Adam Małysz: "Na początku było niedowierzanie"

  • 2010-04-13 12:29

Podobnie jak cały polski naród, równiez Adam Małysz oraz Apoloniusz Tajner są zszokowani tym, co wydarzyło się w minioną sobotę pod Smoleńskiem.

"Na początku było niedowierzanie, a później coraz większa gorycz. Straciliśmy nie tylko głowę państwa, ale i wielu dobrych polityków, ministrów i wojskowych. My, sportowcy straciliśmy prezesa Polskiego Komitetu Olimpijskiego, który był wielkim autorytetem i wspaniałym człowiekiem" - mówi Adam Małysz na łamach "Dziennika Zachodniego".

"Miałem okazję siedzieć akurat obok pani prezydentowej. Przez całe śniadanie rozmawialiśmy. Ona mówiła o swojej wnuczce, ja o swojej córce. Rozmawialiśmy też o Wiśle" - wspomina nasz najlepszy skoczek.

"Szok po tej tragedii jest tym większy, że dopiero po tych spotkaniach uświadomiłem sobie, jak serdeczni i wspaniali to ludzie. Wcześniej nie miałem z nimi kontaktu. Znałem ich tyle, co z mediów. A media trochę negatywnie nastawiały ludzi wobec pary prezydenckiej" - zakończył Małysz.

"Jeszcze przed tygodniem byliśmy u pana prezydenta na śniadaniu wraz z prezesem Nurowskim. Wszystko wyglądało normalnie, radośnie, ciepło. Taka atmosfera zawsze towarzyszyła tym spotkaniom" - mówi Apoloniusz Tajner.

"Piotr Nurowski był naszym liderem, naszym przewodnikiem i tym dobrym duchem PKOl. Miał coraz mocniejszą pozycję we władzach międzynarodowych" - dodał prezes PZN.


Tadeusz Mieczyński, źródło: Dziennik Zachodni + TVP
oglądalność: (12540) komentarze: (128)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    Florida

    Niestety nie udalo mi sie przeczytaj Twojej osatniej wypowiedzi, bo wlasnie widze, jak slusznie zresza zauwazylas, ze nasze posty zostaly wykasowane :) Chcialbym tylko czasem zeby zamiast mojego posta np pojawial sie powod wykasowania, abym mogl sie do niego odniesc. Moze kogos obrazilem? Nie wiem... :) Bynajmniej wolne media to na pewno nie sa chlopaki :)

    Pomijajac juz wszystko, niech spoczywaja w spokoju.

    Pozdrowienia Florcia :P

  • FloRida bywalec
    @aves

    przeczytałam Twojego ostatniego posta i napisałam Ci odpowiedź , ale pewnie już jej nie zdążyłeś przeczytać bo wyleciała. A szkoda...no ale trudno nic na to nie poradzę , pozdro

  • FloRida bywalec

    skasowaliście komentarze moje i kibica @aves, chociaż nikogo nie obrażały ani nie pomawiały, normalna kulturalna dyskusja na tematy poruszane już wcześniej przez innych.
    no cóż miło z waszej strony...
    tylko w takim razie skasujcie też resztę komentarzy o polityce
    dlaczego @Fanka i @Z.Kuba36 mogą się na ten temat wypowiadać , a my nie ?
    trzeba konsekwentnym być jak już.

  • anonim
    @Z.Kuba 36

    Bardzo fajnie piszesz i podoba mi się, że wreszcie jesteś sobą :) czyli Z.Kubą :)
    Przepraszam za dekonspiracje ale wolę cię jako Z.Kubę niż jakieś stworzenie, które dawno wyginęło:)
    W każdym razie zawsze chętnie cię czytam i to obojętnie czy się zgadzam z tym czy nie.
    Mam nadzieję, że akurat ty nam tu nie wyginiesz :)
    Przecież można dyskutować i nie koniecznie się zgadzać ale w jakiś normalny sposób prawda ?
    Mam nie co inne poglądy na temat naszej władzy i polityki i długo by o tym pisać i drażnić nikogo nie zamierzam :)
    Również cię pozdrawiam.


    @san
    Proszę cię, nie wtrącaj się bo ja do ciebie nic nie mówiłam.

  • anonim
    Fanka

    Kobieto, opanuj się!

  • TAMM profesor
    @ZKuba36

    Fajnie jest być dinozaurem.

    Co do różnych wypowiedzi panów z Pe Ło.
    Sikorski, w imię polityki miłości, chciał dorżnąć watahy.

    "Teraz czuje się karłowatym dinozaurem z watahy. Jeśli nie wyginąłem i nie zmieniłem poglądów, to co dalej mi grozi?"

  • ZKuba36 profesor
    @Fanka

    "Dziękuję" Ci za zdekonspirowanie mnie. Jak widać wypowiedzi Dinozaura również zniknęły. Mimo to pozdrawiam Cię :-)

  • anonim
    @Fanka

    Gdy używałerm ZKuba36 w wypowiedziach raczej politycznych, bo pisałem PRAWDĘ, to zostałem dwukrotnie skasowany.
    Nie wstydzę nazywać się Dinozaurem, gdyż właśnie tak nazwany został przez "naszego" Premiera ten wymierający gatunek Polaków, który ceni uczciwość i prawdę. Z tymi Polakami Tusk będzie walczył wszalkimi sposobami.
    Gdy zorientował się, że stanowisko Prezydenta Polski nic nie daje, bo nie ma wpływu na resorty, w których można robić największe przekręty, zrezygnował z tego zaszczytnego tytułu, aby pozostać na czele Rządu, który załatwi najlepsze stanowiska swoim boiskowym kolesiom. Do tego potrzebne jest tylko osłabienie roli Prezydenta aby nie mógł zawetować ustaw potrzebnych do robienia przekrętów oraz "odpowiedni" (uległy) Prezydent.
    W Polsce zaistniała teoretycznie taka sytuacja:
    Załóżmy, że do władzy dochodzi Mafiozo i wszystkie istotne stanowiska zostają obsadzone przez członków mafii. Nigdy nikt niczego tej mafii nie udowodni, gdyż nawet na czele sejmowej komisji śledczej stanie również członek mafii i będzie tak kierował pracami komisji aby nigdy niczego nie można było udowodnić, zwłaszcza, gdy mafia (ew. z koalicjantem) będzie miała zdecydowaną przewagę w komisji.
    Napisałem, że sytuacja jest teoretyczna. A czy nie jest tak w praktyce niech każdy osądzi to sam.
    Tragiczna śmierć Prezydenta chyba jednak ruszyła sumieniami Polaków i mam nadzieję, że liczba Dinozourów nie tylko nie zmalała ale znacznie wzrosła. Pozdrawiam.

  • Malyszomaniak profesor
    Sara (*-94.net.stream.pl), 17 kwietnia 2010, 22:08

    Czy banda oszołomów są pisarze czy np. Pan Wajda reżyser to też banda oszołomów ? Oni tez protestowali.

  • anonim
    Fajne tematy nawet i polityczne sprawy.

    No to i ja się trochę wypowiem na tematy, które mnie nurtują najwyżej komentarz zniknie, mówi się trudno.
    Mnie cały czas zastanawia jedno po tej katastrofie czy faktycznie nastąpi jakaś zmiana między narodami Polska_Rosja ? no mam wielką nadzieję po gestach i wypowiedziach ich Prezydenta jak i samego Putina, że jednak, tak.Oczywiście to może nastąpić nie od razu ale coś chyba jednak się zmieni, naród Rosyjski już inaczej mówi o nas i cały świat wreszcie dowiedział się o Katyniu, wydaje mi się, że jeśli nawet Rosja coś ukrywała, to teraz będą musieli odkryć wszystkie karty, wszak przecież już przyznali, że była to wielka zbrodnia Stalina choć ja do tej pory nigdy tego od nich nie słyszałam.
    Ale ja nie o tym. Wczoraj odbyły się następne pogrzeby ofiar, to smutne i przygnębiające znowu widzieć nastepne trumny ale zaskoczyło mnie wystąpienie dwukrotne emitowane na antenie nie tylko TVN 24, wystąpienie Jarosława Kaczyńskiego, który żegnał swoich kolegów.Jeszcze jego brat Lech nie zaznał spokoju a ja odniosłam wrażenie, że brat Jarosław żegnając swoich kolegów rozpoczął własnie swoją kampanię prezydencką.Przemówienia jakie wygłaszał wyraźnie na to wskazywały.
    Nie trudno się domyslić o co chodzi, na bólu i tragedii narodowej Jarosław będzie chciał zająć miejsce brata doskonale wiedzą, jak naród łatwo teraz da się zmanipulować.
    Tylko kto będzie potem tą pierwszą Damą ? Pałac będzie pusty a miejsce pierwszej Damy zajmie kot.
    Zauważyłam też od dawna, że obaj jako bliźniacy różnią sie jednak między sobą charakterami, Jarosław nigdy nie będzie dążył do jakiegoś pojednania pomiędzy Partiami.
    Zastanawia mnie jeszcze jedno, Lech Kaczyński wygrał wybory malutką ilością głosów przewagi, przez prawie 4 lata Prezydentury miał niskie notowania jako Prezydent, media, przedstawiały go w nie korzystnym świetle wytykając wciąż błędy, więc skąd po jego nagłej śmierci nagle te tłumy zrozpaczonych ludzi !
    Ja tego ogarnąć nie mogę.

  • anonim
    FLorida

    Pojednanie łatwe nie będzie, zobaczymy jak wyklaruje się sytuacja w kraju po wyborach. Rosja to ciężki partner do dyskusji zwłaszcza gdy zmusza się ją do kajania na oczach świata.

  • Sara początkujący
    Malyszomaniak (malyszomaniak@o2.pl)

    tak decyzja podzieliła Polaków, ale mi chodzi tylko o te protesty, bo dla mnie to była przesada i i tyle. To nie powinno mieć miejsca w takiej chwili.

  • Malyszomaniak profesor
    @autor: Sara (*-94.net.stream.pl), 17 kwietnia 2010, 21:17

    To nie kwestia lubienia czy zgadzania się z decyzją . Ta decyzja podzieliła znów Polaków i tak jak ta śmierć mogła łączyć tak ta decyzja może dzielić.
    Ale to ani miejsce ani pora na tego typu dyskusje. !

  • Sara początkujący

    Jeśli chodzi o pochowanie Prezydenta na Wawelu... jednym się ta decyzja może podobać , innym nie, ale jakie to teraz ma znaczenie...Po co ta cała afera? Nie rozumiem tych wszystkich protestów i kłótni! Cały świat patrzy na Polskę i widzi solidarność ludzką w obliczu tragedii, ale oczywiście musi znaleźć się banda oszołomów (sorki za słowa) ale jak można nazwać takich ludzi, którzy nie potrafią nawet uszanować żałoby? Co im dały te protesty? po co to durne demonstracje? no chyba tylko po to żeby przynieść wstyd Polsce, nic więcej! Czy to naprawdę jest aż taki wielki problem? i te bezsensowne hasła... wawel tylko dla królów... A przecież w tym wszystkim chodzi o to żeby oddać hołd ofiarom które zginęły w katastrofie samolotu, ale też ofiarom Katynia! Tym bardziej jeśli taka była wola rodziny Prezydenta, powinniśmy to wszyscy uszanować, gdzie ta solidarność i współczucie...?

  • Malyszomaniak profesor
    A ja mam inne zdanie

    A ja mam inne zdanie ale myślę, że tablice z ofiarami tego WYPADKU-KATASTROFY oraz z urną ziemi z Katynia uciszy głos sprzeciwu.

  • anonim

    @ huberts51

    Masz całkowitą rację w tym co niżej napisałeś odnośnie pochowania naszego Prezydenta.
    Szanuję tę decyzję nie zależnie od kogo ona wyszła i nie zamierzam nigdy z nią dyskutować.
    Czas to zaakceptować i zakończyć te dziwne dyskusje na temat miejsca spoczynku.

  • Huberts51 stały bywalec
    własnie!

    Tak jak mówi @kibic_Małysza! Sprawdzilo sie to co mowilem!

  • kibic_malysza profesor

    Trzeba było słuchać wczoraj wiadomości odnośnie czarnej skrzynki, już wiadomo, że nie było żadnych nacisków ze strony załogi samolotu na pilota. Z zapisów wynika, że nie było żadnych rozmów w relacji pasażerowie - pilot w sprawie lądowania.

  • anonim
    niedługo się dowiemy

    Wierzę, że dowiemy się co stało się naprawdę i czy Ci ludzie rzeczywiście są bohaterami czy tylko ofiarami katastrofy, a także kto zaproponował Wawel, wtedy możemy analizować, polemizować do woli. Na razie nic nie wiemy, niczego nie jesteśmy pewni i cytujemy mało wiarygodne źródła. To trochę żenujące. Dzieli nas nie Wawel i Dziwisz, nie Tusk i Putin, ale my sami na forach internetowych dopowiadając sobie do jakichś historii własne przemyślenia na ten temat, a mamy do tego wątpliwe kompetencje.

  • anonim
    @ huberts51

    Całkowicie się z Tobą zgadzam.

    Większość ludzi, negatywnie nastawiona do tego pochówku, nigdy nawet nie była na Wawelu. Przecież te mury się nie rozsypią od jeszcze jednego sarkofagu więcej, a poza tym praktycznie przy każdej próbie pochówku jakiegoś dostojnika na Wawelu były protesty i spory więc i teraz tradycji (ponieważ jesteśmy zdeklarowanymi tradycjonalistami) stało się zadość. Tak to sobie tłumaczę.

    A spory powoli się kończą, wszystko ucichnie i będzie jak dawniej, może trochę ciszej i z pewną refleksją... zobaczymy....

  • anonim
    dzieci

    dzieciaki tego waszego bełkotu nie da się czytać! Czy to ze pochowają prezydenta na Wawelu niektórym z was zrobi coś złego? Będziecie się czuli pokrzywdzeni? NIE! wiec przestańcie robić spory w takim czasie! Jutro prezydent będzie pochowany wiec zachowujcie się chociaż do jutra jeśli już wam tak ciężko! Ale potem tez się starajcie, żeby w tej naszej kochanej Polsce było lepiej!
    Niektórzy z was w swoich wypowiedziach piszą to co przed chwilą usłyszeli w tv lub w radiu ale prawie nikt nie ma swojego własnego zdania dlatego dziwnie się czyta coś takiego!

    Moim zdaniem słusznie zostanie tam pochowany bo będzie to hołd dla wszystkich ofiar tej katastrofy jak i dla ofiar "masakry" z 1940 roku! Taka jest prawda! Uważa tak każdy myślący człowiek wiec dziwie się ze wy macie inne zdania! Takich patriotów jak Lech nam trzeba!

    koniec kropka! :)

  • Fanka_Simona doświadczony

    Zdecydowano że para prezydencka pochowana zostanie na Wawelu i być może decyzja ta podjęta została zbyt pochopnie. Przykre jest że w takim momencie wywołało to znów zupełnie niepotrzebne spory i protesty. Jeśli ta decyzja miała podzielić Polaków to pewnie właśnie tak się stało.
    Sorry, że 3 posty pod rząd...

  • Fanka_Simona doświadczony

    Jeszcze co do Prezydenta... prawdą jest że często był On przedstawiany w bardzo negatywny sposób. To tylko pokazuje jak bardzo media mogą manipulować ludźmi. Aż tyle pozytywnych opinii i pięknych słów pod Jego adresem co możemy teraz usłyszeć w mediach nie padło chyba podczas całej Jego kadencji. Wielu rzeczy dowiadujemy się dopiero teraz... Szczerze mówiąc również nie darzyłam Go zbyt dużą sympatią, ale tylko ze względu na niektóre poglądy i decyzje, a nie to jakim był prywatnie człowiekiem. I myślę że te dwie rzeczy powinno się zdecydowanie oddzielać. Teraz ukazywany jest On w zupełnie innym świetle i być może nadmiernie idealizowany, bo przecież ta tragiczna śmierć nie zmienia jego zasług jako Prezydenta więc to może wydawać się teraz dla wielu ludzi fałszywe. Mi natomiast bardzo podobało się Jego podejście do sprawy Katynia, to jak ważna była dla niego pamięć o zbrodni której tam dokonano i jak zależało Mu na tym aby to szczególne miejsce nigdy nie zostało zapomniane. I bardzo symboliczne jest to że zginął właśnie tam oddając hołd ofiarom.

  • Fanka_Simona doświadczony

    Tragedia w Smoleńsku sprawiła że słowo Katyń nabrało dla Polaków nowego, jeszcze głębszego znaczenia. Teraz jest to miejsce nie tylko zbrodni sprzed 70 lat, ale także miejsce tragicznej śmierci tak wielu ważnych przedstawicieli naszego państwa. Politycy, duchowni, wojskowi, wiele ważnych osobistości z Prezydentem na czele, wszyscy oni lecieli tam po to aby uczcić pamięć ofiar, oddać im hołd, natomiast sami do tych ofiar dołączyli. Możemy zadawać sobie teraz pytania dlaczego tak się stało, dlaczego akurat w tym miejscu i w tym czasie, ale na nie chyba odpowiedzi nie znajdziemy. Bez sensowne jest doszukiwanie się tutaj jakichkolwiek teorii spiskowych. Być może tak właśnie musiało się stać, żeby cały świat dowiedział się jak ogromne znaczenie ma dla nas Katyń. Myślę że bardzo pozytywnym i podnoszącym na duchu faktem jest wsparcie jakie Polska otrzymała od innych narodów. W tak trudnych chwilach dobrze wiedzieć że nie jesteśmy sami, że inni również przeżywają tą tragedię, że współczują i solidaryzują się z nami. Szczególne gesty i słowa wsparcia padły ze strony Rosji. Również uważam że być może pozwoli to zamknąć pewien rozdział w naszej historii. Mam nadzieje że Rosjanie, szczególnie ich przywódcy , wyciągnęli wnioski z tej tragedii i uczynili szczery krok do pojednania.

  • .... bywalec
    kibicu aves

    piszesz o mediach które narzuciły zły wizerunek pana prezydenta i tym sprawiłeś że oniemiałem: przecież media takie jak TVP i PR, Rzeczpospolita, Nasz Dziennik, Dziennik Gazeta Prawna Wprost i można by tak wymieniać długo obejmujące 75% całego ryneku mediów w Polsce to media będące pod rządami PiS-u -czyli macierzystej partii pana prezydenta -więc chcesz mi wmówić że brat prezydenta był tak zniesmaczony że jego brat został prezydentem że w ciągu 4 lat zakazał pokazywać mówić i pisać o tym jakim w gronie rodzinnym był pan Lech Kaczyński?! Po drugie nie bardzo rozumiem co opowiadanie teraz jak był ciepłym i miłym człowiekiem w gronie znajomych i bliskich ma do funkcji którą pełnił? Prezydent miał nas godnie reprezentować i dbać nie o swój wizerunek ale o wizerunek Polski więc bardzo proszę żeby w tej sytuacji nie mieszać tych spraw!

  • anonim

    Zazdroszcze Adamowi ze mial przyjemnosc poznac osobiscie SP prof. Lecha Kaczynskiego i Pania Marie.
    Kazdy kto mial z nimi stycznosc moze powiedziec ze byli to niezwykle zyczyliwi ludzie...
    A media zawsze beda robic to co w ich interesie, a spoleczenstwo niech wierzy w to co im podaja na tacy, najfajniej jest byc "modnym".

  • anonim

    Kondolencje dla wszystkich osób, które zginęły i ch bliskich. adam jest wspaniałym człowiekiem, bardzo mądrym. zgadzam się, ja także za życia nie doceniałam pary prezydenckiej i myślę, że cała Polska wie co straciła.

  • fat bywalec
    Anika

    Nie ma co roztrząsać tej sprawy. Ktoś się nie zastanawia w cale co tnie.
    Przykro jest jednak gdy nie można wyrazić swojej opinii nie uwłaczającej niczyjej godności. Jedni maja tej przywilej drudzy nie. Skąd ja to znam ?

  • Anika profesor

    Kto wyciął komentarze @fat i @ZKuba36?
    Pokajać się

  • Grzechu początkujący
    ...

    wielki szacunek do ludzi ktorzy zmarli, chocc jako politycy moze i byli zli a teraz nie rozliczajmy ich jako politykow. z drugiej strony codzien ktos umiera, a kazda osoba to wielka strata. co to za roznica gdzie zostaja pochowani itp. z calego zycia rozliczy ich Bog, jak i nas wszystkich

  • strong1 weteran
    -

    @Sirkko
    Starałem się spojrzeć obiektywnie i tym to sposobem,niektórzy powinni siedzieć cicho.
    No cóż ja uważam,że obie strony przysłużyły się braku klasy w polskim życiu politycznym. W ogóle polityka to jest jakaś gra nieprzyzwoita. Co warto pamiętać zmarły prezydent oraz Tusk byli prywatnie na Ty.,Poza tym w 2005r. ktoś z kimś miał tworzyć koalicję,ale zmbicje wzięly górę. No i trzeba było zaostrzyć język dysputy,aby pokazać jak to się różnimy- wszystkim...Koniec politykowania.

  • anonim
    sirkko

    strong1

    Zgadzam się z Tobą. Często oglądałam w telewizji wypowiedzi Tuska, Sikorskiego, Palikota, Niesiołowskiego i innych na temat prezydenta. Zadawałam sobie wtedy pytanie - Co ten człowiek Wam zrobił złego, że go aż tak nienawidzicie? Bo nawet osoba która ma strzępy kultury osobistej nigdy nie będzie naśmiewała się w ten sposób z innych ludzi. Musimy myśleć, analizować i wnikliwie obserwować polityków podczas kampanii. Dla mnie jest oczywiste, tak jak było 5 lat temu, że nie będę głosować na PO, tylko teraz nie mam na kogo głosować.

  • ZKuba36 profesor
    @fat

    Nie mariw się. Nie jesteś osamotniony. Moje też wycięto.

  • strong1 weteran
    -

    poprawka:Polakami.

  • strong1 weteran
    -

    No cóż widzę,że jeszcze nie wszyscy wiedzą i widzą,że media działają na zlecenie. Tak,tak właśnie-za pieniądze. Tym sposobem Wojewoda oraz Majewski jeżdzili po PIS-ie w swoich pożal się Boże "programikach" i po wyborcach tegoż,chociaż przecież jesteśmy Polakami,wcześniej ludżmi,a póżżżniej dopiero wyborcami, Z drugiej strony tym sposobem Pospieszalski,Semka,Janecki etc.gloryfikują Śp.Prezydenta, gdy tylko dostali się do środków masowego przekazu. Nie będe już się nawet wgłebiał w tą obłudę i pokazywanie się na wizji: Nisiołowskich,Wałęsów oraz wymuszanie pewnych wypowiezi na wizji miast zwykłej empatii. Teraz nagle okazuje się się,że nikt z tych tragicznie zmarłych ludzi nie miał nigdy gorszego dnia oraz zginęła elita elit.
    A co do katastrofy-przypominam,że prawda o Gen. Sikorskim jest prawdopodobnie diametralnie inna od podawanej,to tak ku przestrodze,tym którzy uważają,że coś jest niemożliwe i całkiem wykluczone. Przy normalnym rozwoju wypadków-czytaj nieszczęśliwy przypadek-w tej niby to dobrodusznej pomocy- chodzi pewnie o to,żeby Polacy mieli np. "dług wdzięczności" i nie wtrącali się do "spraw rosyjskich",czyli kwestii wpływów,co do Ukrainy,Azerbejdżanu,Gruzji,Kirgistanu,no bo to nie wypada. Aha pojednanie polityków,nie jest mi potrzebne do pojednania z Rosjanami jako obywatelowi Polski. Howgh.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(438), 2010-04-19 10:26:28 ***

  • anonim

    A co w przypadku dajmy na to takim :
    Bo to może być przecież nagrane w tych czarnych skrzynkach :

    " Pilot widzi trudne warunki, osobno jest informowany o fakcie przez wieżę w Smoleńsku, pilot choć nie ma takiego obowiązku bo sam tamj podejmuje decyzje, jednak informuje o tym na pokładzie Prezydenta i pomimo tego, pyta go o zdanie, lecieć dalej i spóźnić się na uroczystość bo warunki są bardzo trudne, ? czy lądować !
    Załóżmy, że była taka sytuacja i jednak zapytał Prezydenta o zdanie i ten kazał mu lądować a wręcz prosił.
    Dlatego te kółka kilkakrotne wokół lotniska miał czas na krótką rozmowę z Prezydentem....... co wtedy ?
    To czysto hipotetyczne założenie ale załóżmy, że tak było ?
    Że to na prośbę Prezydenta pilot podjął się lądowania.

  • anonim

    Dlaczego w taki sposób, dlaczego tak strasznie...

    Bez względu na nasze preferencje polityczne i religijne jest to niewyobrażalna tragedia która wymaga zwykłego ludzkiego współczucia, a to my Polacy potrafimy jak nikt inny. Teorii spiskowych nie unikniemy, sporów o miejsce pochówku również. Na to przyjdzie czas. Teraz pozwólmy mediom i zwykłym obywatelom naprawić to co złego robili wcześniej, niech chociaż po śmierci zwrócą parze prezydenckiej należny im honor, bo za życia naśmiewali się z ich zachowania, wyglądu...

    Lech i Maria Kaczyńscy może nie byli najpiękniejsi, ale byli na pewno piękną parą....

  • Malyszomaniak profesor
    Przyczyna

    Prawdopodobna przyczyna :
    Pilot próbował podejść do lądowania był zbyt nisko zawadził skrzydłem o maszt (mówili o tym na samym początku maszt radiolatarni czy jakiś inny pierwszy w który uderzył) uszkodził stery dodał gazu by się wznieść nie mógł się jednak wyprostować bo miał uszkodzone stery dlatego skręcił w lewo i przy tak niskiej wysokości zawadził skrzydłem o las ,drzewa nie miał już szans się wznieść bo nie mógł lecieć prosto gdyby nie to uderzenie pierwsze być może by się wyratował i wzniósł mimo takiej niskiej wysokości.

  • Malyszomaniak profesor
    Ciszej

    Ciszej nad tymi trumnami.

    Gustaw Holoubek kiedyś powiedział :
    "Ani jestem taki jak mnie chwaliliście ani taki jakim mnie krytykujecie"

  • materac doświadczony

    mnie bynajmniej nie dziwią pojawiające się co i rusz teorie spiskowe. w takich momentach zawsze wyrastają jak grzyby po deszczu, a w tym przypadku możemy mówić o wyjątkowo niefortunnym splocie różnych okoliczności.
    tego typu teorie są mi dalekie, ale mimo wszystko, nie byłbym zaskoczony gdyby za jakiś czas okazało się, że było zupełnie inaczej niż się pierwotnie sądziło.
    co do rosyjskich elit rządzących, naiwnością jest myślenie, że ich poglądy uległy nagłej i cudownej przemianie. trzeba przyznać, że jak na razie ich postępowaniu nic nie można zarzucić. ale bardzo trudno powiedzieć jak wydarzenia ostatniej soboty przełożą się na dalsze relacje.
    jest tylko jedna rzecz, której jestem zupełnie pewien: rzucanie w tym momencie jakichkolwiek oskarżeń jest ostatnią rzeczą, którą należy robić.
    PS. przeczytałem dziś w gazecie że prywatnie między Tuskiem i Kaczyńskim żadnej nienawiści nie było. ciężko się połapać co jest prawdą, a co grą na użytek mediów i rolą na scenie politycznej.

  • dumastolicy początkujący
    -

    Bardzo szanowałem Pana Prezydenta, ale jednak jestem oburzony wybraniem miejsca jego pochówku.

  • krwisty weteran

    Stonujmy trochę wypowiedzi, stonujmy choć na czas żałoby narodowej. Proszę...

  • anonim

    Matko ludzie opamiętajcie się co ja tu czytam.
    Ktoś nawet nie wierzy, że to był wypadek.
    No to mi już brak słów na to wszystko i tak właśnie rodzą się konflikty, niedomówienia i pomówienia.
    "Rosja wystrzeliła rakietę prosto z samolot Prezydenta celowo "
    "A teraz strona Polska i Rosyjska to ukryją czyli kolejny spisek"
    No bo nie wypadek to co ? tylko to mi się nasuwa na myśl co można przez to rozumieć.
    Matko, ludzie, przyznam, że często nie zgadzałam się z Prezydentem jako politykiem i często drażniło mnie szczególnie wprowadzanie u nas w kraju żałób narodowych w tym przodujemy na świecie bo w niektórych przypadkach sa inne formy oddania hołdu komuś.
    Ale zostawie to nie będę teraz roztrząsać przypadków gdzie miało to miejsce.
    Często nie podobało mi się zachowanie ogólne jak np: kiedy Premier Tusk przemawiał w języku angielskim a Prezydent stojąc obok dośc głośno się zaśmiał uważam, ze to było nie stosowne wówczas.
    Ale po co to teraz roztrząsać.
    Natomiast nie mozna Prezydentowi odmówić tego, że był ogromnym patriotą, walczył o swój kraj i dziś doskonale to widać po jego smierci własnie jaką pozycję ma Polska w świecie i jakim szacunkiem się cieszymy.
    Stała się rzecz straszna, zdarzył się potworny wypadek historia nie zna tego typu katastrof, w których to ginie jednocześnie tyle osobistości, ludzi kościoła i głowa Państwa wraz z małżonką.
    To nasza tragedia, każdego z osobna, jesteśmy jednym narodem, to był nasz Prezydent jaki był taki był ale szacunek mu się należy jemu i wszystkim tym, którzy tak tragicznie zginęli.
    Mamy tydzień żałoby narodowej i jeszcze nie minęła i tu już zaczynają się konflikty.
    Ja osobiście jestem pełna podziwu teraz dla narodu Rosyjskiego to co dziś usłyszałam w TV na TVP info, słowo "przepraszamy was za całe zło jakie wam wyrządziliśmy 70 lat temu " dosłownie mną wstrząsneło i to powiedział obywatel Rosji, ci ludzie są z nami, ogromnie nam współczują, być może tak miało być aby zamknąć pewien rozdział tej tragicznej dla naszych narodów historii aby już nigdy do tego nie wracać i aby te dwa wielkie narody wreszcie się pogodziły i tak to zostawmy, Rosja obecnie jest z nami i ja nie widzę w tym żadnego fałszu.
    Jestem pozytywnie zaskoczona zachowaniem Premiera Putina i ich Prezydenta mam nadzieję, że tak już zostanie.

  • anonim
    Nie szkoda wam czasu na te wyżalanie się i irytację?

    I tak wiadomo, że za 2 tygodnie wszystko wróci do normy w Polsce, a za jakiś miesiąc, dwa, wszystko wróci do normy i za wschodnią granicą...

  • anonim
    -

    []Chcialem by chociaż para prezydencka przeżyła,gdy jeszcze nie było wiadomo,że wszyscy zgineli.No i łzy miałem w oczach gdy odeszli.
    []

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(438), 2010-04-19 10:25:36 ***

  • Tose Proeski stały bywalec

    A ja nie jestem pewny czy to "wypadek"... Jedno jest pewne i z Adamem się zgadzam: media karykaturowały obraz Prezydenta

  • Maciek5052 profesor
    -

    Po prostu wielu rodakom jest teraz wstyd , próbują leczyć sumienie czy coś w tym stylu i przeginają teraz w drugą stronę.

    Przykładowo taki Wassermann - nigdy Go nie darzyłem sympatią, [] , a prywatnie był pewnie Kochającym mężem , ojcem czy nawet już dziadkiem. Teraz wszyscy uderzają się w pierś bo pokazali Lecha Kaczyńskiego od drugiej strony czyli tej bardziej osobistej , prywatnej i okazał się naprawdę dobrym człowiekiem. Ale dla nie których nie zmienia to faktu jakim był politykiem.

    Ja mogę być w domu kochający itp. a w pracy zupełnie inny. O Prezydencie myślałem jak myślałem ale głupio mi nie jest bo chodziło mi wyłącznie o jego "zawód" a nie osobiste życie.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(438), 2010-04-14 00:02:22 ***

  • FloRida bywalec

    @kojot83

    "Poza tym Prezydent jest od reprezentowania i pielęgnowania-a rząd i premier od wprowadzania dobrych reform-których nie ma,nie było i pewnie nigdy nie będzie-za dużo w tym wszystkim interesu."

    warto jeszcze zauważyć Dlaczego wiele z tych dobrych reform nie zostało wprowadzonych, bo jakby nie patrzeć to nie zależy tylko od premiera i rządu....... ale to tak na marginesie>

  • anonim
    FloRida

    Zgadzam sie ze wszystkim,pozdrawiam.

  • FloRida bywalec
    -

    Dla mnie to jest troche przesada z tym że wszyscy nagle zaczeli mówić jaki to Prezydent nie był cudowny i wspaniały i ile zrobił dla Polski, To w wielu przypadkach jest tak strasznie fałszywe i sztuczne.. bo większość z tych ludzi jeszcze niedawno jezdzila po Prezydencie z byle powodu, naśmiewała się, obrażała, itd. Dlatego teraz wydaje mi sie że to przegięcie w drugą stronę. Prezydentowi jak i pozostałym ofiarom tragedii należy się szacunek i to jest oczywiste, ale nadmierne koloryzowanie i wychwalanie jaki to On nie był teraz wydaje sie być po prostu fałszem. Nie ukrywam że mi do poglądów pana Kaczyńskiego było daleko i to się nie zmieniło tak z dnia na dzień, tylko dlatego że wydarzyła sie ta wielka tragedia. Prezydent owszem często był atakowany przez swoich konkurentów politycznych jak i dziennikarzy, ale z tego co pamiętam to nie działało tylko w jedną stronę...inni również byli atakowani. Nie minęła nawet żałoba a ludzie już zaczynają powracać do bezsensownego atakowania siebie nawzajem. Spotkałam sie np ze stwierdzeniami typu ; Tusk jest zakłamany i obłudny, odstawia teraz szopkę razem z Putinem, ze to wszystko tylko na pokaz , że zawsze przecież nienawidził Kaczyńskiego itd.. Nie rozumiem takiego myślenia, jak można zarzucać człowiekowi w takim momencie że jest zakłamany. Najeżdżanie na niego teraz jest po prostu nie na miejscu, w końcu przecież On też jakieś uczucia ma, nie wierzę żeby tego nie przeżywał . .Jasne byli konkurentami, nie przepadali za sobą ale chyba nie do tego stopnia żeby Tusk miał coś udawać w takiej chwili.. bo choćby nie wiem jak byli skłóceni , chyba przez myśl mu nie przeszło że coś takiego się może wydarzyć. Co do Putina, niektórzy oczywiście muszą dokładać sobie własne teorie, ale ja powiem tyle że może lepiej by było gdyby Polacy potrafili docenić ten gest ze strony jego i Rosjan. Może to był właśnie przełomowy moment dla nas i krok do pojednania. Może Polacy nie powinni na siłę doszukiwać się jakiś spisków i wszystko oceniać negatywnie, bo w ten sposób nigdy do niczego nie dojdziemy. To że Polske wspierają teraz takie kraje jak Rosja czy choćby Niemcy to możemy się tylko cieszyć. Przynajmniej ja tak myśle i takie jest moje zdanie w tej sprawie.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(438), 2010-04-19 10:29:20 ***

  • anonim
    Kaczyński, a sport

    Dzisiaj przeczytałem na jednej za znanych stron artykuł pt. "Kaczyński wielkim przyjacielem sportu". Oczywiście pojawiły się opinie, że Kaczyński po śmierci jest nadmiernie gloryfikowany, a nikt nie zwrócił uwagę na treść tego artykułu. Co by nie powiedzieć Kaczyński zawsze miał czas dla sportowców, często zapraszał ich na śniadanie i działaczy.
    A media spowodowały, że wiele osób zapamięta go z pomeczowej rozmowy i Rogera Prerejro i Artura Borubara, którego stworzyły media dzięki niewyraźnemu wypowiedzeniu nazwiska naszego bramkarza.

  • anonim
    Kaczyński

    Mój znajomy, który jest zwolennikiem PO i się przyjaźni z prezydentem mojego miasta z ramienia PO. Opowiadał, że ktoś z jego rodziny chyba siostrzenica była w pałacu prezydenckim na nominacji sędziowskiej i podobno powiedziała, że pan prezydent jest zupełnie inny niż to sobie wyobrażała i dużo zyskuje na bliższym poznaniu.
    Małysz i wiele innych osób podobnie mówi.
    Można powiedzieć, że media wykreował obraz Lecha Kaczyńskiego inny niż był w rzeczywistości. Takie jest już życie polityka. Ale to świadczy jedynie o tym, że nie należy ludzi oceniać póki ich się nie pozna osobiście. Przynajmniej jeśli chodzi o takie sprawy jak kultura osobista, uprzejmość itp.

  • JA :D doświadczony

    Szczerze mówiąc, nigdy jakoś nie byłam wielką zwolenniczką prezydenta, mam swoje zdanie na temat jego prezydentury i nawet jego śmierć tego nie zmieni. Ale dopiero teraz uświadomiłam sobie, że nigdy nie zastanawiałam się nad tym, jakim był człowiekiem. Zawsze patrzyłam na niego tylko przez pryzmat tego, jakim był prezydentem. Teraz żałuję, bo okazuje się, że prywatnie to był miły i ciepły człowiek. Szkoda, że musiał umrzeć, żebym to wszystko zrozumiała.

  • Piotr S. weteran

    Chyba Fanka ma racje bo ile razy czy Olejnik czy Rymanowski przerywali wypowiedzi swoich rozmówców w pół zdania. Zresztą dotyczy to większości dziennikarzy niezależnie od tego jaka to stacja. Wielu brakuje kultury osobistej.

  • kojot83 doświadczony

    Fanka-oni nie powinni uderzyć się w pierś-to taki typ człowieka,że szuka sensacji,rozpowiada i sieje ferment,szkaluje innych aby dopiąć swego.Mam nadzieję i głęboko w to wierze,że połowa pajaców zejdzie ,zostanie zmyta ze sceny politycznej dzięki temu pospolitemu ruszeniu "SERC".Szkoda w tym wszystkim tego,że tylu ludzi musiało niewinnych zginąć i tyle rodzin teraz cierpi..eeeeh straszne.

  • anonim
    @ stranger (*101.polkowice.vectranet.pl)

    Nie musisz mi tego przypominać i to akurat w tygodniu żałoby.
    Bo akurat o tym doskonale pamiętałam ale celowo tego nie napisałam bo uważam to za niestosowne.
    A nie przyszło ci do głowy dlaczego tak powiedział ?
    No właśnie.
    I skoro tak dobrze to wiesz to i to pewnie, że na drugi dzień wysłał Prezydent ogromny bukiet róż z przeprosinami.
    Wywiady jakie przeprowadza często Pani O. są grubo poniżej pasa.

  • anonim

    Tak się kojarzą rządy PiS bo tak były przedstawiane przez media. Fakty mówią inaczej.

  • Asia94 bywalec

    Śmierć każdej osoby, która była w samolocie prezydenckim to wielka strata dla Polski, ale najbardziej nie mogę pogodzić się z odejściem śp. pana Nurowskiego. Nie wiem, czy komukolwiek uda się go zastąpić, wątpię w to. Bardzo przyczynił się dla polskiego sportu i telewizji Polsat. Był wspaniałym człowiekiem.

  • anonim

    Dla mnie rządy J. Kaczyńskiego kojarzą się tylko z szukaniem chaków na opozycję , prezydentowi należy na plus zapisać walkę o pamięć pomordowanych w Katyniu i prawdę historyczną, niestety jak dla mnie nie był najlepszym mówcą, ani dyplomatą(ale być może przez to, to o co walczył stanie się wyraziste), o innych rzeczach nie wypada pisać ani mówić. Szczerze współczuje wszystkim rodzinom, to straszna tragedia. Dodam jeszcze tylko, że o politykach uogólniając nie mam najlepszego zdania, czy to z lewa, czy to z prawa, czy z kądkolwiekindziej i jeszcze tylko jedno merzenie, żeby stosunki z wszystkimi państwami opierały się na przyjaźni i szacunku.

  • kibic_malysza profesor

    Adam dobrze mówi, media mają coś takiego w sobie, że lubią drążyć i kreować ten negatywny wizerunek polityka a nie ten pozytywny. I to tyczy się chyba wszystkich polityków, nie raz nie dwa są poniżani i obśmiewani. Oby teraz się to zmieniło, choć jest mi to chyba już bez znaczenia bo straciliśmy tylu bardzo ważnych ludzi w Polsce, że nie chce sie już wogóle myśleć.

  • anonim
    @Fanka

    Przypomnę Ci tylko, że prezydent swego czasu też zachował się nieładnie wobec Olejnik ,kiedy to poza wizją krzyczył do niej "że ją zniszczy", po czym ona się rozpłakała. Nie przedstawiaj więc wszystkiego w czarno-białych barwach.

  • Allison stały bywalec

    Adam ma rację w stu procentach. Wciąż nie mogę uwierzyć w tą liczbę osób, których już nie ma. Tak po prostu.

  • materac doświadczony

    "A media trochę negatywnie nastawiały ludzi wobec pary prezydenckiej"

    nawet trochę więcej niż trochę. moją pierwszą myślą jak dowiedziałem się o wypadku, było : no i co teraz napiszą o Prezydencie niektóre gazety? (tytuły już może pominę). nagle zaczną mu wystawiać laurki? może ogłoszą Go człowiekiem roku? mimo że wcześniej przodowały w czarnym PR. żałosne.
    Kaczyńscy nie mają/nie mieli większości mediów po swojej stronie, stąd opinia dużej części Polaków na ich temat. dlatego radziłbym się dobrze zastanowić zanim się następnym razem kogoś zjedzie pod wpływem tego co piszą w prasie/mówią w TV czy w radio. skoczków narciarskich też to może dotyczyć, nawiasem mówiąc.
    jaka szkoda swoją drogą, że musi dojść do katastrofy żeby ludzie się ogarnęli. tak jak mówiłem, mądry Polak po szkodzie.

  • anonim
    Adam i Tajner mają rację

    Zgadzam się w 100% z Adamem Małyszem że polacy niedoceniali Prezydenta.
    Ludzie za bardzo wierzą mediom które czasem podają błędne informacje.
    Przeżywan to podwójnie poniewarz osobisty Lekarz Prezydenta pochodził z mojej rodzinnej miejscowości czyli Ryki.

  • anonim

    W tym ma Adam rację, że media przez cały okres Prezydentury, przedstawiały opinii publicznej Prezydenta w nie co innym świetle, nie korzystnym.
    To od nich głównie zależy jak postrzegany jest drugi człowiek a w tym się nie popisali.
    Ja dopiero w sobotę minioną kiedy stacja TVN zaczełą emitować nie publikowane dotąd ujęcia z filmików z życia prywatnego tej pary mogłam się dowiedzieć jacy to byli ludzie, ciepli, kochający się wzajemnie i otwarci na świat oraz bardzo ugodowi.
    Dlaczego wcześniej nie pokazali nam tego ? Pokazywano ich ale z innej strony i to również stacja TVN kiedy słuchałam wywiadu Moniki Olejnik jaki przeprowadzała z Panem Prezydentem w Brukseli na żywo, i jej pytania, bardzo poniżajace Prezydenta, przerywanie mu w pół słowa zdań, oraz pytanie w bardzo nie przyjemnym tonie to jak opinia miała postrzegać Prezydenta!Zapomniała, że rozmawiała z Głową Państwa Polskiego czuła, że jest wyżej niż Prezydent, to było oburzające.
    Ci, którzy przedstawiali opinii publicznej Prezydenta tak a nie inaczej dziś powinni się uderzyć w pierś.

  • adus bywalec

    SSzkoda;/ Ale bedzie dobrze;)

  • Oko bywalec

    "Piotr Nurowski był naszym liderem, naszym przewodnikiem i tym dobrym duchem PKOl..."

    I było mu dane cieszyć się z 6 medali w Vancouver, dzięki naszym wspaniałym sportowcom. A potem taki cios...

  • Haciek początkujący

    no Nurowskiego troche szkoda ;/

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl