LGP w Einsiedeln: Ahonen wygrywa kwalifikacje, sześciu Polaków w konkursie

  • 2013-08-16 20:36

Janne Ahonen wygrał kwalifikacje do sobotniego konkursu Letniej Grand Prix w Einsiedeln (HS 117). Fin uzyskał 114,5m i minimalnie wyprzedził Piotra Żyłę (114m) oraz Daiki Ito (113,5m).

Daleko szybowali również Dawid Kubacki (113m) oraz Marinus Kraus (113m). Z Polaków dobrze wypadł także Jan Ziobro, który uzyskał 110m, co dało mu 9. lokatę.

Lepiej niż w Courchevel wypadł Krzysztof Miętus, który lądował na 109m, co było 26. rezultatem kwalifikacji. Jedynym Polakiem, który nie zdołał awansować do jutrzejszego konkursu był Stefan Hula. Zawodnik ze Szczyrku uzyskał tylko 103,5m i uplasował się na 45. pozycji.

Świetnie spisali się Maciej Kot oraz Kamil Stoch, którzy mimo zapewnionego udziału w jutrzejszych zawodach, lądowali odpowiednio na 112,5 oraz 115 metrze. Klasę pokazał także Andreas Wellinger, który poszybował na 113,5m.

Wyniki kwalifikacji w Einsiedeln
Lp.NrZawodnikKrajOdl.Pkt.
1 59 AHONEN J. FIN 114.5 133.5
2 56 ZYLA P. POL 114.0 132.8
3 55 ITO D. JPN 113.5 131.7
4 60 KUBACKI D. POL 113.0 129.7
5 12 KRAUS M. GER 113.0 129.2
6 43 WENIG D. GER 109.5 128.1
7 57 AMMANN S. SUI 111.0 127.5
8 24 KOZISEK C. CZE 110.0 127.0
9 53 ZIOBRO J. POL 110.0 126.6
10 58 GEIGER K. GER 110.5 125.7
11 49 KASAI N. JPN 108.5 125.2
12 46 ASIKAINEN L. FIN 108.5 124.2
13 54 HLAVA L. CZE 108.5 123.6
14 5 SCHIFFNER M. AUT 110.5 123.4
15 45 SHIMIZU R. JPN 107.5 123.2
16 42 KORNILOV D. RUS 107.5 123.1
29 WATASE Y. JPN 108.0 123.1
18 35 ZOGRAFSKI V. BUL 108.0 122.7
19 41 DAMJAN J. SLO 108.0 122.4
20 39 VELTA R. NOR 107.0 121.9
21 50 HAJEK A. CZE 106.5 120.3
22 33 DIETHART T. AUT 105.5 119.8
23 51 DESCHWANDE G. SUI 106.5 119.6
24 28 DELLASEGA R. ITA 106.0 119.5
25 36 KOBAYASHI J. JPN 106.0 119.4
26 9 MIETUS K. POL 109.0 118.5
27 40 BRESADOLA D. ITA 105.0 118.2
28 17 KRANJEC R. SLO 108.5 117.9
14 CHOI H. KOR 105.5 117.9
30 8 HAZETDINOV I. RUS 112.0 117.7
31 52 PREVC P. SLO 106.0 117.6
32 16 NURMSALU K. EST 107.5 117.1
33 13 TEPES J. SLO 107.5 116.8
34 3 BJERKEENGE F. NOR 106.5 116.6
35 48 BOYD-CLOWE M. CAN 105.0 116.4
36 38 MORASSI A. ITA 104.0 115.2
4 EGLOFF P. SUI 106.0 115.2
38 25 WOHLGENANN U. AUT 105.0 115.1
39 6 HVALA J. SLO 105.5 114.3
40 44 DESCOMBES V. FRA 103.5 113.7
21 GRIGOLI M. SUI 104.5 113.7
42 18 FAIRALL N. USA 107.0 113.5
43 10 STJERNEN A. NOR 106.0 113.2
44 47 DEZMAN N. SLO 103.0 112.4
45 26 HULA S. POL 103.5 111.2
46 30 LAMY CHAPP R. FRA 101.5 110.3
47 23 ELVERUM SO K. NOR 102.0 109.5
48 37 FANNEMEL A. NOR 100.5 109.1
27 MAYER N. FRA 101.5 109.1
50 32 MABBOUX A. FRA 101.5 108.7
51 20 GLASDER M. USA 101.0 108.1
2 PEIER K. SUI 100.5 108.1
53 22 IPATOV D. RUS 101.0 107.9
54 15 STAUDER C. AUT 100.5 105.4
55 19 ZHAPAROV M. KAZ 99.5 102.0
56 7 KOROLEV A. KAZ 99.0 101.8
57 31 KIM H. KOR 97.0 100.5
58 11 MAKSIMOCHK M. RUS 97.5 95.0
59 34 KOREK D. CAN 93.5 92.1
60 1 SOMMER P. SUI 86.5 76.2
61 62 HILDE T. NOR 109.5 0.0
63 TAKEUCHI T. JPN 112.5 0.0
64 PUNGERTAR M. SLO 108.5 0.0
65 STOCH K. POL 115.0 0.0
66 KOT M. POL 112.5 0.0
67 WANK A. GER 108.0 0.0
68 NEUMAYER M. GER 110.0 0.0
69 FREITAG R. GER 112.5 0.0
70 WELLINGER A. GER 113.5 0.0
PQ 61 KOUDELKA R. CZE
PQ 62 HILDE T. NOR
PQ 63 TAKEUCHI T. JPN
PQ 64 PUNGERTAR M. SLO
PQ 65 STOCH K. POL
PQ 66 KOT M. POL
PQ 67 WANK A. GER
PQ 68 NEUMAYER M. GER
PQ 69 FREITAG R. GER
PQ 70 WELLINGER A. GER

FOTORELACJA


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (11070) komentarze: (87)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Przegrani w piątkowych kwalifikacjach

    Ilość zawodników danego kraju,którzy odpadli w kwalifikacjach:

    3 - Norwegia (1 z pkt LGP)
    3 - Francja
    2 - Szwajcaria
    2 - USA
    2 - Rosja
    2 - Kazachstan
    1 - POLSKA
    1 - Słowenia (1 z pkt LGP)
    1 - Kanada
    1 - Austria
    1 - Korea
    =======
    19 zawodników (2 z pkt LGP 2013 + 17 bez pkt PŚ)

  • jozek_sibek profesor
    Układ sił po kwalifikacjach LGP w Einsiedeln

    Po nazwie państw - ilość zawodników w konkursie,następnie zawodnicy z ,,10,, LGP 2013 (zapewniony awans w konkursie), po + miejsca zawodników w czwartkowych kwalifikacjach (zawodnicy,którzy musieli kwalifikować się do konkursu):

    1.Niemcy -------- 7 = 4 + (05 - 06 - 10)
    2.POLSKA -.-..-.- 6 = 2 + (02 - 04 - 09 - 26)
    2.Japonia ---.---- 6 = 1 + (03 - 11 - 15 - 16 - 25)
    4.Słowenia -..-..- 6 = 1 + (19 - 28 - 31 - 33 - 39)
    5.Czechy -------- 4 = 1 + (08 - 13 - 21)
    6.Szwajcaria ---- 4 = 0 + (07 - 23 - 36 - 40)
    7.Norwegia --.--- 3 = 1 + (20 - 34)
    7.Włochy -.-.-.-.- 3 = 0 + (24 - 27 - 36)
    9.Austria --.-.-.-- 3 = 0 + (14 - 22 - 38)
    10.Finlandia ----- 2 = 0 + (01 - 12)
    11.Rosja --.--.--- 2 = 0 + (16 - 30)
    12.Francja --.-.-- 1 = 0 + (40)
    12.Kanada -.-.-.- 1 = 0 + (35)
    12.Bułgaria -.-.-- 1 = 0 + (18)
    15.Estonia ---.--- 1 = 0 + (32)
    15.Korea -.-.-.-.- 1 = 0 + (28)

    W kokursie wystąpi 51 zawodników (w kwalifikacjach na 40(50) miejscu było 2 zawodników (V.Descombes i M.Grigoli).

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w sobotnim konkursie LGP w Einsiedeln

    Z 51 zawodników zgłoszonych do konkursu,pierwszych 17 nie posiada pkt LGP 2013:

    Z 45 zawodników,którzy zdobyli pkt LGP 2013 do konkursu nie przystąpi 11 zawodników.

    Z najlepszej "10" LGP - brak 0,z najlepszej "30" - brak 4,a z najlepszej "10" - brak 11 zawodników.


    Miejsce i pkt w LGP 2013:

    12.K.BIEGUN -.-.-- 58 pkt
    13.J.Matura -.-..-.- 57
    25.A.Kofler ----.--- 21
    27.N.Dezman -....- 19
    -------------
    31.S.Freund ---.--- 15
    33.A.Bardal -.-..-.- 13
    36.S.Kraft --------- 11
    37.M.Hayboeck -.-.- 9
    40.M.Fettner --.--.-- 6
    41.B.KŁUSEK ---.--- 4
    43.A.Fannemel --.-- 2

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w sootnim konkursie LGP w Einsiedeln

    W czwartym konkursie LGP 2013 w Einsiedeln wystartuje 51 zawodników,a 34 z nich ma pkt LGP 2013:

    Ilość zgłoszonych zawodników do konkursu,ilość punktujących w LGP 2013 oraz miejsca w LGP 2013:

    1.Niemcy -------- 7 - punktowało 6 (01 - 02 - 03 - 04 - 15 - 32)
    2.POLSKA -.-..-.- 6 - punktowało 5 (05 - 06 - 11 - 17 - 20)
    2.Japonia ---.---- 6 - punktowało 5 (08 - 18 - 24 - 29 - 43)
    4.Słowenia -..-..- 6 - punktowało 3 (07 - 21 - 35)
    5.Czechy -------- 4 - punktowało 3 (10 - 18 - 23)
    6.Szwajcaria ---- 4 - punktowało 2 (16 - 22)
    7.Norwegia --.--- 3 - punktowało 2 (09 - 37)
    7.Włochy -.-.-.-.- 3 - punktowało 2 (37 - 42)
    9.Austria --.-.-.-- 3
    10.Finlandia ----- 2 - punktowało 2 (14 - 28)
    11.Rosja --.--.--- 2 - punktowało 1 (33)
    12.Francja --.-.-- 1 - punktowało 1 (30)
    12.Kanada -.-.-.- 1 - punktowało 1 (26)
    12.Bułgaria -.-.-- 1 - punktowało 1 (45)
    15.Estonia ---.--- 1
    15.Korea -.-.-.-.- 1
    ============
    17.USA --.-.-.-.-- 2 - odpadli w kwalifikacjach
    17.Kazachstan -- 2 - odpadli w kwalifikacjach

    00.Słowacja --.-- nie startuje
    --------------
    00.Ukraina -..-..- nie startuje
    00.Grecja -.-.-.-- nie startuje
    00.Szwecja -.-.-- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Awansowali do sobotniego konkursu

    Z 34 zawodników bez pkt LGP 2013 do konkursu głównego awansowało 17 (w konkursie wystąpi 51 zawodników):

    Miejsce w kwalifikacjach i wyniki zawodników (tylko do 30 miejsca)

    5.KRAUS M ---.--.--.--- 113.0m - 129.2 pkt
    8.KOZISEK C ----.----- 110.0m - 127.0
    14.SCHIFFNER M ------ 110.5m - 123.4
    16.WATASE Yuta ------ 108.0m - 123.1
    22.DIETHART T --.--.-- 105.5m - 119.8
    24.DELLASEGA R -.-.-- 106.0m - 119.5
    26.MIĘTUS K --.--.--.-- 109.0m - 118.5
    28.KRANJEC R --.--.--- 108.5m - 117.9
    28.CHOI H ------------- 105.5m - 117.9
    30.HAZETDINOV I -...- 112.0m - 117.7

    Do miejsc tych zawodników w kwalifikacjach trzeba dodać + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Odpadli w piątkowych kwalifikacjach

    Z 36 zawodników,którzy mieli pkt LGP 2013 w kwalifikacjach odpadło 2 zawodników.

    Z najlepszej "30" LGP 2013 - odpadło 1, z najlepszej "50" - odpadło 2 zawodników:

    Miejsce i pkt w LGP 2013:

    27.N.Dezman ... 19 pkt
    ---------------
    43.A.Fannemel -- 2


    Miejsce i wyniki w kwalifikacjach:

    44.DEZMAN N --- 103.0m - 112.4 pkt
    48.FANNEMEL A - 100.5m - 109.1

    Do miejsc tych zawodników w kwalifikacjach trzeba dodać + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru.

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Einsiedeln

    Miejsca Polaków w piątkowych kwalifikacjach:

    1.K.Stoch --.-.-- 1 odległość z zawodników najlepszej "10" LGP
    2.M.Kot --------- 3 odległość z zawodników najlepszej "10" LGP
    3.P.Żyła -.-.-.-.- 2 (12) miejsce
    4.D.Kubacki -.-- 4 (14)
    5.J.Ziobro -..-..- 9 (19)
    6.K.Miętus -...- 26 (36)
    -----------
    7.S.Hula --.-.-- 45 (55)

    W nawiasie do miejsc Polaków w kwalifikacjach,oprócz (M.Kota i K.Stocha) dodałem + 10 (najlepsza 10 PŚ).


    Odległości Polaków w piątkowych kwalifikacjach:

    1.K.Stoch -....- 115.0m
    2.M.Kot --.--.-- 112.5m
    3.P.Żyła ---.--- 114.0m - 132.8 pkt
    4.D.Kubacki ... 113.0m - 129.7
    5.J.Ziobro --.-- 110.0m - 126.6
    6.K.Miętus -...- 109.0m - 118.5
    ------------
    7.S.Hula --.-.-- 103.5m - 111.2

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Einsiedeln

    Miejsca Polaków w dwóch piątkowych treningach:

    1.K.Stoch -....- 00 i 01 miejsce
    2.J.Ziobro --.-- 00 i 02
    3.M.Kot --.--.-- 00 i 06
    4.P.Żyła ---.--- 08 i 13
    5.D.Kubacki ... 00 i 27
    6.K.Miętus -...- 14 i 26
    7.S.Hula --.-.-- 11 i 31


    Odległości Polaków w dwóch piątkowych treningach:

    1.K.Stoch -....- nie startował -....- i 117.5m - 72.7 pkt
    2.J.Ziobro --.-- nie startował -....- i 115.5m - 71.4
    3.M.Kot --.--.-- nie startował -....- i 115.0m - 68.3
    4.P.Żyła ---.--- 110.0m - 66.4 pkt i 111.5m - 65.8
    5.D.Kubacki ... nie startował -....- i 105.0m - 61.7
    6.K.Miętus -...- 104.5m - 62.0 pkt i 108.0m - 61.8
    7.S.Hula --.-.-- 106.0m - 63.8 pkt i 104.0m - 60.7

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w piątkowych kwalifikacjach LGP w Einsiedeln

    Z 70 zawodników zgłoszonych do kwalifikacji,pierwszych 34 nie posiada pkt LGP 2013:

    Z 45 zawodników,którzy zdobyli pkt LGP 2013 do kwalifikacji nie przystąpi 9:

    Z najlepszej "10" LGP - brak 0,z najlepszej "30" - brak 3,a z najlepszej "50" - brak 9 zawodników.


    Miejsce i pkt w LGP 2013:


    12.K.BIEGUN -.-.-- 58 pkt
    13.J.Matura -.-..-.- 57
    25.A.Kofler ----.--- 21
    -------------
    31.S.Freund ---.--- 15
    33.A.Bardal -.-..-.- 13
    36.S.Kraft --------- 11
    37.M.Hayboeck -.-.- 9
    40.M.Fettner --.--.-- 6
    41.B.KŁUSEK ---.--- 4

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w kwalifikacjach w LGP w Einsiedeln

    Do czwartych zawodów LGP 2013 zgłosiło się 70 zawodników,36 z nich ma pkt LGP 2013:

    Ilość zgłoszonych zawodników do kwalifikacji,ilość z nich punktowało w LGP 2013 oraz miejsca w LGP 2013:

    1.Niemcy -------- 7 - punktowało 6 (01 - 02 - 03 - 04 - 15 - 32)
    2.POLSKA -.-..-.- 7 - punktowało 5 (05 - 06 - 11 - 17 - 20)
    3.Słowenia -..-..- 7 - punktowało 4 (07 - 21 - 27 - 35)
    4.Japonia ---.---- 6 - punktowało 5 (08 - 18 - 24 - 29 - 43)
    5.Norwegia --.--- 6 - punktowało 3 (09 - 37 - 43)
    6.Szwajcaria ---- 6 - punktowało 2 (16 - 22)
    7.Czechy -------- 4 - punktowało 3 (10 - 18 - 23)
    8.Francja -------- 4 - punktowało 1 (30)
    8.Rosja ---------- 4 - punktowało 1 (33)
    10.Austria ------- 4
    11.Włochy ---.--- 3 - punktowało 2 (37 - 42)
    12.Finlandia ----- 2 - punktowało 2 (14 - 28)
    13.Kanada -.-.-.- 2 - punktowało 1 (26)
    14.USA --.-.-.-.-- 2
    14.Kazachstan -- 2
    14.Korea -.-.-.-.- 2
    17.Bułgaria -.-.-- 1 - punktowało 1 (45)
    18.Estonia ---.--- 1
    ============
    00.Słowacja --.-- nie startuje
    --------------
    00.Ukraina -..-..- nie startuje
    00.Grecja -.-.-.-- nie startuje
    00.Szwecja -.-.-- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Tak było 2 lata temu

    Miejsca Polaków w niedzielnym konkursie:

    1.K.Stoch -....- 1 miejsce
    2.R.Sliż --.--.-- 4
    3.M.Kot -..-..- 14
    4.P.Żyła -..-.- 20
    -----------
    5.D.Kubacki - 40
    6.K.Mietus --- 50

    Odległości Polaków w I serii niedzielnego konkursu - końcowe wyniki:

    1.K.Stoch -.-- 118.0m - 137.0 pkt
    2.R.Sliż -..-..- 114.0m - 125.5
    3.M.Kot -..-..- 100.0m - 117.1
    4.P.Żyła -..-.- 102.5m - 112.9
    ------------
    5.D.Kubacki ... 93.0m ..- 98.0
    6.K.Mietus -...- 68.0m ..- 55.8

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Tak było 3 lata temu w Einsiedeln - 15.08.2010

    Miejsca Polaków w niedzielnym konkursie:

    1.A.Małysz ------ 2 miejsce
    2.M.Kot ---.--.--- 3
    3.D.Kubacki -...- 7
    4.S.Hula -..-.-.- 15
    5.K.Miętus ----- 48


    Odległości Polaków w niedzielnym konkursie - jedna seria:

    1.A.Małysz -.-.- 111.0m - 136.7 pkt
    2.M.Kot -.-.-.-.- 114.5m - 130.1
    3.D.Kubacki --- 109.0m - 127.2
    4.S.Hula -..-.-.- 108.0m - 122.5
    5.K.Miętus ----- 102.0m - 100.5

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 4 konkursem LGP w Einsiedeln

    Ranking WRL - stan na 16.08.2013:

    Polacy "55" rankingu WRL - po 3 konkursach LGP 2013:

    2.K.STOCH -..-.- 1133 pkt
    13.M.KOT ---.--.-- 742
    19.P.ŻYŁA -------- 541
    36.D.KUBACKI ..- 219
    45.K.MIĘTUS --.-- 103
    54.K.BIEGUN ------ 59

    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL:

    39.K.Geiger -..-..- 145
    42.M.Schmitt ----- 124
    43.R.Koudelka --- 120
    44.G.Deschwande.119
    ---------------
    45.K.MIĘTUS --.-- 103
    ---------------
    46.V.Descombes--101
    47.J.Kobayashi -.-- 92
    48.A.Hajek --.-.-.-- 88
    49.M.Mechler ------ 81
    50.T.Naglic --.-.-.-- 76
    51.I.Rosliakov -.-.- 75
    52.L.Asikainen -...- 68
    53.A.Romaszow -.- 61
    ----------------
    54.K.BIEGUN ------ 59
    ----------------
    55.J.Ahonen ------- 56

    Najbliżej "55" rankingu WRL:

    56.R.Hrgota -.-.-.-- 55
    57.K.Nurmsalu ....- 49
    58.M.Boyd-Clowes..48
    59.K.Ito ------.----- 46
    --------------
    59.J.ZIOBRO -..-..- 11
    --------------
    59.C.Kozisek ------ 46
    62.P.Frenette --.--- 39
    62.B.Sedlak -.-..-.- 39
    64.J.Janda --------- 37
    65.Y.Watase ---.--- 30
    ------------
    66.S.HULA --------- 28
    ------------
    67.O.Muotka -.--.-- 27
    68.A.Pograjc -.-.-.- 26
    68.K.Sakuyama -.- 26
    70.K-R.Elverum --- 25
    71.M.Grigoli -.-.-.-- 20
    71.J.Happonen ....- 20
    73.N.Dezman -.-.-- 19
    74.D.Judez --.-.-.-- 18
    --------------
    75.B.KŁUSEK ------ 17
    --------------
    76.A.Morassi -.-.-.- 15
    77.D.Bresadola ...- 14
    77.D.Wenig ---.---- 14
    79.J.Damjan --.-.-- 12
    79.M.Kraus -.-.-.-.- 12
    81.I.Zazetdinov --- 10
    82.V.Swensen ------ 9
    -------------------
    83.A.ZNISZCZOŁ ... 8
    91.K.MURAŃKA --.-- 6

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 4 konkursem LGP w Einsiedeln

    Ranking WRL - stan na 16.08.2013:

    Ilość zawodników w ,,55,, rankingu WRL - po 3 konkursach LGP 2013:

    1.Niemcy -.-.-.- 9
    2.Austria ---.--- 8
    3.POLSKA -.-.-- 6
    3.Słowenia -.-.- 6
    3.Norwegia ....- 6
    6.Japonia -..-..- 5 - spadek o 2 zawodników w stosunku na koniec VII periodu
    7.Czechy -.-.-.- 4
    7.Rosja --.-.-.-- 4 - awans o 1
    9.Szwajcaria ... 2
    9.Finlandia --.-- 2 - awans o 2
    10.Bułgaria ---- 1
    10.Włochy -....- 1
    10.Francja ----- 1 - spadek o 1
    --------------------
    00.Estonia -....-


    Miejsca w "55" rankingu WRL:

    1.Niemcy -.-.-.- 04 - 06 - 07 - 15 - 21 - 39 - 40 - 42 - 49
    2.Austria ---.--- 01 - 17 - 20 - 24 - 29 - 30 - 33 - 35
    3.POLSKA -.-.-- 02 - 13 - 19 - 36 - 45 - 54
    3.Słowenia -.-.- 07 - 09 - 11 - 18 - 37 - 50
    3.Norwegia ....- 03 - 05 - 10 - 22 - 23 - 26
    6.Japonia -..-..- 12 - 27 - 28 - 33 - 47
    7.Czechy -.-.-.- 14 - 31 - 43 - 48
    7.Rosja --.-.-.-- 25 - 38 - 51 - 53
    9.Szwajcaria ... 16 - 44
    9.Finlandia --.-- 52 - 55
    11.Bułgaria ---- 32
    11.Włochy -....- 41
    11.Francja ----- 46
    --------------------
    00.Estonia -....-

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 4 konkursem LGP w Einsiedeln

    Ranking WRL - stan na 16.08.2013:

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL - po 3 konkursach LGP 2013:

    2.K.STOCH -..-.- 1133 pkt
    13.M.KOT ---.--.-- 742
    19.P.ŻYŁA -------- 541
    36.D.KUBACKI ..- 219
    45.K.MIĘTUS --.-- 103
    54.K.BIEGUN ------ 59

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    59.J.ZIOBRO -..-..- 46
    66.S.HULA ----.---- 28
    75.B.KŁUSEK ------ 17
    83.A.ZNISZCZOŁ ..- 8
    91.K.MURAŃKA ----- 6

  • EmiI profesor
    @dervish

    Z tymi bardzo dobrymi bym nie przesadzał. Podczas 1 dnia treningów był 32,21 i 20, kiedy nie oddało skoków 17-18 (zależy od serii) od niego wyżej sklasyfikowanych w PŚ, dzień później 22, 35, 31 i tutaj było lepiej to tylko 2-3 skoczków wyżej od niego klasyfikowanych nie wystartowało.

  • dervish profesor

    W poprzednim poście przez pomyłke zwrócilem sie do Pavla oczywiscie, tekst był skierowany do Emila.

    Emil zadajesz pytanie na które nie znam odpowiedzi.

    Mozna się domyslać, że byc moze zdecydowała slaba forma na treningach, a może juniorzy przegrali swoje szanse słabymi startami w PK, a może Stefan dostał powołanie na podstawie dobrych występów w seriach treningowych podczas MŚ (bo tam oddawał rzeczywiscie bardzo dobre skoki).

    Nie wiem jak było, wiem ze mimo iż w Skandynawii Stefan wypadł słabo to przed tymi konkursami jego nominacja nie budziła we mnie kontrowersji. Juniorzy po prostu nie dali żadnego poważnego pretekstu żeby powołać ich kosztem Stefana.

  • EmiI profesor
    @dervish

    Ok super. Wtedy był w wysokiej formie, pojechał na dwa konkursy PŚ, potem na MŚ i się okazało że na MŚ nie ma żadnych szans na miejsce w konkursie. Ok w porządku, tylko czemu nie został odesłany na sprawdzian w PK który mógłby wyłonić 6 na Skandynawie? Jak był taki mocny to raz dwa by wygrał i byłoby po gadaniu.

  • dervish profesor

    A ja pamiętam dwa konkursy PK w Słowenii kilka tygodni przed MŚ w których Stefan zdeklasował Benedików, Semeniców, Kraftów i resztę czołowki PK.

    I pamiętam jak chwile póżniej ci sami skoczkowie nie dawali szans naszym juniorom również w PK.
    Pawel
    No nie mów że, wygrana z nimi nie była wystarczjącym wyzwaniem i motywacja dla naszych juniorów , dla których byłaby jednym z większych sukcesów w ich dotychczasowej karierze.

  • EmiI profesor
    @dervish

    Simon Ammann w ciągu 2 tygodni był w stanie zajmować miejsca w II dziesiątce na PK i podium w LGP. Jego słabe skoki treningowe i podia w zawodach już są słynne. Każdy kto się interesuje boksem wie że są zawodnicy co się męczą z średniakami by potem z równymi sobie dać kapitalną walkę. Podświadomość, odgrywa dużą rolę, często zawodnik kiedy nie walczy o nic wielkiego, próbuje się pobudzać, mobilizować bardziej niż kiedy indziej ale robi średni wynik a kiedy przychodzi stawka nagle wszystko mu wychodzi. Konkursy PK były wtedy długo przed MŚ. Pamiętam że wtedy był konkurs PK w Wiśle. Stefan nie miał żadnych szans by wejść do czwórki. To zamiast odesłać go na PK na sprawdzian z zapleczem to trenował w Val Di Femme. Czesi nie mieli oporów by zamienić Koziska na Hajka.

  • dervish profesor

    Wielcy skoczkowie bez względu na to w jakich zawodach startują zawsze starają sie wykonać dwa dobre skoki. Nie jest istotna ranga zawodów, ważna jest powtarzalność i przekonanie że wykonuje sie swoją pracę jak można najlepiej.

    Co do braku motywacji naszych juniorów, nie wierzę w to ze nie mieli motywacji do dobrego skakania. Nie wierzę że byli na tyle zadufani iż uważali ze nalezą się im starrty w PŚ i na MŚ. W poprzednim sezonie nie pokazali nic co mogloby predystynować ich do awansu do kadry A.

    Jak nalezy podchodzic do rywalizacji o kadrę A pokazało zaplecze słoweńskie. Dla nich starty w PK nie były zadna ujmą, wygrywali te zawody jak chcieli a nasi juniorzy byli dla nich jedynie bezbarwnym tłem.

    Za to Stefan Hula tym samym Słoweńcom kilka razy pokazął gdzie raki zimują. Pokonał ich wszystkich dwukrotnie i to na ich własnym terenie. Już choćby ten przykład pokazuje jak wielka różnica była miedzy Stefanem a naszymi juniorami i dlaczego Stefan zasłużył na wyjazd na MŚ jako numer 6.

  • EmiI profesor
    @dervish

    Czasem natura ludzka jest tak skonstruowana że kiedy wiesz że o nic nie walczysz, to choćbyś nie wiem jakie wewnętrzne pranie mózgu byś sobie robił nic z tego nie wyjdzie. Już wole takich co odpuszczają kiedy nie mają o co walczyć, niż kiedy przychodzi walka o stawkę puchną. Już pomijając tego Hule, którego pamiętam zawsze odsuwali od startów dopiero po spektakularnych wyczynach typu Sapporo 2012 (zwykłe nie wchodzenie do 30 to było za mało) to świat narciarski taki piękny i idealny nie jest. Pod LGP w Courchevel napisałem post, o tym jakie rzeczy się robi by ktoś pojechał na wycieczkę. Jedni w różnych dyscyplinach narciarskich byli w kadrze bez wyników przez kilka lat, bo mieli znajomości a inni bez tych znajomości, byli wywalani z kadry juniorskiej po pierwszym roku, mimo że sezon wcześniej byli najlepszymi juniorami w kraju, a teraz chorowali na co mieli papiery, i nie mogli tak startować jak wcześniej.

  • dervish profesor
    @Emil

    To smutne co piszesz i jezeli prawdą by było, ze junorzy stracili motywację i stąd takie słabiutkie wyniki w startach w seniorskich zawodach PK (tych po MŚJ) to by znaczylo, że wiele w sporcie nie osiągną. Dla mnie to byłby przejaw braku ambicji i profesjonalizmu.

    Każdy sportowiec powinien w każdym swoim starcie dawać z siebie wszystko, zwłaszcza taki junior bedący na dorobku i walczący o swoja przyszłość i awans w hierarchii kadry narodowej.

    A starty w OOM-ach, no cóż, taka jest specyfika polskiego sportu i uwarunkowania budżetowe, widocznie PZN-owi trudno to przeskoczyć i niestety każdy junior bez względu na to jakie ma aspiracje musi przejść przez te starty. :(

    Nie znaczy to jednak, że ma te starty olewać. Adam Małysz nigdy nie lekceważył MŚP mimo ze na krajowym podwórku przez większą część kariery przerastał o kilka klas najgroźniejszych rywali.

  • gina profesor
    dervish

    Rozbawiłeś mnie. Aż głupio to pisać. Nie jestem fanką Austriaków, ale to, czego im nie można odmówić to jest ambicja i to, że oni celują w tytuły na IO, startują dużo częściej niż Hula (choćby dlatego, że skaczą zawsze w II serii) i temu poświęcają czas teraz - poza tym tyle osiągnęli, że tytuł w LGP to dla nich w porównaniu z IO niewiele. Itd. Itp. więc porównywanie nie ma sensu. Poza tym - skoro takie ważne jest wypełnienie planów treningowych, to dlaczego Hula tego nie robi teraz? Bardzo by mu się trening przydał...

  • EmiI profesor
    @dervish

    Chodziło głownie o to że Murańka po MŚJ kiedy zdobył medal zamiast jechać na PŚ wystartował na OOM. Chyba nikomu poza trenerami klubowymi to nie pasowało. Nawet Mateja też w wywiadzie dla SF (taka seria była, że SF po sezonie rozmawiało z kim się da) że juniorzy po MŚJ, kiedy się zorientowali że PŚ zobaczą jak świnia niebo bez względu na wszystko (głównie przez OOMy) to się stracili jakąkolwiek motywacje i kiedy stwierdzili że nie mają szans walki o MŚ uznali że jest po sezonie...I doszło do tego o czym piszę o kilku lat. Obwożenie zawodników co zdobywają punkty w PŚ w co 5-6 starcie, gdy inni co walczą o podium PK czy MŚJ nie dostają szans skutkuje 2xD. Demotywacja u tych z niższej ligi. I demoralizacja skaczącego w PŚ.

  • dervish profesor

    @ gina - a jaka masz gwarancję, ze Biegunowi nie zaszkodziłoby odejście od przyjętego planu treningowego i niezaplanowane w nim starty w LGP?

    Moim zdaniem to jest duzo bardziej prawdopodobne.
    Analogicznie mozna powiedzieć że dużo bardziej prawdopodobne jest, ze Stefan zima będzie skakał dużo lepiej niż teraz.

    Starty w letniej GP służą również poprawie techniki i koordynacji , tu nie wynik jest najważniejszy.

    Pozwólcie juniorom realizować cele założone na zgrupowaniach i pozwólcie kadrze A realizować cele założone w startach w LGP.

    W sezonie zimowym przede wszystkim liczyła się będzie forma i czasami związkowa polityka startowa (juniorzy) na którą trener Kruczek wpływu nie ma.

    Każdy będzie startował zgodnie ze swoim rankingiem krajowym. Najlepsi w PŚ, słabsi w PK , a my będziemy trzymali kciuki za wszystkich naszych reprezentantów startujących na wszystkich arenach, no chyba że ktoś zamiast naszym woli kibicować przeciwko nim. Ale taki kibic raczej nie powinien mienić się kibicem reprezentacji Polski.

  • dervish profesor

    @Gina a dlaczego mam nie porównywać Huli z Morgim? Obydwaj podobnie jak i cała reszta skoczków są obecnie w fazie przygotowań do sezonu zimowego. Obydwaj realizują plany szkoleniowe.
    Celem każdego skoczka jest aby przygotować szczyt formy na zimę. A to czy ktoś będzie mierzył w medale olimpijskie czy w wygrane w PK albo w starty i dobre miejsca w PŚ zalezy od jego możliwości i talentu. Ważne aby wykorzystać swoje możliwości na maksimum.

    Zapchajdziura - co to za termin? Słownikowo to jest osoba która wypełnia luki z braku lepszych kandydatów. Więc można by za zapchajdziurę uważać każdego kto zajmuje aktualnie miejsce nr 7 w kadrze, mało tego każdego kto zajmuje miejsce nr 4 w drużynie. Tylko po co używać do tego obraźliwych sformułowań? Wszak to nie zapchajdziury wina, że lepszego kandydata na daną chwilę nie ma.

    Ja nie bronie Stefana dlatego, że jest moim ulubieńcem (bo nim nie jest), bronię go bo nalezy mu się szacunek jako reprezentantowi Polski. To nie jego wina, ze jest na tyle dobrym sportowcem, ze zasługuje na miejsce w kadrze. Narwanych pseudokibiców najbardziej boli jego wiek. W poprzednim sezonie Hula był zdecydowanie lepszy od Murańki czy Zniszczoła. Wystarczyło porównać ich wyniki w PK , ale nikt nie wyzywał Murańki od buloklepów. Mało tego krzykacze rozpętali histerię nad nieobecnością Murańki w kadrze, nie przeszkadzało im ze jest słabszy od Huli. A ja się pytam od kiedy to o nominacjach do kadry decyduje wiek?

    Teraz rolę Murańki przejął Biegun. Chłopak błysnął niezłą formą (możliwe nawet że był troszeczkę lepszy od Stefana) w końcówce poprzedniego sezonu. W obecnej fazie przygotowań był nawet duzo lepszy od Stefana a nawet od Żyły. Wszyscy życzymy dobrze Biegunowi, oby podtrzymał swoja dyspozycję do zimy. Stefan na pewno w zimę będzie skakał duzo lepiej niż skacze obecnie, czy Biegun również będzie skakał dożo lepiej? Okaże się. Na razie wypadł okazale na tle będących w róznej fazie przygotowań rywali.
    Zima zweryfikuje kto z nich w której kadrze powinien startować. Zadecyduje forma i niestety w przypadku Bieguna dodatkowy wpływ na jego powołania będą miały odgórne regulacje dotyczące reprezentacji na MŚJ. Póki co zamiast zwalać kłody pod nogi, życzliwie kibicujmy wszystkim naszym reprezentantom aby w zimę byli w najwyższej możliwej dyspozycji. Wtedy każdy polski kibic będzie zadowolony.

  • Pavel profesor
    @gina

    Skoki Huli mi zwisają, jest to zawodnik numer ileś tam i jeżeli Murańka, Biegun, Zniszczoł czy Ziobro będą w niezłej formie, to zostaną mu tylko starty w PK. On w tym LGP robi za zapchajdziurę, jeździ bo nie ma kto i tyle, nie wiem po co to roztrząsać.

  • gina profesor
    Pavel

    A ja zgadzam się w 100% z Xellosem, że niekoniecznie Biegun, ale inni młodzi skoczkowie mogą jechać, by zdobywać doświadczenie startowe w poważnym konkursie,itp...
    ciągle odwołujesz się do zimy - masz jakąś gwarancję, że jak on przyjdzie to skoki Huli będą ok? Czy myślisz, że wtedy to już o tyvh letnich nie będzie pamiętał?

  • Pavel profesor
    @EmiI

    Jako, że zapewne musieli rezerwować miejsca, skład był zgłoszony sporo wcześniej, a w Wiśle Hula nie skakał tak fatalnie jak obecnie, a jakąś zapchajdziurę wziąć musieli.

    Nie to żebym bronił tego zawodnika czy co, ale to tylko lato, a zimą do PŚ, przy założeniu, że nie powtórzy się scenariusz kolejnej spartolonej zimy i tak będzie za słaby. Co za tym idzie, jego forma nie będzie miała wielkiego znaczenie i pewnie powalczy co najwyżej w PK.

  • Xellos profesor
    Hula

    zraża do siebie kibiców z prostej przyczyny. Jeździł na zawody niesłusznie. I bez pardonu, zawsze go Tajner w studio wymienia jako pewniaka do składu, mimo iż jeszcze się żadne treningi wewnętrzne nie odbyły hehe

    Dervish od kiedy tu pisze broni Huli - nic nowego. Jemu nic nie przeszkadza, nawet jak Stefek klepnie bulę :)

    Mam nadzieje, że nadchodzącej zimy, Biegun będzie w takiej formie, że żadne Tajnery S.A. nie przeszkodzą mu się znaleźć w składzie na PŚ.

    Co do "zapchajdziury". Obecnie mamy tak wielu skoczków, że przy porównywalnym klepaniu buli do Stefana, lepiej posłać kogoś 10 lat młodszego :) To nie są czasy Małysza, co po prostu i tak nie było kogo posłać to niech tam klepią zeskok ci co są. Teraz jest DUŻY wybór, Dervish już zeszłego sezonu używał argumentu, że Hula jedzie zasłużenie bo na treningach skakał tak jak inni klepacze, ojej a może 2m dalej skoczył i wielkie zasłużenie hihi. Tylko, że nie dostrzega różnicy wieku, dla mnie to zupełnie inna bajka jak bulę klepnie Murańka czy Zniszczoł a Hula. Jak nie uwzględnia się przy ocenie skoczka wieku, to faktycznie można mieć takie poglądy potem, że staremu kozakowi wypada to samo co młodym :)

  • EmiI profesor

    Nie miałem nic przeciwko startom w Huli w Szwajcarii i Francji, nawet te dwa nieudane kwalifikacje specjalnie nie zrobiły na mnie wrażenie, ale z postu tego Japończyka wynika że pojedzie też do Hakuby. To już wydaje się dziwne. Rozumiem że plan treningowy Bieguna może być taki i owaki, i nie powinno się go zmieniać ale Hula chce osiągnąć wysoką formę zimą poprzez ciągłe starty? Chociaż Miętusowi rok temu to się udało...

  • starysceptyk doświadczony

    dervish
    Merytorycznie masz rację ale za sformułowanie "polskojęzyczni pseudokibice" powinieneś dostać dożywotniego bana. To język nienawiści i wykluczenia. Na Onecie tak piszą tylko najgorsi.

  • Pavel profesor
    @gina

    Wyniki letnie, nie są żadną weryfikacją planów treningowych, spójrz choćby na Bardala, który co roku latem skacze fatalnie, ale za to zima jest w czołówce. Austriacy kompletnie olewają LGP i wystawiając 3 sort i nie przeszkadza im to zima skakać bardzo dobrze.

    Co do Huli to mi kompletnie nie robi różnicy kto robi za skoczka nr. 7 w naszej kadrze, juniorzy trenowali, to wzięli jakąś tam zapchajdziurę i tyle.

  • gina profesor
    dervish

    ależ nie porównuj Huli czy Bieguna z Gregorem czy Morgim. Oni są na zupełnie innym etapie swoich karier, mają inne cele na sezon. Austriacki na bank myślą o złocie na IO, zwłaszcza Gregor i skacze wiele sezonów na pełnych obrotach....

  • gina profesor
    Pavel

    No i proszę - znowu zgadzam się z ZKubą
    tak okiem laika - jeżeli jest plan treningowy, to chyba zakłada on jakiś wyniki w postaci miejsc w konkursach, czy też nie? No bo po czym można sprawdzić, że wszystko dobrze przebiega? I jeżeli coś się dzieje nie tak, to czy nie powinno się czegoś w nim zmienić? Czasem nawet zmienia się konstytucję, a planów treningowych nie można? Zimą zmienia się plany i wycofuje skoczka z PŚ by w spokoju potrenował. Przecież wszyscy są omylni, trenerzy też, może to znaczy, że akurat w przypadku tego zawodnika trzeba coś zmienić, coś w spokoju przećwiczyć? Wytłumacz, jaki jest sens w tej chwili w wożeniu go na zawody. Przecież już wszyscy wiedzą jak skacze?

  • Pavel profesor
    @ ZKuba36

    No widocznie jesteś, skoro nie potrafisz zrozumieć. Chodzi o to, że każdy zawodnik ma opracowany plan treningowy na całe lato i nie ważne czy wygrywa czy przegrywa powinien się go trzymać, a nie poświęcać go, aby na starty. Zrozumiałeś już?

  • ZKuba36 profesor
    @Pavel.

    Pewno jestem zbyt tępy ale w żaden sposób nie mogę cię zrozumieć.
    Czyli wg. ciebie jeżeli ktoś skacze w lecie bardzo dobrze to znaczy, że powinien natychmiast przerwać skakanie na zawodach i wziąć się za intensywny trening, bo to tylko lato?
    Jeżeli w lecie ktoś skacze fatalnie, to nie powinien trenować tylko np. jeździć sobie na wycieczki, bo to tylko lato?
    Wytłumacz mi to łopatologicznie, proszę. Może zrozumiem.

  • ... doświadczony

    Cóż, Stefana naprawdę stać na punktowanie. Może jest przeciętniakiem (w przeciwieństwie do wspaniałego Stocha, bardzo dobrego Kota czy na przykład zagranicznego, bardzo dobrze zapowiadającego się Deschwandena), ale w takiej Korei czy Kazachstanie nosiliby takiego na rękach, bo jego naprawdę stać na kwalifikowanie się do finałowej trzydziestki. Dajcie sobie spokój i zauważcie w końcu sukcesy naszych skoczków, a nie porażki w SEZONIE LETNIM.

  • korus doświadczony

    Dajcie spokój, historia polskich skoków widziała już dużo gorsze "zapchajdziury" niż Stefan, poza tym nie widzę powodów do przejmowania się tym w lecie. Przejmować będzie się można gdy będzie zabierany w podobnej formie na PŚ zimą.

  • marro profesor

    Jezeli Ahonen jutro zapunktuje to bedzie to jego 4 z kolei konkurs w 30 tegorocznej LGP, ostatnio takiej sztuki dokonał w 2002 roku. Fin w ostatnich sezonach gdy skakał zazwyczaj olewał lato.
    Co do Polaków to już 4 z kolei dobry sezon w LGP, tylko pytanie jak przełożą go na zimę, bo przypomnę tutaj niektórym, że to jednak zima jest najważniejsza a nie letnie popisy.

  • M_B profesor
    @Fan sa

    Z tym, że stać na punkty w najwyższej randze Stefana to Pavel ma rację, wszak Stefan zdobył ponad 200 punktów w sumie w Pucharze Świata, a w LGP w jego najlepszym sezonie zdobył 123 pkt z 7-miu startach, z czego tylko w jednym nie punktował.

    Osobiście sam nie należę do zwolenników Huli i średnio mnie cieszy jego wystawianie w najwyższej randze, ale przy Zapotocznym i starszym Kocie to to jest i tak zawodnik naprawdę wysokiej klasy, choć ja go widzę tylko jako regularnego kontynentalowca akurat w chwili obecnej i nikogo już chyba więcej.

  • EmiI profesor

    Hula właśnie jest takim zawodnikiem jak Bachleda czy Śliż jakiś czas temu. Właśnie w wieku obecnego Huli byli takimi solidnymi kontynentalowcami, z aspiracjami na zapchaj dziurę w składzie i nawet walkę o punkty PŚ. Hula jest nawet lepszy od nich ale konkurencje też ma nieporównywalnie większą.

  • Pavel profesor
    @stochomanka

    Serio, już tak nie szalej. Rozumiem takie pisanie o J. Kocie czy jego kumplu Zapotocznym, ale Hula to co prawda przeciętniak, ale stać go na punktowanie w PŚ, a więc jakiś tam poziom reprezentuje. Już nawet nie wspomnę, że to bardzo solidny skoczek na kontynentalne, który może śmiało wygrywać tam zawody.

  • Pavel profesor
    @ grzechoo17

    W lecie to on przede wszystkim ma trenować, a nie się "przyzwyczajać", jak w zimie będzie w wysokiej formie to żadne "przyzwyczajenie" potrzebne mu nie będzie.

    Niektórzy tu zapominają, że to tylko lato i teraz jest okres, w którym buduje się fundamenty pod zimową formę, już kiedyś Kot i Kubacki się przejechali na tym, że zamiast trenowac, startowali i walczyli o limity latem.

  • anonim
    @Pavel

    Zamiast Huli mógł pojechać Biegun, który jest również w dobrej formie i zamiast na jakieś zgrupowania juniorów powinien jeździć na LGP. Niech sie przyzwyczaja do rywalizacji z najlepszymi.

  • anonim

    Janne Ahonen wygrał kwalifikacje.Jak wygrał to mi łza w oku zakreciła.Kwalifikacje nic wielkiego ale wielki skoczek jakim jest Janne Ahonen.Niedługo już go nie bedzie skoczył jako pierwszy człowiek na swiecie 240m co prawda z upadkiem ale skoczył.AHONEN JEST WIELKI i wielki zostanpie nawet jak zakonczy kariere tak jak goldberger dla mnie zostanie WIELKI.Wiec cieszmy sie że możemy go ogladac

  • anonim

    Pavel ma racje. Zamiast się cieszyć że mamy drużyne skoczków narciarskich jakiej nigdy w histori nie mieliśmy i pisać o liderach tej drużyny to ciągle czytam biadolenie o najsłabszym naszym skoczku na danych zawodach.

  • Pavel profesor
    @EmiI

    Zapewne tak, ale Szwajcaria to jest pakiet z Francją, czyli składu nie zmieniali, a co za tym i ten nieszczęsny Hula został. Już nawet abstrahując do tego czy mogli go wymienic czynie, to szczerze mówiąc kompletnie nie rozumiem płaczu o zawodnika nr. 7 i to w zawodach tak niskiej rangi.

  • EmiI profesor
    @pavel

    Juniorzy już zgrupowanie skończyli najwidoczniej, bo są zgłoszeni (w mniejszości ale zawsze) do FIS Cupu w Zakopanem. I nawet dziś skoki treningowe odpuścili.

  • Pavel profesor

    Co wy o tego Hule tak płaczecie, to tylko lato, a więc niech sobie jeździ ile tylko chce. Co za różnica kto robi za tego 7 w jakimś śmiesznym LGP, lepiej porozmawiać np. o Ziobrze i jego świetnej formie, a ciągle jechać po Huli.

    Juniorzy mają teraz zgrupowanie, a więc jechać nie mogą, to z musu trzeba było kogoś zabrać, padło na Hulę.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl