Turniej Czterech Skoczni z nowym logo i stylem graficznym

  • 2021-09-17 13:48

Z okazji nadchodzącej 70. edycji, Turniej Czterech Skoczni otrzymał odświeżony wygląd graficzny. Narciarska impreza rozgrywana na przełomie starego i nowego roku z okazji jubileuszu uzyskała nowe logo oraz identyfikację wizualną na wszystkich czterech arenach cyklu.

- Dzięki nowemu projektowi graficznemu po raz kolejny podkreślamy nasze aspiracje do bycia liderem w sportach zimowych oraz wzmacniania marki Turnieju Czterech Skoczni - twierdzi prezydent TCS, dr Peter Kruijer z Oberstdorfu.

W nowej wersji logotypu nie ma już wyeksponowanego napisu "Vier" (Cztery), zaś na pierwszym planie wybija się nazwa turnieju ("Vierschanzentournee"). Ponadto zrezygnowano z czterech barw przypisanych do każdej z miejscowości goszczącej TCS. Zastąpi je jednolita niebieska barwa, będąca symbolem siły oraz sportów zimowych.

- Zespół Infront Austria ds. marki i grafiki osiągnął dzięki rebrandingowi coś naprawdę wspaniałego. Jesteśmy dumni, iż w jubileuszowy 70. Turniej Czterech Skoczni możemy wkroczyć z odświeżonym, nowoczesnym wyglądem - dodaje Kruijer.

- Jesteśmy zadowoleni i dumni, iż po raz drugi udało nam się opracować styl graficzny dla Turnieju Czterech Skoczni. Dzięki naszemu kompleksowemu podejściu kolejny raz stworzyliśmy silną markę i platformę komunikacyjną, która dodatkowo podnosi ogólny prestiż wydarzenia i zwiększa sukces działań marketingowych naszych sponsorów - zapewnia Michael Witta, wiceprezes ds. usług i sprzedaży firmy Infront.

Poprzednie logo oraz koncept graficzny Turnieju Czterech Skoczni również zostały zaprojektowane przez firmę Infront Austria, będącą partnerem marketingowym imprezy i były w użyciu począwszy od 59. edycji cyklu w sezonie 2010/2011.


Adam Bucholz, źródło: TCS
oglądalność: (6432) komentarze: (14)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Morgensternowy_ doświadczony

    Co jak co, ale TCS dla mnie i tak będzie najważniejszym turniejem w kalendarzu Pucharu Świata choćby za tradycję, która trwa od 69 lat, tego żaden Raw Air tego nie przebije, chociaż za zwycięstwo w Raw Air można zarobić 60 tys. euro. Myślę, że wzrost płac za triumf zwiększyłoby prestiżowość tego starego turnieju, bo przeciętny zjadacz chleba prędzej będzie kojarzył TCS niż norweski turniej.
    Co do logo to może lepszym pomysłem byłoby nadanie pierwszym ,,dwóm skoczniom" barw niemieckich, zaś ostatnim dwóm barw austriackich, by nawiązywało do miejsca lokalizacji TCS. Grafika prosta, nie jest zbyt zaawansowana w stworzeniu, raptem to z kilka godzin roboty w photoshopie lub gimpie, aczkolwiek jest to nowoczesny desing ujmujący trochu lat tej imprezy skokowej ;)

  • Luk profesor
    @Avengers Rycerz Boga

    Co ciekawe podczas TCS możemy być niemalże pewni o spokojne warunki. Odwołany został tylko jeden konkurs w historii (2008 rok) a kolejny został przeniesiony o jeden dzień (2014 rok). Poza tym, wszystkie konkursy odbywały się zgodnie z planem.

  • Arturion profesor
    @Luk

    Żeby jeszcze ten orzeł był naprawdę ze złota...

  • Luk profesor

    Dla mnie prestiż Turnieju się skończył, gdy wprowadzili złotego orła zamiast samochodu jako nagrodę za wygraną...

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Poczułem ten przypływ prestiżu...
    A tak bez sarkazmu - C O T O J E S T?! Bezduszny niebieski bękart graficznej ewolucji za pewnie niemałą kasę. To nie jest coś co chcieliśmy oglądać na 70 rocznicę TCS, to jest coś czego nikt nigdy nie chciał. Stare logo miało przynajmniej jakiś sens, a to?
    Pare niebieskich kresek - też umiem w photoshopie zaznaczyć pasek i wypełnić na niebiesko. Beznadzieja.

  • Avengers Rycerz Boga bywalec
    No i jestem.

    Po co komu logo i ten prestiż, ja i moja rodzina zawsze pamięta o Turnieju Czterech Skoczni, żeby tylko nie wiało i konkursy były spokojne.

  • King profesor

    Rzeczywiście świetne to nowe logo. Kolory w taki sposób to można zmienić sobie w Paint w kilkanaście sekund. Mogli zostawić stare, albo zrobić zupełnie nowe, a tutaj zamienił stryjek...

  • Kolos profesor

    A o wyższych nagrodach finansowych ani słowa...

    Nowe logo jest po prosto brzydkie i tyle. Umierającego prestiżu TCS to na pewno nie ożywi....

  • Pavel profesor

    "Zmiana logo to coś co było potrzebne, aby TCS odzyskał dawną chwałę" - nie pomyśl nikt prócz decydentów.

  • ironicznie_skikomicznie doświadczony
    @Gerwazy

    "Piniendzy" nie ma:), bo zapłacili za logo pewnie ze 100 tys. euro. Do dziś nie zapomnę logo ZIO Kraków 2022, które kosztowało polskiego podatnika 80 tys. zł, a wraz z komiczną stroną wartą może 2-3 tys. zł łączny koszt wyniósł 145 tys. zł.

  • Gerwazy doświadczony

    Nagrodę finansową dla zwycięzcy Turnieju by mogli podnieść skoro tak na prestiżu im zależy

  • Kocurello2 doświadczony

    Poprzednia wersja nadawała takiego wyjątkowego charakteru i klimatu każdej ze skoczni z osobna. Dało się odczuć dzięki temu, że turniej to wielkie święto, a każdy z konkursów jest unikalny i niepowtarzalny. Natomiast nowa wersja jest taka... nijaka w zasadzie. Jak na razie pierwsze wrażenie in minus, ale może do zimy moje zdanie ulegnie jakiejś korekcie. Choć szczerze wątpię.

  • Wojciechowski profesor

    Tak szczerze to ruch dość dziwaczny. Właśnie tymi różnorodnymi barwami dla każdego z ośrodków ta dotychczasowa identyfikacja czymkolwiek się wyróżniała.

    Pewnie ktoś miał zarobić, to zarobił...

  • padu doświadczony

    Jak dla mnie lepsza była poprzednia wersja z kolorami skoczni. Innsbruck będzie mi się i tak kojarzył z zielenią a Obersdorf z czerwienią

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl