Konkursy skoków narciarskich oraz wszystkie wydarzenia z nimi związane miały zdecydowanie największą oglądalność ze wszystkich transmisji Telewizji Polskiej z zakończonych wczoraj Igrzysk Olimpijskich w Soczi.
Ceremonię zamknięcia oglądało 4,348 mln widzów (średnia) przy udziałach wynoszących 29,4 proc., szczytowy moment to 5 mln 360 tys. Rekordem igrzysk pozostała jednak transmisja z konkursu na dużej skoczni, kiedy Kamil Stoch wywalczył złoty medal. Relację tę w TVP1 i TVP INFO obejrzało aż 11 mln 222 tysięcy (średnia, grupa 4+; dane Nielsen Audience Measurement) przy udziałach wynoszących aż 61,5 proc. (TVP 1 – 10 mln 444 tys., udziały 59,3 proc.; TVP INFO – 778 tys., 2,2 proc.). W najwyższym momencie oglądalności – drugi skok Kamila Stocha w konkursie – transmisję śledziło aż 13 mln 540 tys. (TVP1 – 12 mln 639; TVP INFO – 901 tys.)!
Warto zwrócić uwagę, iż nawet transmisje z kwalifikacji do konkursów w skokach narciarskich oraz ceremonii medalowych z udziałem Kamila Stocha miały większą widownię od wszelkich innych dyscyplin. W czołowej dziesiątce popularności znalazło się jedynie saneczkarstwo mężczyzn z 9 lutego.
Te dane pokazują, że skoki narciarskich w Polsce są aktualnie niezmiernie popularne i na głowę biją wszelkie inne dyscypliny zimowe.
TOP10 najlepiej oglądanych transmisji – TVP1, TVP2
TOP10 najlepiej oglądanych transmisji – TVP Sport
-
Znafca bywalec
Matizus
A mnie wcale nie dziwi, bo skoki co niedziela ogląda mnóstwo ludzi 4-5mln to minimum i bez względu czy są o 13 czy o 18. Biegi gdyby nie Justyna to pies z kulawą nogą by się nie połasił, bo tam są straszne nudy. Poza Kowalczyk i Norweżkami inne zawodniczki wygrywają tylko biegi sprinterskie PŚ. Przez ostatnie 3 sezony oprócz Polki i Norweżek na dystansach raz wygrała Finka Niskanen gdy nie było Justyny i Marit. Prze 4 lata w sumie były 3 inne zawodniczki na pierwszy miejscu na pudle.Jak odejdą Marit i Justyna to Johaug będzie miała monopol na wygrywanie:)
Mnie dziwi to saneczkarstwo było tuż przed skokami, więc może dużo osób TV już rozgrzewało :) -
kalambury początkujący
Biegi
Zazwyczaj są przed południem nie raz nawet w środku tygodnia do południa kiedy np.;jest TDS ale to nie znaczy , że ludzie nie śledzą .
A ilu kibiców ma Justyna Kowalczyk dokładnie pokazuje to Plebiscyt Przeglądu Sportowego , który wygrywa w cuglach przez ostatnie lata.
-
Matizus stały bywalec
Jak na złość cały skeleton przegapiłem ;) Resztę starałem się śledzić na tyle, na ile mogłem. A że sesja skończyła się równo z ceremonią otwarcia, zaś semestr startuje jutro... Mogę dodać tylko tyle, że parę dyscyplin znacząco zyskało w moich oczach po tych igrzyskach. Szczególnie innym wzrokiem patrzę teraz na hokej i choćby bobsleje (kurka wodna, chciałbym kiedyś spróbować!)
A skoki wiadomo - najbardziej wyczekiwane i zarazem najbardziej uzasadnione zawody, jeśli o oglądalność chodzi. Dziwi mnie tylko, że do TOP10 nie dostały się biegi z udziałem Justyny Kowalczyk. Może przez godzinę odbywania się zawodów... Diabli wiedzą. -
anonim
TVP
@asd
To było przywidzenia że będą reklamy, TVP zapłaciła 3x razy więcej za prawa do IO Soczi niż 4 lata temu w Vancouver.
Daltego także nie było stać żeby Eurosport zakupił prawa, bo były piekielnie drogie.
Im droższe prawa sportowe= więcej reklam, niestety tak już będzie się działo
TVP musi jakąś odzyskać kwotę za prawa, jeszcze najlepiej zarobić chociaż trochę za IO. -
Kolos profesor
Emil
Biegi narciarskie (czytaj Justynę Kowalczyk) zawsze ogląda o połowę mniej Polaków niż skoki narciarskie. Dobrym przykładem w tym sezonie to były zawody w Kuusamo (startowali jednocześnie skoczkowie i biegacze) Kowalczyk wtedy wygrała a skoczkowie skakali akurat przeciętnie a i tka skoki miały dwa razy większą oglądalność.
Skoki narciarskie rządzą:)
I ciesze się ze TVP poszło po rozum do głowy i robi to o czym marzyłem pokazuje kwalifikacje w TVP info:) -
Stinger profesor
Do przewidzenia było że skoki będą miały największą oglądalność ponieważ tam jest Stoch i do tego konkursy leciały w weekend (no prawie) oraz w porze wieczornej. Jednak myślę że i tak nic innego nie przebiło by skoków.
Biegi z Kowalczyk na pewno miałyby większą oglądalność ale godzina w środku dnia plus zawody w tygodniu to nie może dać wielkiej oglądalności. Oczywiście w weekend też biegły ale bieg medalowy był akurat w czwartek. -
anonim
;)
Brawo brawo brawo ;)
To, że skoki narciarskie przyciągają wiele osób wiedzieliśmy od dawna, ale żeby miliony? :) Coś niesamowitego, przede wszystkim oprócz dobrych skoków trzeba pochwalić komentatorów oraz studio w Warszawie ;) Świetna robota, jeszcze raz gratulacje ;) Pozdrawiam serdecznie ;)
Ps. Oby tak dalej! :) -
kibicSN stały bywalec
Tylko facebookowa stochomanka mogla napisac ze cu.rling jest głupi.
A to bardzo przyjemny sport, który wymaga lata pracy treningów, inteligencji sprytu i wyrachowania.Bardzo emocjonujace sa mecze cu,rlingowe i zwlaszcza mecz o 3-cie miejsce miedzy Szwedami a Chinczykami do konca trzymal w napieciu.Chinczycy robili niesamowite prezenty Szwedom praktycznie wreczajac im brązowy medal przez swoje zagrania taktyczne.
-
anonim
Oglądalność TVP
-Bieg Justyny na 10 km śledziło w TVP2 3 mln 104 tys. osób przy udziałach wynoszących aż 46,72 proc. śr-Decydujące chwile biegu Justyny Kowalczyk po złoty medal oglądało 3,7 mln widzów TVP2
-Ponad 3,3 miliona widzów TVP2 obejrzało w sobotę w godz. 11.00-11.45 bieg łączony kobiet, w którym Justyna Kowalczyk zajęła 6. miejsce. Dało to TVP2 40,7 proc. udziałów w rynku
Jakies mam problemy żeby wstawić spory tekst -
anonim
Oglądalność TVP...
@stochomanka są komunikaty prasowe TVP, podam wyniki oglądalności innych dyscyplin w czasie IO:
-Zmagania łyżwiarzy szybkich w wyścigu na 1500 m obejrzało w Dwójce 2 mln 856 tys. Najwyższy moment oglądalności wyniósł jednak 4 mln 884 tys.
-Bródka tak rozbudził nadzieje na kolejny medal w panczenach, że niedzielne zawody kobiet na 1500 m (6. miejsce Katarzyny Bachledy-Curuś) oglądało także w TVP2 aż 4 mln 80 tys. widzów. Udziały wyniosły 31,6 proc., a najwyższy moment oglądalności -
anonim
Oglądalność TVP
@stochomanka są komunikaty prasowe TVP, podam wyniki oglądalności innych dyscyplin w czasie IO:
-Zmagania łyżwiarzy szybkich w wyścigu na 1500 m obejrzało w Dwójce 2 mln 856 tys. (średnia z transmisji dwóch grup) -
anonim
Oglądalność TVP
Wyniki oglądalności wszystkich dotychczasowych konkursów skoków narciarskich w TVP (średnia oglądalność)
-Klingenthal druż. 4,482 mln
-Klingenthal ind. 3,435 mln
-Kuusamo ind 4,607 mln
-Lillehammer ind.4,948 mln
-Lillehammer ind 4,831 mln
-Titisee-Neustadt ind. 3,812 mln
-Titisee-Neustadt ind 5,313 mln
-Engelberg ind.3,521 mln
-Engelberg ind 5,559 mln,
-Oberstdorf (TSC)ind. 7,132 mln, Najwyższy moment oglądalności: 7,888 mln
-GARMISCH PARTENKIRCHEN (TSC) ind. 5,698 mln
-INNSBRUCK (TSC)ind. 4,472 mln
-BISCHOFSHOFEN (TSC) ind. 6,107 mln
-TAUPLITZ/ BAD MITTERNDORF ind. 4,638 mln
-TAUPLITZ/ BAD MITTERNDORF ind. 5,264 mln
-WISŁA ind. 5,045 mln
-Zakopane druż. 6,054 mln
-Zakopane ind. 5,273 mln
-Sapporo ind. - brak danych
-Sapporo ind. - brak danych
-Willingen ind. 5,120 mln
-Willingen ind. 5,661 mln
Igrzyska Olimpijskie(średnia oglądalność)
-Soczi skocznia normalna - kwalifikacje 5,919 mln
-Soczi skocznia normalna- konkurs ind. 9,409 mln, Najwyższy moment oglądalności: 11,419 mln
-Soczi skocznia duża- kwalifikacje 4,585 mln
-Soczi skocznia duża -konkurs ind. 11,222 mln, Najwyższy moment oglądalności: 13,617 mln
-Soczi skocznia duża- konkurs druż. 9,316 mln, Najwyższy moment oglądalności: 11,743 mln
-
anonim
TVP
Mare@ Wtedy badania robił OBOP, teraz robiła firma Nielsen Audience Measurement, jest o wiele lepsza instytucją badawczą niż OBOP
Nie można dosłownie porównywać wyniki, jak robiły inne firmy. Dla przykładu jak są wybory polityczne różne firmy przeprowadzają sondaże, każda instytucja badawcza ma inne wyniki
Wynik Małysza przez OBOP mogły być zawyżone, wtedy badano tylko przez wywiad, a Nielsen Audience Measurement bada przez mierniki telemetryczne w TV plus wywiad.
ja raczej bym tego nie porównywał za bardzo
Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl
Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl
- Zanim zadasz pytanie na forum - zobacz czy poniżej ktoś już nie dał na nie odpowiedzi.
- Redakcja serwisu Skijumping.pl zastrzega sobie prawo do usuwania oraz modyfikowania komentarzy łamiących regulamin - nie związanych z tematem newsa, zawierających obraźliwe treści, atakujących osoby publiczne (a w szczególności zawodników, trenerów, działaczy, polityków), napisanych wulgarnym językiem, spamu, powielania treści newsa itp.
- Zabrania się reklamowania innych stron, blogów itp.
- Forum to miejsce na przemyślane wypowiedzi i opinie. Do komentowania bieżących wydarzeń na skoczni oraz luźnych pogaduszek służy nasz czat. Komentarze o zerowej wartości merytorycznej typu "Ammann Słabo, Stoch - 125m, co tu tak cicho, czemu nie skaczą" - również będą usuwane.
- Komentarze powinny być rzeczowe, napisane poprawnie językowo i bez rażących błędów ortograficznych.
- Zapytania, opinie i uwagi skierowane do redaktorów serwisu Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres email. Nasi redaktorzy nie czytają wszystkich komentarzy, często mogą więc wcale nie odpowiedzieć. Zapytania, opinie i uwagi skierowane do moderatorów forum Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres admin@skijumping.pl.
- Wszystkich użytkowników forum, prosimy o kulturalną dyskusję. Do rozwiązywania wszelkich sporów i kłótni służy email, gadu-gadu lub inne środki komunikacji.
- Aby uniknąć bałaganu i nieporozumień, zabrania się tworzenia i korzystania użytkownikom z więcej niż jednego konta/nicka oraz podszywania się pod innych użytkowników, poprzez tworzenie bardzo podobnych nazw/nicków. W przypadku wykrycia takiego działania, konta będą kasowane, a w skrajnym przypadku (nagminne tworzenie kolejnych kont), użytkownik banowany.
- Wszelkie komentarze, atakujące bezpośrednio poszczególnych użytkowników (w tym także oskarżenia o pisanie pod wieloma nickami), moderatorów lub redaktorów, będą bezzwłocznie usuwane, podobnie jak spory między użytkownikami, nie mające nic wspólnego z tematem artykułu. Konta użytkowników, którzy obrażają moderatorów, administratorów, bądź atakują Redakcję Skijumping.pl, mogą być blokowane.
- Wszelkie narzekania na to, że komentarze są "bezpodstawnie" usuwane, będą również kasowane. Jeśli ktoś uważa, że jego komentarz był zgodny z regulaminem, a mimo to został usunięty, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
- Jeśli uważasz, że dany użytkownik nagminne łamie regulamin, wywołuje kłótnie i utrudnia dyskusję w komentarzach, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania wpisów bądź blokowania użytkowników, którzy używają niecenzuralnego języka, nagminnie wywołują konflikty, spory oraz prowokują innych uczestników forum do kłótni.
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania użytkowników, których nazwy (ksywki) zawierają wulgaryzmy lub brzmią podobnie do niecenzuralnych słów.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności, w przypadku, gdy adres IP zablokowanej osoby, jest adresem całej sieci lokalnej. Ewentualne cofnięcie blokady może nastąpić jedynie w przypadku, gdy winny użytkownik zaprzestanie szkodliwych działań na forum.
- Redakcja nie odpowiada za treści i opinie prezentowane przez użytkowników forum. Jeśli wypowiedzi naruszają prawo, ich autorzy mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- W przypadku "bana" użytkownika, zabronione jest tworzenie nowego konta, przez 7 dni od momentu blokady konta.
- W przypadku nagminnego łamania regulaminu forum oraz ogólnych zasad dobrego wychowania, Redakcja zastrzega sobie prawo do powiadomienia odpowiednich służb, wraz ze wszystkimi posiadanymi danymi użytkownika (adres IP, logi, dane kontaktowe).
Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu
Zaloguj się