PK w Klingenthal: Lindvik znów najlepszy, Wolny drugi

  • 2018-02-25 10:38

Marius Lindvik pewnie triumfował w niedzielnym konkursie z cyklu Pucharu Kontynentalnego w Klingenthal, którego nie poprzedziła seria próbna. Norweg miał ponad dwadzieścia punktów przewagi nad resztą stawki. Drugie miejsce zajął Jakub Wolny. Łącznie do finału awansowało czterech naszych rodaków.

Dla aktualnego mistrza świata juniorów jest to już czwarty drugoligowy triumf w tym sezonie. W niedzielę, podobnie jak w sobotę, Norweg nie miał sobie równych na Vogtland Arenie (HS140). Jego rezultaty to 140 i 141 metrów. Były to najlepsze próby obu rund ocenianych. Drugi finiszował Jakub Wolny. Członek polskiej kadry narodowej A na półmetku zajmował szóstą pozycję, którą dawał mu skok mierzący 128 metrów. W finale 22-latek poprawił się o 10 metrów, awansował o cztery pozycje, ale z Lindvikiem przegrał różnicą aż 23,8 pkt. Skład podium uzupełnił Anze Lanisek ze Słowenii (132,5 oraz 134 metry).

W ścisłej czołówce znaleźli się również Halvor Egner Granerud z Norwegii (135,5 oraz 131 metrów), Andreas Wank z Niemiec (131,5 oraz 133,5 metra) i Ulrich Wohlgenannt z Austrii (142,5 oraz 126 metrów).

Jeden z najlepszych występów tej zimy zanotował Paweł Wąsek. Junior zamknął pierwszą dziesiątkę, a taki wynik zapewnił sobie próbami mierzącymi 123 oraz 128,5 metra. W drugiej rundzie ocenianej zaprezentowali się też Tomasz Pilch (16. miejsce) oraz Klemens Murańka (22. pozycja). Przemysław Kantyka znalazł się dopiero na 37. lokacie.

Liderem klasyfikacji generalnej tzw. drugiej ligi jest Lindvik. W dorobku Norwega znajdują się 972 punkty. Drugi jest Nejc Dezman ze Słowenii, który traci do Skandynawa 103 punkty. "Oczko" mniej ma David Siegel z Niemiec. Siódmy jest Pilch (522 punkty).

Kolejnym przystankiem PK będzie norweska miejscowość Rena. Okręg Hedmark będzie gościł skoczków w dniach 3-4 marca.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Kontynentalnego >>
Zobacz aktualny ranking CRL >>
Zobacz aktualną klasyfikację 6. periodu Pucharu Kontynentalnego >>


Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (25003) komentarze: (180)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • majkiel doświadczony
    @Pavel @pavel

    Dokładnie. Postawić na kilka dyscyplin - skoki, biegi, biathlon, kombinacja, ewentualnie łyżwiarstwo (figurowe bądź szybkie), a pozostałe potraktować po macoszemu, ewentualnie jak będzie nadmiar kasy w PZN, albo sponsorzy zapłacą ;)

  • Pavel profesor
    @dervish

    Raczej zamiast biegów całkiem odszedłbym od narciarstwa alpejskiego, drogie przygotowania na lodowcach i zerowe szanse walki z najlepszymi. Polska jest marginalnym krajem jeżeli chodzi o sporty zimowe i musi skupiać się na pojedynczych dyscyplinach. Mamy zalążki systemu w skokach, można pod to podciągnąć kombinację na tym się oprzeć, a finansowanie całej reszty mija się z celem.

  • salto_de_esqui weteran
    @salto_de_esqui @dervish

    W sumie dobra puenta z tym pudelkiem, ale jednak zwróć uwagę na wartość sportową tego typu informacji - miał głowę zajęta nową kobietą i notował w Korei słabe wyniki. A przypuszczam, że gdyby był w formie, to wystąpiłby w drużynie i mielibyśmy minimum srebro, może nawet powalczylibyśmy z Norwegami.

  • dervish profesor
    @Adrian36 @salto_de_esqui

    Jak dla mnie artykuł to stek populistycznych bzdur.

    "Dlaczego do dzisiaj Kowalczyk nie doczekała się w Polsce porządnej trasy do treningów? - Prezes PZN w Zakopanem skoczni i skoczków doglądał. A o trasie dla biegaczy narciarskich jak zawsze zapomniał - pisała Kowalczyk w grudniu na swoim Facebooku."

    No to zapytam redaktora i Panią Kowalczyk czy PZN i Tajner są od tego żeby budować trasy narciarskie? To nie PZN jest właścicielem gruntów potrzebnych na budowę tras i klubów sportowych potrzebnych by uprawiać biegi .

    "To, niestety, kamyczek do ogródka Apoloniusza Tajnera. Nie ma wątpliwości, że dla prezesa PZN z racji swojej przeszłości oczkiem w głowie są skoki narciarskie. Ale co z innymi dyscyplinami?"

    Zanim nastal Horngacher najwięcej pieniędzy z budżetu PZN było pompowane w biegi narciarskie.
    Więc o co pretensje do Tajnera? Po przyjściu Horngachera proporcje się zmieniły, teraz dużo więcej idzie na skoki i mamy znakomite efekty tej zmiany. Zarazem jest to dowód na to że, inwestowanie w skoki kosztem biegów to rozsądniejsza inwestycja niż inwestowanie na odwrót. Kowalczyk przestała odnosić sukcesy jeszcze zanim nastała era Pana Sztefana, więc zarzuty że brak sukcesów Justyny to wina niedoinwestowania są bardzo słabe.

    Budżet PZN nie jest z gumy. Jeżeli uda się przedłużyć kontakt z Horngacherem to trzeba będzie przeznaczyć na skoki jeszcze więcej pieniędzy niz do tej pory. Są dwa wyjścia: albo jeszcze bardziej obciąć finansowanie biegów (perspektywy rozwoju tej dyscypliny w naszym kraju są wyjątkowo mgliste) albo pozostawić finansowanie biegów na dotychczasowym poziomie a dodatkowych funduszy potrzebnych na inwestycje związane z planami Horngachera poszukać u sponsorów i/lub w Ministerstwie Sportu.

  • dervish profesor
    @salto_de_esqui @salto_de_esqui

    I bardzo dobrze, ze nasz portal nie zamienił się rolami z pudelkiem. Szkoda tylko, że grupka pudelkowiczów pomyliła portale. ;)

  • dervish profesor
    @Adrian36 @salto_de_esqui

    Jak dla mnie artykuł to stek populistycznych bzdur.

    "Dlaczego do dzisiaj Kowalczyk nie doczekała się w Polsce porządnej trasy do treningów? - Prezes PZN w Zakopanem skoczni i skoczków doglądał. A o trasie dla biegaczy narciarskich jak zawsze zapomniał - pisała Kowalczyk w grudniu na swoim Facebooku."

    No to zapytam redaktora i Panią Kowalczyk czy PZN i Tajner są od tego żeby budować trasy narciarskie? To nie PZN jest właścicielem gruntów potrzebnych na budowę tras i klubów sportowych potrzebnych by uprawiać biegi .

    "To, niestety, kamyczek do ogródka Apoloniusza Tajnera. Nie ma wątpliwości, że dla prezesa PZN z racji swojej przeszłości oczkiem w głowie są skoki narciarskie. Ale co z innymi dyscyplinami?"

    Zanim nastal Horngacher najwięcej pieniędzy z budżetu PZN było pompowane w biegi narciarskie.
    Więc o co pretensje do Tajnera? Po przyjściu Horngachera proporcje się zmieniły, teraz dużo więcej idzie na skoki i mamy znakomite efekty tej zmiany. Zarazem jest to dowód na to że, inwestowanie w skoki kosztem biegów to rozsądniejsza inwestycja niż inwestowanie na odwrót. Kowalczyk przestała odnosić sukcesy jeszcze zanim nastała era Pana Sztefana, więc zarzuty że brak sukcesów Justyny to wina niedoinwestowania jest bardzo słaba.

    Budżet PZN nie jest z gumy. Jeżeli uda się przedłużyć kontakt z Horngacherem to trzeba będzie przeznaczyć na skoki jeszcze więcej pieniędzy niz do tej pory. Są dwa wyjścia: albo jeszcze bardziej obciąć finansowanie biegów (perspektywy rozwoju tej dyscypliny w naszym kraju są wyjątkowo mgliste) albo pozostawić finansowanie biegów na dotychczasowym poziomie a dodatkowych funduszy potrzebnych na inwestycje związane z planami Horngachera poszukać u sponsorów i/lub w Ministerstwie Sportu.

  • salto_de_esqui weteran
    @Adrian36 @Adrian36

    Artykuł jak artykuł, ale mnie bawi ten tekst, że Kowalczyk już taka stara i od razu było wiadomo, że wróci bez medalu z Igrzysk. Prawie trzy lata starsza od niej Bjoergen dwa złota, srebro i dwa razy brąz. Panie "dziennikarz", litości. Jaj nie macie do zadawania konkretnych pytań, a poziom merytoryczny zero.

  • Mc15011 doświadczony
    @M_B @M_B

    Więc trzeba wyrzucić Zidka, Mateję i Bachledę z tego sportu czym prędzej. Bo tylko oni doprowadzili do tej kompromitacji a przecież nie mamy takiej bazy skoczków jaką mają Norwegia, czy Słowenia, a nawet i Niemcy.

  • Adrian36 stały bywalec
    @Adrian36 @Funfact

    Aha, rozumiem, właśnie zastanawiałem się nad tym faktem i rzeczywiście Wąsek ma punkty, oj te przepisy trudno to ogarnąć, zmieniają na okrągło

  • Adrian36 stały bywalec

    Może nie na temat, ale fajny artykuł na temat Tajnera https://sportowefakty.wp.pl/pjongczang-2018/740103/lukasz-kuczera-skoczkowie-to-nie-wszystko-czarne-chmury-nad-tajnerem-komentarz

    Szkoda że w Polsce nie ma dziennikarza który zada Tajnerowi pytanie co z pozostałymi dyscyplinami. Bo na tych lizod... z TVP nie ma co liczyć.

  • salto_de_esqui weteran

    Skijumping, a gdzie informacja, że wasz ulubieniec Piotruś Żyła myślał ostatnio portkami i stąd jego "genialny" pokaz w Korei? Żona się żali już w społecznościówkach, co też swoją drogą jest komiczne.

  • bxi doświadczony
    Z końcem sezonu wygasa kontrakt trenera Stefana Horngachera...

    Skoczkowie to siła napędowa polskiego sportu zimą, ale jaka czeka ich przyszłość? Z końcem sezonu wygasa kontrakt trenera Stefana Horngachera...

    - Odbyłem tutaj rozmowę ze Stefanem i dyrektorem Adamem Małyszem. Była ona długa i bardzo dobra. Złożyłem mu oczywiście propozycję kontynuacji. Praktycznie wszystko sobie omówiliśmy, a do tematu wrócimy po kończących sezon zawodach w Planicy. Stefan wraca teraz do domu, gdzie chce wszystko omówić z rodziną.

    Czy trener stawiał jakieś warunki?

    - Praktycznie nie rozmawialiśmy o wynagrodzeniu. Stefan uznał, że w tej kwestii na pewno się dogadamy i temat poszedł na bok. Przyznał też, że rozmawiał z prezesem austriackiej federacji Peterem Schroecksnadelem, ale do żadnych ustaleń nie doszło. To na czym mu najbardziej zależy to kwestie z zakresu zaplecza kadry, metodologii treningu, technologii, które umożliwiłyby dalszy rozwój grupy. O szczegółach nie chcę jednak mówić.

    https://eurosport.interia.pl/raporty/raport-pjongczang-2018/polacy/news-pjongczang-2018-prezes-pzn-apoloniusz-tajner-ocena-jest-pozy,nId,2549998

  • gosposia weteran
    @W_S @W_S

    Rzadko ostatnio mieliśmy, o ile dobrze pamiętam, podobne zdanie, ale tutaj zgadzamy się w pełni.
    Za wyjątkiem tego, że Wank pojedzie do Lahti. Niemcy będą chcieli dostać siódme miejsce na Rower, więc Wank pojedzie do Reny aby je przyklepać.
    Zza garów taka kolej rzeczy wydaje się oczywistą oczywistością.

  • wiko22 bywalec
    @Adrian36 @Funfact

    zdobył je w Czajkovskim

  • FunFact weteran
    @Adrian36 @Adrian36

    Wąsek ma już punkty LGP.

  • M_B profesor

    Limit 7 w PŚ nie jest nam do niczego potrzebny ;).

    I tak będziemy mieli limity ponad stan w ostatnim periodzie.

    Zakładam że Wąsek wskoczy do 50 CRL i to daje nam 6+7, co prawda w COC to tylko 7 na ostatni weekend sezonu i 13 na Zakopane, gdzie nie mamy tylu nadających się skoczków, ale zawsze coś. Bazę do budowania limitu w kontynentalu na dłużej mamy obecnie bardzo przyzwoitą, tym niemniej słabe jest to, że to wcale nie kadra B ten limit zapewnia :). Owszem połowa zawodników w 50 CRL to kadra B, ale kolejne 4 miejsca jeśli Wąsek wywalczy 50 CRL to : Pilch X2 - CRL i wywalczone z Fis Cup, Wąsek - czyli zawodnicy Maciusiaka i Wolny,, czyli kadrowicz A.

    Ciężko naszą kadrę B ocenic dobrze, zwłaszcza że poza tą trójką z 50 CRL żaden zawodnik kadry B nie nadaje się nawet na COC.

  • Adrian36 stały bywalec

    Domen Prevc rok temu szalał na mamucie, mimo że był w wieku jak Pilch teraz. Murańka i Zniszczoł jako 17 latkowie skakali w Planicy. Wąsek musiałby zdobyć punkt jakiś tam przed mamutami.. głupi przepis że trzeba mieć punkty PŚ wcześniej żeby startować na mamucie.. fis coraz bardziej ogranicza tą dyscyplinę

  • Adrian36 stały bywalec

    No i co że loty? Pilch sobie by nie poradził na mamucie? Jakiś zakaz jest? 18 lat może startować.
    Wąsek tak samo.

  • mareko bywalec
    @wiko22 @wiko22

    Po co nam ten limit na ostatni period skoro większość konkursów to zawody drużynowe albo loty? Mamy obecnie 6 skoczków zdolnych punktować w PS i limit 6 nam w zupełności wystarczy. Jeśli ktoś inny chciałby poskakać w PS to niech sam sobie ten limit wywalczy.

  • mareko bywalec
    @tlen @tlen

    Skąd wiesz, że jeden konkurs w PS? Jest jeszcze drużynówka i nie jest przesądzone, że Wolny się do niej nie załapie? Oczywiste jest, że w obecnej formie powinien startować w PS a nie walczyć o limity w PK.

  • Pavel profesor
    @tlen

    Wolnemu bardziej się przysłuży start w PŚ niż robienie limitu dla innego skoczka, który na 90% nawet punktu w PŚ nie zrobi, nie wiem nad czym się tu zastanawiać :) Już całkiem pomijam fakt, że ten ewentualny 7 w PŚ, startując w PK może zrobić limit na LGP co nawet pod względem treningowym i doborem kadr może być bardziej korzystne.

  • tlen doświadczony

    W Lahti jest jeden konkurs ind. I tu dylemat. Co bardziej przysłuzy Wolnemu, dwam konkursy w PK czy jeden w PS? Ja bym wysłal do Lahti, na ten jeden konkurs Zniszczoła. Kwalifikacje powinien przejsc. 7 miejsce w nordyku i potem w Planicy, może sie przydac. Moze Muranka odzyje,moze Leja ,(bo pewnie na PK go wysla) udowodni ze forma wzrosla?

  • PGr doświadczony
    @jma @Stinger

    Jeśli Tomek był by w tej formie, to teraz był by na miejscu 4-10 periodu, może nawet lepiej;
    A jak w następnym konkursie zabraknie ośmiu czołowych kontynentalowców bo pojadą do Lahti, to sam by sobie to miejsce musiał zrobić w ostatni weekend... ;)

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    Zobaczymy jakie będą nominacje poszczególnych kadr na przyszły weekend.
    Że 5 najmocniejszych nacji weźmie 7-8 zawodników z tu startujących to prawie pewne.
    Jeśli Norwegowie do Lahti wezmą Hilde (prawdopodobne) to w CoC zostanie Granerud i jeśli będą sprawiedliwe warunki dopisze sobie punkty za dwa pudła, może zwycięstwa, nie będzie miał konkurencji.
    Z mocnych i w czołówce periodu tylko Niemiec zostanie...

    Pójdę dalej...
    Jeśli Wąsek będzie skakał to co dzisiaj za tydzień, to będzie na podium.

    I jeszcze dwóch Szwajcarów zabraknie, pojadą do Lahti...

  • Pavel profesor
    @wiko22

    Do czego się ten limit przyda? Pilch formę stracił, Murańka dalej jej nie ma, Zniszczoł podobnie, a Leja w PŚ klepnąłby by bulę w kwalifikacjach i tyle z jego występu. Mamy 6 na w miarę solidnym poziomie i nie ma co kombinować i szukać 7 na w sumie 3 konkursy (ewentualny Pilch w lotach i tak nie wystąpi).

  • wiko22 bywalec
    Ten limit się przyda

    Wolny powinien skakać w renie a w lachi powinni dać szanse Leji chociaż za wygraną w lotos cup

  • pawelf1 profesor
    @Ville @bxi

    Tak ..tak ....i dlatego nasze orły przegrywają czasami z Turkiem czy Kazachem :)

  • bxi doświadczony
    @Ville @bxi

    Tak sobie myślę że to może być tajemnica różnicy w poziomach kadr A i B. Kadra A z super nowinkami, z super sprzętem, który wymyśla jeden z najlepszych trenerów na świecie oraz kadra B z trenerami bez pomysłów, z gorszym sprzętem i z tego powodu wewnętrznie skłócona (Jan Ziobro).

  • bxi doświadczony
    @Ville @jma

    Gdyby Tomkowi Pilchowi dać nowy sprzęt i powiedzieć że na takim Kamil Stoch wygrywa co chce i kiedy chce oraz dać mu jakiś niby cudowny kawałek kombinezonu, w którym Adam Małysz osiągał swoje największe sukcesy jako cudowny amulet to gdyby to zrobić wystarczająco subiektywnie dobrze - to pewnie osiągał by lepsze rezultaty.

    Sport na poziomie mistrzowskim to głównie rutyna, doświadczenie i przede wszystkim mocna ?mistrzowska? głowa ale często tym słabszym lub młodszym pomaga jakiś efekt ?magiczny?. Dobry przykład to szamani w piłce nożnej dla niektórych drużyn z Afryki. Pierwszy link jaki wyskoczył po wrzuceniu w przeglądarkę:
    https://www.przegladsportowy.pl/pilka-nozna/afrykanscy-szamani-wspieraja-zespoly-w-pucharze-narodow/1bpn9vr

    Dobry przykład pewnie z życia większości nas to ? zakochanie. W momencie zdrowej odwzajemnionej miłości wzrasta poczucie własnej wartości partnerów. Nie będę tu się rozpisywał bo literatura i sztuka jest pełna tego typu opisów. ????

  • Sigur17 doświadczony



    Hej

    Ponownie sorry za brata. Znowu mi się włamał... Sam nie wiem co on ma do Huli.


    [------------ostrzeżenie------------------------------------------------------------------------------------------

    Radze lepiej strzec hasła. Jeżeli Twój brat jeszcze raz się włamie na Twoje konto to  je stracisz.



    ]

    [Moderowany (21254) / 2018-02-25 20:17:33]

  • Stinger profesor
    @jma @jma

    Przecież to nie o to chodzi - każdy wie, że Kuba Wolny będzie skakał w PŚ ale jeśli Tomek Pilch byłby w formie sprzed MŚJ to wtedy Kuba pewnie pomógłby mu wywalczyć 7 miejsce na kolejny period PŚ, a to dlatego, że szkoda byłoby gdyby Tomek nie startował w PŚ skoro ma na niego formę ale nie może wywalczyć miejsca bo ma równorzędnych rywali ale w tym przypadku to normalne, że zostawienie Wolnego w PK nie ma sensu - on straci konkurs w Lahti, a Tomek raczej nie wiele zyska w PŚ bo skacze już dużo słabiej niż wcześniej.

  • jma profesor
    Jakub Wolny? Tylko na PŚ.

    Tym, którzy wysyłają Jakuba Wolnego po siódme miejsce w PŚ proponuję kompres. Jakub Wolny swoją postawą i wynikami zapewnia sobie regularne starty w PŚ i jest pełnoprawnym członkiem kadry A, mającym walczyć w imprezach na najwyższym poziomie. Jeśli Pilch, Wąsek et consortes chcą poskakać w PŚ to proponuję wziąć się ostro do roboty i samemu sobie wywalczyć te miejsce.

  • bxi doświadczony
    @Ville @kryska

    Jestem tego samego zdania.

  • jma profesor
    @Ville @bxi

    Ciekawe czy zadziałałby efekt placebo.
    Najpierw zmierzyć, zważyć i wsadzić do tomografu Tomka Pilcha, a potem:
    - Słuchaj Tomek, jedziesz teraz na Puchar Świata, więc zamówiliśmy specjalnie dla ciebie super mega hiper wypasiony sprzęt. Będziesz skakał z 5-10 metrów więcej.

  • bxi doświadczony
    @Sigur17 @zxcvbnm_9999

    Bajki :-)

  • PudelkoZapalek profesor

    Skok Kobayashiego +150m https://www.youtube.com/watch?v=J4wx8_YAIbs

  • jma profesor
    @PudelkoZapalek @PudelkoZapalek

    Cóż, agresywny jak na skoczni :)

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Sigur17 @Sigur17

    Oficjalnie to Krzysztof Miętus w kadrze A jest.

  • kakagonzalez stały bywalec
    @Sigur17 @Sigur17

    Że co?

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Jakub Wolny to ma szczęście, że miał to kontuzję

    Bo gdyby skakał ciągle, trafił by do kadry Kruczka albo Matei i byłby w kryzysie jak nasza kadra B.
    A tak bezpośrednio z Maciusiaka trafił do Horngachera.

  • Cejot stały bywalec
    @Kubacki123 @Kubacki123

    Cała prawda. Przejście w wiek seniorski i nagle kilka szczebli w dół.

  • Fansabirzhanam bywalec
    Brawo Sokolenko

    Wreszcie nie ostatni.

  • PudelkoZapalek profesor
    Niedawno zdał egzamin

    Jak donoszą słoweńskie media, Domen Prevc spowodował kolizję drogową na terenie swojego kraju. Nikomu nic się nie stało, a Domen dostał mandat za utrzymywanie zbyt krótkiego dystansu do samochodu przed nim.

  • Sigur17 doświadczony

    Stefan Hula zakończył karierę!!! Oficjalnie!!!

    W końcu :D

  • wiatrhula111 weteran
    @Kubacki123 @Kubacki123

    Zmarnowane talenty będą wtedy jak pokończą kariery,a co do Rutkowskich to jednego rozbiły media,a drugiego kontuzje i choroby.
    Ps:gimbusy nie wiedzą,ale powinniście to już wiedzieć Johanson i Hula niedawno ledwo punktowali w PŚ,a gdzie teraz są?
    No właśnie w czołówce

  • dervish profesor
    @pawelf1 @wiatrhula111

    Gdy skoczek skacze w PŚ nie będąc w top 55 WRL (zakładam, ze nie mamy do czynienia z minimalnym limitem) lub nie wywalczył ekstra miejscówki z puli PK to zawsze wykorzystuje prace kolegi. Więc mnie nie zdziwiłoby gdyby teraz Wolny miał popracować na rzecz innego kolegi i udostępnić mu wywalczoną przez siebie miejscówkę.

  • Kubacki123 bywalec
    W odpowiedzi dla naiwnych

    My mamy wyjątkowy talent do psucia młodych "talentów". Rozumie gimbusy nie znają, ale powinniście to już wiedzieć Biegun, Murańka, Miętus, Zniszczoł, bracia Rutkowscy, też w młodym wieku osiągali dobre wyniki, a gdzie są teraz ? No właśnie w du*ie.

  • wiatrhula111 weteran
    @pawelf1 @dervish

    55 WRL nie ma znaczenia ,przy powoływaniach,bo idąc tym co piszesz,to w sezonie 15/16 zamiast Huli i Stękały powinnni startować Ziobro i Zniszczoł

  • bxi doświadczony
    @Kubacki123 @greg57

    Jan Ziobro ? :-)

  • kryska stały bywalec
    @Ville @Ville

    Stawiałbym, że to kwestia dostępu do sprzętu najwyższej klasy przygotowanego dla kadry A.
    Ale tak naprawdę nie wiemy, któryś z Redaktorów mógłby o to spytać samego Lindvika na następnych zawodach.

  • bxi doświadczony
    @Ville @Ville

    Moim zdaniem junior z talentem wraz z powołaniem do norweskiej kadry A otrzymał dostęp do najnowszej technologii w skokach. Zwarzono, zmierzono, wrzucono dane do komputera, zespół najlepszych skandynawskich naukowców doradził i dostał najlepszy możliwy sprzęt, buty, wiązania, kombinezon, etc. Do tego doszła psychiczna wiara we własne siły wraz ze super sprzętem.
    Podobnie jest z resztą Norwegów, którzy w drużynówce są praktycznie cały czas na topie.
    Liczę że warunek Horngahera, o którym dziś usłyszeliśmy dotyczy właśnie dostępu do takich najlepszych technologii i najlepszych polskich naukowców. Czego Wam i sobie życzę.

  • Andreas_MistrzPolotu stały bywalec
    ....

    Kubacki123 oj chyba się mylisz ,to że miał pare mniej udanych występów nie znaczy że się skończył,dzisiaj już lepiej skoczył,16 miejsce,on jeszcze młody jest ma 17 lat,cała kariera dopiero przed nim

  • greg57 stały bywalec
    @Kubacki123 @Krzysiek987

    Czyli pies ogrodnika : sam nie zje ,drugiemu nie da:)

  • krzysiek987 weteran
    @Kubacki123 @Kubacki123

    po to, żeby inni ktoś inny nie miał

  • dervish profesor
    @pawelf1 @wiatrhula111

    bardzo często. Na przykład wtedy kiedy został powołany do kadry A gdy nie był ani w top 55 WRL ani sam nie wywalczył miejscówki z puli PK musiał korzystać z miejsca wywalczonego przez kolegę który na nią zapracował.

  • Kubacki123 bywalec

    Pytanie kto może być 7 na pś ? Bo już nie jestem taki pewien o Pilcha, zresztą on już swój cały potencjał w karierze pokazał i nic z niego nie bedzie. Wolny jeszcze może coś pokazać, ale rezta nie ma szans na punkty więc po co nam ta 7?

  • pawel96 profesor
    @Janusz666 @Janusz666

    Szóste miejsce wywalczył Pilch na Fis Cupie, Wąsek walczy o miejsce numer 7.

  • pawel96 profesor

    Brawo dla Wolnego za kolejne podium. Bardzo dobry występ Wąska, który jest bardzo blisko 50CRL. Na przyszły period mamy zagwarantowane 6+6, z szansami na 7+7.

    Jeśli jednak miałbym stawiać, to wydaje mi się, że dodatkowe miejsce wezmą Słoweńcy, Norwegowie i Niemcy.
    Do Lahti pojadą Lindvik (szkoda formy), Aschenwald (Kuttin będzie szukał ratunku) oraz Wolny. Norwegom limit zabezpieczy Granerud, a Niemcy mają dwójkę, więc bez różnicy.

  • Janusz666 początkujący
    Wolny powinien jechać do Lahti

    Wolny powinien jechać do Lahti:
    - szkoda by nie wykorzystał formy i by kibice nie zobaczyli go w Lahti,
    - Nie ma żadnego zawodnika, któremu przy aktualnej formie wyjazd do Lahti byłby korzystniejszy niż na PK,
    - powinien walczyć o punktu, które w kolejnych periodach będą nam gwarantować miejsce w 55 WRL, na razie ma ich 89 co wcale nie jest gwarancję, iż np. po słabszym lecie utrzyma się w 55-ce.
    - ważniejsze by pozostali, głównie Wąsek powalczyli o 6 limit na PK.

  • wiatrhula111 weteran
    @pawelf1 @wiatrhula111

    Właściwie to Wolny nigdy nie startował z tej puli

  • wiatrhula111 weteran
    @pawelf1 @dervish

    Właściwie to chyba Wolny nigdy nie startował z tej puli
    2013/14-debiut w krajówce
    2014/15-kontuzja,a latem był w top 6 Polaków
    2015/16 -był jednym z lepszych Polaków,a startował tylko w odpuszczonych,przez inych zawodników Wilingen i Ałmatach oraz w Polskich konkursach
    2016/17-start tylko w krajówce
    2017/18 -jest 6 Polakiem
    Kiedy Wolny korzystał z wywalczonych miejsc ,przez innych panie profesorze?

  • SkiSchi stały bywalec
    @Adrian36 @dejw

    "Horngaher ma swoją szóstkę,"

    Niebawem będzie miał inną szóstkę i innej narodowości.

    Poza tym Horngacher piszemy przez "ch"

  • wiatrhula111 weteran
    @Adrian36 @Adrian36

    Nawet tu nie masz racji, bo Deschwanden to też był talent mogący zapewnić Szwajcarom miejsca na podium po zakończeniu kariery ,przez Ammanna

  • SkiSchi stały bywalec
    @Adrian36 @Adrian36

    Niscy ludzie zawsze wyglądaja na starych :)
    Dochodziły mnie słuchy,że ojciec Murańki był największym szkodnikiem w jego karierze. Jego nadgorliwość , wysokie mniemanie a przede wszystkim wygórowane żądania zniszczyły syna. Pamiętasz co się działo przed IO w Soczi jak Kruczek wtedy nie zabrał jego synalka na IO ?

  • dejw profesor
    @Adrian36 @Adrian36

    Owszem, to możliwe, ale na razie wszystko wskazuje na to, że gwałtownie zleciał ze swojego poziomu, który prezentował od grudnia.
    A żaden trener nie weźmie na PŚ zawodnika bo a nuż "forma MOŻE mu wzrosnąć".
    Horngaher ma swoją szóstkę, która skacze od początku sezonu i bardzo wątpię, aby miał poświęcić jeden pucharowy weekend dla jednego z nich, tylko po zmaksymalizowanie kwoty, która na razie nie jest do niczego potrzebna.

  • Adrian36 stały bywalec

    Z drugiej strony może dlatego tak jest że 24 letni Małysz wyglądał strasznie powaznie jak na swój wiek i wszyscy do niego Panie Adamie.. nie było dziennikarza który by mu mówił przez Ty. A do tej dwójki 24 latków co wymieniłem, nie ma chyba dziennikarza który mówiłby do nich przez Pan. Ja nie słyszałem jeszcze zwrotów typu Panie Klemensie czy Panie Aleksandrze.. odkąd żyje na tym świecie.
    24 letni Małysz wyglądał wtedy jak ojciec obecnie 24 letniego głównie Muranki. Jak ktoś porówna wygląd obu naszych to przyzna mi rację. Małysz był wiecznie jakiś taki stary. Nawet jak 19 lat miał to mi się wydawał ze jest starszy niż jest..

  • Adrian36 stały bywalec
    @SkiSchi @SkiSchi

    Murańka sam się zniszczył (chyba) a i ten trener czeski zrobił swoje
    Dla mnie ewenement ten Muranka jest, wszyscy trąbią od lat jaki to talent, że młody itp a sukcesów jak nie było tak nie ma. On ma podobne sukcesy do naszego diabła Bachledy, Skupnia bo chyba Mateja go bije na głowę jeszcze. 24 lata na karku, w jego wieku Małysz był uważany za starego lisa skoczni z osiągnieciami i sukcesami. A Murańka wiecznie młody, zdolny. Tak samo jak Zniszczoł..

  • Adrian36 stały bywalec
    @Adrian36 @Stinger

    Pożyjemy, zobaczymy jak to będzie. Pilch należy do takich zawodników że może teraz spadać na bulę tutaj a za tydzień w Lahti przeskakiwać skocznie, oczywiście napisałem to okiem przenośnym ale chwiejna forma jest u tak młodego zawodnika, ja mimo że pisałem wcześniej że zrobiono z niego drugiego Małysza, bo tak pisałem wcześniej to uważam że jednak trzeba go obserwowąć dalej pod kątem PŚ przyglądać się. Ja napewno będę

  • SkiSchi stały bywalec
    Podobają mi sie komentarze Stingera

    Biją na łeb i szyje komentarze niejakiego dervisha

    Kto tak zniszczył Murańkę ?

  • Adrian36 stały bywalec
    @Adrian36 @dejw

    Ale może mu ta forma podejść w górę wtedy i co wtedy? To się lubi zmieniać zwłaszcza u tak młodego zawodnika. Ja bym jednak jeszcze Pilcha na PŚ nie skreślał w tym sezonie. Ja ostrożny.

  • Stochoman doświadczony
    @anonim @FaNsToChA

    Wolny większy sława.Mistrz świata juniorów.

  • Obeznany stały bywalec
    Brawo

    Brawa dla Wolnego i Wąska. Paweł już 52 w CRL, więc za tydzień powinien wywalczyć dodatkowe miejsce w PK dla naszych, dodatkowo może miejsce Pilcha w Fis Cupie zostanie utrzymane i będziemy mogli wystawić 7 zawodników w Rosji i 13 w Zakopanem. Ciekawe tylko czy ten limit wypełnimy.

  • anonim

    To jest dramat! Wolny potrzebował zaledwie 6 konkursów,żeby dogonić takie sławy jak Murańka(16) Kantyka(20) i Zniszczoł(16).

  • sheef profesor
    Okiem Kibica - Polacy w Klingenthal 2

    Dzisiaj fajny i przyzwoity występ naszych wybrańców kontynentalowych, przynajmniej w części udało im się zrehabilitować po wczorajszym raczej słabiutkim występie. Brawa dla Kuby za kolejne "pudło". Swoją drogą to miejsce Lindvika powinno być w Pucharze Świata - w II-lidze jest nie do złapania. Poza Kubą na plus także Paweł i Tomek za zrehabilitowanie się za pierwszy konkurs.

  • stochomanka1978 doświadczony

    Kuba Wolny przystojnu utalentowany takiego potrzebujemy. Bravo!

  • Oreo profesor

    Tym razem Lauchlan się postarał. Ale Sokolenko postawił wysoko poprzeczkę.

  • Ville bywalec
    Jak to się dzieje, że...

    ... Pilch pokonuje Lindvika albo mu dorównuje, ten drugi jedzie na PŚ i nagle staje się totalnym termiantorem i nikt w PK nawet nie skacze w przybliżeniu tego co on?

  • Stinger profesor
    @Adrian36 @Adrian36

    Jak będzie miejsce to, a i owszem - mógłby pojechać, poskakać, poczuć jak to jest, nabrać doświadczenia ale "zażynać" się w "drugiej lidze" żeby Pilch mógł jechać na 3 konkursy (bo na lotach i tak szansy nie dostanie) PŚ i walczył o przejście kwalifikacji?

    Szczerze? Bez sensu, Wolny jest w niezłej formie i spokojnie może punktować w PŚ, a Tomek kilka szans dostał, zdobył punkt i obecnie forma nieco jest gorsza więc nie wiem czy dobrym pomysłem byłoby go wożenie po Norwegii tylko po to by zbierał doświadczenie tym bardziej, że bez formy spadnie ze 3 razy na bulę i co?
    Wcale to nie jest takie fajne, a wielcy "kibice" od razu zaczną w necie wypisywać za dużo niepotrzebnych rzeczy.

    W PK także może skakać, a przy okazji punktuje i nie ma tej presji co w PŚ więc może spokojnie wracać do formy.

  • dejw profesor
    @Adrian36 @Adrian36

    Jak dla mnie, oskakiwanie się i mityczne zbieranie doświadczenia w PŚ, w sytuacji gdy forma ucieka i rokuje prędzej na spadek na bulę w kwalach niż na walkę o punkty, nie ma większego sensu.

  • Kris1952 stały bywalec
    Lahti.

    Kogo Horni wystawi? Mam wielką nadzieję że Jakub powalczy o wysoką lokatę !!! Tomek na razie bez formy a do końca PŚ już bliziutko!!!!

  • Adrian36 stały bywalec

    @Stinger
    No ja widzę bo ja śledzę wszystkie wyniki tam konkursy i formy.. ale mi chodzi o to że doświadczenia by nabrał. Formę ma niższą to wiadomo że tak jest, ale jednak w Pucharze Świata to jednak nie jest to.. to było by dla niego teraz wyróżnienie takie zbieranie doświadczenia.. o to mi chodzi w tym wszystkim. Ja przecież sam na początku pisałem że forma Pilcha idzie w dół i słusznie miałem rację, tylko chodzi mi o to doświadczenie wiecie. Niech oskakuje się, niech poczuje rywalizację w PŚ. Tak mi się wydaje. I sądzę że słusznie mi się wydaje w tej udzielającej sie przeze mnie kwestii????

  • Stinger profesor
    @Adrian36 @Adrian36

    Jeśli nie zauważyłeś formy Tomasza Pilcha z pierwszej części sezonu, a końcówki sezonu to fakt - masz prawo się dziwić dlaczego każdy zmienił zdanie i twierdzi, że powinien skakać w PK.
    Idź sprawdź jak Tomek skakał i jak teraz skacze - potem wróć i opowiedz jaką zmianę zauważyłeś.

  • SebaSzczesny profesor

    Pilch bez formy

  • Adrian36 stały bywalec

    tak no rzeczywiście skacze średnio bo tam forma ale nabrał by doświadczenia.. tak mi się wydaje. Chodzi mi w tym wszystkim własnie o to doświadczenie, na mamutahc może akurat lotnik by był

  • Adrian36 stały bywalec

    To nie rozumiem już.. to co wy nie chcecie żeby Pilch startował w PŚ?
    Dziwna jest przyznam wasza reakcja..

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    Brawo Kuba !
    Wasek bardzo dobrze !
    Muranka i Pilch srednio zwlaszcza Klemens

    Szkoda ze nie ma dzisiaj konkursu PŚ :(

  • dejw profesor
    @Stinger @Janeman

    Komu jak komu ale Norwegom ta siódemka przyda się zdecydowanie. Lindvik dalej nie schodzi z bardzo wysokiego pułapu (moim zdaniem minimum top10 PŚ), a Granerud przez cały sezon skacze na spokojne punktowanie, z wyskokami na "10"kę, więc oni na bank nie odpuszczą tej kwoty, nawet jeśli będzie im potrzebna tylko na 3 konkursy.
    Pytanie tylko kto tą kwotę wywalczy, Graneurd ma jednak małe straty, głównie przez wycinkę w I konkursie w Broterode, a skoki na przedział 4-5 to może być za mało żeby je nadrobić, zwłaszcza że Aschenwald, Siegel też skaczą bez większych wpadek, a do tego w periodzie plasowali się już na podium. Lindvik z kolei, każdy jego występ w PK to pewne ryzyko że trafi na zbyt korzystną relacje belka-wiatr i poleci za daleko. Norwegowie powinni teraz nasłuchiwać wiadomości od Austriaków, bo to w sumie od nich najwięcej zależy, czy Kuttin weźmie Aschenwalda już na Lahti, czy jednak połakomią się na ten limit - według mnie raczej go odpuszczą.

  • Stinger profesor
    @Stinger @Janeman

    Tylko powołanie Lindvika do Lahti to ryzyko bo nikt nie wie kto kogo powoła do Finlandii, a jednak obstawiam, że poza Słowenią (limit prawie pewny) będą tam Niemcy (podobno sytuacja do u NOR) i jednak stawiam, że Aschenwald będzie w Renie, a więc Lindvik raczej powinien zostać w PK, a poza tym w Lahti jest tylko jeden konkurs PŚ - potem w PŚ jest 6 konkursów - 2 z nich z krajówką, a kolejne 4?

    I takiego Graneruda mają potem odstawić?
    Bez sensu, lepiej nie skakać w Lahti, wywalczyć limit i potem skakać w 7 cały period - to będzie lepsze dla nich wszystkich.

    Poza tym w finale startuje się jeśli dobrze pamiętam taką liczbą jaki ma się limit, a więc jeśli Lindvik wskoczy do TOP 30 PŚ, a NOR będzie mieć limit 6 to nie będą mogli skakać w 7 tylko w 6 jak nakazuje limit.

    Szczerze? Dziwna strategia - ja na ich miejscu wolałbym zmarnować jeden konkurs w Lahti i skakać potem cały period PŚ w 7.
    Mieć jeden konkurs w Lahti, a 4 (dwa krajówka więc nie liczę) - co się bardziej opłaci?

  • Janeman profesor
    @Stinger @Stinger

    Zostawianie Lindvika na Renę nie jest wcale konieczne - ostatni period to wprawdzie 6 konkursów, ale tylko w 3 z nich Norwegowie będą mieli kwotę 6 , pozostałe dwa to konkursy z krajówką i finał w Planicy, gdzie beda raczej skakać w siedmiu.
    A Lindvik ma formę na 15 PŚ i szkoda by było aby się w kontynentalu marnował - tym bardziej, że taki młodzian za dwa tygodnie może już tej formy nie mieć...
    Z resztą kto powiedział, że oni już nie mają wywalczonej tej kwoty -może zobaczymy Aschenwalda w Lahti ?

  • OjciecMarek profesor
    @skokowy123 @kkkk

    Ach, zapomniałem o Czajkowskim, oczywiście masz rację. Inna sprawa, że TOP10 w CoC w najlepszych skokach to poziom, który przy dużym szczęściu da maks. dolne stany czwartej dziesiątki.

  • W_S profesor

    Czytam, że niektórzy wysłaliby Kubę Wolnego do Reny na CoC... wg mnie to nie ma najmniejszego sensu, bo to 7 miejsce wcale nie jest nam potrzebne. Tomek Pilch nie skacze już tak świetnie jak na początku sezonu(jest młody, ma do tego prawo), Paweł Wąsek skacze coraz lepiej, ale to nie jest forma na punkty PŚ, Olek Zniszczoł prezentuje formę na 4-5 dziesiątkę PŚ, więc lepiej niech punktuje w CoC, Klimek Murańka i Przemek Kantyka są zdecydowanie zbyt słabi na PŚ.
    Właściwie to nawet odpuszczenie Reny przez Kubę Wolnego może dać limit, bo wielu najlepszych kontynentalowców wróci do PŚ, więc za tydzień obsada będzie dużo słabsza, nawet Wank może dostać szansę w PŚ, bo Schmid jest w dosyć słabej formie, jeśli się uda je wywalczyć to wtedy będzie problem kogo i czy w ogóle kogoś brać jako 7 do PŚ.

  • kkkk doświadczony
    @skokowy123 @OjciecMarek

    Ale ma punkty LGP, więc może

  • Stinger profesor

    Bardzo dobry weekend Kuby Wolnego, który dwa razy stanął na podium i potwierdził dobrą formę.
    Kuba przy okazji wskoczył do TOP 3 klasyfikacji periodu i teraz pytanie - walczyć o 7 miejsce na ostatni period PŚ czy nie?
    Zawsze lepiej jest mieć więcej miejsc ale w tym przypadku mocno wątpię czy to miejsce jest nam potrzebne dlatego, że Tomek Pilch niestety nie skacze już tak dobrze jak jeszcze przed MŚJ, a Paweł Wąsek mimo naprawdę dobrej formy raczej powinien jeszcze poskakać w PK i poprawiać swoją formę właśnie tam bo czy on jest w formie na dobre miejsca w PŚ? Także to wątpliwe mimo iż kwalifikacje mógłby przechodzić.

    Mimo wszystko Kuba Wolny raczej powinien jechać do Lahti i oddać walkowerem miejsce dodatkowe Austrii bądź Niemcom - nam aż tak nie jest to potrzebne, a skoro Kuba ma dobrą formę to lepiej niech skacze w PŚ.

    Zastanawia mnie co zrobią rywale? Norwegowie mają 7 miejsc w Lahti i 7 skoczków na porządne punktowanie (większość to walka o TOP 10 i więcej), a więc tutaj przed Mariusem Lindvikiem stoi poważne zadanie - myślę, że powinien wystartować w Renie i dobić ten limit by później mogli w całym 7 periodzie PŚ skakać w składzie: Tande, Forfang, Johansson, Fannemel, Stjernen, Granerud i Lindvik, a jeśli odpuszczą walkę to ktoś z tej grupy będzie wielkim przegranym.

    Słoweńcy? Lanisek jest prawie pewny, Austriacy i Niemcy? Oni raczej będą walczyć tym bardziej, że Wolny raczej pojedzie do Lahti to o to miejsce będzie łatwiej, a Niemcy mają aż dwójkę, która jest w czołówce PK i na pewno obaj chcieliby poskakać w PŚ, a dodając Schmida to 7 miejsc to także nie jest limit za duży.

    Polacy? Jak już mówiłem - Wolny bardzo dobrze, Wąsek walczy o 7 miejsce na kolejny period PK i myślę, że powinien je wywalczyć za tydzień, a Pilch "spokojnie" punktuje by środku stawki - może nie jest to forma świetna ale Tomek jest młody, ma prawo do słabszej końcówki zimy.
    Klemens Murańka plus tylko za punkty ale formy za dużej to on nie ma, a Przemek Kantyka? Szkoda, że choćby nie ciuła tych punktów - zawsze lepsze to niż nic.

  • Adrian36 stały bywalec

    Maciusiak to chyba najbardziej niedoceniany polski trener. Co że skoczkiem był koszmarnym jak trenerem jest obecnie chyba najlepszym z polskich trenerów? Gdyby Maciusiak nazywał się Małysz to TVP nie dała by mu spokoju i już ogłosiła najlepszym trenerem na wszechświecie. Maciusiak od lat naprawia formę tych co psują inni. Teraz ten czeski wynalazek który okazuje się kolejnym słabym wyborem.

    Kończą się Igrzyska i trzeba podsumować trochę offtopowo. Poza skoczkami były to Igrzyska nieudane, żeby nie napisać żenujące w wykonaniu Polaków a niespodzianki to owszem były ale na minus. Żadnej praktycznie na plus. Żadnej. Łyżwiarze się przewracali, biegacze kompromitowali na trasach a biathloniści byli mocni jedynie na facebookach. Wstyd i tyle. Zapamiętam te Igrzyska z trzech słów do bólu powtarzanych "NIESTETY" "HEJT czy tam HEJTER" i "ŻENADA". Niestety do domena naszych komentatorów. "Hejter" celowo w cudzysłów bo ja nie uznaję tego słowopodobnego badziewia nagminnie używanego przez naszych wiecznie pokrzywdzonych sportowców którzy zapomnieli o słowie "KRYTYKA" i tu już bez cudzysłów bo takie słowo jest w słowniku języka polskiego. I żenada to ze strony kibiców podsumowania. I słuszne. Bo to byla jedna wielka żenada. Wasze występy tam. I wieczne żale na wszystkich tylko nie do siebie. Gdzie wasza skromność sportowcy? Po co te głupie filmy Nowakowska w stronę kibiców? Wielka damo, pokazałaś klasę marnując pięknie nam medal. Tak samo ten mędrzec co zapomniał o masce.. też musiał odpowiedzieć, zamiast zamknąć mordę i z honorem znieść swoją kompromitacje z maską. A jeszcze jeden Staręga, od lat płaczek który tylko płacze na wszystko a później zajmuje 88 miejsca przegrywając z greckim biathlonista czy biegaczami z Hiszpanii. Z drugiej strony ma trochę racji bo tras biegowych to u nas nie ma dobrych i Polana Jakuszycka nie jest żadnym wyjątkiem. Dobrze że kończą się te Igrzyska obciachu w wykonaniu naszych sportowców.

  • Ad1K weteran

    Brawa dla Kuby, Lindvik deklasuje, to jest na pewno TOP10 Pucharu Świata, zastanawiający jest ten wyskok formy

  • PGr doświadczony
    Brawa dla Jakuba!!!

    Znów różnie wiało, ale dzisiaj już więcej szczęścia do warunków mieliśmy i miejsca lepsze.
    Jak już o limitach rozmawiacie, to dla mnie Horngacher nie pozwoli żeby swojego zawodnika "ukarać za dobrą postawę" dalszym startem w CoC. Świetnie wykonał swoją pracę podczas nieobecności na Igrzyskach i teraz może wracać walczyć o punkty PŚ, żeby mógł wystartować w finałowym konkursie (TOP30 + uzupełnienia) w Planicy.
    Wcale nie jest powiedziane że Wolny już nie wywalczył tego miejsca, wszystko zależy jakich 7 zawodników poza Kubą wróci od następnego weekendu do walki w PŚ. Ci co zostaną wcale nie muszą zmienić liderów periodu, zwłaszcza jak wszystkie kadry najlepszych wezmą do PŚ; chyba tylko Niemcy nam będą zagrażać, bo mają 4 mocnych i 2 z nich zostanie w CoC.
    Ale to tak bez znaczenia, bo jestem zdania że 6miejsc wystarczy.

  • Malopolska doświadczony

    Lindivik może być czarnym koniem ROW Air. Stawiam przynajmniej na TOP 5.

  • polotajner stały bywalec

    Sokolenko nie był ostatni. To jest duża sensacja.

  • SN2016 stały bywalec

    Konkurs w sumie udany. Wolny daleki drugi skok (to był pewnie odpowiednik jego lepszych skoków w PŚ pogranicze 2 i 3 dziesiątki). Wąsek jest chyba w troszkę lepszej formie niż rok temu o tej porze (chociaż to może zasługa silniejszych kolan - wiek). Ale i tak to cieszy. Muranka jak prawie zawsze w tym sezonie. Kantyka nie najlepiej.
    Byłoby świetnie jakby było dwóch Maciusiaków - 1 na B kadrę , drugi na juniorów. Jest to moim zdaniem drugi najlepszy POLSKI trener w skokach. Wyprowadził on Hulę i częściowo Kota z dołka.

  • Janeman profesor
    @yyy @yyy

    O ile przydatność 7 miejsca w kontekście Mamutów rozumiem - choć nie wiem czy warto wycofywać po to do PK skoczka, którego miejsce jest w PŚ.
    O tyle "dodatkowe miejsca dla miernot " na PK w Zakopanem , są nam zupełnie niepotrzebne , a nawet są nam nie na rękę , bo gdybyśmy mieli 7 miejsc w PŚ , to tracimy jednego z niewielu zawodników , którzy nam w tym CoCu mogą zapunktowac, a dajemy możliwość startu komuś kto na to nie zasługuje. Z resztą , jeśli utrzymamy sygnalizowaną już tym sezonie politykę startową , to te miejsca mogą nawet pozostać nieobsadzone.

  • dervish profesor
    @dervish @Janeman

    Nowa kadra to nowa kadra. Po każdym sezonie jest weryfikacja i powoływane są nowe kadry.

  • OjciecMarek profesor
    @Mitchu @Mitchu

    Z kadry Niemiec na pewno zostanie albo Wank, albo Siegel, albo obaj - jeden i drugi mają niewielką stratę do Wolnego, najprawdopodobniej któryś z nich Polaka wyprzedzi. Jest jeszcze Aschenwald, ale po ostatnich tyradach Kuttina nie zdziwię się, jeśli dostanie on powołanie na PŚ.

  • greg57 stały bywalec
    @greg57 @bardzostarysceptyk

    Zapomniałeś o Klingenthal.

  • Ravv doświadczony
    @greg57 @bardzostarysceptyk

    Dzisiaj też był drugi.

  • Janeman profesor
    @dervish @dervish

    Co rozumiesz poprzez "mowa kadra A" ?
    Bo wymiana raptem jednego zawodnika , którego trener i tak nie traktował jak "swojego" (Miętus właściwie poza 3 miesiacami wiosennych przygotowań przebywał z kadrą B) to raczej kosmetyka niż "nowa kadra".
    Bo jeśli chodzi o to, że kadra po prostu co roku jest na nowo powoływana , to chyba zbyt mało doniosłe wydarzenie, by je tak podkreślać.
    A może uważasz, że nastąpią głebokie zmiany - inny trener, lub odmłodzenie kadry ?

  • Toyminator profesor
    -

    Jeśli związkowi zależy na 7 miejscu(a pewnie nie ) to Wolny powinien polecieć na PK. W sumie po co na jeden konkurs ma lecieć do Lahti? A tak zdobędzie 7 miejsce. Złapie jeszcze większe czucie, i będzie skakał już do końca w Raw air.

  • dejw profesor

    Poza Lindvikiem najmocniejsi juniorzy sezonu jednak w odwrocie - Schmidowi w czterech konkursach wystarczyło pary na jeden skok, Pilch zaczął być bardzo nierówny i oddaje coraz więcej zupełnie nieudanych, a w najlepszym razie bardzo przeciętnych skoków, Leitner i Pavlovcic zebrali dwa zera. Do góry poszedł Wąsek, ale skoki na max 10kę CoC to może być poziom co najwyżej na przejście kwali.
    Sytuacja Wolnego w periodzie wyglądałaby zdecydowanie lepiej, gdyby udało mu się obronić prowadzenia w Broterode, miałby wtedy 75 pkt więcej i taki zapas mógłby nawet wystarczyć. Co by tu nie mówić, Wolny jest pewniakiem nr 1 na powrót do PŚ, a całkiem możliwe że na Lahti wrócą jeszcze inni.

    To co zaczęli odwalać Słoweńcy to aż nie uwierzenia, żeby aż czwórka z ich naprawdę mocnego składu przepadła w I serii, to jest dramat. Tepes w tym sezonie jest już nie do uratowania, Jelarowi dłuższa przerwa bardzo zaszkodziła, Pavlovcic już trzeci kolejny raz nie punktuje, Kranjec wyjąwszy Sapporo ledwo, ledwo ciuła punkciki, w max II dziesiątce. Na Renę już chyba nie mają wyboru i muszą przerzucić tam Mogela i pewnie też mocnego w Villach Pograjca.

  • Mitchu początkujący
    Limit 7

    Ciekawe jak zachowają się pozostali trenerzy. Pamiętajmy, że w pozostałych reprezentacjach też będzie trzeba ściągnąć zawodników z COC na PŚ. Dlatego może się okazać, że Wolny mimo braku kolejnych startów wywalczy limit.

  • bardzostarysceptyk profesor
    @greg57 @greg57

    Bardzo ładnie, tylko, że Wolny 2 razy na drugim miejscu (w Iron Mountain i Brotterode) a nie 3.

  • dervish profesor
    Czy walczyć o 7 miejscowkę w PŚ na przyszły period?

    Pan Sztefan zadecyduje po rozpatrzeniu wszystkich za i przeciw. Mnie o to głowa nie boli.
    Trzeba też patrzeć na to czy bedzie komu walczyć o jak sie wydaje dużo ważniejsza miejscówkę na pierwszy period lata czyli na LGP w którym będzie miała okazje występować nowa kadra A.

  • kkkk doświadczony
    Limity

    Niestety u nas w PŚ nie ma kto skakać. Najbardziej przydały by się: Norwegii (5 z IO + Lindvik i Granerud), Słowenii (sporo skoczków na równym poziomie) i Niemcom (5 z IO + 4 walczących o 2 miejsca: Siegel, Wank, Paschke i Schmid). Austriacy mają teraz zawirowania więc to dodatkowe miejsce im się nie przyda.
    Mój skład na Lahti:
    *Stoch
    *Kubacki
    *Hula
    *Kot
    *Żyła
    *Wolny
    I na Renę:
    *Pilch
    *Wąsek
    *Murańka
    *Zniszczoł
    *Czyż

  • dervish profesor
    @pawelf1 @pawelf1

    Dlaczego w przeszlości Wolny korzystał z miejsc wywalczonych przez innych?

  • konrad95 doświadczony

    Dobry konkurs w wykonaniu Polaków. Zdobyliśmy 130 punktów.
    Wielkie brawa dla Wolnego. Drugie miejsce w silnie obsadzonym PK to dobry wynik, zresztą to już norma dla niego. W sześciu startach cztery razy na podium i pokonywał zawodników dość regularnie punktujących w tym sezonie (Granerud, Schmid, Poppinger) oraz wszystkich skaczących regularnie w PK poza Lindvikiem, który ma formę na TOP 10 PŚ, skoro leje regularnie punktujących w PŚ zawodników.
    Wąsek bardzo dobry konkurs, fajnie byłoby go zobaczyć jeszcze w tym sezonie w PŚ, ale stanie się to tylko w przypadku wywalczenia limitu przez Wolnego, który musi odpuścić PŚ w Lahti, żeby utrzymać miejsce w trójce periodu. Jeżeli Wolny pojedzie do Reny to wywalczy limit. Od Wanka, Siegela i Aschenwalda jest obecnie lepszy.
    Pilch widać, że skacze znacznie słabiej,ale czego wy od niego oczekiwaliście ?
    To jest jego pierwszy sezon z punktami PK i od razu wygrywał konkursy, stawał na podium i wywalczył podwyższenie limitu. Z każdych zdobytych punktów w PK przez Pilcha należy się cieszyć.
    Murańka i Kantyka kiepsko. Kantyka powinien wreszcie odpocząć i wrócić na PK w Zakopanem.
    A Murańka pewnie chciałby, żeby ten sezon się już skończył, po takim dobrym lecie( chyba najlepsze w karierze) pewnie spodziewał się dużych lepszych wyników.

  • Damian_1624 początkujący
    Lahti

    Skład na lahti: Stoch, Qbacki, Hula, Kot, Żyła plus Wolny i Pilch

  • pawelf1 profesor
    Dlaczego Wolny ma robić ......

    miejsca zawodnikom za słabym by sobie sami mogli te miejsce zapewnić ? I to kosztem startu w PŚ .
    Nie rozumiem.
    Wolny korzystając z wolnego i tak zrobił dużo . Zapewnił na cały rok dodatkowe miejsce w PK umacniając swoją pozycję w CRL . pokazując przy okazji innym Polakom ile brakuje im do najsłabszego członka kadry A . A to powinno dać im do myślenia. Zwłaszcza "talentowi" Murańce......

  • OjciecMarek profesor
    @skokowy123 @Skokowy123

    Walczyć o limit na period, w którym są trzy konkursy indywidualne na mamutach: a jedynym zawodnikiem w niezłej formie jest skoczek, który nie może na nich startować, gdyż nie ma punktów PŚ - czyli Wąsek. Trzeba by mieć nadzieję, że zgarnie jakieś punkty w pierwszej lidze w Oslo, Lillehammer czy Trondheim, a obecna dyspozycja pozwoliłaby na to jedynie przy jakimś sporym szczęściu. I po to Horngacher ma wycofywać Wolnego z PŚ?

  • Komarenko bywalec
    @King @cavalierjan19

    Racja z Kulm. Wtedy to 213 metrów było lepsze od rekordu Huli i Kubackiego i od tamtego czasu Zniszczoł nie miał możliwości poprawienia tej życiowki;)

  • greg57 stały bywalec
    PN konkursu PK Klingenthal 2

    1.NOR (1,4,20,24,25)................................- 174 pkt (5 z)
    2.AUT (6,7,8,11,13,18)..............................- 165 pkt (6 z)
    3.POL (2,10,16,22)....................................- 130 pkt (4 z)
    4.GER (5,9,11,15,23,30)............................- 123 pkt (6 z)
    5.SLO (3,17,19)...........................................-- 86 pkt (3 z)
    6.SUI (14,21)...............................................-- 28 pkt (2 z)
    7.CZE (27,28)...............................................--- 7 pkt (2 z)
    8.ROS (26)....................................................--- 5 pkt (1 z)
    9.FIN (29).....................................................--- 2 pkt (1 z)

    Polskie podia PK 2017/18

    1.Pilch Tomasz....................- 2 - 1 - 0
    2.Wolny Jakub.....................- 0 - 3 - 1

    Razem..................................- 2 - 4 - 1

  • yyy profesor

    Ja uważam ze 7 miejsce jest nam bardzo potrzebne po to aby pokazywać kolejnym skoczkom czym są mamuty. A co jak np taki Wąsek okaże się jakim super talentem na lotach?

  • Stochoman doświadczony

    Jeśli Horngacher zdecyduje się częściej patrzeć na Kadrę B, to nie będzie źle.
    Doświadczenie Wolnego + drużyna Pilch, Wąsek + może Zniszczoł/Murańka/Kantyka powoduje, że jakiejś tam sukcesy mogą się jeszcze pojawić.
    No i co. Zobaczymy co z tym Evenementem będzie

  • yyy profesor

    Wolny i tak nie walczy o nic w PŚ. A startując w COC może nie tylko dać nam jeszcze jedno miejsce w PS, ale zwolnić też dwa dodatkowe miejsca dla pozostałych miernot na COC w Zakopanem. Bo po Lahti wrócił by do PŚ i zabrał z sobą kogoś z trójki PIlch, Wąsek, Zniszczoł.

  • skokowy123 profesor
    @skokowy123 @dejw

    Chodzi tylko o Renę a nie o reszte PK, jakbys umial czytac zr zrozumieniem to by bylo ok ;)()

  • Sigur17 doświadczony

    Pilch znowu 16. w drugim konkursie

  • dejw profesor
    @skokowy123 @Skokowy123

    Oj tam, lepiej seryjnie wygrywać seryjnie FC, niż jakieś tam marne podia w PK, czy zbierać jeszcze marniejsze punkciki w PŚ.

  • skokowy123 profesor
    Wolny do Reny

    Lepiej zeby powalczył o limity niz jechać do Lahti skoro i tak wystąpi tylko w Kwalach a po tem tylko 1 konkurs indywidualny więc moze niech zostanie w PK . Lepiej bić sie o podia w COC i o limit niz zajmować miejsca w 3 dziesiątce maks PŚ, bo chyba na tyle go stać

  • tlen doświadczony
    @mateo_1809 @mateo_1809

    Jeszez nie mamy. Period się chyba nie skończył.

  • Xander1 profesor

    Duże brawa dla Kuby i Pawła, którzy spisali się świetnie. Według mnie pora by Kuba wrócił do PŚ i potwierdził dobrą formę. Siódme miejsce nie jest nam do niczego potrzebne. Lepiej żeby taki Wąsek mocno punktował w PK i budował swoją pozycję w rankingu CRL.
    W ostatnim periodzie, będziemy miec prawdopodobnie siedem miejsc w PK i kimś porządnym trzeba te miejsca obsadzić. A biorąc pod uwagę krajówkę w Zakopane to nawet trzynaście miejsc.

    Tomek obniżył wyraźnie loty, ale to zrozumiałe. Nie da sie cały sezon skakać na tak wysokim poziomie.
    Klemens nadal mizernie, ale przynajmniej punktuje.
    Przemkowi przydałaby sie przerwa przed ostatnim periodem.

  • Adrian36 stały bywalec

    Czyli jednak 7 w Pucharze Świata? No bo teraz musiał się Wolny przybliżyć do wywalczenia limitu. Przynajmniej nie jest beznadziejnie a jest średnio.

  • skokowy123 profesor
    Do Reny

    Zniszczoł za Kantyke. Kantyka ostatnio w PK:
    Engelberg-31,20
    Titisee-7,8
    Bischo-34,DSQ
    Erzurum-11,13
    Sapporo-38,23
    Planica-32,19
    Iron M.-31,31
    Brotterode-34,23
    Klingen-28,37

    Ile oni go jeszcze zamierzają męczyć? Podróze do Turcji-Japonii-USA i on ma dobrze skakać? Dobrze skakał w Titisee i kadłubowym Erzurum, pózniej tragedia

  • cavalierjan19 profesor
    @King @Komarenko

    Zniszczoł ma życiówkę z Kulm. Nie robi ona z resztą większego wrażenia (213 metrów).

  • mateo_1809 bywalec
    Pomyłka

    Przepraszam jeszcze Rena

  • mateo_1809 bywalec
    Period

    No i mamy siedmiu skoczków w ostatniej części sezonu ^^

  • cavalierjan19 profesor

    Lindvik jest za dobry na PK, co tu dużo mówić.

  • Komarenko bywalec
    @King @King

    Ja dałbym Zniszczoła za to, że skakał bardzo równo i solidnie łapał kolejne punkty w PK (z przeblyskami kiedy zajmował miejsca w TOP 10). Zresztą ma świetny rekord życiowy, właśnie z Vikersund

  • pawelf1 profesor
    No i skończyli:)

    Brawa dla Wolnego za "pudło" i Wąska za "10" .

  • Ravv doświadczony

    Jeśli dobrze liczę, to Paweł musi zdobyć tylko trzy punkty w Renie, żeby wywalczyć siódme miejsce.

  • Ponurzyca weteran
    Gratulacje dla Mariusa

    Brawa dla Kuby.
    Podium jest podium i do tego progres...

  • Andreas_MistrzPolotu stały bywalec
    ...

    ale mimo wszystko Murańka robi tam jakieś postępy,bo wczoraj 26 dzisiaj jest 22 więc kroczek do przodu,może w nastepnych zawodach Murańka w top 20 PK?

  • skokowy123 profesor
    Nie zostawił im nadzieji

    Wielke zwyciestwo

  • skokowy123 profesor
    Minuty im zabrakło

    Zeby to skonczyc

  • skokowy123 profesor

    Wyczekiwanie jak Bartol-Stoch w Ga Pa. Nawet dłuzej no co tam jest

  • King profesor

    Skoro Horngacher ma zamiar bardziej współpracować z kadrą B i juniorami, to Wolny pewnie zostanie jeszcze w PK żeby wywalczyć limit. Na ten moment to Paweł Wąsek wydaje się być tym, który powinien startować w PŚ jeśli zostanie wywalczone miejsce. Na mamutach w sumie też mógłby startować, bo 18 lat już ma.

  • FanSN stały bywalec
    @Adrian36 @Adrian36

    Moim zdaniem sensowne jest oskakiwanie sie, jesli masz szanse prezentowac sie na poziomie czwartej dziesiatki PS. Teraz takiej formy nie ma, a mordercza walka o Q moze zrobic wiecej zlego niz dobrego.

  • Komarenko bywalec
    Wiatr

    Ale by było gdyby wiało za mocno, żeby Lidvika puścić i odwołana 2 seria...

  • skokowy123 profesor
    Wąsek

    Gdybysmy dostali cudem limit to fajnis by było go wysłać do Oslo, albo Wolny na PK do Reny zawalczyc o limit a Wąsek do Lahti

  • Ponurzyca weteran

    Nie ma Aryjczyka na podium to trzeba anulować II serię.
    Proste.

  • Somos początkujący
    @skokowy123 @Skokowy123

    Mam informacje że za mocno wieje

  • skokowy123 profesor
    @Ponurzyca @Ponurzyca

    Gdyby odwołali dla tego ze tylko jeden z 30 nie skoczył to był by skandal

  • Somos początkujący
    Wysłannik TVP

    Lindvik czeka ponieważ za mocno wieje.

  • skokowy123 profesor
    Co jest

    Lindvik do Korei leci az? Trzeba mu powiedziec ze Igrzyska sie skończyły

  • Ponurzyca weteran

    Może druga seria odwołana???

  • Adrian36 stały bywalec

    A tu Lindvik spada na bule i dzieje się hehe (marzenia)
    @FanSN
    Po doświadczenie dla juniora, Pilch czy Wąsek zeby oskakali się w Pucharze Świata

  • greg57 stały bywalec
    @Andreas_MistrzPolotu @Andreas_MistrzPolotu

    Za mocno wieje.

  • Ponurzyca weteran
    @Adrian36 @Adrian36

    Nasz ,,sztab trenerski" ma głęboko w de... limity, szanse na podium, etc.
    Uwierzę, jak zobaczę...

  • cavalierjan19 profesor
    @Andreas_MistrzPolotu @Andreas_MistrzPolotu

    Podejrzewam, że nie wszedł jeszcze na belkę. Pewnie jakieś problemy z wiatrem.

  • FanSN stały bywalec
    @Adrian36 @Adrian36

    Tylko pytanie po co nam limit skoro reszta skacze na max druga dziesiatke PK, ale Pilch zlapal wyrazna zadyszke.

  • Andreas_MistrzPolotu stały bywalec
    ...

    czemu linvdvik nie skacze?cos sie zacieło ?

  • Adrian36 stały bywalec

    no to powinien jednak jeszcze może powalczyć o ten limit? Nie jechać do Lahti tylko na kolejne zawody w Pucharze?

  • Adrian36 stały bywalec

    No podium będzie hehe

  • cavalierjan19 profesor

    Kuba na podium! Bardzo dobry konkurs w naszym wykonaniu.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Ponurzyca @Ponurzyca

    Ale podium jest

  • Ponurzyca weteran

    Czy Wolny oddał ,,skok życia" Raczej nie...
    Ale brawa dla Kuby

  • Adrian36 stały bywalec

    Ja powiem więcej Wąsek powinien jechać na PŚ! Zbierać doświadczenie

  • Adrian36 stały bywalec

    Murańka od lat u nas gadanina jaki to talent itp.. a tu raptem sukcesy podobne do Gregora ze Szwajcarii o którym tak się nie mówi że taki talent.

  • kibicsportu profesor
    -

    Ja wam przypomnę, że Pilch ma 17 lat dopiero. To jest jego pierwszy dobry sezon w karierze. Myślicie, że łatwo jest wytrzymać sezon na takim dobrym poziomie juniora ? Pewnie doszło zmęczenie, ale czuje, ze Pilch może w przyszłości być naprawdę dobrym skoczkiem. Wąsek tez coraz lepiej skacze.

  • Ponurzyca weteran
    Brawo Paweł Wąsek

    Bardzo dobra prędkość na progu, trochę niskie noty od Aryjskiego jury ale jest dobrze.

  • Somos początkujący
    Wysłannik TVP

    Paweł skacze dzisiaj równo i dobrze.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Wąsek brawa za konkurs

    Czyżby przełamanie krzyzysu?

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    I znowu juniorzy lepsi niż B-kadra

    Dlaczego zawsze Maciusiak musi ratować d... trenerom kadry wyżej?

  • Sigur17 doświadczony

    Pilch bez formy pokonał Dezmana ;)

  • Adrian36 stały bywalec
    @Adrian36 @Ravv

    I jakie to ma znaczenie bo nie rozumiem?
    Co ja nie widzę co się dzieje.. widze dużo bo się na skokach narciarskich znam, gdzie napisałem że Pilch nie ma talentu? Ja pisałem że są przesadzone opinie o wielkich talentach, że od razu mistrzowie itp, mnie o to chodziło w mojej poniższej wypowiedzi słusznej

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Adrian36 @Adrian36

    Nie ma trenerów, nie ma talentów - proste.

  • skokowy123 profesor
    Sokolenko

    Pokonał wycieczkowców- czyli i tak tych dwóch co zawsze ostatni na PK

  • Baciar stały bywalec
    LOYTAINEN Niko

    Brawo dla Fina za pierwsze w karierze punkty w Pucharze Kontynentalnym ...

  • Ravv doświadczony
    @Adrian36 @Adrian36

    No pewnie. 17-latek wygrywający kilka konkursów PK, a w kilku kolejnych staje na podium, nie ma talentu! Czy Ty siebie czytasz?

  • Adrian36 stały bywalec

    I po limicie, niestety... jest źle..
    No chyba że Wolny odda skok życia w drugiej serii, na Pilcha nie ma już usprawiedliwienia, dostał ten wymarzony wiatr pod narty i nie wykorzystał warunków. Widać słusznie wczoraj myślałem i prawiłem że forma mu uleciała. Tutaj na wiatr już się nie da zgonić. Reszta na swoim poziomie czyli przeciętnym. U nas może rzeczywiście to gadanie o talentach jest przesadzone.. Talentem to jest Lindvik. U nas co który pokaże że skoczyć umie to od razu zaraz największy na świecie talent.. Zniszczoł (ogromny talent) o Murance nie ma co pisać nawet. Gdzie oni są? Skaczą od lat na przeciętnym poziomie, może to nie są takie talenty jak o nich się pisze? Koty to oczywiście największe talenty na ziemi, były nim bracia Kowale i jak skonczyły wiadomo, nawet o Skrobotach była taka opinia, a wiemy że skoczkowie z nich byli koszmarni.. u nas to komu uda się skok na ruski rok to zaraz wielki talent..

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Lindvik skacze na TOP10 PŚ :D

    Ale Wolny TOP20-15 przynajmniej.
    Horngacher do dzieła, zostań w Polsce i wykreuj kolejnego mistrza. (J. Wolny)

  • Ravv doświadczony

    No i fajnie, że Löytäinen z punktami.

  • pawelf1 profesor
    Nie najgorzej ...

    Lindvik w innej lidze :) Wolny całkiem nieźle , szkoda lądowania bo z lepszymi notami byłby 3 . Podejrzewam że ciągnął skok kosztem lądowania . Niska belka i wiatr w plecy , trochę pecha miał.

  • Ravv doświadczony

    Kuba bardzo dobrze - miał dodane łącznie koło dwunastu punktów. Paweł też, tylko szkoda fatalnego lądowania. Klemens pozytywnie, natomiast Tomek i Przemek słabiutko. Chyba jednak faktycznie jest obniżka formy u pierwszego z nich, ale zrobił już tyle, że więcej nie musi.

  • Pavel profesor

    Lindvik wyrasta ponad całą stawkę PK i widoczne jest jak na dłoni, że to nie jego liga. Na szczęście wraca PŚ z RawAir i Norweg będzie mógł zacząć walczyć na trochę wyższym poziomie. Ciekawe czy na loty go zabiorą, ale patrząc na jego wiek i klasę myślę, że nie powinno być z tym problemu.

    Nasi całkiem przyzwoicie, ale na 7 miejsce w PŚ raczej już bez szans w sumie może to i lepiej bo 7 i tak nie mamy.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl