Kłopotów w Wiśle ciąg dalszy
Właśnie zbliża się pierwotny termin zakończenia budowy skoczni K-120 w Wiśle. Gdy w październiku 2004 rozstrzygnięto przetarg, wykonawca - Hydrobudowa S.A. - zobowiązał się do ukończenia skoczni 31 lipca 2007. Do końca prac jednak bardzo daleko i trudno nawet w przybliżeniu określić datę. Co zatem dzieje się w Wiśle?
„W tej chwili na skoczni toczą się prace przy wykończeniu budynku głównego, wieży sędziowskiej i wieży startowej - mówi kierownik budowy, pan Jerzy Hammer - przede wszystkim we wnętrzu tych budynków".
Niestety, wciąż nie wiadomo kiedy będzie możliwe wznowienie robót ziemnych na buli. Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Cieszynie wciąż nie wydał na to zgody. „Aby inspektorat pozwolił podjąć prace, musi otrzymać dokumentację geologiczno - inżynierską, tymczasem inwestor nie znalazł jeszcze firmy, która wykonałaby specjalistyczne analizy i opracowała dokumentację" - mówi Hammer.
Przypominamy, że prace na buli zostały wstrzymane, gdy osunęła się tam ziemia. Okazało się, że wykonano niewystarczające badania gruntu. Późniejsze badania wykazały, że jest to podłoże trzeciej kategorii - czyli luźny łupek. W przypadku budowania na takim podłożu potrzebna jest dokumentacja geologiczno - inżynierska.
Kolejnym problemem z jakim borykać się będą wykonawcy jest brak miejsca na trybuny. Wadliwy projekt ich nie przewidział. Do tej pory nie wiadomo gdzie i jak je wykonać. Kolejną słabą stroną jest brak parkingów. Skocznia umiejscowiona jest w wąskiej i długiej dolinie, którą wiedzie droga i płynie potok Malinka.
Formalnie budowę rozpoczęto w grudniu 2004 natomiast faktycznie prace ruszyły wiosną 2005. Do tej pory zbudowano główny budynek administracyjno-socjalno-techniczny z przeciwstokiem, wieżę startową z rozbiegiem i wieżę sędziowską (wszytko w stanie surowym), szatnie, niewielki parking, system oświetlenia i wyciąg krzesełkowy. W dużym stopniu ukształtowano zeskok. Powstać ma jeszcze instalacja, która umożliwiać będzie sztuczne naśnieżanie, platforma trenerska i (miejmy nadzieję) trybuny. Skocznia ma również zostać wyłożona igelitem. Aktualny koszt budowy wynosi około 47 milionów złotych.