MŚ w Val di Fiemme: Tom Hilde wygrywa kwalifikacje, Polacy w ścisłej czołówce!

  • 2013-02-22 20:13

Kwalifikacje do jutrzejszego konkursu Mistrzostw Świata na skoczni normalnej (HS-106) w Val di Fiemme wygrał Tom Hilde, który skoczył 103 metry, za co otrzymał notę 121,3 punktu.

Zaledwie 0,6 punktu za Hilde znalazł się Taku Takeuchi, Japończyk uzyskał 102,5 metra. Na trzeciej pozycji sklasyfikowany został Andreas Stjernen, który osiągnął identyczną odległość jak Takeuchi - 102,5 metra.

Czwarty po skoku na 100,5 metra był Andreas Wank. Niemiec minimalnie wyprzedził dwóch reprezentantów Polski - Dawida Kubackiego i Macieja Kota, którzy uzyskali odpowiednio 99,5 i 101,5 metra. Siódma i ósma lokata przypadła podopiecznym Alexandra Pointera - Manuelowi Fettnerowi (100 metrów) i Wolfgangowi Loitzlowi (99 metrów). Czołową "10" kwalifikacji zamknęli Daiki Ito oraz Piotr Żyła, obydwaj oddali skoki na odległość 100,5 metra. Oznacza to, że wszyscy Polacy znaleźli się w najlepszej "10" serii kwalifikacyjnej i w sobotnim konkursie oglądać będziemy czterech naszych reprezentantów.

Wśród zawodników, którzy występ w jutrzejszych zawodach mają zapewniony z racji wysokiego miejsca w klasyfikacji Pucharu Świata najdalej skoczył Simon Ammann, Szwajcar zanotował 102,5 metra. Dwa metry bliżej lądował Jan Matura, a niezłe skoki oddali także Kamil Stoch (99,5 metra) i Severin Freund (99 metrów).

Wyniki kwalfikacji
Lp. Zawodnik Kraj Odl. Pkt. Status
1 HILDE Tom NOR 103.0 121.3 Q
2 TAKEUCHI Taku JPN 102.5 120.7 Q
3 STJERNEN Andreas NOR 102.5 119.8 Q
4 WANK Andreas GER 100.5 117.7 Q
5 KUBACKI Dawid POL 99.5 117.4 Q
6 KOT Maciej POL 101.5 117.1 Q
7 FETTNER Manuel AUT 100.0 116.4 Q
8 LOITZL Wolfgang AUT 99.0 115.0 Q
9 ITO Daiki JPN 100.5 114.4 Q
10 ZYLA Piotr POL 100.5 114.3 Q
11 COLLOREDO Sebastian ITA 98.5 113.2 Q
12 WATASE Yuta JPN 100.0 113.1 Q
12 VASSILIEV Dimitry RUS 100.0 113.1 Q
14 ZOGRAFSKI Vladimir BUL 97.5 112.1 Q
15 JANDA Jakub CZE 98.0 111.5 Q
16 NURMSALU Kaarel EST 95.5 111.3 Q
17 NEUMAYER Michael GER 98.5 110.8 Q
18 KASAI Noriaki JPN 97.5 110.7 Q
19 MORGENSTERN Thomas AUT 98.5 110.6 Q
20 MORASSI Andrea ITA 96.0 107.7 Q
20 HLAVA Lukas CZE 96.0 107.7 Q
22 HVALA Jaka SLO 96.0 107.5 Q
23 ROMASHOV Alexey RUS 96.5 107.1 Q
24 KRAFT Stefan AUT 94.5 106.8 Q
25 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA 95.5 106.2 Q
26 NOMME Martti EST 93.5 103.8 Q
27 PUNGERTAR Matjaz SLO 93.5 102.7 Q
28 KOUDELKA Roman CZE 92.5 101.7 Q
29 DESCHWANDEN Gregor SUI 95.5 101.3 Q
30 KOIVURANTA Anssi FIN 93.0 101.0 Q
31 JOHNSON Anders USA 92.5 100.1 Q
32 LARINTO Ville FIN 91.5 98.8 Q
33 ROSLIAKOV Ilja RUS 92.5 97.6 Q
34 BRESADOLA Davide ITA 89.5 95.4 Q
35 HEISKANEN Sami FIN 88.5 93.5 Q
36 LAMY CHAPPUIS Ronan FRA 88.5 93.2 Q
37 KOROLEV Alexey KAZ 88.5 91.2 Q
37 ASIKAINEN Lauri FIN 89.0 91.2 Q
39 POLYCHRONIDIS Nico GRE 87.0 90.4 Q
40 ZHAPAROV Radik KAZ 87.5 90.3 Q
41 FRENETTE Peter USA 87.5 89.0 NQ
42 DELLASEGA Roberto ITA 86.5 86.8 NQ
43 MITZ Alexander SWE 86.5 85.7 NQ
44 ZMORAY Tomas SVK 84.0 85.1 NQ
45 NORDIN Carl SWE 88.5 81.8 NQ
46 VEREDYUK Volodymyr UKR 83.0 79.3 NQ
47 TUDOR Remus ROU 83.5 77.9 NQ
48 KLYMCHUK Andrii UKR 84.0 77.0 NQ
49 SOKOLENKO Konstantin KAZ 81.5 75.5 NQ
50 CHOI Seou KOR 80.0 74.9 NQ
51 LICHY Patrik SVK 79.5 70.1 NQ
52 MUMINOV Sabirzhan KAZ 74.0 53.5 NQ
53 SZILAGYI Akos HUN 69.5 48.2 NQ
54 NEZHBORTS Kristaps LAT 57.0 19.8 NQ
DSQ KORNILOV Denis RUS 99.5 114.0 NQ
- - - - - -
56 AMMANN Simon SUI 102.5 PQ
57 PREVC Peter SLO 96.0 PQ
58 MATURA Jan CZE 100.5 PQ
59 FREITAG Richard GER 95.5 PQ
60 KRANJEC Robert SLO 96.0 PQ
61 STOCH Kamil POL 99.5 PQ
62 FREUND Severin GER 99.0 PQ
63 JACOBSEN Anders NOR 96.5 PQ
64 BARDAL Anders NOR PQ
65 SCHLIERENZAUER Gregor AUT 98.5 PQ

FOTORELACJA


Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (30304) komentarze: (289)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Przegrani w piątkowych kwalifikacjach w Val di Fiemme

    Ilość zawodników danego kraju,którzy odpadli w kwalifikacjach:

    2 - Kazachstan
    2 - Słowacja
    2 - Ukraina
    2 - Szwecja
    1 - Rosja (1 z pkt PŚ)
    1 - USA (1 z pkt PŚ)
    1 - Włochy
    1 - Korea
    1 - Rumunia
    1 - Wegry
    1 - Łotwa
    ======
    15 zawodników (2 z pkt PŚ + 13 bez pkt PŚ)

  • jozek_sibek profesor
    Układ sił po kwalifikacjach MŚ w Val di Fiemme

    Po nazwie państw - ilość zawodników w konkursie,następnie zawodnicy z ,,10,, PŚ (zapewniony awans w konkursie), po + miejsca zawodników w piątkowych kwalifikacjach (zawodnicy,którzy musieli kwalifikować się do konkursu):

    1.Austria --.-.-.-- 5 = 1 + (07 + 08 + 19 + 24)
    2.Norwegia --.--- 4 = 2 + (01 - 03)
    2.Niemcy -------- 4 = 2 + (04 - 17)
    2.Słowenia -..-..- 4 = 2 + 22 + 27)
    2.POLSKA -.-..-.- 4 = 1 + (05 + 06 + 10)
    2.Japonia ---.---- 4 = 0 + (02 + 09 + 12 + 18)
    2.Czechy -------- 4 = 1 + (15 + 20 + 28)
    8.Finlandia -.-.-.- 4 = 0 + (30 + 32 + 35 + 37)
    9.Rosja ---------- 3 = 0 + (12 + 23 + 33)
    9.Włochy -.-.-.-.- 3 = 0 + (11 + 20 + 34)
    11.Szwajcaria ..- 2 = 1 + (29)
    12.Francja --.-.-- 2 = 0 + (25 + 36)
    12.Estonia ---.--- 2 = 0 + (16 + 26)
    14.Kazachstan -- 2 = 0 + (37 + 40)
    15.Bułgaria -.-.-- 1 = 0 + (14)
    16.USA --.-.-.-.-- 1 = 0 + (31)
    16.Grecja -.-.-.-- 1 = 0 + (39)

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w sobotnim konkursie MŚ w Val di Fiemme

    Z 50 zawodników zgłoszonych do konkursu,pierwszych 8 nie posiada pkt PŚ 2012/2013.

    Z 80 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2012/2013 do konkursu nie przystąpi 38 zawodników.

    Z najlepszej "10" PŚ - brak 0,z najlepszej "30" - brak 7,a z najlepszej "50" - brak 16 zawodników.

    Miejsce i pkt w PŚ 2012/2013:

    14.A.Kofler ---------- 470 pkt
    16.A.Wellinger -..-..- 370
    17.J.Tepes ---.---.--- 352
    23.A.Fannemel ---.-- 289
    24.R.Velta ----------- 235
    27.M.Koch ----------- 179
    30.M.Hayboeck -..-.- 156
    -----------------
    34.D.Kornilov -.-..-.- 120 - dyskwalifikacja w kwalifikacjach
    37.M.Schmitt --.-.--.-- 98
    38.K.MIĘTUS --.-.--.-- 91
    40.R.Simizu --.--.--.-- 78
    41.K.Geiger ---.---.--- 71
    42.M.Mechler -.-.-.-.-- 66
    44.C.Kozisek --------- 46
    48.D.Queck -----.----- 37
    49.A.Hajek ---.---.---- 36
    --------------
    52.M.Boyd-Clowes --- 27
    53.S.HULA ------------ 26
    52.P.Frenete -.-.-.-.-.- 21 - odpadł w kwalifikacjach
    55.O.Muotka -----.---- 21
    57.K-R.Elverum -..-..- 17
    59.J.Kobayashi ------- 13
    61.M.Kraus --.--.--.--- 12
    63.J.ZIOBRO --.-.--.-- 11
    64.J.Happonen ----.---- 9
    64.V.Swensen --.-.--.-- 9
    66.A.ZNISZCZOŁ --.--- 8
    66.K.Sakuyama -.-.-.-- 8
    66.O-M.Ingvaldsen ---- 8
    66.F.Bjerkeengen -..-.- 8
    66.F.Schoft ------.------ 8
    71.L.Mueller -----.------ 7
    73.K.MURAŃKA -.-.-.-.- 6
    76.A-P.Roensen -.-.-.-- 4
    77.S.Grimsrud --------- 3
    78.H.Watenabe -.-.-.-.- 2
    78.A.Kaliniczenko -.-..- 2
    80.K.BIEGUN ---.---.--- 1

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w sobotnim konkursie - MŚ skocznia normalna

    W konkursie MŚ wystartuje 50 zawodników (42 z pkt PŚ 2012/2013).

    Ilość zgłoszonych zawodników do konkursu,ilość punktujących w PŚ 2012/2013 oraz miejsca w PŚ 2012/2013:

    1.Austria --.-.-.-- 5 - punktowało 5 (01 - 15 - 21 - 28 - 33)
    2.Norwegia --.--- 4 - punktowało 4 (02 - 03 - 11 - 22)
    2.Niemcy -------- 4 - punktowało 4 (04 - 07 - 12 - 25)
    2.Słowenia -..-..- 4 - punktowało 4 (06 - 09 - 13 - 46)
    2.POLSKA -.-..-.- 4 - punktowało 4 (05 - 18 - 26 - 36)
    2.Japonia ---.---- 4 - punktowało 4 (19 - 31 - 39 - 53)
    2.Czechy -------- 4 - punktowało 4 (08 - 32 - 46 - 59)
    8.Finlandia -.-.-.- 4 - punktowało 2 (43 - 72)
    9.Rosja ---------- 3 - punktowało 3 (19 - 50 - 58)
    9.Włochy -.-.-.-.- 3 - punktowało 3 (35 - 61 - 74)
    11.Szwajcaria ..- 2 - punktowało 2 (10 - 44)
    12.Francja --.-.-- 2 - punktowało 1 (51)
    12.Estonia ---.--- 2 - punktowało 1 (74)
    14.Kazachstan -- 2
    15.Bułgaria -.-.-- 1 - punktowało 1 (29)
    16.USA --.-.-.-.-- 1
    16.Grecja -.-.-.-- 1
    ============
    18.Słowacja --.-- 2 - odpadli w kwalifikacjach
    18.Ukraina -..-..- 2 - odpadli w kwalifikacjach
    18.Szwecja -.-.-- 2 - odpadli w kwalifikacjach
    21.Korea -.-.-.-.- 1 - odpadli w kwalifikacjach
    21.Rumunia ----- 1 - odpadli w kwalifikacjach
    21.Wegry --.--.-- 1 - odpadli w kwalifikacjach
    21.Łotwa --.-.-.-- 1 - odpadli w kwalifikacjach
    --------------
    25.Kanada -.-.-.- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Awansowali do sobotniego konkursu MŚ w Val di Fiemme

    Z 21 zawodników bez pkt PŚ 2012/2013 do konkursu głównego awansowało 8 skoczków:

    Miejsce w kwalifikacjach i wyniki zawodników:

    26.NOMME Martti --.--.--.-.-- 93.5m - 103.8 pkt
    30.KOIVURANTA Anssi -.-.-- 93.0m - 101.0
    31.JOHNSON Anders -------- 92.5m - 100.1
    35.HEISKANEN Sami ---.---- 88.5m ... 93.5
    36.LAMY CHAPPUIS Ronan - 88.5m ... 93.2
    37.KOROLEV Alexey -.-.-.-.- 88.5m ... 91.2
    39.POLYCHRONIDIS Nico ..- 87.0m ... 90.4
    40.ZHAPAROV Radik ---.---- 87.5m ... 90.3

    Do miejsc tych zawodników w kwalifikacjach trzeba dodać + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Odpadli w piątkowych kwalifikacjach

    Z 44 zawodników,którzy mieli pkt PŚ 2012/2013 w kwalifikacjach odpadło 2 zawodników.

    Z najlepszej "30" PŚ 2012/2013 - brak 0, a z najlepszej "50" - brak 2 zawodników:

    Miejsce i pkt w PŚ 2012/2013:

    34.D.Kornilov - 120 pkt
    55.D.Frenett ---- 21


    Miejsce i wyniki w kwalifikacjach:

    41.FRENETTE Peter .... USA - 87.5m ... 89.0 pkt
    00.KORNILOV Denis -- RUS - 99.5m - 114.0 - dyskwalifikacja

    Do miejsc tych zawodników w kwalifikacjach trzeba dodać + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru.

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Val di Fiemme

    Miejsca Polaków w piątkowych kwalifikacjach:

    1.Kamil Stoch --.-.--.-- 03 odległość z zawodników najlepszej "10" PŚ
    2.Dawid Kubacki -..-..- 05 (15)
    3.Maciej Kot --.-.-.--.-- 06 (16)
    4.Piotr Żyła ------------ 10 (20)

    W nawiasie do miejsc Polaków w kwalifikacjach (oprócz K.Stocha),dodałem + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Odległości Polaków w piątkowych kwalifikacjach:

    1.Kamil Stoch -----.----- 95.5m
    2.Dawid Kubacki --.--.-- 99.5m - 117.4 pkt
    3.Maciej Kot --.-.-.--.-- 101.5m - 117.1
    4.Piotr Żyła ------------ 100.5m - 114.3

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w piątkowych kwalifikacjach

    Z 65 zawodników zgłoszonych do kwalifikacji,pierwszych 21 nie posiada pkt PŚ 2012/2013.

    Z 80 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2012/2013 do kwalifikacji nie przystąpi 36:

    Z najlepszej "10" PŚ - brak 0,z najlepszej "30" - brak 7,a z najlepszej "50" - brak 15 zawodników.

    Miejsce i pkt w PŚ 2012/2013:

    14.A.Kofler ---------- 470 pkt
    16.A.Wellinger -..-..- 370
    17.J.Tepes ---.---.--- 352
    23.A.Fannemel ---.-- 289
    24.R.Velta ----------- 235
    27.M.Koch ----------- 179
    30.M.Hayboeck -..-.- 156
    -----------------
    37.M.Schmitt --.-.--.-- 98
    38.K.MIĘTUS --.-.--.-- 91
    40.R.Simizu --.--.--.-- 78
    41.K.Geiger ---.---.--- 71
    42.M.Mechler -.-.-.-.-- 66
    44.C.Kozisek --------- 46
    48.D.Queck -----.----- 37
    49.A.Hajek ---.---.---- 36
    --------------
    52.M.Boyd-Clowes --- 27
    53.S.HULA ------------ 26
    55.O.Muotka -----.---- 21
    57.K-R.Elverum -..-..- 17
    59.J.Kobayashi ------- 13
    61.M.Kraus --.--.--.--- 12
    63.J.ZIOBRO --.-.--.-- 11
    64.J.Happonen ----.---- 9
    64.V.Swensen --.-.--.-- 9
    66.A.ZNISZCZOŁ --.--- 8
    66.K.Sakuyama -.-.-.-- 8
    66.O-M.Ingvaldsen ---- 8
    66.F.Bjerkeengen -..-.- 8
    66.F.Schoft ------.------ 8
    71.L.Mueller -----.------ 7
    73.K.MURAŃKA -.-.-.-.- 6
    76.A-P.Roensen -.-.-.-- 4
    77.S.Grimsrud --------- 3
    78.H.Watenabe -.-.-.-.- 2
    78.A.Kaliniczenko -.-..- 2
    80.K.BIEGUN ---.---.--- 1

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-03-05 09:17:56 ***

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w kwalifikacjach - MŚ skocznia normalna

    Do kwalifikacji MŚ 2013 zgłosiło się 65 zawodników (44 z pkt PŚ 2012/2013):

    Ilość zgłoszonych zawodników do treningów,ilość z nich punktowało w PŚ 2012/2013 oraz miejsca w PŚ 2012/2013:

    1.Austria --.-.-.-- 5 - punktowało 5 (01 - 15 - 21 - 28 - 33)
    1.POLSKA -.-..-.- 4 - punktowało 4 (05 - 18 - 26 - 36)
    3.Norwegia --.--- 4 - punktowało 4 (02 - 03 - 11 - 22)
    3.Niemcy -------- 4 - punktowało 4 (04 - 07 - 12 - 25)
    3.Słowenia -..-..- 4 - punktowało 4 (06 - 09 - 13 - 46)
    3.Japonia ---.---- 4 - punktowało 4 (19 - 31 - 39 - 53)
    3.Czechy -------- 4 - punktowało 4 (08 - 32 - 46 - 59)
    8.Rosja ---------- 4 - punktowało 4 (19 - 34 - 50 - 58)
    9.Włochy -.-.-.-.- 4 - punktowało 3 (35 - 61 - 74)
    10.Finlandia ----- 4 - punktowało 2 (43 - 72)
    11.Kazachstan -- 4
    12.Szwajcaria ..- 2 - punktowało 2 (10 - 44)
    13.USA --.-.-.-.-- 2 - punktowało 1 (55)
    13.Francja --.-.-- 2 - punktowało 1 (51)
    13.Estonia ---.--- 2 - punktowało 1 (74)
    16.Słowacja --.-- 2
    16.Ukraina -..-..- 2
    16.Szwecja -.-.-- 2
    19.Bułgaria -.-.-- 1 - punktowało 1 (29)
    20.Korea -.-.-.-.- 1
    20.Grecja -.-.-.-- 1
    20.Rumunia ----- 1
    20.Wegry --.--.-- 1
    20.Łotwa --.-.-.-- 1
    ============
    00.Kanada -.-.-.- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    MŚ w Val di Fiemme

    Przyjechali do Val di Fiemme,ale nie zmieścili się w składach swoich drużyn - 10 zwodników:

    14.A.Kofler ---------- 470 pkt
    16.A.Wellinger -..-..- 370
    17.J.Tepes ---.---.--- 352
    24.R.Velta ----------- 235
    -------------
    38.K.MIĘTUS --.-.--.-- 91
    40.R.Simizu --.--.--.-- 78
    44.C.Kozisek --------- 46
    ----------------
    53.S.HULA --.--.-.--.-- 26
    00.A.Saddyko ---.---.-- 0
    00.D.Delasega ----.---- 0

    Polacy jako jedyni na tych mistrzostwach mieli 2 rezerwowych.

  • jozek_sibek profesor
    Czwarkowe skoki Polaków w Val di Fiemme

    Miejsca Polaków w trzech czwartkowych treningach:

    1.Kamil Stoch --.-.--.-- 16 i 07 i 09 miejsce
    2.Dawid Kubacki -..-..- 09 i 16 i 10
    3.Piotr Żyła ------------ 02 i 17 i 21
    4.Maciej Kot --.-.-.--.-- 11 i 29 i 27
    5.Krzysztof Miętus -...- 26 i 25 i 25
    6.S.Hula -----.----.----- 22 i 35 i 31


    Odległości Polaków w trzech czwartkowych treningach

    1.Kamil Stoch --.-.--.-- 95.0m - 51.1 pkt i 96.5m - 54.4 pkt i 99.0m - 56.2 pkt
    2.Dawid Kubacki -..-..- 98.0m - 55.4 pkt i 96.0m - 50.8 pkt i 98.5m - 55.2
    3.Piotr Żyła ------------ 99.0m - 58.2 pkt i 96.0m - 50.5 pkt i 96.5m - 51.8
    4.Krzysztof Miętus -...- 93.5m - 49.0 pkt i 93.5m - 47.8 pkt i 95.5m - 50.6
    5.Maciej Kot --.-.-.--.-- 97.5m - 54.6 pkt i 94.0m - 46.9 pkt i 95.0m - 48.5
    6.S.Hula -----.----.----- 95.5m - 50.2 pkt i 90.5m - 42.7 pkt i 94.5m - 47.1

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Środowe skoki Polaków w Val di Fiemme

    Miejsca Polaków w trzech środowych treningach:

    1.Dawid Kubacki -..-..- 05 i 01 i 04 miejsce
    2.Kamil Stoch --.-.--.-- 16 i 19 i 05
    3.Krzysztof Miętus -...- 12 i 08 i 21
    4.Piotr Żyła ------------ 19 i 15 i 08
    5.Maciej Kot --.-.-.--.-- 26 i 10 i 09
    6.S.Hula -----.----.----- 32 i 21 i 20


    Odległości Polaków w trzech środowych treningach

    1.Dawid Kubacki -..-..- 99.5m - 65.1 pkt - 105.5m - 73.1 pkt ... 98.5m - 72.3 pkt
    2.Kamil Stoch --.-.--.-- 96.0m - 57.3 pkt ... 95.0m - 58.4 pkt - 100.0m - 72.2
    3.Krzysztof Miętus -...- 97.0m - 60.4 pkt ... 99.5m - 61.8 pkt ... 93.5m - 62.1
    4.Piotr Żyła ------------ 93.5m - 56.0 pkt ... 97.0m - 59.4 pkt ... 96.5m - 67.4
    5.Maciej Kot --.-.-.--.-- 89.0m - 53.2 pkt ... 96.0m - 60.7 pkt ... 96.5m - 66.9
    6.S.Hula -----.----.----- 93.0m - 51.9 pkt ... 94.0m - 56.8 pkt ... 95.5m - 62.3

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

    W pierwszym dniu treningów D.Kubacki zdecydowanie najlepszy z Polaków,a S.Hula zdecydowanie odstawał od pozostałych.

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w środowych i czwartkowych treningach

    Z 75 zawodników zgłoszonych do treningów,23 nie posiada pkt PŚ 2012/2013.

    Z 80 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2012/2013 do treningów nie przystąpi 28:

    Z najlepszej "10" PŚ - brak 0,z najlepszej "30" - brak 3,a z najlepszej "50" - brak 8 zawodników.

    Miejsce i pkt w PŚ 2012/2013:

    23.A.Fannemel ---.-- 289 pkt
    27.M.Koch ----------- 179
    30.M.Hayboeck -..-.- 156
    -----------------
    37.M.Schmitt --.-.--.-- 98
    41.K.Geiger ---.---.--- 71
    42.M.Mechler -.-.-.-.-- 66
    48.D.Queck -----.----- 37
    49.A.Hajek ---.---.---- 36
    --------------
    52.M.Boyd-Clowes --- 27
    55.O.Muotka -----.---- 21
    57.K-R.Elverum -..-..- 17
    59.J.Kobayashi ------- 13
    61.M.Kraus --.--.--.--- 12
    63.J.ZIOBRO --.-.--.-- 11
    64.J.Happonen ----.---- 9
    64.V.Swensen --.-.--.-- 9
    66.A.ZNISZCZOŁ --.--- 8
    66.K.Sakuyama -.-.-.-- 8
    66.O-M.Ingvaldsen ---- 8
    66.F.Bjerkeengen -..-.- 8
    66.F.Schoft ------.------ 8
    71.L.Mueller -----.------ 7
    73.K.MURAŃKA -.-.-.-.- 6
    76.A-P.Roensen -.-.-.-- 4
    77.S.Grimsrud --------- 3
    78.H.Watenabe -.-.-.-.- 2
    78.A.Kaliniczenko -.-..- 2
    80.K.BIEGUN ---.---.--- 1

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-03-05 08:58:46 ***

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w treningach - MŚ skocznia normalna

    Do zawodów MŚ 2013 zgłosiło się 75 zawodników (52 z pkt PŚ 2012/2013):

    Ilość zgłoszonych zawodników do treningów,ilość z nich punktowało w PŚ 2012/2013 oraz miejsca w PŚ 2012/2013:

    1.Austria --.-.-.-- 6 - punktowało 6 (01 - 14 - 15 - 21 - 28 - 33)
    1.POLSKA -.-..-.- 6 - punktowało 6 (05 - 18 - 26 - 36 - 38 - 52)
    3.Norwegia --.--- 5 - punktowało 5 (02 - 03 - 11 - 22 - 24)
    3.Niemcy -------- 5 - punktowało 5 (04 - 07 - 12 - 16 - 25)
    3.Słowenia -..-..- 5 - punktowało 5 (06 - 09 - 13 - 17 - 46)
    3.Japonia ---.---- 5 - punktowało 5 (19 - 31 - 39 - 40 - 53)
    3.Czechy -------- 5 - punktowało 5 (08 - 32 - 44 - 46 - 59)
    8.Rosja ---------- 5 - punktowało 4 (19 - 34 - 50 - 58)
    9.Włochy -.-.-.-.- 5 - punktowało 3 (35 - 61 - 74)
    10.Finlandia ----- 4 - punktowało 2 (43 - 72)
    11.Kazachstan -- 4
    12.Szwajcaria ..- 2 - punktowało 2 (10 - 44)
    13.USA --.-.-.-.-- 2 - punktowało 1 (55)
    13.Francja --.-.-- 2 - punktowało 1 (51)
    13.Estonia ---.--- 2 - punktowało 1 (74)
    16.Słowacja --.-- 2
    16.Ukraina -..-..- 2
    16.Szwecja -.-.-- 2
    19.Bułgaria -.-.-- 1 - punktowało 1 (29)
    20.Korea -.-.-.-.- 1
    20.Grecja -.-.-.-- 1
    20.Rumunia ----- 1
    20.Wegry --.--.-- 1
    20.Łotwa --.-.-.-- 1
    ============
    00.Kanada -.-.-.- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan na 16.02.2013 (koniec VI periodu)

    Polacy "55" rankingu WRL - po 21 konkursach PŚ:

    7.K.STOCH ------- 808 pkt
    13.M.KOT ----.---- 712
    27.P.ŻYŁA -.-.-.-.- 376
    30.D.KUBACKI -.- 318
    45.K.MIĘTUS --.-- 117
    52.B.KŁUSEK ------ 84

    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL:

    41.M.Pungertar ... 156
    42.S.Kraft -.-.-.-.- 144
    43.J.Kobayashi ..- 134
    44.M.Schmitt ----- 124
    -----------------
    45.K.MIĘTUS --.-- 117
    -----------------
    45.G.Deschwande.117
    47.T.Naglic -.-..-.- 109
    48.M.Mechler -.-.- 100
    49.I.Rosliakov -.-.- 90
    50.K.Geiger -.-..-.- 89
    51.A.Koivuranta ..- 87
    -----------------
    52.B.KŁUSEK ------ 84
    -----------------
    53.K.Sakuyama -.- 83
    54.N.Mayer -------- 81
    55.B-E.Romoeren . 75

    Najbliżej "55" rankingu WRL

    56.R.Hrgota -.-.-.-- 62
    57.A.Romaszow -.- 61
    57.P.Frenette --.--- 61
    59.M.Boyd-Clowes..59
    60.K.Ito ------.----- 57
    60.J.Janda --------- 57
    62.V.Descombes .- 55
    63.S.Suzuki -.-.-.-- 54
    64.B.Sedlak -.-..-.- 53
    65.L.Asikainen -...- 50
    66.L.Mueller -.-..-.- 47
    67.C.Kozisek ------ 46
    68.A.Hajek --.-.-.-- 45
    68.M.Grigoli -.-.-.-- 45
    70.O.Muotka -.--.-- 40
    -------------------
    71.A.ZNISZCZOŁ - 39
    72.K.MURAŃKA -..- 32
    ---------------
    72.D.Zauner --.-.-- 32
    74.A.Morassi --.-.-- 29
    ------------
    75.S.HULA --------- 26
    -----------
    76.A.Mabboux --.-- 25
    77.J.Happonen ....- 20
    78.V.Sklett --.-.-.-- 18
    78.J.Sinkovec -....- 18
    78.D.Judez --.-.-.-- 18
    81.K-R.Elverum --- 17
    81.N.Dezman -.-.-- 17
    83.J.Damjan --.-.-- 16
    84.A.Kaliniczenko . 15
    85.K.Nurmsalu ---- 14
    86.E.Chedal -.-..-.- 13
    87.M.Kraus -.-.-.-.- 12
    87.F.Yumoto ---.--- 12
    -----------------
    87.K.BIEGUN ------ 12
    90.J.ZIOBRO -..-..- 11

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan na 16.02.2013 (koniec VI periodu)

    Ilość zawodników w ,,55,, rankingu WRL - klasyfikacja po 21 kokonkursach PŚ:

    1.Niemcy -.-.-.- 9
    2.Austria ---.--- 8 - spadek o 1 zawodników w stosunku na koniec V periodu
    3.Norwegia ---- 7
    3.Japonia ------ 7
    5.Słowenia -.-.- 6
    5.POLSKA -.-.-- 6 - awans o 1 zawodnika
    7.Czechy -.-.-.- 3
    7.Rosja -.-.--.-- 3
    9.Szwajcaria ... 2
    10.Bułgaria ---- 1
    10.Włochy -....- 1
    10.Finlandia ...- 1
    10.Francja ----- 1

    Miejsca w "55" rankingu WRL:

    1.Niemcy --.-.-- 04 - 05 - 12 - 15 - 26 - 39 - 44 - 48 - 50
    2.Austria ------- 01 - 16 - 19 - 21 - 22 - 34 - 37 - 42
    3.Norwegia -...- 03 - 08 - 11 - 20 - 23 - 32 - 55
    3.Japonia -.-.-.- 10 - 24 - 25 - 33 - 35 - 43 - 53
    5.Słowenia --.-- 06 - 09 - 14 - 18 - 41 - 47
    5.POLSKA --.--- 07 - 13 - 27 - 30 - 45 - 52
    7.Czechy --.-.-- 17 - 29 - 40
    7.Rosja --.--.--- 28 - 38 - 49
    9.Szwajcaria ... 02 - 45
    10.Bułgaria ---- 31
    10.Włochy -....- 36
    10.Finlandia ...- 51
    10.Francja ----- 54

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan na 16.02.2013 (koniec VI periodu)

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL - po 21 konkursach PŚ:

    7.K.STOCH ------- 808 pkt
    13.M.KOT ----.---- 712
    27.P.ŻYŁA -.-.-.-.- 376
    30.D.KUBACKI -.- 318
    45.K.MIĘTUS --.-- 117
    52.B.KŁUSEK ------ 84

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    71.A.ZNISZCZOŁ - 39
    72.K.MURAŃKA -..- 32
    75.S.HULA --------- 26
    87.K.BIEGUN ------ 12
    90.J.ZIOBRO -..-..- 11

  • jozek_sibek profesor
    Tak było 2 lata temu

    Puchar Narodów.

    Konkurs o MŚ - normalna skocznia - 26.02.2011:

    1.Austria --.-.-.-- 01 - 02 - 08 - 21 - 222 pkt
    2.Polska --------- 03 - 06 - 19 -.-.-.- 112
    3.Norwegia --.--- 05 - 09 - 15 ---.---- 90
    4.Niemcy -------- 07 - 11 - 14 ---.---- 78
    5.Szwajcaria ---- 04 - 29 --.--.--.--.-- 52
    6.Finlandia -.-.-.- 10 - 18 - 20 ---.---- 50
    7.Japonia ---.---- 13 - 24 - 26 ---.---- 32
    8.Włochy -.-.-.-.- 12 - 25 --.--.--.--.-- 28
    9.Rosja ---------- 16 - 23 --.--.--.--.-- 23
    10.Słowenia --.-- 17 ------.-----.------ 14
    10.Czechy --.-.-- 21 - 27 --.--.--.--.-- 14
    12.Francja --.-.-- 28 -------------------- 3
    13.Kazachstan -- 30 ----.---.---.---.---- 1

    POLSKA na 2 miejscu! Jesteśmy wyżej niż Norwegia i Niemcy!

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-03-04 13:35:42 ***

  • jozek_sibek profesor
    Tak było 2 lata temu - Polacy

    Polacy na MŚ w Oslo
    Miejsca Polaków na średniej i dużej skoczni

    1.A.Małysz -.- 03 i 11 = 84 pkt
    2.K.Stoch ---- 06 i 19 = 52
    3.P.Żyła -.-.-- 19 i 21 = 22
    4.T.Byrt --.--- 50 i 00
    4.S.Hula -..-.- 00 i 33

  • jozek_sibek profesor
    Tak było 2 lata temu - Polacy

    MŚ w Oslo - normalna skocznia - 26.02.2011:

    1.A.Małysz -.- 03 miejsce
    2.K.Stoch ---- 06
    3.P.Żyła -.-.-- 19
    ----------
    4.T.Byrt --.--- 50


    Odległości Polaków w czwartkowym konkursie:

    1.A.Małysz -.- 97.5m - 120.7 pkt i 102.0m - 252.2 pkt
    2.K.Stoch ---- 94.0m - 113.9 pkt i 101.0m - 240.5
    3.P.Żyła -.-.-- 93.5m - 108.0 pkt i ..96.0m - 224.0
    ---------
    4.T.Byrt --.--- 80.5m ... 76.9 pkt

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-03-04 13:34:30 ***

  • Bomba0101 początkujący

    Miałem dzisiaj sen. Rzadko mam sny o tematyce sportowej, ale jak dotąd wszystkie się sprawdzają. A śniło mi się że oglądałem wieczorem sport, a tam inforamcja "Polacy dominują zawody Mistrzostw Świata w Val di Fiemme. Zajmują 1 i 2 miejsce. Kompletna klapa Słoweńców, tylko 1 czy tam 2 w 2 serii" . Ale by było pięknie :)( Mówię o Polakach nie o Słoweńcach bo ich lubię )

  • HKS profesor

    @pepeleusz

    To teraz jest zadanie dla geografów (może dla kogoś innego?) - co było tego przyczyną, bo jak sprawdziłem ten skok Bielera (109,5m) z czwartku, to też by powalczył, ze Schlierenzauerem.

    Dlaczego więc tak dobrze skacze się przedpołudniem, a tak źle wieczorem, skoro prędkości są OK, wiatr jest OK, a skoczkowie nie odlatują kombinatorom tak jak powinni. Ciekawa sprawa.

  • anonim

    Jaka szkoda, że nie ma drużynówki na normalnej skoczni :( Zamiast tego dali jakiś bezsensowny konkurs mieszany.... Polacy z takimi skokami mieli by dużą szansę nawet na złoto.

    Mimo wszystko perspektywy przed konkursem drużynowym na skoczni dużej są równiez optymistyczne.

  • Narty321 stały bywalec

    No to godziny już dzielą godziny od pierwszego konkursu na MŚ. NA KOGO STAWIAM? Mam nadzieję, że Polacy nie zawiodą, w szczególności Kubacki, bo warunki ma idealne do tego, aby zdobyć medal. STOCH ma wielkie szane na dużej skoczni zdobyć medal, czego mu bardzo życzę. Kibicować dzisiaj będę Polakom oraz Ammannowi, który ma wielkie szansę zdobyć medal. Podium marzeń? 1.Ammann, 2. HVALA, 3. Jakiś Polak.

  • Anja1980 doświadczony
    A jak jestem kobietą to nie znaczy, że mam się nie znać

    mój zawód jest związany ze sportem ( fizykoterapeuta sportowy) wiec sport mam we krwi, i widać tak dla mnie to Frenzel był faworytem, a w biegach Colonia albo Jensonn tylko niestety nie oglądałam sprintów panów i nie wiem co sie stało

    A teraz już na prawdę mówię dobranoc jutro mam ciężki dzień. I trzymamy kciuki za naszych a ja przy okazji za Ammann i Prevca
    :-P

  • Piu bywalec
    pepeleusz

    Witam, mistrza
    oglądałeś Eurosport, jak Błachut zupełnie nieświadomy, chociaż potem mówił o treningach, od razu skasował Hoeltzl? w sumie nie wiem czy to Emil czy ty twierdziliście, że ona zawali Autom, a tu zonk, ja tez nie byłem do niej przekonany, ale tez, aż nie tak... treningi wszystkie super... wygląda mocno... Błachut dał plame, ale ty lub Emil również, ktoś z was twierdził,że zawali AUTom mixta, świadomie to podkreślam, bo temat był, ja wtedy byłem za Hoeltzl

  • pepeleusz profesor

    -akurat o mieszanym i o Hoelzl się nie wypowiadałem
    -wysokie punkty kombinatorów jeśli nie są związane z rozbiegiem no to z czymś są zwiazane. Ponieważ róznica belek w stosunku do skoczków niewielka, to zapewne z gęstością powietrrza, noszeniem.
    -jeśliby Estończycy miali wystąpić tu w drużynie to zapewne skakał by Ilves a nie dwóch Piho. A team przyszłości za 2-4 lata byłby naprawde niezły: Ilves,Aigro,Nurmsalu,Nomme (Sammelselg,Oja)
    -ktoś(nie był to HKS) kto komentował kombinację emocjonował się rzekomymi szansami Kaliniczenki na 30 podczs gdy przed biegiem szanse na to wynosiły 0,00000 % (to nie to co mój błąd ze Słowiokiem w Otepaa, bo tam promile chociaż były). Poza tym Kaliniczenko wcale nie sprawił sensacji w skokach, gdyz skoczył adekwatnie do treningow i wcale nie duzo lepiej niż podczas innych świetnych skoków w sezonie. Szkoda że nie wystartował w skokach, bo jest teraz Ukraińcem nr 1 , gdyz startujący specjaliści ukraińscy formę przygotowali na lato. Z V.Pasicznikiem mógłby jednak zwiekszyć frekwencję drużyn skokowych. Kiedyś wystawiali drużynę nawet z 3/4 kombi....

  • HKS profesor

    @mnichqt

    Jeśli chodzi o pełne zestawienie skoczków, kombinatorów i części skoczkiń, to pokusił się o nie Rafał: http://www.skipol.pl/kombinacja-norweska/ 5392-ms-klemetsen-pokonal-schlierenzauera-hendrickson-66#left

    Ogólnie wyniki są bardzo dziwne. Tzn na ogół najlepsza skoczkini i najlepszy kombinator są zdecydowanie niżej niż dziś. Nie wiem czy to specyfika skoczni czy jakiś innych warunków niż wiatr, ale nie wierzę aby w rzeczywistości tak to wyglądało. Prędkość na progu odpada, bo nie ma tu nic podejrzanego.

  • Anja1980 doświadczony
    Kuba

    Masz rację. to prawda, rok 2005 był dla niego bardzo udany tylko później już było gorzej, w końcu załamanie formy całkowite i rezygnacja Roka ze skoków.

    Tylko, większość już teraz Słoweńców skreśliło na starty a Rok nie skakał w tedy treningach nad zwyczajnie dobrze ale nie był najlepszy to dowód
    http://www.fis-ski.com/pdf/2005/JP/3067/2005JP3067RLT3.pdf
    http://www.fis-ski.com/pdf/2005/JP/3067/2005JP3067RLT1.pdf

    w 2 dni w 2 treningu był 2 a dopiero w kwalifikacjach potwierdził że może być bardzo dobrze bo był 4:

    http://www.fis-ski.com/pdf/2005/JP/3067/2005JP3067RLQ.pdf

    a w konkursie odpalił , był i później nie dopuścił do końca

  • anonim
    @Anja

    Benković nie miał szczęścia ani dyspozycji dnia, był w wielkiej formie po prostu i potwierdził to na dużej skoczni w kapitalnym konkursie zajmując 5 miejsce i w pozostałych konkursach w sezonie raz tylko wypadając z dziesiątki. Ponadto fantastycznie latał w Planicy i w tym kosmicznym konkursie 20 marca 2005 roku zajął znakomite 5 miejsce. Forma, forma i jeszcze raz forma. Podobnie jak i Fortuna w 1972; 6 i 1 miejsca na IO albo Bystoel brąz i złoto olimpijskie w Turynie 2006. To że niewiele osiągnęli w porównaniu z innymi nic nie ma do znaczenia; są wielcy bo wielkich mistrzów poznaje się po wielkich występach w wielkich turniejach.

  • Anja1980 doświadczony
    Piu

    ja też nigdy nie byłam i nie będę. To fakt nie załapał by sie ale miała na tyle szczęście że jest w połowie Grekiem i przypomniał sobie o papierach ojca.

    @ marro wiem o tym w Oberstdorfie w 2005 roku resztą to był bardzo kontrowersyjny konkurs a Benkovic miał przy tym olbrzymie szczęście w tedy że miał akurat taką dyspozycję dnia później tego nigdy nie potwierdził. Zresztą wiele osób pewnie by ten medal mu by odebrało bo jak wiadomo to Słoweniec a w Pucharze Świata rządzi Słoweńsko - Austryjacka mafia i medale Słoweńców są tylko jak Tepes im pomoże.

  • Piu bywalec
    marro

    ogólnie sprawa jest prosta, będę w szoku jak zobaczę Słoweńca w pierwszej 6tce, oni skaczą na dużych i mamucich rewelacyjnie, na skoczniach normalnych niestety nie, owszem były wyjątki, ale teraz nie bedzie, zwłaszcza, że muszą się przestawić z mamuta w Obersdorfie, dziś w kwalifikacjach najbardziej zaskoczył mnie Kranjec, który w treningach bulił po 80 metrów, a tu rewelacja, ale to 12-15 miejsce by było w konkursie.

  • gina profesor
    Piu

    Ale nie można stwierdzić jednoznacznie, że był Niemcem. Był wychowany w Niemczech, ale na pewno ma poczucie łączności z krajem ojca, w pewien sposób czuje się też Grekiem. Można komuś mieć za złe, gdy tylko dla zysku, korzyści zmienia barwy narodowe, ale jeżeli ktoś ma pochodzenie po jednym z rodziców, to czemu nie?

  • Piu bywalec
    Anja1980

    jeśli ktoś 20 lat był Niemcem i przez to, że nie załapał sie do drużyny i dlatego zmienił papiery, bo akurat mógł, to czy można go uważać za Greka? Myślę, że to ty sie mylisz, bo nie znasz rzeczywistości - nie miał innej możliwości wiec stał sie Grekiem, tam nie ma konkurencji i bedzie bił rekordy, jako Niemiec przeszedłby bez echa...

  • Anja1980 doświadczony
    A i Słoweńcy nigdy nie skakali genialnie na takich ociupinkach jak k 90!

    o i tego będę się trzymać, jutro jest konkurs skoków i jutro będzie wszystko wiadomo. I możecie się śmiać a ja tak po za Ammannem i Stochem będę trzymać kciuki za Słoweńców wszystkich a w szczególności za Prevcem i gadajcie sobie co chcecie. A Shliri jak będzie tak lądować to się w końcu wywali.

  • Anja1980 doświadczony
    Stinger

    Dokładnie tak, tylko większość już by rozdawała medale po kwalifikacjach co jest zupełną głupotą. Dlatego ja na przekór pisze że 4 Słoweńców w konkursie a skok Kranjca który nie lubi skakać na takim ociupinku był całkiem fajny, a to tylko kwalifikację jutro będzie tylko będzie lepiej.

  • Stinger profesor
    Anja1980

    Bez sensu to co napisałaś ... nawet jeżeli ktoś myślał że się Słoweńcy nie przestawią z mamuta to nikt nie wyobrażał sobie że zaczną przegrywać w kwalifikacjach z Kazachami, Rumunem, Grekiem, Węgrem, Słowakami, Łotyszem itp ... awans do konkursu to nie była trudna rzecz zresztą popatrz kto nie wszedł sami słabeusze. Nie liczę Korniłova bo on by wszedł gdyby nie DSQ.

    A czy się przestawili odpowiednio to zobaczymy jutro ... Tepes przegrał już wczoraj. To tak dla przypomnienia.

  • x666 stały bywalec

    Jeszcze niedawno miejsca przykłądowo 6, 10, 14, 19 uznano by za wielki sukces Polaków. Tymczasem forma jest tak dobra, że pewnie jutro taki wynik może być przez wielu uznany za rozczarowanie.
    Nasi są mocni jak nigdy, są kandydatami do medalu (cała czwórka), brakuje tylko jednego, brak mocnego faworyta do medalu, gdyż Stoch jest wśród 6-8 kandydatów.
    ak jutro będzie medal i skoki wszystkich na zbliżonym do dzisiejszego poziomie to będzie wielki dzień.

  • Anja1980 doświadczony
    No i 4 Słoweńców konkursie

    jeżeli ktoś twierdził że się nie przestawią z mamuta na tą maleńką skocznie to się pomylił. Może to nie były wybitne skoki ich wykonaniu ale to tylko kwalifikację ;-P.

    mam tylko nadzieję, że nie złapali wirusa który męczy żeńską część ekipy Słowenii bo to nie było by feir.

  • Narty321 stały bywalec

    No to jutro emocje i mam nadzieję polska sobota w Val di Fiemme. Justyna w południe zaczyna walkę o medale, a później skoczkowie. Faworyci: Jacobsen, Morgi, Bardal, oczywiście Schlieri, Polacy- Kamil, Maciek i przede wszystkim Dawid Kubacki. On niezwykle wysoko wybija się z progu więc jeżeli trafi jeszcze na super wiatr, to kto wie, czy jakiś krązek nie zawiśnie na ceremonii na jego szyj Życzę powodzenia. Ale moim największym faworytem jest SIMON AMMANN. On ma wielkie szansę na złoto, czego mu bardzo, bardzo życzę. PODIUM MARZEŃ? 1. Simi, 2 i 3 Któryś z Polaków. Oczywiście są też inni Hvala, Zyła, Hilde, Matura... I wielu, wielu innych, Powodzenia!

  • anonim

    Panowie, nie podniecajmy się. Ja się zapewne na skokach znam lepiej niż wy wszyscy. Jutrzejszymi faworytami są Ammann, Schlierenzauer i Bardal, a w dalszej kolejności obstawiam Vassilieva, Morgensterna, Kubackiego, Hildego, Stocha i być może Kot. Mocni w grupie są Japończycy, ale indywidualnie nie będą stwarzać zagrożenia.

  • anonim
    Faworyci

    Bardal, Stjernen, Stoch, Rysiek Piątek czy Przyjaciel to skoczkowie dobrzy ale pękający w najważniejszych imprezach, faworytami są ci którzy umieją sobie radzić z presją i nerwami. Wyniki treningów w ogóle mnie nie interesują, pisałem wcześniej że Amman będzie klepał na treningach, klepał a w zawodach on nigdy nie klepie w przeciwieństwie do polskich zawodników którzy mają do tego smykałkę. Oczywiście jak będą super skakać to wspaniale, ale nie oszukujmy się Stoch jest pod presją i medal MUSI zdobyć żeby być traktowany jako zawodnik który ma aspiracje i sięrozwija

  • Apoteoza początkujący
    @Pitrasek

    Też mi się tak widzi... mam w excelu całą rozpiskę z terningów i kwali... dziś stawiałem to tylko 5 dyszedk przerąbałem ;/ Bo mi Kornilova zdyskwalifikowali... Jak już to tylko i wyłacznie można typować H2H, ale kto na którym miejscu to to taka loteria będzie, że szkoda gadać... :P Pewniakiem do podium jest tylko Gregor, nie ma co mówić jest w formie. Ale Simon już dziś w kwali pieknie skoczył. kto wie co jutro będzie... pretendentów do medali jest na prawdę wielu :)

  • anonim

    Konkurencja nie śpi kto chce posłuchać wywiadu z Piterem? nie widać go ale słychać, http://mistrzostwa-swiata-w-narciarstwie-klasycznym-2013. przegladsportowy.pl/Sporty-zimowe-Piotr-zyla-i-Dawid-Kubacki-o- kwalifikacjach-w-Val-di-Fiemme,artykul,159436,1,1048.html

  • anonim
    Czy Estonia wystąpi w konkursie drużynowym?

    Otoż Estończycy, dobierając sobie do teamu dwóch kombinatorów norweskich mogliby zawalczyć nawet o awans do drugiej serii! Kazachów pokonają na luzie, a przy odrobinie szczęścia mogą zwyciężyć z Finami, Włochami, a nawet Rosją (np. DSQ Kornilova again :) ).

    Spójrzmy jak wygląda sytuacja estońskich skoczków:

    Kwalifikacje do MŚ w skokach:

    16. Kaarel NURMSALU 95,5 m - 11 belka - 111,3 pkt.

    26. Martti Nomme 93,5 m - 11 belka - 103,8 pkt.

    Zawody w Kombinacji Norweskiej (same skoki bez biegów):

    28. Han-Hendrik PIHO 92,5 m - 11 belka - 94,3 pkt.

    29. Kail PIHO 94m - 11 belka - 93,5 pkt.

    -----------------------

    Tak więc, gdyby bracia Piho dołączyli do Nurmsalu i Nomme w konkursie drużynowym, Estończycy mieliby szansę na awans do "ósemki" razem z Czechami, Polską, Japonią, Niemcami, Słowenią, Austrią i Norwegią, co byłoby dla nich historycznym sukcesem!

  • Stinger profesor

    Faworyci na jutrzejszy konkurs to na pewno Schlierenzauer, Bardal i ... myślę że śmiało można dodać Jacobsena, Ammanna i Hilde. Polacy? Stocha na faworyta na pewno można dodać ale czy aż takiego mocnego? Myślę że mocniejszy będzie na dużej skoczni.

    Powalczą na pewno Niemcy Freitag i Freund. Czarny koń? Ito, Stjernen a może ktoś z trójki Kot, Kubacki, Żyła? Najlepiej cała ostatnia trójka he he he

    Jeżeli zawody będą sprawiedliwe to na pewno konkurs będzie świetny. A i jeżeli ktoś ruszy belką (tylko po to żeby sztucznie dodać punkty, nie mylić w razie potrzeby i jeżeli tego dokona jury) to temu skoczkowi życzę ... 4 miejsca ze stratą 0,1 pkt do brązu.


    Niech to będzie Polska sobota. Najpierw Kowalczyk, a potem Stoch z kolegami.

  • mlody841 bywalec
    @sterek

    Ja też :(

    Medal Polski w drużynie to moje największe marzenie od kiedy zacząłem oglądać skoki, a było to dawno.Na tej skoczni przy takich równych i dalekich skokach naszych bylibyśmy faworytami do medalu ze sporymi szansami nawet na złoto.


    Pozostaje wierzyć ,że na dużej będzie podobnie. W sumie to czemu nie ? Chyba te obiekty pasują naszym zawodnikom. Kamil, Piotrek, i Maciek raczej nic nie powinni starcić na dużej skoczni a nawet może zyskać, pytanie o Dawida, ale on ewidentnie idzie z formą w górę.


    Jutri ? Czterech w 30tce to obowiązek. Każdy ma szanse przy dobrych skokach i farcie na świetny wynik. Kluczowe będzie lądowanie, bo będzie strasznie ciasno w czołówce.


    Chciałoby się też trudniejszych warunków, przy wietrze w plecy sporo zawodników nie da rady i się zrobi luźniej w czołówce. Naszym raczej wiatr w plecy strasznie przeszkadzać nie powinien

  • Stinger profesor

    Dobre kwalifikacje. Różnice minimalna ale to normalka to skocznia nie zbyt duża.

    Trzeba jutro skakać jak najdalej walczyć o każdy metr bo tutaj może pół metra przesądzić o medalu czy nawet złocie.

    Kubacki, Kot i Żyła przeszli pewnie przez kwalifikacje bez problemu. Pokazali że są w podobnej ale i wysokiej formie. A no to czekaliśmy, teraz czekamy na potwierdzenie tego w konkursie. Stoch? Nie skacze źle, nawet bardzo dobrze jednak on ma walczyć o medal więc musi trochę dołożyć. Schlierenzauer i Jacobsen skakali dzisiaj krócej od Kamila i to na pewno jest nadzieja że i w konkursie Kamil Stoch ich pokona.

  • anonim
    Jeżeli Matura wygra jutro to pozostaje powiedzieć jedno:

    Robert wracaj na skocznie:D Ja kibicuje jutro Ammannowi i się nie zdziwie jak wygra. Liczę na jego medal na MŚ od początku tego sezonu, ale optymizm mi malał do lotów, więc może jutro odpali albo 28. Życzę mu tego. Kubacki może w 10 jutro być, myślę, że w 15 wszyscy nasi się zmieszczą a Stoch gdzieś po medal będzie pukał. Jakieś jajca pewnie będą jutro.

  • dervish profesor
    dejw

    Masz rację, że kierunek wiatru się nie zmieniał. Ale siła jednak troche się zmieniała.
    Nie wiem czy dobrze pamiętam (musze to jeszcze sprawdzic w oficjalnych wynikach) ale Kubacki miał jeden ze słabszych wiatrów pod narty miał odjęte coś około 6 pkt (stąd wysoka pozycja mimo nie naj dłuższego skoku).

    Tak jak napisałeś, Stochowi i kilku innym którzy przekroczyli 100 m odejmowano grubo powyzej 10 pkt (11-12) czyli około 6 pkt więcej niż Dawidowi.
    6 punktów odpowiada odległości 3 m.

    Gregor miał chyba podobny wiatr do Dawida.
    Teraz mozemy policzyć.
    Skakał z belki obnizonej o 2 (co dawało mu +6.1 pkt z tytułu obniżenia belki czyli ok 3 m w długości skoku) gdyby miał silniejszy wiatr pod narty czyli taki jak ci co skakali w najlepszych warunkach (-12 pkt) to jego skok wydłuzyłby się o kolejne 3 m.

    Z tego wynika, że gdyby skakał z tej samej belki co kwalifikanci i oddał skok tej samej jakości to do długości 98.5 m należałoby mu dodac minimum 6 m czyli łączna długośc skoku wyniosłaby 104.5 m. !

    A faktycznie ten skok byłby dłuższy, bo wiadomo, że przeliczniki za wiatr nie oddają własciwie roli wiatru, wraz ze wzrostem siły wiatru pod narty długość skoku wzrasta szybciej
    niż kara z tytułu przeliczników. Poza tym oddawanie skoków przy wyższej prędkości najazdu jest łatwiejsze technicznie (mając większą prędkość łatwiej skorygować ewentualne błędy) . Dodać należy do tego fakt, że Gregor nie oddał super dobrego (jak na siebie) skoku.

    Tak więc decyzja o obniżeniu długości najazdu moim zdaniem była decyzja dobrą (głównie ze względu na bezpieczeństwo skoków)

  • Gindus początkujący
    Kwalifikacje

    Skok Kamila Stocha z kwalifikacji:

    http://www.youtube.com/watch?v=QhOP9PWBikc

  • dejw profesor
    dervish

    Wiało raczej tak samo przez cały konkurs, od 0,8 do 1,5 m/s. Z przeliczników wynikałoby że najbardziej korzystne warunki miał Dechwanden ( 11,7 odjęte, z czołowej dziesiątki najwięcej miał Stoch: 11,1, a na sam koniec Gregor miał prawie połowę mniej odjętych punktów). Także wg mnie, wiało tak samo przez cały czas. I także nie wydaje mi się, żeby było ryzyko przeskoczenia skoczni.
    No nic, to były kwali, konkurs dopiero jutro. Zobaczymy jak to będzie wyglądać.

  • dervish profesor
    Q

    Jeżeli chodzi o Q, to potwierdziło się bardzo dobre przygotowanie naszego zespołu do MŚ.
    Wielu zarzucało Kruczkowi nieprzemyślaną inną niz w innych czołowych zespołach politykę startową. Obawiano się, ze Kruczek zamęczy nasza kadrę. Okazało się wprost przeciwnie. Im dalej wgłąb sezonu tym lepsza i równiejsza forma naszego zespołu. Mówię o tym jak prezentujemy sie jako zespół na tle innych nacji. Fakt ze forma niektórych naszych skoczków lekko faluje (zwłaszcza jeżeli chodzi o M.Kota, który byc może był juz w wyższej dyspozycji w obecnym sezonie) ale generalnie wszyscy skaczą dobrze i bardzo dobrze, prawie nie ma zepsutych skoków.

    Nigdy w historii nie mieliśmy tak udanych kwalifikacji.
    Bez względu na wynik jutrzejszego konkursu (może zadecydować dyspozycja dnia) już teraz śmiało można powiedzieć, ze nasz sztab trenerski dobrze przygotował zespół do MŚ. Teraz wszystko w rekach i nogach skoczków.

  • dervish profesor
    dejw

    A ja nie dziwię się że belke obniżono. Gdyby tego nie zrobili sedziowie to pewnie trenerzy by tego zażądali.

    Obnizenie belki skróciło skoki mniejwięcej o 3 m (tak wynika z przeliczników). Pod koniec nieźle zaczęło wiać.

    A i tak Amman skoczył 102.5 m a Matura 100.5 m.
    W przypadku napotkania na dobre warunki wietrzne i wykonania perfekcyjnego skoku niektórym skoczkom mogłoby grozic przeskoczenie skoczni.

    Dzisiaj Q zaczęło sie z wyzszej belki z uwagi na duża ilosc słabych skoczków. Jutrzejszy konkurs w przypadku takich samych warunków zapewne rozpocznie się z niższej belki niz dzisiaj, a seria finałowa z jeszcze niższej, a i tak nie ma pewności czy najlepszym skoczkom belka ustawiona dla wszystkich nie okaże się zbyt wysoką i ich trenerzy nie zażądają jej obniżenia. W sumie nie ma to znaczenia czy będą manipulacje z belką, tak czy siak zwycięży najlepszy. Na skoczni normalnej bardzo trudno o przypadek. :)

  • Gregorio bywalec

    Kwalifikacje udane dla Polaków. Wygląda na to, że zawodnikom Kruczka w końcu udało się trafić z formą wtedy, kiedy trzeba. Jednak aby mistrzostwa w wykonaniu kadry można było uznać za dobre, powinny być spełnione następujące warunki:
    -w obu konkursach indywidualnych 4 zawodników w trzydziestce;
    -j.w. co najmniej 3 w dwudziestce;
    -j.w. co najmniej 1 w dziesiątce;
    -co najmniej 5 miejsce w konkursie drużynowym;
    -co najmniej jeden medal (obojętnie, czy indywidualny, czy w drużynie).
    Pierwsze cztery założenia raczej będą spełnione, ale o medal będzie trudniej (choć jest na to szansa). Jeśli medalu nie będzie (ale spełnią się pozostałe założenia), będzie można mówić o występie przyzwoitym, ale nie dobrym.

    W jutrzejszym konkursie szanse na medal mają Kubacki i Stoch (a może i Kot się niespodziewanie przebudzi), ale obaj znacznie mniejsze niż 50% (ale na pewno nie zerowe, jak niektórzy tutaj piszą). Czołówka jest zbyt wyrównana, by ich już teraz skreślać i konkurs będzie bardzo interesujący. Jedynym zawodnikiem z szansami na medal większymi niż 50% jest Schlierenzauer, brak krążka na jego szyi będzie niespodzianką (ale nie sensacją). Innych dużych faworytów do medali brak, za to sporo zawodników z realnymi szansami.

  • Adric początkujący
    Występ naszych i faworytów do medalu.

    Nasi:
    Dawid- widać że był niezadowolony mógł skoczyć dalej a miał wiatr słaby więc możliwości on ma ogromne. Jutro optymistycznie TOP 5 miejsce 5 pesymistycznie 2 dziesiątka.
    Maciek- dobry skok ale również był niezadowolony widać że może być w konkursie jeszcze lepiej mam nadzieje na jutrzejszy światny występ TOP 10 bardzo realne.
    Fajeczka- nad wyraz dobry skok Fajeczki mam nadzieje na jutrzejsze 2 równe skoki TOP 15 bardzo realne choć dziś mu powiało pod narty dosyć mocno.
    Kamil- skok taki sobie jak na Kamila brakuje mu tego błysku by skakać jeszcze dalej może jutro TOP 5 bardzo optymistycznie choć nie czarujmy się medalu nie będzie
    Faworyci:
    Gregor- słaby skok jak na Gregora miał warunki jak Kubacki podobne i skoczył słabo ogólnie jutro na pewno skoczy baaaardzo daleko i wygra złoto choć mam nadzieje że Bardal lub Simi mu tytuł odbiorą.
    Bardal- dziś nie skakał ale Anders jest w formie powalczy o medal może nawet złoty z Gregorem
    Simi- dziś bardzo dobry skok w kwalfikacjach i jutro będzie się liczył
    Rysiu- no Rysiu słabo a ostatnio w Obersdorfie wygrał
    Freund- podobnie jak Kamil brakuje mu błysku
    Hilde- ma forme jutro może się włączyć do walki o medal
    Jacobsen- brak błysku ale jutro może być zupełnie inaczej
    Matura- no zobaczymy ale myśle że raczej medalu nie zdobędzie

  • sobu bywalec

    mnichqt
    kobiety skakały 10 belek wyżej... czyli od noty Sary należy odjąć 50 (5 za jedną belkę) punktów (nie mogę znaleźć nigdzie informacji dotyczącej ilości punktów za belkę u mężczyzn więc wziąłem belkę kobiet. wydaje mi się że było to 6,2 pkt (u mężczyzn) )

    Sarah miała w pierwszej serii 126,3 pkt. Odejmując 50 punktów znalazłaby się na 49 miejscu. Tak więc zanim coś napiszesz weź to przemyśl.

  • Zakrza stały bywalec

    Zawsze mnie bawi jaranie się kwalifikacjami. Doliczyć 10, którzy nie musieli się kwalifikować i 2-3, którzy skoczą lepiej w konkursie i mamy najlepszego z naszych na 20 miejscu.

    Większych szans na medal nie widzę. Może Stoch jeden brąz i może brąz w drużynówce o ile ktoś z Norwegii lub Niemiec się przewróci, a nasi skoczą na 110% swoich możliwości. I odwołają drugą serię.

  • dejw profesor

    Oby jutro były tak samo dobre warunki jak dziś. Trudno sobie wyobrazić bardziej wyrównany konkurs niż ten kwalifikacyjny.

    Jedno ale, kompletnie niezrozumiała dla mnie decyzja o obniżeniu belki na ostatnią "10". Nie było żadnego skoku w pobliże HS, który wynosi 106 metrów. Jutro, mam nadzieję już tak nie będzie.
    No i na razie, tak jak przypuszczałem, żaden trener nie korzysta z przywileju obniżania belki. Wiedzą, że to się może nie opłacić.

  • korus doświadczony

    http://eurosport.onet.pl/ zimowe/skoki/anders-jacobsen-tajemnicze-buty-byly-blefem,1,5428325,wiadomosc.html

  • jedrek10 bywalec
    @LinQ

    ''Jakby była drużynówka na normalnej to mielibyśmy szanse nawet na złoto, a tak to pewnie żadnego medalu nie zdobędziemy" Niestety,chyba masz rację.Na złoto może nie bo Norwegowie chyba za silni,ale przy wietrze w plecy albo w wiekszej ciszy mogloby byc nawe zloto,kto wie.Chociaz przy warunkach wlasnie przy wietrze w plecy mysle ze Kubacki,Kot i chyba też Stoch mogą mieć większe sznase niz dzis jak bylo pod narty.W sumie w drużynówce na dużej też prawdopodobnie będziemy kandydatami do medalu, ale (chyba) mniejszymi niż na mniejszej skoczni.Jednak wierze,że chociaz jeden medal druzynowy lub indywidualny ne skoczni zdobędziemy!

  • anonim

    Kwalifikacje udane a co będzie jutro tylko jeden Bóg wie i tak jak mówił Kamilek w studiu trzeba się modlić o dobre przeliczniki i noty za styl bo przy średniej skoczni różnice będą minimalne i zadecydują punkciki. Co by się nie stało to i tak będę fajne zawody i wspomnienia z przed 10 lat:)Do boju nasi czterej muszkieterowie:)

  • misiek stały bywalec
    mhm

    Liczę na to aby jutro był wiatr w plecy, wtedy nasi mają WIELKIE szanse aby któryś z nich odpalił i znalazł się na podium. Z przednim też wyniki są bardzo dobre ale tylni wiatr wyeliminował by z gry takiego Hilde czy Stjernena. Kamil zdecydowanie by na tym zyskał.

  • pawel96 profesor

    Brawo dla Koroleva, który dziś pierwszy raz w sezonie przebrnął kwalifikacje!

    I trzeba pochwalić jury, bardzo obiektywne q dziś były, przy takich warunkach jedynie bym belkę nr 10 dał na konkurs, aby nie było szopki z obniżaniem/podwyższaniem i punktami za to.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl