Małysz przyniósł miliony TVP
Mimo spadku oglądalności skoków narciarskich, TVP w minionym sezonie zarobiła aż 20 milionów złotych na reklamach wyświetlanych przy okazji transmisji z zawodów. Najwięcej pieniędzy TVP przyniosły jednak Igrzyska Olimpijskie.
Według ekspertów, w ciągu trzynastu dni transmisji z Olimpiady, TVP mogła zarobić od 21 do nawet 26 mln złotych. Sam konkurs na dużej skoczni, podczas którego Adam Małysz zgarnął srebrny medal olimpijski, zgromadził przed telewizorami 8,3 mln widzów.
Jak informuje "Gazeta Prawna", 30-sekundowe spoty reklamowe w czasie olimpiady kosztowały nawet 71,3 tys. złotych.
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, przy średniej liczbie widzów wynoszącej 3,63 mln, przychód z reklam za sam sezon 2009/2010 PŚ mógł wyniósł 13,8 mln złotych. Turniej Czterech Skoczni z kolei - 1,2 mln złotych. Tradycyjnie najwięcej widzów zgromadziły dwa konkursy Pucharu Świata w Zakopanem.
Porównując te dane z danymi za poprzednie sezony, oglądalność skoków narciarskich spadła o około 2 mln widzów. W sezonie 2004/2005 przed telewizorami zasiadało około 6 mln widzów.