Puchar Zimy w Zakopanem: Murańka i Zapotoczny triumfują

  • 2010-12-20 11:22

W rozegranych w piątek i w sobotę inauguracyjnych zawodach cyklu Pucharu Zimy na zakopiańskiej Średniej Krokwi o punkcie konstrukcyjnym K-85 (HS 94) zwyciężyli zawodnicy kadry młodzieżowej Klemens Murańka (1. i 2.) i Andrzej Zapotoczny (4. i 1.). Na pozostałych stopniach podium stawali Dawid Kowal (2. i 9.), Bartłomiej Kłusek (3. i 6.) i Tomasz Byrt (6. i 3.).

Po pozytywnie przyjętym przez kibiców, działaczy klubów i samych zawodników tegorocznym cyklu Pucharu Jesieni rozgrywanym we wrześniu i październiku na zakopiańskich obiektach Polski Związek Narciarski zgodnie z obietnicą w dniach 17-18 grudnia 2010 r powołał do życia jego zimową kontynuację.

Na listach startowych obydwu konkursów zobaczyliśmy ponad 50 skoczków, w tym reprezentantów Rosji i Rumunii. Faworytów należało upatrywać spośród siódemki reprezentantów kadry młodzieżowej: Grzegorz Miętus, Klemens Murańka, Andrzej Zapotoczny, Tomasz Byrt, Jan Ziobro, Bartłomiej Kłusek i Aleksander Zniszczoł, którzy nie pojechali na odbywające się w ten weekend zawody Pucharu Świata w szwajcarskim Engelbergu i Pucharu Kontynentalnego w tureckim Erzurum.

W piątek walka o zwycięstwo rozegrała się między znakomicie skaczącym 22-letnim zawodnikiem klubu AZS Zakopane Dawidem Kowalem (świetne 92 m w I serii dawało mu prowadzenie), a młodszym od niego o 6 lat Klemensem Murańką z klubu TS Wisła Zakopane (89 m w I serii i 2. m-ce).

Po obniżeniu przez organizatorów belki w drugiej serii i odległościach uzyskanych przez Murańkę (85 m) oraz Kowala (84,5 m) dzięki lepszym stylowo skokom zwyciężył 16-letni kadrowicz. Na trzecim stopniu podium stanął również reprezentant młodzieżówki 17-letni Bartłomiej Kłusek (LKS Klimczok Bystra ZSMS), dzięki skokom na 87,5 m i 84,5 m zajmujący po I serii także 3. miejsce. Poniżej oczekiwań spisał się jego rówieśnik Grzegorz Miętus, młodszy brat startującego w Pucharze Świata w Engelbergu Krzysztofa, zajmując po skokach na 83,5 m (9. miejsce w I serii) i 79,5 m ostatecznie 16. lokatę.

Sobotni konkurs miał bardziej wyrównany przebieg, w drugiej serii aż 4 czołowych zawodników uzyskało równe 85,5 metra i o miejscu na podium w większym stopniu zdecydowały noty za styl.

Po pierwszej serii prowadził nieusatysfakcjonowany piątkowym 4. miejscem Andrzej Zapotoczny (AZS zakopnae SMS), który do końca zawodów nie oddał prowadzenia, uzyskując w obu seriach 85,5 metra. Za liderem uplasował się zwycięzca poprzedniego konkursu Klimek Murańka, który po skokach 84,5 w I serii zajmował także 2. miejsce. Ex-aequo z Murańką drugi po I serii był jego kolega z kadry Jan Ziobro (WKS-UKS Regle Kościelisko), jednak gorszy stylowo skok w II serii sprawił, że ostatecznie zajął miejsce tuż za podium. Trzecie miejsce wywalczył po dobrze ocenionym skoku na 85,5 m zajmujący piątą lokatę po pierwszej serii także kadrowicz Tomasz Byrt (KS Wisła Ustronianka).

Walczący do końca o zwycięstwo w piątkowym konkursie Dawid Kowal (AZS Zakopane) zajął tym razem 9. pozycję (4. po I serii). Nie udało się włączyć do rywalizacji o podium Grzegorzowi Miętusowi, którego skoki na 83 i 84,5 m wystarczyły na zajęcie 8. miejsca (9. po I serii).

Czołówka klasyfikacji generalnej Pucharu Zimy po dwóch konkursach:

1. Klemens Murańka, TS Wisła Zakopane (1. i 2.) 180 pkt
2. Andrzej Zapotoczny, AZS Zakopane SMS (4. i 1.) 150 pkt
3. Dawid Kowal, AZS Zakopane (2. i 9.) 109 pkt
4. Tomasz Byrt, Ks Wisła Ustronianka SMS Szczyrk (6. i 3.) 100 pkt
4. Bartłomiej Klusek, LKS Klimczok Bystra ZSMS (3. i 6.) 100 pkt
6. Jan Ziobro, WKS-UKS Regle Kościelisko (5. i 4.)

Pełne wyniki piątkowych zawodów >>
Pełne wyniki sobotnich zawodów >>


Jurek Kucharczyk, źródło: pzn.pl
oglądalność: (10215) komentarze: (34)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    Nie trzeba się nim zachwycać i tym bardziej porównywać do Ahonena, Schlierenzauera, Peterki czy Małysza ale można mu kibicować :) Jeśli w obu konkursach jest najmłodszy w prawie całej pierwszej ,,10'' a roczników młodszych niż 1994 trzeba szukać od miejsc 22-25 to przeciętny nie jest, choć nie musi zdobyć KK

  • kbkak23 początkujący

    Co wy gadacie o jakims talencie tego muranki ? On wygrywa jakis puchar zimy, a ahonen, schlierenzauer, peterka wygrywali juz w jego wieku puchar swiata. Jak dla mnie to nie ma się czym zachwycac w tym chlopaku bo jest on przecietnym zawodnikiem

  • jozek_sibek profesor
    @jurek2k

    Pewnie chodzi Ci o tą wypowiedż A.Celeja.

    "Na pewno pojedziemy do Sapporo na Puchar Kontynentalny, ale nie do mnie należy decyzja, kto. Ja muszę się teraz zająć przygotowaniami do Mistrzostw Świata Juniorów w Hinterzarten. Potrzebujemy teraz potrenować w spokoju. Bo to nie jest logiczne skakać w zawodach bez wcześniejszych treningów. Wybieramy się także na FIS Cup do Harrachova oraz prawdopodobnie na Alpen Cup, gdzie uważam, że poziom jest wyższy. To właśnie stamtąd wywodzą się potem mistrzowie świata juniorów, więc trzeba rywalizować z tą lepszą grupą" - zakończył trener Celej.

    Wiecej - news 11214 z 28.12.2009r.

  • HKS profesor

    Skoczkiem pewnie też by świetnym nie był:) a może mu się uda w MP w kombinacji wskoczyć na podium. zobaczymy.

  • Barthelemew stały bywalec
    @HKS

    No wiem, wiem... Ale ja pozostaję przy tezie, że Mateusz nigdy nie będzie biegał na tyle dobrze, aby nazwać go prawdziwym kombinatorem. Obym się mylił :)

  • anonim
    Do autora

    Chłoppie jaki PZN te zawody organizuje TZN,żeby Puchar Jesieni się odbył to wszyscy powiedzmy funkcyjni poza sedziami metrowymi robili swoja prace za darmo żeby obnizyc koszty,a PZN w tym cyklu tyle ma do gadania co żyd za okupacji.

  • HKS profesor

    @Barthelemew

    Jakby nie było kombinacje w PZ wygrał i wyprzedził 12 Rosjan i dalej był Kotelnicki ze stratą 6 minut ;)

    Alepen Cup jest bardzo mocno obsadzany w kombinacji bo startują tam wszyscy najlepsi juniorzy. W kombinacji praktycznie nie da się startować z powodzeniem w PŚ w tak młodym wieku. Wyjątkami sa Rydzek, Pittin czy Wendel. W skokach jest jeszcze Fis Cup więc to daje większe możliwości.

  • anonim

    Nie mogę tego znaleźć, ale był wywiad z A.Celejem sprzed MŚJ w Hinterzarten, kiedy kadrowicze startowali w kilku zawodach Alpen Cup, zajmując miejsca ok.30, jak mówił, że poziom tych zawodów jest wyższy od FIS Cup i że spośród nich wywodzi się wielu faworytów na MŚJ. Trudno je porównać z COC, bo jest ich mało i organizowane są przez federacje krajów alpejskich dla swoich juniorów, żeby rywalizowali z sobą i nie wysyłać ich na rozgrywane dalej FIS Cup. Polscy skoczkowie w przeciwieństwie do kombinatorów raczej w nich nie startują, nikt w oficjalnych wypowiedziach nie wspominał o tym, mówi się głównie o COC i to jest liga dla młodzieżowców. Teraz gdy jest Puchar Zimy FIS Cup też chyba będzie omijany poza naszym Szczyrkiem oczywiście.

  • piotr186 profesor
    emil

    chyba żartujesz Alpen Cup ma jeszcze gorszy poziom niż FIS Cup, gorszy nawet od Pucharu Zimy w którym bryluje Klimek.

  • Barthelemew stały bywalec
    @HKS

    Z Wantuloka to byłby lepszy skoczek niż kombinator, ale wybrał co wybrał...

  • HKS profesor

    Dwa razy 7 miejsce zajął kombinator;)

  • Barthelemew stały bywalec
    @anze

    Pisząc, że Żyła skacze najrówniej ze wszystkich wziąłeś pod uwagę wszystkie konkursy i w takim układzie jest to bardzo słuszne. Lecz gdy weźmiemy już pod uwagę tylko Erzurum to widzimy, iż najrówniej skakał Rafał :)

  • Anze początkujący
    @M_B

    Zgadzam sie ze składami, choć może jednak bym uwzględnił w PK Jakuba Kota. Ale niestety wydaje mi się, że Zyła nie pojedzie na PŚ, ponieważ znając politykę trenera Kruczka, raczej nie zabiera na PŚ ( poza Zajkopanem ) skoczków z poza kadr. Zresztą w ostatnim wywiadzie wspomnial o Śliżu, a ani słowa nie powiedzial o Żyle, co by nie mówić- najrówniej skaczącym Polaku w PK.
    Osobiście też uważam , że Piotr powinien jechać na TCS, choć przyznam, że przed sezonem w niego nie wierzyłem, ba! - gdyby ktoś mi powiedział, że miejsca w drugiej "10" PK będą najlepszymi z Polaków, uprawniającymi do kadry na TCS, nie uwierzyłbym ... ( a hurraoptymistą po lecie nie byłem )

  • anonim
    Londyn 2012

    Igrzyska Olimpijskie w Londynie zbliżają się wielkimi krokami. Chcesz być na bieżąco z przygotowaniami Polaków, i najnowszymi wynikami ? Zapraszamy na jedyną taką stronę w polskim internecie !http://www.londyn2012.dbv.pl

  • Leonek24 weteran

    @kibic polskich skoków

    Wybacz kolego, ale nie mogę się zgodzić. Chłopak ewidentnie spalił się w Finlandii. Presja i obciążenie psychiczne są dla niego jeszcze zbyt dużą kulą u nogi.

    Wg mnie w tym sezonie przede wszystkim PK i oskakanie się na zawodach wyższej niż lokalna rangi. Do tego dużo pracy z psychologiem sportowym i jeszcze więcej spokoju.

    Wierzę, że możemy mieć jeszcze pociechę z tego chłopaka, bo jego talent jest niewątpliwy, ale wszystko " ze spokojem " jak mawiają Poznaniacy:)

  • M_B profesor
    @jozek_sibek

    Łukasz póki co niech lepiej idzie sobie na treningi spokojne, skakać w 6 konkursach COC i nawet nie zapunktować to trochę przeginka, a postawiłbym na Kłuska , a nie Janka Ziobro, bo jest młodszy i dopiero dołączył do tej kadry, może by jakimś cudem zapunktował, choć raczej jak zapunktuje to w Sapporo jeśli tam pojedzie, oczywiście nic nie mam do Janka Ziobro, jak on pojedzie też nie będzie źle, a Kuba Kot to już nie junior po prostu i dlatego średnio go biorę pod uwagę.

  • anonim

    brawo Murańka tylko co jest tylko Puchar Zimy a na PŚ skakał fatalnie może niech pojedzie na PK w Engelbergu i zobaczymy co potrafi

  • jozek_sibek profesor
    @M_B

    Potwierdzeniem Twoich słów jest ponizsza tabelka.

    Polacy w PK 2010/2011 - po IV konkursie PK w Vikersund a przed Erzurum.

    Zajete miejsca i pkt

    21.P.Żyła -------- 19 - 20 - 29 - 20 -- 36 pkt
    36.G.Mietus -.--.- 32 - 43 - 28 - 25 --- 9
    39.R.Sliż --------- 29 - 45 - 39 - 28 --- 5
    41.J.Kot -----.---- 45 - 37 - 38 - 27 --- 4
    41.J.Ziobro ------ 68 - 50 - 27 - 47 --- 4
    00.M.Kot ----.---- 32 - 31 - 50 - 48 --- 0
    00.Ł.Rutkowski .- 41 - 34 - 58 - 59 --- 0
    00 B.Kłusek -.--.- 37 - 45 - 36 - 61 --- 0

    Co do składów na T4S i na PK w Engelbergu to tak jak byś czytał w moich myslach!

    Zgadzam się z Tobą w 99,99 %.
    Ta 0,01 % to zamiast B.Kłuska,który w tych 4 konkursach spisał się słabo wystawić J.Kota lub J.Ziobro.
    J.Ziobro w Pucharze Zimy spisał się podobnie jak B.Kłusek,ale............. to jest kosmetyczna mało istotna zmiana.

    Ciekawe tylko,czy Polacy wystartują w PK w Engelbergu,czy nie ważniejsze dla niektórych bedą Mistrzostwa Polski?

    Ciekawe również (pokaże to konkurs MP na średniej skoczni 23.12.2010) jak prezentuje się Ł.Rutkowski?
    Jedyny kadrowicz (kadra A),nie brany tutaj pod uwagę.

  • anonim
    http://www.fis-ski.com/uk/604/1228.html?event_id=28355&cal_suchsector=JP

    3 konkursy w zakopku

  • kkk stały bywalec

    grzegorz mietus jest strasznie cienki teraz... w pk skala slabo a u siebie jeszcze gorzej, przegral z jakimis pinkami z rosji co wogole takich nazwisk nie slyszalem.

  • M_B profesor

    Zobaczymy na ile ten Puchar Zimy jest miarodajny, bo co jak co, ale nie wierzę w wielki regres formy Grześka, bo w COC chcąc nie chcąc skakał lepiej zarówno od Kłuska, jak i Ziobry, zresztą poza Żyłą był najlepszy w pierwszych 4 konkursach ( co oczywiście chwały mu nie przynosi, bo nasi wtedy skakali fatalnie), jeśli chodzi o Klimka jestem oczywiście w stanie uwierzyć w to, że jest na miejsca 1-2 tutaj ;), Byrt i Zapotoczny oczywiście na COC powinni pojechać, bo tutaj skakali nieźle, a mimo, iż póki co nam miejsca w 50 CRL może nie są potrzebne, to niech powalczą jednak o wskoczenie tam ;). Zobaczymy jak wykrystalizuje się kadra na COC w Engelbergu, bo byłoby grzechem nie wykorzystanie tam limitu, a pewnie Ci co tam pojadą nie zmieszczą się w kadrze na TCS, która raczej się wykrystalizowała już ( Małysz, Stoch, Hula, Bachleda, Śliż, Żyła), do Engelbergu obstawiałbym młodą kadrę : Kubacki, K.Miętus, M.Kot, Murańka, Zapotoczny, Byrt, G.Miętus, Kłusek, no ale zobaczymy jak to będzie.

  • anonim
    Znowu się zacznie...

    Dobrze, że sobie Klimek podbudował psychikę po falstarcie w PŚ, ale teraz czas dla niego na występy w PK i nigdzie indziej.

    Będzie dramatem tego młodego chłopaka, jeśli Kruczek znowu ugnie się pod presją specjalistów od "Drugiej Legendy" i "Nowego Małysza" i weźmie go na T4S.

  • Emil profesor

    @realista. Murańka by rozniósł każdy konkurs FIS Cupowy z dużą przewagą. Powinien próbować sił w Alpen Cup to jest na dzień dzisiejszy jego liga.

  • realista doświadczony

    Oto właśnie jest liga Murańki. Jak widać IV liga krajowa to jego miejsce i tam powinien jeszcze zostac a w przypadku kolejnych sukcesow pukać do zawodow FIS CUP a byc moze nawet i Pucharu Kontynentalnego choc z tym poczekajmy jeszcze

  • jozek_sibek profesor
    Ostatni PK

    Dlaczego K.Murańka,A.Zapotoczny i T.Byrt nie pojechali na ostatni PK w Erzurum?
    Przecież były jeszcze 3 nieobsadzone miejsca i łatwe pkt do zdobycia jak pokazał choćby M.Kot,który 2 razy był na 12 miejscu.
    Wcześniej M.Kot w PK skakał fatalnie - 32,31,50 i 48 miejsce.

  • anonim

    Muranka brawo! Jestes najlepszy.Moze to zbytnio wczesnie jeszcze mówić ale ja bym Muranke wysłał na TCS.Sądze że w koncu przełamał by ten kompleks PŚ i pokazał klasę.Chciałbym żeby Muranka pojechał też po doświadczenie na loty w Harrachovie.I sądze ze taką decyzje powinien podjąć trener.Trzeba uczyć młodych skoków na mamucie.Jesli jest 6 miejsc to nie ma co ich marnowac, a tak ten talent wiele sie nauczy.Ten odpoczynek od startów w PŚ jak widać mu pomógł i jak powróci to pokaże taką klase że zrzędną miny jego krytykom.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl