PŚ w Bad Mitterndorf: Kranjec wygrywa kwalifikacje, pięciu Polaków w konkursie

  • 2014-01-10 16:11

Robert Kranjec wygrał serię kwalifikacyjną do jutrzejszych zawodów Pucharu Świata w lotach na skoczni HS 200 w Bad Mitterndorf. Słoweniec poszybował na 194,5m. Na drugim miejscu uplasował się Jurij Tepes (192m), a trzeci był Antonin Hajek (186m).

Z Polaków w kwalifikacjach najlepiej wypadł Maciej Kot, który uzyskał 186m i zajął 7. miejsce. Przyzwoicie skoczył Klemens Murańka, lądując na 176m (23.). Do konkursu nie zdołał awansować Dawid Kubacki, któremu 161m dało 37. lokatę. Z zawodników, którzy awans do konkursu mieli zapewniony, Piotr Żyła uzyskał 186m, Jan Ziobro 183,5m, a Kamil Stoch odpuścił skok.

Już jutro pierwszy konkurs lotów w tym sezonie na skoczni Kulm. Początek pierwszej serii o godzinie 14:00, a na 12:30 przewidziana jest seria próbna.

Wyniki kwalifikacji PŚ w Bad Miterndorf, 10.01.2014
Lp.StatusNrZawodnikKrajOdlPkt.
1 51 Q KRANJEC, Robert SLO 194.5 179.3
2 47 Q TEPES, Jurij SLO 192 176.1
3 22 Q HAJEK, Antonin CZE 186 170.6
4 46 Q LOITZL, Wolfgang AUT 189 170.4
5 35 Q HAYBOECK, Michael AUT 187 170.2
6 44 Q KRAFT, Stefan AUT 188.5 169.5
7 40 Q VELTA, Rune NOR 187.5 167.8
7 50 Q KOT, Maciej POL 186 167.8
9 28 Q JOHANSSON, Robert NOR 177.5 162.4
10 37 Q MATURA, Jan CZE 184 161.8
11 48 Q FANNEMEL, Anders NOR 181 160.8
12 38 Q DESCHWANDEN, Gregor SUI 184 160.4
13 25 Q HLAVA, Lukas CZE 176 159.5
14 29 Q WATASE, Yuta JPN 171.5 156.6
15 34 Q MAEAETTAE, Jarkko FIN 175.5 155.1
16 10 Q KOZISEK, Cestmir CZE 175.5 154.4
17 45 Q NEUMAYER, Michael GER 178.5 153.6
18 12 Q KOCH, Martin AUT 174.5 152.6
19 1 Q POPPINGER, Manuel AUT 173.5 152.3
19 23 Q DAMJAN, Jernej SLO 171.5 152.3
21 39 Q INGVALDSEN, Ole Marius NOR 177 150.7
22 42 Q JANDA, Jakub CZE 175.5 149.9
23 17 Q STJERNEN, Andreas NOR 174.5 149.4
23 41 Q MURANKA, Klemens POL 176 149.4
25 4 Q TANDE, Daniel-Andre NOR 171 149
26 26 Q BOYD-CLOWES, Mackenzie CAN 167 147.7
27 30 Q NAGLIC, Tomaz SLO 164.5 147.2
28 36 Q HVALA, Jaka SLO 173 146.9
29 43 Q WANK, Andreas GER 172.5 146
30 3 NQ HEISKANEN, Sami FIN 170 145.7
31 21 NQ FAIRALL, Nicholas USA 170 143.9
32 49 NQ FREITAG, Richard GER 168.5 143.2
33 24 NQ ROMASHOV, Alexey RUS 165.5 142.5
34 7 NQ DEZMAN, Nejc SLO 167 141.1
35 19 NQ OKABE, Takanobu JPN 166 140
36 32 NQ MUOTKA, Olli FIN 161.5 136
37 33 NQ KUBACKI, Dawid POL 161 135.8
38 15 NQ HAZETDINOV, Ilmir RUS 163 135
39 27 NQ DESCOMBES SEVOIE, Vincent FRA 158 134.6
40 16 NQ NURMSALU, Kaarel EST 165.5 134.2
41 31 NQ BRESADOLA, Davide ITA 154 133.4
42 6 NQ ASIKAINEN, Lauri FIN 158.5 131.4
43 20 NQ KAELIN, Pascal SUI 158 127.1
44 18 NQ FRENETTE, Peter USA 156.5 126.3
45 13 NQ SEDLAK, Borek CZE 155.5 123.8
46 11 NQ KIM, Hyun-Ki KOR 153 121.4
47 8 NQ KALINITSCHENKO, Anton RUS 151 119.6
48 9 NQ CHOI, Heung-Chul KOR 147 113.3
49 2 NQ ZHAPAROV, Marat KAZ 139.5 107.6
50 14 NQ KOROLEV, Alexey KAZ 138.5 98.6
51 5 NQ TROFIMOV, Roman-Sergeevich RUS 132 93.1
- 52 PQ ZYLA, Piotr POL 186 -
- 53 PQ ZIOBRO, Jan POL 183.5 -
- 54 PQ KRAUS, Marinus GER 177 -
- 55 PQ PREVC, Peter SLO 188 -
- 56 PQ FREUND, Severin GER 168 -
- 57 PQ WELLINGER, Andreas GER 177.5 -
- 60 PQ SCHLIERENZAUER, Gregor AUT 183 -
- 61 PQ AMMANN, Simon SUI 187.5 -
DNS 58 PQ KASAI, Noriaki JPN - -
DNS 59 PQ MORGENSTERN, Thomas AUT - -
DNS 62 PQ STOCH, Kamil POL - -

FOTORELACJA


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (32683) komentarze: (146)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Bad Mitterndorf

    Miejsca Polaków w piątkowych kwalifikacjach:

    1.P.Żyła ------ 03 odległość z zawodników najlepszej "11" PŚ
    2.J.Ziobro ---- 04 odległość z zawodników najlepszej "11" PŚ
    3.K.Stoch -...- nie startował
    4.M.Kot ---.--- 07 (18)
    5.K.Murańka - 23 (34)
    6.D.Kubacki .. 37 (48)

    W nawiasie do miejsc Polaków w kwalifikacjach,oprócz (K.Stocha,J.Ziobry i P.Żyły) dodałem + 11 (najlepsza 10 PŚ).


    Odległości Polaków w piątkowych kwalifikacjach:

    1.P.Żyła ------ 186.0m
    2.J.Ziobro ---- 183.5m
    3.K.Stoch -...- nie startował
    4.M.Kot ---.--- 186.0m - 167.8 pkt
    5.K.Murańka - 176.0m - 149.4 pkt
    -------------
    6.D.Kubacki .. 161.0m - 135.8

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Bad Mitterndorf

    Miejsca Polaków w dwóch piątkowych treningach:

    1.K.Stoch -...- 03 i 04 miejsce
    2.D.Kubacki .. 10 i 16
    2.J.Ziobro ---- 12 i 14
    4.K.Murańka - 27 i 21
    5.M.Kot ---.--- 25 i 31
    6.P.Żyła ------ 31 i 26


    Odległości Polaków w dwóch piątkowych treningach:

    1.K.Stoch -...- 194.5m - 137.2 pkt i 187.5m - 130.5 pkt
    2.D.Kubacki .. 194.5m - 125.4 pkt i 177.5m - 112.3
    2.J.Ziobro ---- 183.0m - 123.4 pkt i 178.0m - 113.7
    4.K.Murańka - 167.5m - 104.4 pkt i 170.5m - 105.7
    5.M.Kot ---.--- 169.5m - 104.6 pkt i 166.5m - 100.2
    6.P.Żyła ------ 162.5m - 101.4 pkt i 168.0m - 103.2

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • dejw profesor

    Nie wiem jak skomentować dzisiejszą, kolejną już wpadkę Kubackiego. On naprawdę wydaje się być w niezłej formie. Na treningach skacze ładnie, daleko. Co z tego skoro kiedy przychodzi już do rywalizacji to te skoki wyglądają o wiele gorzej..
    Może faktycznie to kwestia psychiki, że za bardzo chce poprawić, wykonać jeszcze lepszy skok? Może powinien wziąć przykład z Maćka, który na treningach coś poprawia, cały czas czegoś szuka, a w zawodach i w kwalifikacjach skacze już wyćwiczonym schematem. Schematem który nie powala na kolana, ale przynajmniej daje regularne lokaty w trzeciej dziesiątce zawodów.
    Jakby tego nie nazwać jest to duże rozczarowanie.

    Pozostali nasi skoczyli swoje, Maciek nawet lepiej niż można się było spodziewać. Żyła dołożył 20 metrów do skoków treningowych, mam nadzieję że jutro dołoży kolejne metry. Ziobro poprawia życiówki i o to chodzi, z jego stylem, który niezbyt nadaje się na loty punkty będą sukcesem. Klimek chyba wciąż w lekkim dołku, ale poczekajmy jeszcze na zawody. A Stoch skakał tu dziś bardzo ładnie i jutro powinien walczyć o najwyższe lokaty.

  • Boy profesor

    Ciekawostka:
    Na liście startowej konkursu jutrzejszego widnieje już zupełnie inny rekord życiowy Manuela Poppingera aniżeli miało to miejsce przed dzisiejszymi treningami i kwalifikacjami. A nie wpisali mu nowego rekordu życiowego uzyskanego dzisiaj, tylko cofnęli się do 2009 roku kiedy to uzyskał 203 m. Więc sam Poppinger musiał pewnie o to zawalczyć w FISie żeby na liście widniał jego rekord życiowy kiedy skakał jako przedskoczek. Witamy więc kolejnego zawodnika w gronie 200 metrowców, o którym wcześniej nie wiedzieliśmy przez opieszałość organizatorów w Kulm, którzy nie udostępniają żadnych informacji.

  • anonim
    Kubacki

    No to nie ma w ekipie nikogo kto może go z tego błędu wyprowadzić? Przecież to staje się już irytujące. Mega odbicie i wysoki lot po czym za chwilę opad jak strącona kaczka na polowaniu.

  • anonim
    @ voice of poland

    2 patole w euro bylo podczas tcs za wygrane kwalifikacje gdzie 10tka tez rywalizowala o miejsca

    @ Xellos

    to ze Kubacki z progu wychodzi wysoko to nie jest kwestia mocniejszego odbicia czy lzejszego, po prostu obiera zly kierunek ale to juz nawyk ktorego jak widac nie koryguje, im blizej ladowania tym gorsza predkosc a jak nie ma noszenia to krotki skok i goodbye

  • Xellos profesor
    psychika

    W mej ocenie, jest pierwszy skok, skacze swobodnie na przetarcie, bez myślenia i nagle leci daleko. Potem skacze ponownie i zaczyna myśleć o tym by jeszcze dalej polecieć, by jeszcze mocniej się wybić i wtedy robi to co zawsze...wybija się strasznie wysoko - bez prędkości i spada jak worek kartofli.

    Tak to widzę, że Kubacki pewnie za mocno chce, nie ma swobody ani automatyzmu, a jak mocno chce to wychodzi mu jedynie skok wzwyż a nie w dal.

    Tak czy siak, to nie zmienia faktu, że pozostali nie mają z tym w ogóle problemu i nie skaczą hamując. Zaskoczeniem tu jest Ziobro, który kiedyś też miał antylotny styl. a dzisiaj dość ładnie się wyłożył. Czyli niby da się, ale to nie jest już moment na da czy nie da, IO tuż tuż, tu trzeba mieć 100% pewności, że w żadnym skoku na IO nie zobaczymy worka kartofli.

  • Stinger profesor

    Miejsca miejscami bo to jest mało istotne w treningach ale jak wyjaśnić skoki w granicach punktu K lub dłuższe w podobnych warunkach i z tych samych belek na treningach do skoków konkursowych czy kwalifikacyjnych gdzie skacze nawet 10 metrów krócej a na mamucie dużo więcej ...

  • Xellos profesor
    Nie przesadzajmy też

    odnośnie tych treningów. Ok, skacze na nich dobrze, ale to nie jest jakaś dominacja. Dokładając do tego zawodników, którzy ewidentnie traktują te serie wyłącznie treningowo, Kubacki by tak wysoko nie był.

    Krótko mówiąc, jakby wszyscy nasi się sprężyli w treningach, to Kubacki by tak nie błyszczał na tle naszych pozostałych zawodników. Z tym, że właśnie pozostali to robią...kiedy przychodzą kwalifikacje, wtedy się sprężają.

    Trudno więc znaleźć jakieś ukryte plusy, czy ukrytą formę. Jak się nie pali psychicznie to skacze maksymalnie podobnie do innych naszych skoczków. A przegrywa z nimi psychiką i powtarzalnością.

  • HKS profesor

    Ja myślę, że jakiś konkurs mu w końcu wyjdzie, ale jego skoki konkursowe kategorycznie odsuwają go szczególnie od drużynówki, bo tam sobie nie można na coś takiego pozwa lać.

    No ale mimo wszystko lepsze treningi niż regularne psucie skoków. Ale wahania są strasznie duże - od miejsc w dziesiątkach (i to nie jednorazowo) w treningach po odpadanie w pierwszej serii czy kwalifikacjach.

    Jednak sam fakt tak dobrych treningów na mamucie trochę zaskakuje zapewne większość;)

  • HKS profesor

    @piotr186n

    Szkoda, ale to nie pierwszy przypadek. Ziobro też po Klingenthal nie skakał źle, ale w treningach... aż przyszedł Engelberg;) Jak to powiedział Kruczek treningi są do testowania i jak Kubacki testuje to jest dobrze a jak już wie jak ma skoczyć, to jest źle...

    Jakby wskazać w naszej drużynie konkursowiczów, to na pewno można by typować Stocha i Kota.

  • Stinger profesor

    5 polaków w konkursie i Kubacki który znowu się kompromituje ... Na TCS-ie pokazał że formy wyższej niż Biegun nie ma mimo to leci na mamuta, teraz po znowu dobrych treningach zawala serię punktowaną tym razem kwalifikacje. Co on w ogóle robi?

    Może te treningi też nie są dobre tylko po prostu on skacze na 110% a reszta trenuje i dlatego Dawid jest wysoko? Tylko w takim razie czemu na treningu potrafi polecieć ładną odległość a kwalifikacje zawala kompletnie?

    Jak już Biegun nie pojechał na PK to mógł przyjechać z resztą na PŚ i mógłby zastąpić Kubackiego w niedzielę. Moim zdaniem jego szansa na IO jest minimalna.

    Szkoda Morgensterna niech wraca i pokaże że jego wyeliminować się nie da nawet poprzez upadki i kontuzje.

  • piotr186n doświadczony
    Emil

    Nikt nie ma pewności w którym momencie skoku są naliczane punkty za wiatr tzn.w którym momencie jest robiony pomiar wiatru podczas skoku na podstawie którego wylicza się punkty. To daje pola do dużych nadużyć, bo nierzadko na livetiming FIS punkty za wiatr zmieniają się nawet dłużą chwile po oddaniu skoku przez skoczka i takie punkty skoczek dostaje.. Jednemu skoczkowi nalicza dany pomiar w tym momencie, innemu 10 sekund później i może to dawać spore różnice...

    To nie znaczy że cały system punktów jest beznadziejny, (beznadziejne to są punkty za belkę) po prostu nie jestem taki głupi żeby wierzyć w całkowitą nieomylność systemu no i nie wierzę w kryształową czystość i uczciwość duetu Hofer & Tepes:)

  • anonim
    @EmiI

    Owszem, zgadzam się, że system rekompensat za wiatr nie służy oszukiwaniu na wynikach. Są natomiast inne sposoby faworyzowania poszczególnych zawodników (które istniało w skokach odkąd pamiętam, a nawet i wcześniej - wystarczy sobie poczytać relacje z dawnych igrzysk zimowych na skijumping) - najbardziej efektywnym są noty sędziowskie za styl (choć nie jestem zwolennikiem ich zniesienia). Zawsze frapowała mnie też ocena regulaminowości strojów narciarskich. Za zupełnie zaś niedopuszczalne uważam, że zastępcą dyrektora PŚ (i de facto kimś w rodzaju sędziego głównego zawodów) jest ojciec jednego z zawodników (daje mu to olbrzymie możliwości wywierania bardziej lub mniej subtelnego wpływu na przebieg kariery zawodniczej syna).

  • EmiI profesor
    @RET

    Częściowo masz rację, jednak pavel nie chciał udowodnić nic poza tym że system punktów nie jest nastawiony ku oszustwom by naliczać punkty poszczególnym narodowościom. To czy jest dobry czy zły to kwestia gustu. Co do wyczekiwania, owszem powiedzmy że teraz korytarz jest nieco szerszy niż wtedy, ale gdy się patrzy na livetiming FIS to widać jak że zawodnik często w innych warunkach rusza, w innych ląduje i nawet jakby Tepes chciał to nic nie wyczeka.

  • anonim
    @EmiI

    Ja pamiętam dobrze (pamiętam zresztą dużo więcej - np. trzyseryjne konkursy skoków w PŚ, bo skoki oglądam od początku l. 70. XX w.). Porównywanie przeciętnej długości trwania serii konkursowych z jednego sezonu starego i jednego sezonu nowego systemu nic tu nie da, bo jest obarczone dużą przypadkowością. Jest tyle zmiennych czynników, które mają na to wpływ, jak chociażby zmiana belki, która obecnie odbywa się w trakcie trwania serii konkursowej. Dawniej zmiana belki wymuszała powtórzenie serii konkursowej. Obecnie, ze względu na możliwość zmiany belki i doliczania punktów za wiatr, a także ze względu na coraz większą liczbę skoczni ze sztucznym oświetleniem, istnieje wręcz większa tendencja do przeciągania serii konkursowych - byle je tylko dokończyć. Dawniej częściej je odwoływano lub przekładano, np. na następny dzień, bo warunki nie pozwalały na kontynuację.

  • Toyminator profesor

    A co do skoczni to nie ma strachu:) Prognozy mówią że od Soboty ma być chłodno ,może padać śnieg ,o ile Zakopane da sobie radę to nie wiem jak Wisła bo mają mniej czasu ,i dopiero teraz zaczęli coś robić.

  • anonim
    Niech skończy karierę

    Bardzo lubię Thomasa i życzę mu szybkiego powrotu do zdrowia oraz aby podjął decyzję o zakończeniu kariery po tym sezonie. To był drugi upadek w krótkim odstępie czasu, Thomas już wiele sukcesów osiągnął. Nie chciałbym aby znowu miał się narażać. Nie wiem czy to fatum czy ktoś mu źle życzył ?

    Myślę też że Morgi może odczuwać mocny strach i będzie bał się skakać w końcu dwa upadki już miał a teraz naprawdę mocno dostał.

    Wracaj do zdrowia

  • anonim

    O IO Thomas może zapomnieć a jeśli chodzi o skocznie w Wiśle to niestety ale to już chyba koniec nadziei a Zakopane podobno też ma problemy z tego co słyszałam w radiu wczoraj w nocy w Zakopcu było + 14 stopni czy ta pogoda oszalała?

  • Toyminator profesor

    Jezu czytajcie z zrozumieniem ,ja napisałem że może wróci bo to chłop z stali ,ale szanse są na to malutkie.... pewniejszy jest start dopiero pod koniec sezonu (co też nie jest takie pewne ) I dodałem że więcej będzie wiadomo w PONIEDZIAŁEK! bo wtedy będzie podany stan jego zdrowia.

  • petti stały bywalec
    golencin18

    Prawda jest taka że przy tego typu urazach głowy może wydarzyć się dosłownie wszystko... łącznie z tym najgorszym. Dlatego też za bardzo nie rozumiem o jakim starcie na IO tutaj ludzie piszą?? Módlmy się lepiej o to żeby nie doszło do żadnego krwawienia wewnątrz czaszkowego w przeciągu kolejnych kilkunastu godzin i żeby Thomas mógł być może, kiedykolwiek wrócić na skocznie.

  • Maciej8899 początkujący

    Wielka Krokiew w fatalnym stanie. Śnieg z Chochołowa uratuje skoki?
    Tak źle przed Pucharem Świata w skokach narciarskich jeszcze nie było. Jeśli pogoda nie zmieni się diametralnie, to śnieg na Wielką Krokiew trzeba będzie dowozić z Chochołowa

  • Pavel profesor
    @zur555

    Austriacki skoczek narciarski Thomas Morgenstern, po upadku na piątkowym treningu na mamucim obiekcie Kulm w austriackim Bad Mitterndorf, znajduje się w stanie krytycznym, ale nie zagrażającym życiu - poinformował opiekujący się nim lekarz Josef Obrist.

  • EmiI profesor
    @RET

    Ja jakoś nie pamiętam tego dawnego "wyczekiwania" i nie widzę obecnego puszczania jak leci. Aż z ciekawości postanowiłem porównać średni czas trwania serii konkursowej w sezonie 2008/2009 czyli ostatnim po staremu i 2012/2013. Wziąłem pod uwagę wszystkie konkursy gdzie wystartowało albo było na liście 50 skoczków i II serię. I serii z 50 skoczkami w obu sezonach było 18. Natomiast II serii licząc loty, czy konkursy z mniejszą lub większą ilością skoczków w 2009 r było 25 a w 2013 r 26. W sezonie 2008/2009 I seria trwała średnio 53,94 minuty (licząc setne części) a w 2012/2013 52,44 minuty czyli różnice są znikome. Ale co ciekawe II seria 5 lat temu trwała średnio 32,8 minuty a rok temu 35,84, wiec suma sumarum obecnie konkursy trwają dłużej niż wtedy. Mimo że dawniej wyczekiwali niby a obecnie na nic nie patrzą tylko puszczają...

  • Maciej8899 początkujący

    Wielka Krokiew w fatalnym stanie. Śnieg z Chochołowa uratuje skoki?
    Tak źle przed Pucharem Świata w skokach narciarskich jeszcze nie było. Jeśli pogoda nie zmieni się diametralnie, to śnieg na Wielką Krokiew trzeba będzie dowozić z Chochołowa



    ..... BRAK mi Słow

  • zur555 weteran

    Pecha?? On ma farta ze jeszcze żyje... Każdy z 3 upadków mógł skończyć się dużo gorzej. A dzisiaj to już w ogólę masakra.
    Pecha to miał Mazoch i inny którzy po upadku doznali nie uleczalnych obrażeń( choć w przypadku Mazocha znów tak najgorzej nie jest ).

    Ja myślę ze Morgi w tym sezonie już nie wróci a może nawet karierę skończy. On i tak co mówił ze Po Sochi zastanowi się , a po takim upadku jak dziś chyba będzie mu łatwiej podjąć decyzje o zakończeniu kariery.

  • Toyminator profesor

    Nom poważne obrażenia głowy i stłuczenie płuc:/ Być może na IO się wykuruje bo twardy chłop ,ale wątpliwe:/ Ten facet ma pecha. Ale jak nie na IO to może na loty już wróci:) Ale dowiem się co dalej w poniedziałek.

  • lol doświadczony
    Nie wiem czy kogoś to obchodzi, ale...

    eurosport.onet.pl/zimowe/skoki-narciarskie/
    io-w-soczi-infekcja-pluc-komplikuje-przygotowania-ahonena/pegrr

  • Grzechu80 początkujący
    @M_Sad

    Faktycznie, może nawet okazać się, że lepiej wypadnie w takiej klasyfikacji, teraz sobie to uświadamiam. Bo fakt, naciągane miał noty kosmicznie, ale najczęściej za klepanie na 2 nogi w okolicach HS.
    Ziobro czy Klimek mogą natomiast trochę skoczyć w górę (zwłaszcza Klimek bez not i wiatru w Ober ;) )

  • Pabian początkujący
    2002

    Kurde, już wyczuwam jak historia może zatoczyć koło. Amman przed IO też upadł i nikt nawet nie mógł przewidzieć, że wróci i wygra. Teraz to samo, Morgi ostro upadł, i podobno ma skakać w Sochi. Jestem ciekaw co z tego wyjdzie.

  • anonim

    nie wiem czy dobrze widzę ale śnieg zjeżdża ze skoczni w Wiśle http://pzn.pl/webcam

  • HKS profesor

    Kubacki niczym Ziobro w pewnym etapie sezonu skacze dobrze na treningach. Kiedyś to dobre skakanie na treningach było w cenie, bo się myślało "no chociaż tyle, że czasem mu wychodzi", ale teraz już nasz poziom się zmienił i jednak taka dysproporcja między treningami, a zawodami to nie jest dobry objaw.

    Dla mnie największe zaskoczenie in minus to Muotka - co jak co ale byłem pewien, że na mamucie sobie poradzi, bo na dużych skoczniach ten jego lotny styl pozwalał mu nie spadać na bulę, a tu wtopa.

    Zaskoczenie na plus to na pewno Ziobro i w kwalifikacjach chyba też Kot.

  • Grzechu80 początkujący
    @Pavel, M_Sad

    O, to byłoby naprawdę ciekawe, podejrzewam, że Simona nie mielibyśmy tak wysoko ;)
    Jeśli Pavlowi nie zabrałoby to wiele czasu (a podejrzewam, że przerzucił wszystkie dane z tabel FIS za poszczególne konkursy do jakiegoś arkusza kalkulacyjnego), to chętnie zobaczyłbym taką klasyfikację :)

  • anonim
    @Pavel

    Takie statystyki możesz sobie darować, bo nie mają sensu. Wraz bowiem z wprowadzeniem punktów za wiatr, zmienił się sposób wypuszczania zawodników do skoku. Zrezygnowano z oczekiwania na w miarę równe warunki dla wszystkich, na co dawniej zwracano szczególną uwagę w przypadku zawodników z czołówki.

  • tomis stały bywalec

    Mam prośbę to wszystkich użytkowników, jest pewna osoba nie mająca pojęcia o skokach która wyśmiewa się z upadku Morgensterna. Jeśli ktoś ma konto GG proszę o pisanie na numer 39851776, to właśnie numer tejże osoby.

  • KUSY bywalec

    Bardzo fajne były próby Ziobry, zaskoczył tutaj i skacze zupełnie niezle.Znawcy go juz tutaj na straty spisali a nawet pisali ze nie stac go bedzie na punkty a jak sie okazuje ze prezentuje calkiem niezla sylwetke na mamuty.Jak jutro trafi troche wiecej wiatru pod narty to moze poleciec nawet w granicach 200 metrow.Muranka napewno nie pokazal jeszcze wszystkiego, widac ze skacze zachowawczo i jutro dopiero odpali i go widze nie boje sie tego napisac w czołówce jutrzejszego konkursu! Muranka ma ogromny potencjal lotniczy i to jutro pokaze.Zyla nie przekonywal ale on tez skakal dzis wybitnie treningowo, to samo Stoch.Kot obudzil sie w kwalifikacjach, bo na treningach tez bylo slabo a Kubacki po raz kolejny pokazuje ze jest tylko mistrzem treningow i pelni narazie od paru konkursow role turysty.To ze lepiej od tego skoczka treningowego i wybitnego lotnika mogl jechac Biegun to nie bede o tym nawet pisal bo to trenerzy placa za swoje bledy a nie kibice.Jak widac ten blad nie 1-szy raz sie trenerom przydarzyl.Jutro widzielibysmy Bieguna, 6 Polaka w rywalizacji bo badzmy szczerzy Biegun napewno jest lepszy skoczkiem i w formie wystarczajacej zeby skoczyc dalej od takiego Haiskanena czy Koziska.No ale wolano zabrac skoczka ktory godnie zastepuje maskotke turystyczna Hule badz Mietusa obecnie w kadrze od paru ladnych konkursow to trener dostaje za swoje.

  • Pavel profesor
    Dla zainteresowanych klasyfikacja PŚ z odliczenie punktów za wiatr, czyli wg. st

    1. Schlirenzauer 520
    2. Stoch 516
    3. Ammann 498
    4. Bardal 440
    5. Diethart 391
    6. Kasai 390
    7. Morgenstern 374
    8. Freund 322
    9. Prevc 307
    10. Wellinger 269
    11. Takeuchi 254
    12. Żyła 236
    13. Ito 221
    14. Ziobro 217
    15. Kraus 212
    16. Frietag 210
    17. Fannemel 185
    18. Kot 184
    19. Kranjec 179
    20. Loitzl 153
    21. Ahonen 147
    22. Koivuranta 138
    23. Tepes 129

  • pepeleusz profesor

    przypomijmy że Kubacki generalnie słabo skakał na MŚ 2013 (20 i 31 miejsce indywidualnie- ta druga lokata fatalna bo przy limitach to odpowiednik 40 miejsca w konkursie PŚ oraz czwarte miejsce w grupie w drużynówce), zatem żadne zasługi czy doświadczenie nie są jego jakimkolwiek choćby ubocznym atutem

  • anonim

    Uspokójcie się.Kasai swoje lata już ma,więc pewnie zrobił sobie dłuższy odpoczynek.A podczas TCS nic nie odpuszczał,cały czas skakał w treningach i seriach próbnych,więc teraz pewnie odpoczywa.Aż sam się dziwiłem,że skakał wszystko w TCS.

  • Paweł stały bywalec
    Japończycy

    Ciekaw jestem, dlaczego Kasai odpuścił skoki. Mam nadzieję, że jutro wystąpi. Szkoda, że Okabe'mu zabrakło dosłownie kilku metrów, by awansować. Imho kwalifikacje pokazały mniej więcej, jak jutrzejszy konkurs będzie wyglądać.

  • anonim
    @znawca japonskiego

    W cale nie musi tak być. Pamiętam, że chyba w 2011 roku w Harrachovie Koudelka był bodajże PQ i po jego upadku dopuszczono do startu w zawodach Schmitta, pierwszego z tych, którzy nie awansowali do zawodów.

    Jeżeli będzie pewne i oficjalne, że Morgi nie startuje, mogą dołączyć Heiskanena.

  • M_B profesor

    Dawid ........ "cudowna" wiadomość po powrocie do domu.

    Nie wiem co z nim jest nie tak, toż w treningach skakał bardzo dobrze, a w kwalifikacjach to nie mam pytań, jak na moje to on sobie już zamknął drogę do IO teraz i piątka jest raczej znana......

  • anonim

    Ponieważ widzę dużo niepoinformowanych: Ponieważ było 11 prekwalifikowanych tylko 29 wejdzie do czterdziestki, dlatego nie będzie Heiskanena. A upadek Morgiego nic nie znaczy - był prekwalifikowany, a więc będzie na liście startowej, będzie tylko 40 z napisem Did Not Start.

  • pepeleusz profesor
    ANDREAS

    wg PZN okresem kwalifikacyjnym jest okres od Engelbergu do Zakopanego i trzech pierwszych z tego okresu jedzie na Io, a dwóch pozostałych proponuje Kruczek, ale trudno aby ustalonego kryterium nie brał pod uwagę.
    Na razie top 3 w tym okresie to Stoch, Ziobro i Murańka (ale Zyła z mała stratą)
    Wsród trzech rywali stan jest taki: Murańka ma 85 pkt, Kubacki ma 28 pkt, a Biegun ma 3 pkt.

    To ze Biegun przedłużył sobie szalone lato do 3 grudnia, to nie wystarczy, skoro potem już nigdy nie był z formą choćby w światowej top 40. Owszem trochą Bieguna latem zmarnowali bo szczyt powinien mieć w lutym a nie w listopadzie, ale jest jak jest.

  • Xander weteran

    Kubacki po raz trzeci z rzędu zawiódł na całej linii. Widać że ma duże problemy z psychiką. A z drugiej strony nie wiem skąd pomysł by brać worek ziemniaków na mamuta. Z tego co zauważyłem zaczęła nam się rozbijać ta żelazna siódemka i w tym momencie mamy pewną piątkę Stocha, Żyłę, Ziobrę, Kota i Murańkę, która zapewne pojedzie na IO. Jest też szansa dla innych zawodników z naszego zaplecza że poskaczą jeszcze w głównym składzie w tym sezonie jeżeli oczywiście będą dobrze skakać w PK.

  • pepeleusz profesor
    Emil

    No ale skok kwalifikacyjny na lotach oddaje sie ze świadomością że liczba miejsc jest mniejsza.
    Gdyby Kubacki nawet punktowo dogonił Murańkę po Zakopanem, to chyba i tak nikt nie powinien mieć wątpliwości za kim przemawia regularność i predyspozycje mentalne

  • Geciu początkujący
    Dawid aka Kubacki

    Jak zwykle treningi ma przyzwoite a kwalifikacje lub konkurs po prostu się spala i do widzenia, nie wspominam już o bezsensownym wysokim wyjściem z Progu co nic nie daje a tylko traci prędkość a na mamucie to bardzo ważne.

  • anonim
    WS

    Ten nowy komentator to Adam Probosz - komentator kolarstwa, kombinacji norweskiej, skicrossa, snowcrossa, freestylu i wielu innych. W Eurosporcie jest od lat.
    Grał Księcia Mateusza w Akademii Pana Kleksa z 1983 roku.

  • BronBron bywalec

    Nie lubię tego wątku, ale chyba naprawdę paru naszym zawodnikom przydałby się psycholog. Wiadomo, że nie ma to prostego przełożenia na wyniki, ale mamy XXI wiek i psycholog w sporcie jest niezbędny. Kubacki, Żyła na początku sezonu nie wykorzystują szans, nie wytrzymują. Trzeba coś z tym zrobić, problem w tym, że w tym sezonie chyba już za późno.

  • anonim

    sklad na igrzyska jest jasny i czytelny piątka stoch,zyla,kot,ziobro,muranka jest w tym sezonie najlepsza.konkursy w polsce nie mają prawa nic zmienic.biegun? poza jednym wystrzalem to nie byl i nie jest ten sam level co chocby muranka.o kubackim nie ma co pisac bo poza pojedynczymi skokami w treningach to nie pokazal absolutnie nic zeby mu zaufac w kontekscie najwazniejszej zimowej imprezy czterolecia.

  • anonim

    Freitag nie kwalifikuje się już nawet do konkursu, a ma pewne miejsce na Igrzyskach kosztem Neumayera i Wanka. Trochę pośpieszył się z tą decyzją trener Schuster.

  • EmiI profesor
    @pepelusz

    No może tak, ale jednak dziś nie musiał nikogo gonić,tylko się spokojnie zakwalifikować.A oddał bardzo słaby skok nawet licząc wiatr. Ammann czy Prevc mieli mocniej z tyłu i pod 190 skoczyli. Szanse jego na IO spadły do jeszcze bardziej iluzorycznego poziomu.

  • anonim
    Kubacki

    Ktoś tu wcześniej wyrażał opinię, że Kubacki może mieć problem z wytrzymałością. Po raz kolejny powtarza się sytuacja, że najlepszy jest pierwszy skok treningowy lub seria próbna. To nie jest kwestia ogólnego przemęczenia, bo przychodzi następny dzień, następne zawody i sytuacja się powtarza. Być może prze niedzielnymi zawodami nie powinien w ogóle oddawać skoków treningowych, tylko od razu wystąpić w kwalifikacjach.

  • anonim
    @pakerz93

    Przecież ani Kubacki, ani Biegun nie są w TOP 5 w Polsce.

    Stoch, Kot, Żyła, Ziobro, Murańka. To jest obecnie piątka na igrzyska i wątpię by coś się zmieniło. Jakby Zniszczoł zajął w Zakopanem 9 miejsce, to nagle stałby się kandydatem do wyjazdu na IO?

  • pepeleusz profesor

    Kubacki ma stratę w okresie kwalifikacyjnym do Murańki 58 pkt i zostały mu tylko trzy stary. Bardzo mało prawdopodobne żeby to zrobił, a jeśli nawet zaliczy jeden ,,wyskok" w konkursie do 10, to to nie zamaże tych wpadek i oceny całosciowej. Forma 19 stycznia nie jest ważniejsza niż ta 1 stycznia (a turniej czterech skoczni przeciez bardziej prestiżowy i z mocnijszą obsada niż zakopane)
    Forme Kubacki ma tera niezłą ,ale chyba skoki oficjalne oddaje pod presją gonienia Murańki.

  • pakerz93 początkujący
    I co zrobic z tym Kubackim ?

    Widac ze ma potencjal, ale cos szwankuje kiedy przychodzi pora na skok "o cos". Psychika? Nie sadze, bo w wywiadach bardzo pewnie i spokojnie sie wypowiada.... chociaz kto wie... Moim zdaniem jak wyjdzie mu w Zakopanem a pozniej w Wilingen to moze lapac sie do druzyny inaczej bralbym Bieguna

  • Xellos profesor
    Kubacki

    nic nowego, naprawdę ktoś go widzi na IO ? Przecież u niego psychika leży, potrafi tylko skakać w treningach i seriach próbnych jak nie ma stresu, zazwyczaj przejdzie kwalifikacje, dziś się nie udało, ale konkurs ma zawsze lipny

    To już jest pewien schemat, i nie można mówić o warunkach czy czymkolwiek innym, skoro co zawody powtarza się ten sam schemat.

    Całe szczęście mamy silnych pozostałych zawodników. Zakopane powinno być nasze.

    ps. zaskakująco dobry skok Ziobro

  • grexter33 początkujący
    Upadek Morgiego

    Strasznie to wygląda:

    http://www.youtube.com/watch?v=rnh3thiHq2Q

    Trzymajmy kciuki zeby wyszedł z tego.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl