PK w Zakopanem: Fettner wygrywa, Wąsek dziesiąty

  • 2018-03-10 14:14

Manuel Fettner został zwycięzcą sobotniego konkursu Pucharu Kontynentalnego w Zakopanem (HS134). Reprezentant Austrii triumfował po skokach na odległość 134 m i 138,5 m. Dziesiąte miejsce zajął Paweł Wąsek. W finałowej serii wystąpiło czterech Polaków.

W pierwszej serii konkursowej najlepszy okazał się Manuel Fettner. Reprezentant Austrii w niekorzystnych warunkach wietrznych wylądował na 134 metrze i na półmetku rywalizacji wyprzedzał o 0,9 punktu Słoweńca Bora Pavlovcica (137 m). Trzecie miejsce zajmował Kazach Siergiej Tkaczenko (138,5 m), a tuż za nim plasowali się Pius Paschke (138 m), Ulrich Wohlgenannt (135 m) i Felix Hoffmann (134,5 m).

W pierwszej dziesiątce sklasyfikowani byli również Manuel Poppinger (136,5 m), Tomaz Naglic (132 m) i Stefan Huber (133 m) oraz Phillip Raimund (133 m).

Do finałowej serii awansowało czterech Polaków. Trzynaste miejsce zajmował Paweł Wąsek (129 m), piętnasty był Bartosz Czyż (127,5 m), osiemnasty Tomasz Pilch (127,5 m), natomiast dwudziesty szósty - Aleksander Zniszczoł (126 m).

Blisko awansu był Klemens Murańka, który ostatecznie z wynikiem 123,5 m zajął trzydziestą drugą lokatę. Pozostali Biało-Czerwoni zajęli odległe pozycje.

Zdyskwalifikowanych zostało trzech zawodników, w tym Karol Niemczyk. Na starcie nie pojawił się Krzysztof Biegun.

Pierwszą serię rozegrano w całości z 19. belki startowej.

W finale Manuel Fettner przypieczętował swoje zwycięstwo lotem na odległość 138,5 m. Austriak okazał się lepszy o 3,4 pkt. od Bora Pavlovcica (135,5 m). Na najniższym stopniu podium stanął Ulrich Wohlgenannt (137 m), który okazał się lepszy od Tomaza Naglica (139,5 m) i Felixa Hoffmanna (137,5 m).

Szóste miejsce zajął Stefan Huber (138 m), siódmy był Manuel Poppinger (137 m), ósmy Pius Paschke (132,5 m), natomiast dziewiąty - Siergiej Tkaczenko (132,5 m). Najlepszy z Polaków, Paweł Wąsek po próbie na 133 metr awansował na dziesiątą lokatę.

Bartosz Czyż z wynikiem 122 m ostatecznie był dwudziesty trzeci. Dwie lokaty niżej uplasował się Tomasz Pilch (121,5 m), zaś Aleksander Zniszczoł (110,5 m) zamknął trzecią dziesiątkę zawodów.

Finałową rundę przeprowadzono z 20. platformy.

W klasyfikacji generalnej Pucharu Kontynentalnego przodują nieobecni w Zakopanem - Marius Lindvik (1102 pkt.), Andreas Wank (1040 pkt.) oraz David Siegel (968 pkt.). Tomasz Pilch (548 pkt.) spadł na siódmą pozycję.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Kontynentalnego >>
Zobacz aktualny ranking CRL >>
Zobacz aktualną klasyfikację 7. periodu Pucharu Kontynentalnego >>

Na niedzielę zaplanowano drugi konkurs na Wielkiej Krokwi. Seria próbna rozpocznie się o 9:00, a start zawodów wyznaczono na 10:30.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

Lista startowa PK w Zakopanem (HS140); 11.03.2018
NrZawodnikKrajRocznik
1 BIEGUN Krzysztof POL 1994
2 BIELA Stanislaw POL 1994
3 NIEMCZYK Karol POL 2001
4 JUROSZEK Kacper POL 2001
5 MIETUS Krzysztof POL 1991
6 STEKALA Andrzej POL 1995
7 JACOBSEN Espen NOR 1998
8 VASKUL Andrii UKR 1999
9 LAUCHLAN Nigel CAN 1996
10 KARPENKO Nikolay KAZ 1981
11 DI LENARDO Zeno ITA 1995
12 KAELIN Pascal SUI 1993
13 KALINICHENKO Vitaliy UKR 1993
14 MARUSIAK Yevhen UKR 2000
15 BROWN A J USA 1995
16 MALTSEV Kevin EST 2000
17 KOTIK Kiril RUS 1998
18 RHOADS William USA 1995
19 NOUSIAINEN Eetu FIN 1997
20 MARKENG Thomas Aasen NOR 2000
21 MATTOON Nicholas USA 1995
22 HEIKKINEN Kalle FIN 1999
23 VARESCO Daniele ITA 1995
24 PAPPEL Taavi EST 1999
25 WEIGEL Cedrik GER 1998
26 BAZHENOV Aleksandr RUS 1995
27 OEDEGAARD Jesper NOR 1998
28 LOYTAINEN Niko FIN 1998
29 CZYZ Bartosz POL 1999
30 VILLUMSTAD Fredrik NOR 1999
31 WESTERHEIM Oscar P NOR 1996
32 TROFIMOV Roman Sergeevich RUS 1989
33 CECON Federico ITA 1994
34 JUSTIN Rok SLO 1993
35 BJERKEENGEN Fredrik NOR 1988
36 TKACHENKO Sergey KAZ 1999
37 RAIMUND Philipp GER 2000
38 LEJA Krzysztof POL 1996
39 BRASME Paul FRA 1997
40 SEIDL Fabian GER 1997
41 SOUKUP Matthew CAN 1997
42 HLAVA Lukas CZE 1984
43 FETTNER Manuel AUT 1985
44 MURANKA Klemens POL 1994
45 SAKALA Filip CZE 1996
46 EGLOFF Luca SUI 1995
47 SCHIFFNER Markus AUT 1992
48 POGRAJC Andraz SLO 1991
49 TOLLINGER Elias AUT 1995
50 WASEK Pawel POL 1999
51 KANTYKA Przemyslaw POL 1996
52 ZUPANCIC Miran SLO 1989
53 BAER Moritz GER 1997
54 HOFFMANN Felix GER 1997
55 POLASEK Viktor CZE 1997
56 ZNISZCZOL Aleksander POL 1994
57 HAMANN Martin GER 1997
58 PASCHKE Pius GER 1990
59 POPPINGER Manuel AUT 1989
60 HUBER Stefan AUT 1994
61 ALTENBURGER Florian AUT 1993
62 KRANJEC Robert SLO 1981
63 WOHLGENANNT Ulrich AUT 1994
64 PAVLOVCIC Bor SLO 1998
65 NAGLIC Tomaz SLO 1989
66 PILCH Tomasz POL 2000

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (16742) komentarze: (156)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Bongiorno doświadczony
    Dziwne....

    Gdy Maciusiak był trenerem kadry B to ta lała kadrę A Kruczka. Teraz Maciusiak jest trenerem kadry juniorów i ta leje kadrę B Żidka. Wnioski nasuwają się same.

  • Milano1996 początkujący
    Loty

    youtube.com/watch?v=Roe69a1nlnQ



    Nowość pt. Loty, loty



  • anonim
    Boże

    Kazach lepszy niż Polak i to na własnej skoczni,nie chcę tego mówić,ale nasze zaplecze nie jest słabe,jest fatalne jak Kucharczyk.

  • Shoutaro doświadczony

    Ładny wynik Kazacha!

    Nousiainen - od punktów PŚ do 45 miejsca w PK... Kiedy myślisz, że fińskie skoki niżej upaść nie mogły - one wciąż zakakują.

  • Malopolska doświadczony

    Nie licząc Wąska, beznadziejny start Polaków. Wstyd! Nawet Kazach Tkaczenko wyżej od wszystkich naszych skoczków. Jeszcze niedawno PIlch prezentował się bardzo dobrze, a teraz jest tłem samego siebie. Zaplecze kadry A nie istnieje. Zidka wywalić od razu!

  • kkkk doświadczony


    Fettner pięknie pogodził wszystkich. Wohlgenannt cały czas mocny, może za szybko mu podziękowano w PŚ. Stefan Huber od pewnego czasu skacze bardzo dobrze. Poppinger raczej już nie dostanie szansy w PŚ, a szkoda, bowiem forma niezła. Altenburger już na stałe sprzeciętniał. Tollinger spokojne punkty. Schiffner jednak mocny zjazd.

    Polasek dobrze, jest chyba najlepiej w sezonie. Hlava ciuła punkty. Sakala już zupełnie beznadziejnie. Mogą żałować, że nie wzięli teamu na rower, bo nawet w 8 by się znaleźli.

    Zaskakująco dobry występ Maltseva. Pappel na swoim poziomie.

    Löytäinen złapał niezłą formę ostatnio. Szkoda, że nie dostał szansy w Lahti. Nousiainen słabiutko. Heikkinen ogromny zjazd w stosunku do lata.

    Brasme w dalszym ciągu bardzo nierówny, co punktów nie dało.

    Soukup świetny wynik, złapał niezłą dyspozycję. Nigel to szkoda gadać.

    Tkaczenko rozwalił system. Pokonał całe polskie zaplecze, na polskiej skoczni. Karpienko to już chyba tylko hobbystycznie skacze, bo poziom równy Lauchlanowi.

    Hoffmann bardzo równy. Czyżby znowu pod koniec sezonu najwyższa forma. Stabilnie Paschke. Wyraźnie rozkręca się Raimund. Baer bardzo chimeryczny. Bardzo ładny powrót Seidla. Hamann kompletnie zawiódł. Weigel trochę za dużo ostatnio szans dostał.

    Bjerkeengen mocny, ale na krajówkę norweską to jednak za mało. ?deg?rd nieźle. Villumstad ostatnio równy, Westerheim stabilnie. Markeng wyskakał się na treningach. Jacobsen słabo.

    Bażenow za każdym razem, kiedy startuje w PK ten sam poziom, tutaj znowu trochę do punktów jednak zabrakło. Szkoda dsq Kotika. Trofimow zawiódł.

    Pavlovcic zaskakująco mocny i regularny, to samo Naglic. Słoweńcy to jednak lubią podnosić się w krytycznym sytuacjach. Justin wreszcie na jakimś poziomie. Kranjec regularny w swojej przeciętności. Pograjc w tym sezonie wyżej nie wyjdzie chyba już, ale w miarę regularnie. Zupancic zupełnie pogubiony.

    Rhoads słabiutko, szczyt formy w Tagile już za nim. Brown w trakcie sezonu nic nie zrobił, cóż może już nie walczy, żeby nie być ostatnim. To samo Mattoon.

    Dobry występ Egloffa. Może jeszcze dostanie w tym roku szanse w PŚ. Kaellin beznadziejnie.

    Nieźle, jak na siebie Marusiak. Szkoda dsq Waskuła. Kaliniczenko słabo.

    Federico Cecon rozwalił system. Każdy skok na TOP20. Brawo! Varesco słabiuteńko, a Di Lenardo fatalnie.



    [Moderowany (21223) / 2018-03-10 17:21:05]

  • Sigur17 doświadczony

    Limity:
    1. Austria (Fettner)
    2. Słowenia (Pavlovcic)
    3. Niemcy (Felix Hoffmann)

    4. Kazachstan (Siergiej Tkaczenko)

    Kto by się tego spodziewał przed zawodami? ;)

  • mateusz3951 weteran

    Poza przyzwoitym występem Wąska i mocno przeciętnymi Pilcha i Czyża, reszta zawodników spisała się wręcz dramatycznie. Występy Murańki, Zniszczoła, Stękały czy Miętusa ciężko jakkolwiek skomentować.

  • sheef profesor
    Okiem Kibica - Polacy w Zakopanem 1 (PK)

    Może to głupio zabrzmi ale na tę chwilę należy cieszyć się z tego co jest (choć otwarcie przyznam, że ciężko jest cieszyć się z takich wyników naszego zaplecza). Na plus po raz kolejny juniorzy - Paweł, Bartek i Tomek, który mimo iż nie ma już tak żądlącego uderzenia jak na początku sezonu to potrafi jeszcze coś wycisnąć. Na temat Murańków, Miętusów czy innych Biegunów za bardzo nie ma się co rozpisywać.

  • Enghien początkujący
    @yyy @yyy

    Obecna rola Kruczka polega raczej na szlifowaniu Insama. Poza sukcesami w MŚJ z zeszłego sezonu, w obecnym jego forma na dwóch najważniejszych imprezach sezonu była w porządku. Był w trzydziestce na MŚwL i w jednym z konkursów olimpijskich. Gdy porównamy formę Polaska, ubiegłorocznego złotego medalisty i Insama widać który z nich jest lepiej prowadzony.

    Odnośnie Marciusiaka, to wydaje się, że błędem byłoby zostawianie go na kolejny sezon w kadrze juniorskiej. Na pewno sam ma jakieś ambicje i balansowanie pomiędzy kadra B i C nie pomoże mu sie wypromować.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    138,5 metra Tkaczenki

    To jego rekord życiowy.
    Kadra B powinna w całości odpuścić COC i zacząć natychmiast trenować pod wodzą nowego trenera. Nie ma na co czekać. O limity i tak będą juniorzy walczyć.

  • yyy profesor
    @yyy @dervish

    Ale czy to ze ten zjazd tak wygląda przeszkadza w dobrym kierowaniu narciarstwem? A w takiej siatkówce jest inaczej? Tam związek to też totalny kabaret. Tylko przez lata nic nie wychodziło na światło dzienne dzięki Przesmyckiemu, teraz pewnie jak odejdzie Tajner też się rozpocznie kabaret w narciarstwie. A przecież i tak nie przeszkadza to w osiąganiu sukcesów. Bodajże Polska kadra do lat 21 nie przegrała meczu od 3 lat, są mistrzami świata, europy, uniwersjady i bug wie czego jeszcze. 3 Polskie kluby w top 16 LM, brakuje chyba tylko motywacji w pierwszej kadrze co poniektórym.

  • dzika_swinia weteran
    @yyy @yyy

    Zapomniałeś, że przez CoC mozna powiększyć limit w PŚ, a przez Lotos nie. Ale pomysł dobry tylko lepiej zrobić to zamiast FIS Cupu.

  • yyy profesor

    Większy pożytek był by gdyby zamiast wysyłać kadrę na COC rozszerzy zawody Lotos Capu, tak aby startowało tam z 50 seniorów, skoczków mających ponad 18 lat. Do tego jeżeli jest wydawana na skoczków startujących w COC kasa, to przeznaczyć ja na nagrody dla top 15 w Lotosie wśród seniorów. Gdyby to był około o 3 tysiące na rękę dla piętnastego skoczka, to cała 15 mogła by żyć z skoków. Nie chciała by tego telewizja, to puszczać takie zawody w internecie. Sami byśmy to rozpromowali. Najsłabszy w PŚ spadali by do lotosu a najlepsi z lotosu wskakiwali by do PŚ. Kluby by się rozwijały bo mieli by o co walczyć itd

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Brak słów

    Radek Żidek będzie wywieziony na taczce do czech. Kupię mu drewnianą taczkę, jak drewniane są jego umiejętności trenerskie.

  • zimowy_komentator profesor
    @zimowy_komentator @Oreo

    Niby tak, ale żeby chociaż kadra na PŚ do 100 metrów doskakiwała... Przecież ich skoki to porażka kompletna, beznadzieja totalna. jedynie Marat przy huraganie jest w stanie coś zdziałać i dolecieć na 115 metr i ewentualne się zakwalifikować. Reszta to buloklepy doskonałe.

  • dervish profesor
    @yyy @yyy

    Cały ten zjazd to jedna wielka rodzina, a może dwie rodziny: mniejsza i większa. Kazdy kazdemu cos tam zawdzięcza i każdy ma jakieś długi wobec drugiego. Większa rodzina zawsze wygrywa. ;)

  • Oreo profesor
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Lepsze 9 miejsce w PK niż 47 w PŚ ;)

  • Regulator1 stały bywalec
    Juniorzy ok

    Dobrze, że mamy dobrych juniorów. Szkoda praktycznie zmarnowanej drużyny mś juniorów tzn. Bieguna, Murańkę, Zniszczoła, obecnie jedynie Wolny ma w miarę dobry sezon. Z drugiej strony skoki to trochę dziwny sport, Małysz przed eksplozją formy w 2000 r. miał bardzo słabe 2 sezony i myślał o zakończeniu kariery. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest zmiana trenera i chyba najlepiej na Maciusiaka, szkoli obecnie 3 naszych najlepszych skoczków z tego konkursu i trenował też innych z kadry B.

  • yyy profesor
    @yyy @dervish

    Ja nie chce żeby to się odbywało pod szyldem rewolucji, bo to nie jest konieczne, ale sami delegaci nie są tylko za skokami. Będą tam też osoby które marzą o rozwoju innych dyscyplin, a wiedząc ze z swojego grona nie wybiorą nikogo kto coś może zrobić dobrego, mogą wspólnie sięgnąć po kandydata niezależnego.

  • CristianoRonaldoFan początkujący
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Dlatego, że FIS zatrudnia kazachskich skoczków do uklepywania śniegu na buli podczas zawodów. Rola takiego Sokolenki jest nie do przecenienia.

  • yyy profesor

    Szkoda że tak naprawdę żadne media z skijumping.pl nie drąży tematu Murańki i Zniszczoła. Ja bym chciał tutaj co najmniej raz w miesiącu wywiady z nimi i ich opiniami. W innych mediach o tym co się dzieje w kadrze B też jest cicho. Nie wiem z czego wynika ich 3 letnia już zapaść. Tak naprawdę 4 lata temu wydawało się że już lada chwila nadejdzie era obu wyżej wspomnianych panów. Tymczasem tak jakby obaj zamienili się z Hulą. Stefan dołączył do światowej czołówki, a Ci dwaj do średniaków w COC. Chciałbym wiedzieć czy tam sie dzieje cos złego, czy to ich niesportowe zachowanie, brak ambicji, albo porostu ich fizjologii się zmieniał tak, ze do obecnego stylu skakania i sprzętu jaki jest w skokach nie pasują?

    Bo z całym szacunkiem dla Wąska, Wolnego czy do Pilcha. Oni nie maja nawet w połowie tyle talentu co Olek i Klemens

  • zimowy_komentator profesor
    Tkaczenko Siergiej

    Najdłuższy skok I serii konkursu. Nie wytrzymam... Uszczypnijcie mnie. Poleciał na 138,5 metra.

  • zimowy_komentator profesor
    Wytłumaczcie mi

    Czemu totalne buloklepy kazachskie występują w PŚ a rokujący błyszczący formą Tkaczenko ciągle gdzieś na zesłaniu ?

  • dervish profesor
    @yyy @yyy

    Przede wszystkim Prezesa wybiera środowisko czyli walny zjazd delegatów PZN, więc nie łudź się, że wybiorą kogoś spoza swojego grona.

  • Oreo profesor

    Zwróćmy uwagę jak wielu naszych przegrało nie tylko z Tkaczenką (oby były z niego ludzie i oby nie miał wypadku), ale także z Soukupem (21 miejsce!) i... "olimpijczykiem" Maltsevem (32). O tym że 5 naszych przegrywa z Ukraińcem Marusiakiem, do tego 4 ze znakomitym AJ Brownem to już właściwie żal wspominać.
    Przynajmniej nie przegrali z Zenkiem i Nigelem....

  • dervish profesor
    @Mc15011 @Mc15011

    Pewnie wtedy gdy zdecydują się na to ich właściciele.

  • yyy profesor

    A jest jakaś informacja o rozstaniu Kruczka z Włochami? Wątpię aby oni mieli oczekiwali od Kruczka żeby zrobić z ich kadry potęgę w skokach.

  • Enghien początkujący
    Kruczek

    Uważam, że gdyby zdecydował się objąć kadrę kobiet to sam by się zdegradował. To już chyba więcej osób interesuje sie PK mężczyzn niż PŚ kobiet. To nie jest wcale zły trener, być może po rozstaniu z Włochami dostałby szansę trenować Finlandię czy Czechy?

    Dzisiejszy PK nie nadaje sie w zasadzie do komentowania, jedynie juniorzy, a zwłaszcza Wąsek ratują honor.

  • yyy profesor

    Czy prezesem PZN musi być ktoś z środowiska? Moim zdaniem powinien być to ktoś młody kompletnie spoza osób zajmujących się bezpośrednio narciarstwem. Wykształcony i kreatywny koleś, być może obecnie tylko kibic i laik. A to i tak za pewnie jakieś 10 lat, chyba że ktoś zdoła jakimś cudem totalnie skompromitować Tajnera, w co niewierze.

  • Oreo profesor

    Moglibyście się chociaż dowiedzieć czemu Biegun nie wystartował.

    A Zenek i Nigel widzę w formie. Biedny Karpienko. On akurat powypadkowy, więc można zrozumieć, ale dwaj wcześniej wymienieni to nieloty z prawdziwego zdarzenia. Wiecie, że Zenek startuje już 10 lat na arenie międzynarodowej i nigdy nie zdobył punktów Pucharu Kontynentalnego? :D

  • yyy profesor
    @semion @semion

    Jaką formę miał Pilch przed TCS? Na kwalifikacje do 50? Nie rób sobie jaj

  • Mc15011 doświadczony
    @Mc15011 @dervish

    Jeżeli to jest prawda co mówisz to będzie oznaczać, że będą rządzić tylko skoki... kiedy doczekamy się przebudowy dwóch normalnych skoczni?

  • Brzozowy stały bywalec
    Das is unglaublich

    Jeżeli my przepier****** sobie całe złote pokolenie juniorów to będzie większe mistrzostwo niż olimpijskie Stocha.
    Jedynie Wolny rokuje na coś więcej.

  • dervish profesor
    @Mc15011 @Mc15011

    Najbliższą kadencję z pewnoscią będzie rządził Tajner bo nie ma godnego kontrkandydata i bronią go wyniki kadry A.
    A kto po Apollu czyli po następnych IO? To się zobaczy.

  • Mc15011 doświadczony
    @Mc15011 @dervish

    To kto może być prezesem pznu? Tajner nie, Kowalczyk nie, Kruczek też nie, a inne nazwiska mi nie przychodzą do głowy. Natomiast Małysz na prezesa się moim zdaniem nie nadaje. On musi być w środowisku skoczków tam na skoczni ale jako dyrekto,r a nie jako prezes.

  • dervish profesor
    @Mc15011

    Poza tym nie ma doświadczenia w zarządzaniu grupą ludzi.

  • dervish profesor
    @Mc15011 @Mc15011

    Ma skłonności do histerii czemu nieraz dawała wyraz no i podobna wada jak u Pana Dyrektora próbuje zalatwiać swoje sprawy za pośrednictwem mediów społecznosciowych, poza tym jest ze środowiska biegów co raczej nie wyszłoby na dobre skokom. A to skoki są flagową dyscypliną PZN i w ogóle polskich sportów zimowych.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Jak mówiłem, że 3 juniorów Maciusiaka zapunktuje

    To mnie wyśmieli.
    A tylko Zniszczoł trochę sytuację zmienił przez cały 1 punkt.
    Żidek totalna masakra.

  • dzika_swinia weteran
    Wyniki Polaków w PK w tym sezonie

    1. Klingenthal (2) 130
    2. Brotterode (2) 125
    3. Ruka (1) 118
    4. Erzurum (1) 111
    5. Whistler (1) 109
    6. Engelberg (2) 103
    7. Iron Mountain (1) 91
    8. Brotterode (1) 88
    9. Bischofshofen (1) 86
    10. Bischofshofen (2) 69
    11. Klingenthal (1) 68
    11. Titisee-Neustadt (1) 68
    13. Erzurum (2) 66
    14. Engelberg (1) 58
    15. Titisee-Neutadt (2) 53
    16. Ruka (2) 49
    17. Whistler (2) 48
    18. Iron Mountain (2) 44
    19. ZAKOPANE (1) 41
    20. Rena (2) 31
    21. Planica (1) 26
    22. Rena (1) 20
    23. Planica (2) 12
    24. Sapporo (3) 8
    25. Sapporo (1) 2
    26. Sapporo (2) 0

  • gyurcsops doświadczony

    Wąsek i Czyż na miarę swoich możliwości , reszta ekipy katastrofa .

  • psismaczek początkujący

    W Zakopanem wystartowało "aż" 11 zawodników z pierwszej 30 klasyfikacji generalnej COC...
    Kompromitacja nielotów to delikatne określenie.

  • Mc15011 doświadczony
    @Mc15011 @dervish

    Dlatego moim zdaniem idealnym kandydatem na to stanowisko jest... Kowalczyk. Ona jest z wykształcenia doktorem, po tym sezonie kończy karierę, a ona na pewno nie będzie w kaszę dmuchać z działaczami. Jest wielkim wrogiem Tajnera i jeśli podejmie pierwsze decyzje to na pewno pójdzie decyzja o przebudowie tras biegowych w Zakopcu o które sama prosiła przez swoje lata kariery.

  • semion weteran

    Morgi, Schlieren potrafili osiągać WIELKIE sukcesy w wieku 16 lat. My cackamy się z naszymi młodymi gorzej niż z jajkiem. Pilch miał formę przed TCS, mógł tam powalczyć. I co? "HURRR DURRR za młody, uważać, ma szkołę, najważniejsze MŚJ blabaabala".

  • bxi doświadczony
    @Stinger @Stinger @Ponurzyca @koksownic @dervish

    Postawcie się na miejscu Żelaznej Piątki. Przyszedł nowy trener, a za nim wspaniałe życiowe sukcesy. Trener (prawdopodobnie) zostaje i gwarantuje im to że jeśli będą ciężko pracować to będą następne wielkie sukcesy. Odchodzić jak jest wielki boom chyba nie warto. Co przyniesie przyszły sezon dla kadry A? Prognoza wygląda wyjątkowo dobrze, a nawet bardzo dobrze. Druga sprawa to ewentualna presja mediów, PZNu i kibiców. Kto by pozwolił teraz odejść Żelaznej Piątce? Są wielcy sponsorzy, olbrzymie zapotrzebowanie mediów i za tym idące pieniądze. Kto ich zastąpi? W obecnym momencie nie ma kto zastąpić Żelaznej Piątki.
    Po dzisiejszym konkursie w Zakopanem, za 8 lat na IO przewiduje złoty medal w drużynie w składzie: Pilch, Wąsek, Czyż i Zniszczoł. :-)

  • Toyminator profesor
    -

    Wynik Tkaczenki świetny, szkoda że nie pudło. Wąsek wyraźnie w najlepszej formie na koniec sezonu.

  • Mc15011 doświadczony
    @Mc15011 @jma

    Masz absolutną rację bo praca w klubach to jest podstawa do tego by wyławiać talenty. Nie chciałem już się rozpisywać bo nie czytalibyście tego. Kadrę młodzieżową niech prowadzi dalej Maciusiak, bo on robi naprawdę dobrą robotę. Natomiast w kadrze B potrzeba trenera który wprowadzi dość ciężki trening ale nie na tyle intensywny by tych chłopaków nie zamulić. Więc austriacki trener byłby moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem. Co do kasy to nie ma żadnej dyskusji - jest ona potrzebna jak tlen. Bez tego nie ma co myśleć o wynikach co widzimy teraz w Finlandii. Kruczek do kadry kobiet? Tak ale jak nasze zawodniczki będą reagować na metody treningowe? Będzie latem hura, a zimą bula? Ja tego nie kupuję. Potrzeba trenera który w pierwszej kolejności zbije wagę naszym zawodniczkom (o tym mówię bardzo niechętnie, bo to powinien być temat tabu), potem popracuje nad techniką i może wtedy przyjdą wyniki.

  • Kris1952 stały bywalec
    Tkaczenko!!

    Rank Bib Q Name Nat. Dist.1 Pts.1 Dist.2 Pts.2 Total
    1 19 FETTNER, Manuel AUT 134.0 131.1 138.5 131.6 262.7
    2 64 PAVLOVCIC, Bor SLO 137.0 130.2 135.5 129.1 259.3
    3 63 WOHLGENANNT, Ulrich AUT 135.0 126.4 137.0 130.8 257.2
    4 65 NAGLIC, Tomaz SLO 132.0 119.7 139.5 136.1 255.8
    4 49 HOFFMANN, Felix GER 134.5 125.3 137.5 130.5 255.8
    6 60 HUBER, Stefan AUT 133.0 119.7 138.0 135.5 255.2
    7 58 POPPINGER, Manuel AUT 136.5 124.6 137.0 127.5 252.1
    8 56 PASCHKE, Pius GER 138.0 128.3 132.5 121.9 250.2
    9 22 TKACHENKO, Sergey KAZ 138.5 129.9 132.5 119.9 249.8
    10 48 WASEK, Pawel POL 129.0 115.3 133.0 127.0 242.3
    Nasi słabo ,a Tkaczenko rewelacja !!!

  • King profesor
    @Stinger @Ponurzyca

    Wątpię. Jeśli już to po sezonie 2018/19 bo na MŚ jest szansa na kolejne dobre rezultaty.
    Bardziej mnie zastanawia czy Kamil dotrwa do Pekinu. Choć znając Kamila jeśli forma pozwoli to pewnie postawi sobie za cel kolejne złoto lub medal IO. Bo jeśli już nie będzie miał odpowiedniej formy to pewnie karierę zakończy wcześniej.

  • Sigur17 doświadczony

    Choć w 2 serii Tkaczenko uzyskał 12 wynik, więc również dobrze się spisał :)

  • dervish profesor
    @Xander1 @Xander1

    tia, setki podobnych komentarzy było pod koniec i po zakończeniu poprzedniego sezonu. Pan Dyrektor dostał bojowe zadanie: przywrócic blask zapleczu kadry A. Wziął się za porządki i co z tego wynikło? Jest równie źle a może nawet gorzej niż było. Utalentowani skoczkowie wyrzuceni z kadr bądź pokończyli/zawiesili kariery widząc beznadzieję i mając dośc walenia głowa w PZN-owski mur.

  • Kris1952 stały bywalec
    @Mc15011 @dervish

    Zgadzam się z tobą .Ma do tego duże Q i jest jeszcze młody!!!

  • greg57 stały bywalec
    PN konkursu PK Zakopane 1

    1.AUT (1,3,6,7,13,24).................................- 263 pkt (6 z)
    2.SLO (2,4,15,17,28)..................................- 163 pkt (5 z)
    3.GER (4,8,12,14,16)..................................- 137 pkt (5 z)
    4.POL (10,23,25,30)....................................-- 41 pkt (4 z)
    5.NOR (11,27,29)........................................-- 30 pkt (3 z)
    6.KAZ (9)......................................................-- 29 pkt (1 z)
    7.CZE (20,22)...............................................-- 20 pkt (2 z)
    8.ITA (18).....................................................-- 13 pkt (1 z)
    9.SUI (19).....................................................-- 12 pkt (1 z)
    10.CAN (21).................................................-- 10 pkt (1 z)
    11.FIN (26)....................................................--- 5 pkt (1 z)

  • dzika_swinia weteran
    @Mc15011 @dervish

    Inteligentny, czyli nic się nie zmieni, bo będzie kradł dla siebie jak Tajner!!

  • SN2016 stały bywalec
    Z tych którzy awansowali do finalu

    Zniszczoł fatalnie, Pilch trochę poniżej oczekiwań, Czyż jak na siebie nieźle. Na plus występ Wąska. Z takimi skokami na pewno stać byłoby go na miejsce w konkursie PŚ. Mam nadzieję że w przyszłym sezonie wystartuje w PŚ poza polską.
    Tkaczenko bardzo dobre próby. Czesi troszkę lepiej niż w poprzednich konkursach, ale i tak sądzę że Hlava po sezonie zakończy karierę.Niespodziewanie dobrze też kanadyjczyk.
    Występ Polaków w 10- stopniowej skali oceniam na 5. Gdyby nie Wąsek to byłoby słabe 4.

  • Xander1 profesor

    Tego występu nie ma co za dużo komentować. Był blamanż, którego można było się spodziewać. Ale te wyniki są naprawdę tragiczne. i nie ma co sie oszukiwać. Skoro najlepszy zawodnik kadry B zdobywa jeden punkt, to mówi samo za siebie.
    Nieźle spisali sie juniorzy. Paweł awansował do dziesiatki, wiec brawo. Cel na dzisiejszy konkurs spełniony. Bartek zdobywa pierwsze punkty w zimowym PK, więc występ na plus. Tomek już zrobił w tym roku swoje, rozumiem że może być zmęczony.
    W Kadrze B muszą być radykalne zmiany. Jeśli się to nie uda po tym sezonie to trzeba się pogodzić że Polskie skoki zaczną umierać.

  • dervish profesor
    @Mc15011 @jma

    A ja bym widział Kruczka na stanowisku Prezesa PZN. Człowiek obyty w świecie ze znajomościami we władzach FIS, inteligentny i ma odpowiednie wykształcenie (ukończył AWF) nie ma problemu z językiem obcym i co najważniejsze wywodzi się ze środowiska skoków narciarskich. Tylko obawiam się, że na razie bedzie chciał kontynuować karierę trenerską więc z dzialaczowania nici.

  • Mc15011 doświadczony

    Podsumowując ten konkurs to powiem tak. Wąsek uratował honor ale przegrać z Tkaczenką to nie jest fajne uczucie szczególnie na polskiej ziemi. Tomek Pilch w tym sezonie robi więcej niż powinien, bo dwa razy wygrał konkursy CoC, zdobył punkt PŚ, otrarł się o indywidualny medal MŚJ, a przecież nie dość, że nie miał do tej pory żadnych punktów w CoC to jeszcze przed sezonem był kontuzjowany. Dlatego śmieszą mnie komentarze na temat obecnych słabych skoków Tomka Pilcha. Chłopak nie skończył jeszcze 18 lat i ma pełne prawo czuć się zmęczony sezonem. Nie ma talentu pokroju Domena Prevca czy Schlierenzauera. I tu Polo Tajner do tej pory miał rację jeśli chodzi o wystrzał formy skoczka - idealny wystrzał formy w większości przypadków przypada między 23, a 29 rokiem życia. Teraz to już wszystko zależy od predyspozycji, talentu, zaangażowania zawodnika oraz reakcji zawodnika na wszelką zmianę przepisów. A idąc dalej to Czyż i Zniszczoł z punktami to by było na tyle. Bo mając 13 skoczków i taką ruinę na zapleczu to ja normalnie gratuluję.

  • salto_de_esqui weteran
    @salto_de_esqui @Skokowy123

    TVP tego nie ruszy, bo oni tylko jadą na sukcesach Stocha, tam jest embargo na takie pytania. Eurosport próbuje, stara się (choć i tak zbyt delikatnie, jak na mój gust), natomiast portal o skokach powinien zadać wprost trudne pytania. Najpierw głupoty imć redaktorów o tym, żeby nie psuć klimatu przed ZIO, że nie wypada, ok, to można jeszcze kupić. Tyle że teraz Stoch wygra PŚ, zgarnie KK i znów będzie miód-malina, słodkie pitolenie o niczym. W lecie Kubacki wygra wszystko, znowu "nie warto psuć atmosfery". Dziennikarstwo polega na zadawaniu trudnych pytań, bo za rok czy dwa obudzimy się z ręką w nocniku. Wyniki krajówki są druzgocące, to tylko druga liga, a my mamy kadrowicza A na 40. miejscu w CoC. Reszta jak widać po wynikach. I tu nie chodzi o marudzenie, defetyzm, tylko o trudnych tematach się mówi, a nie Pani Dulska 2 i chowanie problemów pod dywan.

  • Sigur17 doświadczony

    Dzisiaj Kazachom (10 miejsce) w drużynówce zabraknie tego 1 miejsca do wyniku Tkaczenki (9 miejsce)

    Tkaczenko za wysoko powiesił dziś poprzeczkę :)

  • jma profesor
    @skokowy123 @Ravv

    Napisz mu drukowanymi.

    TO PIERWSZY SEZON PILCHA.

    Dajmy mu trochę czasu, Chłopak chodzi do szkoły i jednocześnie jeździ po Świecie na zawody. To męczy i fizycznie i psychicznie, a on - Pilch - mierzy się z tym pierwszy raz. Cierpliwości.

  • dzika_swinia weteran
    @dzika_swinia @Mc15011

    Wyniki osiągane w tak młodym wieku jeszcze nic nie przesądzają.

  • King profesor
    @Xander1 @Xander1

    Zgadzam się. Niektórzy twierdzili, że po Małyszu nic nie będzie. Ale już wtedy w 2011 roku Kamil dobijał się do czołówki, a wcześniej w 2009 roku w Libercu był czwarty na MŚ na normalnej skoczni. I było wówczas wielu młodych zawodników jak Kubacki, bracia Miętus i bracia Kot. Mieliśmy również bardzo młodych i dobrze zapowiadających się Murańkę, Zniszczoła.

    A obecnie niestety rzeczywistość jest taka, że Murańka i Zniszczoł jak i ich rówieśnicy są w kryzysie, niektórzy już skończyli kariery (Kłusek i pewnie Ziobro). Z juniorów mamy Wąska, Czyża, Pilcha i miejmy nadzieję, że przynajmniej oni będą w przyszłości osiągać sukcesy.

    Podsumowując na ten moment jest źle. Może jeszcze nie ma co aż tak wyrokować, no bo pewnie przez te najbliższe 4 lata nasza obecna kadra wciąż będzie skakać i pewnie jeszcze sukcesy będą, ale miejmy nadzieję, że ich poziom nie spadnie.
    Jeśli w 2020-2021 roku nadal będzie podobnie z zapleczem jak teraz to będzie oznaczało, że to zapewne koniec polskich skoków, ale oby ten scenariusz nigdy nie nastąpił. Tylko, żeby wciąż było dobrze już niekoniecznie tak świetnie jak w ostatnich 2 latach, to ktoś się musi zabrać za tą kadrę B, żeby za te 2-3 lata byli w stanie już być czołowymi zawodnikami kadry, ale biorąc pod uwagę poziom, a nie z racji wieku naszej kadry i ich obniżki formy.

    A jeśli nie oni to żeby obecni juniorzy byli prowadzeni lepiej, bo jest szansa zastąpić naszych zawodników choćby Pilchem, Wąskiem, Czyżem tylko czy równie dobrze zastąpią drużynę jak choćby Kamil zastąpił Adama.

  • jma profesor
    @Mc15011 @Mc15011

    Kruczka to widzę w kadrze kobiecej. Ale trzeba najpierw spytać Kruczka gdzie on się widzi :)

    Co do reszty - to łatwo się mówi "austriacki trener do kadry B". Tak, zapłaćmy takiemu fachowcowi 100 tys rocznie, a potem juniorzy będą sobie strugać narty z drzewa sosnowego. Nam potrzeba pracy u podstaw. Jeśli będziemy mieli 300-400 skoczków to zmontujemy 2 kadry (jak Norwegowie). Ale jeśli będzie ich niecała setka to będzie jak teraz. Pieniądze (skocznie i sprzęt) oraz trenerzy są potrzebni w klubach, bo tam się wszystko zaczyna.

  • TomekNS stały bywalec

    Nie wraca chciałem napisać

  • TomekNS stały bywalec
    @Mc15011 @Mc15011

    Kruczek lepiej niech juz wraca do Polskich skoków. To cwaniaczek jakich mało ja na tych taczkach to bym jeszcze Tajnera wywiózł i posadził na kupie gnoju, który zrobił w PZN

  • dzika_swinia weteran
    @dervish @dervish

    25 lutego 2012 - 1-seryjny konkurs w Wiśle
    14. Kubacki, 31. Ziobro, 33. Śliż, 43. Bachleda, 44. Zapotoczny, 46. Kojzar, 54. Szostok, 55. Ruda, 57. Mojzesz, 60. Ł. Rutkowski, 61. J. Kot, 62. Przybyła, 65. Gąsienica-Kotelnicki, 66. Biegun

  • Mc15011 doświadczony
    @dzika_swinia @dzika_swinia

    Jasne a widziałeś ilu mamy dobrych skoczków z roczników 2001+?? Tu masz odpowiedź. :)

  • Fansabirzhanam bywalec

    Z ciekawostek to ostatnim Kazachem w TOP10 konkursu PK był Radik Zhaparov podczas letniego konkursu w Ałmatach w 2010.

  • pawel96 profesor
    Podsumowanie

    Szkoda Tkaczenki, ale miejsce w TOP10 to i tak spore osiągnięcie. Fajnie byłoby zobaczyć Kazacha w PŚ, ale to mało prawdopodobne, do Lille i Trondheim raczej go nie prześlą, a potem loty...

    Bardzo dobry występ Wąska, dobry występ Czyża, który zdobywa pierwsze punkty PK zimą. Pilch przyzwoicie.

    Kadra B zdobywa w zawodach PK u siebie cały JEDEN PUNKT.

    Dobre występy Cecona i Soukupa. Szkoda, że przez idiotyczne przepisy FISu za tydzień w Czajkowskim zakończą sezon.

  • Ravv doświadczony
    @skokowy123 @Skokowy123

    Wohlgenannt - 23 lata
    Pavlovčič - 19 lat, ale dość spore doświadczenie
    Naglič - 28 lat
    Pilch - 17 lat.

    Widzisz różnicę?

  • Mc15011 doświadczony
    @TomekNS @tomekns

    W pierwszej kolejności to Żidek, Bachleda i Mateja, a dopiero potem Tajner. :)

  • dervish profesor
    @dervish

    Sceptyk notuje najlepsze występy w historii, ten dzisiejszy pewnie miałby szansę dostać się do czołówki najgorszych w historii konkursów PK rozgrywanych w Polsce.

  • Stinger profesor

    Manuel Fettner wyjaśnił całe towarzystwo - trochę na pewno mu szkoda, że Kuttin go wyeliminował z walki w PŚ ale on pokazuje, że w PK jest najlepszy - czy jeszcze wróci przynajmniej na Planicę?

    Tkaczenko trochę spadł tak jak można było się spodziewać ale koniec końców zrobił świetny wynik - 9 miejsce to jest moim zdaniem kapitalny wynik dla Kazacha, a my? Wąsek nieco awansował i wszedł do TOP 10 - poza tym, że przegrał z Kazachem (z całym szacunkiem do niego ale jednak Polak u siebie powinien takich pokonywać) w sumie miejsce podobne jak w ostatnich konkursach - na minus tylko fakt, że nie zrobił czegoś więcej co po prostu potrafi i już pokazywał w poprzednich startach w PK.

    Czyż pierwsze zimowe punkty, a Pilch? On w sumie sezon i tak bardzo dobry - jedynie szkoda tego medalu na MŚJ i sezon byłby niemal idealny aczkolwiek zrobił swoje, niech punktuje do końca sezonu, więcej nie wymaga.
    Zniszczoł drugim skokiem potwierdził, że i on skacze coraz gorzej - krótko mówiąc - Żidek do wylotu i gwałtowne zmiany w kadrze B żeby jeszcze cokolwiek uratować przed kolejnym sezonem zimowym.

  • jma profesor
    Rekordu nie było

    Fettner bez problemu zdobędzie 7 miejsce dla Austrii na lato (tylko po co?). Pozostałe dla Niemiec i Słowenii. Powiedzmy to otwarcie - przy takiej formie jesteśmy bez szans i cieszmy się, ze mamy przyzwoitą szóstkę. Potrzeba dobrego trenera do kadry B. Maciusiak powinien zostać przy młodzieży bo ma do tego rękę.

  • Mc15011 doświadczony

    No i ten "cud" w 1 serii się stał. A tak na serio to ten wynik dedykuje tym dwóm-trzem panom, którzy doprowadzili do ruiny na zapleczu kadry A. O tym pisałem już wielokrotnie ale i tak będą wspomniani. Nikt nie będzie mi wmawiał tego, że są ludzie, którzy mają większą wiedzę ode mnie. Z jednej strony to prawda ale tylko oni - ci którzy byli skoczkami i w skokach zostali na innych stanowiskach. Bo wy użytkownicy to może 5% was oglądało jeszcze skoki przed erą Małysza ale reszta mi nie dorasta do pięt. Co do mnie to niestety tak jak już powiedziałem nie chciałem robić tego samego co Thomas Diethart, bo moich rodziców nie było na to stać. I tu dyskusja na temat "profesjonalizmu" czy nie z mojego punktu widzenia się kończy. Przechodząc do kadry B. Żidek, Bachleda i mimo wszystko Mateja powinni do końca wypić to piwo, które naważyli, a ja zobowiązuje się przywieżć trzy taczki pod siedzibę pznu na wybory, właśnie przeznaczone dla tych panów by ich wywieźć ze sportu polskiego. Bo tylko oni mogli doprowadzić moim zdaniem do tej kompromitacji, którą widzimy od dobrych dwóch lat. Dlatego trzeba całą kadrę B wyczyścić w żargonie "do samej sprzątaczki" i zatrudnić AUSTRIACKIEGO trenera do polskiego zaplecza. Ew. Kruczka, jakbyście się upierali, choć sam nie jestem tym zachwycony. No ale Tajner powiedział, że jak Kruczek wróci do Polski to "z otwartymi ramionami". Poczekamy, zobaczymy ale na pewno tych trzech ludzi nie chcę widzieć w polskich skokach.

  • skokowy123 profesor
    W tej mizerii

    Mamy 10 wąska ale:
    63 numer- 3 miejsce Wohlgenantt
    64 nr.-2 miejsce Pavlovcic
    65 nr.-4 miejsce Naglic
    66 nr.-25 miejsce PILCH
    No, poziom Hlavy czy Loeytianena zobowiązuje

  • TomekNS stały bywalec
    I koniec

    Fetner wygrał a polacy w tyle stawki. Tajner WON

  • sosik333 doświadczony

    Dzisiejsze skoki Tkaczenki były już prawie a punkty w PŚ

  • dervish profesor

    Kiedy ostatnio mieliśmy taki kiepski wynik w domowym PK?

  • Koksownic bywalec

    Auty mocne, ale tylko w PK. Poziom równy, za niski na dołączenie do walki w PN

  • dzika_swinia weteran

    Śmieszne są te komentarze, że będziemy drugą Finlandią skoro jedynym problemem do eliminacji jest kwestia trenera kadry B.

  • Ponurzyca weteran

    Brawa dla Tkaczenki i Wąska.

  • skokowy123 profesor

    Fettner se przyszedł i wygrał. Wąsek 10 ok

  • jma profesor
    Trochę szkoda Tkaczenki

    Ale to bardzo dobry występ. Jak będzie progres to może doczekamy się Kazacha punktującego w PŚ.

  • sosik333 doświadczony

    Niestety, Sergey wypadł z podium :( Ale jest miejsce w top10, więc szacun i tak :)

  • zloty_medalista weteran

    Tkachenko ładnie, utrzymał się w dziesiątce

  • dzika_swinia weteran
    @salto_de_esqui @Skokowy123

    Powiedzą żeby nikt im nie zarzucił, że się nie interesują. Nie zamierzam im nabijać statystyk oglądalności, bo poziom tej stacji to dno.

  • Stinger profesor
    @Stinger @Ponurzyca

    Po konkursie drużynowym w Pjongczang Stefan Hula powiedział, że będzie z 4 lata w Pekinie - oczywiście sporo tam żartowali więc mógłby zwyczajnie żartować bo 4 lata to dużo czasu, nikt nie będzie niczego obiecywał tym bardziej będąc w takim wieku ale czy Stefan zakończy karierę po tym sezonie? Myślę i mam nadzieję, że nie - owszem najmłodszy nie jest ale spokojnie rok-dwa może jeszcze skakać - nikt od niego nie oczekuje zwycięstw, a dla drużyny może być niezbędny tym bardziej, że kadry B nie ma, a juniorzy jeszcze się rozwijają i nie można od nich wymagać tyle co od Stefana.

  • skokowy123 profesor
    @salto_de_esqui @dzika_swinia

    A moze w studio by sue wypowiedzieli dzisiaj bo cos tam ostatnio gadali o zapleczu

  • jma profesor
    Patrzę na te skoki i rekord Kamila zagrożony

    Będzie numer jak rekordzistą będzie Kazach :)

  • skokowy123 profesor

    Huber skoczył na poziomie Pilcha z grudnia

  • kibicsportu profesor
    -

    Do juniorów zastrzeżeń nie mam. Niech się rozwijają.

  • skokowy123 profesor

    Wąsek cos tam ratuje

  • dzika_swinia weteran
    @salto_de_esqui @Skokowy123

    Żadnego wywiadu nie będzie, dziennikarstwo to teraz nie wywiady, a lizanie się po jajach... to samo w TVP, które co zrozumiałe ma układy z PZN.

  • dervish profesor
    Tylko Wąsek

    ma powody do zadowolenia.

  • cavalierjan19 profesor

    Przynajmniej Wąsek pokazał się z dobrej strony. Pilcha w sumie się nie będę czepiał, w tym sezonie zrobił sporo, liczę na to, iż będzie się dobrze rozwijał w następnym sezonie. Czyż też średnio, ale punkty są.

  • Ponurzyca weteran
    @Ponurzyca @jma

    Tylko jeden konkurs w Planicy byłby dla Kuby.
    Jak by ,,kołcz" chciał by go wystawić do drużynówki to zrobił by to dzisiaj.

  • jma profesor
    Wąsek

    Pierwszy w górę. Oby nie ostatni.

  • Adrian36 stały bywalec

    Wspaniałe jest nasze zaplecze. Ciekawe ile będą ciągnąc jeszcze na Stochu czy Żyle całe skoki? Może tak być że będzie jak w biegach.. że na 36 letniej Justynie będą ciągnąc całe biegi w Polsce bo nie doczekała się następczyni. Aha tak przypomnienia, te niby następczynie startowały ostatnio w PŚ, i świezo upieczona Mistrzyni Polski w biegach zajeła 3 miejsce.. od końca!
    W skokach może być za parę lat podobnie.
    Zniszczoł kompromitacja, przeczuwałem że może wejść 4 i to góra i weszło czterech. Ale pozostali z kadry b to dramat. Niech dalej nikt nie pyta Tajnera o kadrę b i udaje że wszystko jest cacy. Juniorzy ratują honor Polski.

  • dzika_swinia weteran
    Wyniki są dobre

    Chyba oglądaliście ostatnio inne zawody, Murańka był blisko awansu, a jak na Miętusa 4 dziesiątka to bardzo dobry wynik. Reszta oczywiście bardzo słabo, ale skoczyli chociaż te 110 czyli bez kompromitacji.

  • skokowy123 profesor
    @salto_de_esqui @salto_de_esqui

    A może to niech TVP coś ruszy? Albo Małysz niech w końcu coś powie bo od Tajnera nic nie usłyszymy na ten temat. Jednak Skijumping tez mogło by coś z tym zrobic . Do cholery źidek out!

  • zloty_medalista weteran

    Wąsek ratuje honor

  • pawel96 profesor
    @Stinger @dervish

    A Korea z tego roku? ;)

  • dervish profesor
    czyli co?

    Zanosi sie ze Polacy miejsca w 3 dziesiątce.

  • pawel96 profesor
    @SN2016 @SN2016

    Niemczyk dostał dsq po skoku, skoczył 94 metry i był ostatni.

  • sosik333 doświadczony

    Soukup porobił Pilcha i Czyża.

  • jma profesor
    No no

    Ładnie się nasi poprawiają. Tomek Pilch chyba się trochę zmęczył...

  • dzika_swinia weteran

    Nie rozumiem dlaczego Biegun jest hejtowany, może zachorował? Żenada z waszej strony...

  • jma profesor
    @Ponurzyca @Ponurzyca

    Nie wrzucaj tam Kuby, bo na to nie zasłużył. Kuba już skacze w PŚ i ma tam pewne - póki co - szóste miejsce.

  • skokowy123 profesor

    To mogło byc drugie tej zimy swieto zakopiańskie a jest katastrofa zakopiańska!

  • skokowy123 profesor

    Soukup lepszy niz Pilch.

  • Fansabirzhanam bywalec
    Pilch

    Słabiutko, ale nie tak źle jak Zniszczoł.

  • skokowy123 profesor

    Pilch poziom Fina. Beznadziejnie on juz skacze

  • Ponurzyca weteran
    @Stinger @Stinger

    Myślę, że Stefan Hula zakończy karierę.
    Bo jak nie teraz to kiedy?
    MP, brąz IO, medal na MŚwL, etc.

  • salto_de_esqui weteran

    Krzysiu Biegun nie wystartował, Niemczyk DSQ, Mietus - kadrowicz A - zaszczytne 40. miejsce, czy ktoś z tej strony przeprowadzi wreszcie wywiad o polskim zapleczu, macie jaja, czy dalej nas będziecie karmić opowieściami o skoczkach z Mozambiku. Mega ważny temat dla rozwoju dyscypliny, a największy portal o skokach w Polsce wchodzi w tyłek bez masła Małyszowi, Tajnerowi itd., nie mając nawet pojęcia czym jest dziennikarstwo. Ale ważne że się właściciel portalu wozi po świecie. Żenujące.

  • Koksownic bywalec
    @Stinger @bxi

    Myślę, że "żelazna piątka" nie dotrwa do następnych igrzysk.
    Kamil- wieczny głód sukcesów, ale młody nie jest, podobnie jak jego żona. Rodzina to po pierwsze, po drugie zdrowie. Kamil już nieraz w tym sezonie miał momenty, w których czuł zmęczenie. Cztery lata to strasznie dużo czasu,
    Stefan- rok starszy od Kamila, moim zdaniem apogeum formy zostało osiągnięte w tym sezonie,
    Piotr- on będzie chciał długo skakać. A co będzie z formą, to zobaczymy,
    Ogólnie nasi sportowcy rzadko kiedy są długowieczni. A w przypadku Kamila i Stefana to myślę, że zdrowy rozsądek zadecyduje i w 2022 ich już nie zobaczymy na skoczni.
    Reszta to nasza nadzieja.

  • Ponurzyca weteran

    Jeszcze jedna ,,wycieczka" dla trenera Żidka i żegnamy...
    Może wyślą Kubę Wolnego i juniorów to wtedy może i wycieczki nie będzie...

  • Stinger profesor
    @Stinger @bxi

    W dalszym ciągu liczę, że Kamil Stoch, Piotr Żyła i Stefan Hula za 4 lata będę nie tylko skakać ale robić to bardzo dobrze ale wiesz co? Ciężko od 35-36 latków będzie wymagać wielkich sportowych wyników dlatego życzę im by w Pekinie zdobyli kolejne krążki IO ale na pewno przynajmniej w tym momencie nie wymagam tego od nich - poczekam i zobaczę jak będzie rozwijać się sytuacja ale pewne jest jedno, jeśli nie pojawią się kolejni młodzi to będzie problem.

  • skokowy123 profesor
    Haha

    Zniszczoł teraz 110. Ale chodzi o to ze przed konkursem ktoś pisał ze 7 w drugiej serii powinno byc oczywiste. Jest 4 i bez zadnego w 10. Odpowiem młodzieżowo:XD

  • Ville bywalec
    @Ville @frenczsalut

    Ano Sokolenko geniusz

  • zloty_medalista weteran

    Totalna kompromitacja Zniszczoła

  • Xander1 profesor

    Zniszczoł się skompromitował w drugiej serii i bardzo prawdopodobne że Kadra B w pierwszym konkursie zdobędzie aż 1pkt!!!!!!!!

  • Fansabirzhanam bywalec
    Zniszczoł

    Fatalnie, będzie 30 miejsce.

  • Ponurzyca weteran

    Zniszczoł jakiś dramat...
    Skocznia ,,po przebudowie" im nie leży?

  • cavalierjan19 profesor
    Zniszczoł

    Ten skok dobrze obrazuje sytuacje w kadrze B

  • cavalierjan19 profesor
    Poza obrazem nędzy i rozpaczy, jakim jest forma kadry B

    Spory zjazd zanotował Rhoads. Nie łapie się nawet na punkty w PK.

  • molenda doświadczony

    3 juniorów w 20 to solidny wynik. Choć wydawało się, że zwłaszcza Wąska stać na wyższą lokatę, to do kadry Maciusiaka nie można mieć większych pretensji.

    Natomiast seniorzy... to jest obraz nędzy i rozpaczy. Jeżeli lider naszej kadry B ledwo łapie się do 30 w PK na własnej skoczni, ale i tak będzie tym liderem bo jego kolegów nawet na to nie stać, to po prostu nie ma o czym gadać.

  • Tim doświadczony

    Tkachenko 138.5 m. :o

  • dervish profesor
    @Stinger @bxi

    Za 4 lata możemy mieć najstarszą reprezentacje skoczków w historii IO. ;)

  • Ponurzyca weteran

    Każdy z naszych juniorów w zasadzie ma szansę wbić się do TOP 10.
    Zobaczymy ... jak powieje.

  • bxi doświadczony
    @Stinger @Stinger

    Bardzo trafna wypowiedz. Zgadzam się ze wszystkim z wyłączniem prognozy na IO za 4 lata. Za cztery lata będzie jeszcze Kamil, Stefan, Dawid, Piotr i Maciek. Po tym sezonie pokończą w chwale kariery. Musimy liczyć za pięć lat na to że Horngacher dobrze ustawi Wolnego, Pilcha, Wąska, Czyża i pozostałych juniorów. W nich chyba cała nadzieja.

  • frenczsalut bywalec
    @Ville @Ville

    Bo Sokolenko jest w lepszej formie :P

  • SN2016 stały bywalec

    Polska kadra B fatalnie, ale bardzo dobrze juniorzy. Wąsek, Pilch, Wolny, Czyż, (ewentualnie Skupień, Stekala) to przyszłość polskich skoków. Dziwię się że zabrali Niemczyka (chociaż nie skakal) bo skakał ostatnio fatalnie. Podobnie z Biegunem. Mogli zabrać tez Kastelika ale widzę ze Małysz nie odpuszcza i będzie nad nim się "znecal" jeszcze przez lata.
    Jeszcze odnosnie naszej B kadry. To jest dramat to co oni prezentują (głównie Murańka i Mietus).
    Powinno się wywalić Zidka a dać na jego miejsce drugiego najlepszego polskiego trenera Maciusiaka lub jakiegoś z zza granicy. Pewnie by się znalazł ktoś na kadrę juniorów. Perspektywicznych juniorów przenieść do B kadry, wywalić wogule z kadr Bukowskiego, Bieguna i jeszcze jednego zawodnika. Można by jeszcze ewentualnie zrobić oddzielnie kadrę C i kadrę juniorów jakby była kasa by więcej skoczków miało wsparcie.

    Co do samych zawodów. Ciekawe, Lauchlan nie był ostatni. Zaskoczeniem Tkaczenko, Fettner oczywisty.

  • Ponurzyca weteran

    Pogrom był pewny przed zawodami. Choć nie powinno się stawiać takich tez w sporcie...
    Największe zaskoczenie to pozycja po I serii Tkaczenki.

  • Xander1 profesor
    @yyy @yyy

    Objaw braku ambicji? A może strach przed wielką kompromitacją. Na Lotosach skakał dużo słabiej od Mietusa czy Stekały, więc zająłby jedno z ostatnich miejsc.
    Strata żadna. Szkoda tylko że zajął miejsce na którym mógłby być Kastelik.

  • yyy profesor

    Czy dla kogoś te wyniki to zaskoczenie? Co tydzień śledzimy wyniki zawodów niższej rangi i widać bardzo słabą formę zaplecza. Jestem zawiedziony szczególnie Olkiem, ponieważ miałem nadzieje ze jeszcze przed końcem obecnego sezonu jego forma wzrośnie do takiej aby punktował w PŚ.

  • stochomanka1978 doświadczony

    Tkaczenko 138 m to cud

  • Ville bywalec
    Tkachenko!

    Czemu on nie skacze w PŚ?

  • Xander1 profesor

    Nasze zaplecze to obraz nędzy i rozpaczy. Honoru bronią juniorzy dla których brawo. Nie skoczyli jakoś świetnie, ale przynajmniej pokazali jakiś poziom. Czyż ładnie sie spisał.
    Kadra B nie istnieje, ale niektórzy nadal nie widzą problemu i upieraja się że problemu nie ma i taki kryzys jest normalny i że Polacy zaczynają dobrze skakać w wieku 25 lat. Prawda jest taka że kadry B nie ma w tym momencie. Ona nie istnieje. Zawodnicy sa całkowicie pogubieni i są w takim dołku że trudno będzie ich z niego wydostać. Polskie skoki się już niedługo skończą jak tak dalej pójdzie. No bo kto ma być zastepcą Stocha i spółki skoro ci zawodnicy nawet u siebie w PK nie potrafią przejść do drugiej serii.

  • zloty_medalista weteran

    Murańka to powinien już zakończyć ten sezon zamiast się męczyć na siłę, bo aż smutno się robi z tego powodu

  • jma profesor
    Ciekawe co to z DNS Bieguna

    Biegunka?

  • Stinger profesor
    @Nowyskoczek5 @Nowyskoczek5

    Okej, sorry - z szybkości nie zauważyłem.

  • yyy profesor

    Nie wiem dlaczego Krzysiek nie stawił się na starcie, ale powinien stanąć na głowie aby wystartować. To jest ewidentny objaw braku ambicji.

  • konrad95 doświadczony

    Spodziewałem się więcej po wąsku, ale 3 juniorów w drugiej dziesiątce to dobry wynik.
    Zniszczoł chociaż trochę ratuje honor kadry B.
    Fettner mimo najgorszych warunków prowadzi i raczej to utrzyma w drugiej serii.
    Może jutro ktoś wystartuje za bieguna, bo szkoda miejsca

  • TomekNS stały bywalec
    totalna porażka

    i kto będzie skakał jak skoczkowie z kadry A zakończą kariery? podstwa to wymienić Tajnera na kogoś młodszego (tylko nie Małysza) kto się zna na całej tej otoczce Narciarskiej i nie mówie tutaj tylko o skokach ale o całym narciarstwie.

  • dervish profesor
    Obraz nedzy i rozpaczy

    Klęska kadry B: 26 miejsce Zniszczoła na własnej skoczni i w takiej obsadzie to kompromitacja.

    Juniorzy jako tako ratują sytuacje, ale takze daleko im do uznania ich występów za bardzo dobre lub nawet za dobre. Wąsek, Pilch, Czyż po prostu przyzwoicie.

  • Nowyskoczek5 profesor
    @Nowyskoczek5 @Stinger

    Nie widzisz że poprawiłem swoją wypowiedź ?!

  • bxi doświadczony
    Słabo jak wystep na własnej skoczni

    Słaby występ Polaków w pierwszej serii. Najlepszy Paweł Wąsek jest 13. Czterech awansowało do drugiej serii. Wykonano chyba plan minimum - zobaczymy czy chłopaki poprawią sie w drugiej serii.

  • Fansabirzhanam bywalec
    Tkaczenko

    Czyżby podium Kazacha?

  • Stinger profesor
    @Nowyskoczek5 @Nowyskoczek5

    Tkaczenko na pewno nie utrzyma pozycji lidera ponieważ nim nie jest - zajmuje 3 miejsce po 1 serii.

  • King profesor
    Juniorzy

    Jest szansa na wejście do TOP 10 przy trochę lepszych skokach w 2 serii lub słabszych skokach rywali.

  • pawel96 profesor

    Przyzwoity występ polskiej trójki juniorów. Największe brawa dla Czyża za pierwsze punkty PK w zimie w trakcie kariery.

    Kadra B - bez komentarza. Jeden zawodnik w drugiej serii na PK u siebie.

    Bardzo bym chciał, aby Tkaczenko utrzymał podium. To byłoby coś fajnego. Gdyby przełożyć PŚ do PK stosunkiem 1:1 mogłoby wyjść, że ma formę na drobnicę punktową w PŚ.

    Świetne skoki Cecona i Soukupa.

  • Stinger profesor

    13 Polaków w konkursie u siebie na własnej skoczni - tylko 4 w 2 serii w tym 3 juniorów. Żadnego nie ma w TOP 10.
    Jeden DNS (po co marnuje miejsce skoro nie skacze?), jeden DSQ.
    Obsada słabsza niż w poprzednich konkursach, a u nas coraz gorzej.

    To jest podsumowanie naszego zaplecza i kiedy jeszcze do juniorów większych pretensji mieć nie można to już kadry B praktycznie wcale nie ma.
    W takim tempie za 4 lata na IO będziemy statystami także i w skokach - brawo.

    Kazachowie Tkaczence życzę utrzymania pozycji aczkolwiek TOP 10 i tak będzie świetną sprawą.
    Szkoda, że Thomas Aasen Markeng akurat najgorszy skok oddał w konkursie - był "pewny" na punkty, a tutaj tuż za 30-stką.

  • Nowyskoczek5 profesor
    @Nowyskoczek5 @Nowyskoczek5

    Utrzymał się na podium*

  • Nowyskoczek5 profesor
    _

    Tkachenko szaleje ! Fajnie by było gdyby utrzymał pozycję lidera .
    Polacy słabo oprócz Czyża .
    Wysoko też Cecon

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl