PK w Vikersund: Semenic wygrywa serię próbną

  • 2013-03-09 12:57

Anze Semenic oddał najdłuższy skok w serii próbnej przed drugim konkursem Pucharu Kontynentalnego w Vikersund. Słoweniec uzyskał 116,5 m i wyprzedził Marinusa Krausa oraz Antonina Hajka.

Kraus lądował na 115,5 m a Antonin Hajek na 114,5m. Tuż za nimi znalazł się Mats Soehagen Berggaard z Norwegii ze skokiem na odległość 113,5 m.

Dobrze w serii próbnej wypadli również nasi zawodnicy. Jan Ziobro, który we wczorajszym konkursie był drugi wylądował na 112,5 m i był siódmy. Taką samą odległość uzyskał Krzysztof Biegun. 1,5 bliżej lądował Bartłomiej Kłusek.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

Wszystkich kibiców serdecznie zapraszamy do wspólnego komentowania skoków na naszym czacie ». Jednocześnie prosimy, by nie robić tego w komentarzach.

Wyniki serii próbnej
LpZawodnikKrajOdl
1. SEMENIC, Anze SLO 116.5
2. KRAUS, Marinus GER 115.5
3. HAJEK, Antonin CZE 114.5
4. BERGGAARD, Mats Soehagen NOR 113.5
5. POPPINGER, Manuel AUT 113.0
5. LEYHE, Stephan GER 113.0
7. MAYLAENDER, Jan GER 112.5
7. ZIOBRO, Jan POL 112.5
7. BIEGUN, Krzysztof POL 112.5
7. BJERKEENGEN, Fredrik NOR 112.5
11. PEIER, Killian SUI 112.0
12. ELVERUM SORSELL, Kim Rene NOR 111.5
12. STROLZ, Andreas AUT 111.5
14. FAIRALL, Nicholas USA 111.0
14. ZUPANCIC, Miran SLO 111.0
14. KLUSEK, Bartlomiej POL 111.0
14. BRANDT, Johan Martin NOR 111.0
18. MECHLER, Maximilian GER 110.5
18. JOHANSSON, Robert NOR 110.5
20. NAGLIC, Tomaz SLO 110.0
20. MANDL, Ziga SLO 110.0
22. TROFIMOV, Roman- Sergeevich RUS 109.5
22. ALEXANDER, Nicholas USA 109.5
22. SWENSEN, Vegard NOR 109.5
22. ZNISZCZOL, Aleksander POL 109.5
26. PASCHKE, Pius GER 109.0
26. SCHIFFNER, Markus AUT 109.0
26. PREVC, Cene SLO 109.0
29. SCHOFT, Felix GER 108.5
29. DEZMAN, Nejc SLO 108.5
31. MAKSIMOCHKIN, Mikhail RUS 108.0
31. MAEAETTAE, Jarkko FIN 108.0
33. NORDIN, Carl SWE 107.5
34. PFANNENSTILL, Elias AUT 107.0
34. JUSTIN, Rok SLO 107.0
34. FUHRE, Jan NOR 107.0
37. GRIGOLI, Marco SUI 106.5
37. HALVORSEN, Espen Enger NOR 106.5
39. KAELIN, Pascal SUI 106.0
40. AALTO, Antti FIN 105.5
40. KRAMARSIC, Matic SLO 105.5
40. EGLOFF, Pascal SUI 105.5
40. NOMME, Martti EST 105.5
44. MIETUS, Grzegorz POL 105.0
44. DREHER, Michael GER 105.0
44. GLASDER, Michael USA 105.0
44. KOT, Jakub POL 105.0
44. ROEE, Espen NOR 105.0
44. GRIMSRUD, Simen Key NOR 105.0
44. FORFANG, Johann Andre NOR 105.0
44. BIELA, Stanislaw POL 105.0
44. PACHIN, Andrey RUS 105.0
53. HAYBOECK, Stefan AUT 104.5
53. SOEBERG, Sigurd Nymoen NOR 104.5
55. TOLLINGER, Elias AUT 104.0
55. LAMB, Chris USA 104.0
55. KOZISEK, Cestmir CZE 104.0
55. AALST VAN DER, Oldrik NED 104.0
55. SKLETT, Vegard Haukoe NOR 104.0
60. MURANKA, Klemens POL 103.5
60. STURSA, Vojtech CZE 103.5
60. KIM, Hyun-ki KOR 103.5
60. SEDLAK, Borek CZE 103.5
60. ASCHENWALD, Philipp AUT 103.5
65. HEIM, Christian GER 102.5
65. AIGNER, Clemens AUT 102.5
67. SOGARD, Jonas Gropen NOR 101.0
67. WIT DE, Ruben NED 101.0
69. TANDE, Daniel-Andre NOR 100.5
70. BOYARINTSEV, Vladislav RUS 100.0
70. MITZ, Alexander SWE 100.0
72. YLIPULLI, Miika FIN 99.0
72. RAFFORT, Benjamin FRA 99.0
74. OJALA, Juho FIN 98.5
74. VIRY, David FRA 98.5
76. GRIMHOLM, Jakob SWE 98.0
77. MABBOUX, Alexandre FRA 96.5
78. CHOI, Seou KOR 92.5
79. SAMMELSELG, Siim-Tanel EST 91.0
80. ANTONISSEN, Lars NED 90.5

Anna Szczepankiewicz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (8289) komentarze: (142)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Sobotnie skoki Polaków w Vikersund

    Miejsca Polaków w sobotniej serii próbnej:

    1.Jan Ziobro ---.--.--.--.--- 07 miejsce
    1.Krzysztof Biegun -------- 07
    3.Bartłomiej Kłusek ------- 14
    4.Aleksander Zniszczoł .... 22
    ---------------------------
    5.Grzegrz Miętus --.-.-.-.-- 44
    5.Stanisław Biela ---------- 44
    5.Jakub Kot ---------------- 44
    8.Klemens Murańka ---.--- 60


    Odległości Polaków w sobotniej serii próbnej:

    1.Jan Ziobro ---.--.--.--.--- 112.5m
    1.Krzysztof Biegun -------- 112.5m
    3.Bartłomiej Kłusek ------- 111.0m
    4.Aleksander Zniszczoł .... 109.5
    ----------------------------
    5.Grzegrz Miętus --.-.-.-.-- 105.0m
    5.Stanisław Biela ---------- 105.0m
    5.Jakub Kot ---------------- 105.0m
    8.Klemens Murańka ---.--- 103.5m

    Wszyscy zawodnicy skakali z 9 belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w sobotnim konkursie PK w Vikersund

    Z 140 zawodników,którzy zdobyli pkt PK 2012/2013 w konkursie nie wystapi 79 skoczków:

    Z najlepszej "10" PK 2012/2013 - brak 5,z najlepszej "30" - brak 11, a z najlepszej "50" (51) - brak 22 zawodników.

    Miejsca w PK 2012/2013:

    1.M.Benedik
    2.A-P.Roensen
    5.A.Pograjc
    8.S.Kraft
    9.O-M.Ingvaldsen
    ---------------
    14.D.Queck
    15.M.Fettner
    17.T.Diethardt
    20.S.HULA
    22.L.Mueller
    --------------
    31.Ł.Rutkowski
    35.D.Wenig
    36.G.Deschwanden
    37.M.Koch
    37.I.Hazetdinov
    39.T.Okabe
    39.M.Schmitt
    42.J.Janda
    45.D.Zauner - kontuzja
    46.D.Maylaender
    48.R.Delasega
    49.D.WinklerEdytuj komentarz

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w sobotnim konkursie PK w Vikersund

    W konkursie wystąpi 80 zawodników - 61 posiada pkt PK 2012/2013.

    Ilość zgłoszonych zawodników do konkursu,ilość punktujących w PK 2012/2013 i miejsca w PK 2012/2013:

    1.Norwegia -.-.- 15 - punktował 11 (04 - 05 - 13 - 44 - 52 - 55 - 75 - 90 - 92-109-126)
    2.Słowenia -.-.-.- 8 - punktowało 8 (03 - 12 - 16 - 23 - 24 - 26 - 59 - 69)
    2.Niemcy -.-.-.-.- 8 - punktowało 8 (07 - 10 - 19 - 27 - 28 - 30 - 41-122)
    2.Austria ---.--.-- 8 - punktowało 8 (20 - 29 - 34 - 47 - 57 - 60 - 61 - 77)
    2.POLSKA -.-.-.-- 8 - punktowało 8 (11 - 18 - 25 - 42 - 50 - 73-105-107)
    6.Czechy -.-.-.-.- 4 - punktowało 4 (32 - 32-103-118)
    6.Szwajcaria ....- 4 - punktowało 4 (53 - 63 - 71-104)
    8.USA -----.------ 4 - punktowało 3 (50-100-116)
    9.Rosja --.-.-.-.-- 4 - punktowało 1 (100)
    10.Finlandia -....- 4
    11.Francja ---.--- 3 - punktowało 2 (89-105)
    11.Holandia -..-.- 3 - punktowało 2 (132-134)
    13.Szwecja --.--- 3 - punktowało 1 (126)
    14.Korea --.-.-.-- 2 - punktowało 1 (68)
    15.Estonia ------- 2
    ===========
    0.Japonia -------- nie startuje
    00.Włochy ------- nie startuje
    00.Kanada --.-.-- nie startuje
    00.Grecja --.--.-- nie startuje
    00.Bułgaria --.--- nie startuje
    00.Ukraina -.-.-.- nie startuje
    00.Rumunia -....- nie startuje
    00.Kazachstan--- nie startuje
    00.Węgry ---.---- nie startuje
    00.Słowacja ----- nie startuje
    00.Turcja -------- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 26 konkursem PK w Vikersund

    Ranking CRL - stan na 8.03.2013 - po I konkursie PK w Vikersund.

    ILość zawodników w "50" rankingu CRL (puchar kontynentalny):

    1.Słowenia -.- 11 - awans o 1 zawodnika w stosunku na koniec VI periodu
    2.Niemcy -.-.- 11 - awans o 2
    3.Austria -.-.-.- 9
    4.POLSKA -....- 8 - spadek o 1
    5.Norwegia -.-- 6 - spadek o 1
    6.Czechy ------ 4
    7.Szwajcaria -- 1
    -----------
    8.Rosja -------- 0 - spadek o 1
    8.Kanada --.--- 0


    Miejsca w "50" rankingu CRL:

    1.Słowenia ---- 06 - 08 - 10 - 16 - 19 - 22 - 33 - 36 - 37 - 41 - 43
    2.Niemcy --.--- 02 - 14 - 15 - 20 - 21 - 28 - 29 - 31 - 40 - 44 - 49
    3.Austria -..-..- 05 - 09 - 13 - 24 - 25 - 26 - 34 - 39 - 46
    4.POLSKA ----- 11 - 23 - 27 - 30 - 35 - 38 - 47 - 48
    5.Norwegia -..- 01 - 04 - 07 - 11 - 17 - 18
    6.Czechy --.--- 03 - 42 - 45 - 50
    7.Szwajcaria .- 32
    -----------
    8.Rosja ----.---
    0.Kanada -.-.--

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 26 konkursem PK w Vikersund

    Polacy w ,,50,, rankingu CRL - po 25 konkursach PK:

    11.J.ZIOBRO -.-.-.-- 601 pkt
    23.K.BIEGUN -.-..-.- 389
    27.S.HULA --.-.-.-.-- 373
    30.K.MURAŃKA --.-- 347
    35.A.ZNISZCZOŁ ... 275
    38.D.KUBACKI -....- 240
    47.G.MIĘTUS -.-..-.- 213
    48.Ł.RUTKOWSKI ... 212
    ----------------------
    Polacy poza ,,50,, rankingu CRL:

    53.B.KŁUSEK -.-..-.- 179
    77.A.ZAPOTOCZNY... 97
    105.M.BACHLEDA ...- 58
    134.K.MIĘTUS -.-.-.-- 23
    134.R.SLIŻ -----.----- 23
    141.J.KOT ------------ 18
    145.S.BIELA --.-.--.-- 15

  • jozek_sibek profesor
    Tak jest w tym periodzie

    Klasyfikacja VII periodu:

    1.konkurs indywidualny - 03.03.2013 - Liberec

    1.M.Mechler --.-.--.-- Niemcy ----- 01 = 100 pkt
    2.J.ZIOBRO ----.----- POLSKA ---- 02 = 080
    3.M.Kraus ---.---.---- Niemcy ----- 03 = 060
    4.P.Paschke -.-.-.-.-- Niemcy ----- 04 = 050
    5.A.Hajek -----.------ Czechy ----- 05 = 045
    6.K.BIEGUN ---.--.--- POLSKA ---- 06 = 040
    7.K-R.Elverum --.-.-- Norwegia ..- 07 = 036
    8.A.Semenic --.--.--- Słowenia .... 08 = 032
    9.P.Peier ------.------ Szwajcaria - 09 = 029
    10.R.Justin ---.---.--- Słowenia .... 10 = 026
    11.S.Layle ----------- Niemcy ----- 11 = 024
    12.C.Prevc --.--.--.-- Słowenia .... 12 = 022
    13.F.Bjerkeengen --- Norwegia ..- 13 = 020
    14.J-A.Forfang --.-.-- Norwegia ..- 14 = 018
    15.E-E.Halvorsen -..- Norwegia ..- 15 = 016
    16.P.Kaelin --.-.-.-.-- Szwajcaria - 16 = 015
    16.N.Dezman --.--.-- Słowenia .... 16 = 015
    18.M.Kramarsic -....- Słowenia .... 18 = 013
    19.M.Poppinger -..-.- Austria -.-..- 19 = 012
    20.S.BIELA --.--.--.-- POLSKA ---- 20 = 011
    21.B.Sedlak -.-.-.-.-- Czechy ----- 21 = 010
    22.M-S.Berggaard.... Norwegia ..- 22 = 009
    23.R.Johansson -..-.- Norwegia ..- 23 = 008
    24.M.Zupancic --.-.-- Słowenia .... 24 = 007
    25.M.Dreher ----.---- Niemcy ----- 25 = 006
    26.A.Strolz --.--.--.-- Austria -.-..- 26 = 005
    27.E.Roee ---.---.---- Norwegia ..- 27 = 004
    28.V-H.Sklett -------- Norwegia ..- 28 = 003
    29.V.Swensen ------- Norwegia ..- 29 = 002
    30.Z.Mandl --.--.--.-- Słowenia .... 30 = 001

    Klasyfikacja po 1 z 4 konkursów VII periodu.

  • dejw profesor
    Tim

    Dokładnie tak, podpisuję się pod tym. Zmiany belek na życzenie trenera (w pierwotnym zamyśle) miały sens tylko podczas konkursu w Obersdorfie (T4S i kosmiczna forma Jacobsena) oraz na MŚ, gdy w konkursie drużynowym z wyraźnie obniżonego rozbiegu skakał Kamil, będący obecnie w najwyższej formie ze wszystkich skoczków na świecie.
    Zmiany belek na życzenie - TAK, jeśli FAKTYCZNIE istnieje ryzyko przeskoczenia skoczni. NIE, gdy jest to tylko i wyłącznie zamysł taktyczny.

  • Tim doświadczony
    Stinger

    Ja jestem za zmianą belki przez trenerów tylko w szczególnych sytuacjach, ponieważ sędziowie będą zmieniać belkę co do zasady dla całej czołówki,a nie tylko dla jednego zawodnika.Przecież np.Schliri może być w niewyobrażalnej formie i przeskakiwać wszystkich.A później będzie mieć pretensje ,że go puścili,a przecież podmuchów wiatru nie da się okiełznać.Trener najlepiej zdaje sobie sprawę z możliwości zawodnika w konkretnych warunkach.
    Tak więc bezpieczeństwo i straty przy złym lądowaniu to przesłanki dla , których jestem za zmianą przez trenera belki,ale gdy nie uzyska HS to nie uzyskuje zawodnik dodatkowych punktów za obniżenie belki.

  • Stinger profesor
    Tim

    Na pewno to co piszesz to prawda, zmiany belek jak widać są potrzebne bo bez tego teraz trudno by było rozegrać przynajmniej połowę konkursów PŚ. Dlatego mimo że nie byłem za tym to jednak zmieniłem zdanie bo to jest jednak dobry pomysł ale za tym żeby to trenerzy zmieniali belkę to jednak nie jestem.

    Co do tego Harrachowa tam masz racje konkursu by nie było gdyby nie belka ale jednak to żonglowanie było przesadą ... mimo tego że narzekam to się cieszę że konkurs się odbył ... może głupie ale prawda w pierwszej chwili jest się złym bo to trochę wypacza wyniki zawodów ale po przerwie jednak wiemy że zdrowie skoczka najważniejsze i gdyby nie zmieniali belek a chcieliby dokończyć konkurs to mogłoby się skończyć źle.

  • Tim doświadczony
    Stinger

    Po zmianie systemu już nie wygra wybiny farciarz jak Rok Urbanc w Zakopanem w 2007 roku.Ewentualne szczęście zawsze jest ważne w skokach,ale będzie ono już tylko dotyczyć czołówki jeżeli chodzi o zwycięstwo i szerokiej czołówki jeżeli chodzi o podium.

    Co do beli to pełna zgoda.Moim zdaniem należy reagować na zmiany wiatru by wypośrodkować bezpieczeństwo zawodników i atrakcyjność widowiska.Pierwsi skoczkowie startujący z dalekich miejsc PŚ są tzw. mięsem armatnim,które pozwala ocenić jak będą skakać najlepsi.Najważniejsze by jak już skakał czołówka nie kombinować z belkami.No chyba,że jest to skocznia w Vicersund,gdzie Schlirenzauer i Kranjec mieli olbrzymią przewagę nad resztą(dobrze,że skakali wg.klasyfikacji lotów).Ale można rozpoznać formę zawodników po treningach.Skocznia Vicersund jest specyficzna ze względu na profil zeskoku.To nie jest Planica gdzie się leci bardzo wysoko.W Norwegi leci się nisko i dlatego różnice między zawodnikami są bardzo duże.W powietrzu można dotykając końcówką nart 130m można dolecieć do 190m.Tak więc to jest wyjątek...
    Zmiany belek są konieczne ze względu na telewizje.Restart serii to dramat.Powiem szczerze,że teraz z przyjemnością oglądam skoki,bo się to odbywa bardzo szybko w porównaniu z tym co było.Odwołano tylko jeden konkurs PŚ...A w Harrachowie odbył się konkurs, który nie odbył by się na bank w starym systemie jak wiele wiele innych.To nie prawda,że pogoda była łagodna jeżeli chodzi o wiatr w tym sezonie jak nie raz panowie komentatorzy mówią. tylko elastyczność systemu powoduje,że te zawody się odbywają.
    W starym systemie przecież był dosyć sztywny korytarz powietrzny o czym się nie pamięta...Wynika on także z braku możliwości zmiany belki.Pamiętam jak nie raz sędziowie ustawiali belkę pod Małysza by nic sobie nie zrobił...Większość zawodników marnie skakało z tej belki, na której Małysz odlatywał...Atrakcyjne widowisko...

  • Stinger profesor
    Tim

    No tak wiem w Finlandii jeszcze nie dawno w sportach zimowych wymagało się tylko wygranych a teraz jest na prawdę źle. Jedynie to chyba w biegach kobiet jest nieźle ale tam też podium to jest rzadko.

    Trochę szkoda bo z takiej potęgi zrobili się tacy średniacy żeby nie powiedzieć cieniasy bo są jeszcze poszczególni sportowcy którzy jakieś te sukcesy mają. W skokach akurat jest fatalnie, bo jeszcze nie dawno oni rządzili a teraz przegrywają z Włochami ... biedni na pewno nie są ale jak wiemy same pieniądze sukcesu nie gwarantują ...

  • anonim

    Nie rozumiem ludzi, ktorzy panikują z powodu jednego gorszego weekendu skoczka. Nie jest powiedziane, że za tydzien Muranka nie wróci do poziomu powiedzmy drugiej dziesiatki pk. Zdecydowanie brak wam zdrowego rozsadku. Klimek nie dosc, że zdobyl srebro na mśj to jeszcze ma rekordowy sezon pod wzgledem zdobytych punktow w pk, a wy wiecznie narzekacie i narzekacie. Wiecej dystansu do zycia, ludzie

  • Tim doświadczony
    Stinger

    W ogóle cały sport fiński jest w głębokim kryzysie...A nie są biednym krajem...W letnich nie zdobywają żadnych medali.W zimowych gdzie byli potęgą jest teraz dramat...
    Narciarstwo klasyczne bardzo słabo to wygląda...,a sporty lodowe jeszcze gorzej.Przecież Kojonkowski z tego względu zrezygnował z trenowania Norwegów by zostać supertrenerem odpowiedzialnym za przygotowania olimpijskie...
    Małysz , w którymś z wywiadów wspominał , że coraz mniej młodych garnie się do skoków w Finlandii.

  • Stinger profesor
    Tim

    Owszem narzekania są ale myślę że nie dlatego że jury zmieni jedną może dwie belki w dół/górę jeżeli warunki na to wskazują ... narzekania raczej są na to że trenerzy robią cyrk z belkami i tutaj i ja narzekam bo wg. mnie to jest głupie. Rozumiem że trener raz na jakiś czas obniży ale nie co skok ... Dlatego że skoki to sport w którym powinien wygrać ten który skoczy najdalej a nie ten który skoczy 10 metrów bliżej od tego najlepszego ale ma punkty z belek i dlatego wygrał.

    Racja że bez tego konkursów by nie było bo widzimy jak to jest w PK ale jednak obniżać/podnosić belkę trzeba z głową a nie dla zabawy jak to robią niektórzy trenerzy.

  • pepeleusz profesor

    Nomme miał formę na MS, ale nie przesadzajmy.
    W stawce MS przepaśc pomiedzy zawodnikiem nr 40 na tych mistrzostwach a zawodnikiem nr 50 jest ogromna. Gdyby ułożyć listę startową w hierarchii światowej to zawodnik nr 50 byłby na ok 130 miejscu. Mozna powiedzić że pozycja nr 50 na MS(czy też 40 w kwali, żeby nie było że to efekt najgorszego nieudanego skoku) to odpowiednik poziomu takiej pozycji na kontynentalu, ktora nie dala by punktów.
    A Nomme był góra 47 na MS.

  • korus doświadczony

    Skoro rozmowa o słabszych drużynach... Może i to nie artykuł od tego, ale jestem ciekawy jak pójdzie dzisiaj Finom, jutrzejszy dzień to już można spisywać na straty, dwóch przeszło kwalifikacje i nie wiadomo czy któryś wejdzie do drugiej serii. Według mnie lepiej im może pójść w Kuopio, jakoś tamten konkurs jest dużo bardziej rozreklamowany, poza tym Magic Monday dla Happonena też się do tego przyczynił. No i na dodatek tam wykorzystają krajówkę.

  • M_B profesor
    @pepeleusz

    Nie liczyłbym na to, że Ilves przejdzie do skakania. Musiałby nie robić w ogóle progresu biegowego, żeby odejść z kombinacji do skoków, a że już z zawodnikami nawet 3 lata starszymi zdołał wywalczyć medal na MŚJ, to może być jeszcze tylko lepszy. Nurmsalu jednak był 3 lata starszy jak uzyskał tą swoją najwyższą formę w kombinacji, a biegał w niej bardzo marnie :).

  • Stinger profesor
    Pitrasek

    Na pewno Nurmsalu to już dobry poziom osiągnął bo dla niego wejście do 50 już nie sukces jakim był na początku sezonu, jak mówisz teraz już może punktować więc na tym się pewnie będzie skupiał i powoli ale skutecznie będzie szedł w górę. Może coś takiego jak Zografski?

    Nomme akurat na MŚ zdziwił myślę nie tylko ciebie i mnie ale i sporo ludzi, szkoda że w PK skacze słabo bo może tam spokojnie punktować i już myśleć o PŚ w kontekście walki o 50.

  • pepeleusz profesor

    Ilves bywał już nr 1 na swiecie w skokach w roczniku 96, a i teraz jest w ścisłej czołowce rocznika mimo że kombinuje. Licze że jednak przejdzie kiedyś do skoków.
    A kto czwartym? Czwartym już niedługo - w 2015 Artti Aigro. Czwartym, a może pierwszym......bo to ogromny talent.
    Drużyna: Ilves,Aigro,Nurmsalu, Nomme (rezerwowi : bardzo zawodzący Sammelselg, Oja) już koło 2016 roku mogłaby nawet walczyć w druzynówkach o ok 6 miejsce.

  • Pitrasek stały bywalec
    @Stinger

    Fakt, że Włosi prezentują lepszy poziom od Estończyków. Ale za parę lat może tak jak oni będą wchodzić do II serii drużynówki. A tak w ogóle to znacznie z formą poprawił się Nurmaslu. Już na początku sezonu wchodził do "50" ( a jak na Estończyków to dużo) a teraz wchodzi do "30":) Zdziwił mnie Nomme bo na MŚ na normalnej skoczni wszedł do konkursu z dobrym skokiem, a tu skacze słabo tym bardziej że to też normalna skocznia.

  • Tim doświadczony
    dejw

    Skoki to bardzo ciekawy sport...Klimek zanim nie wystrzelił ze wzrostem zdobył medal mistrzostw Polski seniorów.Miał też nie raz w czołówce PK.W tym okresie bardzo ładnie było widać jak w powietrzu nadrabia to co straci na progu.Kamil też jak był młody wystrzelił 128m.Zmiana wzrostu to konieczność zmiany sylwetki i kątu wybicia...
    Ale stracił kilka lat przez ten wzrok...Jak on się wybijał na ślepo:).
    Schlirenzauer miał szczęście, bo tak nie wystrzelił.Zresztą Małysz mógł w młodym wieku stanąć na podium PŚ , bo jest niski ,a poza tym jeszcze były echa zmiany stylu na "V".Nieminen,Hoelwarth przecież zdobywali medale olimpijskie jako 16-17latkowie.Małysz uczył się skakać od razu od V.A taki Thoma,Weissflog przysnęli i musieli się szybko uczyć.Stare pokolenie przeważnie zmarnym skutkiem poza Weissflogiem,który zdobył złoto w 1994 na IO i dobrze sobie radził w innych turniejach...

  • Stinger profesor
    Pitrasek

    To fakt ale jednak Włosi już od kilka sezonów skaczą w drużynówkach i tak na prawdę dopiero teraz wchodzą do 2 serii. W poprzednim sezonie już chyba zaczęli wchodzić. Estonia to jednak niższy poziom ale na pewno jeżeli by zrobili dobrą robotę mogliby spokojnie startować.

  • Pitrasek stały bywalec
    @Stinger

    Podobnie jest z Włochami. Mają co prawda dwóch dobrych zawodników (Colloredo i Morassi) a Estończycy jednego (Nurmsalu i w miarę dobrego Nomme), i tak naprawdę od tego sezonu punktują w drużynówkach.

    Znowu restart....

  • Stinger profesor
    Pitrasek

    No tak wiem, dobrze by było gdyby w rok zrobili jakąś tam drużynę żeby mogli już spokojnie startować na IO, nie mówię żeby byli w 8 ale żeby startowali.

    Prawdopodobnie ta 18 z początku będzie startować na końcu, albo np. tak jak to czasami w PŚ było przed ostatnią 10.

  • Tim doświadczony
    uni

    W pełni popieram...Nowy system ma wady,ale nie ma powrotu do tego co było.Pamiętam jak Pan Włodek pomstował na sędziów np.w Kussamo w sezonie 2006/07 ,że puścił czołówkę w złych warunkach , a co mieli innego robić...Zrestartować serię?Czekać na zmianę kierunku wiatru, kiedy w tamtym okresie aż tak szczegółowych pomiarów nie było...Ale podobno natury nie można okiełznać...Ale Pan Włodek oczywiście narzekał...Albo MŚ w Libercu 2009 na dużej skoczni.Sypał silny śnieg,a on że to nie sprawiedliwe...A podobno skoki są niesprawiedliwe się dowiadujemy od Pana Włodka dzisiaj i tego nie należy zmieniać...Smiać się czy płakać braku konsekwencji...
    Dla Pana Włodka jest zawsze dobre to czego nie ma.

  • dejw profesor
    Tim

    Mam nadzieję że już w przyszłym sezonie to skoryguje. Talent jest to niewątpliwie wielki. Jeśli wystrzeli... no to będzie pięknie ;)

    Co do wyników Klimka z tego sezonu. Można je traktować z pewną dozą wyrozumiałości. Wiadomo, jakie problemy miał przed początkiem sezonu.. Nie mógł się skupić na skokach, został zaburzony cykl przygotowań. Udało się zbudować świetną formę na MŚJ - dobre i to. Jednak ani wcześniej, ani później takiej formy nie powtórzył (z wyjątkiem Ałmaat).
    Tylko że ten olbrzymi spadek dyspozycji w Vikersund trudno jednak wytłumaczyć...

  • M_B profesor
    @Pitrasek

    Bardzo dobry kombinatorów mają Estończycy powiadasz..... nie zauważyłem, owszem są nieźli, ale nie przesadzajmy, tylko Kail Piho na poziomie Pucharu Świata w miarę punktuje, Han Hendrick Piho raz do tej pory punktował, mają raczej perspektywicznych kombinatorów, a nie bardzo dobrych ;). Zresztą brakuje im i tak 4-tego na ten moment, bo o ile Ilves jest bardzo rozwojowy, to taki Tirmaa jest słabiutki i już nic z niego nie będzie, w wieku 24 lat biega chyba nawet wolniej od niepełnoletniego Ilvesa.

  • Stinger profesor
    M_B

    Oczywiście że słuszna tylko pytanie czy w PK nie mogą sprawdzić wiatru? Przecież to nie amatorzy ustawiają belkę i już na starcie powinna być niższa no chyba że warunki tak się poprawiły jak już konkurs się rozpoczął to trochę zmienia postać rzeczy.

  • Tim doświadczony
    dejw

    Klimek musi poprawić moc wyjścia z progu.Do tej pory dużo zyskiwał w powietrzu.Przez to ,że bardzo urósł , mimo że zdobył srebrny medal MŚJ jeszcze nie skorygował techniki.W skokach skoczek może odpalić nie wiadomo kiedy i dlaczego.Za 2-3 lata będzie można oceniać jego potencjał...
    Przykład:Jacobsen,Wellinger,Kraft...

  • Stinger profesor
    Pitrasek

    Fajnie by było, jak napisałeś jest w tej chwili trójka i brakuje czwartego. Oczywiście ci dwaj z PK to jeszcze nie ten poziom co Nurmsalu ale może za jakiś czas zaczną skakać lepiej. W kombinacji mają dobrą drużynę i na pewno stać ich żeby w skokach była nie gorsza.

  • Pitrasek stały bywalec
    @Stinger

    Może w przyszłości Estonia zbuduje drużynę z 4 osób i jeździliby na drużynówki. Mają Nurmaslu i w miarę skaczącego Nomme. Brakuje im jeszcze dwóch zawodników. Raczej jednym z nich nie będzie Sammselg:)

  • Stinger profesor

    Norwegowie nieźle skoczyli, powinno starczyć na punkty. Szkoda że Nomme tak słabo znowu będzie bez punktów. Sammelselg fatalnie. Kibicuje Estończykom ale widzę że takiemu Nomme dużo lepiej skacze się na MŚ niż w PK. Na pewno przydałby się do pomocy Nurmsalu na PŚ.

  • anonim

    Co ma się dziać? Nic się nie dzieje. Murańka i tak dokonał cudu w tym sezonie jak na kogoś, kto prawie nie trenował latem. Forma była u niego w grudniu i tylko wtedy. Jakimś cudem udało się ją jeszcze przenieść na MŚ juniorów. Teraz już jest tylko dobijanie do końca sezonu. Murańka spisał się na medal. W przyszłym roku będzie lepiej.

  • Ponurzyca weteran

    To kolejny dzień o którym było wiadomo z góry, że w konkursie drużynowym PŚ nie wystąpi Stefan Hula. Mógł tu spokojnie skakać walcząc o podium...
    Biegun i Ziobro mocno pracują by załapać się na choćby jeden konkurs PŚ w tym sezonie.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl