LGP w Niżnym Tagile: Jakub Janda wygrywa, Biegun na podium!

  • 2013-09-15 16:43

Jakub Janda wygrał niedzielny konkurs Letniej Grand Prix w Niżnym Tagile. Czech zwycięstwo zapewnił sobie skokami na 129 oraz 127m. Na drugim stopniu podium stanął Jernej Damjan (126,5 i 127,5m), a trzecie miejsce zajęli ex aequo Krzysztof Biegun (127 i 125m) oraz Anders Bardal (126,5 i 125,5m).

Jakub JandaJakub Janda
fot. Horst Nilgen/FIS

Tuż za podium znaleźli się dziś Denis Korniłow (129 i 126,5m), Antonin Hajek (121,5 i 127,5m) oraz Reruhi Shimizu (126,5 i 125,5m).

Z Polaków w czołowej dziesiątce zmieścili się jeszcze ósmy dziś Stefan Hula (124 i 123,5m) oraz dziesiąty - Aleksander Zniszczoł (122,5 i 124m).

Po pierwszej serii wysoką, piątą, lokatę zajmował Jan Ziobro, który uzyskał 126,5m, jednak Polak został zdyskwalifikowany za nieprzepisowy kombinezon.

Pozostali polscy skoczkowie również spisali się nieźle. Bartłomiej Kłusek był dziś 22. po skokach na odległość 120,5 i 121,5m, a Krzysztof Leja zakończył zmagania na 29. pozycji (118 i 119,5m).

Krzysztof Biegun jest aktualnie drugi w klasyfikacji Generalnej Letniej Grand Prix i traci do prowadzącego Andreasa Wellingera tylko 50 punktów.

Kolejne konkursy Letniej Grand Prix w kazachskich Ałmatach już za tydzień (21 i 22 września).

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki po I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Letniej Grand Prix...»

FOTORELACJA


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (21308) komentarze: (196)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan 28.09.2013

    Polacy "55" rankingu WRL - po 8 konkursach LGP 2013:

    2.K.STOCH -..-.- 1180 pkt
    14.M.KOT --.--.--- 672
    18.P.ŻYŁA -------- 538
    36.D.KUBACKI ..- 218
    30.K.BIEGUN -.-.- 291
    39.J.ZIOBRO --.-- 212
    51.S.HULA --.--.-- 110
    52.K.MIĘTUS --.-- 103
    55.A.ZNISZCZOŁ - 94

    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL:

    44.R.Koudelka --- 149
    45.K.Geiger ------ 142
    46.G.Deschwande.133
    47.A.Hajek ------- 132
    48.V.Descombes--123
    49.M.Schmitt --.-- 114
    50.S.Colloredo ..- 111
    ------------
    51.S.HULA --.--.-- 110
    52.K.MIĘTUS --.-- 103
    --------------
    53.R.Justin --.--.--- 97
    54.J.Ahonen ------- 96
    -------------------
    55.A.ZNISZCZOŁ - 94
    -------------------

    Najbliżej "55" rankingu WRL:

    56.M.Mechler ------ 83
    -----------------
    57.K.MURAŃKA -..- 78
    -----------------
    58.Y.Watase ---.--- 70
    59.M.Boyd-Clowes..69
    59.M.Kraus -.-.-.-.- 69
    61.L.Asikainen -...- 68
    --------------
    62.B.KŁUSEK ------ 60
    --------------
    63.A.Pograjc -.-.-.- 59
    64.D.Wenig ---.---- 47
    65.I.Hazetdinov --- 43
    66.D.Bresadola ...- 42
    67.K.Nurmsalu ....- 40
    68.A.Romaszow -.- 37
    68.N.Dezman -.-.-- 37
    68.D.Queck --.--.-- 37
    71.N.Alexander ...- 36
    72.M.Maksimoczkin.34
    73.P.Kaelin -.-.-.-.- 32
    74.I.Rosliakov -.-.- 31
    75.J.Kobayashi -.-- 28
    75.M.Eisenbichler - 28
    77.J.Maylander -.-- 27
    78.K-R.Elverum --- 25
    79.O.Muotka -.--.-- 21
    79.P.Frenette --.--- 21
    81.S.Leyhe -.-.-.-.- 20
    82.S.Suzuki -.-.-.-- 17
    83.A.Morassi -.-.-.- 15
    -----------
    84.K.LEJA ----.----- 13
    85.G.MIĘTUS ------ 11
    ---------------
    85.K.Sakuyama -.- 11

    ==========
    00.J.Happonen -.-.-- 9
    00.V.Swensen -..-..- 9
    00.B.Sedlak --.--.--- 6
    00.T.Naglic -----.---- 0
    00.M.Grigoli ----.---- 0
    00.D.Judez -----.---- 0
    00.R.Hrgota ----.---- 0
    00.K.Ito --.--.--.--.-- 0

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan 28.09.2013

    Ilość zawodników w ,,55,, rankingu WRL - po 8 konkursach LGP 2013:

    1.POLSKA -.-.-- 9 - awans o 1 zawodnika w stosunku na koniec I periodu
    2.Austria ---.--- 8
    3.Niemcy -.-.-.- 7 - spadek o 2
    3.Słowenia -.-.- 7 - awans o 1
    5.Czechy -.-.-.- 6 - awans o 1
    5.Norwegia ....- 6
    7.Japonia -..-..- 4 - spadek o 1
    8.Szwajcaria ... 2
    8.Rosja --.-.-.-- 2
    10.Francja ----- 1
    10.Włochy -....- 1
    10.Finlandia ...- 1
    10.Bułgaria ---- 1
    --------------------
    00.Kanada -----
    00.Estonia -....-


    Miejsca w "55" rankingu WRL:

    1.POLSKA -.-.-- 02 - 14 - 18 - 30 - 36 - 39 - 51 - 52 - 55
    2.Austria ---.--- 01 - 15 - 20 - 28 - 35 - 37 - 38 - 43
    3.Niemcy -.-.-.- 04 - 05 - 07 - 11 - 22 - 45 - 49
    3.Słowenia -.-.- 08 - 10 - 16 - 21 - 31 - 34 - 53
    5.Czechy -.-.-.- 13 - 33 - 40 - 42 - 44 - 47
    5.Norwegia ....- 03 - 06 - 09 - 23 - 25 - 27
    7.Japonia -..-..- 17 - 19 - 26 - 32
    8.Szwajcaria ... 11 - 46
    8.Rosja --.-.-.-- 24 - 29
    10.Francja ----- 48
    10.Włochy -....- 50
    10.Finlandia ...- 54
    10.Bułgaria ---- 41
    --------------------
    00.Kanada -----
    00.Estonia -....-

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan 28.09.2013

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL - po 8 konkursach LGP 2013:

    2.K.STOCH -..-.- 1180 pkt
    14.M.KOT --.--.--- 672
    18.P.ŻYŁA -------- 538
    36.D.KUBACKI ..- 218
    30.K.BIEGUN -.-.- 291
    39.J.ZIOBRO --.-- 212
    51.S.HULA -.-.-.-- 110
    52.K.MIĘTUS --.-- 103
    55.A.ZNISZCZOŁ - 94

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    57.K.MURAŃKA -..- 78
    62.B.KŁUSEK ------ 60
    84.K.LEJA ---.--.--- 13
    85.G.MIĘTUS ------ 11

  • jozek_sibek profesor
    Najwiecej wygranych w jednym sezonie w histori

    19 sezonów (1994 - 2012):

    1.J.Ahonen --.-.-.-.-- 5 zwycięstw - 2000 ... 8 konkursów odbyło się
    2.A.Widhoelzl -.--.-.- 5 zwycięstw - 2002 ... 6
    3.G.Schlierenzauer - 5 zwycięstw - 2008 - 10
    4.T.Morgenstern ....- 5 zwycięstw - 2011 - 11 (5 zwycięstw w 5 pierwszych zawodach)
    5.M.Harada -----.---- 4 zwycięstw - 1998 ... 6
    6.A.Małysz ---.---.--- 4 zwycięstw - 2004 ... 7
    7.J.Janda --.---.---.-- 4 zwycięstw - 2005 ... 7
    8.A.Małysz ------.---- 4 zwycięstw - 2006 ... 8
    9.T.Okabe ----------- 3 zwycięstw - 1994 ... 3
    10.M.Harada --.-.-.-- 3 zwycięstw - 1997 ... 5
    11.T.Morgenstern --- 3 zwycięstw - 2007 - 10
    12.S.Ammann ---.--- 3 zwycięstw - 2009 ... 9
    13.D.Ito ---.----.----- 3 zwycięstw - 2010 ... 9
    14.A.Małysz -.--.--.-- 3 zwycięstw - 2010 ... 9
    15.K.Stoch --.---.---- 3 zwycięstw - 2010 ... 9
    16.A.Wank ---.---.--- 3 zwyciestw - 2012 ... 9

  • jozek_sibek profesor
    Podium LGP w histori

    19 sezonów (1994 do 2012) + 8 konkursów sezonu 2013:

    144 - konkursy
    ---------------
    146 - pierwsze miejsca
    144 - drugie miejsca
    147 - trzecie miejsca
    ----------------
    W kolejnych sezonach:

    1994 ... 3 pierwsze ... 3 drugie ... 3 trzecie ... 3 konkursy
    1995 ... 4 pierwsze ... 4 drugie ... 4 trzecie ... 4
    1996 ... 5 pierwsze ... 5 drugie ... 5 trzecie ... 5
    1997 ... 5 pierwsze ... 5 drugie ... 5 trzecie ... 5
    1998 ... 6 pierwsze ... 6 drugie ... 8 trzecie ... 6
    1999 ... 5 pierwsze ... 5 drugie ... 5 trzecie ... 5
    2000 ... 9 pierwsze ... 7 drugie ... 8 trzecie ... 8
    2001 ... 7 pierwsze ... 7 drugie ... 7 trzecie ... 7
    2002 ... 6 pierwsze ... 6 drugie ... 6 trzecie ... 6
    2003 ... 4 pierwsze ... 4 drugie ... 4 trzecie ... 4
    2004 ... 7 pierwsze ... 7 drugie ... 8 trzecie ... 7
    2005 ... 8 pierwsze ... 9 drugie ... 7 trzecie ... 8
    2006 - 10 pierwsze - 10 drugie - 11 trzecie - 10
    2007 - 10 pierwsze - 10 drugie - 10 trzecie - 10
    2008 - 10 pierwsze - 10 drugie - 10 trzecie - 10
    2009 ... 9 pierwsze ... 9 drugie ... 9 trzecie ... 9
    2010 ... 9 pierwsze - 10 drugie ... 8 trzecie ... 9
    2011 - 11 pierwsze - 11 drugie - 11 trzecie - 11
    2012 ... 9 pierwsze ... 9 drugie ... 9 trzecie ... 9
    2013 ... 9 pierwsze ... 7 drugie ... 9 trzecie ... 8

    Podwójne miejsca zawodnicy zajęli:

    Sezon 1998
    16.08.1998 - Hinterzarten - 3 miejsce - H.Jaekle i A.Herr
    13.09.1998 - Hakuba --.-.-- 3 miejsce - M.Schmitt i R.Schwarcenberger

    Sezon 2000
    14.08.2000 - Courchevel -- 1 miejsce - J.Ahonen i H.Miyahira

    Sezon 2004
    04.09.2004 - Zakopane -..- 3 miejsce - J.Janda i B-E,Romoeren

    Sezon 2005
    11.09.2005 - Hakuba --.--.- 2 miejsce - W.Loitzl i T.Morgenstern

    Sezon 2006
    26.08.2006 - Zakopane -..- 3 miejsce - A.Bardal i J.Dmjan

    Sezon 2010
    13.08.2010 - Courchevel -- 2 miejsce - D.Zauner i T.Morgenstern

    Sezon 2013
    24.08.2013 - Hakuba --.--.- 1 miejsce - N.Kasai i J.Damjan
    15.09.2013 - Niżny Tagil ..- 3 miejsce - K.BIEGUN i A.Bardal

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium LGP w histori

    19 sezonów (1994 do 2012) + 8 konkursów sezonu 2013:

    1.Austria -.-.- 40 - 40 - 28 --- 12 zawodników
    2.Japonia ---- 26 - 17 - 23 --- 11 zawodników
    3.POLSKA ...- 23 - 16 - 17 -...- 8 zawodników
    4.Niemcy ....- 13 - 11 - 15 --- 15 zawodników
    5.Finlandia ..- 12 - 23 - 15 --- 12 zawodników
    6.Norwegia -- 11 - 10 - 16 --- 15 zawodników
    7.Szwajcaria .. 8 ... 8 ... 8 -...- 3 zawodników
    8.Czechy -.-.-- 6 ... 3 - 13 -...- 7 zawodników
    9.Słowenia -..- 5 ... 8 ... 8 -...- 8 zawodników
    10.Francja ---- 1 ... 2 ... 2 -...- 2 zawodników
    11.Włochy ....- 1 ... 1 ... 0 -...- 1 zawodnik
    12. USA ---.--- 0 ... 3 ... 1 -...- 2 zawodników
    13.Rosja ------ 0 ... 2 ... 1 -...- 2 zawodników

    Rozegrano 144 konkursy LGP i przyznano:

    146 - pierwsze miejsca
    144 - drugie miejsca
    147 - trzecie miejsca

    W tym okresie na podium LGP stawało 98 zawodników.

  • jozek_sibek profesor
    Podium LGP w XXI wieku

    12 sezonów (2001 do 2012) + 8 konkursów sezonu 2013:

    108 - konkursów
    -----------------
    109 - pierwsze miejsca
    109 - drugie miejsca
    109 - trzecie miejsca
    ----------------
    W kolejnych sezonach:
    ---------------
    2001 ... 7 pierwsze ... 7 drugie ... 7 trzecie ... 7 konkursów
    2002 ... 6 pierwsze ... 6 drugie ... 6 trzecie ... 6
    2003 ... 4 pierwsze ... 4 drugie ... 4 trzecie ... 4
    2004 ... 7 pierwsze ... 7 drugie ... 8 trzecie ... 7
    2005 ... 8 pierwsze ... 9 drugie ... 7 trzecie ... 8
    2006 - 10 pierwsze - 10 drugie - 11 trzecie - 10
    2007 - 10 pierwsze - 10 drugie - 10 trzecie - 10
    2008 - 10 pierwsze - 10 drugie - 10 trzecie - 10
    2009 ... 9 pierwsze ... 9 drugie ... 9 trzecie ... 9
    2010 ... 9 pierwsze - 10 drugie ... 8 trzecie ... 9
    2011 - 11 pierwsze - 11 drugie - 11 trzecie - 11
    2012 ... 9 pierwsze ... 9 drugie ... 9 trzecie ... 9
    2013 ... 9 pierwsze ... 7 drugie ... 9 trzecie ... 8

    Podwójne miejsca zawodnicy zajęli:

    Sezon 2004
    04.09.2004 - Zakopane -- 3 miejsce - J.Janda i B-E,Romoeren

    Sezon 2005
    11.09.2005 - Hakuba ----- 2 miejsce - W.Loitzl i T.Morgenstern

    Sezon 2006
    26.08.2006 - Zakopane -- 3 miejsce - A.Bardal i J.Dmjan

    Sezon 2010
    13.08.2010 - Courchevel - 2 miejsce - D.Zauner i T.Morgenstern

    Sezon 2013
    24.08.2013 - Hakuba ----- 1 miejsce - N.Kasai i J.Damjan
    15.09.2013 - Niżny Tagil - 3 miejsce - K.BIEGUN i A.Bardal

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium LGP w XXI wieku

    12 sezonów (2001 do 2012) + 8 konkursów sezonu 2013:

    1.Austria -.-.-- 35 - 33 - 23 --- 10 zawodników
    2.POLSKA -...- 23 - 16 - 15 -...- 8 zawodników
    3.Niemcy -....- 10 - 10 ... 6 -...- 9 zawodników
    4.Norwegia --- 10 ... 8 - 13 --- 11 zawodników
    5.Japonia -.-.-.- 9 - 11 - 12 -...- 8 zawodników
    6.Szwajcaria ..- 8 ... 8 ... 7 -...- 2 zawodników
    7.Słowenia --.-- 5 ... 8 ... 8 -...- 8 zawodników
    8.Czechy --.-.-- 5 ... 2 - 13 -...- 5 zawodników
    9.Finlandia ----- 3 ... 8 ... 9 -...- 7 zawodników
    10.Włochy -..-.- 1 ... 0 ... 0 -...- 1 zawodnik
    11. USA -------- 0 ... 3 ... 1 -...- 2 zawodników
    12.Rosja -.-..-.- 0 ... 2 ... 1 -...- 2 zawodników
    13.Francja -....- 0 ... 0 ... 1 -...- 1 zawodnik

    Rozegrano 108 konkursy LGP i przyznano:

    109 - pierwsze miejsca
    109 - drugie miejsca
    109 - trzecie miejsca
    --------------------------
    W tym okresie na podium LGP stawało 74 zawodników.

  • jozek_sibek profesor
    Letnie Grand Prix

    Rok,ilość startujących Polaków w LGP,ilość punktujących

    Klasyfikacja generalna LGP

    1996 - wystepowało ... 4 - punktowało ... 1 zawodnik
    1997 - występowało ... 6 - punktowało ... 4
    1998 - występowało ... 3 - punktowało ... 2
    1999 - występowało ... 5 - punktowało ... 1
    2000 - występowało ... 3 - punktowało ... 2
    2001 - występowało ... 5 - punktowało ... 5 - 100 %
    2002 - występowało ... 6 - punktowało ... 3
    2003 - występowało ... 5 - punktowało ... 1
    2004 - występowało - 10 - punktowało ... 5
    2005 - występowało - 10 - punktowało ... 7
    2006 - występowało - 12 - punktowało ... 6
    2007 - występowało - 10 - punktowało ... 8
    2008 - występowało - 10 - punktowało ... 5
    2009 - występowało - 14 - punktowało - 11
    2010 - występowało - 12 - punktowało ... 9
    2011 - występowało - 13 - punktowało - 12
    2012 - występowało - 12 - punktowało ... 8
    2013 - występowało - 14 - punktowało - 12 - po 8 konkursach

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Pucharze Narodów - LGP

    Puchar Narodów w histori

    1994 - nie startowali
    1995 - brak danych (nie punktowali)
    1996 - 9 miejsce ... 133 pkt
    1997 - 8 miejsce ... 127
    1998-12 miejsce -.--- 7
    1999-13 miejsce -.--- 2
    2000 - 8 miejsce ... 113
    2001 - 5 miejsce ... 586
    2002 - 9 miejsce ... 137
    2003 - 8 miejsce ... 132
    2004 - 4 miejsce ... 999
    2005 - 8 miejsce ... 453
    2006 - 4 miejsce ... 902
    2007 - 2 miejsce ... 990
    2008 - 8 miejsce ... 497
    2009 - 7 miejsce ... 678
    2010 - 1 miejsce - 2173
    2011 - 2 miejsce - 1894
    2012 - 4 miejsce - 1172
    2013 - 2 miejsce - 1783 - stan 1.10.2013

  • jozek_sibek profesor
    Podsumowanie Polaków w LGP w histori

    Punktacja LGP 19 sezonów 1994 - 2012 + 8 konkursów 2013:

    Wszyscy Polacy-9928 pkt

    1.A.Małysz -..-.- 3208
    2.K.Stoch --.-.-- 1792
    3.M.Kot --------- 1023
    4.D.Kubacki ----- 694
    5.P.Żyła --.-.--.-- 491
    6.W.Skupień -...- 359
    7.K.Biegun --.-.-- 301
    8.R.Sliż --.-.-.-.-- 288
    9.S.Hula --.-.--.-- 264
    10.Ł.Rutkowski .. 236
    10.K.Miętus -.-.-- 236
    12.J.Ziobro -..-..- 226
    13.M.Bachleda ... 172
    14.B.Kłusek -..-.- 162
    15.A.Zniszczoł ... 124
    16.K.Długopolski - 79
    17.T.Byrt --.--.---- 72
    17.K.Murańka -...- 72
    19.R.Mateja --.-.-- 42
    20.M.Rutkowski ... 22
    21.Ł.Kruczek -..-.- 19
    22.G.Miętus ---.--- 16
    23.K.Leja --.-.--.-- 13
    24.T.Pochwała -....- 8
    25.J.Kot --.--.---.--- 5
    26.A.Galica --.--.--- 4

  • jozek_sibek profesor
    Podsumowanie Polaków w XXI wieku

    Punktacja LGP za ostatnie 12 sezonów(od 2001 do 2012) + 8 konkursów 2013:

    Wszyscy Polacy-9546 pkt

    1.A.Małysz -..-.- 2919 pkt
    2.K.Stoch --.-.-- 1792
    3.M.Kot --------- 1023
    4.D.Kubacki ----- 694
    5.P.Żyła --.-.--.-- 491
    6.K.Biegun --.-.-- 301
    7.R.Sliż --.-.-.-.-- 288
    8.W.Skupień -...- 276
    9.S.Hula --.-.--.-- 264
    10.Ł.Rutkowski .. 236
    10.K.Miętus -.-.-- 236
    12.J.Ziobro -..-..- 226
    13.M.Bachleda ... 172
    14.B.Kłusek -..-.- 162
    15.A.Zniszczoł ... 124
    16.K.Długopolski - 76
    17.T.Byrt --.--.---- 72
    17.K.Murańka -...- 72
    19.R.Mateja --.-.-- 42
    20.M.Rutkowski ... 22
    21.Ł.Kruczek -..-.- 16
    21.G.Miętus ---.--- 16
    23.K.Leja --.-.--.-- 13
    24.T.Pochwała -....- 8
    25.J.Kot --.--.---.--- 5

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów LGP 2013

    01 - konkurs mieszany ----- 27.07.2013 - Hinterzarten
    02 - konkurs indywidualny - 28.07.2013 - Hinterzarten
    03 - konkurs drużynowy ...- 02.08.2013 - WISŁA
    04 - konkurs indywidualny - 03.08.2013 - WISŁA
    05 - konkurs mieszany ----- 14.08.2013 - Courchevel
    06 - konkurs indywidualny - 15.08.2013 - Courchevel
    07 - konkurs indywidualny - 17.08.2013 - Einsiedeln
    08 - konkurs indywidualny - 23.08.2013 - Hakuba
    09 - konkurs indywidualny - 24.08.2013 - Hakuba
    10 - konkurs indywidualny - 14.09.2013 - Niżny Tagil
    11 - konkurs indywidualny - 15.09.2013 - Niżny Tagil

    1.Niemcy ------- 150-258-350-223-200-291-178-065-060-027-033 =1835 pkt
    2.POLSKA -.-...- xxx-104-400-184-xxx-172-221-242-186-145-129 =1783
    3.Słowenia -....- 175-082-300-042-125-057-011-117-198-071-125 =1303
    4.Japonia ---.--- 200-056-200-072-175-046-049-142-160-045-043 =1188
    5.Czechy ------- 000-073-250-090-000-036-072-060-057-107-160 = 905
    6.Norwegia --.-- xxx-042-100-018-xxx-056-024-xxx-xxx-201-099 = 540
    7.Szwajcaria --- 025-024-150-036-xxx-010-051-087-040-038-003 = 464
    8.Francja ------- 100-000-xxx-016-150-000-022-xxx-xxx-xxx-xxx = 288
    9.Rosja --------- 000-000-000-000-025-013-045-000-030-052-105 = 270
    10.Kanada -..-.- 125-002-xxx-000-100-018-005-006-011-xxx-xxx = 267
    11.Włochy --.--- 075-009-000-000-050-003-000-xxx-xxx-015-013 = 165
    12.Austria ------ 050-019-050-028-000-000-000-xxx-xxx-xxx-xxx = 147
    13.Finlandia ---- xxx-048-xxx-010-xxx-016-040-xxx-xxx-xxx-xxx = 114
    14.USA --.-..-.-- xxx-xxx-xxx-xxx-075-000-000-000-000-018-018 = 111
    15.Bułgaria -.-.- xxx-001-xxx-000-xxx-000-000-xxx-xxx-xxx-xxx = 001
    -------------
    16.Estonia --.--- xxx-000-xxx-000-xxx-000-000-xxx-xxx-xxx-xxx
    16.Kazachstan - xxx-000-000-000-xxx-xxx-000-000-000-000-000
    16.Słowacja -.-- xxx-xxx-xxx-000-xxx-xxx-xxx-000-000-xxx-xxx
    16.Korea -.-..-.- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-000-000-000-000-000
    -------------
    00.Ukraina -....- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Grecja -.-.-.- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx
    00.Szwecja -.-.- xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx

    000 - bez pkt PŚ
    xxx - nie startowali

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów LGP w Niżnym Tagile

    Miejsca zawodników w niedzielnym konkursie - 15.09.2013:

    1.Czechy -------- 01 - 06 - 13 -----.------ 160 pkt
    2.POLSKA -.-..-.- 03 - 08 - 10 - 22 - 29 - 129
    3.Słowenia -..-..- 02 - 12 - 17 - 26 - 27 - 125
    4.Rosja ---------- 05 - 09 - 19 - 20 - 23 - 105
    5.Norwegia --.--- 03 - 11 - 16 --.--.--.--.-- 99
    6.Japonia ----.--- 07 - 25 - 30 --.--.--.--.-- 43
    7.Niemcy -------- 15 - 21 - 24 --.--.--.--.-- 33
    8.USA ---.---.---- 14 ------------------------ 18
    9.Włochy -.-.-.-.- 18 ------------------------ 13
    10.Szwajcaria ..- 28 -----.------.-----.------- 3
    =============
    00.Kazachstan -- 2 - bez pkt LGP
    00.Korea -.-.-.-.- 2 - bez pkt LGP
    ----------
    8.Francja -------- nie startuje
    9.Kanada ---.---- nie startuje
    12.Austria ------- nie startuje
    13.Finlandia ----- nie startuje
    15.Bułgaria -.-.-- nie startuje
    -------------
    00.Estonia ---.--- nie startuje
    00.Słowacja --.-- nie startuje
    --------------
    00.Ukraina -..-..- nie startuje
    00.Grecja -.-.-.-- nie startuje
    00.Szwecja -.-.-- nie startuje

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-10-12 21:39:20 ***

  • jozek_sibek profesor
    Podium LGP 2013

    Indywidualnie po 8 konkursach:

    1.A.Wellinger -.-.-.-- 2 - 1 - 1
    2.J.Damjan ---.--.--- 1 - 1 - 0
    3.A.Bardal ---.---.--- 1 - 0 - 1
    3.K.BIEGUN --------- 1 - 0 - 1
    3.J.Janda ------------ 1 - 0 - 1
    6.R.Freitag --.-.-.-.-- 1 - 0 - 0
    6.N.Kasai -----.------ 1 - 0 - 0
    6.K.STOCH ----.----- 1 - 0 - 0
    9.M.KOT ------------- 0 - 2 - 0
    10.S.Ammann -.-.-.- 0 - 1 - 0
    10.T.Hilde --.-.-.--.-- 0 - 1 - 0
    10.A.Wank --.-.-.-.-- 0 - 1 - 0
    13.R.Koudelka ------ 0 - 0 - 1
    13.C.Kozisek --.--.-- 0 - 0 - 1
    13.M.Neumayer -.-.- 0 - 0 - 1
    13.M.Pungertar -....- 0 - 0 - 1
    13.J.ZIOBRO ---.---- 0 - 0 - 1 - 17 zawodników
    -------------------
    Razem -----.---.----- 9 - 7 - 9


    Drużynowo - zawodnicy z konkursów indywidualnych.

    1.Niemcy ------------ 3 - 2 - 2
    2.POLSKA --.-.-.--.-- 2 - 2 - 2
    3.Norwegia -----.---- 1 - 1 - 1
    3.Słowenia --.-.-.-.-- 1 - 1 - 1
    5.Czechy ------------ 1 - 0 - 3
    6.Japonia -----.------ 1 - 0 - 0
    7.Szwajcaria -------- 0 - 1 - 0
    -------------------
    Razem -----.---.----- 9 - 7 - 9

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w LGP 2013

    Miejsca Polaków poza "50" konkursów - odpadli w kwalifikacjach:

    55 miejsce - S.Hula -.-.-.-- 17.08.2013 - Einsiedeln
    61 miejsce - B.Kłusek --.-- 03.08.2013 - WISŁA
    66 miejsce - S.Hula -.-.-.-- 15.08.2013 - Courchevel
    67 miejsce - K.Miętus -....- 15.08.2013 - Courchevel


    2 razy poza "30" - S.Hula
    1 razy poza "50" - B.Kłusek
    1 razy poza "30" - K.Miętus
    -------------------------
    4 razy poza "50" konkursów

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w LGP 2013

    Miejsca Polaków poza "30" konkursów:

    32 miejsce - K.Leja -.-.-.-.-- 03.08.2013 - WISŁA
    34 miejsce - P.Żyła -.-.-.-.-- 28.07.2013 - Hinterzarten
    35 miejsce - S.Hula --------- 03.08.2013 - WISŁA
    36 miejsce - K.Miętus ---.--- 28.07.2013 - Hinterzarten
    36 miejsce - K.Miętus ---.--- 03.08.2013 - WISŁA
    36 miejsce - K.Miętus ---.--- 17.08.2013 - Einsiedeln
    40 miejsce - K.Leja -.-.-.-.-- 23.08.2013 - Hakuba
    41 miejsce - A.Zniszczoł -..- 03.08.2013 - WISŁA
    44 miejsce - K.Murańka ....- 03.08.2013 - WISŁA
    47 miejsce - A.Zapotoczny . 03.08.2013 - WISŁA
    51 miejsce - J.Ziobro -..-.-.- 15.09.2013 - Niżny Tagil - dyskwalifikacja


    3 razy poza "30" - K.Miętus
    2 razy poza "30" - K.Leja
    1 razy poza "30" - P.Żyła
    1 razy poza "30" - S.Hula
    1 razy poza "30" - A.Zniszczoł
    1 razy poza "30" - K.Murańka
    1 razy poza "30" - A.Zapotoczny
    1 razy poza "30" - J.Ziobro
    -------------------------
    11 razy poza 30 konkursów

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja generalna LGP 2013 - miejsca Polaków

    1 - konkurs indywidualny - 28.07.2013 - Hinterzarten
    2 - konkurs indywidualny - 03.08.2013 - WISŁA
    3 - konkurs indywidualny - 15.08.2013 - Courchevel
    4 - konkurs indywidualny - 17.08.2013 - Einsiedeln
    5 - konkurs indywidualny - 23.08.2013 - Hakuba
    6 - konkurs indywidualny - 24.08.2013 - Hakuba
    7 - konkurs indywidualny - 14.09.2013 - Niżny Tagil
    8 - konkurs indywidualny - 15.09.2013 - Niżny Tagil

    2.Krzysztof Biegun -.-.-.-.- 12+07+00+00+01+06+08+03 =290 pkt
    4.Kamil Stoch ------.------- 08+05+04+01+00+00+00+00 =227
    5.Maciej Kot -----.----.----- 10+02+10+02+00+00+00+00 =212
    7.Jan Ziobro ---.---.---.---- 00+28+08+15+04+03+06+xx =201
    23.Aleksander Zniszczoł -- 00+41+00+00+09+16+15+10 = 86
    24.Stefan Hula ------.------ 00+35+56+55+00+00+04+08 = 82
    25.Dawid Kubacki -.-.-.-.-- 13+26+06+20+00+00+00+00 = 76
    28.Klemens Murańka -.-.-- 00+44+00+00+07+07+00+00 = 72
    29.Bartłomiej Kłusek --.--- 27+61+00+00+10+13+30+22 = 60
    33.Piotr Żyła --------------- 34+16+11+17+00+00+00+00 = 53
    62.Krzysztof Leja ----.----- 00+32+00+00+40+26+25+29 = 13
    64.Grzegorz Miętus --.--.-- 00+00+00+00+30+21+00+00 = 11
    --------------
    00.Krzysztof Miętus -.-.-.-- 36+36+57+36+00+00+00+00
    00.Andrzej Zapotoczny .... 00+47+00+00+00+00+00+00

    00 - nie startował
    xx - dyskwalifikacja

    Po tym konkursie w LGP jest sklasyfikowanych 76 zawodników (12 Polaków).

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w LGP w Niżnym Tagile

    Miejsca Polaków oraz zdobyte pkt - sobota + niedziela:

    1.K.Biegun -.-.-- 08 + 03 = 92 pkt
    2.S.Hula --.-.-.-- 04 + 08 = 82
    3.A.Zniszczoł --- 15 + 10 = 42
    4.J.Ziobro --.-.-- 06 + xx = 40
    5.B.Kłusek --.--- 30 + 22 = 10
    6.K.Leja --.--.--- 25 + 29 = 08

    xx - dyskwalifikacja

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w LGP w Niżnym Tagile

    Miejsca Polaków oraz zdobyte pkt - niedziela:

    1.K.Biegun ------- 3 = 60 pkt
    2.S.Hula ----.----- 8 = 32
    3.A.Zniszczoł --- 10 = 26
    4.B.Kłusek --.--- 22 = 09
    5.K.Leja --.--.--- 29 = 02
    ---------
    6.J.Ziobro --.-.-- xx

    xx - dyskwalifikacja

  • jozek_sibek profesor
    Pierwsze punkty LGP 2013

    Z 15 zawodników,którzy nie mieli pkt LGP 2013 w tym konkursie zdobyło je 2 skoczków:

    15.SCHMITT Martin .. 122.0m - 123.0m - 243.8 pkt
    27.SEMENIC Anze --- 120.0m - 120.5m - 232.0

  • jozek_sibek profesor
    Nie zdobyli pkt LGP 2013/2014

    Z 36 zawodników,którzy mieli pkt LGP 2013 poza "30" konkursu znalazło się 8 skoczków:

    Z najlepszej "30" LGP 2013 odpadło 2, a z "50" odpadło 4 zawodników:

    5.J.ZIOBRO -----.------ 201 pkt - dyskwalifikacja
    21.G.Deschwanden -.-.- 75
    ------------------------
    38.R.Velta ------.-------- 38
    40.N.Dezman --.-.-.--.-- 37
    ----------------
    60.Junshiro Kobayashi - 11
    65.B.Sedlak --.--.--.--.--- 8
    70.K.Sakuyama ----.----- 3
    73.P.Egloff -------.-------- 2


    Miejsca i wyniki w konkursie:

    31.VELTA Rune --.-.-.--.-- 116.0m - 109.4 pkt
    32.DESCHWANDEN Greg- 118.5m - 108.7
    34.SEDLAK Borek -.-.-.-.- 116.5m - 107.5
    36.DEZMAN Nejc --.-.--.-- 115.0m - 106.7
    37.EGLOFF Pascal --.-.-.-- 116.5m - 104.7
    42.SAKUYAMA Kento --.-- 115.5m - 102.9
    47.KOBAYASHI Junshiro - 110.5m ... 93.8
    00.ZIOBRO Jan ----------- 126.5m - 127.7 - ale niestety dyskwalifikacja

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków w Niżnym Tagile

    Miejsca Polaków w niedzielnym konkursie:

    1.K.Biegun ------- 3 miejsce
    2.S.Hula ----.----- 8
    3.A.Zniszczoł --- 10 - awans z 15 pozycji po I serii
    4.B.Kłusek --.--- 22
    5.K.Leja --.--.--- 29
    ---------
    6.J.Ziobro -------- 5 - niestedy dyskwalifikacja i ostatnie 51 miejsce w I serii

    Odległośći Polaków w niedzielnym konkursie:

    1.K.Biegun -.-.-- 127.0m - 128.3 pkt i 125.0m - 259.9 pkt
    2.S.Hula --.-.-.-- 124.0m - 124.6 pkt i 123.5m - 252.7
    3.A.Zniszczoł --- 122.5m - 120.2 pkt i 124.0m - 247.5
    4.B.Kłusek --.--- 120.5m - 116.3 pkt i 121.5m - 238.2
    5.K.Leja --.--.--- 118.0m - 109.8 pkt i 119.5m - 226.2
    ---------
    6.J.Ziobro --.-.-- 126.5m - 127.7 pkt ale dyskwalifikacja w I serii

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

    I seria - wszyscy startowali z 16 belki startowej.
    II seria - wszyscy startowali z 17 belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków w Niżnym Tagile

    Miejsca Polaków w pierwszej serii niedzielnego konkursu:

    1.K.Biegun ------- 2 miejsce
    2.S.Hula ----.----- 7
    3.A.Zniszczoł --- 15
    4.B.Kłusek --.--- 24
    5.K.Leja --.--.--- 30
    ---------
    6.J.Ziobro -------- 5 - niestedy dyskwalifikacja i ostatnie 51 miejsce

    Odległośći Polaków w pierwszej serii niedzielnego konkursu;

    1.K.Biegun -.-.-- 127.0m - 128.3 pkt
    2.S.Hula --.-.-.-- 124.0m - 124.6
    3.A.Zniszczoł --- 122.5m - 120.2
    4.B.Kłusek --.--- 120.5m - 116.3
    5.K.Leja --.--.--- 118.0m - 109.8
    ---------
    6.J.Ziobro --.-.-- 126.5m - 127.7 ale dyskwalifikacja

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

    Wszyscy startowali z 16 belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków w Niżnym Tagile

    Miejsca Polaków w ,,3,, niedzielnych treningach:

    1.J.Ziobro --.-.-- 01 i 01 miejsce
    2.K.Biegun -.-.-- 05 i 03
    3.K.Leja --.--.--- 03 i 20
    4.S.Hula --.-.-.-- 10 i 14 i 22
    5.A.Zniszczoł --- 15 i 29 i 27
    6.B.Kłusek --.--- 26 i 25 i 24


    Odległośći Polaków w ,,3,, piatkowych treningach:

    1.J.Ziobro --.-.-- 128.0m - 73.3 pkt i 131.0m - 78.7 pkt
    2.K.Biegun -.-.-- 122.0m - 65.1 pkt i 126.0m - 69.8 pkt
    3.K.Leja --.--.--- 127.0m - 68.7 pkt i 121.5m - 61.0 pkt
    4.S.Hula --.-.-.-- 116.5m - 60.0 pkt i 120.5m - 63.8 pkt i 113.5m - 57.6
    5.A.Zniszczoł --- 116.0m - 56.2 pkt i 118.5m - 56.6 pkt i 109.5m - 53.0
    6.B.Kłusek --.--- 112.0m - 48.6 pkt i 118.0m - 58.5 pkt i 110.5m - 56.1

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

    I runda - wszyscy startowali z 15 belki startowej.
    II runda - wszyscy startowali z 16 belki startowej.
    III runda - belka 16,15,14 i ostatnia ,,10,, znowu 15.

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w niedzielnym konkursie LGP w Niżnym Tagile

    Z 51 zawodników zgłoszonych do konkursu,pierwszych 15 nie posiada pkt LGP 2013:

    Z 74 zawodników,którzy zdobyli pkt LGP 2013 do konkursu nie przystąpi aż 38 zawodników.

    Z najlepszej "10" LGP - brak 5,z najlepszej "30" - brak 17,a z najlepszej "50" - brak 26 zawodników.


    Miejsce i pkt w LGP 2013:

    1.A.Wellinger -..- 340 pkt
    3.K.STOCH ------ 227
    4.M.KOT -.-.-.-.-- 212
    6.R.Rreitag ------ 197
    7.S.Ammann ---- 180
    ---------------
    11.M.Neumayer.. 172
    12.T.Takeuchi -.- 170
    13.N.Kasai --.-.-- 167
    15.A.Wank -.-.-.- 143
    18.R.Koudelka--- 109
    19.J.Ahonen -..-..- 96
    20.D.KUBACKI .... 76
    23.K.MURAŃKA -.- 72
    27.M.Kraus -.-.-.-- 57
    27.J.Matura ------- 57
    29.K.Geiger --.-.-- 56
    30.P.ŻYŁA --.--.--- 53
    ------------
    33.D.Wening -.-.-- 47
    34.D.Ito ----------- 46
    34.L.Hlava -.-.-.-.- 46
    36.R.Kranjec -..-.- 44
    37.M.Boyd-Clowes.42
    38.V.Descombes - 38
    43.P.Prevc -------- 32
    47.M.Eisenbichler- 28
    50.A.Kofler -.-.-.-- 21
    -----------
    51.S.Leyhe -.-.-.-- 20
    53.L.Asikainen -..- 18
    56.S.Freund -.-.-.- 15
    58.J.Tepes -------- 13
    60.S.Kraft --.--.--- 11
    60.G.MIĘTUS -....- 11
    64.M.Hayboeck ....- 9
    67.M.Fettner -.-.-.-- 6
    69.F.Yumoto -.-.-.-- 4
    70.T.Okabe --.-.-.-- 3
    70.A.Morassi ------- 3
    74.V.Zografski --.-- 1

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w niedzielnym konkursie LGP w Niżnym Tagile

    W 8 konkursie LGP 2013 w Niżnym Tagile wystartuje 51 zawodników,a 36 z nich ma pkt LGP 2013:

    Ilość zgłoszonych zawodników do konkursu,ilość punktujących w LGP 2013 oraz miejsca w LGP 2013:

    1.Rosja --.--.--- 10 - punktowało 5 (24 - 43 - 49 - 56 - 68)
    2.POLSKA -.-..-.- 6 - punktowało 6 (02 - 05 - 25 - 31 - 32 - 60)
    3.Słowenia -..-..- 6 - punktowało 5 (08 - 14 - 21 - 40 - 43)
    4.Norwegia --.--- 6 - punktowało 4 (10 - 17 - 38 - 59)
    5.Japonia ----.--- 5 - punktowało 5 (16 - 42 - 55 - 60 - 70)
    6.Czechy -------- 4 - punktowało 4 (08 - 25 - 41 - 65)
    7.Szwajcaria ---- 3 - punktowało 3 (21 - 46 - 73)
    8.Niemcy -------- 3 - punktowało 2 (51 - 66)
    9.Włochy -.-.-.-.- 2 - punktowało 1 (48)
    9.USA ---.---.---- 2 - punktowało 1 (53)
    11.Kazachstan -- 2
    11.Korea -.-.-.-.- 2
    ============
    8.Francja -------- nie startuje
    9.Kanada ---.---- nie startuje
    12.Austria ------- nie startuje
    13.Finlandia ----- nie startuje
    15.Bułgaria -.-.-- nie startuje
    -------------
    00.Estonia ---.--- nie startuje
    00.Słowacja --.-- nie startuje
    --------------
    00.Ukraina -..-..- nie startuje
    00.Grecja -.-.-.-- nie startuje
    00.Szwecja -.-.-- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 8 konkursem LGP w Niżnym Tagile

    Ranking WRL - stan 13.09.2013
    Polacy "55" rankingu WRL - po 6 konkursach LGP 2013:

    2.K.STOCH -..-.- 1180 pkt
    14.M.KOT --.--.--- 672
    19.P.ŻYŁA -------- 555
    31.D.KUBACKI ..- 218
    35.K.BIEGUN -.-.- 199
    40.J.ZIOBRO --.-- 172
    48.K.MIĘTUS --.-- 103
    52.K.MURAŃKA -..- 78

    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL:

    39.C.Kozisek -.-.- 180
    --------------
    40.J.ZIOBRO --.-- 172
    --------------
    42.R.Koudelka --- 149
    43.J.Damjan -....- 143
    44.K.Geiger ------ 142
    45.G.Deschwande.124
    46.V.Descombes--123
    47.S.Colloredo ..- 125
    --------------
    48.K.MIĘTUS --.-- 103
    --------------
    49.M.Schmitt -..-..- 98
    50.J.Ahonen ------- 96
    51.A.Hajek --.-.-.-- 92
    -----------------
    52.K.MURAŃKA -..- 78
    -----------------
    53.M.Boyd-Clowes..69
    53.M.Kraus -.-.-.-.- 69
    55.L.Asikainen -...- 68

    Najbliżej "55" rankingu WRL:

    56.M.Mechler ------ 66
    57.A.Pograjc -.-.-.- 54
    58.R.Justin --.--.--- 53
    59.Y.Watase ---.--- 52
    -------------------
    59.A.ZNISZCZOŁ - 52
    61.B.KŁUSEK ------ 50
    --------------
    62.D.Wenig ---.---- 47
    63.K.Nurmsalu ....- 40
    64.D.Queck --.--.-- 37
    64.N.Dezman -.-.-- 37
    66.I.Rosliakov -.-.- 31
    ------------
    67.S.HULA --------- 28
    ------------
    67.M.Eisenbichler - 28
    67.J.Kobayashi -.-- 28
    70.K-R.Elverum --- 25
    71.M.Maksimoczkin.22
    72.P.Frenette --.--- 21
    72.O.Muotka -.--.-- 21
    74.S.Leyhe -.-.-.-.- 20
    75.A.Morassi -.-.-.- 15
    76.D.Bresadola ...- 14
    76.A.Romaszow -.- 14
    78.J.Janda --------- 13
    79.S.Suzuki -.-.-.-- 12
    ---------------
    80.G.MIĘTUS ------ 11
    ---------------
    81.J.Happonen -.-.-- 9
    81.V.Swensen -..-..- 9
    83.K.Sakuyama ....- 8
    83.I.Hazetdinov -...- 8
    -----------
    91.K.LEJA --.-.-.--.-- 5
    -----------

    90.B.Sedlak --.--.--- 6
    00.T.Naglic -----.---- 0
    00.M.Grigoli ----.---- 0
    00.D.Judez -----.---- 0
    00.R.Hrgota ----.---- 0
    00.K.Ito --.--.--.--.-- 0

    W tabelce nie uwzględniono konkursu LGP w Niżnym Tagile z 14.09.2013:

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 8 konkursem LGP w Niżnym Tagile

    Ranking WRL - stan 13.09.2013

    Ilość zawodników w ,,55,, rankingu WRL - po 6 konkursach LGP 2013:

    1.Niemcy -.-.-.- 8 - spadek o 1 zawodnika w stosunku na koniec I periodu
    1.POLSKA -.-.-- 8
    1.Austria ---.--- 8
    4.Słowenia -.-.- 6
    4.Norwegia ....- 6
    6.Czechy -.-.-.- 5
    7.Japonia -..-..- 4 - spadek o 1
    8.Szwajcaria ... 2
    8.Finlandia --.-- 2 - awans o 1
    8.Rosja --.-.-.-- 2
    11.Francja ----- 1
    11.Kanada ----- 1 - awans o 1
    11.Włochy -....- 1
    11.Bułgaria ---- 1
    --------------------
    00.Estonia -....-


    Miejsca w "55" rankingu WRL:

    1.Niemcy -.-.-.- 04 - 05 - 07 - 10 - 22 - 44 - 49 - 53
    1.POLSKA -.-.-- 02 - 14 - 18 - 31 - 35 - 40 - 48 - 52
    1.Austria ---.--- 01 - 15 - 20 - 27 - 30 - 32 - 33 - 40
    4.Słowenia -.-.- 08 - 09 - 16 - 21 - 36 - 43
    4.Norwegia ....- 03 - 06 - 12 - 23 - 26 - 28
    6.Czechy -.-.-.- 13 - 34 - 39 - 42 - 51
    7.Japonia -..-..- 17 - 19 - 26 - 37
    8.Szwajcaria ... 10 - 45
    8.Finlandia --.-- 50 - 55
    8.Rosja --.-.-.-- 24 - 29
    11.Francja ----- 46
    11.Kanada ----- 53
    11.Włochy -....- 47
    11.Bułgaria ---- 37
    --------------------
    00.Estonia -....-

    W tabelce nie uwzględniono konkursu LGP w Niżnym Tagile z 14.09.2013:

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 8 konkursem LGP w Niżnym Tagile

    Ranking WRL - stan 13.09.2013

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL - po 6 konkursach LGP 2013:

    2.K.STOCH -..-.- 1180 pkt
    14.M.KOT --.--.--- 672
    19.P.ŻYŁA -------- 555
    31.D.KUBACKI ..- 218
    35.K.BIEGUN -.-.- 199
    40.J.ZIOBRO --.-- 172
    48.K.MIĘTUS --.-- 103
    52.K.MURAŃKA -..- 78

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    59.A.ZNISZCZOŁ - 52
    61.B.KŁUSEK ------ 50
    67.S.HULA ----.---- 28
    80.G.MIĘTUS ------ 11
    91.K.LEJA ----------- 5

    W tabelce nie uwzględniono konkursu LGP w Niżnym Tagile z 14.09.2013:

  • EmiI profesor
    @Lena

    Żeby wszyscy byli tacy "kłótliwi" :) Trenerzy powinni mieć wiedzę, i pewnie mają ale dotyczącą głównie swoich trenowanych zawodników. O innych wcale nie muszą mieć takiego dobrego rozeznania. Zwłaszcza że najczęściej jest mało czasu na treningi, i jeździ się ze skocznie na skocznie. Więc jak powiedzmy zawodnik A zdobędzie w PŚ powiedzmy 30 i 36 fis punktów (załóżmy kryteria jak w biegach narciarskich, gdzie im mniej punktów tym lepiej) a w tym samym czasie zawodnik B w PK 19 i 21 fis punktów to wiele wskazuje że w nieco lepszej formie jest ten drugi i można go zamienić.

  • dejw profesor
    @Lena

    Nie bój nic, wymieniamy tylko poglądy i dyskutujemy, czyli to co się tu powinno robić zawsze (a takie ciekawe dyskusje zdarzają się tu niezbyt często) ;)

    Ja również traktuję ten ranking jako ciekawostkę, taki dodatek dla koneserów. :)

  • Lena doświadczony

    Trenerzy mają lepsze źródła informacji, niż taki ranking. W końcu mają bezpośredni kontakt z zawodnikiem (a przynajmniej powinni mieć), oprócz zawodów FISowskich znają też skoki treningowe i wyniki w konkursach krajowych czy lokalnych. Taki ranking byłby chyba raczej zabawką dla kibiców i strach pomyśleć, co by się działo, gdyby trener, zamiast pierwszych siedmiu zawodników z tego rankingu wysłał na zawody zawodników 1-5, 7,8 :D

    Aha, żeby nie było - ja naprawdę się z wami nie kłócę, nie mam nic przeciwko takiemu rankingowi, właściwie się z Wami zgadzam, tylko traktuję taką klasyfikację raczej jako ciekawostkę.
    No i chyba mam dosyć zmian w skokach. Narzekam na możliwość zabetonowania czołówki, a sama jestem niezły beton. Albo sentymentalna baba...

  • EmiI profesor

    I taka punktowa klasyfikacja o której przeciętny kibic nie musi nawet wiedzieć ( w PŚ dalej niezależnie od obsady byłoby 100,80,60...) mogłaby np pomóc trenerom w ustalaniu składy na zawody, jak ktoś w zawodach niższej rangi zdobędzie dobre punkty a w PŚ kiepskie.

  • EmiI profesor
    @Lena

    Jak lider będzie tak traktował ulgowo zawody to przestanie być liderem a będzie nim ktoś kto będzie startował poważnie. Ale nie chodzi mi o zastąpienie klasyfikacji PŚ, LGP czy PK. Wszystko będzie normalnie, tylko w biegach i alpejskim są fis punkty. O ile w PŚ niezależnie od obsady zwycięzca otrzymuje 0 FIS punktów to już w zawodach niższej rangi liczy się obsada. A różnice czasowe przekładają się na punktowe. I to nie jest mój wymysł, tylko tak jest i to w narciarstwie FISie. Te FIS punkty mają znaczenie przy ustalaniu kolejności startowania w zawodach, a także odpowiednia ich ilość uprawnia do startu na PŚ czy igrzyskach. Także jest to fajna ocena formy i metoda porównawcza. Jak np jakiś nasz alpejczyk zdobędzie w jakiś zawodach 20 fis punktów to wiemy (o dobry występ, na poziomie 25-30 miejsca w PŚ) a jak powiedzmy 50, to nawet jak będzie koło podium to wiemy że w PŚ nie ma trzeba szukać. Podobnie w biegach.

  • dejw profesor
    @Lena

    Owszem, od razu znalazłaś słabe punkty tego "projektu" :)
    No cóż, żaden system nie będzie do końca idealny, w każdym można by się do czegoś przyczepić. Jeden z konkurencyjnych portali publikuje nawet taki własny, subiektywny ranking polskich skoczków, z którego wynika, że obecnie tym the best jest Biegun, drugi jest Ziobro, a Żyła jest 11, za Leją ;)

    Z punktu widzenia przeciętnego kibica, najważniejszą sprawą jest, żeby ranking był czytelny i zrozumiały, więc obecny system zliczania punktów do klasyfikacji jest jak najbardziej ok.

  • Lena doświadczony
    @EmiI

    Moim zdaniem jakiekolwiek uzależnianie punktów od obsady jest trochę nie fair w stosunku do zawodników. Zwycięstwo pozostaje zwycięstwem, po prostu ktoś zawsze musi byś lepszy od innych, na tym polega rywalizacja sportowa. Każdy zaodnik (trener/sztab szkoleniowy) sam decyduje, na które konkursy jechać. Dlaczego ktoś inny ma być gorzej traktowany, dlatego, że lider idzie innym cyklem?
    Poza tym aż tak skomplikowane składowe rankingu, jak proponujesz sprawią, że będzie on nieczytelny

  • Lena doświadczony
    @dejw

    Nawet przy takim liczeniu punktów jest trochę nie fair. Bo jak nie będzie skoczka nr 1 i 2, to zwycięzca dostaje 100%, a jak nie będzie skoczków nr 8, 9, 10, to już 90%.
    Co do reszty postu, absolutnie się z Tobą zgadzam, jest sprawiedliwie i przejrzyście, a skoczkowie już się przyzwyczaili do gorzej obsadzonych konkursów w Japonii i ewentualne straty/zyski punktowe mają wliczone w strategię.

  • EmiI profesor
    @Lena

    Wszelkie tego typu rankingi są ustalane na podstawie dłuższego okresu. W tenisie jest to rok, w golfie 2 lata, gdzie jeszcze nie liczy się sumy punktów ale średnią na start (minimum 40 zawodów, gdy się zagra mniej niż 40 i tak wynik się dzieli na 40), a jeszcze im starszy wynik tym mniej się liczy do rankingu. Zresztą można zrobić taką konstrukcje gdzie brak jednego zawodnika z czołówki nie wiele zmienia (najwyżej brak lidera może sprawić że zamiast 100 dostaje się powiedzmy 96 punktów). Mi bardziej zależy na przełożeniu PK, Fis cup na PŚ, żeby powstał jakiś względnie sensowny ranking, który by uwzględnił wszystkich skoczków na świecie startujących w zawodach FIS. W kombinacji można znaleźć nieoficjalny ranking robiony przez polskiego kibica Rafała Snocha (nawet na komisji FIS w kombinacji poruszali ten temat) gdzie przełożył wyniki PK na PŚ. I dzięki temu można mniej więcej ocenić szansę zawodnika z PK w starcie w PŚ.

  • dejw profesor
    @Lena

    Hm, mi jednak chodzi o trochę bardziej ogólny zarys :)
    Ja bym widział to tak: brak powiedzmy dwóch zawodników z TOP10 to jeszcze maksymalna "pula punktowa". Brak trzech - to np 90% punktów, brak czterech to 85%. I takie same przeliczenia co do absencji w TOP20. Coś w tym stylu :)

    Ale to tylko rozważania teoretyczne, w sumie tak jak jest teraz jest dobrze, przejrzyście i dość sprawiedliwie :)

  • Lena doświadczony
    @dejw

    Ale to grozi nie tylko zabetonowaniem, ale także może być niesprawiedliwe. Kilka przykładów "co by było gdyby":
    - w sezonie 2001/02 Małysz szalał w pierwszej połowie sezonu, do olimpiady zyskał taką przewagę nad resztą, że nawet trochę gorsza końcówka sezonu mu nie zaszkodziła. Ale koniec sezonu należał do Hautamaekiego, a TCS do Hannawalda. I teraz Małysz np. nie skacze z jakiegoś powodu w Lahti. Wygrywa skoczek X i dostaje 90 pkt, bo nie było formalnego lidera. Małysz wraca w Oslo, ale zawody wygrywa skoczek Y i dostaje 100pkt. Ale i X i Y wygrali z najlepszym w tym momencie Hautamaekim.
    -Planica 2006 - Janda walczy z Ahonenem o KK. I np. Kranjec w pierwszym konkursie dostaje DSQ, a wygrywa X i dostaje 100pkt. Następnego dnia wraca Kranjec, ale jak pamiętamy, Janda rezygnuje ze startu. Wygrywa Y, pokonując między innymi Kranjca i dostaje 90 pkt, bo nie było Jandy. Z kim trudniej wygrać na mamucie: z Kranjcem czy z Jandą?
    Można by tak jeszcze długo, ale i tak już przynudzam :)

  • gina profesor
    dervish

    GP jest stosowane w jeździectwie - gdy jest cykl zawodów w skokach, to jest Puchar Narodów, konkursy szybkości, dokładności, Pucharu Świata i Grand Prix właśnie...

  • dervish profesor
    gina

    ponieważ GP ładniej brzmi niż WC a GP rzeczywiście przez analogię żeby odróżnić zimowe konkursy od letnich

    a poważniej masz rację, naoglądałem się ostatnio sporo zawodów GP z innych dyscyplin, F!, Moto GP i żuzla i tak mi zostało...

    oczywiście poprawnie powinno być nie GP tylko WC lub PŚ, ale na szczęście i tak zajarzyłaś o czym mówię

  • dejw profesor
    @lena

    Właśnie chodziłoby o coś co napisałaś w komentarzu do Emila. Słabiej obsadzone konkursy, nieobecność iluśtam zawodników z czołówki to byłoby odpowiednio ileś mniej punktów do klasyfikacji. Ale faktycznie, takie rozwiązanie mogłoby grozić poważnym zabetonowaniem i minimalnymi rotacjami w czołówce.

  • gina profesor
    dervish

    pytanie poza protokołem - dlaczego piszesz GP? Nawet na stronie FIS tak nie piszą, tylko jest World Cup? To jakaś nowa moda czy maniera? Początkowo nie mogłam zajarzyć o jakich zawodach piszesz. Rozumiem, że ukułeś sobie skrót od LGP.... Grand Prix są w jeździectwie.... Ale w skokach jeszcze nie widziałam,...

  • dervish profesor
    stary sceptyk

    weź coś na nerwy moze....

    Nie było moim celem dyskredytowanie sukcesów naszych skoczków w LGP, ciesze się z nich tak jak i Ty, jednak najwieksza ich wartośc lezy w tym ze przynoszą cenne punkty w rankingach WRL i CRL.

    Masz rację, powinienem dodać, zwrot "moim zdaniem". Ale to i tak nic by nie zmieniło bo nie wiedziec czemu poczułeś się wnerwiony :).

    Prawda jest taka, że gdy mówi się o osiągnięciach któregokolwiek skoczka to na pierwszym miejscu (zaraz po IO i MŚ) przedstawia się liczbę wygranych konkursów GP. W ogóle ranking układany według liczby zwycięstw w konkursach GP jest jednym z najczęsciej wywoływanych gdy dochodzi do porównywania skoczków wszechczasów i wyłaniania "najlepszego". Przykład: gdy porównuje się Gregora, Małysza i Ahonena pierwsze co bierze się pod uwagę to liczba wygranych konkursów GP, nikt nawet nie wspomina o LGP.
    Gregor zasłynął przede wszystkim z tego że przebił rekord Nykanena w ilości zwycięstw w GP.
    LGP - ktoś trafnie rozszyfrował ten skrót "Letnie Gry Podwórkowe". Zastanawiam się czy tryumf w całym cyklu LGP ze sportowego punktu widzenia nie jest mniej wartościowy od tryumfu w cyklu PK. Śmiem twierdzić , ze jednak trudniej zdobyć ten drugi cel.

    Pozdrawiam i jeszcze raz zapewniam że bardzo cieszą mnie sukcesy naszych reprezentantów odnoszone w LGP, patrząc z "ekonomicznego" punktu widzenia ( cenne punkty w WRL) nie zamieniłbym ich na zwycięstwo w zimowym GP, ale gdybym brał pod uwagę tylko względy sportowe to mocno zastanawiałbym się czy nie zamienić wszystkich sukcesów z tego lata na jedno zwycięstwo Bieguna czy Ziobry w którymś z normalnych zimowych konkursów GP, ponieważ takie zwycięstwo świadczyłoby o tym ze dochowaliśmy się kolejnego skoczka klasy światowej i na pewno pociągałoby za sobą wiele innych równie dobrych występów i znaczny awans w rankingach światowych.

    W czasach przeliczników gdy rola przypadku i fuksów została znacznie ograniczona trudno przecenić wartość zwycięstwa w dobrze obsadzonych zawodach sezonu zasadniczego.

  • ZKuba36 profesor
    Moim zdaniem.

    Nie ma co kombinować przy obecnych klasyfikacjach FIS.
    W tenisie prawie co tydzień są 2 konkursy WTA lub ATP i po kilka konkursów ITF. Wszystko zależy od rankingu zawodnika a w jednych zawodach może startować nawet ponad 30 zawodników z jednego kraju. Nagrody są ogromne. Istnieje jednak coś takiego jak zakaz start najlepszych zawodników w zawodach niższego szczebla. Co więcej, najlepsi tenisiści mają obowiązek startu w niektórych konkursach. Jak ktoś nie startuje to płaci wysokie kary pieniężne. Nawet zwolnienie lekarskie nie załatwia sprawy, bo zwolnić może tylko lekarz zawodów a więc zdarzają się loty na inny kontynent po to tylko aby poddać się badaniu.
    Że w skokach narciarskich są konkursy o słabej obsadzie a punkty są takie same? A kto zabrania np. Austriakom startować w tych zawodach? Ich wybór. Nie chcą skakać bo wolą się zabawiać? Zobaczymy co będzie tej zimy. Jestem optymistą.
    Nie widzę też nic złego w tym, że kto inny (np. Kłusek) wywalcza miejsce w 55 klasyfikacji PŚ a na zawody zamiast Kłuska jeżdzi kto inny (np. Hula). Denerwujące może być tylko to gdy ten inny skoczek jest również bez formy, zwłaszcza gdy nie kwalifikuje się nawet do konkursu.

  • Lena doświadczony
    @EmiI

    Co do rankingu uwzględniającego wszystkie konkursy FISowskie, to parę takich amatorskich prób już chyba było. Ciągle trwają dyskusje co jest czemu równe. Zazwyczaj przyjmuje się, że podium w CoCu to poziom 3-4 dziesiątki PŚ. Ale też jeden konkurs PŚ drugiemu nierówny, tak samo dwa konkursy CoCu. Prawdziwie miarodajny ranking musiałby mieć bardzo skomplikowane kryteria.
    Oj, komplikują się te skoki coraz bardziej, coraz więcej w nich matematyki, a coraz mniej czystej przyjemnośc z oglądania, człowiek zaczyna tęsknić za czasami, kiedy np. Goldberger, bez liczenia i patrzenia na statystki rozstawiał resztę zawodników, z Ceconem na czele, po kątach...

  • Lena doświadczony
    @dejw

    Tylko że w tenisie większe punkty idą w parze z większą (duuuuuuuuuuużo większą) pulą nagród. A większe pieniądze przyciągają większe nazwiska (chociaż np. Woźniackiej zarzucano, że została nr 1 ciułając punkty i wygrywając pomniejsze turnieje, a w Wielkich Szlemach nie błyszczała) i to decyduje o prestiżu turnieju.
    Natomiast w skokach nagrody pieniężne są równe w całym cyklu PŚ (kiedyś w TCS były podwójne, ale ostatnio i to zrównano). Według jakich kryteriów należałoby decydować, który konkurs jest trudniejszy i wart więcej punktów?

  • EmiI profesor
    @Lena

    Coś w tym stylu. Co zabetonowania czołówki, po prostu Ci młodsi musieliby by zacząć wygrywać konkursy przy jak najmocniejszej obsadzie i tyle. W PŚ i tak w praktyce rzadko kiedy nie ma więcej niż 7-8 zawodów z "10" (najczęściej są wszyscy), i więcej niż 15-16 z "20". A przy okazji można byłoby postarać się zrobić ranking co uwzględniał by wszystkie konkursy FIS. W biegach narciarskich i alpejskim przecież są FIS punkty i to nawet one decydują czy zawodnik jest uprawniony do startu w PŚ. Tylko że tam w zawodach niższej rangi liczy się nie tylko obsada, ale także różnice czasowe między zawodnikami, co czyni ten ranking dość skomplikowany.

  • Lena doświadczony
    @EmiI

    Dobrze rozumiem, że mówisz o dodatkowym rankingu, w którym np. wczoraj Janda dostałby 100 pkt do klasyfikacji LGP/WRL i powiedzmy, że 70 pkt (bo nie było pierwszej trójki aktualnej generalki) do tego nowego rankingu? A Biegun w Hakubie jeszcze mniej? A Stoch w Einsiedeln po 100 pkt do każdej klasyfikacji, bo tam byli wszyscy?
    Z jednej strony to niby logiczne, bo określałoby swojego rodzaju "poziom trudności" w zajęciu dobrej pozycji. Ale z drugiej, czy wprowadzenie takiego rankingu, nawet jeżeli nie miałby wpływu na kwoty startowe (jak WRL) czy prekwalifkacje do konkursów (jak PŚ), a jedynie znaczenie orientacyjne, to nie spowodowałoby "zabetonowania" czołówki, jej znacznego odskoczenia od reszty i nie utrudniłoby przebicia się nowym zawodnikom?

  • dejw profesor

    O właśnie, przykład tenisa chyba byłby tu niezły. Tam za zwycięstwo w Wielkim Szlemie dostaje się 2000 pkt, za wygraną w finałowych zawodach całego sezonu z ósemką najlepszych tenisistów jest 1500 pkt, jest cykl dziewięciu turniejów Masters - 1000 pkt. No i pozostałe turnieje Masters z mniejszą pulą nagród, mniejszymi zdobyczami punktowymi, dalej challangery, futures.
    Może i takie rozwiązanie znalazłoby przełożenie w skokach?

    @Janeman
    Tak, to też racja. Chociaż tak teraz sobie sprawdziłem, i w roku 2011 też było sporo konkursów, 11 zawodów indywidualnych i dwa drużynowe. Ale i wtedy do Ałmaat i Hakuby najlepsi nie pojechali.

  • gina profesor

    Z jednej strony - trzeba oszczędzać młodego skoczka, ale z drugiej.... fakt bycia zwycięzcą LGP obok Małysza, ammana, morgenstrena itp też coś znaczy...

  • Janeman profesor
    @ Pavel ,dejw

    Kiedy konkursow LGP bylo mniej,byly one odskocznia od monotonii treningow i okazja do sprawdzenia formy.
    Natomiast regularne starty w obecnym rozdetym LGP utrudniaja ulozenie sensownych planow treningowych.

  • dejw profesor

    Prestiż LGP faktycznie wydaje się maleć, wraz ze wzrostem liczby konkursów. Wystarczy spojrzeć kto wygrywał cały cykl w ostatnich latach: Małysz, Morgenstern, Schlirenzauer, Ammann, Ito. Czy i wtedy LGP można było nazwać "letnimi grami podwórkowymi?" Nie sądzę. Konkursy były mocno obsadzone, była walka.

    W tamtym roku cały cykl wygrał Wank przed Tepesem. Oczywiście nie są to nazwiska tej klasy co Ammann, Schlierenzuer, Morgenstern, ale nie są to skoczkowie całkowicie przypadkowi. Wank nie skakał może jakoś nadzwyczajnie w przekroju całego sezonu, ale akurat na imprezie docelowej, czyli MŚ spisał się znakomicie, Tepes z kolei wygrał pucharowe zawody w Planicy, zajął też jeszcze miejsce na podium w Harrachovie.

    Odpuszczanie na całego zaczęło się w tym sezonie, gdy okazało się że startów będzie jeszcze więcej i do tego ten cykl: Hakuba, Niżny Tagił, Ałmaaty. Jak wspomniał @starysceptyk - skoczkowie bardziej boją się podróży do dalekiej Azji, niż samych startów.

    Mimo to nie przywiązywać absolutnie żadnej wagi do tych zawodów i mówić: aa to tylko takie tam treningi uważam za błąd. Tak samo jak wyciąganie daleko idących wniosków i prorokowanie od razu: aaa, to w zimie będzie słabo, bo teraz jest za dobrze. Po prostu cieszmy się że nasi naprawdę skaczą rewelacyjnie i miejmy nadzieję że i w zimie będą skakać podobnie. W tej kwestii zdecydowanie zgadzam się ze @starymsceptykiem.

  • EmiI profesor
    @dejw

    To byłaby że tak powiem kolejna klasyfikacja. PŚ, LGP. PK, WRL, CRL wszystko zostaje. To byłoby bardziej zbliżone do FIS punktów w alpejskim czy biegach, tylko że tam że zawsze zwycięzca zawodów PŚ dostaje 0. Poza tym system liczenia FIS punktów jest bardziej skomplikowany niż golfowy i nie za bardzo go rozumiem i też się w niego nie wgłębiałem.

  • dejw profesor
    @Emil

    Często podajesz przykład golfa :) Może i taki ranking faktycznie byłby sprawiedliwszy, jednak zapewne zupełnie nieczytelny dla większości kibiców ;)

  • EmiI profesor
    @starysceptyk

    Dla mnie w pewnym sensie modelowy będzie ranking golfowy, gdzie ilość zdobytych w nim punktów zależy głównie od obsady. Owszem w zawodach 1 ligi czyli PGA lub European Tour można zdobyć minimalnie 24 punkty za wygraną ale gdy obsada jest pełna to aż 80. W skokach można stworzyć taki ranking, który wprawdzie nie zastępował by Pucharu Świata czy LGP, tak jak w golfie nie zastępuje klasyfikacji tourów, ale zawsze by dawał jakieś rozeznanie a nie że wygrana to wygrana. Ale ogólnie się zgadzam z Twoją wypowiedzią.

  • Pavel profesor

    Paradoksalnie wydłużenie cyklu sprawiło, że jego prestiż bardzo spadł. Kiedyś mieliśmy 7-8 konkursów w tym 5-6 w Europie i większość czołówki startowała w nich. Teraz cykl został rozszerzony na kilkanaście zawodów w tym kilka w Azji, która jest całkowicie olewana i stąd zwycięstwa ogórków.

    Kiedyś zwycięzców się zapamiętywało, wygrana Stocha w Oberhofie to było coś i nijak nie można tego porównać z wygrana Bieguna w Japonii.

    Obecnie wystarczy objechać olewaną Azję w miarę przyzwoitej formie i już jest podium LGP.

  • starysceptyk doświadczony

    Emil, Janemen
    Ja mam zacięcie statystyka, i mam u ciebie w komputerze wszystkie podstawowe dane. I odpuszczanie konkursów przez czołówkę zostało spowodowane tym, że rośnie ilość konkursów. Jak było 4 - 6 to wszyscy skakali, jak w tym roku po raz pierwszy jest 12 indywidualnych + 3 drużynowe, to nic dziwnego że część jest odpuszczanych. Do tego jakby było mało Japonii to każą jeździć do Kazachstanu czy zauralskiej Rosji. Bo skoczkowie boją się podróży, często trwających kilkadziesiąt godzin, a nie skakania.
    A drugie. Patrzcie na tenis. Tam są różnej rangi konkursy, względem nagród i punktów do rankingu. Na te niższej rangi też zawodnicy z czołówki rzadko przyjeżdżają. Ale nikt nie mówi że to "takie nieważne odbijanie piłeczki dla amatorów".
    Tu chodzi o coś innego. W tym uporczywym poniżaniu LGP, chodzi o strach przed wygrywaniem i strach przed przegrywaniem. Uporczywe i absolutnie bezskuteczne próby przepowiadania zimy na podstawie wyników LGP. Zamiast po prostu cieszyć się skokami na trawie.

  • EmiI profesor

    W Niżnym Tagile startowali zawodnicy nr 2,11,19,22,23, 26,32,39,40,43,45,47,48,52,53,54,57,60,61,62,65,68,76,79,81 sezonu 2012/2013 Dokładnie 30 zawodników co punktowali w zawodach PŚ.

  • Janeman profesor
    cd

    Zawodnicy teraz regularnie konczacy zawody na pograniczu pierwszej i drugiej dziesiatki,beda mieli problem z wejsciem do 30.
    I od razu podniosa sie glosy ze zbudowali forme na lato a na zime nie stalo.
    Blad,oni zazwyczaj beda w takiej samej lub lepszej dyspozycji,poprostu konkurentow przybedzie.

  • Janeman profesor
    @Emil

    Wreszcie ktos poruszyl te kwestie- slabosc obsady wielu konkursow LGP nie polega na braku ilus zawodnikow z pierszej dziesiatki,tylko glownie na tym ze wystepuje w porywach 10 zawodnikow z miejsc 11-50.

  • EmiI profesor
    @starysceptyk

    Ja co napisałem we wcześniejszych postach nie ma zamiaru lekceważyć dobrych skoków letnich czy słabych zimowych ale jednak prestiż klasyfikacji generalnej LGP spadł. Klasyfikacji, nie wartość wygranej pojedynczego konkursu typu Hinterzarten, Hinzenbach, Klingenthal. Wynika to głównie z tego zawodnicy z czołówki w latach 90 latem skakali wszystko. Potem na początku wieku pojawiły się pierwsze odpuszczania pojedynczych zawodów, jednak czołówka dalej startowała prawie wszędzie. Teraz mamy stan gdzie w prawdopodobnie w 6 konkursach GP tego lata wystąpi po "1" zawodniku z czołowej dziesiątki PŚ ubiegłego sezonu. Czyli klasyfikacje może wygrać solidny, dobry skoczek ale ciułacz punktów. A prestiż takich zawodów w Niżnym Tagile gdzie startował zawodnik nr 2 ostatniej zimy, ale następni to nr 11, 19 i 26 raczej nie jest za duży.

  • starysceptyk doświadczony

    dervish twój wpis wczoraj o 22:59
    Zapomniałeś dodać - że wg mnie. Nie wiedziałem że jesteś jakimś wielkim szefem od skoków, albo nawet Panem Bogiem.
    Bo tak powiedział dervish, klamka zapadła i nie ma co dyskutować.
    Bo np ja uważam inaczej i nie mam żadnych powodów żeby przyjmować twój punkt widzenia. Widzisz moja prawda jest prawdziwsza dla mnie od twojej.
    Oczywiście PŚ czy to łącznie czy to jeśli chodzi o poszczególne konkursy stoi o wiele wyżej od LGP. Cytując klasyka to najprawdziwsza prawda. Ale ty przedstawiłeś to ekstremalnie.
    Ty uległeś tej modzie czy ją tworzysz ? Modzie na całkowite dyskredytowanie LGP. "Letnie gry podwórkowe" "skakanie na trawie" " lato - a jakie to ma znaczenie" to co bardziej celne określenia LGP.
    Ja jestem za stary lis w przenośni i dosłownie abym dał się nabrać młodzieży. Jak Małysz wygrywał 3 razy LGP to deifikacji nie było ale nie było też lekceważenia. Tak więc totalnie lekceważąc LGP zastanów się co za tym stoi, jakie kompleksy, nadzieje i strachy.
    Bo zawody letnie są takim chłopcem do bicia lub głaskania w zależności od sytuacji.
    Stoch, Kot, Biegun czy Ziobro wygrywają konkursy lub stają na podium to dla optymisty zapowiedź sukcesów zimą dla pesymisty dowód budowania formy na lato a nie na zimę.
    Gdy Polacy skaczą słabo, optymista mówi to tylko lato, ważna jest zima, pesymista, nawet latem kiepsko skaczą.
    A Austriacy. Ich wielbiciele, to lato, kogo to obchodzi, zimą pokażą jak są silnie. Ci którzy mają Austriaków po dziurki w nosie, tegoroczne lato to dowód zmierzchu austriackiej potęgi.
    Ale się rozpisałem, bo mnie dervish wnerwiłeś.

  • dervish profesor

    Dokładnie tak . Zwycięstwo w całym cyklu LGP jest ze sportowego punktu widzenia nieporównywalnie mniej warte niż jeden wygrana w jednych normalnie obsadzonych zawodach zimowego GP,

    A w statystykach zawodnika bardziej liczy się zwycięstwo w dowolnym konkursie GP (nawet w którymś ze słabo obsadzonych konkursów japońskich) niż sukces w całym cyklu LGP.

  • Xellos profesor
    Biegun

    jeszcze niedowiarków zaskoczy. Chłopak ciężko pracuje i efekty widać. Jedynie na jego przeszkodzie może stanąć polska betoniarnia, która kurczowo się trzyma by chłop aż do skończenia 20 lat...był juniorem i koncentrował się na MŚJ.

    Ciekawe kiedy polscy włodarze wpadną na to samo co zagraniczni i oleją zawody dla dzieci.

  • anonim

    2 dzień i kolejne bardzo dobre skoki Huli brawo może w końcu się odbuduje po nie udanym początku lata zadowolony jestem z Bieguna brawo podium Ziobro totalnie jestem rozczarowany jak go mogli zdyskwalifikować skoro miał także taki kombinezon wczoraj Zniszczoł nieźle nie spodziewałem się takiego wyniku a Leja ten sam poziom czyli w miarę dobrze jak na niego

  • EmiI profesor

    A właśnie kwestia wagi. Zawodnicy latem mogą startować te parę kilo ciężsi niż zimą, przy czym na takich samych nartach na jakich będą skakać zimą, by się od nowa nie przyzwyczajać. To też może mieć wpływ na różnicę w wynikach, bo słyszałem jak trenerzy często wolą u skoczka 2 kilo mnie niż 6 cm dłuższą nartę.

  • EmiI profesor
    @Janeman

    Loitzl startował dużo głównie w PK i na LGP w Wiśle. Schlierenzauer był tylko w Hinterzarten i na dwóch finałowych zawodach, a Morgenstern, Kofler i Koch tylko na finałowych zawodach w tym Koch nawet się w Hinzenbach nie pojawił.

  • Pavel profesor
    @EmiI

    Morgenstern zaliczył swój najgorszy sezon w karierze, a więc zapewne zmienił przygotowania do sezonu. Obecnie to nawet nie wiemy czy oni skacza słabo czy dobrze, bo nie skaczą wcale, a więc zamiast snuć coraz to nowe teorie, trzeba poczekać do zimy.

  • EmiI profesor
    @pavel

    Oczywiście nie powinno się wyciągać wniosków. Zwłaszcza jak ktoś słabo skacze, bo oczywiście zawsze mogą być rzeczy o których nie wiemy (urazy, choroby, problemy ze sprzętem, czy choćby to że jakiemuś zawodnikowi się nie chce nadmiernie odchudzać i skacze te parę kilo za ciężki), ale jak ktoś zawsze dobrze, to nawet nie koniecznie w kontekście najbliższego sezonu ale całej jego kariery jest to powód żeby mieć nadzieje na dobre występy kiedyś.

  • Janeman profesor
    @Emil

    nie pamietam dokladnie,ale wydaje mi sie ze jednak troche startowali. Ale masz racje,mozna to lato uznac za rozwiniecie zeszlorocznej koncepcji,ale w poprzednich sezonach startowali czesto i byli w czolowce.
    Moja glowna teza bylo jednak to ze staraja sie jakos zareagowac na kryzys,a dotknal on wiekszosc ich zawodnikow.

  • EmiI profesor
    @Janeman

    Własnie poprzedni sezon... jak wyglądała polityka startowa Austriaków rok temu latem? Czy czasem nie prawie taka sama jak obecnie?

  • Pavel profesor
    @EmiI

    Bez urazy, ale nie rób za jakiegoś eksperta od treningów skoro nie masz o nich pojęcia. Bywały sezony, że Bardal nie zdobywał latem nawet punktu, w sezonie gdzie zdobył KK, latem nabił raptem z 15 pkt, a więc nie dramatyzuj tak.

  • Janeman profesor
    @emil dervish

    to ze austriacy nie startuja swiadczy o tym ze sa bez formy...
    Bo nie moga i nie powinni byc w formie,od razu widac ze zmienili sposob przygotowan,co jest niby oczywistym ruchem biorac pod uwage poprzedni sezon.Jednak w sezonie olimpijskim to duze ryzyko.

  • EmiI profesor

    No wiadomo że w okresie treningów forma może być nie równa. Także powinna być daleka od szczytowej. Dobrym przykładem jest Bardal, co w lipcu skakał mocno przeciętne, żeby nie powiedzieć słabo jak na niego ale bez dramatu, teraz oddaje skoki niezłe, ale widać że do maksymalnego poziomu brakuje. Kolejny przykład to Hula, co momentami skakał średnio, momentami tragicznie a teraz skacze jak na siebie bardzo dobrze. Podobnie miało większość skoczków, górki i doliny formy. Latem są one dużo większe niż zimą bo są intensywniejsze treningi, jednak nawet po najbardziej intensywnym treningu, zawodnik po tygodniu czy troszkę dłuższym czasie powinien być mocniejszy niż przed tym treningiem. A jak cały czas skacze słabo...To prędzej sobie błędne nawyki na zimę wyrobi.

  • dervish profesor

    A ja uwazam, że nas kibiców nic nie powinno niepokoić jeżeli chodzi o starty letnie. Tylko trenerzy wiedza czy wszystko idzie zgodnie z planem. Kibice nie maja pojęcia czemu ma służyć dany start.

  • EmiI profesor
    @dervish

    Wniosków nie ma. Gregor wprawdzie mówi ze jest w takiej dobrej formie jak nigdy latem ale nie wiadomo czy to ściema. A to że nie wystartują do Hinzenbach było ustalone jeszcze przed Hinterzarten i to sporo przed. O ile w przypadku Morgensterna co zaczął treningi pod koniec lipca brak formy może był wytłumaczalny, to jak ktoś trenuje i startuje od początku czerwca to permanentne słabe skoki bez przebłysków mogą być niepokojące.

  • EmiI profesor
    @dervish

    Jednak jest małe prawdopodobieństwo żeby ktoś wiecznie był takiej w fazie że skacze słabo, a ktoś skacze dobrze tylko dlatego że wszyscy jego rywale mają taki etap że są bez formy.

  • dervish profesor
    @Emil

    Nie można mówić o tym że ktoś dał próbkę formy albo jej nie dał.
    Mamy sezon letni. To jest czas treningów. Starty są równiez forma przygotowań do zimy.

    Do letnich wyników nie należy przywiązywać zbyt dużej wagi,a tym bardziej wyciągać zbyt daleko idących wniosków.
    Rożni skoczkowie zaliczają występy będąc w różnych fazach przygotowań do zimy. Mało tego, w poszczególnych konkursach mogą mieć rożne cele. Jedni sprawdzają aktualna formę, inni testują nowy sprzęt, jeszcze inni skupiają się na poznawaniu skoczni albo ćwiczeniu sylwetki dojazdowej lub dopiero zaczynają wychodzi z ciężkiego treningu i dzięki konkursom starają się przywrócić świeżość i zaspokoić głod skakania i rywalizacji.

  • korus doświadczony

    Znalazłem. Cytuję: "Czołowa grupa od wtorku będzie przebywać na zgrupowaniu w Wiśle, gdzie czekają ją jeszcze kilka dni mocnego treningu. Potem wyjeżdżamy na duża skocznię do Klingenthal. Wreszcie weźmiemy udział w zawodach Letniej Grand Prix w Hinzenbach i Klingenthal. Druga grupa zawodników wystartuje w Letniej Grand Prix w Niżnym Tagilu. Odpuszczamy start w Ałmatach. Trzecia grupa wystartuje w letnim Pucharze Kontynentalnym w Lillehammer i Klingenthal. Po tych startach znowu spotkamy się wszyscy razem i zaczniemy trenować na skoczni z rozbiegiem lodowym."
    http://eurosport.onet.pl/zimowe/ kruczek-brak-medalu-stocha-nie-jest-niespodzianka/bh9kx

  • Janeman profesor
    @jozek_sibek

    wlasciwie o kadre A chodzilo tam najmniej,bylo o obsadzeniu konkursow lgp i coc .A w kontekscie Almat padlo stwierdzenie 'calkowicie odpuszczamy'.
    Choc moze akurat mowil o jakiejs podgrupie a dziennikarze pokrecili.

  • dervish profesor
    Janeman

    Racja, Morgi zdobył zloto na duzej w turynie w 2006.

    Emil
    Przede wszystkim Schliriego miałem na myśli. Dla niego brak olimpijskiego złota jest szczególnie bolesny.Indywidualnie zdobył w skokach wszystko oprócz olimpijskiego złota.

    Będzie miał jeszcze szansę za 4 lata a może nawet za 8, ale dla niego ( jakby nie było żywej legendy skoków) nawet jedno olimpijskie złoto może nie być spełnieniem marzeń. Musi zacząć wygrywać olimpijskie konkursy juz w Soczi, bo kto wie czy za 4 lata nie pojawi się nowy geniusz skoków.

  • jozek_sibek profesor
    @Janeman

    Wywiad z Ł.Kruczkiem.
    Nie czytałem tego artykułu,ale moze chodziło tylko o kadrę A?

  • EmiI profesor
    @dervish

    Igrzyska są celem dla Austriaków nie wątpliwie, chociaż pewnie skoczkiem który na olimpijskie złoto ostrzy sobie zęby, może nawet najbardziej ze wszystkich jest Gregor Schlierenzauer. Tylko tego jednego indywidualnego złota mu brakuje. Nie zapominajmy że każdy z Austriaków ma swojego trenera i ciężko mówić o jakiejś jednej strategii Pointnera. Co do ich formy. Próbkę dali Koch, Hayboeck, Zauner. To na pewno nie jest wysoki poziom, dający nadzieje na wysokie pozycje w konkursach LGP.

  • jozek_sibek profesor
    Austria w Pucharze Narodów

    Austria w Pucharze Narodów od sezonu 1999/2000:

    1999/2000 - 2 miejsce - 4409 pkt
    2000/2001 - 2 miejsce ... 600 pkt (punktowano tylko konkursy druzynowe)
    2001/2002 - 2 miejsce - 4761
    2002/2003 - 1 miejsce - 6117
    2003/2004 - 3 miejsce - 2983

    Okres Alexandera Pointnera:

    2004/2005 - 1 miejsce - 5102 pkt
    2005/2006 - 1 miejsce - 3611
    200620/07 - 1 miejsce - 5088
    2007/2008 - 1 miejsce - 6734
    2008/2009 - 1 miejsce - 7331
    2009/2010 - 1 miejsce - 6858
    2010/2011 - 1 miejsce - 7508
    2011/2012 - 1 miejsce - 6935
    2012/2013 - 2 miejsce - 5599 - 6 pkt straty do Norwegi

  • korus doświadczony
    Marcin

    Chwila, jednak coś jest nie tak... na onecie był ten wywiad, i było to chyba po Pucharze Solidarności, i tam Kruczek twierdził, że Kazachstan odpuszczają. Ale teraz znalazłem ten artykuł: http://eurosport.onet.pl/zimowe/ skoki-narciarskie/lgp-w-skokach-dwa-konkursy-w-rosji-pozniej-w-kazachstanie/7wvn7
    No i z niego wynika, że jednak do Kazachstanu ma lecieć ten sam skład co był teraz. Może to jakaś zmiana planów, nie wiem. Nie wiem też co się stało z tamtym wywiadem.

  • Janeman profesor
    @dervish

    Mam podobny poglad na kwestie austriacka,o czym z reszta niedawno pisalem. Tylko nie rozumiem dlaczego akurat w ostatnich 12 latach? Rozumialbym Twoja wypowiedz gdyby od tylu lat nie mieli zlota,ale 8lat temu Morgenstern je zdobyl.

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Pucharze Narodów - LGP

    Puchar Narodów w histori

    1994 - nie startowali
    1995 - brak danych (nie punktowali)
    1996 - 9 miejsce ... 133 pkt
    1997 - 8 miejsce ... 127
    1998-12 miejsce -.--- 7
    1999-13 miejsce -.--- 2
    2000 - 8 miejsce ... 113
    2001 - 5 miejsce ... 586
    2002 - 9 miejsce ... 137
    2003 - 8 miejsce ... 132
    2004 - 4 miejsce ... 999
    2005 - 8 miejsce ... 453
    2006 - 4 miejsce ... 902
    2007 - 2 miejsce ... 990
    2008 - 8 miejsce ... 497
    2009 - 7 miejsce ... 678
    2010 - 1 miejsce - 2173
    2011 - 2 miejsce - 1894
    2012 - 4 miejsce - 1172
    2013 - 2 miejsce - 1783 - stan 15.09.2013

  • dervish profesor
    Austriacy

    Podejrzewam, że troszke przerazili się końcówka poprzedniego sezonu i wynikami duzo ponizej oczekiwań na MŚ które były najważniejsza impreza w sezonie.

    Postanowili coś zmienić w swoich przygotowaniach. Nie mam żadnych wątpliwości, że złoto olimpijskie zwłaszcza indywidualne to będzie ich najważniejszy cel w obecnym sezonie, a może i w ostatnich 12 latach.
    Pytanie, czy eksperymentowanie z przygotowaniami przed najwazniejsza imprezą 4-lecia nie jest obciązone zbyt duzym ryzykiem. Polacy na szczęście maja sprawdzony w poprzednim roku plan przygotowań,

    Wracając do Austriaków.
    Być może będzie tak, że na drugi plan zejdą takie zawody jak T4S i zwycięstwo w tegorocznym PŚ. Sukcesy tej rangi miały prawo im się przejeść. Oczywiście podadzą tych zwycięstw rywalom tacy, ale nie przejmą się porażkami. Wezma je z marszu, na zasadzie wygramy to dobrze przegramy tez źle nie będzie bo traktujemy je jako etap na drodze do olimpijskiego złota.
    Są tak spragnieni olimpijskiego złota, że jeżeli go nie zdobędą to pewnie polecą tam głowy.

  • gina profesor
    EmiI, Jankes

    Moim zdaniem to raczej ta ich paroletnia nadzwyczajna dominacja była niespotykana, teraz dochodzą do głosu inni i tyle. A oni trochę też uwierzyli, że ich kadra A jest wieczna, a prawdą jest, że trzeba dopuszczać młodsze pokolenie do startów, nie patrzeć, że starszy, wyeksploatowany zawodnik jest trochę lepszy od młodego.

  • dejw profesor
    @Emil

    Zgadzam się. To lato to dla Bieguna właściwie pasmo niekończących się sukcesów. Podia w CoC, pierwsze zwycięstwo w CoC, świetne wyniki w LGP w mocnej obsadzie w Niemczech i w Wiśle, pierwsza wygrana w LGP, srebrny medal MP na małej skoczni. Potem faktycznie miał lekką zadyszkę na Pucharze Solidarności i MP na dużej skoczni, ale teraz znów podium w LGP. Czy to jest poziom z Wisły - w sumie niełatwo stwierdzić, bo przegrał dziś z nie byle kim - Janda skacze tego lata kapitalnie, Damjan także złapał bardzo wysoką formę i jego obecność na drugim stopniu podium nie jest zaskoczeniem.
    Co do reszty Twojej wypowiedzi - pełna zgoda :) Oby tej techniki nie zgubił i naprawdę i zima może być pełna sukcesów dla niego :)

  • anonim
    @gina

    Może jeszcze nie kryzys,ale duża obniżka formy,gdzie to zaplecze,które zawsze było mocne w COCu?W poprzednim sezonie widać było wyraźną zniżkę formy u większości bardziej doświadczonych zawodników(Koch,Morgi,Kofler,Loitzl) i naprawdę mieli dużo szczęścia na MŚ,popatrz na Puchar Narodów z poprzednich lat i porównaj z poprzednim sezonem(zimowy 2012/2013)
    Młodych poza Kraftem nie widać,może w końcu ich hageomnia zniknie?

  • EmiI profesor
    @gina

    Kryzys już w zeszłym sezonie poza Schlierenzauerem stał się faktem. Tylko on w "10" klasyfikacji. I przegrali PN mimo że tego że on wygrał PŚ z olbrzymią przewagą. W prawdzie brak startów nie musi świadczyć o jego kryzysie, czy całkowitym załamaniu formy pozostałych, jednak zaplecze jest dużo słabsze niż było kiedyś. Kiedyś nawet ich trzeci garnitur potrafił spokojnie punktować w PŚ, teraz miewa trudności z punktowaniem w PK.

  • gina profesor
    Major_Kuprich

    Austriacy po kilku bardzo intensywnych sezonach dali odpocząć trochę swoim najlepszym zawodnikom, pewnie podporządkowali wszystko pod IO . A może trenują intensywnie u siebie sprawdzając nowinki techniczne? To żaden kryzys....

  • anonim

    Jak Polska wystapi w Almatach to w takim samym skladzie jak dzis i wczoraj. Klimek do nich nie dolaczy bo jest zgloszony na PK w Klingenthal:

    http://www.klingenthal.de/vsc/MeldungenCOC.pdf

  • EmiI profesor
    @dejw

    Biegun się utrzymuje cały czas na wysokim albo bardzo wysokim poziomie. Tydzień temu był naturalna obniżka formy. Teraz wiadomo że musi być górka i jest już bliski poziomowi z LGP w Wiśle, ale jednak chyba troszkę słabszy. Wahania formy muszą być. Teraz ważne by okres październikowo-listopadowy dobrze przepracować i nie rozwalić sobie techniki na śniegu. Bo skoki są chyba konkurencją najbardziej techniczną z możliwych, w teorii skoczek co maa siłe w nogach przeciętnego człowieka mógłby wygrać zawody, jeśli oddałby skok idealny, idealnie trafiony na próg, o najlepszym możliwym ułożeniu w locie jakie obecnie w skokach jest możliwe. Ale cały czas w skokach są jednak duże zapasy, i nie ma skoczków idealnych.

  • starysceptyk doświadczony

    Wydaje mi się, że trenerzy chcą zaoszczędzić chyba męczącej podróży do Środowej Azji, i z powrotem, na tydzień przed ostatnimi dwoma konkursami w Austrii i Niemczech. Ciekawe kto w ogóle pojedzie do Kazachstanu. I to jest główna przyczyna, gdyby konkursy były w Europie to na pewno Polacy by pojechali, może nawet kadra A.

  • Major_Kuprich profesor
    Takiego lata jeszcze nie było

    Najlepszy z Austriaków plasuje się dopiero na 55 miejscu z 21 punktami ! Jest nim Andreas Kofler ! W PN Austria jest dopiero na 12 miejscu o 1 pozycję przed będącymi w Mega - Kryzysie Finami...

  • dejw profesor
    @pepeleusz

    No tak. Bo lepiej od razu zakładać, że Biegun i Ziobro to tylko skoczkowie "letni". A niby dlaczego ich ewentualnie dobrą dyspozycję w zimie będziesz uważał za niespodziankę? Niby dlaczego sensacją miałby być ich wyjazd na IO?
    Czemu to jest aż takie złe, że skaczą teraz tak dobrze?
    Okej, bywało to w przeszłości różnie, że dobra, czy znakomita dyspozycja latem, nie przekładała się w ogóle na dobre wyniki zimą.
    Ale czemu niby zakładać od razu że i w przypadku Ziobry i Bieguna będzie tak samo? I to zakładać takim autorytarnym, nieznoszącym sprzeciwu tonem...

    @jozek_sibek
    Zgadzam się, gdyby Janek nie został zdyskwalifikowany, to możliwe że już dziś bylibyśmy przed Niemcami. No i ta 0,1 pkt w Hakubie, to w tej klasyfikacji oznacza aż 40 pkt straty.
    Ciekawe teraz, czy nasi odpuszczą sobie zupełnie start w Ałmaatach (słyszałem że tak będzie). Jeśli tak, to o wygraną może być ciężko, bo w Hinzenbach i w Klingenthal będzie już raczej skakała cała niemiecka czołówka.

  • pepeleusz profesor

    Jeżeli Ziobro i Biegun nie okażą się jedynie zimowymi wypaleńcami to będzie to duża niespodzianka. A wyjazd do Soczi któregokolwiek z nich to byłaby już sensacja.
    Co prawda ktoś z nich jakieś punkciki PŚ raczej zdobędzie, ale dwa ,,zera" - jak kiedyś u Kota i Kubackiego - też są niewykluczone (10 % szans na ten skrajnie pesymistyczny scenariusz)

  • jozek_sibek profesor
    @dejw

    Zabrakło J Ziobry w II rundzie i zwycięstwa Janka w Hakubie.
    Tak przy okazji, to Polska straciła do Niemiec aż 350 pkt za konkursy mieszane (3 i 1 miejsce Niemiec).
    W konkurie drużynowym przegrali tylko z Polska.

  • dejw profesor

    A w klasyfikacji Pucharu Narodów, Polska już tylko o 52 punkty za Niemcami :)

  • starysceptyk doświadczony

    Puchar Narodów dzisiejszego konkursu LGP w Niżnym Tagile.
    Państwo, zajęte miejsca, suma punktów, ilość punktujących zawodników.

    1. Czechy (1, 6, 13) ................... 160 pkt (3 zawodników)
    2. Polska (3, 8, 10, 22, 29) ......... 129 pkt (5 zawodników)
    3. Słowenia (2, 12, 17, 26, 27) ... 125 pkt (5 zawodników)
    4. Rosja (5, 9, 19, 20, 23) .......... 105 pkt (5 zawodników)
    5. Norwegia (3, 11, 16) ............... 99 pkt (3 zawodników)
    6. Japonia (7, 25, 30) ................. 43 pkt (3 zawodników)
    7. Niemcy (15, 21, 24) ................ 33 pkt (3 zawodników)
    8. USA (14) ............................... 18 pkt (1 zawodnik)
    9. Włochy (18) ........................... 13 pkt (1 zawodnik)
    10. Szwajcaria (28) ..................... 3 pkt (1 zawodnik)

    Dzisiejsze 3 miejsce Krzysztofa Bieguna to 56 podium polskich skoczków w konkursach indywidualnych LGP.
    Podia Polaków w konkursach LGP, stan po dzisiejszym konkursie.

    Adam Małysz ...... 13 -- 8 -- 7 .. razem 28
    Kamil Stoch .......... 7 -- 2 -- 5 .. razem 14
    Maciej Kot ............ 2 -- 2 -- 1 .. razem 5
    Krzysztof Biegun -.. 1 -- 0 -- 1 .. razem 2
    Dawid Kubacki -..... 0 -- 2 -- 1 .. razem 3
    Piotr Żyła -............ 0 -- 2 -- 0 .. razem 2
    Łukasz Rutkowski .. 0 -- 0 -- 1 .. razem 1
    Jan Ziobro ............ 0 -- 0 -- 1 .. razem 1
    --------------------------------------------------
    .......................... 23 - 16 - 17 .. łącznie 56

  • pawelf1 profesor
    He he .....

    ...W pierwszej "30" generalki LGP mamy 9 Polaków ... a 33 jest Żyła . Prawie co trzeci zawodnik to Polak . Mam nadzieje , że choć w części przełoży się to na zime . ........ mam nadzieje.....
    Gratulacje dla chłopaków !

  • gina profesor
    Redakcja

    Redakcja toleruje wszystkie opcje, gdyby tak nie było to niejaki ROCOS i jego wszystkie późniejsze wcielenia byłyby wywalone na zbity pysk....

  • dejw profesor
    @Emil

    No chyba niestety masz rację. Też o tym myślałem, dlaczego redakcja toleruje tego.. no dobra, nie będę przeklinał.
    No i to jest jedyne logiczne wyjaśnienie

    Co do konkursu, to oprócz Bieguna i Huli, warto też pochwalić Zniszczoła, który i wczoraj i dziś oddał dwa równe skoki.
    Leja dziś szczęście, mimo to nie zawiódł - skakał tyle na ile mógł.
    Natomiast Kłusek trochę zawiódł. Może wciąż rozpamiętywał swój wczorajszy kompletnie nieudany drugi skok. W każdym razie na pewno można było od niego oczekiwać więcej.

  • dervish profesor

    Bardzo dobry konkurs w wykonaniu Polaków. Podobnie jak wczoraj 3 naszych w 10 i podobnie jak wczoraj najlepszy Polak na pozycji 3-4. Jednak dzisiaj Biegun ma Podium czym troszkę osłodził nam DSQ Ziobry.
    Kolejne bardzo dobry występ Stefana. Również Janek potwierdził swoja wysoką na tym etapie przygotowań formę.
    Bardzo dobry występ nierównego ostatnio Zniszczoła.
    Punkty Kluska i Lei (szczęśliwe).

    Wszystko razem pozwala na bardzo pozytywną ocenę startu grupy będącej bezpośrednim zapleczem i uzupełnieniem kadry Kruczka.

  • HKS profesor

    @piotr186n

    Dziękuję za ciepłe słowa Piotruś;) Zawsze można na Ciebie liczyć;) Ale nie martw się - latem nie zamierzam się jakoś specjalnie uaktywniać,przeglądam tylko co ciekawsze newsy i spokojnie możesz snuć swoje teorie, a może ktoś Ci uwierzy;)

  • piotr186n doświadczony
    Matizus

    Przy takiej obsadzie takich sądów bym nie wydawał, choć i tak to oznacza sporą poprawę formy u Damjana i Jandy z porównaniu do tego co reprezentowali przez ostatnie kilka lat.

  • Matizus stały bywalec

    Taka tabela wyników cieszy! Miło będzie znów oglądać Jandę w dobrej formie zimą (przynajmniej taką mam nadzieję, że dotrwa), a i powrót Damjana do czołówki jest miłym akcentem ostatnich konkursów. Biegun z Bardalem po pierwszej serii ex-aequo, po drugiej tak samo... Zmowa jakaś? ;)

  • anonim

    Jakub Janda pierwsze zwycięstwo od Hukuby 2005 w LGP!35 lat a zcoraz lepszy!Szkoda Kornilova przegrał w pierwszej serii lądowaniem.

  • dejw profesor

    Brawo Janda. To lato to może będzie jakiś znak, że wraca do wysokiej formy.
    Damjan też złapał wysoką formę, notuje zdecydowanie najlepsze starty od kilku lat.
    Biegun kolejne podium - wspaniałe lato w jego wykonaniu.

  • korus doświadczony

    Parodia... pewnie znowu centymetr w kroku albo na dupie, i oczywiście już musi być dsq...

    Eh, Ziobro dostaje wyjątkowego kopa od losu, najpierw przegrał zwycięstwo o 0,1, a teraz DSQ, mam nadzieję, że się nie zmartwi, a znając jego charakter pewnie będzie nadal walczył, bo to motywujące nie jest na pewno.

  • starysceptyk doświadczony

    Z tymi dyskwalifikacjami to wg mnie to jest zupełna komedia "po uważaniu" wg wg wyliczanki "Entliczek pentliczek, czerwony guziczek, na kogo wypadnie na tego BENC"
    Tym razem wypadło na Janka, wczoraj miał kombinezon dobry a dzisiaj zły. Może zasiedział się w ruskiej łaźni i za bardzo schudł.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl