Denis Kornilov wygrywa kwalifikacje, komplet Polaków w konkursie

  • 2009-01-15 19:23
Rosjanin Denis Kornilov skokiem na odległość 132,5 metra wygrał zdecydowanie kwalifikacje do piątkowego konkursu Pucharu Świata w Zakopanem.

Drugie miejsce zajął Andrea Morassi, Włoch skoczył 127,5 metra. Na trzecim miejscu sklasyfikowany został zwycięzca PŚ z Zakopanego z 2007 roku, Rok Urbanc, Słoweniec uzyskał 124,5 metra. Zaledwie pół metra bliżej lądowali dwaj Polacy, Łukasz Rutkowski i Adam Małysz, którzy zajęli ex aequo 4. miejsce. W czołowej dziesiątce znaleźli się także: Marcin Bachleda, Stefan Hula oraz Kamil Stoch.

Polacy w komplecie przebrnęli kwalifikacje, co oznacza, że w jutrzejszym konkursie zobaczymy aż 10 naszych reprezentantów. Szczęśliwie, ostatnie miejsce premiowane awansem zajął Dawid Kubacki (112 metrów).

Należy zwrócić uwagę, iż po skoku Kornilova kwalifikacje przerwano na kilkanaście minut z powodu silnego, korzystnego wiatru. Po przerwie (m.in. podczas próby Adama Małysza) warunki nie były już tak dobre, wiatr ucichł, a na rozbieg zaczął padać śnieg.

Kwalifikacje rozgrywano z 9. belki.

Wśród zawodników, którzy start w zawodach mają zapewniony najdalej poszybował Gregor Schlierenzauer (134,5m; 7 belka), drugi wynik miał Simona Ammann (132m; 7 belka). Z 8. pozycji startowej Wolfgang Loitzl osiągnął 130,5 metra, a Martin Schmitt z 9. belki - 131 metrów.



Wyniki kwalifikacji
Lp.ZawodnikKrajOdl.Pkt.
1 .KORNILOV DenisRUS132.5137.5
2 .MORASSI AndreaITA127.5127.5
3 .URBANC RokSLO124.5122.1
4 .RUTKOWSKI ŁukaszPOL124.0121.2
5 .MAŁYSZ AdamPOL124.0121.2
6 .BACHLEDA MarcinPOL122.0117.6
7 .JANDA JakubCZE121.5116.7
8 .HULA StefanPOL121.5115.7
9 .STOCH KamilPOL121.0114.8
10 .PETERKA PrimozSLO121.0114.8
11 .DAMJAN JernejSLO120.5114.4
12 .AREN AndreasSWE121.0114.3
13 .KOUDELKA RomanCZE121.0114.3
14 .PETTERSEN SigurdNOR120.0113.0
15 .CIKL MartinCZE119.5111.6
16 .KOVALJEFF KaiFIN119.5111.6
17 .KARELIN PavelRUS119.5111.6
18 .DESCOMBES SEVOIE VincentFRA119.0110.2
19 .ELVERUM SORSELL Kim ReneNOR118.5109.8
20 .ŚLIŻ RafałPOL118.0108.9
21 .ŻYŁA PiotrPOL118.0108.4
22 .MEZNAR MitjaSLO118.5108.0
23 .FREUND SeverinGER117.0107.1
24 .SHUMBARETS VitaliyUKR117.5106.5
25 .HILDE TomNOR116.0105.3
26 .ROSLIAKOV IljaRUS115.5103.9
27 .EGGENHOFER MarkusAUT116.0103.8
28 .MIĘTUS KrzysztofPOL115.5103.4
29 .FETTNER ManuelAUT115.5103.4
30 .KEITURI KalleFIN115.5103.4
31 .READ StefanCAN115.5102.9
32 .LINDSTROEM Veli-MattiFIN115.0102.0
33 .VACULIK OndrejCZE114.5101.1
34 .KOT JakubPOL115.0100.5
35 .WANK AndreasGER113.098.4
36 .HAUTAMAEKI JussiFIN113.598.3
37 .KARPENKO AnatoliyKAZ112.597.0
38 .LAZZARONI DavidFRA112.096.1
39 .COLLOREDO SebastianITA111.595.7
40 .KUBACKI DawidPOL112.095.6
41 .KIURU TamiFIN110.092.5
42 .LJOEKELSOEY RoarNOR110.092.5
43 .LACKNER DanielAUT109.591.6
44 .KRANJEC RobertSLO109.090.2
45 .HOCKE StephanGER107.587.5
46 .KARAULOV IvanKAZ108.086.9
47 .NORDIN CarlSWE106.083.3
48 .BOSHCHUK VolodymyrUKR107.582.5
49 .TAKHTAKHUNOV AsanKAZ101.574.7
50 .KUETTEL AndreasSUI124.0 
51 .NEUMAYER MichaelGER123.0 
52 .CHEDAL EmmanuelFRA122.0 
53 .UHRMANN MichaelGER125.5 
54 .BARDAL AndersNOR127.0 
55 .VASSILIEV DimitryRUS  
56 .SCHMITT MartinGER131.0 
57 .LOITZL WolfgangAUT130.5 
58 .SCHLIERENZAUER GregorAUT134.5 
59 .AMMANN SimonSUI132.0 

Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (26303) komentarze: (258)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    @nieznany (*g37.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Dziadostwo to odstawiasz ty sama.

    A z kim niby to Adam wygrał LGP 2006 a potem został MŚ i zdobył KK ?
    Z księdzem ?

    Adam sam wie co dla niego dobre i kto mu pomoże, i wbrew twoim utyskiwaniom na Lepistoe, to z nim Adam jeszcze odniesie sukces, Usia.
    Jak tak wszędzie odstawiał dziadostwo to skąd u Lepistoe na koncie ponad 50 medali ze swoimi podopiecznymi?
    A to pewnie też z nieba mu spadły same:))

  • anonim

    @ kama (*115.bankbps.wroclaw.pl)

    Nie wszystko co podaje telewizja jest w 100% prawda, ale zawsze cos w tym jest tej prawdy.

    Co do prowadzenia sie skoczków, nie wiem jak to jest ze wszystkimi, nie jestem ani ich matką, ani babką, ani swatka :)))
    Ale jak mi ktoś napisał esemesem, w środę, że póżnym wieczorek widzi Sebastiana Coloredo i jego własnego trenera, jak wyszli z COS, i ukrywając się w zaułku palą oboje wielkie cygaro, to o mało nie wypadłam z łóżka :)))
    Bo już prawie spałam :)))
    A to cyrk:)

  • Marco Polo weteran
    ostatnie wejście w temacie: NAZWISKA

    @fan skoków
    Nie martw sie o pracę. Szczególnie moją. O to ma się kto troszczyć.
    A jak zabierasz głos to najpierw się zastanów, a potem pisz. Jak Korniłow to równiez Szedal albo Hałtameki, tak? No, gratuluję. Pozazdrościć. Czekam na następne złote myśli szanownego kolegi.
    Wyjścia są dwa. Alboś jakiś emisariusz Brukseli (co by te brednie, które tu wypisałeś w jakiś tam sposób usprawiedliwiało, a przynajmniej czyniło wytłumaczalnym) alboś zwykły głupek, dla którego rzeczy istotne nie mają znaczenia.
    @Skin
    Nie ma co, Łysy, paluchów na klawiaturze strzępić. Jak widać tutaj takie rzeczy nie są istotne. Gdybys napisał, że Romoeren przerżnął wczoraj w Zakopanem, jak na drwala przystało, kolejne dwie laski albo deski, to by to redakcję może zaciekawiło. Ale nie pisanie nazwisk.
    Jak mnie wytną to pewnie dlatego, że mnie ten Romoeren i jego pozaskoczniowe sukcesy Guzick (nomen omen) obchodzą

  • kama początkujący
    TVN24

    Może ktoś napisać o czym był ten wczorajszy reportaż? I co w nim wzbudziło tyle emocji...? Czy było coś z "złym prowdzeniu się" skoczków i polskich kibiców (fanek)? Czy może było to tylko reporterskie szukanie sensacji?
    Aż trudno uwierzyć, że wszyscy zawodnicy szukają tylko przygód... :)
    Niestety nie mam możliwości zapoznania się z tym reportażem (aktualnie nie dysponuję głośnikami w kompie ):)

  • anonim
    obsada konkursu

    Konkurs w Zakopanem jest bardzo słabo obsadzony i około 6 Polaków powinna się znaleźć w pierwszej 30tce.

    Z pierwszej 10tki pucharu świata nie ma 6 zawodników, z pierwszej 15tki brakuje 7, z pierwszej 30tki - 12, a z pierwszej 40tki - 16.

    To jest bardzo duże ułatwienie.

  • anonim
    Anika

    I można kulturalnie odpisać? Jak widać można.Możliwe że ma rację ale to nie powód żeby obrażać ludzi.I to mniemam starszych od siebie.Może i macie rację, ale powtarzam niespotkałem się dotąd żeby ktoś sie o to czepiał mnie jak napisałem Kornilov albo Kobolev.Niewiem może miałem pecha.W ogóle obserwuję na forach na ktorych przebywam podobne spięcia i mnie to nie nawet specjalnie nie dziwi.Już nie raz zostałem pojechany przez małolatów jak maiłem troszke inne zdanie:-)

  • anonim
    Niestety

    3 belki różnicy i 10m krócej
    to przecież róznica nie jednej ale 2 albo 3 klas!

    Pierwsza 10-tka pomimo braku ca 20 skoczków (nie tylko z Finlandii i Norwegii)ze światowej czołówki jest dla naszych nieosiągalna.
    Chyba jednak Kruczek powinien zrezygnować?

  • WrednySkin stały bywalec
    @ fan skoków

    Człowieku, czy ja ciebie zaatakowałem personalnie? Strzelasz fochy jak pensjonarka, a do meritum się nie odniosłeś - zamiast tego dwa posty z fochem. A z powodu "dziecka drogiego" to się powinieneś cieszyć że cię odmłodziłem, widocznie masz dużą różnicę między wiekiem metrykalnym, a wiekiem prawdziwym, mentalnym, czy jak go się tam zwie ;-)

  • Anika profesor

    @fan skoków (*l29.anonymouse.org)

    I tak jesteś młodzieńcem :)
    Co do pisowni rosyjskich i ukraińskich nazwisk w języku polskim, to Skin ma rację. Anglosasi muszą je transkrybować, ponieważ nie mają w swoim alfabecie odpowiedników słowiańskich dźwięków. Dla nas "ł, sz, ź, ż, dż, dź, szcz, ch" itp nie stanowi problemu. Ale, proszę napisz mi w angielskiej transkrypcji nazwisko np. Bieszczedżełański, lub Ochotczyłow, a potem POPRAWNIE je przeczytaj.

  • anonim
    WrednySkin

    Wrednyskin widzę że jesteś zarozumiałym człowieczkiem.Żal mi ciebie.Zaskoczę cie jestem człowiekiem starszego wieku i dziecko to sobie mów na swoich kolegów bądż niewiem kogo.Tutaj zasada jest taka ktoś ma swoje zdanie ten zostaje obrażany.Nie obrażaj mnie gosciu z łaski swojej, kulturalnie cie proszę.Jestem rocznik 58 i nie życzę sobie takich uwag.Wyraziłem tylko swoje zdanie na ten temat.

  • WrednySkin stały bywalec
    @ fan skoków

    Fanie skoków, dziecko drogie, Chedal czy Schmitt to nie są Słowianie. Spolszczona pisownia ich nazwisk nie jest przyjęta w języku polskim, w jego zasadach i w tradycji - w przeciwieństwie do nazwisk np rosyjskich czy ukraińskich. Dlatego nie piszemy Tschehov, Pushkin czy Tolstoy (sławni Rosjanie, uważaj na lekcjach, to może się dowiesz), tylko Czechow, Puszkin i Tołstoj, nie piszemy Gorbatschev (sławny sowiecki aparatczyk uwielbiany na Zachodzie jako liberał) tylko Gorbaczow
    Pisałem to już dziesiątki razy. Może w końcu dotrze...

  • anonim

    Jeśli Korniłow, to i Szedal i Mijahira czy Szmit powinno być.Obraza dla języka polskiego po byku:-)) Ludzie wy pracy nie macie że siedzicie całymi dniami przed komputerem i zwracacie uwagi na takie głupoty? Marco Polo i WrednySkin jak małe dzieci ględzą od wczoraj co godzine to samo:-) to jest jakiś nałóg. A weźcie zgłoście się do redakcji i z pewnościa wtedy każdy będzie zadowolony i nie będzie pisania Kornilov tylko Korniłow czy Hałtameki :-)))

  • Piotr stały bywalec

    Nie można wpadać w euforię bo komplet naszych skoczków jest w konkursie. Oni skaczą u siebie, no i jak pisano wcześniej brakuje niektórych skoczków ze światowej czołówki. Dlatego wyznacznikiem formy będą zawody w Kanadzie. Niemniej jestem przekonany, że nasi skoczkowie postarają się by wypaść w tych zawodach jak najlepiej. Na pewno zależy im na dobrych wynikach, ale nie powinni stawiać sobie celów wynikowych tylko by ich skoki były bardzo dobre.

  • Marco Polo weteran
    apel do redakcji

    Ja rozumiem, że poszczególny redaktor może nie rozumiec jakiegos problemu lub, w ramach uporu, postępowac wbrew ogólnie przyjetym zasadom (np. jak chodzi o pisownię nazwisk) tylko dlatego, zeby było na jego. Jednak w dość sporym gronie osób , jaki stanowi redakcja, powinien sie znaleźc ktoś, kto ponad małpowanie we wszystkim zwyczajów panujących w ZSRR-bis, przedkłada przyjete w jego kraju reguły (np. jak chodzi o pisownie nazwisk). Czy takich nie ma? Jesli nie ma to przepraszam. Pomyliłem adresy. Widocznie.
    Wobec powyższego oznajmiam, że od tej pory wszelkie zauważone tu błędy będą mnie Guschik obchodzić.

  • marta bywalec

    vegx czy jak Ci tam ;)
    zastanwó się chwilę nad tym, czy nie lubisz jakiejś osoby publicznej...aktor, prezenter,nie wiem kto jeszcze dziennikarz, piosenkarz ... napewno sie ktos taki znajdzie i nie uwierze, że jesteś taki wspaniały i wszystkich uwielbiasz, szanujesz itp... nie ma co ukrywać, ale Vicky hmm ... wsrod kibicow skokow jest w jakis sposob rozponawalana, znana.... i nie musze jej znac, a moze mi sie cos wniej nie podobac, ma swojego blpga, ktory wyraza jej osobowosc w jakims stopniu... i tak moze byc z kazda inna znana osoba, przyklad-ja niecierpie Kozuchowskiej i jej nie znam...o matko moje sumienie.... :O

  • anonim
    Polacy tak dobrze skaczą tylko w Zakopanem

    Teraz kilku skoczków zdobędzie trochę punktów do klasyfikacji PŚ, ale w następnych konkursach będzie tak samo jak było przed Zakopanem. A co zeszłego sezonu to Lepistoe popełnił już na początku spory błąd który przekreślił szansę na dobre wyniki polskich skoczków (przede wszystkim Małysza).

  • anonim
    @marta

    Na pewno rozmawiał z dziennikarzami z innych krajów :). I z pewnością wiele ciekawych rzeczy się dowiedział i przekarze nam jutro to wszystko :). Szkoda,że nie ma Mattiego,bo zapewne wspomniał by o tym,ile tenże skoczek schudł :)

  • Anonimowy Anonim doświadczony
    Smutne Zakopane...

    Właśnie oglądałem skoki kwalifikacyjne na YouTube i muszę przyznać że Wielka Krokiew wygląda niesamowicie smutno. Garstka kibiców i wszystko wskazuje na to że będzie mało co z tej atmosfery ubiegłych lat w jutrzejszym konkursie. Teraz widać jak ludzie przychodzili "na Małysza". Kwalifikacje 2002, 2003, a dzisiaj. Różnica ogromna.

  • skolim doświadczony
    Zakopane 2009

    No szkoda że taka słaba obsada, wyraźnie ostatni zawodnicy skacząc z niższych rozbiegów pokazali jaka różnica dzieli poszczególne grupy zawodników. Tylko od Adama zależy w której grupie się znajdzie jutro czy w sobotę. cała ta sytuacja pozwoli zebrać sporo punktów zawodnikom z trzeciego czy czwartego rzędu, co już pokazały poniekąd kwalifikację. Fajnie wygląda ta lista gdzie w pierwszej 10 aż połowa to Polacy. Jednak nie zapominajmy o tych nazwiskach które widnieją na samym końcu tej listy i kilkunastu (sic!) tych których na tej liście w ogóle nie ma.

  • anonim

    klimek nie mógł wystartować , ponieważ dziecko nie może reklamować na tak poważnych zawodach alkoholu jakim jest piwo harnaś.W ubiegłym roku Harnaś też był głównym sponsorem ,klimek startował i sprawa znalazła się w sądzie . w tym roku pomyśleli jak klimka się pozbyć więc wysłali go do Saporo aby nie mógł trenować kiedy wszyscy inni trenowali . w ostatniej chwili dzień po wyczerpującej podróży bez żadnego treningu klime wzią udział w wewnęcznym sprawdzianie i skakał zupełnie dobrze z belki nr 10 jak wszyscy 118 m, 119,5 i120m , lepiej jak kubacki czy M Kot a także inni .z góry to było przwidziane gdyż nie było go nawet na liście wcześniej ustalonej do szycia kombinezonu na tę impreze.KLIMEK MUSISZ TO WSZYSTKO PRZETRWAĆ.

  • marta bywalec

    Dzisiejsze Fakty najlepsze... :D Murawska jaki tekst" Polki sie rzucaja na skoczkow" w innych krajach zapewne tez. I na jej Gregorka mamy sie nie rzucac...hahahaha.A ze Kuettel ma dziewczyne z polski to nie wiedizlaam! Taak jestemsy piekne...to taki stereotyp, a skoczkowie tak mowia bo wypada :P taka prawda. ;]

  • anonim
    @Caffe

    Własnie dzieki taki kibicom nasi skoczkowie musza mieć trenerów, których nikt nie chce!
    Austriacy wywalili Lepistoe ciekawe za co? Odstawił tam takie same dziadostwo jak u nas.
    Szkoda tylko, że Adam jest taki naiwny, oj szkoda. Ale ma biedak prawo sam decydowac jak odejśc ze skoków czy z tarczą czy na tarczy. Niestety jak zwykle jest bardzo naiwny.
    A mógł jeszcze zdobyc tyle medali ...

  • Caffee doświadczony
    nieznany (*g37.neoplus.adsl.tpnet.pl),

    żałosne jest to, co mówisz! Zrozum, człowiek nie maszyna- i Lepistoe miał prawo poełnić błąd! Uważam, że sezon 2006/07 tp jego zasługa (jeśli poprzednich, czyli zawdzęczasz wszystko Kutinowi? ;/) a poprzedni sezon należał do porażek Lepistoe, ale to przez błąd a nie celowość szkodliwego działania! Jeśli uważasz, że wszystko co złe, to przez celowe działanie innych to.. nie skomentuje.

  • Marco Polo weteran

    Widzę, że z uporem godnym lepszej sprawy autor, nieczuły na uwagi Łysego, dalej trwa przy germanskim zapisie nazwiska Korniłow.
    Kolego autor,
    Informuję, że nazwiska pisze się zawsze tak jak w języku rodzimym delikwenta. Trudno jednak o to w wypadku Rosjan i Japończyków. Tam winno się stosować zasadę: fonetycznie po polsku. A więc Wasiliew i Toczimoto (lub Toszimoto, bo nie wiem jak sie wymawia). ja rozumiem ten pęd na unię po niemiecku ale bez przesady. Pozory chociaż w tym pędzie zachowajcie, dobrzy ludzie. A jak piszesz bracie "Kornilov" to czemu nie "Malysz"?

  • anonim
    @Caffe

    Jak to nie doprowadził celowo do braku formy? Czyli uznajesz i to, że ten sukces z 2006/2007 był przypadkowy i kompletnie nie jego zasługa! Po prostu załapał sie na efekt pracy kogo innego.
    Pół roku temu czułas jakim to Kruczek jest wspaniałym trenerem i należałas do jego zawziętych klakierów, którzy pomogli Małyszowi dostać sie do obecnej "formy". I ja mam wierzyc takim ludziom, którzy co pół roku stawiają na kogo innego i co pół roku udają, że "zapomnieli", że się mylili i szykowali naszym skoczkom sportowy stryczek?
    A orkiestra z Titanica niech sobie gra dalej, coraz hałaśliwiej.
    I tylko Małysza żal ...jak ćma do ognia...

  • Caffee doświadczony
    nieznany (*g37.neoplus.adsl.tpnet.pl),

    jej ale bredzisz:( zgadzam sie z Fanką! Przecież Lepisto rok temu celowo nie doprowadził Adama do takiego stanu! Ja wiem, wtedy bylismy wszyscy rozgoryczeni, zli, sfrustowani i jechalismy po Hannu. Potem mnauczona zyciem nie jechalam na zas Kruczka, dalam kredyt zaufania.. i jest jak jest. Nie mam osobisie nic do Kruczka, ale to nie trener dla czterokrotnego mistrz swiata itd itd. Adas moglby wiecej Kruczka nauczyc, nie odwrotnie. Przykra rzeczywistosc. Po prostu niech Lukasz zajmie sie slabsszymyi i mlodszymi zawodnikami,.a Adam niech pracuje z autorytetem.

    Ale sie ciesze:) Bo król wraca.. czuje w kościach, że jeszcze pokaże!

  • anonim
    Jestem oczarowany!

    Niesamowite! Oglądałem kwalifikacje LIVE na Eurosporcie i muszę przyznać, że po skokach naszej pierwszej 6 myślałem, że do konkursu wejdzie góra 5 zawodników. Myślałem, że 112 m Kubackiego NIE MOŻE dać szans na awans, raczej na pewno odpadną też Miętus i Kot ze swoimi 115,5 i 115. I myślałem, że może nawet Śliż i Żyła nie wejdą. Ale na szczęście przeżyłem bardzo pozytywne oczarowanie. I wpadłem w szał radości, kiedy pokazali wyniki i figurował tam Kubacki na 40. miejscu, a obok niego znajdowała się litera Q. Potwornie się cieszę z powodu, że będziemy mogli oglądać aż 10 Polaków. Polacy mają tak wielkie szanse na punkty, jakich dawno nie mieli, bo stanowią 20% wszystkich skoczków!

  • Kat stały bywalec

    Adam wygląda naprawdę dobrze, mam nadzieję, że w konkursie pokaże poziom :) Pozostali Polacy też brawa.
    Schlierenzauer wygląda, że jest w rewelacyjnej dyspozycji, ale poczekać trzeba na konkurs, bo znów się okaże, że wystrzelał się tak jak w GaPa. Ale inna sprawa, że loty mogły go uskrzydlić, tak jak złoto w Oberstdorfie, po którym do końca sezonu skakał doskonale.

  • WrednySkin stały bywalec
    powtórka komentarza

    ...żeby było wiadomo o czym mowa, zacytuję usunięty przez "nadredaktora" vegxa komentarz:
    "Vegx do diabła, kto to jest "Kornilov" ?! Jesteś chyba już wystarczająco duży, żeby odróżniać FIS-owską listę startową od przyjętej w języku polskim pisowni rosyjskich nazwisk? Zdecyduj się, czy jesteś redaktorem na tym portalu czy pokemonem. Pamiętaj, że twój artykuł ktoś tam czyta, więc może nie rozpowszechniaj takich żenujących błędów."

  • WrednySkin stały bywalec
    cenzura

    Vegx, osoba bądź co bądź dorosła powinna być gotowa na zmierzenie się z krytyką i ze słowami prawdy. Usunięcie mojego postu było nie dość że nieuzasadnione z punktu widzenia regulaminu, to jeszcze tchórzliwe i dziecinne...

    A na koniec dodam jeszcze raz: KORNIŁOW, a nie "Kornilov"!

  • Anika profesor
    Och, gdybyż!

    Gdyby tak, jak na konkurs w Zakopanem, kadra przygotowywała się do pozostałych konkursów! ! !
    Gdyby umieli w komplecie wchodzić do "50" nie tylko na swojej skoczni!
    Gdyby chociaż na własnej skoczni WSZYSCY umieli i byli w stanie doskakiwać do punktu K !
    Gdyby wchodzili do konkursu "z marszu", a nie z łaski. żeby nie trzeba było czekać ilu skoczków jeszcze musi popsuć skok, żeby któryś z naszych wszedł!

  • WrednySkin stały bywalec
    KORNIŁOW !!!

    Vegx do diabła, kto to jest "Kornilov" ?! Jesteś chyba już wystarczająco duży, żeby odróżniać FIS-owską listę startową od przyjętej w języku polskim pisowni rosyjskich nazwisk? Zdecyduj się, czy jesteś redaktorem na tym portalu czy pokemonem. Pamiętaj, że twój artykuł ktoś tam czyta, więc może nie rozpowszechniaj takich żenujących błędów.

  • anonim
    Zakopane = burdel

    hhahah oglądałem Fakty na TVN - co to w ogóle było?
    Jakiś durny materiał, że skoczkowie opuścili Zako ze względu na faneczki i życie nocne hahaha
    Nawet Pani Murawska się wypowiadała, jaki jest sposób na Gregorka hahaha
    Nawet Tajnera się pytali, ja nie mogę..
    A ciekawe jaką to dziewczynę z Polski ma Kuettel...

  • anonim
    @nieznany (*g37.neoplus.adsl.tpnet.pl)/USIA

    Wiesz co? ty juz lepiej nic nie pisz, albo idz się gdzieś przejdż.
    jakoś do głowy ci nie może przyjść fakt, że to iż Adam skakać może lepiej to zasługa Lepistoe, co ?
    A kogo niby?
    A głupoty jakie czasem walisz, o celowym działaniu trenera na szkodę naszych zawodników, przechodzi ludzkie wyobrażenie o normalności.
    Wiem, ze szlag cie trafia :) i nie możesz patrzeć na to, że nasz Mistrz trenował u niego i widoczna jest poprawa przyzwyczaj się, bo wszystko wskazuje na to, że będzie z nim trenował.Dla ciebie wszystkie sezony muszą być dobre, cacy i wszystko musi grac, choć dla ciebie nigdy nie jest dobrze, nawet jak jest coś lepiej.
    Popełnili błąd pozbywając się tak doświadczonego Fina z Polski ale teraz trudno im sie przyznać do głupoty.
    Ty też.

  • anonim

    @Marco

    Oglądałam wywiad z Adasiem po kwalifikacjach na TVP-Sport i nic takiego nie mówił jakoby coś sobie nadciągnął, nie, wręcz przeciwnie był wyluzowany.
    A jeśli nawet coś tam mu drgnęło:) w mięśniach :) to do jutra go wymasują :)

  • nyke początkujący

    autor: WIESIEK. , 15 stycznia 2009, 19:11
    nieznany (*nti.dsl.krak.bdi.inetia.pl)
    Tak tak wlodek zawsze ma cos ciekawego dopowiedzenia tylko nie temat przebiegu zawodów-Ciekawe kogo teraz w saunie spotka.Ile mozna sluchac opowiesci o wujkach ciociach, dziadkach, babciach, skoczkow.Ile razy bedzie wypominal wiek skoczkom (strasznie uczepil sie kasajego).Co konkurs odczytuje statystyki z kartki , nieraz nawet te same zdania powtarza!Kogo obchodzi ze monitory mu w kabinie zamarzaja ,że tajner nie moze dostac sie do kabiny komentatorskiej bo zamek sie zaciał,kogo obchodzi ze pod hotel gdzie szaran mieszka przyszly niedzwiedzie polarne czy inne zwierzeta itd itd.

    Ale na szczescie jest eurosport gdzie mozna wysluchac fachowego komentarza z dobrym humorem i przede wszystkim emocjami!

    sama prawda, tego dziadowstwa w I Programie TV nie da sie ani ogladać, ani słuchać

  • alfer początkujący
    będzie dobrze..

    uważam skok Adasia w kwalifikacjach za bardzo dobry..
    90,9 na progu z 9 belki.. i 124 m w trudnych...niekorzystnych warunkach... śnieg i lekki wiatr od tyłu..
    baaardzo dużo zawodników miało lepsze szybkości np, Kuettel miał 91,8 km na progu a skoczył podobnie jak Adaś.. i już przy lepszych warunkach..
    Trzymam kciuki na jutro...

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    kwalifikacje w Zakopanem

    BRAWO Polacy,komplet w konkursie!Widać jeszcze nie jest tak źle:):):)

    ale był mały pogrom w kwalifikacjach:p

    Jak myślicie czy Małyszowi się uda zdobyć miejsce w 1 dziesiątce?Leć,Adam,Leć:)!

    Życzę Polakom jak najwięcej punktów:):):):):):):)

  • Caffee doświadczony

    mi marzy mi się abyśmy w tym roku mieli powtórkę z sezonu 2006/07 - z MŚ w Sapporo:) Adaś wyraźnie się rozkręca a najbardziej podoba mi się to, że nareszcie zaczyna myśleć o sobie.. i pomysł, aby Lepistoe był Jego osobistym trenerem bardzo mi przypadł do gustu! :) Z całym szacunkiem dla Kruczka, ale doświadczony zawodnik potrzebuje też doświadczonego trenera. Różnie się o Lepistoe mówiło, ale bądź co bądź, to m.in jemuzawdzięczamy sezon 2006/07... sezon, który będę wspominała długo :)



    P.S kto jedzie do Liberca z Alleskoki? czas się choć trochę poznać:) czekam na maile :)

  • WIESIEK. bywalec
    nieznany (*nti.dsl.krak.bdi.inetia.pl)

    Tak tak wlodek zawsze ma cos ciekawego dopowiedzenia tylko nie temat przebiegu zawodów-Ciekawe kogo teraz w saunie spotka.Ile mozna sluchac opowiesci o wujkach ciociach, dziadkach, babciach, skoczkow.Ile razy bedzie wypominal wiek skoczkom (strasznie uczepil sie kasajego).Co konkurs odczytuje statystyki z kartki , nieraz nawet te same zdania powtarza!Kogo obchodzi ze monitory mu w kabinie zamarzaja ,że tajner nie moze dostac sie do kabiny komentatorskiej bo zamek sie zaciał,kogo obchodzi ze pod hotel gdzie szaran mieszka przyszly niedzwiedzie polarne czy inne zwierzeta itd itd.

    Ale na szczescie jest eurosport gdzie mozna wysluchac fachowego komentarza z dobrym humorem i przede wszystkim emocjami!

  • anonim

    Rany! Wszyscy Polacy w konkursie! Trzymajcie mnie, bo zemdleję... Jutro to już będzie prawdziwe święto, jak jeszcze wszyscy do II serii przejdą (w co nie wierzę)! A jak Małysz wygra? Albo jakiś inny Polak? Ale według mnie i tak jutro wygra Schlierenzauer!
    A kto wie dlaczego nie ma w konkursie Maćka Kota?
    Fajny z niego chłopak i mógłby startować!
    Pozdrawiam :-*

  • anonim
    manuel@

    zgadzam sie w 100% nikt tak nie komentuje jak szaran, on ma swoj styl unikatowy a jego teksty zwalaja z nog np: ten skoczek w kasku jest do ojca podobny ale jak zdejmie to juz nie zbyt i wiele innych ktore wyrwane z kontekstu niestety nie robia takiego wrazenia:D

  • damianpietrzak1 bywalec
    Brawooooooo!!!!!!!!!!!!!

    Brawo Polacy! Czyli ten ten trening w Zakopanem
    pomógł i to bardzo już dawno nie widziałem tak
    równych Polaków.Myśle że do finału wejdą:
    Rutkowski,Bachleda,żyła,Stoch i Małysz który będzie 5-ty.
    PYTANIE DO MODERATORA:
    CZEMU NIE WOLNO UŻYWAĆ CAPS LOCKA?

    ***
    W netykiecie pisanie Capsem oznacza krzyk, a poza tym fatalnie się czyta. Można wyróżnić pojedyncze słowa, ale nie cały tekst.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2009-01-15 19:09:56 ***

  • anonim
    @skoczek

    Horngachera i Kuttina wywalił PZN. Teraz Horngacher chciał wrócić do Polski to durni działacze go nawet dla kadry B nie zatrudnili a mógł kadrę A trenować!
    Małysz powinien juz dawno miec własny team a reszta mogła mieć porządnego trenera. Połowa kadry A to przecież wychowankowie Kuttina i Horngachera, która spisywała się bardzo dobrze w wieku 17-18 lat w rywalizacji międzynarodowej i która stanęła w miejscu a niektórzy cofnęli się po ich odejściu.

  • anonim
    WIESIEK

    jak ci sie szaran tak nie podoba to przelacz sobie na eurosport, za nieogladanie skokow zreszta nie ma kary smierci wiec skoro ci koles az tak obrzydza to moze lepiej daj sobie spokoj z tym, po co masz sie degustowac?
    ja tam osobisicie uwazam ze włodek robi 90% klimatu, w koncu skoki ciezko komentowac a on zawsze ma cos do powiedzenia;]

  • skoczek stały bywalec

    hej nieznany jak ty się mylisz po 1 cały okres Małyszomani to pogoń za kasą działaczy ludzi z całą narciarską otoczką ,zaplecze narciarskie treningi podarte kombinezony tak naprawdę żeby nie firma lotos to skoki młodzików były by zmarnowane ,tak naprawdę mamy tylko Adama ,gdzie zaplecze niema .a ty piszesz o skokach Hongacher trenował u nas i co uciekł Kutin pracował z kadrą b sukces Mateusz i co poległ i co mi napiszesz?

  • ... doświadczony
    Adam

    Adam skacze coraz lepiej a prawie nikt w niego nie wierzył...
    autor: Piotr (*ond.vlan367.corcoran.lubman.net.pl), 15 stycznia 2009, 18:34
    -
    Czemu nikt nie wrzuca na Kruczka? Jestem szczerze zdziwiony.

    Jak poziom skoków się poprawił to o trenerze się zapomina...

  • anonim
    Jest dobrze Adam!

    Dzisiejsze skoki pokazały, że Adam powoli wraca do swojej wielkiej formy. Jemu jest potrzebny teraz czas i spokój. Wszystkie skoki dziś oddane przez Adama były bardzo dobre i równe. Wierzę, że powoli zaczyna wracac automatyzm. W kwalifikacjach Adam oddał super skok w warunkach w których skakał- dowodem są skoki zawodników tuż po Adamie:) Gdyby skakał w takich warunkach jak pozostali byłoby ponad 130m jestem przekonana. A tak w ciężkich warunkach było 124m i Adam pokazał, że stać go na dalekie skakanie. Życzę Adamowi i wszystkim Polakom powodzenia, dalekich skoków, równych warunków.Trzymam się Adam i powodzenia!

  • Xellos profesor
    Mariola

    może jutro mu zawieje ale co z tego, jak są 2 serie, jak mu zawieje to drugą odwołać i Małysz wygra hehehe

    a tak serio to najlepsi są nadal dużo metrów z przodu, ale skoro nie ma wszystkich to w 10-tce Małysz na bank będzie, ale pod koniec...

    A co do reszty naszych, cóż oni mają jeszcze łatwiej bo im nie potrzebna jest absencja czołówki, tylko średniaków :) A sporo średniaków nie ma dlatego do 30-stki powinno nawet kilku naszych wpaść :>

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2009-01-15 18:56:58 ***

  • anonim
    @skoczek

    A co z Ciebie za skoczek skoro Małysza nie przeskakujesz a ponoc tak sie na skokach znasz?
    Ja jestem zwykłym kibicem i po prostu sie boję, że po nieudanym eksperymencie z Lepistoe Małysz dojdzie do wniosku, że juz nic więcej nie jest w stanie wygrać. I to jest najgroźniejsze, bo może rzucic nartami.
    Jesli ciagle trenuja Cie lewusy i przebrzmiałe dawno gwiazdy trenerskie, to w końcu Tobie się wydaje, że to Ty jesteś winny a nie oni! I tego się obawiam.
    Małysza stać jeszcze na wygrywanie a na niejeden medal, ale on coraz mniej w to wierzy, NIESTETY a za bardzo wierzy tym, co tak naprawde nie potrafią mu tylko pomóc, bo ich metody juz dawno sa nieskuteczne a nie nauczyli się niczego nowego, bo nie chca się uczyć i rowijac jako trenerzy!
    Małyszowi potrzebny trener typu Horngacher, Schoedler czy Nieminen a nie Ci dwaj (Kruczek czy Lepistoe)

  • anonim

    Jasne Małysz się cofnął z formą:/ Widać, że w Lahti zrobił duże postępy! Ten skok z kwalifikacji był wg. mnie świetny! Musiał mieć wtedy bardzo niekorzystne warunki bo niektórzy co po nim skakali nawet nie weszli do konkursu! Miejmy nadzieję, że jutro też będzie tak dobrze i będą równe warunki...

  • Viola stały bywalec

    Według mnie wyjście Adama z progu juz było dzisiaj [kwalifikacje] lepsze.... Myśle, ze dojdzie do wysokiej formy :)) Nie musi od razu wygrywać dajmy mu czas. Najważniejsze, że wie co poprawić :)) A to, że pojawił się błysk na treningu - świadczy o tym, że wszystko jeszcze przed Adasiem w tym sezonie

  • WIESIEK. bywalec
    TAMM (oleejnarbjoerndalen@gmail.com)

    NO I TO JEST NASZA JEDYNA NADZIEJA ZE PRZEZ WARUNKI MALYSZ ODSTAWAL W KWALIFIKACJACH OD NAJLEPSZYCH.JUTRO SIE PRZOKONAMY CZY ZE TEN SKOK MALYSZA NA 136 W TRENINGU NIE BYL PRZYPADKIEM.

    ***
    Nie używaj Caps Locka!

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2009-01-15 18:41:58 ***

  • Radek weteran

    Teraz tylko modlic sie zeby oba konkursy były w równych warunkach. To jest ważne dla Adama.

    Jutro mamy szansę spokojnie na 5 w 30tce. I oby Rutek też był w stanie pokazać swoje możliwości. Na pewno jest w formie na przeskocznie wszystkich Czechów ;)

  • stary kibic początkujący

    Najważniejsze moim zdaniem jest, aby Adam skakał tak, jak wypracował to wspólnie z Lepistoe w Finlandii. Najgorsze, co mógłby teraz zrobić, to kombinować , aby cos ulepszyć jeszcze.
    Nawet kosztem dobrych wyników, powinien ciągle i ciagle skakać tak samo. Bezkrytyczne oczekiwanie super wyników jest przedwczesne. W końcu czucie przyjdzie...........nie teraz to na Olimpiadę.

  • WIESIEK. bywalec
    NORMALKA

    TRENING Z BŁYSKIEM A JAK PRZYCHODZĄ KWALIFIKACJE I ZAWDY TO PRZECIĘTNIE.MALYSZ DOSTAŁ 10 METRÓW W PLECY OD GÓWNIARZA KTÓRY SKAKAL O 3 BELKI NIZEJ:( NO NIE WYGLĄDA TO DOBRZE:(

  • kolesio weteran
    Dobry skok Adama!

    Skok Adama był bardzo dobry - na pewno w porównaniu z tym co do tej pory było w tym sezonie. Widać było ewidentnie w TV że padało w tory i prędkość Adama była bardzo słaba - zresztą wystarczy porównać skoki sąsiadów Adama z listy startowej.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl