Kamery nawet w butach skoczków!
Dwie publiczne stacje odpowiedzialne za nadawanie sygnału podczas Mistrzostw Świata przygotowują się z wielką precyzją do tego zadania. Pierwszy (ARD) i drugi (ZDF) program niemieckiej telewizji zobligowany został do zapewnienia transmisji z zawodów przez Unię ds. Masmediów. W tym celu podjęto ścisłą współpracę z Komitetem Organizacyjnym, Międzynarodową Federacja Narciarską oraz agencję promocyjną IMG. Zawiązana została grupa planowania, nazwana od telewizji i radia TRIO.
Dla dobra widzów, którzy nie będą mogli przybyć na Allgauer Arena, stacje telewizyjne wprowadziły nowinki techniczne. Do dyspozycji jest 95 kamer, które będą przekazywać 82 godziny programowe. Oprócz tego 20 kamer na żywo będzie relacjonować wydarzenia ze skoczni oraz tras biegowych. Aż 500 współpracowników będzie brało czynny udział w sprawnym przekazywaniu wiadomości.
Werner Rabe, szef zespołu TRIO, wyraża szczere zadowolenie z organizacji Mistrzostw Świata właśnie w Oberstdorfie. "W czasie między Olimpiadą w Atenach a Mistrzostwami Świata w piłce nożnej impreza w Oberstdorfie jest dla nas najważniejszą produkcją. Już podczas Pucharu Świata w 2004 zwiększyliśmy standard i otrzymaliśmy uznanie na płaszczyźnie międzynarodowej". Celem Wernera Rabe jest uczynienie z zawodów wielkiego wydarzenia medialnego.
Przekaz sygnał zapewnić mają dwa wozy reporterskie z dodatkowym wyposażeniem. W centrum IBC, skąd będą relacjonowane konkursy, będzie znajdował się także punkt dla pracy zagranicznej. 120 kontenerów służącym temu celowi rozmieszczono wokół areny z trasami biegowymi. Cały kompleks jest wyposażony w każdy niezbędny sprzęt do produkcji materiału dla mass-mediów.
Podczas konkursów skoków narciarskich dodatkowym wzmocnieniem będą kamery umieszczone tuż przy wieży oraz prze zeskoku. Pierwsza z nich towarzyszyć będzie skoczkowi od momentu startu z belki do punktu odbicia. Druga przejmie obraz lotu aż do ostatniej fazy, czyli lądowania zawodnika. Mini kamery zamontowane pod śniegiem pokazywać będą głównego aktora zmagań na krótko i po rozpoczęciu skoku.
Najciekawszym pomysłem organizatorów jest założenie kamer w buty sportowców, dzięki czemu widzowie poczują emocje związane z lotem.