Czterech Polaków na PK w Oberstdorfie

  • 2008-09-24 14:10
Po dzisiejszym treningu na skoczni w Wiśle-Malince, szkoleniowcy polskiej kadry podjęli decyzję o tym, w jakim składzie nasi zawodnicy udadzą się na konkursy Pucharu Kontynentalnego w niemieckim Oberstdorfie (HS 137).

Szansę na występ otrzymali Piotr Żyła, Rafał Śliż oraz Dawid Kubacki, którzy startowali w miniony weekend w Villach.

Dodatkowo o zdobycie swoich pierwszych punktów Pucharu Kontynentalnego powalczy Grzegorz Miętus. 15-letni reprezentant Startu Krokiew Zakopane prezentował ostatnio wysoką formę na treningach, a także zajął drugie miejsce w sierpniowym konkursie FIS Cup, w Strbskim Plesie.

Ta czwórka naszych skoczków nie będzie mogła niestety włączyć się do walki o medale Mistrzostw Polski, które zostały zaplanowane w tym samym czasie, co zawody w Oberstdorfie.

Z polskimi zawodnikami do Niemiec pojadą trener Robert Mateja oraz serwismen - Maciej Maciusiak.

Konkursy w Oberstdorfie odbędą się w piątek i sobotę, natomiast już w czwartek wieczór przeprowadzone zostaną oficjalne serie treningowe.

Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (7046) komentarze: (72)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    Całkiem mi się podobają takie wyniki. W sumie Żyle punkty potrzebne nie są a Rafałowi i Grzesiowi bardzo.
    I wie ktoś może czemu skakali w tak dziwnej kolejności, że najpierw Piotrek z numerem 75 a potem skoczkowie z nizszymi numerami w tym Dawid I Rafał (którzy powinni skakać dużo wcześniej)?

  • jozek_sibek profesor
    I seria treningu

    Niezły skok G.Miętusa - 123.0m i 8 miejsce po skoku 50 zawodników.

  • bigus stały bywalec
    -

    Niemcy
    1.Christoph Haenel --- 126,5
    2.Nico Faller ----------- 128,0
    3.Nico Hermann ------- 125,0
    4.Maximilian Mechler - 128,5
    5.Tobias Bogner ------ 119,5
    6.Felix Schoft --------- 123,5
    7.Michael Neumayer - DNS

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2008-11-11 17:32:14 ***

  • anonim

    @Usia, o czym ty znowu u licha ciężkiego mówisz !

    Jak nie chcieli jechać ! Czy zawodnik może odmówić wyjazdu na zawody jesli zostaje na nie powołany ?Ja jeszcze o czyms takim nie słyszałam, chyba, że ma naprawdę bardzo powazne usprawiedliwienie.
    Co ty znowu nadajesz !
    Przejrzałam jeszcze raz nazwiska składu naszych szkoleniowców i naprawdę nie widze tam twojego, więc o czym ty ciągle mówisz ? Skąd ty wiesz, że zawodnicy odmawiają wyjazdu na zawody!

    Ogolnie dobrze się dzieje, ze Grzesiek jedzie, niech chłopak skacze skoro jest w dobrej formie i zdobywa doświadczenie, nawet wśród tych, którzy są 15 lat starsi od niego, to nic.
    Kiedyś trzeba zacząć, nawet jesli tych pkt nie zdobedzie.

  • Anika profesor

    A zresztą nie wiadomo czy cokolwiek zobaczymy, bo live, zdaje się, nie działa.
    Bombardować FIS mailami z reklamacją!

    mail@fisski.ch

  • Anika profesor

    Między najmłodszym a najstarszym jest 15 lat różnicy, czyli Janda jest 2x starszy od Grzesia i Vladka.
    A tak w ogóle, to PK zyskuje dużą popularność. Ostatnio 80 zawodników, a teraz 85. Konkurencja nielicha. Zobaczymy, jak wypadną w dzisiejszych treningach.
    Trzymam kciuki za chłopaków.

  • anonim
    Z 15 latków tylko Grzesiu i Vladek

    No to juz wiadomo dlaczego niektórzy nie chcieli jechać.

    Ale 15 letni Grzesiek bedzie miał trudny orzech do zgryzienia. W tak silnej konkurencji trudno bedzie zapunktować. To nie sa kadłubowe zawody PK, tylko konkurs na najwyzszym poziomie ( i pod wzgledem ilosci zawodników i dlatego ze startuje cała czołówka PK). Jesli Grześkowi teraz nie uda się zapunktować, to koniecznie powinien pojechac do Falun!

  • jozek_sibek profesor
    @andbal

    Dlaczego M.Bachleda powinien pojechać na PK do Falun?
    Sam sobie odpowiedziałeś,żeby odrobił owe 72 pkt(lub ich część),które utraci po rozpoczęciu sezonu zimowego.
    Jeśli M.Bachleda utrzyma się w 55 WRL a P.Żyła w PK wywalczy dodatkowe miejsce (bonus z PK na PŚ),to w PŚ bedziemy mieli 6 miejsc!
    Wtedy Marcin(przy wysokiej formie) może startować w PŚ i niezajmować młodzieży miejsca w PK.
    Wybiegam w przyszłość(po zakończeniu II periodu,po 29.XII) kolejne 40 pkt w PK straci Ł.Rutkowski i prawdopodobnie wyleci z 50 CRL - więc musi wystartować w PK.
    To są tylko spekulacje,ale lepiej zabezpieczyć się za wczasu - przy bardzo wysokiej formie szkoda wysyłać zawodnika na PK zamiast na PŚ i odpukać jakaś kontuzja.
    Kombinowałem żeby do Falun pojechała 4 zawodników:P.Żyła,M.Bachleda,R.Sliż i R.Kubacki,chyba że G.Miętus teraz wypadnie rewelacyjnie.

  • bigus stały bywalec
    Dobry skład

    Skład jest jak najbardziej optymalny, wkońcu zaczyna się coś dziac w wyborze zawodników...Oby tylko trenerzy dali szanse Bachledzie w Falun bo inaczej wcale nie jest taki pewny uczymania sie w 50 CRL.

  • anonim

    @Krakus

    Nie wierz we wszystko co piszą w gazetach, ja słyszałam wypowiedż Adama w TV na temat tej skoczni i nie wyraził się o niej jako o "bublu ",
    sama skocznia jest bardzo dobra, natomiast wspominał o terenie wokół, małej ilości miejsc parkingowych, dla kibiców i ogólnie.
    W sobotę bedzie mozna pewnie posłuchac czegos więcej, być może nawet od Adama, bo całą relację bedzie mozna zobaczyć w TVP sporcie łącznie z całymi zawodami.

  • Anika profesor

    @nieznany (*193.138.241.140)

    Nie jestem pewna. Ale wydaje mi się, że herb ma prawo nadać tylko król, albo jakaś rada (tego pewna nie jestem), a nie grupa fanów. Taki herb jest nic niewart

  • anonim

    Ja naprawdę nie mam pojęcia skąd niektórzy juz wiedzą, ze Adam jest w tak tragicznej formie,
    przeciez my go nie widzimy tego lata az tak często, pewnym jest natomiast to, że ma inny tryb treningu i obiecnie na etapie cięższego, ale dlaczego niektórzy juz sądzą, że Adam tak tragicznie mógłby wypaść na tych MP?
    Za to mozna znów przeczytac różne tutaj teorie na ten temat, że robi się niby wszystko aby Adam wygrał .
    Toz to totalna bzdura, gdyby tak było to czy PZN zaprosiłby na te MP zagraniczne gwiazdy np: takie jak Morgenstern ?
    Zostali zaproszeni niektórzy Austriacy i nie tylko, pisali o tym już jakiś czas temu, czy gdyby na siłę wciskano Adamowi zwycięstwo w tych MP, to zaproszono by takie znakomitości ze świata skoków ?
    A czy przyjadą, to juz druga sprawa, ponoć Thomas potwierdził swoją obecność, zobaczymy.

    Niektórzy to potrafia juz wymyslać takie fanaberie, że naprawdę nie mam pojęcia skąd się to bierze wszystko!
    Czy macie Małysza już za takiego słabeusza ? Wierzyć się nie chce, że ludzie tak myslą!
    Wstyd!
    Na PK, jadą odpowiedni zawodnicy, nareszcie zaczynają jeżdzić ci, którzy moga coś zdziałać.

  • anonim
    Bubel

    Na Onecie piszą że nowa skocznia w Wiśle to bubel treningowy.Podobno A. Małysz narzeka że ta skocznia to bubel. Co jest grane.

  • anonim
    @Anika

    nie wiem dokładnie o co chodzi..
    Jakis fanklub z Niemiec Adama postanowil zrobic Malyszowi herb.
    Nie jest to jednoznaczne z nadaniem Adamowi tytulu szlacheckiego,ale w pewien sposob jest nagroda dla Naszego mistrza.
    Widzialam tylko urywek ostatnie zdanie: ze teraz Malysz bedzie mogl mowic :"Jestem Malysz herbu Malysz"

  • anonim
    MP

    A skad wiecie że Adam Małysz jest w słabej formie? W takiej nie najlepszej był na LGP i P.Solidarności, ale zobaczycie w sobote w Wisle;) Wspomnicie moje słowa... Adam juz skacze pare rozbiegów niżej od pozostałych na treningach;)

  • Anika profesor

    @nieznany (*193.138.241.140)
    Jaki herb ? ? ? Kto mu nadał szlachectwo?

  • andbal profesor
    Bachleda

    @Marco Polo @jozek_sibek
    Jeśli Bachleda nie jedzie na PK do Oberstdorfu to po co ma jechać do Falun ?
    Wszystko skoryguje występ w MP czy ewentualnie jak zostanie wystawiony występ w LGP.
    Ma obecnie owe 193 punkty. Tyle to na pewno mu starczy na 50 tkę CRLu na koniec tego periodu (od dobrych paru lat z takimi punktami nie było przypadku aby znaleźć się poza 50tką CRLu). Na początku 2 go periodu staci owe 72 punkty. Zatem jeśli jest i będzie w takiej formie że możemy liczyć na zdobycie tych punktów w Falun (2 razy w 10siątce) to powinien jechać. Jeśli nie to szkoda blokować miejsca (puki co 4). To już lepiej niech jedzie już Żyła i walczy o te piąte miejsce (bonus z PK na PŚ). Natomiast Bachleda musi się przygotować do zimy aby na początku owe 72 punkty odrobić. Natomiast Pioterk Żyła ostatnimi czterema startami w PK może uzyskac taką ilość punktów, że do następnego lata może odpuszczać zawody PK będąć w 50 tce CRLu.
    Mając na uwadze to że najbliższe zawody (MP i PK) zweryfikują nasze poglądy do tematu wrócimy zapewne przed finałowymi zawodami LGP.

  • anonim
    nie na temat

    a słyszeliście o tym,że Adam ma już swój herb ?

  • Giovani początkujący
    @ Henio

    Tak i może mi powiedz jeszcze że Klimek uzbierałby kilkadziesiąt punktów przy obecnej formie...

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2008-09-25 16:41:52 ***

  • anonim
    G.Miętus - jestem przeciwny

    Powinien skakać Bachleda albo Klimek który przecież ma na koncie już 36pkt!

  • Boy profesor

    Mogli na CoC posłać tym razem Tajnera i Pochwałę, i tak na MP się nie przydadzą, a tak mieliby szansę zaistnieć na arenie międzynarodowej. Tymczasem robi się wszystko, aby Małysz nawet przy słabiutkiej formie wygrał te MP, wysyłając Żyłę na CoC, choć jego starty na nic się tam zdadzą.

  • Marco Polo weteran
    @sibek

    Pytanie o to, kto ma wystartowac w Oberstdorfie jest w tej chwili bezprzedmiotowe, więc nie ma go co rozważac. Mi się też wydawało, że powinien jechac Bachleda. Ale nie jedzire.
    Dlatego MUSI jechac do Falun, I na PŚ. Tu pełna zgoda.

  • jozek_sibek profesor
    P.Żyła czy M.Bachleda

    Czytając poniższe komentarze nasuwa się pytanie - kto powinien wystartować w PK w Oberstdorfie,Piotrek czy Marcin?
    Obaj,ale.....gdybyśmy mieli aktualnie 5 miejsc - poprzednia "ekipa" o to niezadbała,a na koniec sezonu była na to wyśmienita okazja.

    Skoro mamy 4 miejsca,to dobrze że jedzie P.Żyła - uzasadnieniem niech będzie komentarz @Prof_Dan z godz 14.35(jeśli jakimś cudem M.Bachleda utrzyma się w 55 WRL) - zawalona Japonia(wystarczyło 2x być na 25 miejscu i zdobyć 12pkt!).

    M.Bachleda ze swymi 193 pkt jest pewniakiem do 50 CRL po sezonie letnim - chyba,że teraz i w Falum wystartują średniacy PŚ,którzy mają sporo pkt w PK a nie są w 50 CRL.
    M.Bachleda jest piątym Polakiem w rankingu CRL i jak podałem w pońiższym zestawieniu,po sezonie letnim traci najwięcej pkt z Polaków - 72(najlepszy P.Żyła - 63).
    Wychodzi na to,że M.Bachleda ma "obowiązek" startu w PŚ w Kligenthal i Libercu oraz w PK w Falum na zakończenie sezonu letniego.

  • anonim

    Jakby co, to niżej to moje,
    gdyby bylo do kogo sie doczepić, walić do mnie :)

  • anonim

    @Prymka

    No i co z tego, że oni mieszkaja tam najbliżej ? Mogą nawet spac pod skocznią, wyć i gulgotać :)
    Trenerzy podjęli decyzję, że pojadą na zawody wyższej rangi a nie zostaną na MP, koniec, kropka !

    Muszę to powiedzieć bo bym nie zasnęła :) że całkowicie się zgadzam z opinią @Marca z godz.17.09, nic dodać nic ująć.
    Ale tylko nielicznym jest dane to zrozumieć, a szkoda.

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w rankingu CRL

    Miejsce,zdobycz punktowa oraz pkt,które odpadną zawodnikom po rozpoczęciu konkursów zimowych.

    33 ZYLA Piotr -------------276 po lecie - 63 pkt odpadnie
    34 HULA Stefan ---------- 274 po lecie - 11
    37 RUTKOWSKI Lukasz --235 po lecie - 32
    38 KOT Maciej ------------ 228 po lecie ---0
    43 BACHLEDA Marcin ---- 193 po lecie - 72
    ---------------------------
    50 MUSIOL Julian Niemcy-153
    ---------------------------
    76 SLIZ Rafal -------------- 83 po lecie - 0
    85 MATEJA Robert --------- 66 po lecie - 4
    88 MIETUS Krzysztof ------ 63 po lecie - 0
    100 KUBACKI Dawid ------ 40 po lecie - 0
    103 MURANKA Klemens --- 36 po lecie - 0
    131 TAJNER Tomislaw ----- 13
    143 POCHWALA Tomasz -- 12
    143 KOWAL Dawid ---------- 9

  • Marco Polo weteran

    Mam nadzieję, że nauczony smutnym doświadczeniem PZN dojrzał już do tego, żeby na dłużej nie mataczyc przy składach.
    A ponadto: cóż to jest np. 7 miejsce w MP przy 15-tym w PK w niezłej obsadzie? Więc niech Kubacki ze śliżem dobrze skoczą w Oberstdorfie i wtedy na pewno dostaną bilety na Falun. A do Klingenthal Małysz, Rutkowski, Bachleda (bo musi, chyba że w Wiśle będzie skakał katastrofalnie) i najlepszy z pozostałych albo Żyła.
    A do Falun Kubacki, Śliż, G.Miętus, Bachleda (na jeden konkurs jak sytuacja będzie wymagac) i Hula (żeby byc przynajmniej pół zimy bez łachy w 50-tce)

  • Prymka bywalec

    No to już musze zaprotestować. Pieter i Rafał mieszkają najbliżej skoczni w Malince,więc komu zależy żeby już na starcie ich wyeliminować? Tymbardziej że są w całkiem niezłej formie i myśle że wyprzedzili by nawet Adama. Komu zależy na tym żeby nie wystartowali?: Jeszcze raz powtarzam,nie zgadzam się odpuśćmy sobie ten puchar kontynentalny!

  • Xellos profesor

    Ja popieram skład, który jedzie. Niektórzy narzekają cały czas tylko dlatego, że trenerem jest Kruczek. Rzecz w tym, że jak obejmował tą posade polała się fala krytyki, niektórzy zjechali go do zera i teraz na chama będą starali się udowodnić, że mają racje...a że szukają na siłe ehhh kompletna beznadzieja. Ja widze, że w skokach naszych coś drgneło i nie będe oceniał Kruczka czy Mateje za to jak skakali tylko za to co teraz robią. Dajcie sobie siana z tymi uprzedzeniami.

  • jozek_sibek profesor
    G.Miętus nie jest debiutantem w PK!

    PK:
    2007/2008 - 43 i 61(Zakopane) ------- nie klasyfikowany

    FIS Cup:
    2006/2007 - 18,14 miejsce(Zakopane) - 93 miejsce - 31 pkt
    2007/2008 - 48,20,38,58,11, 3 ---------- 59 miejsce - 95 pkt
    2008/2009 - 32, 2,24,18 ----------------- 11 miejsce-100 pkt

  • anonim

    Nie popieram, bo te MP sa wyjątkowe i dawno piszę o tym, że tym razem cała polska czołówka powinna tam startować! Nikt tej skoczni nie ma oskakanej i byc może wyniki będa w miare obiektywne (jesli sędziowie dopilnują i nie dopuszczą oszustów na skocznię).
    Gdzieś trzeba porównac najlepszych skoczków ( a pierwszy raz od kilku lat warunki dla wszystkich będa jednakowe).

  • Marco Polo weteran
    Anika

    Myślę, że opinie kibiców trenerzy mają akurat (i to słusznie) w głębokim poważaniu. Co to za trener, który wybiera skład na podstawie "głosu ludu". On ma miec koncepcję, inaczej niech odda innym kasę i stanowisko. Jak jego koncepcje są do duszy to go trzeba zmienic i tyle. Jak sa dobre i widac ich efekty to go trzeba popierac. Bez względu na to czy nazywa się Kuttin, Lepistoe, Kruczek czy Kojo.
    A to czy tu bywają czy nie z omawianego punktu widzenia nie powinno miec żadnego znaczenia. Chyba, że który uzna jakiegoś forowicza za geniusza i w swoim interesie weźmie go na stratega:)
    Masz rację, że każdy ma prawo do opinii własnej. Ty, ja, Usia, Fanka i inni. Ale nie można jednocześnie miec do PZN-u pretensji o to , że Kubacki startuje i nie startuje w międzynarodowych zawodach. Jest w formie, brakuje mu punktów, ma duże szanse je zdobyc to powinien startowac. I to jest dobry krok. A na kadłubowe mistrzostwo Polski zawsze zdąży się załapac. ma 18 lat. Zresztą i tak by nie wygrał. Inna jest sytuacja np. z Rutkowskim. On też jest w formie. Ale jemu niepotrzebne nigdzie punkty. On do rankingów się łapie. Więc może startowac w MP. Tak jak i np. Kot. A taki Śliż musi jechac do Oberstdorfu. I jedzie.
    PZN po raz pierwszy od czasu kiedy skaczą ToundTo w swoich wynorach nie kierował się nepotyzmem. Ja bym to na miejscu Usi pochwalił, a nie ganił.
    No, ale to jest moja skromna opinia.

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w letnim PK 2008

    9. KOT Maciej ------------145 pkt - 35, 5, 1 miejsce
    13. ZYLA Piotr ----------- 119 pkt - 23,10, 5, 6
    14. HULA Stefan -------- 116 pkt - DSQ,7,2
    37. SLIZ Rafal ------------ 42 pkt - 22,24,34,10
    38. KUBACKI Dawid ------40 pkt - 16,27,14,28
    46. BACHLEDA Marcin --- 32 pkt - 35,19,13
    55. RUTKOWSKI Lukasz - 26 pkt - 31,16,20
    --- MIETUS Krzysztof ------ 0 pkt - 51,53,55,61

    W PK w Oberstdorfie wystartują P.Żyła,R.Sliż,D.Kubacki oraz G.Miętus.
    Grzegorz zastąpi starszego brata Krzysztofa,który tego lata jest bez formy - wyniki w PK powyżej( w FIS Cup - 59 i 37 miejsce).

  • anonim

    Dobry skład, Żyła napyka punktów na cały sezon w CRL, Kubacki nabierze regularności i może wywalczy z jakieś 60 punktów jak dobrze pójdzie, a potem w Falun będzie tylko łatwiej, dla Śliża stawiam wymagania wyższe niż dla Kubackiego bo bardziej doświadczony, a Grzesio wystarczy że zdobędzie pare punkcików i już będe zadowolony :)

  • anonim
    -

    @Usia odpowiem ci, żadna !

    Bo sama do nich należysz, a jak jest tylu tutaj mądrali, to może wyslijcie swe podania o przyjecie do pracy w sztabie trenerskim !
    Po co sobie tutaj strzępić buzie ?

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-09-24 16:01:14 ***

  • anonim
    @Anika

    Jaki sens według Ciebie ma dyskusja z pokemonami?

  • Anika profesor

    Czy aby na pewno?
    1. Trenerzy zaglądają tutaj.
    2. Może czasem warto posłać niekoniecznie aktualnie najlepszych ?

  • anonim

    Aniu, to trenerzy musieliby non stop siedzieć w internecie i czekac na wyliczanki, a nie trenowac zawodników!
    Jadą aktualnie najlepsi zawodnicy !

  • anonim

    Jezcze tylko dodam bo zapomniałam z wrażenia :)
    Że ten skład jest naprawdę dobry, czy ktos to widzi czy tez nie ale nareszcie coś drgnęło w Polskich skokach, czy naprawdę tego nie widać ?
    Młodzi zaczynaja dobrze skakać, dostają szansę startu w zawodach PK, czy LGP, nareszcie coś się zmienia na lepsze, może w końcu nie bedziemy się cofać, ale iśc do przodu.

    Ale jak czytam coś takiego, ze "Żyły się pozbyli bo zbyt dobrze skacze na Maline " to ręce i nogi opadają !
    @Usia czy ty naprawdę dobrze się czujesz?
    Gdyby nie pojechał to co byś napisała !
    Wszędzie węszysz jakieś spiski, kiedy nareszcie dasz sobie spokój ?

  • Anika profesor

    Nie bez powodu rozważa się tu wszelkie możliwe warianty. I nie chodzi tu o żadne marudzenie. Podejrzewam, że trenerzy nie zawsze są w stanie "z głowy" wyliczyć, kto, ile ma punktów i gdzie, kto wypadnie z rankingu, a kto ma szansę zwiększyć limit itd.
    Myślę, że te wszystkie nasze wyliczenia mogą tylko pomóc trenerom w podjęciu właściwej decyzji. Chyba po to tutaj piszemy, po to nasi "statystycy" tak skrupulatnie wyliczają, kto, jakie ma szanse :)

  • anonim

    Ludzie to juz jest nie do zniesienia !

    Przestańcie ględzić jak stare babcie czy dziadziusie :))
    A to ten powienien jechac ! a to tamten nie powienien! A po co te !
    Matko mozna zbzikować kiedy się to wszystko czyta!
    Niektórzy myslą, że wszystko lepiej wiedzą od sztabu trenerskiego!
    Przypominam, że to oni trenują z trenerami i wiedzą lepiej kto i gdzie ma jechać !

    Jeszcze sie taki nie narodził, który by wszystkim tutaj dogodził ale na litośc boską, troche umiaru !
    Jadą ci ? i kropka !
    A na MP bedzie startowac reszta !
    O składzie decyduja trenerzy a nie zwykli kibice tego sportu!

  • anonim

    W zawodach na nowej skoczni powinna skakać cała polska czołowka. Jednak rozumiem, że sa skoczkowie, którzy z pocałowaniem ręki wybiora start na Pk, tak jak Śliż. na pewno by sie takich znalazło więcej. Start Grzegorza Miętusa może byc, byle dostał szanse równiez w Falun ( a nie teraz jedzie jako "zapchajdziura" a potem pojadą "lepsI").
    Żyła i Kubacki powinni się zmierzyc z resztą na Malince, by i oni dostali szanse powalczyc o miejsca na ostatnie 2 zawody LGP (szczególnie, że jeden z nich będzie w Libercu na "mistrzowskiej skoczni")

  • Marco Polo weteran
    po to jedzie Kubacki

    Żeby zdobyć punkty i po udanym starcie w Falun zwiększyć limit polskich zawodników startujących w PK w następnym periodzie.
    Żyła nie wiem po co jedzie. Za niego powinien jechac Bachleda, który przy niesprzyjającym zbiegu okoliczności może wypaść z 50-tki CRL.
    To dobrze, że młodszy Miętus dostał szansę. Lepiej by chyba jednak było, żeby otrzymał ja w Falun. Tam będzie mniejsza konkurencja.

  • andbal profesor
    zawsze źle

    Jadą - źle bo odsuwają od Mistrzostwa Polski, bo na nich czeka na wyciągnięcie ręki tytuł Mistrza Polski(patrz chociażby sonda), bo odsuwanie od LGP (ta teoria to ma chyba drugie dno - bo już widzę jak po wskoczeniu na podium w PK w Oberstdorfie ktokolwiek łącznie z Grzegorzem Miętusem czy Dawidem Kubackim nie będzie brany pod uwagę przy ustalaniu składu na finał LGP).
    Nie jadą - to też źle bo limity, bo oskakanie, bo nie mogą się sprawdzać na wyższym poziomie (to prawda PK w Niemczech Austrii czy Norwegii będzie zawsze na wyższym poziomie i łatwiej dostać się do 30 MP niż do 30 stki PK), bo kontrola FIS.

  • anonim

    Niezły skład. Należy powalczyć o dodatkowe miejsce w PŚ, szansa jest duża, bo Austriacy mogą wywalczyć tylko 1 miejsce. Żyła z tygodnia na tydzień jest coraz lepszy, a widocznie Hula i Kot nie dorównują mu formą. O ostatnie wolne miejsce na PŚ (Pikl jest praktycznie pewny) Żyła powalczy z Vilbergiem oraz dwójką szwabów: Bodmer- Freund i nie jest bez szans. Kubacki niech nadal zdobywa doświadczenie, a skoro faktycznie G.Miętus tak dobrze spisuje się na treningach, to niech się wykaże w zawodach. Nie ma mowy, by Bachleda wypadł z 50 listy kontynentalnej, w tym okresie startowym to praktycznie niemożliwe.

  • anonim
    Po co jada Żyła i Kubacki?

    Jeśli chodziło o limitowa trójkę, to powinien był jechać Maciej Kot bo jest bliżej (ma o 26 chyba punktów więcej). Jesli chodzi o 50 CRL to powinien pojechać Bachleda ( i az dziwne, że tam nie jedzie), bo jest najbliżej wypadnięcia z 50! Ale skoro Bachleda powiedział NIE, to mozna było zabrać Skupnia i jakiegos juniora z kadry B (nie Kubackiego, ale np Jakuba Kota). Kubacki tez powinien zmierzyć swoje siły z najlepszymi w Polsce (no chyba że Kubackiemu nikt nie zamierza dawać szansy startu ani w LGP ani w PŚ. Czyżby planowano go tak izolowac od konkursów najwyżeszj rangi jak to robiono dotąd z Łukaszem Rutkowskim?

  • anonim

    Żyła skacze za dobrze na Malince więc trzeba się go było pozbyć ;)

  • egl doświadczony

    tak HS137 , już poprawili

    decyzja co do składu dobra Śliż i Kubacki są najbliżej z Polaków 50 CRL , Miętusowi się należy szansa jedynie Żyła 'nie musiał' jechać ale rozumiem że Piotr powalczy o wysokie miejsce w generalce (a nóż uda się powiększyć limit w PŚ , co będzie notabene bardzo trudne)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl