Wytrwale i intensywnie przygotowujący się do realizacji swojego wielkiego marzenia o starcie w rajdzie Dakar Adam Małysz udzielił wywiadu Gazecie Lubuskiej. Poniżej prezentujemy fragmenty tej rozmowy.
- Prywatnie jestem kierowcą od 18 lat. Zawsze mi się wydawało, że jeżdżę bardzo dobrze. Ale dopiero teraz przekonałem się, że moje umiejętności były naprawdę niewielkie. Gdy zacząłem trenować do rajdów, stałem się innym, pewnie lepszym kierowcą w "cywilu”. Jeżdżę dużo ostrożniej, bo stałem się świadomy możliwości maszyny, a także konsekwencji błędów. Od dziecka, jak to chłopiec, interesowałem się samochodami. Ale moje życie potoczyło się inaczej. 27 lat temu zająłem się skokami narciarskimi. Teraz mogę realizować te dawne marzenia i muszę powiedzieć, że złapałem bakcyla. Chcę trenować, uczestniczyć w rajdach, czuć adrenalinę i podziwiać ciągle zmieniające się widoki.
- W rajdzie Drezno - Wrocław nie jechałem po to, by się ścigać. Moim celem było dotarcie do mety w optymalnym czasie, zdobycie doświadczenia. Śmialiśmy się nawet, że powinniśmy założyć L-kę na dachu. Ale było fajnie. Cieszę się, że mam to za sobą, bo stres był ogromny. I adrenalina niesamowita! Jak już ruszyłem i jechałem, było zupełnie inaczej. Myślę, że debiut mi się udał. Pilot na mnie nie krzyczał, więc nie było źle. Dojechaliśmy do mety. Byłem zaskoczony, że już koniec.
- Żona zdążyła się przyzwyczaić do moich ciągłych nieobecności. Zdawała sobie sprawę, że wychodzi za sportowca, który nie będzie wracał do domu po 16.00 i zakładał kapcie. Gdy kończyłem karierę skoczka, ani przez sekundę nie zakładałem, że będę siedział w domu. Chciałem realizować swe sportowe marzenia. Kiedy zgłosił się do mnie Caroline Team z propozycją wejścia do załogi w charakterze kierowcy, nie zastanawiałem się ani chwili. Zdaję sobie sprawę, że w moim wieku 33 lat trudno jest osiągnąć mistrzostwo w nowej dziedzinie sportu. Uważam jednak, że każdy człowiek powinien robić to, co lubi i kocha. A moją żonę staram się zarazić swoją nową pasją. Pokazałem jej już naszym samochodem kilka ćwiczeń i sztuczek rajdowych. Na początku się bała, ale potem jej się spodobało. Ma potencjał na kierowcę i być może uda nam się razem pojechać na rodzinny rajd RMF Marocco Challenge. Mam nadzieję, że podzieli moje zainteresowania.
- Moje porsche cayenne to bardzo ciekawe auto, szybkie i dobrze przygotowane do jazdy po bezdrożach. T2 to kategoria seryjna, z dozwolonymi w przepisach przeróbkami. Ale oczywiście moje porsche bardzo różni się od zwyczajnych samochodów. Jest bardzo bezpieczne, chociaż o takim komforcie, jak w osobówce, można zapomnieć. Jedzie się w klatce, na kubełkowych siedzeniach. Nie ma klimatyzacji, a w czasie upałów temperatura wewnątrz może dochodzić nawet do 60-70 stopni. Ważne jest częste uzupełnianie płynów, bo na posiłki raczej nie ma podczas ścigania czasu. Zwykle jemy śniadania, a potem dopiero kolacje.
- Pilot jest bardzo ważną osobą, której trzeba całkowicie zaufać. Jej błąd może mieć poważne konsekwencje dla całego zespołu. Moim stałym pilotem jest Rafał Marton, z którym doskonale się dogaduję. Na trasie rajdu Drezno - Wrocław jechałem z Albertem Gryszczukiem. I było bardzo fajnie! Muszę powiedzieć, że z moim temperamentem mam większe predyspozycje na kierowcę. Zdarzyło mi się pojechać w charakterze pilota, ale to mi raczej nie odpowiadało.
- Nadal jadam bułkę z bananem, ale nie stronię też od innych potraw. Jem wszystko, na co tylko mam ochotę. Nie boję się przybrać na wadzę, bo ćwiczę i szybko spalam zbędne kalorie.
-
HKS profesor
Żeby nie nie było niedomówień, to ja nigdzie nie pisałem, żeby o Małyszu nie pisać;) Tłumaczę tylko dlaczego ktoś wchodzący na portal o skokach oczekuje aktualnych skokowych informacji. Mi informacje o Małyszu nie przeszkadzają i jak nie chce to nie czytam, a jak komuś się nie podoba to może zmienić portal;)
-
bozenka92 doświadczony
Krecik
Nie kompromituj się, tyle ci powiem. Skoro nie rozumiesz, czemu nadal tu się pisze o Małyszu (nie ważne kim jest teraz), to znaczy, że nie jesteś prawdziwym kibicem;p Otóż będzie się tu o nim pisać z pewnością i o jego aktualnym zajęciu nieważne czy będzie jeździć, skakać na spadochronie czy występować w jakimś show (czego oczywiście mam nadzieję nie zrobi) Show, celebryci... To nie jego bajka...
-
anonim
@Krecik
Bez przesady, nie widzisz też sensu pisaniu o Nykkanenie, gdyż nie jest to portal o tematyce penitencjarnej?
-
Krecik doświadczony
Zgadzam się z HKS
I nie widzę sensu w pisaniu o Małyszu w rajdach na stronie o skokach. To tak jakby pisać o poczynaniach Pudziana w MMA na stronie poświęconej zawodom StrongMan. Szanuję Małysza, ale teraz nie jest skoczkiem, stał się celebrytą-rajdowcem.
-
haze doświadczony
11 komentarzy...
Kubacki ma 40. Chyba, że moderator usuwa te nadmiernie entuzjastyczne...
-
basiek1410 początkujący
Adaś, mam nadzieję że twoja praca nie pójdzie na marne i prędzej czy później zasiądziesz za kierownicą bolidu F1.
-
anonim
A. Małysz w Żaganiu 1.07.2011-linki
http://www.regionalna.pl/video/adam-ma%C5%82ysz-przed-pa%C5%82acem-w-%C5%BCaganiu
-
Emil profesor
@Boy ale wiadomo że długie narty troche powierzchni nośnej dają. Dlatego Anssi Koivuranta przyjął strategie że chce mieć BMI 21 i maksymalnie długie narty. Jako coś Adam może też zabrać kombinezon z 2003 r ale chyba w zupełności wystarczy wysoki rozbieg :)
-
Daerdin stały bywalec
Ale na dłuższych nartach jest łatwiej odlecieć, więc ma szansę. Nie mówimy tu już nawet o dalekich skokach (nie sądzę, by Adam w tym momencie był w stanie skakać jak chociażby w marcu), ale o skokach dla przyjemności.
-
Boy profesor
@bozenka92
No trudno, żeby wtedy Małysz jeszcze zwracał uwagę na długość nart :P
To akurat nie ma znaczenia, po prostu po zbytnim przybraniu na wadze może po prostu nie czuć się na siłach by jeszcze kiedykolwiek skoczyć. -
passenger_krytyk stały bywalec
Oj, będzie Cię Adaś brakowało...
-
bozenka92 doświadczony
Boy
Chyba jeśli weźmie odpowiednio długie narty, to powinno się udać skoczyć, nawet po przybraniu na wadze:)
-
JacHOPPsen stały bywalec
Ja licze na to, iz Adam pojawi sie w Szczyrku na Mistrzostwach Swiata Weteranow i pokona cala czolowke, tak jak Andreas Widhoelzl (skonczyl kariere w 2008, w 2009 byl MS Weteranow :)
-
czarnylis profesor
Po tym jak Adam opowiada o rajdach widać ,że naprawdę to lubi. Dlatego bardzo się cieszę iż po tylu latach ciągłej presji wyniku może sobie teraz wystartować bez ciężaru oczekiwań, tak na luzie i cieszyć się tym co robi. Zasłużył sobie na to po stokroć. Powodzenia mistrzu!
-
anonim
Jestem niezmiernie ciekaw, czy jeśliby Małysz zaczął startować w zawodach weteranów, czy większość naszych fanów skoków nie zapomniałaby o naszej kadrze A ;)
-
Boy profesor
Ja mam nadzieję, że Adam jeszcze sobie następnej zimy skoczy w Wiśle-Malince, choć jeśli będzie przybierał na wadze w tym tempie co teraz, to raczej się to nie uda :)
Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl
Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl
- Zanim zadasz pytanie na forum - zobacz czy poniżej ktoś już nie dał na nie odpowiedzi.
- Redakcja serwisu Skijumping.pl zastrzega sobie prawo do usuwania oraz modyfikowania komentarzy łamiących regulamin - nie związanych z tematem newsa, zawierających obraźliwe treści, atakujących osoby publiczne (a w szczególności zawodników, trenerów, działaczy, polityków), napisanych wulgarnym językiem, spamu, powielania treści newsa itp.
- Zabrania się reklamowania innych stron, blogów itp.
- Forum to miejsce na przemyślane wypowiedzi i opinie. Do komentowania bieżących wydarzeń na skoczni oraz luźnych pogaduszek służy nasz czat. Komentarze o zerowej wartości merytorycznej typu "Ammann Słabo, Stoch - 125m, co tu tak cicho, czemu nie skaczą" - również będą usuwane.
- Komentarze powinny być rzeczowe, napisane poprawnie językowo i bez rażących błędów ortograficznych.
- Zapytania, opinie i uwagi skierowane do redaktorów serwisu Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres email. Nasi redaktorzy nie czytają wszystkich komentarzy, często mogą więc wcale nie odpowiedzieć. Zapytania, opinie i uwagi skierowane do moderatorów forum Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres admin@skijumping.pl.
- Wszystkich użytkowników forum, prosimy o kulturalną dyskusję. Do rozwiązywania wszelkich sporów i kłótni służy email, gadu-gadu lub inne środki komunikacji.
- Aby uniknąć bałaganu i nieporozumień, zabrania się tworzenia i korzystania użytkownikom z więcej niż jednego konta/nicka oraz podszywania się pod innych użytkowników, poprzez tworzenie bardzo podobnych nazw/nicków. W przypadku wykrycia takiego działania, konta będą kasowane, a w skrajnym przypadku (nagminne tworzenie kolejnych kont), użytkownik banowany.
- Wszelkie komentarze, atakujące bezpośrednio poszczególnych użytkowników (w tym także oskarżenia o pisanie pod wieloma nickami), moderatorów lub redaktorów, będą bezzwłocznie usuwane, podobnie jak spory między użytkownikami, nie mające nic wspólnego z tematem artykułu. Konta użytkowników, którzy obrażają moderatorów, administratorów, bądź atakują Redakcję Skijumping.pl, mogą być blokowane.
- Wszelkie narzekania na to, że komentarze są "bezpodstawnie" usuwane, będą również kasowane. Jeśli ktoś uważa, że jego komentarz był zgodny z regulaminem, a mimo to został usunięty, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
- Jeśli uważasz, że dany użytkownik nagminne łamie regulamin, wywołuje kłótnie i utrudnia dyskusję w komentarzach, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania wpisów bądź blokowania użytkowników, którzy używają niecenzuralnego języka, nagminnie wywołują konflikty, spory oraz prowokują innych uczestników forum do kłótni.
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania użytkowników, których nazwy (ksywki) zawierają wulgaryzmy lub brzmią podobnie do niecenzuralnych słów.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności, w przypadku, gdy adres IP zablokowanej osoby, jest adresem całej sieci lokalnej. Ewentualne cofnięcie blokady może nastąpić jedynie w przypadku, gdy winny użytkownik zaprzestanie szkodliwych działań na forum.
- Redakcja nie odpowiada za treści i opinie prezentowane przez użytkowników forum. Jeśli wypowiedzi naruszają prawo, ich autorzy mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- W przypadku "bana" użytkownika, zabronione jest tworzenie nowego konta, przez 7 dni od momentu blokady konta.
- W przypadku nagminnego łamania regulaminu forum oraz ogólnych zasad dobrego wychowania, Redakcja zastrzega sobie prawo do powiadomienia odpowiednich służb, wraz ze wszystkimi posiadanymi danymi użytkownika (adres IP, logi, dane kontaktowe).
Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu
Zaloguj się