Skocznia w Klingenthal przejdzie modernizację

  • 2009-04-11 16:07

Jedna z najnowocześniejszych skoczni w Europie - Vogtland Arena w Klingenthal - wymaga już pierwszej przebudowy. Takie zalecenie wydał kilka tygodni po zawodach PŚ w Klingenthal Międzynarodowy Związek Narciarski.

Dyrektor obiektu, Alexander Zieron ustalił już priorytety odnowy obiektu - "Po wybrykach pogodowych, jakie miały miejsce podczas konkursów, inwestycja w wiatrołap, który ma chronić zawodników, wydaje się konieczna, żeby zapewnić bezpieczny przebieg konkursów".


FIS sugeruje również dalsze unowocześnienia skoczni, aby spełniała ono najnowsze standardy dotyczące przede wszystkim zeskoku.

Szacuje się, że obydwie modernizacje będą wymagały nakładów finansowych w wysokości 500 tysięcy Euro.


Paweł Guzik, źródło: senio-jumping.de
oglądalność: (8742) komentarze: (32)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Anonimowy Anonim doświadczony

    http ://www .skijumping.pl/news. html?pokaz_news= 1508

    Za takie pieniądze rzeczywiście można było by postawić bardzo dużą ilość skoczni.

  • TAMM profesor

    Przyda im się wiatrołap.
    Mogli o tym pomyśleć wcześniej.
    W Klingenthal dość często wieje.

  • Anonimowy Anonim doświadczony
    Jeszcze trochę o Malince

    Skocznia była budowana przez tyle lat z wieloma problemami.
    Dobrze było by gdyby w ramach wynagrodzenia za cierpliwość w końcu zagościł tam Puchar Świata.
    Bardzo chciałbym jeszcze zobaczyć Adama w konkursie tej rangi skaczącego na własnej skoczni.
    PZN powinien dołożyć wszelkie starania by w niedługim czasie powstały tam trybuny boczne. W obiekt zainwestowano porządną kasę. Rozumiem, ale jak coś budować to porządnie to wykończyć.
    Bez miejsca na widownie nie ma co liczyć na międzynarodowe zawody najwyższej rangi, tym bardziej iż Malinka nie jest jakoś "super duża", to nie obiekt typu Willingen, a jak dobrze wiemy FIS coraz bardziej stawia na wielkość skoczni.

  • anonim
    droga

    Zresztą obecne poprowadzenie drogi nie przeszkadza jakoś znacząco powiększeniu trybun. Po prostu projekt był zbyt minimalistyczny, a i tak kosztowny jak diabli.

  • anonim
    @Anonimowy Anonim

    Choć jest to jedynie hipotetyczne zagrożenie, to każda odpowiedzialna osoba musi je brać pod uwagę. Szczególnie, jeśli pod wiaduktem znajduje się piekielnie droga infrastruktura.

  • anonim

    no ciekawe czy wiatrołap cos da...

  • Anonimowy Anonim doświadczony
    @kibic

    Yyyy... ciekawe...

  • anonim
    siatki

    należy zamontowaćsiatki

  • anonim
    Malinka

    Za to byłby problem z samochodami spadającymi z oblodzonego wiaduktu.

  • Anonimowy Anonim doświadczony
    @czarnylis

    Konkretniej to gmina Jedlicze... ;-)

  • czarnylis profesor
    @Anonimowy Anonim

    Mamut w Wiśle :)
    Rzeczywiście to dziś brzmi jak dobry żart :)

    Wydaje mi się, że mamut, póki co jest nam w Polsce niepotrzebny. Nie ma sensu żeby robił za pomnik i stał odłogiem, natomiast za te pieniądze można by zbudować mniejsze, bardziej przydatne.

    To ja już zamykam kompa i zmykam świętować.
    Pozdrawiam ziomalu ;)

  • czarnylis profesor
    @Anonimowy Anonim

    To tak jak ja! Jestem rodowitym siekiernikiem hehehe.
    Daj mi jeszcze jakąś małą wskazówkę ;)

  • Anonimowy Anonim doświadczony
    Jeszcze coś takiego znalazłem :-)

    http :// www.skijumping. pl/news.html? pokaz_news =1090&vo=128

    Dzisiaj śmiesznie się to czyta! ;-)

  • Anonimowy Anonim doświadczony
    A tak na marginesie...

    ...ciekawi mnie jak wyglądała by sprawa z Malinką gdyby wygrano pierwszy wariant z wiaduktem nad wybiegiem.
    Możliwe iż wtedy nie było by tak dużych problemów z miejscem dla widowni i zapleczem.

  • Anonimowy Anonim doświadczony
    @czarnylis

    Mała miejscowość obok Krosna... ;-)

  • czarnylis profesor

    @Mike
    Dzięki za linki. Miałem sporo ciekawej lektury i dodatkowo przejrzałem zdjęcia naszych obiektów.

    @Radakcja
    Po pierwsze sorry przez duże "S" za to, że domagałem się materiału, który ukazał się już cztery lata temu. Artykuł o skoczniach z 5.11.2005 tak mnie pochłonął, że zjadłem świąteczne śniadanie przy komputerze. Na szczęście mam wyrozumiałą kobietę :)
    Więc historię mamy już z głowy, lecz w artykule z przed czterech lat było sporo o planach nowych skoczni, względnie remoncie starych. Była tam mowa o trzydziestotysięcznych trybunach na Malince, o skoczni normalnej na podkarpaciu (Zagórz) o przywróceniu do życia Pierścienicy w Kielcach i kilku innych projektach.
    Od tamtej pory wiele się zmieniło i ciekaw jestem co udało się zrobić, a czego nie. Wszyscy wiemy iż w bólach, ale powstała nowa Malinka (tylko gdzie te trybuny na 30 tyś), że zmodernizowano Skalite, tylko co z resztom ambitnych planów?
    Byłoby świetnie gdyby redakcja odniosła się do artykułu z przed czterech lat i przedstawiła nam aktualny obraz polskich skoczni oraz zweryfikowała dawne plany i zamierzenia.

    @Anonimowy Anonim
    Z jakiej miejscowości dokładnie pochodzisz? Też jestem z Podkarpacia.

  • Anonimowy Anonim doświadczony
    Ehh...

    Jak dziś pamiętam zawody o mistrzostwo polski w 2003 roku w Szczyrku. Tyle wtedy było wywiadów w TVP z osobami odpowiedzialnymi za rozwój ośrodków skokowych w Polsce.
    Obiecywali remont Skalite (ten na szczęście doszedł do skutku), Średniej Krokwi, skoczni w Iwoniczu Zdroju (co najbardziej poszło mi w pamięć, ponieważ jestem z Podkarpacia), a także budowę mniejszych skoczni w nowych miejscach po całym kraju...

    Inny kraj potrafił by znacznie lepiej wykorzystać zjawisko takie jak Małyszomania.

  • malyszomanka bywalec
    Fanka

    Chodzi o założenie siatek. :))

  • anonim

    Jedna z najnowocześniejszych skoczni i już ma być modernizowana?
    A co w niej jest złego ?
    Chyba, że chodzi o zamontowanie tych siatek od wiatru bo inaczej nie wiem.

  • anonim

    www.skijumping.pl/ wiadomosci/4261/ Internetowy-przewodnik -po-skoczniach-narciarskich -w-Polsce/ #gora


    cos takiego juz bylo na tej stronie.Zacznijcie uzywac wyszukiwarek lenie

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl