PŚ w Zakopanem: Hautamaeki wygrywa kwalifikacje

  • 2010-01-21 20:09

Matti Hautamaeki wygrywa kwalifikacje do piątkowego konkursu Pucharu Świata w Zakopanem. Fin wyprzedził powracającego po kontuzji Davida Zaunera oraz Emanuela Chedala.

Fin od pierwszego treningu na Wielkiej Krokwi spisywał się bardzo dobrze. W swoim skoku w serii kwalifikacyjnej uzyskał 133m. Austriak Zauner lądował cztery metry bliżej a Francuz Chedal uzyskał 125m.

Najlepiej z Polaków sklasyfikowany został Krzysztof Miętus, który uzyskał 123,5m i ostatecznie zajął 7 pozycję. Na 10. miejscu uplasował się Kamil Stoch, który poszybował na 122m. W pierwszej "20" znalazł się także Łukasz Rutkowski, który oddał skok na odległość 119m.

W jutrzejszym konkursie zobaczymy jeszcze Grzegorza Miętusa (30 miejsce), Stefana Hulę (31 miejsce), Dawida Kubackiego (37 miejsce) Andrzeja Zapotocznego (38 miejsce) oraz Marcina Bachledę (39 miejsce).

Z grupy, która miała zapewnioną kwalifiakcje najdalej lądował Robert Kranjec (132m). Adam Małysz uzyskał natomiast 130m a Gregor Schlierenzauer 131m.

Wyniki kwalifikacji PŚ w Zakopanem, 21.01.2010
Lp.NrZawodnikKrajOdl.Pkt.Status
1 31 HAUTAMAEKI Matti FIN 133.0 139.4 Q
2 33 ZAUNER David AUT 129.0 130.7 Q
3 48 CHEDAL Emmanuel FRA 125.0 123.5 Q
3 45 WANK Andreas GER 125.0 123.5 Q
5 23 PREVC Peter SLO 124.0 121.2 Q
6 28 KEITURI Kalle FIN 123.0 119.4 Q
7 35 MIETUS Krzysztof POL 123.5 119.3 Q
8 36 KUETTEL Andreas SUI 123.0 118.9 Q
9 41 JANDA Jakub CZE 121.5 117.7 Q
10 43 THURNBICHLER Stefan AUT 122.0 117.6 Q
10 42 STOCH Kamil POL 122.0 117.6 Q
12 29 MEZNAR Mitja SLO 122.0 116.6 Q
13 46 EVENSEN Johan Remen NOR 121.0 115.8 Q
14 34 DAMJAN Jernej SLO 121.0 114.8 Q
15 44 HAJEK Antonin CZE 120.5 114.4 Q
16 32 HLAVA Lukas CZE 120.0 113.0 Q
17 40 RUTKOWSKI Lukasz POL 119.0 112.2 Q
18 26 STJERNEN Andreas NOR 119.5 112.1 Q
19 30 SPAETH Georg GER 120.0 112.0 Q
20 49 UHRMANN Michael GER 118.5 110.3 Q
21 17 SHUMBARETS Vitaliy UKR 119.0 110.2 Q
22 37 COLLOREDO Sebastian ITA 117.5 108.5 Q
23 8 HOCKE Stephan GER 118.0 108.4 Q
24 20 KORNILOV Denis RUS 118.5 108.3 Q
25 22 HAPPONEN Janne FIN 117.5 108.0 Q
26 24 FREUND Severin GER 119.0 107.7 Q
27 39 INNAUER Mario AUT 117.0 107.6 Q
27 18 BARDAL Anders NOR 117.0 107.6 Q
29 12 KARAULOV Ivan KAZ 117.5 107.0 Q
30 6 MIETUS Grzegorz POL 117.0 106.6 Q
31 19 HULA Stefan POL 115.5 104.9 Q
32 50 OLLI Harri FIN 116.0 104.8 Q
33 7 KOROLEV Alex KAZ 116.5 104.7 Q
34 27 MORASSI Andrea ITA 115.0 103.0 Q
35 11 BOSHCHUK Volodymyr UKR 115.0 102.0 Q
35 9 LAZZARONI David FRA 115.0 102.0 Q
37 2 KUBACKI Dawid POL 114.0 101.2 Q
38 5 ZAPOTOCZNY Andrzej POL 114.5 100.6 Q
39 25 BACHLEDA Marcin POL 113.5 100.3 Q
40 14 ROSLIAKOV Ilja RUS 114.0 99.7 Q
41 21 SEDLAK Borek CZE 113.0 98.9
42 16 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA 114.0 98.7
43 10 LARINTO Ville FIN 112.0 96.1
44 38 HILDE Tom NOR 111.0 94.3
44 15 IPATOV Dimitry RUS 111.0 94.3
46 4 KOT Maciej POL 109.5 91.1
47 1 TAJNER Tomislaw POL 106.5 85.2
48 3 MURANKA Klemens POL 107.0 85.1
49 47 JACOBSEN Anders NOR 104.0 79.2
50 13 PAERN Illimar EST 98.0 65.4
PQ 51 KRANJEC Robert SLO 132.0 PQ
PQ 52 BODMER Pascal GER 121.5 PQ
PQ 53 MALYSZ Adam POL 130.0 PQ
PQ 54 ROMOEREN Bjoern Einar NOR 129.5 PQ
PQ 55 AHONEN Janne FIN 120.0 PQ
PQ 56 LOITZL Wolfgang AUT 126.5 PQ
PQ 57 MORGENSTERN Thomas AUT 129.5 PQ
PQ 58 KOFLER Andreas AUT 127.5 PQ
PQ 59 SCHLIERENZAUER Gregor AUT 131.0 PQ
PQ 60 AMMANN Simon SUI DNS PQ

FOTORELACJA


Anna Szczepankiewicz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (21932) komentarze: (233)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Czwartkowe skoki Polaków w Zakopanem

    Miejsca Polaków w dwóch czwartkowych treningach i kwalifikacjach - kolejność według miejsc w kwalifikacjach:

    1.A.Małysz ------- 14 i 8 -- oraz -3 miejsce
    2.K.Mietus ------- 50 i 27 - oraz -7 (17)
    3.K.Stoch -------- 28 i 50 - oraz 10 (20)
    4.Ł.Rutkowski --- 31 i 35 - oraz 17 (27)
    5.G.Miętus ------- 44 i 44 - oraz 30 (40)
    6.S.Hula --------- 14 i 41 - oraz 31 (41)
    7.D.Kubacki ----- 10 i 35 - oraz 37 (47)
    8.A.Zapotoczny - 54 i 53 - oraz 38 (48)
    9.M.Bachleda ----- 7 i 31 - oraz 39 (49)
    10.M.Kot---------- 53 i 35 - oraz 46 (56)
    11.T.Tajner ------ 56 i 57 - oraz 47 (57)
    12.K.Murańka --- 48 i 56 - oraz 48 (58)

    Odległości Polaków w dwóch czwartkowych treningach i kwalifikacjach:

    1.A.Małysz ------- 125.0 i 128.5 oraz 130.0
    2.K.Mietus ------- 116.5 i 121.5 oraz 123.5
    3.K.Stoch -------- 121.5 i 116.0 oraz 122.0
    4.Ł.Rutkowski --- 121.0 i 120.5 oraz 119.0
    5.G.Miętus ------- 118.5 i 119.0 oraz 117.0
    6.S.Hula --------- 125.0 i 120.0 oraz 115.5
    7.D.Kubacki ----- 126.0 i 120.5 oraz 114.0
    8.A.Zapotoczny - 114.0 i 113.5 oraz 114.5
    9.M.Bachleda ---- 127.0 i 121.0 oraz 113.5
    10.M.Kot---------- 115.5 i 120.5 oraz 109.5
    11.T.Tajner ------ 112.5 i 109.0 oraz 106.5
    12.K.Murańka --- 117.0 i 110.0 oraz 107.0

  • jozek_sibek profesor
    Awansowali do konkursu głównego

    Z 13 zawodników bez pkt PŚ 2009/2010 do konkursu głównego awansowało - 8:

    23.HOCKE -------- GER - 118.0m - 108.4 pkt
    29.KARAULOV ---- KAZ - 117.5m - 107.0
    30.MIETUS -------- POL - 117.0m - 106.6
    33.KOROLEV ----- KAZ - 116.5m - 104.7
    35.BOSHCHUK --- UKR - 115.0m - 102.0
    35.LAZZARONI --- FRA - 115.0m - 102.0
    37.KUBACKI ------ POL - 114.0m - 101.2
    38.ZAPOTOCZNY - POL - 114.5m - 100.6

    W Tej 8 jest 3 Polaków,ale w odpadajacej 5 też znalazło się 3 Polaków.

  • jozek_sibek profesor
    Odpadli w kwalifikacjach

    Z 47 zawodników,którzy mieli pkt PŚ 2009/2010 w kwalifikacjach odpadło 5:

    17.Jacobsen - 218 pkt
    32.Hilde ------- 67
    58.Sedlak ----- 17
    68.Descombes - 8
    71.Ipatov ------- 6

  • jozek_sibek profesor
    Lista startowa do kwalifikacji

    Z 60 zawodników zgloszonych do kwalifikacji pierwszych 13 nie posiada pkt PŚ 2009/2010.

    Z 81 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2009/2010 do kwalifikacji nie przystąpiło 34:

    Z najlepszej "50" PŚ - brak jest 13:

    6.Koch --------- 408 pkt
    10.Ito ---------- 324
    14.Kasai ------- 264
    22.Vassiliev --- 151
    23.Neumayer - 141
    25.Tochimoto - 124
    27.Ljoekelsoey - 94
    28.Schmitt ------ 84
    29.Mueller ------ 71
    39.Takeuchi ---- 54
    41.Yumoto ------ 41
    47.Karelin ------ 33
    47.Pikl ---------- 33

  • Tomek389 bywalec
    Sukces Murańki

    Chyba największy osobisty sukces Murańki - zajął wyższe miejsce od Andersa Jacobsena.

  • anonim
    jozek_sibek

    Dziękuje za ładne przedstawienie rankingu.Rzeczywiście po tym co napisałeś szanse Huli i Bachledy są czysto teoretyczne.

  • anonim
    @ M.S.-Fan

    Vielleicht, kan er etwas gewinnen. But he isn't in Zakopane, unfortunately. :-(

  • milat stały bywalec

    Ciekawe jak skoczy Klimek w sobotę.
    Mam nadzieję że dostanie się do konkursu.

  • arti początkujący
    komentator TVP

    jak kwalifikacje komentował Szczęsny a Szaranowicz jest w Zakopanem to może Szaran bedzie komentował zawody.

  • anonim

    Z Jacobsenem dzieje się ostatnio coś niepokojącego, zaczyna on mi przypominać mniej więcej Pettersena po wprowadzeniu BMI, czyli cudowne skoki i coraz częściej powtarzające się spalone próby, a Jacobsenowi już nie raz zdarzało się w tym sezonie kompletnie zepsuć skok.

  • anonim

    Mnie to już nic nie zaskoczy chyba, chodzi tu przede wszystkim mi o fachowość dziennikarzy z TVP i wywiady z naszymi zawodnikami.
    To żenujące po prostu po raz kolejny słuchać Hellera jak prawi głupoty do np: Kamila a jego styl i gburowatość i chamstwo nie jednokrotnie powoduje u mnie nieokiełznaną złość, gdybym mogła go dosięgnąć do facet dostał by w łeb tłuczkiem od mięsa :)
    Nasi zawodnicy powinni być izolowani od tylu dziennikarzy z TVP.Namnożyło się ich w tym roku tam jak mrówek.

  • anonim

    Anders J. i Tom! Co Wyście najlepszego narobili?! Dobrze, że mnie nie ma w Zakopanem, bo chyba bym Was udusiła ;-)!

  • anonim

    sport.onet.pl/0,1248889,2115838,,skoki_wielka_kontrola_w_zakopanem,wiadomosc.html

    dobra wiadomosc w Zakopanem bedzie kontrola pomiarow ciała

  • jozek_sibek profesor
    @rejner

    Jak pokazuje poniższa tabelka zanosi się,że na nastepny period będziemy mieli 4 miejsca w PŚ.
    S.Hula co prawda ma małą strate do wyprzedzających go dwóch zawodników,ale za sobą ma 3 bardzo grożnych do awansu "55" rankingu WRL dajacego Polsce 5 miejsc w PŚ na nastepny period PŚ.

    Szanse są marne,skoro w ostatnich 4 konkursach za lokaty w lotach 31 i 29,oraz w Sapporo 30 i 37 zdobywa się tylko 3 pkt,to nie ma się co dziwić.

    M.Innauer - 23 i 14 w Sapporo = 26 pkt
    L.Hlava --- 16 i 23 w Sapporo = 23
    Hocke ---- 33 i 39 w Sapporo = 0

    S.Hula ---- 30 i 37 w Sapporo = 1 pkt

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL

    5.A.Małysz ------ 963 pkt
    25.K.Stoch ------ 274
    41.Ł.Rutkowski - 159
    51.K.Miętus ------ 93
    --------------------
    52.Funaki -------- 91 - nie startuje
    53.J.Happonen -- 87 - 25 w kwalifikacjach
    54.K.Gangnes --- 82 - nie startuje
    55.V.Sklett ------- 76 - nie startuje
    56.A.Kokkonen -- 75 - nie startuje
    -----------------------
    57.S.Hula--------- 73 - 31 w kwalifikacjach
    --------------------------
    58.M.Innauer ---- 68 - 27 w kwalifikacjach
    66.L.Hlava ------- 66 - 16 w kwalifikacjach
    60.S.Hocke ------- 64 - 23 w kwalifikacjach
    -------------------------
    61.R.Sliż ---------- 61 - nie startuje
    -------------------------
    62.M.Hayboeck -- 58 - nie startuje
    63.Y.Watase ----- 52 - nie startuje
    -------------------------
    63.M.Bachleda --- 52 - 39 w kwalifikacjach
    ----------------------------
    65.Freund ------- 46 - 26 w kwalifikacjach
    66.I.Rosliakov --- 41 - 40 w kwalifikacjach
    67.R.Hrgota ----- 40 - nie startuje
    68.Larinto ------- 38 - odpadł w kwalifikacjach - 43 miejsce
    69.Elverun ------ 36 - nie startuje
    69.Morassi ----- 36 - 34 w kwalifikacjach
    71.Stjernen ----- 35 - 18 w kwalifikacjach
    ------------------------------------
    87.M.Kot ---------- 14 - odpadł w kwalifikacjach - 46 miejsce
    94.D.Kubacki ---- 9 - 37 w kwalifikacjach

  • anonim

    A mnie ciekawi czy Hula i Bachleda powalczą o jakieś punkty. Jeśli nie zdobędą żadnych punktów uciekną nam dwa miejsca w następnym periodzie.Będzie trudno je odzyskać,bo po tym co pokazują zasługują na miano piątego i szóstego zawodnika reprezentacji.Więc jeśli chcą startować jeszcze w tym roku w pucharze świata to muszą sami oto zawalczyć.

  • anonim
    trt

    Mozna sie byl spodziewac dzisjszego wspanielgo skoku Tonia.Ale jego powolania pokazuja tez problem ze Kruczek to tylko marionetka Tajnera seniora ..

    Gdyby Tonio Tajner ze swoim "talentem" i "dynamitemw nogach" nie mial taty prezesa to dzis by tam pewnie reszcie nasty szlifował a nie skakal i blokowal miejsce innym .

    I nigdy nie zapomne slow Apoloniusza ze Tonia to najslepszy Polski skoczk,ale aktulanie jest w slabej formie :lol: zart roku !

  • anonim

    Kurde Szaran to zawsze tak umiał przykomencić

  • mmm doświadczony

    o jakie slynne wywiady chodzi cos pominelem?

  • pawelf1 profesor

    TVP to takie towarzystwo wzajemnej adoracji. Hellera nigdy nie lubiłem to taki gbur i zarozumialec. Oni tam strugają super gwiazdy zamiast się profesjonalnie przygotować . Przeciez Kurzajewski nawet dzis podczas transmisji twierdził że w sobotę w kwalifikacjach wystawimy 6 skoczków.

  • Maciek5052 profesor

    Od 19 minuty kwalifikacji jest wywiad z Klimkiem Murańką !

  • materac doświadczony

    ptaku, dzięki za link. chętnie utwierdzę się w swojej opinii o naszych drogich mediach.

  • Maciek5052 profesor

    Dla wszystkich którzy chcą jeszcze raz zobaczyć pełne kwalifikacje wraz z wywiadami skoczków podaje link !


    http://sport.tvp.pl/skoki/puchar-swiata/wideo/zakopane-1-konkurs-kwalifikacje

  • Maciek5052 profesor
    materac (filip_z87@yahoo.com)

    Te wywiady były na TVP SPORT , na TVP 1 nie pokazali tego .

  • materac doświadczony

    jeśli dobrze rozumiem, te słynne wywiady były w TVP Sport tak?
    TVP nie zaprezentowała żadnego materiału dzisiaj?

  • Antek doświadczony

    Kranjec utrzymuje formę.

  • anonim
    @HKS

    Korzystając z wolnego czasu:
    Twój wpis z godz. 19:32, do którego się odnoszę (ten w którym twierdzisz, ze Tonio jest amatorem) pojawił się wcześniej pod innym artykułem (z relacji z treningów, o godz. 19:11). Przekopiowywanie swoich wpisów nie jest oczywiście zabronione i mi specjalnie nie przeszkadza, ale nie wpieraj mi, że napisałeś tu pierwszy raz. Kłamczuszek z Ciebie :)

  • Antek doświadczony

    Co za idiota z dziennikarza, skoro Klemens ma 15 lat, to już chyba najwyższy czas no nie Heller pajacu, kiedy miał się zacząć oglądać. TVP chamieje i głupieje szybko.

  • JPW2 weteran
    fan

    Wlasnie wprowadzaja Go w zaklopotanie .....

  • anonim
    @HKS

    A mi się zdaje, że każdy od Tonia lepszy, choćby Jakub Kot...
    A polskie skoki są właśnie dlatego tak słabe, bo przez lata inwestuje się i daje się szanse tym, ktorzy na to nie zasługują - a z marnowania szans szczególnie słynie Tomisław - dlaczego wysłano go na PK do Neustadt w towarzystwie dwóch zawodników bez formy, podczas, gdy cała rzesza naszych juniorów pozostała w Polsce? dlatego by na ich tle Tonio lepiej wypadł? dlaczego wysłano tam niepełny skład? czy dlatego, by ewentualna dodatkowa dwójka juniorów nie przeskoczyła Tonia, i broń Boże nie zdobyła pktów PK przed Zakopcem?
    Każdy ma prawo kibicowac komu chce i ja te wybory szanuje - ale nie należy pisac nieprawdy, lub naciagac faktów - przyglądnij się karierze Tomisława i pomyśl od ilu już sezonów nie słyszelibyśmy i nie widzielbyśmy tego zawodnika, gdyby nie rodzinny nepotyzm Apoloniusza? W całym ostatnim dziesięcioleciu nie było innego polskiego zawodnika, który zdobyłby mniej pktów w konkursach w porównywalnej olości startów. Ja nie krytykuję Tonia, tak z samej radości kopania i tak już leżącego (chodzi mi o jego dzisiejsze wyczyny na Krokwi), szkoda mi jedynie tych, którym Tomisław zabrał miejsce w kadrze na zawody te i zeszłotygodniowe (tylko dzięki swoim rodzinnym koneksjom) a w szczególności Jakuba Kota i Janka Ziobro (może zdobyłby potrzebne pkty PK w Neustadt)

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    problemy

    Teraz sprawdziłem że wszędzie jest ustawiona godzina 13:00 w każdym typowaniu i tak na pewno nie jest,a dodatkowo mam kłopoty z logowaniem ale tylko na jednym komputerze!

    Zrobicie coś z tym;)?

  • fan profesor
    Klimek i dziewczyny

    uuuuu Klimek już się ogląda za dziewczynami hahahha co za wywiad nie wiedział co odpowiedzieć.

  • JPW2 weteran

    A do IO wedlug Panow pozostalo 50 dni....?
    Czas poprawic juz.....!

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    Typer

    W Typerze jest źle nastawiona data-jest na 13:00 a powinna być na 16:00!Poprawcie to!:|

  • JPW2 weteran
    czarnylis

    Heller sie popisal jak powiedzial, ze Kamil zdobedzie pierwsze pkt w tym roku......:P

  • kOwAlsKi(Ę) bywalec
    Kwalifikacje...

    Nasi dobrze,Małysza stać na pierwszą 5(a może i 3;)?),a K.Miętus też nieźle skoczył.Stoch,Ł.Rutkowski i Hula skoczyli na miarę możliwości.
    Bachleda nieco słabiej,ale G.Miętus za to też nieźle skoczył.Liczyłem po cichu na Murańkę że się zakwalifikuje.Nie udało się,ale nie wyzywajmy go od razu na beztalencie!
    Zaskoczył mnie Zapotoczny-myślałem że nie przejdzie,za to spalił Kot:]
    Kubacki OK,a Tajner...tak sobie:)

  • czarnylis profesor

    @Quaverton
    Dzięki :)



    Zapomniałem dodać słowo o transmisji w TVP Sport. Wywiad z Klimkiem, czy Kamilem był żenujący po prostu. Jeśli to miało być zabawne, to było, ale uśmiałem się jedynie z głupoty dziennikarzy.

  • Narta bywalec
    Bachleda dobrze odpowiedział tym prymitywnym chamom

    Mądra odpowiedź na głupie pytania.

  • Quavertone profesor

    @HKS

    Na Kruczka najlepiej ;]

  • HKS profesor

    @2006

    Pod każdym newsem? a to ciekawe bo napisałem tak pod pierwszym....


    Po 2 czy wy wszyscy kur*** nie rozumiecie że polskiego skoki sa tak słabe że Tajner się po prostu do tej 12 złapał. i O to macie pretensje? Wystraczyło żeby go Żyła pokonał w PK i zapewne on by startował. Niestety praktycznie nie ma na kogo go zmienić!

  • Narta bywalec
    @Antek: Z jakiej belki skakała czołowa 10?

    Z 6,5 (sześć i pół). Kwalifikacje były z 7.

  • anonim
    tvp

    uwazam ze generalizujecie
    pan Heller jest rzeczywiscie dyletantem na dodatek chamskim
    ale pozostali reporterzy tvp byli - przynajmniej dzis - bardzo profesjonalni
    i fajnie bylo zobaczyc rozmowe z mattim czy gregorem
    czesto sie to nie zdarza

  • Piotrek93 początkujący

    Hautamaeki na pewno jutro będzie się liczył moim zdanime piątka: Adam, Schliri, Kranjec, Matti, Ammann i ktoś szósty być może Loitzl. Cięzko stwierdzić, który będzie Adam po treningach dawałem mu max 5-6 msc natomiast w kwalifikacjach skoczył bardzo dobrze i nie było się czego uczepić, więc zobaczymy jak to będzie jutro, ważne jest to ze Adam jest spokojny i cały czas robi swoje z wielkim spokojnem.

  • anonim
    @ptaku

    Było kilku lepszych, a jak nie lepszych to z pewnością z większymi perspektywami lub porównywalnymi - Śliwka, Sobczyk czy Ciapała może daleko im do tego aby uznać ich za talenty (poza ostatnim, który miał wyjątkowego pecha do kontuzji), ale przecież porównujemy ich do Tomisława Tajnera - zawodnika kompletnie bez talentu.

  • Narta bywalec
    O szansę dla tych, co jej jeszcze nie mieli

    Czy Dawid Kowal i Jakub Kot są przygotowani do swojej szansy? Murańka oczywiście zostaje i jutro będzie się poprawiał. :)

  • milat stały bywalec

    Trenerzy nie przewidują żadnych zmian i w kwalifikacjach do sobotniego konkursu zobaczymy tych samych skoczków, co dziś. "Nie mamy aż tak szerokiej kadry, pozostali skoczkowie pojechali na Puchar Kontynentalny" - przypomniał Łukasz Kruczek.

  • anonim

    dobrze jest.. :D 9 w konkursie ;D

  • mzreczek początkujący
    OLIMPIADA I MSJ

    MIałbyć generalny sprawdzian, a wychodzi loteria:
    ranking długości skoków 3 najlepszych z danego kraju:
    1 AUT 517
    2 SLO 499
    3 POL 494,5
    4 FIN 493,5
    5 NOR 487
    6 GER 485,5
    7 CZE 475

    Rosjanie i Francuzi mieli 3 skoczków no i jeszcze są Japończycy. Złoto poza zasięgiem. A wg mnie i madal mało realny, ale z drugiej strony 6 miejsce to minimum.

    A jeśli Chodzi o MSJ - to muszę przyznać, że Kot M i Murańka słabiutko w porównaniu np z Miętusami.

  • Quavertone profesor

    @czarnylis

    Obyś więc bezpiecznie tam dotarł i nie zawiódł się na występach polskich skoczków :)

  • JPW2 weteran

    Jesli chodzi o Klimka to ma jeszcze czas ...:) Niech nabierze doswiadczenia i sie oskacze w PS..:)

  • ZKuba36 profesor
    Moim zdaniem.

    W następnych kwalifikacjach powinni wystąpić: Kot za Kota, Śliż za Tonia.
    Murańkę bym zostawił (stres będzie już mniejszy), tylko nie powinien oddawać skoku treningowego (jest trochę za słaby fizycznie aby dużo skakać na dalekie odległości). Pierwszy skok powinien być skokiem w kwalifikacjach i ...może być niespodzianka.
    Być może kształtuje się ciekawa 5 na IO: A.M.+ 4 najlepszych z dzisiejszych kwalifikacji.
    Chyba że pojedzie Bachleda aby skakac na średniej skoczni.
    Niestety, ciągany po wszystkich skoczniach świata M.Kot zdobył już takie "doświadczenia", że zajmowanie końcowych miejsc w konkursie weszło mu w nawyk, którego pozbyć się będzie bardzo trudno. Jak Kopciuszka przemienić w Królewicza? No, ale (ulubiona fraza jednego z komentatorów Eurosportu) jest młody więc...

  • czarnylis profesor

    Na początku chciałbym przyznać się do błędu. Liczyłem, że Tonio załapie się do konkursu, tym bardziej że kwalifikacje były jednymi z najłatwiejszych w sezonie. Niestety, przeliczyłem się i zwracam honor wszystkim tym, którzy bez wyzywania i obrażania skoczka (oraz jego ojca) twierdzili, że Tomisław Tajner wypadnie słabo. Wy mieliście rację, ja się myliłem. Dziś Tonio był naszym najsłabszym ogniwem i we wszystkich trzech skokach miał króciutkie odległości.
    Natomiast czy mamy kogoś, kto by w zastępstwie Tomisława wypadł lepiej od niego, nie wiem. Obawiam się, że nie. Dzisiaj w równych jak lód warunkach okazało się że nie jest tak różowo, może inaczej, ten róż jest ale jest blady. Liczba naszych w konkursie cieszy, ale skoki już mniej.

    Powrót do wysokiej formy Mattiego Hautamaeki nie jest dla nas dobrą wiadomością, bo oznacza iż Finlandia nam odjeżdża i o medal w drużynie na IO będzie bardzo ciężko. Liczenie na nieobliczalność Olliego może okazać się złudna.
    Dzisiaj drżałem prawie do końca o Diabełka. W treningach całkiem nieźle, a w kwalifikacjach klapa, ale szczęście że inni też psuli. Szczęście, że Jacobsen wylądował bezpiecznie, bo już wydawało się iż fiknie salto.

    Mimo wszystko kładę się spać z optymizmem, by jutro rano wyruszyć do Zakopanego z nadzieją na dobre występy naszych zawodników.

  • anonim

    Na stronie sport tvp jest tylko kawałek wywiadu:
    – Trochę mi się nie udało i nie jestem zadowolony. Chciałem, żeby było dalej. Presja jest tutaj olbrzymia i denerwowałem się - powiedział.

  • Antek doświadczony

    Z jakiej belki skakała czołowa 10?

  • Quavertone profesor

    To Apoloniusz nie może użyć swoich koneksji, aby specjalnie dla Tonia podwyższano belkę o 3 bramki przed jego skokiem? Kwalifikacja byłaby wtedy bez problemu...

  • Maciek5052 profesor
    2006

    Kasa poszła jednym słowem w błoto , a Tajner jeździł tylko dlatego bo nie było nikogo lepszego , ale na szczęście tamte czasy już minęły , a powołanie Tajnera znowu na PŚ traktuję jako wypadek przy pracy...

  • anonim
    @HKS

    Tonio Tajner nie jest amatorem. Nie rozumiem dlaczego rozsiewasz takie informacje i to w zasadzie niemalże pod każdym artykułem. Tomisław Tajner przez ładnych parę sezonów był w kadrze "A" mimo braku talentu i wyników. Apoloniusz Tajner usprawiedliwiał nawet tą jego niezrozumiałą obecność w kadrze tym, że szkoda wycofać z kadry zawodnika, w którego inwestowało się przez tyle lat. Niestety ani Śliż ani Żyła nie dostali tylu szans co Tonio, nie inwestowano w nich też aż tyle, a i tak w swojej karierze uzbierali więcej od niego pktów w konkursach. Ja już nie czepiam się kombinezonu w jakim skakał na MP, ale jak widzisz okazuje się, że Tomisław w swojej aktualnie życiowej formie z trudnością konkuruje ze Śliżem czy Żyłą, którzy są w aktualnie fatalnej formie. Co będzie jak mu forma spadnie a tym dwóm wzrośnie?
    Dla mnie powołanie Tajnera na konkursy w Zakopcu to jedno wielkie nieporozumienie i świadczy o niezbyt rozumnym podejściu sztabu szkoleniowego. A już prawdziwą żółtą kartką dla sztabu (choc obecny sztab jest chyba najmniej winny) jest to, że powołując zawodników musi przebierać spośród tych bez formy lub bez talentu. No ale jak przez lata inwestowało się w Tonia, w Pochwałę a obecnie w braci Kowali...

  • anonim

    ja to musze zobaczyć ten wywiad :D a na necie nie ma?

  • Snoflaxe weteran

    Oj tak, pytanie o dziewczyny było żenujące. Straciłem resztki dobrego zdania o tym człowieku. Z tymi punktami Kamila też wyjechał...

  • anonim
    Tajner

    a jutro Tonio przykładem Małysza i Stocha będzie komentował konkurs ;]

  • anonim

    Heller idiota nie wiedzial ze Stoch zdobyl punkty w tym roku, co za dyletanci pracują w tvp, i to pytanie do Muranki o dziewczynach, Muranka sam nie wiedzial co odpowiedziec po swoim słabym skoku, a ta idiotyczna hiena musiała z mikrofonem do niego leciec.Tak jak myślalem ze Kot odpadnie nie myliłem sie.No kłopot w tym ze nie ma kto go zastapic, jego i Tajnera, bo Zyła Sliz czy Kowale skoczyli by pewnie tak samo.A jest jeszcze jego brat starszy Kot i niewiadomo co by pokazał.Nie jestem zbytnio otymista przed jutrzejszym konkursem, jedynie Małysz i Miętus pozytywnie, Stoch przęcietnie a Rutkowski ponizej oczekiwan.Wiem jedno ze juz tak kolorow nie bedzie jak rok temu kiedy awansowala 7.No chyba ze będzie huragan pod narty.

  • Quavertone profesor

    A kto oglądał transmisję na TVPHD, miał okazję usłyszeć pierwsze 20 minut bulgotania będącego wynikiem zmiksowania głosu Szczęsnego i konferansjera na skoczni, w dodatku dźwięk raz ściszał się, raz zgłaśniał, a Szczęsny niezależnie od odległości ciągle mówił, że ktoś osiągnął drugą odległość :D

  • Mar stały bywalec

    Wszystko byłoby fajnie i super, gdyby nie to, że znów w tym roku mamy okazję oglądać zawody w TV, z perspektywy tej beznadziejnej kamery.. odeszli od niej bodajże rok temu, a teraz znów. Jak dla mnie, ona psuje trochę radość oglądania zawodów w domu..

  • Maciek5052 profesor

    z tym pytaniem o dziewczyny Hellera to przede wszystkim wina Celeja ! To On się wczoraj podniecał w wywiadzie że Klimek już zmężniał i nawet za dziewczynami się ogląda , jeden cap coś palnie , drugi podłapie to samo i mamy Polskie jaja a nie wywiad...

  • milat stały bywalec

    Jutro będzie ten sam komentator więc będzie można się pośmiać.
    Skoczkowie powinni jak najszybciej udać się do tych domków pod skocznią, aby nie było z nimi wywiadu.

  • Quavertone profesor

    Jutrzejszy wywiad z dowolnym zawodnikiem:

    Komentator:
    -Słyszałem, że lubisz popalać maryśkę...
    Dowolny zawodnik:
    - Jaaaaaaaaa?
    Komentator:
    - A jakim jeździsz samochodem?

    etc...

  • anonim

    Ciekawe czym jutro zabłysną nasi sprawozdawcy - zapowiadają się ciekawe dni.... szkoda, że Tomisława o nic nie zapytali - w końcu skakał jako pierwszy

  • anonim
    Quavertone

    No właśnie - i nasi też tak próbują - ze skutkiem jak widać

  • paulka doświadczony

    Lepiej, żebyście nie widzieli tego wywiadu z Klimkiem ;D
    Ani z innymi skoczkami, bo tam też był widoczny ten ich ogggromny profesjonalizm,
    Raczej go nie pokażą, mam nadzieję, że będzie im wstyd.

  • Maciek5052 profesor

    Oglądajcie dzisiaj na TVP SPORT lub TVP 3 Sportowy Wieczór o 23:00 , może pokażą wywiad z Klimkiem .

  • Quavertone profesor

    @Gina

    Tak, był Widhoelzl, ale on raczej rozmawiał ze skoczkami na tematy okołoskokowe ;)

  • anonim

    Nie rozumiem wszystkich komentarzy dotyczących wymiany zawodników na kolejne kwalifikacje. Po co ich wymieniać? Nie wiedziałem że mamy taki wybór, naprawdę. 12 zawodników a mamy jeszcze kilku na wymianę. Super, chyba tylko Austria ma większy wybór. A tak na serio to wybrano 12 zawodników i dajcie im szanse pokazać się w dwóch konkursach. Myślicie że wymiana coś da? No tak bo przecież wymienimy jakże słabego Klimka i pewnie jeszcze słabszego syna Apoloniusza na dużo lepszych zawodników: Żyłę i Śliża. No śmiać mi się chce...

  • anonim

    właśnie ja też bym chętnie obejrzała ten wywiad z Murańką :D ..

  • anonim

    he, he - nasi wzorują się na konkursach niemieckich, gdzie komentatorzy w czasie konkursu rozmawiają ze swoimi skoczkami, no ale tam są fachowce - Weisflog, Thoma, ostatnio chyba nawet Widhoeltza zaprosili do współpracy. A u nas kto to ma robić?

  • Quavertone profesor

    @milat

    To nie był dzisiejszy wyskok, tendencja spadkowa polskiego dziennikarstwa została już świetnie pokazana we wczorajszych wiadomościach sportowych.

  • strong1 weteran
    Nie oglądałem kwali na TVP Sport ani w necie

    Możecie mi powiedzieć o co chodziło z przebiegiem wywiadu z Murańką? Bo jak czytam to domyślam się,że Heller "interesuje mnie tylko kasa jaką mogą zbić na skokach" wykazał się jak zwykle dyletanctwem i brakiem empatii...

  • adi stały bywalec
    Kto jutro będzie komentował?

    Kto jutro będzie komentował? Nieszczęsny?

  • milat stały bywalec

    Czy można gdzieś w internecie zobaczyć wywiad z Klimiem? Chiałbym zobaczyć minę skoczka gdy usłyszał te pytanie. Niezwracałem na to uwagi podczas skoków ponieważ nie spodziewałem się że komentatorowi aż tak mocno już odwaliło.

  • anonim

    A tak poza tym to uważam, że taki konkurs (kwalifikacje) jak dziś pokazuje faktyczną siłę naszych skoków. I, że najczęściej nasze oceny o skoczkach są grubo na wyrost. tak obiektywnie nasi są na poziomie 30-40 miejsca, przy zbiegu dobrych okoliczności wyżej. Stoch jest lepszy ale powiedziałbym, że łatwo go rozregulować, jest chimeryczny i nieobliczalny.... Oczywiście chcemy ich widzieć w czołówce, chcemy mieć silną drużynę, itp.... I każdego roku przed sezonem zjawia się w TV pan Tajner i zadowolonym głosem przekonuje w jakiej wysokiej formie jest Małysz i reszta.... no bo czy tak nie jest? Więc łapiemy te słowa jako najświętszą prawdę i potem przychodzi jeden konkurs, drugi, kolejny.....

  • Quavertone profesor

    @Gina

    Racja, należy rozgraniczyć okres, kiedy istniał tylko Małysz, a reszta drużyny była w cieniu. Lepsze wyniki pojawiły się po rozdzieleniu Małysza i reszty kadry. Moim zdaniem powinno się iść jeszcze dalej...

  • Quavertone profesor

    Wprowadziłbym ustawowy zakaz udzielania wywiadów z zawodnikami świeżo po zawodach w Polsce.

  • Macko początkujący

    Jestem przekonany, ze jak Małysz skonczy kariere to ktorys z tych mlodych Polakow sie wybije ;) Nie bedzie drugim Malyszem ale regularne miejsca w 10tce powinny byc i to byc moze nie tylko jednego z naszych. Nie wiem skad to sie bierze, bo przeciez skacza juz tyle lat z Adamem ale wciaz sa w jego cieniu. Niedlugo to sie zmieni, ten sezon jakby nie patrzec juz jest chyba najlepszym w historii nie wliczajac Adama ;)

  • anonim
    Izuńka

    Nie zgadzam się, że skupiają się na jednej osobie - przecież Małysz ma innego trenera, ma swój cykl treningowy. A młodzi mają swój sztab szkoleniowy.

  • anonim

    Chłopaki jeszcze się nauczą. :D są młodzi i zdolni :D całe życie przed nimi. :D kto mi opisze dokładnie ten wywiad z klimkiem ? ;>>

  • Maciek5052 profesor

    Czasami mam takie wrażenie że gdyby nie nastąpiła przerwa w dominacji naszego Adasia to dalej by tak było marnie.... a po zakończeniu kariery Adama byłoby wielkie gó...no , zanim byśmy co cokolwiek zbudowali przyszło by czekać ładnych parę lat. , teraz na szczęście nie tylko nasze ale i PZN pojawili się Miętusy , Rutkowski , Stoch , czyli młodość , jednym słowem nasza przyszłość i nadzieja :)

  • Sadzio105 doświadczony

    Serce mi się kraja jak patrze na Klimka ze łzami w oczach jak mówi w tym wywiadzie, tego Hellera to powinien trzepnąć nartami ;/

  • anonim

    no właśnie też to zauwazyłam .. :D do Vancouver jest 21 dni :D

  • anonim

    Na stronie jest błąd bo do vancover jest 23 dni a nie 50!

  • Damianator początkujący

    mozna ogladnac gdzies powtorke z kwali na necie?

  • anonim

    oni za bardzo się skupiają na jednej osobie .. a o reszcie zapominają. i potem jest jak jest. :D powinni więcej z nimi pracować. żeby oglądać dobre wyniki :D

  • Maciek5052 profesor
    Quavertone

    No proszę , nawet kilku psychologów:)

    Wódka
    Whisky i jeszcze inne trunki.....tylko że nic nie pomagają , nic , co z tego że są , skoro patrzę na Żyłę jak siedzi na belce i widzę jaki jest blady i wygląda jakby miał zaraz zemdleć ........

  • kyn bywalec
    heler frajer

    te wywiady hellera są frajerskie jak on

  • milat stały bywalec
    ptaku

    Masz rację, psycholog powinnien być od dawna.
    Moim zdaniem powinnien być także w kadrze B aby przygotować skoczków do PŚ.

  • krwisty weteran
    12 zawodników w kwalifikacjach daje nam 9 w konkursie.

    Klemens oraz Grzesiek Miętus liderzy ostatniego FIS CUP w Szczyrku pokazali w tych kwalifikacjach odmienną formę.Dwukrotny wygrany FIS CUP skoczył 107 m. a G.Miętus 117 m. Wiem, że Grzegorz jest rok starszy i pewnie ma silniejsze wybicie z progu, ale Klemensowi nie wyszło wszystko tak jak trzeba.Choć oczywiście lepiej niż w zeszłym roku.
    Wielkie gratulacje dla Krzysztofa Miętusa, który zawsze urzeka mnie swoim podejściem do wywiadów he he Teraz i tak był w miarę poważny ;-) Jego skok był na dobrym poziomie. Po Kamilu spodziewałem się troszkę więcej.Za to skok Rutkowskiego mnie zadowolił.
    Adam jak tak jutro będzie skakał, to w pierwszej rundzie ma szansę "przywalić z laczka", a w drugiej "poprawić z kopyta" (parafraza Kazika Staszewskiego he he)

    Tak na marginesie, to bardzo spodobała mi się kolekcja olimpijska 4F w której wystąpili dzisiaj wszyscy polscy dziennikarze.Szkoda tylko, że sama kurtka w sklepie kosztuje 1000 zł.

  • anonim

    Kubacki dziś ładnie skacze. :D może powinni dać mu szanse.. jeśli tak dalej pójdzie :D

  • Damiansport1 stały bywalec
    Oceny Polakow

    Małysz - -----------Dobrze
    Miętus ------------ Dobrze
    Stoch ------- ------Poprawnie
    Rutkowski ------ Poprawnie
    MIętus -------- ----Dobrze
    Hula ---------- ----Słabo
    Zapotoczny ----- Poprawnie
    Kubacki - ---------Nieźle
    Bachleda ---------Fatalnie
    Kot - ---------------Tragicznie
    Tajner ------------- Kompromitujaco

    W Jutrzejszym konkursie zobaczymy :

    Polakow ----- -----9
    Austriakow ------- 7
    NIemcow ----------6
    Finów --------------5
    Norwegow --------4
    Slowencow -------4
    Czechow ----------3
    Francuzow - ------2
    Szwajcarow - -----2
    Rosjan - -----------2
    Kazachow ---------2
    Wlochow -----------2
    Ukraincow - -------2

    Realnie Polakow w drugiej Serii -------6
    Hurraoptymistycznie Polakow w drugiej serii ----8

    Ostanie miejsce jutro----------Bachleda
    Najprawdopobniej wygra jutro------Hautameki
    Małysz-------------------------------------------4
    31 miejsce zajmie jutro-------ktorys z Polakow

    Tyle jesli chodzi o analize :)

    I jeszcze lista Ollimpiczykow Podan przez Sport
    -Malysz
    -Stoch
    -Rutkowski
    -Mietus
    -Hula

  • Macko początkujący
    ocena - treningi i Q

    Małysz - bdb, jutro 1-6
    Stoch - srednio, 15-25
    Rutkowski - rowno ale za malo, 20-30
    K. Miętus - ze skoku na skok lepiej, 15-30
    Bachleda - ze skoku na skok gorzej, 20-40
    Hula - sredniawo, 25-45
    Kubacki - przyzwoicie, ma szanse na pkty., 23-40
    G. Miętus - równo ale za mało, 28-45
    Zapotoczny - slabo, fart w Q, 40-50
    ----
    Kot - slabiutko ;/ powinien spokojnie wejsc, to jest jednak skoczek na k90 tylko... ;/
    Tajner - sadzilem ze jak juz to jakos "pechowo" nie wejdzie, a nie zajmie ostatnie pozycje :( ale nie ma co za wiele od niego wymagac, "jego czasy" minely, a i tak aktualnie jest lepszy od Sliza i Zyly choc w sobote powinien wystapic ten pierwszy
    Muranka - nie wymagalem od niego awansu, tylko zeby nie zajal "pewnie" ostatniej pozycji, pierwszy skok treningowy dobry, potem coraz gorzej ale za rok powinno byc juz lepiej :)

    ogolnie jednak slabo ;/

  • Quavertone profesor

    @ptaku

    Kilku psychologów... kilku...

  • Maciek5052 profesor
    Izuńka

    ha ha ha pamiętam to dokładnie , z Bachledy to jest prawdziwy Agent :D !

  • HKS profesor

    Jutro walka o 5 miejsce na IO

    Stawiam na Kubackiego.

  • Maciek5052 profesor
    Wiecie co jest naszym głównym problemem ? PSYCHOLOG

    Jeszcze kilka lat temu pamiętam jak wszyscy trenerzy i prawdziwi znawcy wypowiadali się na temat naszych skoczków - widzieli przecież wielkie talenty w takich zawodnikach jak (Mateusz Rutkowski , Piotr Żyła , Rafał Śliż , Tomasz Pochwała , Stefan Hula, Marcin Bachleda oraz Kamil Stoch) a teraz gdzie Oni są ? Rutkowski się rozpił i pogubił , Żyła był wymieniany jako następca Małysza (dajecie wiarę ?) Śliż podobno ma dynamit w nogach , podobnie jest z Hulą , Bachleda też był przecież wielkim talentem i gdzie to jest ? Akurat Oni pojawili się w okresie Małyszomanii , to że teraz tak skaczą a nie inaczej jest winą PZN , wszystko było układane pod Małysza a teraz jest po prostu za pózno , niby mamy psychologa ale co On robi ?

  • anonim

    no Bachleda to jest dobry agent. :D zawsze zadowolony. :D
    Komentator: poproszę o kilka słów na gorąco..
    Bachleda: na gorąco ? jak na gorąco ..? przecież nie jest gorąco? :D

  • anonim

    A.Małysz,K.Stoch,Ł.Rutkowski,K.Miętus,S.hula olimpiada

  • milat stały bywalec

    Szkoda że Klimek nie ma takiej psychiki jak Bachleda. Bachleda skoczy fatalnie i zadowolony, uśmiechnięty...

  • anonim

    Szkoda mi Macieja Kota, Klemensa Murańki ( za 4 lata będzie w czołówce światowej ) szkoda mi też Tomisława Tajnera

  • anonim
    @smolarek (*191.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    ale to jest przeciez typowa polska mentalnosc...heja z szabelka na armaty

  • HKS profesor

    Ale z tego co widzę to nie zakwalifikował się do konkursu....

  • smolarek stały bywalec

    Macie Murańke w 10 . Niektórzy juz sie cieszyli ze Klimek bedzie w 10 w konkursie to odlądajcie jutro moze wygra zawody !
    Wy to myślicie ze Klimek od razu do 10 wskoczy dajmy mu czas najpierw do konkursu niech sie zakwalifikuje a poźniej bedziemy rozmawiac o jakiś punktach.

  • anonim

    dziwne żeby się nie interesował.. przecież jest chłopakiem. :D ale nie powinni tak chłopaka peszyć.. a zresztą to jego prywatna sprawa czym się interesuje :D

  • milat stały bywalec
    Izuńka

    Komentator: Szłyszałem że zacząłeś interesować się dziewczynami?

  • anonim

    http://f.kafeteria.pl/temat.php?id_p=4351549

    skok Adama z kwalifikacji, dla tych co nie widzieli ...

  • Maciek5052 profesor
    Izuńka

    Czy interesuję się już dziewczynami :D


    he he a może Heller miał w tym jakiś interes ? Może ma córkę w wieku Klimka i szykuje odpowiednio grunt hehe :)

  • anonim

    o co się pytali Murańki w tym wywiadzie ? :D

  • Maciek5052 profesor

    Jeśli nawet by pojechali to byłaby to prawdopodobnie wycieczka , więc może to i lepiej że nikt nie pojechał , mniej stresu itp.

  • anonim
    skokany

    Kargul z Pawlakiem będąc w Ameryce dostali pytanie ile kanałów ma polska TV. Kanałów to mamy dużo, tylko program jeden odpowiada Kargul. Taka jest prawda o naszych skoczkach. Od słabej psychiki Klimka wyraźnie odstaje potężna psychika Bachledy. Po jutrzejszych skokach Klimek ma 0 punktów a Bachledzie przybędzie ogromna ilość równa zero.

  • milat stały bywalec

    Czy ten komentator jest normalny?
    Zawodników pytał o coś co nie jest związane z skokami, i skoczkowie musieli coś tam gadać żeby dali im spokój. Takich pytań ( m.in. takie pytanie jakie zadali Klimkowi ) byłoby normalne w programie typu schow.

  • anonim
    Schliribull

    Po prostu padłem ze śmiechu.
    Ziomek, jak masz toaletowy z podobizną Gregorka, to poprosiłbym może jedną roleczkę...

    Wywiad z Klimkiem po skoku? TRA-GE-DIA!. Czy komentatorzy TVP są "inteligentni inaczej"? :/

  • HKS profesor

    Jak tak uważasz to OK.

    Przecież logiczne jest że Zapotoczny do 30 nie wskoczy.... Nie wymagajmy od niego cudów. Ledwo się do grupy narodowej załapał a i tak pokaząl się z dobrej strony.

  • anonim
    @HKS (*244.chello.pl)

    no tak..poza Zapotocznym to jutro na punkty ma w takim razie szanse 49 zawodnikow..w tym 8 naszych...hehehe

  • HKS profesor

    Na stronie PZN nic nie ma także pewnie nikt nie pojechał....;/

  • HKS profesor

    Ja tam uważam że tylko Zapotoczny nie ma szans na punkty. Reszta jest w grze.

    Oczywiście sam awans Zapotocznego jest sukcesem.

  • anonim

    Czy ktos z naszych pojechal na PK? Czy taka informacja nie bylaby ciekawsza niz pytanie Klimka o kontakty erotyczne? Nie typujcie kto za kogo bo nie wiemy czy J.Kot, Sliz, Zyla nie sa juz w AUstrii przypadkiem

  • anonim
    @HKS (*244.chello.pl)

    pod warunkiem, ze naszym zawieje a innym nie...innego wyjscie nia ma...jesli 4 zapunktuje to bedzie dobrze...przy czym i tak poza Malyszem reszta bedzie w 3 dziesiatce

  • Quavertone profesor

    @ptaku

    Nieobecność Jacobsena jest największą sensacją. Nawet nie niespodzianką - mógł zepsuć skok, ale wejść do trzydziestki, jak Olli... Ale on zwyczajnie zleciał na bulę.

    Co do ilości Polaków w 2 serii jutro to także myślę, że 4-5 skoczków w 2 serii będzie wynikiem bardzo dobrym, choć dziś nie doceniłem skoczków licząc na kwalifikację max. siedmiu.

  • HKS profesor

    Jest szansa że 7 zapunktuje.

    6 z PŚ + Kubacki. Wcale to nie jest takie nierealne:)

  • Maciek5052 profesor

    A co do kwalifikacji to cieszy powrót ? Mattiego oraz dobre skoki Adama:)
    9 naszych w konkursie ,no ładnie ładnie ale wydaje mi się że tak kolorowo jak rok temu nie będzie (7 naszych w sobotnim finale) , będę zadowolony jeśli minimum 4 , 5 zapunktuje :)

    Swoją drogą szkoda mi Jacobsena :( Sam mówił po Mistrzostwach Norwegii że akurat miał dobry dzień , he he i wykrakał :D

  • Piotr S. weteran
    @Quavertone (quavertone@o2.pl)

    Tak to niestety wygląda. Jeden psycholog na kadrę A i kadrę młodzieżową to może być za mało. Do tego efekty pracy psychologa wychodzą dopiero po czasie.

  • Quavertone profesor

    @ptaku

    Właśnie, to samo mówiłem po kwalifikacjach, albo mogli spytać czy ma już polucje...

  • anonim

    Panie Włodzimierzu. Proszę niech pan jutro komentuje skoki. Proszę

  • Maciek5052 profesor
    p.franciszek

    Szkoda że nie spytali Klimka czy się masturbuję :( Po tych redaktorzynach wszystkiego można by się spodziewać :(

  • anonim

    zawsze byłem wielkim optymistą jeśli chodzi o polskich skoczków ale ostatnio miarka się przebrała...żenujący występ w PŚ w Sapporo ...i dzisiejsze kwalifikacje:( myślałem że te chłopaki na swojej skoczni coś pokażą... a tu oprócz Adama (który podobnie jak Justa w biegach powinien tworzyć jednoosobową kadrę A) tylko Krzysiek Miętus i Stoch przekroczyli punkt K...przykre:( jesteśmy słabi niestety...

  • anonim
    Pytania

    Dokładnie jak można tak głupie pytania zadawać Klimkowi. Młody chłopak przed kamerami zestresowany, a on go pyta o take rzeczy. Zamęczom chłopka, niewiem co to ma wspólnego ze skokami

  • Quavertone profesor

    @miki

    W sumie to nawet chętnie bym sobie Włodka posłuchał. Może przez ten czas się trochę opamiętał.

  • krytyk_skokow_narciarskich bywalec

    dobrze ze Matti zaczał dobrze skakac

  • anonim

    A gdzie Ziobro?

  • Quavertone profesor

    @Piotr S.

    Porządny psycholog przydałby się całej polskiej kadrze. Albo najlepiej cały sztab psychologów. I jakiś sposób na to, żeby nie robić wokół wyników szumu. W tej chwili sytuacja wygląda tak, że któryś skoczków poza Małyszem odniesie jakiś drobny sukces i już ludzie rzucają się na takiego biednego nieszczęśnika niczym harpie. Oczekiwania wzrastają o 200% a presja o kolejne parę setek...

  • miki bywalec

    Sam
    Włodek mówił dziś w studiu że to on jutro będzie komętował

  • strong1 weteran
    -

    Kwalifikacji rzecz jasna,a nie klasyfikacji.

  • anonim

    moze ktos dać do linka do skoku Adama na 130 m?
    bo nie mogłem zobaczyć bo tranisja w necie sie zaciela wtedy

  • miki bywalec

    Klimek czy oglądasz się choćby troche za dziewczynami buhahahhaahahahahahahaahhaahahahhaahha

  • Fanka_Simona doświadczony
    Przemek

    Szczęsny niestety...

  • Maciek5052 profesor
    Przemek

    Nieszczęsny a któż by inny:( Jutro też zaszczyci nas swą obecnością :(

  • Przemek bywalec

    Kto komentował dzis na TVP Sport? odpowiedzcie pilnie!

  • strong1 weteran
    -

    A w ogóle to nieprawdopodobnie wyrównane są te wyniki sesji treningowej nr.2 i klasyfikacji. Wygląda na to,że o podium może walczyć nawet więcej niż dziesięciu zawodników.

  • anonim
    Bez tematu

    Leć Adaś Leć!
    ps. Klimek! Wierzymy w Ciebie:)
    Trzymamy kciuki i pozdrawiamy
    Kibice z Kostrzyna n/O.

  • Piotr S. weteran
    @Quavertone (quavertone@o2.pl)

    Chyba masz rację. Przykre jest to, że ojcu Klimka dwa lata temu zabrakło wyobraźni i przyczynił się w dużym stopniu do tego szumu. Pewnie chciał pomóc swojemu synowi, ale dobre chęci to czasami zbyt mało. Faktycznie to chore by mieć takie oczekiwania w stosunku do chłopaka, który nie ma jeszcze 16-lat. Nic dziwnego ,że nie udźwignął tej presji. Z drugiej strony trenerzy powinni go bardziej chronić, tak jak Wierietelny chroni Justynę Kowalczyk . Psycholog też musi pracować z Klimkiem.

  • Quavertone profesor

    @Beata

    Mówię o 40 pkt przewadze nad drugim zawodnikiem w ostatnim konkursie. Kończę z Tobą dyskusję, bowiem ciągłe zniżanie się do Twojego poziomu powoduje u mnie ból kręgosłupa :) Żegnam.

  • strong1 weteran
    Matti Hautamaeki

    I wszystko na temat rozumowego i racjonalnego pojmowania skoków. Jeszcze na Kulm facet prezentował się dość marnie. Niemniej ten przypadek i tak nie przekona co poniektórych do tego,iż skoki są dyscypliną absolutnie nieprzewidywalną i wszystko tu jest zmienne. Nie są to biegi narciarskie kobiet,gdzie mamy te same faworytki co w Libercu.

  • anonim

    Wstrzymałbym się z typowaniem zmian na sobotnie kwalifikacje. Wielu dorosłym skoczkom siada psychika w nieprzewidzianym momencie, moim zdaniem Klimek ma lepsza formę niż pokazał w skoku kwalifikacyjnym i trenerzy też to chyba widzą. I zastępcy mogą zawieść, a chyba sam Jacobsen tez dostanie szansę w sobotę. Na treningach skakał OK. Zobaczymy jak jutro zaprezentuje się naszych dziewięciu w konkursie, to dla wielu najważniejsze zawody w tym sezonie.

  • HKS profesor

    No to bardzo mi przykro ale on musi się przyzwyczaić do tego szumu.... Już jest w takim wieku że chyba jest wszystkiego świadom. Dobry psycholog i myślę że będzie OK.

  • Beata bywalec

    @ Quavertone
    nie jestem tobą i nie bawie sie w piaskownicy ;]
    o jakim ty nokaucie mowisz....? nic wioelkiego nie pokazal, on powinien obydwa konk wygrac, przy takiej obsadzie...!

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w czwartkowych kwalifikacjach

    3.A.Małysz ------------- 130.0
    --------------------------------
    7(17).K.Mietus --------- 123.5
    10(20).K.Stoch -------- 122.0
    17(27).Ł.Rutkowski --- 119.0
    30(40).G.Miętus ------- 117.0
    31(41).S.Hula --------- 115.5
    37(47).D.Kubacki ----- 114.0
    38(48).A.Zapotoczny - 114.5
    39(49).M.Bachleda ---- 113.5
    -------------------------
    46(56).M.Kot----------- 109.5
    47(57).T.Tajner ------- 106.5
    48(58).K.Murańka ----- 107.0

    Była szansa na 10 miejsc w jutrzejszym konkursie - zawalił Jacobsen i na ostatnim miejscu do konkursu wszedł I.Rosliakov - 114.0 m.
    Niestety 3 naszych zawodników kompletnie zawaliło kwalifikacje - M.Kot miał dobry drugi skok treningowy - 120.5 m a w kwalifikacjach kompletna klapa - 109.5 m!

  • Quavertone profesor

    @HKS

    Bo wokół Zapotocznego nie robi się mega-szumu, jak wokół kandydata na KK, dlatego sobie chłopak spokojnie skoczył na miarę aktualnych możliwości.

  • jozek_sibek profesor
    Czwartkowe skoki Polaków - treningi

    1.A.Małysz -------- 125.0 i 128.5
    2.M.Bachleda ----- 127.0 i 121.0
    3.D.Kubacki ------ 126.0 i 120.5
    4.S.Hula ---------- 125.0 i 120.0
    5.Ł.Rutkowski ---- 121.0 i 120.5
    6.K.Mietus -------- 116.5 i 121.5
    7.G.Miętus -------- 118.5 i 119.0
    7.K.Stoch --------- 121.5 i 116.0
    9.M.Kot------------ 115.5 i 120.5
    10.A.Zapotoczny - 114.0 i 113.5
    11.K.Murańka ---- 117.0 i 110.0
    12.T.Tajner ------- 112.5 i 109.0

  • justa początkujący
    do Beata

    Całe szczęście to jest tylko twoje zdanie a reszta kibiców chętnie zobaczy Simona w Zakopanem:)

  • mateo bywalec

    zawsze lepiej stawiac na młodych, przynajmniej nabiorą doswiadczenia, a oni przez tyle lat tylko zawodzili nie sądze zeby nagle nastąpiła jakas przemiana, za długo to trwa

  • Quavertone profesor

    *co najmniej

    @Beata

    Wiem, już to mówiłaś pięć razy. Umyj rączki, jak wrócisz z piaskownicy :)

  • anonim
    ma,lysz na podium

    małysz jest w formie tylko brakuje mu pare metów do najlepszych

  • anonim
    Adam Małysz

    Adam skok 9/10 a reszta na miarę swoich możliwości :(

  • milat stały bywalec
    HKS

    Wątpię aby Żyła skoczył lepiej od Murańki ponieważ też ma słabą psychikę pozatym od jest bardzo słaby.

  • HKS profesor

    @Quavertone

    Co Ty gościu jarasz?

    Nikt nie wymaga od niego wygrywania.

    Skok taki jak Zapotocznego by wszystkich zadowolił ale widać że z Klimkiem coś jest nie tak!

    Przecież logiczne że jak będzie skakł to będzie presja więc ojciec/trener mu powinni konieczie załatwić psychologa o ile tego nie zrobili...

  • Quavertone profesor

    @ptaku
    W sumie może to i dobrze. Przystępując do konkursu z marszu nie zatraci automatyzmu skakania po nokaucie w Sapporo. Ale trzeba pamiętać, że kandydatów do wygranej jutro będzie conajmniej 5-6.

  • HKS profesor

    A kogo chcesz dać do tej kadry?

    Zrozum że nasi juniorzy jak na razie mają daleko do wyników Bachledy.

    Niby Klemens skacze dobrze ale dalej nie wytrzymuje presji.

  • Quavertone profesor

    Komentarze na tej stronie na temat Klemensa Murańki oraz otoczka medialna wokół jego występu (np. żenujący materiał po wiadomościach i dzisiejszy wywiad po skoku) tylko udowadniają, że w tym kraju nie ma się co wysilać i pracować na sukces, ponieważ nawet od niedoświadczonego szesnastolatka wymaga się wygrywania na zawołanie pod rygorem szyderstw i naśmiewania się.

  • pawel96 profesor

    G.Miętus ur.20.02.1993r.
    K.Murańka ur.31.08.1994r.
    A.Zapotoczny 16.10.1991r.

  • HKS profesor

    Zdecydowanie Murańka nie powinien skakać. On sobie nie radzi i nie ma co robić z niego gwiazdy. Ma widać za słabą psychikę.

    prawa jest taka że dzięki niemu TYLKO ROK MŁODSZY Miętus ma spokój:) ale marne to pocieszenie.

    Murańka - J.Kot
    Tajner - Żyła/Śliż

    Niech kazdy dostanie szansę. Uważałem że Tajnerowi się należy i jej nie wykorzystał.

  • Maciek5052 profesor
    Quavertone

    I o to właśnie się boję , będzie miał tylko jeden próbny skok przed konkursem :(

  • Beata bywalec

    @Quavertone
    dla mnie mogloby go wogole nie byc, !:)

  • mateo bywalec

    Tajner i Bachleda to moim zdaniem przykład ludzi ktorzy przez lata nic nie osiągają a mimo tego zawsze sie załapią na tą kadre...ja bym juz ich zwolnił z tej fuchy...

  • Tao początkujący
    Klimek, następca Adama

    Klimek Murańka był dziś lepszy od samego Andersa Jacobsena! Udowodnił w ten sposób wszystkim malkontentom, że jest nadzwyczaj utalentowanym skoczkiem, z którym możemy wiązać wielkie nadzieje.

  • Quavertone profesor

    @Schliribull

    Gatki ze Schlierim też masz?

    @ptaku

    Podczas transmisji mówią różne rzeczy i często nie mają one wiele wspólnego z prawdą, ale jeśli faktycznie Simiego jeszcze nie ma, to znaczy, że jedyną szansę na wybadanie skoczni będzie miał w serii próbnej.

  • Maciek5052 profesor
    Schliribull

    Pryszcze i bucowatą dumę też masz przygotowaną na Zakopane ?

  • Beata bywalec

    @ ptaku
    jak dla mnie to ammana nie musi byc jutro ani w sobote w Zakopcu wogole!

  • pawel96 profesor
    Schliribull

    Coś ci sie pojemieszało

  • Piotr S. weteran

    Ciekawe czy psycholog pracował z Klimkiem po jego zgłoszeniu na konkurs. Jeżeli nie to był poważny błąd. Takiemu młodemu chłopakowi taka pomoc jest niezbędna,zwłaszcza gdy się robi szum wokół niego.

  • Maciek5052 profesor
    Beata (*217.75.56.100.brzesko56.ptc.pl),

    Jeśli chodzi o limity to ja też zgłupiałem ;D



    A co do Ammana to mówili kilkakrotnie podczas transmisji kwalifikacji że Simiego jeszcze nie ma w Zakopcu :(

  • sanna bywalec

    Ahonen mnie rozczarował i nie chodzi oto, że nie kibicuję Polakom ale Ahonen jest jednak kimś ważnym w skokach i fajnie by było jakby jeszcze zabłysnął a dziś to nie powalił na kolana

  • pawel96 profesor
    Moja analiza i typy na jutro

    Małysz - bdb może powalczy o podium
    Stoch ok 6-10
    Rutkowski ok 13
    K.Miętus bdb 10-17
    G.Miętus bdb 25-35
    Zapotoczny bdb 45-50
    Hula ok. 30-35
    Bachleda - żal wszedł na farta ok.40
    Kubacki - ok. 28-35

    Murańka przereklamowany
    Tajner - tatuś
    Kot :(

  • jamesiunio bywalec
    Odpowiedź

    Do Kasa:
    Polska jako gospodarz turnieju może wystawić w obu konkursach 6 zawodników z pucharu świata, którzy znajdują się w czołowej 55 klasyfikacji WRL, oraz 6 jako limit krajowy.

  • anonim
    Wybieram się jutro do Zakopango i nie potrafię zrozumieć

    Wybieram się jutro do Zakopango i nie potrafię zrozumieć jak niektórzy mogą być nieprzygotowani do kibicowania Gregorowi oczywiście, ja będę ubrany w Szliri kurteczkę na głowie będę miał Szliri czapeczkę zabieram także wielkie zdjęcie boskiego Gregora, mogę nawet udostępnić kilka koszulek z mojej prywatnej Schliri kolekcji więc jak są jacyś chętni to się podzielę

  • Maciek5052 profesor

    Jeśli będzie można wystawić w sobotę 12 naszych to niech zrobią zamianę : za Tajnera Jakub Kot a za Murańkę Żyła , niech Klimka już nie męczą :( ! Co nasi trenerzy chcą tym udowodnić ? Ze będzie skakał jak Gregor czy Prevc ? /:

  • milat stały bywalec
    HKS

    Murańkę mogą zostawić, on gdy mu wieje pod narty to świetnie to wykorzystuje. J. Kot za Tajnera.

  • anonim

    Klimek w I serii treningowej był lepszy od czterech naszych, szkoda, że mu nie poszło w kwalifikacjach, myślę że dostanie jeszcze szansę.

  • Beata bywalec

    @ptaku
    ja tez slyszalam ze tylko 6 w sobote ale niektorzy tutaj mowia inaczej, wiec sama nie wiem
    Amman juz jest w Zako mial przyjechac dzisja rano

  • jamesiunio bywalec
    Kwalifikacje

    Ogółem jest nieźle. Dobry skok Małysza potwierdza to, iż znajduje się w światowej czołówce. Zaskakująco dobrze skoczył Miętus. Przyzwoicie Kamil Stoch choć mogło być lepiej. Rutkowski średnio, G. Miętus i S. Hula na swoim poziomie, Kubacki i Zapotoczny też nieźle. Co do Bachledy: rozczarowanie, i to wielkie. Po dobrych skokach treningowych ( m. in. 127 m. w 1 treningu ) bardzo słabo... No ale przynajmniej zakwalifikował się. Kot fatalnie. Wątpię czy z tego chłopaka jeszcze coś będzie. To samo dotyczy Murańki. Przynajmniej ze 115... To było w jego zasięgu. No ale niestety. Tajner jak to Tajner... Czyli słabo. Dobry występ 9 / 12 się zakwalifikowało. Myślę, że było by dobrze gdyby tak z 5 - 6 znalazło się w drugiej serii jutrzejszego konkursu.

  • anonim

    Tak jak myślałem, Klimek szału nie zrobił, a ilu było takich, co go już w "30" widziało, spodziewałem się za to, że wejdzie Grzesio Miętus, choć liczyłem na nieco więcej, ale... w konkursie przecież może być lepiej =), brawo dla Zapotocznego, w tym sezonie nie skakał w ogóle w PK, tylko Alpen Cup i Fis Cup, a jednak zdołał wejść do konkursu, co nie udało się np dla Maćka Kota, który startował i w PK i w PŚ, a Tonio ... też zgodnie w oczekiwaniami, Krzysio Miętus ładny skok.

  • anonim

    czy mi ktos powie dlaczego dzisiaj bylo tak duzo skoczkow polskich i czy w sobote zawsze tez tak bedzie?

  • Maciek5052 profesor

    Skoro sami nie wiedzą ilu możemy wystawić to mogli spytać się Hoffera jak robili z nim wywiad przy kawci:D

  • anonim

    Ale ogarnijcie ludzie! Ten chlopak nie ma nawet 16 lat. jacy my bylismy w jego wieku? A tymczasem wymagaja od niego cudow! lataja za nim jak sepy z kamerami. On nie ma psychologa zzera go stres siada psychicznie. Sami widzicie ze trenerzy zachwycaja sie jego technika. Nie robmy z niego drugiego gregorka. Niech dorosnie, on jeszcze ma przeciez posture dziecka, dojzeje w spokoju, trenuje i skacze na mniej medialnych imprezach a bedzie dobrze. Tymczasem jedni dostaja orgazm na jego nazwisko a inni piany z ust... Biedny chlopak.

  • Maciek5052 profesor

    To ilu możemy wystawic w sobotę naszych ? nadal 12 ?

    Kurzajewski mówił że tylko 6 , można zgłupieć :(

  • anonim

    Amman dopiero dzisiaj w nocy dojedzie do Zakopanego

  • justa początkujący

    ammann ma do zakopanego dojechać dopiero dzisiaj w nocy, dlatego dzisiaj nie skakał

  • jussi12 początkujący

    dobrze,dobrze w końcu jakiś lepszy skok Adama jeśli bedzie tak skakał jutro to w pierwszej piątce powinnien być spokojnie , może nawet podium czemu i nie. Myśle że , na igrzyska pojechać powini Małysz, K.Miętus, Rutkowski , Stoch i jako rezerwowy Hula. Hula dobrze skacze ale jednak miał pecha w konkursach kiedy były przerywane..

  • HKS profesor

    Jako obrońca Tajnera uważam że słusznie dostał szansę lecz jej nie wykorzystał.

    Koniecznie powinien wystartować J.Kot za Murańkę i Żyła za Tajnera.

  • milat stały bywalec

    hahaha
    Tajner świetni. Wyprzedził Jacobsena.
    Klimek o pół metra wyprzedził Tajnera tylko polski sędzia dał mu słabe noty ponieważ prezesem jest Tajner i mógłby stracić trochę kasy.

  • anonim

    Ktoś tu przewidywał, ze będzie 9 i jest. brawo dla niego. A wy sie wstydźiccie swojego zachowania, nie chcę wyjść na świętoszkowatą, ale to jak trakutjecie skoczków jest straszne, idźcie posypać głowę popiołem.

  • adidas87 bywalec
    Tajner-Co? Do domu?!

    Mam nadzieje,że już go więcej nie zobacze na skoczni oczywiście oprócz MP...

  • emk22 stały bywalec

    haha no to jutro będzie wesoło , widać że Adam powraca do mistrzowskiego skakania jeszcze troche brakuje ale w Vancouver zabłyśnie ja wierzę. a co z Ammannem bo nie doczytałam ?

  • Quavertone profesor

    Simi swoim zwyczajem w ogóle się dziś nie pojawił ;) On to potrafi trzymać ludzi w napięciu. Wystarczy powtórzona odległość z Sapporo (139,5 m), żeby jutro wszystkich pogodzić :)

  • HKS profesor

    Moja błyskawiczna analiza:

    Małysz - bardzo dobrze
    K.Miętus - bardzo dobrze
    Stoch - nieźle
    Rutkowski - nieźle
    G.Miętus - bardzo dobrze
    Hula - przeciętnie
    Kubacki - przyzwoicie
    Zapotoczny - bardzo dobrze
    Bachleda - bardzo słabo

    Kot - fatalnie
    Murańka - fatalnie
    Tajner - słabo (no ale czego od niego wymagać)

    O naszych skokach świadczy fakt że praktycznie amator Tajner wypiera Żyłe i Śliża.

    Ocena jest proporcjonalna do oczekiwań.

    Ciągle mówicie dajcie Muańce spokój. Ja go niczym nie męcze ale w tym wieku powinien już wchodzic do 50 PŚ. Zapotoczny i G.Miętus pokazali że to nie jest poza zasięgiem. Wynika z tego tyle że Murańka jest za słaby psychicznie i gwiazdy z niego nie będzie.

    Na szumie wokół nim skorzystał jedynie G.Miętus który pojawił się znikąd (dla zwykłego fana czytające Fakt) i skacze coraz lepiej.

    pozdrawiam

  • anonim
    Brawo TONIO!

    ŻEnujący występ Tomisława zarówno na treningach jak i w kawlifikacjach ostatnie lokaty! Ale to było do przewidzenia,więc po co takie bez talencie ciągnąć na zawody lepiej było dać szanse młodym!

  • anonim
    słabo

    spodziewałem się więcej po polakach zawiódł napewno kot i tajner murańka ma czas

  • anonim

    czemu mi filmiki nie działają na stronie tvp sport?

  • Snoflaxe weteran

    9 Polaków w konkursie to bardzo dobra wiadomość. Z tej grupy jedynie Zapotocznego się nie spodziewałem, który na treningach skakał słabiuteńko. Myślałem, że zamiast niego wejdzie Kot.
    Brawa oczywiście dla Adama, bardzo dobry skok. Czterech Polaków w trzydziestce spośród wszystkich startujących więc nie jest źle. Tą czwórkę od pewnego czasu obstawiam na wyjazd na igrzyska i start w konkursie drużynowym. Mam nadzieję, że jutro spoza tej czwórki ktoś zdobędzie punkty. Gratulacje i powodzenia!

  • Damiansport1 stały bywalec

    Brawo Adam Skok był jak za dawnych dobrych czasow widac zdecydowana poprawe w wybiciu
    bedzie złoto na IO a mnie cieszy to ze Adam powiedzial dzisiaj
    publicznie ze Bedzie skakał na MŚ w Oslo 2011

  • Chuligan początkujący

    Ja się cieszę z fantastycznej formy Ukraińców i Kazachów 100% skuteczności...

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl