PK w Lahti: Triumf Eisenbichlera, Wąsek tuż za podium

  • 2024-03-10 09:41

Markus Eisenbichler wygrał niedzielny konkurs Pucharu Kontynentalnego na skoczni Salpausselka (HS130) w Lahti. Reprezentant Niemiec oddał skoki na odległość 134,5 m oraz 131,5 m. Drugie miejsce zajął Maximilian Ortner, trzeci był Stephan Embacher, a czwarty Paweł Wąsek. Pucharowe punkty zdobyło czterech Polaków.

Markus Eisenbichler zajmował pozycję lidera już po pierwszej serii. Reprezentant Niemiec z wynikiem 134,5 metra wyprzedzał o 6,1 punktu Maximiliana Ortnera (127 m) oraz o 7,1 pkt. Stephana Embachera (128 m). Czwarty był Zak Mogel (123,5 m), a piąty Danił Wasiljew (132 m).

Na szóstej pozycji sklasyfikowany został Paweł Wąsek po skoku na odległość 131,5 metra. Reprezentant Polski wyprzedzał Clemensa Aignera (124,5 m), Ivera Olaussena (128 m), Finna Brauna (123 m) i Martina Hamanna (124,5 m).

Awans do serii finałowej wywalczyli również jedenasty Jakub Wolny (121,5 m), piętnasty Kacper Juroszek (125,5 m) oraz dwudziesty siódmy Tymoteusz Amilkiewicz (118 m).

Kacper Tomasiak uzyskał odległość 112,5 metra i zakończył niedzielny konkurs na trzydziestej trzeciej pozycji. Trzydziesty szósty był Łukasz Łukaszczyk (111 m), natomiast czterdziesty drugi Jan Habdas (105,5 m).

Pierwszą serię konkursową rozegrano z 13., 12., 11. i 10. belki startowej.

W finale Markus Eisenbichler ponownie poszybował najdalej. Niemiec uzyskał odległość 131,5 metra i triumfował z przewagą 16,8 punktu nad Maximilianem Ortnerem (127,5 m). Na najniższym stopniu podium stanął Stephan Embacher (125,5 m). Czwarte miejsce ostatecznie zajął Paweł Wąsek (125 m) przed Clemensem Aignerem (125 m) i Zakiem Mogelem (123,5 m).

Na siódmej pozycji rywalizację zakończył Jonas Schuster (127,5 m). Ósmy był Iver Olaussen (121 m), dziewiąty Maksim Bartolj (129,5 m), a dziesiąty Martin Hamann (127 m).

Kacper Juroszek po finałowej próbie na 121 metr zajął trzynastą pozycję. Piętnasty był Jakub Wolny (122,5 m), z kolei dwudziesty dziewiąty Tymoteusz Amilkiewicz (90 m).

Rundę finałową przeprowadzono z 12. platformy.

W klasyfikacji Pucharu Kontynentalnego przewaga Jonasa Schustera (1123 pkt.) nad Maximilianem Ortnerem (1118 pkt.) stopniała do pięciu punktów. Trzecie miejsce zajmuje Robin Pedersen (800 pkt.). Dwudziesty pierwszy jest najlepszy z Polaków, Jakub Wolny (284 pkt.).

Finałowe zawody sezonu Pucharu Kontynentalnego rozegrane zostaną za tydzień, 16-17 marca na Wielkiej Krokwi (HS140) w Zakopanem.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>>
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Kontynentalnego 2023/24 >>>
Zobacz aktualną klasyfikację 7. periodu PK >>>
Zobacz aktualny ranking CRL >>>

ZAPIS TRANSMISJI:


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (22382) komentarze: (85)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • dervish profesor

    Kazdy sezon ma swojego czesia lub czesiów ale na Czesława wyrastają nieliczni. Ostatnim takim Czesławem jest Wąsek. Potrzebował kilku sezonów rywalizacji w gronie seniorów by zrobić sobie nazwisko. Jego koledzy rówiesnicy z kadry juniorów którzy nieźle sobie w swoim czasie radzili rozpłynęli się w anonimowej nicości mimo licznych szans które dostawali.

    Czego się cześ nie nauczy tego Czesław umiał nie będzie. ;)

  • Pavel profesor
    @dervish

    Wiesz, że to forsowanie nawet przeciętnych juniorów bierze się z desperacji? W przyszłym sezonie grozi nam A kadra z 5 emerytami po 30-tce, a do której aby wejść trzeba było uciułać z 15pkt w PŚ. Niektórzy patrząc na ten dramat chcą na siłę w PŚ byle kogo, byle nie wyglądało to tak tragicznie. Niestety takie głosy to wynik pracy sztabu trenerskiego, który kompletnie pogrzebał wszystkich 20-kilku latków.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Emba nie przeskoczył z przedszkola on po prostu tak jak napisałeś jest odpowiednikiem geniusza który w ekspresowym tempie zaliczył wszystkie etapy między przedszkolem a powiedzmy doktoratem. :)
    Wygrał MŚJ. później zdominował period PK demolując tam wszystkich i wreszcie celująco zdał egzaminy w PŚ.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Oczywiście, że się da zrobić profesora z przedszkola tylko trzeba być wybitnym, Embacher byłby u nas etatowym uczestnikiem PŚ i członkiem A kadry, z resztą podejrzewam, ze tyczyłoby się to i słabszych Austriaków z PK. O zawodnikach wybitnych wchodzących do PŚ z buta w przeszłości nawet nie wspominam.

  • dervish profesor
    @King

    Przestana być anonimowymi czesiami jak cos będą znaczyli w PK. Dopiero wtedy zrobią sobie nazwisko. Póki co nie ma się czym podniecać i robić wokół nich wielkiego halo od którego w przeszłości niejednemu sodówa uderzyła do głowy. Ostatnia taka rewelacją był pewien kolega który zamiast podbijać skocznie postanowił podbijać media społecznościowe. Dzis jeden cześ za rok kolejni ilu z nich i po jakim czasie zyska sportowe nazwisko a ilu odejdzie w nicość? Okaże się.

    Żarty są nie z tych bogu ducha winnych juniorów tylko z manii jaką próbują wzniecić ich fani po jednym czy dwóch skokach na 2 - 3 dziesiątkę i nie potrafią z tej manii ochłonąc nawet widząc ewidentną na te chwile obiektywną słabość bo zanim ci adepci skakania staną się skoczkami to jeszcze wiele się muszą nauczyć.
    Nie da sie zrobić profesury ani nawet doktoratu z pominięciem magistratu i takiej oczywistej rzeczy jak studia czy szkoła średnia. A tu niektórzy rok w rok próbują wzniecić rewolucję pod hasłem na profesora "prosto z przedszkola", "precz ze starymi, niech żyje młodość". Tymczasem w życiu, jest tak ze starszy jest albo powinien być wzorem i punktem odniesienia dla młodego praktykanta. Uczeń ma w sposób naturalny "przerosnąć" mistrza w jakosci wykonywanej pracy, a nie dostawać jego miejsce na tacy tylko dlatego, że jest młodszy i byc może bardziej perspektywiczny. ;)

  • Lestrik początkujący
    @King

    Zgadzam sie z toba. Rozumie złe komentarze w stosunku do seniorów I trenerów I działaczy. Tutaj nie ma taryfy ulgowej. Natomuast jeżeli ktos naprawde ma troche podstawowych wiadomosci to powinien wiedziec ze na wyniki w skokach ma wiele czynników. Miedzy innymi obskakanie I znajomosc skoczni. Bardzo dobrze ze zdecydowali sie na zabieranie juniorów na CoC. Maja wreszcie możliwosc poskakania na wiekszych skoczniach . Zreszta widac po wynikach. Tam gdzie chłopcy trenowali na dużych czyli planica I Zakopane skacza bardzo dobrze. Reszte skoczni musza dopiero poznawac. Dlatego uważam ze na PS jest dla nich jeszcze za wczesnie. Ale PK powinni regularnie zaliczac

  • King profesor
    @Lestrik

    Nikt pewnie nie zmieni zdania. Ci co najbardziej jechali po juniorach będą znowu siedzieć cicho, gdy będzie dobrze jak przy okazji Planicy kiedy tam notowali swoje życiowe wyniki, ale do nazywania ich "czesiami" jak im pójdzie słabiej to będą pierwsi ;)

  • Oreo profesor

    > Bądź Wąskiem
    > Zajmij 4 miejsce w PK
    > Olaboga na Planicę go
    > Jedź do Planicy
    > Poczuj się nie pewnie
    > Wróć do domu z DNS w kwali i treningach

  • Labrador_Retriever weteran
    @rybolow1

    A co to za potężny zjazd? W tamtym tygodniu bili się o podium w tym PK? Byli choć blisko dziesiątki? Nie. Tu im gorzej poszło, zdarza się, zwłaszcza w wieku juniorskim. Za dużo sobie obiecałeś po pojedynczych udanych skokach, widziałeś ich wręcz w PŚ. A widzisz, oni mają wahania, nie skaczą wybitnie i pewnie. I mają do tego prawo, dlatego druga liga jest dla nich w sam raz.

  • Mucha125 profesor
    @KapitanGrawitacja

    Juniorzy tak mają, zwykle dwa trzy sezony post juniorskie źle albo bardzo źle wyglądają. Wynika to zmian ciała lub może intensywności nauki?

  • Lestrik początkujący

    Nie ma co robic tragedii. Lahti to skocznia specyficzna ( ktos kto skakał zawodowo to wie o czym mówie). Trzeba na niej troche poskskac. Natomiast o naszych 3 juniorów ja bym sie niemartwił. Po konkursie w Zakopanem mysle ze wielu z kometatorów troche bedzie musiało zmienic zadanie.

  • KapitanGrawitacja weteran

    Tragedia w jaką zapaść wpadł Habdas w tym sezonie. Rok temu w PŚ był tutaj na 11 miejscu...

  • rybolow1 doświadczony
    @Labrador_Retriever

    taki zjazd tydzień po tygodniu

  • equest profesor
    @rybolow1

    Tak to mniej więcej powinno i będzie wyglądać.
    Ważne by w przyszłym sezonie nie "kisić" ich po jakich FC.
    Powinni już być stałą i oczywista ekipą na PK.

    Na pocieszenie w Zakopanem będzie dużo lepiej.

  • King profesor
    @dervish

    Taa. Już widzę Wąska, który pozostałby na PŚ zajmującego 21 miejsce jak dziś Kot w Oslo. Prawda jest taka, że gdyby Wąsek skakał tak słabo jak podczas PŚ w Lahti to nie zajmowałby tych wysokich lokat w PK. Jeśli teraz przełożyłby te skoki na PŚ zapewne byłby to poziom dający jakieś drobne punkty.

  • ufan_panu stały bywalec
    @Avengers123456msciciel

    Na dzisiaj jednak wyżej oceniam Pilcha niż Habdasa

  • ASJ_212 stały bywalec
    @Bernat__Sola

    Wróbla, Galicę i Majerczyka powinni wziąć po sezonie do grupy bazowej.

  • fraki stały bywalec

    Maciej Kot sobie doskonale radzi w Oslo, oby tak dalej w Trondheim.

  • Labrador_Retriever weteran
    @Fan_Gruszki

    Jarkko wyraźnie ma pod górę. Pewną część kariery przecież też stracił, bo nie chciał się zaszczepić na COVID. Nie wiem, czy wpływa to jakoś na jego relacje z włodarzami. Najmłodszy też już nie jest, więc może traktują go z przymrużeniem oka.

  • Labrador_Retriever weteran
    @rybolow1

    Nic się nie dzieje. O co Ci chodzi? Skaczą na swoim poziomie. Planica była trochę ponad stan, a nawet tam przecież rewelacji nie było. Uczą się, przyzwyczajają do PK. Wiem, że chciałeś ich na PŚ, ale sam widzisz, jak to rzeczywistość zweryfikowała.

  • fraki stały bywalec
    @Avengers123456msciciel

    Pilch na PK to zły pomysł.

  • Bernat__Sola profesor
    @Janusz11

    "uciulal kilka pkt Pk więcej, jak był w formie na początku" No właśnie. A później nie dostawał już szans w PK nawet wówczas, jak inni cieniowali, i mimo tego, że na którymś Orlenie wtedy znokautował resztę. W lutym-marcu forma mu spadła, to fakt.
    Poza tym - Tomasiak nie uciułałby ani punktu, gdyby nie komiczna obsada ilościowa w Renie. Bez tego zamiast 33:15 byłoby 33:0 ;).

    Grupa bazowa to w założeniu taki "śmietnik" dla seniorów, którzy się pogubili lub po prostu nie prezentują poziomu na kadry A i B, a dalej mają jakiś tam potencjał. Jeśli junior nie łapie się do kadry A lub B - to zostaje w szkoleniu juniorskim. Nie widzę w tym nic dziwnego.
    Co do Jojki - tak, zgadzam się, że nie powinien mieć już wsparcia. Jeśli już, to powinien je jeszcze otrzymać w 2022, w 2023 to już nie miało żadnego sensu.

    A co do juniorów, to tak jak już pisałem - powinna zostać powołana ponownie kadra juniorów pod wodzą Kwiatkowskiego. Thurnbichler nie zdawał sobie chyba sprawy, że nasze SMSy to nie jest to samo, co szkoła w Stams :P.

  • rybolow1 doświadczony

    Co się dzieje z JUNIORAMI!!!!

  • Janusz11 stały bywalec
    @Bernat__Sola

    No teraz to chyba sobie jaja robisz :) skoczkowie z grupy bazowej mają status kadrowiczów taki sam jak grupy A i B, zaś Krzak nie był lepszy od Tomasiaka, uciulal kilka pkt Pk więcej, jak był w formie na początku, a potem w FC co konkurs, to Kacper był wyżej od Jarka, 4 miejsce w MŚJ też jest coś warte i przebija te 33 punkty PK.

    A jak się upierasz, że nie, to w bazowej jest też Jojko, on był od juniorów gorszy i tu już brak żadnych argumentów za jego obecnością.

    Tu nie chodzi o to, dla kogo są kadry przeznaczone, tylko o niewłaściwe zarządzanie kasą, może to przez inwestowanie w Krzaka i Jojke brakuje na zimowe zgrupowanie juniorów na LH.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    Widzicie wyniki juniorów? Tak się kończy kiszenie talentów na skoczniach normalnych i mniejszych. Planicy nie liczę bo tam być może mieli okazję już wcześniej skakać.
    Ps. Betonowy Horngaher jak zawsze w formie. Na RAW Air pojechał totalnie rozsypany Gaiger zamiast Esienbichlera z zwyżkującą formą.

  • Bernat__Sola profesor
    @Janusz11

    "W kadrze narodowej seniorów" Konkretniej to ten Krzak jest w grupie bazowej. Tomasiaka tam nie ma, bo w zeszłym sezonie był od niego jednak gorszy.

    Zresztą grupa bazowa w ogóle nie jest dla juniorów przeznaczona.

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    Czyli tak samo jak w grudniu: zakładasz, że Thurnbichler ma szklaną kulę i wie, jak za tydzień najgorszy zawodnik kadry, którego zesłał do PK, będzie w tym PK skakał?

  • Tomek88 profesor

    Eisenbichler złapał naprawdę dobrą formę. Ciekawe czy poskacze jeszcze w tym sezonie w Pucharze Świata. Austriacy klasycznie bardzo dobry konkurs, lepiej niż wczoraj Embacher. Przyzwoity występ Sloweńców. Finowie nieźle ilościowo, gorzej z miejscami. Brawa za kolejny udany występ Vassilyeva i punkty Mizernycha.

    Udany pobyt w Finlandii zanotował Wąsek. Całkiem nieźle wypadł też Juroszek. Solidnie dzisiaj zaprezentował się Wolny. Na plus drobne punkty Amilkiewicza. Nasi juniorzy i Habdas niestety słabo, zarówno wczoraj i dzisiaj.

  • kunegundek stały bywalec
    Nie no

    Co by nie mówić, to Markus wyrobił się z formą na koniec sezonu, patrząc gdzie był na początku i jaki zrobił progres, to na prawdę super robota. A patrząc na przewagę jaka ma śmiem twierdzić, że to są skoki nawet na spokojne top 15 w zawodach PŚ.

  • kosa88 początkujący
    @Janusz11

    Już samym tym co ja podałem dużo większą ilość ma Austria zmarnowanych talentów więc znowu bajki.

    Co do przykładu słynnego Fina ok tylko On coś zdobył indywidualnie. Pavlovcic i Schmid razem wzięci nie osiągnęli przy nim nic.

  • dervish profesor
    @Mixolo

    A ja widząc występy Pawła w PK zaryzykowałbym tezę że Wąsek zbyt pochopnie został zesłany do PK. To raczej miejsce Kota było. Pochopnie w tym przypadku rzecz jasna nie oznacza bezzasadnie bo skoczek osobiście dał trenerowi mocne argumenty do takiej właśnie decyzji. Jednak gdyby trener podjął inna decyzje czyli zostawił Wąska na Raw Air to post factum można powiedzieć że dziś ta decyzja zapewne by się wybroniła a TT miałby w kadrze "młodziaka".

  • ASJ_212 stały bywalec

    Wychodzi na to, że ten weekend w Planicy Heggli miał trochę ponad stan.

  • Kuba_23 doświadczony
    @zimowy_komentator

    Wystąpi w Planicy na 99%

  • Janusz11 stały bywalec
    @kosa88

    Bycie w top 20 PS jest jak najbardziej znaczące, choćby dlatego, że mając 4 zawodników na tym poziomie można być spokojnym o medale wielkich imprez, a konkursy drużynowe ciągle się odbywają na IO, gdzie Schmid ma zresztą medal.

    Pavlovcic miał chociaż ten jeden sezon na dobrym poziomie, ukiszeni mogą nie mieć nawet tego. Toni Nieminen jest w szerokiej czołówce kilkudziesięciu najlepszych ever, choć poziom trzymał przez jeden rok, żadna opinia o tym, że zawodnika ocenia się po kilku sezonach, tego nie zmieni.

    Nie wiem, dlaczego masz taki problem z prostym postulatem przygotowań juniorów nie tylko pod kątem MŚJ, ale też pucharowych skoków na LH (a na koniec przygotowań i tak do PŚ jechaliby najlepsi, ale byłyby chociaż równe szanse). Większość wymienionych zawodników miała w młodym wieku więcej okazji do skakania na LH, a licząc od rocznika 1994 nie ma gorszego kraju od Polski pod względem proporcji liczby zmarnowanych do wykorzystanych talentów.

  • Fan_Gruszki profesor

    Jakim cudem Pohjolę wzięli do krajówki na PŚ kosztem Maatty to ja nie wiem.

  • kosa88 początkujący
    @Janusz11

    Gdzie jest ten Bor Pavlovcic pewnie już nie skacze widać ze zrozumienia czytanego tekstu nie wykazujesz. Przypomnę dobrego zawodnika ocenia się po tym ze przez lata jest w czołówce. Schmid no co Ty nie powiesz też mi wielki sukces dla dwukrotnego medalisty MŚJ (indywidualnie) TOP 20 generalki PŚ w sporcie w którym liczą się i poważniej to traktuje 5 nacji. Czołówka i to już szeroka to jest TOP 10.

    Austria młodzież wprowadza bo po prostu prezentują poziom by być w tej 5 czy 6 najlepszych więc nie opowiadaj bredni. Bo wtedy w każdej Kadrze takiego zawodnika biorą. Czego nie wprowadzali innych w takim razie no bo nie byli na takim poziomie.

    Co do Amerykanów oceniamy za kilka lat gdzie są Ci zawodnicy bo po tym się ocenia a nie po jednym solidnym sezonie.

  • ASJ_212 stały bywalec

    Pewnie ten skład będzie wybrany po FC w Zakopanem.
    -Wąsek
    -Murańka
    -Stękała
    -Wolny
    -Juroszek
    -Amilkiewicz
    -Łukaszczyk
    -Tomasiak
    -Habdas
    -Niżnik
    -Joniak
    -Wróbel
    -Krzak na pierwszy konkurs a Pilch na drugi.

  • Radek95 stały bywalec

    Ale Habsas jest w tragicznej formie…po ubiegłym sezonie myślałem, że już na poważnie wejdzie do PS a tu taki regres…chłopak wg mnie to duży talent, ale ktoś go latem ewidentnie musi wziąć za mordę. Nadal liczę na to, że zrobi dużo dobrego dla Polski…

  • Oreo profesor

    fajnie że Mizernych coś tam ciuła.
    Ale że koalicja fińska tuż przed nim[***]

  • Avengers123456msciciel doświadczony

    Czyli na Puchar Kontynentalny w Zakopanym będzie tak.
    Wąsek,
    Murańka,
    Stękała,
    Wolny,
    Juroszek,
    Amilkiewicz,
    Łukaszczyk,
    Tomasiak,
    Habdas,
    Pilch lub Krzak, Joniak, Wróbel i jeszcze do tego Niżnik z małymi szansami.

  • Janusz11 stały bywalec
    @kosa88

    Totalne brednie, można przestać czytać w momencie, gdy napisałeś, że Schmid nic nadzwyczajnego nie skacze, a mowa o zawodniku, który był w top 20 generalki i stał na podium w PŚ. Mógłbyś też nie zarzucać innym niewiedzy, gdy w gronie znaczących nie wymieniasz 13 zawodnika sezonu 2020/2021, Bora Pavlovcica (to, że potem zupełnie się posypał, bo nie dawał rady trzymać wagi, to inna kwestia), który kilka razy stał wtedy na podium.

    Dodam jeszcze, że wielu z tych czołowych zawodników MŚJ to skoczkowie z Austrii, przy niskich limitach i takiej konkurencji całkowicie naturalne jest zmarnowanie większości, a tam i tak starają się młodzież wprowadzać (Tschofenig, teraz Embacher). Część z nich z kolei to skoczkowie ze słabych państw, gdzie naturalne z kolei jest marnowanie talentów ze względu na kiepskie warunki treningowe i szkoleniowe (Polasek, Tkaczenko, Insam, choć ten ostatni zaczął się odbijać z dna i jest obecnie o kilka klas lepszy od wszystkich Polaków poza top 4).

    Przykładem dla Polski może być USA, gdzie przygotowywanie się nie tylko pod kątem MŚJ, ale normalnego cyklu PŚ dało wspaniałe efekty. Tate Frantz rok temu był słabszy od Tomasiaka i dużo gorszy od Habdasa, teraz bije ich o kilka klas (przy czym tegoroczna forma Jana to akurat nie efekt kiszenia)

  • kosa88 początkujący
    @Janusz11

    Wy tak naprawdę z tymi Juniorami (kiszeniem) przecież tak jest wszędzie. Wielu co tam zdobywa medale lub jest w czołówce w lepszych Kadrach niż nasza też nie skacze a nawet jak skacze to szybko się kończy

    2017: Polasek, Insam, Schmid, Pavlovcic, Ito, Jelar, Wąsek, Larson, Bartol, Rupitsch
    2018: Lindvik,Schmid, Leitner, Pilch, Hoerl, Learoyd, Alamommo, Mogel, Raimund, D.Prevc
    2019: Markeng, Roth, Tkachenko, Schmid, Mogel, Wąsek, Lienher, Presecnik, Aigro, Iwasa
    2020: Resinger, Eriksen, Hafner, Mogel, Woergoetter, Maerkl, Raimund, Haagen, Pilch, Contamine
    2021: Bachlinger, Haagen, Peter, Tschofenig, Presecnik, Nikaido, Medwed, Hegli, Masle, Mogel
    2022: Tschofenig, Haagen, Mueller, Gayer, Olaussen, Schuster, Milesi, Striznar, Hafnar, Aardal
    2023: Palosaari, Schuster, Habdas, Tomasiak, Smid, Embacher, Vassilyev, Imhof, Wróbel, Ekart

    Ilu z TOP 10 tych 7 MŚJ w ogóle cokolwiek znaczy w świecie skoków: Lindvik, Tschofenig, Hoerl, Raimund, Prevc... Przecież Austriacy mieli tylu medalistów gdzie oni są gdzie są młode gwiazdy z Niemiec Schmid który nic nadzwyczajnego nie skaczę, Roth itd. Pisanie o jakimkolwiek kiszeniu pokazuje jak małe ma ktoś pojęcie o tym sporcie bo w każdym Kraju jest tak samo nie jesteś wśród 5 najlepszych przykro mi nie masz szans. Druga strona medalu jest taka ze MŚJ to kilka roczników rywalizacja z wysokich belek i przede wszystkim w wielu przypadkach coś do czego Trenerzy dążą być mieć medale czyli eksploatowanie organizmu nie myśląc o przyszłości. Wielu osiąga swój poziom maksymalny w Juniorach a później jest stagnacja lub regres. Do tego zaczynają dochodzić imprezki, Alkohol itp

  • zimowy_komentator profesor

    Wąsek co by nie zrobił i tak już nie wystąpi w tym sezonie w PŚ. Na RawAir skład już wybrany, a na Planicy skakać się boi. Murańka też boi się Planicy, zatem najprawdopodobniej będziemy mieli Maćka Kota już do końca sezonu.

  • Mixolo bywalec

    Wąsek już od dawna powinien skakać w PK a nie męczył się PŚ choć może się dalej męczyć bo inna atmosfera wyższa belka W PK

  • znawca_francuskiego weteran

    Wybiegając do przodu ciekawe kogo wystawią Słoweńcy u siebie w PŚ jako krajówke.
    Mogel, Bartolj, Jelar - ta trójka to pewniacy pytanie kto czwarty. Wydaje się że to będzie Vidic ale jeszcze nic nie jest przesądzone.

  • Janusz11 stały bywalec

    Eisenbichler to powinien być teraz w PŚ, to, że jest w lepszej formie od katastrofalnego Geigera, jest oczywiste.

    Juniorzy dziś troszeczkę lepiej, niż wczoraj, ale nadal słabo. Obstawiam, że na swojej, znanej skoczni w Zakopanem będą lepsi, ale na Wąska to i tak jeszcze nie wystarczy, efekty mitycznych treningów Pawełka dały o sobie znać, jak już wyleciał z PŚ, to nie tylko kwestia wysokich belek i niższego poziomu rywali, po prostu oddawał w ten weekend lepsze jakościowo skoki niż tydzień temu, część z nich spokojnie na punkty PŚ.

    Ja już jednak zaprzestanę dodania przydługich wpisów na temat kiszenia młodzieży, ten jest ostatni, po prostu nie warto, dalej będzie to samo. Wczoraj mignęła mi wypowiedź Tajnera, który oświadczył, że starzy dociągną jeszcze do IO i w przyszłym sezonie będą na pewno lepsi niż w tym, bo "mają dobre parametry fizyczne", pewnie w 30-letnich bekadrowiczów też ciągle w PZN wierzą.

    Nie chodzi o to, by na siłę pchać młodych wyżej, ale by dać im równe szanse w rywalizacji o miejsce w składach, także PŚ, a nie można mówić o równych szansach, gdy ci młodzi mają kilka razy mniej skoków treningowych na LH od starych, a potem, ku uciesze niektórych hejterów, zbierają baty na niepoznanej skoczni. Obecnie w PZN więcej inwestuje się w Krzaka niż w Tomasiaka (pierwszy jest w kadrze narodowej seniorów, drugi, po 4 miejscu na MŚJ rok temu, nie).

    W PZN oczekuje się historycznych i rekordowych wyników od naszych emerytów. Niektórzy twierdzą, że Thurnbichler sobie nie radzi z trenowaniem trójki Drombo, ale to nieprawda: przecież ten poprzedni rok Żyły, z wyśrubowaniem własnego rekordu najstarszego MŚ, 6 miejscem w generalce, był absurdalnie znakomity. Żyła 2022/2023 to jeden z najlepszych zawodników w historii skoków w wieku 35+, tylko Kasai prezentował podobny poziom w takim wieku. Stoch w zeszłym sezonie też był dobry jak na jego wiek, a trochę młodszy Kubacki osiągnął życiową formę jako 33-letni skoczek. Thurnbichler osiągnął ze starymi rezultaty znakomite, a krytykowany powinien być co najwyżej za brak wprowadzania młodych i kiepskie wymówki oraz brak postępów innych.

    Teraz będzie oczekiwanie śrubowania tych rekordów weteranów i wypaleni bekadrowicze jako plan B. Jeśli za rok będzie taki sam problem z przygotowaniem skoczni w PL, to młodzi znowu zaliczą pierwsze skoki na LH w połowie sezonu. Są powody do bycia pesymistą w kwestii przyszłości tej dyscypliny w tym kraju.

  • sheef profesor
    Statystyki konkursu

    6 zwycięstwo Eisenbichlera (13 podium w karierze),
    6 podium w karierze Ortnera,
    4 podium w karierze Embachera.

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Malo powiazane z tematem, ale jako ze byli tu nasi juniorzy, to Wiktor Fender napisal w socialach ze konczy z tym sportem, a w sumie to z kombinacją, rocznik 2006, raczej strata z tych malo zauwazalnych, ale tak dla odnotowania o tym pisze.

  • rkskfbl stały bywalec

    Szkoda, że RAW Air ma takie zasady, bo Biśla powinien tam zastąpić Geigera czy Leyhe, którzy najprawdopodobniej do top 30 finału się nie załapają, skoro jeden ma problem z punktowaniem od dłuższego czasu, a drugi nawet kwalifikacji nie przeszedł.

  • Vanhalen stały bywalec
    Ciekawe czy Markus w CoC tez skacze w zbyt dużych kombinezonach

    Tam jeszcze gorzej sprawdzają

  • ASJ_212 stały bywalec

    Dobry weekend Wąska i Juroszka.

  • Pavel profesor
    @Gerwazy

    5 lat to dużo, zobacz ile osiągnął Habdas w rok.

  • Gerwazy doświadczony

    Tkaczenko to takie odległości osiągał tutaj już 5 lat temu, ale na skoczni normalnej. Niesamowity zjazd osiągnął chłopak, a jeszcze te 4-5 lat temu wydawało się że Kazachstan w końcu doczeka się zawodnika który regularnie potrafi punktować w PŚ

  • dervish profesor
    @Pavel

    Wiesz jak to jest z rozmiarami u wedkarzy. Takaaa ryba! Zwykle przeszacowują wielkość i to znacznie. Normalka. :)

  • MroziuPL95 stały bywalec
    @Franciszek

    No ale piszesz bzdury, to ludzie Cię o tym informują. Każdy tu by chciał, żeby nasi juniorzy jak najlepiej się rozwinęli i najlepiej już teraz potrafili skakać na poziomie PŚ, ale na ten moment zdecydowanie to dla nich za wysokie progi. Już nie wchodząc w tematy czy to wina sztabów szkoleniowych, PZN-u czy po prostu są aktualnie na takim poziomie rozwoju a nie innym.
    A Ty po każdym jednym dobrym skoku juniora byś ich wysyłał do walki z najlepszymi, gdzie ewidentnie aktualnie nie dojeżdżają. Czy powinni wcześniej dostać więcej szans w PK, pewnie. Ale niech teraz na spokojnie doskaczą do końca ten sezon w PK a jak któryś z nich latem będzie prezentował równą, dobrą formę, to na pewno dostanie szanse w zawodach najwyższej rangi.

    Ps. Nadludźmi

  • Pavel profesor
    @dervish

    Jestem zawiedziony moim sumem ;(

  • dervish profesor

    Wąsek w dobrym towarzystwie kończy ten konkurs. Biśla o klasę przed resztą.

  • Xenkus profesor

    Ale Markus dominacja dziś. To już skoki spokojnie na top 15 PŚ, jak nie więcej.

  • Kolos profesor

    Ta "transmisja" to nie transmisja tylko obraz z kamerki na którym niewiele widać + zrzuty ekranu z FIS-owskiej relacji tekstowej...

  • dervish profesor

    Kazachski sum okazał sie byc sumikiem karłowatym.

  • kosa88 początkujący
    @Franciszek

    Tu nie chodzi o śmianie się z Juniorów tylko o wasze ględzenie żeby na PŚ ich wysyłać oni do PŚ na ten moment nie mają nawet minimalnie zbliżonego poziomu. Kompromitowanie się tych chłopców na PŚ uważacie w dodatku za super sprawę.

  • Franciszek stały bywalec
    @alo

    No jeden pozytyw przynajmniej tego koszmarnego weekendu w Lahti..

  • alo profesor

    Juroszek chociaż trochę lepiej wygląda przynajmniej tutaj

  • kamilgadomski91@interia.pl stały bywalec
    @Franciszek

    Jest jeszcze niestabilny.Oddaje jeden skok dobry żeby drugi oddać fatalny. Nie na tym polega walka o starty w PŚ. Chociaż my mamy takiego samego Kota w Oslo.

  • alo profesor

    Wystep juniorów w skali szkolnej na dwójkę niestety. Szczycimy się Łukaszczykiem Tomasiakiem Amilkiewiczem ale póki co nie mają podjazdu do nawet Wolnego. Daleka droga do czegokolwiek. Z tym sztabem w kadrze B to czeka ich szybki kres kariery. Jak się nic nie zmieni tam to Polska ugrzęźnie na dnie na długo. Trzeba przewietrzyć kadrę Muranka Stękała do odstawki w ich miejsce młodzież i trenerzy do wymiany. Już prędzej ten Maciusiak by kogoś wyszkolił niż Zidki Jiroutki i inne govnotrenerzy

  • Franciszek stały bywalec
    @Xenkus

    Przez to ze kisili jak w słoju na skoczniach 90 metrowych to takie rzeczy sa. Raz wyjdzie, raz nie wyjdzie. Małysz i cały PZN pod MŚ juniorów, unikanie dużych skoczni też swoje zrobiło. Wychodzi kiszenie aż nadrto.

  • Xenkus profesor
    @Franciszek

    Też nie. Mizernych miał od niego wyższa notę.

  • Franciszek stały bywalec
    @kamilgadomski91@interia.pl

    Ale w 1-szej skoczył dobrze. Czego zapewnie nie zauważyłeś bo jak już bula to jest niedobry, a Franciszek już może pisać bzdury.. i można się z niego śmiać ech.

  • kamilgadomski91@interia.pl stały bywalec
    @Franciszek

    Ale złapał. 90 metrów w 2 serii

  • Xenkus profesor
    @Franciszek

    Jeszcze długą drogę musi przejść Amilkiewicz, by być na poziomie pozwalającym regularne starty w PŚ.

  • Franciszek stały bywalec
    @kosa88

    Ogólnie to nie tak miało być.. Ale niech punktują przynajmniej. Drugi skok to zawiedziony jestem, jakaś taka forma jak na loterii, nie wiadomo jak skoczy. Czy 120 czy 90, forma loteryjna bym powiedział, ale nie tak to miało wyglądać. Dobra niech ma ten Wąsek i inni triumfują dalej że jest najlepszy. I niech się śmieją z juniorów dalej.

  • kosa88 początkujący
    @Franciszek

    Bo skakał z belki wyższej to łapie skocznię belka o jeden poziom w dół i mamy bulę przy słabiutkich Finach. Ile on by skoczył z 6 czy 7 belki?

  • Franciszek stały bywalec

    Amilkiewicz zaczął łapać tą skocznie, inni juniorzy jeszcze nie za bardzo. Nie wiem czym taka podnieta że Wąsek mimo słabości jaką pokazuje w PŚ i tak najlepszy. Mnie by coś takiego nie cieszyło. Większość chyba naprawde myśli że Stoch Żyła czy Kubacki będą wiecznie skakać a z juniorów można się smiać. Do czasu, do czasu. Oni nie są nadczłowiekami i już to widać w PŚ że Stoch potrzebuje huraganu żeby odlecieć np. Juniorzy przez fatalną politykę PZN i wąsatego dopiero zaczynają poznawać takie skocznie. Amilkiewicz już co skok to lepszy. Wąsek oskakał się na niej w swojej karierze sporo razy.

  • Xenkus profesor
    @dervish

    Nie chodzi mi o te miejscówki. Chodzi o to, że wożenie Geigera w takiej formie nie ma żadnego sensu także dla zawodnika. Ale może Geiger jak Kubacki nie chce odpuszczać, bo przecież trenował całe lato, żeby zimą startować.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Zapewne by zrobił tylko mu konkurs odwołali ;)

  • dervish profesor
    @Xenkus

    No co ty? Czyli co Bisla twoim zdaniem wywalczył sobie ekstra miejscówke na Raw Air? ;)
    Jeżeli tak to coś mnie ominęło. Przyznam, ze nie śledziłem dokładnie rywalizacji o ekstra miejscówkę w poprzednim periodzie.

  • Xenkus profesor
    @dervish

    Ale w kadrze na RAW Air powinien się znaleźć. To Horngacher wziął absolutnie fatalnego Geigera zamiast niego

  • dervish profesor

    Biśla pretensje może mieć tylko i wyłącznie do siebie. Co robił przez cały sezon by znaleźć się w kadrze na PŚ? Nic!.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Jak widać powyżej na warunki PK to i randomowy Kazach to sum najczystszej krwi ;)

  • Xenkus profesor

    Eisenbichler wczoraj drugi, dziś prowadzi a w PŚ skacze fatalny Geiger xD

  • dervish profesor

    Nawiążę do tematu wędkarskiego poruszonego w poprzednim temacie.
    Tu nie ma sytuacji typu: na bezrybiu i rak ryba.
    Wąsek jak na warunki PK to rasowa ryba a nasze zaplecze to raki i raczki nieboraczki. ;)

  • Stock98 bywalec

    i ten Markus na zdjęciu xD

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Tak jak myslalem, dzisiaj juniorzy troche lepiej. Ich slaby wystep to byla kwestia zapoznania ze skocznia i brak oskakania.

  • padu doświadczony

    Ciekawe czy Markus dostanie szansę polatać w Planicy

  • Pavel profesor

    TT powinien poklepać swojego smutnego czeskiego nominata po plecach bo na tle jego ekipy nawet bezjajeczny Pawełek wygląda przyzwoicie ;)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl