TCS w Bischofshofen: Pora na finał 64. Turnieju Czterech Skoczni! (lista startowa)

  • 2016-01-06 02:37

Przed nami ostatni konkurs 64. Turnieju Czterech Skoczni. Już o godzinie 17:00 na skoczni w Bischofshofen (HS140) rozpocznie się pierwsza seria finałowych zawodów. Na starcie pojawi się 50 zawodników z dwunastu państw, w tym pięciu reprezentantów Polski.

Tak było rok temu...Tak było rok temu...
fot. Tadeusz Mieczyński

Czy Peter Prevc zostanie triumfatorem 64. Turnieju Czterech Skoczni? Lider Pucharu Świata jest na najlepszej drodze to zostania drugim w historii reprezentantem Słowenii, który wygra tę prestiżową imprezę, tym samym wyrównując wyczyn Primoża Peterki (1996/1997). Przypomnijmy, że Peter Prevc zajął trzecie miejsce w konkursie w Oberstdorfie, a następnie zwyciężył w Garmisch-Partenkirchen i Innsbrucku. Po trzech z czterech zawodów Słoweniec prowadzi w turnieju z przewagą 19,7 punktu nad drugim Severinem Freundem. Reprezentant Niemiec jest już jedynym skoczkiem, który mógłby przeszkodzić Prevcowi w odniesieniu końcowego triumfu, ale nawet jego strata punktowa wydaje się być już zbyt duża. Zacięta walka o 3. miejsce rozegra się natomiast pomiędzy Kennethem Gangnesem i Michaelem Hayboeckiem. Przed finałowym konkursem Norweg ma tylko 1,2 punktu przewagi nad Austriakiem.

Historia zmagań w Turnieju Czterech Skoczni przemawia na korzyść Petera Prevca. Ostatnim zawodnikiem, który nie wygrał turnieju pomimo, iż prowadził po trzech konkursach był Japończyk Noriaki Kasai w sezonie 1998/1999. Wtedy to po pierwszy z pięciu końcowych triumfów sięgnęła legenda TCS, Fin Janne Ahonen.

W Święto Trzech króli na skoczni im. Paula Ausserleitnera zaprezentuje się pięciu reprezentantów Polski. Po raz pierwszy w tej edycji turnieju nasi zawodnicy w komplecie przeszli kwalifikacje. Zawody otworzy Stefan Hula (nr 26), a jako następni na belce zasiądą Kamil Stoch (nr 21), Dawid Kubacki (nr 32), Maciej Kot (nr 38) i debiutujący w TCS Andrzej Stękała (nr 40).

Wyniki Polaków w TCS w Bischofshofen (HS 140):

Stefan Hula (29.09.1986):
06.01.2013 – 29. miejsce (127 m i 122 m)
06.01.2012 – 55. miejsce (109 m)
06.01.2011 – 34. miejsce (117 m)
06.01.2010 – 25. miejsce (118.5 m i 124.5 m)
07.01.2007 – 50. miejsce (113.5 m)
06.01.2006 – 45. miejsce (117.5 m)

Łącznie: 8 punktów.

Maciej Kot (09.06.1991):
06.01.2014 – 23. miejsce (129 m i 127.5 m)
06.01.2013 – 10. miejsce (132 m i 126 m)
06.01.2012 – 28. miejsce (122.5 m)
06.01.2009 – 35. miejsce (123 m)
06.01.2008 – 52. miejsce w kwalifikacjach (105.5 m)
05.01.2008 – 41. miejsce (120 m)

Łącznie: 37 punktów.

Dawid Kubacki (12.03.1990):
06.01.2015 – 31. miejsce (120.5 m)
06.01.2014 – 35. miejsce (124 m)
06.01.2013 – 42. miejsce (125 m)
06.01.2012 – 36. Miejsce (117 m)
06.01.2011 – 43. miejsce (112 m)

Łącznie: 0 punktów.

Andrzej Stękała (30.06.1995):
Debiutant.

Kamil Stoch (25.05.1987):
06.01.2015 – 15. miejsce (126.5 m i 124.5 m)
06.01.2014 – 8. miejsce (134 m i 133.5 m)
06.01.2013 – 4. miejsce (131 m i 131.5 m)
06.01.2012 – 9. miejsce (129 m)
06.01.2011 – 15. miejsce (122 m i 131 m)
06.01.2010 – 44. miejsce (116.5 m)
06.01.2009 – 28. miejsce (126 m i 121.5 m)
06.01.2008 – 35. miejsce (116 m)
05.01.2008 – 25. miejsce (122.5 m i 122.5 m)
07.01.2007 – 9. miejsce (126.5 m i 134.5 m)
06.01.2006 – 33. miejsce (124.5 m)

Łącznie: 181 punktów.

W pierwszej serii konkursowej zawodnicy są podzieleni na 25 par, których zwycięzcy zapewniają sobie awans do finałowej rundy. Stawkę uzupełnia 5 najlepszych skoczków spośród grona przegranych w pojedynkach. W Bischofshofen Stefan Hula będzie rywalizował z Niemcem Karlem Geigerem, Kamil Stoch z Czechem Janem Maturą, Dawid Kubacki z Austriakiem Manuelem Poppingerem, Maciej Kot z Niemcem Richardem Freitagiem, zaś Andrzej Stękała z kolejnym zawodnikiem naszych zachodnich sąsiadów - Stephanem Leyhe.

Dotychczasowa historia rywalizacji Polaków w parach KO z zawodnikami narodowości naszych rywali w większości nie przemawia na korzyść naszych reprezentantów, którzy częściej przegrywali niż wygrywali z Niemcami (23:12) i Austriakami (24:18). W przypadku Czechów bilans jest remisowy (4:4). Więcej o tym pisaliśmy tutaj >>.

W poprzednich 63 edycjach Turnieju Czterech Skoczni na skoczni w Bischofshofen zdecydowanie najczęściej, bo 23 razy, triumfowali reprezentanci Austrii. Dwanaście razy ze zwycięstwa cieszyli się Norwegowie, zaś dziesięć razy - Finowie. Zwycięstwa na Paul-Ausserleitner-Schanze odnosili również skoczkowie z NRD (6), Czechosłowacji (5), Niemiec/RFN (4), Polski, Szwajcarii, USA i ZSRR (po 1). W ubiegłym roku w Bischofshofen triumfował Michael Hayboeck przed Noriakim Kasaim i Stefanem Kraftem.

Jedynym polskim zwycięzcą turniejowych zawodów w Bischofshofen był Adam Małysz. "Orzeł z Wisły" odniósł tą wygraną równe 15 lat temu, w 2001 roku, pieczętując jednocześnie swój triumf w 49. Turnieju Czterech Skoczni. Wcześniej, bo w 1997 roku, Małysz był na skoczni im. Paula Ausserleitnera drugi, ustępując tylko Dieterowi Thomie. Drugą pozycję w Bischofshofen zajmował również Stanisław Bobak (1976), zaś Piotr Fijas trzykrotnie kończył finałowe zawody TCS na trzecim miejscu (1979, 1980 i 1985).

Meteorolodzy przewidują na środowe popołudnie w Bischofshofen wymarzone warunki do skakania. Północy wiatr ma być niemal nieodczuwalny (0-1 m/s). Rywalizacji nie powinny również zakłócić opady deszczu bądź śniegu. Przewidywana temperatura powietrza to 4-5°C.

Oficjalnym rekordzistą Paul-Ausserleitner-Schanze (HS140) jest Daiki Ito. Reprezentant Japonii podczas konkursu rozegranego w 2005 roku poszybował na odległość 143 metrów. Dwa metry dalej w 2008 roku lądował Gregor Schlierenzauer, ale Austriak oddał taki skok w nieocenianej przez sędziów serii próbnej.

Początek pierwszej rundy konkursowej wyznaczono na godzinę 17:00. Zawody poprzedzi seria próbna (15:30).

Zachęcamy do śledzenia nas na portalach społecznościowych: Facebook oraz Twitter.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Transmisje:
* - TVP1 (16:45);
* - Eurosport 1 (16:40).

Parametry techniczne skoczni:
Nazwa: Paul-Ausserleitner-Schanze;
Rozmiar: 140 metrów;
Punkt konstrukcyjny: 125 metrów;
Oficjalny rekord: 143 metry - Daiki Ito (06.01.2005);
Nachylenie najazdu: 27 st.;
Długość najazdu: 118,5 m;
Nachylenie progu: 11 st.;
Długość progu: 6,5 m;
Wysokość progu: 4,5 m;
Prędkość: 94,3 km/h;
Nachylenie zeskoku: 35 st.;
Rok budowy: 1947;
Przebudowy: 1951, 1952, 1962, 1982, 1991, 2003;
Trybuny: 30.000;
Punkty za zmianę belki: 4.86 pkt/m;
Punkty za wiatr: 9.36/11.32 pkt za m/s.

Sędziowie:
A - Vladimir Frak (Słowacja);
B - Mark Levasseur (Stany Zjednoczone);
C - Ruediger Muench (Niemcy);
D - Joern Larsen (Norwegia);
E - Peter Stattmann (Austria).

Program zawodów:
Środa, 06.01.2016:
15:30 - Seria próbna
17:00 - Pierwsza seria konkursowa (KO)

Lista startowa konkursu TCS w Bischofshofen (HS140); 06.01.2016
NrZawodnikKraj
26 HULA Stefan POL
25 GEIGER Karl GER
27 TAKEUCHI Taku JPN
24 FETTNER Manuel AUT
28 FANNEMEL Anders NOR
23 HILDE Tom NOR
29 NEUMAYER Michael GER
22 LANISEK Anze SLO
30 MATURA Jan CZE
21 STOCH Kamil POL
31 TEPES Jurij SLO
20 WANK Andreas GER
32 KUBACKI Dawid POL
19 POPPINGER Manuel AUT
33 DESCHWANDEN Gregor SUI
18 TANDE Daniel Andre NOR
34 LAMY CHAPPUIS Ronan FRA
17 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA
35 BOYD-CLOWES Mackenzie CAN
16 STJERNEN Andreas NOR
36 KORNIŁOW Denis RUS
15 ITO Daiki JPN
37 HLAVA Lukas CZE
14 AMMANN Simon SUI
38 KOT Maciej POL
13 FREITAG Richard GER
39 SAKUYAMA Kento JPN
12 PREVC Domen SLO
40 STĘKAŁA Andrzej POL
11 LEYHE Stephan GER
41 ASCHENWALD Philipp AUT
10 KRAFT Stefan AUT
42 SCHIFFNER Markus AUT
9 JANDA Jakub CZE
43 TOCHIMOTO Shohei JPN
8 HAUER Joachim NOR
44 KOFLER Andreas AUT
7 FORFANG Johann Andre NOR
45 AIGNER Clemens AUT
6 KOUDELKA Roman CZE
46 ALTENBURGER Florian AUT
5 KASAI Noriaki JPN
47 ZOGRAFSKI Władimir BUL
4 WELLINGER Andreas GER
48 TOLLINGER Elias AUT
3 HAYBOECK Michael AUT
49 SEMENIC Anze SLO
2 PREVC Peter SLO
50 FREUND Severin GER
1 GANGNES Kenneth NOR

Adam Bucholz i Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (29071) komentarze: (193)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • neonek18 weteran

    I tak jak mówiłem przed konkursem...mamy 3 polaków w 30sce.

  • zvc profesor
    Gangnes

    Jednak nie dał rady, to nie było to co w Q, treningach i próbnej.

  • zvc profesor
    Freund

    Chyba jeszcze nie całkiem doszedł do siebie po upadku, Gangnes powinien dać radę.

  • zvc profesor
    Brawo Peter!

    Tu już się chyba nic nie zmieni.

  • zvc profesor
    Hayboeck

    Dobrze,ale ciężko mu będzie dotrzymać kroku Gangnesowi.

  • anonim
    Ja też bym go wyśmiał

    Ja też bym go wyśmiał

  • anonim
    Hula

    Jeśli ktoś przed sezonem by mi powiedział że Hula będzie najrówniejszym polakiem który ratuje honor polaków bym go wyśmiał.

  • anonim
    Transmisja online

    Można gdzieś obejrzeć konkurs w internecie ? Jak macie linka do jakiejs Transmisji to podajcie ;)

  • dejw profesor
    @HKS

    Akceptuję ;)

    No Kubacki jest pewniakiem na limit, pytanie dotyczyło tylko: po co w ogóle walczyć o ten limit ;)

  • zloty_medalista weteran
    @kasztelan

    a co Ty tak o tych Czechach piszesz, co to jakiś koniec świata, czy będziemy o jedną pozycję w tą czy w tamtą. Jak by był Stoch czy Kubacki, to i tak by nas wyprzedzili, mają solidną i regularną drużynę. Ja się nie zdziwię jak w Willingen zajmą miejsce na podium w drużynówce (zakładając, że jadą tym samym składem), bo poza Norwegią i Niemcami nie ma takich silnych, równych drużyn.

  • HKS profesor

    @dejw
    Aż tak równo jak rok temu być nie musi, wystarczy tak jak w kwalach;)

    Stękała po prostu nie jest 100% pewniakiem na limit jakim jest Kubacki i oto rozwiązane zagadki.

  • Bogdinho weteran
    @kasztelan

    Też nie wiem po co komu te limity skoro aktualnie nie mamy nawet 5 skoczków którzy równocześnie są w stanie awansować do drugiej serii, ba, nawet z awansem do konkursu miewają problemy. A Kubacki faktycznie może czuć się pokrzywdzony, bo widać, że ostatnio skacze lepiej niż na początku sezonu, więc zasłużył na powołanie do Willingen, a nie karne zsyłanie do PK po walkę o nieistotne kwoty startowe.

  • kasztelan doświadczony
    yyy

    Kubacki skacze ok 10 m dalej od Stękały. Nie mamy czwartego do drużyny, a trzeba powalczyć z Czechami, bo jak nas wyprzedzą to odjadą mocno.

    Limit raz że nie potrzebny, dwa Stękała też mógłby walczyć.

    Kubacki może się czuć pokrzywdzony. Skacze dobrze, jest 2/3 naszym skoczkiem i ma wyjazd z kadry kosztem klepiącego bulę Stękały czy Kota, też słabiutkiego. A Andrzej doświadczenie nabrał już w Engelbergu i w Austrii, więc jak już Kroczek chce tak bardzo limit, to Stękałe wysłać do PK. Do tego jak dziś nie zdobędzie punktó, traci szanse na MŚwL, kosztem błazna Żyły.

  • anonim
    Ależ oni są słabi !!!

    Jakże to jest nędzne skakanie, to jest jakaś 3 liga skoków. Te wszystkie Stochy i Kubackie powinny być natychmiast odstawione od skakania w tym sezonie i niech myślą o następnym ale w ramach sportowych - nie reklamy i potencjalny sponsor. Od 2 lat poprzewracało im się w główkach i pomyliły im się priorytety. Jak znikną teraz w trakcie sezonu to sponsorzy nie wypłaca im pieniążków i te indyki pomyślą o formie sportowej jako jedynej drodze do osiągnięcia zysków finansowych.

  • ren1143 stały bywalec
    fantastyczny Gangnes

    Hayboeck skacze u siebie, ale ja stawiam na Norwega, fantastycznie odpalił. Gdyby skakał na tym poziomie od początku turnieju, to może Niemcy nie obwoływaliby zwycięzcą Prevca po Innsbrucku.

  • anonim
    po 1 skoczku w kadrze dziwi?

    Z jakiej racji Wolny?
    Jeśli Kubacki ma walczyć o limit, a na Stękałe sztab już nie liczy że wywalczy... To Kłusek jest następnym w kolejności na PŚ.
    No i co ten Biegun tu robi? Prędzej Zniszczoł zasługiwał i pozakadrowicz Biela.
    Chyba że od ostatniego CoC wiele się zmieniło w formie skoczków i ostatnie treningi wyraźnie pokazały trenerom kto pnie się z formą do góry.

  • anonim

    LL

    1.Freund
    2.Boyd
    3.Kubacki
    4.Fannemel
    5.Neumayer

    Tak na szybko liczone

  • dejw profesor

    Super końcówka się zapowiada. Ostatnia trójka to w końcu prawdopodobne podium całego Turnieju.

  • Bogdinho weteran

    Gangnes w wielkiej formie ale i tak stawiam, że polegnie w bezpośredniej rywalizacji z Hayboeckiem o 3 miejsce w turnieju.

  • Major_Kuprich profesor
    Prevc tylko Prevc

    Treninig treningami, ale w zawodach Freund i Prevc - ta dwójka jest najlepsza :)

  • realista1 stały bywalec

    Ależ Gangnes jest mocny!

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony

    Gangnes może powalczyć z Prevcem.

  • yyy profesor
    kasztelan

    A co my z Dawidem w składzie wywalczymy? Przecież nie wygramy drużynówki.

  • Major_Kuprich profesor
    Prevc 138

    Freund 136,5

  • alo profesor
    -

    Znowu pewnie Prevc wygra. Nie będzie odmiany. Może Gangnes mu zagrozi ale wątpie

  • FanK stały bywalec
    prevc

    klepią bulę,wiatr z tyłu a prevc 138,nie mam pytan

  • realista1 stały bywalec

    Prevc MIAZGA!!!

  • dejw profesor
    @kasztelan

    Kubacki jedzie po limit do Ga-Pa.
    Czemu? Dobre pytanie ;)

  • SkoczekMiki bywalec

    Prędkość na progu jest najmniejszym póki co zmartwieniem, bo inni z podobną albo gorszą prędkością skaczą po 10 metrów dalej. Te treningi z Kruczkiem to chyba był KRUczek w tył a nie do przodu..

  • kasztelan doświadczony
    skłąd na willingen

    Stękała i Kot są gorsi od Kubackiego. Nie wiem czemu Dawida nie biorą. A później płacz, że 8 miejsce w drużynówce i 0 pkt w konkursie.

  • dejw profesor
    @HKS

    Rok temu było mega równo, no to teraz dla odmiany... ;)

  • Bogdinho weteran

    https://twitter.com/seba_szczesny/status/684749640634359809

    Mało brakowało a Kraft zaliczyłby groźny upadek.

  • Komarenko bywalec

    zniszczoł to gdzie

  • anonim

    Jak informuje Przegląd Sportowy, na Puchar Świata do Willingen, wraz z trenerem Maciusiakiem pojadą: Stefan Hula, Maciej Kot, Andrzej Stękała, Jakub Wolny i Jan Ziobro.
    W Pucharze Kontynentalnym zobaczymy Krzysztofa Bieguna, Bartłomieja Kłuska, Dawida Kubackiego, Krzysztofa Miętusa + kogoś z kadry juniorów. Ta ekipa uda się z Robertem Mateją.
    Łukasz Kruczek pozostanie w kraju, gdzie w Szczyrku będzie pracował z Klemensem Murańką, Kamilem Stochem i Piotrem Żyłą.

  • ann81 weteran

    Kuba Wolny jedzie na PŚ do Willingen :)

  • zloty_medalista weteran

    Kraft chciał się pobawić w Roberta Mateję, on jednak zna umiar w przeciwieństwie do naszych i wie, że takie rzeczy tylko na treningach, nie w konkursie

  • Janush weteran

    Prędkości swoją drogą, ale Kamilowi przydałby się w końcu trening z kimś innym niż dyletant amator Kruczek.
    Na pewno znajdzie się w Polsce ktoś bardziej kompetentny od niego. Mam nadzieję, że przerwa w Willingen pomoże Stochowi poprawić błędy, bo popełnia ich całą masę i nie potrafi ich naprawić.

  • Jacob początkujący
    Stoch

    Trafił na dobrego Czecha, bo reszta go bije na głowę

  • HKS profesor

    Oby w konkursie nie było takich zmian wiatru, bo to będzie tragedia a nie równy finał TCS.

  • Stoszek profesor
    @realista1

    Tak było bvo wyjściu progu dostał podmuch i mogło to wyglądać jak upadek Morgiego na kulm

  • eve744 weteran
    @realista1

    ratować się pewnie ratował, grunt że nie upadł :)

  • realista1 stały bywalec

    Przypuszczam,że Kraft ratował się przed upadkiem.

  • anonim

    Tak w ogóle to Rysiu Piątek 91,6km/h i 132 metry, Stoch 92,3km/h i 124 heh

  • anonim
    :)

    skład na willinge Kot,Hula,Stękała,Wolny,Ziobro

  • eve744 weteran

    Belkę przed Koflerem podwyższają bo się obawiają kolejnej buli haha :D

  • anonim

    Wiatr z tyłu a oni z 14 belki. Widać efekty.

  • Kolos profesor

    Co takiego zrobił Kraft że skoczył 63 metry??

  • Bogdinho weteran
    realista1

    A czy piszę, że spodziewałem się poprawy? Absolutnie się nie spodziewałem, i jak widać moje przypuszczenia się potwierdziły.

  • Ponurzyca weteran
    dervish

    Też sądzę, że skład na Willingen układał Maciusiak.
    I stało się to co przepowiadałem ;) Pan M. wykolegował Pana K.

  • anonim
    wwww

    Widzę, że dziś niezła loteria i dyskoteka z belkami się szykuje. Żeby tylko Prevca nie uwalili jak w Ober...

  • eve744 weteran

    Hauer też bez rewelacji.

  • FanK stały bywalec
    BULA

    co oni tak teraz bulę szorują??

  • realista1 stały bywalec
    @Bogdinho

    A czego ty się spodziewałeś po jednodniowym treningu?

  • eve744 weteran

    Kraft nie upadł. wiadomość z twittera.

  • Bogdinho weteran
    electricjoker

    Nie wiem czy pogorszył, ale nie widzę kompletnie żadnej poprawy po treningu w Ramsau. Stagnacja trwa.

  • zvc profesor

    Czo ten Kraft... :O

  • Xander weteran

    Moim zdaniem dziwna decyzja z tym odpuszczaniem treningu przez Kota i Stękały. Nie wiem na co oni liczą na jakieś super skoki w konkursie.

  • realista1 stały bywalec

    Stękała też odpuszcza.W konkursie musza być same petardy!!!

  • Stoszek profesor
    o jejuzu

    Kraft upad czy co? bula wyszorowana jak nwm co

  • anonim
    zenada

    Najlepiej niech odpuści cała kadra i to do końca sezonu .

  • anonim

    Polacy gwiazdorzą .. heheeh.. ale jakim celu ?

  • electricjoker stały bywalec
    @Bogdinho

    Czyli trening w Ramsau kompletnie nic nie dal a moze nawet pogorszyl

  • Bogdinho weteran

    Wiadomo, że tragedią jest fakt, iż Ammann ma taką samą prędkość jak Stoch a jechał z 4 rozbiegów niżej, natomiast zwróćcie uwagę, że z tą samą prędkością skoczył aż 10 metrów dalej. Więc prędkości prędkościami, ale tutaj największy problem nadal jest na progu.

  • zvc profesor

    Stękała też odpuszcza, zobaczymy, czy to cokolwiek da.

  • Michał doświadczony
    Masakra

    Zawsze kibicowałem naszym i nie widzę możliwości by to się zmieniło. Ale od kiedy Małysz zaczął skakać na poziomie tak słabo się tego nie oglądało. Pamiętam czasy przed Małyszem jak tylko Skupień coś skoczył czasami. Już francuz naszych bije, aż strach pomyśleć, że po piętach depczą kraje gdzie nikt nawet się skokami nie interesuje.
    Żal oglądać te męki. Błędy w przygotowaniu małe na pewno nie były skoro z tej grupy nikt nie skacze na poziomie TOP 20. Dzisiaj czytałem wywiad z Tajnerem i wychodzi na to, że zmiana szkoleniowca nie wchodzi w grę. A następne sezony z MŚ i olimpiadą.
    Oby coś się zmieniło na lepsze bo ten sezon już jest stracony i nawet kilka lepszych wyników nie zatrze poziomu polskich skoków na tą chwilę.

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony
    adi35

    Co nie zmienia faktu że prędkości nie mają znaczenia aż tak wielkiego. Gdyby to był najważniejszy czynnik skoku to niepokonany byłby Gangnes.

  • electricjoker stały bywalec
    Kot i Stekala

    Po co oni odpuszczaja, jak i tak nic im to nie da

  • neonek18 weteran
    dejw

    Mówię o smarach bo o nich się nie wiele mówi.. w kółko wiązania i kombinezony tylko.
    Każdy narciarz wie jak dobrze się jeździ na dobrze nasmarowanych nartach:)

  • realista1 stały bywalec

    Kot odpuścił?

  • DamjanFras doświadczony
    Siemka

    Kot odpuścił próbną, a i tak na konkurs się to nie przełoży..
    Czarują, jakby się bili o tryumf w całym TCS

  • anonim
    predkosci

    IntelektualnyZbawcaCiemnychMas nie pisz bzdur roznice sa ze wzgledu na waga skoczka ale nie moze byc tak ze drobny Ammann jedzie praktycznie tyle samo z 14 belki co Stoch z 18.... Stoch jak byl w formie to predkosci mial srednie a teraz jezdzi jak Koreanczycy itd

  • tomkol początkujący
    Skład na Willingen

    Gdzie jest podany skład Polaków na zawody w Willingen?

  • anonim

    Kamil w tym sezonie skacze z 2 belek niżej niż inni, nie da się rywalizować z najlepszymi przy takich prędkościach... Wiadomo- Adam zawsze miał niskie prędkości, ale to był prawdziwy Mistrz, Kamilowi do niego dużo brakuje

  • zvc profesor

    Świetny skok Ammanna z 14-ki!

  • alo profesor
    -

    Kot nie skakał?

  • Bogdinho weteran

    Prędkość prędkością, ale taki Ammann potrafi skoczyć 10 metrów dalej od Stocha z prędkością niższa o 0.1 km/h

  • Krecik doświadczony

    Amman 14 belka - 92.2 km/h
    Stoch 18 - 92.3 km/h

    heheszki.

  • anonim
    ssss

    Amman 92,2 z 14, Stoch 92,3 z 18. Nie mam pytań.

  • Licz bywalec
    @electricjoker

    Bywało już gorzej, zresztą męczy takie gadanie co skok, że słaba prędkość. Pewnie, że jakiś problem jest, bo Kamil nigdy nie był mistrzem szybkości, ale tę średnią prędkość na progu uzyskiwał.

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony

    Lanisek był o ledwie 0.3 szybszy a jak skoczył. Prędkości są najmniej istotne.

  • dervish profesor
    HKS

    A kadrę na Willingen to pewnie dobierał osobiście Maciusiak (bo chyba on się tam wybiera a nie Kruczek). A jeżeli tak to może dobrał sobie Ziobrę bo być może Ziobro zmienił grupę szkoleniowa po konflikcie z Kruczkiem, Tak tylko dywaguje ...

  • anonim

    Stjernen 1 km/h szybciej od Stocha z 2 belek niżej. No to już jest dramat pod tym względem.

  • dejw profesor
    @neonek18

    A może warto się zastanowić, czy te niskie prędkości to nie jest po prostu wina złej pozycji najazdowej, a niekoniecznie smarów?

  • electricjoker stały bywalec
    Boyd-Clowes

    Piekny skok! Mimo ze z huraganem

  • Ponurzyca weteran

    Ja bym się nie podniecał za bardzo - to tylko trening.
    W zawodach zbyt często jest jednak fatalniej.

  • anonim
    trening

    z kamilem bylo coraz lepiej do czasu treningu w ramsau z tym nieudacznikiem popatrzcie na to że od początkusezonu po karzdym treningu kamil skacze coraz gorzej

  • alo profesor
    -

    Rzeczywiście. Trzeba się skupić na prędkościach a nie gadać wiecznie o kombinezonach

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony

    Descombes sobie takie nazwisko wyrobił, że przed nim obniżają belkę ;)

  • FanK stały bywalec
    Prevc

    Przy skoku Prevca bedzie 14 belka haha:D

  • anonim
    zibiszef

    Tylko to jest brak szacunku do flagi narodowej i jej niszczenie. Chcesz pokazac z jakiej miejscowosci przyjechales ? Na napisz to na dowolnym kawalku innego materialu a nie na fladze. Zobacz ile dzisiaj na konkursie bedzie zabazgranych flag ? 1 na 100 ? I to pewnie trzymana przez Polakow.

  • neonek18 weteran

    Kubacki miał 93.1 na progu i od razu przełożyło się to na metry..
    Wszyscy mówią o sprzęcie, o kombinezonach..a bez dobrych smarów nie ma prędkości na progu..
    Może warto w wywiadzie spytać skoczków o smarowanie nart?

  • anonim
    Anders

    Kamil w konkursie lepiej skoczy to tylko próbna;)

  • electricjoker stały bywalec
    @Licz

    Druga najgorsza predkosc jak do tej pory to rzeczywiscie nie tak strasznie

  • zloty_medalista weteran

    Kubacki skacze lepiej niż Stoch i Hula, ale to on przegrałby swoją parę

  • Stoszek profesor
    -

    Tande jednak ma formę

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony

    Tande podobno bez formy hehe.

  • Licz bywalec
    Matura

    Był wolniejszy od Stocha, zresztą tym razem i tak nie jest strasznie zła ta prędkość.

  • HKS profesor

    @dervish
    Patrząc na historię polskich różnych decyzji jedynie dziwić może Ziobro, który pojawił się z otchłani, ale chyba dostał ten PŚ na odczepnego po prostu. Przy formie Hilde szansę Stękały na limit i tak były niemal zerowe, bo musiałby być dwa razy na podium że wyprzedzić Aignera o ile ten by tylko "ciułał", więc łaskawie dali mu spokój;)

  • anonim
    Stoch

    nadal wolny na progu i mierny skok w okolicach punktu K do tego w dobrych warunkach

  • anonim
    qwdqw

    Stoch ma prędkość jakby skakał z 15-16 belki. Nic dziwnego, że nie może nawet do K doskoczyć. Przy takiej prędkości to i czołówka ledwo 130 może skakała.

  • zibiszew weteran
    skoku86

    "Zawsze polskie flagi są "zaśmiecone" nazwami miejscowośći" Ja mam całkiem odmienne zdanie na temat takiego"zaśmiecania".Uwidocznienie
    Na fladze polskiej nazwy miejscowości Pokazuje że cała Poska i ta lokalna też jest sercem z Polską i polskimi skoczkami.Dla mnie jest to piękne wyrażanie uczuć.

  • dervish profesor

    Na Willingen co prawda zamiast Ziobry (o którym nic nie było wiadomo) widziałem Kłuska, ale Wolnego wytypowałem bezbłędnie :)

  • electricjoker stały bywalec
    Kamil

    Predkosc dramatyczna do tego punkty ujemne i tak slaby skok.
    Niestety ale chyba jest coraz gorzej

  • anonim

    Taki Hilde skacze 130m,a Stękała pewnie skoczy 15m mniej,a w kontynentalu skakali na równi...

  • anonim
    flagi zakopane

    BIAŁE PRZEŚCIERADŁA i rozwiesić na zeskoku z napisami

  • dervish profesor
    HKS

    Dokładnie takie składy przewidywałem chyba przed wczoraj.
    Jedyna róznica z moimi przewidywaniami to brak drugiego juniora w składzie na Ga-PA

  • electricjoker stały bywalec
    @neonek18

    Rzeczywiscie Hula nawolniejszy jak do tej pory, pewnie Stoch bedzie jeszcze wolniejszy.

  • alo profesor
    a

    Hilde dobrze skacze. Regularnie w teningach kwalifikacjach czy w konkursie

  • anonim
    Flagi

    To najlepiej flagi narodowe bez zadnych bazgrolow ,a na bialych przescieradlach mazajcie co chcecie. Nazwy miejscowosci, dymisje Kruczka i Tajnera itp :)

  • neonek18 weteran

    Hula 92.6 Geiger 93.2 ale różnica w prędkościach na progu.
    Ja już od dawna mówię że Polacy mają źle posmarowane narty i dlatego jadą tak wolno lub ich nawet przyhamowuje

  • anonim
    Willingen

    Willingen: Kot, Stękała, Hula, Ziobro, Wolny

    Ga-Pa: Kubacki, Biegun, Kłusek, Miętus i jeden z juniorów

    Stoch, Murańka, Żyła - trening w Szczyrku

  • dejw profesor
    Skład Wilingen

    Wobec wycofania Kamila, kolejnego heroicznego boju Kubackiego o jakże nam potrzebne limity, oraz rozpaczliwego poszukiwania formy przez resztę kadry A skład na Wilingen najlepszy z możliwych.

    W Ga-Pa obok Kubackiego będą skakać Biegun, Kłusek, Miętus + junior. Wychodzi na to, że chyba nie dopełnimy limitu (chyba że dojdzie jeszcze Biela lub drugi z kadry C). No i że Zniszczoł chyba też trenuje w Ramsau?

  • anonim
    skoku86 NIE

    Ja jestem przeciwna bazgraniu po fladze. Wygląda to ohydnie i szpeci nasze piękne barwy narodowe. Jeśli już mogłabym o coś prosić, to o morze biało-czerwonych, nie zabazgranych flag.

  • HKS profesor

    Dziś mam nadzieje, że Descombes wykorzysta wielką szanse i będzie w "15" turnieju. Na początku te jego skoki wyglądały na fuksy, ale skacze coraz bardziej powtarzalnie, oby się nie odwróciło to w konkursie;)

  • skoku86 początkujący
    DZMISJA

    FLAGI PODCZAS KONKURSOW W ZAKOPCU
    Zawsze polskie flagi są "zaśmiecone" nazwami miejscowośći to zmieńmy to na szylda propagujace dymisje Tajnera bo nawet jak zmieni kruczka to przyjdzie taki Kuttin na rok-dwa i powie Tajner ze nic nie zrobil i wroci Kruczka albo Maciusiaka dadza na pierwszego trenera a nie wiemy jak by sie sprawdzil w tej roli. Kruczek jest wypalony, niech pracuje z reprezentacjami pokroju wlochy-francja , moze finlandi cos pomoze bo naszym juz raczej nie. I nawet jak wroci Ziobro do PS i Zyla i dobrze beda skakac to zawdzieczac to beda Fijasowi i Szturcowi a media tego nie powiedza , tylko beda naglowki typu"Wielki powrot polakow" itp. (Mysle tutaj o tym ze Ziobro i Zyla beda skakac na poziomie drugiej dziesiatki czasem wskakiwac do TOP10). Tak wiec ja i moi znajomi jedziemy na zawody z flagami i trzeba cos zaczac z tym robic , nawet jesli musimy wydac pare zl na flage ... ale wszyscy chcemy zmian bo dochodzi do sytuacji jaka miala miejsce w PZPN z G.Lato

  • HKS profesor

    Niemożliwe? Wolny w PŚ! Przecież miał w ogóle zapomnieć o PŚ w tym sezonie!;);) On dopiero wchodzi w sezon! Ma na to 2 lata!

    A tak serio to Kubacki widzę twardo ma walczyć o limit.

  • mateusz754 początkujący

    Hula, Kot, Ziobro, Wolny i Stękała na Willingen :)

  • realista1 stały bywalec
    2Piotr

    Niestety,ale odnoszę wrażenie,że nie oglądasz od 40 lat skoków po twoich wypowiedziach to wnioskuje.

  • Piotr stały bywalec
    Panie Kruczek! Pomyśl!


    Wycofanie Kamila z konkursów w Willingen to wielki błąd Kruczka!
    Uważam, a już śledzę skoki od blisko 40 lat , iż należy tym składem który obecnie startuje w TCS pojechać do Willingen a następnie zrezygnować z udziału tej grupy skoczków w mistrzostwach świata w lotach.
    Dlaczego?

    Po pierwsze: można dzięki temu spokojnie potrenować i starać się wyeliminować istniejące błędy/ zyskuje się ok.9-10 dni na treningi przed Zakopanem /.

    Po drugie:wysłać na MŚ w lotach Żyłę, Zniszczoła, Miętusa oraz Kłuska lub Bieguna - nie ma to większego znaczenia którzy pojadą.

    Po trzecie: wypadałoby się porządnie zaprezentować przed własną widownią w Zakopanem.

    Po czwarte: jeżeli ci zawodnicy Z TCS zrezygnują z konkursów w Willingen a pojadą na MŚ w lotach to zakładam się ,że jeszcze bardziej ich dyspozycja się posypie i do końca sezonu się nie odbudują.

    Po piąte: brak punktów w PŚ spowoduje powrót do kwoty czterech zawodników- dlatego np. marne punkty zdobyte w Willingen ale będą, a MŚ w lotach nie liczą się do PŚ.

    Po szóste : Kamil wygrał w Willingen ostatnio 3 konkursy wiec powinien tam startować, chyba że Kruczek wie, że Kamil już nie odbuduje formy w tym sezonie i nie chce się skompromitować jako trener/ chociaż ja uważam,że to już nastąpiło/.

  • electricjoker stały bywalec
    @realista1

    Dla prezesa od T4S wazniejsze jest zeby nasi super zaprezentowali sie w Zakopanym i w Wisle.

  • realista1 stały bywalec

    Nawet gdyby Polacy zajęli pierwsze cztery miejsca w ostatnim konkursie (sic!) to i tak bedzie to NAJGORSZY występ w T4S od nie wiem kiedy.
    Gdyby prezes miał, jak to mawiano drzewiej, zdolność honorową, to po pierwsze poddał by sie do dymisji, po drugie strzelił sobie w łeb. Na szczęście nie ma.

  • Major_Kuprich profesor
    W żadne przełamanie dziś nie wierzę

    Nawet gdyby w próbnej skakali po 130...

  • equest profesor
    W każdej dyscyplinie sportowej

    jest praktykowana zmiana trenera jeżeli drużyna, klub nie osiąga [B]oczekiwanych wyników[/B]. Co nie oznacza, że trener jest kiepski.
    Po prostu zbyt długa praca wypala, zaczyna brakować pomysłów, motywacji z obu stron. I trenera i zawodników.

    Popatrzcie na karuzelę trenerską w piłce nożnej. Takie zmiany to coś normalnego i absolutnie nic ubliżającego trenerowi.

  • dervish profesor
    GAR

    Stękała od tego sezonu jest podopiecznym Maciusiaka czyli w kadrze B. Nie jest już juniorem.

  • zibiszew weteran
    zmiany trenerów?

    Nic tego!Myśmy już na tym portalu, sztaby, Kruczka pomielili, posiekali i spuściliśmy wode ,a tu Tajner na onecie ani myśli o wymianie.I tyle z naszego "bazgrania":)

  • dejw profesor
    @Mns

    Wiatr z tyłu ma o 21% wyższą wartość.

  • anonim
    STOCH

    Patrzac na pary to tylko Stoch awansuje do 2 serii ale bedzie to miejsce w trzeciej dziesiątce.

  • anonim
    to jest tak jak w siatkówce antinga i Andrea Anastas

    to jest tak jak w siatkówce antinga i Andrea Anastas

  • anonim
    tcs

    Polacy polakami ale mnie najbardziej interesuje walka o trzecie miejsce. Ja tu jednak stawiam na Hayboecka choć Gangnes też nieźle spisuje się na tej skoczni.

  • Qrls weteran
    @MatGie

    Tu nie chodzi moim zdaniem o to jak sobie radzi Kruczek, jakim jest trenerem bo dwa złote medale Kamila na IO oraz 3cie miejsca Polski w drużynówkach co się nie zdarzało działają mu na plus. Z tym że moim zdaniem jak w każdym sporcie potrzebne są zmiany dla samej zmiany. Przychodzi taki czas że trener jest już za długo na swoim stanowisku kończą się pomysły i brak jest tego czegoś co było na początku. Obserwować to można w praktycznie każdej dyscyplinie. Przykład z lokalnego podwórka i Lech Poznań w nogę w tym sezonie, ostatnie miejsce w tabeli mistrza polski, przychodzi nowy trener, nawet nie zdążył wprowadzić swoich metod bo dopiero przyszedł a od razu zaczęła się seria wygranych meczy :)

  • anonim
    Stękała

    @panKK

    Andzrej jest w Kadrze juniorów :)

  • Michallo bywalec
    @Xellos

    10/11 - Hula w TOP 10 w Engelberg, nr 3 Polskiej kadry. 15/16 - drugi sezon.

  • anonim
    -

    Według mnie że jeśli do końca sezonu nie nastąpi znaczna poprawa ze strony skoczków, a wyniki na MŚ w lotach będą podobne do tych w TCS to powinny nastąpić zmiany.
    Jeśli jednak nastąpi znaczna poprawa to Kruczek powinien zostać i otrzymać ostatnią szansę. Według mnie po turnieju do Willingen powinni pojechać Żyła, Ziobro, Murańka, Hula i Kot.A Dawid i Andrzej wrócić do PK z celem wywalczenia limitów. W Willingen powinien nastąpić już jakiś progres bo inaczej nie liczyłbym na jakieś dobre wyniki do końca sezonu. Kamil jak spokojnie potrenuje pewnie na MŚ w Lotach wróci z formą, choć wątpię że wystarczy ona na medal. No cóż trzeba liczyć na poprawę :)

  • W_S profesor
    Najlepsze jest to że nasi popełniają wg. siebie i trenerów

    małe błędy. Małe błędy przez które odstają od średniaków typu Leyhe,Wank,Hauer,Janda,czy Ito na 10 metrów albo więcej...

  • MSad_ profesor
    yyy

    Masz racje twojego sarkazmu nigdy nie zalapie

  • zenek bywalec

    Nasi jak co roku odpuszczają TCS i robią formę na Zakopane. Dla mnie to idiotyczne, ale janusze zacierają rączki.

  • anonim
    @davide

    Jak czytam Twoje komentarze davide to przypuszczam że jesteś bardzo młodym człowiekiem który bardzo dobrze życzy naszym skoczkom ale niestety według mnie masz nieco błędne postrzeganie tego co się dzieje z naszymi skokami.
    W sporcie na najwyższym poziomie skoczek który taki jak Stoch nie może schodzić poniżej pewnego poziomu, a jeśli już dochodzi do takich sytuacji ( przyczyn takiego stanu to już inna sprawa ) skoczek nie tylko może a czasem nawet powinien odpuścić starty nawet pomimo związania umową sponsorską. Dalsze starty tylko pogłębiają i UTRWALAJĄ błędy oraz sprawiają ze zawodnik czuje się coraz mniej pewnie. Przy kryzysie formy odpuszczenie startu nie jest niesportowym zachowaniem.
    Ten sezon może nie być sezonem straconym tylko pod jednym warunkiem - medal na MŚwL.
    Nie może być tak że skoczkowie łapią formę w lutym i będziemy się cieszyć bo w Wiśle ktoś wejdzie do 10 a może nawet stanie na podium.
    W obecnym sezonie były 3 docelowe "imprezy"
    T4S MSwL PŚ i 2 z nich są stracone ostatnia szansa to MŚwL aby sezon nie skończył się totalną katastrofą.
    Poważnie nawet zwycięstwo w pojedynczych zawodach ( najpewniej w Polsce ) nic nie zmieni a tylko zaciemni obraz.
    Co bardziej naiwni będą zadowoleni i przyklasną Panu Prezesowi że sezon nie był zły.
    Nasza kadra od kilku lat ma problem z wejściem w sezon ale o ile starty w pierwszy weekend PŚ faktycznie są pewnym przetarciem o tyle już w grudniu trzeba mieć przyzwoitą formę aby potem możliwe było przygotowanie szczytu na docelową imprezę.

    Pozdrawiam

  • Bartek stały bywalec

    @yyy
    Jeszcze Tajner być może wierzy w zwycięstwo w Pucharze Narodów i KK dla Kamila Stocha.Nawet gdyby Stoch wrócił do formy sprzed dwóch sezonów to strata jest zbyt duża.
    Panie Tajner,takie bajki o medalu na MŚwL na skoczni Kulm to może pan opowiadać dzieciom w przedszkolu.Norwegowie,Niemcy czy Austriacy nas zmiażdżą.
    Bądź pan realistą i powiedz szczerze że celem Polski w Pucharze Narodów jest walka ze Szwajcarią o siódme miejsce.Jeszcze przy fatalnych skokach Polaków zbliżyć się mogą do nas Finlandia i Francja (ale to tylko matematyczne szanse)
    A Francja jest na jak najlepszej drodze do wyprzedzenia Finlandii w Pucharze Narodów.I mogą to zrobić już dzisiaj bo Vincent Descombes Sevoie i Ronan Lamy Chappuid tworzą zgrany duet i mają szanse na to by obaj weszli do serii finałowej.A Vincent jest ostatnio w rewelacyjnej formie i ma duże szanse na miejsce w 15 klasyfikacji TCS.
    A Ville Larinto nawet nie dostał się do konkursu.Nie mówiąc już o Andreasie Alamommo.Chyba to jest jeszcze większy kryzys niż trzy sezony temu.Limit spadł im do trzech i nawet go nie wypełniają.
    Ciekawe co by było gdyby ten żart primaaprilisowy że Kruczek objął reprezentację Finlandii okazał się prawdą.W sumie reprezentacji Polski odejście Kruczka mogłoby wyjść na dobre a Finom szło by jeszcze gorzej (chociaż nie wiem czy może być jeszcze gorzej jeśli chodzi o Finlandię).
    Kruczek jeśli masz resztki honoru podaj się do dymisji jak najszybciej.

  • davide początkujący
    @MSad_

    No,ale Adam odpuścił tylko konkurs w Bisoschofen a tak we wszystkich trzech był.Teraz też bym nie miał nic przeciwko gdyby Kamil Bisoschofen odpuścił.Niesportowe byłoby gdyby odpuścił CAŁY turniej.To tylko moje zdanie każdego może być inne

  • Major_Kuprich profesor
    Dziś po konkursie nastąpi rozliczenie

    Sądzę iż z głównej obok MŚwL imprezy sezonu.

  • Xellos profesor
    Kubacki

    Oczywiście, że poczynił postęp. Bo nie leci jak wór ziemniaków.

    A dlaczego jest tam gdzie jest ? Bo teraz ma inne problemy...

    Tu nie ma żadnej filozofii, by to zrozumieć.

    Patrząc na to perspektywicznie, gdyby nie zmienił toru lotu, to nigdy by nic nie osiągnął, i zakończył by karierę jako worek ziemniaków. A tak ma szanse w kolejnych latach jeszcze na sukces. Proszę więc go nie skreślać. Bo akurat jest to pierwszy sezon, gdzie zasługuje na pochwałę. Wziął się do pracy i zmienił to z czego wszyscy się śmiali. Brawo dla niego. Tak samo zresztą jak pierwszy sezon na chwalenie zalicza Stefan Hula. Chociaż u niego ciut za późno wziął się do pracy, ale jakieś pkt. jeszcze uzbiera i kariery nie zakończy przynajmniej jako nielot. Brawo dla nich.

  • IchBinDa weteran

    @Mns
    Od sezonu 13/14 za wiatr tylny dodaje się więcej punktów niż odejmuje za wiatr przedni.

  • MSad_ profesor
    davide

    Jesli dobrze pamietam to Malysz w trakcie odpuscil TCS. To bylo niesportowe zachowanie? Schlierenzauer w tym roku zrezygnowal w trakcie. Tez niesportowe zachowanie ?

  • Xellos profesor
    "Jeszcze nawet nie jest pół sezonu da się jeszcze wszystko uratować. "

    Doprecyzuj proszę, co to znaczy "wszystko uratować".

    Bo rozumiem, że TCS się nie zalicza do wyrazu WSZYSTKO.

  • yyy profesor
    MSad_

    No tak zapomniałem że z tobą sarkastycznie nie można rozmawiać, bo ty tego nie załapiesz

  • anonim

    Polscy skoczkowie powinni skakać tylko w LGP i najlepiej tylko w Wiśle. Tam forma jest zawsze.

  • MSad_ profesor
    yyy

    Czy ja gdzies napisalem aby Kamil odpuscil cala zime ?

  • davide początkujący
    @yyy

    Ja lubię wszystkich naszych chłopaków z kadry

    U Dawida jest postęp widać,że w tym sezonie już tak nie wychodzi w górę zmienił zupełnie styl wypowiedzi to inny zawodnik.Nie wiem dlaczego wszyscy się przed sezonem spodziewali,że on będzie walczył o KK TCS i inne laury tu potrzeba czasu .On zmienił całkowicie technikę .A efekty pracy z psychologiem nie przyjdą od razu trzeba dać czas na to.Dalej jestem przekonany,że to będzie najlepszy sezon Dawida PŚ skacze coraz Lepiej ostatnio dobre wyniki w PK punkty w Innsbrucku dzisiaj liczę w Bisoschofen na kolejne punkty.Fakt lotnikiem dobrym nigdy nie był i nie wiem czy będzie natomiast szansa jest na życiówkę o ile pojedzie na loty.

  • davide początkujący
    @MSad_

    Mi nie chodzi teraz o umowę sponsorską nawet nie wiedziałem o tym,że jakąkolwiek ma, nawet jakby jej nie miał i gdyby nie startował uważam,że byłby to nie sportowe odpuszczać największą imprezę sezonu na rzecz treningów.Zgadzam się,że skacze teraz poniżej oczekiwań,ale mistrz wróci jestem tego pewien jeszcze w tym sezonie i jego koledzy też.Mamy skaczącego w coraz lepszej formie Dawida regularnie punktującego Stefana w zapasie Klimka Piotrka .Trzeba im dać spokój i zgadzam się z Łukaszem Kruczkiem żeby podczas treningów nikt im nie zakłócał spokoju żadne media oni nic teraz nie potrzebują jak spokoju.

  • Mns stały bywalec

    Punkty za wiatr: 9.36/11.32 pkt za m/s.

    Wytłumaczy mi ktoś o co w tym chodzi, a dokładniej czemu jest ukośnik między 9.36 a 11.32 ?

  • yyy profesor
    davide

    Lubie Dawida, ale jego szanse na dobry występ podczas lotów na mamucie, oceniam na zero. Bardzo narobił mi nadzieje podczas lata, ale cóż cały czas jest skoczkiem na 20-35 miejsce. A co do lotów to już Sajgon, bo on nigdy nie miał do tego smykałki.

    Dzisiaj też czuje ze jak zwykle drugi skok dla bezie tym najsłabszym. Czyli ten pierwszy w konkursie. Tyle się muwiło przed sezonem, w trakcie lata jak to Maciusiak doprowadził do zmiany kontu odbicia u Dawida, jak to pomógł Kubackiemu Psyholog. Przyszła zima i skacze tak jak skakał.Nie rozumiem tego.

  • MSad_ profesor
    davide

    Wiem
    ze Kamil musial skakac w TCS,ale to nie kwestia zachowania sportowego a umowy sponsorskiej. Skakac na bule ale byc tam . Wiesz juz dlaczego nie mogl potrenowac spokojnie

  • panKK bywalec
    Gar

    Od kiedy Andrzej jest w kadrze a ?

  • panKK bywalec
    Było by

    Prze zajebi** gdyby Kot ubrał kombinezon z sezonu 2012/2013 kiedy były miejsca na TCS 47/5/9/10 w tym ostatnim pamiętam jak wygrał z Freitagiem :] Ahh te wspomnienia ... Liczne na miła powtórkę pokania Freitaga :-)

  • panKK bywalec
    Było by

    Prze zajebi** gdyby Kot ubrał kombinezon z sezonu 2012/2013 kiedy były miejsca na TCS 47/5/9/10 w tym ostatnim pamiętam jak wygrał z Freitagiem :] Ahh te wspomnienia ... Liczne na miła powtórkę pokania Freitaga :-)

  • davide początkujący

    Dawid Kubacki coraz lepiej skacze, Stefan Hula regularnie punktuje mamy mocną drużynę trzeba im dać spokój.Jeszcze nawet nie jest pół sezonu da się jeszcze wszystko uratować.

  • davide początkujący
    @MSad_

    Gdyby Kamil odpuścił TCS na rzecz treningów zachował by się bardzo nie sportowo tak nie można.Teraz będzie idealny czas na treningi w Szczyrku bądź w Ramsau,ale raczej w Szczyrku z tego co czytałem.Wróci na MŚWL zdobędzie medal wygra zawody w Zakopanem i druga część sezonu będzie wyglądała zupełnie lepiej zresztą z innymi naszymi zawodnikami też.Żyła i Murańka trenowali w Ramsau więc te treningi mogły przynieść efekty liczę,że w Wilingen to już będą te konkursy jakie chcemy widzieć zawsze.Zgodzę się,że dobrze teraz nie jest.Ale po trzech ostatnich na bardzo wysokim poziomie sezonach musiało przyjść chwilowe zmęczenie materiału rzecz normalna w sporcie.

  • anonim

    znawcy,znawcy nie po to Kamil trenował całe lat zeby odpuścić pół sezonu ,a jak znowu zle to znowu trening.Bez przesady i tak sezon jest stracony.Kamil to nie Małysz,ze pomoze trening i juz będzie skakał.Kamilowi oczywiście nie idzie,ale to ni jest sezon stracony.Ma jeszcze połowe sezon a jak Ww polskich konkursach nie stanie na podium to juz moge powiedzieć,ze jest całkowicie zle :d

  • yyy profesor
    MSad_

    Tak, odpuść całą zimę i wrócić za rok. A na chleb zarobi żona

  • MSad_ profesor
    davide

    Teraz Szczyrk jest gotowy ale ja pisalem juz o odpuszczeniu Engelbergu i trenngu w Ramsau i jesli nadal byloby kiepsko odpuscic TCSi dalej trenowac. Chyba sie zgodzisz ze mna ,ze to co prezentuje w tym sezonie Kamil to jakas Masakra i nie widac poprawy

  • yyy profesor
    Apoloniusz Tajner

    Prezes Tajner już zapowiedział porządki. Przewiduje medal na MŚwL

  • anonim
    Qrls

    @Qrls

    HAHAHAHA GDYBYŚ NIE WIEDZIAŁ WSZYSCY Z WYJATKIEM KAMILA I ANDRZEJA SĄ W KADRZE B

  • Firehunter doświadczony
    Dobra, ten sezon jeszcze można wybaczyć. Do trzech razy sztuka

    Skupmy się na sezonie 2016-17. To ma być sezon wielkiego, ZAPLANOWANEGO progresu. Tu nie może być przypadku, tylko jeden wielki, szczelny, mocny i celny plan.

  • Adasko początkujący
    Wind compensation

    Hej! Gdzie mogę znaleźć dokładny opis jak działa nota za wiatr? Najlepiej coś oficjalnego:)

    Pozdrawiam!

  • davide początkujący
    @MSad_

    Po co w Ramsau nie można w Szczyrku śnieg dopiero spadł u nas jest teraz zimno temperatura poniżej 0 stopni więc czemu tułać się po świecie nie lepiej potrenować na polskich obiektach w Szczyrku skocznia też k 90 i trudna technicznie.

  • davide początkujący

    Liczę dzisiaj na trzech polaków w czołowej "30"

    Kamil Stoch z Janem Maturą powinien wygrać raczej pewnie jak jutro u Kamila będzie TOP 15 to będzie można mówić o jakimś postępie.

    Dawid Kubacki też ma szanse wygrać z Poppingerem a jak nie to Lucky Losera,ale szanse na wejście do "30" to 80 %

    Stefan Hula powinien wygrać z Geigerem i po raz kolejny awansować do "30" liczę na TOP 25.

    Mackowi będzie ciężko awansować,ale po cichu liczę na awans jako szczęśliwy przegrany

    Andrzej Stękała chyba bez żadnych szans na awans.

    4 polaków w trzydziestce bardzo dobry wynik
    3 w "30" dobrze
    2 w "30" średni występ
    1 lub 0 w "30" rozczarowanie

  • MSad_ profesor
    Kamil

    Nie powinien brac udzialu w TCS-o czym od poczatku pisalam tylko spokojnie trenowac Ramsau w celu uratowania sezonu. Teraz moze byc z pozno bo jest
    calkowicie rozregulowany

  • anonim
    Narazie nie typuje na którym miejscu kto z polskich skoczków będzie w "30"...

    Ponieważ wszystko może się wydarzyć może być w dwóch w "30" lub trzech lub zero ale jestem pozytywnej myśli że nasi zaprezentują się dobrze ...Trzymam kciuki :D o podium powinni walczyć Prevc,Freund,Gangnes,Hayboeck...No ale jeszcze nic nie wiadomo :P

  • Qrls weteran
    ...

    Kamil jako talent mam nadzieje że upora się z problemami, liczę że może Andrzej się odpali i zacznie punktować a reszta ma na koncie po 5-6 konkursów i oszałamiającą liczbę punktów, to nie są skoczkowie w których warto inwestować już dawno jak chcą się bawić w soki bo im się pracować nie chce, powinni skakać w kadrze B a młodzi którzy mają jeszcze szanse osiągać sukcesy powinni skakać z najlepszymi bo tylko tak nie zmarnują najważniejszego młodego wieku, sport to walka o wygrywanie wiadomo muszą być osoby które zajmują w rywalizacji dalsze lokaty, tyle że jeśli przez 10 lat nie osiągnie się ŻADNEGO sukcesu to powinno się spasować i z honorem dać miejsce młodym zawodnikom...

  • anonim
    Stoch

    Stoch może dzisiaj odpalić, do pierwszej trójki powinien wskoczyć, zobaczymy

  • Nowyskoczek5 profesor
    @ggg

    Bo nie umiesz

  • dervish profesor

    Co do dzisiejszego konkursu to nasi prezentują tak wyrównaną formę, że chyba znowu nie będę typował konkretnych nazwisk tylko zdam się na statystykę która mówi, że przy 5 startujących punktować powinno 2-3.

    Co prawda, system KO może spowodować dezaktualizację statystyk wyprowadzanych na podstawie konkursów rozgrywanych tradycyjnie ale, co tam. Zaryzykuję. :)

    Patrząc na wyniki Q, mieliśmy dwóch skoczków w top 30. Więc w tym przypadku statystyka by zadziałała. Jednak dalekie lokaty w Q spowodowały, że skoczkowie dostali silnych przeciwników a więc na starcie konkursu mają dodatkowego minusa jeśli chodzi o szanse a to przemawia przeciwko prawidłowościom statystycznym.

  • Jarek42 stały bywalec

    Trzymam kciuki. Oby Kamil jak i inni Polacy pozytywnie zakończyli TCS. W Polsce będzie dobrze.

  • panKK bywalec
    Kramp

    Kot 133.5 m

  • anonim

    kamil w klingenthak 137m w pierwszej serii

  • anonim
    Pytanie do wyjadaczy portalu

    Czy w tym sezonie , któryś z naszych konkursie skoczył nad 130 m. w konkursie ?

  • anonim
    zarejestruj sie

    Czy na tym cholernym portalu mozna zalozyc swoje konto?!Gdy klikam, aby to zrobić wyskakuje błąd 404...

  • Oko bywalec
    Nasi

    Liczę przynajmniej na jeden dobry konkurs w tym tcs naszych..

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl