MŚwL w Planicy: Kasai wygrywa kwalifikacje, Stoch trzeci!

  • 2010-03-18 13:13

Noriaki Kasai został zwycięzcą kwalifikacji do konkursu Mistrzostw Świata w lotach w Planicy. Japończyk poszybował na największej skoczni świata (HS-215) na odległość 210,5 metra i otrzymał notę 207,6 punktu.

Na drugim miejscu ze stratą zaledwie 1,5 punktu sklasyfikowano Antonina Hajka, Czech lądował trzy metry bliżej od Japończyka. Trzecie miejsce zajął Kamil Stoch, który uzyskał 201,5 metra i zdołał wyprzedzić lądujących dalej Mattiego Hautamaekiego (204m) i Michaela Neumayera (203m).

W jutrzejszym konkursie zobaczymy 40 zawodników, w tym całą czwórkę Polaków. Awans wywalczyli sobie także Łukasz Rutkowski (196,5m) oraz Rafał Śliż (176m), którzy zajęli odpowiednio 16. i 25. miejsce.

Wśród zawodników, którzy o awans do konkursu nie musieli walczyć, najdalej skoczył Bjoern Einar Romoeren, rekordzista świata poszybował na 230,5 metra. Po locie Norwega obniżono rozbieg o dwie belki i z tej pozycji zdecydowanie najdalej skoczył Simon Ammann - 225,5 metra, czym poprawił swój rekord życiowy aż o 6,5 metra. Drugą odległość z 13. belki uzyskał Adam Małysz -216,5 metra.

Wyniki serii kwalifikacyjnej
LpNazwiskoKrajOdlNota
1 KASAI Noriaki JPN 210.5 207.6
2 HAJEK Antonin CZE 207.5 206.1
3 STOCH Kamil POL 201.5 199.9
4 HAUTAMAEKI Matti FIN 204.0 199.1
5 NEUMAYER Michael GER 203.0 198.8
6 ITO Daiki JPN 200.5 197.4
7 EVENSEN Johan Remen NOR 200.0 196.5
8 CHEDAL Emmanuel FRA 197.5 193.1
9 HAPPONEN Janne FIN 207.5 187.9
10 SEDLAK Borek CZE 202.5 182.8
11 ZAUNER David AUT 183.0 181.2
12 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA 198.5 178.7
13 UHRMANN Michael GER 183.5 174.0
14 MORASSI Andrea ITA 195.5 173.9
15 PIKL Primoz SLO 190.5 173.1
16 RUTKOWSKI Lukasz POL 196.5 172.9
17 SCHMITT Martin GER 180.0 170.6
18 HILDE Tom NOR 182.0 170.2
19 HLAVA Lukas CZE 194.0 169.6
20 OLLI Harri FIN 176.0 169.2
21 HRGOTA Robert SLO 185.5 167.6
22 DAMJAN Jernej SLO 181.5 164.8
23 COLLOREDO Sebastian ITA 185.5 162.4
24 MATURA Jan CZE 180.5 157.3
25 SLIZ Rafal POL 176.0 156.4
26 TAKEUCHI Taku JPN 178.5 150.2
27 TROFIMOV Roman-Sergeevich RUS 170.5 147.8
28 FREITAG Richard GER 170.5 147.3
29 ALEXANDER Nicholas USA 170.0 145.3
30 KARAULOV Ivan KAZ 166.5 145.0
31 GRIMHOLM Isak SWE 163.5 138.3
32 KOROLEV Alexey KAZ 157.5 134.3
33 OSHEPKOV Stanislav RUS 157.0 132.1
34 DELLASEGA Roberto ITA 158.0 129.4
35 ZMORAY Tomas SVK 154.0 129.3
36 DELLASEGA Diego ITA 155.0 129.1
37 KARPENKO Nikolay KAZ 152.5 125.9
38 LAMB Chris USA 154.5 124.9
39 ROSLIAKOV Ilja RUS 152.0 124.7
40 KIM Hyun-Ki KOR 155.0 123.9
41 FAIRALL Nicholas USA 150.0 123.4
42 CHOI Heung-Chul KOR 152.0 123.1
43 CHERVYAKOV Georgiy RUS 151.0 121.4
44 GLASDER Michael USA 143.0 108.6
45 BALKAASEN Fredrik SWE 134.0 96.9
46 PAVLOV Bogomil BUL 123.0 85.2
PQ AHONEN Janne FIN 179.0
PQ KRANJEC Robert SLO 216.5
PQ ROMOEREN Bjoern Einar NOR 230.5
PQ KOCH Martin AUT 207.0
PQ JACOBSEN Anders NOR 198.5
PQ LOITZL Wolfgang AUT 202.0
PQ MALYSZ Adam POL 216.5
PQ MORGENSTERN Thomas AUT 182.0
PQ SCHLIERENZAUER Gregor AUT 206.0
PQ AMMANN Simon SUI 225.5
DNS TOCHIMOTO Shohei JPN
DNS ZOGRAFSKI Vladimir BUL

FOTORELACJA


Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (26255) komentarze: (239)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Czwartkowe skoki Polaków w Planicy

    Miejsca Polaków w czwartkowych kwalifikacjach:

    1.A.Małysz ------ 3 miejsce - 3 odległość z najlepszej "10" PŚ
    2.K.Stoch ------ 13
    3.Ł.Rutkowski - 26
    4.R.Sliż -------- 35

    Do miejsc Polaków w kwalifikacjach (oprócz A.Małysza)dodałem + 10(najlepsza 10 PŚ).

    Odległości Polaków w czwartkowych kwalifikacjach:

    1.A.Małysz ----- 216.5 m
    2.K.Stoch ------ 201.5m - 199.9 pkt
    3.Ł.Rutkowski - 196.5m - 172.9
    4.R.Sliż -------- 176.0m - 156.4

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej

  • jozek_sibek profesor
    Awansowali do konkursu głównego

    Z 16 zawodników bez pkt PŚ 2009/2010 do konkursu głównego awansowało 4:

    25.SLIŻ ---------- POL - 176.0m - 156.4 pkt
    27.TROFIMOV --- RUS - 170.5m - 147.8
    29.ALEXANDER - USA - 170.0m - 145.3
    30.KARAULOV -- KAZ - 166.5m - 145.0

    Miło,że w 4 takich zawodników jest Polak i to z najlepszym wynikiem.

  • jozek_sibek profesor
    Odpadli w kwalifikacjach

    Z 42 zawodników,którzy mieli pkt PŚ 2009/2010 w kwalifikacjach odpadło 6:

    32.Tochimoto - 124 - nie wystartował
    80.I.Rosljakov -- 3
    82.Kim ----------- 2
    82.A.Korolev ---- 2
    82.Karpenko ---- 2
    82.Delasega ---- 2

  • jozek_sibek profesor
    Lista startowa do kwalifikacji

    58 zawodników zgloszonych do kwalifikacji pierwszych 16 nie posiada pkt PŚ 2009/2010.

    Z 92 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2009/2010 na liscie startowej brak 50.

    Z najlepszej "51" PŚ - brak jest 19:

    4.Kofler ---------- 893
    19.Bodmer ---.--- 336 pkt
    21.Wank --------- 259
    22.Janda ---.----- 256
    25.Thurnbichler - 201
    28.Vassiliev ----- 151
    30.Ljoekesoey -- 140
    33.Kuettel ------- 111
    34.Keituri -------- 110
    35.Prevc ----.---- 106
    36.Bardal ----.---- 99
    38.Yumoto ---.---- 84
    39.Innauer ------- 82
    39.Fettner -------- 82
    42.Freund -------- 75
    43.Mueller -------- 71
    44.Meznar -------- 64
    45.K.MIĘTUS ----- 60
    49.Hayboeck ----- 54

    Po treningu wycofanych zostało 12 zawodników - 10 z pkt PŚ (6 z pierwszej 51 PŚ):

    4.Kofler ---------- 893
    30.Ljoekesoey -- 140
    34.Keituri ------- 110
    36.Bardal ----.---- 99
    42.Freund -------- 75
    44.Meznar -------- 64

  • jozek_sibek profesor
    Rekordy Polaków na mamutach - po czwatkowych treningach

    1.A.Małysz -------- 225.0m - Planica ---- 2003
    2.K.Stoch --------- 210.5m - Planica ---- 2007
    3.R.Mateja -------- 205.5m - Planica ---- 2007
    4.S.Hula ----------- 205.0m - Planica ---- 2009 - 19.III
    5.Ł.Rutkowski ----- 203.0m - Kulm ------ 2010 - 8.I
    6.P.Żyła ----------- 202.5m - Planica ---- 2007
    7.M.Rutkowski ---- 201.5m - Planica ---- 2004
    7.M.Bachleda ----- 201.5m - Planica ----- 2010 - 18.II
    9.R.Sliż ------------ 199.0m - Planica ----- 2010 - 18.II
    10.T.Pochwała ---- 195.0m - Harrachov - 2002
    10.T.Tajner ------- 195.0m - Harrachov - 2002
    12.P.Fijas --------- 194.0m - Planica ---- 1987
    13.K.Długopolski - 191.5m - Vikersund - 2004
    14.W.Skupień ---- 190.5m - Planica ----- 2004
    15.Ł.Kruczek ----- 186.0m - Planica ----- 2001
    -----------------------------------------
    J.Kot -------------- 182.5m - Oberstdorf - 2010 - 29.I
    K.Mietus ---------- 175.5m - Kulm ------- 2010 - 10.I

  • jozek_sibek profesor
    Czwartkowe skoki Polaków w Planicy

    Miejsca Polaków w dwóch czwartkowych treningach:

    1.A.Małysz ------ 3 oraz -- 4 miejsce
    2.K.Stoch ------ 25 oraz - 19
    3.Ł.Rutkowski - 24 oraz - 39
    4.M.Bachleda .- 29 oraz - 44
    5.R.Sliż -------- 37 oraz - 37
    6.S.Hula ------- 39 oraz - 40

    Odległości Polaków w dwóch czwartkowych treningach:


    1.A.Małysz ----- 212.0m - 180.9 pkt oraz 209.5m - 167.2 pkt
    2.K.Stoch ------ 190.0m - 140.8 pkt oraz 202.5m - 139.1
    3.Ł.Rutkowski - 190.0m - 141.2 pkt oraz 188.5m - 122.1
    4.M.Bachleda .- 201.5m - 137.2 pkt oraz 183.5m - 118.6
    5.R.Sliż -------- 199.0m - 132.0 pkt oraz 188.0m - 122.2
    6.S.Hula ------- 195.5m - 131.6 pkt oraz 183.5m - 121.1

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej

  • jozek_sibek profesor
    Lista startowa do treningów

    Z 70 zawodników zgloszonych do treningów pierwszych 18 nie posiada pkt PŚ 2009/2010.

    Z 92 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2009/2010 na liscie startowej brak 40.

    Z najlepszej "51" PŚ - brak jest 13:

    19.Bodmer ---.--- 336 pkt
    21.Wank --------- 259
    22.Janda ---.----- 256
    25.Thurnbichler - 201
    28.Vassiliev ----- 151
    33.Kuettel ------- 111
    35.Prevc ----.---- 106
    38.Yumoto ---.---- 84
    39.Innauer ------- 82
    39.Fettner -------- 82
    43.Mueller -------- 71
    45.K.MIĘTUS ----- 60
    49.Hayboeck ----- 54

  • qwerty doświadczony

    Kwalifikacje i treningi trochę mnie mimo wszystko zaniepokoiły.

    W Oslo Adam zdecydowanie był najlepszy na treningach i w drugiej serii konkursu, drugie miejsce w tym konkursie było przede wszystkim efektem bardzo złych warunków w pierwszej serii.

    Tutaj jednak powtórzyła się sytuacja obowiązująca od Igrzysk aż do Kuopio - gdzie praktycznie w każdej serii Ammann odskakiwał Małyszowi wyraźnie.

    Ale cóż... miejmy nadzieję że w konkursie będzie lepiej ;-) . Zresztą, każdy medal będzie ogromnym sukcesem, mając na uwadze to, że Adam ani razu w swej karierze do tej pory nie stał na podium tej imprezy, a także fakt, iż rywale są mocni.

  • vegx redaktor

    Adam naprawdę musi wspiąć się na wyżyny aby tu wygrać. Potrzeba mu duzo sportowej złości, tak jak w drugim skoku w Oslo, kiedy wszystkich znokautowal.

  • mariush19 początkujący

    http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/sport/vikersund-bedzie-najwieksza-skocznia-swiata,55406,1

  • Daisy bywalec
    :)

    Wytłumaczcie mi dlaczego hautamaeki i ahonenn maja te okropne brody ...umawiaja sie jakos? juz nie pierwszy raz widze ze fundują sobie taką krzywde w tym samym czasie...obaj....zeby te dbanie o " image" przełozyło się na wyniki!

  • franek początkujący
    krótkie narty adama

    Adam wydaje się mieć znacznie krótsze narty od innych zawodników, patrząc na te zdjęcia tutaj przedstawiające zawodników w locie. Być może to kwestia zrobienia zdjęć, albo ułożenia Adama w locie, ale zdaje mi się, że narty innych zawodników 'sięgają' im do końca głowy, bądź nawet za, a u Adama wydają się stosunkowo krótsze aniżeli u reszty biorąc wszelkie proporcje pod uwagę. Być może to tylko moje błędne odczucia. Jednak przed wprowadzeniem współczynnika był lżejszy a jego narty były zdecydowanie dłuższe, szkoda, że traci na tym.

  • anonim
    O Zaunerze i Koflerze

    Jak zawodnik, który nie był zgloszony do kwalifikacji może wziąć udział w konkursie? Jeśli by tak było można to w takim razie zapewnioną kwali mialoby 11 zawodników, a to jest niezgodne z regulaminem (chyba że 2 jest na 10. ex). A po drugie Zauner wywalczył kwalifikację w regulaminowy sposób (zresztą po niezłym skoku) i wywalenie go z drużyny byloby wedlug mnie szczytem chamstwa. Tyle w tym temacie.

  • Maciek5052 profesor

    To niech Zauner zmieni obywatelstwo na Polskie :) Przyda nam się taki zawodnik jak On :) Małysz , Zauner , Stoch , K.Miętus - drużyna skazana na sukces : D

  • pawelf1 profesor
    paulka (agata11117@o2.pl)

    PO przeczytaniu twojego postu obejrzałem sobie zdjęcia jeszcze raz , Przyznam że robi się przykro . Skoczkowie generalnie wyglądają mizernie , biednie i tak jakoś smutno , A pare zdjęć robi wręcz przygnębiające wrażenie , popatrzcie na zdjecie Morgiego nr. 49 i Ahonena nr. 42.
    Trzeba dalej ich "odchudzać" przepisami a któryś wyzionie ducha na skoczni ptfu ptfu.......

  • anonim
    Team Austria

    http://www.youtube.com/watch?v=pcnb4r-ZKCw&feature=related

    Najlepsze jest na końcu:)
    Polecam! :)

  • JaLeb stały bywalec
    Zero atrakcyjności przy nowym systemie

    To bez sensu. Happonen skacze ponad 210 i przegrywa z Hautamaekim który skoczył nieco ponad 200 ale z niższej belki. Czy ktoś myśli w tym jury? Dlaczego od razu nie ustawili na 15 belce od 1 zawodnika, zamiast potem komplikować? Mam nadzieję że się zrehabilitują w konkursie.

  • pawelf1 profesor
    Quavertone (*-46.man.bydgoszcz.pl),

    Jeżeli uważasz ze Ammann startuje w starych wiązaniach to polecam zdjęcie nr. 28 z galerii(wyzej) . Kto tu jest fujarą.?.....)))))))
    Ciekawe jest też porównanie wiązań Simiego z wiązaniami Adama i , co ciekawe , Kasai.

  • anonim

    Może ktoś z Was wie,dlaczego Roar Ljokelsoey nie wystartował w dzisiejszych kwalifikacjach?

    Prosiłbym o jak najszybszą odpowiedz :)

    Z góry dzięki. Pozdrowienia dla wszystkich kibiców skoków narciarskich! ;]

  • Maciek5052 profesor

    Kompletnie nie rozumiem decyzji Pointnera ! Zdecydowali się na Zaunera , zajął bardzo dobre miejsce w kwali , skakał na ogół lepiej od Koflera a teraz zmiana ? Czym to jest spowodowane ? Może Alex ma coś do niego prywatnie , ale szmira.

  • .... bywalec

    Wy znowu o tych wIązaniach Ammanna? Widocznie niektórzy nie umieją zrozumieć, że on po prostu ma formę... Podziwiam go bardzo, że potrafi utrzymać taką formę przez cały sezon:] Bardzo podobał mi się skok Małysza... Myślę, że on i Ammann na pewno będą się liczyć w ten weekend... Są w życiowej formie - ale Romoren też może namieszać w czołówce. Bezsensu są te nowe zasady = MŚ powinny być rozgrywane w starych zasadach jak było to na olimpiadzie. Oczywiście dodam tutaj też skok Stocha w kwalifikacjach. Mam nadzieję, że będzie potrafił go powtórzyć w konkursie jutro - bardzo na to liczę

  • Bolt bywalec
    te MŚ będą ostatnia victoria ammanna w jego karierze

    w nastepnym sezonie bowiem juz cala czolowka doposazy sie w te czarodziejskie bizonki :P

  • anonim

    Simon znowu super skok.. ;) no stawiam na niego.
    ale mysle ze Malysz jak najbardziej na podium ma szanse ;)

  • F@n weteran
    @fan

    Idz sie lecz na 'zakochanie w Malyszu i to ze masz reszte kadry w d.upie". Stoch takze bedzie i Rutkowski moze tez. Sliz nie wiem.

  • anonim
    zauner

    mysle ze jednak zauner bedzie
    jest na liscie startowej http://www.fis-ski.com/pdf/2010/JP/3054/2010JP3054SLR1.pdf
    kofler vs zauner w treningach
    173 i 181 vs 191 i 202,5
    choc trenerek austriacki raczej nie lubi zaunerka
    sadzac po jego minie jak go startuje

  • Kostka stały bywalec

    @SKI
    A to ciekawe... Nie wiem, jak to wygląda w regulaminie. Jeśli tak by było, to szkoda mi Zaunera. Jest naprawdę w fajnej formie. Na IO nie pojechał, teraz kiedy ma szansę na występ w MŚ, znów coś stoi na przeszkodzie.

  • anonim
    sekret Ammana

    Amman wygrywa dzięki wiązaniom. Forme z pewnością ma, ale bez wiązań był by do pokonania.

  • paulka doświadczony

    Gratulacje Kamil, oby było jeszcze lepije w konkursie - prosimy! :)

    Czy mógłby ktoś wstawić na YT skok Kamila z kwalifikacji najlepiej z TVP? Bo jest tam tylko 1 ale bardzo słabej jakości.
    Byłabym ogromnie wdzięczna!

  • anonim
    Czy regulamin taką podmiankę dopuszcza?

    Z Berkutschi:
    "W ekipie austriackiej wystąpi jednak Andreas Kofler. Austriacy jako jedyni mogą mieć pięciu zawodników w konkursie. David Zauner w kwalifikacjach był jedenasty i nie przekonał trenera. W konkursie wystąpią więc wszyscy zawodnicy, którzy mają zagwarantowany udział w konkursie."

  • JA :D doświadczony

    Kurczę, ale to będzie niesprawiedliwe, jeśli wygra Ammann. Przecież w swojej karierze on nie ma żadnego zwycięstwa na mamutach. Już z dwojga złego wolę, żeby wygrał Schlierenzauer. Ten to przynajmniej potrafi latać. Ale mnie wkurza ten Ammann. Dziecko szczęścia. Dlaczego nasz Adam tak nie ma? O jeny, żeby tak utarł nosa temu oszustowi skończonemu.

  • Kostka stały bywalec

    Bardzo udane dla nas kwalifikacje :)
    Małysz ponownie pokazał klasę, bardzo dobry skok. Szczerze, to nie wierzyłam, że Ammann skoczy dalej od Adama. A jednak... W konkursie ich rywalizacji ciąg dalszy.
    Do walki wmiesza się na pewno Romoren. Jest świetnym lotnikiem, a ten skok na 230,5 m ustał bardzo pewnie. Szkoda, że obniżono po nim belkę :(
    Bardzo fajny skok Kamila. Widać, że jest pewny siebie i swojej formy :)
    Gratulacje też dla Łukasza i Rafała za kwalifikację :)
    To będzie bardzo ciekawy konkurs. Już nie mogę się doczekać :)

  • anonim
    PHOTOS PLANICA!!!!

    The photos from quali in Planica here. Fotografie z dnešní kvalifikacje na http://www.italyskijumpingteam.com

  • anonim

    Moim zdaniem ten system wypacza konkurs. Taki slabiaczek będzie skakał 220 pózniej zmienią belkę i ci lepsi 210 góra i co to za konkurs-nudy. Czeka się tylko na wyniki.

  • tomaszczuk stały bywalec
    nowy system oceniania!!!

    Niestety ale nowy system oceniania może odebrać konkursowi emocji i dramaturgii. Obawiam się że takie zmiany belki spowodują iż konkurs stanie się mało ciekawy. Jeśli chodzi o punktacje za wiatr to zgadzam się ze tym którzy maja go wiecej pod narty należy odjąc jakieś punkty, ale zmiany belek niestety nie są dobrym pomysłem i dla widowiska i dla "sprawiedliwości konkursu". A co do faworytów to Ammann chyba poza zasięgiem dalej Gregor no i Adam. Powalczą też Kraniec może Koch, Bjoern Einar raczej nie bo 4 równych dobrych skoków nie odda może najwyżej 3.

  • anonim

    Co oni z ta skocznią zrobili?!? i podstawowe pytanie:dlaczego to zrobili?
    Teraz loty nie są już tak efektowne jak dawniej...

  • anonim
    @malysztomistrz

    hmm zapewne skusze sie na Romoren na podium (korci mnie kurs pewnie w okolicach 4,0-5.0). czuje ze Amman w sobote nie wygra - nie da juz rady, i tak juz wygral kilka konkursow pod rząd :)
    osobiscie stawiam juz od jakiegos czasu na Małysza top3 i się nie zawodzę, a mój portfel się cieszy ;) tyle ze ostatnio kurs juz nie jest zadowalający. hmm chyba poczekam na jakiś jutrzejszy trening i po nim szybko zareaguję.

    pozdrawiam

  • anonim
    @jas2000

    postaw na ammannka
    tylko ze wiele nie zarobisz bo jest kurs 1.3 na niego
    na adama i szlruśia po 8.00
    romoeren moze daleko skoczyć bo on nie bedzie pukał w głowę jak szlieri , i raczej nie obniza przed norwegiem belki
    jesli romoeren bedzie prowadził po piatkowych zmaganiach
    to za postawione 1 zł zgarniesz 21 zł

  • anonim
    @;P

    KOfi najprawdopodobniej nie będzie już skakać w Plancy-wypadł najsłabiej z Austriaków na treningach i Pointner zamiast niego wystawił Zaunera(albo jak kto woli Loitzla).Ubolewam nad tym niesamowicie,gdyż Andi to mój ulubiony skoczek(oprócz Adasia oczywiście).Jednak prawda jest taka,że lotnikiem nigdy nie był i raczej już nie będzie...
    Liczę na medal Adasia i niespodziankę ze strony Antosia Hajka(Małysz złoto,Antek srebro;p)

  • kate013 bywalec

    Ale będzie super konkurs jutro! ;D
    Widać , że Simon nie słabnie. ;)
    Już nie mogę się doczekać jutra ..;)

  • tomek_92 doświadczony

    Jest trzech głównych faworytów do zwycięstwa, czyli oczywiście Ammann, Małysz i Schlierenzauer. Do tego dochodzą lotnicy: Kranjec i Hajek. Mam nadzieję, że będą równe warunki, a belka dla tych najlepszych będzie taka sama.

  • anonim
    Prawdziwy kibic romoerena i małysza

    BERNAR!Fenomen. ADAM widać że masz chłopie formę!

  • anonim
    www

    Quavertone (quavertone@o2.pl)
    moim zdaniem to ten nowy system jest troczę niesprawiedliwy

  • emk22 stały bywalec
    Hofer i Tepes !!!

    heh może i by było 240 jak by dwóch wariatów nie robiło z lotów skoków na k90 haha nie no bez jaj wkońcu to loty to powinny być długie i piękne loty ! hah może w przypadku nie których będą ale założę się że jak Adam będzie wchodził na belkę to te dwa dupki tak dorobią żeby Adam jechał z najniższego rozbiegu szkoda ze od razu nie każą mu skoczyć z miejsca !

  • anonim

    Hajek i BER wylądowali swoje skoki bezproblemowo i nie rozumiem dlaczego tak znizali dzisiaj bardzo. Chociarz z drugiej strony patrząc na tor lotu wiewiora to pewnie boją się o niego, żeby se nog nie polamal. A wystarczyłoby wyjsc z progu troche bardziej plasko i by bylo bezpieczniej i dalej.

  • fan profesor

    @F@n
    A może jeszcze Grzegorz Rasiak co?

    Nowy system czy sie sprawdzi o to pytanie jest już jutro sie zobaczy, jak znów będą przekręty to Tepes powinien sie udać na emeryture.Co do Polaków Małysz będzie walczył owysokie miejsca a pozostali nie mają szans na 30-stke niestety.Więc jutro będziemy widzieć prawodpodobnie tylko Małysza w 4 seryjnym boju.

  • F@n weteran
    @happonen

    To mialo byc smieszne czy zalosne? Raczej to drugie. Ja nie jestem za nowym systemem tak jak wielu innych i wyjatki tylko go chwala bo jak inaczej nazwac, jest ich malo czyli wyjatki.

  • anonim
    Radek

    Teraz można skonczyć jak na moje ślepe oko 7 metrów dalej niż 5 lat temu, więc szansa na 240 jest duża jeżeli dwóch idiotów odpowiedzialnych za konkurs zmieni swoje podejście do ciągłego obnizania belki

  • Radek weteran

    Dzis przy skoku romoerena widac było ze chyab dalej niż 235m to nawet nie am szans skoczyc. Przecież on lądował już prawie w przejściu!

  • anonim

    wszystkie czołowe kraje wyprzedzają nas w rekordzie długości skoku Austria,Niemcy,Finlandia,Norwegia,Rosja,Czechy, Słowenia, Szwajcaria,jeszcze niech tylko jutro w treningu Chedal skoczy 227m to będzie pięknie

  • Kamila początkujący

    Zobaczymy jak jutro Tepesik wysiuda nam Adasia.On już dołoży wszelkich starań aby nasz reprezentant nie był wśród tych najlepszych.Miejmy nadzieje,że Adaś zaskoczy go tak samo jak w Holmenkolen.

  • anonim
    Kamileki (*203.hypnet.pl),

    A mi sie wydaje że Ingebrigtsen i Widhoelzl nawet za czasów swojej świetności nie mieliby teraz zadnych szans na tak dalekie loty jak kiedyś. Technika skoów poszła tak do przodu że przy swoim stylu spadaliby w okolicach 190 metra max 210. Tak jak kiedys skakał Widhelzl to teraz skaczą najsłabsi (chodzi mi o technike)

  • anonim
    przypominam i ci co mogą policzyć się o zwycięstwo

    przypominam
    jutro w I serii będzie skakać 40 najlepszych z kwalifikacji (bo tak jest na lotach)
    do II awansują 30 najlepszych
    w sobotę drużynowka : zasady normalnej drużynówki
    w niedzielę III seria 30 ( tych samych co w piątek w drugiej serii) i ci sami w niedzielę w IV serii

    Małysz ( ma długą historię więc nie będę wszystkiego pisał, i tak dobrze go znacie), Ammann (o dziwo, jest słaby w lotach, choć on raz może blisko np. pamietam jak tutaj w sezonie 2007/2008 jak w piątek dobrze skakał a pożniej Szwajcarzy opuścili drużynowkę to w niedzielę ammann skoczył 204,5 tak póżniejj spadł na 165 metr a sezon późzniej to skoczył 233, 5 ale podparł. no do tego na treningach dziś dobrze ale podobno przed wczoraj na indywidualnym spadł na 96 ,5!) dalej: Schlieri może być wysoko ( przecież wiecie jest fenomenalny) , może tomi się wciśnie (tomi to przydomek hajka, tak samo jak tommy i tonda) kranjec może się wcisnąć u siebie
    (uwielbia loty, zdobył zresztą malą kryształową kule w tym sezonie za loty,) . to są kandydaci

  • anonim
    loty

    simusisiowi - powiało pod narty w quali
    i to wiecej niz wskazywałby na to pkt
    romoeren daleko poleciał
    ale i tak jutro wygra ammann
    bo dostanie kupę pkt za belkę i wiatr
    bedzie taki cyrk jak w oslo
    gdzie Adam skakał najlepiej a wygrał uczciwy szwajcar
    szwajcaruś - mistrz świata z sapporo bo sedziowie nabrali sie na jego "telemark"
    to jest superkanciarz a nie superskoczek
    oddaj złodzieju złoto olliemu

  • dsx początkujący
    emk22

    Tak oczywiście nowy system będzie jutro w konkursie tak i zresztą jak i w całych MŚ w lotach pozdrawiam

  • anonim

    Trzecie miejsce zajął Kamil Stoch, który uzyskał 201,5 metra i zdołał wyprzedzić lądujących dalej Mattiego Hautamaekiego (204m) i Michaela Neumayera (203m).

    To wskazuje na nowy ; )

  • anonim
    Tor lotu

    F@n zapewniam Cie ze gdyby do skoków powrocili Ingebrigsten czy Widhoelz i wiatr byłby pod narty to miałbys to podwyzszanie w srodkowej fazie lotu , przy rekordzie Romorena z 2005 roku nie widziałem nic rozniacego w srodkowej fazie lotu porownujac go do dzisiejszego lotu na 230.5 m :)

  • dsx początkujący
    O kwalifikacjach

    Jestem zadowalany z kwalifikacji naszych skoczków najbardziej podobał mi się skok Kamila Stocha chyba najludniejszy stylowy skok z grupy która musiała walczyć o występ w MŚ w lotach ( oby jutro była taka pogoda i równe warunki to naprawdę będzie jutro piękny konkurs ) może Kamilowi brakło odległości no może jutro nas zaskoczy chociaż wiemy Kamil w klasyfikacjach spisuje się dobrze a w turnieju już troch gorzej ale oby nas zaskoczył też ładnie i mnie zaskoczył Łukasz Rutkowski myślałem ze gorzej spisze się na Mamucie ale jednak sie myliłem Rafał Śliż ma już 27 lat i skoczył w miarę swoich możliwości Adma Małysz pokazał zę jest w formie nadal i będzie się liczył w walce o medale to moja opina na tema naszyj kadry co do innych Noriaki Kasai ten człowiek mnie zaskakuje z zawodów na zawody bardzo lubie oglądać jego występy. HAJEK Antonin 207.5 ten Czech może jutro wszystkich zaskoczy .
    HAUTAMAEKI Matti 204.0 NEUMAYER Michael 203.0 też mogą starać się być w najlepszej 10 tych zawodów.SEDLAK Borek 202.5 ten Czech tak jak kolega z drużyny Hajek mogą być niespodziankami tych MŚ w lotach. ZAUNER David 183.0 no nie pokazała w kwalifikacjach tego imponującego wbicia jak we wcześniejszych występach wydaj mi się że spóźnił skok ale jak zawsze zarzuciło go w bok. ROMOEREN Bjoern Einar 230.5 jak zawsze mamut i Planica rekordzista świata w odległości pokazał że nie wolno o nie zapominać i że jutro i w sobotę będzie walczył do końca. KRANJEC Robert 216.5 na moje zje go jutro trema jest u siebie jest wspaniałym lotnikiem i chyba większości się ze mną zgodzi ale moim zdaniem jutro będzie w okolicach 5-9 miejsca. MORGENSTERN Thomas 182.0 zrobił błąd przy wyjściu ale chyba on i jego kolega z ekipy SCHLIERENZAUER Gregor 206.0 jest zmęczony tym sezonem ale na pewno nie odpuszczą AMMANN Simon 225.5 znokautował wszystkich tym skokiem. CHEDAL Emmanuel 197.5 i DESCOMBES SEVOIE Vincent 198.5 jako Francuzi się pokazali z bardzo dobrej strony bo nie oszukujmy się Francja jest silna w tym sporcie ale naprawdę zaczyna powoli doganiać inne ekipy .AHONEN Janne 179.0 chyba nadal odczuwa skutki wypadku i nie jest raczej juz w stanie dogonić czołówkę. Ale to jest moje zdanie każdy może mieć inne czekam na odpowiedz związane z tym postem jeżeli ktoś chce podyskutować bardzo chętnie pozdrawiam

  • emk22 stały bywalec

    przepraszam czy jest tu ktoś w stanie odpowiedzieć mi na moje pytanie : Czy jutro i wogólę w całych Mistrzostwach będzie obowiązywał stary czy nowy system ? z góry dziękuję za odpowiedź piszcie na gg 15981280 !

  • F@n weteran

    Te wyniki lotow bardziej pasuja na skocznie w Tauplitz... Oprocz lotow Kranca Malysza Ammanna i Romoerena. Choc te loty Malysza i Kranca tez moglby byc w Tauplitz, ale ledwo by je ustali. Gdybym nie wiedzial ze to jest w Planicy i nie widzialbym wyniow Ammanna i Romoerena to powiedzialbym ze to jest Obertstdorf albo Tauplitz, choc Vikersund i Harrachov tez do tego pasuja.

  • anonim
    SPRAWA DROBNEGO CWANIACZKA

    Trza być naiwnym, żeby sądzić że Drobnemu Cwaniaczkowi ot tak, od ok. 2 m-cy wychodzą wszystkie skoki, przeskakuje wszystkich , skacze najdalej i że to wszystko tylko z powodu niby świetnej formy w jakiej się znajduje.

    Czy w tym całym PŚ nie ma takich fachowców/macherów, żeby się kapnęli o co chodzi i czym jest spowodowane że Drobny Cwaniaczek w każdym skoku skacze najdalej? Czy np. Pojter z Kojonkowskim nie mogli by się temu dokładnie przyjrzeć?

    Przecież to zaprzecza nawet rachunkowi prawdopodobieństwa i statystyce.

  • F@n weteran
    @gorofil

    Tylko ze juz nie ma tego ze zawodnik leci niziutko i odlatuje na ktoryms tam metrze i nie jest to teraz atrakcyjne i loty 190m do nich nie naleza. 200m to juz cos jest, 210m ladnie, 215 bardzo ladnie, 220 - 225m juz skoki super. Wystarczajace, ale najlepsi jak na nich przystalo 230m i jest swietny konkurs.

  • F@n weteran
    @ obserwator

    Zobacz sobie porownanie Romoerena 230.5m i 239m i zobacz ze teraz jest wiekszy zapas. Na youtubie jest.

  • gorofil początkujący

    Zgadzam się ze strong1. Czy te rekordy są najważniejsze? A zdrowie, czy nawet życie zawodników ?. Nowe zasady wyrównują szanse, ale to co wyprawiają z ustawianiem belki to przechodzi ludzkie pojęcie. Belki nie powinno się ruszać dla zagrywek taktycznych, a tylko jeżeli stwarza niebezpieczeństwo zbyt długich skoków. A teraz jeżdżą z nią w górę i w dół bez żadnego uzasadnienia. Zresztą te przeliczniki dotyczące belki są źle ustawione. Zawsze opłaca się skakać z niższej, bo zyskuje się więcej niż traci na szybkości. To trzeba dopracować. A loty nawet w okolice 190-200m i tak zdecydowanie różnią się od skoków nawet na dużych skoczniach normalnych i są moim zdaniem bardzo atrakcyjne (nawet bez rekordów)

  • obserwator doświadczony

    Wydaje mi sie ze ta skocznia nieco sie zmienila. Jest już nieco inna niz jeszcze ok 3 lata temu.Po pierwsze teraz mamy prędkości mniejsze w stosunku do poprzednich lat mimo ze belka jest ustawiona tak samo albo wyżej! Po drugie w czasie lotu gdzieś w połowie zeskoku skoczek nabierał dużej wysokości i było widać ze będzie daleki skok a teraz już tego nie ma.To było bardzo efektowne charakterystyczne przejście. Po 3 patrząc na ta skocznie widać wyraźnie ze jakby zeskok był krótszy i już skok Romorena na 230,5m wydawał się być na granicy możliwości tej skoczni a parę lat temu było widać jeszcze duży zapas co mówili sami trenerzy i zawodnicy ze można skoczyć powyżej 240m a teraz nikt nawet o tym nie mówi.Jednakże podkreślam ze jury i tak nie wykorzystuje w pełni możliwości tej skoczni.Więcej zawodników z czołówki powinno skakać ok 210-220m.

  • anonim
    @fan

    to w takim razie co powiesz o tym skoku
    http://www.youtube.com/watch?v=DofOzpGyHT4
    teraz to można w planicy skoczyć ponad 245 i to ustać !

  • F@n weteran
    @stachu

    Ty sie znasz... I 230m czy 220m nie jest malo, ale takich lotow jest jak na lekarstwo (przynajmnien w dzisiejszych kwalifikacjach) i nie sadze aby byly takie w konkursie. A zawodnicy chca skakac jak najdalej bo to uwielbiaja. Komentatorzy caly czas wspominaja przezycia skoczkow z 2005r. To byla radosc skakania. Kazdy po swoim skoku sie cieszyl bo byly one wspaniale.

  • F@n weteran
    @malysztomistrz

    Moze nie zmienili. jak na treningu w 2005 r. Romoeren skoczyl 234.5m to wspiali jako nowy rekord(Chruscicki mowil w komentarzu pdczas zawodow "rekordzista byl przez 2 godziny, czy odbierze mu rekord (Hautamekiemu) czy bedzie wstanie..."), to samo Malysz 225m.

  • anonim
    rekordy życiowe

    hajek 228,5
    simuśiuś 219 m
    czyli rekordy z treningów się nie liczą
    http://www.fis-ski.com/pdf/2010/JP/3054/2010JP3054SLR1.pdf

  • F@n weteran

    Teraz sobie ogladnalem porownanie skoku dzisiejszego romoerena i z 2005r. Ten dzisiejszy zeskok jest duzo duzo lepszy. Jak tam maks mozna bylo 240m to teraz 245m. Zobaczcie sobie na youtube

  • stachu bywalec
    tym co mało

    Jeżeli uważacie ,że skoki 210 do 230 m to za blisko, to wejdźcie na 1 piętro , skoczcie i potem napiszcie jak się czujecie.

  • emk22 stały bywalec

    ten nowy system coraz bardziej mnie wkórza ale cóż ... dobrze że chociaż Włodek komentował inaczej sie tego słuchało a nie to co Szczęsny bo gadał a temu brakło tyle a to a sramto za przeproszeniem świetnie się Włodka słucha !
    wielkie brawa dla Bjoerna kapitalny skok ahh ten Ammann Adaś dobrze mam nadzieje że w seriach będzie jeszcze dalej Gregor no jest dobrze ale wierze że będzie jeszcze lepiej hahah !

  • Emil profesor

    @F@n oj nie wiem. Przejrzyj sobie wyniki pomiaru wiatru w pierwszych lepszych konkursach rozegranych w starym systemie. Np Planica 2005. Najlepsze warunki 2,2 pod narty najgorsze 0,5 pod narty. Czyli przepaść większa niż dziś miedzy najlepszymi a najgorszymi. A nie wiemy kto wtedy miał tą cisze i do dziś myślimy że ten pechowiec z przed 5 lat słabo skoczył a tutaj nie miał sposobności odleciec.

  • anonim

    ja też jestem zdania że jutro od początku w przypadku takich warunków jak dziś powinna być ustawiona belka 13-14. wtedy daleko będą skakać naprawdę najmocniejsi. a nie akcje typu.. zaczynamy od 19, a kończymy na 13'ej gdzie chociażby ktoś kto skoczył 215 przegrywam o kilkadziesiąt punktów z Adamem czy Simonem którzy skoczyli tyle samo.. tylko wątpię czy organizatorzy i te pajace hofer i tepes mają choć odrobinę inteligencji.

  • F@n weteran
    @ Emil

    Ale puscili Zaunera dlatego ze jest nowy system i rekompensata. W starym poprostu by poczekali i by sobie chlopak polecial na 200m+

  • pablo1503 początkujący
    ;/

    Ta skocznia po pewnej modernizacji jest taka dziwna....
    Już nie ma tego miejsca na około 150-160 kiedy się bardzo odlatywało teraz po prostu jakby spadają

  • fugazi72 początkujący
    Kasai

    Mistrz świata w lotach z 1992 roku wygrywa kwalifikacje 18 lat później - to dopiero kariera!

  • Emil profesor

    @f@n. Faktycznie dziś belki nie potrzebnie zmieniali. Ale gdyby to były zawody to taki Zauner czy kilku innych straciło by na starym systemie ładnych kilka jak nie kilkanaście punktów na gorszym wietrze co by mogło skutkować w dalszych próbach niemożliwością odrobienia tego. Zobaczymy jutro.

  • F@n weteran
    @Quavertone

    Dlatego mowie,z e jury jest popieprzone ze belki ustawic nie moze... TAm sa glupole. A ten Hofer to juz chyba zwariowal, powinien do psychiatry pojsc.

  • anonim
    nowy system

    to parodia
    szwajcarek z tornadem pod narty ktory go wyniosl piekielnie wysoko wygrywa
    te przeliczniki nic nie dają
    jedyny pozytek z nich ze szlieriego juz nie puszczają z huraganem pod narty i cwaniakują jaki dobry jest
    gdyby hajek nie zepsuł skoku skoczyłby 235 metrów około

  • F@n weteran
    @col.markos

    Dokladnie, nawet rok temu pomiar odleglosci byl juz do 245m. Cala praca Slowencow na tej skoczni idzie na marne. Te ulepszanie zeskoku i wogole bo pieprzone jury z tego nie korzysta. Zeby chociaz skakali po 230m (oczywiscie zeby tych skokow troche bylo), zeby 200m to byla granica wanasu do drugiej serii ( w 2005r. ta granica to chyba byla 195m), ale nieee, bo po co, lepiej skakac jak w Tauplitz (mowie o najlepszych tam skokach).

  • Janusz bywalec

    Czołowa dziesiątką na tle reszty:
    Kolejno: (odległość, nota za odległość, belka/wiatr, nota za styl(przyjęłem 55 dla wszystkich), łączna nota)
    1. Ammann (225,5m) 168,6 + 9,5 + 55 = 233,1
    2. Romoeren (230,5m) 174,6 + 0,4 + 55 = 230,0
    3. Małysz (216,5m) 157,8 + 10,8 + 55 = 223,6
    4. Schlirenzauer (206m) 145,2 + 14,9 + 55 = 215,1
    5. Kranjec (216,5m) 157,8 + 2,0 + 55 = 214,8
    6. Koch (207m) 146,6 + 10 + 55 = 211,6
    -----------------------------------------------
    9. Loitzl (202m) 140,4 + 8,3 + 55 = 203,7
    10. Jacobsen (198,5m) 136,2 + 10,7 + 55 = 201,9
    -----------------------------------------------
    18. Morgenstern (182m) 116,4 + 13,3 + 55 = 184,7
    -----------------------------------------------
    26. Ahonen (179,0m) 112,8 + 4,3 + 55 = 172,1

    stoch byłby jedenasty po pierwszej serii :)

  • anonim

    Amman przy skoku na 225,5 m mial wiatr 1,21m/s i belka nr. 13
    Malysz 216,5, 1,09m/s, belka 13
    Szliri 206m, 0,71m/s belka 13
    Romoren 230,5m , 1,06m/s, belka 16

    Także widać ze Amman jest mocny ale nie ma aż takiej dużej przewagi nad Malyszem ,a Malysz nie ma takiej przewagi nad Szlirim jak to wygląda w kwalifikacjach. O wszyskim zadecyduje wiatr i hoferowy system no chyba ze jakims cudem bedzie bezwietrznie i zadecyduje forma.

  • Quavertone profesor

    @F@n

    Po to, aby nie odwoływali konkursów i ciągle nie powtarzali skoków po zmianie belki - to przede wszystkim.

  • anonim
    -

    Jestem zdania, ze powinno odrazu ustalić belka nr 15 albo 14 i nie bawić się potem w jej obnizanie. Jeżeli ktos naprawdę jest w formie to poradzi sobie czy to z 15 z 14 belki. Nie wydaje mi sie, aby rekompensata punktowa była uczciwa. Po dzisiejszych zawodach pierwsza trojka to: Simon, Romoren, Adam

  • F@n weteran

    Teraz sobie popatrzcie na odleglosci... Tak to sie w Oberstdorfie skacze, sorry nawet w Kulm, z wyjatkiem tych 4 ladnych skokow.

  • col.markos bywalec
    239 metrów ma być niby wyżyłowane???

    Oj ja tak nie uważam, na tej skoczni można skoczyć 245 - 250 (oczywiście ustany) i to jest pewnik.
    Chociaż przypuszczam, że jeszcze dalej.
    Kilka lat temu wszyscy trenerzy tak mówili, teraz nikt o tym nie wspomina!

  • F@n weteran
    @Emil

    Pod wzgledem wiatru bo byl rowny, pod wzgledem belek nie. A skoro system dziala wtedy kiedy jest bezwietrznie albo jest wiatr rowny lub troszke mnie to [po co] ten system, skoro to samo jest w starym. Tylko teraz sa wieksze jaja i gorsze skoki.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2010-03-18 23:06:22 ***

  • F@n weteran
    @strong1

    Zeskok przez te 5 lat jeszcze ulepszyli. A prawda jest taka ze te loty to sa wielkie jaja. Z kibicow tez sie robi jaja. A poza tym wiatr wial z jednego kierunku, czasami slabszy czasami mocniejszy. Z niektorymi wyjatkoami, jak np. Zauner. Mial wiatr lekki z tylu, niektorzy mieli boczny ale co z tego. Ten sport jest dla kibica, bez kibica sport by nie istnial. A skoczkowie pragna dlugich lotow (z wyjatkiem Gregora) bo to sprawia im radosc. Mogliby na koniec sezonu troche odpuscic i dac troche polotu i finezji ( jury ).

  • Quavertone profesor

    @F@n

    Ten skok Ahonena pewnie zadecydował o tej całej "bojaźliwości" sędziów, która trwa do dziś (i pukanie się w głowę Schlieriego swego czasu) :P
    Skoro rekordowy skok padł z belki 9,5 to nawet 10 belka od początku konkursu przy wietrze pod narty teoretycznie powinna wystarczyć :)

  • anonim
    no właśnie

    jak to widz ma zrozumieć, że te co skoczył 215 jest lepszy od tego co miał 230 - paranoja jakaś
    lepiej niech już wszyscy skaczą z tego rozbiego dobranego pod Amana i Adam - będziemy mieć skoki od 100 do 200 :-)

  • cham początkujący
    --

    http://www.youtube.com/watch?v=uD_upKLKaoQ - to był skok! 225m przy 98 km/h i bodajże z 4 czy 5 belki.

    Jak ktoś liczy w tym roku na pobicie rekordu to się rozczaruje...
    Wystarczy przypomnieć sytuację z zeszłego roku. Ammann skacze 233 i przerywają konkurs. Dzisiaj przy tym nowym chorym systemie mogą to robić jeszcze łatwiej. A szkoda, bo skocznia jest dobrze przygotowana, Romoeren ustał 230 bez problemów...
    Niestety najlepszy chyba znowu będzie Ammann, no nie ma mocnych na niego. Adam ma spore szanse na podium. Potrzebne tylko dobre skoki i... odrobina szczęścia.

  • strong1 weteran
    -

    @Fan-jak Ty straszliwie maruszisz człowieku. Naprawdę do szczęścia potrzebujesz tych po 15m dalej? Nie widziałeś,że wiatr był zmienny,a na mamutach każdy podmuch,nawet najmniejszy jest istotny? Puśćmy Ammanna z dwóch belek wyżej przy minus 18pkt za wiatr i już masz rekord,którgo tak pragniesz lub bardzo blisko. Prawda jest taka,że 239m to bardzo wyżyłowany rekord,nie w senisie obiektywnych możliwości skoczków-tylko skoczni. Już zresztą zeszły sezon pokazał,że natura na mamutach jest nieprzewidywalna.

  • anonim
    Adam coś mówił, że w lotach będzie stary system sędziowania

    a jednak w kwalifikacjach były te zmiany belek i wiatromierze - niedobrze, niedobrze

  • F@n weteran
    @Quavertone

    To jury ma za zadanie ustawic taka belke aby byly loty dlugie i mozliwe do ustania. W 2005 r. belka moze byla o 1 rozbieg za wysoka ( Janne Ahonen, chocm mogl to wyladowac, przestraszyl sie na kacu chlopak ). Jakos przez tyle lat sobie radzili a teraz nie moga... Dla mnie to jest chore.

  • F@n weteran

    Moim zdaniem najlepsza byla belka 16 wtedy kiedy Romoeren skoczyl 230.5m. To byl skok bardzo udany technicznie. Mysle ze Ammann skoczyl by podobnie. A takie skakanie z belkami to nie jest dobre: po pierwsze slabe loty (bo oni tylko obnizaja) po drugie punkty wtedy nie sa odzwierciedleniem tego jaki byl to rzeczywiscie skok ( poprostu obnizanie belek sie nie sprawdza ) .

  • F@n weteran

    Bardzo chcialbym zeby Sliz, Rutkowski, Stoch i Malysz poprawili swe rekordy zyciowe.
    Malysz - 225m
    Stoch - 210.5m
    Rutkowski - 203m
    Sliz - 199m bodajze (chyba dzisiaj na treningu) poprawcie mnie jakby cos.

  • vegx redaktor

    Żeby jutro za dużo z belką nie kombinowali, ustawić od razu 15 i niech sobie radzą. To najlepsza 40, która przeszła przez kwalifikacje. Bo to cale dodawanie punktow za belke rozwali konkurs.

  • grinch początkujący

    Spokojnie. Niech Adam się teraz za bardzo nie wysila. To tylko trening. jak będzie teraz skakał najdalej to już Tepes go z pewnością przypilnuje...

  • F@n weteran
    @Quavertone

    No dobra ale ja nie mowie ze po 250 latali, ale zeby byo duzo skokow kolo 210 - 215 - 220m. Wtedy scisla czolowka odleci do 230m. Rekordy nie musza byc ale zeby jakies te loty byly sensowne. A dzisiaj to troszke skokow powyzej 200, jedynie czterech zawodnikow odlecial i tyle, klapa. Tylko 5 zawodnikow przekroczylo 210m. Moim zdaniem ten pkt k i hs jest za blisko ustawiony. K powinno byc np. na 195m a HS na 225m.

  • Emil profesor

    A Simon piekielnie równo. Wprawdzie w dwóch skokach treningowych licząć punkty był tylko o włos lepszy od rywali ale zawsze. Oby Adam te 6-8 metrów jakie mu brakuje dołożył w zawodach.

  • Xellos profesor
    Kwali

    pokazują, że tu się może wszystko wydarzyć

    4 skoki

    a huragan pod narty powoduje rekordowe odległości

    lepiej mieć ten huragan niż jakiekolwiek rekompensacje hofferowskiego systemu

    Co mi po tym, że dostane +2 za wiatr i skocze 190m a inny -20 i 230m ?

  • F@n weteran
    @chris

    O to chodzi ze nie dopusci jury aby Adam ten rekord poprawil. Daja mu caly czas nizsza belke. Hajek jest dobrym lotnikiem i belke mial naprawde ladna. Malysz ma widac aspiracje do pobicia tego rekordu, bo widzialem roznice w locie, lecial bardziej plasko i troche wyzej w porownaniem z poprzednimi latami.

  • anonim

    Zauwazyliscie jaki wysoki tor lotu mial Ammann?to zadziwiajace jak ona lata tu wysoko ,wyzej nawet niz na duzych skoczniach bo tam ma taki plaski tor lotu

  • Quavertone profesor

    @F@n

    Za bardzo dłuższe też nie mogą być, bo nawet Planica nie ma nieskończonego zeskoku i się skoczkowie w końcu pozabijają.
    Jak dla mnie niech budują nowego mamuta i najlepiej, żeby były na nim możliwe loty na 300 m.

  • asd weteran

    @jaro

    E, najlepszy w każdym treningu i skoku? Bez przesady, w Oslo Małysz królował po za 1 skokiem konkursowym. W poprzednich konkursach też różnie z tym bywało. Znacznie Ammann odskakiwał na IO tylko.

  • F@n weteran
    -

    Nie wiem jak wy sadzicie ale moim zdaniem wszystko powinno isc do przodu, czyli skoki (loty tez). czyli powinny byc dluzsze. A z tego co patrze to od tamtego roku cofamy sie do tylu.

    ________
    A można się cofać do przodu??

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2010-03-18 22:50:33 ***

  • Michał doświadczony

    Ciesze sie,że Rafał wywalczyl awans. mial trudne warunki-wiekszosc zawodnikow ktorzy skalali przed i po nim,sobie nie poradzili;) jak mialby takie warunki jak np Łukasz, to pewnie bylo by o kilkanascie metrow dalej:)
    szkoda i troche Marcina,ktory poprawil i to bardzo ladnie dzis swoją życiowke. no ale ktos musial odpasc z tej 6. Stefan i Marcin maja jeszzce szanse na druzynowke-muszą sie tylko bardziej postarac.,
    trzymajmy kciuki za polakow!"_

  • asd weteran

    Przy okazji - zauważyłem że każdy podmuch tutaj ma znaczenie. Schlierenzauer ciut słabszy wiatr od najlepszych i od razu spadł. Bardzo ważną sprawą i chyba kluczową do zdobycia złota trzeba będzie mieć wiatr pod narty (lepszy od największych rywali). No, chyba że nie będzie w ogóle wiało, albo będzie lekko w plecy.

  • Quavertone profesor

    @jaro

    Ciężka praca, treningi i cierpliwość (a przy tym znoszenie wyzwisk od fuksiarzy i porównań do Pottera :P), czekał w końcu na to wiele lat...

  • Emil profesor

    Ale predkości spadły względem lat poprzednich. W 2005 r z 12 belki średnia prędkość wynosiła 106 km/h teraz z 16 była 103,5 km/h.

  • F@n weteran
    @Quavertone

    xD ja tak samo. Podobnie tak lekko nie rowno wyszedl z progu i tak sie ulozyl bardzo rownolegle, wylozyl sie na nartach i lecial bardziej w strone dolnej bandy :P

  • radusia początkujący

    nowe zasady - nowy image konkursu
    widać, że nie chcą, aby loty były długie -chodzi tylko o wybranych, teraz najdłuższy skok Bjerna, ale biorąc pod uwagę długości pozostałych skoczków, to nie będziemy oglądać takich skoków jak przed laty, gdzie rzeczywiście były szanse poprawy rekordu życiowego dla każdego

    zgadzam się (z F@nem) te konkursy będą jedną wielką klapą

  • anonim
    rekord

    Romoeren skoczył 239m w 2005 roku bodaj z belki 9,5 . Tak wiało wtedy silnie pod narty!

  • F@n weteran
    @asd

    te wiazania akurat pomagaja w locie wiec moim zdaniem tak, jakos Stoch tez testowal przed zawodami (na treningach i kwalifikacjach) i mu to nie zaszkodzilo.

  • anonim
    Przy takim "szastaniu" belkami...

    ...o rekordzie można zapomnieć. Co do kwalifikacji do Simon daleki skok, ale miał zdecydowanie mocniejszy wiatr pod narty od Adama.

  • anonim
    -

    Niech mi ktos wytlumaczy jak to mozliwe ze ten [Simon] normalnie w prawie kazdym skoku juz od IO jest najlepszy i to zdecydwanie( czy to trening czy to kwlifikacje czy to zawody).To sie nawet nie udawalo Malyszowi w najlepszych latach i Szliriemu w poprzednim sezonie! To wyglada tak niewiarygodnie ze az podejrzanie i powinno sie go sprawdzic ze wszystkich stron!

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(11298), 2010-03-18 12:30:12 ***

  • anonim
    wiatr

    simon to klasa ale wiatr tez mial najlepszy pod narty o 02 lepiej od malysza i 0.7 od gregora to duzo mysle ze sa oni na porownywalnym poziomie teraz komu lepiej podwieje pod naqrty romorern sie nie bdzie liczyl skakal z wyzszsej belki i mial duzo lepszy wiatr

  • vegx redaktor

    Póki co Ammann faworytem numer 1. W skoku kwalifikacyjnym leciał bardzo wysoko, a do tego miał swietny wiatr. W bardzo równo skacze Adam Małysz, co w perspektywie 4 skoków może być ważne. Wydaje mi się, że troche w tych nowych wiązaniach ciężko się Adamowi ląduje, jutro musi to poprawić, ale widać też, że dziś żyłował skoki do maksimum.
    Gregor też na pewno będzie groźny, ale nie wiem czy stać go na Mistrzostwo. W formie na podium jest też Robert Kranjec i Bjoern Einar Romoeren.
    Reszta skacze zbyt nierówno, żeby ich włączać do rywalizacji. Może po jutrzejszych dwóch coś sie wykrystalizuje.

  • F@n weteran
    @darek719

    Po pierwsze Ammann wtedy ( nie wiem jakim cudem nie ustal - dokladniej do podparl i to bardzo), po drugie nie wiem czy sie licza rekordy zyciowe w przerwanej serii.

  • zrowerowany bywalec
    :)

    Bardzo się cieszę,że Pan Włodek komentował:D...ale skok Stocha to był ideał technicznie szkoda,że nie pobił rekordu.Ej,a możecie mi po wiedzieć czemu z tak wysokiej belki nie mogą skoczyć 220 m,a np w 2003 Małysz skacząc z 4 ustanowił 225 dziwne to trochę:P

  • F@n weteran

    Po pierwsze zrabanie ze sa nowe zasady, przez to jury bawi sie belka. Po drugie sa du.pne loty nie liczac wyjatkow Malysz, Kranjec, Ammann, Romoeren. Po trzecie dlaczego nie pokazuja personal best - czyli rekord zyciowy przy imieniu i nazwisku i zdjeciu zawodnika. Po czwarte nie nastawiajmy sie na dlugie loty i choc w czesci podobnego konkursu jak w 2005 r., bo to jest niemozliwe. Gbyby byly stare zasady to jury nie bawiloby sie belka. Po piate nie rozumiem obnizenia belki przed Schmittem, widac to chore. Po szoste to obnizenie belki jeszcze przed Malyszem oraz przed Kochem i Jacobsenem spowodowalo brak nowego rekordu zyciowego, przez co prawie wszystkie lepsze kraje wyprzedzaja nas w rekordach dlugosci lotu danym kraju. Po siodme obnizenie belki niedlugo przed Stochem i slaby wiatr spowodowal takze brak rekordu zyciowego.

  • anonim

    Wie ktoś może z jakiej belki Romoeren skoczył 239m w 2005 roku?

  • Quavertone profesor

    6 kandydatów do medali: Ammann, Romoeren, Schlieri, Kranjec, Małysz i Hajek. Kolejność przypadkowa.
    Stawiam na Simona Ammanna.

    @darek719

    To był skok nieustany, więc się nie liczy jako oficjalny rezultat.

  • anonim
    ........

    ...piękny skok Ammanna!
    ...jednak konkurs jest jutro...Adam Mistrzu pokaż kto tu rządzi:D

  • anonim
    I co z tego że Stoch trzeci w kwalifikacjach...

    ...jak w konkursie będzie na początku trzeciej dziesiątki.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl