TCS w Ga-Pa: Jak Nowy Rok, to tylko na Grosse Olympiaschanze! (lista startowa)

  • 2021-01-01 02:41

Czas na drugi konkurs 69. Turnieju Czterech Skoczni! Najlepsi skoczkowie świata o 14:00 rozpoczną walkę w tradycyjnych noworocznych zawodach na Grosse Olympiaschanze (HS142) w Garmisch-Partenkirchen. W akcji ujrzymy siedmiu Polaków.

29.12.2020 - Podium TCS w Oberstdorfie29.12.2020 - Podium TCS w Oberstdorfie
fot. Tadeusz Mieczyński
Trofeum TCS - Złoty OrzełTrofeum TCS - Złoty Orzeł
fot. Tadeusz Mieczyński

Inauguracyjny konkurs 69. Turnieju Czterech Skoczni w Oberstdorfie dostarczył kibicom wielu emocji. Rywalizację na Schattenbergschanze wygrał Niemiec Karl Geiger, który o 2,8 punktu wyprzedził Kamila Stocha. Trzecie miejsce zajął Marius Lindvik, który z uwagi na ból zęba został wycofany z dzisiejszego startu. Tuż za podium znaleźli się główni faworyci turnieju - Halvor Egner Granerud oraz Markus Eisenbichler. Szósty był Stefan Kraft, a siódmy Andrzej Stękała.

Teraz na skoczków czekają noworoczne zawody na Grosse Olympiaschanze (HS142) w Garmisch-Partenkirchen. W gronie faworytów pierwszego konkursu w 2021 roku znajdują się m.in. Halvor Egner Granerud, Markus Eisenbichler, Karl Geiger, Anze Lanisek, Stefan Kraft, Ryoyu Kobayashi, a także Polacy - Kamil Stoch i Dawid Kubacki.

W gronie 50 zawodników z trzynastu państw znajduje się siedmiu reprezentantów Polski. Konkurs otworzy Klemens Murańka (nr 26), a następnie na belce startowej zasiądą Maciej Kot (nr 29), Piotr Żyła (nr 39), Andrzej Stękała (nr 9), Dawid Kubacki (nr 8), Kamil Stoch (nr 6) oraz Aleksander Zniszczoł (nr 47).

Po raz dwudziesty piąty w historii Turnieju Czterech Skoczni, rywalizacja rozgrywana będzie systemem KO. W pierwszej serii zawodnicy są podzieleni na 25 par, których zwycięzcy zapewniają sobie awans do finałowej serii. Stawkę uzupełnia 5 najlepszych skoczków spośród grona przegranych w pojedynkach.

W pierwszej serii konkursowej w Garmisch-Partenkirchen Klemens Murańka zmierzy się z Japończykiem Naokim Nakamurą. Rywalem Macieja Kota będzie Niemiec Richard Freitag, zaś Piotra Żyły - Austriak Michael Hayboeck. Andrzej Stękała podejmie Słoweńca Domena Prevca, Dawid Kubacki Estończyka Artti Aigro, a Kamil Stoch Czecha Viktora Polaska. W ostatniej polskie parze Aleksander Zniszczoł stanie do walki z Austriakiem Stefanem Kraftem.

W dotychczasowych 68 konkursach Turnieju Czterech Skoczni w Garmisch-Partenkirchen, najczęściej, bo 14-krotnie, triumfowali reprezentanci Austrii oraz Norwegii. Dziesięć razy najlepsi na Grosse Olympiaschanze okazywali się Finowie. Ponadto ze zwycięstwa cieszyli się również zawodnicy z NRD (7 razy), Niemiec/RFN (6 razy), Japonii (5 razy), Czechosłowacji i Czech (4 razy), Słowenii (3 razy), Związku Radzieckiego (2 razy) oraz Kanady i Polski (po 1 razie).

Indywidualnie czterokrotnie ze zwycięstwa w konkursie Garmisch-Partenkirchen cieszył się Jens Weissflog. Słynny niemiecki skoczek triumfował na Grosse Olympiaschanze w 1984, 1985, 1990 i 1991 roku.

Polacy na pierwszą wygraną w zawodach Turnieju Czterech Skoczni w Garmisch-Partenkirchen musieli czekać aż do 2018 roku i zwycięstwa Kamila Stocha. W 2003 roku Adam Małysz zajął drugie miejsce, ex aequo z Austriakiem Andreasem Goldbergerem. Taką samą pozycję uzyskał przed trzema laty Kamil Stoch. Ponadto, "Orzeł z Wisły" trzykrotnie był klasyfikowany w Ga-Pa na trzeciej pozycji (2001, 2002 i 2011 rok). Na najniższym stopniu podium konkursu na Grosse Olympiaschanze stawał również Józef Przybyła (1964) i dwukrotnie Dawid Kubacki (2019 i 2020).
 

Poprzednie konkursy TCS w Ga-Pa:
Data I miejsce II miejsce III miejsce
01.01.1953 A. Doelplads J. Bradl T. Brutscher
01.01.1954 O.B. Bjoernstad E. Kirjonen E. Moemmoe
01.01.1955 A. Kallakorpi E. Kirjonen H. Silvenoinen
01.01.1956 H. Silvenoinen E. Kirjonen Ha. Glass
01.01.1957 N. Kamienski E. Kirjonen P. Uotinen
01.01.1958 W. Egger N. Szamow W. Lesser
01.01.1959 H. Recknagel K. Cakadze N. Szamow
01.01.1960 M. Bolkart T. Kivela J. Slibar
01.01.1961 K. Cakadze H. Recknagel N. Zandanell
01.01.1962 G. Thoma W. Egger W. Happle
01.01.1963 T. Engan G. Thoma M. Bolkart
01.01.1964 V. Kankkonen N. Halonen J. Przybyła
01.01.1965 E. Pukka H. Ihle H. Kurz
01.01.1966 P. Lukkariniemi B. Wirkola V. Kankkonen
01.01.1967 B. Wirkola R. Bachler V. Kankkonen
01.01.1968 B. Wirkola D. Neuendorf R. Bachler
01.01.1969 B. Wirkola A. Jeglanow F. Rydval
01.01.1970 J. Raska A. Jeglanow W. Biełousow
01.01.1971 I. Mork J. Raska T. Kaeyhkoe
01.01.1972 Y. Kasaya T. Kaeyhkoe I. Mork
01.01.1973 R. Schmidt D. Kampf J. Lidak
01.01.1974 W. Steiner H.G. Aschenbach D. Kampf
01.01.1975 K. Schnabl K. Ylianttila H. Millonig
01.01.1976 T. Innauer K. Schnabl J. Danneberg
01.01.1977 J. Danneberg T. Innauer H. Duschek
01.01.1978 J. Danneberg K. Ylianttila He. Glass
02.01.1979 J. Samek B. Norcic P. Kokkonen
01.01.1980 H. Neuper J. Puikkonen J. Saetre
01.01.1981 H. Bulau P. Bergerud A. Kogler
01.01.1982 R. Ruud M. Deckert A. Bauer
01.01.1983 A. Kogler S. Braaten J. Weissflog
01.01.1984 J. Weissflog H. Sumi K. Ostwald
01.01.1985 J. Weissflog J. Puikkonen K. Ostwald
01.01.1986 P. Ploc E. Vettori P. Ulaga
01.01.1987 A. Bauer J. Kalso U. Findeisen
01.01.1988 M. Nykaenen S. Taellberg J. Weissflog
01.01.1989 M. Nykaenen J. Weissflog R. Laakkonen
01.01.1990 J. Weissflog R. Laakkonen F. Jez
01.01.1991 A. Felder -   S. Horngacher
J. Weissflog
01.01.1992 A. Felder T. Nieminen S. Zuend
01.01.1993 N. Kasai J. Weissflog A. Goldberger
01.01.1994 E. Bredesen J. Weissflog T. Okabe
01.01.1995 J. Ahonen A. Goldberger J. Soininen
01.01.1996 R. Schwarzenberger E. Bredesen J. Weissflog
01.01.1997 P. Peterka A. Goldberger T. Okabe
01.01.1998 K. Funaki M. Harada H. Saitoh
01.01.1999 M. Schmitt J. Ahonen N. Kasai
01.01.2000 A. Widhoelzl M. Harada J. Ahonen
01.01.2001 N. Kasai D. Wasiljew A. Małysz
01.01.2002 S. Hannawald A. Widhoelzl A. Małysz
01.01.2003 P. Peterka A. Goldberger -  
A. Małysz
01.01.2004 S. Pettersen M. Hoellwarth G. Spaeth
01.01.2005 J. Ahonen T. Morgenstern G. Spaeth
01.01.2006 J. Janda J. Ahonen M. Hautamaeki
01.01.2007 A. Kuettel M. Hautamaeki N. Kasai
01.01.2008 G. Schlierenzauer J. Ahonen M. Neumayer
01.01.2009 W. Loitzl S. Ammann H. Olli
01.01.2010 G. Schlierenzauer W. Loitzl S. Ammann
01.01.2011 S. Ammann P. Karelin A. Małysz
01.01.2012 G. Schlierenzauer A. Kofler D. Ito
01.01.2013 A. Jacobsen G. Schlierenzauer A. Bardal
01.01.2014 T. Diethart T. Morgenstern S. Ammann
01.01.2015 A. Jacobsen S. Ammann P. Prevc
01.01.2016 P. Prevc K. Gangnes S. Freund
01.01.2017 D.A. Tande K. Stoch S. Kraft
01.01.2018 K. Stoch R. Freitag A. Fannemel
01.01.2019 R. Kobayashi M. Eisenbichler D. Kubacki
01.01.2020 M. Lindvik K. Geiger D. Kubacki

W  porze zawodów wiatr na skoczni w Garmisch-Partenkirchen ma osiągać średnią prędkość 1 m/s. Temperatura powietrza ma z kolei wynosić +2°C. Rywalizacji ma towarzyszyć pochmurna aura, ale bez opadów.

Oficjalny rekord Grosse Olympiaschanze (HS142) wynosi 143,5 metra. Tak daleko poszybowali tutaj Szwajcar Simon Ammann (2010) oraz Norweg Marius Lindvik (2020).

Zdaniem bukmacherów (Fortuna) faworytem noworocznej rywalizacji jest lider Pucharu Świata Halvor Egner Granerud (kurs: 2.75). Po piętach mają mu jednak deptać Niemcy - Markus Eisenbichler i Karl Geiger (po 5.00). Najwyżej oceniane szanse na sukces wśród Polaków mają Dawid Kubacki i Kamil Stoch (po 12.00).

O 12:30 ma rozpocząć się seria próbna przed zaplanowanym na 14:00 konkursem.

Transmisję z zawodów przeprowadzi Eurosport 1 (13:15), TVP1 (13:45) oraz TVP Sport (14:45).

Wyniki "na żywo" będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Parametry techniczne skoczni:
Nazwa: Grosse Olympiaschanze
Rozmiar (HS): 142 m (95% = 134,5 m)
Punkt konstrukcyjny: 125 m
Oficjalny rekord: 143,5 m - Simon Ammann (01.01.2010);
  Marius Lindvik (01.01.2020)
Wysokość wieży: 60,4 m
Nachylenie najazdu: 35 st.
Długość najazdu: 96 m
Nachylenie progu: 11 st.
Długość progu: 6,9 m
Wysokość progu: 3,2 m
Prędkość: 94,3 km/h
Nachylenie zeskoku: 34,7 st.
Rok budowy: 2007
Trybuny: 21.000
Punkty za zmianę belki: 7,67 pkt/m
Punkty za wiatr: 10,44/12,64 za m/s
Jury zawodów:
Funkcja Nazwisko Kraj
Dyrektor zawodów PERTILE Sandro
Delegat techniczny GROS Gabrjel
Szef zawodów CYNIS Florian
Asystent delegata RATHMAYR Werner
Asystent dyrektora SEDLAK Borek
Kontrola sprzętu GRATZER Sepp
SOLEM Morten
Sędziowie:
  Nazwisko Kraj
A MAISSEN Patric
B DE CRIGNIS Martino
C HELLAUER Werner
D MALIK Fabian
E KOTHLEITNER Hermann

.

Program 69. Turnieju Czterech Skoczni:
Godzina Wydarzenie Transmisja
Piątek, 01.01.2021 - GA-PA (HS142)
12:30 Seria próbna  
14:00 Konkurs (KO) Eurosport 1, TVP1, TVP Sport
Sobota, 02.01.2021 - INNSBRUCK (HS130)
10:00 Odprawa techniczna  
11:15 Oficjalny trening  
13:30 Kwalifikacje Eurosport 1
Niedziela, 03.01.2021 - INNSBRUCK (HS130)
12:00 Seria próbna  
13:30 Konkurs (KO) Eurosport 1, TVP1, TVP Sport
Wtorek, 05.01.2021 - BISCHOFSHOFEN (HS142)
13:00 Odprawa techniczna  
15:00 Oficjalny trening  
16:30 Kwalifikacje Eurosport 1
Środa, 06.01.2021 - BISCHOFSHOFEN (HS142)
15:30 Seria próbna  
16:45 Konkurs (KO) Eurosport 1, TVP1, TVP Sport
Lista startowa konkursu TCS w Ga-Pa (HS142); 01.01.2021
Nr Zawodnik Kraj Rocznik
26 MURAŃKA Klemens 1994
25 NAKAMURA Naoki 1996
27 NAZAROW Michaił 1994
24 FREUND Severin 1988
28 SCHIFFNER Markus 1992
23 ASCHENWALD Philipp 1995
29 KOT Maciej 1991
22 FREITAG Richard 1991
30 PAVLOVCIC Bor 1998
21 PREVC Peter 1992
31 DESCHWANDEN Gregor 1991
20 AALTO Antti 1995
32 HAMANN Martin 1997
19 KOBAYASHI Junshiro 1991
33 PASCHKE Pius 1990
18 KYTOSAHO Niko 1999
34 BAER Moritz 1997
17 BOYD-CLOWES Mackenzie 1991
35 PREVC Cene 1996
16 ZOGRAFSKI Władimir 1993
36 JELAR Ziga 1997
15 HUBER Daniel 1993
37 SCHMID Constantin 1999
14 SATO Yukiya 1995
38 KOZISEK Cestmir 1991
13 JOHANSSON Robert 1990
39 ŻYŁA Piotr 1987
12 HAYBOECK Michael 1991
40 TANDE Daniel Andre 1994
11 SATO Keiichi 1997
41 HOERL Jan 1998
10 FORFANG Johann Andre 1995
42 PREVC Domen 1999
9 STĘKAŁA Andrzej 1995
43 AIGRO Artti 1999
8 KUBACKI Dawid 1990
44 PETER Dominik 2001
7 KOBAYASHI Ryoyu 1996
45 POLASEK Viktor 1997
6 STOCH Kamil 1987
46 LACKNER Thomas 1993
5 GEIGER Karl 1993
47 ZNISZCZOŁ Aleksander 1994
4 KRAFT Stefan 1993
48 KLIMOW Jewgienij 1994
3 EISENBICHLER Markus 1991
49 ERIKSEN Sander Vossan 2000
2 GRANERUD Halvor Egner 1996
50 SIEGEL David 1996
1 LANISEK Anze 1996

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (30358) komentarze: (153)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • krogulec_okrutny początkujący

    uffff....sprawiedliwoscis stalo sie zadosc.....brawo OJCIEC tata Zuzanny wagral z rekordem....:-) !!!!

  • krogulec_okrutny początkujący

    niech to szlag........juz norweskie uje kombinuja, jak nie astma...to 3 x nizsza belka + dodatnie punkty za wiatr.

  • tarnoviatarnowka@web.de bywalec
    @kubson97865

    Dokladnie tak jesli wiatr tak szybko sie zmienia to naprawde nie wiadomo jakie warunki mial Granerud w locie bylo prawie 7 pod narty wyladowal bylo troche ponad 3 .Ale tak jak pisalem wczoraj nie ma zdecydowanego faworyta jest ich kilku Granerud Kamil Geiger Markus Anze i Dawid moim zdaniem z tej szustki utworzy sie podium

  • Karpp profesor
    @LIVERPOOL

    A ja ci mowie że będzie pogoń Graneruda za Geigerem i to że Stoch musi skakać tak jak w 14 i 18 żeby mieć coś do powiedzenia tutaj.

    Jednak jestes dzieciakiem nie potrfiącym przyznać sie do błedu

  • LIVERPOOL profesor
    @Xenkus

    To jest oczywiste, że tu i teraz chyba nikt by nie był na poziomie Kamila gdy wygrywał o 27,7 i 28,2 pkt

  • LIVERPOOL profesor
    @Karpp

    Po 1 to ja ci cały czas powtarzam że Granerud i Stoch to moi faworyci

  • the_foe doświadczony
    @kubson97865

    Było 1000 razy, ze to loteria, bo uśredniony pomiar jest liczony jeszcze po wylądowaniu skoczka, nie wiem jaki jest zamysł naukowy tego, ale skoro FIS się tego trzyma, to znaczy, ze są podstawy. Bezprzecznie co jakiś czas wychodzi z tego klops. Pamietamy casu Kobayashego, który mając huragan pod nar ty jeszcze dostał rekompensate, bo po wylądowaniu wiatr się zupełnie odwrócił.

  • stivus profesor
    @dervish

    Prochu nie wymyślisz ;-)

  • Karpp profesor
    @LIVERPOOL

    Cały czas o tym mowie a Ty dopiero po treningu to zauważyłes? ;))

  • smiechu stały bywalec
    @Slavko21

    odpowiedni moment to ten w którym skoczek będzie chciał a nie kibice.... a najlepszy moment to będzie jak będą skakać jak najdłużej a nie odwalac to co Małysz ;] ale na szczęście każdy ma inne podejście do kończenia kariery

  • kamil.grzesiczak02@gmail.com początkujący

    Trening Polaków oceniam na 5

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Lanisek faworyt do podium.

  • Xenkus profesor
    @LIVERPOOL

    Obecnie tak, chyba nie sądzisz, że Stoch w formie z 2018 musiałby skakać maxa by pokonać Norwega?

  • the_foe doświadczony
    @Slavko21

    przecież, jesli będą mieli motywację do wyrzeczeń to spokojnie 5 sezonów przed nimi. Właściwie to zalezy, czy będzie dla nich miejsce, tak więc sytuacja win-win, skończą karierę jak będą następcy, jak nie będzie do z musu trzeba będzie dalej w nich inwestować.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Slavko21

    Kto wie.

  • LIVERPOOL profesor

    Stoch musi oddać skoki na swoim maxsie żeby dotrzymać poziomu Graneruda. Norweg utwierdził mnie w przekonaniu, że jest głównym faworytem

  • dervish profesor

    Stawianie na Grane to pójście na łatwiznę ;)

  • kubson97865 profesor
    @the_foe

    Ale dziwne. Po wylądowaniu prawie - 7 a za chwilę - 3

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Granerud zdecydowany faworyt do zwycięstwa.

  • Snickers965 weteran

    wraca dominator :(

  • the_foe doświadczony

    Chyba Granerud nie do zatrzymania dziś, reszta walczy o 2. miejsce

  • Slavko21 początkujący
    Kiedy Koniec kariery Polaków ??

    Kiedy koniec kariery ?
    Stoch i Żyła są najstarszymi skoczkami na liście startowej.

    Jak sądzicie czy to jest już ich ostatni a może przed ostatni sezon w których startują.

    Za rok jest olimpiada i jeśli forma i szczęście z wiatrem dopisze i zdobędą medal np w drużynie to będzie odpowiedni moment na powiedzenie koniec. ...

  • kubson97865 profesor
    @LIVERPOOL

    Faworytem jest Granerud
    Właśnie pokazał to tym skokiem

  • the_foe doświadczony

    Granerud spina się w każdym skoku, więc pewnie będzie próbował maksa walnąć.

  • dervish profesor

    Moi faworyci do wygrania turnieju to Stoch lub Kraft. Od początku na nich stawiam.

  • LIVERPOOL profesor
    Faworyci

    Geiger zawsze słabiej na treningach Stoch i Kraft znakomite skoki zwracam uwagę na warunki wczoraj przed szereg wyskoczył Dawid, dzisiaj Piotrek może któryś z nich namiesza w zawodach?

  • hao3 początkujący

    Zyla i Stoch dostali po prezencie ,a Zniszczol znow ukarany.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Kolejny dobry i daleki skok Krafta

  • the_foe doświadczony

    Dziwne, ze Kraft skacze lepiej na swojej najmniej ulubionej skoczni niż na swojej najbardziej ulubionej skoczni (Obersdorf)

  • kubson97865 profesor

    Kraft oddał znakomity skok
    Gdyby miał warunki Żyły czy Stocha to rekord zagrożony byl by

  • Xenkus profesor
    @LIVERPOOL

    Chciałbym, ale znając Żyłę to na takiej odległości wywalałby fikołki przy lądowaniu.

  • Snickers965 weteran

    Zniszczoł gdyby nie KO to pewnie byłby w 2 serii

  • Dalibor1 bywalec

    Tu rozbieg nie jest pod Kamila stąd te niższe prędkości, na pozostałych skoczniach będzie lepiej. Na podium nie licze, ważne by nie stracił za wiele do czolowki

  • LIVERPOOL profesor
    @Xenkus

    A może Żyła za lądowanie telemarkiem na tej odległości dostał by min 19?

  • dervish profesor

    reasumując jeżeli chodzi o Polaków to jedyne emocje związane z przejściem do drugiej serii bedziemy mieli podczas skoków Kota i Murańki. Olek to inna para kaloszy. Nie ma nic do stracenia bo jest na straconej pozycji. Powinien skakac na luzie bo presji nie ma. A nuż trafi dobre warunki i odda swój najlepszy skok?

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @LIVERPOOL

    Raczej nie

  • Xenkus profesor
    @LIVERPOOL

    Daj spokój, już od Engelbergu przyszła stabilizacja i to co w treningach zwykle przekłada na zawody.

  • FanKamil1234 bywalec

    Między Kamilem a Karlem 1.1 km/h różnicy na progu - w konkursie trzeba to poprawić

  • kibicsportu profesor
    @grzmiwuj

    Być może Kamil teraz jeździ stabilniej, ale za to ma niższe prędkości na progu, ale przynajmniej skacze dalej.

  • LIVERPOOL profesor
    No to co

    Najlepsze warunki Kamil ma już za sobą pytanie czy najlepszy skok też?

  • stivus profesor

    Wymiatają chłopaki az przyjemnie patrzeć. Oby podobnie było w konkursie.

  • Xenkus profesor

    Biorąc pod uwagę że Stoch mocno notami wyprzedziłby Żyłę to prowadziłby o 2-3pkt.

  • pablito weteran
    @grzmiwuj

    to jest właśnie klasa mistrza

  • alo profesor

    Matko jakie koszmarne prędkości ma Stoch
    Skok bardzo dobry i tak ale jak zwykle w treningu miał dobre warunki a w konkursie będzie inaczej.

  • grzmiwuj doświadczony

    z TAKĄ prędkością Kamil 139m? Gdy zobaczyłem prędkość, myślałem że będzie ze 125m...

  • kibicsportu profesor

    Kamil mógłby troszkę prędkośc poprawić

  • Lukkier doświadczony

    U Kamila jest moc, oby tak w konkursie, a będzie wspaniale

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Bardzo dobry skok Kamila.

  • kubson97865 profesor

    Stoch tragiczna prędkość

  • Tomek88 profesor

    Stoch znakomicie

  • LIVERPOOL profesor

    Andrzej ciut lepiej skoczy w konkursie Dawid duże rezerwy w tym skoku oby nie wrócił do poziomu z Oberstdorfu

  • kmieciak początkujący

    chłopaki, teraz bez żartów. Co wy skoki od wczoraj oglądacie? Przecież wiatr od zawsze rozdaje tutaj karty, potrafi zepsuć lub pomóc. Sztuką jest oddać skok w trudnych warunkach (umie to niewielu), a nie jak większość Norwegów - błyszczą z wiatrem pod narty, a jak nie mają szczęścia, to są przeciętni (oprócz Graneruda, może Lindvika).

  • pablito weteran

    Andrzej w treningach nigdy nie oddaje swoich najlepszych skoków

  • przemek32143 profesor

    Dawid się chyba z Piotrkiem podmienił, albo po prostu wczoraj miał dzień konia.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Dobry skok Dawida choć nie rewelacyjny.

  • dervish profesor

    Stękała jako skoczek mierzący w top 10 turnieju żadnym przeciwnikiem z pary nie musi się przejmować. On nie walczy w parze tylko tak jak w każdym konkursie pilnuje by oddać jak najlepszy skok najlepiej taki na top 10. A co zrobi rywal z pary to nie ma znaczenia.

  • LIVERPOOL profesor

    Tande to samo skacze jakby przypomniał sobie że ma lęk wysokości.

  • stivus profesor
    @Lukkier

    Potrafi pieprzyc koncertowo jak żaden inny. Wczoraj w kwalifikacjach 121 z 14. belki, dzisiaj 3 belki nizej i 141 m. Fakt, że przy diametralnie różnych warunkach (+10 vs. -12), ale o stabilizacji tak czy inaczej trudno tutaj mówić.

  • yyy profesor

    Już widać że Domen nie bendzie łatwym rywalem

  • kubson97865 profesor

    Jędrek pewnie

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Stękała bardzo ładnie

  • julek16 weteran

    Żyła limit szczęścia wykorzystał -12...

  • Xenkus profesor
    @dervish

    To już konkurs jest? :D

  • LIVERPOOL profesor
    @kibicsportu

    Warunki warunkami, ale jakby Żyła oddał ten sam skok bez wiatru też by był jak nie liderem to w czołówce.

  • kamil.grzesiczak02@gmail.com początkujący
    o

    Tande zmatejał

  • dervish profesor

    Przepowiadałem, że para Żyła - Hajbok bedzie jedna z najsilniejszych i że jest z gory skazana na awans obu skoczków do drugiej serii

  • stivus profesor
    @StochMistrz{29465894}

    No jeśli taki skoczek jak Pero Prevc skacze 135 z 12. belki, to muszą obniżyć. Potem wiatr ucichnie i jest problem, bo nie doskakują do punktu K. Za chwilę Żyłą ładuje 141 z niższsej belki, bo wiatr wrócił.
    Mam wrażenie ze pod ten system KO ciężko jest ustawić belkę, bo szczegolnie pod koniec stawki zawodnicy mieszają sie pod względem umiejętności, a chyba nikomu nie trzeba tlumaczyć jak niska belka wpływa na długosć skoku słabszych zawodnikow. No, ale wiadomo, że belka to bezpieczenstwo i ustawia sie ja pod najlepszych.

  • kamilek1997 początkujący

    Ludzie oglądajcie biegi tam nie ma loterii.

  • kibicsportu profesor

    Tande sobie upodobał skoki na buli.

  • ann81 weteran

    Tande zrobił Bischofshofen 2017.

  • LIVERPOOL profesor
    Piotrek w końcu swój skok

    I to na treningu
    Jeden z tych skoczków którzy potrafią takie warunki wykorzystać tymbardziej przy tej specyfice skoczni. Myślałem że o 5 belek obniżą, a tu proszę bardzo

  • przemek32143 profesor

    Żyła chyba długo nie balował :)
    Ale tak na poważnie to jak się ogarnął to powinien tu walczyć o top 5.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @tibijczyk

    Raczej Granerud

  • kibicsportu profesor
    @yyy

    Żyła -12.1 , a po nim Hayboeck -0,5 za wiatr. Wcale to nie jest loteria.

  • tibijczyk stały bywalec

    to gdzie może wylądować Schlierenzauer?

  • Lukkier doświadczony

    Ten Żyła jak chce to potrafi

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Żyła świetny skok.

  • alo profesor

    Żyła ja nie mogę :D :D
    Gość jak mu podwieje to może być groźny. Ciekawe jak trafi w konkursie

  • Snickers965 weteran
    @yyy

    Sato skacze ma -0.x następny po nim -12

  • yyy profesor
    @Snickers965

    gdzie tutaj jest jakaś loteria, wszyscy maja pod narty

  • kibicsportu profesor

    Piotrek świetnie.

  • Snickers965 weteran

    Na razie największa loteria jaka była w tym sezonie w treningu

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Dobry skok Muranki jak na serię próbną.

  • Nikt_ważny profesor

    Jak na razie jest dość sprawiedliwie, zwracam honor. Po pierwszych skokach wyglądało, że będzie dużo gorzej

  • yyy profesor

    Prośba do redakcji, czy nie da sie rozdzielić wywiady, reportaże na inne kolumny, a artykuły z np listom startową, w inną kolumnie, tak aby łatwiej było dotrzeć do treści których się szuka? Na przykład dzisiaj nawrzucaliście wywiadów, reportaży, a znaleźć w tym gąszczu ten temat, gdzie tak naprawdę mnie najbardziej interesuje, jest bardzo cięższko. Przydało by się to uporządkować.

  • Lizakowaty stały bywalec

    Ale co wam to przeszkadza, że w skoku treningowym obniżają belki? To jest tylko trening, po co narażać zawodników.

  • Nikt_ważny profesor

    Rozbieg jest dobry... Przy metrze pod narty najlepsi z tej belki spokojnie mogą przeskoczyć skocznię.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Piękne skoki Finów.

  • dar06_ weteran

    Loteria znowu
    Alo już po skoku treningowym wydaje wyrok

  • LIVERPOOL profesor
    @Xenkus

    To jest błąd organizatorów zbyt niska belka - proste jak ktoś jest w formie to sobie w najgorszych warunkach poradzi

  • LIVERPOOL profesor
    Polska mentalność

    90% zawodników między - 6 a - 9 "loteria" w ch** haha mam wrażenie że jak Polak nie narzeka to nie jest Polakiem

  • Xenkus profesor
    @LIVERPOOL

    No i to świadczy, że jest loteria...

  • LIVERPOOL profesor
    @Nikt_ważny

    Jak narazie jeden zawodnik miał na + a skończyło 10 i to +2

  • LIVERPOOL profesor

    Idi*ci będą obniżać belke po skoku na 133m czyli bliżej punktu K niż HS gdzie można daleko za rozmiarem na tej skoczni wylądować telemarkiem. A potem podwieje komuś z tyłu i na buli wyląduje

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @alo

    Poczekajmy do konkursu, już wystarczy, że Zniszczoł w treningu skoczył 134 m.

  • Nikt_ważny profesor
    @LIVERPOOL

    Nawet gdy wieje 2 metry to często nie ma loterii.
    Gdy wieje raz z przodu raz z tyłu, jest. Między + 5 a -5 jest przepaść.
    I wszyscy sobie zdają sprawę, że to stały element skoków, niemniej skomentować to mogę, prawda?

  • Xander1 profesor

    Klemens i Maciek łatwiejszych rywali już w tym turnieju nie dostaną. Więc jak nie teraz to w Austrii tym bardziej nie za punktują. Tam obsada będzie mocniejsza.

  • alo profesor

    Rysiek dziś z punktami będzie. Kto by przypuszczał jeszcze miesiąc temu. Troche ma szczęście że słabego rywala ma.
    Dolezal już niech dzwoni po Kubę Wolnego,nie ma co się zastanawiać

  • LIVERPOOL profesor
    To są skoki narciarskie

    NA POWIETRZU nie róbcie z tego sensacji że wieje loteria jak wiatr nie dochodzi do 1m/s

  • Xenkus profesor

    Kot nie wygra z Freitagiem raczej dziś.

  • Xander1 profesor
    @alo

    Po prostu Klemens może wraca na swój stały poziom. W ogóle po tym obiecującym początku sezonu nasi byli kadrowicze z kadry B obniżyli poziom z wyjątkiem Stekaly. Zarówno Olek, Klemens czy Paweł już tak dobrze nie skaczą.

  • LIVERPOOL profesor

    Ludzie chcecie oglądać skoki w hali czy o co chodzi? Wiadomo że na dworze choć trochę będzie wiało

  • dar06_ weteran
    @ZKuba36

    Zgadzam się z tobą
    Dawno zostały odkryte skoki na tej ziemi
    A trenowanie przez byłych skoczków wygląda ze nie ma na pokładzie nikogo ,a ktoś ich musi trenować
    To sukcesy wyglądają na relację pomiędzy trener-skoczek ze są w dobrej ze sobą komitywie a nie umiejętności trenera

  • LIVERPOOL profesor
    @Xenkus

    No faktycznie przy +2 nikt sobie nie poradzi

  • pawelf1 profesor
    @Nikt_ważny

    Ty nie wiesz o kim mówisz . To fizyk atomowy z rękami , które leczą ............. Sam się chwalił :) Tak więc , nie podskoczysz mu :)

  • Nikt_ważny profesor

    Niby wieje lekko, ale znów się zapowiada lekka loteria.

  • alo profesor

    Niestety ale kręci wiatr. Kiedy wreszcie będzie sprawiedliwy konkurs ehh
    Murańka coraz słabsza forma. Miec taki wiatr i tak słabo skoczyć.. Powinno być z 5m dalej

  • kubson97865 profesor

    Dzisiaj będzie odwrotnie jak wczoraj
    Wczoraj ktoś dostał +10 a ktoś inny - 2 to dzisiaj ktoś dostanie - 10 a ktoś inny +2. Wiatr dzisiaj wieje z przeciwnego kierunku niż wczoraj. Również podmuchy boczne

  • Xenkus profesor

    Muranka prawie -8, zaraz po nim Nakamura +2 idź pan w ch...

  • kibicsportu profesor

    Murańka jak na takie warunki słaby skok..
    Nakamura już w plecy.
    No to będzie loteria dzisiaj :/

  • Nikt_ważny profesor
    @ZKuba36

    Tak, nikt nie ma o niczym pojęcia i wszystko to zupełny przypadek. Oczywiście.
    I jakiś koleś z internetu wie więcej, przecież to logiczne.

  • ZKuba36 profesor
    @equest

    Zobacz jak pięknie robi to Stękała. Byłem zaskoczony.

  • ZKuba36 profesor
    @Nikt_ważny

    Nie wiesz za co biorą pieniądze? Za to, że byli sławnymi skoczkam i coś z nimi trzeba było zrobić. Zatrudnili swoich kolesiów, którzy o niczym nie mieli pojęcia. Najbardziej znany trener tłumaczył swego czasu jak to podczas lądowania siła odśrodkowa (!) wbija skoczków w zeskok. Kuttin nie odróżniał okresu przygotowawczego od okresu startowego. Horngacher nie wie co to jest okres roztrenowania, ile czasu trwa taki okres i co się w tym czasie robi. Myśli, że skoczkowie to maszyny, które należy zaprogramować i będą sukcesy. Skoki są ciągle na etapie chałupnictwa, które sprowadza się do podglądania innych.
    Przypomina mi to gromadę żaglowców wybierających się w podróż dookoła Ziemi. Po drodze ciągle odkrywają nowe wyspy.
    Problem polega na tym, że te wyspy dawno temu zostały już przez innych odkryte. Wystarczy kupić Atlas Świata.

  • Lukkier doświadczony
    @dar06_

    Nie zapominajmy, że ex aequo zwycięstwa też istnieją ;)

  • Squirrel początkujący
    @Kolos

    Jeden jeszcze wygrał po rozpadzie Czechosłowacji - Jakub Janda w 2006

  • stivus profesor
    @ZKuba36

    A były jakieś powody zeby w niej nie uczestniczył?

  • alo profesor

    Ja coś czuję że Andrzej sprawi nam niespodziankę jeśli warunki pozwolą :)
    Chłopak może kiedyś na podium stanąć. Czy to będzie w tym sezonie nie wiadomo.
    Ciężko wyrokować kto jest największym faworytem. Chyba jednak Granerud bo Biśla miewa gorsze próby to samo Stoch. Już Geiger wygląda na stabilniejszego. Licze że Kamil odpali dziś lepsze próby niż wczoraj. Groźny będzie Lanisek. Jednak forma przyszła na TCS. Zaskoczyć mogą ponadto Ryoyu,Kraft,Huber,Aschenwald i Kubacki.
    Moje typy:
    Granerud
    Geiger
    Stoch/Eisenbichler

  • dar06_ weteran

    Geiger,Granerud i Stoch mają coś z wojowników to wzorzec walczącego, ukierunkowanego na konkretne cele
    A ich celem jest wygrana
    Jak zawsze wygrany jest jeden a to wszystko z założenia, że skocznia i tak wszystko zweryfikuje

  • equest profesor
    @ZKuba36

    Tak, masz tutaj trochę racji. Ale wtedy powstaje inny problem.
    Zawodnik po mocniejszym odbiciu od belki przesuwa środek ciężkości,
    traci stabilność równowagi i ma mniej czasu na przyjęcie optymalnej sylwetki.

    Na prędkość na progu to wpływ mają głównie trzy elementy:
    - areodynamiczna sylwetka ( jak najniższe opory powietrza ) przy najeździe,
    - minimalizacja oporów tarcia nart o najazd, czyli smary, smary i jeszcze raz smary,
    - właściwe, indywidualne dla każdego zawodnika ustawienie środka ciężkości,
    każdy kto jeździ na zjazdowych nartach wie, że obciążenie tyłów pozwala
    nabrać prędkości, ale jednocześnie taka sylwetka nie sprzyja mocnemu odbiciu.

    Ale to zapewne i jeszcze wiele drobnych elementów jest dobrze znane Kamilowi
    i trenerom. Przecież Kamil nie zaczął skakać od "wczoraj". ;)

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Nikt_ważny

    A może ZKuba36 to Werner Schuster? :D
    Tak, tak, zbyt mocne odepchnięcie od belki da tylko rozchwianą pozycję dojazdową :)

  • Fan_Gruszki profesor
    Aktualizacja

    Rywala Kota poprawili z Geigera na Freitaga, ale Bartol w gronie faworytów pozostał :P

  • Karpp profesor
    @LIVERPOOL

    Co do Innsbrucka to nasi go lubią ale ostatnie sezony temu przeczą. W czołowce byli Kamil i Dawid ale oni akurat byliby na każdej skoczni wysoko bo byli wtedy w gazie. Obecnie troszkę im do tej dyspozycji brakuje.

    Przykład, że Bergisel nam nie idzie ostatnio to MŚ gdzie jedziemy jako faworyci do złota gromimy wszystkich w Willingen a w Innsbrucku w najważniejszych zawodach sezonu nie istniejemy.
    Po czym wyjeżdżemy do Seefeld i znowu Kamil z Dawidem skaczą rewelacyjnie.

    A kto wtedy na MŚ w Innsbrucku indywidualnie króluje? Przypomnij mi ;)

  • Major_Kuprich profesor
    Jeżeli Geiger dziś wygra

    To chyba sprawa końcowego triumfu w TCS będzie zamknięta.

    Naszą nadzieją na podium jest Kubacki, pytanie co ze Stochem - bez petardy z Oberstdorfu skończy się tylko i aż miejscem w top10.

    Kot z Murańką pewnie solidarnie przegrają swoje pary.

    Ileż to już razy mieliśmy sytuację, że Polak skacze w parze z równorzędnym rywalem a rywalizacja kończy się porażką - najlepszy przykład to chyba Wank z Kubackim sprzed 6 lat.

  • Lukkier doświadczony

    Myślę, że czeka nas dzisiaj pasjonujący konkurs, gdyż wiemy, że to najłatwiejsza skocznia w całym TCS. Jeśli będzie wiatr kręcił to i rekord moze nas czekać.
    Jako, ze promuje ona "wyskokowych" zawodników (idealnie do charakteru dzisiejszego dnia) to faworyci kryją się za potężnym odbiciem. Liczę dzisiaj na podium któregoś z naszych (wydaje mi się, że Dawid może być lepszy, ale Kamil jak skoczy swoje to powinien też bić się o triumf).
    Mam nadzieję na sprawiedliwy, fajny konkurs z emocjami do końca (i jak najwyższym miejscem Niko ;)).

  • przemek32143 profesor
    @Lans

    Oberstorf to chyba mimo wszystko najgościnniejsze miejsce dla Niemieckich skoczków, gdzie sobie najlepiej radzili. To Innsbruck zweryfikuje ich nadzieję, jak było z Freundem, Freitagiem, Eisenbichlerem, Schmittem czy rok temu z Geigerem.

  • Karpp profesor
    @LIVERPOOL

    Każdy ma swoje zdanie. To Ty cały czas coś masz do mojego.
    Dziwne, że nie widzisz wśród faworytów dwóch Niemców. Skąd ta niechęć?. Tylko dlatego, że sobie tak wywróżyłeś i mają zepsuc Innsbruck i koniec.

    Na końcu wygra Norweg i nas pogodzi bo obaj o nim mówimy jako faworycie.

    Natomiast jesli będzie tak jak mówisz to przeproszę i będę bił się w pierś i na to samo licze z Twojej strony a nie jakieś udawania jak niektórzy z wysokim ego na tej stronce i nie przyznanie się do błędu

  • Karpp profesor
    @Nikt_ważny

    Dlatego mówie- wiatr z tyłu pozwoliłby mu na lądowanie najdalej ale nie za rozmiar skoczni, a tam już telemark zrobilby.

    Bisler też lądować nie umie. Najlepiej wypada Geiger za HS ale nie wzorowo, poza tym rzadko mu się to zdarza

  • Karpp profesor
    @dar06_

    Pomyliłem się. To miało być do "nikt ważny" nie do Ciebie

  • Lans profesor
    -

    Postawię na Geigera. Złoto na MŚ dało mu bardzo dużo pewności siebie, teraz dołożył zwycięstwo w Oberstdorfie co często bywało najtrudniejszym przystankiem na drodze Niemców do zwycięstwa w całym turnieju. Nigdy nie miał większych problemów z presją, ale teraz stał się gościem stworzonym do wygrywania.

  • LIVERPOOL profesor
    @Karpp

    Kompletnie się nie zgodzę każdy z naszych zawodników powie, że najbardziej lubi bergisel (z tych którzy skakali tam w ostatnich latach) Maciek Kot, Kamil, Dawid się tam świetnie czuje co pokazał w poprzednim sezonie, bo jest to najmniejsza skocznia i specyficzna. Piotrek też dobrze sobie tam radził u wszystkich potwierdzają to wyniki.
    Nie zgadzam się z tobą mam swoje zdanie chyba mam do tego prawo? O zwycięstwo walczą wszyscy, ale jak mamy pisać poważnie to Stoch i Granerud są moimi faworytami.

  • Fan_Gruszki profesor
    Witam w nowym roku

    Przypominam, że w tym sezonie Matthew Soukup ma więcej punktów niż Wellinger, Ammann, Koudelka i Freitag razem wzięci. Tylko ten ostatni może to dzisiaj zmienić.

  • dar06_ weteran
    @Karpp

    Czy ja coś pisałem o Kubackim ? gdzie widzisz czego nie ma
    Pierwsza 6 turnieju walczy o złotego orła i w nich trzeba upatrywać głównych faworytów dzisiaj

    A Kubacki stracił na powtórzenie zeszłorocznego triumfu i jakoś nie wierzę aby był lepszy dzisiaj od Kamila i innych

  • Nikt_ważny profesor
    @ZKuba36

    Gdyby takie odepchnięcie coś dawało, to chyba sztab trenerski by na to wpadł, prawda? Tam jest wielu ludzi, którzy za coś biorą pieniądze...
    I uwierz mi, nie wiesz lepiej od nich.

  • Xenkus profesor
    @ZKuba36

    Przestań ciągle pisać tylko o tym, że ktoś ma odpuszczać serie treningowe. Zniszczoł musi poprawić głowę, czyli musi oddać 3 dobre próby z rzędu, czyli musi skoczyć w próbnej, a potem 2 razy w konkursie.

  • Nikt_ważny profesor
    @Karpp

    Ten rekord skoczni spokojnie można lądować telemarkiem. To tylko metr za rozmiarem.
    Granerud już wiele razy po prostu pokazywał, że nie umie lądować telemarkiem przy skokach pod HS. On może dużo przez to jeszcze przegrać.

  • ZKuba36 profesor
    Moim zdaniem.

    Niektórzy polscy skoczkowie (np. Stoch) bardzo łagodnie traktują belkę startową, delikatnie ją puszczając. Odepchnijcie się od niej mocno i już na starcie będziecie mieć większą prędkość !
    Ktoś wie czy zapadła już decyzja o tym, że Zniszczoł nie bierze udziału w serii treningowej ?

  • Karpp profesor
    @dar06_

    Zgadzam sie Dawid powinien dzis być najwyżej z naszych, natomiast Kamila bym jeszcze nie skreślał.

    Granerudowi moim zdaniem warunki wczoraj przeszkadzały, bo co miał zrobić z wiatrem pod narty? Wylądować rekord skoczni z telemarkiem?

  • Adam90 profesor
    @Kolos

    No niby tak, ale jednak trochę szkoda ,ze ich nie ma.

  • Nikt_ważny profesor

    Tak naprawdę mamy trzech skoczków, którzy są realnie w stanie zawalczyć o podium.
    Największe szanse daje Dawidowi, który moim zdaniem wczoraj, patrząc na wszystkie skoki, był najlepszy.
    Co do Kamila.. wydaje mi się, że odstaje tutaj bardziej prędkościami niż w Obersdorfie. W tym przypadku, gdy w czołówce różnice są niewielkie, może zabraknąć tego 0,1 -0.2 km na progu.
    No i Andrzej, który ostatnio idzie trochę śladami Geigera czy Kubackigo z ubiegłorocznego TCS, czyli najlepsze zostawia na konkurs. Jeśli by miał trochę szczęścia, mógłby stanąć na podium - brakuje naprawdę niewiele.

    W dalszym ciągu niewiadomą jest firma Biśli. On ostatnio jest mocno nieregularny i może wygrać o 15 punktów, a równie dobrze może by być 10.
    Geiger... Wiadomo tyle co zawsze, czyli raczej na pewno nie zepsuje, ale też moim zdaniem nie jest w stanie odskoczyć innym jakoś bardzo.
    Granerud wczoraj miał dużo szczęścia do warunków, wydaje mi się, że nie da rady tutaj wygrać, ale całkiem go skreślać nie można.

    Namieszać może też Laniszek, chociaż nie wiem czy na tyle by walczyć o wygraną, raczej o podium.

    Podsumowując... Możemy mieć i dwóch zawodników na podium, jak i trzech pod koniec dziesiątki, bez podium. Różnice w czołówce są niewielkie.

    Mam nadzieję, że będą równiejsze warunki niż wczoraj, bo skok Dawida (wypowiadał się, że skok z treningu i Kwali były na podobnymi poziomie) pokazał, że różnica między -3 a +10 to nawet około 15 metrów. Oczywiście u każdego ta różnica może być inna, ale jakieś wnioski można wyciągnąć.

  • dar06_ weteran

    Zabawa Sylwestrowa musiała być udana u autora tego artykułu
    Para Kot-Geiger
    Mówi wszystko ze noc sylwestrowa była huczna i wystrzałowa

    Kotomania udziela się niepostrzeżenie

  • Karpp profesor
    @LIVERPOOL

    Ty też piszesz jakby tylko 2 skoczków walczyło o zwycięstwo

    Nie wiem czy zauważyłeś ale zwycięstwo Graneruda w całym turnieju będzie kolejnym brakiem zwycięstwa Niemca.

    Natomiast Twój scenariusz czyli wygrana Stocha lepiej mi się podoba. Kamilowi zawsze będę kibicował ale wg mnie turnieju nie wygra. Mogę tak myślec czy nie wolno mi?

    Ps. Ostatnie występy pokazały, że Bergisel z ulubionej skoczni dla naszych zawodników stała się tą najtrudniejszą w całym turnieju

  • Kolos profesor
    @Adam90

    Dużo? Raptem trzech i to wszystko jeszcze w czasach gdy istniała Czechosłowacja....

  • Kolos profesor
    @Karpp

    Mam nadzieję, że będzie bardziej sprawiedliwie dzisiaj, była już loteria w Oberstdorfie i wystarczy.

  • Adam90 profesor

    Parzę na tabelkę. Dużo Czechów wygrywało jak na ich ostatnia formę. Przecież Czesi to mieli fajnych skoczków, szkolenie ,a teraz ich nie ma

  • LIVERPOOL profesor
    @Karpp

    Cały czas piszesz jakby 2 skoczków walczyło o zwycięstwo, a ja jestem pewny, że znów Niemiec turnieju nie wygra i bardziej ciekawi mnie Granerud vs Stoch tymbardzej, że Innsbruck dopiero przed nami.

  • alo profesor

    Jak mawiał Roman Kurski z Miodowych Lat "widzę że nieźle pochlaliście wczoraj" mówię do redaktorów xd z tym że Bartol wśród faworytów i że Geiger rywalem Kota w parze :D
    Tak serio to liczę na równy konkurs,bo wczoraj momentami przeliczniki wahały się między +10 a -3. Wierzę w dobry występ Kamila i Dawida,oni mają szanse na podium

  • Robert Johansson252 profesor
    Token Bartol faworytem TCS?

    Może jeszcze Marusiak wygra Raw Air?

  • Karpp profesor

    Pytanie na dziś czy i ewentualnie ile odrobi Granerud do Geigera?
    Wiatr niby słaby ale jak niektórym będzie zawiewał z tyłu a innym pod narty to niezła loteryjka może nam się trafić (nie mylić z loterią)

  • W Punkt doświadczony

    Cos mi się widzi, że autor pisał to po powrocie z mocnej imprezy sylwestrowej.
    Tilen Bartol, którego uznał za jednego z faworytów konkursu, w ogóle w T4S nie skacze. Przynajmniej w niemieckiej części.
    Karl Geiger, na szczęście, nie jest, tak jak pisze autor, rywalem z pary Maćka Kota. Gdyby był, można by z góry wrzucić występ Polaka w koszty.
    Autorowi udanej imprezy gratuluję i zazdroszczę. Ja, niestety, piszę to na trzeźwo.

  • TataHejtera początkujący

    Wszystkiego najlepszego wszystkim użytkownikom portalu Skijumping.pl.!
    W tym nowym roku życzę, aby omijały was wszelakie trolle na tej stronie.

    A teraz dziękuję za uwagę i lecę spać bo jakoś trzeba wstać na 14-stą i obejrzeć skoki, nieważne czy z kacem czy bez emocje będą przednie!
    Jeszcze raz wszystkiego dobrego!

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Mam nadzieję, że pierwszy konkurs w tym roku będzie emocjonujący.

  • tjzE weteran

    Zaszła pomyłka w gronie faworytów, bo Bartol nie startuje. W dodatku Kot nie rywalizuje z Geigerem tylko z Freitagiem.

  • Arturion profesor
    Trolling

    No cóż, lista startowa nie zaskakuje. Ale korzystając z okazji, bo pewnie nikt 1 stycznia o tej godzinie nie będzie pisał, przedstawię parę uwag.
    Roi się od trolli na tym portalu. Ale wiele z nich ma poczucie humoru i interesuje się skokami. Dlatego też, jako skromny bywalec, nie zajmuję się donosicielstwem. Jednakowoż dwa przypadki zgłosiłem. Dlaczego?
    Ponieważ tu podobno jest zakaz komentarzy politycznych. A jednak interwencja (w tej czy innej formie) polskiego rządu w sprawie Obersdorfu, wywołała wilka.
    Regulamin portalu zabrania uprawiania tu polityki, a jednak tolerowane są wyskoki niektórych użytkowników.
    Uważam za dopuszczalne krytykę polityków, że się wtrącili.
    Ale za niedopuszczalne dopiski w stylu: spieprzyli jak zawsze; i po co to było - całe Niemcy się śmieją, Mateuszek-kłamczuszek...
    Podobnie za dopuszczalne uważam pochwalenie polityków w tej konkretnej sytuacji. Ale bez dodatków w stylu, że wreszcie mamy skuteczny rząd, czy brawo PIS.
    Odnoszę wrażenie, że moderatorów te sprawy "walą". Ale, jak będą tolerowane, to się wyloguję, jak się zalogowałem. Po cichu i bez żalu.
    Jakoś zwykłe trolle mi nie dopiekły, a tolerancja wobec "domorosłych mędrców" i owszem.
    Nie muszę dodawać, że dwa robiące sobie jaja z apolityczności komentarzy przypadki mają tu wysokie tytuły naukowe.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl