PŚ w Wiśle: 66 skoczków na liście startowej

  • 2015-01-14 21:21

Już w czwartek na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle Malince odbędzie się kolejny konkurs z cyklu Pucharu Świata. W przedpołudniowych kwalifikacjach zobaczymy 66 skoczków z 16 państw, w tym aż 12 reprezentantów Polski.

Planowo skoczkowie powinno oddać aż sześć skoków. Duży wpływ na to będzie miała jednak pogoda. Meteorologowie przewidują na wieczorne godziny przewidują południowy wiatr o sile 5 m/s. Nieco lepiej sytuacja powinna wyglądać w trakcie porannych treningów i kwalifikacji. Pomimo wysokich temperatur, skocznia przygotowana jest dobrze, a na zeskoku nie brakuje śniegu.

Do rywalizacji na obiekcie HS 134 zgłoszonych zostało 66 skoczków. Ze światowej czołówki zabraknie tylko Simona Ammanna i Andreasa Wellingera, którzy dochodzą do siebie po upadkach w Bischofshofen i Kuusamo.

O awans do popołudniowych zawodów powalczy 12 Polaków. Skład Polski tworzy sześciu członków kadry A, trzech kadry B, dwóch zawodników z kadry juniorów oraz Stanisław Biela, który nie znajduje się w żadnej z kadr.

Rekordzistą wiślańskiego obiektu jest Stefan Kraft. Triumfator 63. Turnieju Czterech Skoczni przed dwoma laty poszybował na 139. metr.

Transmisję z serii kwalifikacyjnej przeprowadzą stacje TVP1 oraz Eurosport.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Wszystkich kibiców serdecznie zapraszamy do komentowania skoków na naszym czacie >>. Jednocześnie prosimy, by nie robić tego w komentarzach.

Program zawodów:

14.01.2015 (czwartek):

09:00 - oficjalny trening (dwie serie)

11:00 - kwalifikacje

16:30 - seria próbna

17:30 - pierwsza seria konkursowa

Lista startowa kwalifikacji PŚ w Wiśle (HS 134); 15.01.2015
NrZawodnikKraj
1 LEJA Krzysztof POL
2 BIELA Stanisław POL
3 RUDA Adam POL
4 HULA Stefan POL
5 KŁUSEK Bartłomiej POL
6 CECON Federico ITA
7 ROWLEY Matthew CAN
8 SHIMIZU Reruhi JPN
9 GLASDER Michael USA
10 KANG Chil-Ku KOR
11 VARESCO Daniele ITA
12 ŻAPAROW Marat KAZ
13 ALEXANDER Nicholas USA
14 CHOI Heung-Chul KOR
15 COLLOREDO Sebastian ITA
16 HILDE Tom NOR
17 ZOGRAFSKI Władimir BUL
18 HLAVA Lukas CZE
19 JUSTIN Rok SLO
20 KOT Maciej POL
21 HAJEK Antonin CZE
22 MURAŃKA Klemens POL
23 ZNISZCZOŁ Aleksander POL
24 KOIVURANTA Anssi FIN
25 HAZETDINOW Ilmir RUS
26 MAKSIMOCZKIN Michaił RUS
27 SAKUYAMA Kento JPN
28 KUBACKI Dawid POL
29 DESCHWANDEN Gregor SUI
30 ZIOBRO Jan POL
31 KOBAYASHI Junshiro JPN
32 FETTNER Manuel AUT
33 DIETHART Thomas AUT
34 BOJARINCEW Władysław RUS
35 TANDE Daniel-Andre NOR
36 VASSILIEV Dimitry RUS
37 DEZMAN Nejc SLO
38 LEYHE Stephan GER
39 TEPES Jurij SLO
40 MAEAETTAE Jarkko FIN
41 MATURA Jan CZE
42 FORFANG Johann Andre NOR
43 TAKEUCHI Taku JPN
44 STOCH Kamil POL
45 NEUMAYER Michael GER
46 KRANJEC Robert SLO
47 ASIKAINEN Lauri FIN
48 PUNGERTAR Matjaz SLO
49 KOFLER Andreas AUT
50 ŻYŁA Piotr POL
51 ITO Daiki JPN
52 JACOBSEN Anders NOR
53 KRAUS Marinus GER
54 EISENBICHLER Markus GER
55 BARDAL Anders NOR
56 VELTA Rune NOR
57 DAMJAN Jernej SLO
58 FREITAG Richard GER
59 SCHLIERENZAUER Gregor AUT
60 KASAI Noriaki JPN
61 FANNEMEL Anders NOR
62 KOUDELKA Roman CZE
63 FREUND Severin GER
64 PREVC Peter SLO
65 KRAFT Stefan AUT
66 HAYBOECK Michael AUT


Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (20418) komentarze: (91)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Peter90 stały bywalec

    szamus1 - i po co to ? Przestań naprawdę nie ma takiego czegoś

  • obserwator1 początkujący
    hmhmh

    kot tydz temu wygral pk skaczac z 3 belek wyżej tylko 125 m(nie pamietam jaki wiatr ale pewnie porywnywalny jak teraz )wiec z 2-3 belek nizej skoczył by z 120 m czyli na pograniczu awansu do konkursu BRAWO niech odpuszajac trening a w kwal ostania 20 czeka

  • anonim
    @Stinger

    Fannemel już się skończył :) Czasami z wiatrem pod narty jeszcze może skoczyć daleko, ale z wiatrem w plecy nie istnieje.

  • xxx doświadczony

    relacja LIVE FIS NIE DZIAŁA

  • Stinger profesor

    Pierwszy trening za nami. Można mówić że w miarę równe warunki i jest miarodajny ten trening. Widać że liderzy PŚ z Austrii dalej w formie. Poza tym Bardal się pokazał.
    Niemcy zapewne też a więc para FF. Prevc słabiej ale to nic nie znaczy. On w konkursie zazwyczaj odpala.
    Fannemel słabo nawet jak na trening.
    Czekamy co pokażą Polacy.

  • Major_Kuprich profesor
    W czołowej 4

    Mamy 3 zawodników, którzy 2 lata temu uzupełnili całe podium - Bardal, Freitag, Velta :)

  • anonim

    ciekawe czemu Polacy odpuscili 1 trening, ja rozumiem ze jest dzis troche skakania, ale polowa albo wiecej tych buloklepow albo odpadnie w kwali albo po 1 serii wiec 1-2 skoki odpadna a oni trening odpuszczaja, sa w takiej formie ze nie musza skakac... paranoja

  • Stinger profesor

    Czyżby Bardal wrócił do formy? Oby liczę na to ale ten pierwszy skok daje nadzieję że tak będzie poza tym skacze w Polsce a on tutaj lubi stawać na podium, a jeszcze bardziej wygrywać.

  • Stinger profesor
    Major Kuprich

    Nie musisz do mnie pisać profesorze... To że taką nazwę obok nicku nie znaczy że uważam się na profesora... Samo Stinger w zupełności wystarczy.

    Nie bój się o moją pracę wszystko mam pod kontrola, gdybym nie miał nie siedział bym tutaj.

    Treningi sprzed roku mają si nijak do tego co jest dzisiaj, teraz. Wtedy była forma więc trening można sobie było odpuścić, teraz jej nie ma przynajmniej nie było. Kruczek mówił o treningach a tymczasem odpuszczają co mogą... Nie rozumiem tego. Skoro odpuszczamy to znaczy że forma jest, a więc komplet w konkursie to nie żadne wyzwanie.

  • dejw profesor

    Chyba pierwszy raz widzę żeby w Wiśle panowały tak równiutkie warunki dla wszystkich.

  • Major_Kuprich profesor
    Bardal - klasa

    Potrenował, odpuścił 1 weekend i od razu świetna forma, dziś pewnie nie wygra, ale w Zakopanem już napewno :-)

  • Major_Kuprich profesor
    Jacobsen to w tej chwili TOP 5 światowych

    skoków

  • anonim
    dzialajaca transmisja

    http://live.berkutschi.com/worldcup/3887

  • dervish profesor

    A ja się nie dziwię absencji na trialu. Ciężki dzień dziś przed nimi. I ogólnie ciężki weekend. A ci co dotrą do serii finałowej biorąc pod uwagę możliwe przerwy związane z kapryśnymi wiatrami mogą spędzić na skoczni większą część dnia.

  • Major_Kuprich profesor
    Aśikainena chyba dalej plecy bolą

    Bo słabo skoczył

  • Peter90 stały bywalec

    Ktoś odleci daleko to belkę będa przesuwać to jest nienormalne ?

  • dervish profesor

    Oczekiwania polskich kibiców są proste komplet w konkursie. Jednak wiele może zależeć od warunków. Krajówka startuje w zwartej grupie i jeżeli trafi kiepsko to kilku może odpaść, a jeżeli trafi na lepsze warunki niż środkowa część listy startowej to mogą wszyscy zaliczyć Q bez większych problemów.

  • Major_Kuprich profesor
    Stinger

    Profesorze, pan jeszcze nie w pracy o tej porze ?
    Odnośnie tematu:
    Rok temu pamiętasz I trening w Wiśle co Polacy zrobili ?

  • IgorPL początkujący
    Brednie

    Wy wierzycie jeszcze bredniom Kruczka? Przypomnę, ze niedawno mówił o tym, ze brakuje chłopakom spokojnego treningu. Teraz jak jest okazja do potrenowania odpuszcza treningi (dzisiaj i wczoraj).

  • anonim
    Relacja life FIS

    Macie rację, relacja FIS nie działa. A swoją drogą widzę, ze Polakom kazano odpuścić 1 trening...A może zabalowali i nie wstali na 9.00?

  • Stinger profesor

    Belkę to świetnie ustawili skoro już Zografski i Hazetdinov lecą pod 130 metr... Dobrze że to tylko trening bo znowu byłaby farsa z belkami.

  • Stinger profesor
    Major Kuprich

    Ale co do rzeczy ma znajomość skoczni? Skoro ją tak dobrze znają że nie muszą brać udziału w treningach to oczekiwania są proste - komplet w konkursie.

  • Major_Kuprich profesor
    Hazedtinow

    Myślę, że ma w końcu szansę powalczyć o top 15 :)

  • anonim
    Skoki z kamery online z PZN

    http://www.pzn.pl/webcam

  • Stinger profesor

    Te relacje są świetne... Czy tylko mi działa barkutschi? Relacja Fis to w ogóle nie chce chodzić...

  • Major_Kuprich profesor
    Brutus

    Relacja live w tym roku się zawsze spóźnia, na berkutschi już 15 skoczyło, tak że wszystko ok, nie sugeruj się onetem :-)
    Stinger, profesorze przypomnij sobie, że Polacy tą skocznię bardzo dobrze znają i wątpię czy 1 skok więcej coś da, pierwsza 5 i tak będzie miała duże kłopoty z kwalifikacją do zawodów.

  • Bogdinho weteran

    Bardzo ładny skok Zografskiego.

    A tutaj macie kamerkę:

    http://www.wisla-malinka.com/pl/kamera.html

  • Stinger profesor

    A Polacy to co śpią jeszcze?
    Skoro czują się tak mocni to oczekuję że cała pierwsza piątka wejdzie do konkursu... Bo inaczej na cholerę odpuszczać trening?

  • Major_Kuprich profesor
    6 minut do rozpoczęcia treningu

    Jak myślicie czy ktoś z wielkiej 3 przeskoczy 110 metrów ? Stawiam, że nie :-)

  • Bogdinho weteran
    Drobny błąd w tekście

    "Program zawodów:

    14.01.2015 (czwartek):"

    --------------------------------

    Poprawcie, dziś jest 15 stycznia ;)

  • anonim

    Ciekawe czy dzięki sukcesom w Soczi trybuny w Sapporo w końcu się wypełnią? O Kasaim bardzo dużo mówią w japońskich mediach więc może w końcu to się uda.

  • Kolos profesor
    yyy

    No kiedyś drużynową w Saporro była i nawet w niej startowali Holendrzy co raczej często się nie zdarzało...

  • anonim
    Rychu dobrze prawi

    Wisła jest ok, Zakopane o wiele gorsze i droższe.

  • Rychu początkujący

    Ja bym Zakopane z PŚ wywalił , właśnie za takie bzdurne komentarze

  • yyy profesor

    Tak, drużynówkę do Japonii? heheheehhehaha i ile było by drużyn? 4? Chcecie usunąć Wisłę, byle by było więcej normalnych zawodów w Zakopanem, na sypiącej się Krokwi? Naprawdę chcecie stracić jeden konkurs?

  • anonim
    W tej chwili 2,7m/s... w Wiśle.

    Jeżeli popołudniu ma być znacznie gorzej, to pewnie znowu loteryjny konkurs i jedna seria...

  • anonim
    Wywalić Malinkę z PŚ

    Absolutnie zgadzam się konentarzami nt skoczni w Wiśle. Ewidentnie wielce nam panujący jaśnie pan prezes Tajner sztucznie lansuje swoją skocznię. Wszystkie zawody PŚ powinny odbyć się w Zakopanem!!! a nie na tym dziwolągu! lol

  • jan bywalec

    A co to da ze pojadą na kontynentalny. Nic to niestety nie da.

    Ps chcialbym żeby PAN Piotr zyla wygrał w Zakopanem. Pozdro

  • anonim
    Nasi w Japonii

    Nie mogę pojąć tego, że naszych zawodników nie ma teraz na Pucharze Kontynentalnym w Japonii. Wiem, że rok temu pokazali "anty-klasę", ale czy naprawdę nie opłaca się wysłać kogoś, żeby mu przy odrobinie szczęścia trochę punktów wpadło na konto? Podejrzewam, że taki udział w zawodach mógłby nieco podbudować pozakadrowiczów takich jak Gąsienica, czy Byrt. To nadal są młode chłopaki.

    Już nie mówię o tym, że lepsi z juniorów, którzy nie załapali się na Puchar Świata naprawdę mogli tam pojechać, skoro zrobili tak na przykład Czesi.

    Optymalnie, żeby pozbyć się "wycieczek", czyli dalekiego wyjazdu bez głębszego sensu (podejrzewam, że to podejście bardzo opiera się właśnie na zeszłorocznych osiągnięciach naszych zawodników) mogliśmy wysłać:

    - Andrzeja Stękałę
    - Łukasza Podżorskiego
    - Przemysława Kantykę
    - Dawida Jarząbka

    I właśnie do nich:

    - Andrzeja Gąsienicę
    - Tomasza Byrta

    Juniorzy mogliby się trochę oskakać z Pucharem Kontynentalnym, bo na ogół brakuje tam dla nich miejsca, a w Japonii kto wie, czy nie powalczyliby o coś więcej niż małe punkciki, a ta dwójka spoza kadr wciąć zdaje się rokować jakieś nadzieje, więc czemu nie można było dać im szansy? To trochę wygląda tak, że rok temu na wycieczki dla Jakuba Kota i Andrzeja Zapotocznego się nie żałowało, teraz nie chce się dać szansy innym...

    -

  • anonim
    Co z tym Sapporo???!

    Minęło już 81 minut od odprawy technicznej czyżby aż tak wielu było skoczków???
    Raczej niemożliwe:(
    Bardzo bym chciał ujrzeć na liście Funakiego i Brasme a także Kartę:)

  • skokib doświadczony
    Wisła/Zakopane

    Wisła została trochę na siłę wciśnięta do kalendarza. I zgadza się, że ostatnio skocznia w Wiśle jest ogólnie faworyzowano, na niej są głównie MP, jest głównym obiektem treningowym. PŚ w Wiśle - tak, ale tylko w przypadku odrębnego weekendu dla tych zawodów. Niestety przynajmniej na razie się na to nie zanosi. W Zakopanem powinny być tak jak dawniej dwa konkursy indywidualne. A tak tylko jeden indywidualny przy dziennym świetle, dodatkowo w niedzielę. W przypadku złych warunków nie ma nawet możliwości przełożenia go. No ale Wisłę faworyzuje prezes Tajner, który jest z Wisły. Podobnie wiceprezes PZN, pan Wąsowicz jest stamtąd. W Wiśle niech będzie LGP, żeby nie pozbawiać tej skoczni zawodów, MP na przemian w Zakopanem i Wiśle, a PŚ w Zakopanem(dwa indywidualne).

  • Martinn stały bywalec

    Tak jak niektórzy pisali...też bym był za tym by drużynówkę wywalić. Te 2 konkursy w Zakopanem miały swój urok :) a teraz jest tak że drużynówka nam nie wyjdzie i mamy potem jeden indywidualny które jakby tego było mało może się nie odbyć.

  • anonim
    Kazachowie

    Brakuje 1 kazacha. Do wyboru Sokolenko/Muminov/Pchelnitsev. Wiecie może czy Karpenko i R Zhaparov kontynuują jeszcze karierę ?

  • Wajda bywalec
    Dziewięciu naszaych

    Myslę, że dziewięciu naszych w konkursie byłoby ok.

  • Stinger profesor
    dajcie spokój

    Idiotycznym pomysłem to było wstawienie drużynówki w Zakopanem. Jeśli już chcą tą drużynówkę to niech dadzą do Japonii jako trzeci konkurs.
    Przyznam że drużynówki też mają swoje emocje ale dlaczego ona akurat musi być w Polsce? I tak Polska ma mało zawodów u siebie więc mogli dać gdzie indziej.

  • anonim
    @ooo

    Francuzi ostatni raz wystawili drużynę w Klingenthal na inaugurację poprzedniego sezonu.

  • anonim

    7 Ammann - kontuzja
    29 Wellinger- kontuzja
    36 Sjoenn- Norwegia wystawila pełna pule
    37 Descombes-Sevoie - Francja szykuje sie na Japonie bo tam łatwiej
    39 Wank- za słaby na Puchar Swiata w tym seoznie
    40 Bresadola - to ma byc osłabienie?
    41 Larinto - na wiekszosci zawodow go nie ma
    44 Stjernen - za słaby na pś w tym seoznie
    45 Lanisek - słaba forma
    49 Niemi - słąba forma
    53 Janda-bardzo słaba forma
    53 Tochimoto- słąba forma i trening na Japonie
    53 Peier- bardzo słaba forma
    57 Hauer- nie załapał sie do kadry
    59 Wenig - miał serie słabsyzhc skokow
    61 Loitzl- zakonczył kariere
    63 Lamy-Chapuis - Francja szykuje sie na łatwe punkty w Japonii
    63 Gangnes - nie ma szans na dostanie sie do mocnej kadyr Norwegii
    66 Naglic - danwo nie widziany
    67 Johanson - nie łapie sie do kadry Norwegii
    69 Hlava - Bardzo słaby sezon
    71 Ito- Nie łapie sie do kadry Japonii
    71 Ahonen- Nie skakał prawie w zadnych zawodach

    Tylu skoczkow skacze zawsze w normalnych zawodow PŚ . Turniej 4 skocnzi to wyjatek bo to bardoz wazna i prestizow aimpreza na ktora kazyd szykuje forme i marzy o wygranej. Coś wiecej niz Puchar Swiata.
    Przestancie całe zycie narzekac bo to żalosne. Juz nie wspomne o idiotycznych pomnysłach by zrezygnowac z druzynowki. Jakby to kazdy sobie mogl wybierac co chce.

  • nnn bywalec

    wyrzucic ta marna skocznie z kalendarza i dac dwa normalne konkursy w zakopanym bez druzynowego badziewia

  • Kat stały bywalec
    austriacy

    Wie ktoś, gdzie mieszkają Austriacy w tym roku?

  • anonim
    Proponuję

    zamontować skocznię na Stadionie Narodowym, zasunąć dach, nie będzie wiało, nie będzie punktów za wiatr, nie będzie zmiany belki, przyjdzie ze 60 tysięcy widzów .........

  • anonim

    PZN wynajął Malinkę, więc organizują na Malince co się da.

  • kibic_skokow_narciarskich stały bywalec

    Ja popieram wypowiedz veltomanki.
    Też mi się nie podoba się jakby Malinka stała się ważniejszą skocznią od Wielkiej Krokwii.Teraz MP to tylko przeważnie Malinka, ta skocznia jest po prostu "nudna".Nie dość że bubel to jeszcze ciagle wietrzny.Ja bym wolał 2 indywidualne w Zakopanem i druzynówka jako 3-cia.I w koncu Mistrzostwa Polski jak dawniej w Zakopanem.Miało to swój klimat, a Wisła to tak na siłę.

  • yyy profesor

    To może już całkiem usuńmy drużynówki z kalendarza PŚ?

    To jest sarkazm.

  • anonim
    będzie loteria!

    http://new.meteo.pl/um/php/meteorogram_id_um.php?ntype=0u&id=736

  • Stinger profesor

    Też byłbym za tym by wreszcie zrezygnowano z tej drużynówki w Zakopanem. Dwa indywidualne na tej skoczni byłyby lepszym rozwiązaniem.

  • Shakyor stały bywalec
    veltomanka

    Czy ja wiem, czy nie może? Konkurs planowany jest na 17:30, a to jest już taka godzina, że nawet większość pracujących osób jest już w domu.
    Poza tym nie rozumiem malkontentów, że niby mało skoczków czy że obsada słaba. Praktycznie wszyscy ze ścisłej czołówki PŚ tu startują, poza tymi kontuzjowanymi oczywiście i nawet Japończycy się stawili, co w przypadku polskich konkursów nie było takie pewne.
    Liczę, że nasi skoczkowie odblokują się na swoim terenie i pokażą co dały te całe treningi. Szczególnie obecność juniorów cieszy i przebrnięcie przez Q uznam za sukces.

  • anonim
    Drużynówka

    Jest sens rozgrywania drużynówki w Zakopanem? Polska, Niemcy, Norwegia, Japonia, Słowenia, Czechy, Rosja i to na tą chwilę wszystko, pewnie do Włoch doleci Morassi i Finlandia kogoś dopoktuje żeby chociaż jedna drużyna mogła odpaść, lepiej byłoby zrobić 3 konkursy indywidualne.

  • veltomanka bywalec

    pitus
    Nikogo chyba ta Wisła nie "jara" oprócz pana prezesa, oczywiście. Gdyby to byłby jakiś dodatkowy weekend to byłoby spoko, a tak to tylko marny dodatek w czasie tygodnia, kiedy większość ludzi nie może.

  • Sebek początkujący
    OKABE

    Aa okej, dzięki :)

  • anonim
    xx

    Okabe zakończył już kariere.

  • Sebek początkujący
    INNY TEMAT

    A ja całkiem z innej beczki. Wiecie może czy w PŚ w Sapporo wystąpi Takanobu Okabe? Pobiłby rekord Kasaiego jakby wystąpił. Rok temu, 2 lata temu występował w Sapporo więc nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dziadzio wystąpił :)

  • Zwei doświadczony

    @eee
    Eurosport Player. Aplikacje na różne systemy mobilne. Ale płatne.

  • arek bywalec
    aaaaaaaaaaa

    wytłumaczy mi to ktoś ?

  • anonim
    Transmisja

    Ktoś wie, czy i tym razem nie będzie transmisji na stronie sport.tvp.pl? A może eurosport posiada jakiś player online?

  • anonim
    Bresadola i Descombes podnieśliby poziom rywalizacji w Wiśle

    @AdamPomorze
    A własnie że wnoszą i to dużo zarówno Bresadola jak i Descombes-Sevoie są w podobnej formie jak nasze Kubackie, Ziobry, czy Zniszczoły i mogliby ich nawet 30-tki wypchnąć.
    Chapouis to poziom Murańki. Larinto, Paier poziom Kota.
    Właśnie wymieni zawodnicy podnieśliby poziom tych żenująco obsadzonych zawodów (NA TCS jezdzili sami najlepsi u nas jest częściowa olewka!)
    A skokami się interesuję od dawna bo od 1997r. pamiętam jeszcze jak przez mgłę Diethera Thomę, i młodziutką dziecięcą wtedy twarz Mattiego Hautamekiego, Okabe skaczący w fajnych kaskach zabudowanych, przepięknie skaczący Funaki,debiut Schmitta w PŚ, Małysz okupujący miejsca 21-30 w PŚ, Hoellewart z nosem długim jak skocznia, kirgiz Chyckov, skaczący na igrzyskach brytjczyk Glynn Pedersen, bardzo dobrze skaczący jak na szweda Jaffs, no i mega nierówni Skupień a szczególnie Mateja (zresztą zasłużył na bycie współczesną gwiazdą internetu) to były czasy!!!

  • anonim
    ooo

    Loitzl zakńczył karierę

  • pitus stały bywalec
    Lestek

    Prognozy na czwartek zapowiadają bowiem silny wiatr o prędkości 4-5 metrów na sekundę, z porywami nawet do 8-9 m/s. Na szczęście prawdopodobieństwo opadów jest minimalne - skocznia powinna więc być dobrze przygotowana do startów.

  • arek bywalec
    pogoda

    czy jutro w ogole da się rozegrać konkurs? bo na kulmie bytlo 3,4 metry na sekundę i nie rozegrano? wiem ze to nie mamut ale jednak wikesyz wiatr i z teog co obserwuej to jak jest ponad 4 metry na sekundę to zawody nie udaje się rozegrtac a tak będzie tzn rano nie bo tak do 3 ale p opoludniu zacznie coraz barzije wiac

  • Stinger profesor
    Ujfry

    Odprawa jest dopiero o 00.30 naszego czasu więc po godzinie 1 powinna być lista startowa.
    Z tego co wiem to Polacy rezygnują ze startu PK w Sapporo.

  • anonim
    @sads

    Jak ktoś piszę, że jest mało skoczków w tym roku w Wiśle to skokami interesuje się chyba od igrzysk w Soczi.

    2013 - 59 zawodników w kwalifikacjach w Wiśle
    2014 - 65 zawodników w kwalifikacjach w Wiśle
    2015 - 66 zawodników w kwalifikacjach w Wiśle

    Praktycznie brakuje tylko Ammanna, z wiadomego względu. A to, że nie ma Descombes Sevoie, Lamy Chappuis czy jednego Fina to jakie ma znaczenie? Żadne, oni i tak nic nie wnoszą do cyklu.

  • Lestek weteran
    -

    Jakie są aktualne prognozy wiatrowe na jutrzejszy wieczór?

  • anonim

    Sapporoo
    J.Kot. K.Mietus, G. Mietus. Zapotoczny, Byrt i Kantyka.

  • Ujfry bywalec

    Przepraszam za offtop ale czy zna ktoś listę startową na kontynentale w Sapporo? Albo chociaż polski skład?

  • pitus stały bywalec

    Mnie osobiście ta Wisła nie "jara". Zdecydowanie bardziej wolałem 2 konkursy indywidualne w Zakopcu na ktore czekalem cały sezon, gdyż były to najlepsze zawody w sezonie. A teraz drużynówka przejdzie bez echa i zostaje nam tylko jeden konkurs... Szkoda

  • anonim
    Zakopane

    Włosi mają podobno dosłać Bresadolę do Zakopanego. Mam nadzieję, że zobaczymy drużynę Francji - Descombes i Lamy-Chapuis skaczą na całkiem solidnym poziomie, Mayer czasami łapie się do 30 w COC, a ostatnio w Alpen Cup wyskoczył Brasme. Nie pamiętam kiedy ostatnio Francuzi skakali w drużynówce, wie ktoś? :)

  • matx bywalec

    Zamiast dzisiaj zrobić kwalifikacje i treningi a jutro konkurs zaraz z rana (do ~10:00 ma być OK) to nie... znowu będzie loteria.

  • anonim
    Szczerze BARDZO MAŁO SKOCZKÓW!!!

    Mam nadzieję że kwalifikacje odwołają a do konkursu wezmą wszystkich zwiększa to szanse słabszych zawodników na 30-stkę!!!
    Poza tym dużo bardziej emocjonujące są zawody w których bierze jak największa liczba zawodników a nie tylko 50 wtedy jest naprawdę walka o pozycję i każde 0,5m się liczy!!!
    Nie rozumiem olewki Francuzów i Bresadoli przecież oni mieliby szanse z spośród tej 16 nieobecnych na czołowe miejsca (czasami mogliby wystrzelić Paier i Larinto)

  • anonim
    Kraft, Heyboeck, Freund albo Kasai.

    Stoch 6-10. Żyła 10-15. Reszta koniec 3 dziesiątki i poza konkursem.

  • anonim
    @kibix

    Widać jakie masz marne pojęcie o skokach. Taka np. Korea w zwykłym konkursie może wystawić tylko dwójkę zawodników. A jestem pewien, że wystawią skład w drużynówce i dzięki temu do piątkowych kwalifikacji będą mogli wystawić czterech zawodników.
    Tak samo ciekawe co z Finami, czy jednak kogoś czwartego ściągną do Zakopanego. Włosi pewnie też wystawią skład w sobotę.

  • anonim
    ZKuba36

    I jeszcze jako wynik MS w Falun gdyby tam tez wialo.
    Tylko trzeba dopisac Ammanna ex-equo na miejscu ktore zajmie Kasai.
    A wyniki kwali w Zakopanem jako ewentualne zastepstwo ZIO w Pyongchang, tam tez roznie bywa z pogoda!

  • pawelf1 profesor

    A Rosja?

  • michnar stały bywalec

    Konkurs może się nie odbyć, dlatego dobrze, że w razie czego jest jeszcze piątek. Q do Zakopanego odbyły by się najwyżej w niedzielę.

  • anonim
    druz

    Ciekawe czy do Zakopane ktoś dojedzie ;d na razie w drużynówce mogło by wystartować 7 zespołów: Polska, Austria, Norwegia, Japonia, Słowenia, Czechy i Niemcy.

  • yyy profesor
    Stinger

    O czym my mówimy, szanse Rudy i Leij są bliskie zera na wejście do konkursu, jedyna szansa bezie wtedy gdy Rudzie podwieje tak jak na MP.

  • pawelf1 profesor
    ZKuba36 (*-90.free.aero2.net.pl)

    Co ty bierzesz chłopie ?;))))

  • anonim
    Do Redakcji. WAŻNE !!!

    W związku z zapowiedzią, że po południu znacznie wzrośnie siła wiatru, proponuję aby Prezes PZN, uzgodnił z Prezesem FIS (PRZED KWALIFIKACJAMI), że w przypadku odwołania konkursu, wyniki kwalifikacji zostaną uznane za ostateczne wyniki konkursu.

  • anonim
    DNO! DNO! DNO! Znowu Olewka!!!

    Znowu nasi skoczkowie mają ułatwione zadanie!
    Na 4 skoczniach było aż 11 zawodników więcej!!!
    Nie będzie dla mnie absolutnie mairodajne gdy 6-8 z nich zdobędzie punkty PŚ!!!
    Z tego powodu że nie ma tu Descombesa-Sevoie, Chapouisa,Paiera, Larinto, a nawet Rumunów którzy pokonaliby kilku naszych słabeuszy (Biela,Ruda).
    Zastanawiający jest brak Estończyków?
    Wolę żeby tą farsę w Wiśle odwołali niż żeby nasze buloklepy pokonały tak małą liczbę przeciwników jaką mamy widoczną na liście!

  • anonim
    Brakuje:

    7 Ammann
    29 Wellinger
    36 Sjoenn
    37 Descombes-Sevoie
    39 Wank
    40 Bresadola
    41 Larinto
    44 Stjernen
    45 Lanisek
    49 Niemi
    53 Janda
    53 Tochimoto
    53 Peier
    57 Hauer
    59 Wenig
    61 Loitzl
    63 Lamy-Chapuis
    63 Gangnes
    66 Naglic
    67 Johanson
    69 Hlava
    71 Ito
    71 Ahonen

  • anonim

    A mnie dziwi dlaczego Korea nie wystawia najlepszego swego zawodnika czyli Seou Choia, który w każdych kwalifikacjach pokonuje kolege z zespołu o parę metrów... No i jako jedyny przechodził kwalifikacje...

  • pawelf1 profesor
    Mocna obsada

    Nie będzie łatwo o punkty. Ale przynajmniej będzie widać na czym stoimy po tych treningach........

  • Stinger profesor

    16 skoczków odpada w kwalifikacjach. Nie łatwo będzie przejść kwalifikacje w komplecie. Patrząc na listę to pewnie któryś z naszych odpadnie ale więcej dowiemy się po treningach.

    Jeszcze raz napiszę, cieszy mnie obecność juniorów z kadry Matei, a konkretnie Lei i Rudy. Zasłużyli na debiut w najwyższej lidze. Awans do konkursu w PŚ to już będzie dobry wynik.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl