PŚ w Trondheim: Piotr Żyła wygrał kwalifikacje! (lista startowa konkursu)

  • 2015-03-12 12:48

Wszyscy Polacy awansowali do wieczornego konkursu indywidualnego z cyklu Pucharu Świata w norweskim Trondheim. Najlepszym skoczkiem przedpołudniowych kwalifikacji był Piotr Żyła. Z treningowego skoku na obiekcie Granåsen zrezygnował Kamil Stoch.

28-letni skoczek z Wisły w bardzo dobrym stylu poleciał na odległość 134,5 metra. Drugi był Jurij Tepes, którzy także skoczył 134,5 metra. Słoweniec przegrał z Polakiem o zaledwie 0,2 pkt. Na trzeciej pozycji rywalizację zakończył Daiki Ito. Skoczek z Kraju Kwitnącej Wiśni doleciał do 133. metra.

Na czterech kolejnych lokatach znaleźli się czterej reprezentanci gospodarzy. Byli to: Rune Velta (132,5 metra), Anders Bardal (133,5 metra), Andreas Stjernen (132 metry) i Anders Jacobsen (132,5 metra).

Bez żadnych problemów kwalifikacje przebrnęli także dwaj pozostali podopieczni Łukasza Kruczka. Klemens Murańka skoczył 134 metry, co dało mu 12. miejsce, a Jan Ziobro po locie na 130. metr uplasował się na 27. miejscu.

Sporą niespodzianką jest odpadnięcie dwóch Niemców. W wieczornym konkursie głównym nie zobaczymy Markusa Eisenbichlera i Andreasa Wellingera. Także Finowie ponieśli spore straty. Spośród czterech zawodników z tego kraju, awans wywalczył tylko Jarkko Maeaettae.

Spośród czołowej "10" tego sezonu, najdalej poszybował Stefan Kraft. Austriak wylądował pół metra przed linią oznaczającą rozmiaru obiektu, usytuowaną na 140. metrze. Świetnie spisał się również Peter Prevc. Najlepszy ze Słoweńców skoczył 138 metrów. Na belce nie pojawili się: Severin Freund, Anders Fannemel, Noriaki Kasai oraz Kamil Stoch.

Teraz skoczkowie udadzą się na kilka godzin do hotelu, natomiast na skocznię wrócą wieczorem. Serię próbną zaplanowano na godzinę 18:00. O 19:00 powinna rozpocząć się pierwsza seria konkursowa.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Wszystkich kibiców serdecznie zapraszamy do komentowania skoków na naszym czacie >>. Jednocześnie prosimy, by nie robić tego w komentarzach.

Wyniki kwalifikacji PŚ w Trondheim (HS 140); 12.03.2015
lp.nrzawodnikkrajodl.notastatus
1 46 ZYLA, Piotr POL 134.5 131.7 Q
2 42 TEPES, Jurij SLO 134.5 131.5 Q
3 49 ITO, Daiki JPN 133.0 130.4 Q
4 53 VELTA, Rune NOR 132.5 130.1 Q
5 47 BARDAL, Anders NOR 133.5 129.5 Q
6 31 STJERNEN, Andreas NOR 132.0 128.4 Q
7 48 JACOBSEN, Anders NOR 132.5 127.0 Q
8 52 FREITAG, Richard GER 132.5 126.8 Q
9 15 PREVC, Cene SLO 135.5 126.2 Q
10 43 TAKEUCHI, Taku JPN 132.0 125.1 Q
10 41 FORFANG, Johann Andre NOR 132.0 125.1 Q
12 21 MURANKA, Klemens POL 134.0 124.5 Q
13 23 TOCHIMOTO, Shohei JPN 133.5 123.9 Q
14 17 HAJEK, Antonin CZE 133.0 123.7 Q
15 19 JANDA, Jakub CZE 134.5 122.5 Q
16 26 KOBAYASHI, Junshiro JPN 130.0 120.8 Q
17 22 WANK, Andreas GER 128.5 119.6 Q
18 33 POPPINGER, Manuel AUT 129.5 118.1 Q
19 36 VASSILIEV, Dimitry RUS 130.5 117.8 Q
20 11 ZOGRAFSKI, Vladimir BUL 129.5 117.1 Q
21 18 MAKSIMOCHKIN, Mikhail RUS 131.5 115.5 Q
22 30 MATURA, Jan CZE 128.5 115.4 Q
23 40 DEZMAN, Nejc SLO 128.0 114.8 Q
24 39 PUNGERTAR, Matjaz SLO 128.5 114.3 Q
25 34 MAEAETTAE, Jarkko FIN 127.5 113.6 Q
26 28 FETTNER, Manuel AUT 127.5 113.2 Q
27 25 ZIOBRO, Jan POL 130.0 112.9 Q
28 24 BRESADOLA, Davide ITA 127.5 112.8 Q
29 44 NEUMAYER, Michael GER 126.5 112.4 Q
30 35 DESCOMBES SEVOIE, Vincent FRA 125.0 112.0 Q
31 6 CHOI, Seou KOR 125.0 110.0 Q
32 37 DESCHWANDEN, Gregor SUI 122.5 109.4 Q
33 7 HVALA, Jaka SLO 126.0 109.0 Q
34 29 DIETHART, Thomas AUT 121.0 108.5 Q
34 12 WOHLGENANNT, Ulrich AUT 121.0 108.5 Q
36 51 DAMJAN, Jernej SLO 122.5 108.4 Q
37 45 KRAUS, Marinus GER 122.5 108.1 Q
38 16 PEIER, Killian SUI 125.5 107.5 Q
39 20 HAZETDINOV, Ilmir RUS 125.5 106.8 Q
40 27 SAKUYAMA, Kento JPN 123.5 106.6 Q
PQ 63 KRAFT, Stefan AUT 139.5 - PQ
PQ 61 PREVC, Peter SLO 138.0 - PQ
PQ 56 SCHLIERENZAUER, Gregor AUT 134.5 - PQ
PQ 59 KOUDELKA, Roman CZE 133.0 - PQ
PQ 58 HAYBOECK, Michael AUT 133.0 - PQ
PQ 55 AMMANN, Simon SUI 122.0 - PQ
47 8 ROWLEY, Matthew CAN 126.0 106.3 NQ
47 50 EISENBICHLER, Markus GER 118.0 106.3 NQ
49 32 WELLINGER, Andreas GER 123.0 104.9 NQ
50 38 ASIKAINEN, Lauri FIN 123.0 104.7 NQ
51 5 GLASDER, Michael USA 123.0 104.4 NQ
52 13 LAMY CHAPPUIS, Ronan FRA 124.0 101.2 NQ
53 10 KORNILOV, Denis RUS 123.0 100.0 NQ
54 3 RHOADS, William USA 120.0 98.9 NQ
55 9 OLLI, Harri FIN 118.0 97.5 NQ
56 14 AHONEN, Janne FIN 116.0 91.7 NQ
57 4 MAYER, Nicolas FRA 113.0 91.0 NQ
58 1 NORDIN, Carl SWE 111.5 81.2 NQ
59 2 KIM, Hyun-Ki KOR 108.5 80.0 NQ
DNS 60 FANNEMEL, Anders NOR - DNS PQ
DNS 62 FREUND, Severin GER - DNS PQ
DNS 57 KASAI, Noriaki JPN - DNS PQ
DNS 54 STOCH, Kamil POL - DNS PQ
Lista startowa konkursu PŚ w Trondheim (HS 140); 12.03.2015
NrZawodnikKraj
1 CHOI Seou KOR
2 HVALA Jaka SLO
3 ZOGRAFSKI Władimir BUL
4 WOHLGENANNT Ulrich AUT
5 PREVC Cene SLO
6 PEIER Killian SUI
7 HAJEK Antonin CZE
8 MAKSIMOCZKIN Michaił RUS
9 JANDA Jakub CZE
10 HAZETDINOW Ilmir RUS
11 MURAŃKA Klemens POL
12 WANK Andreas GER
13 TOCHIMOTO Shohei JPN
14 BRESADOLA Davide ITA
15 ZIOBRO Jan POL
16 KOBAYASHI Junshiro JPN
17 SAKUYAMA Kento JPN
18 FETTNER Manuel AUT
19 DIETHART Thomas AUT
20 MATURA Jan CZE
21 STJERNEN Andreas NOR
22 POPPINGER Manuel AUT
23 MAEAETTAE Jarkko FIN
24 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA
25 WASILJEW Dmitrij RUS
26 DESCHWANDEN Gregor SUI
27 PUNGERTAR Matjaz SLO
28 DEZMAN Nejc SLO
29 FORFANG Johann Andre NOR
30 TEPES Jurij SLO
31 TAKEUCHI Taku JPN
32 NEUMAYER Michael GER
33 KRAUS Marinus GER
34 ŻYŁA Piotr POL
35 BARDAL Anders NOR
36 JACOBSEN Anders NOR
37 ITO Daiki JPN
38 DAMJAN Jernej SLO
39 FREITAG Richard GER
40 VELTA Rune NOR
41 STOCH Kamil POL
42 AMMANN Simon SUI
43 SCHLIERENZAUER Gregor AUT
44 KASAI Noriaki JPN
45 HAYBOECK Michael AUT
46 KOUDELKA Roman CZE
47 FANNEMEL Anders NOR
48 PREVC Peter SLO
49 FREUND Severin GER
50 KRAFT Stefan AUT

FOTORELACJA


Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (24623) komentarze: (93)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    no i spitolił w zawodach, tradycyjnie LOL

  • zvc profesor

    Nie przesadzaj z tą belką ustawioną w lesie.
    Z resztą się zgadzam-już lepiej niech ustawią tą 8 belkę,niż mieliby co 3 skoki ją skracać.

  • Quavertone profesor
    Prevc

    Prevc zmierza po KK.

  • dejw profesor

    Belka powinna być ustawiana pod najlepszych, a nie pod słabeuszy. Słabi są po to, żeby skakać słabo, a nie żeby dawać im sztuczną nadzieję że ze skokiem 5 m ponad punkt K z belki ustawionej w lesie mogą zaistnieć w konkursie.
    W konkursie powinni dać co najwyżej 8, i ewentualnie raz ją skrócić.

  • anonim

    Poza tym jest jedna rzecz. Wiatr się w każdej chwili może obrócić i jeżeli twój podany Stoch trafi na wiatr w plecy to co zrobi z 7 belki? 90 metrów? Przecież to mu nie zrekompensuje nic. Musi być min.12 belka i liczyć się z dalekimi skokami ale nie krzywdzić przy tym zawodników, którzy nie trafią z warunkami i przy tej belce 12 zdołają osiągnać zadowalający wynik.

  • zvc profesor

    Piotrek nie skacze w próbnej-dobra decyzja.

  • Xellos profesor
    Słusznie obniżają

    Co za różnica czy ktoś osiągnął czy nie osiągnął HS...jak taki najlepszy skoczek po prostu skraca skok. Przez to traci. Bo poza pewną granicę skoczyć się nie da, słabszy skoczek da z siebie 100% i skoczy tyle samo co najlepszy dający 70% bo dalej skoczyć nie może i skraca skok.

    Po to obniża się belki. By konkurs rozpoczął się z jednej niskiej i ten najlepszy miał szansę skoczyć na 100% nic nie skracając.

  • zvc profesor
    Polskiboy (początkujący)

    OK,źle się wyraziłem.
    Rozmawialiśmy o możliwościach ustania skoku powyżej 145 metrów,dlatego tak napisałem.

  • IchBinDa weteran

    @121212
    Można, przy odrobinie szczęścia. Ale po co komu taki konkurs? Skok na lub poza HS powinien być czymś szczególnym. Wyznacznikiem najwyższych umiejętności i formy. Gdy słabeusze tyle skaczą, widowisko traci na wartości.
    Gdy to pisałem, Tepes huknął HS z ósmej belki. Ile skoczyłby z trzynastej?

  • anonim

    Od razu 180. Rozumiesz, że nikt jeszcze nie przeskoczył HS a spokojnie tu można lądować i dalej? A sędziowie mimo to obniżają belki. Może mam pomysł: Dajmy piaskownicę i skaczmy! A nie przepraszam już jest taka konkurencja, i chyba nie cieszy się sporą oglądalnością i do tego zmierzają skoki narciarskie. Bo oczywiście teraz na topie lewicowe bezpieczeństwo. Lewaki.

  • Polskiboy początkujący
    zvc

    Ale to nie jest oficijalny rekord . To jest najdalszy skok na tym obiekcie

  • szymi123 początkujący
    ciekawe

    jak w konkursie będą takie warunki, to możemy mieć piękny konkurs z dalekimi rekordowymi lotami, ale jury i tak go pewnie popsuje belką

  • 121212 początkujący
    zvc

    W Vikersund też się wydawało, że 250 to już max, a jednak Fannemel dokonał niemożliwego :). Silny, dobrze wyszkolony zawodnik ustałby 150 tu :)

  • anonim

    Liczę na odpowiedź: Dlaczego Jury obniża bez sensu belkę do 11 skoro nie ma ZERO, powtarzam ZERO zagrożenia życia. Punkt HS wynosi 140 metrów, jeszcze nikt go nie przeskoczył. Skoki na odległości w treningu można lądować bezpiecznie z telemarkiem. Ja rozumiem, że Hofer to już dziadek i pewnie lata z pampersem i takie odległości powodują u niego kupę w majtach no ale kurde, przecież to nie ma sensu...Oni mają na**ane w głowach jak modelki w Dubaju. Nie można tak niszczyć widowiska. Zaraz się ktoś odezwie: "Oj to tylko trening w konkursie będzie inaczej" G**no prawda, może i będzie inaczej ale walną 10 belkę i skaczcie. Co to za skoki? na punkt K? dawno nie było widowiska porówynwalnego z poprzednimi latami. Zdziadziałe jury psuje ten sport. Czekam na wasze zdanie.

  • 121212 początkujący
    IchBinDa

    Z pewnością można tu ustać skoki około 145m, a może nawet w okolicach 150.

  • IchBinDa weteran

    @121212
    Boże... Jeśli tacy tytani skoków jak Hajek czy Tochimoto latają po 135 metrów, a wiatr pod narty się tylko nasila, to pomyśl: jak daleko ulecieliby z tej trzynastej belki zawodnicy z czołówki?

  • zvc profesor
    Dooki (*87.204.174.254)

    Wejdź na stronę główną i kliknij "Zarejestruj".
    Jeśli jest się na jakimś artykule,to po kliknięciu "Zarejestruj" faktycznie wywala stronę,ale po wejściu ze strony głównej działa.

  • JankessPL doświadczony
    @sheef

    Byś mógł udostępnić pełną klasyfikację Twojej statystki?

  • anonim
    Tradycja zachowana

    no, Żyła jak zwykle w quali skoczył dobrze, a na zawodach pewnie coś spitoli

  • anonim
    Rejestracja

    Nie da sie, klikam zarejestruj to tak jakby wywala strone. Ehhh przegladam od 7 lat i nigdy sie zarejestrowac nie moglem. Trudno

  • Seven stały bywalec
    Dooki

    Da się. Wpisujesz nick, hasło, e-mail, wchodzisz w swoją pocztę. Tam jest informacja, trzeba kliknąć i już.

  • anonim
    Rejestracja

    Czemu nie da sie zarejestrowac?

  • IchBinDa weteran

    @Mati
    Przecież Rowley przegrał awans notami...

  • Bogdinho weteran
    @Sokół i Pono

    Skoro telemark jest elementem bezpieczeństwa, to dlaczego skoczkowie poza rozmiarem skoczni lądują zazwyczaj bez telemarku? Twoja teoria legła w gruzach.

  • anonim

    126m nie wystarcza, żeby przejśc przez kwalfikacje. Głupie punkty, głupi system.
    A w konkursie pewnie 120m najlepszych da im punkty

  • qwe bywalec
    oceny po kwalifikacjach

    Piotrek: świetny skok w kwalifkacjach. trudny było o lepszy. ocena: 6
    Klimek: bardzo sobry skok, gdyby nie zaniżone noty byłby wyżej. od początku skacze tu bardzo dobrze.Myślę że wkońcu będą punkty. ocena:5
    Janek: jego forma jest równa ale nie bardzo dobra co pokazały dzisiejsze skoki. myślę że może być pod koniec trzeciej dziesiątki albo na początku czwartej. ocena: 3+

  • anonim
    @aa

    Moim zdaniem Piotrek jest w stanie nawet na podium tylko za dużo stresu podczas konkursu,treningi czy kwalifikacje skoki można powiedzieć bez błędu a sam konkurs to w kratkę.Na treningach ładnie stylowo a konkurs to juz wachlowanie nartami

  • anonim

    O mistrz treningów Żyła znowu w akcji.

    W tym sezonie ciuła punkty niczym nojmajer, a stać go na znacznie więcej.

  • IchBinDa weteran

    @Sokół i Pono
    Według Twojego kryterium Maciej Kot jest bliżej bycia stylistą od Stocha : )

  • anonim

    Cechą stylistów jest to, że jak lecą to głowę mają między czubkami nart lub nawet poniżej czubków nart. Stylistów w skokach jest bardzo niewielu. Telemark zaś nie jest żadnym elementem stylu, jest tylko elementem bezpieczeństwa.

  • anonim
    Wkurzajewski&Tajner

    czapki z głów - pamięć niesamowita!

  • anonim
    holender

    Holender bedzie w Oslo skakał

  • IchBinDa weteran

    @EmiI
    Dzięki, wszystko jasne. W takim razie posypuję głowę popiołem albo nawet wkładam ją w najbliższą lawinę piroklastyczną, bo się skompromitowałem. Pała z historii.

  • anonim
    @IchBinDa

    oczywiście najważniejszym ogniwem przyciągającym kibiców jest zawodnik, niekwestionowany mistrz, wygrywający wszystko, bez względu na skocznie, warunki atmosferyczne i życzliwość sędziów. Wtedy mamy do czynienia ze zjawiskiem mitomani bez względu na dyscyplinę.

    W statystyki TV nie bardzo bym wierzył. 5,7 mln oglądało drużynówkę?

  • anonim
    O HOLENDER

    Miał skakać Antonissen , gdzie on ? czemu nie skakał?

  • IchBinDa weteran

    @Wkurzajewski&Tajner
    O czym, jak pisałem w kolejnym poście, zapomniałem wspomnieć, za co się wstydzę i przepraszam.
    Tym niemniej nie wycofuję się całkowicie z tego, co pisałem - tragiczna frekwencja na skokach zdarzała się w Norwegii jeszcze przed przelicznikami. Co ciekawe, najczęściej w listopadzie i grudniu. Jakiś znawca Norwegii byłby w stanie to wytłumaczyć? :)

  • EmiI profesor
    @IchBinDa

    Tylko sobotni konkurs w Oslo był nieplanowany. Był przeniesiony z Lillehammer. I decyzja o jego rozegraniu była podjeta dzień przed.

  • anonim
    @IchBinDa

    Mocno tendencyjny wpis. O ile pamiętam to podczas tego samego weekendu w 2007 w niedzielę było dużo więcej ludzi :)

  • Stinger profesor

    Spokojny awans Polaków ale to powinna być normalna sytuacja w kwalifikacjach.
    Cieszy zwycięstwo Piotrka Żyły. Może to tylko kwalifikacje jednak pokazał bardzo dobrą formę.

  • IchBinDa weteran

    @koni
    Inna sprawa, że - o czym jakimś cudem zapomniałem - ten konkurs w 2007 roku to była sobota, w niedzielę po triumfie Małysza Holmenkollen zajęły tłumy Polaków.

  • anonim

    Ocena kwalifikacji: wszystkie skoki naszych chłopaków były w porządku, Żyła łapie stabilność i pokazuje, że to skoczek na cały sezon, taki, który może być kiedyś w 10 tce w " generalce". Klimek rozwinął swoją technikę, mas dynamiczne przejście z pierwszej do drugiej fazy lotu, przy tym nie traci prędkości, co pozwala mu odlatywać. Oj w następnym sezonie to może być skoczek na "20" tkę PŚ.
    Te przeliczniki zaczynają mnie już powoli irytować. Można tu faktycznie manipulować. Jeśli słyszę, że w czasie lotu ma odjętych 2 pkt, a po skoku robi się 10, to coś tu nie jest tak. Szczególnie Norwegowie są lekko faworyzowani. Wie ktoś może jaka firma jest dostawcą tego sprzętu?

  • IchBinDa weteran

    @koni
    Przeliczniki to tylko jeden powód, pewnie zresztą nie najważniejszy. Frekwencja na skokach maleje już od jakiegoś czasu, porównaj Oslo 2003:
    https://www.youtube.com/watch?v=eGftafM77u0
    i Oslo 2007:
    https://www.youtube.com/watch?v=LXlmdtO8orU

  • anonim
    Daerdin

    Brak przejrzystości, takie były wątpliwości przed wprowadzeniem tych nowych przepisów. Punkty za wiatr, algorytmy, współczynniki, przeliczniki, belki stały się dla przeciętnego kibica za skomplikowane. Łapią się w tym tylko fani i coraz mniejsza frekwencja na zawodach jest skutkiem absencji tych pierwszych.

  • anonim
    @daerdin

    bo fisowska mafia skutecznie zabija przejrzystość, atrakcyjność i uczciwość skoków :) to ludzie nie przychodzą bo na co im na to patrzeć?

  • IchBinDa weteran

    @Daerdin
    10 000 kibiców jak na Szwecję, gdzie skoków nie ma, a trybuny musieli zapełniać przyjezdni, to całkiem niezły wynik. Ponoć kilkanaście tysięcy na drużynówce w Lahti, to, jak na Finlandię, gdzie skoki są bliskie śmierci, również nie najgorszy rezultat. W Norwegii już od jakiegoś czasu na trybunach są pustki - może część fanów zniechęcił system kompensacji (nie zgadzam się z nimi, ale rozumiem), choć mizerna frekwencja zdarzała się i wcześniej. Ale wieczorem powinno być już lepiej (choć pewnie gorzej niż rok temu, bo Polaków przyjedzie dużo mniej).

  • Daerdin stały bywalec

    Zastanawia mnie, dlaczego ostatnio na konkursach jest taka zatrważająca liczba kibiców, o kwalifikacjach nie wspominając. Nawet na MŚ była mizeria w tym względzie.

  • IchBinDa weteran

    @DamjanFras
    Zgadzam się z Tobą, to, o czym piszesz, to nagminnie objawiająca się patologia. Ale w takich przypadkach nie ma co piętnować ocen zgodnych z zasadami. Co najwyżej niekonsekwencję.
    Co do Janka, to zrobił klasyczny "ammannowski telemark", noty dostał raczej odpowiednie. Choć też wyglądał lepiej od Freitaga. Po namyśle przyznaję Ci rację, noty dla Niemca jednak zawyżone, 16,5 to raczej najwyższa, jaka powinna mu zostać zaliczona.

  • anonim
    ksiadzOgonowski (*108.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    bardziej twórcze niż słuchanie tego samego co tydzień, od blisko 2000 lat.

  • IchBinDa weteran

    Jeszcze raz:
    @Quavertone
    Jednak nie przeczytałeś ani jednej z moich dedykowanych definicji, szkoda :(
    Według sjp.pl: slangiem jest "potoczna odmiana języka używana przez jakąś grupę zawodową lub środowiskową"
    Chyba nie ja pierwszy w ŚRODOWISKU fanów skoków użyłem słowa "stylista" zamiast konstrukcji takich jak "skoczek wyróżniający się na tle innych nienagannym stylem lotu i lądowania". Wydawało mi się, że w tym środowisku jest to dość rozpowszechnione użycie.

    Prośba do administratorów/redakcji: czy moglibyście wyjaśnić zasady działania skryptu na tej stronie? Po jakich znakach ucina posty? Bo trochę głupio wychodzi, gdy ni stąd ni zowąd z postu "tl;dr style" ukazuje się tylko jedno zdanie.

  • pawel bywalec
    Sie not za styl czepiacie...

    ... a Adaś w Willingen dostawał 16 i 16,5 za skok, który powinien być uznany jako upadek :P

    https://www.youtube.com/watch?v=8bvV2kqOFW4

  • DamjanFras doświadczony
    -

    @IchBinDa

    Tylko, że za skok Freitaga, Murańka, Ziobro, Żyłą czy jakiś Włoch dostałby po 14 pkt, a Freitag 18,5..
    Nie przesadzajmy, przecież on się prawie przewrócił, to nie był rozjazd przy lądowaniu, tylko prawie wywrotka..
    Zresztą takich kwiatków było więcej - noty dla Klimka i Jaśka zdecydowanie za niskie, natomiast Poppinger i Fettner za wysokie.
    Wellinger dostał dobre noty jakby konkurs był 15 lat temu, gdzie się nie patrzyło na odległość ( i tak powinno być dalej! ) ale w dzisiejszych czasach słabszy nacje by na miejscu Wellingera dostały po 16,5 ..

  • prz_ początkujący
    Zografski

    Powoli, powoli, ale Zografski chyba odradza się z totalnej zapaści...

  • Samo stały bywalec
    ksiadzOgonowski (*108.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Przed zastanawianiem się nad inteligencją innych, zastanów się nad swoją.

  • IchBinDa weteran

    @Quavertone
    Jednak nie przeczytałeś ani jednej z moich dedykowanych definicji, szkoda :

  • anonim
    @Sokół i Pono

    Takie bzdury wypisujesz tak jakby Ci się nudziło

  • anonim

    Freitag skok w powietrzu doskonały odległość dobra, lądowanie z telemarkiem ale zachwianym nota wyjściowa 20pkt odjęte 1,5 za zachwianie wychodzi 18.5, da się wytłumaczyć...Niewątpliwie ciężej jest wytłumaczyć noty Klimka po 1.5pkt... Zresztą póki noty za styl będą uzależnione od odległości to nie mają większego sensu zwłaszcza z nowym system pozwalającym sedzią manipulować osiąganymi odległościami..

  • anonim
    Żyła stał się mistrzem kwalifikacji.

    Szkoda,że nie przekłada się to na konkursy

  • anonim
    Kompromitacja

    Ostatnio zastanawialem sie nad inteligencja ludzi ktorzy sa tak zapatrzeni w skoki. Mysle ze reprezentuja oni poziom inteligencji adekwatny do skokow naszej reprezentacji(tak wiem poziom jest 0 a mistrzostwa to czysty przypadek). Nawroccie sie

  • anonim
    Noty Żyły

    Widzieliście jego styl? w locie nienagannie anni przez moment nie miał nart skrzyżowanych lądowanie super z wypadem narta koło narty na całym odjeździe, szczerze mówiąc nigdy ładniejszego skoku i lądowania Żyły nie widziałem a noty... 18,5 18. To nie porozumienie, owszem nie były to noty po 17 ale za taki skok sędziowie powinni dać 19,5 20 bo ja błędów nie dostrzegłem i nie wiem jak by musiał żyła lecieć i lądować by mu sędziowie łaskawie dali 19.5 20 jak za taki skok AŻ 1,5-2 pkt odejmują SKANDAL. Pamiętam, że nie raz jeszcze jak Morgi skakał to przy lądowaniu narty mu się rozjeżdżały i dostawał po 19,5...

  • IchBinDa weteran

    @Sokół i Pono
    Wielkie nieba, jak w takim razie musiałby skakać Freund, by zostać uznanym za stylistę i nie być porównywanym z Neumayerem?

  • Quavertone profesor

    @Sokół i Pono

    Tam o przedstawicielach innego zawodu nic nie ma.

    @IchBinDa

    Slang to na podwórku, a Grammar Nazi to pojęcie wymyślone przez nieuków, żeby dorobić ideologię do pogardy dla języka pisanego.

    Ogarnijcie się.

  • pawel bywalec
    @mmm Vassiliev

    Przecież Vassiliev ledwo co się utrzymuje na nartach nawet przy odjeździe :D Zawsze jak na niego patrzę to mam ubaw, bo po pierwsze ma wyraz twarzy jakby wypił przed skokiem pół litra i pierwszy raz jechał na nartach.

    O lądowaniu nie wspominając :)

  • Major_Kuprich profesor
    Szkoda że nie obejrzałem kwalifikacji

    Ale wracam do domu i uzupełnie braki, konkurs oczywiście obejrze.

  • anonim
    Ale o co chosi?

    Stylista - pisarz, mówca lub przedstawiciel jakiegoś innego zawodu, którego ta cecha może charakteryzować, na przykład skoczek oceniany z punktu widzenia wartości jego stylu. I takim sposobem Kasai czy Janda stylistami być mogą, Freund czy Neumayer nigdy nie będą.

  • IchBinDa weteran

    @Quavertone
    A Tobie dedykuję ten link:
    http://sjp.pwn.pl/szukaj/slang.html
    I ten:
    http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Grammar+Nazi&defid=2551730

  • Quavertone profesor

    http://sjp.pwn.pl/sjp/stylista;2576408

    Ten krótki link dedykuję wszystkich tym, którzy nazywają skoczków "stylistami".

  • IchBinDa weteran

    @Lars Bystoel
    Musiałbym obejrzeć ten skok jeszcze raz, ale wydawało mi się, że wylądował z wypadem, choć bardzo szerokim, po czym mocno się rozjechał. Ale ja ogólnie ślepy jestem, żaden ze mnie autorytet.

  • anonim
    Żyła nic nie zaczyna

    On tak skacze od początku sezonu. Mistrz kwalifikacji. W konkursie zobaczycie tą prawidłowość.

  • Seven stały bywalec

    Przy moich typach zostaję. No może zbyt szybko skreslilem Prevca.

  • Jarek42 stały bywalec

    Piotrek zaczyna wreszcie skakać tak jak potrafi.

    Myślałem, że skacze Kubacki, a to był Kobayashi. Podobni.

  • sheef profesor
    Mój ranking + ocena Polaków

    Klasyfikacja po kwalifikacjach w Trondheim:

    Indywidualnie:

    1. Piotr Żyła (Polska) - 70 punktów,
    2. Jurij Tepes (Słowenia) - 55 punktów,
    3. Anders Jacobsen (Norwegia) - 45 punktów.

    Drużynowo:

    1. Norwegia - 150 punktów,
    2. Słowenia - 110 punktów,
    Polska - 110 punktów.

    Jeśli chodzi o Polaków to wypadli nie najgorzej. Wszyscy w komplecie wywalczyli awans do wieczornego konkursu. Kamil Stoch nie skakał, Piotrek Żyła oddał świetny skok, skok Klemensa Murańki oceniam jako bardzo dobry natomiast Janek Ziobro oddał dobry skok. Jeśli chodzi o konkurs to o Piotrka i Kamila (jeśli dziś wieczorem wystartuje) jestem spokojny, mam nadzieję, że Klimek i Janek powtórzą swoje skoki w konkursie.

  • anonim
    Do IchBinDa

    Chyba oszalałeś. On nie zrobił żadnego telemarku, bo nie miał jak przy tym rozjeździe. Skok tzw na "dwie nogi" to w tym sezonie jest często 15-16 pktów. Freitag nie skoczył nawet ten w sposób, bo po prostu prawie się wywrócił. Jak chcą być konsekwentni to za to powinny być 14tki. Moim zdaniem jego skok był na 16 i tyle. Murańki na 18.5

  • Damiansport1 stały bywalec

    Ile jeszcze będziecie narzekać na te noty? Bo to już nudne sie robi

  • IchBinDa weteran

    @marcin
    Norwegowie to w ogóle świetni styliści - poza Sjoeenem i "postrzeloną kaczką" Jacobsenem skaczą zazwyczaj na "19" lub więcej (wg. oficjalnych kryteriów).

  • mmm doświadczony
    Przyczyna braku telemarku u Vassilieva

    Czyżby Dmitrij buntował się lądując ciągle na dwie nogi? Może uważa, że noty sędziowskie są bez sensu i nie powinno ich być? Jaki może być inny powód, że nigdy nie może wylądować telemarkiem? Przecież traci przez to czasem 10 miejsc albo i więcej.

  • Peter90 stały bywalec

    Nie ma co panikować będzie dobrze :)

  • marcin bywalec
    Stjernen

    Piękny technicznie skok oddał Stjernen. Zero zachwiania w locie, idealne lądowanie.

  • mezo początkujący
    bardziej sprawiedliwe są miejsca po treningach

    nie ma tam "kwiatków" sędziowskich. miejsca są raczej wg odległości, czasem się zdarzy duży minus za wiatr ale nie ma takich różnic jak po konkursie, gdzie niektórzy w budkach widzą inny konkurs

  • joj36 początkujący
    noty

    Bury
    masz stu procentową racje, a moje jescze takie spostrzeżenie, że sędziowie nie oceniają stylu, tylko odległość ( i oczywiście nazwisko)
    Im dalej skoczek poleci to są lepsze noty niezależnie od stylu(oczywiście pomijając lądowanie na 2 nogi),
    a niekiedy mimo to że skok jest krótki to należały by sie 20 za styl.
    No ale sędziowie wtedy nie mają czasu zobaczyć w jakim stylu leciał bo było krutko :D

  • IchBinDa weteran

    @DamjanFras
    Bez przesady z Freitagiem, te dwie osiemnastki były z kosmosu, ale to nie było znowu 15,5. Noty po 16,5-17 jak dla mnie byłyby odpowiednie, to było coś na kształt telemarku, tylko potwornie zmaszczone. Stoch za rozjazd przy lądowaniu dostawał 18-18,5 (zresztą zasłużenie).
    Co do Murańki, to nie mam zielonego pojęcia, czemu sędziowie go tak kroją. OK, nart nie prowadzi równo, telemarki ma dosyć toporne, ale i tak o klasę lepsze niż na przykład to, co zaprezentował Richard.
    Rozbawił mnie Słoweniec i jego 18,5 dla Damjana - jakby ostatni sprawiedliwy z innej epoki oceniania : )

  • jwks początkujący

    Wypada tylko mieć nadzieję że wyniki przeniosą się na konkurs. Gratulacje dla Żyły.

  • Bury stały bywalec
    Noty sędziowskie

    Noty sędziowie przyznają wg własnego uznania, ewentualnie wg zamożności sponsorów ;)
    To co dzieje się w sędziowaniu skoków to już szczyt absurdu. Skoczkowie, którzy ładnie lecą i lądują telemarkiem dostają po 17 ptk ,a cwaniaki markujący telemark i chwiejący się przy odjeździe dostają po 18,5 - 19 pkt tylko dlatego, że są z Norwegii, Niemiec, Austrii albo ich sponsorzy zapłacili.
    Tak dalej być nie może bo to wypacza całe zawody.

    Zastanawia mnie dlaczego nikt z tym nic nie robi. Dlaczego trenerzy nie składają protestów.

  • anonim
    skoki dołączają do jazdy figurowej nalodzie

    manipulowanie punktami przekroczyło granice przyzwoitości, nie mówiąc o sędziowskiej bezstronności.

  • anonim
    Ziobro jak zwykle tragicznie

    wyszło mu jedynie parę skoków w tym sezonie

  • anonim
    Noty Murańki a Freitaga

    Niech ktoś spróbuje znaleźć jakiś czynnik logiczny, dzięki któremu Murańka za zaj3bisty stylowo skok dostaje dwie 17tki, a Freitag z prawie glebą 18, 18,5 17,5

    Przecież to jest jawny skandal, tak jak i żywienie naszych skoczków

  • anonim
    MPK (*103.toya.net.pl)

    a w czym ta "fajność"?

  • anonim
    pogoda dziś

    niestety tragicznie ma być wieczorem od 18 i dalej , ma wiać 5m/s i podmuchy boczne też ;d

  • anonim

    Niezła wtopa Niemców - ostro jada w dół. Freitag powinien miec niższe noty i być niżej (Niemiec za takiego lądowanie dał...18, chyba Słowak 18,5 żenada). Kto by się spodziewał że Wank bedzie wyżej niż reszta z MŚ.

  • DamjanFras doświadczony
    -

    Ładny skok Piotra, daleki i piekny stylowo, z klasycznym telemarkiem, co dało zwycięstwo w kwalifikacjach.
    Klimek dobry skok, aczkolwiek wiemy, że przejął pałeczkę mistrza treningów po Kubackim i nie wiadomo co nam Klimek zaprezentuje w konkursie.
    Jasiek Ziobro dobry skok, ale noty to nie wiem..
    Szkoda Rowleya zabrakło malutko, dobrze, że nie ma Eisenbichlera i Wellingera, bo nie dostaną zawyżonych not.
    To co wyprawia Norweski sędzia to kpina, inni nie lepsi.
    Freitag noty po 15 powinien dostać, a oni mu po 18,5 ..
    Mafia służy, mafia radzi - mafia nigdy cie nie zdradzi !

  • Baciar stały bywalec
    -

    Brawo Piotrek !! Szkoda M. Rowleya - tylko 0.3 a byłby w konkursie.. Szkoda,że go nie zobaczę ;/

  • anonim

    Ok, ale w konkursie i tak będzie 2. dziesiątka max.

    Asikainen, Wellinger i Eisenbichler, to chyba najwięksi nieobecni konkursu/.

    Ładnie Norwegowie:)
    Fajnie jakby było 5. w dziesiątce + Forfang na początku drugiej :P

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl