Kadra Polski na Mistrzostwa Świata Juniorów 2021

  • 2021-01-28 18:24

Polski Związek Narciarski zatwierdził w czwartek skład reprezentacji Polski na Mistrzostwa Świata Juniorów w narciarstwie klasycznym, które w lutym 2021 roku odbędą się w Lahti oraz Vuokatti. Nominację na zawody otrzymało 10 przedstawicieli skoków narciarskich.

Podczas tegorocznych MŚJ skoczkowie będą rywalizowali na normalnej skoczni Salpausselka (HS100) w Lahti. W polskiej kadrze na zawody mężczyzn znaleźli się Mateusz Gruszka, Jan Habdas, Arkadiusz Jojko, Kacper Juroszek oraz Adam Niżnik.

Wraz z zawodnikami na mistrzostwa pojadą trener Zbigniew Klimowski, asystenci trenera - Krzysztof Biegun i Grzegorz Miętus, fizjoterapeutka Magdalena Wójcik oraz trener techniczny Krzysztof Miętus.

W Finlandii zaprezentuje się również polska kadra kobiet. Do Lahti udadzą się Kamila Karpiel, Nicole Konderla, Wiktoria Przybyła, Natalia Słowik oraz Anna Twardosz.

Zawodniczkom towarzyszyć będą trener Łukasz Kruczek, asystent trenera Marcin Bachleda oraz fizjoterapeutka Paulina Węgrzyn-Gebuś.

W ubiegłym tygodniu Międzynarodowa Federacja Narciarska (FIS) potwierdziła organizację tegorocznych MŚJ w Lahti oraz Vuokatti. Rywalizacja skoczków narciarskich podczas czempionatu potrwa cztery dni. We wtorek (9 lutego) przeprowadzone zostaną treningi. W środę i czwartek (10-11 lutego) rozegrane zostaną kolejno konkursy indywidualne kobiet i mężczyzn. Zmagania na Salpausselce (HS100) zakończą zawody drużynowe pań i panów, które wyznaczono na piątek (12 lutego).

Kadra Polski na MŚJ Lahti 2021:

- Kamila Karpiel (KS AZS AWF Katowice);

- Nicole Konderla (KS AZS AWF Katowice);

- Wiktoria Przybyła (SSR LZS Sokół Szczyrk);

- Anna Twardosz (KS AZS AWF Katowice);

- Natalia Słowik (AZS Zakopane) - zawodniczka rezerwowa;

- Mateusz Gruszka (AZS Zakopane);

- Jan Habdas (LKS Klimczok Bystra);

- Arkadiusz Jojko (Wiślańskie Stowarzyszenie Sportowe);

- Kacper Juroszek (Wiślańskie Stowarzyszenie Sportowe);

- Adam Niżnik (TS Wisła Zakopane).

PROGRAM ZAWODÓW:

Wtorek, 09.02.2021
12:30 - Odprawa techniczna
14:00 - Oficjalny trening kobiet i mężczyzn

Środa, 10.02.2021
16:00 - Seria próbna kobiet
17:00 - Konkurs indywidualny kobiet

Czwartek, 11.02.2021
16:00 - Seria próbna mężczyzn
17:00 - Konkurs indywidualny mężczyzn

Piątek, 12.02.2021
16:00 - Seria próbna kobiet i mężczyzn
17:00 - Konkurs drużynowy kobiet i mężczyzn


Adam Bucholz, źródło: PZN
oglądalność: (14139) komentarze: (82)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • higashi bywalec
    @dejw

    Myślałem, że Szwajcarzy wystartują jednak w czwórkę (tylu widnieje na ostatecznej liście zgłoszeń na stronie FIS). Przy czym rzeczywiście ich występ w drużynie to już w ogóle mija się z celem, bo to by była rywalizacja o miejsce 12. z Amerykanami.
    Kudo w konkursach krajowych skakał mniej więcej na zeszłorocznym poziomie sprzed YOG. Typowanie miejsc 6-9 to oczywiście w dużym stopniu loteria, ale w obliczu braku liderów w ekipach POL i GER, Japonia wydaje mi się najpewniejsza.

  • dejw profesor
    @higashi

    No właściwie faktycznie ;) Ale to i tak mowa o ich najlepszej trójce, a potrzeba jeszcze 4tego. Ja się nawet przez moment zastanawiałem czy oni w ogóle będą chcieli wystawić swoją drużynę, zapomniałem o Valto. Mimo wszystko stawiam, że wyżej niż na 10 miejscu nie skończą.
    A co do Szwajcarów jeszcze, to oni w drużynie liczyć się nie będą na pewno, bo startują tylko we dwójkę ;)

    Japończycy jak to zwykle mają w zwyczaju, osłabili się już przed startem. Ciekawe czy Tatsusano faktycznie po raz trzeci będzie plasował się na MŚJ wyżej niż w zawodach krajowych ;) Ich pozycja będzie uzależniona od Nikaido - stawiamy go jako jednego z szerokich kandydatów do medalu, ale to jeszcze może się zmienić po dzisiejszych zawodach. Nie mamy też wielkiej wiary w Kudo, ale pamiętam że podobnie było przed zeszłorocznym YOGiem, na co zwróciłeś uwagę - i on wtedy skakał na poziomie medalowym, tylko zebrał dyskwę w I serii.

  • rybołów bywalec
    @higashi

    Moje typy na drużynę 1. AUT 2. NOR 3-4 SLO/RUS 5. FRA 6. ITA 7. JPN 8. POL 9-10. GER/FIN 11. SUI 12. KAZ 13.USA 14. ROU 15. CZE

  • higashi bywalec
    @dejw

    Ale patrząc na ostatnie starty Alamommo i Kavilo w obsadzie międzynarodowej (Ruka, COC) i porównując ich z juniorami, którzy się tam zaprezentowali to poziom Valto i Ahonena nie powinien być jakoś szczególnie tragiczny. Z kolei nawet zawodzący Pohjola nadal w bezpośrednim, mniej odległym czasowo porównaniu (Engelberg, Innsbruck) nie ustępuje np. A.Jojko i Niżnikowi. Nie twierdzę, że Finowie w ósemce się znajdą, ale nie pozbawiałbym ich całkowicie szans.
    Co do Japonii to jest to trochę wróżenie z fusów - przyjąłem, że Nikaido przyjeżdża z formą na top 10 indywidualnie, Takehana na top 20, Kudo na przełom trzeciej i czwartej dziesiątki, a Tatsunao po raz kolejny na MŚ oddaje swoje skoki sezonu. ;) Taki układ sił w zupełności do szóstego miejsca wystarczy. Oi w ogóle nie biorę pod uwagę, bo to na ten moment zawodnik mniej więcej nr 60-70 w kraju. Gdyby nominowali Sakano to miejsce w szóstce mieliby moim zdaniem praktycznie zapewnione.
    Jeśli chodzi o pojedynek NOR-SLO to, tak jak piszesz, na pierwszy rzut oka typowanie Norwegii wydaje się ryzykowne, ale jak już rozbije się to na pary i dokona symulacji aktualnej formy w oparciu o rezultaty COC i ostatnich mistrzostw krajowych to wychodzi nawet, że przewaga NOR może być dość znacząca.

  • zimowy_komentator profesor
    "Fizjoterapeutka Magdalena Wójcik"

    Rafał Kot: "Jak mnie zawodnicy czasem zdenerwowali, to ja im zawsze odpowiadałem tak - Słuchajcie, bo jak się wkurzę, to odejdę, a wy może sobie znajdziecie do masowania Pamelę Anderson".

    Czyżby znaleźli ? :)

  • dejw profesor
    @higashi

    Tylko że Finowie mają też problem ze swoim liderem Pohjolą, który zamiast się rozwinąć, to się cofnął. Valto i Ahonen w kraju przegrali ostatnio z Alamommo i Kavilo, czyli nr od 8 w dół, więc to nie rokuje na nic wielkiego.
    A atut własnej skoczni nie pomógł im dwa lata temu, kiedy optycznie mając sporo lepszy skład, nie mieli żadnego swojego w II serii, a w drużynie poza ósemką.

    Norwegowie przed Słoweńcami, w pierwszej chwili pomyślałem że to niezwykle odważny typ ;) Ale w sumie jak się tak zastanowić - u Słoweńców poza Masle i Presecnikiem jest spora luka (na ostatnim Alpenie wreszcie solidny przebłysk zanotował niemiłosiernie zawodzący Hafnar), a u Norwegów Heggli wciąż nieźle punktuje w PK (choć w każdym kolejnym weekendzie słabiej), Oestevold miałby znakomity weekend w Innsbrucku gdyby nie dsq, w kraju wystrzelił mocno Olaussen. Tylko tego czwartego i rezerwowego muszą jeszcze ogarnąć, na teraz wychodziłby że nr 4 jest Gundersrud.

    My z kolei z tej walki 6-9 najniżej oceniamy Japonię ;)

  • dar06_ weteran
    @Wojciechowski

    Porównaj kota który nie wychodzi z domu i jest karmiony ,a kota ze wsi który łowi myszy od małego
    Czy kot jest równy z miasta a ten ze wsi ?
    Tak jak lwa w Zoo a z dżungli ,gdzie jak by znalazł w swoim naturalnym środowisko by nie przeżył tak samo jak kot z miasta

    To nie porównuj dzieci Polskie z innymi bo są inne niż Austriackie ,Chińskie czy Arabskie
    A kręgi kulturowe mamy inne niż bliskie nam odległościową Niemcy czy Austria

  • Wojciechowski profesor
    @dar06_

    A skąd Ty wiesz, ile mam dzieci i jakie? Ja się Twoimi nie zajmuję, więc darujmy sobie takie uszczypliwości.
    Nie widzę jakiejś przepaści między dziećmi tu, a dziećmi w Austrii czy innej Słowenii. To nie jest Burkina Faso i Sri Lanka, żeby akurat wyjątkowo u nas komputery i konsole miały tak znacząco inny wpływ na dziatwę niż w innych krajach naszego kręgu kulturowego.

  • Wojciechowski profesor
    @skortom76

    Nie napisałem, że PZN nic nie może, bo może. Napisałem, że „nie za wiele może”. A i tak z tego „nie za wiele” robi bardzo mało, przynajmniej trudno mieć inne wrażenie.

  • dar06_ weteran
    @Wojciechowski

    Jak byś miał syna to byś wiedział co teraz się dzieje z nimi
    Szybciej wyciągniesz z domu dziadków na boiska,niż dzieci z domu na świeże powietrze a jakieś gry sportowe ....zapomnij

  • skortom76 doświadczony
    @Wojciechowski

    Nie zgodzę się, że PZN nie może nic zrobić w sprawie obiektów. Można było wybudować tysiące orlików? Można. Trzeba lobbować rozmawiać póki jeszcze zainteresowanie skokami i ludzi i sponsorów jest na takim poziomie. Wiadomo ze PZN nie ma takich środków ale państwo może pomoc . Tylko z pomysłem musi wyjść PZN. A nie słyszałem żeby Dyzma z czymś takim wystąpił.

  • Xander1 profesor

    Wysyłamy najsłabszą reprezentacje mężczyzn od wielu lat. Jeszcze rok temu mieliśmy Pilcha, który dawał nadzieje na dobry wynik. Teraz nie mamy nikogo. Sukcesem będą miejsca w 30 indywidualnie i 8 drużynowo. Mamy wyrównaną kadrę w której nie ma lidera. Wszyscy są na tym samym poziomie i każdy może być tym najlepszym.

    O lepsze wyniki mogą powalczyć nasze panie. Twardosz i Karpiel przy dobrych skokach mogą być wysoko. Drużynowo też może być dobry rezultat, bo Konderla i Przybyła robią postępy.

  • Wojciechowski profesor
    @dar06_

    To, że Polska mesjaszem narodów, to już znałem, ale taka diagnoza o takiej wyjątkowości naszej dziatwy to mnie jednak zaskoczyła. ;)

  • Wojciechowski profesor
    @Adrian AZ

    Jakoś to będzie + płynie kasa, to płynie, a jak jej nie będzie, to jej nie będzie. Nie oczekuję od PZN inwestycji w obiekty, bo nie za wiele tutaj mogą, ale jak to jest, że dziś mamy na przykład mniej wszelkiej maści zawodów dla młodzików i juniorów niż 15, 20, 25 czy chyba nawet 40 lat temu, skoro ogólnie skoki mają się tak dobrze? Coś tu jednak nie gra, gdzie te wszystkie Puchary Crunchips, Doskonałego Mleka, mistrzostwa związków okręgowych itd.?

  • dar06_ weteran
    @Wojciechowski

    No pewnie ze jest inna nasza młodzież od pozostałych
    Od kilku lat co chcę to mają i nie pytają rodziców o jakiś smartfon ,konsole nowoczesną
    A ich odpowiedniki z Niemiec z Austrii i innych są na łasce rodziców

    To do zapału do sportów mają coraz mniej a skoki narciarskie no niestety dla średnich skoczków nie jest płatne oprócz kadry A
    To uprawianie w dorosłym życiu skoki dla samej idei jest bez sensu
    Wpierw trzeba zmienić system ale o tym doskonale wie Małysz gdzie istniał dobry system do 89 w roku naszym kraju i jest w innych krajach
    gdzie oddelegowani skoczkowie służą w wojsku, policji czy urzędach celnych

    I po problemie

  • higashi bywalec
    @dejw

    Jakieś tam, ale to bardzo minimalne szanse na top 8 Finowie mają (własna skocznia, wysoce prawdopodobna loteryjność biorąc pod uwagę lokalizację).
    Całkiem przyzwoicie prezentował się w ostatnich zawodach lokalnych Valto i jeśli tylko Pohjola i Ahonen coś tam skoczą to może być różnie. Wprawdzie dużo słabiej niż latem prezentuje się Palosaari, ale zawsze jeszcze mogą uzupełnić skład na drużynówkę kombinatorami (Nittykoski, Reponen).

    Natomiast gdyby już trzeba twardo typować to na ten moment widzę to tak:
    1.AUT ; 2.NOR ; 3.SLO ; 4.RUS ; 5.FRA ; 6.JPN ; 7.POL ; 8.GER ; 9.ITA ; 10.FIN ; 11.CZE ; 12.SUI ; 13.USA ; 14.KAZ ; 15.ROU


  • Adrian AZ profesor
    @Prekursor Skoczni Vip

    Top 10 nierealne. Top 20 to będzie cud.

  • Adrian AZ profesor
    @Nikt_ważny

    Żyjemy w kraju, w którym 25 letni Wolny jest uznawany za młody talent. A PZN opiera się na podejściu „Jakoś to będzie”, bez żadnych perspektyw na przyszłość. Niestety, ale z takim podejściem nie dojdziemy za daleko.

  • rybołów bywalec
    @Robert Johansson252

    Bachlinger na PŚ skakał słabo, większe szanse mają Heggli i Mańkow. Ciekawie by było jakby Rosjanie zdobyli 2 miejsca na podium

  • skortom76 doświadczony
    @SZCZEPAN44

    Dokładnie. Do kolejnych wielkich osiągnięć Tajner Dyzmy należy dodać położenie na łopatki kombinacji norweskiej. Jeszcze kilka lat temu reprerezentacja zapowiadała się na top 6. Teraz mamy jednego zawodnika, który trenuje z Czechami...Biegi narciarskie na chwile obecną również leżą i kwiczą. Czy tego Dyzmę ktos rozlicza? A wracając do skoków narciarskich to w jednej słoweńskiej Planicy jest więcej skoczni niż w całej Polsce. To i tak cud ze z tak slaba infrastrukturą jesteśmy w czołówce ale to zasługa skoczków i trenerów.

  • Arsendis doświadczony

    Kot i Muranka to także juniorzy!

  • SZCZEPAN44 doświadczony
    @skortom76

    Jak mają zapytać, przecież w tym kraju za juniorów uwaza sie Zniszczola i Wolnego:-) I ich tak traktuje, Tajner w studiu nie raz o nich gadał i nazywal bardzo mlodymi skoczkami. Co ciekawe Zniszczol dalej zachowuje sie jak junior, presja zjada i sie spala, to skoczek bez charakteru i zostal takim juniorem mimo 27 na karku

    Nikt nie zapyta bo sie kazdy boi Malysza i Tajnera , taka jest prawda. Kto ci tu zada takie pytanie? Formela? On sie boi Malysza i nie tylko on. W TVP nigdy nie dadza takiego pytania bo dyrektor sie obrazi i nie przyjdzie juz do studia. Oni wciaz mysla że Stoch, Zyla czy Kubacki to mlodzi chłopcy a reszta to melodia przyszlosci przeciez. Naprawde mam wrazenie ze stary zawsze w tych skokach byl tylko Malysz a reszta mlodzi zdolni i tak zostalo do dzis. Nawet 34 letni Stoch jest chyba tak postrzegany o Zyle nie wspominajac.

    Nie przypadkowo mowi sie o Murance 13 latek bo na serio on jest tak traktowany przez Tajnera i Malysza. Wieczni chlopcy, wieczni juniorzy. Obecna kadra juniorow to kompletne nieloty, tak samo jak zarznieta kombinacja norweska w ktorej wystepuje juz tylko Kupczak ale nikt o tym nic nie mowi bo Pan Mistrz by sie obrazil..

  • skortom76 doświadczony

    Ciekawe czy po mistrzostwach ktos zapyta prezesa tysiąclecia jak ponoć taka potega w skokach dostaje baty od Włochów Francuzów. Nie mamy juniorów nie mamy zaplecza infrastruktura gorsza niż w Kazachstanie. Ale Tajner ma na to wywalone bo i tak pewnie zaraz pójdzie na emeryturę. A za kilka lat nawet jego obecni obrońcy nazwa go grabarzem polskich skoków. Wazne ze u niego w portfelu kasa się zgadza i małolaty może rwac.

  • Romanow10 bywalec

    Obstawiam Austriackie podium,ewentualnie włączyć się może Osvold,Heegli lub któryś ze Słoweńców

  • Lataj profesor
    @kibic od lat

    Bo nie mogą startować zawodnicy, którzy ukończą lub ukończyli 21 lat w roku trwania bieżących zawodów MŚJ.

  • dejw profesor
    @Wojciechowski

    Polacy u siebie (zresztą w Lahti tak samo) mieliby duże szanse na 8kę. Finowie, o ile w ogóle zechcą się skompromitować i wystawić drużynę, nie mają na to szans absolutnie żadnych ;)

  • kibic od lat bywalec
    Kinga Rajda

    Przecież jest z rocznika 2000 ,więc dlaczego nie startuje?

  • Sympatyczny_Wąsacz bywalec
    @Robert Johansson252

    Tak wiem pomyliłem się i to bardzo
    Miałem na myśli kogoś innego a zapisałem kogoś innego XD
    ( O Haagena mi chodziło - mój błąd )

  • Oczy Aignera profesor
    @GajBo

    Mylisz się - czterech.
    Rok Masle - rocznik 2004.
    Elias Medwed - rocznik 2002.
    Benjamin Oestvold - rocznik 2001.
    Marco Woergoetter - rocznik 2002.

  • Sympatyczny_Wąsacz bywalec
    @GajBo

    Elias Medved mówi ci coś ?

  • GajBo bywalec
    @Sympatyczny_Wąsacz

    Z wymienionych to tylko dwóch jest w wieku juniorskim. I w ogóle jaki Medved? Bo jak Igor, to tak z 20 lat się spóźnił.

  • butczan1 weteran
    @Adrian AZ

    Trochę bez sensu byłoby pozbawiać np. Murańki czy Wąska walki o dobre punkty w PŚ w Zakopanem żeby walczyć o limit na Raw Air który być może się nie odbędzie. A 2 konkursy z 8 to nie jest aż tak dużo.

  • Wojciechowski profesor
    @Pavel

    Naszym czy Finom? ;)

  • Oczy Aignera profesor
    @Sympatyczny_Wąsacz

    Wymieniłeś ośmiu zawodników, z których aż czterech nie może startować na MŚJ (niektórzy z nich nawet od kilku lat).

    PS. Użytkownikowi , który rozpoczął ten wątek, radzę popatrzeć na juniorskie "osiągnięcia" Roberta Johanssona.

  • Wojciechowski profesor
    @Adrian AZ

    A nawet głównie o tę Średnią Krokiew chodzi. Gdy zaczynała się przebudowa, zapowiadano jej zakończenie przed MŚJ, ale gdy się okazało, że nie uda się prawdopodobnie zdążyć, to PZN wycofał się właśnie pod przykrywką pandemii. Tymczasem sama przebudowa od tego czasu... jeszcze zwolniła (wbrew propagandzie COS-u) i podobno ma się skończyć dopiero... w czerwcu tego roku. Całe szczęście, że ci najmłodsi skoczkowie z Podhala mają chociaż w rezerwie nowe skocznie w Chochołowie, ale to tylko HS 16 i HS 30, więc reszta musi zasuwać do Szczyrku lub Wisły...

  • Pavel profesor
    @Wojciechowski

    Głupio by było nie wejść do drugiej serii w drużynówce u siebie :)

  • Wojciechowski profesor
    @Suave

    Najpierw miały być w Wiśle, później w Zakopanem, ale jesienią ubiegłego roku PZN zrezygnował z tego terminu i ostatecznie przejęli to Finowie.

  • Adrian AZ profesor
    @Pavel

    Fakt, coś tam uciułał w LGP, więc ma dożywotnie. Jeśli by wystartował w Zakopanem to byłby to jego powrót do PŚ po 6 latach.

  • Adrian AZ profesor
    @Suave

    Miały, ale zostały odwołane i ostatecznie przeniesione na 2022 rok. Oficjalnie powodem odwołania mistrzostw jest pandemia, ale w praktyce głównie chodzi o opóźniający się remont Średniej Krokwi. W końcu PŚ się odbywa, a nawet będą dodatkowe konkursy.

  • Wojciechowski profesor
    @dar06_

    A to nasza młodzież jest jakoś wybitnie inna od austriackiej, niemieckiej, słoweńskiej czy jakiejś tam innej? Tam nie grają na komputerach?

  • Wojciechowski profesor
    @Nikt_ważny

    Zawsze mieliby odpowiedź, że w naszym sporcie tak jakoś jest, że w wielu dyscyplinach wielu mistrzów dochodziło do swojej szczytowej formy w późniejszym wieku niż ci z innych krajów. I coś nieraz w tym jest.

  • Suave bywalec

    Czy te mistrzostwa nie miały mieć miejsca w Zakopanem?

  • Pavel profesor
    @Adrian AZ

    Ma dożywotnie, bo coś tam uciułał w LGP z 7 lat temu.

  • wierny kibic bywalec
    @Adrian AZ

    Austriacy nie mieliby problemu. Paradoksalnie ta plaga zarażeń na początku sezonu może im wyjść na dobre, bo podniósł się poziom sportowy juniorów, którzy zaczęli między sobą toczyć walkę o PŚ. Ich skład na papierze wygląda na drużynę nie do pokonania (chodzi oczywiście o juniorów).

  • Adrian AZ profesor
    @dejw

    Leja ostatnie punkty PK zdobył 3 sezony temu, więc nie ma prawa startu w PŚ. PK w Willingen to ostatnia szansa, by ktokolwiek zdobył prawo startu w PŚ. Będą 4 konkursy, więc jakaś szansa jest, choć mała.

  • Adrian AZ profesor
    @wierny kibic

    Zobaczymy, jak będzie. Albo trenerzy zdecydują się nie wykorzystywać całej krajówki na rzecz PK w Klingenthal, albo wykorzystamy krajówkę, a na PK pojedzie kadra z FIS Cupu. PK w Klingenthal to nie jest cały period, a 2 z 8 konkursów periodu. Nawet przy odpuszczeniu tych konkursów jest szansa na wywalczenie limitu.

  • butczan1 weteran
    @Adrian AZ

    Tylko Krzysztof Leja.

  • dejw profesor
    @Adrian AZ

    Leja i jeśli limit na krajówkę ma zostać zapełniony, to można to zrobić tylko z nim.

    @wierny kibic
    Na PK w Klingenthal wszystko wskazuje na to, że Polacy nie wystąpią.

  • wierny kibic bywalec
    @Adrian AZ

    W tym czasie jest też PK w Klingenthal. Ciekaw jestem czy wystawimy tak z 9-10 i wyślemy kogoś, żeby o ten limit walczył (chociaż patrząc na kroki rządu norweskiego nie wiadomo czy będzie sens o cokolwiek walczyć), czy wystawiamy wszystkich. Na ten moment mamy około 9-10 zawodników, których stać na punkty w PŚ i nie ma w tym zestawieniu Huli. To chyba pokazuje, że czas na przemyślenia, trochę ciężkie dla zawodnika, ale nie ma sensu się męczyć, skoro nawet w kontynentalu jest problem z punktowaniem.

  • wierny kibic bywalec
    @dejw

    A no tak, moje niedopatrzenie.

  • Adrian AZ profesor

    Będzie problem z obsadzeniem krajówki w Zakopanem. Jest 11 punktujących w tym sezonie + Krzak. Czy jest ktoś spoza tej 12stki i 5 na MŚJ z prawem startu w PŚ? Bo raczej z MŚJ nie zdążą dojechać choćby na niedzielny konkurs.

  • dejw profesor
    @wierny kibic

    Nie ma Krzaka, bo nie mogło być. Rocznik 00 to już seniorzy.

  • wierny kibic bywalec

    No i nie ma Krzaka, czyli jedna jaskółka wiosny nie czyni. Po 3 miejscu w ubiegłym tygodniu w Szczyrku słyszałem głosy, żeby go wysłać do Pucharu Świata. Mówiłem wtedy, że niech kilka razy to powtórzy, to wtedy możemy polemizować. Poza tym we wcześniejszych konkursach, w tym w Zakopanem, nie wyróżniał się specjalnie. W pierwszym konkursie w Lotos Cupie dostał oklep od wszystkich juniorów, więc decyzja nie dziwi mnie specjalnie.

  • dejw profesor

    Potwierdzone składy innych ekip:
    Japonia: Nikaido, Takehana, Kudo, Kobayashi, Oi
    Niemcy: Haas, Modricker, Spiewok, Fuchs, Geyer
    Szwajcaria: Peter, Lacroix
    USA: Urlaub, Belshaw, Gibson, Lee, Kocher

    Prawdopodobne składy reszty:
    Austria: Bachlinger, Tschofenig, Medwed, Haagen, Woergoetter
    Słowenia: Masle, Presecnik, Hafnar, Bombek, Grilć
    Norwegia: Oestevold, Heggli, Olaussen + dwójka do wyłonienia z krajowych mistrzostw U20
    Rosja: Sadriejew, Mankow, Kołobow, Purtow, Alchikow
    Francja: Foubert, Contamine, Batby, White
    Włochy: Bresadola, Moroder, Cecon, Galliani

    Indywidualnie bez żadnego wielkiego faworyta, kandydatów do medali można wymienić z 20tu; chociaż największe szanse raczej trzeba dać Austriakom, w szczególności Bachlingerowi, Medwedowi i Tschofenigowi.

    Drużynowo AUTy na papierze zdecydowanie poza konkurencją, potem równie zdecydowanie przed resztą Słowenia. Najpoważniejszymi kandydatami do brązu będą Rosjanie (tylko czy swoim zwyczajem czegoś nie odwalą, dsq, czy fatalna forma nr 4 i nieprzekonujący liderzy) i Norwegowie. Bardzo fajnie rokuje ekipa Francuzów, ciekawi będą Włosi (szczególnie jakby siadł im taki konkurs jak na pierwszym FC w Szczyrku).
    Polacy równie dobrze mogą powalczyć o miejsce piąte, jak i stoczyć zażartą walkę z Niemcami i Japonią o miejsce w 8ce.

  • dar06_ weteran
    @Nikt_ważny

    Przestań propagandę siać
    Tajner w tej TVP jest ciągle atakowany przez dziennikarzy
    Nie raz była mowa ze nie mamy juniorów a prawda jest ze świat się zmienia i młodzież woli grać w jakieś gry niż coś trenować

    To swoją frustrację kieruj na młodzież a nie na telewizję czy do Tajnera

  • Lukkier doświadczony
    @Robert Johansson252

    Ale wydaje się być wiecznym juniorem...

  • Robert Johansson252 profesor
    @Sympatyczny_Wąsacz Tak

    Zwłaszcza Wohlgenannt, który ma 26 lat :)

  • Nikt_ważny profesor

    Cały czas mnie zastanawia jak to możliwe, że w kraju, w którym skoki są niemalże sportem narodowym nie mamy nawet jednego juniora, który by mógł powalczyć o jakieś dobre miejsca, nawet nie mówiąc o medalu.
    Dlaczego nikt z dziennikarzy nie zapyta o to Małysza czy Tajnera? W tym kraju jest aż tak źle, że dziennikarze nie mogą zadawać niewygodnych pytań, bo stracą pracę? Wiadomo, że TVP ma swój świat i tak nie ma co liczyć na cokolwiek poza propagandą, ale gdzie są wszyscy inni?

  • Nowyskoczek5 profesor
    @rybołów

    Kos jest z rocznika 99

  • Sympatyczny_Wąsacz bywalec
    @Robert Johansson252

    Może jeszcze powalczą :
    Raimund , Masle , Medved , Rainer , Wörgötter , Kahofer , Wohlgenannt , Østvold

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    A co do kobiet to mozemy miec ciekawa druzyne, kto wie czy nie sprawia niespodzianki w postaci TOP6/5

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Gdyby zamiast Habdasa jechal Niemczyk to bylaby najwieksza pomylka, z nich wszystkich najbardziej rokujacy jest Habdas. O medalu nie ma co marzyc, licze na niespodzianke w postaci 1 zawodnika w Top10 mysle ze Gruszke na to stac.

  • Robert Johansson252 profesor
    @rybołów Może jeszcze Mankov, Presecnik, Bachlinger

    Albo Jacobsen Heggli?

  • rybołów bywalec
    @Robert Johansson252

    Ktoś z trójki: Danił Sardiejew, Daniel Tschofenig, Lovro Kos

  • Robert Johansson252 profesor
    Jak obstawiacie kto zostanie nowym mistrzem dżuniorów?

    Mam nadzieję, że ktoś lepszy od Petera "Resignera" Resingera

  • SZCZEPAN44 doświadczony

    A ja jestem mocno zaskoczony że nie ma nadzieji polskich skokow, znakomitego 13 latka - Klemensa Murańki

  • konrad95 doświadczony

    Skład bez zaskoczenia. Od kilku lat lepsze miejsca zajmują Panie. Ogólnie poziom juniorów na świecie jest coraz niższy. Żaden z Polskich juniorów nie zdobył punktów w tym sezonie PK. Ale na drugą serię MŚJ może wystarczy. Drużynowo będzie o to jeszcze trudniej.

  • Damins stały bywalec

    Klemens "Klimek" Murańka niepowołany, szkoda :-( obsada trenerska tak jak skoczków naszej kadry na MŚJ też robi wrażenie, rywale muszą trzęść galotami, pewnie tak jak na wieść o naszych butach rodzimej produkcji kiedy poszła w świat....... :-)

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Lataj

    Myśle że Habdas jak się postara to da rade, Gruszka też. Niżnik i Jojko skaczą w kratkę - raz lepij raz gorzej. Juroszek poziom słaby :/

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Nie jest wykluczone, że Polacy nie wejdą do drugiej serii, tak jak to było przed rokiem.

  • Lataj profesor

    Nie ma nikogo z mężczyzn na sensownym poziomie. Najlepszy wydaje się być Habdas, który ma mocne wybicie i nieźle lata, ale kończy skok jak Kubacki sprzed lat. Tuż za nim Gruszka, który też skacze bez rewelacji, ale stać go na sporo. Niżnik jest po kontuzji i ostatnio zdobył jakieś punkty, ale na razie też nie ma szału. Raczej szybko nie wróci na poziom, z którym był na podium konkursów FC. Juroszek jest w szeregach kadry narodowej i teoretycznie powinien być najlepszy, ale ostatnio lipa. Brat kontuzjowanego Szymona Jojki jest ogólnie średni. Szkoda, że Krzak już nie jest juniorem i nie będzie miał szansy powołania na MŚJ. Jeśli więcej niż 2 juniorów będzie w II serii, to będzie sukces.

  • KacperM stały bywalec
    @Bocian

    Przyszedł czepialski

  • Bocian stały bywalec
    @KacperM

    Jest napisane, jeśli już. Najstarsi zawodnicy, którzy mogą brać udział w mistrzostwach to ci, którzy w roku rozegrania zawodów ukończyli lub ukończą 20 lat.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @dar06_

    Chyba do 20

  • KacperM stały bywalec
    @dar06_

    Na wikipedii pisze że juniorem sie jest do 20 roku zycia

  • marro profesor
    @dar06_

    Kiedyś było do 18 lat, od kilku czy nawet kilkunastu lat juniorem się jest do 20 roku życia.

  • dar06_ weteran

    Gruszka,Juroszek którzy mają po 20 lat są juniorami ?
    To do ilu lat jest się juniorem ? bo mi wydaję że do 18 lat

  • KacperM stały bywalec

    Bardzo słaba kadra, jak któryś awansuje do 30 to będzie cud

  • INOFUN99 profesor

    W męskich szeregach bez zaskoczenia. Kto będzie tam liderem? Powinien być nim Juroszek, bo on z Kadry Narodowej, ale Gruszka na ten moment wydaje się być lepszym. Pewnie z naszym składem będzie tak jak 2 lata temu, czyli że każdy pojedyńczą szansę pokazania się dostanie.

  • Wierchojańsk stały bywalec

    U mężczyzn najsłabszy skład od daaawna, nawet nie ma jakiegoś średniackiego lidera na miejsce pod koniec 10

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Obsada trenerska

    G. Miętus, Biegun, K. Miętus - 3 kariery które świetnie się zapowiadały... I to było na tyle.
    Zobaczymy jakimi będą trenerami, ale póki co szału nie ma.

  • Oreo profesor

    "Trener techniczny" Krzysztof Miętus xD

    W polskiej piłce nożnej była kiedyś funkcja "trenera-koordynatora", który de facto czekał na potknięcie głównego szkoleniowca ekipy xD

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl