Sześciu Polaków pojedzie do Planicy

  • 2010-03-16 14:43

Aż sześciu polskich skoczków trener Łukasz Kruczek zabierze jutro do Planicy, gdzie już w czwartek odbędą się oficjalne treningi oraz kwalifikacje do konkursu Mistrzostw Świata w lotach.

Jak poinformował Łukasz Kruczek, jeszcze dziś polska kadra skoczków trenowała na skoczni w Wiśle-Malince, jednak porywisty, zmienny wiatr mocno utrudniał skakanie.

Polski sztab szkoleniowy podjął decyzję, że szansę polatania na słynnym mamucie dostaną Stefan Hula, Łukasz Rutkowski, Kamil Stoch, Adam Małysz, Rafał Śliż oraz Marcin Bachleda.

Nasz kraj będzie mógł wystawić sześciu zawodników w oficjalnych treningach, jednak w kwalifikacjach będzie mogło wziąć udział już tylko czterech skoczków.


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (15627) komentarze: (168)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    do redakcji

    Szanowna redakcjo wyrażam wielką prośbę napewno popartą także innymi kibicami, aby redakcja skijumping zorganizowała po sezonie nasz wywiad z Adamem Małyszem. Wywiad polegał by na tym że kibice przesywali by pytania jakie chcieli by zadać Panu Adamowi a redakcja wybrała by te najciekawsze i zadała by je w imieniu kibiców Orłowi z Wisły.
    Prośbę swą motywuje nieodpartą chęcią bliższego poznania Adama Małysza.

  • anonim
    Zobaczymy

    No skład mamy dobry w drużynówce oczywiście klapa ale Małysz wygra przynajmniej jeden konkurs zobaczycie. Jestem zażenowany żenującą sytuacją jaka miała miejsce w Lahti kiedy Adaś skoczył w II serii słabo i zamiast wygrał zajął 3 miejsce. Żenujące...

  • pawlo500 bywalec

    No to teraz Rafał musi się wykazac w treningach by został zgłoszony do kwalifikacji .

  • jozek_sibek profesor
    Tak było 2 lata temu

    1.G.Schlierenzauer - 212.0m - 217.5m - 208.5m - 211.5m - 835.4 pkt
    2.M.Koch ------.------ 215.5m - 221.0m - 213.0m - 201.5m - 824.7
    3.J.Ahonen ----.------ 210.5m - 206.5m - 209.0m - 208.5m - 811.9
    4.B.E.Romoeren ---- 214.5m - 213.5m - 198.5m - 196.5m - 804.6
    5.J.Happonen ------- 202.5m - 210.5m - 201.0m - 207.0m - 801.7
    6.H.Olli -------------- 200.5m - 204.5m - 200.5m - 206.5m - 787.4
    7.T.Morgenstern ---- 205.0m - 213.5m - 194.5m - 193.5m - 784.3
    8.S.Ammann ---.---- 208.5m - 195.5m - 205.5m - 199.5m - 782.8
    9.A.Malysz ---------- 207.5m - 211.5m - 192.5m - 196.0m - 778.0
    10.A.Jacobsen ---.-- 194.5m - 202.5m - 203.0m - 201.5m - 775.3

  • jozek_sibek profesor
    Medaliści MŚ w lotach

    1996;
    1.A.Goldberger
    2.J.Ahonen
    3.U.Franc

    1998:
    1.K.Funaki
    2.S.Hannawald
    3.D.Thoma

    2000:
    1.S.Hannawald
    2.A.Widhoelzl
    3.J.Ahonen

    2002:
    1.S.Hannawald
    2.M.Schmitt
    3.M.Hautamaeki

    2004:
    1.R.Ljoekelsoej
    2.J.Ahonen
    3.T.Kiuru

    2006:
    1.R.Ljoekelsoej
    2.A.Widhoelzl
    3.T.Morgenstern

    2008:
    1.G.Schlierenzauer
    2.M.Koch
    3.J.Ahonen

    J.Ahonen medale co..............8 lat - raz srebrny raz brązowy na zmianę!!!

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2010-03-17 16:12:05 ***

  • anonim

    zgadzam si z PAWEL F1 co do wartosci nowego systemu ocen calkowite dno, skoki to czesc sportu zaleznego od wiatru i nie kazdy potrafi skakac przy przednim wietrze , tego trzeba sie uczyc, nie wolno tego niszczyc idiotycznymi przepsami ktore daja mozliwosc manipulowania, przyklad ostatni konkurs w OSLO, MALYSZ skaczacyo 5 metrow dalej 0od AMANA przegrywa konkurs

  • anonim

    No i dobrze.
    Latają tam po staremu.
    Adam jest bardzo zadowolony z tego.
    Są w koncu 4 serie indywidualne i przypadków być nie może po prostu trzeba skakać we wszystkich seriach bardzo dobrze i tyle.

    Nowy system na takiej imprezie tym bardziej takim mamucie by zawiódł.

  • pawelf1 profesor

    Nie mam zamiaru bronić "nowego systemu". Broń Boże! ( Choć kiedyś pokładałem w nim nadzieję)
    Ale prawda jest taka że o ile z nowym systemem jest żle to ze starym wcale nie jest lepiej (niestety). Jakos wszyscy zapominają że w starym systemie zawody w Oslo nie odbyły by się wogóle albo odbyła by się jedna wcale nie mniej loteryjna seria.
    Trzeba dodać że zawody rozgrywane na starych zasadach z reguły i tak są loteryjne , Przed totalną kompromitacją Fis bronił się roztaczając "OPIEKĘ " nad czołowymi zawodnikami. No ale co to ma wspólnego ze sportem ,."Nowy system " to niezbyt inteligentna i zdaje się skazana na porażkę , próba leczenia objawów , zamiast przyczyny choroby.
    A choroba jest oczywista --zbyt wielkie uzależnienie się skoków od wiatru poprzez sztucznie zwiększaną aerodynamikę skoczków.Kosmiczny sprzęd i odchudzanie skoczków do wagi dorodnego kurczaka musiąło przynieść taki efekt , że niewielki w sumie wiatr majta skoczkami jak chce.
    Dziś to już nie są skoki gdzie o długości skoku decyduje siła i technika skoczka . Mamy raczej dziwaczne podfruwanie na wietrze "szkieletów" w kosmicznych kombinezonach z nartami rozmiaru i charakterystyce skrzydeł małej awionetki...))))) PO CO ?
    Dziś żeby zrobić dwa kroki w przód trzeba zrobić krok wstecz. Odebrać kosmiczne zabawki. doprowadzić skoczków do rozsądnej wagi i postawić na rozwój skoków poprzez doskonalenie samych skoczków treningiem i pracą .Labolatoria niech pracują na rzecz formuły 1.

  • anonim
    reprezentacja rosji

    reprezentacja rosji wezmie udzial w mistrzostwach swiata w lotach a sklad rosjan jest taki ilja roslijakov roman sergeevich-trofimov georgiy chervyakov stanislav oshepkov zabraknie w mistrzostwach swiata w lotach pavla karelina i denisa kornilova

  • anonim
    prawo nie działa wstecz

    http://www.fis-ski.com/data/document/icr-pr-jp0910-nov2.pdf
    beda nowe zasady
    ktos zmyslił wywiad z Małyszem
    bo watpie by Adam nie wiedział w jakim systemie beda skakać w planicy

  • Emil profesor

    Jak narazie nowy system zawiódł w dwóch konkursach (drużynówka w Lahti i konkurs w Oslo). Czy to dużo by go zdyskredydować? Nie wiem. Ale MŚ w lotach to impreza gdzie jest wystarczająco dużo próbek (cztery skoki) by element losowy ograniczyć do minimum i nowy system nie będzie za bardzo potrzebny. Gorzej gdy będą tylko 2 serie. Wtedy system byłby korzystny ale tylko w razie braku bocznych podmuchów (a tego sie wykluczyć nie da)

  • anonim

    Może przyszli po rozum do głowy i bedzie na tych MŚ po staremu o czym pisałam juz wiele razy, że tam gdzie walka toczy sie o medale, nie może być tak nie dopracowany system.
    Może będzie po staremu.

  • anonim
    MS

    Przed sezonem bylo mowione ze IO i MS w lotach beda rozgrywane starym systemem-IO byly tak rozgrywane a dlaczego loty maja byc rozgrywane na tym poronionym nowym systemie przeliczaniu wiatru to jest paranoja przeciez to napewno nie beda sprawiedliwe MS przyklad ostatnie konkursy turnieju nordyckiego to skandal co ten Fis i reszta bandy robi.....brak slow...

  • anonim
    ?

    "Adam Małysz jest zdecydowanym przeciwnikiem nowego systemu oceniania skoków. Polski zawodnik cieszy się z tego, że w rozpoczynających się w czwartek MŚ w lotach w Planicy stosowany będzie stary system."

    cyatat z onetu, czy ktoś mógłby mi to wyjaśnić? Będzie ten nowy system czy nie?

  • dsx początkujący
    Pytanie

    Po co Rafał Śliż skoro on nie jest dobrym skoczkiem powiem to wprost wielu się jeszcze pytam po co 6 w treningach skoro w klasyfikacjach może brać udział tylko 4 osób prosta odpowiedz zęby trener mógł wybrać 4 najlepszych skoczków na Ms pozdrawiam

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów PŚ w Oslo

    1.Austria ----- 3, 4, 5, 6, 9,10,12 - 272 pkt
    2.Szwajcaria - 1 -------------------- 100
    3.Polska ------ 2,22,26,28 -----.----- 97
    4.Norwegia --- 7,11,15,18,29,30 --- 92
    5.Czechy ----- 8,13 ---------.-------- 52
    6.Słowenia -- 14,17,24 -----.-------- 39
    7.Finlandia -- 16,20,25 -------------- 32
    8.Japonia --.- 19,23 ----------------- 20
    9.Francja ---- 21 --------------------- 10
    10.Włochy --- 27 ---------.------------ 4

    Tragiczny i kompromitujacy występ 3 drużyny Pucharu Narodów (Niemiec) - zero pkt!
    Miejsca - 40,41,47,50 oraz 51,54,62 w kwalifikacjach!

    G.Schlierenzauer zajmując 12 miejsce okazał się być najsłabszym z 7 Austriaków!

  • stachu bywalec
    malysztomistrz

    Zapytaj tych z poniższej listy:
    Puchar Świata, Planica, 2003-03-22
    HAPPONEN Janne 110 m
    WIDHOELZL Andreas Austria 111 m
    JANDA Jakub 108 m
    NEUMAYER Michael 107 m

    Puchar Świata, Planica, 2003-03-23
    KOFLER Andreas 110 m

    Mistrzostwa Świata w Lotach, Planica, 2004-02-21
    BENKOVIC Rok 127 m
    ITO Daiki 100 m
    KUETTEL Andreas 100.5 m
    KASAI Noriaki 88 m

    Puchar Świata, Planica, 2008-03-14
    LJOEKELSOEY Roar 93 m

    Puchar Świata, Planica, 2008-03-16
    KASAI Noriaki 127 m
    ROMOEREN Bjoern-Einar 90 m

    Puchar Świata, Planica, 2009-03-20
    NEUMAYER Michael 109 m

    Puchar Świata, Planica, 2009-03-22
    LARINTO Ville Finlandia 96 m

  • anonim
    buloklepy

    9 POLAND POL 933.0
    MATEJA Robert 97.0 168.0
    KRUCZEK Lukasz 117.5 119.0
    TAJNER Tomislaw 117.0 106.0
    MALYSZ Adam 203.5 219.5
    jak mozna skakać po 120 m na mamucie?

  • anonim

    po co kruczek tylu bierze, przecież tylko Adam Małysz nie zrobi tam wioski. gdyby skoczkowie nie jezdzili tak często na PŚ, zaczeli by bardziej doceniać te zawody i zrozumieliby, ze muszą dać z siebie więcej. a tak to wiedzą, ze czy są fatalni czy miare ok, to i tak pojadą . ;/

  • Xellos profesor
    Skład optymalny

    Hula się potrafi zmotywować jak czuje presje na plecach, czyli kiedy ktoś mu zagraża w składzie do występu, jak ma być pewniakiem to nagle zwiedza bulę...dziwny zawodnik ale teraz ma rywali to stawiam, że się zmotywuje

    Bachleda z Rutkowskim będą walczyć o to kto najkrócej skoczy

    Śliz poprawi życiówkę

  • stachu bywalec
    do fanów Norwegów

    Puchar Świata, Planica, 2008-03-14
    LJOEKELSOEY Roar 93 m

    Puchar Świata, Planica, 2008-03-16
    KASAI Noriaki 127 m
    ROMOEREN Bjoern-Einar 90 m

    Puchar Świata, Planica, 2009-03-20
    NEUMAYER Michael 109 m

    Puchar Świata, Planica, 2009-03-22
    LARINTO Ville Finlandia 96 m

  • anonim

    ciekawe jaka ta skocznia w soczi będzie hehe jak ruski chyba ani jednej nie mają mogli by też mamuta zrobić o:):) myślę ze ta skocznia adamowi zawsze leży-ała i za rok jestem spokojny co do medalu a kto wie czy nie złotego,a teraz to spokojnie Adam będzie miał medal i marzy mi się w ostatnim skoku w czwartej serii Adam lec dla nas dla wszystkich (szaranowicz) skoczy 244 metry ustałłłłłł !

  • Snoflaxe weteran

    @ kacper23 (*188.147.83.152.nat.umts.dynamic.eranet.pl), 16 marca 2010, 20:53
    Jedzie sześciu, bo tylu możemy wystawić w treningach. W związku z czym łatwiej i sprawiedliwiej wybrać czterech najlepszych zawodników spośród sześciu.

  • rimi stały bywalec

    Tym ktorzy twierdza ze Bachleda nie powinien jechac bo ma slaby rekord zyciowy gratuluje logiki. Wedlóg nich powinien zamiast Bachledy wystartowac Tonio Tajner, wszak rekord ma znacznie lepszy!

  • anonim
    Piotr S.

    No zgadzam się ci dwaj panowie mogą popsuć te piękne zawody. Najgorzej jak będą kommbinować z tą belką to skoki ledwo co będą przekraczały 200m

  • radusia początkujący

    popieram, jeśli chodzi o loty to Norwedzy(w tym Romoeren...wiadomo, że to wielcy lotnicy) nie odpuszczą tak łatwo 1. miejsca. Sądzę,że Polacy też będą walczyć i coś wywalczą(podium też będzie należało do nas- trzymam kciuki). Co do Podium, to myślę, że możemy zobaczyć na nim także Austriaków albo
    dziwne, że ich typuje Niemców. Ale wszystko będzie zależeć znowu od "naszej świętej dwójki"

    hehe Schlieri, Oberstdorf - rzeczywiście poprawa humoru ;)

  • anonim
    BERNAR

    BERNAR będzie mistrzem nasz adaś napewno będzie na podium! Jak ktoś nie widział jak skacze mistrz romoeren niech zobaczy jego skok na 239m coś pięknego.Drużynowo Norwegia będzie bezkonkurencyjna. POLACY tez będą wysoko.

  • anonim

    @FloRida

    Jak bedzie wiatr pod narty to na pewno będa zmieniali i o nowym rekordzie bedzie mozna pomarzyć.Jak zaczną "jazdy" z odejmowaniem i dodawaniem punktów za wiatr to wygra Kranjec,Schlierenzauer albo Ammann.

  • FloRida bywalec

    @Rezus
    a może być i tak że wiatr wypaczy zawody niestety,..., albo co gorsza Hofer z Tepesem zaczną swoje chore akcje i znowu będzie niezły cyrk, manipulowanie belką, przytrzymywanie zawodników, itd....

  • and stały bywalec
    Składy

    Norwegia: Bardal, Jacobsen, Ljoekelsoy, Hilde, Evensen i Romoeren
    Japonia: Kasai, Ito, Takeuchi i Tochimoto
    Czechy: Hajek, Hlava, Kozisek, Matura i Sedlak
    Słowenia: Kranjec, Damjan, Meznar, Pikl, Hrgota i Tepes

  • anonim

    Biorą Stefana i Lukasza zamiast braci Mietusów?! Według mnie powinien jechać przynajmniej Krzysiek zamiast Lukasza :) Jakos nie przekonuje mnie styl w jakim lata Łukasz do dalekich lotów a Krzysiek mógłby nam zrobić niespodzianke :) Najbardziej poza Małyszem i Stochem na ten wyjazd zasłużył Rafał, więc dobrze, że nie został pominięty :)

    Tak czy siak powodzenia chłopaki, trzymamy kciuki dajcie nam pokaz skakania tak jak rok temu! :) Czekamy na medal i wierzymy w Was do końca :)

  • and stały bywalec
    składy

    Niemcy: Uhrmann, Neumayer, Schmitt, Freund, Ulmer i Freitag
    USA: Alexander, Fairall, Glasder i Lamb
    Włochy: Colloredo i Morassi
    Szwajcaria: Ammann

  • anonim
    Składy na MŚ w lotach

    Czy posiada ktoś jakieś oficjane (lub nieoficjalne) składy poszczególnych ekip na MŚ w lotach. Jęsli tak to byłbym wdzięczny o podzielenie się tą informacją.

  • FloRida bywalec
    Rezus

    no nie wiem ...Schlierenzauer ostatnio wydaje się być taki trochę rozregulowany;) raz skacze całkiem dobrze, raz słabo... nie wiadomo czego się można po nim spodziewać w Planicy.
    Ammann to raczej pewniak.. może nie jest doskonałym lotnikiem, ale jednak z taką formą....jak nie złoto to podium powinno być, chyba postawie na niego u buka:) hehe

  • Emil profesor

    różnica między Miętusem i Bachledą jest taka że ten drugi jest równiejszy ale dużej różnicy między nimi nie ma. Ale Marcin nie ma techniki na mamuta, jest mały stosunkowo krępy, nie ma dużej powierzchni nośnej. Krzysiek byłby o wiele lepszym pomysłem.

  • IceMan10 doświadczony
    underdog

    Jestem tego samego zdania...ale nie bede sie znowu rozpisywal jak ktos chce to niech sobie przeczyta co wczesniej napisalem na jego temat...

  • underdog stały bywalec

    @Jaswer
    "jak Simmon Amman wygra MŚ w lotach to stawiam każdemu browara :D"

    OKEJ, trzymam Cię za słowo :D

    Co do Diabełka: najlepsze jest to, że on na 99% nie wystąpi nawet w kwalifikacjach. Kruczek wziąłby któregoś Miętusa to przynajmniej młody by sobie polatał w treningach, a Bachleda? Po co mu "polatanie"? By nabrał doświadczenia? :D 28-letni zawodnik?

  • IceMan10 doświadczony

    Nie zapominajcie o dotychczasowym rekordziście świata w długości lotu.
    Przecież mówił jeszcze przed IO że jego głównym celem nie są same IO tylko właśnie loty...i to widać bo skakał przeraźliwie słabo a teraz....najlepszy z norwegów na ich królewskiej skoczni...

  • Jaswer bywalec

    jak Simmon Amman wygra MŚ w lotach to stawiam każdemu browara :D
    ... bądźcie tak apropo pewni on tam nie wygra... jest tylko jedna możliwa sytuacja w, której może wygrać... gdy obniżą mu belkę przed pierwszym skokiem konkursowym...

  • anonim
    zgadzam sie w 80%

    zgadzam sie w 80% z Lukaszem Kruczkiem, ponieważ G.Mietus mówi ,żę lubi duże skocznie a Mamut w Planicy to najwieksza skocznia swiata przeciez a Bachleda jeszcze nigdy w karierze nie osiagnal 190m a Śliż mimo ze rekord to 183m to pokazal sie w Oslo zwyciezajac mysle ze taki powinien byc sklad:
    Małysz,Stoch,Rutkowski,Hula,G.Miętus,Śliż


    a w kwali i w 1,2,3,4 czesci konkursowej powinni wystapic:
    Małysz,Stoch,Rutkowski,Śliż

  • anonim
    planica

    cos na poprawienie humoru
    hehe
    http://www.youtube.com/watch?v=uxQmeVzx7ZA

  • FloRida bywalec
    Damiansport1

    jak dla mnie faworytów do złota jest dwóch - Małysz i Ammann, szanse wyrównane chociaż raczej na korzyść tego drugiego... Reszta którą wymieniłeś powalczy o 3 miejsce. Tak mi się wydaje...

  • Piotr S. weteran
    @F@n

    Też mam obawy, co do formy naszych skoczków. Debiut Kuby był na mamucie całkiem udany. Myślę, że nasi skoczkowie, którzy ukończyli 18 lat powinni być posyłani na loty.

  • Emil profesor

    Andi Kuettel w takiej rozsypce może lepiej że nie skacze w Planicy. Bo to może przypominać jego rodaka Freiholza w 2003 r który po słabiutkim sezonie wręcz bał sie skoczni i myślał tylko by bezpiecznie wylądować na setnym metrze gdy Małysz skakał 224...

  • F@n weteran
    @Piotr S.

    Szczerze powiem to nie sadze by forma BAchledy byla lepsza niz Huli i Rutkowskiego, forma Sliza jest pewnie lepsza niz Rutka ale nie sadze czy od Huli. A na mamuta to zgadzam sie z tym, ze K.Mietus powinien jechac, ale za Marcina Bachlede. Kot niech zostanie w domu i pije mleko zeby byl wielki.

  • Piotr S. weteran

    Chyba należało dać szansę Kubie Kotowi i Krzyśkowi zamiast Stefana i Łukasza. Na mamucie Marcin może mieć problemy, chyba, że jest w dobrej formie. Stefan i Łukasz nie zachwycili (delikatnie mówiąc) na Pucharze Nordyckim. Na pewno będą chcieli dobrze wypaść, ale czy ich forma jest lepsza? Mam nadzieję, że Rafał pokaże się z dobrej strony.

  • Damiansport1 stały bywalec

    "Trener kadry narodowej Łukasz Kruczek dokonał w ostatniej chwili zmiany w składzie na rozpoczynające się w czwartek w Planicy mistrzostwa świata w lotach narciarskich. Zamiast Krzysztofa Miętusa pojedzie Marcin Bachleda. "

    Czyli jednak jedzie Marcin "Diabołek" "Nielot" Bachleda

  • Damiansport1 stały bywalec
    @Florida

    Adam Małysz jest zdecydowanym kandydatem do złota

    Przeszkodzic mu beda mogli Koch , Evensen , Kranjec

    w mniejszym stopniu Schlierenzaer , Ammann , Romoren , Olli

  • F@n weteran

    Marcin Bachleda skacze od niedawna dobrze w COC ale w lotach powiedzmy sobie szczerze nie skacze dobrze. No coz, ale bedzie mial chyba ostatnia szanse w swojej karierze polatac w Planicy. K.Mietus ma jeszcze czas i moze stad ta decyzja. I moze chcial zrekompensowac mu to, ze go nie bylo na IO.

  • Damiansport1 stały bywalec

    Będą nowe zasady? Szkoda bo myślałem że Adam będzie mogł zdobyc 2 złote medale :( A tak tylko 1 bedzie mogł zdobyc bo jeden konkurs 4 serie?
    A ja myślalem ze jednak będa 2 konkursy (kazdy po 2 serie jak normalnie jest zawsze)

  • anonim
    =

    Ja się dwóch rzeczy boje jesli chodzi o Adama Małysza na MŚwLotach.
    Tepesa i tego że Hannu będzie kazał Adamowi skakać wszystkie próby począwszy od treningów przez kwalfikacje aż do 4 skoków konkursowych czyli to będzie 9 prób nie wiem czy Adam by to wytrzymał,oczywiście nie liczę "drużynówki",patrząc na zeszłosezonowe loty na Letalnicy można być optymistą,z drugiej strony tamte zawody były dla wielu nic nie znaczące,a nadchodzące weekndowe MŚ,są dla co najmniej kilku skoczków imprezą docelową,każdy będzie walczył do końca,jeżeli "pewni" ludzie nie zespują tych zawodów,możemy być świadkami naprawdę fascynujacego widowska!

  • paulka doświadczony
    O wiązaniach Kamila

    http:// sport.wp.pl/kat,1835,title,Stoch-idzie-w-slady-Ammanna,wid,120784 95,wiadomosc.html

    http:// sport.onet.pl/zimowe/skoki/wiazania-modyfikowane-w-nocy-idziemy-w- ierunku-te,1,3192319,wiadomosc.html

  • anonim
    Simon Ammann

    do tej pory ani razu nie wygrał na skoczni mamuciej. Pięciokrotnie bywał drugi, dwukrotnie- trzeci.
    W tegorocznej edycji PŚ na Kulm był najpierw drugi, następnego dnia piąty, a w Oberstdorfie- czwarty.
    Na Letalnicy w swojej karierze zajmował następujące miejsca:
    2009- 6., 3.,
    2008- 13., 9.,
    2007- 2., 8., 2.,
    2006- 14., 15.,
    2005- 24., 25.,
    2004 (MŚwL)- 14.,
    2003- 12., 20.
    Na MŚwL zawody kończył na miejscach:
    2008- 8.,
    2006- 23.,
    2004- 14.,
    2002- 5.

  • anonim
    Adas i spolka

    Pisze do tego goscia ktory obraza Marcina Bachlede ze to nielot> Gosciu nieznasz sie na skokach wiec niekomentuj .Jakbys wiedzial Marcin od bardzo dawna w prawie kazdym konkursie CoC wskakiwal do pierwszej dziesiatki. Wiec jak umiesz lepiej skakac od Marcina to sam sie zglos to Kruczka niech Cie wezmie.Podejrzewam ze cykal bys sie nawet na belke wsiasc.Tyle mialem do powiedzenia!

  • anonim
    Miętus ? Bez przesady...

    Oszalałeś ? Żaden z Miętusów nie poradziłby sobie na tym obiekcie. Uczestnictwo Łukasza Rutkowskiego to dobra decyzja mimo słabego sezonu w jego wykonaniu. Na mamucich obiektach radził sobie naprawdę dobrze, a Krzyś może odlecieć tylko przy wietrze pod narty, a i tak zostaną mu za to odjęte punkty, więc nie wiem skąd twoja decyzja.

  • IceMan10 doświadczony
    Szkoda nerwów...

    Ludzie, czy wy zawsze, kiedy na konkurs jedzie Bachleda, musicie chrzanić jedno i to samo, że może mu się uda, żeby jechał bo nie ma kogo wziąść, że złapał wreszcie formę (jaką formę?)?
    Trzeba zrozumieć taką rzecz, że jeśli przez tyle lat już szanowny "Diabełek" nie potrafił oddać dwóch równych dobrych skoków w konkursie, to czego, pytam się czego wy oczekujecie na MŚwL? Przebudzenia? PO LATACH WALKI Z WIATRAKAMI I pieprzenia "no nie jestem zadowolony"? No bo do jasnej cholery z czego tu być zadowolonym? Ze 186m gdzieśtam kiedyśtam raz jedyny ulecianych? W 11-letniej karierze? No śmiać mi się chce z tych ludzi "dających mu jeszcze szansę". Poraz 1000 zresztą. Dla mnie wystarczy! Kruczek robi ogromny błąd biorąc go do Planicy. Aż mi żal będzie oglądać jak poraz kolejny ośmieszy siebie i Polską reprezentację. Gdzie Ci młodzi? Gdzie i kiedy zdobywać doświadczenie i umiejętności jak nie na tego typu imprezach? Bachleda niech da już sobie spokój i niech sobie znajdzie jakąś fuchę na przykładzie Mateji. Piszcie na ten temat co chcecie....bluzgajcie, krzyczcie, ironizujcie...."róbta co chceta" - nawet tych waszych obron w jego stronę skierowanych czytać nie będę, bo to już jest śmieszne....od jakiś 5-6 lat.

    Dziękuję.

  • anonim

    Moim zdaniem na mistrzostwach jeżeli nie odbędą się wszystkie serie (np.odbeda sie 2) to mogą być wielkie niespodzianki
    Według mnie czołowe lokaty zajmą
    Adam Małysz
    Simon Ammann
    Gregor Schlirenzauer
    David Zauner
    Martin Koch
    Harri Olli ( tak jak w przypadku Kocha są chyba trochę słabi psychicznie)
    Anders Jacobsen
    Robert Kranjec
    Antonin Hajek
    Morgenstern i Kofler
    Bjern Einar Romoeren
    Dużo nazwisk ale każdy może oddać B.dobre skoki (np. w 2 seriach )

  • Maciek5052 profesor

    "Wygląda że w treningach przed kwalifikacjami wystartuje cała 6-ka a w kwalifikacjach po prostu najlepsza 4-ka."

    Naprawdę ? Nie wierzę : D

    Ludzie czytajcie artykuły pod którymi piszecie swoje komentarze a nie zwalacie swoje "mądrości" z tekstu które są raczej oczywiste.

  • anonim

    Kandydatów do medalu jest tylko pięciu:
    1 A. Małysz - Największe doświadczenie
    2 S. Amman - Najlepsza forma w karierze
    3 R. Kranjec - Na mamutach zawsze się pokazuje
    4 G. Schlierenzauer - Broni tytułu
    5 K. Stoch - Ma super wiązania zmontowane przez trenera. Takiego trenera tylko pozazdrościć.

    Myślę, że na lotach będzie loteria.

  • fan profesor

    @Dylan
    Jak idziemy tym tropem to moze wyslemy Piotrusia Zyle albo Roberta Mateje na mamuta bo maja niezle rekordy.Liczy sie forma i dyspozycja.Bachleda mysle pokaze ze na co go stac, i potwierdiz swoje dobre skoki w PK.Stac go znacznie na poprawienie swojego zyciowego rekordu.A i technike Bachleda ma niezla, napewno lepsza od Sliza ktory lata stylowo podobnie do Wojtka Skupnia.

  • pawelf1 profesor
    Dziwią mnie te komentarze.....

    ..... to MŚ a nie konkurs piękności , popularności czy też młodych talentów...))))) Jadą obecnie najlepsi i tyle . Czy się komuś podoba czy nie to jest 6 najlepszych obecnie skoczków w naszym kraju. Co do Bachledy i Miętusów . To ten "wycieczkowicz" Bachleda podczas ostatnich startów dokładał Miętusom po kilka lub kilkanaście metrów....)))))
    Wygląda że w treningach przed kwalifikacjami wystartuje cała 6-ka a w kwalifikacjach po prostu najlepsza 4-ka.

  • anonim

    Nie wiem, czy w przypadku Bachledy ma sens patrzenie na wyniki PK na duzych skoczniach. On na mamutach nigdy nie skakal dobrze, po prostu tego nie umie. Lepiej oskakac ktoregos z mlodych.

  • anonim
    .....

    sory ale najłatwiej nazwać kogoś buloklepem, może spójrzcie na siebie krytykować najłatwiej, nie każdy kraj ma takie zaplecze jak Austria, może kiedyś....

    Adaś nie jest wieczny chociaż marzę żeby jak najdłużej skakał, młodzi muszą zdobywać doświadczenie które może zaowocować w przyszłości.

    Pan Bachleda ocenił ich bardzo szybko i moim zdaniem nie sprawiedliwie, wyniki w PK Śliża są obiecujące i to że on go przekreślił o niczym nie świadczy i wszyscy nie muszą 100 razy pisać od razu ,buloklepy'. Sytuacja z Marcinem Bachledą jest inna, to bardziej doświdczony zawodnki wątpie w wielkie sukcesy ale życzę jak najlepiej.

    Nie przekreślajcie Śliża ma talent

  • FloRida bywalec

    Kruczek doskonale wie co robi i jak tak wybrał to wierzę że to dobra decyzja. nie ma co mieć teraz do niego pretensji, czego wy się dziwicie że taki skład? a mamy aktualnie jakiś lepszych zawodników? no zbyt dużego wyboru to też raczej nie ma..

  • anonim
    ale chlopaczek sie podniecil

    autor: danieL (*209.chello.pl), 16 marca 2010, 16:07
    buloklepy

    uslyszales, przeczytales wywiad z tym alpejczykiem bachleda i zobaczyles zwrot buloklepy i teraz paplasz nie wiedzac o czym mowisz, buloklep to byl kruczek na mamutach sety nie przekraczajac
    swoje okreslenie bys wymyslil a nie powtarzasz bezmyslnie

  • anonim

    prosze bardzo - bracia Mietusowie. Fakt ze jak nie bedzie wiatru to nie poleca ale przynajmniej to potrafia wykorzystac bo maja niezla technike w przeciwieństwie do Bachledy i Sliza. A PK nikogo nie obchodzi wiec sie nim nie podniecajcie

  • anonim
    buloklepy

    Ten PK nie jest zadnym argumentem... porzadni skoczkowie maja go w d... tylko te buloklepy Bachleda i Sliz mysla ze sa fajni bo tam skacza. Ale w imprezach gdzie skacza najlepsi liczy sie co innego. Mimo wszystko zycze powodzenia ich syzyfowej pracy na skoczni - ktos musi kontynuowac dzielo Mateji;p

  • Dylan stały bywalec
    do fan

    Zobacz sobie rekord życiowy Bachledy. Gdy go wyrówna to nie wiadomo czy dostanie się do konkursu.
    Hula w drużynówkach skacze bardzo dobrze.

  • fan profesor

    Bachleda jest w kadrze jak najbardziej slusznie.W PK to on byl najlepszy obok Sliza.Kruczek postawil na doswiadczenie.A pzoa tym Bachleda nigdy nie skakal w Planicy i nie skazujcie go od razu na niepowodzenie.Moze zamiast Huli wzialbym Mietusa, ale od dawna wiadomo ze Hula to pupilek Kruczka.Jezdzi nawet gdy jego forma jest slaba.

  • anonim
    W uzupełnieniu

    @jozek_sibek (jozek_sibek@interia.pl) , 16 marca 2010, 15:22

    "10.P.Fijas --------- 194.0m - Planica ---- 1987"
    194m Piotra Fijasa- to niepobity rekord lotu stylem klasycznym!

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ 2009/2010 - loty narciarskie

    Polacy w dwóch konkursach PŚ w Bad Mitterndorf - 9 i 10.01.2010

    1.A.Małysz ------ 7 -- 8 -= 68 pkt PŚ
    2.Ł.Rutkowski - 13 - 25 = 26
    3.K.Mietus ----- 28 - 27 -= 7
    4.S.Hula ------- 31 - 29 -= 2
    5.M.Bachleda-- 34 - 30 -= 1
    6.K.Stoch------ 42 ------- odpadł w kwalifikacjach (wchodzi 40)

    Polacy w Oberstdorfie - 31.01.2010

    1.A.Małysz ------ 6 = 40 pkt PŚ
    2.J.Kot --------- 35
    3.Ł.Rutkowski - 37
    4.M.Bachleda-- 41 - odpadł w kwalifikacjach (40 wchodzi)

  • jozek_sibek profesor
    Rekordy Polaków na mamutach

    1.A.Małysz -------- 225.0m - Planica ---- 2003
    2.K.Stoch --------- 210.5m - Planica ---- 2007
    3.R.Mateja -------- 205.5m - Planica ---- 2007
    4.S.Hula ----------- 205.0m - Planica ---- 2009 - 19.III
    5.Ł.Rutkowski ----- 203.0m - Kulm ------ 2010 - 8.I
    6.P.Żyła ----------- 202.5m - Planica ---- 2007
    7.M.Rutkowski ---- 201.5m - Planica ---- 2004
    8.T.Pochwała ----- 195.0m - Harrachov - 2002
    8.T.Tajner -------- 195.0m - Harrachov - 2002
    10.P.Fijas --------- 194.0m - Planica ---- 1987
    11.K.Długopolski - 191.5m - Vikersund - 2004
    12.W.Skupień ---- 190.5m - Planica ----- 2004
    13.Ł.Kruczek ----- 186.0m - Planica ----- 2001
    13.M.Bachleda --- 186.0m - Oberstdorf - 2010 - 29.I
    15.R.Sliż ---------- 183.5m - Planica ----- 2005
    -----------------------------------------
    J.Kot -------------- 182.5m - Oberstdorf - 2010 - 29.I
    K.Mietus ---------- 175.5m - Kulm ------- 2010 - 10.I

  • Radek_239 bywalec
    SKŁAD

    Według mnie Kruczek postąpił dobrze że wziął aż 6 ale jestem przekonany że śliż czy Bachleda nie mają szans występu a nawet jak by skakali spalą się psychicznie i tyle...(zwłaszcza nie lubię Bachledy siedem lata skacze i nic nie wyskakał- buloklep:(

  • mmm doświadczony

    ciekawe pytanie...

    Program zawodów
    18.3.2010, czwartek
    9:00 oficjalny trening
    11:00 kwalifikacje

    19.3.2010, piątek
    14:15 seria próbna
    15:15 pierwsza seria konkursowa
    16:15 druga seria konkursowa

    20.3.2010, sobota
    9:00 seria próbna
    10:15 trzecia seria konkursowa

    21.3.2010, niedziela
    9:00 seria próbna
    10:15 pierwsza seria konkursowa

  • aaaa początkujący

    za bachlede powinieen jechac grzes mietus bardzdo dobzre sie prezentowal w pucharze swiata a ciekawe jak by skakal na duzych skoczniach

  • jozek_sibek profesor
    Najmocniejszy skład na dzień dzisiejszy

    autor: jozek_sibek (jozek_sibek@interia.pl) , 16 marca 2010, 00:12
    Polacy w VI periodzie PK

    Polacy w Oslo - sobota + niedziela

    1.R.Sliż ------------ 3 -- 2 - 140 pkt
    2.M.Bachleda .--- 16 - 11 -- 39
    3.K.Mietus ----.---- 7 - 29 -- 38
    4.G.Mietus ------- 25 - 21 -- 16
    5.K.Murańka --.-- 22 - 27 -- 13
    6.J.Kot ----------- 37 - 35
    7.A.Zapotoczny - 54 - 51

    Polacy w Kuusamo - sobota + niedziela

    1.R.Sliż -------- 1 -- 6 - 140 pkt
    2.M.Bachleda - 6 -- 4 -.- 90
    3.K.Mietus --.-- 9 - 18 -- 42
    4.K.Murańka . 14 - 20 -- 29
    5.D.Kubacki - 26 - 14 -- 23
    6.G.Mietus --- 25 - 17 -- 20
    7.T.Tajner --- 35 - 35

    R.Sliż i M.Bachleda (jak pokazuje tabelka) spisali się najlepiej w ostatnich 4 konkursach PK i powinni być poważnymi kandydatami na MŚ w lotach.

    Potwierdziło się i dwaj najlepsi z ostatnich konkursów PK dołączy do "żelaznej" czwórki z Turnieju Nordyckiego.

  • anonim
    !!!

    Kibicujcie polskim skoczkom w Planicy a nie krytykujcie.
    Wybór kadry do waszych kompetencji nie należy!

  • anonim
    Z eurosport.pl

    "Miętus nie jedzie
    Łukasz Kruczek w ostatniej chwili dokonał zmiany w składzie na rozpoczynające się w czwartek w Planicy mistrzostwa świata w lotach narciarskich. Zamiast Krzysztofa Miętusa pojedzie Marcin Bachleda."

    Rzeczywiście szkoda, że do Planicy nie pojedzie Kuba Kot. Nawet jako przedskoczek.

  • anonim
    !!!

    Weźcie się odczepcie od Marcina Bachledy.
    Zawodnik naprawdę się prezentuje nieźle, i ma szanse wystąpić w Planickim konkursie!
    Wybory kadry pozostawcie panu Kruczkowi- on wie co robi.
    A takie komentarze napewno Marcinowi nie pomagają lecz przeciwnie.
    Co do Śliżaa to trudno cokolwiek mi powiedzieć- niby wygrał PK ale no nie wiem. Miejmy nadzieję że będzie dobrze.
    Adam Małysz z pewnością powalczy o zwycięstwo a Kamil Stoch o mocne miejsce w pierwszej dziesiątce.

  • skladak998 stały bywalec
    Jakub Kot

    dlaczego nie jedzie Kuba skoro w Kulm radzil sobie mozna powiedziec fenomenalnie !

  • ggrzechuu początkujący
    .

    Co za roznica kogo wzieli i tak w konkursie bedzie Hula i Rutek. No chyba ze Sliz cos pokaze w koncu (bo juz nie raz sie zdarzalo ze w PK byl z przodu przyjezdzal na PS i klapa)

  • HKS profesor

    Bardzo dobrze że Bachleda.... Skacze lepiej więc jedzie. Co w tym dziwnego? Kruczek wybrał optymalny skład i tyle.

  • jamesiunio bywalec

    Polskę w imprezie kończącej sezon skoków narciarskich reprezentować będą: Adam Małysz, Kamil Stoch, Stefan Hula, Rafał Śliż, Łukasz Rutkowski i Krzysztof Miętus. - onet.pl

  • anonim
    do konradooo (w.konrad@poczta.fm)

    183,5m,ale to było 5lat temu w Planicy na treningu...

  • anonim
    do Grined

    Już wolałbym zobaczyć któregoś z braci Miętusów albo Kubackiego...a Bachleda i tak w czwórce się nie znajdzie,bo lotnik z niego żaden...

  • anonim

    http://sport.onet.pl/zimowe/skoki/ms-w-lotach-kruczek-odkryl-karty,1,3192540,wiadomosc.html tu pisze że będzie Miętus a nie bachleda

  • Malyszomaniak profesor
    Żródła ciekawe jakie.

    Źródła: Orange Sport Info podaje :
    Polskę w imprezie kończącej sezon skoków narciarskich reprezentować będą: Adam Małysz, Kamil Stoch, Stefan Hula, Rafał Śliż, Łukasz Rutkowski i Krzysztof Miętus.

  • anonim

    No! BRawo panie Kruczek! Idealny myślę skład. Bo Miętus niestety musiałby polegać tylko na wietrze.

    Bachled i Śliż są w formie myślę, a Hula i Rutek jadą na wycieczkę :P.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl