PK w Courchevel: Janda wygrywa, Polacy poniżej oczekiwań

  • 2010-07-30 21:03

Jakub Janda wygrał piątkowy konkurs Pucharu Kontynentalnego w Courchevel. Czech zwycięstwo zapewnił sobie skokami na 130 i 118m. Na drugim stopniu podium stanął Antonin Hajek (123 i 125,5m), a trzeci był Danny Queck (123,5 i 125m). Najlepiej z Polaków wypadł Klemens Murańka, który lądował na 126 i 111,5m, co wystarczyło na szóste miejsce.

Punkty wywalczyli dziś także Andrzej Zapotoczny (118,5 i 114,5m), który był 11. oraz Jakub Kot (114 i 98m), sklasyfikowany na 27. miejscu.

Po pierwszym skoku na 115,5m zdyskwalfikowany został Tomasz Byrt za nieprzepisowy kombinezon.

Do finału nie awansowali także Jan Ziobro (103,5m i 37. miejsce), Aleksander Zniszczoł (103m i 36. lokata) oraz Grzegorz Miętus (105,5m i 33. pozycja).

Piątkowy konkurs w Courchevel przeprowadzany był przy zmiennych warunkach
wietrznych. Różnice w podmuchach sięgały nawet 6 m/s, co mocno wypaczyło
wyniki zmagań.

Już jutro kolejne zawody Pucharu Kontynentalnego w Courchevel.

KLASYFIKACJE I WYNIKI:
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Letniego Pucharu Kontynentalnego »
Zobacz aktualny ranking CRL »


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (9611) komentarze: (70)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Lusia początkujący

    autor: Davidsson (dawid71@autograf.pl) gg: 778676, 30 lipca 2010, 12:13
    -
    z murańki to juz nic nie bedzie, widziałem go na MP, smutna mina, cały czas nie zadowolony. ludzie chcą z nim pogadac , autografy wziąsc a on nawet na nich nie spojrzy. ...
    ----------------------

    Śmieszne jest takie gadanie...Akurat co do Klimka,to śmiało można powiedzieć,że jest bardzo dobrym skoczkiem. Nie zawsze musi sie wszystko udawać! Kiedyś było lepiej,teraz może być gorzej,a za chwile znowu lepiej! Nie trzeba od razu stwierdzac,że cały czas jest niezadowolony,bo tak nie jest. Logiczne, że zawsze chce się wiecej. Trzeba zwrocic uwagę,że na kazdym skoczku wywoływana jest presja.
    Znam Klimka i wiem,że jest bardzo nieśmiały,ale nie zgodzę się z tym,że nie patrzy na ludzi i ,że nie daje autografów,

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL

    Polacy w rankingu CRL - po 6 konkursach letniego PK 2010:

    8.K.Stoch ------- 540 pkt
    10.R.Sliż -------- 489
    16.M.Kot -------- 447
    17.D.Kubacki --- 433
    18.S.Hula ------- 415
    34.G.Mietus ----- 247
    39.M.Bachleda -- 229
    41.K.Mietus ----- 224
    --------------
    52.K.Murańka --- 131
    60.A.Małysz ----- 100
    73.Ł.Rutkowski --- 70
    111.A.Zapotoczny-24
    135.J.Kot -----,---- 10
    137.P.Żyła -----,---- 9
    141.J.Ziobro ---,---- 7
    146.D.Kowal ---,---- 5

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja druzynowa po 6 konkursach letniego PK 2010

    1.POLSKA --- 1385 pkt
    2.Austria ----- 824
    3.Słowenia --- 770
    4.Czechy ----- 469
    5.Niemcy ----- 461
    7.Bułgaria --.- 109
    7.Włochy ---.--- 89
    8.Francja ---,--- 64
    9.Rosja ----.---- 52
    10.Korea ------- 48
    11.Szwajcaria - 40
    12.Finlandia --,- 30
    13.Ukraina ------ 8
    14.Kazachstan ,- 4
    15.Słowacja ---- 1

    Brak zawodników z takich krajów jak:

    1.Norwegia ---- 2 miejsce w Pucharze Narodów 2009/2010
    2.Japonia ------ 8

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w letnim PK 2010

    Miejsca Polaków w "16" konkursów letniego PK

    01 miejsce - K.Stoch ------ 03.07.2010 - Kranj
    01 miejsce - K.Stoch ------ 04.07.2010 - Velenje
    01 miejsce - K.Stoch ------ 09.07.2010 - Ga-Pa
    01 miejsce - K.Stoch ------ 10.07.2010 - Ga-Pa
    02 miejsce - K.Stoch ------ 02.07.2010 - Kranj
    02 miejsce - K.Miętus --.-- 03.07.2010 - Kranj
    02 miejsce - S.Hula ------- 04.07.2010 - Velenje
    02 miejsce - S.Hula ------- 09.07.2010 - Ga-Pa
    03 miejsce - D.Kubacki --- 02.07.2010 - Kranj
    03 miejsce - D.Kubacki --- 10.07.2010 - Ga-Pa
    04 miejsce - S.Hula ------- 02.07.2010 - Kranj
    05 miejsce - M.Kot -------- 02.07.2010 - Kranj
    05 miejsce - S.Hula ------- 10.07.2010 - Ga-Pa
    06 miejsce - K.Murańka -- 30.07.2010 - Courchevel
    07 miejsce - M.Kot -------- 04.07.2010 - Velenje
    07 miejsce - Ł.Rutkowski- 09.07.2010 - Ga-Pa
    07 miejsce - K.Miętus --.-- 10.07.2010 - Ga-Pa
    09 miejsce - M.Kot -------- 03.07.2010 - Kranj
    11 miejsce - M.Bachleda - 02.07.2010 - Kranj
    11 miejsce - D.Kubacki --- 03.07.2010 - Kranj
    11 miejsce - A.Zapotoczny-30.07.2010 - Courchevel
    12 miejsce - M.Kot -------- 10.07.2010 - Ga-Pa
    15 miejsce - R.Sliż -------- 03.07.2010 - Kranj
    16 miejsce - M.Bachleda - 03.07.2010 - Kranj
    16 miejsce - D.Kubacki --- 04.07.2010 - Velenje
    16 miejsce - K.Miętus --.-- 04.07.2010 - Velenje

    5 razy w 16 - K.Stoch
    4 razy w 16 - M.Kot
    4 razy w 16 - D.Kubacki
    4 razy w 16 - S.Hula
    3 razy w 16 - K.Miętus
    2 razy w 16 - M.Bachleda
    1 razy w 16 - R.Sliż
    1 razy w 16 - Ł.Rutkowski
    1 razy w 16 - K.Murańka
    1 razy w 16 - A.Zapotoczny

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w letnim PK 2010

    1.K.Stoch --------- 02 - 01 - 01 - 01 - 01 - 00=480 pkt -- 1 miejsce
    2.S.Hula ---------- 04 - 53 - 02 - 02 - 05 - 00=255 pkt -- 3
    3.D.Kubacki ------ 03 - 11 - 16 - 20 - 03 - 00=170 pkt -- 4
    4.M.Kot ----------- 05 - 07 - 07 - 18 - 12 - 00=145 pkt -- 7
    5.K.Mietus -------- 35 - 02 - 16 - 18 - 07 - 00=144 pkt -- 9
    6.R.Sliż ----------- 29 - 15 - 00 - 17 - 19 - 00 = 44 pkt - 31
    7.K.Murańka ----- 00 - 00 - 00 - 00 - 00 - 06 = 40 pkt - 32
    7.Ł.Rutkowski ---- 00 - 00 - 27 - 07 - 34 - 00 = 40 pkt - 32
    9.M.Bachleda ---,- 11 - 16 - 50 - 00 - 00 - 00 = 39 pkt - 34
    10.A.Zapotoczny - 00 - 00 - 00 - 00 - 00 - 11 = 24 pkt - 43
    11.J.Kot -----,----- 00 - 00 - 00 - 00 - 00 - 27 == 4 pkt - 65
    12.G.Miętus
    13.T.Byrt
    14.J.Ziobro
    15.A.Zniszczoł

  • jozek_sibek profesor
    Wszystkie skoki Polaków w Courchevel

    1 i 2 - skok trening
    3 ---- skok - seria próbna
    4 i 5 - skok konkurs

    Miejsca Polaków w piatek:

    1.K.Murańka --,-- 25 -- 7 i 19 oraz -- 6 miejsce
    2.A.Zapotoczny - 38 - 20 i 34 oraz - 11
    3.J.Kot ------------ 8 - 11 i 37 oraz - 27
    4.G.Mietus -------- 3 -- 7 i -8 oraz - 33
    5.A.Zniszczoł -,-- 34 - 49 i 38 oraz - 36
    6.J.Ziobro ------- 43 - 47 i 39 oraz - 37
    7.T.Byrt -----,----- 4 - 15 i 23 oraz - DSQ

    Odległości Polaków w piątek:

    1.K.Murańka --,-- 112.5m - 118.5m i 113.0m - oraz - 126.0m - 111.5m
    2.A.Zapotoczny - 105.5m - 113.5m i 102.5m - oraz - 118.5m - 114.5m
    3.J.Kot ----------- 122.0m - 117.5m i 102.0m - oraz - 114.0m -- 98.0m
    4.G.Mietus ------- 131.5m - 118.5m i 120.0m - oraz - 105.5m
    5.A.Zniszczoł -,-- 109.0m -,- 87.0m i 101.5m - oraz - 103.0m
    6.J.Ziobro ----,--- 102.5m -,- 96.0m i 100.5m - oraz - 103.5m
    7.T.Byrt -----,---- 130.5m - 115.0m i 111.0m - oraz 115.5(DSQ za ten skok)

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja druzynowa I konkursu LPK w Courchevel

    1.Czechy ------ 01, 02, 22, 25 ----- 195 pkt
    2.Słowenia ---- 07, 08, 15, 16, 20 - 110
    3.Polska ------- 06, 11, 27 ----------- 68
    4.Niemcy ------ 03, 28, 30 ----------- 64
    4.Francja ------ 09, 14, 19, 26 ------- 64
    6.Austria ------ 05, 22 ---------------- 54
    7.Bułgaria ----- 04 -------------------- 50
    8.Korea ------- 10, 13, 29 ------------ 48
    9.Szwajcaria - 17, 18, 21, 24 ----,--- 44
    10.Rosja ------ 12 ----------,---------- 22

    Katastrofalny wystep drużyny Austri - 6 zawodników poza "30" konkursu!
    Nadspodziewanie wysoko POLSKA.

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w letnim PK w Courchevel

    Miejsca Polaków w piątkowym konkursie

    1.K.Murańka ----- 6 miejsce
    2.A.Zapotoczny - 11
    3.J.Kot -----,----- 27
    4.G.Mietus ------- 33
    5.A.Zniszczoł -,-- 36
    6.J.Ziobro ------- 37
    7.T.Byrt ---,------ DSQ

    Odległości Polaków w piątkowym konkursie

    1.K.Murańka ---- 126.0m - 111.5m
    2.A.Zapotoczny - 118.5m - 114.5m
    3.J.Kot ---------- 114.0m -- 98.0m
    -------------
    4.G.Mietus ------ 105.5m
    5.A.Zniszczoł --- 103.0m
    6.J.Ziobro --,---- 103.5m
    ...T.Byrt ---,----- 115.5m - DSQ - byłby na 12 miejscu

    Ogólnie bardzo słaby występ Polaków - przy takiej obsadzie.

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w letnim PK w Courchevel

    Miejsca Polaków w piątkowej serii prónej:

    1.G.Mietus -------- 8 miejsce
    2.K.Murańka ---- 19
    3.T.Byrt ---,------ 23
    4.A.Zapotoczny - 34
    5.J.Kot -----,----- 37
    6.A.Zniszczoł -,-- 38
    7.J.Ziobro ------- 39

    Odległości Polaków w piątkowej serii próbnej:

    1.G.Mietus ------- 120.0m
    2.K.Murańka --,-- 113.0m
    3.T.Byrt -----,---- 111.0m
    4.A.Zapotoczny - 102.5m
    5.J.Kot ----------- 102.0m
    6.A.Zniszczoł -,-- 101.5m
    7.J.Ziobro ------- 100.5m

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w letnim PK w Courchevel

    Miejsca Polaków w 2 piątkowych treningach:

    1.G.Mietus ----,---- 3 -- 7 miejsce
    2.T.Byrt ----------- 4 - 15
    2.J.Kot ------,------ 8 - 11
    4.K.Murańka --,-- 25 -- 7
    5.A.Zapotoczny - 38 - 20
    6.A.Zniszczoł -,-- 34 - 49
    7.J.Ziobro ------- 43 - 47

    Odległości Polaków w 2 piątkowych treningach:

    1.G.Mietus ------- 131.5m - 118.5m
    2.T.Byrt -----,---- 130.5m - 115.0m
    2.J.Kot ----------- 122.0m - 117.5m
    4.K.Murańka --,-- 112.5m - 118.5m
    5.A.Zapotoczny - 105.5m - 113.5m
    6.A.Zniszczoł -,-- 109.0m -,- 87.0m
    7.J.Ziobro ------- 102.5m -,- 96.0m

  • TAMM profesor

    Mam nadzieję, że Janda wróci do dobrego skakania w PŚ.

    Dobre miejsce Murańki.
    Ogólnie nasi in minus.

  • anonim

    Muranka widac ze malyszem nie bedzie i tu zgadzam sie z kolega jozek skibek malysz to zadowolony daje autografy odpowiada na wywiady

  • rimi stały bywalec

    "Natomiast co do sprzętu, to szkoda, że Murańce sprzętu nikt nie sprawdza... Byrt dostał DSQ, to Murańka już z pewnością powinien dostać DSQ. Mam nadzieję, że dzisiaj Murańce powieje mocno w plecy, a Byrtowi nie dadzą dyskwalifikacji, ale wątpię... Jest ten sam delegat techniczny co wczoraj. "

    Kurde, same nieszczescia, ruskie mgle rozpylili, a delegat FIS-u zdyskwalifikowal Byrta coby ten lepszy od Muranki nie byl. z tego co wiem psychiatrzy u nas jeszcze za darmo, wiec Macieju skorzystaj..

  • Anika profesor
    @Maciej___

    Przeczytaj, co na temat Klimka mówi Adam Małysz w najnowszym wywiadzie i przestań pluć jadem ;p

  • Emil profesor

    Już niektóre panie przez lata posądzały wszystkich o spisek, że nie sprawdzają Klimka że sekują Olka i Tomka a tutaj widze że niektórzy uważają że zagraniczny delegat techniczny też się włączył w antywiślański i proklimkowski spisek :)

  • anonim

    Taa, a jak dla Ciebie to, że Murańka tak wysoko w uczciwym sprzęcie jest normalne, to też widać, że z Ciebie kibic.

  • jozek_sibek profesor
    @ Maciej___

    "Byrt dostał DSQ, to Murańka już z pewnością powinien dostać DSQ".

    Z PEWNOŚĆIĄ to z Ciebie kibic sportowy jak z koziej d... trąba.

  • jozek_sibek profesor
    Nie dziel skóry na niedzwiedziu

    autor: Davidsson (dawid71@autograf.pl) gg: 778676, 30 lipca 2010, 12:13
    -
    z murańki to juz nic nie bedzie, widziałem go na MP, smutna mina, cały czas nie zadowolony. ludzie chcą z nim pogadac , autografy wziąsc a on nawet na nich nie spojrzy. ...
    ----------------------

    Wyniki Polaków po I serii I konkursu

    2.K.Murańka ---- 126.0m - 124.3 pkt
    8.A.Zapotoczny - 118.5m - 108.8
    14.J.Kot --------- 114.0m -- 99.2
    -------------
    33.G.Mietus ----- 105.5m -- 80.9
    36.A.Zniszczoł -- 103.0m -- 77.4
    37.J.Ziobro --,--- 103.5m -- 76.8
    .....T.Byrt ---,---- 115.5m - 102.4 DSQ - byłby na 12 miejscu

    W drugiej serii K.Murańka spadł tylko o 4 pozycje i konkurs ukończył na 6 miejscu.
    Jest to najlepszy wynik w karierze K.Muranki w PK i najlepszy wynik Polaków w I dniu letniego PK w Courchevel!

  • anonim

    No i ktoś wyliczył, że w systemie to 66 punktów. Jak dobrze, że nie ma w PK systemu, który by wypaczył wyniki o te 66 punktów.

    Natomiast co do sprzętu, to szkoda, że Murańce sprzętu nikt nie sprawdza... Byrt dostał DSQ, to Murańka już z pewnością powinien dostać DSQ. Mam nadzieję, że dzisiaj Murańce powieje mocno w plecy, a Byrtowi nie dadzą dyskwalifikacji, ale wątpię... Jest ten sam delegat techniczny co wczoraj.

  • Davidsson doświadczony
    www.lodz-ski-team.pl

    ehh widac ze murańka jeszcze za słaby psychicznie, szczerze mowiąc to nie spodziewałem sie ze skoczy tak daleko...

  • jozek_sibek profesor
    Największy "wygrany I konkursu w Courchevel

    Moze nim być Cestmir Kozisek.

    I trening ------ 56 miejsce -- 82.5m
    II trening ----- 54 miejsce -- 82.0m
    Seria próbna - 47 miejsce -- 88.5m
    I seria -------- 25 miejsce - 106.0m i 110.5m

    W konkursie po 20 i wiecej metrów dalej niż w wczesniejszych próbach !
    Przeciwieństwo Felixa Schofta.

  • Emil profesor

    w II serii najwiekszy pechowiec miał 3,3 w plecy a najwiekszy szczesciarz 3 m pod narty. W nowym systemie to jest 66 pkt (na podstawie zeszłorocznych współczyników) różnicy! 36,5 metra! Konkurs był strasznie wypaczony.

  • anonim

    Kombinezon nieprzepisowy.

    Może to oznaczać bardzo wiele spraw.
    Nie wiemy o co w nim tak naprawdę chodziło.
    Dobrze by było aby się dowiedzieć co w nim było nie tak.
    Nie ulega wątpliwości, że to żenujące i nie powinno mieć miejsca.
    Powstaje teraz pytanie czy na MP oprócz kadry A bo ci mają wszystko przepisowe pozostali zawodnicy byli kontrolowani pod względem prawidłowości sprzętu?

  • Anika profesor

    17:00 - seria próbna
    18:00 - konkurs

  • anonim

    o ktorej jest dzisiaj konkurs?

  • jozek_sibek profesor
    Największy przegrany I konkursu w Courchevel

    To z pewnośćią Felix Schoft

    I trening ------ 6 miejsce - 127.0m
    II trening ----- 5 miejsce - 121.0m
    Seria próbna - 1 miejsce - 129.0m
    I seria ------- 40 miejsce - 102.0m

    Wiatr czy wypadek przy pracy?

  • Piotr S. weteran

    Może gdyby za każdą dyskwalifikację sztab szkoleniowy dostawał " po kieszeni" bardziej by pilnowano by kombinezony i narty naszych skoczków były w porządku.

  • Dylan stały bywalec

    Cieszę się z dobrego występu Klimka Murańki.

    Ciekawe jaki kombinezon miał Tomek Byrt na MP.

    Grzesiek Miętus w lato skacze słabiej, więc nie musimy się o niego martwić.

  • ZKuba36 profesor
    REDAKCJA

    Moim zdaniem dyskwalifikacje Polaków są kompromitacją nas wszystkich. Polska nie jest wyłącznie krajem oszustów..
    Mam pomysł. W każdym przypadku dyskwalifikacji naszego skoczka, Redakcja powinna podawać imię i nazwisko osoby za to odpowiedzialnej. Może wtedy skończą się dyskwalifikacje, bo staje się to nudne i żenujące. Ktoś nie wywiązał się ze swoich obowiązków, traktując wyjazd na zawody jako darmową wycieczkę krajoznawczą.

    Trudno ocenić zawody, gdy 2. najlepszych skoczków nie kwalifikuje się do 2. serii.
    W przypadku Miętusa traktuję to jako wypadek przy pracy.
    Z Byrtem historia jest nieco dziwna. Już w ubiegłym sezonie doskonale wypadł na letnich MP. Na zawody jeżdzily wszyscy (nawet TT) ale Byrt jakoś nie dostawał zbyt wielu szans. Teraz dyskwalifikacja. Hmm - można snuć różne domysły.

  • anonim
    -

    http://www.skoki.pl/lgp_wisla:_sprawa_parkingow_jest_jasna,1342.htm

  • anonim
    Gratulacje Klimek

    Ciekawe, co zweryfikuja jutrzejsze zawody, oby przy dogodnych warunkach. Dzisiejsze 6. miejsce Muranki to najlepszy jego wynik w PK ( 6 stycznia 2008 był w Kranj 7.) Można sie spodziewać, że w tej ekipie najsilniejsi będą Grzesiek Miętus i Tomek Byrt

  • Dylan stały bywalec
    @max

    Żaden Polak nawet nie zbliżył się do Jandy, więc o co Tobie chodzi?

  • max bywalec

    To była loteria, nasze rezerwy nie są na tyle dobre, żeby wygrywać z Jandą , Może jutro będzie lepiej ( sprawiedliwiej).

  • anonim

    wywiad z wrogiem Małysza tj Hoferem http://www.fis-ski.com/?actu_id_1739=3465&actu_page_1739=

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w letnim PK w Courchevel

    Miejsca Polaków w piątkowym konkursie

    1.K.Murańka ----- 6 miejsce - spadek o -- 4 miejsca
    2.A.Zapotoczny - 11 miejsce - spadek o -- 3
    3.J.Kot -----,----- 27 miejsce - spadek o - 13
    4.G.Mietus ------- 33
    5.A.Zniszczoł -,-- 36
    6.J.Ziobro ------- 37
    7.T.Byrt ---,------ DSQ
    Odległości Polaków w piątkowym konkursie

    1.K.Murańka ---- 126.0m - 111.5m
    2.A.Zapotoczny - 118.5m - 114.5m
    3.J.Kot ---------- 114.0m -- 98.0m
    -------------
    4.G.Mietus ------ 105.5m
    5.A.Zniszczoł --- 103.0m
    6.J.Ziobro --,---- 103.5m
    ...T.Byrt ---,----- 115.5m - DSQ - byłby na 12 miejscu

    Ogólnie bardzo słaby występ Polaków - przy takiej obsadzie.

  • tomis stały bywalec
    a

    Głupio, że ten wiatr pomieszał w zawodach może to by pomogło naszym skoczkom? Ale i tak byłem pewny Jandy na podium mimo, że ostatnio mu nie zbyt szło. Ale trzeba trzymać kciuki jutro za naszych. I jak zawszę gratuluję tym którzy dziś wywalczyli podium.

  • krwisty weteran

    Ciekawe jak poradziłby sobie z Jakubem i Antoninem nasz pierwszy garnitur w kadrze A, myślę o Kamilu, Maćku, Stefanie?

  • Marce93 stały bywalec

    Ja liczyłam na Grzesia i Tomka....Kuba skacze w kratkę, ma teraz trochę problemy, więc nie ma co stawiać mu wielkich oczekiwań...Klimek i Andrzej dobrze :)

  • Emil profesor

    Pecha Grzesiu miał na pewno. Tak jak Klimek szczęście w I skoku.

  • MarcinBB redaktor
    zaskoczony

    in minus postawą naszych. Po treningach i próbnej byłem pewien dobrego występu Miętusa i Byrta, liczyłem też na Kota.
    Może faktycznie mieli pecha do warunków. No i znów wpadka z kombinezonem...

  • Piotr S. weteran
    @Maciek5052

    Chyba raczej warunki. Mam nadzieję, że jutro chłopcy się zmobilizują, bo przecież Grzesiek gdyby nie noty za styl to byłby w drugiej serii. Dziwi mnie, że nie dopilnowano by narty i kombinezon Tomka były w porządku. Takie coś nie powinno się zdarzyć.

  • Maciek5052 profesor

    Druga seria słaba . Niesprzyjające warunki czy psycha ? :(

    Ale z Klimka i Zapotocznego jestem zadowolony.

  • kibic_malysza profesor

    A z Chedalem jak zwykle podczas zawodów coś się stało :)

  • Piotr S. weteran

    Szkoda, że Klimek nie utrzymał podium, ale i tak z jego postawy możemy być zadowoleni.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl