MŚ w Val di Fiemme: 74 zawodników z 24 krajów na starcie, od 17:30 oficjalne treningi!

  • 2013-02-20 15:12

Aż 76 skoczków z 24 krajów wystartuje w oficjalnych treningach na skoczni HS 106 we włoskim Val di Fiemme. Na liście startowej nie zabrakło skoczków z Łotwy, Ukrainy, Szwecji, Słowacji, Korei, Rumunii czy Estonii.

Nasz kraj, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, reprezentować będą Stefan Hula, Krzysztof Miętus, Dawid Kubacki, Piotr Żyła, Maciej Kot oraz Kamil Stoch. Spośród tej szóstki po oficjalnych treningach Łukasz Kruczek wybierze czwórkę, która przystąpi do kwalifikacji do konkursu indywidualnego na skoczni normalnej.

Pierwsze oficjalne treningi odbędą się już jutro o 17:30. Skoczkowie po raz kolejny na skoczni pojawią się w czwartek o 17:00, a w piątek wezmą udział w serii próbnej (17:30) i w kwalifikacjach (18:30).

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub nowej relacji Berkutschi >>

Wszystkich kibiców serdecznie zapraszamy do wspólnego komentowania skoków na naszym czacie ». Jednocześnie prosimy, by nie robić tego w komentarzach.

Lista startowa MŚ w Val di Fiemme, 20.02.2013
NrZawodnikKraj
1 NORDIN Carl SWE
2 NEZHBORTS Kristaps LAT
3 DELLASEGA Diego ITA
4 ZHAPAROV Radik KAZ
5 KLYMCHUK Andrii UKR
6 MUMINOV Sabirzhan KAZ
7 JOHNSON Anders USA
8 VEREDYUK Volodymyr UKR
9 SARDYKO Alexander RUS
10 MITZ Alexander SWE
11 SOKOLENKO Konstantin KAZ
12 KOIVURANTA Anssi FIN
13 CHOI Seou KOR
14 TUDOR Remus ROU
15 LICHY Patrik SVK
16 LAMY CHAPPUIS Ronan FRA
17 HEISKANEN Sami FIN
18 DELLASEGA Roberto ITA
19 SZILAGYI Akos HUN
20 NOMME Martti EST
21 ZMORAY Tomas SVK
22 POLYCHRONIDIS Nico GRE
23 BRESADOLA Davide ITA
24 NURMSALU Kaarel EST
25 LARINTO Ville FIN
26 MORASSI Andrea ITA
27 JANDA Jakub CZE
28 ROMASHOV Alexey RUS
29 FRENETTE Peter USA
30 WATASE Yuta JPN
31 HULA Stefan POL
32 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA
33 ROSLIAKOV Ilja RUS
34 KOUDELKA Roman CZE
35 PUNGERTAR Matjaz SLO
36 DESCHWANDEN Gregor SUI
37 KOZISEK Cestmir CZE
38 ASIKAINEN Lauri FIN
39 SHIMIZU Reruhi JPN
40 ITO Daiki JPN
41 MIETUS Krzysztof POL
42 KUBACKI Dawid POL
43 COLLOREDO Sebastian ITA
44 KORNILOV Denis RUS
45 KRAFT Stefan AUT
46 HLAVA Lukas CZE
47 KASAI Noriaki JPN
48 ZOGRAFSKI Vladimir BUL
49 FETTNER Manuel AUT
50 ZYLA Piotr POL
51 WANK Andreas GER
52 VELTA Rune NOR
53 STJERNEN Andreas NOR
54 MORGENSTERN Thomas AUT
55 TAKEUCHI Taku JPN
56 VASSILIEV Dimitry RUS
57 KOT Maciej POL
58 TEPES Jurij SLO
59 WELLINGER Andreas GER
60 LOITZL Wolfgang AUT
61 KOFLER Andreas AUT
62 HVALA Jaka SLO
63 NEUMAYER Michael GER
64 HILDE Tom NOR
65 AMMANN Simon SUI
66 PREVC Peter SLO
67 MATURA Jan CZE
68 FREITAG Richard GER
69 KRANJEC Robert SLO
70 STOCH Kamil POL
71 FREUND Severin GER
72 JACOBSEN Anders NOR
73 BARDAL Anders NOR
74 SCHLIERENZAUER Gregor AUT

Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (40061) komentarze: (605)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w środowych i czwartkowych treningach

    Z 75 zawodników zgłoszonych do treningów,23 nie posiada pkt PŚ 2012/2013.

    Z 80 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2012/2013 do treningów nie przystąpi 28:

    Z najlepszej "10" PŚ - brak 0,z najlepszej "30" - brak 3,a z najlepszej "50" - brak 8 zawodników.

    Miejsce i pkt w PŚ 2012/2013:

    23.A.Fannemel ---.-- 289 pkt
    27.M.Koch ----------- 179
    30.M.Hayboeck -..-.- 156
    -----------------
    37.M.Schmitt --.-.--.-- 98
    41.K.Geiger ---.---.--- 71
    42.M.Mechler -.-.-.-.-- 66
    48.D.Queck -----.----- 37
    49.A.Hajek ---.---.---- 36
    --------------
    52.M.Boyd-Clowes --- 27
    55.O.Muotka -----.---- 21
    57.K-R.Elverum -..-..- 17
    59.J.Kobayashi ------- 13
    61.M.Kraus --.--.--.--- 12
    63.J.ZIOBRO --.-.--.-- 11
    64.J.Happonen ----.---- 9
    64.V.Swensen --.-.--.-- 9
    66.A.ZNISZCZOŁ --.--- 8
    66.K.Sakuyama -.-.-.-- 8
    66.O-M.Ingvaldsen ---- 8
    66.F.Bjerkeengen -..-.- 8
    66.F.Schoft ------.------ 8
    71.L.Mueller -----.------ 7
    73.K.MURAŃKA -.-.-.-.- 6
    76.A-P.Roensen -.-.-.-- 4
    77.S.Grimsrud --------- 3
    78.H.Watenabe -.-.-.-.- 2
    78.A.Kaliniczenko -.-..- 2
    80.K.BIEGUN ---.---.--- 1

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-03-05 09:04:55 ***

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w treningach - MŚ skocznia normalna

    Do zawodów MŚ 2013 zgłosiło się 75 zawodników (52 z pkt PŚ 2012/2013):

    Ilość zgłoszonych zawodników do treningów,ilość z nich punktowało w PŚ 2012/2013 oraz miejsca w PŚ 2012/2013:

    1.Austria --.-.-.-- 6 - punktowało 6 (01 - 14 - 15 - 21 - 28 - 33)
    1.POLSKA -.-..-.- 6 - punktowało 6 (05 - 18 - 26 - 36 - 38 - 52)
    3.Norwegia --.--- 5 - punktowało 5 (02 - 03 - 11 - 22 - 24)
    3.Niemcy -------- 5 - punktowało 5 (04 - 07 - 12 - 16 - 25)
    3.Słowenia -..-..- 5 - punktowało 5 (06 - 09 - 13 - 17 - 46)
    3.Japonia ---.---- 5 - punktowało 5 (19 - 31 - 39 - 40 - 53)
    3.Czechy -------- 5 - punktowało 5 (08 - 32 - 44 - 46 - 59)
    8.Rosja ---------- 5 - punktowało 4 (19 - 34 - 50 - 58)
    9.Włochy -.-.-.-.- 5 - punktowało 3 (35 - 61 - 74)
    10.Finlandia ----- 4 - punktowało 2 (43 - 72)
    11.Kazachstan -- 4
    12.Szwajcaria ..- 2 - punktowało 2 (10 - 44)
    13.USA --.-.-.-.-- 2 - punktowało 1 (55)
    13.Francja --.-.-- 2 - punktowało 1 (51)
    13.Estonia ---.--- 2 - punktowało 1 (74)
    16.Słowacja --.-- 2
    16.Ukraina -..-..- 2
    16.Szwecja -.-.-- 2
    19.Bułgaria -.-.-- 1 - punktowało 1 (29)
    20.Korea -.-.-.-.- 1
    20.Grecja -.-.-.-- 1
    20.Rumunia ----- 1
    20.Wegry --.--.-- 1
    20.Łotwa --.-.-.-- 1
    ============
    00.Kanada -.-.-.- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan na 16.02.2013 (koniec VI periodu)

    Polacy "55" rankingu WRL - po 21 konkursach PŚ:

    7.K.STOCH ------- 808 pkt
    13.M.KOT ----.---- 712
    27.P.ŻYŁA -.-.-.-.- 376
    30.D.KUBACKI -.- 318
    45.K.MIĘTUS --.-- 117
    52.B.KŁUSEK ------ 84

    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL:

    41.M.Pungertar ... 156
    42.S.Kraft -.-.-.-.- 144
    43.J.Kobayashi ..- 134
    44.M.Schmitt ----- 124
    -----------------
    45.K.MIĘTUS --.-- 117
    -----------------
    45.G.Deschwande.117
    47.T.Naglic -.-..-.- 109
    48.M.Mechler -.-.- 100
    49.I.Rosliakov -.-.- 90
    50.K.Geiger -.-..-.- 89
    51.A.Koivuranta ..- 87
    -----------------
    52.B.KŁUSEK ------ 84
    -----------------
    53.K.Sakuyama -.- 83
    54.N.Mayer -------- 81
    55.B-E.Romoeren . 75

    Najbliżej "55" rankingu WRL

    56.R.Hrgota -.-.-.-- 62
    57.A.Romaszow -.- 61
    57.P.Frenette --.--- 61
    59.M.Boyd-Clowes..59
    60.K.Ito ------.----- 57
    60.J.Janda --------- 57
    62.V.Descombes .- 55
    63.S.Suzuki -.-.-.-- 54
    64.B.Sedlak -.-..-.- 53
    65.L.Asikainen -...- 50
    66.L.Mueller -.-..-.- 47
    67.C.Kozisek ------ 46
    68.A.Hajek --.-.-.-- 45
    68.M.Grigoli -.-.-.-- 45
    70.O.Muotka -.--.-- 40
    -------------------
    71.A.ZNISZCZOŁ - 39
    72.K.MURAŃKA -..- 32
    ---------------
    72.D.Zauner --.-.-- 32
    74.A.Morassi --.-.-- 29
    ------------
    75.S.HULA --------- 26
    -----------
    76.A.Mabboux --.-- 25
    77.J.Happonen ....- 20
    78.V.Sklett --.-.-.-- 18
    78.J.Sinkovec -....- 18
    78.D.Judez --.-.-.-- 18
    81.K-R.Elverum --- 17
    81.N.Dezman -.-.-- 17
    83.J.Damjan --.-.-- 16
    84.A.Kaliniczenko . 15
    85.K.Nurmsalu ---- 14
    86.E.Chedal -.-..-.- 13
    87.M.Kraus -.-.-.-.- 12
    87.F.Yumoto ---.--- 12
    -----------------
    87.K.BIEGUN ------ 12
    90.J.ZIOBRO -..-..- 11

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan na 16.02.2013 (koniec VI periodu)

    Ilość zawodników w ,,55,, rankingu WRL - klasyfikacja po 21 kokonkursach PŚ:

    1.Niemcy -.-.-.- 9
    2.Austria ---.--- 8 - spadek o 1 zawodników w stosunku na koniec V periodu
    3.Norwegia ---- 7
    3.Japonia ------ 7
    5.Słowenia -.-.- 6
    5.POLSKA -.-.-- 6 - awans o 1 zawodnika
    7.Czechy -.-.-.- 3
    7.Rosja -.-.--.-- 3
    9.Szwajcaria ... 2
    10.Bułgaria ---- 1
    10.Włochy -....- 1
    10.Finlandia ...- 1
    10.Francja ----- 1

    Miejsca w "55" rankingu WRL:

    1.Niemcy --.-.-- 04 - 05 - 12 - 15 - 26 - 39 - 44 - 48 - 50
    2.Austria ------- 01 - 16 - 19 - 21 - 22 - 34 - 37 - 42
    3.Norwegia -...- 03 - 08 - 11 - 20 - 23 - 32 - 55
    3.Japonia -.-.-.- 10 - 24 - 25 - 33 - 35 - 43 - 53
    5.Słowenia --.-- 06 - 09 - 14 - 18 - 41 - 47
    5.POLSKA --.--- 07 - 13 - 27 - 30 - 45 - 52
    7.Czechy --.-.-- 17 - 29 - 40
    7.Rosja --.--.--- 28 - 38 - 49
    9.Szwajcaria ... 02 - 45
    10.Bułgaria ---- 31
    10.Włochy -....- 36
    10.Finlandia ...- 51
    10.Francja ----- 54

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan na 16.02.2013 (koniec VI periodu)

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL - po 21 konkursach PŚ:

    7.K.STOCH ------- 808 pkt
    13.M.KOT ----.---- 712
    27.P.ŻYŁA -.-.-.-.- 376
    30.D.KUBACKI -.- 318
    45.K.MIĘTUS --.-- 117
    52.B.KŁUSEK ------ 84

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    71.A.ZNISZCZOŁ - 39
    72.K.MURAŃKA -..- 32
    75.S.HULA --------- 26
    87.K.BIEGUN ------ 12
    90.J.ZIOBRO -..-..- 11

  • jozek_sibek profesor
    Tak było 2 lata temu

    Puchar Narodów.

    Konkurs o MŚ - normalna skocznia - 26.02.2011:

    1.Austria --.-.-.-- 01 - 02 - 08 - 21 - 222 pkt
    2.Polska --------- 03 - 06 - 19 -.-.-.- 112
    3.Norwegia --.--- 05 - 09 - 15 ---.---- 90
    4.Niemcy -------- 07 - 11 - 14 ---.---- 78
    5.Szwajcaria ---- 04 - 29 --.--.--.--.-- 52
    6.Finlandia -.-.-.- 10 - 18 - 20 ---.---- 50
    7.Japonia ---.---- 13 - 24 - 26 ---.---- 32
    8.Włochy -.-.-.-.- 12 - 25 --.--.--.--.-- 28
    9.Rosja ---------- 16 - 23 --.--.--.--.-- 23
    10.Słowenia --.-- 17 ------.-----.------ 14
    10.Czechy --.-.-- 21 - 27 --.--.--.--.-- 14
    12.Francja --.-.-- 28 -------------------- 3
    13.Kazachstan -- 30 ----.---.---.---.---- 1

    POLSKA na 2 miejscu! Jesteśmy wyżej niż Norwegia i Niemcy!

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-03-04 13:22:22 ***

  • jozek_sibek profesor
    Tak było 2 lata temu - Polacy

    Polacy na MŚ w Oslo
    Miejsca Polaków na średniej i dużej skoczni

    1.A.Małysz -.- 03 i 11 = 84 pkt
    2.K.Stoch ---- 06 i 19 = 52
    3.P.Żyła -.-.-- 19 i 21 = 22
    4.T.Byrt --.--- 50 i 00
    4.S.Hula -..-.- 00 i 33

  • jozek_sibek profesor
    Tak było 2 lata temu - Polacy

    MŚ w Oslo - normalna skocznia - 26.02.2011:

    1.A.Małysz -.- 03 miejsce
    2.K.Stoch ---- 06
    3.P.Żyła -.-.-- 19
    ----------
    4.T.Byrt --.--- 50


    Odległości Polaków w czwartkowym konkursie:

    1.A.Małysz -.- 97.5m - 120.7 pkt i 102.0m - 252.2 pkt
    2.K.Stoch ---- 94.0m - 113.9 pkt i 101.0m - 240.5
    3.P.Żyła -.-.-- 93.5m - 108.0 pkt i ..96.0m - 224.0
    ---------
    4.T.Byrt --.--- 80.5m ... 76.9 pkt

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-03-04 13:19:53 ***

  • dejw profesor
    pawli

    Ale Boyd-Clowes to nie jest jedyny obecnie skaczący Kanadyjczyk. Oczywiście najlpeszy, ale nie jedyny. Jest Mitchel, są Korek i Rowley który zdobywali w tym sezonie punkty w CoC. Jest też Joshua Maurer, ale to jest na razie straszny buloklep, pewnie rywalizowałby tylko z Nezbortsem

  • anonim

    Boyd-Clowes złamał przecież obojczyk pare tygodni temu, wtedy gdy odwołano skoki z powodu silnego wiatru i po zawodach zbudowano prowizoryczny próg na zeskoku i paru zawodników zdecydowało się oddać skok dla zgromadzonej publiczności.

  • anonim
    drużynowka po treningu

    1. Norwegia (Velta, Stjernen, Jacobsen, Bardal) 261,2
    2. Czechy (Janda, Koudelka, Hlava, Matura) 246,8
    3. Japonia (Watase, Shimizu, Kasai, Takeuchi) 242,2
    4. Polska (Miętus, Kubacki, Żyła, Stoch) 238,7
    5. Rosja (Sardyko, Romashov, Kornilov, Vassiliev) 236,2
    6. Włochy (Dellasega, Dellasega, Bresadola, Morassi) 193,5
    7. Finlandia (Koivuranta, Heiskanen, Larinto, Asikainen) 184,0
    8. Austria (Fettner,Morgenstern, Kofler(w 3 skakali tylko)) 167,8
    9. Kazachstan (Korolev, Zhaparov, Muminov, Sokolenko) 158,4
    10. Niemcy (brak ) 0,0
    11. Słowenia (brak) 0,0

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-03-03 21:24:16 ***

  • Pirx stały bywalec
    @Karp

    O braku Muotki nawet napisałem komentarz gdzieś niżej. Zdenerwowała mnie ta decyzja. Kto przy zdrowych zmysłach nie zabiera na mistrzostwa swojego najlepszego zawodnika? Jeśli trener ma ochotę osłabić własną drużynę, to droga wolna, ale mógłby przynajmniej okazać trochę przyzwoitości wobec skoczków i ich wyników. Muotka od miesiąca udowadniał, że zasługuje na wyjazd.

    A Węgrowi zmierzyli właśnie mniej metrów, więc przynajmniej wiemy, że odległość Łotysza jest prawdziwa.

  • strong1 weteran
    -

    Co do drużynówki, przy naprawionym Kubackim i dobrym Kocie oraz świetnym Stochu można podjąć walkę, ale inne drużyny, są dość wyrównane i mocne, także miejsce wyższe niż "5", byłoby jakąś niespodzianką. Trzeba pamiętać, że skoki zrobiły się teraz bardzo wyrównane i w PŚ jedynie G.S jest pewniakiem, natomiast sama drużyna Austrii może zostać bez medalu.

  • strong1 weteran
    Ocena szans

    Dokonana przez Ginę jest bardzo poprawna. Stoch indywidualnie ostatni start dający możliwość realnej walki o medale miał w Vikersund w pierwszym konkursie.
    Schlierenzauer jest kandydatem do dwóch medali, a nawet on ostatnio był trzeci, z czego zadowolony zbytnio by nie był na samych mistrzostwach. Do tego trzeba liczyć, że Miran da boski wiatr, któremuś ze swoich, pozostają jeszcze Bardal, Jacobsen, Freitag, Freund i wielu innych. To nie są biegi, tylko skoki i jeśli ktoś nie przewyższa w tej dyscyplinie innych o klasę, musi liczyć też na szczęście i być co najmniej tak samo dobrze przygotowanym.

  • Karp profesor

    Na TCS mieli walczyć ze sobą Kofi Schlieri i Freund a w treningach brylował Jacobsen co później potwierdził w konkursach.

    Podobnie było z Morgim dwa lata temu- tam też od treningów zaczęło się wszystko, również z Ammannem na IO

    A więc oglądajcie treningi ;)

  • gina profesor

    A moim zdaniem o medal indywidualny będzie ciężko. Oczywiście mam na myśli medal Kamila, bo pomimo różnych wypowiedzi prezesa i stawiania na inne polskie "czarne konie" jakoś w nie nie wierzę. A więc co do Kamila, dlaczego ciężko. Z kilku powodów: po pierwsze - jeżeli patrzymy na cały sezon i patrząc na formę zawodników tak typujemy do medalu, to zauważamy kilku skoczków równiejszych formą. Po drugie, jeżeli patrzymy na to, kto ostatnio miał formę, to niestety ani Kamil, ani żaden inny nasz skoczek wybitnej formy nie miał. Po trzecie - warunki - jeżeli warunki będą loteryjne, to prędzej naszych puszczą w byle jakich niż nie puszczą w złych. Pozostaje argument, że Kamil lubi tę skocznię, wygrał w zeszłym roku. Tylko, że to był tamten rok, tamte kombinezony, tamte warunki...
    A co do drużynówki - problem, ze to musi być 8 skoków, wszystkie drużyny się sprężą, itp... Ale kciuki trzymam i każdy medal będzie dużą niespodzianką i radością...

  • pepeleusz profesor

    niestety jak ktoś bierze pod uwagę szanse Szilagyia czy Nezbortsa(!) w starciu z Tudorem, to znaczy że nie ma zielonego pojęcia.
    Róznica miedzy Tudorem a Nezbortsem jest większa niż pomiędzy Schlierenzauerem a Jakubem kotem, a Łotysz może mieć problem z przekroczeniem 45 metra.

    Genralnie Tudor zawodzi w tym sezonie, ale w MSJ akurat był 19(20 rok wczesniej)

  • czarnylis profesor
    @Annihilator

    Masz całkowitą rację. Na MŚ średniakom jest łatwiej, bo brakuje tych kilku zawodników którzy regularnie ich leją w PŚ, więc szansa na 4 w trzydziestce jest większa niż na przykład podczas T4S, kiedy startują wszyscy najlepsi.

    Zgadzam się też z tym, że brak medalu będzie dla Kamila porażką.
    Co prawda inaczej będzie wyglądać porażka w równych warunkach, a inaczej jak Kamila zdmuchnie, ale fakt, tylko medal może usatysfakcjonować naszego najlepszego zawodnika.

    Oczywiście ci, którzy startowali na lotach zdążą się przyzwyczaić, ale nasi powinni być gotowi już od pierwszego skoku, co jest okazją do przetestowania tego i owego.
    I co ważne dłużej byli w domu, poprzebywali z bliskimi i pozytywnie się naładowali.

  • anonim

    @czarnylis

    Dwa dni oficjalnych treningów, plus seria próbna i kwalifikacje. Dobrodziejstwo, którego nie ma w PŚ. Rywale Polaków musieliby być niepełnosprawni żeby mieć problem z przestawieniem się z "mamuta" na skocznię średnią.

    Bardzo jestem ciekawy jak wypadną Polacy. Mam nadzieję, że Stoch, który dotąd w PŚ plątał się właściwie pod koniec pierwszej dziesiątki (niestety) wskoczy w końcu na "pudło". W MŚ bywał już 4 i 6. Każde miejsce niższe niż 3 będzie dla niego rozczarowaniem. Nie oszukujmy się. On nie przyjeżdża teraz sprawić niespodziankę, zdobywać doświadczenie. Przyjeżdża w końcu po medal.
    Reszcie życzę miejsc wyższych niż zajmowanych przez nich w PŚ. Realne? Na MŚ łatwiej o wyższe miejsce niż w PŚ. Czołowe drużyny mają przecież ten cholerny limit 4 miejsc (nie licząc tych co mają w szeregach MŚ).

  • czarnylis profesor
    @Karp @Stinger

    Na korzyść naszych działa ich absencja na ostatnich lotach, chwila odpoczynku i spokojnego treningu. Prawie cała reszta wystartuje z marszu, a różnica między mamutem a obiektem normalnym jest znaczna.
    Na tym opieram optymizm i nadzieję, że jednak się uda zdobyć medal choć na HS106.

    Jednakże biorąc pod uwagę kilka ostatnich konkursów z naszym pierwszym składem, to wiarę w medal opieramy głównie na aspekcie życzeniowym. My tego medalu chcemy i pragniemy, dlatego mamy nadzieję i wierzymy, że się uda.
    Ja też w medal(e) wierzę, ale trzeba sobie zdać sprawę, że będzie o niego piekielnie trudno, bo nasi rywale po prostu są mocniejsi.

  • anonim
    Benkowić

    Szlag mnie trafia jak dyletanci piszą że Benković to był wieki fart i tak dalej. Nie on skoczył swoje, był w doskonałej formie z resztą na dużej skoczni w jednym z najlepszych konkursów w historii było piąty. On po prostu złapał wielką formę na wielką imprezę i umiał wykorzystać wiatr. Z resztą po mistrzostwach tylko raz wypadł z 10 i był 5 w tym kosmicznym konkursie lotów na Velikance 20 marca 2005 roku. Tak Benković to niespodzianka ale trafił z wielką formą na imprezę dokładnie tak samo jak Lars Bystoel który zgarnął złoto i brąz indywidualnie na IO w Turynie i też o nim piszą jaki to był fart i przypadek, nie przypadek tylko życiowa forma. Z resztą Fortuna w 1972 na małej skoczni był 6 i to nie był przypadek że wygrał złoto olimpijskie, to była wielka forma po prostu

  • Karp profesor
    czarnylis

    Mnie przede wszystkim na tych mistrzostwach będzie interesowała walka naszych. Oczywiście, że medale są ważne ale jeśli będzie bez medalu po walce to jestem w stanie to zaakceptować

    A co do wiary- to wydaję mi się, że coś tym razem przywieziemy.
    Kamil coś nam tym razem odpali.. to takie moje dywagacje myśleniowe

  • Anja1980 doświadczony
    Dla niedowiarków krótki felieton, czytać uważnie!

    Dla nie niedowiarków którzy twierdzą że skoczek który nie ma zwycięstwa w PŚ nie może zostać Mistrzem Świata I znaną osobowością;

    Tommy Ingebrigtsen – przed zdobyciem złotego medalu w Thunder Bay w 1995 roku Tommy ani razu nie był na najwyższym stopniu podium najwyżej był na 8 miejscu pierwsze podium przyszło dopiero w 1998 roku.

    Masahiko Harada Mistrz Świata z Falum 1993 roku ani razu na Podium Pucharu Świat przed zdobyciem mistrzostwa najwyżej był na 4 miejscu, pierwsze podium przyszło dopiero w 1997.

    Hainz Kutin WC – MS z 1989 przed zdobyciem brązowego medalu ani razu nie stawał na podium najwyżej na 5 miejscu w PŚ. Podium PŚ przyszło w 1990 najwyżej a 1991 złoty medal na skoczni normalnej

    Rok Benković – po dziwnym konkursie w Oberstdorfie został Mistrzem Świata roku 2005 później nie potwierdził swojej dyspozycji. ani razu na podium Pucharu Świata I najbardziej kontrowersyjny Mistrz Świata.

  • czarnylis profesor
    @ZKuba

    Twoja wypowiedź nie ocieka pesymizmem tylko optymizmem, niekoniecznie uzasadnionym.
    Sam, jako wierny kibic, marzę o medalu, lecz rozum po cichu podpowiada mi, że medalu nie będzie i zbytnio się na niego nie napalam.
    Oczywiście szanse są, ale niewielkie.
    Do medalu potrzebujemy nie tylko świetnego dnia naszej ekipy, ale także szczęścia do warunków i pecha rywali, a to spore wymagania.

    Najbardziej prawdopodobna wersja wywiadu z Łukaszem Kruczkiem po MŚ: "W konkursie drużynowym zajęliśmy dobre piąte miejsce. Skoki były dobre ale brakło szczęścia do wiatru (czytaj równe warunki dla wszystkich). Indywidualnie mieliśmy dwa razy po czterech zawodników w drugiej serii i jest to też dobry wynik, a Kamil zdołał nawet wejść do ósemki. Mistrzostwa uważam za udane."

    Pozdrawiam :)

  • Stinger profesor
    Adas

    Pewnie tak będzie ale jednak te treningi coś nam powiedzą bo jest walka o miejsce w kwalifikacjach w czołowych ekipach w tym Polski a więc muszą skakać jak najlepiej bo każdy słaby skok będzie danego skoczka oddalał od występu w konkursie a przecież po to wszyscy przyjechali żeby wystartować w konkursie a nie tylko w treningach ...

  • Anja1980 doświadczony
    MrX

    Palnij się we własny łeb jak możesz, czytasz ty wszystkie moje posty uważnie chyba nie, i nie stawiam Prevca jako medalisty, czy gdziekolwiek o tym pisałam, zresztą widzę że ogólnie którykolwiek Słoweniec na Podium to tylko dzięki Tepesowi, a i według was większości Simon wygrał Io w 2010 przed Małyszem dlatego że miał super hiper dojechane narty. śmieszne. Więc jeżeli wygra ktoś z poza waszych typów to będzie wian Hofera, Tepes albo nowinek technologicznych. Jesteście śmieszni i to bardzo hahahahahahahahahahahahahahahahahaha.

  • fan profesor

    I jeszcze jedno,ma 21 lat a nie stal jeszcze na podium, żaden talent, niektórzy w tym wieku byli już mistrzami Olimpijskimi.Gdyby przez dwa następne sezony stawał w każdym konkursie na podium a Gregor w zadnym i tak by go nie dogonił,to pokazuje jaka przepaść ich dzieli(Gregor jest tylko dwa lata starszy)
    Podsumowując Słoweniec to dobry skoczek ale nic więcej zaś Austriak to żywa legenda,prawdziwy następca legendarnego Fina....

  • MrX bywalec
    @autor: Anja1980

    przestan juz z tym Prevcem. Poprostu sredni skoczek i nic wiecji. Ani razu nie byl na podium, a ma byc swietnym skoczkiem? Jak tak go lubisz i jestes taka przekonana ze zdobedzie Medal to obstaw kupe kasy na niego i gwarantuje ze przegrasz. I caly czas te glupie wymowki z Notami. Jak by byl taki swietny, to nawet z gorszymi Notami by stawal na Podium. Co za bullshit! Albo te gadki ze niby Ammann przed 2002 nigdy nie byl na podium.........
    A to ze osiagnal cos tam jako Junior to nic nie znaczy. Muranka i Zniszczol tez byli Vice-Mistrzami Juniorow Nejc Dezman nawet wygral a gdzie jest teraz?

  • Anja1980 doświadczony
    http://www.youtube.com/watch?v=i6JU0dDPPwQ

    Upadek Ammanna w Willingen tak to wyglądało!

  • dejw profesor
    pepeleusz

    W sumie masz rację, może z tym splotem okoliczności rzeczywiście przesadziłem.
    Ale jest kilku kandydatów do medali, których szansę trzeba ocenić wyżej od Prevca. Oczywistym kandydatem do złota jest Gregor, później Bardal, Jacobsen, Ammann ( tak tak, własnie on, warto zauważyć że Simon do 2005 medalu zdobywa co najmniej jeden medali na MŚ, on umie się przygotować na największą imprezę), będący ostatnio w świetnej formie Freitag. Po treningach zobaczymy też w jakiej formie jest Morgi.
    Prevc pewnie medal indywidualny na MŚ zdobędzie, i to nie jeden.
    Ale przypuszczam że jeszcze nie na tych.

  • walik bywalec
    Typy

    Ta zupełnie w ciemno przed treningami to na podium największe szanse mają:
    Bardal- cały sezon skacze na dobry równym poziomie, a na skoczni normalnej jest szczególnie mocny
    Z Norwegów jeszcze Jacobsen, który jest nieco chimeryczny, ale potrafi odpalić, aczkolwiek raczej na dużej...
    Schiri- wiadomo, ale myślę, ze złota nie będzie miał
    Morgi i Kofler teoretycznie też bardzo groźni, ale ich forma to ?
    Loitzl-solidny, ale to wystarczy co najwyżej na 6 miejsce
    Z kadry niemieckiej zawsze groźny jest Freund i w 8 będzie, Neumayerowi zyczę jak najwyższej lokaty..
    Freitag- jest w świetnej formie i na obiektach normalnych dobrze się spisuje.
    Z Słoweńców na skoczni normalnej uważam, że nie mają szans na medal, Hvala w 10...
    Stoch- życzę mu jak najlepiej
    Vassiliev- pokazał już w ty sezonie, że jest groźny
    Ammann- nie zdziwię się, jeśli medal powędruję w jego ręce..
    T-T jest w dobrej formie
    Ito- z konkursu na konkurs coraz lepszy i może sobie odbić ten nieudany sezon medalem na MŚ czego mu życzę.
    i jeszcze słowo o Kasaim- takie przerwy czasem świetnie robią i miejsce w czołowej 10 jak najbardziej realne (oby) :)

  • DSJ_fan początkujący

    Nie no bez jaj, Prevc nigdy (!) nie stał na podium PŚ, a tu widzę już niektórzy mówią że może sprzątnać Gregorowi złoto sprzed nosa.
    Oczywiście nie mówię że Prevc nie ma szans na medal, który pewnie zdobędzie w drużynówce, ale jeszcze nie teraz.
    Większą szansę na medal indywidualnie w SLO można już upatrywać w Hvali.

  • Anja1980 doświadczony
    Peter stawał na podium, a to że jeszcze mu się nie udało w PŚ

    bo ma pecha, zawsze biją go noty ja nie pamiętam żeby ktoś dał mu 19.5 albo chociaż 19. zawsze 18 lub 18,5 mimo iż skacze bardzo stylowo i bardzo ładnie ląduje. Wiec ja nie wiem za co?
    Czy widzieliście żeby chociaż przez chwilę wachlował nartami w powietrzu nie! Gregor może to robić to non stop a i tak będzie miał 19.5 notę i dlatego szlak mnie trafia.

    Zresztą jak Ammann skończy karierę to komu mam kibicować eee! Jest Kamil fakt i zawsze będę mu kibicować ale ja też lubię Słoweńców a Prevc jest to ten zawodnik któremu można zaufać - na niego można postawić on nie zawodzi.

  • pepeleusz profesor

    Prevc nie potrzebuje aż niezwykłego splotu okoiczności. Taki to by potrzebował np.Kubacki w życiowej formie . Prevc to wyższa połka i realna szansa.
    Pałka i Hojnisz nigdy nie stały na podium PŚ, co nic nie znaczyło poza tym, że skoro już im się teraz udalo to raczej nie uda się za rok na IO (dlatego te medale mnie zasmuciły), aczkolwiek Hojnisz to wlk talent i jeżeli się bedzie rozwijała to do tej prawdziwej ścisłej czołówki swiatowej wskoczy i na lata.

  • gina profesor

    Ja uważam, że nie ma sensu robić jakiś założeń przedstartowych typu - bedę w pierwszej piątce, dziesiątce, czy walczę o medal. skoczkowie (to banał) powinni koncentrować się na skoku, bo to on daje miejsce , a nie na miejscu. Oprócz formy (trudno przewidzieć komu ze skoczków i to nie tylko naszych urośnie, komu spadnie) jest wiatr, noty itp.... Czasem ktoś wybitnie się wstrzeli z formą, czasem może być problem z kombinezonem. Skoki są czasem nieprzewidywalne. więc daję sobie spokój z miejscami, niech nasi będą skoncentrowani, zadbają o każdy detal na czas zawodów, a wyniki powinny być dobre, czyli na miarę oczekiwań.

  • anonim
    Co za brednie

    ZKuba co Ty schłopie bierzesz? Najgorsze miejsce to 12-16 pfff. Dobrze będzie jak wszyscy wejdą do trzydziestki. Każdy frajer widzi że forma Kota od Harrachova dramatycznie spadła, Stoch to miejsce 6-10, Miętus 25-30, Żyłę stać na miejsce w 10 ale raczej będzie w 20, a Kubacki całkiem prawdopodobne, że może nie wejść do konkursu lub do drugiej serii. Chłopie wierzysz w te bajki Kruczka? On to opowiada już od 4 lat a medali zero. Jest słabym trenerem i nie umie przygotować szczytu formy na wielkie imprezy w przeciwieństwie do Kojonkoskiego, którego norwescy podopieczni kosili medale rok w rok, zarówno w drużynie jak i indywidualnie. A Polacy nie zdobędą nic, Kowalczyk przywiezie 2 i wszystko będzie jak zwykle

  • Anja1980 doświadczony
    Pitrasek

    hahaha a gdzie to wyczytałeś?

    Nie dla mnie jest on czarnym Koniem tych mistrzostw buchmacherzy dają tyle samo szans co Kamilowi Stochowi a Kamil stawał na podium.

    Kamil ma zadyszkę z formą u Prevca idzie w górę.

    A jak Ammann po raz pierwszy sięgał po złoto IO to tez stawał na podium nie. A wygrał i to dwa razy wiec dlaczego nie dać szansy Prevcowi tylko zaraz mówić chłopie daj spokój bo i tak nic z tego nie będzie. Prevc jest w formie wiatr w plecy mu nie straszny, zmienił parabole lotu i sposób odbicie a że ma pecha w PŚ i że Hvali się fuksło to ma mieć mniej szans od niego.
    Śmieszne.

  • dejw profesor
    Anja1980

    Uważam, że na MŚ nie będzie korzystał z tego przepisu. Widać, że w Obersdorfie Gregor niewiele na tym zyskał, a wręcz stracił. Choć akurat tam wydaje mi się, że ta zmiana na życzenie była podytkowana troską o bezpieczeństwo, a nie taktyką, "dopisywaniem punktów". Poitner wie, że tylko Gregor ma indywidualnie szanse na medal (no chyba że Morgi coś wyczaruje), a drużynówkę bez niego trudno sobie w ogóle wyobrazić. Dmuchał na zimne. Tam mi się przynajmniej wydaje

  • dejw profesor
    Peter Prevc

    Owszem, jest to wielki talent, wspaniałe sukcesy juniorskie, z powodzeniem walczy z seniorami, osiąga coraz lepsze wyniki.
    ALE. On jeszcze ani razu nie był na podium w zawodach PŚ. Trzykrotnie był 4.
    Więc nie widzę podstaw żeby typować go jako pewniaka do medalu. Zdobędzie go tylko w wyniki niezwykłego splotu okoliczności.

  • Anja1980 doświadczony
    DSJ_fan ,

    No to teraz mnie rozśmieszyłeś hahahaha

    Peter Prevc od młodzieży po teraz sukcesy:
    1) 2010 WC mistrz świata juniorów, i w drużynie,
    2) Olimpiada zaznaczmy że debiut 7 na dużej i 16 na normalnej
    3) 2009 Europejski Festiwal Młodzieży 2 razy złoto
    4) indywidualnie i w drużynie
    5) 9 zawodnik obecnego PŚ
    6) Ani razu po za finałową 30. w PŚ.
    7) A obecny Mistrz Słowenii
    8) najniższe miejsce to 26 o jedno gorzej niż Shliri
    to mało?

  • ZKuba36 profesor
    Przed startem.

    Wypisywać swoje bzdury znając wyniki zawodów to może każdy.
    Uznałem, że bardziej interesujące jest wypisywanie swoich bzdur przed startem, a nawet przed treningiem, na podstawie prawdziwych (lub nie) informacji docierających do przeciętnego kibica.
    Z tego co opowiada trener Kruczek można wyciągnąć wniosek, że tak dobrze jeszcze nigdy nie było. Zgadzam się z tym i, chyba po raz pierwszy, nie zgłaszam żadnych reklamacji co do przygotowań Polaków. Oznacza to, że tu gdzie miał być szczyt formy, to ten szczyt rzeczywiście będzie.
    Pojawiły się jednak drobne pęknięcia i zarysowania nadmuchanego balonika. Czy balonik to wytrzyma a przede wszystkim czy wytrzyma trener Kruczek i, jak zwykle to robi, nie wlepi skoczkom jakiegoś treningu siłowego, po którym wszystkie przygotowania wezmą w łeb?
    W tej chwili najważniejsze jest aby podtrzymać sztucznie wytworzoną świeżość i wszystko może być rewelacyjne.
    Moje wątpliwości:
    1. Trener Kruczek twierdzi, że sprawy sprzętowe, które dotyczyły głównie Kota, Stocha i Kubackiego, zostały usunięte i już nie będzie dalszych poprawek. Bezpośrednio po tej wypowiedzi trenera pojawia się wypowiedż Kota, z której wynika, że Kot nie ma w czym skakać a kombinezon od Żyły nie jest przepisowy! Kto ściemnia?
    2. Mam nadzieję, że Polacy w końcu przestaną podczas zjazdu trząść portkami, włączając hamulec. Zjazd niektórych Polaków (a zwłaszcza Stocha!) przypomina mi zjazd pijanego lub początkującego saneczkarza, który nabiera szybkości obijając się o bandy.
    Podczas ostatnich zawodów PŚ pokazany był bardzo dokładnie zjazd Schlierenzauera i u niego narty nie odchylały się nawet o milimetr od kierunku zjazdu.
    Wiem, że fizyka nie jest mocnym punktem naszych zawodników, trenerów (i nie tylko ich) ale zupełne podstawy powinny być jednak znane. Każdy poprzeczny ruch nartami wydłuża drogę zjazdu (odcinek linii prostej jest znacznie krótszy niż takiej samej długości odcinek lini zygzakowatej) a cały czas działa niezmienny współczynnik tarcia. Dodatkowo, każde dotknięcie śniegu bocznymi krawędziami nart to nic innego jak włączenie hamowania.
    Reasumując: w zależności od wybranego składu (co wcale nie jest takie proste, bo za dużo opcji!) przewiduję, że ostatni Polak powinien zająć 12-16 miejsce. Medalu nie będzie!
    Nie będzie madalu, bo będą medalE!
    Zaraz @ czarnylis (pozdrawiam) napisze, że moja wypowiedż aż ocieka pesymizmem. Trudno. Jakoś to przeżyję.

  • Anja1980 doświadczony
    EYOWF 0 drużynowy

    1 Słowenia 987.5
    2 Niemcy 952.0
    3 Austria 935.0
    4 Norwegia 922.5
    5 Rumunia 882.0
    6 Finlandia 813.5
    7 Rosja 804.0
    8 Czechy 796.5
    9 Francja 782.0
    10 Polska 388.0
    11 Włochy 0.0

  • Pitrasek stały bywalec
    MŚ Kamila Stocha:

    2004/2005(Oberstdorf) - 37 miejsce
    2006/2007(Sapporo) - 13,11 miejsce
    2008/2009(Liberec) - 4,24 miejsce
    2010/2011(Oslo) -6,19 miejsce

    To będą już 5 MŚ Kamila Stocha. Przypominam że Kamil rok temu tutaj wygrał:)

  • piotr186 profesor

    Skoki na uniwersjadzie w 1995 roku w Hiszpanii jak najbardziej były:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/ Skoki_narciarskie_na_uniwersjadzie

    Zatem Hiszpanie tam skakać musieli ale pełnych wyników raczej brak . Do 1994 roku trenerem Hiszpanów był Vasja Bajc który obecnie trenuje... Turków. Ten to lubi egzotykę.:) Zresztą po drodze jeszcze była Holandia.

  • anonim
    Noriaki Kasai

    MŚ Noriakiego Kasai:

    1989 - Lahti
    1991 - Val di Fiemme
    1993 - Falun
    1999 - Ramsau (srebro)
    2001 - Lahti
    2003 - Val di Fiemme (srebro, 2x brąz)
    2005 - Oberstdorf
    2007 - Sapporo (brąz)
    2009 - Liberec (brąz)
    2011 - Oslo
    2013 - Val di Fiemme ( ? )

    Co ciekawe, będą to dla niego trzecie MŚ w Val di Fiemme. :)

  • anonim
    Martin Schmitt

    Ostatnie Mistrzostwa Świata bez Schmitta to 1995 rok - Thunder Bay. Martin był obecny w Trondheim 1997 (brąz), Ramsau 1999 (2x złoto), Lahti 2001 (2xzłoto, srebro, brąz), Val di Fiemme 2003 (NIC), Oberstdorfie 2005 (srebro), Sappro 2007 (NIC), Libercu 2009 (srebro), Oslo 2011 (brąz).

    Mam nadzieję, że Niemcy nie zdobędą ani jednego medalu na tych MŚ. Niech Werner zostanie ukarany za pominięcie Schmitta, a wzięcie 17-letniego Wellingera, który 2x nie wejdzie do drugiej serii, bo nie umie skakać i był gorszy nawet od cienkiej Murańki na MŚJ.

  • nieznany weteran
    @egl, @pepeleusz

    Panowie, moze macie jakies informacje co sie dzialo w hiszpanskich skokach od 1993, kiedy ostatni niedobitek z ich kadry - Alegre, startowal w PS? Czy ktokolwiek skakal albo chociaz probowal skakac na nartach? Odbywaly sie jakies mistrzostwa kraju w jakiejkolwiek kategorii wiekowej?
    Podczas Uniwesjady w Granadzie skokow nie bedzie, a jak bylo w Jaca? Nigdzie nie znalazlem informacji.
    Na jakiej pozycji w hierarchii, Waszym zdaniem, plasuje sie najlepszy z Gruzinow? Porownujac go np. z Lotyszem, najlepszym z Bialorusinow czy Brytyjczykow.

  • anonim
    Gra wszechczasów o skoczkach!

    Żyjemy w świecie bardzo rozwiniętej technologii tworzenia gier komputerowych jednak żadna firma nie wpadła na pomysł aby zrobić grę na silniku sk 2004, z grafą jak w fifie 13, pokazówkami, komentarzem, zbliżeň na trenerów przed skokiem, z avatarami dokładnymi twarzami czołowych skoczków robionymi na podstawie zdjęć, tutaj dobry przykład płynie z fify tam za pomocą odpowiedniego programu można nawet dodać swoją twarz do gry nawet w fifie 07! Myślę że zainteresowanie skokami jest na tyle duże, że już 0,5 roku od wydania takiej gry wyśźedłby kompletny patch z prawdziwymi twarzami wszystkích trenerów ekip i skoczków z PŚ!

  • egl doświadczony
    @pepeleusz

    w pierwszym treningu Zografski skoczył wtedy bodaj 36m , w drugim bylo coś pod 60 ale nie moge znaleźć wyników
    w 2003 był na pewno na podium Mistrzostw i zdobył Puchar Bułgarii (tam akurat Fartunov nie startował)

  • pepeleusz profesor
    @egl

    Zografski w wieku ok. 11 lat był dośc słaby w porównaniu do świata, odstawał na schuler cupach od innych, takze wydaje mi sie nieprawdopodobne aby wygrywał z najlepszymi wtedy Bułgarami. On wystrzelil dwa-trzy lata pózniej. A jak go zabrali do tej Lauscha na COC to o ile sie nie myle skakał na treningach 29-30 metrów.

    Oprócz Murańki w wieku 12 lat w COC debiutował między innymi Anders Johnson i zdobył od razu punkty .

  • pepeleusz profesor
    @Zwei

    chyba nie opierasz sie na słowach Lamberta? To byłaby kuriozalana decyzja, która chyba nie miała by ani statutowej ani regulaminowej podstawy prawnej Jak masz jakieś źrodlo takiej info to podaj bo mnie sie to wydaje absolutnie nieprawdopodobne.
    Do tego ,,Aglicy" to są członkami FIFA, fedaracji rugby i jeszcze jakiejś ale na pewno nie FIS-u.

  • anonim

    Maciej Kot zdradził w wywiadzie że będzie naciągał nogawki kombinezonu jak go będą kontrolować oj coś czuję że Sepp Gratzer już sobie Maciusia dokładnie sprawdzi na tej kontroli i wydaje się to śmieszne że profesjonalny zawodnik pożycza kombinezon od kolegi i go przerabia i jeszcze nie do końca ten kombinezon jest legalny tak ryzykować na MŚ coś mi się tu nie podoba:(

  • MrDamaz23 początkujący

    Maciej Kot dzisiaj na lotnisku :
    Najlepszy kombinezon jaki w tej chwili mam , to jest kombinezon Piotrka Żyły a nie mój. Dobrze , że Piotrek akurat nie zdecydował się w nim startować. Kombinezon przerabiałem bo Piotrek jest szczuplejszy i niższy ode mnie , ale i tak w razie kontroli nie jest przepisowy.

  • Pirx stały bywalec

    Muotka od Vikersund ciągnie tę rozsypaną kadrę Finów i jako jedyny z nich prezentuje względnie przyzwoity poziom, a przyszły mistrzostwa i w nagrodę każą mu siedzieć w domu kosztem wyciągniętego w ostatniej chwili Heiskanena, nieobecnego od ponad miesiąca Larinto czy Koivuranty, który wystartował tylko w Klingenthal i odpadł w kwalifikacjach (wiem, że po kontuzji, ale jednak). Trudno zrozumieć tę decyzję.

  • F@n weteran

    Oby Szaranowicz nie komentował. Już jak komentował z Rudzińskim to się ładnie kompromitował jak Rudziński go poprawiał cały czas. Już wolę Szczęsnego, ładnie się wyrobił, a z Rudzińskim współpracuje bardzo dobrze.

  • egl doświadczony
    @kOwAlsKi(Ę)

    Zografski jako 11 latek lał wszystkich w Bułgarii łącznie z Zarkowem i Fartunowem którzy szykowali się wówczas do olimpiady. Tylko że tam mieli tylko małe skocznie i wysłali go pierwszy raz w życiu do Niemiec na PK zeby zobaczył na oczy K90 . Na miejscu szybko okazało się ze nie tędy droga K60 to nie K90 i mały Bułgar nie radził już sobie tak dobrze i po piątkowych treningach opuscil zawody

  • Stinger profesor
    F@n

    He he he nie dziwię się że zapomniałeś o o Finlandii są w takiej formie że zapomnieć nie trudno.

    Szkoda że nie ma tylu krajów ale może ktoś dojdzie na K-120. Szwajcarzy podobno będą, Korea może się skusi a reszta raczej nie chyba że USA czy Francja wezmą kombinatorów.

  • Stinger profesor
    F@n

    To Lars Antonissen zdobył punkty w Zakopanem w PK. Fakt że trochę loteria to była ale jednak punktował. Oldrik van der Aalst też już punktował tylko że w Iron Mountain a więc widać że potencjał jakiś mają.

    Nie mówię że by przyjechali do Predazzo i by byli w 30 bo tak by nie było ale sprawdzić się mogli.

  • Stinger profesor

    Co do Hajka i Moutki to nie wiem czy Czesi i Finowie nie popełnili błędu. Muotka mógł przyjechać bo przecież wzięli tylko czterech swoich to Muotka mógł na luzie dojechać bo myślę że słabszy od Heiskanena to nie jest.

    Hajek za to ostatnio dużo lepsza forma, fakt że to był mamut ale jednak. Janda? Słabo cały sezon, Kozisek? On też tylko na mamucie pokazał się z dobrej strony ale już w Oberstdorfie skakał słabo.

  • egl doświadczony

    tu dowód na to że Zografski był na PK w wieku 11 lat
    http://www.fis-ski.com/uk/604/610.html?sector=JP&competitorid=111930&raceid=1765

  • egl doświadczony

    Łotysz pojawi się tylko na skoczni normalnej..
    Szilagyi startował już na dużych skoczniach ( w Planicy skakał w okolice 100m) tak więc tutaj też raczej wystartuje
    tak na marginesie Szilagyi był pierwszym Węgrem od ponad 20 lat który skakał w zawodach na skoczni dużej!
    Nick Alexander na zawodach w Neustadt w ktorych stanął na podium doznał kontuzji kolana, dopiero w zeszłym tygodniu wrócil po czesci do treningów

  • piotr186n doświadczony
    Naj...

    Najmłodszym zgłoszonym jest Łotysz Kristaps Nezhborts rocznik 1997 a najstarszym Japończyk Noriaki Kasaji rocznik 1972 Czyli miedzy najstarszym a najmłodszym skoczkiem jest.. 25 lat różnicy! Gdy Łotysz sie urodził to Kasai.. miał już za sobą 4 starty w MŚ i 2 starty na IO!

  • F@n weteran

    Dziwne, że Kanada nikogo nie dała.
    Szkoda Boyd-Clowsa, bo może by wtedy nawet drużynę zebrali...ale przecież jest Matthew Rolley czy jak mu tam, Dusty Korek, Eric Mitchell.
    A Amerykanie? Czemu tylko 2? Nicholas Alexander był przecież nawet na podium w PK, jeszcze jest Nicholas Fairall...Mogliby wystawić drużynę :(
    No i pozytyw, że 2 Słowaków i ten Nomme. Szkoda, że Sammelselga nie dali, wtedy mogliby kombinatora jakiegoś i do drużyny, a kto wie, może dowołają :P

  • egl doświadczony

    w Libercu jest trudno przelecieć bulę, zdarzały się tam już skoki w zawodach poniżej 40m na K90
    w Predazzo mamy K95, także spodziewam się po Łotyszu skoku w granicach 50-55m (szkoda że nie skacze z numerem 1, bo mogliby mu dać skoczyć chociaż w treningach z kilkunastu belek wyżej)

  • piotr186n doświadczony

    Łotysz to prawdziwy rekordzista - jako jedyny obskoczył wszystkie tegoroczne mistrzowskie imprezy - MŚJ (był 4 od końca ale ostatnia trójka dostała DSQ), EYOF (trzeci od konca) i teraz jeszcze seniorskie MŚ... dodatkowo na obu imprezach nie umiał przekroczyć 60 metra na skoczni K-90...

    MŚJ - 52 metry
    EYOF - 57 metrów

  • anonim
    nie mogę się doczekać

    co prawda treningi jutro i pojutrze, ale tak naprawdę kwalifikacje pokażą aktualną formę chodź i na nich nie można do końca bazować, w konkursie napewno sporą rolę odegra psychika zwłaszcza w drugiej serii o czym przekonało się kilku dobrych skoczków co mieli szanse na życiowy sukces. Na mistrzostwach czasami dochodzi do niespodzianek jak złoto Beńkovicia w Oberstdorfie 2005 roku czy srebro nieobliczalnego Harrego Olli z Sapporo 2007, ale teraz wątpię by zanosiło się na sensację przy tych absurdalnych punktach za wiatr i belkę, mogli by chociaż zrezygnować z nich na mistrzostwach, ale nie bo FIS-owi nie przetłumaczysz, banda starych upartych dziadów.

  • F@n weteran

    Szkoda, że nie ma Pchelintseva...i tylko jeden Koreańczyk? hmm. Może szykują siły na drużynówkę, ciekawe ile drużyn się zgłosi.
    Dobrze, że Remus Tudor jest :)
    A gdzie Szwajcarzy?

  • piotr186n doświadczony

    Indywidualnie będzie startować w kwalifikacjach ok. 66 skoczków bo czołowe ekipy wzięły więcej niż dozwolonych 4 skoczków

    Drużynowo raczej będzie 11 ekip:

    Norwegia,Finlandia,Polska,Niemcy,Austria,Włochy,Japonia,Rosja,Czechy,Słowenia i Kazachstan.

    Byc może jeszcze Francja czy Ukraina jeśli sobie dobiorą kombinatorów norweskich do drużyny.

    Zaskoczeniem jest brak Kanadyjczyków. Boyd - clowes wiadomo zaliczył paskudną kontuzje ale przecież są inni Kanadyjczycy, W tym seoznie w PŚ startowali lub próbowali startować Dusty Korek i Matthew Rowley...

  • Mroziuuu_PL początkujący

    Karpenko i Levkin miłe zaskoczenie, do tego niespodziewani Nezhborts, Lichy i Nomme, szkoda że Koreańczyk tylko jeden, tak samo z Rumunią, oraz Kanadą, która wcale nie wystawiła zawodników, no, mogło być lepiej, ale też mogło być gorzej.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl