Skocznia w Bischofshofen z nowymi torami

  • 2018-04-21 17:55

Obiekt im. Paula Ausserleitnera (HS140), będący finałową areną prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni, został zaopatrzony w nowoczesne tory najazdowe. Od teraz zawodnicy do progu najeżdżać będą po "śladach" wyprodukowanych przez firmę Petera Riedela.

- Ten wybór to Mercedes wśród torów najazdowych - zapewnia prezes klubu narciarskiego z Bischofshofen, Johann Pichler. Duża skocznia w powiecie St. Johann im Pongau jest 55., która zakupiła tory od Peter Riedel Sports Technology. Szacuje się, że koszt całej operacji oscylował w granicach 500 000 euro.

Nowy system składa się z czterech torów tworzących dwie pary - letnią i zimową. Pierwsza zbudowana jest z twardego plastiku i wypustek w torach, między którymi podczas skoków leje się woda, natomiast zimowy ręcznie wypełnia się warstwą śniegu liczącą siedem centymetrów. Taką masę od spodu zamraża specjalny system chłodzący. Na koniec frezarka wycina tory o głębokości trzech centymetrów. "Ślady" leżą naprzemiennie i równolegle, zajmując łącznie około dwóch metrów.

Nowinka będzie zgodna z najwyższymi standardami FIS, a także zwiększy efektywność pracowników podczas organizacji zawodów. Do tej pory do przygotowania naturalnego najazdu potrzebnych było 15 osób. Od teraz tory będą mogły przygotować zaledwie dwie osoby. Cały proces, w sezonie zimowym, będzie zajmował tylko dwa dni. - Jednego dnia nakłada się warstwę śniegu, w nocy się ją mrozi, a kolejnego dnia wycina odpowiednią głębokość.

W ostatnich latach komitet organizacyjny potrzebował aż 150 metrów sześciennych śniegu, które były używane wyłącznie na najeździe. - To od dziesięciu do dwunastu ciężarówek - informuje na łamach portalu meinbezirk.at Manfred Schützenhofer, wiceprezes klubu SC Bischofshofen. Od teraz zapotrzebowanie na ten cel będzie wynosić wyłącznie dwa metry sześcienne białego puchu.

Jak tłumaczą wykonawcy, modernizacja wpłynie nieco na same skoki oddawane nad rzeką Salzach. Wysokość po wyjściu z progu ulegnie zmianie o 24 cm wzwyż, ale trajektoria pozostanie bez zmian.

Taki ruch oznacza, iż przy okazji 67. Turnieju Czterech Skoczni wszystkie jego areny będą zaopatrzone w sztucznie mrożone tory. W minionej edycji Bischofshofen było ostatnią skocznią pozbawioną tego typu rozwiązań.


Dominik Formela, źródło: meinbezirk.at
oglądalność: (9982) komentarze: (10)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • kkkk doświadczony

    I dobrze, bo zupełnie sobie nie radzili z przygotowaniem "zwykłych" torów.

  • morata bywalec
    @Gerwazy @Gerwazy

    Akurat w Planicy powinni zainstalować tory lodowe, gdyż w marcu jest za ciepło i rozbieg się topi.

  • salto_de_esqui weteran
    @Kolos @kolos

    Ponad 2 mln zł:)

  • wiatrhula111 weteran
    @Gerwazy @Gerwazy

    Póki Hofer będzie na swoim stanowisku to tak niestety będzie coraz bardziej z tym gorzej.
    Jak przebudują Insbruck to w PŚ będziemy mieli same HS 134/140.
    W dodatku ten człowiek otwarcie mówi że są ok. max 3 weekendy dla skoczni mamuci /normalnej i jedno zajmuje miejsca drugiemu , na skoczniach też niedługo wszędzie będą tylko same biało-czerwone flagi

  • Gerwazy doświadczony
    Tory lodowe

    Trochę nie rozumiem dlaczego fis narzuca że skocznie muszą mieć sztuczne tory. Rozumiem ich zaletę, ale są miejsca np. Innsbruck, Vikersund, Oslo gdzie organizatorzy nie mieli problemu z bardzo dobrym przygotowaniem naturalnych torów. Z kolei w Bischofschofen już dawno powinni zainstalować nowe tory po cyrkach jakie się działy tam z rozbiegiem i to nie jeden raz...
    Ze skoczni z naturalnym rozbiegiem na których regularnie rozgrywane są zawody PŚ zostało chyba tylko Tittise, willingen, Lillehammer i Planica. I niech tam będą jak najdłużej! Bo moim zdaniem im bardziej zróżnicowane skocznie tym lepiej :)

  • Kolos profesor

    Wydali półmiliona złotych źeby zwolnić 13 ludzi? To juź lepiej bylo zostać przy starych torach. Taniej by wyszło :)

  • papa_s weteran
    @stochomanka1978 @stochomanka1978

    Tanie mięso psy jedzą...

  • Tomeson weteran

    Już dawno powinna je mieć, lepiej późno niż wcale.

  • anonim

    No w koncu,mogli to zrobic ze 3-4lata wczesniej no ale..

  • stochomanka1978 doświadczony

    drogie te tory

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl