LGP w Zakopanem: Krzysztof Miętus wygrywa kwalifikacje, Maciej Kot trzeci!

  • 2011-07-21 20:50

Po udanych dla Polaków treningach nadeszły równie udane kwalifikacje. Serię kwalifikacyjną wygrał Krzysztof Miętus oddając najdłuższy skok na odległość 129,5 metra (131,2 punktu).

Drugie miejsce, ze stratą 1,8 punktu zajął Lukas Hlava, Czech lądował równo metr bliżej od naszego reprezentanta. Na świetnym, trzecim miejscu po skoku na 126 metrów uplasował się Maciej Kot gromadząc 127,7 punktu. Tuż za młodszym z braci Kotów znalazł się utytułowany Jakub Janda (128,5 metra), a na piątej pozycji kwalifikacje zakończył kolejny z Polaków - Bartłomiej Kłusek (128 metrów).

W czołówce nie zabrakło też miejsca dla doświadczonych Niemców, szósty był Stephan Hocke (124 metry), a siódmy Martin Schmitt (127 metrów).

Tuż za najlepszą "10", na 11. miejscu znalazł się Dawid Kubacki, który uzyskał 126 metrów. Ogromny pech spotkał Aleksandra Zniszczoła, najmłodszy skoczek w polskim zespole oddał bardzo dobry skok na 125 metrów, ale podobnie jak w Wiśle został zdyskwalifikowany za nieprzepisowy kombinezon.

Wśród zawodników mających zapewniony start w konkursie indywidualnym najdalej skoczył Richard Freitag, Niemiec zanotował 131,5 metra, a trzy metry krótszy skok oddał Bułgar Władimir Zografski. Ze skoku zrezygnowali Paweł Karelin, Kamil Stoch, Gregor Schlierenzauer i Thomas Morgenstern.

Jutro o 20:30 w Zakopanem rozegrany zostanie konkurs drużynowy, rywalizacja indywidualna zaplanowana jest na sobotę, na godzinę 17.00. Obydwa konkursy poprzedzi seria próbna.

Pełne wyniki kwalifikacji (.pdf) >>


Wyniki kwalifikacji - Zakopane
Lp. Zawodnik Kraj Odl. Pkt.
1 MIETUS Krzysztof POL 129.5 131.2
2 HLAVA Lukas CZE 128.5 129.4
3 KOT Maciej POL 126.0 127.7
4 JANDA Jakub CZE 128.5 126.6
5 KLUSEK Bartlomiej POL 128.0 125.8
6 HOCKE Stephan GER 124.0 124.0
7 SCHMITT Martin GER 127.0 122.4
8 KORNILOV Denis RUS 125.0 120.8
9 KOBAYASHI Junshiro JPN 124.5 120.5
10 MECHLER Maximilian GER 126.5 120.1
11 KUBACKI Dawid POL 126.0 118.7
12 MAEAETTAE Jarkko FIN 124.0 118.2
13 PREVC Peter SLO 123.5 117.7
14 BARDAL Anders NOR 124.5 116.9
15 LOITZL Wolfgang AUT 121.5 116.2
16 TEPES Jurij SLO 121.5 116.1
17 TOCHIMOTO Shohei JPN 123.0 116.0
18 KOCH Martin AUT 122.0 115.2
19 YUMOTO Fumihisa JPN 120.5 115.0
19 BRESADOLA Davide ITA 122.0 115.0
21 CIKL Martin CZE 122.5 114.9
22 JUDEZ Dejan SLO 122.0 114.7
23 HAYBOECK Michael AUT 120.5 114.1
24 VACULIK Ondrej CZE 122.5 112.9
25 COLLOREDO Sebastian ITA 122.0 112.8
26 INGVALDSEN Ole Marius NOR 121.0 111.3
27 KOROLEV Alexey KAZ 121.0 111.1
28 ROSLIAKOV Ilja RUS 121.0 110.4
29 VELTA Rune NOR 118.0 109.8
30 SEDLAK Borek CZE 118.5 108.7
31 KOIVURANTA Anssi FIN 120.0 108.6
32 SINKOVEC Jure SLO 119.5 107.7
33 EVENSEN Johan Remen NOR 116.5 106.3
34 KEITURI Kalle FIN 117.0 106.0
34 KASAI Noriaki JPN 117.0 106.0
36 MEZNAR Mitja SLO 118.5 104.0
37 MORASSI Andrea ITA 115.5 101.3
38 MUOTKA Olli FIN 113.5 100.2
39 STJERNEN Andreas NOR 115.5 99.9
40 BODMER Pascal GER 114.5 99.6
41 IPATOV Dimitry RUS 113.0 96.8
42 SHUMBARETS Vitaliy UKR 111.5 94.9
43 ZMORAY Tomas SVK 112.0 92.5
44 DELLASEGA Diego ITA 108.0 88.2
45 RUUSKANEN Juha-Matti FIN 107.5 85.6
46 LEVKIN Yevgeniy KAZ 100.0 73.7
DSQ ZNISZCZOL Aleksander POL

FOTORELACJA


Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (14083) komentarze: (107)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    Ech, I znowu dyskwalifikacja Zniszczoła. Co oni w kulki lecą?

    Na marginesie - niech ktoś powie komentatorowi TVP, że Junshiro wymawia się "dżunsziro" - nie musi się bawić w japoński akcent, no ale wymawianie "yunsziro" to brzmi jak wymawianie imienia George jako "george" a nie "dżordż" :P

  • xxx doświadczony

    Norwegowie narazie sa bez formy, bo Stoeckl wprowadza im nowe metody treningowe. Poza tym Norwegowie stosuja nowa technike wybicia, tzn. ucza sie uzywac gornej partii ciala, zeby wzmocnic sile wybicia.

  • starysceptyk doświadczony

    Oto suma punktów czterech najlepszych zawodników z konkursów w Wiśle i Szczyrku, żadne inne państwo nie miało punktujących 4 zawodników w obu konkursach, Słowenia i Czechy po 7, Norwegia 6, Japonia 5. Tak też widzę podium dzisiejszego konkursu drużynowego. Piszę o tym, mimo że sam parę razy występowałem przeciwko prognozowaniu liniowemu w sporcie.
    1. Austria 1836,8 pkt
    2. Niemcy 1742,8 pkt
    3. Polska 1721,0 pkt

  • Emil profesor

    O podium będzie walczyć moim zdaniem 5 drużyn . Austria, Polska, Niemcy, Japonia i Czechy co są lekceważone ale w kwalifikacjach byli na 2 i 4 miejscu a Cikl i Vaculik też skaczą nieźle. Co do konkretnych wyników. Jedyną drużyną co może pokonać Austriaków są Polacy. Szanse oceniam 65%-35% dla Austrii. Z kolei nas mogą pokonać tylko Austriacy i Niemcy. Z kolei z Niemcami szanse mają i Japończycy i Czesi ale Ci ostatni nie za duże.

  • Damex066 początkujący
    Norwegowie

    Oprócz Toma Hilde są kompletnie bez formy , zero przygotowania świadczą o tym miejsca w kwalifikacjach :
    12.Bardal
    26.Ingvaldsen
    29.Velta
    33.Evensen
    Gdyby B.E Romoeren startował , wraz z Hilde Norwegia miałaby szanse na podium a tak mają je minimalne .
    Oto moje typy :
    1. Austria
    2.Polska
    3.Niemcy
    4.Japonia
    5.Norwegia

  • anonim
    @Talar

    Mam wrażenie, że nie doceniasz Niemców. Zauważ, że zarówno Freitag jak i Freund skaczą na wysokim poziomie, a kwalifikacje pokazują że dobrze są w stanie skakać także Schmitt i Hocke. Myślę, że mają bardzo duże szanse na podium.

  • anonim

    Zeszły rok był najlepszy w historii polskich skoków w ostatnich 20 latach. Nie licząc Małysza oczywiście

  • Talar weteran

    Polacy powoli zaczynają rządzić w LGP. . nie wiem czy to dobrze czy źle ..oby się nie skończyło tak jak rok temu. .
    natomiast skoki naszych zawodników nie są jeszcze idealne, raczej inni skaczą słabiej niż w zimie. .w fatalnej formie są Finowie, Norwegowie i Słoweńcy.. pełni swoich możliwości nie pokazują na pewno Niemcy. .
    trzeba uważać i strzec się błędów sprzed roku . .

    Moje typy na dzisiejszy konkurs:
    1. Austria
    2. Polska
    3. Japonia
    4. Niemcy
    5. Norwegia
    6. Czechy
    7. Słowenia
    8. Rosja

  • Lestek weteran
    -

    Lista startowa konkursu drużynowego:
    1-1 ITA Davide Bresadola
    2-1 FIN Jarkko Maeaettae
    3-1 CZE Jakub Janda
    4-1 RUS Denis Korniłow
    5-1 SLO Jurij Tepes
    6-1 NOR Anders Bardal
    7-1 JPN Junshiro Kobayashi
    8-1 POL Maciej Kot
    9-1 GER Martin Schmitt
    10-1 AUT Wolfgang Loitzl

    1-2 ITA Diego Delassega
    2-2 FIN Anssi Koivuranta
    3-2 CZE Martin Cikl
    4-2 RUS Dmitrij Ipatow
    5-2 SLO Jure Sinkovec
    6-2 NOR Rune Velta
    7-2 JPN Shohhei Tochimoto
    8-2 POL Krzysztof Miętus
    9-2 GER Stephan Hocke
    10-2 AUT Martin Koch

    1-3 ITA Andrea Morassi
    2-3 FIN Olli Muotka
    3-3 CZE Ondrej Vaculik
    4-3 RUS Ilja Rosliakow
    5-3 SLO Peter Prevc
    6-3 NOR Johan Remen Evensen
    7-3 JPN Fumihisa Yumoto
    8-3 POL Dawid Kubacki
    9-3 GER Richard Freitag
    10-3 AUT Gregor Schlierenzauer

    1-4 ITA Sebastian Colloredo
    2-4 FIN Kalle Keituri
    3-4 CZE Lukas Hlava
    4-4 RUS Pavel Karelin
    5-4 SLO Robert Kranjec
    6-4 NOR Tom Hilde
    7-4 JPN Taku Takeuchi
    8-4 POL Kamil Stoch
    9-4 GER Severin Freund
    10-4 AUT Thomas Morgenstern

  • anonim

    Co się dzieje z Piotrkiem Żyłą? Pod koniec zimy radził sobie dobrze i czy ma jakąś kontuzje,czy po prostu nie ma formy i dlatego nie startuje?

  • anonim

    @starysceptyk
    To nie jest rola zawodnika aby sprawdzać czy ma prawidlowy kombinezon on jest od skakania na prawidłowym sprzecie, bierze go i skacze.Od tego jest odpowiedni człowiek w sztabie i to on powinien wyleciec.

  • ... doświadczony

    Ta dyskwalifikacja Olka nie jest normalna, ktos w naszym sztabie za to odpowiada czy to nie celowe "nie do patrzenie " ? zawodnicy Roberta sa lepsi od zawodników Kruczka, ktoś kto odpowiada za sprzęt i kombinezony w naszym sztabie powinien dostać kopa w tył i wylecieć takich sytuacji nie powinno byc, Olek skacze genialnie.A gwiazda Stoch jak zwykle pokazał kibicom tył na kwalifikacje nie poszedł daleko mu do takich Mistrzów jak Schmitt czy Małysz, którzy szczególnie w Zakopanem nie lekceważyli kibiców, im prędzej sobie zda z tego sprawę, że to dzieki kibicom bedzie istniał tym lepiej dla niego.

  • anonim

    bardzo wysoka belka byla wczoraj ustawiona Małysz z 7 belki skoczył 138.5m przy predkosci 88.3km/h
    ale Greg juz o to zadba aby belka zostala obnizona do 10 albo jeszcze niżej

  • anonim
    @małmaniak

    Tu nie chodzi o robienie szopki wokół konkursów, tylko o zawyżone ceny. Wystarczyło pomyśleć i dojść do wniosku, ze skoro nie ma juz Małysza to warto obniżyć ceny, aby przyciągnąć ludzi, ale oni chcieli wycisnąć jak najwięcej i sie przejechali na tym.

  • Malyszomaniak profesor
    @granda

    To już nie czasy Adama raczej na powtórzenie frekwencji będzie trudno.
    1) Pogoda odgrywa teraz ogromna rolę (wcześniej też ale przy Adamie nikt się nie patyczkował)
    2) Brak Adama - nie ma już takiej atmosfery i cugu na skocznie
    3) W Szczyrku pierwszy raz organizowane zawody to i jeszcze kibice nie przyzwyczajeni na świętowanie
    4) Oprawa artystyczna przed po skokach w trakcie ma również ogromne znaczenie

    Dzisiaj aby kibiców ściągnąć na skocznie nie wystarczy powiedzieć jest konkurs. To musi być impreza wydarzenie którego jednym z punktów są skoki. O tym już dawno wiedzieli w Zakopanym. Wydaje mi się, że tutaj jeszcze muszą się trochę pouczyć.

    Jeśli by zrobili przy okazji również coś jeszcze jeśli pogoda dopisała by myślę, że w około skoczni było by znacznie więcej ludzi. Skocznia musi żyć . Żyć świętem imprezą zabawą wydarzeniami . Marketing informacja to tez ważny punkt takiej imprezy.

    W Szczyrku mają na prawdę jeszcze wiele wiele do poprawienia i do nauczenia się. Wisła w tym wypadku wypadła lepiej ale myślę, że też powinna odpowiednio przygotować konkurs zarówno przed jak i po.

    W tym kontekście Zakopane zawsze najlepiej wypadało ale to nie oznacza, że nie mają nad czym pracować.

  • granda6 doświadczony
    Morgi

    jak napisał Morgi w pamiętniku. Wczoraj podróż z Wisły do Zakopanego trwała 4 godziny. Inclusive korek:) Będzie startował jako 4 zawodnik.

  • granda6 doświadczony
    W Szczyrku puszczali za darmo

    W Szczyrku na początku drugiej serii mozna już było wejśc za darmo. Może w Zakopanem dla poprawienia frekwencji też puszczą.

  • Emil profesor

    @pepeleusz. Tylko że jakby na to nie patrzeć Miętus poprzedniego lata też nic nie wielkiego nie skakał. Był 2 razy poza "30" a dobre występy zanotował tylko u siebie w Wiśle gdzie i tak jego najwyższe miejsce było "9". Ja bym wręcz obstawiał że Kruczek bardziej spartolił okres letni przed sezonem 2009/2010 gdzie skoczkowie po bardzo dobrym początku osłabli niż 2010/2011 gdzie Stoch i Hula doszli w końcu do siebie po tym jak byli rozregulowani (nie wiadomo po czym) i Kamil skakał świetnie do końca.

  • Lestek weteran
    -

    Austryjacy mają dwóch mocnych i dwóch takich sobie. Żebyśmy ich wyprzedzili, nasi nie mogliby popełnić jednej wpadki. Ale chyba taka będzie - zawsze jest (prawie).

  • pepeleusz profesor

    @Leszek - nie ma Byrta w składzie bo jak na razie jest w bardziej prawidłowej formie jak na lato, czyli nie najwyższej i się nie załapał(chociaż już się poprawił skacząc jako przedskoczek)
    @x666- K.Miętus był 9 w konkursie LGP 2009 i dobrze zaczął tylko początek zimy 2009/10. Co było z nim poprzedniej zimy nie chcę mi się przypominać...

  • x666 stały bywalec

    Byrt aktualnie słaby jest, ale nie znaczy to, że słaby będzie. W jego wieku zawodnicy mają wzloty i upadki. Sukcesy Byrta są małe, ale jego wiek i siła odbicia pozwalają na duże nadzieje.

  • anonim
    BYRT Tomasz

    Proszę o informację , dlaczego nie ma w LGP T. Byrta?/ kontuzja , choroba.. ?/

  • x666 stały bywalec

    W przypadku Miętusa wyniki zimą pojawiły się wcześniej niż latem i były lepsze. Problem z zimą to Kubacki i Kot, ale twierdzę, że nie jest to tylko problem zimy co bardziej braku panowania nad umiejętnościami przez co forma tylko na chwilę rośnie by potem szybko spadać. Obok tych zawodników można przedstawić wielu młodych jak Larrinto, Wank, Ito i wielu innych. Problem lato/zima to moim zdaniem głównie problem prędkości tyle, że nałożył się na falowanie formy juniorów.

  • granda6 doświadczony
    Winny

    Jak widać trener Kruczek znalazł winnego! Olek nie umie się ustawić odpowiednio do kontroli:)! Teraz będzie się uczył nowej pozycji... Nie najazdowej ani w locie tylko pozycji dla kontroli:)

  • pepeleusz profesor
    @HKS

    Ja bym powiedział, że ,,rosnaca w lipcu forma'' jednak coś ma do formy zimą, ale ,,w drugą stronę'' .Zreszta K.Miętus też stwierdził, że na razie tylko ,,powoli się rozkręca". Coż historia uczy, że rozkręcanie się przeważnie trwa do września/pażdziernika, a potem następuje już ,,odręcanie'' które trwa do ..początku nowego sezonu letniego.

  • granda6 doświadczony
    J-23

    Czytałeś co Ja piszę? Mi chodzi o to że po raz drugi inny zawodnik naszej kadry stracił szansę na pokazanie się i zdobycie punktów! Dla mnie nie jest żadnym zamiarem odebranie Olkowi przywileju startu ze względów sportowych. Chłopak pokazał że zasługuje na szansę występów w Kadrze ale chodzi mi o sam fakt że jest to przykre dla pozostałych zawodników którzy trenują tak samo jak Olek i czekają na swoją szansę pokazania się w tak ważnych zawodach. Oczywiście sprawa jest otwarta co do winnego uszycia lub niedoszycia kombinezonu. I wydaje mi się że winny się i tak nie znajdzie. I na pewno samemu Olkowi jest teraz przykro z tego powodu. Fakt jest taki że nie jest dopilnowany kombinezon zawodnika poprzednio ukaranego dyskwalifikacją!

  • x666 stały bywalec

    Nie wiem jak z podium, ale po 100 punktów powinni zdobyć, żeby zakończyć temat słabych skoków zimą. O wszystkim zdecyduje okres bezpośrednio przed zimą.

  • anonim
    chuck

    może to będzie przełomowy sezon że kot miętus i Kubacki zimą też może będą stawać na podium bo nie można mówić cały czas ze są młodzi bo Schlierenzauer wygrał pierwszy konkurs w wieku 16 lat

  • anonim

    o zwycięstwo będą walczyć Polacy Austriacy i Niemcy bo Norwegia Finlandia i Japonia cieniutko

  • anonim

    W drużynówce może być ciekawie, bo Auty mają tylko dwóch skoczków w formie. Pamiętacie Hirtenzarten z zeszłego roku?

  • piotr186n doświadczony
    kurzaj

    w PK dyskwalifikują o wiele częściej niz w PŚ.... więc Olek na pewno musiał tam mieć dobry kombinezon.

  • Emil profesor

    Jak Polacy wygrają to będzie deja vu. Ten sam skład co rok temu w Hiza tylko za Małysza Stoch. I oby to nie były znowu świetne fatalnego początki. Bo cały czas mam nadzieję że główną przyczyną słabej formy większości naszych zimą były zepsute przygotowania przedsezonowe a nie forma letnia...

  • anonim

    słaba forma Klimka jest chyba związana z tym że on rośnie Maciej kot też to przechodził a teraz skacze bardzo dobrze i w sobotę masz szanse na podium tak jak i miętus i oczywiście Stoch

  • udomowiona początkujący

    A ja wolę nie zapeszać. No, ale skoro już o tym mowa, to myślę, że mają szanse na wysokie miejsce jutro ;) ostatnio jest coraz lepiej i te skoki są mniej więcej ustabilizowane, także chyba nie ma się co martwić. Będzie dobrze

  • starysceptyk doświadczony

    Wielebny Ojcze Marku.
    Ojciec jest, ośmielę się zauważyć, optymistą.
    Trzecie miejsce, za Austrią i Niemcami, uznam za dobre. Nazwiska nie skaczą, ale oskakanie i doświadczenie Niemców, może przeważyć.
    Łączę się z Ojcem w modlitwie, o sukces w jutrzejszym konkursie.

  • Boy profesor

    Były kombinator Bresadola skacze coraz lepiej, był on skoczkiem średnim nawet w kombinacji. Tutaj skacze nawet lepiej od Koivuranty. Może coś z niego będzie, bo już w poprzednim sezonie zapunktował w PŚ.

  • udomowiona początkujący

    starysceptyk.- to sądzisz, że młodzi skoczkowie bez większych osiągnięć robią wszystko sami? nie sądzę. Mają pomocników, może nie takich jak wielkie gwiazdy sportu, ale mają. Inaczej nie poradziliby sobie ze wszystkim sami. Taka prawda.

  • starysceptyk doświadczony

    J-23
    Ale mnie rozbawiłeś, szczególnie tym porównaniem z Kubicą. Nigdzie na świecie nikt nie cacka się z juniorem z zadatkami ale bez osiągnięć. Te sztaby trenerów, serwismenów, pomocników, psychologów przysługuje tylko nielicznej grupie największych mistrzów, gwiazd sportu. Na taką ekstra obsługę trzeba sobie zasłużyć.

  • Emil profesor

    @Piotr.S. Niektórzy tak pisali o Klimku że oszust nawet wtedy kiedy go nie dyskwalifikowali. I to była całkiem spora grupa ludzi co non stop twierdziła że Klimek skacze na 3 metrowych nartach i w kombinezonie dwa razy takim jaki miał w 2003 r Liegl.

  • anonim

    ruskaanen naprawde bardzo słabo skacze to mogli wziąść yliriesto chociaż.
    a kobayashio naprawde zadziwia

  • anonim

    Pokuszę się o typy na jutrzejszy konkurs drużynowy:
    1. Austria
    2. Polska
    3. Niemcy
    4. Japonia
    5. Słowenia
    6. Czechy
    7. Rosja
    8. Norwegia
    9. Włochy
    10. Finlandia

  • Piotr S. weteran
    kurzaj (*-31.adsl.inetia.pl),

    Po pierwsze skąd taka pewność, że w ten sposób pisano by o Klimku. Myślę,że gdyby to jemu zdarzyła się taka wpadka to on też byłby broniony. Po drugie: imiona pisze się z dużej litery.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12185), 2011-07-21 20:58:03 ***

  • udomowiona początkujący

    Olek może nie jest taki Wielki jak Małysz, ale kogoś na pewno ma od tych wszystkich rzeczy, m.in od dopilnowania, aby kombinezon był przygotowany dobrze. Na pewno nie musi przygotowywać się do tego sam.

  • anonim
    olek zniszczoł

    a ja mam dwie teorie spiskowe ;)
    1. Olkowi specjalnie podłożyli bułkę bez banana przez co nie przytył i nie urósł wystarczająco..

    2. Austriacy podmienili Olkowi kombinezon na ten od Morgensterna i dlatego on dzisiaj nie skakał, a AUTy zapewnili sobie zwycięstwo w klasyfikacji...

  • starysceptyk doświadczony

    anonim
    Wiesz to to zabrzmiało.
    Młody, zdolny ale jeszcze bez osiągnięć, a już ma ludzi, od roboty.
    - Ty Kruczek, przygotuj mi narty, a ty Mateja kombinezon, bo ja jestem PAN skoczek. Tak może kiedyś będzie, jak zwycięży choć połowę tego co Adam. Ale na razie to piłka do ręki i skracać narty, jeśli za długie i igła do łapki żeby zszywać kombinezon, jak za szeroki.

  • anonim

    do granda 6 - wiesz człowieku co ty piszesz. Zawodnik ma skakać i do tego skoku ma się solidnie przygotować pod względem technicznym ,sportowym i mentalnym pod okiem trenerów.Pozostała część teraz tak bardzo modna logistyka zostaje na barkach sztabu .To mniej więcej tak jakby Kubica sam sobie musiał naprawiać i dbać o swojego bolida. Dla mnie to jest niedopuszczalne. Należy wobec ludzi odpowiedzialnych za ten stan rzeczy wyciągnąć daleko idące wnioski i konsekwencje. To do Pana panie Tajner. Zamiast opowiadać przed kamerami ludziom głupoty ,należy wejść do "środka " i przyjrzeć się bliżej sprawie. Od takich bowiem niedociągnięć zaczyna się zgnilizna która niezauważona w odpowiednim momencie może doprowadzić do zagłady. W tym wypadku naszych skoków.

  • anonim
    balon

    jak by zrobił to klimek to napisalibyście że to oszust , po olku to spłynie i jutro już nikt nie będzie tego pamiętał. kto to wie jaki kombinezon miał w PK .

  • udomowiona początkujący

    Mamy zwycięzce Polaka, mamy Polaka na trzecim miejscu, mamy Polaka od razu za pierwszą 10 ;) Wszystko ładnie, pięknie, ale Zniszczoła szkoda. Odpowiedzialność za sprawdzenie kombinezonu spoczywa na sztabie a nie na samym skoczku. Nic tu nie zawinił, chociaż mógł się ubiegać o lepsze sprawdzenie.

  • anonim

    Informacja szczegółowa ograniczona.. Ale on jest po to, żeby skakać. Ma ludzi, którzy powinni go przygotować do tego dobrze i dopiąć wszystko na ostatni guzik ;)

  • anonim
    Brawo chłopaki! Dobra robota!

    W Letniej Grand Prix jesteśmy świetni. Szkoda tylko, że w zimę nie idzie nam tak samo dobrze.

  • starysceptyk doświadczony

    Nie przesadzajmy w bronieniu Zniszczoła. Wszystkim zależy na dobrym jego wyniku, ale chyba jemu najwięcej.
    Może to charakter, ale jak ja bym był na jego miejscu to kombinezon sprawdziłbym 10 razy i tyle razy molestował sztab, że jest on nieprawidłowy. Bo to chyba zawodnik, nawet młody, może sam stwierdzić, przepisy powinien znać, a po pierwszej wpadce, powinien być szczególnie czujny. Nie usprawiedliwia to oczywiście trenerów, jak wiedzą że to matołek i sam sobie nic nie sprawdzi to powinni nad nim stać i 10 razy wszystko sprawdzić.
    Nie twierdzę że Olek to tępak, ale niestety tak to wygląda z tej strony komputera, czyli przy bardzo ograniczonej informacji szczegółowej.

  • JacHOPPsen stały bywalec
    Pelna klasyfikacja Lotos Poland Tour (po 2/3 konkursow):

    1. Morgenstern 504,7
    2. Schlierenzauer 492,8
    3. STOCH 475,0
    4. Karelin 472,6
    5. Kranjec 471,8
    6. Freund 469,9
    7. Hilde 466,9
    8. Takeuchi 466,7
    9. Freitag 460,7
    10. KOT 436,2
    11. Yumoto 430,0
    12. Hlava 420,1
    13. Hocke 419,0
    14. Evensen 418,5
    15. Loitzl 415,3
    16. Koch 410,6
    17. Sinkovec 406,9
    18. K. MIETUS 405,2
    19. Vaculik 403,1
    20. Cikl 401,0
    21. KLUSEK 399,5
    22. Schmitt 393,2
    23. Prevc 386,2
    24. Zografski 328,6
    25. Hayboeck 306,6
    26. KUBACKI 295,9
    27. Bardal 294,7
    28. Mechler 290,3
    29. Maeaettae 290,1
    30. Janda 285,6
    31. Meznar 283,1
    32. HULA 280,0
    33. Rosliakov 270,3
    34. Kornilov 262,2
    35. Kobayashi 237,8
    36. Stjernen 228,5
    37. Sedlak 193,3
    38. Keituri 192,7
    39. Tochimoto 188,3
    40. Tepes 179,9
    41. Kasai 176,9
    42. Korolev 172,1
    43. G. MIETUS 166,5
    44. Koivuranta 165,9
    45. Bodmer 162,1
    46. Judez 148,5
    47. Zmoray 103,3
    48. Muotka 93,3
    49. Velta 90,5
    50. Romoeren 88,8
    51. ZIOBRO 86,6
    52. Ruuskanen 85,1
    53. SLIZ 81,9
    54. ZYLA 64,7
    55. Niemi 0,0
    55. ZNISZCZOL 0,0

  • anonim

    Są osoby, które są za to odpowiedzialnie i powinni lepiej to sprawdzić. Przygotowanie do skoku spoczywa na sztabie, rozumiem, że można popełnić taki błąd raz, ale drugi to już chyba dzieje się coś źle?

  • piotr186n doświadczony

    W każdym, razie szkoda Olka, przez kombinezon stracił trzy konkursy a w każdym mógł zdobyć sporo punktów...

  • haze doświadczony
    ech, jakież to polskie...

    Wygrał Polak, trzeci, też Polak, tylko jeden odpadł i "wszystkie Polaki" rozprawiają o tym, co odpadł...

  • piotr186n doświadczony
    anonim

    Racja, ale pozostaje pytanie czy to "przeginka" ze strony kontrolera sprzętu czy ze strony polskiego sztabu?

  • anonim

    przeginka, jeśli chodzi o kombinezon Olka. Skoro w Wiśle już była taka sytuacja to teraz szczególnie powinni sprawdzić jego strój. Od tego są i za to między innymi biorą kasę. Olek nie jest niczemu winny, ale szkoda chłopaka.

  • anonim
    @emil

    To nie wiem czy ten sztab taki tępy ma, ze ciężko im wpaść na to, ze kombinezon jest zly skoro go dyskwalifikowali tydzień wcześniej?

    Nie ma co tu zwalać winy na zawodnika od tego jest trener i jego sztab i oni zawinili.

  • Piotr S. weteran
    @Anika (am4ja@wp.pl) gg: 5476210

    Masz rację, takie zachowanie dziwi, tym bardziej, że jak już wcześniej Olek zdyskwalifikowany, to tym bardziej należało sprawdzić jego kombinezon.

  • anonim
    @Emil

    A toś mnie zaskoczył, nie wiedziałem o tym, lecz nie zmienia to faktu, iż odpowiedzialność za przygotowanie strojów spoczywa na sztabie, a nie na skoczku.

  • Emil profesor

    A nawet jak sam Olek nie umie szyć to do nikogo się nie zgłosił po pomoc? Dziwne że nikt ze sztabu się nie spytał czy kombinezon jest dobry a jak nie to nie zaoferował pomocy.

  • Emil profesor

    @Ojciec Marek Janne Ahonen jest (w przypadku skoków był) świetny i w jednym w i drugim.

  • Anika profesor

    O ile mnie pamięć nie myli, to Robert Mateja wielokrotnie już przeszywał kombinezony. Nie rozumiem, dlaczego sztab nie sprawdził kombinezonu Olka PRZED skokiem, po ostatniej dyskwalifikacji.

  • Piotr S. weteran
    Emil (*220.internetdsl.tpnet.pl)

    W kadrze A, o ile dobrze pamiętam trener Zbigniew Klimowski poprawiał kombinezony skoczków.

  • anonim
    @Emil

    Święta racja kolego, ale ma trenera, servis i innych ludków z kadry, aby sprawdzili czy wszystko sie zgadza, a zaniedbali to i to juz nie jest w porządku,

  • megmaga początkujący

    Zniszczoł sam pewnie ma nie wiele do powiedzenia. Sam sobie kombinezonu nie "udzierga", a widać w naszej kadrze to niewykonalne, by w ciągu kilku dni zapewnić skoczkowi odpowiedni kombinezon... Ogromna szkoda, bo chłopak dobrze skoczył, a teraz jak rozumiem nie zostanie wystawiony nawet do drużynówki, bo przecież historia na pewno się powtórzy, a to dla nas byłaby duża strata punktowa...

  • anonim

    K.Miętus miał kompletnie nieudany zeszły sezon. Może w tym roku powtórzy wynik z 2009/2010 (60pkt.)?!

  • Janusz bywalec

    Ktoś ze sztabu za to odpowiada. Raz mogło się zdarzyć, ale po tej wpadce w Wisle należało szczególnie sprawdzić kombinezon Olka.
    Można bylo przeszyć na maszynie tzn. zwęzić ten kombinezon, jeśli to jego jedyny kombinezon. Mlody chlopak nie może ciągle cierpieć za niedbalstwo starych, wygodnych szkoleniowców, czy dzialaczy, którzy za nic nie odpowiadają

  • anonim
    @granda

    Co ty pleciesz za głupoty, od tego ma sztab i servismenow, aby dopilnowali sprzętu, on sam ma sobie to wszystko mierzyć? Chyba ci ludzie ze sztabu za cos ta kasę biorą?

  • granda6 doświadczony
    Pech spotkał Zniszczoła?

    Czy to jest normalne żeby tego nie dopilnować? Szkoda miejsca i punktów dla Polaków! Czy to jakaś samowolka? Polacy maja szansę uzbierać punkty na swoim terenie a Olek po raz drugi zabiera te szansę innym. To że ma dobrą dyspozycję nie zmienia faktu psucia atmosfery w zespole!

  • HKS profesor

    I o to chodzi - pięknie! Brawa dla sztabu trenerskiego! Świetnie przygotowali zawodników do kwalifikacji i tą jedną wpadkę można im wybaczyć. Przecież starają się z całych sił i każdemu należy się kolejna szansa. Nie ważne czy Zniszczoł zostanie zdyskwalifikowany 5 czy 10 razy. Trzeba wierzyć, że kiedyś nasz młody, pracowity i ambitny sztab szkoleniowy wyciągnie wnioski i będziemy wszyscy wpadać sobie w objęcia i cieszyć się z sukcesów polskich zawodników. Nie wolno tak atakować ciężko pracujących ludzi. Przecież, to na pewno było niechcący i podatnicy nie mogą mieć pretensji o taką błahostkę. Trzymam kciuki i wierze że będzie dobrze.

    ;)

  • anonim
    skandal

    ktoś się zajmuje tymi chłopakami czy może sami się stroją? raz mogło się zdarzyć ale drugi to już skandal.

  • Janusz bywalec

    Zniszczoł powinien wiedzieć, że skoro ma tylko jeden kombinezon i to zawielki, to skończy sie tak samo jak w Wiśle. Lepiej byłoby skakać tylko w slipkach :)

  • nina stały bywalec
    pech Zniszczoła

    Gdzież u licha są osoby odpowiadające za sprzęt skoczków,nie do pomyślenia,żeby młody dobrze zapowiadający się skoczek był dwa razy z rzędu dyskwalifikowany za za lużny kombinezon.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl