PK w Vikersund: Mechler zwycięża, Ziobro na podium!

  • 2013-03-08 20:39

Maximilian Mechler odniósł pierwsze w tym sezonie zwycięstwo w zawodach Pucharu Kontynentalnego. Niemiec na skoczni w Vikersund uzyskał 115 oraz 119 m i z notą 272,2 pkt mógł się cieszyć ze zwycięstwa.

Na drugim stopniu podium zawody zakończył Jan Ziobro, który w pierwszej serii lądował na 115 m a w drugiej na 119,5 m. Polak do triumfatora konkursu stracił 2,6 pkt. Na trzecim miejscu sklasyfikowany został Marinus Kraus, który oddał skoki na odległość 116,5 oraz 115 m.

Tuż za podium znalazł się kolejny z reprezentantów Niemiec - Pius Paschke. Piąte miejsce zajął Antonin Hajek a szóste Krzysztof Biegun.

Na 20. miejscu uplasował się Stanisław Biela.

Niestety pozostali nasi skoczkowie nie wywalczyli awansu do drugiej serii, a dobrze spisujący się w treningach Grzegorz Miętus, został zdyskwalifikowany ze względu na nieprzepisowy kombinezon.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Kontynentalnego »


Anna Szczepankiewicz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (9360) komentarze: (87)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja VII periodu

    1.konkurs indywidualny - 08.03.2013 - Vikersund

    1.M.Mechler --.-.--.-- Niemcy ----- 01 = 100 pkt
    ========
    2.J.ZIOBRO ----.----- POLSKA ---- 02 = 080
    ========
    3.M.Kraus ---.---.---- Niemcy ----- 03 = 060
    4.P.Paschke -.-.-.-.-- Niemcy ----- 04 = 050
    5.A.Hajek -----.------ Czechy ----- 05 = 045
    ========
    6.K.BIEGUN ---.--.--- POLSKA ---- 06 = 040
    ========
    7.K-R.Elverum --.-.-- Norwegia ..- 07 = 036
    8.A.Semenic --.--.--- Słowenia .... 08 = 032
    9.P.Peier ------.------ Szwajcaria - 09 = 029
    10.R.Justin ---.---.--- Słowenia .... 10 = 026
    11.S.Layle ----------- Niemcy ----- 11 = 024
    12.C.Prevc --.--.--.-- Słowenia .... 12 = 022
    13.F.Bjerkeengen --- Norwegia ..- 13 = 020
    14.J-A.Forfang --.-.-- Norwegia ..- 14 = 018
    15.E-E.Halvorsen -..- Norwegia ..- 15 = 016
    16.P.Kaelin --.-.-.-.-- Szwajcaria - 16 = 015
    16.N.Dezman --.--.-- Słowenia .... 16 = 015
    18.M.Kramarsic -....- Słowenia .... 18 = 013
    19.M.Poppinger -..-.- Austria -.-..- 19 = 012
    ========
    20.S.BIELA --.--.--.-- POLSKA ---- 20 = 011
    ========
    21.B.Sedlak -.-.-.-.-- Czechy ----- 21 = 010
    22.M-S.Berggaard.... Norwegia ..- 22 = 009
    23.R.Johansson -..-.- Norwegia ..- 23 = 008
    24.M.Zupancic --.-.-- Słowenia .... 24 = 007
    25.M.Dreher ----.---- Niemcy ----- 25 = 006
    26.A.Strolz --.--.--.-- Austria -.-..- 26 = 005
    27.E.Roee ---.---.---- Norwegia ..- 27 = 004
    28.V-H.Sklett -------- Norwegia ..- 28 = 003
    29.V.Swensen ------- Norwegia ..- 29 = 002
    30.Z.Mandl --.--.--.-- Słowenia .... 30 = 001

    Klasyfikacja po 1 z 4 konkursów VII periodu.

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL - stan na 8.03.2013 - po I konkursie PK w Vikersund

    ILość zawodników w "50" rankingu CRL (puchar kontynentalny):

    1.Słowenia -.- 11 - awans o 1 zawodnika w stosunku na koniec VI periodu
    2.Niemcy -.-.- 11 - awans o 2
    3.Austria -.-.-.- 9
    4.POLSKA -....- 8 - spadek o 1
    5.Norwegia -.-- 6 - spadek o 1
    6.Czechy ------ 4
    7.Szwajcaria -- 1
    -----------
    8.Rosja -------- 0 - spadek o 1
    8.Kanada --.--- 0


    Miejsca w "50" rankingu CRL:

    1.Słowenia ---- 06 - 08 - 10 - 16 - 19 - 22 - 33 - 36 - 37 - 41 - 43
    2.Niemcy --.--- 02 - 14 - 15 - 20 - 21 - 28 - 29 - 31 - 40 - 44 - 49
    3.Austria -..-..- 05 - 09 - 13 - 24 - 25 - 26 - 34 - 39 - 46
    4.POLSKA ----- 11 - 23 - 27 - 30 - 35 - 38 - 47 - 48
    5.Norwegia -..- 01 - 04 - 07 - 11 - 17 - 18
    6.Czechy --.--- 03 - 42 - 45 - 50
    7.Szwajcaria .- 32
    -----------
    8.Rosja ----.---
    0.Kanada -.-.--

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL - stan na 8.03.2013 - po I konkursie PK w Vikersund

    Polacy w ,,50,, rankingu CRL - po 25 konkursach PK:

    11.J.ZIOBRO -.-.-.-- 601 pkt
    23.K.BIEGUN -.-..-.- 389
    27.S.HULA --.-.-.-.-- 373
    30.K.MURAŃKA --.-- 347
    35.A.ZNISZCZOŁ ... 275
    38.D.KUBACKI -....- 240
    47.G.MIĘTUS -.-..-.- 213
    48.Ł.RUTKOWSKI ... 212
    ----------------------
    Polacy poza ,,50,, rankingu CRL:

    53.B.KŁUSEK -.-..-.- 179
    77.A.ZAPOTOCZNY... 97
    105.M.BACHLEDA ...- 58
    134.K.MIĘTUS -.-.-.-- 23
    134.R.SLIŻ -----.----- 23
    141.J.KOT ------------ 18
    145.S.BIELA --.-.--.-- 15

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Kontynentalny

    Sezon,ilość startujących Polaków w PK,ilość punktujących

    2004/2005 - występowało - 15 - punktowało - 12 zawodników
    2005/2006 - występowało - 16 - punktowało - 12
    2006/2007 - występowało - 17 - punktowało - 15
    2007/2008 - występowało - 16 - punktowało - 12
    2008/2009 - występowało - 16 - punktowało - 14
    2009/2010 - występowało - 18 - punktowało - 15
    2010/2011 - występowało - 18 - punktowało - 14
    2011/2012 - występowało - 25 - punktowało - 14
    2012/2013 - występowało - 14 - punktowało - 13 - po 25 konkursach PK

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja drużynowa

    Polacy drużynowo od sezonu 2000/2001:

    2000/2001 ... 9 miejsce ... 150 pkt
    2001/2002 - 12 miejsce ... 291
    2002/2003 ... 9 miejsce ... 927
    2003/2004 ... 7 miejsce ... 830
    2004/2005 ... 8 miejsce ... 744
    2005/2006 ... 5 miejsce - 1458
    2006/2007 ... 6 miejsce - 1216
    2007/2008 ... 6 miejsce - 1008
    2008/2009 ... 6 miejsce - 1086
    2009/2010 ... 5 miejsce - 1995
    2010/2011 ... 5 miejsce - 1138
    2011/2012 ... 5 miejsce - 1667
    2012/2013 ... 5 miejsce - 2005 - po 25 konkursach PK

    Po raz pierwszy pokonaliśmy magiczną granicę 2000 pkt,a do końca sezonu pozostały do rozegrania 3 konkursy.

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja drużynowa

    Piątkowy konkurs PK w Vikersund - 8.03.2012:

    1.Niemcy -.-.-.-.- 01 - 03 - 04 - 11 - 25 ------.--------.------- 240 pkt
    2.POLSKA -.-.-.-- 02 - 06 - 20 --------.------.----------.------- 131
    3.Norwegia ------ 07 - 13 - 14 - 15 - 22 - 23 - 27 - 27 - 29 - 117
    4.Słowenia -.-.-.- 08 - 10 - 12 - 16 - 18 - 24 - 30 -----.------ 116
    5.Czechy -.-.-.-.- 05 - 21 ------.--------.-------.--------.-------- 55
    6.Szwajcaria ....- 09 - 16 -----.--------.-------.--------.--------- 44
    7.Austria ---.--.-- 19 - 26 ------.--------.-------.--------.-------- 17
    =============
    8.Rosja --.-.-.-.-- 4 - bez pkt PK
    8.USA -----.------ 4 - bez pkt PK
    8.Finlandia --.-.-- 4 - bez pkt PK
    11.Francja ---.--- 3 - bez pkt PK
    11.Holandia -..-.- 3 - bez pkt PK
    11.Szwecja --.--- 3 - bez pkt PK
    14.Korea --.-.-.-- 2 - bez pkt PK
    14.Estonia ------- 2 - bez pkt PK
    ---------------------
    0.Japonia -------- nie startuje
    00.Włochy ------- nie startuje
    00.Kanada --.-.-- nie startuje
    00.Grecja --.--.-- nie startuje
    00.Bułgaria --.--- nie startuje
    00.Ukraina -.-.-.- nie startuje
    00.Rumunia -....- nie startuje
    00.Kazachstan--- nie startuje
    00.Węgry ---.---- nie startuje
    00.Słowacja ----- nie startuje
    00.Turcja -------- nie startuje

    Totalna klęska Austriaków.
    15 zawodników Norwegi na własnym terenie zdobyło mniej pkt niż 8 Polaków pomimo,że nie punktowała teoretycznie najlepsza ,,4,, z MŚ juniorów!

  • jozek_sibek profesor
    Podium PK 2012/2013

    Indywidualnie - po 25 konkursach:

    1.S.Kraft ----.---.---- 4 - 1 - 0
    2.M.Fettner ---------- 3 - 1 - 0
    3.A.Semenic --.-.-.-- 3 - 0 - 2
    4.F.Bjerkeengen ---- 2 - 1 - 0
    4.D.Quecck ---.--.--- 2 - 1 - 0
    6.M.Kraus --.---.--.-- 2 - 0 - 3
    7.K-R.Elverum -..-..- 1 - 2 - 1
    8.S.HULA --.-.--.--.-- 1 - 2 - 0
    9.M.Mechler -.-.-.-.-- 1 - 1 - 0
    9.A.Pograjc ---.--.--- 1 - 1 - 0
    9.A-P.Roensen ------ 1 - 1 - 0
    12.F.Schoft ---------- 1 - 0 - 3
    13.G.Deschwanden.. 1 - 0 - 0
    13.M.Schmitt -------- 1 - 0 - 0
    13.D.Wenig ---.--.--- 1 - 0 - 0
    16.M.Benedik -.-.--.- 0 - 5 - 1
    17.M.Koch ----------- 0 - 2 - 0
    17.K.MURAŃKA -..-.- 0 - 2 - 0
    19.J.ZIOBRO -------- 0 - 1 - 2
    20.T.Diethart ---.---- 0 - 1 - 1
    20.O-M.Ingvaldsen-- 0 - 1 - 1
    20.M.Kramarsic ----- 0 - 1 - 1
    23.R.Justin --.--.--.-- 0 - 1 - 0
    23.L.Mueller --------- 0 - 1 - 0
    23.T.Okabe ---.--.--- 0 - 1 - 0
    26.D.Zauner --.-.-.-- 0 - 0 - 2
    27.N.Alexander -....- 0 - 0 - 1
    27.K.BIEGUN ---.---- 0 - 0 - 1
    27.S.Choi ---.---.---- 0 - 0 - 1
    27.Ch.Heim --.-.--.-- 0 - 0 - 1
    27.C.Kozisek ----.--- 0 - 0 - 1
    27.V.Swensen --.-.-- 0 - 0 - 1
    33.M.Zupancic -.-.-.- 0 - 0 - 1
    --------------
    Razem ----.----.---- 25 -27 -24


    1.Niemcy ------------ 8 - 2 - 7
    2.Austria ---.--.--.--- 7 - 6 - 3
    3.Słowenia --.-.-.-.-- 4 - 8 - 5
    4.Norwegia -----.---- 4 - 5 - 3
    5.POLSKA --.-.-.--.-- 1 - 5 - 3
    6.Szwajcaria -------- 1 - 0 - 0
    7.Japonia -----.------ 0 - 1 - 0
    8.Czechy ------------ 0 - 0 - 1
    8.Korea ----.----.---- 0 - 0 - 1
    8.USA ----.----.------ 0 - 0 - 1
    -------------
    Razem ---.--.---.--- 25 -27 -24

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PK w Vikersund

    Miejsca Polaków oraz zdobyte pkt - piątek:

    1.Jan Ziobro ---.--.--.--.--- 02 - 80 pkt
    2.Krzysztof Biegun -------- 06 - 40
    3.Stanisław Biela ---------- 20 - 11
    ----------------------
    4.Aleksander Zniszczoł .... 48
    5.Bartłomiej Kłusek ------- 55
    6.Jakub Kot ---------------- 62
    6.Klemens Murańka ---.--- 62
    8.Grzegrz Miętus --.-.-.-.-- DSQ

    Nasza ,,4,, z indywidualnego konkursu MŚ juniorów ponizej 48 miejsca - TRAGEDIA!

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-03-19 14:37:08 ***

  • jozek_sibek profesor
    Pierwsze pkt PK 2012/2013 zdobyli

    Z 21 zawodników,którzy nie mieli pkt PK 2012/2013 w tym konkursie zdobyło je 2 zawodników:

    25.DREHER Michael - 109.5 m - 106.0 m - 238.4 pkt
    27.ROEE Espen ---.-- 111.5 m - 105.0 m - 236.7

  • jozek_sibek profesor
    Nie zdobyli pkt PK 2012/2013

    Z 59 zawodników,którzy mieli pkt PK 2012/2013 poza "30" konkursu znalazło się 31 skoczków:

    Z najlepszej "30" PK 2012/2013 odpadło 4, a z "50" odpadło 10 zawodników.

    9.F.Schoft ----.---- 519 pkt
    18.K.MURAŃKA -.- 347
    19.J.Maylander --- 346
    30.C.Kozisek -....- 185
    ---------------
    31.E.Pannenstill ... 184
    39.Ch.Heim ------- 142
    41.A.ZNISZCZOŁ . 139
    48.P.Aschenwald-- 115
    50.N.Aexander ...- 101
    50.B.KŁUSEK -..-.- 101
    -------------------
    55.C.Aigner -------- 86
    58.m.Schiffner --.-- 79
    60.S.Hayboeck -...- 76
    66.S.Choi --.--.--.-- 60
    67.T.Naglic --------- 58
    70.M.Grigoli ---.---- 57
    72.G.MIĘTUS --.-.-- 52
    75.E.Tlinger -------- 42
    89.A.Mabboux -..-.- 33
    90.J-M.Brand --.-.-- 32
    99.N.Fairall ----.---- 23
    99.V.Boyarintsev -- 23


    Miejsca i wyniki w konkursie (najwyżej sklasyfikowani do 43 miejsca):

    33.ALEXANDER Nicholas --- 108.5 m - 116.8 pkt
    34.PFANNENSTILL Elias ....- 108.0 m - 116.4
    35.MAYLAENDER Jan ----.---106.5 m - 116.2
    36.GRIGOLI Marco -.-.-.-.-- 107.0 m - 116.1
    40.GRIMSRUD Simen Key - 106.5 m - 115.2
    40.SCHOFT Felix ---.---.---- 106.5 m - 115.2
    42.SCHIFFNER Markus ----- 106.5 m - 114.2
    43.AIGNER Clemens -.-..-.- 106.0 m - 113.8
    43.NAGLIC Tomaz ---.--.--- 106.0 m - 113.8

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Vikersund

    Miejsca Polaków w piątkowym konkursie:

    1.Jan Ziobro ---.--.--.--.--- 02 miejsce
    2.Krzysztof Biegun -------- 06
    3.Stanisław Biela ---------- 20
    ----------------------
    4.Aleksander Zniszczoł .... 48
    5.Bartłomiej Kłusek ------- 55
    6.Jakub Kot ---------------- 62
    6.Klemens Murańka ---.--- 62
    8.Grzegrz Miętus --.-.-.-.-- 79 - dyskwalifikacja


    Odległości Polaków w piatkowym konkursie:

    1.Jan Ziobro ---.--.--.--.--- 115.0m - 132.5 pkt i 119.5m - 269.6 pkt
    2.Krzysztof Biegun -------- 113.5m - 130.3 pkt i 115.0m - 263.8
    3.Stanisław Biela ---------- 109.5m - 122.1 pkt i 109.0m - 241.8
    ----------------------
    4.Aleksander Zniszczoł .... 105.0m - 111.5 pkt
    5.Bartłomiej Kłusek ------- 106.0m - 108.3
    6.Jakub Kot ---------------- 102.5m - 106.0
    6.Klemens Murańka ---.--- 102.5m - 106.0
    8.Grzegrz Miętus --.-.-.-.-- dyskwalifikacja.

    Zawodnicy startowali z 9 belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Vikersund

    Miejsca Polaków w dwóch piątkowych treningach:

    1.Jan Ziobro ---.--.--.--.--- 03 i 01 miejsce
    2.Grzegrz Miętus --.-.-.-.-- 04 i 01
    3.Bartłomiej Kłusek ------- 24 i 31
    4.Aleksander Zniszczoł .... 10 i 46
    5.Stanisław Biela ---------- 30 i 35
    6.Jakub Kot ---------------- 44 i 40
    7.Krzysztof Biegun -------- 61 i 25
    8.Klemens Murańka ---.--- 64 i 57


    Odległości Polaków w dwóch piątkowych treningach:

    1.Jan Ziobro ---.--.--.--.--- 114.5m i 116.0m - 09 i 9 miejsce
    2.Grzegrz Miętus --.-.-.-.-- 113.5m i 116.0m - 10 i 9
    3.Bartłomiej Kłusek ------- 109.0m i 107.5m - 10 i 9
    4.Aleksander Zniszczoł .... 110.0m i 105.0m - 09 i 9
    5.Stanisław Biela ---------- 108.5m i 106.5m - 10 i 9
    6.Jakub Kot ---------------- 106.0m i 106.0m - 10 i 9
    7.Krzysztof Biegun -------- 101.5m i 108.0m - 09 i 9
    8.Klemens Murańka ---.--- 100.0m i 103.5m - 09 i 9

    I seria:
    Zawodnicy od nr 01 - 54 - 10 belka startowa
    Zawodnicy od nr 56 - 76 - 09 belka startowa
    Zawodnicy od nr 77 - 80 - 08 belka startowa

    II seria - wszyscy startowali z 9 belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w piątkowym konkursie PK w Vikersund

    Z 138 zawodników,którzy zdobyli pkt PK 2012/2013 w konkursie nie wystapi 79 skoczków:

    Z najlepszej "10" PK 2012/2013 - brak 5,z najlepszej "30" - brak 11, a z najlepszej "50" (51) - brak 22 zawodników.

    Miejsca w PK 2012/2013:

    1.M.Benedik
    2.A-P.Roensen
    4.A.Pograjc
    7.S.Kraft
    8.O-M.Ingvaldsen
    ---------------
    13.D.Queck
    14.M.Fettner
    17.T.Diethardt
    20.S.HULA
    22.L.Mueller
    29.Ł.Rutkowski
    -----------------
    32.D.Wenig
    33.G.Deschwanden
    34.M.Koch
    34.I.Hazetdinov
    37.T.Okabe
    37.M.Schmitt
    41.J.Janda
    45.D.Zauner - kontuzja
    45.D.Maylaender
    48.R.Delasega
    49.D.Winkler

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-03-19 14:36:11 ***

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w piatkowym konkursie PK w Vikersund

    W konkursie wystąpi 80 zawodników - 59 posiada pkt PK 2012/2013.

    Ilość zgłoszonych zawodników do konkursu,ilość punktujących w PK 2012/2013 i miejsca w PK 2012/2013:

    1.Norwegia -.-.- 15 - punktował 10 (05 - 06 - 12 - 43 - 54 - 59 - 75 - 90-106-109)
    2.Słowenia -.-.-.- 8 - punktowało 8 (03 - 11 - 16 - 23 - 24 - 27 - 67 - 67)
    2.Austria ---.--.-- 8 - punktowało 8 (21 - 25 - 31 - 47 - 55 - 58 - 60 - 75)
    2.POLSKA -.-.-.-- 8 - punktowało 8 (15 - 18 - 26 - 41 - 50 - 72-103-124)
    5.Niemcy -.-.-.-.- 8 - punktowało 7 (05 - 09 - 19 - 27 - 36 - 39 - 44)
    6.Czechy -.-.-.-.- 4 - punktowało 4 (30 - 40-112-117)
    6.Szwajcaria ....- 4 - punktowało 4 (57 - 70 - 81-102)
    8.USA -----.------ 4 - punktowało 3 (50 - 99-115)
    9.Rosja --.-.-.-.-- 4 - punktowało 1 (99)
    10.Finlandia -....- 4
    11.Francja ---.--- 3 - punktowało 2 (89-103)
    11.Holandia -..-.- 3 - punktowało 2 (130-132)
    13.Szwecja --.--- 3 - punktowało 1 (124)
    14.Korea --.-.-.-- 2 - punktowało 1 (66)
    15.Estonia ------- 2
    ===========
    0.Japonia -------- nie startuje
    00.Włochy ------- nie startuje
    00.Kanada --.-.-- nie startuje
    00.Grecja --.--.-- nie startuje
    00.Bułgaria --.--- nie startuje
    00.Ukraina -.-.-.- nie startuje
    00.Rumunia -....- nie startuje
    00.Kazachstan--- nie startuje
    00.Węgry ---.---- nie startuje
    00.Słowacja ----- nie startuje
    00.Turcja -------- nie startuje

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-03-19 14:35:23 ***

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 25 konkursem PK w Vikersund

    Ranking CRL - symulacja - stan 8.03.2013

    Pominąłem VI period poprzedniego sezonu:

    ILość zawodników w "50" rankingu CRL (puchar kontynentalny):

    1.Słowenia -.- 11 - awans o 1 zawodnika w stosunku na koniec VI periodu
    2.Niemcy -.-.- 10 - awans o 1
    3.Austria -.-.-.- 9
    3.POLSKA -....- 9
    5.Norwegia -.-- 6 - spadek o 1
    6.Czechy ------ 3 - spadek o 1
    7.Szwajcaria -- 1
    7.Rosja -------- 1
    -----------
    9.Kanada --.--- 0


    Miejsca w "50" rankingu CRL:

    1.Słowenia ---- 06 - 08 - 10 - 16 - 19 - 22 - 33 - 36 - 37 - 41 - 48
    2.Niemcy --.--- 04 - 12 - 14 - 20 - 21 - 24 - 27 - 28 - 31 - 40
    3.Austria -..-..- 05 - 09 - 11 - 23 - 25 - 34 - 39 - 46 - 49
    3.POLSKA ----- 15 - 26 - 29 - 30 - 35 - 38 - 44 - 45 - 50
    5.Norwegia -..- 01 - 03 - 07 - 12 - 17 - 18
    6.Czechy --.--- 02 - 42 - 43
    7.Szwajcaria .- 32
    7.Rosja ----.--- 47
    -----------
    9.Kanada -.-.--

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 25 konkursem PK w Vikersund

    Ranking CRL - symulacja - stan 8.03.2013

    Pominąłem VI period poprzedniego sezonu - z takimi wynikami (miejscami i punktami) Polacy przystąpią do XXV zimowego konkursu PK w Oslo (VII) period sezonu 2012/2013):

    Polacy w ,,50,, rankingu CRL - po 24 konkursach PK (koniec VI periodu):

    15.J.ZIOBRO -.-.-.-- 521 pkt
    26.S.HULA --.-.-.-.-- 373
    29.K.BIEGUN -.-..-.- 349
    30.K.MURAŃKA --.-- 347
    35.A.ZNISZCZOŁ ... 275
    38.D.KUBACKI -....- 240
    44.G.MIĘTUS -.-..-.- 213
    45.Ł.RUTKOWSKI ... 212
    50.B.KŁUSEK -.-..-.- 179
    ----------------------
    Polacy poza ,,50,, rankingu CRL:

    77.A.ZAPOTOCZNY... 97
    104.M.BACHLEDA ...- 58
    133.K.MIĘTUS -.-.-.-- 23
    133.R.SLIŻ -----.----- 23
    140.J.KOT ------------ 18
    162.S.BIELA ---.---.--- 4

  • leonn początkujący

    Coś jest na rzeczy bo ścisła czołówka MŚJ która już przed tą imprezą punktowała nieźle w PŚ (Hvala, Kraft, Wellinger, Geiger, Shimizu) nadal tu skacze, teraz w Lahti i przeważnie przechodzą kwalifikacje i punktują. Murańka, Kłusek i Zniszczoł zajęli miejsca 2, 4 i 9, w drużynie wicemistrzostwo, a teraz do PŚ nie dosięgają. Częściowym wyjaśnieniem jest progres kadry A, która podniosła poprzeczkę ale widocznie część juniorów, jak już raz napisałem straciła motywację w niższej lidze.

  • mlody841 bywalec

    piszę o nich "nieszczęsne" bo nie powinny być celem samym w sobie. Tak naprawdę liczą się seniorskie wyniki, a MSJ najbardziej utalentowani juniorzy , tacy jak Olek i Klimek powinni brać z marszu. A nie cały sezon o nich gadać i się do nich szykować.

    A jakie zrobili postępy jak nie zerowe ? Jedyne co można się zastanawiać to czy się nie uwstecznili, w sumie to nawet nie ma co się zastanawiać..... bo się uwstecznili ewidentnie. W zeszłym roku o tej porze byli w formie na PŚ, startowali w Lahti w drużynie, którą skończyli na podium. Teraz Murańka klepie bule w COC i przegrywa z Holendrem, Zniszczoł wypada podobnie dennie.

    Wiem jakie są skoki wiem że za rok obaj mogą wystrzelić, ale piszę o tym co jest w tym sezonie, który obaj mają słabiutki, A ten życiowy sukces Klimka mnie w żaden sposób nie przekonuje, to jest jedenu udany konkurs od 3 miesięcy w nomen omen zawodach dla dzieci. W seniorskim skakaniu niestety Klimek , Olek zresztą też, nie istnieje.


    Na chwilę obecną Klimek i Olek to zawodnicy numer 9,10,11, ? w Polsce. Faktycznie to nie jest zerowy postęp, tylko minusowy.

    Ja chłopakom bardzo dobrze życzę, jak każdemu naszemu zawodnikowi, ale niestety nie można pewnych rzeczy nie zauważać. Oby w przyszłym sezonie było lepiej i oby nie pod skrzydłami Matei

  • anonim

    mlody, dlaczego piszesz "nieszczęsne" o mistrzostwach na ktorych Polacy zdobyli dwa wicemistrzostwa świata? Radzę przeczytać słownikową definicję słowa nieszczęsny.
    .
    Natomiast co do formy Murańki, który notabene w tym sezonie osiągnął życciowy sukces i Zniszczoła, to nie chcę mi się nawet tłumaczyć tego, że skoki to specyficzna dyscyplina w której wahanie formy zawodników w poszczególnych seozonach potrafią być bardzo duże i nie jest to nic nadzwyczajnego. Zawodnik, ktory jednego sezonu osiaga znakomite rezultaty, w nastepnym potrafi zupelnie zniknąc prezentując fatalną forme, by w kolejnym roku powrocic do wielkiej formy. Kazdy kto ogląda rywalizacje skoczkow powinien to wiedziec i nie pisać głupich komentarzy o tym, że Muranka ze Zniszczołem zrobili zerowe postępy.

  • mlody841 bywalec

    Przykre jest to co się dzieje z Klimkiem i Olkiem :(

    Zero postępu od zeszłego sezonu, absolutnie zero.

    Tak liczyłem że w tym sezonie któryś wystrzeli w PŚ, a tu niestety jest gorzej niż rok temu i obaj lecą w hierarchii na łeb na szyje. Są przy dobrych wiatrach i łaskawie na nich patrząc skoczkami 9-10 w kraju. O jakimkolwiek skakaniu w PŚ nie mają co marzyć w tym sezonie.

    W przypadku tak wielbionego tu Klimka to niestety od Bischofshofen jego seniorskie starty to pasmo porażek i kompromitacji. Jedyny rodzynek to te nieszczęsne MŚ juniorów

  • dervish profesor
    Stinger

    autor: Stinger , 08 marca 2013, 20:59
    czarnylis
    Może i Hula ale chyba nie sądzisz że jest słabszy od tych co są w PK? Zresztą skakali razem w PK i Stefan był lepszy, Pograjc i Benedik ostatnio brylowali w PK a w Lahti skaczą podobnie do Huli a więc nie będzie to głupie jeżeli Hula pojedzie do Planicy ..

    ------------------------
    No właśnie, nie wolno mówić, ze Hula jest słaby. Nawet przez proste porównanie do formy Benedika w dzisiejszych kwalifikacjach widać, że w COC-u prawdopodobnie Stefan by rządził.

  • dervish profesor
    Msad

    autor: MSad_ (sadkowskim@onet.pl) , 08 marca 2013, 20:17
    Wszystko cacy w PK
    Tylko ze jesli Ci zwyciezcy w PK giną w PS po prostu dlatego ze w PK skaczą z wyższych belek a w PŚ nie ustawiaja belek pod PKowców.
    Przykład idola kolegi @luktal9 czyli Huli. Wygrywał w PK a PŚ nędza
    -------------------

    Zgadza się. Różnice sa kolosalne wystarczy popatrzeć na to gdzie w PŚ ląduje Benedik który rządził i dzielił w COC

  • Stinger profesor
    dejw

    Racja oby tak było, na pewno MŚJ nie powinny już dla tej trójki być żadnym celem, swoje tam osiągnęli i teraz trzeba się ostro zabrać do roboty bo to sezon będzie może nie tak długi w PŚ bo mniej konkursów niż w tym sezonie (ilość tygodni, miesięcy taka sama ale dwie imprezy mistrzowskie są) ale jest IO i MŚwL. A więc dwie imprezy na których można sporo zdobyć.

  • ZKuba36 profesor
    Hula, Ziobro, Biegun.

    Moim zdaniem jeżeli Hula nie zakwalifikuje się w niedzielę do II serii konkursu, to niech skacze również w Kuopio ale w pozostałych konkursach (Trondheim, Oslo) powinien skakać Ziobro. Jeżeli również nie wypadnie dobrze, to w Planicy powinien skakać Biegun.

  • dejw profesor
    Pitrasek

    W tym sezonie już kilka razy tak było, że pierwotna godzina konkursu ulegała zmianie (pierwsza seria konkursowa zamiast serii próbnej). Ale tym razem się powinno odbyć normalnie ;)
    Warunki w dzisiejszym konkursie były stabilne (przynajmniej jeśli chodzi o wiatr, wiało raczej w plecy, max do 1 m/s, średnio 0,5 m/s, w obu seriach).

    @Stinger
    Mamy teraz 8 kandydatów. A w przyszłym sezonie powinni jeszcze doskoczyć Murańka, Zniszczoł i Kłusek (jeśli tylko zaczną się rozwijać tak jak powinni, a w przypadku pierwszej dwójki w końcu zrezygnuje się z traktowania MŚJ jako głównej imprezy dla nich, obaj mają już 3 srebrne medale. I starczy). Także mogą mieć trenerzy naprawdę spory ból głowy kogo brać na zawody ;)

  • anonim

    narzekacie na Hulę a facet przez cały sezon dostał raptem 6 szans w PŚ z czego az 4 razy punktował!
    w Pk miał wpadki ale jednak nie oszukujmy sie w ostatnich latach w PK czesto zdarza sie ze ktos jednego dnia staje na podium a drugiego nie wchodzi do finalu (głownie przez zmiany w sprzecie które zwiekszyly podatnośc zawodnikow na wiatr i przez to wzrosła loteryjnośc zawodow)
    ogołem Stefan Hula to obecnie zawodnik top40 na świecie, z Polaków obok niego kręcą się obecnie Ziobro i Biegun i jesli Hula nie zapunktuje to trzeba go zmienic

  • dejw profesor
    Stinger

    Zgadzam się, zresztą sam to pisałem poniżej ;) Hula musi się obronić wynikami w Skandynawii. Pierwsza próba już w niedzielę.

    Czyli tak podsumowując. Mamy prawie maksymalny limit w PŚ. Możemy wystawić 6 skoczków. A kandydatów na te miejsca jest aż 8. Niech to świadczy o postępie, jaki się u nas dokonał w tym sezonie.

  • Stinger profesor
    dejw

    Akurat Murańka do Planicy jechać nie powinien chyba że nagle zacznie wygrywać w PK to co innego ... lepiej dać Ziobrę bo jak widzimy skacze bardzo dobrze a to że mamutów nie lubi a przynajmniej jeszcze ich dobrze nie czuje to mało ważne bo szanse dostaje się wtedy kiedy ma się formę.

    Z resztą się zgadzam ale uważam że jeżeli Stefan zapunktuje w przynajmniej dwóch konkursach w Skandynawii to na Planicę pojedzie i to będzie w zasadzie dobry wybór.

  • dejw profesor
    czarnylis

    Stoch, Kubacki, Kot, Żyła, Miętus - tutaj nie ma najmniejszych wątpliwości, że oni do Planicy pojadą. Pozostaje kwestia tego szóstego. Wg mnie sprawa rozstrzygnie się właśnie między Hulą, a Biegunem. Jest jeszcze Ziobro, który co prawda mamutów zbyt dobrze jeszcze "nie czuje" (w Obersdorfie skakał różnie, choć w ostatnim dniu było już przyzwoicie), ale on też w przekroju całego sezonu mógłby dostać szansę (bardzo dobry występ w Zakopanem w PŚ, 3 razy na podium CoC, obecnie 11 miejsce w generalce).

    Klimek... Jego postawa w Vikersund jest po prostu szokująca. Ostatnie starty (Iron i Liberec) u niego może nie należały do jakoś wybitnie udanych, ale jednak punktował, zajmował miejsca w połowie drugiej dziesiątki (raz na początku trzeciej, raz był 5). Ale tutaj... skacze na poziomie najgorszego polskiego skoczka ostatnich sezonów... Więc jego powołanie na Planicę byłoby strzałem w stopę przez trenerów.

  • Stinger profesor
    Toyminator

    Miernoto Huli się udało dwa razy? Ok niech ci będzie ale nie rób z Ziobry i Bieguna bogów ... widzimy jak to wszystko przedkłada się z PK na PŚ, Pograjc i Benedik właśnie dali odpowiedź.

    Fajnie że piszesz że Stefanowi się udało a Biegun z Ziobrą zdobyli to dzięki formie ... jesteś na prawdę miernotą tak jak napisałeś.

  • Stinger profesor
    czarnylis

    Może i Hula ale chyba nie sądzisz że jest słabszy od tych co są w PK? Zresztą skakali razem w PK i Stefan był lepszy, Pograjc i Benedik ostatnio brylowali w PK a w Lahti skaczą podobnie do Huli a więc nie będzie to głupie jeżeli Hula pojedzie do Planicy ... chyba że nie zapunktuje ani razu w Skandynawii a Biegun lub Ziobro będą tak na prawdę błyszczeć w PK, to wtedy zmiana składu oczywista.

  • czarnylis profesor

    M_B, Pitrasek - dzięki serdeczne.
    Czyli treningi sobie, a zawody sobie.

    @dejw
    Wydaje się, że jedynym, którego Kruczek byłby skłonny nie wziąć na pożegnanie sezonu to właśnie Stefan Hula.
    Skoki w Planicy to nagroda za cały sezon i żelazny skład jest nie do ruszenia, choćby nagle stracili resztki formy.
    Na piknik do Planicy powinien jechać najlepszy polski junior MSJ, czyli Klimek, ale branie go w takiej formie byłoby karą, nie nagrodą.
    Za to Krzysiek Biegun też ma na koncie medal z drużynówki i obecnie jest z juniorów najlepszy, i bez wątpienia poczynił największe postępy z kadry Roberta Matei, także na pewno na wyjazd w Alpy Julijskie zasłużył.

  • Stinger profesor
    kuba

    Hajek to na bank na Planicę. Może nie jest w jakiejś świetnej formie ale już w tym sezonie pokazał że może być w średniej formie ale na mamutach może punktować.

    Janda odwrotnie on w ogóle słaba forma a na mamucie to tylko bule zaliczał będzie więc wymiana na pewno. Co do reszty nie wiem bo i Koudelka jak i Kozisek mogą skakać dobrze jak i słabo bo jednak kiedy forma nie zbyt dobra to trzeba liczyć tylko na farta a Koudelka to jednak doświadczony już to zawsze przewaga.

  • Stinger profesor

    Coraz ciekawiej w generalce. Walka o wygraną w całym cyklu jest zacięta i rozstrzygnie się na pewno dopiero w ostatnim skoku za tydzień w ostatnim konkursie.

    Polacy: Ziobro już 11, 456 pkt i powinien spokojnie wejść do 10 tym bardziej że Schoft nie szaleje, Ingvaldsen (kontuzja) czy Kraft (PŚ) nie skaczą, a strata do nich nie duża.
    Murańka słaba forma jak na razie, Hula już nie poprawi dorobku bo skacze w PŚ, Biegun coraz lepiej, już sporo ponad 200 pkt, pewnie powalczy żeby wskoczyć trochę wyżej. Rutkowski stracił szanse na utrzymanie się w 30 z powodu kontuzji a szkoda bo skakał na poziomie Bieguna i Ziobry (raz lepiej raz gorzej) i mógłby bić się o może nie o podia ale i 10.

  • kuba stały bywalec
    zwróćcie uwagę

    Zwróćcie uwagę na bardzo dobre skoki Hajka i Sedlaka. Także Kozisek byłby w drugiej serii, gdyby nie DSQ. Także moim zdaniem Koudelka, a także przede wszystkim Janda, mają się czego obawiać. Sądzę, że do Planicy pojedzie Hajek za Jandą i być może Kozisek za Koudelkę.

  • Stinger profesor

    Szkoda że Ziobrze nie udało się pokonać Mechlera bo przegrał to notami, skakał lepiej minimalnie. Kraus uzupełnił podium i myślę że jeżeli ktoś w PŚ się nie popisze to ten dostanie szanse jak nie na Norwegię (mało realne) to na Planicę.

    3 konkursy do końca sezonu i periodu walka o miejsce na 1 period nowego sezonu LGP się zaczęła. Niemcy, Polska i Czechy w tej chwili liderami. Szanse na lato żeby mieć maxa na LGP i LPK jest bardzo duża.

  • dejw profesor
    czarnylis

    Zgadzam się w kwestii Bieguna. Za jego powołaniem przemawia jeszcze tym bardziej fakt, że Hula nie spisywał się na mamutach jakoś rewelacyjnie nigdy (no może z wyjątkiem Harachova z jego życiowego sezonu 2010/2011). A Biegun naprawdę może tam sobie ładnie polatać.
    Hula musi się bronić konkursami w Skandynawii. Jakby nie zapunktował ani razu, to nie ma chyba opcji, żeby Biegun nie pojechał na Letalnicę.

  • czarnylis profesor
    Czy to wie ile skoczył Grzesiek Miętus?

    Ile skoczył G. Miętus nim go zdyskwalifikowano?

    To co prezentują Olek, Klimek i Bartek w żadnym razie nie napawa optymizmem, bo to tak wygląda jakby się chłopaki cofali w rozwoju.
    Za to duże postępy w ostatnim roku zrobił Krzysiek Biegun, a jego występ na mamucie daje nam małą nadzieję, że dochowamy się specjalisty od lotów, bo chłopak od razu poczuł mamuta i ze skoku na skok prezentował się lepiej.

    Na dzień dzisiejszy jest on jedynym zawodnikiem, który mógłby ewentualnie wymienić kogoś na Planicę.

  • Pitrasek stały bywalec

    Ci co weszli do II serii bardzo dobrze się spisali. Po Kocie można się było tego spodziewać.... Co do innych - Murańki,Zniszczoła,Kłuska i Grześka Miętusa, to BARDZO ZAWIEDLI. Miętus niby byłby 32, czyli nie najgorszy występ, ale On świetnie skakał na treningach. Nie wiem co się dzieje z naszymi juniorami. (Oczywiście nie liczmy Bieguna)

    A tak w ogóle to na tą chwilę to Ziobro jest naszym 7 zawodnikiem (przynajmniej wg. mnie) w kadrze. Po raz kolejny świetny występ.

  • dejw profesor
    Kubiszon98

    Dokładnie 3 podia ;)

    No Janek nam się na dobre w CoC rozkręcił. Możliwe że dzięki niemu będziemy mieli maksymalny limit na pierwszy period LGP.
    Krzysiek też kolejny dobry występ, pokazujący że drugi konkurs w Libercu to wpadka (lub anormalne warunki). Bardzo dobry występ Bieli.
    Zniszczoł potwierdza że jest potwornie nierówny, forma Kłuska dramatycznie leci w dół. Grzesiek po tym co pokazywał na treningach skoczył słabo i nawet gdyby nie DSQ to nie wszedłby do drugiej serii. Kot jak zwykle się skompromitował.
    A występ Klimka to już w ogóle poniżej jakiejkolwiek krytyki.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl