Składy Polski na PŚ w Zakopanem i PK w Sapporo [aktualizacja]

  • 2018-01-24 18:14

Polski Związek Narciarski, za pośrednictwem oficjalnego portalu, podał składy naszej reprezentacji na Puchar Świata w Zakopanem oraz Puchar Kontynentalny w Sapporo. Tysiącom rodaków na zmodernizowanej Wielkiej Krokwi pokaże się jedenastu Polaków z trzech kadr.

Trener Stefan Horngacher do boju desygnował całą kadrę narodową A, którą wspierać będzie dwóch przedstawicieli kadry B, a także trzech juniorów prowadzonych przez Macieja Maciusiaka w grupie młodzieżowej. Oznacza to, że Polska nie wykorzysta pełnej kwoty startowej, przysługującej nam na piątkowe kwalifikacje w Zakopanem. Taka decyzja argumentowana jest wysłaniem Przemysława Kantyki oraz Krzysztofa Lei na drugoligowe konkursy w Japonii, a także zbyt słabą formą pozostałych zawodników, którzy mizernie wypadli podczas zawodów FIS Cup w Planicy.

Na sobotę zaplanowano zawody drużynowe, a w niedzielę skoczkowie stoczą walkę w zmaganiach indywidualnych. Oba konkursy rozpoczną się o 16:00. O tej samej godzinie, w piątek, rozpocznie się oficjalny trening. Kwalifikacje wyznaczono na 18:00.

Aktualizacja [24.01.2018; godz. 22:00]

Wszystko wskazuje na to, że przed polską publicznością nie pokaże się Klemens Murańka. Podopieczny Radka Żidka, na łamach aplikacji Instagram, poinformował kibiców o gorączce i ogólnej niedyspozycji zdrowotnej, która wykluczyła go z rywalizacji w elicie.

I niestety PŚ w Zakopanem muszę sobie odpuścić...

Post udostępniony przez Klimek Murańka (@klems221.5) Sty 24, 2018 o 11:38 PST

Skład Polski na PŚ w Zakopanem (HS140):

- Kamil Stoch (1. miejsce w PŚ 2017/2018);

- Dawid Kubacki (12. miejsce w PŚ 2017/2018);

- Piotr Żyła (15. miejsce w PŚ 2017/2018);

- Stefan Hula (16. miejsce w PŚ 2017/2018);

- Maciej Kot (20. miejsce w PŚ 2017/2018);

- Jakub Wolny (38. miejsce w PŚ 2017/2018);

- Bartosz Czyż;

- Klemens Murańka;

- Tomasz Pilch;

- Paweł Wąsek;

- Aleksander Zniszczoł.

Program PŚ w Zakopanem (HS140):

Piątek, 26.01.2018

11:00 - Odprawa techniczna

16:00 - Oficjalny trening

18:00 - Kwalifikacje

Sobota, 27.01.2018

15:00 - Seria próbna

16:00 - Pierwsza seria konkursu drużynowego

Niedziela, 28.01.2018

15:00 - Seria próbna

16:00 - Pierwsza seria konkursu indywidualnego

Skład Polski na PK w Sapporo:

- Przemysław Kantyka (23. miejsce w PK 2017/2018);

- Krzysztof Leja (51. miejsce w PK 2017/2018);

Program PK w Sapporo:

Czwartek, 25.01.2018

12:00 - Odprawa techniczna

Piątek, 26.01.2018

0:30 - Oficjalny trening (HS100)

1:30 - Seria próbna (HS100)

2:30 - Pierwsza seria konkursowa (HS100)

Sobota, 27.01.2018

0:30 - Oficjalny trening (HS137)

1:30 - Seria próbna (HS137)

2:30 - Pierwsza seria konkursowa (HS137)

Niedziela, 28.01.2018

1:00 - Seria próbna (HS137)

2:00 - Pierwsza seria konkursowa (HS137)


Dominik Formela, źródło: PZN
oglądalność: (26314) komentarze: (177)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Oreo profesor

    Bielę mogli jednak wystawić...

  • skijumpingexpert profesor
    @dervish @dervish

    A Ty znowu teorie spiskowe.Przecież wystarczy spojrzeć na wyniki pk i fis Cup przede wszystkim żeby widzieć dyspozycję zaplecza . To była decyzja trenera myślisz że Tajner chciałby pokazać słaby poziom zaplecza ? Przecież on tylko na skokach opiera swoją posadę.

  • dervish profesor
    decyzja Horngachera?

    Nie mam pewności czy to była do końca decyzja Pana trenera. Jedno jest pewne liste nominacji firmuje trener.
    Podejrzewam, ze układając listę w części dotyczącej grupy krajowej ograniczył sie do wysłuchania opinii i sugestii. Przecież sam nie miał okazji widzieć w akcji naszego zaplecza.


  • dervish profesor
    @pavel

    Moim zdaniem.
    Tu nie chodzi o to, ze trener kadry B nie widzi tego co mógłby zobaczyć Horngacher. Przeciez Miętus był pod okiem Horngachera i nic mu to nie pomogło. To samo z Murańką i Zniszczołem. Wolny także jakichś oszałamiających postępów nie zrobił. Po prostu jednym pasują metody trenera innym nie. Zazwyczaj metody Pana Sztefana pasują skoczkom klasowym, wybitnie utalentowanym którzy potrafią przystosować się do każdego stylu i wykorzystać jego zalety.
    Takich skoczków mamy w kadrze A. Wiekszosc skoczków na zapleczu to skoczkowie jednostronni. Mogą skakać i odnoscic sukcesy robiąc to wyłącznie w swoim stylu indywidualnie przystosowanym do swoich warunków fizycznych.

  • Adm początkujący
    @dawe19 @dawe19

    "Czyżby PZN bał się pokazać poziom zaplecza?"
    Bingo!
    Boski Apollo nie raz się chwalił ilu to mamy zawodników na punkty PŚ :) Pokazanie mizerii zaplecza mogłoby zmusić telewidzów do samodzielnego myślenia, a przecież propaganda sukcesu musi w TVP trwać...

  • Ryszard_ stały bywalec

    Szkoda mi Murańki.. nie ukrywam że bardzo mu kibicuję i życze żeby wrócił do PŚ a tu choroba jeszcze przeszkodziła. Ech. Ja wierzę i wiem że Murańka w tym sezonie nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.

  • ann81 weteran
    10-lecie Klimka

    Hm, czyli Klimek Murańka jednak nie wystąpi w Zakopanem na Jubileusz swojego Wielkiego Debiutu. Borze szumiący, to już 10 lat minęło! Jak ten czas szybko leci, a ja czuję, jakby Klimek miał dalej 13 lat :D

    Ale tak swoją drogą, gorzej niż wtedy by nie wypadł, nawet z gorączką. Wszak teraz wystartuje mniej zawodników ;)
    .
    .
    .
    Powyższy komentarz ma ironiczno-humorystyczny charakter i nie ma na celu obrażenia w jakikolwiek sposób Klemensa oraz jego osiągnięć a także bagatelizowania choroby, z którą aktualnie się zmaga.

  • PGr doświadczony
    @PGr @salto_de_esqui

    Bedą pisać skrótem ze to jego decyzja, bardziej obstawiał bym wspólną trenerów i dyrektora. Jedyne co mógł zrobić Horngacher to przejrzeć wyniki ostatnich zawodów, chyba że miał czas żeby na wczorajszym teście skoczni się im przyglądać, był pewien swoich wyselekcjonowanych skoczków i raczej słuchał co inni mieli do powiedzenia, ewentualnie przytaknął "Komuś". Tylko to gdybanie i najprościej napisać w mediach"...decyzją trenera...".


    Akurat jeszcze byłem na stronce to piszę...

  • salto_de_esqui weteran
    @PGr @PGr

    A ja uważam, że to bardzo dobra decyzja Horngachera (w mainstreamowych mediach jak czytam, to on tak zdecydował). Jasny sygnał dla nielotów, że jak chcą dostąpić kiedykolwiek zaszczytu udziału w konkursie PŚ, nawet w krajówce, to najpierw niech przestaną się kompromitować w 3. lidze. Wcześniej mieliśmy takich trenerów, że brali kogo popadnie i krajówka była wypełniona, więc zadam wszystkim ubolewającym nad niewykorzystaniem limitu pytanie: i co to dało i po co to było?

    PS. Pytanie jest retoryczne.

  • PGr doświadczony
    Klub Hobbystycznego Skakania "Rudkowscy SKI"

    Wreszcie ciekawy temat, a nie zastępcze dywagacje o kadrach na IO.
    Poczytałem co tam piszecie, łapek nadawałem gdzie słuszność widziałem, czasem parsknąłem wesoło co przeczytałem...
    I tak mnie teraz naszło na w/w nazwę ;)
    Panowie Stękała i Biegun ostatnie dwa sezony CoCowe mieli na poziomie (nawet gorsi od niego) Miętusa, teraz to już ten sam marazm, niczym się nie różnią poza tym że przed laty mieli jakieś sukcesy w PŚ, jeszcze mają chści a formę problem zbudować. Chyli jeśli jeszcze maja chęci, powinni pomyśleć o hobbystycznym pozostaniu przy skokach jak to w/w bracia czynią. A i drużyna w składzie Łukasz, Krzysiek, Andrzej i Krzysiek przez Mateusza mogła by być puszczana na Klubowych MP ;)
    A tak serio, jeśli choć jeden z tych Panów podniesie się do poziomu punktowania w PŚ, to już będzie sukces.
    Pisaliście też o błędach w dialogu (braku dialogu), złych decyzjach pomiędzy skoczkami - trenerami - działaczami. Ostatnie przykłady: Kastelika, Ziobry, Kłuska dają do myślenia jak szybko coś budowane latami można rozwalić i pozbyć się dobrych sportowo kandydatów do B kadry, a pozostawić hobbystów co do krajówki się nie nadają. O wcześniejszych dziwnych sytuacjach na pograniczu "B"/pozakadrowicz można by pisać na przykładach Bieli, Leji czy też zapomnianego już Śliża i innych.
    A dziś zdziwienie, bo brak kogoś kto daje szansę na przejście Q.
    Sam jestem zły za niewykorzystanie przysługującej kwoty krajowej, tylko czy nagrodzenie któregoś z w/w skoczków było by sprawiedliwe dla pozostałych? A tak każdy (poza tymi co zakończyli karierę) z nich dostał jasną informację "to miejsce mogło być Twoje" dostawałeś szansę żeby się pokazać i nic z tym nie zrobiłeś.

    A i jeszcze jedno. Można by pozostawić tu dwójkę co na CoC pojechała, tylko jak już ktoś wcześniej zauważył dla nich i dla "B" kadry lepsze przyszłościowo być tam, niż tu oddać dwie próby treningowe i jedną w Q; przedskoczków dosyć na Zakopane pozostało...

  • equest profesor
    @Ryszard_ @Mc15011

    "Zresztą nóż mi się w kieszeni otwiera jak widzę słowa "

    To uważa aby ci nie odciął tego obok kieszeni :D:D:D

    A tak na poważnie, to czy naprawdę uważasz, że trzeba zganiać młodzież z nizin
    i przymuszać ich do trenowania skoków?

    W terenach górskich to są jakieś tradycje. Na nizinach młodzież wybiera inne dyscypliny sportu.

    I wola Mc15011 tego nie zmieni.

  • piotr90 stały bywalec
    @Stinger @Stinger

    moze są tak tragicznej formie jak Ziobro ?

  • Stinger profesor

    No to nieźle - limit 12 - startuje 10.
    Nie żeby coś bo akurat popieram pomysł z wysłaniem Kantyki i Leji do Sapporo ale jako gospodarz i mocna drużyna w PŚ (aktualni mistrzowie świata, zwycięzcy PN i trzecia drużyna obecnego sezonu) trochę się kompromitujemy z niewypełnieniem limitu.

    Gdybyśmy jeszcze do Japonii nie wysłali kompletu nie mając zbyt dużego wyboru to bym zrozumiał ale u siebie?
    Co tracimy na tym żeby dać szansę startu Stękale i Biegunowi? Nic, a może by im podwiało i jakoś by skoczyli.
    De facto nie będę płakał z tego powodu ale trochę słabo to wygląda, kiedyś nie takich skoczków mieliśmy i nikt o marnowaniu limitu nie myślał, a teraz staje się to całkiem normalne.

  • pawel96 profesor

    Jak poinformował Kozak, na starcie kwali będzie 61 zawodników. Nie będzie Włoch, Finlandii i Kanady.

  • dejw profesor
    @CinCinek @Cincinek

    Francuzi wysyłają czwórkę,z Batbym i Foubertem.
    A u Czechów Vaverka startować nie może, bo jest za młody, zresztą na wtorkowych mistrzostwach Czech U20 dostał łomot od Dolezela i przegrał nawet z Rydlem, więc obecnie to byłoby żadne wzmocnienie. Pewnie dorzucą jeszcze Selcera i Rydla, lub Hołuba, i będą zaciekle walczyć o uniknięcie zajęcia ostatniej pozycji w druż.

  • dejw profesor
    @CinCinek @Cincinek

    Francuzi wysyłają czwórkę,z Batbym i Foubertem.
    A u Czechów Vaverka startować nie może, bo jest za młody, zresztą na wtorkowych mistrzostwach Czech U20 dostał łomot od Dolezela i przegrał nawet z Rydlem, więc obecnie to byłoby żadne wzmocnienie. Pewnie dorzucą jeszcze Selcera i Rydla, lub Hołuba, i będą zaciekle walczyć o uniknięcie zajęcia ostatniej pozycji w druż.

  • piotr90 stały bywalec
    @skortom76 @skortom76

    Tylko nie przekręcaj słów, on powiedział,że nie skoczy tyle :)...

  • Aaabbbb profesor
    @Kolos @kolos

    Pańskie oko konia tuczy. Wytyczne a fizyczna codzienna obecność to dwie różne rzeczy.
    Mnie też irytuje fajt niewykorzystania limitu, ale nagradzanie zawodnika, który sportowo niewiele sobą reprezentuje, też jest wątpliwe sportowo i motywacyjnie.

  • Aaabbbb profesor
    @mareko @mareko

    Janek to zamknięty rozdział. Raczej na dłużej, choć obstawiam, że na zawsze.

  • Aaabbbb profesor

    Chciałoby się powiedzieć: vanitas, vanitatum et omnia vanitas.
    Oczywiście to przesada, kadra A ma się nieźle, natomiast niżej jest bardzo źle.
    Ale pocieszam, są pierwsze iskierki zmian, które z pewnością nastąpią niedługo. Jest niemała grupa ludzi niezadowolonych z obecnej sytuacji w kadrach niższych.
    Zakopane będzie papierkiem lakmusowym.

  • skortom76 doświadczony

    To już wiadomo, że Krzysiu wejdzie za Rafała Kota w trybie natychmiastowym, nie można zepsuć mistrzostw galaktycznych w Zakopanem takimi opiniami:
    https://sportowefakty.wp.pl/skoki-narciarskie/733852/klopoty-polakow-przed-ps-w-zakopanem-reprezentacja-b-jest-w-kryzysie

  • Ryszard_ stały bywalec
    @mareko @mareko

    Nie da rady. Dyrektor i Tajner byli by ośmieszeni a TVP spaliło by się ze wstydu. Z resztą Ziobro wycofał się z tego bagna i dobrze zrobił.

  • skortom76 doświadczony
    @mareko @mareko

    Nie powołają Janka, bo co powie Pan Dyrektor jak pobije cale zaplecze kadry? Szkoda mi Adama, był wielkim sportowcem ale dyrektor z niego jak z koziej d.py trąbka...Nie zaprzęga się krowy do karocy.

  • mareko bywalec
    Powołać Ziobro i Stękałę

    Jest świetna okazja sprawdzić czy faktycznie rację ma Janek i czy skacze 15-20 m dalej od Andrzeja.

  • salto_de_esqui weteran
    @skortom76 @skortom76

    W obronie Małego Krzysia muszę napisać, że on nie powiedział, że skoczy 150m, tylko że da się tu skoczyć teraz 150m. To jest zasadnicza różnica. Dla niego samego lekka zmiana profilu skoczni w Zakopanem większego znaczenia nie ma, z buli nadal zjeżdża się podobnie.

  • skortom76 doświadczony

    Powołać Krzysia Miętusa, on twierdzi, że skoczy tu 150 metrów. Tylko chłopak zapomniał, że się odległości z II serii nie sumuje. A w ogóle, żeby skoczyć to trzeba się zakwalifikować. Kadrę uzupełnić Matuszem Rutkowskim, pewnie po wyjściu z baru o kilkanaście metrów pobije takich Krzysiów, tylko, że Pan Prezes z Panem Dyrektorem nie będą mogli poopowiadać jak to u nas ze skokami jest świetnie. Widzę, że "opiekun" Krzysia z PZN widząc, że jako skoczek ciężko mu będzie dalej podróżować to przygotowuje go na miejsce eksperckie w TVP, Rafałowi Kotowi nieopatrznie może się wyrwać kilka słów, że kondycja polskich skoków to polukrowane g.wno.

  • Mc15011 doświadczony
    @Ryszard_ @Oreo @FG86

    To jest określenie zawodnika który miał tak naprawdę jeden dobry sezon w PŚ, a potem zniknął na dobre. W przypadku Dietharta wyglądało to nieco inaczej, bo on owszem miał jeden dobry sezon ale jeszcze w PŚ startował w następnym sezonie ale już bez sukcesów - i przestancie się śmiać, bo to śmierdzi na 2 kilomtery.

  • Złoty Orzeł profesor
    @Ryszard_ @SebaSzczesny

    Małysz skończy tak jak Lato

  • Kolos profesor
    @wikidajlo @wikidajlo

    Akurat kadrę C (juniorską) mamy i to jak na siany tu defetyzm całkiem nienajgorszą - zwłaszca Pilch ale też Wąsek, Czyż. Tuzy na miarę Murańki czy Zniszczoła moze to nie są ale na MŚJ powinni zanotować niezłe wyniki. Zwłaszcza Pilch.

  • piotr90 stały bywalec
    @Pavel @pavel

    No masz racje,ale mamy takich zawodników w polskiej kadrze np Janka Ziobro, który już wygrywał, a jak zwykle decyzja u Tajnera jest niezrozmiala ,wolą brać Miętusa do kadry niż Ziobrę, który ma większy potencjał.

    Nie zawsze te punkty się przekładają na późniejszą karierę.

    U Prevców jeszcze masz dobry przykład. Domen I Peter jeszcze wrócą do solidnego poziomu :).

  • wikidajlo doświadczony
    @kolos

    Oczywiscie, ze to nie wina Horngachera, ze nie mamy praktycznie kadry C i bardzo waskie zaplecze. Nie ma co powtarzac - brak KOMPLEKSU skoczni w Zakopanem, brak pracy na szersza skale z mlodzieza, zaniedbania na przejsciu miedzy faza juniora i seniora, nieumiejetne rozwiazywanie konfliktow, jednostronne i krzywdzace postepowanie w stosunku do niektorych zawodnikow (ostatnio panowie K. L. I Z.) - to sie zaczelo za poznego Kruczka i jest wina prezesa Zwiazku. 0 polityki i marnowanie kasy.

  • Pavel profesor
    @kolos

    I co z tego, że skaczą wg wytycznych Horngachera, jak np ich trener, który jest z nimi na co dzień albo nie dostrzega gdzie poosłaniają błąd, albo nie wiem jak go wyeliminować? Co im pomoże trener kadry A, skoro nawet ich nie widzi, nie wie co robią źle, czy idealne wykonują jego założenia? W skokach liczą się detale, a prowadzenie kadry na odległość nigdy rezultatu nie da, jak na miejsce nie będzie bardzo dobrych specjalistów.

  • Pavel profesor
    @piotr90

    Ja osobiście uważam, ze każdy zawodnik, który uciuła te 500pkt PK czy +150 w PŚ ma w sobie potencjał na sezon PŚ pokroju czołowej 10-tki. W skokach decydują takie niuanse, że drobna korekta może wywindować danego skoczka na poziom światowej czołówki, dam tu przykład Kobayashiego czy Matury. Podobnie Diethart, coś tam skakał i drobny detal spowodował, że wygrał T4S, zapewne nawet jego szkoleniowiec nie wiedział co spowodowało tę przemianę. Dlatego zakładam, że 2-3 słabsze sezony i mógłby znowu pokazać, że potrafi, wszak już udowodnił, że może walczyć z każdym.

  • Kolos profesor

    Ja tam się dziwię że nie wykorzystujemy całego limitu na PŚ w Zakopanem. Gorszymi buloklepami zapełnialiśmy karkówki w Zakopanem w dawniejszych czasach i się dało, a teraz nie?? Choćby mieli spadać na bulę limit powinien być wykorzystany.

    Natomiast to że praktycznie rozpadł się kadra B to wina Horngahera. Przecież teoretycznie trenują według jego wskazówek. To dlaczego zamiast być coraz lepiej to jest coraz gorzej??

    Fakt trochę w tym pecha że jednocześnie naskładały się różne trudności - w jednym czasie z różnych powodów wykruszyli się nam tacy zawodnicy jak Kłusek, Biegun, Stękała, Murańka, Zniszczoł i Ziobro z własnej głupoty.

    Najbardziej mnie dziwi regres Murańki przecież jeszce latem wygrywał dobrze obsadzone konkursy LPK a teraz jest katastrofa...

  • piotr90 stały bywalec
    @Pavel @pavel

    dlatego ja zawsze uważam,ze trzeba każdy sezon brać pod uwagę niezależnie czy ciulał punkty czy nie. Kamil ciulał punkty od sezonu 2004-2005 do 2010-2010, bo następnym już wygrywał...

  • jmc stały bywalec

    Szkoda, że Klemens się rozchorował. Ostatnio forma mu trochę się polepszyła i była szansa, że mógłby w Zakopanem oddać solidne skoki. A w takim stanie nawet gdyby gorączka minęła i wystartował to i tak z powodu osłabienia organizmu mógłby nie uzyskać dobrego wyniku.

  • Pavel profesor
    @piotr90

    Takie sobie w PK coś tam uciułał, a kadra Austrii na PŚ była na tyle mocna, że nawet nie mógł marzyć, aby się złapać, tyle co w krajówce 2 punkciki nabił.

  • piotr90 stały bywalec
    @Pavel @pavel

    nie zgadzam się z tym bo dwa poprzednie sezony miał kiepskie :). To był jego drugi sezon gdzie skakał :).

  • Pavel profesor

    Diethart jak Diethart być może gdyby nie kontuzje byłby teraz na trzecim przyzwoitym Austriakiem obok Hayboecka i Krafta. Miał sezon wyśmienity ze szczytem formy akurat na T4S i naprawdę solidnymi igrzyskami, kolejny był już sporo słabszy, ale jakieś tam punkciki ciułał w następnym kiedy wydawało się, ze się wreszcie przełamał przyszła ciężka kontuzja, później kolejna i było po zawodniku. Podobny przestój na dwa sezony miał np Loitzl i po zesłaniu do PK wrócił do wysokiego poziomu, kto wie jak by się potoczyły losy Dietharta.

  • Parsi bywalec
    Szkoda

    Z jednej strony rozumiem decyzję, bo zawodnicy w Fis cup mieli możliwość wykazania się i dostaliby szansę. Jak nie na PS to choćby na PK. Przecież ekipa Stękała, Murańka, Kastelik, Ziobro - oni dzisiaj powinni stanowić zaplecze, które naciska na kadrę A. Ten Żidek to chyba pójdzie out po sezonie i oby przywrócili Maciusiaka.

  • FG86 bywalec
    @Ryszard_ @Oreo

    Ja w ogóle nie wiem co ma Diethart do Kiesewettera. Ten po prostu przestawił się na styl V trochę wcześniej niż wszyscy, bo w sezonie 90/91. Jak już wszyscy skakali V to skończył się Kiesewetter. Diethart to zupełnie inna, dziwna historia.

  • Oreo profesor
    @Ryszard_ @Mc15011

    Lol, choroba Keisewettera xP Zacząłem googlować... wiem już o co chodzi, ale co to za określenie w ogóle XD

  • CinCinek początkujący
    c.d MŚJ

    USA:
    M:Casey Larson, Andrew Urlaub ,Hunter Gibson, Decker Dean ,Patrick Gasienica
    K:Logan Sankey,Cara Larson,Annika Belshaw, Samantha Macuga Anna Hoffmann
    Rumunia:
    M: CACINA Daniel Andrei,MITROFAN Nicolae Sorin ,FARKAS Hunor, SPULBER Mihnea Alexandru
    Bułgaria:
    HRISTOV Viktor,SIMITCHIYSKI Krasimir,?,?
    Ukraina:
    MARUSIAK Yevhen, GREBENIUK Vitaliy,(?) VASKUL Andrii,ZELENCHUK Iva(,?)
    Węgry:
    MOLNAR Florian
    Czechy:
    Frantisek Holik,,Dusan Dolezel, Vaverka(?), Holub (?).
    Brak informacji co do składu: Austrii, Słowenii, Estonii[(Maltsev(?),Pappel(?),],Korei, Rosji ( Sergeev?),Turcji (Bedir?, Gungen ?) oraz Kanady.

  • CinCinek początkujący
    Składy na MŚJ

    Włochy:
    M: Giovanni Bresadola, Francesco Cecon, Gabriele Zambelli, Mattia Galiani
    K: Lara Malsiner, Martina Ambrosi, Alice Puntel, Jessica Malsiner, Daniela Dejori
    Niemcy:
    M:Constantin Schmid, Justin Lisso, Luca Roth, Philipp Raimund , Cedrik Weigel.
    Finlandia:
    M:Andreas Alamommo,Kalle Heikkinen,Niko Kytösaho,Niko Löytäinen,Jonne Veteläinen
    K: Julia Tervahartiala
    Francja:
    M:Jonathan Learoyd,Mathis Contamine
    Japonia:
    M:Itô Masamitsu,Iwasa Y?ken,Kurita Riki,Nikaidô Ren,Yamakawa Tarô
    K:Kamoda Ayuka, Maruyama Nozomi, Mikase Ren,Ôi Shihori
    Norwegia:
    M:Marius Lindvik, Espen Jacobsen, Jesper ?degaard, Fredrik Eirins?nn Villumstad, Thomas Aasen Markeng
    K:Anna Odine Str?m, Silje Opseth, Ingebj?rg S. Br?ten, Eirin Kvandal, Thea Sofie Kleven
    Polska:
    M:Tomasz Pilch, Paweł Wąsek, Bartosz Czyż, Damien Skupień, Kacper Juroszek
    K:Kinga Rajda, Anna Twardosz, Kamila Karpiel, Joanna Kil
    Szwajcaria:
    M:Sandro Hauswirth, Dominik Peter, Olan Lacroix, Lars Kindlimann
    K:Rea Kindlimann, Alena Czekala

  • Tomeson weteran

    Dobrze, że równocześnie nie odbywają sie zawody FIS Cup, bo jeszcze nie musielibyśmy kogo tam wysłać.

  • Mc15011 doświadczony
    @Ryszard_ @equest

    Aż kręcę głową z niedowierzaniem... i wiem, że Diethart cierpi na chorobę Keisewettera - o ile wiesz kto to był. Zresztą nóż mi się w kieszeni otwiera jak widzę słowa - używasz nie najlepszych przykładów. Znajdź mi lepsze to wtedy pogadamy. Natomiast to co pan redaktor wspomniał... jak to!? My mamy bardzo bogaty związek!? To w takim razie gdzie są stoki narciarskie - czyli tam gdzie można uprawiać narciarstwo alpejskie, trasy biegowe w Zakopcu? Bo trasa biegowa w Jakuszycach to zdecydowanie za mało, a i tam nie zawsze jest śnieg.

    Nie jest tak kolorowo w pzsnmie (nazwa użyta celowo) jak się wam wydaje, a do tego Klimek wypadł ze składu na Zakopiec. Chętnie bym zacytował słowa Zbigniewa Stonogi odnośnie polskiego zaplecza ale nie warto, bo przekleństw mam już po dziurki w nosie. Ja to już mówiłem rok czy dwa lata temu - zobaczycie, my zaczniemy upadać w skokach narciarskich co raz to niżej jeżeli nikt zza horyzontu się nie pojawi. Najpierw musi odejść obecny prezes pzsnm - o ile ten człowiek ma honor. Druga rzecz - radykalnie zmienić system szkolenia. O tym wspominałem podczas kompromitacji naszych skoczków w FIS Cupie w Zakopcu. Co z tego że jest LOTOS Cup? Powinien być rozgrywany w trzech rejonach Polski - MINIMUM. Tj. Beskidy, Podhale i Dolny Śląsk. Chociaż u nas problemy kadrowe to jeszcze jest pikuś. Widzieliście co się dzieje zza naszej granicy w Harrachovie? Jest jeszcze gorzej - nie tylko kadrowo. Kompleks wygląda fatalnie a na nim sport uprawiają zawodnicy bungee. Naprawdę trzeba Czechom wręczyć nie 30, a 300 mln koron czeskich łapówki, byśmy ponownie podziwiali zawody na Certaku. Trzeba tego mamuta oraz cały kompleks skoczni odbudować. Wiem, że to jest nieuczciwe ale ja nie mogę patrzeć na niszczejący obiekt, który zapełniał się polskimi kibicami w 2001 roku, a ja ten konkurs oglądałem przed telewizorem mając niespełna 8 lat.

  • MarSik doświadczony
    @kunta @kunta

    Ale tylko jeśli "będziecie na miejscu, a podczas treningów sędziowie będą Was bacznie obserwować i nie stwierdzą żadnego zagrożenia" xD

  • King profesor

    Klemens już na pewno nie wystąpi.

  • anonim
    !

    W zwiazku z Pucharem w Polsce szykuje sie afera z konikami bo rzekomo wykupili mnostwo biletów.Uważam że jest to prawda bo bilety coś szybko się rozeszły...bardzo szybko.Grubsza sprawa

  • Regulator1 stały bywalec
    Klarują się kadry na przyszły sezon

    Kadra A obecna eksportowa 6.
    Kadra B Zniszczoł, Murańka, Kantyka, Leja jak wykorzysta szansę w Saporo i 3 juniorów Pilch, Wąsek i Czyż.
    Kadra juniorów zostanie powiększona o nowe nazwiska pomimo, że wymienieni już juniorzy mogliby być dalej w kadrze C, ale dzięki takiemu ruchowi postawią na młodzież np. Pawłowskiego, Gruszkę i jeszcze kogoś.
    Do końca sezonu jeszcze jest trochę czasu, więc poczekajmy i dodatkowo trzeba doliczyć, że sztab może podejmie kolejne kontrowersyjne decyzje typu Miętus w kadrze A a Ziobro w B.

  • Obeznany stały bywalec

    Nie wykorzystanie limitu w Zakopanem to dla mnie kompromitacja i ogromny cios dla kibiców, dla których każdy dodatkowy skok naszego w kwalifikacjach to powód do radości. Przecież dawniej zawsze wykorzystywaliśmy limity, nawet w 2002 w Zakopanem, kiedy to Maciej Maciusiak, Andrzej Galica, czy Daniel Bachleda szorowali bulę. A wtedy mieliśmy limit 15 skoczków...

  • kunta doświadczony
    @kunta @marro

    O kurczę! Zapomniałem. Ale jak poprosimy ładnie fis, to może nas dopuszczą...

  • jma profesor
    @anonim @fanstocha

    Dam łagodną odpowiedź: pleciesz androny.

    Kamil Stoch nie jest idiotą, żeby skakać z gorączką, infekcją czy kontuzją, a Ty mając nick "fanstocha" powinieneś o tym wiedzieć. Rozgrzeszam tylko w przypadku gdy masz nieukończone 15 lat.

  • dawe19 doświadczony
    Limity

    Skoro skoki są w kraju a więc koszt wysłania zawodnika = 0 zł to mogliby powołać np. Bielę i Stękałę. A nuż jakiś powiew wiatru czy skok sezonu i do 50tki by awansowali. Czyżby PZN bał się pokazać poziom zaplecza?

  • kryska stały bywalec
    @anonim @znawca_japonskiego

    Ogólnie zarówno Amerykanie jak i Rosjanie mają dużo ośrodków treningowych rozrzuconych po kraju, tylko że poziom treningu mają tam dosyć niski i sprzętowo są w tyle za czołówką, więc z tych tabunów młodzieży, którzy oni trenują to nic nie wychodzi.
    Jakby się ktoś bardziej ogarnięty za to wziął to pewnie sama Alaska byłaby w stanie wchodzić do ósemki w drużynówkach, ale i tak mieli pewne sukcesy w szkoleniu: Bill Demong, Sarah Hendrickson czy Lindsey Van, Rosjanie mają Awwakumową i Wasiliewa, no ale to jednak szału nie robi.

  • zimowy_komentator profesor
    Murańka

    Murańka zdrowy skacze krótkie skoki to nie chcę wiedzieć jak skacze gdy jest chory... Przegrałby z Maratem pewnie.

  • Labrador_Retriever weteran
    @kkkk @kkkk

    Miło, że będą brali udział w drużynówkach.

  • W_S profesor

    Tak sobie myślę: Małysz z brzuszkiem po 7 latach nieskakania na nartach pewnie dziś byłby lepszy, albo przynajmniej nie gorszy od Miętusów, czy Bukowskich.

  • anonim
    @kunta @SebaSzczesny

    Ja bym wziął Tymka Cienciałę xD

  • marro profesor
    @kunta @SebaSzczesny

    A punty Pk panowie macie jak nie to do Sapporo sie popisywac

  • SebaSzczesny profesor
    @kunta @kunta

    To ja chce też . Jak ma się zmarnować to moge skoczyć, Tylko sprzęt muszą mi załatwić

  • SebaSzczesny profesor
    @Ryszard_ @Ryszard_

    Małysz jako dyrektor jest przeciwieństwem do tego jakim był skoczkiem. Jako skoczek zawsze skromny itp, a teraz chce robić z siebie gwiazdę choćby w telewizji.
    Żeby tylko nie startował na prezesa PZN bo na tym się każdy wyłoży a straci tylko swój szacunek u kibiców

  • kunta doświadczony

    Są jeszcze 2 miejsca!! Możecie mnie zabrać! Skoczę nie gorzej od Miętusa!!!!!

  • W_S profesor

    Niech już chociaż Stękałę i Bieguna powołają, klepną sobie bulę, ale przynajmniej limit wykorzystamy.

  • Ryszard_ stały bywalec

    Dziękujcie Panu Dyrektorowi. Zakosił Ziobrę i rok temu Kastelika.
    Zapełnijcie lukę Miętusem i Rutkowskim a najlepiej jeszcze jego bratem.. to będzie idealne podsumowanie poziomu i tragedii zaplecza.
    @pawel96
    Ja o tym wiem doskonale, tak w przenosni napisałem o tym Tajnerze.. ale gdyby to nie obowiązywało to na pewno by został dalej. Oby nikomu nie wpadło do głowy że w 2022 Małysz tam bedzie kandydował.. choć może do tego czasu się trochę ogarnie na stanowisku dyrektora i w tych sprawach. Bo na razie jego dyrektorowanie to poza namówieniem Austriaka to same klęski i porażki.

  • semion weteran
    Czyli co?

    Tylko 10??? Tajner z Małyszem pod sąd polowy!

  • skajler doświadczony
    @SebaSzczesny

    trafiłeś za 100pkt

  • dejw profesor

    13 skoczków skaczących na poziomie, który nie grozi zabiciem się o bulę z pucharowych belek, a do obsadzenia aż 16 miejsc na PŚ i PK - po kij ilość, jak ma się taką jakość ;)

    A tak w ogóle, to chyba precedens, żeby kraj z najmocniejszej szóstki z pełnym rozmysłem nie obsadzał nawet całej krajówki (pomijając kwestie, ekhm "regulaminowe" jak Norwegowie rok temu w Vikersund).

  • SebaSzczesny profesor

    Powołać Jana Ziobrę przecież jest miejsce niech pokaże co potrafi

  • dawe19 doświadczony
    Zaplecze

    Patrząc na nasze zaplecze to tak za kilka lat będziemy marzyć, żeby jakiś w ogóle zapunktować w PŚ tak jak czekają teraz np. Finowie czy Amerykanie. Niestety ale jak widać nikt z PZN tego nie widzi.

  • skokowy123 profesor
    @butczan1 @marro

    14 statystów ? Daj spokój jak już czasy Małysza gdzie 10 skakało w tym 8 statystów no ale Adam to zawsze gwiazda światowa. Teraz jest Kamil i po nim naprawdę garstka dobrych zawodników

  • Quantorema bywalec

    Krzysiu Miętus do Zakopanego będzie walczył z grawitacją

  • marro profesor

    Taki sam termometr mam jak Muranka mi zazwyczaj pokazuje okolo 36????

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Powołać Miętusa i Bukowskiego

    Do Zakopaego.

  • anonim
    Klimek

    Nie ma charakteru..Kamil choćby miał 40°C to i tak by skoczył.

  • Jarek42 stały bywalec

    No i tak się mszczą posunięcia ludzi odpowiedzialnych za skoki. Ziobrę olali, bo myśleli, że mają nie wiadomo ilu lepszych zawodników. Przypomnę, że jak Ziobro nie dostał powołania do kadry A, to był 5 polskim zawodnikiem.
    Jak ktoś chce dowodu, to fragment klasyfikacji PŚ 2016/2017
    31 ZIOBRO Jan Polska 122
    32 HULA Stefan Polska 110

    A potem piszą, że Ziobro coś wymyśla. Liczby nie kłamią.

  • marro profesor
    @butczan1 @zloty_medalista

    Tylko co lepsze ilość czy jakość? Wole 10 którzy cos moga ugrac niz 14 statystow.

  • dervish profesor
    @pawel96 @dervish

    Aj z tego wszystkiego zapomniałem, ze jeden z letnich B kadrowiczów nie ma prawa startu w PŚ.
    Zdobyć punkt w PK być bardzo trudna sprawa, nawet latem. ;)

  • dervish profesor
    @pawel96 @pawel96

    w sam raz dla dwóch bohaterów lata. Może wreszcie objawiłby się ich tak skrzętnie do tej pory skrywany potencjał? Poza tym, byłoby jakieś uzasadnienie zainwestowania w nich tylu środków i czasu trenerów. ;)

  • zloty_medalista weteran
    @butczan1 @butczan1

    Za Małysza to nawet tak wybitne jednostki jak dzisiejsi członkowie sztabu skoleniowego Sobczyk i Maciusiak dostawali szanse (a miejsc było jeszcze więcej, bo 15). Choć Sobczyk przebrnął raz kwalifikacje - w 2003 i co więcej był potem w konkursie drugim po Małyszu najlepszym z Polaków (46. miejsce)

  • pawel96 profesor

    O, Murańka chory i też nie wystartuje. Czyli dwa wolne miejsca...

  • tlen doświadczony

    Problem , w beznadziei naszego zaplecza, to problem braku infrastruktury. Kadra skacze, trenuje, a reszta? gdzie w Polsce maja skakać? W Zakopanem srednia i male skoczne , bez wyciagu, reszta.. jak spadnie snieg, a spadl w tym roku wiemy kiedy, to cos tam poskacza. Zmiana trenera nic nei da, jesli nie będzie skoczni, nasniezanych, tych malych i srednich.

  • KamO doświadczony
    @skajler @Skajler

    Już pisałem o tym :D

  • troot65 początkujący
    Apollo iSpółka

    Boją się, że ten dwunasty mógłby obnażyć faktyczną kondycję naszego zaplecza? ;)))

  • Kocurello1 doświadczony

    Rozumiem, że Murańka jedzie tam tylko w roli maskotki drużyny .

  • dervish profesor

    To ilu naszych przebrnie kwalifikacje w dużej mierze zależeć będzie od długości listy startowej.
    Jeżeli będzie ona nieznacznie przekraczać 50 to możemy mieć statystyki jak za najlepszych lat. :)

  • pawel96 profesor
    @Ryszard_ @Ryszard_

    Maksymalna data końcowa urzędowania Tajnera to wiosna 2022, na więcej nie pozwala mu polskie prawo.

  • Nowyskoczek5 profesor
    @butczan1 @butczan1

    Niech wezmą chociaz Miętusa i Bieguna .

  • dervish profesor
    @MarcinBB @MarcinBB

    "Może to i niegłupia taktyka wobec skoczków. Pokazać im, że występy w pierwszej czy drugiej lidze to nie coś co się należy z automatu, tylko nagroda, zaszczyt."
    Nagroda i zaszczyt ? Za co? Za pokorę i trzymanie wagi czy za udział w kabarecie "ani mru mru"? ;)
    Żeby coś takiego działało motywująco to trzeba minimum konsekwencji.
    Ostatnio zbyt często okazywało się, że status kadrowicza jednym należy się z automatu a innym nie i
    że forma sportowa i wyniki nie są najważniejszym kryterium awansu w kadrach i do kadr.

  • butczan1 weteran

    No to już 10. Murańka chory i może nie wystąpić. Nawet za Małysza jak nie miał kto skakać to i tak limit był wykorzystany no bo gdzie jak nie u siebie?

  • Ryszard_ stały bywalec

    Tajner do dymisji?
    Raczycie żartować.. on do 100 lat chyba od stołka nie odejdzie. Doprowadzi do ruiny wszystkie zimowe dyscypliny, a i na skoki narciarskie też czas przyjdzie bo różówo nie jest. Skonczy się tak jak na biegach narciarskich. Dalej cała nadzieja w biegach w coraz słabszej Justynie, umierają biegi narciarskie.I podobnie będzie ze skokami. Za kilka dobrych lat. Jedyny co rokuje to Pilch a reszta tych "Ciamciałów" i reszty wynalazków to skonczą kariery do tego czasu.

  • skajler doświadczony

    widzieliście że już nawet naszego kochanego Krzyśka do TV biorą? ponoć dziś testował obiekt i stwierdził, że możliwe są skoki na odległość 150m, tylko patrzeć aż zajmie miejsce Papy Kota przy Kurzajewskim w studio :)

  • Nowyskoczek5 profesor
    Dobry skład

    Ale myślałem że Leja wystąpi w PŚ :((

  • marro profesor

    Mietusa mogliby przynajmniej na druzynowke dac skoro nie dali na indywidualny. Reprezentant kadry A jest niszczony i gnebiony oj chyba kolejny film na Youtube bedzie.

  • pawel96 profesor

    Świetna decyzja z wysłaniem Kantyki do Sapporo, w końcu ktoś pomyślał, brawo :) Muszę przyznać, że po cichu liczyłem na takie rozwiązanie. Leja do towarzystwa też ok, choć pewnie z każdym kolejnym konkursem będzie coraz słabszy. Szkoda, że nie dorzucono im Bieli czy jakiegoś juniora, chociaż po doświadczenie.

    Jeśli chodzi o krajówkę - zawsze, gdy zostaje wolne miejsce jest żal. Ale to dobitnie świadczy o jakości polskiego zaplecza, które jest dramatyczne. Mimo wszystko żałuję, że zostawiamy puste miejsce, zawsze lepiej dać kogoś, kto chociażby wystąpił w kwali.

  • Oreo profesor

    ale jak jest jedno wolne miejsce to któryś powinien wystąpić dla zasady, co to za jaja są...

  • eve744 weteran

    Murańka najprawdopodobniej nie wystąpi bo ma niemal 39 stopni gorączki dzisiaj. Dodał zdjęcie na Instagramie że niestety sobie musi PŚ w Zakopanem odpuścić więc jeszcze mniej zawodników wystartuje.

  • Oreo profesor

    A GDZIE PRZEPRASZAM KRZYSIU MIĘTUS!?!?!?

  • TomekNS stały bywalec
    Dymisja

    Niech ten skończony Tajner poda się do dymisji bo już najwyższy czas i tak nic nie robi dla sportów narciarskich tylko kasę bierze darmozjad

  • kkkk doświadczony
    @kkkk @bilskilk

    Wąsek i Czyż mają problemy z regularnym punktowaniem w PK, a Pilch skacze tam na TOP3. Więc Tomek powinien zapunktować

  • mateusz3951 weteran
    @mateusz3951 @skijumpingexpert

    Kruczka nie brałbym teraz pod uwagę, może za kilka lat. W grę wchodzi jeszcze przesunięcie Maciusiaka z juniorów do kadry B, ale wtedy będzie wakat na pozycji trenera juniorów.

  • kkkk doświadczony
    Składy Norwegii na kolejne zawody

    PŚ Kobiet w Ljubnie:
    *Maren Lundby
    *Silje Opseth
    *Anna Odine Str?m
    PŚ w Zakopcu:
    *Andreas Stjernen
    *Johann Forfang
    *Daniel Andre Tande
    *Anders Fannemel
    *Halvor Egner Granerud
    *Robert Johansson
    *Marius Lindvik
    PK w Sapporo:
    *Tom Hilde
    *Joachim Hauer
    *Sondre Ringden
    *Andreas Granerud Buskum
    *Robin Pedersen
    *Joacim ?degaard Bj?reng
    I jeszcze MŚJ:
    *Anna Odine Str?m
    *Silje Opseth
    *Ingebj?rg S. Br?ten
    *Eirin Kvandal
    *Thea Sofie Kleven
    *Marius Lindvik
    *Espen Jacobsen
    *Jesper ?degaard
    *Fredrik Eirins?nn Villumstad
    *Thomas Aasen Markeng

  • damrs22 stały bywalec

    Może jak do konkursu wejdzie tylko 6 z punktami PŚ, to w TVP ktoś w końcu odważy się poruszyć temat słabego zaplecza. Pewnie Kurzajewski i Tajner już mają ułożoną taką "rozmowę na wszelki wypadek"i usłyszymy coś w stylu: Rzeczywiście obserwujemy od pewnego czasu spadek formy skoczków z kadry B, ale już Adam Małysz został oddelegowany, żeby ten problem rozwiązać"

  • bilskilk początkujący
    @kkkk @kkkk

    Dlaczego Wąsek i Czyż mają zbierać tylko doświadczenie, a Pilch ma już być w TOP 30?

  • KamO doświadczony

    A nasz Krzysiu Miętus lansuje się w sporcie na TVP
    "sto pięćdziesiąt metrów jeszcze nie skoczylem" rozwaliło mnie to :D

  • skijumpingexpert profesor
    @Ryszard_ @dzika_swinia

    Akurat siatkówki to nie dam sobie obrażać my mamy w tym sporcie teraz przemianę pokoloniową a młode pokolenie jest kapitalne i będzie nam dawało dużo powodów do radości nie zapominaj że aktualnie w siatkówce jesteśmy mistrzami świata po tym turnieju który zresztą odbył się w Polsce nastąpią przemiana pokolenia niemal całkowitą a juniorzy a przyszłość ? Zdeklasowali rywali na Mistrzostwach świata juniorów. Nie przegrali żadnego meczu u w każdym dominowali . Co do koszykówki ona w Polsce nie jest asz tak popularna ale patrząc na liczebność to i tak faktycznie powinniśmy być od nich lepsi , w pozostałych sportach Słoweńcy sobie świetnie radzą jak na tak malutki kraj jakby u nas był taki wysoki poziom sportu i zaangażowanie to moglibyśmy być potęgą dosłownie we wszytkim .

  • MarcinBB redaktor
    Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle?

    Mamy absolutną gwiazdę światoweg formatu, najwybitniejszego skoczka ostatnich lat i drużynę, która niemal nie schodzi z podium w Pucharze Świata. W zeszłym sezonie wygrała ona Puchar Narodów, co impreza, to medal. Mamy 40-milionowy kraj, bardzo bogaty związek, którego stać na świetnego fachowca z zzagranicy i duży sztab szkoleniowy. Mamy trochę tych gór i trochę tych klubów, skoki są drugą najpopularniejszą medialnie dyscypliną. sukcesy powinny naganiać dzieci i młodzież do treneowania skoków, na skoczniach wciąż mamy pokolenie wychowane na Małyszomanii. Mamy trochę tych małych skoczni pobudowanych, mamy LOTOS Cup gdzie się szuka następców Mistrza.
    A jednak nie potrafimy wypełnić kwot startowych w Pucharze Świata i Pucharze Kontynentalnym.

    Może to i niegłupia taktyka wobec skoczków. Pokazać im, że występy w pierwszej czy drugiej lidze to nie coś co się należy z automatu, tylko nagroda, zaszczyt. Że musisz coś sobą reprezentować, by sobie na to zasłużyć. Że trzeba trzymać odpowiedni poziom.
    Tylko nie rozumiem jak do tego dochodzi, że nie ma skoczków, którzy by reprezentowali odpowiedni poziom. Bo z takimi warunkami konkurencja o występy w PŚ i PK powinna być zabójcza.

  • kkkk doświadczony
    Włosi podali skład na MŚJ

    Mężczyźni: Giovanni Bresadola, Francesco Cecon, Gabriele Zambelli, Mattia Galiani
    Kobiety: Lara Malsiner, Martina Ambrosi, Alice Puntel, Jessica Malsiner, Daniela Dejori

  • kamel85 bywalec

    Brawo Horngaher! Ewidentna sugestia.

  • kkkk doświadczony
    Cele składu i moje wymagania

    *Kamil Stoch - TOP5
    *Dawid Kubacki -TOP15
    *Piotr Żyła - TOP15
    *Stefan Hula - TOP15
    *Maciej Kot - TOP20
    *Jakub Wolny - TOP30
    *Bartosz Czyż - zbieranie doświadczenia
    *Klemens Murańka - TOP50
    *Tomasz Pilch - TOP30
    *Paweł Wąsek - zbieranie doświadczenia
    *Aleksander Zniszczoł - tutaj największy dylemat, chyba po prostu dobry skok

  • equest profesor
    @Ryszard_ @Mc15011

    Argumentując, dalej używasz nie najlepszych przykładów.
    Diethart wybacz ale to jest jeden zawodnik wśród tysięcy austriackich skoczków.

    Pamiętaj także iż to jest zawodnik z sukcesami w jednym sezonie.
    Już skończył karierę zawodniczą.

    Wybacz ale nie uważam za dobre rozwiązanie kształcenie zawodników na siłę.

  • skijumpingexpert profesor
    @mateusz3951 @mateusz3951

    Jak mi się wydaje już przed tym sezonem były zmiany które i tak nic nie przyniosły potrzeba nam albo Kruczka albo jakiegoś dobrego młodego trenera z Austrii

  • salto_de_esqui weteran
    @Ryszard_ @Mc15011

    Tak, burmistrz Karpacza namiętnie czyta tutaj twoje wpisy. Większość drukuje i oprawia w ramkę. Sporządził też listę ludzi, których wysłałeś na skijumping do prokuratury oraz tych, których pozamykałeś w więzieniach - tylko mu się sypnęła baza, bo liczba rekordów w arkuszu excela była zbyt duża. Namiętnie czytają też wpisy inni burmistrzowie polskich miast, a ponadto prezydent Duda, papież Franciszek oraz Obama z Putinem. Ci dwaj ostatni żyją w ciągłym strachu, bo cały czas podświadomie czują, że ich też prędzej czy później zamkniesz w pudle razem z całą mafią FIS i mafią Tajnera. Co więcej, nawet sekretarka i serwis sprzątający w PZN nie śpią spokojnie.

  • skijumpingexpert profesor

    W sumie to patrząc na zeszły pk a ten no to ostatnio jest lepiej nie jest źle na tym czele zaplecza przecież są tam Pilch - potrafiący wygrywać zawody , Zniszczoł i Kantyka - potrafiący skakać na poziomie top10 pk , Murańka - potrafiący solidnie punktować a przy lepszych próbach atakować top10 pk co oczywiście nie wykorzystuje jego potencjału , jest Leja który ostatnio wskoczył do top10 pk, Czyż który ostatnio wskoczył do top10 Fis Cup ( był 7 w Zakopanem) no i Wąsek który ostatnio punktował w pk ale ma obniżkę formy . Dopiero jak spojrzymy głębiej to nie ma nadzieji nie skacze już : Kastelik, Ziobro , Kłusek , całkowicie fatalnie się prezentują i zawodzą: Miętus , Biegun , Bukowski , Stękała no a juniorzy po za Pilchem, częściowo Wąskiem i Czyżem prezentują tragiczny poziom . Wiem że tacy skoczkowie jak Murańka , Zniszczoł i Wolny nie są najmłodsi ale zobaczymy gdzie będą za 2-3 lata wtedy możemy się załamywać .

  • mateusz3951 weteran

    Fakt, że nie potrafimy wypełnić pełnej przysługującej nam puli jako gospodarz zawodów, tylko potwierdza fatalną sytuację zaplecza naszej kadry A. Nie oszukujmy się jesteśmy kolosem na glinianych nogach. Po tym sezonie kadra B musi zostać zbudowana od nowa, potrzeba nowych ludzi, nowych impulsów. Nie jest też tajemnicą, że dla dalszego rozwoju polskich skoków, kluczowa jest modernizacja kompleksu Średniej Krokwi.

  • Bojkot1970 bywalec

    Jest jak jest. Powiedzmy ze wystartuje Ok 70 zawodników. Czyli minimum 15 musi odpaść. Nasi bedą w kwalifikacjach skakać na początku , belka będzie wyższa. Mam nadzieje ze 8 wejdzie do 50. Gorzej już z 30tka.moze się okazać ze awansuje tylko 6. Obym się mylił. Nawet Pilch może sobie nie poradzić, może Zniszczol . Nie oszukujmy się - zaplecze mamy marne.

  • mariafuria początkujący
    Liczyłem, że zobaczę Kantykę.

    Leje teżbym dał zamiast, któregoś młodzieżowca.

  • kkkk doświadczony

    Mimo wszystko moim zdaniem w PŚ powinno się wykorzystać każdy limit. Mogli dać Bielę, albo Stękałę. Krzysiek Leja też nie powinien jechać na PK, no chyba, że to jego decyzja.

  • Xander1 profesor

    Te powołania tylko pokazują jakie jest bagno na zapleczu. Kto by pomyślał że doczekamy już teraz czasów że nie będzie kim obsadzić krajówki w Zakopane. Jest gorzej niż źle a jak pomyślimy że za kilka lat karierę pokończą najlepsi Polacy, to chyba w ogóle nie damy rady wystawić krajówki.

    Niech Tajner, Małysz, Kurzajewski przestaną mówić o tym jaką jesteśmy potęgą, bo prawda jest zupełnie inna.
    Że nie mamy dostatecznie tylu skoczków żeby wykorzystać limit w Zakopane to już kompromitacja.
    Na PK też wysyłamy tylko dwóch skoczków. To jest dramat, a bedzie jeszcze gorzej.

    W Zakopane kwalifikacje powinna przejść szóstka z kadra A + Pilch i Zniszczoł. Może Czyż lub Wąsek czymś zaskoczą, ale raczej mało prawdopodobne. Murańka to pewny kandydat do odpadnięcia w Q.
    W Wiśle Q przeszło 7 z 12 Polaków i tak odtrąbiono sukces. Kurzajewski to aż sie podniecił z zachwytu że wystartuje aż siedmiu Polaków w głównym konkursie.

    Szkoda że Kantyka nie wystąpi w krajówce, bo zasłużył sobie ostatnimi startami. No ale jak widać trenerzy dali mu za cel powiększenie kwoty na PK. Leja według mnie dobrze że poleci do Japonii. W PŚ miałby problem z kwalifikacją a więc ten start nic by mu nie dał. A tak pojedzie sobie na PK i może zdobyć cenne punkty. Liczę że wykorzysta swoją szanse.
    Jak już wysyłamy kogoś do Japonii to mogli dorzucić Bielę. Tak wiem że jest w słabej formie, ale mógł jechac a nie siedzieć w domu.

  • winner24 początkujący
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Wisła to już historia. To było co innego , np. Pilch nie był wystawiony

  • Toyminator profesor
    -

    Zupełnie niezrozumiała decyzja. Czemu skaczą Czyż i Wąsek, którzy prawdopodobnie są w takiej samej formie jak byli, czyli słabiutkiej,Kantyka i Leja powinni skakać za nich, ewentualnie jako 12 Czyż lub Wąsek, chociaż to itak byłoby bez znaczenia...a do Japonii wysłać Bieguna i Stękałę. Przy takiej parodii , to za 4 lata będziemy mieć 6-7 skoczków na poziomie kadry A, za kolejne 4 lata już tylko 4 i jednego na zapleczu, a potem to już będzie ciężko żeby było 4 na poziomie, bo tych dwóch to powinno być zawsze... Ziobro może i ma coś nie tak, ale coś w tym co mówił musi być.Bo to troszkę chore jest. Czyż i Wąsek nawet kwali nie przejdą . 9 to pewnie tak, chociaż Murańka może też odpaść.

  • jmc stały bywalec

    Bardzo dobra decyzja. Lepiej wystawić mniej skoczków z szansą awansu do drugiej serii niż kogoś, kto mógłby nawet nie przebrnąć przez kwalifikacje. Poza tym dla tamtych chłopaków to nie byłaby żadna frajda odpaść w kwalifikacjach i mają też wyraźną informację zwrotną, że ich forma jeszcze nie jest na tyle wysoka, żeby ich powołać na PŚ mimo wolnych miejsc.
    Z innej beczki jest nadzieja, że Aleksander Zniszczoł dobrze wypadnie ponieważ w ostatnich zawodach CoC szło mu lepiej . U Klemensa Murańki też widać delikatny wzrost formy. No i może Tomasz Pilch , Paweł Wąsek i Bartosz Czyż zdobędą swoje pierwsze punkty w PŚ. Zapowiada się bardzo ciekawie.

  • Mc15011 doświadczony
    @Ryszard_ @Tim

    Tak absolutnie się z tym zgadzam. Mam nadzieję, że nasze posty czyta burmistrz Karpacza, bo to do niego te słowa powinny być kierowane. Ale zresztą nie tylko do niego ale i też to tych burmistrzów gdzie istnieją skocznie narciarskie.

  • Mc15011 doświadczony
    @Ryszard_ @equest

    Słucham? Nie najlepszym pomysłem jest to, co zrobiono z kompleskem skoczni w Karpaczu i za to burmistrz tego miasta powinien natychmiast polecieć ze stanowiska!!! A dlaczego my nie możemy wychować u siebie takiego Thomasa Dietharta? Austria mogła? Pewnie że tak. Większość austriackich skoczków pochodzi z Karyntii, Styrii, Tyrolu czy z Salzburga - a to są niskie i wysokie góry (Alpy). A Diethart jest tzw. "Niederoestereicher" bo pochodzi spod samej stolicy!!! A to jest teren nizinny. A Lichtenstein? Jest krajem ze zobczem wysokich alpejskich gór i tam po za narciarstwem alpejskim nic nie ma co i tak jest zrozumiałe bo to jest bardzo maleńki kraj. Natomiast Polska niestety ale nawet jak od 40 milionów odjąć ponad 2/3 populacji - tak jak w przypadku Niemców - to wychodzi na to, że Polska mogłaby wyprodukować więcej skoczków narciarskich niż Słowenia - taka prawda. No ale niestety jest taka a nie inna mentalność która jest zalana murbetonem. Do tego brak ważnego rejonu skokowego jakim jest Dolny Śląsk odbija się mocno czkawką. Serdecznie gratuluję panie Jęcek. Takiego blamażu jaki ten Pan wykonał nikt jeszcze nie przebił.

  • Regulator1 stały bywalec
    @Regulator1 @Mc15011

    Całkowita zgoda jeśli chodzi o oglądalność to jesteśmy potęgą. Dlatego trzeba wykorzystać czas Stochomani i inwestować w juniorów a bardziej dzieci, aby za 10 czy 15 lat nie było, że żaden z naszych nie wchodzi do 30.

  • wikidajlo doświadczony
    @wikidajlo @pawelf1

    a wiesz, moze masz racje... tak nie pomyslalem. Ale zatem Klimkowi tez by sie te skoki przydaly, nieprawdaz?

  • Tim doświadczony
    @Ryszard_ @dzika_swinia

    Mimo wszystko Słoweńcy mają gorszy system szkolenia w siatkówce. Polska wśród juniorów i kadetów ma cały czas jakieś sukcesy. Dodatkowo dopływ świeżej krwi do dorosłej reprezentacji odbywa się na bieżąco, płynnie. Gorzej ze szkoleniem jest z dziewczynami w Polsce. Ale jeszcze gorzej jest w Słowenii. Siatkarki ze Słowenii w Europie to trzecia liga.

    Co do koszykówki masz racje...Powinniśmy brać z nich przykład. Dodałbym jeszcze piłkę ręczną i hokej.

    Mc15011

    Podstawowy problem z polskimi skokami, to nie Pan dyrektor, tylko brak odpowiedniego finansowania klubów narciarskich ze strony samorządów. Taki Biegun, Stękała po wyleceniu z kadry B są zmuszeni de facto kończyć kariery...Można się zastanowić nad trzecią kadrą seniorską...

  • Sigur17 doświadczony

    A ja stawiam, a Klimek okaże się najgorszy z Polaków w piątek

  • equest profesor
    @Ryszard_ @Mc15011

    Porównywanie Słowenii do wielkości naszego kraju to nie jest najlepszy pomysł.
    Słowenia to w przeważającej większości kraj górski a nawet częściowo alpejski.
    Polska to kraj nizinny.

  • dzika_swinia weteran
    @Ryszard_ @Mc15011

    Słoweńcy ogólnie powinni być dla nas wzorem szkolenia jeśli chodzi o sport np. koszykówka czy siatkówka

  • SebaSzczesny profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Ostatni dzwonek dla Kota jeśli w Zakopanem nie będzie widać żeby forma szła do góry to o igrzyskach a w zasadzie o medalu może zapomnieć. W drużynie pewnie i tak będzie ale on na indywidualnym się skupia.
    O jest solidny ale chyba brakuje mu odrobiny boskiego talentu. Jest jak Żyła czy Kubacki

  • Quantorema bywalec
    @Quantorema @deo

    No zmartwić to się nie zmartwią ale wolałbym Kantykę czy na przykład Murańkę który mnie rozczarował
    strasznie w tym sezonie Kantyka mniej razy skakał w PK i ma więcej punktów więc myślę,że
    w obecnej formię Kantyka mógłby pojechać ponieważ według mnie ma większe szansę na punkty

  • W_S profesor

    Do 50 z Polaków wejdzie: kadra A + Olek,Tomek,Klimek i przy super wiatrach któryś z duetu Wąsek-Czyż.
    Do 30 wg mnie wejdzie 8 zawodników(kadra A i Olek i Tomek). Optymistycznie, ale realnie.

  • skijumpingexpert profesor
    Maciej Kot

    Mam przeczucie , że przełamanie u niego jest tuż przed nim

  • skijumpingexpert profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Jak ładnie zauważyłeś tylko w Oberstdorfie nie wszedł do konkursu. :D Dlatego to typujesz na brak awansu ?

  • Mc15011 doświadczony
    @Ryszard_ @Wiatrhula111

    Miszczu światła - Słoweńcy są fenomenem ostatnich lat jeśli chodzi o proporcję skoczków narciarskich do liczby mieszkańców. W każdej małej miejscowości jest jakaś maleńka skocznia - nie jest to żadna prowizorka. Potem takie dzieciaki szturmem idą do sekcji skokowej Triglav Kranj lub innego słoweńskiego klubu i tam potem te dzieciaki ćwiczą. Zarówno chłopcy jak i dziewczęta. Co do chłopców to jest jeszcze kombinacja norweska ale oni wolą skakać niż biegać - pomimo tego, że głównym sponsorem SZN jest fima Gorenje. Co do limitów to oni nigdy nie mają problemów z wypełnieniem. Mają inny problem - jest on taki jaki my mieliśmy w latach 2006-2013 o ile się nie mylę. Bo trzeba przeprowadzać quale na mistrzostwach kraju - teraz niestety widzimy co się dzieje w Polsce. Aż strach na to patrzeć - my jako 40 milionowy naród mamy problem z wypełnieniem limitu na PŚ w Zakopcu. I jeżeli to się nie poprawi, będzie co raz gorzej.

  • Major_Kuprich profesor
    @Major_Kuprich @Gunner321

    W Oberstdorfie nie wszedł do konkursu.
    W Ga Pa nie zdobył punktów.
    W Bischofshofen zajął ostatnie miejsce w zawodach.
    W Bad Mittendorf nie zdobył punktów.

    Jedynie w Innsbrucku miał przebłysk, chociaż sam stwierdził że to głównie zasługa skoczni.

  • skijumpingexpert profesor
    Moje typy na kwalifikacje:

    Awans 9 Polaków do konkursu wśród nich:
    - Kamil Stoch
    - Dawid Kubacki
    - Piotr Żyła
    - Stefan Hula
    - Maciej Kot
    - Jakub Wolny
    - Tomasz Pilch
    - Aleksander Zniszczoł
    - Klemens Murańka
    O awansie ostatniego z Polaków w kwalifikacjach będzie decydował brak Jerneja Damjana i Tilena Bartola. Ciężko typować pozycje w kwalifikacjach najłatwiej powiedzieć że Kamil Stoch będzie w top3 , Dawid Kubacki w top10 a Stefan Hula , Piotr Żyła i Maciej Kot w top15 . Wolny w top35 a Pilch w top40 .Oczekiwania na pewno bardzo realne z niewielką nutką optymizmu. :)

  • Ad1K weteran

    Lepiej nie wykorzystywać kwoty, niż wystawiać zawodników, którzy są w "życiowej" formie jak Miętus czy Stękała. Do zawodów powinno dostać się 8 zawodników, wynik mniejszy będzie na minus a wyższy na plus. W II serii 7zawodników będzie niewiarygodnym sukcesem.

  • Janosik_13 początkujący
    Składy na PŚ i PK

    Było to do przewidzenia.......wystawiamy 6 z PŚ, Zniszczoła i Murańkę z Kadry B oraz 3 juniorów. Nie ma co się żalić, że marnujemy limit, że można było jednego dopisać. No bo tak naprawdę kogo: Miętusa? Bielę? Stękałę? Wybaczcie, ale żal byłby mi patrzeć, jak po raz kolejny 70% komentarzy to hejt na Małego Krzysia. Przynajmniej nam i jemu oszczędzimy ciekawych komentarzy. Tak naprawdę żaden z tej trójki nie zbliżyłby się do 50. kwalifikacji, żaden dotychczasowy konkurs tego nie potwierdza. Dla nich lepiej, że nie muszą kompromitować się przed ogromną polską publicznością.
    Co do składu na PK to wybór jak najbardziej słuszny. Kantyka lepiej niech walczy o 50 CRL, niż o 50. do I serii w Zakopanem. Dla Lei to również wyróżnienie, gdyż ostatnimi czasy pokazuje, że jego forma rośnie, a to że brakowało mu sił (jak ktoś to poniżej wspomniał) to efekt dwóch konkursów pod rząd w ten sam dzień. W Japonii też będzie maraton, bo 3 dni konkursów, ale mam nadzieję, że chłopaki przed każdym z nich się zregenerują i powalczą o konkretne punkty, czemu gorąco kibicuję.
    Chciałbym tylko usłyszeć na wizji, jak któryś z dziennikarzy zapyta Pana Apollo albo Małysza o nasze zaplecze, które wygląda fatalnie. Takie zaskakujące pytanie wymaga szybkiej i konkretnej odpowiedzi, a każde zaplątanie się, długie yyyyyyyyy i eeeeeeee oznacza, że rozmówca nie może znaleźć konkretnego wyjścia z jakże niezręcznej sytuacji.
    Akcja Janka Ziobro przyniosła efekt. Nie tylko skijumping.pl, ale również wiele portali internetowych (sportowych) zaczęło baczniej przyglądać się naszemu zapleczu, a nie "lukrowanej" przez PZsN kadrze A. Również niektóre osoby z kręgu skoków zaczynają delikatnie odnosić się do zaistniałej sytuacji.

    HEJ!!!

  • Mc15011 doświadczony
    @Jannush @equest

    Szwajcarzy też nie wykorzystali limitu przysługującego gospodarzowi. Co do nas - wiele razy o tym mówiłem w czym tkwi problem. Nie chcę tego po raz kolejny powtarzać, bo to do nich i tak nie dotrze :(

  • wiatrhula111 weteran
    @Ryszard_ @Ryszard_

    A nie jesteśmy?
    Czyli potęgą są Słoweńcy bo mają kim dopełnić limit?

  • Mc15011 doświadczony
    @Regulator1 @Regulator1

    Jeśli chodzi o uprawianie tej dyscypliny - tak to jest prawda. Jeśli chodzi o oglądalność - absolutnie nie. My wraz z Niemcami napędzamy tą dyscyplinę pod względem marketingowym. Oglądalność jest na niesamowitym poziomie a w 2002 roku na filmiku było pokazane, że w szczytowym momencie konkurs olimpijski na dużej skoczni w Park City oglądała w Polsce ponad połowa populacji bo 20 milionów osób!!! Ostatecznie ten konkurs obejrzało przed TV prawie 14 milionów widzów (i ja też to oglądałem - pamiętam to do dziś).

    Co do składu... no cóż. Taki mamy klimat i z tym nie da się nic zrobić. Bo Ziobro zawiesił karierę, Kłusek ją zakończył, Kastelik też dał sobie spokój. I zobaczycie - będzie coraz to gorzej.

  • deo stały bywalec
    @Quantorema @Quantorema

    Powiem tak mając minimalne szanse na punkty w PŚ to na miejscu zawodnika który nie jeździł po świecie wolałbym jechać do Japonii na PK niż do Zakopanego na PŚ. Tak więc nie zdziwiłbym się jak by ci 2 co jadą do Japoni wcale by się tym faktem nie zmartwili.

  • skijumpingexpert profesor

    Szkoda , że Kantyka nie dostał szansy na pewno na to ostatnio zasłużył by uzupełnić kadrę narodową na Zakopane ..

  • equest profesor
    @Jannush @Jannush

    Dlaczego od razu kompromitacja?
    PK jest w Sapporo, to są niemałe koszty i pewnie uznano iż szkoda środków na wycieczkę.
    Przemek wiadomo, walczy o limit. Krzysiek ostatnimi czasy zwraca na siebie uwagę.

    Jedynie kłopot z obstawieniem tego jednego miejsca w PŚ "u siebie" budzi niepokój.

  • Gunner321 doświadczony
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Przeciez w Innsburcku mial najwysze miejsce w karierze
    Tylko Bischofshofen mu nie wyszlo

  • Major_Kuprich profesor
    @Major_Kuprich @dzika_swinia

    Nie napisałem, że Pilch będzie miał problemy z przebrnięciem do zawodów.
    Kłopot z awansem może mieć np. Kuba Wolny, który od TCS raczej nie rokuje na dobre skakanie.

  • konrad95 doświadczony

    Takiego składu wszyscy się spodziewali. Fajnie, że juniorzy dostają szansę. Bardzo dobrze, że Kantyka został wysłany do Japonii na PK, bo pewnie podwyższy nam limit a przecież Wolny musi w czasie przerwy gdzieś skakać i zostały by tylko 3 miejsca reszcie.
    Jeżeli Przemek nie ma pretensji o to, że nie dostanie szansy w PŚ, chociaż się to miejsce mu należało to kibice nie mają prawa narzekać. Szkoda, że nie wypełniamy limitu. Mogli dać nawet Miętusa, żeby sobie oddał te 3 skoki. A Ziobro jakby nie zawiesił kariery to by się doczekał w końcu nie tylko na start w PK, ale i w PŚ.

  • Iceman0787 początkujący
    PZN

    Dość Apoloniusza Tajnera w polskich skokach... Facet wybił się na popularności Małysza i jedzie na niej do dzisiaj... Nie jeden powie, ze był świetnym trenerem, co jest bzdurą kompletną... Nie sztuka jest mieć jednego wybitnego zawodnika. który dzięki swojemu talentowi i pracy osiąga sukcesy, a trener powie, że to jego zasługa... Dlatego Stefan Horngacher jest świetnym trenerem, bo potrafił stworzyć team, który jest w stanie walczyć o najwyższe trofea. Ma jednego wybitnego Stocha to prawda. Ale pozostali Kubacki, Żyła, Kot (mimo obecnej obniżki formy), Hula przy Horngacherze poszli jeden albo i dwa poziomy wyżej. Owszem mamy ewidentny problem z kadrą B, bo następców Stocha, Kubackiego, Żyły itd nie widać. Być może jest to problem całego systemu szkolenia, być może nasi młodzi skoczkowie są zbyt słabi mentalnie, a być może w polskich skokach mamy do czynienia z sytuacją podobną do męskiej reprezentacji piłki ręcznej. Mieliśmy wspaniałe pokolenie Tkaczyka, Jurasika, Szmala, Bieleckiego, braci Jureckich czy braci Lijewskich, a teraz gdy wspomniani zawodnicy zakończyli kariery reprezentacyjne poziom naszej kadry poszedł drastycznie w dół... I być może tak samo w polskich skokach po latach sukcesów Małysza, Stocha czy też naszej drużyny przyjdą lata chudsze i przyjdzie nam troszeczkę poczekać na ich następców... Myślę, że w każdej dyscyplinie sportu, niezależnie od kraju jest tak, że są lata sukcesów, ale i są lata posuchy...Nam jako kibicom nie pozostaje nic tylko czekać i wierzyć w dalsze sukcesy polskich skoczków

  • Regulator1 stały bywalec
    @wikidajlo @wikidajlo

    Leja walczy o kadrę na następny sezon. Dla niego mogą być ważniejsze punkty w PK niż nawet awans do 50 w PŚ.

  • pawelf1 profesor
    @wikidajlo @wikidajlo

    A co myślisz ,że Leja skakał by w konkursie?:) Zejdź na ziemię :) Od dwóch skoków w treningu i jednego w kwalifikacjach na pewno lepsze są trzy starty w PK , okraszone pewnie przyzwoitymi punktami.

  • Regulator1 stały bywalec
    Sport niszowy

    Brak wystawienia 12 skoczków wskazuje jaką naprawdę jesteśmy potęgą. Decyzja może i słuszna.

  • Daro33 początkujący
    @Domin10 @domin10

    Kantyka w Japonii walczy o Top 50 Crl.... i oby mu się udało brakuje mu 1 pkt.....

  • pawelf1 profesor
    Nie rozumie tego płaczu z powodu braku 12....

    Tak czy siak dla tego 12-tego jak i pewnie kilku innych zawodników start się skończy już w piątek po kwalifikacjach:)
    Tak jak pisałem wolę tak postawioną sprawę niż udawanie ,że nic się nie dzieje .

  • wikidajlo doświadczony
    idiotyzm

    Znow Leja pokrzywdzony, nie walczy przeciez w PK o nic. Wyslali go do Japonii, zeby schudl na sushi. Jak Kantyki nie mozna bez towarzystwa to Muranka powinien leciec do Japonii za kare za tegoroczne rozczarowania.

  • Daro33 początkujący
    @butczan1 @Ravv

    Dużo powinien zyskać wynik około 140 punktów to powninien być Leja w Top 60 w kolejnym periodzie Crl....z moich obserwacji tak wynika...

  • kibicsportu profesor
    @Ville @Ville

    Bo juniorzy przecież lecą na MŚJ w poniedziałek.

  • dzika_swinia weteran
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    A dlaczego uważasz, że Pilch nie przebrnie nawet kwalifikacji? Wiem, że trollujesz, ale chętnie przeczytam, co teraz wymyślisz :)

  • dzika_swinia weteran
    @Domin10 @domin10

    Jest tylko jeden konkurs indywidualny, a w PK będą aż 3, ja bym zdecydowanie wybierał PK. Taki Kantyka pewnie oddałby w trakcie weekendu 3-4 skoki, w Sapporo ponad 2 razy więcej. A poza tym trzeba w PK bronić o wiele ważniejszego na tę chwilę limitu.

  • salto_de_esqui weteran
    @butczan1 @Ravv

    Leja w Japonii jest bez szans, on nie ma sił na drugi konkurs, a co dopiero na trzeci. Sam zresztą mówił o swoim braku przygotowania fizycznego, jak "trenował" poza kadrami. Jeśli jeszcze do tego dodać podróż do Japonii, to czarno to widzę.

  • Ville bywalec
    Hmm

    Dlaczego do Sapporo nie został odesłany np Wąsek?

  • Ville bywalec
    @pawelf1 @pawelf1

    No przecież taki Kantyka jest lepszy choćby niż Murańka... powinien startować tu, a nie w PK

  • Ryszard_ stały bywalec

    I jeszcze do tego Kurzajewski jak ponownie wspomni że jesteśmy potęgą skoków narciarskich to się dosłownie śmiać zacznę

  • Major_Kuprich profesor
    Oby się udało

    Wprowadzić 6 do konkursu.
    Wszystko powyżej będzie sukcesem.
    W Wiśle wystawiliśmy 12 zawodników - kwalifikacje przebrnęła 7.

  • Daro33 początkujący
    Pzn...

    No to za rok lub dwa bedzie....przy tej polityce pzn gdzie w 38 milionowym kraju o takiej popularności skoków barciarskich nie mamy 12 na nasze Zakopane.... i tylko 2 na kontynentalny...kompromitacja.... a my kibice oczekujemy .... na kazde zawody

  • Ravv doświadczony
    @butczan1 @butczan1

    Leja ma duża stratę (konkretnie 140 punktów), ale wszystko wskazuje na to, że obsada będzie dość słaba. Także jest w stanie solidnie podskoczyć.

    Sądzę, że we wszystkich trzech konkursach może zameldować się w dziesiątce, co zmniejszy stratę do około 40 punktów. A jeszcze przecież innym odpadną punkty (chociaż szczerze nie wiem, komu ile, bo zupełnie się w tym nie orientuję), więc może być jeszcze mniej. A takie 40 punktów jest już do odrobienia w tych pięciu weekendach następnego periodu.

  • Ryszard_ stały bywalec

    Przecież widzą wszyscy że jest marne zaplecze. Nie widzi tego tylko TVP które znów będzie głaskać i lukrować Pana Dyrektora zamiast coś pogadać o zapleczu. Za to znów będziemy widzieć jakże odkrywcze opinie Pana Dyrektora i spuszczanie się przy nich Kurzajewskiego.

    A tak byłby Kastelik, byłby Ziobro. Róbcie tak dalej. Bez kadry a to jest dno jak w każdej dyscyplinie zimowej która podchodzi pod PZN. I przez to nie mogę już słuchać tych vipowskich mądrali z Tajnerem na czele. Na Eurosporcie mam nadzieję że będzie studio i przynajmniej Kota się posłucha.Tam to nie proszę do studia wielkich mistrzów którzy nie sprawdzają się na nowych stanowiskach.

  • pawelf1 profesor
    Trochę wstyd ....

    .. z drugiej strony wystawienie kogoś kto kompletnie się nie nadaje było by udawaniem ,że problemu nie ma. A tak sprawa jest postawiona jasno i dobrze bo to zmusi PZN do podjęcia odpowiednich działań .

  • Domin10 weteran

    Serio??
    Znowu nie wykorzystujemy limitu? Naprawde denerwuje mnie taka postawa PZN. Jeszcze na TCS jakoś jeszcze można było się tłumaczyć. Ale na zawody w kraju??? Jak dla mnie jako 12 powinien wystąpić Kantyka. Oraz móglby skakać Leja zamiast Czyża według mnie skakał naprawde nieźle w pierwszym konkursie w Erzurum i pokazał że zasługuje na PŚ. Ale już wolałbym żeby Miętus skakał jako 12 niż żeby to miejsce było nieobsadzone. Zaś co do PK w Sapporo to powinni odpuścić. Nie ma sensu wydawanie pieniędzy na podróż dwóch przeciętniaków do Japonii. Lepiej żeby 12 wystąpiło w PŚ a ci co się nie mieszczą powinni być wysłani do Sapporo

  • Jannush profesor

    Marność czy nie marność, nie należy się do niej przyznawać.
    W Zakopcu jako dwunasty powinien startować Biela który był najlepszy (mimo wszystko) na FIS Cupie, a skład na PK powinni uzupełnić Miętowy i Stękała.

  • Quantorema bywalec
    Skład

    Domyślałem się tej 11-tki,która pojedzie szkoda,że nie wykorzystamy limitu ale faktycznie skoki naszych w Fis Cupie pozostawiały wiele do życzenia.
    Ale myślałem że Kantyka czy Leja jednak któryś z nich się pojawi ale jednak nie

  • Jannush profesor

    Kompromitacja PZNu i zaplecza.
    Żeby nie mieć zawodników mogących dopełnić limit?
    Powinno być 12 na Zakopane i 4 na PK.
    No ale w kraju w którym skoki są najpopularniejsze na świecie nie mamy 16 zawodników na znośnym poziomie.
    Szkoda strzępić ryja...

  • butczan1 weteran

    Nie rozumiem czemu Leja odesłany na PK. Zasłużył sobie występami w Erzurum na PŚ. Nie walczy przecież w przeciwieństwie do Kantyki o 50 CRL. Ma za dużą stratę.

  • Luk profesor

    Mam nadzieję, że ktoś z tej krajówki zapunktuje. Największe szanse mają na to Pilch oraz Zniszczoł.

  • salto_de_esqui weteran

    Ze strony PZN: "W kwalifikacjach Pucharu Świata w Zakopanem Polska mogła wystawić 12 reprezentantów, jednak decyzją sztabów szkoleniowych w piątek na Wielkiej Krokwi powalczy 11 polskich skoczków. Dwóch naszych reprezentantów w najbliższy weekend wystartuje w zawodach Pucharu Kontynentalnego w Sapporo. Do Japonii polecą Przemysław Kantyka oraz Krzysztof Leja. Natomiast w ostatnich konkursach FIS Cup w Planicy pozostali polscy skoczkowie spisali się poniżej oczekiwań, a ich obecna dyspozycja nie gwarantuje osiągnięcia dobrych wyników podczas Pucharu Świata w Zakopanem".

    W konkursach FIS Cup w Planicy nasi skoczkowie słabo się spisali? Przecież Mały Krzyś jest w życiowej formie, zdobył 6 pkt w 3. lidze. Jest w takim gazie, że spokojnie mógłby w Zakopanem powalczyć o przedostatnie miejsce w Q.

  • dzika_swinia weteran

    Siódemka to obowiązek. Więcej będzie sukcesem.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl