Znamy skład Polaków na PŚ w Kuusamo

  • 2008-11-18 01:13

W poniedziałek zakończyło się pierwsze zgrupowanie polskich skoczków na śniegu, w norweskim Lillehammer. Po ostatnim treningu, szkoleniowcy naszej kadry podjęli decyzję o tym, kto wystartuje w inauguracyjnych zawodach PŚ w Kuusamo.

"Po naradzie wybraliśmy zawodników, którzy wystąpią w Kuusamo. Wybieraliśmy kierując się nie tylko aktualną dyspozycją, ale i doświadczeniem (w Kuusamo mogą być różne warunki) oraz taktyką. Musimy mieć na uwadze, że sezon jest długi (jak zwykle), a najważniejsze zawody są jeszcze przed nami" - wyjaśnia Łukasz Kruczek.

Do Kuusamo pojadą zatem Adam Małysz, Łukasz Rutkowski, Kamil Stoch, Marcin Bachleda i Stefan Hula.

Pozostali członkowie kadry udadzą się w tym czasie na kolejne zgrupowanie, prawdopodobnie ponownie do Lillehammer, gdzie będą trenować wspólnie z kadrą młodzieżową.

"Mimo, iż jednego dnia musieliśmy nieco zmodyfikować treningi ze względu na ocieplenie i wiatr, udało się nam zrealizować założenia jakie mieliśmy przygotowane na ten okres. Zawodnicy wykonali od 45 do 50 skoków. W większości na skoczni dużej, ale były i skoki na obiekcie normalnym. Wejście na śnieg było, jak już wcześniej informowałem, różne dla różnych zawodników. Ci, którzy od początku zaczęli na dobrym pułapie - ustabilizowali skoki, natomiast pozostali skakali różnie. Można powiedzieć, że każdy z zawodników pokazał skoki bardzo dobre" - relacjonuje Łukasz Kruczek.

Pierwsze zawody Pucharu Świata odbędą się już 28 i 29 listopada, w fińskim Kuusamo.


Tadeusz Mieczyński, źródło: pzn.pl
oglądalność: (10912) komentarze: (108)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    @Marco Polo

    Podsumowanie zrobiłem z ostatnich 9 sezonów ponieważ z sezonów 2000/2001 do 2007/2008 mam dość szczegółowe notatki a z 1999/2000 częściowe.
    Zresztą od sezonu 2000/2001 i wygraniu PŚ przez A.Małysza skokami narciarskimi interesuje się bardzo dużo osób(wcześniej garstka).
    Brak czasu nie pozwala mi na podsumowanie wszystkich PŚ od początku istnienia PŚ(1979/1980).
    Jest też z tym kłopot,bo jak wiesz w pierwszych 14 sezonach istnienia PŚ(1979/1980 do 1992/1993) punktowano tylko pierwszych 15 miejsc w konkursach(1- 25 pkt,2-20,3-15 i.t.d.) i tamci zawodnicy byliby pokrzywdzeni w stosunku do startujących pużniej(za zwyciestwo 4 razy mniej pkt!).

  • Marco Polo weteran
    @sibek

    Czemu akurat za ostatnie 9 sezonów to podsumowanie?

  • jozek_sibek profesor
    Nasi reprezentanci na Kuusamo

    Łukasz Rutkowski

    PŚ 2006/2007 - 57 ------------------------------------- nie sklasyfikowany
    PŚ 2007/2008 - 38,61 ---------------------------------- nie sklasyfikowany

    PK 2005/2006 - 33,12,16,22,DSQ,34,47,45 ---------- 79 miejsce--- 46 pkt - 7 Polak
    PK 2006/2007 - 35,32,29,30 -------------------------- 131 miejsce --- 3 pkt- 15 Polak
    PK 2007/2008 - 18,25,18,50,49,23, 8,16,35,17,40,35,13, 8, 6,15 - 31 miejsce-209 pkt - 1 Polak

    LGP 2006 - 51 ------------------------------------------- nie sklasyfikowany
    LGP 2007 ------------------------------------------------ nie startował
    LGP 2008 - 28,26,DSQ,12, 3,14,14,13,35 ------------ 14 miejsce - 146 pkt - 1 Polak

    LPK 2006 - 9,35,48,14,59,34,42,34 ------------------- 33 miejsce--- 47 pkt - 3 Polak
    LPK 2007 -35,37,37 ------------------------------------- nie sklasyfiowany
    LPK 2008 - 31,16,20 ------------------------------------ 63 miejsce--- 26 pkt - 7 Polak

    FIS Cup 2005/2006 -DSQ,11,24,14, 7, 9, 5 ---------- 21 miejsce - 152 pkt - 4 Polak
    FIS Cup 2006/2007 - nie startował
    FIS Cup 2007/2008 - 2, 1, 1, 2 ------------------------- 3 miejsce - 360 pkt - 1 Polak

    MŚ juniorów 2006 ---------------------------------------- 4 miejsce
    MŚ juniorów 2007----------------------------------------31
    MŚ juniorów 2008 ---------------------------------------- 4

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2008-11-20 23:24:04 ***

  • jozek_sibek profesor
    Nasi reprezentanci na Kuusamo

    S.Hula w PŚ

    2005/2006 - 54 miejsce - 19 pkt - 4 Polak
    2006/2007 - 60 miejsce - 26 pkt - 4
    2007/2008 - 72 miejsce - 10 pkt - 3

    Lokaty w konkursach:

    2005/2006 - 47,45,22,21,63,55,46,71,40
    2006/2007 - 12,29,48,53,58,DSQ(50),55,66,50,29,50,42,46,49,59,54,40,41,46
    2007/2008 - 39,24,35,29,30,39,32,51

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2008-11-20 16:22:27 ***

  • jozek_sibek profesor
    Nasi reprezentanci na Kuusamo

    M.Bachleda w PŚ:

    2000/2001 - nie sklasyf--- 0 pkt
    2001/2002 - 55 miejsce - 26 pkt - 4 polak
    2002/2003 - 42 miejsce - 77 pkt - 2
    2003/2004 - 52 miejsce - 27 pkt - 2
    2004/2005 - 85 miejsce--- 3 pkt - 4
    2005/2006 - nie sklasyf--- 0 pkt
    2006/2007 - nie sklasyf--- 0 pkt
    2007/2008 - 78 miejsce--- 5 pkt - 4

    Jeśli Marcin zdobedzie kilkanaśćie(a może wystarczy kilka) pkt w pierwszych konkursach PŚ,to Polska przez całą zimę może mieć 5 miejsc w PŚ!
    Tego nigdy nie było!

  • jozek_sibek profesor
    Nasi reprezentanci na Kuusamo

    K.Stoch w LGP:

    2005 - 11 miejsce - 166 pkt - 1 Polak
    2006 - 37 miejsce--- 66 pkt - 2
    2007 - 12 miejsce - 181 pkt - 2
    2008 - nie startował

    K.Stoch w PŚ

    2004/2005 - 53 miejsce--- 36 pkt - 3 Polak
    2005/2006 - 45 miejsce--- 41 pkt - 2
    2006/2007 - 30 miejsce - 168 pkt - 2
    2007/2008 - 30 miejsce - 157 pkt - 2

    Jak będzie tym razem?

  • jozek_sibek profesor
    Nasi reprezentanci na Kuusamo

    A.Małysz w PŚ

    1994/1995 - 51 miejsce---- 40 pkt - 1 Polak
    1995/1996--- 7 miejsce--- 751 pkt - 1
    1996/1997 - 10 miejsce--- 612 pkt - 1
    1997/1998 - 57 miejsce---- 43 pkt - 2
    1998/1999 - 46 miejsce---- 58 pkt - 2
    1999/2000 - 28 miejsce--- 214 pkt - 1
    2000/2001--- 1 miejsce - 1531 pkt - 1
    2001/2002--- 1 miejsce - 1475 pkt - 1
    2002/2003--- 1 miejsce - 1357 pkt - 1
    2003/2004 - 12 miejsce--- 525 pkt - 1
    2004/2005--- 4 miejsce - 1201 pkt - 1
    2005/2006--- 9 miejsce--- 634 pkt - 1
    2006/2007--- 1 miejsce - 1453 pkt - 1
    2007/2008 - 12 miejsce--- 632 pkt - 1

  • jozek_sibek profesor
    Z Polaków w PŚ A.Małysz nie ma sobie równych

    Punktacja PŚ za ostatnie 9 sezonów(od 1999/2000r do 2007/2008r):

    1.A.Małysz --- 9022
    2.K.Stoch ------402
    3.R.Mateja -----335
    4.W.Skupień ---203
    5.M.Bachleda --138
    6.P.Żyła ---------57
    7.S.Hula ---------55
    8.T.Pochwała --- 42
    9.Ł.Kruczek ----- 26
    10.T.Tajner ----- 22
    11.M.Rutkowski- 17
    12.R.Sliż -------- 15
    13.W.Tajner ------9
    14.K.Długopolski- 3

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ - od sezonu 1999/2000

    PŚ 1999/2000r.
    28.A.Małysz ----- 214 pkt
    38.W.Skupień ---- 86
    44.R.Mateja ------ 52
    63.Ł.Kruczek ---- 18

    PŚ 2000/2001r.
    1.A.Małysz ---- 1531 pkt
    31.R.Mateja --- 133
    42.W.Skupień -- 89
    76.Ł.Kruczek ---- 3

    PŚ 2001/2002r.
    1.A.Małysz ---- 1475 pkt
    49.R.Mateja ----- 50
    53.T.Pochwała -- 38
    55.M.Bachleda -- 26
    73.T.Tajner ------ 7
    77.Ł.Kruczek ---- 5
    84.W.Skupień --- 4

    PŚ 2002/2003r.
    1.A.Małysz ---- 1357 pkt
    42.M.Bachleda -- 77
    68.T.Tajner ----- 15
    76.R.Mateja ------ 5
    79.T.Pochwała --- 4

    PŚ 2003/2004r.
    12.A.Małysz ---- 525 pkt
    52.M.Bachleda -- 27
    54.W.Skupień --- 24
    58.M.Rutkowski - 17
    69.W.Tajner ------ 9

    PŚ 2004/2005r.
    4.A.Małysz ---- 1201 pkt
    38.R.Mateja ----- 87
    53.K.Stoch ------ 36
    85.M.Bachleda --- 3
    85.Długopolski --- 3

    PŚ 2005/2006r.
    9.A.Małysz ----- 634 pkt
    45.K.Stoch ------ 41
    51.P.Żyła ------- 23
    54.S.Hula ------- 19
    60.R.Sliż -------- 15
    79.R.Mateja ----- 4

    PŚ 2006/2007r.
    1.A.Małysz ---- 1453 pkt
    30.K.Stoch ----- 168
    55.P.Zyła -------- 34
    60.S.Hula -------- 26
    80.R.Mateja ------ 4

    PŚ 2007/2008r.
    12.A.Małysz ---- 632 pkt
    30.K.Stoch ----- 157
    72.S.Hula -------- 10
    78.M.Bachleda --- 5

  • TAMM profesor

    Dane o skoczni :

    * Punkt konstrukcyjny: 120 m
    * Wielkość skoczni (HS): 142 m
    * Punkt sędziowski: 142 m
    * Oficjalny rekord skoczni: 147 m - Austria Gregor Schlierenzauer (1.12.2007)
    * Nieoficjalny rekord skoczni: 148 m - Finlandia Veli-Matti Lindstroem (8.04.2000)
    * Najdłuższy skok: (nieoficjalnie) 152 m - Polska Adam Małysz (4.03.1998); Norwegia Sigurd Pettersen (18.11.2004)
    * Długość rozbiegu: 107 m (110.5 m)
    * Nachylenie progu: 11,5°
    * Wysokość progu: 3,5 m
    * Nachylenie zeskoku: 38°
    * Średnia prędkość na rozbiegu: 95 km/h

  • jozek_sibek profesor
    @fanneczka,@TAMM

    Dzieki redaktorowi naczelnemu wszysko jest ok. Odzyskałem swoje stare konto!
    Przy okazji.......jesli ktoś z osób,które są zalogowane na skijumping któregoś dnia nie będą mogły wejść na swoje konto,to proszę o email do tada.
    Pozdrawiam i dzieki za troskę.
    Józek

  • TAMM profesor
    @fanneczka

    ktoś zazdrosny o liczbę komentarzy o "pozycję społeczną" na serwisie z nudów aby się pochwalić ile komentarzy napisał albo po prostu z zawiści

    ludzie na prawdę mają różne powody aby robić głupoty

  • fanneczka bywalec

    jozek_sibek2

    Co za beszczelność, a nie wiadomo kto to ?
    sie włamał na konto?

  • TAMM profesor

    Ackermann słabiej skacze ale lepiej biega
    Koivuranta jest nie najlepszym biegaczem ale świetnym skoczkiem ma rekord w Oberhofie w sumie mógłby zasilić Finlandię w drużynówkach
    a i tak najlepiej biega Manninen

  • TAMM profesor

    Pochwała był fajny
    mój imiennik

    szkoda że nie był zbyt dobrym skoczkiem
    a tak właściwie to szkoda że kiedyś innymi skoczkami nikt się nie zajmował i byli praktycznie nie rozwijani tylko tyle co sami umieli

  • andbal profesor
    Komentarz

    Dawno dawno temu pod newsem z Kuusamo (jakimśtam) pojawił się komentarz. Jak to wygląda z perspektywy czasu ?
    Cytuję:
    "Kochany Tomek
    Wielkie gratulacje dla Tomka Pochwały. Jesteś wspaniały i moge się założyć, że kiedy Adam już skończy to Ty zajmiesz Jego miejsce!Pozdrowienia i buziaczki!"
    To ku przestrodze tym co piszą o "następcach Adama".

  • TAMM profesor

    Zwycięstwo w Kuusamo a końcowe miejsce w PŚ
    od sezonu 2002/03:

    29.11.2002
    P.Peterka | 7
    30.11.2002
    A.Widhölzl | 3

    28.11.2003
    M.Hautamäki | 7

    27.11.2004
    J.Ahonen | 1

    26.11.2005
    J.Janda | 1
    R.Kranjec | 16

    24.11.2006
    A.Lappi | 15

    1.12.2007
    T.Morgenstern | 1

  • jozek_sibek2 początkujący
    Polacy w Kuusamo

    Punktowali oprucz A.Małysza:

    Sezon 2002/2003:
    30.T.Pochwała -- I konkurs
    11.M.Bachleda -- II konkurs
    27.T.Tajner ----- II konkurs

    Sezon - 2003/2004:
    19.M.Bachleda - II konkurs

    Sezon - 2005/2006:
    26.K.Stoch ----- I konkurs

    Sezon 2006/2007:
    12.S.Hula ------- odbył sie tylko jeden konkurs indywidualny

  • jozek_sibek2 początkujący
    @Luk

    Ktoś włamał się na poprzednie konto jozek_sibek i je zablokował.
    Dlatego założyłem drugie.
    Pozdrawiam.

  • jozek_sibek2 początkujący
    @andbal

    Zgadza się.
    Od tamtej pory zasady startów w PŚ zmieniły się kilka razy.

  • Luk profesor

    jozek_sibek2, masz drugie konto tutaj? a co z poprzednim "jozek_sibek"

  • jozek_sibek2 początkujący
    Polacy w Kuusamo - od sezonu 2002/2003

    Sezon 2002/2003:

    1.A.Małysz ----- 2 i 4 miejsce
    2.T.Pochwała - 30 i 34
    3.T.Tajner -DSQ(50)i 27
    4.R.Mateja ----- 67 i nie start
    5.M.Bachleda - nie i 11

    Sezon 2003/2004:

    1.A.Małysz ----- 2 i 2 miejsce
    2.T.Tajner ----- 42 i 60
    3.M.Bachleda - 73 i 19
    4.T.Pochwała - 74 i nie start
    5.R.Mateja --- nie i 72

    Sezon 2004/2005:

    1.A.Małysz ----- 19 i 19 miejsce
    2.M.Rutkowski - 58 i 49
    3.T.Pochwała -- 59 i 58
    4.W.Skupień --- 69 i 67

    Sezon 2005/2006:

    1.A.Małysz ----- 7 i 5 miejsce
    2.K.Stoch ----- 26 i 43
    3.R.Mateja ---- 39 i 56
    4.M.Bachleda - 46 i 51
    5.K.Długopolski-57 i 66

    Sezon 2006/2007:

    1.S.Hula -------- 12 miejsce
    2.P.Żyła -------- 32
    3.A.Małysz ----- 34
    4.K.Stoch ------ 46

    Sezon 2007/2008:

    1.A.Małysz ----- 16 miejsce
    2.P.Żyła -------- 44
    3.K.Stoch ------ 58
    4.M.Kot -------- 72 (ostatni 60.0m - 35.5m za przedostatnim)

  • andbal profesor
    @jozek_sibek2

    OK wszystko się zgadza. Tylko, że chyba wówczas jedynym ograniczeniem dla wszystkich zespołow był limit 8 zawodników (no i obowiązujące do dziś "kwity").

  • TAMM profesor

    Adam Małysz w Kuusamo:

    07-12-1996: 19 miejsce
    08-12-1996: 13 miejsce
    29-11-2002: 2 miejsce
    30-11-2002: 4 miejsce
    28-11-2003: 2 miejsce
    29-11-2003: 2 miejsce
    27-11-2004: 19 miejsce
    28-11-2004: 19 miejsce
    26-11-2005: 7 miejsce
    26-11-2005: 5 miejsce
    24-11-2006: 34 miejsce
    01-12-2007: 16 miejsce

  • jozek_sibek2 początkujący
    @rafal23s23,@MarcinBB,@andbal

    Nie licząc własnej skoczni - 5 Polaków startowało w PŚ.
    Zacznijmy od sezonu 2000/2001.
    Polacy w "5" startowali w ostatnich 8 konkursach kończących sezon 2000/2001!

    14 i 15 PŚ - Willingen - 3 i 4.02.2001
    1.A.Małysz ----- 2 i 1 miejsce
    2.W.Skupień -- 23 i 33
    3.R.Mateja ---- 40 i 53
    4.G.Śliwka ---- 56 i 50
    5.M.Bachleda - 59 i 48

    16-17 PŚ loty - Oberstdorf - 3 i 4.03.2001
    1.A.Małysz ----- 4 i 2 miejsce
    2.R.Mateja ---- 36 i 47
    3.W.Skupień -- 41 i 50
    4.T.Tajner ----- 49 i 53
    5.M.Bachleda - 58 i ?

    18,19 i 20 PŚ - Falun - 7.03,Trondheim - 9.03,Oslo - 11.03.2001
    1.A.Małysz ----- 1 i 1 i 1 miejsce
    2.R.Mateja ---- 37 i 44,odp w kwal - 51
    3.T.Tajner ----- 45 i 53,DSQ-48-50
    4.W.Skupień – 49 i 51,odp w kwal - 48
    5.T.Pochwała- 56 i 61,odp w kwal - 67(ostatni)

    21 PŚ loty - Planica - 18.03.2001
    1.A.Małysz ---- 4 miejsce
    2.R.Mateja --- 20
    3.W.Skupień - 28
    4.Ł.Kruczek -- 41
    5.T.Tajner ---- 61

  • anonim
    @Marco

    Ojej, :))
    Jak to co za 9 dni, a o czym ta stronka jest ?:)
    Jaki tam Obama :) On akurat najmniej zaprząta moją głowę:)
    Kwalifikacje drogi @Marco ! Już za 9 dni, początek PŚ !
    Pozdrówki !
    :)

  • vegx redaktor

    @Andrzej
    O ile dobrze pamietam, to pogoda nie pozwoliła na rozegranie konkursu w Kranj... trudno, zeby skoczkowie mieli skakac bez sniegu.
    FIS tu chyba nie zawinił.

  • Andrzej bywalec

    @Boy:
    Ja tak samo myśle ciągle te same,w sezonie 2007/2008 miał byc konkurs w Kranju a ostatecznie nie było.
    W sezonie 1979-2000 były mniejsze skocznie i im to nie przeszkadzało,trochę nudne jest na tych samych skoczniach oglądac kolejne Puchary Świata :):):):):):):)

  • Boy profesor

    Żadnego urozmaicenia w PŚ, ciągle zawody na tych samych obiektach. Czy w Turnieju Nordyckim zawsze muszą być te same skocznie? W ogóle brak normalnych skoczni, nawet brak konkursów na małych dużych skoczniach jak K100 czy K105.

  • TAMM profesor
    @ktos z kadry

    ludzie po prostu tacy są

    a Krytyka tak jak napisał Marco Polo jest dobra

    "Krytykujecie Kruczka, komentatorow telewizyjnych, a sami nie macie zielonego pojecia o skokach. Niestety, w zdecydowanej wiekszosci" ===>>> zgodzę się z tym choć nie do końca bo Krytyka jest dobra a nawet należy Krytykować jeśli coś jest nie tak ale trzeba wiedzieć co jak i kiedy Krytykować

    a Kruczka wstępnie ocenię po I periodzie

  • anonim

    No i co? ni nic ,Jak było tak jest.Starzy kuple wybrali sie na fińskie piwo.Już teraz wiem że nijaki Kruczek marnym trenerem jest.O ile Małysz jest nietykalny ,a Stoch niewiadomo co reprezentuje to do reszty towarzystwa mam obiekcje.Sory Rutkowskiemu się nalezy za ambicję i dobry letni sezon.Natomiast szkoda czasu dla takiego Bachledy i Huli co to sa skoczkami bez ambicj,szkoda Kota bo młodzianowi się chciało już o nijakim Klimku nie wspomnę,no ale poco przedszkole robic jak na piwo sie chce...

  • Marco Polo weteran
    @ktos z kadry

    Nie, żebym nie mialpodobnego zdania o wiedzy dużej części forowiczów. Tu się mogę zgodzić.
    Ale pytanie mam. Jak pogodzic to co napisałeśz tym, co powiedział Kruczek. A powiedział, że nie liczyła sie tylko aktualna forma ale również doswiadczenie. jeżeli tak mówi to chyba nie dlatego, że do Kuusamo jadą najlepsi na treningach?
    I jeszcze jedno. Polscy sportowcy, w tym jak widzę Ty, nauczyli się życ życiem swiętych krów. szczególnie ci mniej wybitni. Dlaczegóż to, szanowny kolego, nie można krytykować skoczka Bachledy, który w ostatnich 5-ciu latach był bodaj 2(!) razy w 30-tce PŚ albo komentatora, który dwadzieścia kilka lat trzyma mikrofon w łapie i czasem tak mówi od rzeczy żebym się na jego miejscu pod ziemię zapadł. A on zadowolony z siebie. Bachleda zreszta też.
    Więc częściowo się z Tobą zgadzając stanowczo protestuję przeciwko zabranianiu krytyki.
    Żeby było jasne. Jest Krytyka i krytyka. Ja mówię o Krytyce.

  • fanneczka bywalec
    FaJNE Zdjęcie , super :)

    No, pewnie masz racje Dorothy, z tym kotem.

    A więc tylu ilu można zawodników wystawić w konkursie, zależy od osiągnięć drużyny w poprzednim sezonie? A jak to sie wogóle liczy, bo dla mnie to czarna magia.

    Marco Polo, jak chcesz, to potrafisz być zabawny .

    A to Hofer jest austryjakiem? Myślałam że jest Niemcem.
    Albo jakimś tam innym, narodem.

    Ten ktoś z kadry teżmiał racje
    Pozdrawiam wszystkich :)

  • andbal profesor
    @ ktos z kadry

    Szkoda Twojej klawiatury. Jeszcze nie zdażyło się ostatnimi czasy aby jakikolwiek skład nie został obstrzony komentarzami typu a dlaczego nie A, a dlaczego nie B i t d.
    Czasami faktycznie zestawienie może budzić watpliwości, lecz niektórzy uzasadniają, widzą jakąś myśl (wystarczy popatrzeć na komentarze przed Falun). Naprawdę szkoda. Proponuję Ci abyś zaraz po ogłoszeniu składu na następne zawody PŚ czy PK powtórzył/a komentarz a potem i tak poleci z wora" a dlaczego nie K a dlaczego nie P itd itd itd

  • Dorothy bywalec

    "Wybieraliśmy kierując się nie tylko aktualną dyspozycją, ale i doświadczeniem (w Kuusamo mogą być różne warunki) oraz taktyką. "

    to zdanie powinno wszytsko wyjaśniać
    Pamiętacie, jak Maciek Kot bronił się rok temu od upadku w kwalifikacjach?
    Kruczek widać jest mądry (mądrzejszy od Hannu?) i nie naraża młodego zawodnika.
    I MAMY dużo konkursów, więc Maciej będzie się miał czym jeszcze popisywać w tym sezonie :)

  • vegx redaktor

    @Anonimowy Anonim
    Może po prostu nie chce ryzykowac wystepu Maćka w Kuusamo. Tam zazwyczaj panuja ciezkie warunki, a on nie ma jeszcze takiego doswiadczenia jak starsi koledzy i moglby sobie nie poradzic. Szkoda go narazac na zbedne niezbezpieczenstwo gdy w kadrze sa starsi koledzy prezentujacy prawdopodobnie podobny poziom.

  • anonim
    PSEUDOFACHOWCY

    LUDZIE KOCHANI

    slusznie wsciekal sie Kuttin, gdy mowil, ze Polska to kraj samych trenerow i kazdy wie najlepiej

    piszecie o ukladach, skandalach, niejasnosciach w kadrze na Kuusamo

    ta kadra to: Malysz, Stoch, Rutkowski, Bachleda i Hula. A jest taka, bo dokladnie Ci zawodnicy skakali najlepiej w Lillehammer. ZASLUZYLI

    jesli wszyscy jestescie takimi fachowcami, to dlaczego nikt z was nie zroci uwagi na to, ze Maciek Kot urosl w ostatnim roku bodaj 9 cm i ma klopoty z technika? Ma jechac do Kuusamo i je poglebic, czy spokojnie pracowac?

    Krytykujecie Kruczka, komentatorow telewizyjnych, a sami nie macie zielonego pojecia o skokach. Niestety, w zdecydowanej wiekszosci

    pozdrawiam nielicznych normalnych

  • Radek weteran

    www.fis-ski.com/d ata/document/wc_calendar_jp_2009-2013.pdf

    Cholera jasna patrzcie na to: kalendarz długoterminowy - non stop te same skocznie, brak skoczni normalnych, do sezonu 2012/13 i konkursy przynajmniej na 3 mamutach w ciągu 1 sezonu.

  • anonim
    Zawodnicy

    Adam, Kamil i Łukasz- to nic dziwnego. Cieszę się, że hula wyzdrowiał, ale z jego dyspozycją bywa różnie. Podobnie Bachleda. Zamiast Stefana dałabym szansę Maćkowi, albo Jakubowi(jego starszy brat). Nie mogę się już doczekać skoków

  • TAMM profesor
    @andbal

    masz rację
    doszedłem do tego po dogłębniejszym przeczytaniu zasad ale nauczycielka przyszła na lekcje i nie zdążyłem napisać

    jakiś mętny i tak jest ten FIS-owski regulamin

  • anonim
    Trochę nie na temat:

    Najbliższe plany TVP Sport o skokach:

    Zapowiedź sezonu 2008/09:
    TVP Sport, 25 listopada o 19:50
    Powtórka: TVP Sport, 26 listopada o 22:00

    Magazyn "Drugi skok" (TAK, TAK! :))
    TVP Sport, 27 listopada o 19:25 (po kwalifikacjach)

    I stąd moja mała prośba: czy ktoś będzie mógł nagrać te programy i wysłać albo na YT, albo na takiego rapida lub sendspace? Albowiem nie posiadam TVP Sport :(

  • andbal profesor
    @TAMM

    Ok ok powoli nie denerwuj się.
    Jedna sprawa to limity.
    Druga sprawa to kwota krajowa.
    Trzecia sprawa to zwrot kosztów (refinansowanie).
    Więc na fisie podają limit i zwrot kosztów, natomiast kwota narodowa jest 6.

  • anonim

    Zamiast Huli i Bachledy powinni jechac Kot i Kubacki.A ci dwaj na PK, tam wiekszy z nich pozytek.Choc z drugiej storny Bachleda sobie to miejsce wywalczyl ale Hula, co on tam moze zdzialac w tym Kuusamo.Bedziemy sie modlic czy awansuje do 50-tki? Kot czy nawet Kubacki to jednak inna skala talentu i moze oni sprawili by niespodzianke.

  • TAMM profesor
    @andbal

    na stronie FiS-u pisali że takie mają kwoty krajowe chyba że już oślepłem co nie jest nie możliwe
    albo nie doczytałem czegoś w Zasadach pucharu świata na sezon 2008/2009

    a zresztą zaraz doczytam

  • TAMM profesor
    @Marco Polo

    bo nie chodzi o Obame tylko o giełdę

    za 9 dni GPW zadebiutuje na giełdzie warszawskiej
    i znów zacznie się nerwowe a zarazem ekscytujące kupno i sprzedaż akcji oraz fascynujące śledzenie wzrostów i spadków akcji GPW na warszawskim parkiecie

  • andbal profesor
    @TAMM

    "Szwajcaria: 4 + 2 w Engelberg
    Włochy: 3 + 1 w Pragelato"
    Te dotatki Ci wyszły z papierów na skakanie ?
    No bo teoretycznie Szwajcarzy u siebie 4+6 lecz patrząc po lecie to udało im się wystawić 5ciu (ten szósty to kto ?). Natomiast co do Italii to faktycznie czterech ma kwity, chociaż w lecie wystawili dwóch bo tych dwóch nowych to we Falun załatwiali papiery.

  • Marco Polo weteran
    @Fanka

    Co się ma zacząć za 9 dni? Jak myślisz o urzędowaniu Obamy to musisz poczekac dłużej. Do początku stycznia.
    Chodzą słuchy, ze ma rozpocząć kadencję skacząc jako przedskoczek w Bischofshofen. Przeciwnicy prezydenta-elekta (ale to pewnie ci złosliwcy z Ku-Klux-Klanu) sugerują, że zamiast Obamy wystapi odpowiednio podkolorowany ... miran tepes. Ten ostatni może by sie i zgodził, ale ma pietra bo podobno tym, który ma go puszczać ma być, uwaga, nasz Adam Małysz. I to skłania tepesa do rezygnacji ze skoku i wysokiego honorarium.
    Wygląda na to - jak mawia niezrównany bajarz i koneser słowa, WłodzimierzSzaranowicz - że roli pomalowanego przedskoczka będzie się musiał podjąć sam hofer. Choreograf przygotował dlań strój nieco odmienny od pozostałych. Będzie to czarny , charakterystyczny dla okreslonych formacji, mundur z czasów II wojny swiatowej. Zamiast kasku Austriak wystąpi w wiadomej proweniencji hełmie, o którego posiadanie i tak go wszyscy podejrzewali z racji łba, który tylko do takiego nakrycia głowy pasuje. Strój szefa PŚ w zestawieniu z jego chwilowym kolorem skóry będzie sugerował zbratanie się wszystkich ludzi dobrej woli bez względu na zaszłości historyczne.
    W rozliczeniu za przysługę Barack zaproponuje hoferowi funkcję szefa reprezenatcji USA w skokach ...do wody. I to jest szansa dla skoków narciarskich. I dla sportu w Europie w ogóle.
    Ale te rzeczy nie będą miały miejsca za 9 dni. Prawie miesiąc dłużej trzeba na nie poczekać. Więc czemu sie az tak podniecasz?

  • anonim
    @andbal , 18 listopada 2008, 10:19

    Masz rację. W tej sytuacji samozwańcza komisja rewizyjna w składzie:
    SKI
    stwierdza prawidłowość limitów wyliczonych przez andbala, przyznaje Mu rację i pozdrawia. :)

    Mogę jeszcze dodać, że w przypadku niektórych ekip te limity nie oznaczają całkowitych zwrotów kosztów podróży. Rosjanie, Czesi i Francuzi dostaną zwrot za 3 zawodników,
    Szwajcarzy- za 2,
    Włosi, Kazachowie, Szwedzi, Koreańczycy i Kanadyjczycy- za 1.

  • anonim

    Aż wierzyć się nie chce, że za 9 dni, znowu się zacznie :)

    Skład chyba na piewrsze zawody dobry, zresztą to trener wie najlepiej kto w jakiej formie jest aktualnie.
    Oby ten sezon rozpoczęli pozytywnie, bardzo im tego życzę.

  • MarcinBB redaktor
    @rafal23s23

    A mi się wydaje, że udało się to Tajnerowi w 2002 albo 2003 roku - chyba też na pierwszy period zimowy. I na tym jednym periodzie się skończyło, w drugim już mieliśmy 4.

  • anonim
    limity

    Wg mnie Austria 6 za 7 w '55WRL' + bonusy 1 za PŚ +1 za PN, czyli 6+1+1=8
    Niemcy 6 za 6 w '55WRL'
    Słowenia 5 za 5 w '55WRL'.
    Chyba, że mam złe reguły spisane:
    0 skoczków w "55" WRL: 2 skoczków na konkurs
    1 skoczek: 3 skoczków
    2-4 skoczków: 4 skoczków
    5 skoczków: 5 skoczków
    6 skoczków lub więcej: 6 skoczków
    Do tego dochodzą bonusy:
    zwycięstwo w PŚ: 1 skoczek
    zwycięstwo w PN: 1 skoczek
    1 zawodnik w dwójce periodu COC: 1 skoczek
    2 zawodników w dwójce periodu COC: 2 skoczków
    Maksymalnie można mieć 8 skoczków na period, ale jest 1 wyjątek: kwota krajowa- w zimę można ją 2 razy wykorzystać, w lato 1 raz, a więc:
    2-6 skoczków na period: kwota krajowa 6
    7 na period: 7
    8 na period: 8.

  • anonim
    WOW

    Z tego co zauważyłem mamy więcej zawodników niż Rosja, Czechy i m.in. Szwajcaria a to nie takie słabe ekipy, a żaden poprzedni trener do tego nie doszedł, więc Gratulacje Panie Kruczek

  • Marco Polo weteran
    @andbal

    Wydaje mi się, że dobrym rozwiązaniem byłoby rotacyjne wystawianie chłopaków w PŚ. Oczywiście jak Stoch czy Rutkowski będą regularnie w 20-tce to nie ma sensu ich odsuwać, ale jakby nie to dlaczego każdy z nich nie może co jakis czas skakać w PK i przez to nabijac punkty w tym rankingu? Piątki w PŚ raczej nie utrzymamy, a nawet gdyby były na to szanse to taka polityka jaką proponuję tez by z założeniem utrzymania 5-ciu w PŚ nie musiała kolidować.

  • andbal profesor
    Limity

    Obiecanki - cacanki
    Jak obiecałem to przypominam limity na ten period (proszę bardzo jak ktoś lubi to słowo to dlaczego go nie używać).
    Austria - 7
    Niemcy - 7
    Norwegia - 6
    Japonia - 6
    Finlandia - 6
    Słowenia - 6
    Polska - 5
    Czechy - 4
    Szwajcaria - 4
    Francja - 4
    Rosja - 4
    Kazachstan - 3
    Włochy - 3
    pozostałe - 2
    Uwaga: Ponieważ w Kuusamo odbędzie się też konkurs drużynowy zespoły które mają limit mniejszy niż 4 mogą wystawić 4 (Kazachstan, Włochy, USA, Szwecja, Estonia, Korea, Słowacja, Ukraina,.....).

  • andbal profesor
    @Marco Polo

    Już kiedyś to pisałem, że jeszcze puki co to nie mamy skoczków na układ 5+5 zaś układ 4+6 pozwoliłby na:
    1. Odstawienie na luz odpoczynek Małysza
    2. Odstawienie słabo skaczącego skoczka na trening bez zawodów celem podszlifowania formy.
    3. Większy udział kadry B w zawodach PK
    Teraz nalepszym rozwiązaniem byłoby jednak aby nie we wszystkich zawodach PŚ wykorzystywać ten limit na siłę (pierwsze zawody to zweryfikują czy nas stać na wystawianie 5ciu w PŚ a zwłaszcza jak Adam nie będzie startował).

  • Marco Polo weteran
    4+6 lepsze od 5+5

    Szkoda, że nie mamy 6-ciu skoczków w PK, a 4 w PŚ. To byłby dla nich, moim zdaniem, znacznie lepszy układ. Ten 5-ty w PŚ zamiast się zakompleksiac i zajmować dalekie pozycje mógłby w PK zajmowac miejsca w czołowej 15-tce. No, ale może w następnym periodzie (jak ja lubię to słowo, he,he) będą w stanie zwiekszyć limit w PK. Oby. Utrzymać 5 miejsc w PŚ będzie bardzo trudno.

  • vegx redaktor

    Optymalny skład. Oby ze Skandynawii wrocili z sukcesami na koncie.
    A to, że Łukasz Kruczek tak ogolnie wypowiada sie na temat dyzpozycji skoczków, to nic złego. Brak szczegolowym wiadomosci w tym przypadku, to tak naprawdę dobra wiadomosc :)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl