Adam Małysz wycofany z TCS

  • 2006-01-02 01:36
Jak podało Radio Katowice, trenerzy Heinz Kuttin oraz Łukasz Kruczek postanowili wycofać Adama Małysza z austriackiej części Turnieju Czterech Skoczni.


Za Adama Małysza ma startować Stefan Hula, natomiast jak już wcześniej informowaliśmy, fatalnie spisującego się Marcina Bachledę zastąpi Rafał Śliż.

"Powodem wycofania skoczków są niezadowalające wyniki oraz potrzeba znalezienia innych, bardziej efektywnych metod w ich przygotowaniu do zawodów." - powiedział Łukasz Kruczek.

Na chwilę obecną, nie możemy oficjalnie potwierdzić tej informacji. Wszystko wyjaśni się prawdopodobnie w poniedziałek rano.

Tadeusz Mieczyński, źródło: Radio Katowice
oglądalność: (8671) komentarze: (61)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Zmiennicy-Małysza i Bachledy.

    Sliż zajmując -32, a Hula-45 miejsce, w kwalifikacjach w Innsbrucku, bardzo godnie
    zastapili:Małysza i Bachledę w TCS -na skoczniach w Austrii

  • anonim
    wreszcie normalny trener

    Szturc jak przed dwóch lat bedzie miał szanse uratować Adama mam nadzieje ze Kruczek tego nie zepsuje i pozwoli im na pelna wspolprace , jako jedyny trener potrafi zauwarzyc bledy Adama i jako jedyny jest otwarty na wspolprace z innymi szkoleniowcami np.Blecharzem i Żołądziem w ogóle ten trener jest szkoleniowcem Byrta i Słowioka mistrzów świata Dzieci , ma ogromne doświadczenie i mówi z sensem

  • anonim
    niesamowite!!!!

    Ja tylko jestem ciekawy co PZN powie polskim kibicom, ktorzy juz dawno temu kupili bilety na insbruck zeby.... oczywiscie obejzec na zywo MALYSZA a nie jakiegos Hule( z calym szacunkiem dla niego) bo i tak nie wystapi w 50!!!
    To jest skanal!!!
    Co by bylo gdyby np. Janas wystawil dzien przed meczem z /niemcami zamiast podstawowego skladu - ich zmiennikow????
    Niech sie nad tym zastanawiaja lepszy Malysz bez formy niz dziesieciu innych Polakow w konkursie!!!

  • anonim
    skoki w tvp

    moim zdaniem nawet jeżeli tvp zalezy tylko na zarobieniu pieniedzy na transmitowaniu skokow to i tak jest tylu chetnych, ktorzy je ogladaja pomimo wpadek Małysza, ze nie powinni sie martwic o zarobek, bo on bedzie!! dla mnie skoki to nie tylko Adam Małysz, choc bardzo milo widziec go na podium, ale tez wielu innych zawodnikow. niech nie odbieraja nam przyjemnosci ogladania...

  • jozek_sibek profesor
    Małysz i inni.

    zl.Oprucz Małysza, wycofani zostali inni znani zawodnicy.
    Jak startuje aktualna ,,15" PŚ w TCS?
    1.Janda 3 i 1
    2.Ahonen 1 i 2
    3.Kuettel 20 i 4
    4.Uhrmann 9 i 7
    5.Ljoekelsoey 2 i 5
    6.Widhoelzl 6 i 31
    7.MAŁYSZ 13 i 21
    8.Bystoel 28 i 20
    9.Morgenstern 36 i 25
    10.Kofler 15 i 6
    11.Kranjec 26 i 33
    12.Ammann 8 i 8
    13.Hautamaeki 5 i 3
    14Okabe 4 i 10
    15.Spaeth 7 i 9

    Gołym okiem po wynikach widać,że w formie są:Janda, Ahonen, Ljoekelsoey i M.Hautamaeki.
    Bez formy:Małysz, Bystoel, Morgenstern i Kraniec.
    Pojedyńcze wpadki zanotowali:Kuettel i Widhoel

  • vegx redaktor
    eksperyment

    Malo czasu, do stracenia duzo nie ma. Bo albo malysz zdobedzie to złoto czy choćby medal IO albo moze zajac obojetne inne miejsce, a czy to bedzie juz 7 czy 13 czy 40 to nie bedzie wazne. Liczy sie złoto! I juz tylko ono.
    Wiec decyzja musi byc piekielnie szybka i idealne trafna. Jeszcze jeden błąd teraz to porażka pewna na IO. Została jedna karta, tylko jedna mozliwosci - zaryzykować. Gdyby kogos z wladz to interesowało to jutro za kazda cene w wisle z malyszem powinien byc jego dawny psycholog a skoki i wyniki fizjologiczne analizowac dawny fizjolog kadry A. Tajner powinien zajrzec w notatki i szukac analogi. Kuttin zaś powinien je porownac ze swoim planem i całymi nocami oglądac obecne i dawne skoki małysza i szukać tego BŁĘDU. Dla mistrzostwa potrzebne są poświęcenia. Myśle, że dla Adama warto to zrobić. Kazdym kosztem. Nie wazne czy to bedzie wartalo mln złotych czy 2 czy 5. Małysz przyniosł Polsce znacznie wiecej. Niech to bedzie gest dla mistrza. Wypełnienie długu wobec wielkiego Polaka. Apeluje wiec aby wszelkie siły trenerskie w Polsce pomogły Małyszowi odzyskać forme, każdym kosztem. Jestesmy mu to wszyscy winni. Nie liczyc sie powinni teraz dawne spory, waśnie, kłótnie. Możemy dac mu to złoto stwarzajac odpowiednie warunki, zróbmy to!

  • anonim

    dobra decyzja jeszcze tylko wypieprzyć kuttina i połowa sukcesu

  • anonim
    :(

    CO ZA TRAGEDIA>>.....kogo ja bede dopingować jak nie naszego mistrza!!!!!!!!!bede chyba płakać;(;(;(

  • banan bywalec

    co za dałny czemu niema Skupienia on jest stabilniejsszy od Sliża i Huli według mnie Hula i Sliz co najwyżej raz wejdą do 50 nic więcejk im sie nie uda

  • anonim
    :O

    Powiem tylko jedno: TO JEST SKANDAL!!!

  • Prorok początkujący
    Janda, Ahonen i Adam

    Jeżeli Janda nie odpuści Kulmu, to nie ma szans na olimpiadzie. A Kulmu nie będzie chciał odpuścić, bo jest w za dużym gazie. Ponieważ jest słaby na mamutach to nie zrobi nic i w Kulm i w Turynie. Dlatego przewiduję: Kulm: Ahonen, Hautamaeki, Ljoekelsoey (kolejność niekoniecznie taka, to są tylko typy na medale); Turyn:dwaj finowie, Szwajcarzy i może Adam. Warunkiem dla Adama jest zerwanie kontaktu z dotychczasowymi trenerami i przebywanie z nimi tylko podczas MŚ w lotach. Potem znów trzeba coś wymyslić, by dalej byli w separacji. Będzie to łatwe, bo w Kulm Adam nic nie zrobi. Jest to za krótki okres czasu, by wydobrzeć po Kuttinie. Za prawdę powiadam Wam: ręce parchów precz od Adama i jeszcze nie wszystko stracone. A Janda będzxie w tym sezonie bez medali. Finowie z wieloma. Rzekłem!

  • anonim
    Austriacy skaczą do kitu :)))

    I teraz wyszło to, co pisałam już w zeszłym sezonie :)))
    Jedyny plus zamiany Lepistoe na Pointnera jest tylko taki, że jest na kim oko powiesić ;-)

  • kolesio weteran
    @mm_krakow

    Adam jedzie faktycznie z Kruczkiem do domu. Wg. wszystkich informacji Kutti zostaje na TCS.
    A w Wiśle raczej trening będzie albo bezpośrednio ze Szturcem, a nawet jak nie to Jasiu na pewno przyjdzie popatrzeć, a jak już przyjdzie...

  • malysz stały bywalec
    Decyzja

    Według mnie to słuszna decyzja lecz czemu zabrali Hule a nie np. Skupnia

  • Malyszomaniak profesor
    @mmm_Kraków

    Ja prosze pani nie pijam więc prosze mi od alkocholików sylwestrowych nie wypominać. Taka zasada jak u sportowców . I nawet w sylwestra staram się nie pić.

    Po drugie ostatnie skoki to nie wszystkie skoki.

    Po trzecie Adam ma jeszcze czas na lepsze skoki.

    Po czwarte Chodzi o całość a nie o pare ostatnich konkursów.

    Po piate ja też mam nadzieje że ze Sturcem troche chociaż poćwiczy ale lepiej żeby to zrobił przed samą IO.

    Po szuste Lepiej że się tak bardzo skićkało niż miało by się ni w pięć ni w dziewięc kićkać bo Trenezy dalej by nie wiedzieli czy jest dobrze czy źle a tak przynajmniej widac że jest źle i można coś zdecydować.
    bo dajmy na to jesli Adam dalej by był w 10 siątce to wątpie żeby rezygnował z TCS a przypuszczam że to nie pomogło by mu na IO i zamiast teraz taki dół by był na IO taki sam jak na MŚ

  • anonim

    @Małyszomaniak - początek sezonu był dobry, brakowało błysku, ale od Engelbergu jest ostra jazda na dół...
    Więc jeśli ktoś twierdzi, że jest super, to albo oglądał inne konkursy, albo psychiatra sie o niego pyta [albo jeszcze nie przetrzeźwiał od Sylwestra] :))))

    @Fanka - no chyba nie będzie trenował pod opieką Kruczka???

  • Malyszomaniak profesor
    @nieznany

    Tylko że im też nie idzie i to nawet dość bardzo.

  • anonim

    KUTTIN JEST W ZMOWIE Z AUSTRIACKIMI SKOCZKAMI I PO TO CHCIAŁ TRENOWAĆ POLAKÓW ZEBY ZNISZCZYĆ DO IGRZYSK ADAMA!

  • Malyszomaniak profesor
    @Thomas

    A do czego pijesz jeśli nie jestes kibicem ani skoków ani Adama to po co się na ten temat wypowiadasz ? Może lubisz smrodek ? a może lubisz zamieszanie. Kibic jak kolwiek może mieć swoje zdanie to powinien dopingować swoich bewzględu na to jak wypadają. Bo nie Kibic trenuje i nie kibic zdobywa trofea. Jak chcesz pokazać jaki to jesteś dobry przyjedź na Zakopane i postaraj się być Najlepszym kibicem świata. Zobaczymy jak wtedy ci wyjdzie.

  • anonim

    Adam Małysz wycofał się z Turnieju Czterech Skoczni! Taką decyzję podjął sam zawodnik i sztab szkoleniowy po konkursie w Garmisch-Partenkirchen w którym Małysz zajął 21. miejsce - poinformowało radio RMF FM.

    Trzykrotny mistrz świata wraca do Wisły, gdzie będzie odpoczywał do 10 stycznia. Do trzykrotnego mistrza świata ma dotrzeć nowy sprzęt - narty i buty.

    Oprócz Małysza z prestiżowego turnieju wycofano także Marcina Bachledę

    Pierwszy raz rezygnuje z Turnieju Czterech Skoczni. Nie ma sensu się męczyć. Zająć w turnieju miejsce odległe, to nie jest żadna przyjemność - uzasadnił decyzję o wycofaniu się z 54. Turnieju Czterech Skoczni Adam Małysz w rozmowie z reporterem RMF FM Sebastianem Szczęsnym.

    Taką decyzję Małysz podjął po zawodach w Garmisch-Partenkirchen, gdzie zajął 21. miejsce.

    - W tym momencie nie ma szans, żeby walczyć o pierwszą szóstkę, dlatego lepiej spokojnie potrenować - dodał Małysz.

    - Wracamy do Polski. Adam będzie miał kilka dni odpoczynku. Czekamy na zmianę sprzętu. Na buty, które Adam dostanie. Później potrenujemy trochę na małej skoczni, żeby Adam znalazł to swoje dobre czucie - stwierdził drugi trener kadry polskich skoczków Łukasz Kruczek.

    11 stycznia Małysz wraz z reprezentacją wyjedzie do Kulm na mistrzostwa świata w lotach.

    (RMF/INTERIA.PL)

  • anonim

    tera bedzie kóbico mańia

  • anonim

    Adam w klasyfikacji generalnej , nadal jest 7 -my ,

    więc to jest wynik niezly , swiadzcący otym , ze początek sezonu byl udany ,
    ale gdzieś po drodze , zatracil , ten blysk , który mial na początku ,

  • Malyszomaniak profesor
    @mmm_Krakow

    Głupotą by było chwalenie tylko za TCS !!! raczej bardziej pokazujące że Adam nie wypadł ze skoków jest jego miejsce w 10 siątce oczywiście może z niej wypaść bo teraz odpuszcza dwa konkursy ale to nie istotne bo moim zdaniem i tak jak na 5 ty sezon od czasu wybuchu jego formy to naprawde zadziwiające z jego strony . Przecież to jest wręcz niewiarygodne ten człowiek jak by policzyć jest jednym z najlepszych skoczków ŚWIATA !!! i nikt tu mi nie zamydli oczu że są lepsi bo on jest w ścisłej czołówce tych najlepszych. A co do polskich skoczków to naprawde podziwiając byłych to Adam pobił wszystko co oni osiągneli nie porównując ani tamtych ani tych czasów . Został mu się złoty medal na IO ale i tak jest lepszy bo ma dwa . Mówienie że Adam jest zły to głupota bo Adam nie jest zły może tylko poprostu mieć złego Trenera !!!.

  • anonim

    Wódka wruci !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • anonim

    @ Malyszomaniak

    dzięki za informację ,
    sama od paru dni o tym wlaśnie nadaję ,
    o tych zmianach , o których mówi Szturc ,
    mysle , że Adam , napewno zwróci się do niego o pomoc , i tylko spokój i rozwaga , może uratowac ,
    to co jeszcze nie do końca jest stracone ,

    a Adam , powinien odciąc się od wszelkich komentarzy , namolnych dziennikarek i dziennikarzy ,
    i wszelkich wywiadów ,
    to jedyna droga , tylko spokojem i spokojnym treningiem dojdzie do swego .

  • Malyszomaniak profesor
    @mmm_Kraków

    Człówka PŚ źle zrozumiałaś chodzi o 10 siątke w generalce.

    Co do Inałera i ich skoczków to wogóle widze iż szkoła tak zwana Austryjacka przeżywa kryzys i to jest ciekawe .

    Co do Adama Zgadzam się z Inałerem Który mistrz (napewno znajdziesz ale napewno jednostki) jest tak dobry żeby tak długo nie wypadać z 30 stki . Troche więcej szacunku dla Adama . Jak dla mnie nie musi mieć tego złota n IO i może skakac dla przyjemności i tak nie ma lepszego z polaków więc nikomu miejsca nie zabiera. !!!

  • anonim
    Widhoelzl skacze bez psychologa

    I w quali przeskakuje skocznie, a w konkursie całuje bulę :)))))
    Chyba swoją niezłą forme zgolił razem z brodą :)))))))))

  • anonim

    Wywalcie Kuttina!!! poczebny jest trener Czeskiej kadry !!!!!!!!!!

  • anonim

    @zKuba36 - dowcip polega na tym, że akurat krętacz Włodarczyk nie chciał Kuttina, tylko reszta Zarządu PZN :)) Prawdopodobnie w tej grupie był i Polo, hihi
    @Małyszomaniak - Innauera to oni chyba dorwali, jak narąbany wychodził z knajpy :))) Gdzie zatapiał smutek po marnych występach swojej kadry [a ponoć sam obstawał przy tym, żeby Pointner został trenerem Austriaków] Małysz jest w czołówce??? Hahahahaha - 13 miejsce, 21 miejsce....

  • anonim

    Zgadzam sie z Glonem. I niech tylko mi tu nikt nie mówi ze Widhoelz bez psychologa skacze. Bo widać jak, a Hanawald to sprawa "mocnej psychiki" jak mówił Darek Michalczewski.

  • Glon doświadczony
    Będzie coraz gorzej

    Dopóki nie wróci dobry psycholog, to takie nerwowe ruchy tylko pogarszają sytuację.
    Ci z PZN oczywiście o tym wiedzą, ale nic nie robią od 3 lat.

  • ZKuba36 profesor
    Małysz i jego trener.

    Wrzód zaczyna pękać ale ...jak się to skończy? O tym, że Kuttin nie ma zielonego
    pojęcia piszę od dawna i wielokrotnie.
    W ubiegłym sezonie zadaniem Kuttina było
    takie prowadzenie zawodników aby szczyt formy przypadł na MŚ. Nie wiem czy to jest
    sprawa nieporozumień językowych, ale "szczyt" to w rozumieniu Kuttina znaczy
    "dół" i zgodnie z tym przygotowuje skoczków. W tym sezonie są wyznaczone 2
    "szczyty"="doły" formy. Pierwszy dół właśnie
    przeżywamy, drugi będzie na IO.
    Zastanawia mnie fakt "nieusuwalności" Kuttina. I tu dochodzimy do sedna sprawy.
    Kuttina wybrał sobie sam Adam. Rodzi się
    pytanie czy zrobił to nieświadomie , czy za
    pieniądze, czy w wyniku szantażu /Federer?/
    Adam Małysz zrobił dla Polski i dla światowych skoków tak dużo, że obecnie
    mógłby sobie skakać dla przyjemności a nas
    powinny zadowalać Jego wyniki. Nikomu nie
    zajmuje miejsca w reprezentacji, jest ciągle
    najlepszy z Polaków, niech sobie skacze.
    Problem polega na tym, że Jego trener jest
    jednocześnie trenerem kadry i ja, jako kibic
    nie zgadzam się na dalsze, bezkarne, seryjne marnowanie polskich skoczków.
    Wymiana zawodników w czasie TCS nic nie
    załatwia. TRZEBA WYMIENIĆ TRENERA a nie
    zawodników. Obecnie marnowany jest Stoch.
    Zastanawiam się, czy nie powinno się zgłosić
    do PROKURATURY podejrzenie o dokonaniu
    przestępstwa przy zawieraniu kontraktu z Kuttinem, działalności na szkodę polskich
    skoków i próbę wyłudzenia pieniędzy przy
    rozwiązywaniu kontraktu. Kto podpisywał taki
    kontrakt i za ile???

  • Malyszomaniak profesor
    @Fanka

    I jeszcze jedno sorki że za onetem ale ciekawe wypowiedź Szturca :
    "- Czy tak jak dwa lata temu przed konkursami w Zakopanem jest Pan gotów pomóc Adamowi w powrocie do formy? – z takim pytaniem dziennikarze „Życia Warszawy” zwrócili się do klubowego trenera Adama Małysza, Jana Szturca.

    - Jeśli Adam mnie poprosi, na pewno nie odmówię. Uważam, że naszej drużynie przydałaby się świeża krew. Trenerzy, a za nimi zawodnicy za bardzo się pozamykali. Kiedyś, jak w zespole byli naukowcy, to szkoleniowcy mieli z kim konsultować swoje decyzje. Niebagatelne znaczenie miało też zachowanie obu – Jerzy Żołądź był dobrym duchem, który potrafił rozweselić każdego – dodał.

    - Jeszcze wiele można zmienić. Trzeba tylko wszystko podporządkować przygotowaniom do igrzysk. Jeśli zaś chodzi o powrót naukowców, to z pewnością by się przydali. Każda pomoc teraz się przyda – zakończył Jan Szturc.

    Więcej w "Życiu Warszawy"
    "
    Wynika z tego że Szturc jest bardziej w temacie niż wszyscy inni trenerzy razem wzięci !!!!!

  • Malyszomaniak profesor
    @Fanka

    Przytaczam za onetem w sprawie decyzji :
    "Turniej Czterech Skoczni: To była decyzja Małysza

    Adam Małysz nie wystartuje w ostatnich dwóch konkursach Turnieju Czterech Skoczni. Heinz Kuttin przyznawał, że rozważał wycofanie swojego najlepszego skoczka, ale decyzję miał podjąć on sam – czytamy w „Rzeczpospolitej”.

    - Jeśli Adam chce startować, to będzie startował - mówił Austriak odjeżdżając ze skoczni i prosił, by nie podgrzewać atmosfery, bo "sam wie najlepiej, jak mało czasu zostało do igrzysk".

    Małysz zmienił zdanie dopiero po wieczornej naradzie ze sztabem trenerskim. Wiadomość przekazywano sobie z ust do ust z takim przejęciem, jakby chodziło o nocny zamach stanu. Dziennikarze dowiedzieli się o wszystkim już po północy, bo rzecznik związku informował o nowej decyzji według sobie tylko znanego klucza.

    Na dziś rano w hotelu kadry w Garmisch-Partenkirchen zaplanowano konferencję prasową. Adama Małysza prawdopodobnie już na niej nie będzie. Ma wyruszyć do Polski z asystentem Kuttina Łukaszem Kruczkiem. W środę w konkursie w Innsbrucku i w piątek w Bischofshofen jego miejsce zajmie Stefan Hula.

    Więcej w "Rzeczpospolitej"
    "

  • Malyszomaniak profesor
    Wypowiedź Inauera

    Przytaczam wypowiedź Inauera dla tych którzy wątpią w wielkość Adama :
    Za Onetem :
    ""Dziękujcie Bogu, że Małysz jest w czołówce"

    - Podziwiam waszego Małysza. Inni byli mistrzowie skaczą dużo gorzej lub wcale nie skaczą – powiedział w rozmowie z dziennikarzem "Nowego Dnia" Toni Innauer.


    - Polak to wielki mistrz i dziękujcie Bogu, że wciąż jest w czołówce. Wolelibyście, żeby jak inni wielcy mistrzowie - Martin Schmitt czy Kazuioshi Funaki - z trudem wchodzili do "30"? Rekordzista skoczni w Oberstdorfie Sigurd Pettersen wylądował w czwartkowym konkursie na 82. metrze! Sven Hannawald wycofał się ze skakania, choć jest niewiele starszy od Małysza. Nikt nie wygrywa od początku do końca kariery. Nawet legendarny mistrz Jens Weissflog miał okresy fatalnej formy. To, jak Małysz sobie radzi, i tak jest godne podziwu – dodał znany przed laty skoczek, a obecnie dyrektor Austriackiego Związku Narciarskiego.

    Więcej w "Nowym Dniu"
    "

  • anonim

    Panie Szturc na trenera kadry

  • anonim

    @ mmm k

    sama mu wybuduję ten pomnik , jak bedzie trzeba !!!!!
    jeden staniena Starym Rynku w Poznaniu ,
    a drugi w miejscu , gdzie , we dwójkę trenowali ,:)))
    postawię mu sto pomników , zrobię zbiórkę , ogólnokrajową , :)))

    niech tylko , nie dopuszczają , tych mądrali , do Adama , którzy wbijaja mu do glowy , ze jego skoki są dobre ,
    no kurka jasna , nie są dobre skoro , nie leci dalej !!!!
    ale , jeśli Kuttin , sam zapyta ADama czego ten chce , to teraz glównie on sam powinien podjąć dezyzję i myślę , ze to zrobi.

  • anonim

    @ Malyszomaniak

    Przylączam się do twojego apelu ,
    Dziennikarze , precz od Adama !!!!!!
    żadnych wywiadów , zadnego lażenia za nim podczas treningu ,

    potrzebny jest spokój i rozwaga !!!!!!!

    Adam powinien byc odizolowany od pismaków , calkowicie ,
    niech Kuttin sam się tlumaczy .

  • anonim
    @kolesio

    Jestes pewny, że jada po ratunek do Szturca????

    Jak wujek uratuje Adasia, to chyba mu kibice pomnik postawią...

  • anonim
    A co z Kutinem

    Kutina też odesłać do domu ale do Austri do Ediego niech sobie poskaczą na browar bo czego innego się nie nadają

  • anonim

    No i dobra decyzja !!
    wlasnie o tym pisalam wczoraj bodajrze ,
    Adam powinien byc wycofany i to natychmiast bo tylkosię męczy ,
    tylko , ze teraz ci mądrale zwane trenerami , powinni się odsunąc od niego ,
    Adam powinien sam podjąc decyzje co robić dalej ,
    ale jedyną mądrą metoda byloby powrót na malą skocznie , z p.Szturcem ,
    a na dodatek , sprowadzic fizjologa , p.Żolądzia , ten odrazu doszedlby do tego co w Adamie tkwi , zna go jak wlasny palec ,
    we dwójkę zanewno doszliby do tego , może to nie jest aż tak duzy bląd , bokedy ogląda się skoki Adama , niby wyglądają , na poprawne ,
    lecz czemu nie leci dalej ? sam mówi , że nie rozumie dlaczego go sciąga w drugiej fazie w dól ,
    zostalo 39 dni , do IO , jeśli Polska marzy o jakimkolwiek medalu na IO ,
    powinni uczynić wszystko co mozliwe aby pomóc zawodnikowi osiągnąć ten cel ,
    bo zawodnik jest w tym dobry co robi , a nawet bardzo dobry z dnia na dzien nie zapomina się jak się skacze , nie w przypadku takiego zawodowca jak Adam ,
    brak tylko obok niego ludzi , którzy by mu pomogli dojsc do tego jaki to bląd.

    Panie Tajner , niech Pan pomoże , sprowadż Pan Żolądzia , umie Pan rozmawiać , ma Pan autorytet napewno uda się go przekonać ,
    Adam Malysz , nie może mieć straconego sezonu , a wszystko narazie na to wskazuje.
    Jeśli sam się zalamie i nie będzie już widzial celu dalszego skakania , to nie chcę być prprokiem , ale możemy ADama już na skoczni nigdy nie zobaczyć , po tym sezonie.

  • kolesio weteran
    2 x !!!!!!!

    Z tego co zauważyłem Kuttin zostaje w TCS a Kruczek wraca z Małyszem. A Małysz wraca do Wisły, a w Wiśle mieszka trener który nazywa się.... Jan Szturc.

  • Malyszomaniak profesor
    Decyzjia

    1) SUper decyzjia i tego można było się spodziewać bo to co się działo na skoczni powodowało że Adam utrwalał złe nawyki
    2) Mysle że ta decyzjia była przedwewszystkim wymuszona prze A Tajnera bo Adam jest bardzo zadziorny i nie odpuszcza często był otrzeba mu nakazywać aby odpuścił
    3) Wydaje mi się że taka decyzjia pomoże Adamowi ale teraz ponad wszystko potrzebuje spokoju i rozwagi oraz cichego treningu takiego jak przed mistrzostwami świata Adam nie wypadł z gry ale to posunięcie jest wręcz niezbędne do tego by Adam mugł się odizolować od utrwalania złych nawyków i w spokoju potrenować

    Apel do dziennikarzy prosze teraz dajcie mu spokój jeśli chcecie móc pisac o sukcesach naszego mistrza teraz potrzeba jest aby Adam mógł w spokoju przygotować się do warzniejszych zadań w tym sezonie nie szukajcie go nie przeszkadzajcie dajcie mu poćwiczyć i odpocząć to jego cel i nie utrudniajcie mu zdobycie tego celu.

  • kolesio weteran
    !!!!!

    Dobra decyzja.
    Do Kulm 2 tygodnie - jest jakis cień sznsy na poprawę. Moim zdaniem wycofanie to właśnie nie jest objaw paniki. Gdyby na siłę próbować skakać dalej i liczyć na metafizykę - to byłaby bezradność połączona z panicznym szleństwem.
    TCS miał być pierwszym punktem oceny Kuttina w sezonie. A więc - niedostateczny. Po prostu.

    I ukłony dla Szaranowicza - trafnie wczoraj ujął przydatność Kuttina - jest niezastąpiony w "menadżerce sprzętowej" ale to jest 1/4 zadań trenera. No i czas najwyższy na zajęcie jekiegoś stanowiska przyz sternika PZN - Polo Tajnera.

  • anonim
    Kamil do Planicy

    Ja bym jeszcze wycofał Stocha i pozwolił mu wygrać konkurs w CoC w Planicy.
    A kto za Śliża i Hulę do Planicy?
    Odpowiednią formę z seniorów mają tylko :
    Skupień,Długopolski a z juniorów:
    Ł.Rutek,D.Kowal,D.Kubacki i K.Murańka.

  • anonim

    Adam wracaj! Wielkie Krokwie czekają !!!

  • anonim

    Decyzja słuszna, tylko pytanie czy w czasie tej przerwy da radę coś zrobić. Trenerzy i zawodnicy sprawiają wrażenie jakby zupełnie stracili panowanie nad sytuacją. Jeśli nie odniosą jakiegoś spektakularnego sukcesu to wyleca z hukiem. Przykre jest to, ze byl do wyboru baijc, steiert, lepistoe, a wybrali kuttina..... w zeszlym sezonie go bronilem, bo wyniki w porównaniu do ostatniego roku tajnera znaczaco sie poprawily, ale teraz widze ze to bez sensu.....

  • anonim

    Bachleda mówi, żę kompletnie nie rozumie teraz na czym polega skakanie, co robi źle i o co chodzi Kuttinowi. To samo teraz mówi Małysz.Potwierdza się to, co wszyscy wiedzą : przejście od innego trenera pod opiekę Kuttina oznacza koniec formy. Tak było rok temu, bodajże z Hulą i Długopolskim. Później sprawa Skupnia. To nie trener, tylko likwidator polskich skoków. Odpoczynek Małysza jest potrzebny, ale bez Kuttina, którego należy z miejsca wywalić "mordą na pysk".

  • anonim

    Wreszcie mądra decyzja!!!!!!!!!!!!!!!
    Adam ewidentnie męczy sie na skoczni, aż żal patrzeć :(
    Ale oczekuję dalszego ciągu - Adam trenuje z wujkiem i wraca do skakania na Elanach :))))))))

  • askam początkujący
    .........

    Według mnie to jest słuszna decyzja skoro nie idzie to po co skakać na siłę. Wydaje mi się, że odpoczynek i spokojny trening może wiele zdziałać. Miejmy nadzieje, że będzie lepiej!

  • harry weteran
    Gorlu wracaj do hal

    No i wykrakalem -perskiego oczka nie bedzie.
    Mam nadzieje ,ze po odpowiednim przygotowaniu Adas zagra szlema--moim zdaniem powinien powrocic do PS w Zakopanym. Dokopie wszystkim a pozniej juz tylko z gorki.

    Jedyna sluszna decyzja "sztabu szkoleniowego"

  • the_foe doświadczony
    ranking panstw w ostatnich 5 latach

    tak sobie pomyslalem, kto tak naprawde rzadzil w ostatnich 5 sezonach, w ktorych nasza percepcja na koki sie otworzyla? Czyja mysl techniczna byla/jest najlepsza.
    Najpierw trzeba okreslic jakie zawody beda punktowane.
    Oto lista z podana punktacja

    Olimpiada - 10 pkt
    Puchar Swiata - 4 pkt
    Mistrzostwa Swiata Indywidualnie - 3 pkt
    Turniej 4 skoczni - 3 pkt
    Mistrzostwa Swiata w lotach ind - 2 pkt
    Olimpiada - druzyna - 2pkt
    Mistrzostwa Swiata - 1 pkt

    Nie punktujemy takich "waznych" klasyfikacji jak puchar narodow, druzynowe PS, PS w lotach, PS na skoczniach normalnych. Sa to moim zdaniem bezsensowne klasyfikacje a co najmniej niewartosciowe.
    Ktos zapyta "a czemu olimpijski medal jest ponad 2 x lepszy od PS?". Bo kazdy skoczek wolalby jeden zloty medal olimpijski niz 2 wygrane PS.

    Teraz wystarczy okreslic liczbe pkt za miejsce. Liczymi tylko 1. trojke - uzasadniac tego nie trzeba:
    1 miejsce 10 pkt
    2 miejsce 3 pkt
    3 miejsce 1 pkt

    ilosc pkt w danych zawodach liczymi przez iloczyn. np I miejsce w PS to 4*10 = 40 pkt.

    To teraz podliczamy:
    SEZON 2000/2001:
    1. POLSKA 109 pkt
    2. Niemcy 65 pkt.
    3. Finalndia 22 pkt.
    4. Austria 12 pkt.

    SEZON 2001/2002:
    1. SZWAJCARIA 200 pkt.
    2. Niemcy 128 pkt.
    3. Polska 80 pkt.
    4. Finlandia 31 pkt.
    4. Austria 3 pkt.
    5. Slowenia 2 pkt.

    SEZON 2002/2003
    1. POLSKA 103 pkt.
    2. Finlandia 52 pkt.
    3. Niemcy 21 pkt.
    4. Norwegia 10 pkt.
    5. Japonia 9 pkt
    6. Austria 4 pkt.

    SEZON 2003/2004
    1. NORWEGIA 76 pkt.
    2. Finlandia 51 pkt.
    3. Austria 10 pkt.
    4. Slowenia 3 pkt.

    SEZON 2004/2005:
    1. FINLANDIA 110 pkt.
    2. Austria 32 pkt.
    3. Slowenia 31 pkt.
    4. Norwegia 25 pkt.
    5. Czechy 15 pkt.
    6. Niemcy 3 pkt.

    PODSUMOWANIE OGOLNE
    LATA 2000-2005 (5 sezonow):
    1. POLSKA 292 pkt.
    2. FINLANDIA 266 pkt.
    3. NIEMCY 217 pkt.
    4. Szwajcaria 200 pkt.
    5. Norwegia 111 pkt
    6. Austria 61 pkt.
    7. Slowenia 36 pkt.
    8. Czechy 15 pkt.
    9. Japonia 9 pkt.

  • anonim
    Do roboty...

    ...pora sie wziac. Malysz jest slaby jak mucha!
    Co z tego, ze co chwila powtarza ze technicznie skoki sa w porzadku. Moze i sa w porzadku, ale jak nie ma sily odbicia, to nie ma odleglosci - proste. Malysz zawsze byl wolniejszy na progu, a cala swoja przewage nad rywalami uzyskiwal dzieki temu, ze po atomowym odbiciu sie z progu lecial nad bula 2 pietra wyzej niz oni (kiedy wygrywal TCS to RTL nawet pokazywal nalozone skoki Malysza i Schmitta, to bylo dobre 2 metry roznicy). Teraz nie ma sily, wiec leci na tej samej co oni wysokosci... i ze wzgledu na nizsza predkosc spada 10 metrow wczesniej.
    Jesli zmiana rzeczonych metod bedzie polegala na daniu Malyszowi chwili odpoczynku, to juz mozemy sie powoli szykowac do dopingowania na Igrzyskach innym skoczkom... do Malysz bedzie dla nich tylko tlem.

  • jozek_sibek profesor
    Hula i Śliż w TCS.

    Małysz i Bachleda wycofani z TCS.
    Sliż i Hula to nasi najlepsi zawodnicy z PK.
    Hula ciagle równy-15, 13, 12, 17 miejsce w PK.
    Sliż, wysokie miejsca ale potrafi tez zawalić:
    PK-3, 11, 35, 8, 5, 44.
    Smuci ostatnia wpadka 44-miejsce z 28 grudnia,dzień po zajęciu wysokiego 5 miejsca-oba wyniki z Engelbergu.

  • anonim
    Wszystko będzie ok=)

    A ja się cieszę.Niech niektórzy gadają co chcą,ale uważam,że ta przerwa wyjdzie Adamowi na dobre.Powinien teraz w spokoju potrenować i przygotować się do Turynu.Igrzyska są najważniejsze w tym sezonie.Ważniejsze od PŚ i TCS,któte to odbywają się co rok.Nie,nie jestem naiwna myśląć że teraz nadejdzie super forma!Poprostu zawsze wierzę w Adama.Wiem,że jest wielką postacią i wspaniałym sportowcem,który na pewno sobie poradzi.On najlepiej wie co dla niego dobre.Ufam trenerom i kibicuję Adamowi,bo prawdziwi fani kibicują zawodnikom na dobre i złe!Będzie dobrze-napewno=)

  • anonim
    POLO RATUJ

    Najlepiej by było jakby poprosili o pomoc Apoloniusza Tajnera.Niech Adam sobie trochę odpocznie, a potem potrenuje pod okiem byłego trenera.Jedyna nadzieja w nim.Wydaje mi się, że to by było najlepsze rozwiązanie.

  • jozek_sibek profesor
    A.Małysz

    A jednak wycofano Adama.
    M.Schmitt pomimo 54 miejsca w kwalifikacjach, będzie startował dalej-powiedział trener skoczków niemieckich.

  • anonim
    początek końca

    To jest początek końca tandemu trenerów Kuttin-Kruczek. Totalny chaos. Młodzi nie zakwalifikują się nawet do zawodów.
    Z Małyszem nie wiedzą co robić, na wszystkich poziomach nasi dostają baty a jest sam środek sezonu.
    Na TCS Polska będzie miała najgorsze wyniki ze wszystkich drużyn może z pominięciem Białorusi i Kanady (choć wcale nie jest to takie pewne czy Kanada nie będzie lepsza). Zawodnicy mówią, że nie wiedzą o co chodzi (Bachleda) zupełna tragedia

  • manxz stały bywalec
    @skolim

    A ja mam nadzieję, że inicjatywa takiego posunięcia wyszła wyłącznie od niego samego! Jak nie chce skakać, woli chwilę odpocząć - nie zmuszać! I odwrotnie: chce dalej próbować - nie zdejmować ze skoczni wbrew jego woli. Nie powinno się już dyrygować skoczkiem tak sławnym i doświadczonym, jak Adam. Oczywiście należy radzić mu jak najlepiej, sugerować, ale nic na siłę! Oby Kuttin też tak myślał...

  • skolim doświadczony
    to smutna wiadomość

    no to sie porobiło... cos mi sie zdaje ze moze byc tak ze Adam nie bardzo sie z tej decyzji ucieszył,
    mam nadzieje ze to słuszne i jedyne rozwiazanie bedace jedyna wypadkowa zlej dyspozycji Małysza.
    Choc to jest zarazem irracjonalne i nie fair tak marketingowo jak i czysto sportowo

  • anonim

    pierwszy!!

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl