Kamil Stoch: "Po konkursie z radości skakać nie będziemy"

  • 2010-11-28 22:05

Kamilowi Stochowi nie udało się zdobyć dziś pierwszych punktów do klasyfikacji końcowej Pucharu Świata. Nasz zawodnik zakończył zawody na 34. miejscu.

"Postaramy się dowiedzieć z trenerami co się zmieniło w mojej pozycji dojazdowej, coś co uniemożliwia mi oddanie dobrego skoku i później brakuje mi energii w trakcie lotu" - mówił smutny Kamil Stoch.

"Myślę, że Łukasz Kruczek ma pomysł, tylko najważniejsze czy to zadziała. Ja jestem spokojny, to jest pierwszy konkurs w Kuusamo, do którego mam nadzieję, już nie przyjadę" - dodał zawodnik.

"Teraz będą dwa skoki treningowe a następnie kwalifikacje, mam nadzieję, że coś można zrobić podczas tych skoków w celu poprawy" - powiedział Stoch. "Ja nikomu nie obiecywałem, że będę wygrywał od pierwszego konkursu, przyjechałem tutaj oddawać dobre skoki. Dziś niestety się nie udało. Po tym konkursie z radości skakać nie będziemy. Postaramy się robić wszystko co w naszej mocy żeby było coraz lepiej" - obiecał Polak.

"Wydaje mi się, że system, który tutaj jest to jedna wielka pomyłka, ponieważ zawodnicy, którzy skaczą po 145 metrów dostają noty plusowe, a ci którzy nie mogą przekroczyć 100 metrów dostają noty ujemne. Taki system wprowadzono do skoków, musimy zacisnąć zęby" - ocenił na koniec system Stoch.

FOTORELACJA


Tadeusz Mieczyński&Anna Szczepankiewicz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (9830) komentarze: (56)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    K.Stoch w LGP i PŚ

    K.Stoch w LGP:

    2005 - 11 miejsce - 166 pkt - 1 Polak
    2006 - 37 miejsce--- 66 pkt - 2
    2007 - 12 miejsce - 181 pkt - 2
    2008 - nie startował
    2009 - 32 miejsce--- 58 pkt - 3 (za A.Małyszem i Ł.Rutkowskim)
    2010 - 02 miejsce - 500 pkt - 1

    Lokaty w konkursach

    2005 - 11,08,24,12,15,05,13
    2006 - 45,35,16,22,21,08,65,DSQ
    2007 - 39,14,29,19, 27,01,05
    2008 - nie startował
    2009 - 24,63,24,16,16,17,40
    2010 - 02,01,03,01,03,01

    K.Stoch w PŚ

    2003/2004 - niesklasyfikowany (bez pkt PŚ)
    2004/2005 - 53 miejsce--- 36 pkt - 3 Polak
    2005/2006 - 45 miejsce--- 41 pkt - 2
    2006/2007 - 30 miejsce - 168 pkt - 2
    2007/2008 - 30 miejsce - 157 pkt - 2
    2008/2009 - 30 miejsce - 146 pkt - 2
    2009/2010 - 24 miejsce - 203 pkt - 2

    Lokaty w konkursach

    2003/2004 - do uzupelnienia
    2004/2005 - do uzupelnienia
    2005/2006 - 26,43,35,33,25,50,41,49,29,41,33,15,19,40,34,34,44,46
    2006/2007 - 46,40,26,60,57,29,21,15,09,25,36,50,41,17,34,24,12,17,45,19,24,36,11
    2007/2008 - 58,34,35,34,34,41,18,22,23,25,35,06,19,12,21,25,44,20,52,24,53,23,32,35,30,29,29
    2008/2009 - 48,46,47,53,57,47,27,28,11,14,19,24,13,35,41,60,45,42,44,10,08
    2009/2010 - 24,20,07,10,17,11,55,23,19,44,42,27,28,18,21,10,22

  • jozek_sibek profesor
    Polacy ostatniej zimy w PS

    PŚ 2009/2010r.

    5.A.Małysz ----- 842 pkt
    24.K.Stoch ----- 203
    41.Ł.Rutkowski - 79
    45.K.Miętus ----- 60
    59.M.Bachleda -- 32
    63.G.Miętus ----- 20
    63.S.Hula ------- 20

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Pucharze Narodów - Puchar Świata

    1999/2000 - 6 miejsce--- 530 pkt
    2000/2001 - 6 miejsce--- 260(liczono tylko pkt z konkursów drużnowych)
    2001/2002 - 6 miejsce - 2105
    2002/2003 - 7 miejsce - 1608
    2003/2004 - 7 miejsce--- 702
    2004/2005 - 7 miejsce - 1630
    2005/2006 - 9 miejsce--- 786
    2006/2007 - 5 miejsce - 1785
    2007/2008-10 miejsce--- 804
    2008/2009 - 8 miejsce - 1574
    2009/2010 - 6 miejsce - 1806

  • Lenka1830 stały bywalec

    Będzie jeszcze dobrze... Bardzo dobrze. Kamil się zbierze do kupy, bo on nienawidzi rozczarowywać innych i samego siebie. Nie wiem, ile to "zbieranie się" potrwa, ale wierzę, że mu się to uda i gorąco ściskam za niego kciuki. I oczywiście za resztę chłopaków :)

  • JPW2 weteran

    A tak poza tym to życzę oczywiście Kamilowi powodzenia w kolejnych konkursach i mam nadzieje, że jeszcze pokaże (tak jak cała kadra) na co Go stać ;)

  • JPW2 weteran
    IceMan10

    Masz rację :) To o czym pisałem syndrom "siatkarskiej reprezentacji Egiptu".

  • anonim
    teraz wraca

    Wszyscy w lecie się dziwili że Kamil się ożenił i nie stracił formy, ale nie ma cudów stracił tylko trochę później

  • Piotr S. weteran
    @pawelnr01

    Trochę masz racji bo od Kamila można sporo wymagać. Jest jedno "ale" Skoro latem kiedy były takie sukcesy po co zmieniano Kamilowi pozycję dojazdową?

  • Piotr S. weteran
    @kibic polskich skoków (*l12.1and1.pl),

    To nie są bzdury bo te plusy i minusy za wiatr są tylko średnią i nic nie mówią. Wiatr może wiać w różnych punktach pomiarowych w różnych kierunkach. Na pewno system Hofera jest daleki od doskonałości. Przeczytaj jak ten system oceniają inni skoczkowie np.Hari Olli, Michael Uhrmann czy Janne Ahonen.

  • FigaroPL bywalec
    po Kuusamo

    Kuusamo często nie odzwierciedla faktycznej dyspozycji skoczków, poczekajmy przynajmniej trzy czy cztery konkursy i wtedy pierwsze oceny będą miały jakiś sens

  • pawelnr01 bywalec
    Jak zwykle

    Pompowanie balona przez media,Tajnera i kibiców i ... tradycji stało się za dość.Potwierdziło się ,że na 7 skoczków w konkursie Polski jeszcze nie stać(więc nie wiem skąd taka podnieta tym ,że mogliśmy tylu wystawić skoro 2/3 Polski nawet ich nie zobaczyło w locie). A Kamil się po prostu skompromitował.To nie jest Murańka czy inny młokos tylko skoczek ,który powinien potwierdzić swoją klasę wejściem chociaż do 15!

  • Emil profesor

    Przyczyną żenujących skoków naszych są prędkości na progu! Oto kilka porównań.
    Dawid Kubacki w Kuusamo w kwalifikacjach z 3 belki miał 88,7 a Tom Hilde 89,5. Nic nie znaczy? To popatrzmy jak było latem.
    W Wiśle w 2 konkursie.Kubacki miał 90,1 km w 1 serii i 90,8 w drugiej a Hilde 90 w pierwszej i 90,6 w drugiej (skakali z tej samej belki).

  • Konradoo bywalec
    Do JerzJerzy

    JerzJerzy - na ja bym się cieszył, gdyby wszystko było odwrócone o 360 stopni... Bo teraz to było odwrócone prawie o 180...

  • anonim
    Stoch

    Gdyby byl bardziej inteligentny i rozgarniety to by wiedzial ze te plusy i minusy sa za wiatr a nie za teremorele i za nazwisko.Kofler i Morgenstern dysponuja takim atomowym odbiciem i ponadto sa w tak wysokiej formie ze spokojnie stac ich by bylo przy wietrze z tylu skoczyc ponad 140 metrow.I to zrobili.Ale Stoch woli gadac bzdury i zwalac na system.Jakby usprawiedliwia sie systemem swoje slabiusienkie skoki.Nie tylko Małysz dysponuje silnym odbiciem Mr Stochu.

  • piotr186 profesor
    IceMan10

    Niestety masz rajcę, taka jest polska mentalność.

  • IceMan10 doświadczony

    Nie ma co z wami polemizować bo się nie przegada, zaznaczę tylko, że było już parę razy tak, że się wieszało psy na Kruczku, potem przyszły jakieś lepsze czasy i Kruczek pod niebiosa był wychwalany, potem znowu zeszła lawina krytyki..i tak w kółko. Trener naszych skoczków, jaki on by nie był, nie ma łatwego życia w Polsce, bo tym (że tak się wyrażę) fanom to nastroje się zmieniają jak za przeproszeniem babie z zespołem napięcia przedmiesiączkowego... Ja na miejscu Kruczka nie wytrzymałbym psychicznie z takimi fanami od siedmiu boleści jak niektórzy, a w zasadzie większość tutaj i chociażby za to ma u mnie plusa...

  • Negrita stały bywalec
    Kamil....

    Posłuchaj mnie. Pewnie nie czytasz komentarzy na sj, ale gdyby przypadkiem się tak zdarzyło, skorzystaj z mojej rady. Przede nwszystkim kompletnie nie zwracaj uwagi na opinie tych wszystkich "fanów" (wiadomo, kogo mam na myśli), natomiast to ja Ci radzę to zrobić na złość tym wszystkim ludziom . Życzę Ci, abyś w Kuopio był w pierwszej 10, a może nawet na podium i żeby tym wszystkim antyfanom opadły szczęki. :)
    Pozdrawiam Cię.
    @malysztomistrz
    No masz rację, ciekawa zbieżność miejsc- 34. Oby było to szczęśliwe dla Kamila

  • anonim
    Ledwo sezon się zaczął a wy już szukacie taniej sensacji

    Ludzie to był dopiero pierwszy konkurs a wy już wyciągacie takie wnioski jakby stała się tragedia, narzekacie na naszych skoczków że skaczą słabo to co maja powiedzieć Niemcy Czesi Francuzi czy nawet Rosjanie. Niektórzy z was zachowują się tak jakby uważali się za idealnych bez wad nieomylnych i super we wszystkim po prostu bogowie co.dajcie tym chłopakom czas do końca tego roku a może zaskoczą i będzie dobrze, bo widać że niektórzy to wręcz żywią się że to patałachy, kompromitują kraj itd. najlepiej tak napisać przed ekranem komputera ponarzekać i myślicie że to załatwi sprawę otóż nic to nie da i wbijcie to sobie wreszcie do swoich główek.

  • realista doświadczony

    najzabawniej bylo jak po kazdym zlym skoku naszego reprezentanta tajner cichł az milo bylo wsluchac sie w ta cisze :D zrobil z siebie amatora opowiadajac bzdury ze stoch jest w kosmicznej formie

  • realista doświadczony

    IceMan10
    mam prawo oczekiwac sukcesow od kogos kto tyle lat piastuje to stanowisko i sam garnal sie do objecia kadry ! i jeszcze ta jego pensja.. powinni mu poleciec po pensji za kazdy nieudany skok..

  • IceMan10 doświadczony
    realista

    Skoro tak realistycznie podchodzisz do realistycznego życia, to weź realistycznie zostań realistycznym trenerem realistycznych skoczków na realistyczny rok, a my Ci realistycznie powiemy czy zrobiłeś dobrą, realistyczną pracę, ok? Na pewno jesteś lepszy od realistycznego kruczka...na pewno ;)

  • marcin bywalec

    liczę że stoch lepiej pokaże sie w Kuopio, nie wierze w to aby przez 2 miesiące skoczek który był świetny lato nie umiał wejść do 2 serii, a nawet do pierwszej 20 w zimę, także spokojnie. Tak to prawda po tym dniu można czuć smutek lub nawet złość, ale ja dalej wierze w dobre wyniki :)

  • realista doświadczony

    Łukasz Kruczek rozdupcył cyrk swoich lalek.. i koniec w tym temacie. Chociaz nie no.. nie koniec... bo dalej nie moge pojąć tak kolosalnego i chyba rekordowego jesli chodzi o wszystkie reprezentacje regresu formy i zniszczenia kazdego skoczka do zera.. KAZDEGO bo przeciez Malysz trzyma sie jak najdalej Kruczka.. wie ze jest to slaby trener, inaczej dalej po swoim nieudanym sezonie trenowalby z kruczkiem.. skoro Adamowi nie pasuje kruczek to chyba cos jest na rzeczy yeah?

  • strong1 weteran
    Kruczek-the master of diseaster? Demoliczny men?(1)

    Jak ci się udało zrobić facet tak, aby w Hitza Polacy wygrywali z Japończykami o 44pkt w drużynówce na skoczni normalnej, zaś w Kuusamo przegrali różnicą 92pkt, to chyba sam nie wiesz prawda? Specjalnie wziąłem "na warsztat" Japończyków, którzy obok Polaków byli największą rewelacją letniego sezonu, ale byli o dwa szczeble za Polakami. Otóż Ci Japończycy, ujmując całościowo wszystkie skoki treningowe prezentują się tle czołówki już "tylko" dobrze i solidnie, niemniej są teraz całe cztery szczeble przed nami. A jako przykład można tu podać ósmego dziś Daikiego Ito, który uważam latem skakał jednak odrobinę mniej błyskotliwie od Stocha, porównanie wygląda zaś dziś tak: 8:34. Po prostu dramat, zwłaszcza, że tenże ITO nie pokazał dzisiejszym jak myślę pełni możiiwości i prześliznał się ledwo ledwo przez tak sobie skaczącego Adama- jak na Adama oczywiście

  • realista doświadczony

    @piotr188
    Jestes smieszny wypisując te swoje herezje :D kompletnie sie mylisz. 5 belek wiecej nie daloby roznicy.. ahahahhahahahahhahahhaha Skaczac 5 belek wyzej mielibysmy podobne gesty jak Schlierenzauera w vikersund ale w wykonaniu takich skoczkow jak yumoto, janda, neumayer itp

  • piotr186 profesor
    realista

    Sam jesteś idiotą skoro nie wiesz że u skoczka w formie belka nie ma znaczenia. Przecież piszę że nawet 5 belek więcej nie dałoby przeskakiwania skoczni zwłaszcza że teoretycznie według Hofera były przeważnie wiatry w plecy więc nic takiego by się nie działo.

    Co innego jak wieją wiatry pod nartę w miarę bez przerwy.

  • anonim
    hm

    Prawda jest taka że oprócz Adama nasi reprezentanci nie mają formy i nie zwalajmy na warunki czy system każdy ma to samo raz lepiej raz gorzej i jakoś nikt nie marudzi po prostu skacze........a Stoch składa na system a dziś mając wiatr pod narty nawet skoczyć nie umiał więc po co to zbędne gadanie nikomu nie potrzebne...!..a co do Adama to jest ok:0 wg mnie będzie rozkręcał się tak jak w poprzednim sezonie, poczekajmy cierpliwie Austryjacy obniżą loty na pewno, nie będą w świetnej formie cały sezon a Amman wg mnie tez się już wyskakał i nie powtórzy znowu takiego sezonu a wtedy zostanie Adam i wygra w Oslo! był królem na starej skoczni na nowej również skacze mu się dobrze więc szansa będzie ogromna:DDD ja ze swojej strony życzę mu z całego serca żeby wygrał złoto ale i nie tylko tam....;)

  • realista doświadczony

    @piotr187
    idioto.. że tak elokwentnie zacznę..
    Hofer ma do tego podstawy zeby konkurs przeprowadzac nie z 10 belki skoro najlepsi skacza ponad 145 !

  • piotr186 profesor
    mkw

    Ja myślę że celowo tak ustawiano rozbieg żeby dla Austriaków było to korzystne - nawet Norwedzy którzy też są w dobrej formie sobie jakoś zbytnio nie poradzili choć nie skakali źle. Sądzę że gdyby w tych warunkach ustawiono rozbieg jakieś 5 belek wyżej to Kolfer czy Morgesrstern nie przeskakiwaliby skocznię a inni mieliby większe szanse, niestety Hofer robi wszystko na korzyść Austriaków.

  • anonim

    wierze w kamila, wierze ze bedzie lepiej.
    bardzo madrze sie wypowiada,
    glowa do gory i do boju.

  • Boy profesor

    W Turnieju Czterech Skoczni może być ciekawie z nowym systemem, będzie pewnie mnóstwo kontrowersji z tego powodu.

  • gwiazdor bywalec

    Jak zdanie zawodników hofer ma głeboko to takie sa efekty ... zawodnicy ponad 300 pkt to co bedzie na mamutach ? pogrom i 400 ? Ale pepe hofer ze swoja banda niedorozwojów wie lepiej co w skokach lepsze .. oby to gó... było tylko sezon i wrocili do starych zasad

  • anonim

    Ciekawe czy Stoch bedzie odpowiadał tak jak latem "Czemu tak skaczesz?" -"Ozeniłem sie";)

  • anonim

    pewnie austryjacy nie trenują na wysokich rozbiegach tylko na niskich... a nasi odwrotnie - bo jak kiedyś mówił Krucz to nie robi wielkiej róznicy, a treningi na niskich rozbiegach mogą tylko popsuć technikę.
    no cóż... tylko pogratulować - moim zdaniem trzeba ćwiczyć na rozbiegach jakie są w konkursach, czyli niskich - bo wtedy przecież trzeba obrać inny kąt odbicia... Może nie znam się na szczegółach... ale coś musieli robić źle - pewnie że Stochowi dobrze szło latem skoro czołówka raczej nie skakała, a rozbiegi były pare belek wyżej.
    Mimo to kibicuje dalej i liczę na jakąś poprawę

  • anonim

    Teraz trzeba iść spać by jutro na treningach być zresetowanym, a pojutrze nie popełnić błędu w kwalifikacjach, potem konkurs i trzy dni później jeszcze dwa konkursy w następny weekend. To może być kluczowy tydzień w sezonie po tym zimnym prysznicu..

  • KamiLoSsKi doświadczony
    W Kuopio do boju! :)

    http://sport.tvp.pl/skoki/puchar-swiata/wideo/malysz-w-kuopio-do-boju/3468008

    Wywiad z Adamem dla TVP!

  • Jaswer bywalec

    ten system trzeba skasować, nie ma co dopracowywać on nigdy w 100% dobrze działać nie będzie, gdy są zmienne warunki to nic nie pomoże :P
    Cieszę się chociaż z optymizmu Kamila, przynajmniej z tego :D

  • optymista początkujący

    W sumie co tu sie dziwic.. nasi mysleli ze belka numer 8-9 i to bedzie minimum jakie jury ustawi.. i z takich belek skakali po 120-135m A tu nagle wyskakuja z belka 2,5 i kilku Autow skacze po 140m a nasi adekwatnie do rozbiegu po kilkanascie metrow blizej

  • Damiansport1 stały bywalec

    @TAMM

    nic nie trzeba dopracowywac, ten system nie ma szans
    nie mozna obliczac pogody systemem jakims, pogoda jest nie do przewidzenia i tego nie da sie obliczyc i w ogole oni dodaja punkty komu chca i odejmuja tak samo

  • kibic_malysza profesor

    Według mnie Kamilowi brakło troche przekonania we własne umiejętności, być może zabrakło gdzieś wewnętrznej mobilizacji. Szkoda bo trenowali tutaj pare dni przed sezonem w Kuusamo, ale jak to mówi Kamil nie za bardzo na tej skoczni mu sie podoba. Będzie lepiej, potrzeba spokoju.

  • optymista początkujący

    @JerzJerzy
    Mozna byc tak slebym.. Bo trener kruczek cudowny nielot nr1 i pseudo trener puszczal na nieoficjalnych treningach swoich zawodnikow z belek conajmniej kilka wyzszych niz skacze sie w zawodach PS

  • JerzJerzy bywalec

    Taaa... ale porównanie. Małysz był 34 owszem, błyszcząc w drużynówce, na treningach... każdy skok Stocha był słaby bo stracił formę, niestety. Przecież gołym okiem widać że skoki Kamila z LGP a te z Kuusamo to zupełnie inne rzeczy. Nie wiem jak oni to zrobili że wszystko o 360 stopni się obróciło. I jak tu teraz odbudować formę? Nikt nie wymagał podia za podium, raczej miejsc w ścisłej czołówce, powiedzmy no "10", tym czasem do "10" brakuje mu lata świetlne i przecież to się prędko nie zmieni, bo formy z takiego dołu od tak nie odbudujesz...

    Poza tym poco było gadanie Tajnera i innych? Że Stoch przypomina Małysza z 2001, że skacze on nawet lepiej niż podczas konkursów w LGP? Można być tak ślepym?

  • anonim

    faktycznie nie lam się na pewno będzie dobrze:D
    ale nie mogę z tego jak wszyscy mówią ze trzeba przyjechali aby oddać dobre skoki?tzn jakie?:D wybić się i bezpiecznie wylądować za bulą? czy jak..

  • TAMM profesor

    "Wydaje mi się, że system, który tutaj jest to jedna wielka pomyłka, ponieważ zawodnicy, którzy skaczą po 145 metrów dostają noty plusowe, a ci którzy nie mogą przekroczyć 100 metrów dostają noty ujemne. Taki system wprowadzono do skoków, musimy zacisnąć zęby."

    No właśnie.
    Ciężko uwierzyć, że zawodnik z niekorzystnym wiatrem z bardzo niskiej belki skacze w okolice rekordu skoczni.
    Z kolei zawodnik, który będzie miał mocny wiatr pod narty po wyjściu z progu, też nie odleci.

    Dużo trzeba jeszcze dopracować w nowym systemie.

  • lukasz bywalec
    skoki

    bedzie dobrze Kamil każdy może mieć slabszy dzień do super skakałeś w lato byłem rozczarowany ze nie było cie w 30 ale cóż tak bywa...

  • anonim
    heheh

    nie łam się Stoch , Adam tez był kiedyś 34 w kuusamo , a potem wiemy co było :)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl