Miesiąc do Grand Prix w Wiśle. „Będą dodatkowe emocje"

  • 2024-07-15 14:35

Reprezentanci Polski w skokach narciarskich rozpoczęli urlop pomiędzy pierwszym a drugim etapem przygotowań do sezonu zimowego 2024/25. Dokładnie za miesiąc Biało-Czerwoni, a także ich rywale, pojawią się w Wiśle, by przetestować zmodernizowaną skocznię im. Adama Małysza (HS134) w warunkach letnich, w ramach tegorocznej edycji cyklu Grand Prix.

Dawid KubackiDawid Kubacki
fot. Tadeusz Mieczyński

– Ostatnie tygodnie poświęciliśmy na to, żeby przede wszystkim zbudować naszą motorykę. To była ta główna część. Później, kiedy pojawiła się skocznia, zaczęliśmy pracę nad techniką. Po to, by wszystko dopracowywać i każdy element doszlifować tak, żeby to fajnie działało na skoczni – mówi Dawid Kubacki.

W tym sezonie Kadrę Narodową A tworzy ośmiu zawodników. Kamil Stoch ćwiczy pod okiem indywidualnego sztabu szkoleniowego. Thomas Thurnbichler odpowiada z kolei za przygotowania Jana Habdasa, Kacpra Juroszka, Tomasza Pilcha, Pawła Wąska, Aleksandra Zniszczoła, a także Dawida Kubackiego i Piotra Żyły. Dwaj ostatni podążają zmodyfikowanym planem treningowym, mającym na uwadze doświadczenie i potrzeby obu mistrzów świata. 

– Początki? Jak zwykle, w kratkę. Było trochę dobrych skoków, było też trochę gorszych prób. W okresie przygotowawczym przeważnie tak to wygląda, że przy okazji pracy nad danym elementem, inne cierpią. Ale tego nie da się uniknąć. Trzeba poświęcić czemuś więcej uwagi, żeby to dopracować. Na późniejszych etapach przygotowań trzeba to wszystko sklejać w spójną całość – kontynuuje Kubacki.

Podczas Letniego Grand Prix w Wiśle (16-18 sierpnia) znacząco swoją obecność będą chcieli zaznaczyć Paweł Wąsek oraz Aleksander Zniszczoł, na co dzień mieszkańcy Beskidów.

– Skoki narciarskie to zimowa dyscyplina sportu i to zimą chcemy osiągać najlepsze rezultaty, ale myślę, że każdy sportowiec ma tak, że podczas zawodów i tak chce pokazać się z jak najlepszej strony. Mam nadzieję, że w trakcie tegorocznego sezonu letniego będę w dobrej dyspozycji i będę mógł czerpać dużo frajdy ze skakania w konkursach – przekazuje Paweł Wąsek.

– Bardzo się cieszę, że zawody odbędą się w Wiśle. Skocznia jest nowa, latem jeszcze na niej nie skakaliśmy. Myślę, że będą dodatkowe emocje. To moje rodzinne miasto i na pewno pod skocznią pojawi się wielu znajomych, aby mnie oglądać – dodaje od siebie Aleksander Zniszczoł, najlepszy Polak ubiegłego sezonu zimowego.

Pierwszym testem zmodernizowanej skoczni im. Adama Małysza (HS134) w Wiśle był styczniowy Puchar Świata, który odbył się w ramach PolSKIego Turnieju. Omawiana arena – wskutek prac mających miejsce w minionym roku – zyskała nowocześniejszy profil rozbiegu, zeskoku, a także przeciwstoku. Igelit wyłożono w tym roku, wiosną, a aktualnie trwa wymiana leciwego wyciągu na nową kolej szynową.

Letnie Grand Prix 2024 ruszy w dniach 13-14 sierpnia we francuskim Courchevel, skąd zawodnicy przeniosą się bezpośrednio do Wisły (16-18 sierpnia). Tegoroczna edycja zakłada także konkursy elity w rumuńskim Rasnovie (21-22 września), austriackim Hinzenbach (28-29 września) i niemieckim Klingenthal (5-6 października).

Przeczytaj także: Rusza sprzedaż biletów na Grand Prix w Wiśle


Dominik Formela, źródło: Materiały Biura Prasowego FIS Grand Prix Wisła 2024
oglądalność: (11280) komentarze: (100)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Kibic_z_Mazowsza bywalec
    @Kolos

    Co do prognoz odnośnie lekkoatletyki. Zgadzam się, niestety da się to zaobserwować, że rozpoczął się kilkuletni gorszy okres dla nas w tej dyscyplinie. Szczególnie w konkurencjach technicznych. Odchodzą starzy mistrzowie. Najpierw Majewski, potem Małachowski, powoli kończą karierę Urbanek i Fajdek, Anita Włodarczyk. W oszczepie ani Krukowski, ani Andrejczyk nie pokazali wszystkiego, co mogli. Przynajmniej dotychczas.. Na szczęście są symptomy zmian. Cała masa wchodzących w dobry okres średniodystansowców: Ostrowski, Wyderka, Sieradzki i wielu, wielu innych (biegi średnie to - poza sztafetami - moje ulubione konkurencje lekkoatletyczne). A niżej wiekowo jest wcale nie gorzej, proszę popatrzec na ostatnie ME Under 18 - oglądałem je codziennie z zaparty tchem. Zatem myślę, że w ciągu kolejnych lat będziemy się cieszyć sukcesami naszych lekkoatletów.

  • Arturion profesor
    @Kibic_z_Mazowsza

    A jednak raczej lekkotletyka!

  • Kolos profesor
    @Skokownik

    Ja tam na IO wolę bardziej popatrzeć na dyscypliny których na codzień się nie ogląda takie jak podnoszenie ciężarów, sporty walki, szermierkę, wioślarstwo, kajakarstwo.

    Z drużynowych tylko siatkówka, ale co do męskiej to ma traumę ćwierćfinałów...

    Piłka nożna na IO dla mnie nie istnieje. Może gdyby grali Polacy...

    Lekkoatletykę też bardzo lubię, ale niestety wiele wskazuje, że dostaniemy akurat na tym polu spore cięgi (zamiast medali), więc jestem ostrożny co do tego "widowiska". Będą rozczarowania (obym się mylił).

    Gigantycznego poziomy sportowego w LA akurat się nie spodziewam. Praktycznie nie ma biegaczy wybitnej klasy, zostają konkurencje techniczne, w tym głównie rzut, oraz oczywiście Tyczka z Duplandisem dla którego ostatnio głównie oglądam LA.

  • Skokownik weteran
    @Kibic_z_Mazowsza

    Jeśli chodzi o IO w Paryżu, to najbardziej zacieram rączki na zawody lekkoatletyczne. Bardzo interesuję się tą dyscypliną sportu, a ostatnio wyniki osiągane przez sportowców z całego świata są znakomite. Szykują się zawody na arcywysokim poziomie. Z gier zespołowych najbardziej czekam na turnieje siatkarskie(zwłaszcza kobiet) i na turniej kobiecej piłki nożnej. Ale myślę, że jeszcze parę rzeczy się przyplącze :)

  • Kibic_z_Mazowsza bywalec
    @Arturion

    Lekkoatletyka, lekkoatletyka i jeszcze raz lekkoatletyka. Poza tym siatkówka. Nie pogardzę także kajakarstwem i wioślarstwem. Tylko tenisa nie trawię o każdej porze roku.

  • Lataj profesor
    @sledzik16

    Niemcy chyba chcieli Euro tak, by po zakończeniu budy dzieciaki mogły spokojnie oglądać te ważniejsze mecze, także o 21:00, by rodzice nie martwili się, że pójdą spać za późno. Francuzi musieli się dostosować, bo UEFA to w porównaniu z MKOl bogowie, no i chcieli chyba zacząć bardziej w weekend.

  • sledzik16 profesor
    @fraki

    Kot to jest prawdziwa sila drużyny. Tak samo jak jego brat jest najsilniejszym członkiem ekspertów Eurosportu. Tylko ten co skacze to chociaż da się go słuchać i jest w miarę konkretny bo ten drugi to klękajcie narody

  • fraki stały bywalec
    @ASJ_212

    Albo i też młodsza 4 z kadry A plus z B Kot, bo co do Kota to jestem na 100 %, że tam pojedzie.

  • sledzik16 profesor
    @Lataj

    Dlatego cały czas mowie ze to zły pomysł. Gdzie napisałem.ze jest OK. Piszę tylko ze w czym.jest problem się przemieścić skoro już tak musi być ?

    @Lataj
    Problem pojawi się jednak z przewiezieniem Pawła i Macieja do Polski, bo to niewiele czasu i z tego powodu wielu skoczków będzie odpuszczać któreś z tych miejsc.

    Twoje słowa więc Ci odpowiedziałem ze w czym jest problem

  • Lataj profesor
    @sledzik16

    Chłopie, sam narzekałeś na termin konkursów we Francji, że jest w środku tygodnia, a tylko kilka dni potem jest weekend w Polsce.

  • ASJ_212 doświadczony
    @Lataj

    Ja myślę, że do Courchevel pojedzie najmłodsza piątka z kadry A, albo najmłodsza trójka plus dwóch skoczków z kadry B/grupy bazowej

  • sledzik16 profesor
    @Lataj

    Chyba przejazd z Curchevel 🇫🇷 to nie jest wyprawa na drugi koniec świata w dobie samolotów. Ja ciezarowka z FRA 🇫🇷 do POL 🇵🇱 jadę 2 dni więc osobówka to na strzała mozna bez problemu w 10 godzin a nawet mniej.
    Jeżeli chcemy myśleć poważnie wypadali by wystartować w każdych z tych zawodach. Może dla lekkiej odskoczni jedne można odpuści ale to wyjątkowo.

  • Lataj profesor
    @Mucha125

    Czyli zlikwidować LGP? Gdzie mogliby się porównywać w sierpniu i wrześniu? Póki co lepszym pomysłem jest dać imienną miejscówkę dla nacji, której zawodnik wygra cały cykl. Albo większe nagrody.

    @sledzik16
    Może Wąsek i Kot już pojadą do Courchevel, czyli nasi piąty i szósty najsilniejsi skoczkowie poprzedniej zimy. Oni też by mieli okazję odnowić sobie pozycję w WCQAL. No i poza nimi ci, którzy nie byli anonsowani na Wisłę. Problem pojawi się jednak z przewiezieniem Pawła i Macieja do Polski, bo to niewiele czasu i z tego powodu wielu skoczków będzie odpuszczać któreś z tych miejsc. Jak obaj panowie pojadą do Francji, to nie znaczy od razu, że Thurn zaprzeczy swoim słowom. Jest okazja do zdobycia łatwych punktów, a tym razem coś się chyba zmieniło w przygotowaniach i szkoda byłoby tego nie wykorzystać. W Courchevel Polacy mimo wszystko też powinni walczyć o jak najwyższe lokaty. Będą też dwa konkursy w Wiśle no i jeszcze Rasnov. Potem tradycyjnie Hinzenbach i Klingenthal, a tam powinni się pojawić wszyscy najlepsi.

  • Arturion profesor

    Dla mnie letnie IO to przede wszystkim lekkoatletyka. Tej nie mogą sobie odmówić. Wolę od piłki nożnej.
    A koszykówka 3x3 jest naprawdę niezła. Oglądałem na tych IE w Krakowie i polubiłem. ;-)

  • Mucha125 profesor
    @sledzik16

    Francuzi chcą termin na początku sierpnia, a zostały opóźnione przez igrzyska w Paryżu.

  • Mucha125 profesor
    @dejw

    Lato jest tylko po to by rozegrać dla zabawy zawody przy słońcu oraz najważniejsza sprawa punkty pozdobywać jak są jakieś problemy zimą

  • sledzik16 profesor
    @Mucha125

    Myślisz że już od samego początku w Curchevel 🇫🇷 będzie odpuszczanie. Nasz super szkoleniowiec z Austri 🇦🇹 powiedział że szykują się i na lato do rywalizacji. Więc gdyby nie pojechali mocną ekipą do FRA 🇫🇷 to by zaprzeczało jego słowu.

    Choc znając nasza kadrę i naszego szkoleniowca to wszystko jest możliwe. Dobrze ze ten Kamil poszedł do Dolezala bo z TT to raczej jedna wielka klapa by była i w tym sezonie

  • Mucha125 profesor

    LGP powinno być tylko w październiku i listopadzie jako period w PŚ z połowa punktów. Bo teraz obecnie to tylko pokaz zaplecza(a nawet jego czasem trudno szukać)

  • Mucha125 profesor
    @kibicsportu

    Do Francji pewnie pojedzie po jednej osobie z kadry A i B oraz poza kadrowicze tradycyjnie. A Wiśle najlepsi i którzy zdobyli najwyższe lokaty w konkursie głównym

  • Mucha125 profesor
    @Pavel

    Jeszcze trzeba w PK załatwić bo tam sytuacja jeszcze gorsza punktowo jest

  • sledzik16 profesor
    @Lataj

    Fajnie to było jak Canal + miał prawa do ligi angielskiej. Ale oni niestety to wymieniają się tymi prawami jedni przez drugich. A co do naszej ekstraklasy to szkoda pakować tyle kasy w Canal plus aby to oglądać. Czasami to jest lepszy śmiech niż oglądając nasza reprezentacje która poziomem reprezentuje okręgówkę

    Jeszcze kilka lat to tych całych serwisów streemingowych będzie więcej niż niektórzy mają włosów na głowie. Wszystko żeby tylko płacić a mimo to nie ma co oglądać. Canal plus to też śmiechu warte tyle kasy a ram nie ma nic. A w tygodniu to już zupełnie zenada. 13 posterunek i Kiler to jest cały Canal plus. A gdy już jest ekstraklasa to poza naszacluga i wielkimi podsumowaniami które trwają 20 godzin na dobę nie ujrzy się nic więcej.

  • Lataj profesor
    @King

    Mnie też sporty poza skokami i trochę piłką nożną nie bardzo interesują. Za to od czasu do czasu oglądam narciarstwo alpejskie, siatkówkę czy ręczną. Jeśli chodzi o futbol, to przede wszystkim reprezentacje. Fajnie, że chociaż Eleven Sports podzielił się prawami z Canal+ do La Ligi, bo mam kanały Canal+. Szkoda tylko, że Ekstraklasa nie jest warta uwagi.

  • King profesor
    @dejw

    Rozumiem ten punkt widzenia. IO zarówno letnie jak i zimowe w latach 2008-14 również mnie w podobny sposób nakręcały. Jednak od jakiegoś czasu mam tak, że po prostu sport o którym nie mam zielonego pojęcia mnie w żaden sposób nie ekscytuje. F1, biegi narciarskie, siatkówka, piłka ręczna i tenis to dyscypliny, które śledziłem może nie od deski do deski, ale starałem się oglądać. Obecnie już od dobrych kilku lat zostałem tylko przy skokach i piłce nożnej.

  • Lataj profesor

    Post Kubackiego to chyba też owoc współpracy z Żyłą :P

  • alo profesor

    Ciekawe co z Boyd Clowesem czy wróci do skakania

  • dejw profesor
    @King

    A mnie z kolei nakręca sama atmosfera Igrzysk i kumulacja wielu różnych sportów na przestrzeni dwóch tygodni, których nie oglądam w ogóle i nie mam o nich zielonego pojęcia, poza informacjami przechodzącymi wówczas w większej ilości z mediów, społecznościówek - np łucznictwo, kajakarstwo, wioślarstwo, żeglarstwo, ostatnio wprowadzona wspinaczka, czy koszykówka 3x3 (tutaj zdecydowanie polecam, świetna, dynamiczna rozgrywka i emocje często do ostatniego decydującego rzutu). Plus to stwierdzenie, które pojawia się właśnie na tej imprezie - powalczy dalej w REPASAŻACH ;)
    Jak dla mnie, te nudnawe letnie festyny na skoczniach, gdzie +90% mocniejszych zawodników jest (i to słusznie) myślami na wakacjach nie mają do tego żadnego podjazdu.

  • King profesor
    @Lataj

    Ja tam raczej należę do grona osób, które obejrzałyby prędzej totalnie losowy konkurs skoków niż coś związanego z IO. Sporty z letnich IO mnie na dobrą sprawę nie interesują, a zawsze sobie można zobaczyć jakieś najważniejsze skróty zamiast oglądać coś przez 2h lub więcej.

  • Adam90 profesor
    @Kolejski

    na skijumping też masz konto jakby spojrzeć szerzej w zasadzie to nie wiem po co wrzucają na te instagramy zdjęcia

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Nie podałeś żadnych statystyk tylko rzuciłeś dwoma nazwiskami bez kontekstu i tyle.

    Wiem, że zabrakło ci argumentów a dalsza dyskusja nie ma sensu.

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Argumenty podałem ci w statystyce, jak ci nie pasują, cóż nie mój problem, każdy sobie sam oceni.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Czyli skończyły co się argumenty. Super. Na przyszłość czytaj całe posty a nie tylko pierwsze zdanie.

  • Kolejski stały bywalec
    @Adam90

    No ale trzeba mieć nieźle z głową, by zakładać konta na jakiś instagramach czy tiktokach i jednak musisz tam mieć konto i oglądać to [***], czyż nie?

  • Kuba_23 weteran
    @Kolos

    Lato w skokach jest już mało znaczące dla czołowych skoczków zresztą kalendarz LGP też już od lat pokazuje że ten cykl nie ma prestiżu i znaczenia

  • Arturion profesor
    @Lataj

    Być może. Ale fani skoków wolą skoki, od np. pływania. Zwłaszcza w Polsce.

  • Lataj profesor
    @sledzik16

    Myślę, że więcej Polaków obejrzy igrzyska od konkursów skoków dla koneserów. Oglądalność i ramy czasowe by się nie spinały.

  • Adam90 profesor
    @Kolejski

    Nie trzeba teraz nikogo śledzić sami pokazuja na instagramie xd

  • sledzik16 profesor
    @Lataj

    No dokładnie ale FIS mógł wziąć pod uwagę Igrzyska Olimpijskie i zrobić najpierw Wisłe później Curchevel w czym by to przeszkadzała.
    Tylko niestety dla obecnych włodarzy FIS nawet najmniejsze problemy to już za dużo. Później się przez to wszystko bardzo dziwią czemu nie ma chętnych do organizacji nawet Mistrzostw Świata.

  • Lataj profesor
    @sledzik16

    Dla Francuzów ostatnie dni igrzysk są najwidoczniej ważniejsze od letnich treningów. Jednak nie wiem, co im przeszkadzało zrobić odprawę obu płci 11 sierpnia, a następnego dnia treningi, pierwszy konkurs i kwalifikacje do niego.

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Już najwyższy czas, żeby się pokazało.

  • sledzik16 profesor
    @Lataj

    A u nas młodego pokolenia nie widać jak na razie

  • Lataj profesor
    @Pavel

    Kot nam wypadnie, jak niewiele wpadnie do WRL, ale dobrze by było, żeby też następowała naturalna wymiana pokoleniowa. Być może za brakiem sukcesów młodych stoi ciągłe odmładzanie naszych gwiazd, a także fakt, że zachłysnęliśmy się ich zwycięstwami.

  • Lataj profesor
    @Kolos

    Ostatnie już w karierze lato P. Prevca było fatalne, ale na zimę się odbudował. Ponad 1000 pkt indywidualnie, czyli jego wkład w PN jest zatem niemały. A więc czego do czego?

  • Pavel profesor
    @Kolos

    To co ty kurde Piotrek chcesz? ;) Pojedynczy zawodnik - źle bo to wyjątek, lider olewa bla, bla ,bla... PN czyli wyniki całej ekipy - też źle bo tak i koniec ;) Po prostu twoja teoria jest z dvpy wzięta i tyle, z której strony byś nie patrzył ;)

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Puchar narodów to absurdalne porównanie bo niby czego do czego?

    Nieźle się uśmiałem :) :) :)

  • sledzik16 profesor
    @kibicsportu

    Najważniejsze że trenuje z najlepszymi. Zawsze to podbudowuje morale jego. Lepiej patrzeć na obecnie lepszych niż gorszych i wazne jest to że mają wraz z Dolezalem jakiś pomysł na trenowanie i treningi.

  • sledzik16 profesor
    @Kolos

    Ciekawi mnie właśnie dlaczego Curchevel i Wisla jest tak blisko siebie w jednym tygodniu.
    Przecież to logiczne że ci którzy wystartują we Francji w większości nie przyjadą do Wisły

  • Kolejski stały bywalec
    @ASJ_212

    A ty, co, śledzisz go?

  • kibicsportu profesor

    Nasza kadra A narodowa ma urlop teraz. Natomiast Kamil Stoch(w teorii też należy do kadry A narodowej), to nie próżnuje i trenuje. Wczoraj wrzucał zdjęcie z treningu z Planicy.
    A przed chwilą wrzucił zdjęcie z Bischofshofen razem z Kraftem i Ryoyu po swoich skokach.
    W teorii taki trening Kamilowi z Kraftem i Ryoyu może pomóc. Oczywiście do sezonu zimowego daleka droga, ale takie porównanie z najlepszymi skoczkami poprzedniego sezonu jest dobre. Być może lepsze to niż skakanie cały czas z samymi Polakami.

  • ASJ_212 doświadczony

    Ciekawe, że teraz cała kadra ma urlop, a Stoch trenuje. Może to przez to, że miał więcej czasu na odpoczynek po sezonie niż reszta kadry.

  • skijumpgirl początkujący

    Nie mogę się doczekać 🤗 Mam nadzieję, że chłopcy z kadry B dostaną szansę

  • dejw profesor

    Skoki narciarskie, w tym formacie jaki obecnie obowiązuje to dyscyplina stricte ZIMOWA.
    Mamy pierwszą część LATA.

    KONIEC.

    A jeśli jeszcze dalej ktoś nie łapie, to rozszerzenie poniżej.
    Lato skoczkom służy do odpoczynku, budowania pierwszych baz treningowych po rozprężeniach coraz bardziej absurdalnie wydłużanych sezonach, ewentualnemu zabezpieczeniu/odbudowywaniu limitów po totalnie zawalonej zimie; dawaniu szans obiecującym juniorom do zdobycia uprawnień występu w PŚ, czy pokazaniu się mało znanym szerszej publiczności Moerthom, Rothom, Solbergom. I tyle. Od lat wygląda to tak samo i od lat trzeba to ludziom przypominać.

  • Kolejski stały bywalec
    @Pavel

    Wtedy tak. I pewnie tak będzie, bo to jak wygrać w paraolimpiadzie srebro na 800 m., gdzie startowało dwóch w kategorii "bez palca i słabo sypiam".

  • Pavel profesor
    @Kolejski

    Pewnie tak, ale jeżeli latem zrobienie sobie maksa na całą zimę wymaga uciułania 100pkt w żałośnie obsadzonych konkursach przez jakiegoś Kota czy innego Wąska to żal tego nie wykorzystać.

  • Kolejski stały bywalec
    @Kolos

    Poza, ile razy to można poprawiać. @Pavel ok, jeśli to ma zmienić cokolwiek. Ale chyba widzisz historię wprowadzania "młodych" do kadry. My nie wykorzystujemy nawet ułamka Małyszów/Stochów, a podniecanie się jednym "młodym" Zniszczołem, który w tym sezonie klasycznie złapie ogony jest... Naiwne?

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Aha czyli wymienię ci kolejnych 10, a ty dalej mi napiszesz "to wyjątki" ;) Nieźle ;)

    Jak chcesz PN to dla przykładu 3 ostatnie sezony Słowenii latem to miejsca 5, 6, 8, a zimą 2,3,2.

    W 2019 Niemcy latem byli na 5 miejscu, a zimą wygrali PN.

  • Kolos profesor
    @sledzik16

    W sumie tegoroczne LGP zaczyna się dużo później niż w ostatnich latach bo w drugiej połowie sierpnia zamiast końcem lipca. Zatem wyniki będą znacznie bardziej miarodajne niż zwykle.

    Inna sprawa, że i tak zawsze w Wiśle wypadamy dobrze, jak to u siebie.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    To dalej wyjątki potwierdzające regułę.

    Po za tym mówiłem, że o ile dobre wyniki latem to średni wyznacznik to słabe wyniki, to bardzo poważne ostrzeżenie. Szczególnie kiedy dotyczy to ekipy jako całości a nie tylko lidera kadry znanego z ulgowego traktowania lata (wyjątki potwierdzające regułę takie jak Stoch czy Kraft, przy czym i on notując wyjątkowo słabe wyniki latem miał problemy zimą przynajmniej na początku sezonu).

  • sledzik16 profesor
    @Lataj

    Parodią można nazwać większość konkursów w Niemczech 🇩🇪 czy to latem czy zima. Wyznacznikami poziomu jest Klingenthal latem i Willingen zima

  • sledzik16 profesor
    @Lataj

    W każdym pierwszym lepszym wywiadzie który ukaże się z naszy swietnym szkoleniowcem kadry A będzie chwalenie naszych że jest świetnie i cudownie.
    Po pierwszych zawodach w Curchevel będzie że muszą jeszcze popracować a w Wiśle że przygotowują się do zimy i to jest ich wyznacznik formy. U nas niestety ale tak jest zawsze i na wszystko maja wytłumaczenie tylko nie potrafią przyznać się ze coś jest nie tak.

  • Pavel profesor
    @Lataj

    Kot nam wylatuje po LGP z WRLu, więc dobrze by było jakby w LGP odbudował te swoje +100pkt z rankingu co nam załatwi maksa na całą zimę.

  • Lataj profesor

    Niewiele wiemy o aktualnej formie naszych, ale dobrze, jakby szli ku lepszemu niż w zeszłym sezonie. Podbudowanie morale po gorszej zimie na ten moment jest najważniejsze. Zatem ruchy. Oby pierwsze zajęcia na Malince doszły do skutku. Ta skocznia będzie okazją do przećwiczenia techniki lotu. Możliwe, że zobaczymy w LGP kogoś z młodych i byłby to najpewniej Amilkiewicz, biorąc pod uwagę jego lotność. Ale to tylko marzenia, bo równie dobrze możemy nie zobaczyć jednego z akadrowiczów, a pojawi się Kot oraz ktoś z bazowych (Murańka, Stękała, Wolny).

  • Pavel profesor
    @Kolejski

    Nie, ale nasze betonowe buciki siłą rzeczy będą musieli rotować młodzieżą w niższych ligach, a to nigdy nie zaszkodzi.

  • Kolejski stały bywalec
    @Pavel

    Niby tak, ale po co ci te sloty, skoro marność się szykuje nad marnościami, zmieni to coś? Chyba że chcesz powiedzieć, że juroszko-pilcho-habdasy nagle zaczną skakać, a nie nabijać się z reklamodawców. :)

  • Pavel profesor
    @Kolejski

    Obecnie jest ważny bo jak masz 4 zamiast 6 to automatycznie tracisz sloty w niższych ligach na zasadzie przesunięć.

  • Lataj profesor
    @Pavel

    Chociaż ostatnio zawody w Klingenthal to loteria albo nawet parodia sportu.

  • Kolejski stały bywalec
    @Arturion

    Tak, Arturku. Ważny jest limit. Przecież to ważne, czy jeden więcej albo dwóch naszych nie przejdzie Q albo odpadnie po I serii.

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Kraft w sezonie 2018/19 w LGP był 26 w generalce, a zimą 2, w kolejnym sezonie 30 w generalce LGP a zima wygrał KK.

    Wyniki latem nijak nie przekładają się na wyniki zimą, od biedy jeszcze te październikowe konkursy austriacko-niemieckie mogą być jakimś prognostykiem.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Wyjątek potwierdzający regułę.

  • Arturion profesor
    @King

    "Ta sztuka nie udała się Zografskiemu. "
    Ale i tu trzeba przyznać, że miał dobry sezon. Nie taki, jak latem, ale jednak.

  • King profesor
    @sledzik16

    No lato jest w głównej mierze dla zawodników, którzy chcą się przebić. Deschwanden można powiedzieć, że przełożył swoją letnią formę na zimową. Ta sztuka nie udała się Zografskiemu. Tacy zawodnicy jak Kraft czy Ryoyu mają totalnie wywalone w te letnie konkursy.

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Mimo wszystko, to ciągle ważny okres pod względem szkoleniowym. No i te limity. Teraz liczą się znacznie bardziej, niż dawniej.

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Według mnie to juz od kilku lat LGP stoi na coraz niższym poziomie. Dużo zawodników to odpuszcza. Chyba każdy czeka na zimę i skacze w taki sposób by nie nabawić się kontuzji.

  • Arturion profesor
    @King

    Właśnie. SLO poprzedniego lata wypadli dużo gorzej, niż my. A zimą? Jednak znacznie lepiej.

  • King profesor
    @alo

    Słowenia z 2023 pozdrawia.

  • sledzik16 profesor
    @Pavel

    Dlatego też powiedzialem ze na lato nie ma co patrzeć bo to nie jest żaden wyznacznik formy

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Stoch w 2017 zakończył LGP na 26 miejscu w generalce, a zimą wygrał KK.

    P.S. Zaliczył tyle samo startów latem co Kubacki, który te LGP wygrał.

  • sledzik16 profesor
    @Kolos

    Normalne że zawsze lepiej mieć wyniki niż ich nie mieć. Widzę że nie tylko ja nie jestem zwolennikiem Pana Austriaka na stanowisku szkoleniowca kadry A

  • alo profesor
    @Kolos

    W lecie jak cała kadra zawodzi to zazwyczaj zimą jest źle.

  • Kolos profesor
    @sledzik16

    Nie doczytałeś. Pisałem, że słabe wyniki latem to gwarancja klapy zimą.

    Dobre wyniki letnie są mniej miarodajne. Bo równie dobrze może to być dobry prognostyk jak i nic nie znaczyć. Z tym różnie bywa.

    Niemniej lepiej mieć dobre a nawet bardzo dobre wyniki latem niż nie mieć. I z tego trzeba rozliczać trenera a nie z wyrabiania mitycznego limitu który i tak realnie musi robić kadra B nie trenowania przez cudotwórcę z Austrii (jedno miejsce do zdobycia przez PK) niż kadra A która na luzie robi maksymalny limit jaki można przez PŚ.

  • sledzik16 profesor
    @Kolos

    U nas nadal jest myślenie że jeżeli coś jest Made in ... Tylko nie Poland to musi być lepsze.
    Tego się już chyba nie zmieni.

  • Kolejski stały bywalec
    @Kolos

    Gdyby Kruczek zajmował 6 miejsc od końca Stocha i spółki, to byś bredził, że to element przygotowań do zimy. A z Kruczkiem to plan na złoto podczas IO.

  • sledzik16 profesor
    @Kolos

    Wyniki latem to klapa zimą ? Chyba zupełnie odwrotnie i nie jeden już to udowodnił a najlepszym przykładem jest Zagorafski w poprzednim sezonie ... który zima nie pokazał nic a latem "dominowal"
    Lato nie jest żadnym wyznacznikiem formy przed zimą.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Swoją drogą jak Kruczek gdy był trenerem, latem deklarował, że celem są maksymalne limity to był osądzany od czci i wiary, a dla cudotwórcy z Austrii ma to być cel sam w sobie i potwierdzeniem jego geniuszu będzie wywalczenie tych limitów. Jak to austriacki paszport trenera zmienia perspektywę :) :) :)

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Nie, liczą się wyniki w zawodach, a szczególnie jakość skoków.

    Sprawa jest prosta - lepiej mieć dobre wyniki niż ich nie mieć. Bo słabe wyniki latem to gwarancja klapy zimą.

    A jak są dobre wyniki to tak czy siak limity się zrobią.

  • Kolejski stały bywalec
    @kibicsportu

    No widzisz, to masz podane, po co drążyć.

  • kibicsportu profesor
    @Arturion

    Podczas tej konferencji Stocha, to mówili, że plan zakład startowanie w Wiśle, Hinzenbach, Klingenthal.

  • ASJ_212 doświadczony
    @King

    Bo to usunął po chwili, ale mam screena tego

  • King profesor
    @ASJ_212

    Gdzie ty masz ten plan treningowy, który wrzucał Pilch? Pisałeś już o tym kiedyś, a jakoś tego nie znalazłem na jego profilu już wtedy.

  • King profesor
    @kibicsportu

    Wolnemu, Stękale i Murańce dodatkowe starty raczej niewiele dadzą. Oni muszą się uporać ze swoimi problemami i wtedy zapewne wrócą na swój optymalny poziom, który przynajmniej pierwszej dwójce mógłby zapewnić solidne miejsca w okolicach TOP15-20.

  • ASJ_212 doświadczony
    @kibicsportu

    Jestem też ciekaw kto wystąpi w FC i COC w Hinterzarten. W tym planie treningowym, który wrzucił Pilch na Ig można by było wywnioskować kto będzie skakał w poszczególnych zawodach (w sensie nie dokładnie jacy zawodnicy, ale z jakiej kadry). Problem w tym, że Instagram uciął górną część tabelki, ale wydaje mi się, że sprawie Courchevel to jest tam zaznaczona kadra A i grupa bazowa.

  • Arturion profesor
    @kibicsportu

    Gdzie planuje skakać Stoch, już jest ogłoszone.

  • kibicsportu profesor

    Zastanawia mnie jakie będą składy na LGP w Courchevel i w Wiśle. Tym bardziej, że pomiędzy konkursem w Courchevel, a kwalifikacjami w Wiśle są tylko 2 dni przerwy.
    Raczej wiadomo, że Stoch, Zyla, Kubacki i Zniszczoł w Courchevel nie wystartują. Ciekawe czy w Wiśle będą startować tylko ci co nie pojadą do Courchevel, czy może jednak ktoś z Courchevel też będzie skakał w Wiśle.

    Wydaję się, że w tym przypadku dziewięciu najlepszych na dany moment startuje w Wiśle, a w Courchevel od miejsc 10 i niżej według aktualnej formy.

    Myślę, że w Wiśle poskaczą na pewno:
    - Stoch
    - Zyla
    - Kubacki
    - Zniszczoł
    - Wąsek

    Raczej oni są już na takim poziomie, że ciężko, żeby się nie zmieścili do składu w Wiśle.
    Ciekawe jaka pozostała czwórka. Osobiście chciałbym, żeby to byli Habdas, Pilch(Już jakiś czas temu były głosy, że coś tam dobrze skakał), Juroszek i chętnie widziałbym kogoś z juniorów(Łukaszczyka bym zobaczył na tej lotnej skoczni w Wiśle). Czyli w zasadzie cała Kadra A narodowa startuje w Wiśle , plus junior.

    Natomiast to tylko takie gdybanie, bo nie znamy formy poszczególnych zawodników. Może się okazać, że jest całkiem inaczej, ale fajnie by było jakby ci "młodzi" zrobili krok do przodu.
    W Wolnego, Stekałe, Muranke jakoś nie wierzę. Chyba wolę już, żeby skupiono się na tych wyżej wcześniej wymienionych zawodnikach.

  • sledzik16 profesor
    @Pavel

    Masz rację w zupełności tym bardziej że tak na prawdę w tym LGP to walka o nic ... poza tym co napisałeś w naszym wykonaniu o 6 miejsce startowe w Pucharze Świata

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Latem interesuje mnie realizacja planów treningowych, a w kontekście startów wywalczenie maksa na całą zimę i ostatni period LPK gdzie będzie walka o 6 miejsce. Mam gdzieś resztę wyników, jak te cele zostaną zrealizowane, mogą wcale nie startować.

  • sledzik16 profesor

    @Pavel Aż tak bogato to nie będzie żeby była dominacja.
    Chyba ze cala czołówka odpuści Wisłę po Curchevel. Ciekawe dlaczego zawody w Curchevel i Wiśle zrobili w jednym tygodniu zupełnie bez sensu. Wygląda to tak jak by kalendarz był napięty jak nie powiem co.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Cel na Wisłę to dominacja zawodów. Limity to sprawa drugorzędna, one powinny się robić niejako "same" dużymi wynikami w zawodach. Nigdy nie powinien to być cel sam w sobie.

  • alo profesor

    Miejmy nadzieję że powalczymy o podia w tym sezonie letnim też. Odbudowa morali po kiepskim sezonie też potrzebna. W przypadku Zniszczoła ewentualne dobre skakanie latem będzie podbudowywać go przed zimą

  • Kolejski stały bywalec

    Emocji z pewnością będzie sporo. A ile trzeba wypić, ew. co zarzucić, bo nie jest podane?

  • sledzik16 profesor
    @Pavel

    Tutaj masz 100% racji. Bilety kupione za nie mąkę wcale pieniądze na 2 dni. Mam nadzieję że poziom będzie godny pieniędzy.... I nie będzie to mój ostatni raz.

  • Pavel profesor

    Cel na Wisłę, zapewnić sobie maks limit na zimę. Cała reszta ma znaczenie żadne.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl