    13 45 Fumihisa Yumoto -----JPN 114.0m 102.7
    14 39 Wojciech Skupien ----POL 114.0m 101.7
    15 42 Damien Maitre ------- FRA 113.5m 100.8
    16 26 Wojciech Tajner ----- POL 112.5m 98.0
    17 51 Bine Zupan -----------SLO 113.5m 97.8
    18 38 Marcin Bachleda ----- POL 111.5m 97.2
    19 40 Piotr Zyla -------------POL 111.0m 95.3
    20 52 Jure Radelj -----------SLO 110.5m 94.9
    21 30 Wojciech Topor ------POL 111.0m 94.8
    22 53 Lukas Hlava ----------CZE 110.0m 93.5
    23 46 Krystian Dlugopolski -POL 109.0m 91.7

    Miejsce w konkursie.Nr startowy.Nazwisko.Odległość.Pkt.

  • kibic_malysza profesor

    Jeszcze nie wiadomo czy będzie LGP w Wiśle, wczoraj wypowiadał się jeden z prezesików i powiedział, że Wisła wysłała pismo do FIS o organizacje LGP w dniach 21-22 sierpnia.

  • mateusz bywalec

    malyszka skąd informacja że latem ma być w Wiśle letnia grand prix

  • anonim

    Brawo polscy działacze. Każdy anonimowy komentator z internetu miał więcej rozumu w sprawie grupy krajowej w Zakopanem niż towarzystwo z PZN...

  • Snoflaxe weteran

    @HKS (*244.chello.pl), 28 lutego 2010, 14:26
    Może jestem niedoinformowany, ale czy jeśli kraj wystawia grupę krajową, a konkurs zostaje odwołany, to czy można ją wykorzystać w innym konkursie rozgrywanym w danym kraju?

  • jozek_sibek profesor
    @alfons6669

    W PK "krajówka" przepadła nam w Zakopanem 2 razy.
    W sezonie 2004/2005 - ostatni konkurs PK w sezonie 13.03.2005r oraz w sezonie 2006/2007,rownież ostatni konkurs w sezonie 18.03.2007r.

  • anonim
    @ malyszka

    skąd informacja że latem ma być w Wiśle letnia grand prix?

  • HKS profesor

    @alfons6669

    Jakby w Zakopcu mogła przepaść krajówka? musieliby dwa konkursy odwołać. Zawsze lepiej wystawić raz krajówkę a później wybrać na 2 konkurs najlepszych i najpotrzebniejszych. Nie dość że jest dobry przegląd to nie ma ryzyka zmarnowania... no ale kto tam myśli o takich rzeczach:)

  • Snoflaxe weteran

    @fan (*220.interblock.pl), 28 lutego 2010, 13:21
    Co roku odwoływane zawody? Latem rozegrano bez problemu 2 konkursy. Zeszłej zimy również. Mistrzostwa Polski rozegrano, w prawdzie w złych warunkach, ale rozegrano. Pierwsze mistrzostwa Polski w ramach otwarcia skoczni również. Czyżbym coś pominął?
    @Piotr S., @fan
    Po raz kolejny przepadła krajówka? Tez sobie nie przypominam podobnej sytuacji. Teraz wszyscy możemy być mądrzy, że powinna zostać wystawiona krajówka w Zakopanem. A gdyby tam odwołano konkurs, to również by przepadła.
    Mam wrażenie, że niektórzy szukają po prostu czegoś, do czego można się przyczepić i sobie ponarzekać.

  • anonim

    fajowa ta skocznia w oslo jest jeszcze by sie sprzydał puchar w wiśle ma byc letnia gp jak narazie

  • anonim

    Skład na PŚ: Małysz, Stoch, Hula, Rutkowski
    Skład na CoC: Śliż, G. Miętus, Bachleda, Murańka, J. Kot, Kubacki, Zapotoczny
    K. Miętus i M. Kot powinni odpocząć od zawodów i potrenować. Pierwszy będzie brany pod uwagę do kolejnych zawodów PŚ a drugi do kolejnych zawodów CoC.

  • max bywalec

    Niestety w PZN pracują dyletanci, tacy jak szef szkolenia i za bardzo nie w głowie im limity. Szkoda bo gdyby w Zakopanym wystawili Sliża mogło być to 5 miejsce w PŚ. Dobre i to 7 miejsc w PK tylko żeby startowali tam rzeczywiście najlepsi młodzi a nie wozili się Kowale i Tonie.

  • fan profesor

    A nie można było przełożyc to na poniedziałek? choć w sumie tam co zawody to wieje więc nic by to pewnie nie zmieniło.To da do myślenia w koncu komus żeby usunąc Wisłe z kalendarza PK.Zadna strata nie bedzie, a tak to tylko odwoływanie na okraglo konkursow, przypadaja limity i punkty.Zainwestujcie tam w hale jesli chcecie skakac w tym miasteczku, to bedzie najlepsze rozwiazanie.

  • andbal profesor
    Zajście

    Po tym całym zajściu to nawet nie wiem czy podawać limity na ostatni period tego sezonu.
    Puchar Świata (TN)
    Austria, Niemcy i Norwegia po 7,
    Japonia - 6
    Finlandia - 5
    Czechy, Polska, Rosja, Słowenia, Szwajcaria po 4,
    Francja i Włochy po 3,
    pozostałe po 2.
    Uwaga: Podczas konkursu w Lahti Ci co mają mniej jak 4 mogą 4 (ze względu na drużynówkę).
    Finlania i Norwegia mają do wykorzystania po razie krajówkę.
    PK
    Austria, Norwegia, Niemcy i Słowenia po 8
    Polska - 7
    pozostałe po 4
    Uwaga:
    Norwegowie mają do wykorzystania jeden raz krajówkę.

  • Piotr S. weteran
    @Maciek5052

    Trochę masz racji, ale możemy zawsze napisać co na ten temat i wyrazić swoją opinię. Działacze mogą nas zignorować i udawać, że się nic nie stało, ale muszą mieć świadomość, że przez to problemy nie znikną.

  • Maciek5052 profesor
    andbal

    Każdy popełnia błędy a że naszym działaczom zdarza się to dość często to nic na to nie poradzimy.

  • anonim
    Nowa skocznia w Oslo.

    Jest bardziej nowoczesna to widać ale jeśli chodzi o budowę to wydaje mi się że jest prawie identyczna do starej tylko ma inny punkt K...

  • andbal profesor
    Zagotowałem się

    Nie chcę nikogo obrażać. Lecz pisałem żeby jedną krajówkę wykorzystać w Zakopanem a drugą w Wiśle. To jakiś "mądrala" przekonywał że nie ma możliwości odwołania. Cytuję za sjp ""Nie ma obaw, że zawody mogłyby się tam nie odbyć i krajówka przepadnie. Skocznia w Wiśle jest wyposażona w specjalny sprzęt do mrożenia torów, śniegu też nie zabraknie. Chcemy tam wystawić większą ilość zawodników, bo w zeszłym roku dwa razy skład krajowy pojawił się w Zakopanem, teraz przyszła kolej na Wisłę. Poza tym z igrzysk wrócą kadrowicze, liczymy, że w zawodach wystąpią między innymi Adam Małysz, Łukasz Rutkowski czy Krzysztof Miętus" - przekonuje Piotr Fijas." I co ? Kto za tą decyzję odpowie ? A tak Śliż 2 razy wystartowałby w Zakopanem i wtedy to on pojechałby do Kranja i Niemiec. Teraz świętowalibyśmy pijąc szampana mając limit 5 na PS i 7 na PK.

  • Piotr S. weteran
    @Anika gg: 5476210

    Albo decydenci są zbyt aroganccy by korzystać z rad kibiców albo są wyjątkowo mało inteligentni.

  • Piotr S. weteran
    @fan (*220.interblock.pl),

    Masz rację. Trzeba było raz wystawić grupę krajową w PK w Zakopanem, a drugi raz w Wiśle. A trener Fijas był taki pewien, że nic nie przepadnie...

  • Anika profesor

    A tyle się mówiło (pisało), że nie można obu grup krajowych wystawiać w Wiśle, że jedna powinna być w Zakopanem. Ale ktoś uparcie nie chce iść po rozum do głowy...
    Najbardziej żal mi Olka Zniszczoła :(

  • Ametyst początkujący
    Nowa skocznia - Holmenkollen

    http://berkutschi.com/pl/front/galleries/show/199-holmenkollen?image=0

    Mimo wszystko wolałam starą:-(

  • fan profesor
    Mam nadzieje ze Wisla na dobre zniknie z kalendarza na najbliszy czas!!!

    Tam co roku odwoluja konkursy i co roku jest ten sam cyrk.Jak chcecie sobie skakac w tej wietrznej Wisle to zbudujcie lepiej hale.Dzieki waszej miescince tajfunowej doskonale przepadla nam krajowka po raz kolejny z reszta.JEstem przeciwnikiem rozgrywania tam PK i PS.

  • anonim

    Na berkutschi też jest o tym napisane, no cóż, nie ma tych zawodów, to trudno, czyli na następny period mamy odpowiednio w Pucharze Świata 4 skoczków i w Pucharze Kontynentalnym 7 skoczków.

  • anonim

    Z wyników na żywo

    Todays Competition cancelled

    Due to strong winds with a speed up to 12 m/s it was not possible to hold a safe skijumping competition. The second Wisla COC competition had to be cancelled today.

  • grzes bywalec

    ODWOŁANY
    http://www.skokinarciarskie.pl/index.php?a=news&b=pokaz&id=8275

  • manuel@ doświadczony

    Jednak dobrze, że wczoraj pojechałam na zawody, bo jakbym dziś miala stać i czekać pare godzin na rozpoczecie przy wiejacym wietrze to to miłe napewno by nie było :D

  • Maciek5052 profesor
    Mazik

    Chodziło o 50 CRL a nie ogólną klasyfikacje PK .

  • KisielDohko początkujący
    Zmiany

    Widoczne braki:
    Małysz;
    M. Kot;
    Kubacki...

    Fakt - Małysz zrobił jużtu swoje, ale mógłby nabić jeszcze trochę punktów rankingowych... Kot i Kubacki skakali wczoraj najsłabiej z naszych, ale to także wysoko sklasyfikowani zawodnicy... Wątpię, by Zniszczoł czy Zapotoczny, mimo, że to wielkie talenty, spisali się lepiej... Ale trzymajmy kciuki! No i fajnie, że jest mijsce dla Tonia i Żyły... :D

    W ogóle żeby skoki się odbyły... I oni chcą Puchar Świata. ;]

  • anonim
    Skoczek12

    Sory skoczek ale ja tez mieszkam nie daleko i u mnie wieje dosyć mocno może nie ciągle ale wiatr nie jest laminarny !
    Szkoda że Adaś nie skacze no ale jak to ktoś przede mną napisał swoje zrobił :D

  • Mazik początkujący

    Malysz wcale nie wykonal zadannia (w sensie ze nie dostal sie do pierwszej 50tki) o to przeciez chodzilo zeby byl ogolnie w pierwszej 50tce a jest 52 bodajze wiec musi skakac jeszcze zeby te pare ponktow uzyskac.

  • anonim
    @adas

    Przecież dużo ludzi jest tu z terenów podgórskich i górskich (Chodzi o Beskidy i Tatry). Gdzie indziej zainteresowanie skokami jest mniejsze.

  • Maciek5052 profesor
    mapiarzyk

    Dobrze że przynajmniej ktoś z naszych pojechał , lepsze to niż nic : D

    Mogli pojechać tam Bracia Kowale , w końcu punkty pewne , chyba że kogoś zdyskwalifikują : D tak jak to miało miejsce nie raz w PK , startowało zaledwie 25-27 skoczków a nasi nawet punktów nie zdobyli bo zostali zdyskwalifikowani ( mowa tu o Tajnerze i Pochwale : D )

  • anonim
    zal

    wiec jak malysz nie startuje to nie ma sensu ogladac zawody szkoda ze malysz nie startuje ;((((

  • anonim

    obawiam się, że dzisiaj się nie odbędzie. mieszkam w Wiśle i strasznie mocno wieję, tak jak już ktoś przede mną napisał : iść się prosto nie da a co dopiero skakać.

  • fan profesor

    A nie moga tego przelozyc na poniedzialek? Halny przeciez nie bedzie wial tam na okrągło, musi sie w koncu uspokoić widac.Zniszczoł sobie nie zadebiutuje na PK, bo albo PZN albo pogoda staja mu na przeszkodzie..

  • anonim

    Gdyby konkurs się odbył, to Aleksander Zniszczoł dostałby szansę debiutu w PK. Ciekawe jakby się spisał...

  • anonim

    niema szans ze bada dzisiaj skakac ... mieszkam kolo skoczni i wieje tak silny wiatr ze sie nawet isc prosto nieda a co dopiero skakac ;/ pozdrawiam :)

  • Maciek5052 profesor

    Ciekawe czy konkurs zostanie rozegrany , a nawet jeśli tak się stanie to Polacy będą daleko (przecież jesteśmy znani z tego że innym wieje pod narty a nam w plecy: D )

  • fan profesor

    No to kolejna grupa krajowa pojdzie w las.Powinni sie zastanowic nad rozgrywaniem konkursow w Wisle bo zawsze albo tam wieje albo sa sniezyce ze nie mozna nic zrobic.Zawsze jest loteria.No ale mowilem ze odwilz 10 stopniowa nie przyniesie nic dobrego i nie przyniosla.Wisła to takie polskie Kuusamo.

  • anonim

    http://tvelita.com/viewpage.php?page_id=47
    Transmisja w TVS

  • anonim

    http://www.justin.tv/ekstraklasa_polska#r=Ov1TTX4~

  • tomasz początkujący
    konkurs

    Hej ziomki wiecie gdzie jest transmisja. Dajcie namiary:)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl