Adam Małysz był obecny na imprezie "Top Gear Live", która miała miejsce na Stadionie Narodowym w Warszawie pod koniec września. Najsłynniejszy polski skoczek w wywiadzie dla portalu f1zone.pl opowiedział przy tej okazji o swojej pasji do samochodów oraz o najbliższych planach.
Mateusz Misza: Skąd pomysł na udział w Rajdach Samochodowych?
Adam Małysz: Pomysł wyszedł z zamiłowania do motorsportu. Praktycznie od samego dzieciństwa się tym interesuję i tak to zostało. Kiedy skończyłem karierę, dostałem propozycję na starty w rajdach. Na początku był to dla mnie wielki szok, ale z biegiem czasu zacząłem się przyzwyczajać i jeździć.
MM: Ile się nauczyłeś podczas tych dwóch, a prawie już trzech lat?
AM: Trudno jest mi to oceniać. Myślę, że to może oceniać ktoś, kto się na tym zna i ktoś kto stoi z boku. Ja jestem zadowolony ze swoich postępów, bo dla mnie są one widoczne i motywują mnie do dalszego działania, i dalszej pracy, więc myślę, że sporo się nauczyłem.
MM: Za Tobą dwa starty w Rajdzie Dakar. Wiemy również, że wystartujesz w przyszłorocznej edycji. Jakie cele stawiasz sobie przed tymi zawodami?
AM: Hmmm. To jest właściwie bardzo dobre, a zarazem bardzo trudne pytanie. Cele po piętnastym miejscu w zeszłorocznym Dakarze muszą być wyższe. Wiemy doskonale, że jak powiemy, że chcemy być w pierwszej dwudziestce, bądź w pierwszej piętnastce to wszyscy będą na to dziwnie spoglądać. Wiemy również jakie załogi jadą i jacy doświadczeni kierowcy, więc będzie na pewno ciężko. Dokładne cele poznacie przed samymi zawodami, ale na pewno nastawiamy się na walkę. W zeszłym roku ta walka była już w jakimś stopniu nawiązana, jednak teraz chcielibyśmy walczyć jeszcze bardziej. Podczas naszych poprzednich zawodów, np. w Silku mieliśmy trochę pecha [dachowanie podczas piątego etapu], ale to jest motorsport, w którym wszystko może się wydarzyć.
MM: Jakie są Twoje plany na najbliższą przyszłość?
AM: Te plany są na pewno związane z motorsportem. Ze skokami jestem jeszcze związany, ale bardziej jako taki doradca.
MM: A myślałeś nad próbą startów w jednomiejscowym bolidzie?
AM: Wiem, że to nie jest takie proste. Niedawno taki bolid testował Thomas Morgenstern z tym, że przechodził on przez kilka miesięcy odpowiednie szkolenia na symulatorach i w bolidzie dwuosobowym, a następnie wsiadł do samochodu F1. Był on pod wielkim wrażeniem, jednak jest to bardzo trudna sprawa.
MM: Czy wytrzymałość skoczka narciarskiego jest porównywalna do wytrzymałości kierowcy rajdowego?
AM: Myślę, że w pewnym stopniu tak, jednak nie do końca. Na pewno skoki są na tyle specyficzne, że są one rozgrywane w jednym miejscu. To tak, jakby porównać skoki narciarskie do dzisiejszej imprezy na Stadionie Narodowym [Verva street Racing - Top Gear Live]. Dzisiejsze wydarzenie jest taką zabawą dla nas. Rajdy są rozgrywane w innych, odległych i bardzo trudnych terenach. Na pewno sporty motorowe nie są tak widowiskowe ze względu na to, iż są one rozgrywane na tak długich odcinkach. Dobre show można zrobić jedynie na prologach, gdzie jest naprawdę dużo ludzi. Jak na razie to w Polsce nadal bardziej znane są skoki narciarskie.
MM: Jak przygotowujesz się do startów w rajdach? Jak wyglądają treningi?
AM: Treningi są zupełnie inne niż te w skokach. Jest na pewno więcej pracy na górne partie mięśni, a na dodatek potrzeba więcej tej wytrzymałości. Dodatkowo bardzo dużo czasu przeznaczamy na jazdy.
MM: Jakie masz wyrzeczenia? Stosujesz jakąś dietę? Nadal jadasz słynną bułkę z bananem?
AM: Bułka z bananem jest świetnym produktem na to, aby węglowodany cały czas się ulatniały i stąd to powstało. Diety jako tako nie mam. Tyle lat trzymałem się diety, że teraz mogę się od tego uwolnić. Zwracam jednak uwagę na to, co jem.
MM: Co było, bądź jest bardziej stresujące - bycie skoczkiem narciarskim czy kierowcą rajdowym?
AM: W tym momencie jest to z pewnością bycie kierowcą rajdowym, gdyż jestem nowicjuszem i cały czas się uczę. Jeszcze dużo nauki przede mną. Przez tyle lat doświadczenia w skokach inaczej do tego podchodzę, jednak stres w sporcie zawsze musi być.
MM: Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów.
AM: Dziękuję, pozdrawiam.
Wywiad przeprowadził Mateusz Misza
-
Stinger profesor
Adaśko wygraj dla nas Dakar, na pewno potrafisz tylko brak jeszcze tego doświadczenia które na pewno już będzie w styczniu.
-
anonim
Zyczę samych sukcesów w rajdach - dziekuje za chwile radosci i wzruszeń. To była cudowna kariera - gratulacje
-
MSad_ profesor
W bardzo dobrym momencie
Zakonczył kariere skoczka i w bardzo dobrym momencie rozpoczął kariere kierowcy rajdowego. Zycze zwyciestw w Rajdach.Połamania kierownicy a hamulce niech zawsze działaja
Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl
Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl
- Zanim zadasz pytanie na forum - zobacz czy poniżej ktoś już nie dał na nie odpowiedzi.
- Redakcja serwisu Skijumping.pl zastrzega sobie prawo do usuwania oraz modyfikowania komentarzy łamiących regulamin - nie związanych z tematem newsa, zawierających obraźliwe treści, atakujących osoby publiczne (a w szczególności zawodników, trenerów, działaczy, polityków), napisanych wulgarnym językiem, spamu, powielania treści newsa itp.
- Zabrania się reklamowania innych stron, blogów itp.
- Forum to miejsce na przemyślane wypowiedzi i opinie. Do komentowania bieżących wydarzeń na skoczni oraz luźnych pogaduszek służy nasz czat. Komentarze o zerowej wartości merytorycznej typu "Ammann Słabo, Stoch - 125m, co tu tak cicho, czemu nie skaczą" - również będą usuwane.
- Komentarze powinny być rzeczowe, napisane poprawnie językowo i bez rażących błędów ortograficznych.
- Zapytania, opinie i uwagi skierowane do redaktorów serwisu Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres email. Nasi redaktorzy nie czytają wszystkich komentarzy, często mogą więc wcale nie odpowiedzieć. Zapytania, opinie i uwagi skierowane do moderatorów forum Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres admin@skijumping.pl.
- Wszystkich użytkowników forum, prosimy o kulturalną dyskusję. Do rozwiązywania wszelkich sporów i kłótni służy email, gadu-gadu lub inne środki komunikacji.
- Aby uniknąć bałaganu i nieporozumień, zabrania się tworzenia i korzystania użytkownikom z więcej niż jednego konta/nicka oraz podszywania się pod innych użytkowników, poprzez tworzenie bardzo podobnych nazw/nicków. W przypadku wykrycia takiego działania, konta będą kasowane, a w skrajnym przypadku (nagminne tworzenie kolejnych kont), użytkownik banowany.
- Wszelkie komentarze, atakujące bezpośrednio poszczególnych użytkowników (w tym także oskarżenia o pisanie pod wieloma nickami), moderatorów lub redaktorów, będą bezzwłocznie usuwane, podobnie jak spory między użytkownikami, nie mające nic wspólnego z tematem artykułu. Konta użytkowników, którzy obrażają moderatorów, administratorów, bądź atakują Redakcję Skijumping.pl, mogą być blokowane.
- Wszelkie narzekania na to, że komentarze są "bezpodstawnie" usuwane, będą również kasowane. Jeśli ktoś uważa, że jego komentarz był zgodny z regulaminem, a mimo to został usunięty, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
- Jeśli uważasz, że dany użytkownik nagminne łamie regulamin, wywołuje kłótnie i utrudnia dyskusję w komentarzach, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania wpisów bądź blokowania użytkowników, którzy używają niecenzuralnego języka, nagminnie wywołują konflikty, spory oraz prowokują innych uczestników forum do kłótni.
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania użytkowników, których nazwy (ksywki) zawierają wulgaryzmy lub brzmią podobnie do niecenzuralnych słów.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności, w przypadku, gdy adres IP zablokowanej osoby, jest adresem całej sieci lokalnej. Ewentualne cofnięcie blokady może nastąpić jedynie w przypadku, gdy winny użytkownik zaprzestanie szkodliwych działań na forum.
- Redakcja nie odpowiada za treści i opinie prezentowane przez użytkowników forum. Jeśli wypowiedzi naruszają prawo, ich autorzy mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- W przypadku "bana" użytkownika, zabronione jest tworzenie nowego konta, przez 7 dni od momentu blokady konta.
- W przypadku nagminnego łamania regulaminu forum oraz ogólnych zasad dobrego wychowania, Redakcja zastrzega sobie prawo do powiadomienia odpowiednich służb, wraz ze wszystkimi posiadanymi danymi użytkownika (adres IP, logi, dane kontaktowe).
Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu
Zaloguj się