Składy Polski na PK w Bischofshofen i FC w Zakopanem

  • 2019-01-08 12:44

Polski Związek Narciarski ogłosił podział polskich skoczków, którzy w najbliższy weekend będą reprezentować nasz kraj w zawodach niższej rangi. Do Bischofshofen uda się pięciu Biało-Czerwonych, a w trzecioligowych zmaganiach w Zakopanem pokaże się ich aż dwudziestu.

Aleksander ZniszczołAleksander Zniszczoł
fot. Tadeusz Mieczyński

Największą niespodzianką ogłoszonych składów jest przesunięcie Tomasza Pilcha z zawodów rangi Pucharu Kontynentalnego do cyklu FIS Cup. Czwarty zawodnik ostatnich Mistrzostw Świata Juniorów tej zimy tylko raz punktował tzw. drugiej lidze, a teraz swoją sportową wartość będzie udowadniał na Wielkiej Krokwi. Jego miejsce w PK zajmie Aleksander Zniszczoł, który w Turnieju Czterech Skoczni ani razu nie awansował do czołowej "30" Pucharu Świata. Zestawienie uzupełniają Przemysław Kantyka, Klemens Murańka, Andrzej Stękała i Paweł Wąsek.

Pilch nie będzie jedynym członkiem kadry B, prowadzonej przez trenera Macieja Maciusiaka, który poskacze w Zakopanem. W dwudziestoosobowym składzie znalazł się też Bartosz Czyż, od kilku miesięcy mający problemy z odnalezieniem formy uprawniającej go do występów na wyższym szczeblu. Na Wielkiej Krokwi pokaże się też cała kadra młodzieżowa, której szkoleniowcem jest Wojciech Topór, a do tego grupa naszych rodaków trenujących poza kadrami PZN, dla których będzie to możliwość pokazania się szerszemu gronu. W stawce znajdzie się m.in. dwóch debiutantnów w cyklu FIS Cup, a więc Szymon Zapotoczny z Klubu Sportowego Eve-nement Zakopane oraz Michał Martinek z LKS Olimpia Goleszów.

Skład Polski na PK w Bischofshofen (HS142):

- Aleksander Zniszczoł (6. miejsce w PK 2018/19);

- Paweł Wąsek (15. miejsce w PK 2018/19);

- Klemens Murańka (34. miejsce w PK 2018/19);

- Andrzej Stękała (39. miejsce w PK 2018/19);

- Przemysław Kantyka (68. miejsce w PK 2018/19).

Program PK w Bischofshofen (HS142):

Sobota, 12.01.2019

11:00 - Odprawa techniczna

13:30 - Oficjalny trening

15:30 - Seria próbna

17:00 - Pierwsza seria konkursowa

Niedziela, 13.01.2019

9:00 - Seria próbna

10:00 - Pierwsza seria konkursowa

Skład Polski na FC w Zakopanem (HS140):

- Kacper Juroszek (16. miejsce w FC 2018/19);

- Mateusz Gruszka (53. miejsce w FC 2018/19);

- Kacper Stosel (73. miejsce w FC 2018/19);

- Damian Skupień (84. miejsce w FC 2018/19);

- Adam Niżnik (113. miejsce w FC 2018/19);

- Szymon Jojko (114. miejsce w FC 2018/19);

- Bartosz Czyż (126. miejsce w FC 2018/19);

- Łukasz Bukowski (128. miejsce w FC 2018/19);

- Jan Habdas;

- Arkadiusz Jojko;

- Krzysztof Kieta;

- Jarosław Krzak;

- Krzysztof Leja;

- Michał Martynek;

- Karol Niemczyk;

- Szymon Pawłowski;

- Wiktor Pękala;

- Tomasz Pilch;

- Szymon Zapotoczny;

- Krystian Zygmuntowicz.

Program FC w Zakopanem (HS140):

Piątek, 11.01.2019

20:00 - Odprawa techniczna

Sobota, 12.01.2019

9:00 - Oficjalny trening

12:00 - Pierwsza seria konkursowa

Niedziela, 13.01.2019

9:00 - Seria próbna

10:30 - Pierwsza seria konkursowa


Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (12064) komentarze: (62)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • EmiI profesor
    @dawe19 @kolos

    13 letni Murańka był medalistą MP seniorów, tutaj mamy chłopca jakiego pewnie można znaleźć w każdej dyscyplinie sportu. Wyrózniający się pośród rówieśników ale nie najlepszy. I chodzi o to jak jest przedstawiany. Największy talent i największa nadzieja, w ogóle cudowne dziecko.. Co w 30 startach w Polsce (28 w 2018 r 2 w 2019) wygrał 2 razy z konkursie roczników 2007-2008.

  • Kolos profesor
    @dawe19 @EmiI

    Jeden udział w telewizji śniadaniowej i że trzy wspomnienia w TV? To raczej zabawa dla dzieciaka niż stres na typ etapie jego kariery. Cieńciała jeszcze nam nie wyskakuje z lodówki ani nie jest na rozkładówkach co drugiego kolorowego czasopisma. Trudno tu mówić o "s umie medialnym" o ten otarł się 11-letni czy prędzej 13-letni Murańka ale Cieńciała nie.

  • dejw profesor
    @dejw @OjciecMarek

    No tak, prawda, znowu wpadam w swoje własne nazewnictwo i traktowania takich obiektów jako pół duże ;)
    A co do sedna, to debiut tego rodzaju obiektu przypadł w trochę słabym momencie, bo akurat tuż przed MŚJ to bardziej przydała by się NH. Ale nie ma co narzekać, może nagle z tej całej gromadki ujawni się jakiś ktoś kto już coś umie na LH i pokaże coś co choćby Maerkl ostatnio na PK ;)

  • dejw profesor
    @dejw @OjciecMarek

    No tak, prawa, znowu wpadam w swoje własne nazewnictwo i traktowania takich obiektów jako pół duże ;)
    A co do sedna, to debiut tego rodzaju obiektu przypadł w trochę słabym momencie, bo akurat tuż przed MŚJ to bardziej przydała by się NH. Ale nie ma co narzekać, może nagle z tej całej gromadki ujawni się jakiś ktoś kto już coś umie na LH i pokaże coś co choćby Maerkl ostatnio na PK ;)

  • OjciecMarek profesor
    @dejw @dejw

    W Chaux-Neuve i Einsiedeln de iure są duże skocznie :) - więc tak, rozgrywano AC na LH. Przy czym wiadomo, że chodzi ci o duże skocznie sensu strictissimo: a na takich tego cyklu zawodów faktycznie nie rozgrywano.

  • EmiI profesor
    @dawe19 @kolos

    Jak nie ma? Uczestnictwo w telewizjach śniadaniowych, reportaże w serwisach informacyjnych, artykuły na głównych portalach informacyjnych? To że 99% ludzi którzy słyszeli jakiekolwiek nazwisko polskiego skoczka poniżej 16 roku życia to właśnie jego? Że nawet w środowisku, ludzi tutaj piszący robi się z niego największą nadzieję, chociaż realnie lepsi od niego jako dzieci byli np. Rzadkosz i Habdas, o których nie mówiło się nic, a teraz lepszy jest rówieśnik Dyduch którego nazwisko w ogóle się nie przebija.

  • dejw profesor
    @dejw @Skokowy123

    Niemcy na pewno wystawią najmocniejszy skład pod względem dokonań z tego sezonu, ale jak się tak bliżej przyjrzeć to na NH bardzo groźni mogą być Austriacy. Co ciekawe, może zabraknąć miejsca dla jednego z podstawowych juniorów ostatnich dwóch lat, Schwanna.
    Norwegowie też pewnie się będą liczyć, po powrocie Villumstada mają raczej pewną i konkretną trójkę, a do tego na NC czy na FC w Nottoden z ładnej strony pokazywali się Ladehaug, Eriksen, Solberg, więc powinni ulepić ekipę zdolną walczyć o medal.

    A Słoweńcy to musieliby chyba ściągnąć całą trójkę z PŚ, żeby się w ogóle liczyć. A na to się nie zanosi, bo jak wezmą Zajca, to kto im w ogóle zostanie do skakania na poziomie w PŚ? ;) Najprędzej to sam Mogel się pojawi i ewentualnie Domen na ostatnie mistrzostwa, jeśli nie będzie w formie godnej PŚ; no ale jeśli kolejnym w kolejności jest Brezownik, nie mieszczący się nawet w juniorskiej kadrze D, to co tu dużo mówić. Młodsi Presecnik, Hafnar i Grilc bardzo biednie wypadli w ostatnim Pocal Cocta, a Bombek w ogóle całkiem się rozsypał po udanym lecie. Biorąc pod uwagę, że oni nawet z taką paką jaką wystawili rok temu nie potrafili zdobyć medalu, a teraz szykuje się dużo słabsza ekipa, to raczej nie brałbym ich pod uwagę.
    Z drużyn które mogą jeszcze atakować podium to pasuje wymienić Szwajcarów z mocną dwójką, Lacrouix, nieoczekiwanie dobrze czującym się tej zimy Kindlimannem i jeszcze z rezerwowym dużym talentem z rocznika 03 Niederbergerem.

    A co do następnego AC, to jest przeniesiony z Oberwiesental na Klingenthal, co będzie sporym wydarzeniem. Nie pamiętam kiedy i czy w ogóle AC był rozgrywany na LH.

  • Pavel profesor
    @kolos

    Tak czy siak trąbienie o jakimś dzieciaku, który "trzy razy prosto skoczył" na pewno nie sprzyja spokojnemu i zrównoważonemu rozwojowi rzeczonego dzieciaka. Doskonale zdaje sobie sprawę, ze brakuje nam talentów, to nie czasy gdy co MŚJ mieliśmy medal, ale media popadają w skrajności i lansują dzieci na przyszłych mistrzów robiąc im w ten sposób krzywdę. Co więcej, równie dobrze mistrzem może zostać jego kumpel, który w wieku 11 lat dostawał od niego po 10 metrów w skoku. Zwykłe wróżenie z fusów nikomu w sumie niepotrzebne, dla zwykłej pięciominutowej sensacyjki, coś dla zapełnienia ramówki.

  • Kolos profesor
    @dawe19 @Raptor202

    Cieńciała "celebrytą"? No proszę jak napisałem poniżej - dziś taki Cieńciała nie budzi żadnych emocji, to nie jest 11-letni Murańka z 2005 roku. Inne czasy, inne oczekiwania. A i w przypadku Murańki to większą przeszkodą w rozwoju kariery są ciągnące się problemy ze wzrokiem, a nie medialna popularność.

    W przypadku Cieńciały "medialny szum" (co i tak za dużo powiedziane to raptem kilka razy wspomniane w TVP że wygrywał TCS dla dzieci) nijak mu zaszkodzić nie może, bo go niemal nie ma. Po za tym dziś mało kogo to interesuje. Nasycono się już sukcesami w skokach i nie ma potrzeby rozoaczliwego szukania następcy mistrza, to - jeszcze raz - już nie jest 2005 rok...

  • Kolos profesor
    @EmiI @EmiI

    W Polsce może Tymek Cieńciała nie wygrywa, ale jednak wygrywa w Turnieju Czterech Skoczni dzieci.

    Po za tym dziś to już nie czasy 11-letniego Murańki, wtedy to był medialny skok na dziecko. Dzisiaj obecność Tymka w mediach nijak mu zaszkodzić nie może, bo prawie nikogo to nie interesuje.

  • mc150193 weteran
    @EmiI @StrasznyRybolakOtchlani

    Ok miał podpisany kontrakt ale niestety podczas pierwszych zawodów lgp miał zupełnie innego sponsora. Więc on się nie liczy i tak naprawdę on sam zawalił karierę. Gdyby nie to były zawodnikiem z wybitnymi osiągnięciami.

  • skokowy123 profesor
    @dejw @dejw

    Przeanalizowałem sobie prawdopodobne składy i patrząc drużynowo to Niemcy są faworytem dalej są Słoweńcy ale tam miałem aż 8 kandydatów (w tym 3, którzy punktowali w tym sezonie PŚ!) czyli Domen, Zajc, Mogel a także
    Osterc, Hafnar, Presecnik, Bombek, Brezovnik i ewentualnie Vodusek. Wszystko zależy od pierwszej 2. Niewiem jakie plany ostatecznie z Zajcem. Domen nie ma naazie po co wracać do PŚ. A jeszcze termin MŚ pokrywa się z Sapporo. W najbliższy weekend odbędzie się też AC w Oberwiesenthal i tam można podpatrzeć kto w jakiej formie z pozostałej 6.
    Norwedzy zaś po za Markengiem to nic specjalnego choć jest powracający Villumstad i Kontynentalowiec Haare.

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @EmiI @mc150193

    A Rutkowski to był strzał w dziesiątkę?

    A tak na poważnie, czytam twoje posty i mam wrażenie, że reklamę o "dodawaniu skrzydeł" potraktowałeś jakby na poważnie...

  • mc150193 weteran
    @EmiI @StrasznyRybolakOtchlani

    Nie wiem i się nie domyślam. W każdym razie to jest trzeci strzał w kolano Red Bulla jeśli chodzi o skoki narciarskie. Po Daikim Ito i Jaroslavie Sakali....

  • anonim

    Poziom naszego zaplecza jest na poziomie -3.

  • dejw profesor
    @dejw @kolos

    Zgoda, prognozowanie indywidualne u juniorów bywa ciężkie, zwłaszcza u tych którzy wybijają się w PŚ, czy nawet w PK na dużych skoczniach i muszą przejść na małą, przez to wyniki mogą być zaskakujące. Chociaż akurat rok temu Lindvik i Schmid byli wyraźnie ponad resztą i to potwierdzili.

    Mnie bardziej chodziło o skalę drużynową. Zresztą na tle tych Niemców to po prawdzie wszyscy wyglądają bladziutko, nawet z reguły kozaczący wszędzie tylko nie na imprezie mistrzowskiej juniorzy ze Słowenii.

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @EmiI @mc150193

    Słuchaj, może to dlatego, że kask nie skacze?
    Albo czerwony byk na głowie za mocno ciągnie do ziemi?

  • Raptor202 profesor
    @jacek28 @jacek28

    To na to się sprzedaje bilety? Nie wystarczy po prostu przyjść i stanąć sobie pod skocznią?

  • jacek28 początkujący
    Cup

    Na FIS Cup Bilety to przy kasie ? czy strona internetowa ?

  • mc150193 weteran
    @EmiI @EmiI

    Ja już o Cienciale dawno nie słyszałem i na razie jestem szczęśliwy, że ta głupota polskich mediów mnie omija szerokim łukiem. Wolę się skupić na... Tomku Pilchu oczywiście... ehhh powiedźcie mi jak ***** można tak s********* wielką szansę na starty w PŚ!!?? Przecież jeżeli ma się tegoż sponsora na kasku to przepraszam bardzo ale ja
    bardzo wymagam wyników nawet na najwyższym światowym poziomie. Co gorsza w tym sezonie w CoC mając Red Bulla na kasku zdobył... 2 punkty. A w poprzednim sezonie mając biały kask wygrał 2 konkursy CoC, zdobywając pierwsze punkty w wielkim stylu, a potem w Zakopcu uzyskuje dożywotnie prawo startu w PŚ i na MŚJ ociera się o medal... mnie to trochę przypomina pierwsze spotkanie z Red Bullem jego wujka Adama Małysza podczas LGP w 1997 roku. Tam nie było dobrych rezultatów, a w sezonie olimpijskim z konkursu na konkurs było co raz gorzej, a na olimpiadzie w obu indywidualnych konkursach tłumacząc na obecne zasady.... odpadł w kwalifikacjach!!! Dlatego uważam, że przyznawanie Red Bullowi Pilchowi było mocnym strzałem w kolano. Przykro mi bardzo ale trzeba było powiedzieć prawdę.

  • EmiI profesor

    Jak na zawodnika co w ostatnich 30 startach w Polsce, startując z góra rok starszymi, wygrał ledwie 2 razy, to w okół Cieńciały szum jest chory żeby nie powiedzieć mocniej.

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @skortom76

    A czy nie przypadkiem ma trenera znanego Jana Szturca
    a co to Niemców to Tymek Cienciała ma też obywatelstwo Niemieckie a co idzie za tym
    to już jest zainteresowanie ze strony Niemców nim

  • skortom76 doświadczony
    @dar06 @dar06

    Z tego co widać to nikt nie chce z niego zrobić super skoczka, jak do tej pory jest prowadzony super, więc może zajmij się Freunedem, Freitegiem, Wellingerem i i innymi niemieckimi buloklepami...

  • OjciecMarek profesor
    @dar06 @dar06

    No, Tymek Cienciała jest drugim najbardziej utytułowanym zawodnikiem Turnieju Czterech Skoczni Dzieci. Wiesz, kto jest pierwszym? Frantisek Holik...

  • dar06 doświadczony

    nie wiadomo co z niego będzie ale jaką 6- letni dziecko skakać z 70 metrowej skoczni
    to jest chore i niebezpiecznie w tym wieku ale tatunio widocznie chcę z synalka zrobić na siłę super skoczka

  • Roxor profesor
    @dawe19 @skortom76

    Skakał, zajął 8. miejsce
    http://www.pzn.pl/gfx/pzn/files/lotos_cup/lotos_cup_2019/szczyrk_6-8.01.2019/06.01.2019_-_ls/wyniki_junior_e.pdf

  • skortom76 doświadczony
    @dawe19 @fankapilcha

    O sorki, masz rację, teraz juz widzę, dzieki za podrzucenie stronki.

  • FankaPilcha stały bywalec
    @dawe19 @skortom76

    Z tym, że on skakał już na Lotos Cupie i to nie raz, masz tam wszystko wypisane. Czasem wygrywał, czasem przegrywał, ale to cały czas była czołówka, jak dotąd.

  • Raptor202 profesor
    @dawe19 @fankapilcha

    Miło, że są tutaj ludzie korzystający z tej strony. Bardzo polecam, chyba wszystko można tam znaleźć. Nawet wyniki MŚJ z czasów przed Małyszem, czego nie mogłem uświadczyć ani na wikipedii, ani u konkurencji, ani tutaj.

  • skortom76 doświadczony
    @dawe19 @fankapilcha

    Dzięki, czyli Lotos Cup jeszcze odpuszcza, w przyszłym sezonie powinien pozamiatać w kategorii E.

  • dar06 doświadczony

    Tymek Cienciała ma prawie 10 lat a wygrywa wszystko z innym skoczkami
    z ładownością to na pewną wielki talent może większy niź był Klimek czy nie znany
    nikomu raptorek
    To szum wokół jego jest zrozumiały jak ktoś pod rząd wygrywa 14 razy

  • FankaPilcha stały bywalec
    @dawe19 @skortom76

    http://wyniki-skoki.hostingasp.pl/ZawodnikKrajowe.aspx?name=Ciencia%C5%82a%20Tymoteusz - Tutaj są umieszczane wszystkie jego wyniki od początku do końca.

  • Raptor202 profesor
    @dawe19 @skortom76

    Jeśli w wieku 10 lat jesteś celebrytą, to nie wierzę w to, żebyś w dorosłym życiu został przykładającym się do treningów, pokornym zawodnikiem. Według mnie wyrośnie z niego drugi Kastelik, w najlepszym wypadku drugi Murańka.

  • skortom76 doświadczony
    @dawe19 @Raptor202

    Czasami taki szum medialny nie jest zły, ida za tym pieniądze sponsorów, a bez pieniędzy w żadnym sporcie nic się nie osiągnie. Tymek to 4 krotny z rzędu zwycięzca T4S dla dzieci i jest niepokonany w swojej kategorii wiekowej od 2015 roku, więc talent na pewno większy niż Murańka. Zobaczymy co będzie dalej i czy niez zagubi sie w przejściu do kategorii juniorów. Skacze już coś w kategorii E Lotos Cup?

  • Raptor202 profesor
    @dawe19 @dawe19

    Szum medialny wokół Wąska? Szum medialny, i to w irracjonalnym rozmiarze to się zrobił wokół niejakiego Tymoteusza Cienciały, o którym myślę, że już można powiedzieć, że nic nie osiągnie, a to wszystko właśnie przez to - zrobienie z dzieciaka gwiazdy, mimo że w skokach jest on absolutnie nikim i na jakikolwiek potencjalny sukces jeszcze przyjdzie mu kilka lat poczekać. Już dziś, na zapas, gratuluję jego rodzicom.

  • Joorny stały bywalec
    @Vainamoinen

    Martynek z klubu z Goleszowa

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @dervish

    częściową masz rację z wahnięciem formy u młodych
    ale z Plichem to stało na turnieju TCS który notuję spadek w błyskawicznym tempie

    widocznie nie potrzebuję ciężkiej ręki trenera a niestety Horngaher i asystent Maciusiaka
    Czech Radek Żidek mają te rękę do skoczków

  • Bernat__Sola profesor
    @FankaPilcha @fankapilcha

    Bukowski na MP pokonał z obecnych tutaj S. Jojko, więc gdybyśmy bazowali na tych zawodach to by się załapał.

  • dervish profesor
    @dar06 @dar06

    Takie wahnięcia formy są dosyć powszechne u młodych skoczków. Wiążą się one z dosyć gwałtownym rozwojem organizmu w tym wieku. Ogólnie z procesem dojrzewania podczas którego chłopiec przeistacza się w meżczyznę.

  • FankaPilcha stały bywalec

    Skład na PK bez niespodzianek, mimo wszystko jednak szkoda, że nie dali tam spróbować Juroszkowi. Wśród powołań na FC jest parę niezrozumiałych decyzji. Naprawdę warto wystawiać Leję, który przecież przeszedł do kombinacji, zamiast kolejnego juniora, najlepiej z rocznika 2003? Gdzieś się ci młodsi muszą oskakać na zawodach międzynarodowych, to gdzie lepiej zacząć niż u nas? Nie zapominając o kompletnie nieperspektywicznym, prezentującym nadal beznadziejny poziom Łukaszu Bukowskim, który z niezrozumiałych powodów został dwa lata temu powołany do kadry juniorów. Dalej nie rozumiem, co Maciusiak w nim widział, bo już po pierwszych treningach wyszło, że u niego wszystko trzeba budować praktycznie od zera i to w wieku dziewiętnastu lat, przez co do kadry nie dostał się wtedy choćby 15-letni Kacper Stosel, który teraz już miałby za sobą dwa lata szkoleń. Potrafiłby ktoś jakoś uzasadnić tę decyzję?

  • dar06 doświadczony

    Ciekaw jestem w jakim stanie będzie Olek
    po spotkaniu z myślą szkoleniową Horngahera

    Pilch siostrzeniec Małysza równo rok jest w dołku
    miejmy nadzieje ze Olek doświadczony z trenerami.... szybką zażegna kryzys

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @Vainamoinen @Vainamoinen

    Bardziej jego styl przypominał Romoerena/Evensena moim zdaniem.

  • dawe19 doświadczony
    Rozczarowanie sezonu

    Pilch i Wąsek zdecydowanie rozczarowują w tym sezonie. Tak się kończy robienie przedwczesnej kariery i szumu medialnego...

  • Bernat__Sola profesor
    @zimowy_komentator

    Wciąż uważam, że w Bischofshofen powinniśmy widzieć Kota.

  • Nowyskoczek5 profesor

    Fajnie cały weekend skoki (PŚ PK FC w Zakopanem) no i jeszcze w sobote wyścig Formuły E .

  • Raptor202 profesor
    @Vainamoinen @Vainamoinen

    To był Arkadiusz Jojko.

  • Vainamoinen stały bywalec

    Cześć, pamięta ktoś jak nazywa się ten junior, który skakał na ostatnich Mistrzostwach Polski w stylu podobnym do Domena Prevca? Pytam, bo ciekawi mnie czy wystartuje w FIS Cup i ewentualnie jak się spisze w tych zawodach. W Mistrzostwach poszło mu nieźle i był wyróżniającym się zawodnikiem - na pewno awansował do drugiej serii.

  • Fansabirzhanam bywalec
    @Fansabirzhanam @pawelf1

    Nie było Wiktora Pękali.

  • sato33 początkujący


    po wczorajszym lotosie wysnuwam wnioski takie ze na msj poleca wasek,pilch,juroszek,gruszka,niznik. no ewentualnie kombinator kudzia i tak poleci wiec na piatego by sie nadal jesli beda chcieli oszczedzic zlotowki.chociaz wielki talent habdas miazdzyl na hs 77 i ciekawe jakby wygladal na hs 106.pozostali bez szans morgenstern czyz przegrywal nawet z klepiacym bule od 3 lat jarzabkiem wiec nie ma o czym mowic

  • pawelf1 profesor
    @Fansabirzhanam @pawelf1

    Już jest 20 ...a może było wcześniej tylko nie umię liczyć ?:):):)

  • anonim

    Weźcie dodajcie roczniki do tych chłopaków z FC ... to myślę znacznie przydatniejsze tutaj, niż miejsca w generalce.

  • pawelf1 profesor
    @Fansabirzhanam @fansabirzhanam

    Wykorzystaliśmy . Na stronie PZN jest 20-tu . Kogoś tu pominięto przepisując . Nie chce mi się sprawdzać kogo:):)

  • Fansabirzhanam bywalec

    Nie wykorzystaliśmy pełnego limitu na FC. Naprawdę nie mamy żadnego innego zawodnika np. Małyjurka lub Hutyrę

  • EmiI profesor
    @Xander1 @Xander1

    Wg kryteriów PZN najważniejsze są w kolejności.
    Punkty PŚ: brak
    Punkty PK: Wąsek, Pilch
    Punkty FC: licząc zimę tylko Juroszek.
    I dalej miejsca na MP, wczorajszym Lotosie, i na Fis Cupie w Zakopanem. Niżnik na Lotosie był najlepszy. Na MP trochę stracił, ale nie jakoś dużo, więc jak na FIS Cupie będzie skakał solidnie, na poziomie juniora 3-4, musi jechać.
    No i piątego zawodnika Topór, może według uznania sobie zabrać.

  • Xander1 profesor

    I bardzo dobrze że Pilch został odsunięty od kadry na PK. Skakał słabiutko i nie było sensu go dalej wozić.
    Jestem ciekaw jak Olek się zaprezentuje w swojej lidze. Bo jak wiadomo PŚ to zdecydowanie za wysokie progi.

    FC zapowiada się ciekawie, bo odbędzie się tam walka o miejsce na MŚJ. Tak naprawdę pewniakami są Wąsek i Pilch. Walka o pozostałe miejsca jest otwarta. Czyż tragicznie zaprezentował się na wczorajszych polskich zawodach i jego miejsce wcale nie jest pewne. Dobrze wyglądają Juroszek i Gruszka i uważam że ich szanse są spore. Bardzo dobrze spisywał się Niźnik, ale niestety to pozakadrowicz i pewnie go nie dopuszczą.

    Ogólnie pewnie trzech/czterech zawodników w drugiej serii to będzie sukces.

  • Raptor202 profesor

    Skoro w składzie jest Leja, który podobno miał być kombinatorem norweskim, to chyba nie świadczy to o nas najlepiej.

  • Kolos profesor
    @dejw @dejw

    Niewielkie to ma przełożenie na MŚJ swego czasu Morgenstern czy Larinto jechali na MŚJ juniorów jako zawodnicy pierwszej 10 PŚ, mierząc się w wiekszosci z zawodnikami ktorzy w PK różnie sobie radzili i mistrzami nie zostali.


    Mamy teraz juniorów jakich mamy. Cudów się po nich nie spodziewam. Ale Pilch ma szansę jeszcze się odbudowć na MŚJ.

  • zimowy_komentator profesor
    Zniszczoł

    Niestety nie wykorzystał swojej szanse - forma wciąż nie najlepsza. Teraz musi go Maciusiak postawić do pionu i Olek znów powalczy o limit, potem będzie miał kolejną szansę w PŚ. No ale nie z takimi skokami...

  • firefly profesor

    Boli mnie patrzenie na klepiącego bulę Pilcha w tym kasku Red Bulla...
    Chociaż RB w ogóle chyba w zeszłym roku trafił kulą w płot - Wellinger też póki co im zaszczytów nie przynosi.

    Ale o ile o podźwignięcie się Wellingera, wcześniej czy później, jestem raczej spokojna, o tyle nie wiem, czy Pilchowi ten kask nie ciąży.

  • Adrian36 stały bywalec

    Jaka to niespodzianka???
    Bycie siostrzencem Pana dyrektora nie ozznacza ze moze sobie bulic w PK na okrągło. Jak ostatnio to robił.
    To jest naturalna kolej rzeczy. Na którą Pilch sobie zapracował swoimi popisami ostatnio.
    Może Kurzaj i ekipa z TVP była by zdziwiona tym faktem jedynie.. no i redakcja jak widać.

  • dejw profesor

    Takie małe porównanie. 4/5 składu Polski na MŚJ będzie wybierane na podstawie FC na własnej skoczni.
    Niemcy z kolei będą tam mieli najprawdopodobniej zawodnika punktującego w PŚ, dwóch z TOP10 z ostatniego PK, kolejnego który dwa z trzech ostatnich konkursów ukończył w 15ce i ostatniego, który teraz jest w kryzysie, ale sezon także zaczął od miejsc w 10ce i uczestniczył w krajówkach na TCSie.

  • Toyminator profesor
    -

    To co? 3 naszych zapunktuje w Zakopanem ?:) Juroszek to pewniak.Pilch na Fis jeszcze da radę, Może Czyż albo Skupień. Jak będzie 5 w 30 , to będzie sukces.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl