Nadchodzi koniec kariery kolejnej legendy?

  • 2011-03-07 22:55

Po Andreasie Kuettelu, Michaelu Uhrmannie, Adamie Małyszu i Jannie Ahonenie o zakończeniu kariery mówi kolejny wielki skoczek kadry fińskiej Matti Hautamaeki.

Matti Hautamaeki , najlepszy zawodnik fińskiej reprezentacji podczas Mistrzostw Świata w Oslo, myśli o zakończeniu kariery po tym sezonie. Główny trener Finów, Pekka Niemela, nie wierzy jednak, by Hautamaeki poszedł za przykładem swojego kolegi z kadry - Janne Ahonenem. "Nie sądzę, aby Matti się teraz wycofał. Swoją dobrą formę udowodnił oddając znakomite skoki podczas trzech konkursów w Oslo. Jego kariera rozkwita" - mówił Niemela fińskiej telewizji MTV3.

Hautamaeki, który w Oslo podczas konkursu indywidualnego na skoczni dużej był 5., oficjalnie nie potwierdził informacji o zakończeniu kariery. Nie mówi jednak też o jej kontynuacji. "Dużo nad tym myślałem, lecz sprawa nie jest jeszcze przesądzona. Czas pokaże, czy znajdę motywację by dalej skakać - powiedział MTV3.

W lipcu tego roku Hautamaeki skończy 30 lat. Jednak Pekka Niemela jest zdania, iż wiek nie jest przeszkodą, która mogłaby uniemożliwić mu sukcesy na skoczni. "W ostatnich 15 latach obserwujemy znaczny wzrost przeciętnego wieku skoczka narciarskiego, a wśród aktualnie najlepszej 10. wynosi on mniej więcej 28 lat" - stwierdza Niemela.


Magdalena Wojas, źródło: skijumping.de
oglądalność: (17657) komentarze: (97)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Emil profesor
    -

    A o to mój ranking Polaków i Finów na podstawie potencjału który już zaprezentowali. Czyli nie będzie perspektywicznych młodych zdolnych co jeszcze nie punktowali w PŚ i nie są w czołówce w swoim kraju bo skąd mam wiedzieć jak się rozwiną?

    1. V.Larinto
    2. Kamil Stoch
    3. Janne Happonen
    4. Dawid Kubacki
    5. Kalle Keituri
    6. Anssi Koivuranta
    7. Stefan Hula
    8. Olli Muotka
    9. Rafał Śliż
    10. Łukasz Rutkowski
    11. Piotr Żyła
    12. Krzysztof Miętus
    13. Marcin Bachleda
    14. Juha Matti Ruuskanen
    15. Grzegorz Miętus

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2011-03-21 16:17:07 ***

  • jozek_sibek profesor
    Wyniki wszystkich reprezentantów Polski w PŚ 2010/2011

    Miejsca Polaków w PŚ 2010/2011 i zdobyte pkt

    Wyniki pierwszych 21 konkursów PŚ (od Kuusamo do Oberstdorfu):

    4.A.Małysz -.--.- 09-09-05-09-14-02-03-11-03-02-10-03-04-03-05-01-06-32-09-07-06=940
    9.K. Stoch --.--- 34-20-22-16-09-12-09-25-08-21-15-16-14-00-00-17-07-01-06-01-24=526
    33.S.Hula ---.--- 38-44-29-47-53-36-07-35-45-43-34-21-18-00-00-24-40-13-56-29-46=090
    56.P.Żyła ---.--- 00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-31-26-21-32-31-31-46-27=019
    65.R.Śliż ---.-.-- 00-00-00-00-00-00-00-00-00-55-47-00-00-37-24-41-40-33-60-51-00=007
    67.M.Bachleda - 40-33-35-39-45-25-51-41-51-51-53-46-00-00-00-50-52-00-00-00-00=006
    76.T.Byrt ------- 00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-40-43-29-00-42-35=002
    00.D.Kubacki ... 64-57-53-44-51-52-32-40-40-48-43-47-00-00-00-47-58-00-00-00-00=000
    00.K.Mietus -...- 59-53-57-54-52-45-39-63-64-00-00-00-00-00-00-32-55-00-00-00-58=000
    00.K.Murańka .- 61-58-60-52-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-37-51-00-00-00-00=000
    00.J.Kot --.-.-.-- 00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-33-34-55-52-00-00-00-00-00-00=000
    00.M.Kot ---.-.-- 00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-40-45-46-53-00-00-00-00=000
    00.J.Ziobro ----- 00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-55-00-00-00-00-00=000
    00.A.Zapotoczn. 00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-54-00-00-00-00=000

    Punkty z górnej tabeli + 2 (Vikersund):

    3.A.Małysz -.--.- 940-05-03 = 1045 pkt
    10.K. Stoch --.-- 526-11-11 = 0574
    37.S.Hula ---.--- 090-00-00 = 0090
    55.P.Żyła ---.--- 019-31-21 = 0029
    65.R.Śliż ---.-.-- 007-00-00 = 0007
    67.M.Bachleda - 006-53-00 = 0006
    77.T.Byrt ------- 002-00-00 = 0002
    00.D.Kubacki ... 000-00-00 = 0000
    00.K.Mietus -...- 000-00-00 = 0000
    00.K.Murańka .- 000-00-00 = 0000
    00.J.Kot --.-.-.-- 000-00-00 = 0000
    00.M.Kot ---.-.-- 000-45-00 = 0000
    00.J.Ziobro ----- 000-00-00 = 0000
    00.A.Zapotoczn. 000-00-00 = 0000

  • sakala weteran
    @Talar

    ,,Idoli'' to miałem jak byłem dzieciakiem, jednym z nich był Nykkaenen ;). Muotka na równi z Hulą i Żyłą - przy tym będę się upierał - nie miał od nich gorszego sezonu - może powinieneś raz jeszcze spojrzeć w wyniki.

    ,,w PK z reguły lepszy jest Kłusek jak razem skaczą..''

    J.Maeaettae i Kłusek skakali tej zimy razem w ośmiu COC - w KAŻDYM z konkursów wyżej był Fin ( 8:0 ) - powinieneś to uważniej śledzić ;).

  • Talar weteran

    Ten Moutka to chyba twój idol ;) Jak narazie nic wielkiego nie pokazał ale jest dobrym skoczkiem i w miarę wiadomo co się można po nim spodziewać - miejsc w 2, 3, 4 dziesiątce tak samo jak po Huli czy Żyle ale ja ich stawiam wyżej na podstawie tego sezonu w którym jak dla mnie pokazali nieco więcej ..Tomek Byrt w tym sezonie skacze mniej więcej na poziomie Kalle Keituriego ale jest młodszy i co za tym idzie bardziej perspektywiczny..
    Natomiast nie rozumiem czemu postawienie Kłuska przed Mattae jest grubą przesadą.. W PK z reguły lepszy jest Kłusek jak razem skaczą.. W PŚ Bartek jeszcze nie debiutował, Jarko tak a furory nie zrobił ( nawet nie był w pierwszej 40 ). na MŚJ bartka też nie było więc nie wiadomo jakby sie tam spisał a Maettae też tam super wyniku nie osiągnął..

  • sakala weteran
    @Talar

    Odrobinę jednak zawyżasz miejsca niektórych Polaków, ale to zrozumiałe, bo wszystkie dobre skoki naszych się pamięta, w wypadku innych już niekoniecznie.
    Moim zdaniem nic nie uzasadnia stawiania Muotki poniżej Huli i Żyły:
    1) gdy są w swojej najwyższej formie skaczą podobnie
    2) Muotka jest jednak nieco młodszy,mniej oskakany i niewiele wiemy o maximum jakie może osiągnąć
    Z kolei Keituri już pokazywał, że stać go na skakanie na poziomie top 10 PŚ, a to co prezentował w mijającym sezonie to w obliczu jego możliwości dno formy (może być już tylko lepiej). A Byrta nie przeceniajmy - ma chłopak talent, ale czy te 2 pkt. z Zakopanego odebrały wszystkim trzeźwość sądu?
    J.Maettae za Kłuskiem - to już gruba przesada, z kolei nieco niżej powinien się znaleźć Mika Ylipulli.

  • Talar weteran
    sakala

    Jeszcze taką klasyfikacje chciałbym przedstawić:
    Aktualna klasyfikacja najlepszych skoczków polskich i fińskich ( biorąc pod uwagę aktualny sezon oraz perspektywiczność zawodników i ich umiejętności według mojego chyba obiektywnego zdania ) ( bez Adama, Mattiego i Janne ) :

    1. Ville Larinto
    2. Kamil Stoch
    3. Janne Happonen
    4. Anssi Koivuranta
    5. Stefan Hula
    6. Piotr Żyła
    7. Olli Muotka
    8. Tomasz Byrt
    9. Kalle Keituri
    10. Bartek Kłusek
    11. Dawid Kubacki
    12. M. Ylipulli ( sory ale zapomniałem jak ma na imię)
    13. Jarko Maettae
    14. Klimek Murańka
    15. Rafał Śliż
    16. Marcin Bachleda
    17. Sami Niemi
    18. Maciej Kot
    19. Anti Maettae
    20. Łukasz Rutkowski

  • sakala weteran
    @Emil

    Widzę więcej szans na to, że Koivuranta przeskoczy swój poziom z tego sezonu niż, że Hula będzie w formie z najlepszych swoich startów. Ale to, rzecz jasna, jedynie przypuszczenia.
    Z kolei gdyby nie, być może zawyżona, ocena możliwości Śliża to tych > mogłoby być więcej. Muotka lubi loty (jest zresztą medalistą drużynowym MŚ z Planicy, choć wtedy nie skakał jeszcze rewelacyjnie) - może przekroczyć te 100 pkt. w sezonie, co dla naszych wciąż stanowi granicę nie do przeskoczenia (Huli będzie raczej ciężko), a to jego drugi rok w PŚ.

  • sakala weteran
    @Emil

    Bo poza formą z tego sezonu uwzględniłem potencjał rozwojowy / ,,perspektywiczność''. Koivuranta i Muotka w sumie też to nowe twarze w PŚ, są rozwojowi, pojedyncze skoki mieli więcej niż tylko bardzo dobre. Punktów PŚ mieliby więcej, ale część sezonu spędzili (z powodzeniem) w COC. Jeśli chodzi o zestawienie Muotka- Śliż to dochodzi forma (w przekroju całego sezonu) u obu - dwa X >> to w tym elemencie nawet za mało...

  • anonim

    odwalcie się od Austriaków! ja nie wiem czemu ich tak bardzo nie lubicie.. co oni wam zrobili? jesteście zazdrośni, po prostu oni są w formie, więc wygrywają. Nasza drużyna nie jest zbyt w wysokiej dyspozycji i są tego efekty. Dlatego powstrzymajcie złośliwe komentarze dla siebie.

  • Emil profesor

    @sakala. Na razie to jest 1 sezon Anssiego w PŚ skokach. On i Stefan zaliczyli porównywalną ilość startów w tym sezonie. Stefan zdobył więcej punktów. Obaj największą ilość punktów zdobyli w loteryjnych konkursach. Więc czemu uważasz dajesz Anssiemu aż dwa znaki większości? Cały czas najwyższe miejsce w konkursie PŚ Muotki jest niższe niż najwyższe miejsce w karierze Śliża a obaj jedynie co pokazali to wygrane kontynentalne więc dawanie dwóch znaków większości też jest przesadą.

  • anonim
    :/

    Matti jest moim ulubionym skoczkiem(oczywiście zaraz za chłopakami z polskiej kadry) i niech poskacze chociaż jeszcze jeden sezon :/ .

  • anonim
    Nie!!!!!! Nie wierze!!!!

    Nie , nie wierze , że mój ulubiony skoczek mógłby tak przejść na bierną stronę mocy:( Matti jest silny i nie ma co mówić młodym człowiekiem , ma jeszcze wiele dalekich skoków przed sobą , zresztą nic oficjalnie nie potwierdził ,a ja wierze , że w kolejnym sezonie też będzie w pierwszej dziesiątce:) MATTI NIE ODCHODZ!

  • sakala weteran
    @Talar

    ,,Z tym że : Nie wiadomo w jakiej formie po kolejnej kontuzji wróci Larinto
    ( pamiętasz jak skakał w tamtym sezonie )..''

    Prawda i od tego będzie wiele zależało.

    Co do juniorów - w tym temacie jest sporo niejasności...W zasadzie nie ma podstaw żeby uważać takiego Niemi za skoczka gorszego od K.Miętusa czy M.Kota. Co do Zapotocznego i Ziobry (to samo dotyczy J.Kota) zapomnijmy już o tych ,,talentach'' i szukajmy nowych, bo to nigdy nie będzie poziom PŚ. Zostają Byrt, Murańka, G.Miętus, Kłusek i Zniszczoł. Finowie mają J.Maettae i M.Ylipulli , myślę że Ojala i Herola nieznacznie ustępują Zniszczołowi (są rok od niego młodsi). A dalsze roczniki to już zagadka (u nas jest Leja, tam też są talenty).

    Ponadto: zapominamy o takim Kovaljeffie czy Ruuskanenie - jak są w formie prezentują poziom naszego Śliża.

  • Talar weteran
    sakala

    Z tym że : Nie wiadomo w jakiej formie po kolejnej kontuzji wróci Larinto
    ( pamiętasz jak skakał w tamtym sezonie )..
    Mamy większą liczbę zdolnych juniorów z których mam nadzieję przynajmniej 2 złapie dobrą formę ( w zimie)

    I zobaczymy jak to będzie.. Być może masz rację i nie będziemy mieć szans z finami w następnym sezonie ale ja pomiędzy tymi druzynami postawiłbym znak ''lepszy bądź równy'' na korzyść Finów

  • sakala weteran
    @Talar

    ,,Ale my tu już gadamy o niuansach.. Są to skoczkowie na tym samym poziomie i tak napisałem w swoim pierwszym poście..''

    Tak, ale w pierwszym poście zaplątał się tam jeszcze Bachleda ;)

  • sakala weteran
    @Talar

    A teraz stan posiadania w skrócie (uwzględniając i formę z tego sezonu i potencjał) - nie licząc Małysza i Hautamaekiego:

    Nr 1 Larinto > Stoch - minimalnie, ale jednak...
    Nr 2 Happonen >>> Żyła
    Nr 3 Koivuranta >> Hula
    Nr 4 Muotka >> Śliż
    Nr 5 Keituri > Byrt
    Nr 6 J.Maettae > porównajmy go z Murańką, bo inne zestawienie nie ma na razie sensu - tu już bardzo minimalna różnica ; gdyby wstawić Kubackiego to wyjdzie pewnie remis.

  • Talar weteran
    sakala

    W MŚ Żyła skakał dobrze nie tylko na treningach a w drużynówkach to już bił Moutkę na głowę.. To 18 miejsce Moutki o którym mówisz było głownie spowodowane korzystnymi warunkami w jakich Finowie skakali w pierwszej serii.. Bo po drugiej Koivuranta spadł chyba o 5 miejsc, Moutka był po pierwszej chyba 13 a po drugiej też spadł na 11.. I z Ahonenem było chyba podobnie..
    A Żyła był 19 i 21 + dobre drużynówki - dla mnie jego wyższość nad Moutką w MŚ jest niepodważalna..
    Hula w konkursach drużynowych jak i na dużej skoczni też prezentował się lepiej od Moutki

    Ale my tu już gadamy o niuansach.. Są to skoczkowie na tym samym poziomie i tak napisałem w swoim pierwszym poście..

  • sakala weteran
    @Talar

    Koivuranta w tym roku skończy 23 lata.

    Zaraz, zaraz - te statystyki pochodzą ze skijumping.pl i nie uwzględniają występów w kwalifikacjach (Bachleda!) - na marginesie: redakcja powinna się bardziej przyłożyć, bo tworzy zafałszowany obraz.
    Co to znaczy: Żyła dobre MŚ, Muotka słabe MŚ? Przecież za 5 lat nikt nie będzie pamiętał jak kto skakał na treningach czy w drużynie (z wyjątkiem medalowych miejsc), a Muotka potrafił zająć 18. miejsce na NH.
    Hula ponad 1/3 punktów zdobył w loterii w Engelbergu. Muotka 4 X był w czołowej 20 PŚ i jest 19. w PŚ w lotach. Ten sezon mają podobny, przy czym dla Muotki to w zasadzie drugi rok w PŚ.

  • anonim
    może taka będzie

    może taka będzie
    składy kadr polskich skoczków na nowy sezon 2011 / 2012 KADRA A:
    Zawodnicy: Kamil Piotr Żyła Stefan Hula, Łukasz Rutkowski, Maciej Kot, Dawid Kubacki, Krzysztof Miętus Grzegorz Miętus, Klemens Murańka, Aleksander Zniszczoł, Bartłomiej Kłusek i Tomasz Byrt

  • Talar weteran
    sakala

    Oj to mnie zaskoczyłes z tym wiekiem Koivuranty.. Jak byś mógł to powiedz ile ma dokładnie bo byłem pewien że jest już po 25 roku życia

  • Dona stały bywalec

    ludzie przeciez, nie powiedział, ze odchodzi ! jak dla mnie Jego ewentualne odejscie oznacza koniec przygody ze skokami :(

  • sakala weteran
    @Talar

    No tak, ale mówimy o przyszłym sezonie i tu trzeba brać pod uwagę również potencjał (na marginesie: Koivuranta jest młodszy od Huli i Żyły). A co do Muotki - czym poprzesz stwierdzenie, że Hula i Żyła mieli lepszy mijający sezon? W PŚ Muotka startował podobnie do Huli, z tym że równiej, dorzucił jeszcze miejsce w ,,20'' na MŚ i pokazał, że dobrze się czuje na mamutach.

  • Talar weteran
    sakala

    Co do tego że Koivuranta ma potencjał to się zgodzę.. ale na pewno nie jest on bardzo duży a Koivuranta nie jest juz bardzo młody..
    Żyła i Hula są od niego trochę słabsi natomiast od Moutki i Keituriego w tej chwili na pewno lepsi..

    Podpierasz się wynikami z przeszłości a ja oceniam ich teraźniejsze możliwości bo wiadomo że Keituri w swojej karierze osiągnał więcej od Huli , Żyły , Bachledy ale w tym sezonie swoich umiejętności w żadny sposób nie pokazał ..

  • sakala weteran
    @Talar

    Koivuranta w kontekście całego sezonu skakał lepiej od Huli i Żyły - a to, że jest jeszcze nierówny...przecież to jego pierwszy sezon po porzuceniu kombinacji i właśnie te pojedyncze, świetne skoki obrazują jego potencjał. Zresztą on w jednym sezonie w skokach osiągnął więcej niż Bachleda w całej karierze. A do pierwszego składu dołączył dopiero na T4S (nie licząc Kuusamo i Kuopio), potem jeszcze przerwa związana z kontuzją.
    Keituri - 2 lata młodszy od Bachledy - 6 X w top 10 PŚ (Bachleda - 0 ) + więcej miejsc w ,,30'' przy dużo mniejszej liczbie startów (podobnie jest z punktami w tym sezonie).
    Muotka był w tym sezonie równiejszy od Huli, przy tym jest zawodnikiem młodszym i czy to się komuś podoba czy nie bardziej perspektywicznym.
    I.t.d.

  • Talar weteran
    Annihilator

    autor: Annihilator (*235.play-internet.pl), 08 marca 2011, 16:23

    ''....Pamiętam jak odchodził Soininen, Harada, Pekka-Nikola, Sakala, Bredesen (choć ci dwaj ostatni w marnym stylu), Thoma, Weissflog. Świat się nie zawalił. Po wielu latach pamięta się ich jak przez mgłe, choć byli postaciami nietuzinkowymi, a niektórzy wręcz wybitnymi. Pewnie Małysza, głownie za sprawą niepohamowanego figurowania jego osoby w mediach, nie da się za 20 lat pamiętać jak przez mgłe...''

    Piszesz jak ten ''zarzeczny'' wczoraj....

    Ja ci mówię ża Adama będą pamiętać pokolenia a mi bedzie go brakowało i to bardzo

  • anonim

    Dlas nas rok szczególny, bo odchodzi Małysz. Przez ten pryzmat sobie patrzymy na skoki narciarskie, jako sport który za chwilę ma być inny. Czy tak? Nonsens, umierający prof Religa tłukł do ostatniej chwili otoczeniu, że po jego "zejściu" nic, dosłownie nic się nie zmieni. I nic się nie zmieniło. Był sobie Smoleńsk i dzisiaj nikogo już to niemal nie rusza, wręcz czujemy jakieś uprzedzenia do nagminnego wałkowania tematu. Małysza przypadku to tych przypadków nie porównuję, to inna, przyjemniejsza melodia. Zaznaczam to mocno, żeby mi tu ktoś nie wyciął, że popełniam faux pas. Odejdzie Małysz i po prostu do tego przywykniemy. Tak samo jak przywykniemy do braku Uhrmana, Ahonena, Kuettla. Do braku tych dwóch ostatnich to ja właściwie już przywykłem, bo ich ostatni sezon wygląda tak, jakby skakali za karę.
    Pamiętam jak odchodził Soininen, Harada, Pekka-Nikola, Sakala, Bredesen (choć ci dwaj ostatni w marnym stylu), Thoma, Weissflog. Świat się nie zawalił. Po wielu latach pamięta się ich jak przez mgłe, choć byli postaciami nietuzinkowymi, a niektórzy wręcz wybitnymi. Pewnie Małysza, głownie za sprawą niepohamowanego figurowania jego osoby w mediach, nie da się za 20 lat pamiętać jak przez mgłe. Cieszmy się, że mamy tak wiele materiałów filmowych, które pozostaną po nim jako świetne pamiątki.

  • Talar weteran
    sakala

    Kovuranta oddał tylko 1 dobry skok na MŚ właśnie ten z pierwszej serii na skoczni średniej.. Natomiast potem skakał przeciętnie dużo słabiej od Piotrka Żyły.. Moutka nie pokazał nic więcej od Huli a dorobek punktowy Keituriego w PŚ jest podobny do tego Marcina Bachledy.. Dalej mówisz że nie mogłem ich porównać.?

  • sakala weteran
    @Talar

    ,,są jeszcze Keituri, Moutka, Koivuranta ale to poziom mniej więcej Stefana Huli, Piotra Żyły i Marcina Bachledy..''

    Co do Bachledy - dobrze się czujesz? Zresztą porównanie Koivuranty (który skacze pierwszy sezon i był w top10 MŚ i PŚ) z Hulą i Żyłą to też nonsens.

  • anonim

    Ma ktoś jakieś świeże info na temat końca kariery Simona?
    Mam nadzieję, że będzie jeszcze długooo skakał ;)

  • Karola stały bywalec

    Z tego co sobie przypominam to podobna moda na kończenie karier była też bo sezonie 07/08 . Wtedy to skończyli m.in. Witcheldz, Hoellwarth, Ahonen i kilku innych jeszcze ...
    Eh, no niestety taka jest kolej rzeczy, ktoś odchodzi, ktoś przychodzi zajmując jego miejsce. Smutno trochę jest , ale trzeba żyć dalej ;d

  • Talar weteran
    pikuś

    łeś;) Nie wiem czy pisałeś to ironicznie czy nie ale ja widzę to tak : Oficjalnie są 7 czy 8 potęgą w skokach bo takie miejsce zajmują w Pucharze Narodów..
    Natomiast w przyszłym sezonie mogą mieć niezła drużyne bo w tym zdominowali PK i lista skoczków którzy mogą być mocni za rok jest dośc długa..
    Kranjec, Prevc, Damjan, Tepes,Pikl, Zima, Pungertar, Judez, Dobovsek, Sinkovec, Meznar czy Hrgota może bardzo dobrymi skoczkami nie są ale niezłą drużynę mogą stworzyć

  • anonim

    Nie dramatyzujcie. Hautamaeki jeszcze poskacze przynajmniej jeden sezon na pewno.
    Martin Schmitt też powiedział, że na 100% zostaje w skokach jeszcze na następny sezon. Koch, Amman, Romoeren, Kasai tez zostaną. Więc trochę tych skoczków z przynajmniej już 10 letnim stażem w Pucharze Świata jeszcze zobaczymy.

  • pikuś początkujący

    Talar , ale czy tych Słoweńców nie za nisko ustawiłeś/łaś ? Przecież to są medaliści MŚ a medal zobowiązuje. Oficjalnie to jest przecież trzecia potęga w skokach narciarskich ;-)

  • anonim
    skończą kariery

    skończą kariery Schmitt i Neumayer ,LOITZL, ROMOEREN AMMANN,SCHMITT,JANDA, KASAI
    Kofler Koch

  • Talar weteran
    Biedni Finowie

    Nie tylko Polska ale także Finlandia będzie miała w przyszłym roku chwilę prawdy jak Hauta skończy kariere..
    W którym miejscy wylądują Finowie bez Ahonena, Hautamekiego i Olliego.? Obstawiam że mniej więcej tam gdzie Polacy..
    Wróci Larinto ale czy będzie skakał na takim poziomie jak w tym sezonie nie wiadomo.. Jak dla mnie ich liderem będzie Happonen który może skakać na poziomie Kamila Stocha.. noi są jeszcze Keituri, Moutka, Koivuranta ale to poziom mniej więcej Stefana Huli, Piotra Żyły i Marcina Bachledy..
    Dużo pomóc mogą juniorzy ale Jarko Maettae nie wygląda na kogoś kto byłby w stanie od razu wskoczyć do światowej czołówki.. inni jak Niemi, Saapunki czy Anti Maettae są chyba mniej zdolni..
    My mamy braci Miętusów w których wciąż wierzę, Tomka Byrta, Bartka Kłuska, Klimka Murańkę i tego który ostatnio imponuje Krzyśka Leję a także nieco starszych: Dawida Kubackiego, Maćka Kota i Łukasza Rutkowskiego.. Potencjał ilościowy u nas nieco większy i obyśmy to wykorzystali..

    W przyszłym prawdopodobnie rządzić będą Austriacy.. Za ich plecami Norwegia i Niemcy ( jak kariery nie skończą Schmitt i Neumayer) a potem Polska, Finlandia, Japonia i Słowenia.. Na razie tak to wygląda

  • anonim
    h

    O ile wiadomo kończy Małysz,Uhrman,Peterka,Kuttel,Olli
    Mogą odejśc: Hautamaeki,Ahonen,Janda,Schmit,Amman.

  • anonim

    ojojo, no to co raz bardziej jestem przekonany do tego, iż nie będę w przyszłym sezonie oglądać skoków. Bo jak? Bez tych wielkich skoczków,którzy nie tylko swoimi umiejętnościami ale i swoją obecnością na skoczniach dawali urok temu sportu? Ja szczerze dziekuje za ogladanie szlirencałer morgensterna i tym podobnym "gwiazdom?

  • nieznany weteran

    Pisanie o Hautamakim "legenda" to gruba przesada. Owszem, to dobry, a niegdys nawet bardzo dobry skoczek, ale nie wybitny.
    Matti miewal w ostatnich latach problemy z motywacja, ostatnio jego kraj niewiele ma do powiedzenia takze w druzynowkach, wiec medali nie przybywa. Jezeli nadal jest glodny sukcesow i jest w stanie podolac jeszcze ostrzejszemu rezimowi treningowemu (wiek!), to niech dalej skacze. Jezeli nie, to chyba teraz jest odpowiedni moment, by powiedzec: "stop".
    Nic do tego zawodnika przez cala jego kariere nie mialem i nie chcialbym by konczyl kariere jak buloklep w stylu Ahonena, Funakiego, Hannawalda, Goldbergera, Bredesena czy Vettoriego.

  • bozenka92 doświadczony

    Masz rację, Kamil zasługuje na lepszego trenera, a Kruczek to trener raczej taki z kategorii tych przeciętnych;/

  • anonim

    Austriacy się cieszą pewnie,ze Małysz odchodzi Ahonen jeszcze brakuje Ammana to w tedy wszystko wygrają tylko Amman może zagrozić w przyszłym roku Austriakom w walce o KK no Chyba ze nasz Kamilek Stoch :) tylko trzeba trenera mu dać z wyższej półki Szturca albo Kojonkowskiego !

  • anonim

    jeżeli Matti odejdzie to Finlandia stanie się coraz słabsza zostaną tylko dobrzy Happonen i Larinto,ale wieczne problemy mają z kontuzjami kto tam skakać będzie? Kura i Młotek?

  • bozenka92 doświadczony

    Hmm... Średnia wieku obecnej 10 Pucharu świata nie wynosi 28 lat, a około 26 lat, rocznikowo rzecz biorąc czołowi skoczkowie tego sezonu mają lat:
    Morgi - 25
    Amman - 30
    Małysz - 34
    Kofler - 27
    Hilde - 24
    Koch - 29
    Hautameki - 30
    Freund - 23
    Schlieri - 21
    Stoch - 24

  • anonim
    Kolejne odejścia

    Dodać można tylko tyle, że Oni wszyscy też lubili rywalizować z Adamem, bo wiedzieli, że on ma klasę i zawsze był i jest chardy. Poza tym Oni też mieli i mają klasę i też lubili takiego mocnego rywala jak Adam.
    Uznali, że skoro odchodzi Małysz, to i czas już na nich!
    Fakt Kuttel i Ahonen ostatno bez żadnych wyników, ale Hautamaeki czy Uhrmann to przecież zawodnicy z kipiącym wigorem w tym sezonie!
    Uznali, że ich dekada dobiegła końca i wystarczy!

    Matti to niesamowity skoczek!

  • anonim

    odchodzą bo mają dość durnych przepisów faworyzujących młodych, mają dość dominacji austriaków co przekłada się na kontrakty sponsorskie i klimat w związkach. Odchodzą bo mają dość przeliczników, kręcenia wiatrem i dziwnych konkursów potrzebnych im jak krowie siodło bo zarobić na nich to nic nie zarabiają.
    jedynie schmitt będzie skakał chyba aż mu z kasku milka opdadnie ze starości. Nie ma innego powodu niż kasa dla którego ten człowiek rozmienia się na drobne ciągle narzekając jaką to dietę musi prowadzić.
    Zapowiada się straszliwa nędza w skokach bo poza austriakami nie ma absolutnie nikogo kto w ogóle zbliżyłby się talentem i możliwosciami do Ahoneena czy małysza z dawnych lat

  • anonim
    Wieści z Balic

    Tradycyjnie kręce się od czasu do czasu po lotnisku w Balicach, i tak oto wczoraj rano ku mojemu zaskoczeniu zobaczyłem tam... Marka Siderka i Olka Zniszczoła. A co tam robili?
    Otóż pierwsza myśl jaka przeszła mi przez głowe to że lecą do Zao, gdzie tradycyjnie w pierwszy tydzień marca, są rozgrymane finałowe konkursy FIS Cup. Nie myliłem się.
    Jako że do odlotu samolotu do Frankfurtu było sporo czasu, zaprosiłem Panów na kawę i pogawędziliśmy sobie o tych zawodach. Pan Marek od początku trwania cyklu FIS Cup jeździ na finałowe zawody do Zao. W tym roku nie mogło być inaczej. Z powodu dalekiej podróży do odległej Japonii i tego że zawody zawsze są w marcu nie zawsze mógł zabrać ze sobą naszych reprezenjantów. Jednak w zeszłym jak i tym roku było inaczej. Rok temu poleciał Jan Ziobro (przywiózł dobre wyniki) teraz Olek.
    Miło nam się rozmawiało, Panowie są naprawdę sympatyczni. Miejmy nadzieję że debiut w Zao będzie udany dla Zniszczoła.

    Na liście widnieją nazwiska zaledwie 24 zawodników. Ale zawody nie będą nudne! Wystartują w nich znani Japończycy np. Okabe.
    Początek 1 konkusu w nocy z wtorku na środę o 1.15 naszego czasu.

  • anonim

    A ja myślę, że on kombinuje by do Zakopanego jechać. Narazie mu nie wolno, bo w kontrakcie ma, że musi startować w Finnjumping Cup.

  • anonim

    no to Gregor spokojnie przeskoczy Nykanena w liczbie zwyciestw PŚ. W końcu zostanie w skokach tylko kadra Austrii i jakieś buloklepy pokroju Chedala czy Colloredo

  • anonim

    LOITZL,ROMOEREN,AMMANN,SCHMITT,JANDA,KASAI
    byc moze oni tez skoncza ze skokami po tym sezonie ale nie jestem pewien

  • Jaro doświadczony
    Dziwne...

    Od bardzo dawna nie odeszło tylu znanych zawodników po sezonie. Zastanawiam się czy to tylko zbieg okoliczności czy coś innego ma na to wpływ.
    Może nie tylko zawodnicy nie mogą zdzierżyć nowego systemu punktowania i wygłupów Hoffera?

    Jeśli chodzi o Szwajcara to rozumiem - brak formy.
    Ale Małysz krytykował ten loteryjny system naliczania plusów i minusów za wiatr. Ahonen skrytykował niedawno skracanie nart zamiast podniesienia wagi zawodników.
    Uhrmann też tak z niczego kończy przy całkiem niezłym występie w Oslo (poza ostatnim skokiem gdzie się Tepes z Hofferem znowu popisali)

  • anonim
    koniec ery

    To są skoczkowie naszego pokolenia. Większość z nas zaczęła oglądać skoki w tym samym czasie, tzn. od około 2000 roku (tak, wiem, niektórzy wcześniej!) i właśnie do tych 'starych' skoczków mamy największy sentyment, oni są esencją skoków i przez te lata co tydzień gościli w naszych domach. Nie wiem czy mają godnych następców...Tylko Morgenstern wg. mnie ma klasę i talent, nie jest już zresztą takim młodzikiem. Reszta jest dla mnie w ogóle nieciekawa, a Gregor, choć zdolny, jest irytujący jako człowiek i nie mam zamiaru mu kibicować. Zawsze trzymałam kciuki za Małysza i Ahonena, ale Hautamaeki też był jednym z moich ulubieńców. Fajnie, gdyby można było ich wszystkich spotykać w przyszłości chociaż gościnnie na skoczniach.

  • anonim
    co racja to racja

    Którzy skoczkowie odeszli po sezonie 2006/2007? tak to wypada. IO, MŚ, loty (pusto), MŚ, IO itd. itd. loty są mało istotne żeby kontynuowac karierę. myślę że Hautameki odejdzie, na kolejnych MŚ już bedzie miał 32 lata, wątpię zeby był wtedy w takiej formie jak Adam teraz

  • neonek18 weteran

    a nie mówiłem że ten sezon to będzie sezon odejść..
    Amman też jeszcze nie wie czy będzie dalej skakać

  • IceMan10 doświadczony

    Tak to jest, jak następny sezon jest pusty, czyli bez żadnych większych imprez. To samo jest w innych dyscyplinach, też odchodzą, bo sezony też są puste. Trochę szkoda, ale cóż, taka jest kolej rzeczy, jedni przychodzą, drudzy odchodzą.

  • Barthelemew stały bywalec
    Niemela

    Niemela widząc co się dzieje z jego kadrą chwyta się już ostatnich desek ratunku. Zdanie takie jak "Jego [Mattiego) kariera rozkwita" to istna desperacja. Kariera 30-letniego skoczka (nawet w obecnych czasach) powoli zbliża się ku końcowi. Takie niestety jest życie, że Ci, d których jesteśmy przyzwyczajeni muszą w końcu odejść. I ten czas przyszedł...

  • damrs22 stały bywalec
    Średnia wieku pierwszej 10 PŚ:

    26,7 lat
    Liczone rocznikowo więc w niektórych przypadkach wiek został zawyżony. warto dodać, że średnią mocno zawyża Adam Małysz, który jest o 4 lata starszy drugiego zawodnika pod względem wieku i aż o 13 lat starszy od najmłodszego.

  • Lestek weteran
    -

    Co to się porobiło z tymi skokami. Teraz tylko sami Austriacy będą wygrywać. Chyba jedyne nadzieje na przerwanie tej hegemonii to Freund, Stoch, Zografski, Prevc, Hilde i może Larinto.

  • anonim

    No cóż, odchodzą wielkie legendy, trzeba się z tym pogodzić w końcu musi nadejść zmiana pokoleniowa...

  • anonim

    ;/ SZKODA...KOLEJNY ODCHODZI..
    SKOKI JUŻ NIE BĘDĄ TAKIE SAME

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl