David Zauner ponownie kontuzjowany

  • 2012-12-19 12:41

27-letni austriacki skoczek - David Zauner - po raz kolejny doznał kontuzji. Badanie za pomocą rezonansu magnetycznego potwierdziło diagnozę, że naderwane zostało więzadło krzyżowe prawego kolana.

Już w listopadzie 2010 roku Zauner zmagał się z podobnym urazem lewego kolana. Pierwsze problemy zawodnik zaczął sygnalizować podczas zawodów Pucharu Kontynentalnego w Ałmatach, w których dwukrotnie stawał na trzecim stopniu podium.

"To jest bardzo deprymujące, szczególnie, że moja forma w ostatnim czasie była coraz lepsza. Najwyraźniej nie jest to świeża kontuzja, jednak zauważyłem to dopiero w ostatnich dniach, wcześniej nie narzekałem na żaden ból. Skonsultuję się teraz z moimi lekarzami, jednak prawdopodobnie niezbędna będzie operacja" - powiedział rozżalony David Zauner.


Tadeusz Mieczyński, źródło: informacja prasowa
oglądalność: (7725) komentarze: (47)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    D.Zauner w PŚ

    David Zauner w PŚ - ur.9.04.1985:

    2009/2010 - 13 miejsce - 403 pkt - 6 Austriak
    2010/2011 - nie startował
    2011/2012 - 23 miejsce - 216 pkt - 5
    2012/2013 - nie startował w pierwszych 7 konkursach PŚ

  • jozek_sibek profesor
    Austriacy w PŚ w 4 ostatnich sezonach

    Austriacy w PŚ 2009/2010

    2.G.Schlierenzauer - 1368 pkt
    3.T.Morgenstern -.-.-- 944
    4.A.Kofler ------.------ 893
    6.W.Loitzl ------------- 760
    8.M.Koch ------.------- 545
    13.D.Zauner ----.----- 403
    25.S.Thurnbichler ....- 201
    39.M.Fettner ---.--.--.-- 82
    39.M.Innauer --.---.---- 82
    43.L.Mueller ------------ 71
    49.M.Hayboeck --.-.-.-- 54
    77.F.Schabereiter ---.--- 5


    Austriacy w PŚ 2010/2011:

    1.T.Morgenstern -...- 1757 pkt
    4.A.Kofler ---.----.--- 1128
    6.M.Koch -------.------ 840
    9.G.Schlierenzauer ... 761
    12.M.Fettner ---------- 480
    13.W.Loitzl -----.------ 442
    44.S.Thurnbichler -..-.- 74
    56.M.Hayboeck --.-.-.-- 28
    58.M.Innauer ---.---.--- 15
    75.T.Diethard ---.---.---- 3


    Austriacy w PŚ 2011/2012:

    2.G.Schlierenzauer - 1267 pkt
    3.A.Kofler ---.--.--.-- 1203
    7.T.Morgenstern ....- 1014
    12.M.Koch ---.--.--.--- 690
    23.D.Zauner ---.---.-- 216
    30.W.Loitzl ---.----.--- 154
    41.M.Fettner ---.--.--.-- 71
    42.M.Hayboeck -.-.-.-.- 70


    Austriacy w PŚ 2012/2013 - po 7 konkursach indywid + 1 druż + 1 mieszany

    1.G.Schlierenzauer ... 448 pkt
    3.A.Kofler ------.------ 396
    6.T.Morgenstern -.-.-- 223
    8.W.Loitzl .--.--.-.--.-- 187
    17.M.Fettner ---------- 104
    31.M.Hayboeck -.-.-.-.- 40
    33.M.Koch ------.------- 39

  • jozek_sibek profesor
    Austriacy w PŚ w XXI wieku

    Ostatnie 12 sezonów(od 2000/2001 do 2011/2012) + 7 konkursów sezonu 2012/2013:

    1.G.Schlierenzauer --.- 43 .16 .10
    2.T.Morgensrern ---.--- 22 .29 .21
    3.A.Kofler --.----.---.--- 12 .12 .10
    4.M.Koch ---.----.----.--- 5 - 7 . 11
    5.M.Hoellwarth ---------- 5 - 5 . 12
    6.A.Widhoelzl ----.---.--- 4 - 9 - 8
    7.W.Loitzl ---------------- 4 - 9 - 7
    8.F.Liegl -----.-------.---- 1 - 5 - 2
    9.Ch.Nagiller --.--.-.--.-- 1 - 1 - 0
    10.A.Goldberger -.-.-.-.- 0 - 3 - 2
    11.S.Horngacher ---.---- 0 - 2 - 0
    12.M.Hafele ----.-----.--- 0 - 1 - 0
    13.M.Fettner ------.------ 0 - 0 - 1
    ----------------------------------------
    Razem -------.-----.----- 97-99-84

  • jozek_sibek profesor
    Austria w Pucharze Narodów

    Austria w Pucharze Narodów od sezonu 1999/2000:

    1999/2000 - 2 miejsce - 4409 pkt
    2000/2001 - 2 miejsce ... 600 pkt (punktowano tylko konkursy druzynowe)
    2001/2002 - 2 miejsce - 4761
    2002/2003 - 1 miejsce - 6117
    2003/2004 - 3 miejsce - 2983

    Okres Alexandera Pointnera:

    2004/2005 - 1 miejsce - 5102 pkt
    2005/2006 - 1 miejsce - 3611
    200620/07 - 1 miejsce - 5088
    2007/2008 - 1 miejsce - 6734
    2008/2009 - 1 miejsce - 7331
    2009/2010 - 1 miejsce - 6858
    2010/2011 - 1 miejsce - 7508
    2011/2012 - 1 miejsce - 6935
    2012/2013 - 1 miejsce - 1787 - po 7 konkursach indywidual + 1 druż + 1 mieszany

  • jozek_sibek profesor
    Trener reprezentacji Austrii będąc zawodnikiem

    Alexander Pointner ur.1.01.1971

    1987/1988 - bez pkt PŚ
    1988/1989 - bez pkt PŚ
    1989/1990 - 43 miejsce ... 8 pkt ... 7 Austriak
    1990/1991 - 49 miejsce ... 4 pkt - 10 (ewentualnie 50 miejsce)
    1991/1992 - 29 miejsce - 24 pkt ... 8
    1992/1993 - 54 miejsce ... 2 pkt - 10
    ----------------------------
    1993/1994 - 74 miejsce - 13 pkt - 11

    Do sezonu 1992/1993-stara punktacja(1-25 pkt,2-20,3-15,4-12,5-11,6-10,15-1 pkt

    Miejsca w "15" konkursów:

    9 miejsce ... 04-01-1992 Innsbruck
    10 miejsce - 06-01-1990 Bischofshofen
    10 miejsce - 10-01-1992 Predazzo
    10 miejsce - 25-01-1992 Oberstdorf
    11 miejsce - 26-01-1992 Oberstdorf
    12 miejsce - 01-12-1990 Lake Placid
    14 miejsce - 17.03.1990 Raufoss
    14 miejsce - 03-01-1993 Innsbruck
    -----------------------------
    38 zdobyte pkt PŚ - w sezonach 89/90 do 92/93 - stara puktacja.

  • anonim
    M_B

    Ja też mam nadzieję że Byrt w konkursie świątecznym pokaże coś formy.

    Co do tego jego talentu to mam swoje zdanie a ty swoje. Możemy uważać inaczej ale z tym Grześkiem Miętusem to masz racje talent może nawet większy, ja uważam że nawet ma większy od własnego brata a te punkty przed 17 rokiem życia są potwierdzeniem.

    Tak czy tak to liczę na nich obu bo uważam że mamy bardzo dobrą drużynę juniorów Zniszczoł, Murańka, Byrt, Kłusek i Miętus i trzeba to wykorzystać i to jak najszybciej w PŚ.

  • anonim
    Greg1702

    Nie wiem po co mi to mówisz ale wierzę ci. Przecież mi też o to chodziło że do Austrii to nam brakuje i brakować będzie.

  • jozek_sibek profesor
    @Pytajnik

    Zakładam tak ponieważ już RAZ nasi ,,SPECE, tak zrobili z opłakanym skutkiem.Nie pamietasz? To było niedawno.
    Przypomnę.
    Zakopane konkursy PK - 6-7.02.2010 - Polacy wystawiają tylko grupę startową 5 zawodników
    Wisła konkursy PK - 27-28.02.20.2010 - Polacy wystawiają grupę startową + kwotę krajową (8 zawodników) i ......

    Ł.Kruczek wymyslił,że w tych 2 konkursach udział będą brali wszyscy najlepsi Polacy {nawet Ci co startowali w ZIO w Whister (A.Małysz,K.Stoch,S.Hula,K.Mietus i Ł.Rutkowski).

    W pierwszym konkursie nasi Olimpijczycy zajeli:1,3,14,15 i 40 miejsce.
    Natomiast drugi konkurs................ został odwołany.

    Tym razem trzeba w I konkursie wystawić grupę krajową i jak wyniki będą dobre ..... to równiez w drugim.
    W tym roku tego manewru nie da się zastosować,ponieważ MŚ (23.02 - 3.03.20120) odbywają się w terminie PK w wisle (23-24.02.2012).

  • anonim
    Oliwier26

    A według ciebie mistrzostwa w narciarstwie klasycznym to tylko skoki i kombinacja? Chyba są też biegi które są rozpowszechnione na całym świecie i wiele państw nie mających nic wspólnego prawie z narcarstwem ma zawodników, więc uwaga nie na miejscu.

  • fankaSN bywalec

    szkoda, bo ostatnio na prawdę dobrze sobie radził ... ale niestety takie życie, nikt nic na to nie poradzi... miejmy nadzieję, że szybko wróci do zdrowia!

  • anonim

    Siemano
    tu jest lista zgloszonych na czas dzisiejszy państw na WŚ w Val di Fiemme:

    Lista zgłoszonych państw:
    Algieria
    Argentyna
    Armenia
    Australia
    Austria (KN, SN)
    Białoruś
    Belgia
    Bośnia
    Brazylia
    Bułgaria (SN)
    Kanada (SN)
    Chile
    Chiny
    Chorwacja
    Czechy (KN, SN)
    Dania
    Estonia (KN, SN)
    Finlandia (KN, SN)
    Francja (KN, SN)
    Niemcy (KN, SN)
    Wielka Brytania
    Grecja (SN)
    Węgry (SN)
    Islandia
    Indie
    Iran
    Izrael
    Włochy (KN, SN)
    Japonia (KN, SN)
    Kazachstan (SN)
    Korea Południowa (SN)
    Kirgistan
    Litwa
    Luksemburg
    Macedonia
    Mołdawia
    Nepal
    Holandia (SN)
    Nowa Zelandia
    Norwegia (KN, SN)
    Peru
    Polska (KN, SN)
    Rumunia (SN)
    Rosja
    Serbia
    Słowacja (KN, SN)
    Słowenia (KN, SN)
    Hiszpania
    Szwecja (SN)
    Szwajcaria (KN, SN)
    Togo
    Turcja
    Ukraina (KN, SN)
    Stany Zjednoczone (KN, SN)
    Wenezuela

  • anonim
    Link który potwierdza słabą forme Bachledy:

    http://www.youtube.com/watch?v=WL0SbKpwjaU
    Proponuje OBEJRZEĆ

  • Luthor weteran

    Zapomniałem jeszcze o L. Muellerze, ale to też nie jest talent na miarę Morgensterna czy Schlierenzauera. Podobnie jak Hayboeck - może z niego być taki mocny średniak.

  • Luthor weteran
    @Greg1702

    Nie masz racji. W Austrii od paru ładnych lat nie objawił się żaden talent, który byłby w stanie godnie zastąpić obecnych dominatorów. Kiedyś uzdolnieni zawodnicy wyskakiwali u nich jak grzyby po deszczu - Fettner, Kaiser, Thurnbichler, Morgenstern, Kofler, Liegl, Hafele, Nagiller, Pauli, Schlierenzauer, Innauer... Oczywiście część z nich się zmarnowała albo nie spełniła do końca pokładanych w nich nadziei, ale kilku potrafiło trwale zdominować tę dyscyplinę. Z kolei dzisiaj nad austriacką młodą gwardią idzie tylko siąść i płakać - najlepszy z nich Hayboeck może być co najwyżej mocnym średniakiem. Kraft ostatnio szaleje w PK, ale drugi Morgi czy Gregor też z niego raczej nie będzie. Reszta to mogą być co najwyżej ciułacze punktów. Naprawdę w tym momencie Auty mogą nam pozazdrościć naszej młodzieży - na pewno nie pogardziliby takim Murańką czy Zniszczołem. Austriackie złote pokolenie przemija i za parę lat, po zakończeniu karier przez ich asów czeka ich kryzys, podobny do tego jaki kiedyś trapił Niemców czy Norwegów przed Kojonkoskim. Morgenstern ma zakończyć karierę po MŚ w Falun, starszy od niego Kofler też pewnie w tym czasie będzie się skłaniał do zajęcia czymś innym, Koch i Loitzl coraz starsi (w dodatku ten pierwszy coraz bardziej narzeka na zdrowie), Zaunera prześladują kontuzje i może już nigdy nie wrócić do poziomu z sezonu 2009/10. Zostanie im tylko Schlierenzauer, ale samym Schlierenzauerem drużynówek wygrywać nie będą, zresztą nie wiadomo czy on za parę lat będzie skakał równie dobrze co teraz... Rolę dominatorów powinni przejąć niebawem od Austriaków Niemcy.

  • Greg1702 stały bywalec
    Oliwier256

    W TCS trzeba skakać na max swoich możliwości i zajmować miejsca w ścisłej czołówce, żeby myśleć o podium czy zwycięstwo w całym turnieju.

  • anonim

    Ciekawe czy podczas TCS przed zawodami w Wiśle Kamil Stoch będzie w 10 klasyfikacji PŚ, wydaje mi się że tak tylko regularnie trzeba być co najmniej w czołowej dziesiątce konkursu.

  • MichalM początkujący

    autor: pawelo (*net.com.pl), 19 grudnia 2012, 14:32
    Austria
    Polska jest "dużo lepsza od Austrii przyszłościowo". Przecież Austria poza tym składem co ma teraz nie ma nikogo. Niedługo Kofler, Loitzl Morgi, Zauner, Kochb zakończ kariery. Zostanie shrili. My mamy zniszczoła murańke Kubackiego Kotów Miętusów młodych . Bedziemy potęga ja może dojde jak mam 10 lat i na k40 skacze po 50 m stylem V

    1. Ortografia.
    2. tylko Loitzl ma więcej niż 30 lat z całej kadry Austrii.
    3. Przyszłością nie będą Hayboeck, Diethart, Kraft, Mueller,?4. Ani się lepiej nie przyznawaj że masz 10 lat...

  • Greg1702 stały bywalec

    @ Aces & Eights
    Austria ma nie tylko Gregora, Thomasa, Loitzla, Koflera. W Stamms na pewno mają już kilkunastu następców tychże skoczków i uwierz mi gdy oni zakonczą kariery ich następcy będą swięcili tryumfy, a my mamy skoczka raz na 25 lat i tyle. Nie oszkujmy się dopóki nie zostanie wprowadzony system na wzór Austrii i PZN zatrudni kompetentnych specjalistów a nie trenerów amatorów to tak właśnie będzie.

    @pawelo
    Tu się mylisz, bo Austriacy są daleko przed nami i żyją nie tylko teraźniejszością ale i przyszłością. Na pewno wśród dzieci w Austrii są już ich następcy a tamtejsi trenerzy ich tylko szlifują by w przyszłości osiągneli sukcesy a my jesteśmy ciągle w epoce kamienia łupanego. Za 10 uwierz mi, że jak będzie takie zarządzanie to spadniemy na dno. W ciągu tych 100 lat mieliśmy tylko 4 superskoczków, Marusarza, Hryniewieckiego, Bobaka i Małysza. Następny będzie dopiero za 20 lat.

  • M_B profesor
    @Pytajnik

    Krajówkę pewnie wystawimy, kwestia czy w obydwu konkursach, czy w jednym, nie zapominajmy, że jest jeszcze COC w Wiślę później.

  • OjciecMarek profesor

    Jednej rzeczy jestem niezmiernie ciekaw - czy najlepsi/szy z juniorów pojadą/dzie na mamuta do Harrachova, czy Ogólnopolska Olimpiada Młodzieży znów okaże się ważniejsza? W sumie teraz nasze "eksportowe" roczniki '93 i '94 są w jednej kategorii wiekowej - junior A, problem w tym, że praktycznie każdy jest w innym klubie, ewentualnie Byrt, jeśli okres przygotowawczy spędzony na obieraniu śliwek nieźle na niego zadział, może zostać wystawiony zamiast, a nie oprócz Zniszczoła, bądź na odwrót.

  • M_B profesor
    @Aces & Eights

    Sądzę, że jak Byrt pokaże w świątecznym konkursie klasę, a później w krajówce w COC w Zakopanem, to będą go wystawiać, najwyżej straci rok pobytu w kadrze, a za rok do niej wróci po dobrych wynikach w Pucharach Kontynentalnych. Myślę, że to akurat uczciwe rozwiązanie, a co do talentu Tomka, to sam nie wiem czy to aż taki talent jak Murańka czy Zniszczoł, uważam go za talent większy od Kłuska, ale jeśli miałbym mówić o dorównującym zawodniku talentem do tej dwójki to prędzej wskazałbym Grześka Miętusa, nawet mimo względnie zmarnowanych trochę w jego wykonaniu ostatnich 2 sezonów. On przez ten swój najlepszy sezon pokazał, że ma to "coś". Byrt mimo względnie niezłych startów w PŚ w sezonie 2010/2011 według mnie tego nie pokazał. Moze to kwestia i ich wieku wtedy, niby rok różnicy to tylko był, ale jednak Grzesiek dalej jest tym jedynym z naszych kadrowiczów, który punktował przed 17 urodzinami w zawodach Pucharu Świata.

  • Pytajnik stały bywalec
    Jozeksibek

    Dlaczego zakładasz,że nie wystawimy grupy krajowej?Myślę,że nie będzie z tym problemu.7 na TCS może wyglądać tak:Stoch,Kot,K.Miętus,Kubacki,Żyła,Zniszczoł,Murańka.A na CoC:G.Miętus,Kłusek,Rutkowski,Hula,Biegun,Biela,Kojzar,Szostok,J.Kot,Bachleda,Śliż,Ziobro,Zapotoczny

  • anonim
    M_B

    Nie sprawdzałem terminów MŚ i MŚJ bo myślałem że może są w tym samym czasie co dwa sezony temu ale jednak i tak Olek powinien już startować w PŚ bo to na pewno źle na niego nie wpłynie.
    A z tym Byrtem to tam nie wiem jak było dokładnie, kara słuszna fakt ale trzeba iść po rozum do głowy i on i PZN bo chłopak ma talent nie mniejszy od Zniszczoła i Murańki więc powinien skakać.

    Mam nadzieję że i on i trenerzy a także PZN coś z tym zrobią i będzie Tomek mógł skakać.

  • M_B profesor
    @d

    Z Diethartem to bym nie przesadzał, to nie jest gość z jakimś wielkim potencjałem, nawet jedyne punkty PŚ zdobył dzięki dyskwalifikacji w KO Zografskiego (przynajmniej z tego co pamiętam).

    @Aces & Eights

    Akurat w tym sezonie to Zniszczoł może równie dobrze i tu i tu wystartować, bo MŚJ z MŚ się nie pokrywają, więc nie ma problemu, a kara dla Byrta była słuszna, nie dostał ją tylko za to przewinienie, podobno wcześniej powtarzało się coś podobnego choć nie na aż taką skalę i kompletnie wniosków nie wyciągał. Dostał wstrząs, to teraz od niego zależy czy to poskutkuje na niego dobrze, czy kompletnie się zniechęci.

  • anonim

    Tak rzeczywiście ale wymyślacie my drużyna marzeń bo mamy Kotów itp a Austria tylko Gregor ... Zacznijmy od tego że my tak gadamy od lat, od długiego czasu mówimy mamy tego i tego i żyjemy przyszłością a Austria ma skład i sukcesy i żyją teraźniejszością. U nich jedno jest pewne mają fenomen na skoczni i na pewno tego nie zmarnują żeby mieć tylko Gregora ...

    Wellinger czy Hvala już mają sukcesy, pierwszy z nich nawet 2 razy na podium PŚ był a nasi juniorzy ciągle mają czas ... ok wiem mają czas ale powinni już skakać w PŚ a nie Zniszczoł przygotowania na MŚJ a Byrtowi dali karę ... no chore to jest trochę. Jeżeli Zniszczoł okaże się najlepszy z naszych to czemu ma jechać na MŚJ a nie MŚ?

  • patryk1071992 początkujący
    pawelo

    Morgi, Kofler, mają jeszcze przed sobą pare dobrych lat startów i w tym czasie w Austrii może objawić się kilku znakomitych zawodników.

  • jozek_sibek profesor
    @M_B

    Szansa dla Polski w PK.
    Austria wystwi grupę krajową na T4S,to Polacy w PK w Zakopanem (5-6.01.2013) powinna również wystawić grupę krajową. Jeśli nie 2 razy to przynajmniej 1 raz (odpadnie grożny rtwal) - ciekawe co na to nasi WŁODARZE?

  • jozek_sibek profesor
    5 zawodnik Austrii w PŚ 2011/2012 - Kadra Narodowa

    David Zauner w PŚ - ur.9.04.1985:

    2009/2010 - 13 miejsce - 403 pkt - 6 Austriak
    2010/2011 - nie startował
    2011/2012 - 23 miejsce - 216 pkt - 5

  • anonim
    Austria

    Polska jest "dużo lepsza od Austrii przyszłościowo". Przecież Austria poza tym składem co ma teraz nie ma nikogo. Niedługo Kofler, Loitzl Morgi, Zauner, Kochb zakończ kariery. Zostanie shrili. My mamy zniszczoła murańke Kubackiego Kotów Miętusów młodych . Bedziemy potęga ja może dojde jak mam 10 lat i na k40 skacze po 50 m stylem V

  • jozek_sibek profesor
    @adam

    D.Zauner kontuzji nabawił się prawdopodobnie w drugim piątkowym treningu w Lahti,ponieważ nie był zgłoszony do drugiego konkursu PK.

  • anonim

    Szkoda go,bo miał rzeczywiście coraz lepszą formę. Jeżeli chodzi o kontuzje to może dorównywać Happonenowi.
    Wie ktoś co się dzieje z Mario Innauerem?

  • M_B profesor

    Czyli krajówka Austrii na TCS-ie po prostu poważnie osłabiona, bo on poza Kraftem jest jedynym z krajówki austriackiej, który może coś namieszać w austriackiej części TCS-a, reszta jest zdecydowanie słabsza od nich.

  • marro profesor

    Cos ci byli kombinatorzy mają pecha wczesniej Koivuranta teraz Zauner. Szkoda jego ma niezłe kopyto podczas wybicia z progu.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl