TCS w Innsbrucku: Hilde wygrywa kwalifikacje, Małysz i Stoch w czołówce!

  • 2011-01-02 16:00

Tom Hilde wygrał kwalifikacje przed jutrzejszym konkursem z cyklu Turnieju Czterech Skoczni w austriackim Innsbrucku. Norweg oddał skok na odległość 129m. Tuż za nim znalazł się jego rodak, rekordzista świata w długości skoku, Bjoern Einar Romoeren (129,5m).

Na kolejnych lokatach uplasowali się reprezentant Finlandii, Matti Hautamaeki (127,5m), dwóch przedstawicieli naszego kraju, Adam Małysz (127m) oraz Kamil Stoch (128m), a także najlepszy w kwalifikacjach z reprezentantów gospodarzy, Andreas Kofler (127,5m).

W konkursie oprócz Małysza i Stocha zobaczymy jeszcze Stefana Hulę, który wylądował na 118 metrze (37. lokata) oraz Dawida Kubackiego, który był 48. (112,5m).

Niestety w poniedziałkowych zawodach nie wystąpią nasi pozostali reprezentanci. Marcin Bachleda sklasyfikowany został na 49. pozycji (113m), a Rafał Śliż kwalifikacje zakończył na miejscu 53. (111,5m).

W kwalifikacjach nie wziął udziału po raz kolejny już lider klasyfikacji generalnej Pucharu Świata, Thomas Morgenstern oraz reprezentant Szwajcarii, Simon Ammann.

Na żywo dzisiejsze kwalifikacje oglądało 4100 kibiców. Jutro organizatorzy spodziewają się kompletu widzów.

Jutrzejszy konkurs został zaplanowany na godzinę 13:45. Poprzedzi go seria próbna, która rozpocznie się o 12:30.

Wyniki kwalifikacji w Innsbrucku, 02.01.2011
Lp.NrZawodnikKrajOdl.Pkt.Status
1 63 HILDE Tom NOR 129.0 134.4 PQ
2 50 ROMOEREN Bjoern Einar NOR 129.5 132.7 Q
3 66 HAUTAMAEKI Matti FIN 127.5 129.6 PQ
4 65 MAŁYSZ Adam POL 127.0 128.2 PQ
5 53 STOCH Kamil POL 128.0 126.6 Q
6 68 KOFLER Andreas AUT 127.5 125.5 PQ
7 62 KARELIN Paweł RUS 124.0 125.0 PQ
8 61 LOITZL Wolfgang AUT 123.0 124.7 PQ
9 54 FREUND Severin GER 127.5 124.3 Q
10 37 FREITAG Richard GER 125.5 123.3 Q
11 32 BODMER Pascal GER 127.0 123.2 Q
12 58 FETTNER Manuel AUT 124.0 121.4 Q
13 34 ZOGRAFSKI Władimir BUL 124.5 120.7 Q
14 56 KOCH Martin AUT 130.0 120.6 Q
15 60 ITO Daiki JPN 121.5 119.4 PQ
16 52 NEUMAYER Michael GER 125.0 118.9 Q
17 38 KOIVURANTA Anssi FIN 123.5 117.3 Q
18 55 JACOBSEN Anders NOR 124.5 117.2 Q
19 21 TEPES Jurij SLO 123.5 116.7 Q
20 41 KRANJEC Robert SLO 123.5 116.6 Q
21 46 PREVC Peter SLO 121.0 116.2 Q
21 27 THURNBICHLER Stefan AUT 121.5 116.2 Q
23 57 BARDAL Anders NOR 122.5 115.2 Q
23 44 SCHLIERENZAUER Gregor AUT 122.0 115.2 Q
25 40 KASAI Noriaki JPN 122.0 114.7 Q
26 25 MUOTKA Olli FIN 120.5 113.1 Q
27 51 HOCKE Stephan GER 121.5 112.6 Q
28 45 AHONEN Janne FIN 120.0 112.2 Q
29 36 UHRMANN Michael GER 120.5 111.4 Q
30 48 CHEDAL Emmanuel FRA 118.0 110.0 Q
30 30 KORNIŁOW Denis RUS 120.0 110.0 Q
32 33 MATURA Jan CZE 120.5 109.9 Q
33 29 TAKEUCHI Taku JPN 120.0 109.5 Q
34 31 HAYBOECK Michael AUT 120.0 109.2 Q
35 26 HLAVA Lukas CZE 118.0 108.9 Q
36 22 SEDLAK Borek CZE 120.0 108.4 Q
37 35 HULA Stefan POL 118.0 107.0 Q
38 3 DIETHART Thomas AUT 118.5 106.8 Q
39 43 KOUDELKA Roman CZE 119.0 106.1 Q
40 19 PIKL Primoz SLO 117.5 105.5 Q
41 39 JANDA Jakub CZE 118.0 105.2 Q
42 5 INNAUER Mario AUT 115.0 101.0 Q
43 59 EVENSEN Johan Remen NOR 112.5 100.4 Q
44 1 HAYBOECK Stefan AUT 116.5 99.4 Q
45 49 TOCHIMOTO Shohei JPN 113.0 98.7 Q
46 11 GRIGOLI Marco SUI 114.5 98.5 Q
47 28 COLLOREDO Sebastian ITA 114.5 97.1 Q
48 14 KUBACKI Dawid POL 112.5 94.7 Q
49 24 BACHLEDA Marcin POL 113.0 94.0 NQ
50 2 POPPINGER Manuel AUT 112.5 93.3 NQ
51 8 WATASE Yuta JPN 110.0 91.0 NQ
52 47 VELTA Rune NOR 108.5 90.3 NQ
53 10 ŚLIŻ Rafał POL 111.5 90.0 NQ
54 7 LEWKIN Jewgennij KAZ 109.0 88.8 NQ
55 13 WASSILIEW Dimitrij RUS 110.0 87.1 NQ
56 16 KIM Hyun-Ki KOR 108.5 86.9 NQ
57 4 STROLZ Andreas AUT 109.0 86.8 NQ
58 23 RUUSKANEN Juha-Matti FIN 109.0 86.3 NQ
59 9 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA 108.5 85.3 NQ
60 6 DELLASEGA Diego ITA 105.0 79.6 NQ
61 20 CHOI Heung-Chul KOR 105.0 79.5 NQ
62 15 KOROLIEW Aleksiej KAZ 99.0 68.2 NQ
63 42 SCHMITT Martin GER 96.0 54.5 NQ
PQ 69 MORGENSTERN Thomas AUT DNS PQ
PQ 67 AMMANN Simon SUI DNS PQ
DNS 17 LAZAROWICZ Oleksandr UKR DNS NQ
DNS 12 BOSZCZUK Wołodymir UKR DNS NQ

FOTORELACJA


Sebastian Kaniewski, źródło: Informacja własna
oglądalność: (21313) komentarze: (164)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków w Innsbrucku

    Miejsca Polaków w niedzielnych kwalifikacjach:

    1.A.Małysz ----- 4 miejsce
    2.K.Stoch ------ 5 (7)
    3.S.Hula -.-.-.- 37 (39)
    4.D.Kubacki ... 48 (50)
    -------------
    5.M.Bachleda - 49 (51)
    6.R.Sliż ----.--- 53 (55)

    W nawiasie - do miejsc Polaków w kwalifikacjach (oprócz A.Małysza)dodałem + 2 (nie startowało 2 zawodników z pierwszej "10" PŚ - T.Morgenstern i S.Ammann).

    Odległości Polaków w niedzielnych kwalifikacjach:

    1.A.Małysz -.-- 127.0m - 128.2 pkt
    2.K.Stoch ----- 128.0m - 126.6
    3.S.Hula -.-.-.- 118.0m - 107.0
    4.D.Kubacki ... 112.5m--- 94.7
    ---------------
    5.M.Bachleda - 113.0m--- 94.0
    6.R.Sliż ----.--- 111.5m--- 90.0

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków w Innsbrucku

    Miejsca Polaków w dwóch niedzielnych treningach:

    1.A.Małysz ---- 11 i 07 miejsce
    2.K.Stoch ---..-- 6 i 14
    3.R.Sliż -.--.--- 45 i 38
    4.S.Hula -.-.-.- 53 i 46
    5.D.Kubacki ... 44 i 58
    6.M.Bachleda - 49 i 56

    Odległości Polaków w dwóch niedzielnych treningach:

    1.A.Małysz -.-- 122.0m - 81.1 pkt i 126.5m - 71.5 pkt
    2.K.Stoch ----- 125.0m - 84.2 pkt i 126.0m - 66.8
    3.R.Sliż ----.--- 116.0m - 61.4 pkt i 119.5m - 54.8
    4.S.Hula -.-.-.- 108.0m - 53.1 pkt i 114.5m - 50.4
    5.D.Kubacki ... 118.5m - 61.6 pkt i 110.0m - 41.4
    6.M.Bachleda - 117.5m - 59.5 pkt i 111.0m - 42.7

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków w Innsbrucku

    Miejsca Polaków w II niedzielnym treningu:

    1.A.Małysz ----- 7 miejsce
    2.K.Stoch ----- 14
    3.R.Sliż ----.--- 38
    4.S.Hula -.-.-.- 46
    -----------
    5.M.Bachleda - 56
    6.D.Kubacki ... 58

    Odległości Polaków w II niedzielnym treningu:

    1.A.Małysz -.-- 126.5m - 71.5 pkt
    2.K.Stoch ----- 126.0m - 66.8
    3.R.Sliż ----.--- 119.5m - 54.8
    4.S.Hula -.-.-.- 114.5m - 50.4
    -----------
    5.M.Bachleda - 111.0m - 42.7
    6.D.Kubacki ... 110.0m - 41.4

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków w Innsbrucku

    Miejsca Polaków w I niedzielnym treningu:

    1.K.Stoch ------ 6 miejsce
    2.A.Małysz ---- 11
    3.D.Kubacki ... 44
    4.R.Sliż ----.--- 45
    5.M.Bachleda - 49
    ------------
    6.S.Hula -.-.-.- 53

    Odległości Polaków w I niedzielnym treningu:

    1.K.Stoch ----- 125.0m - 84.2 pkt
    2.A.Małysz -.-- 122.0m - 81.1
    3.D.Kubacki ... 118.5m - 61.6
    4.R.Sliż ----.--- 116.0m - 61.4
    5.M.Bachleda - 117.5m - 59.5
    ------------
    6.S.Hula -.-.-.- 108.0m - 53.1

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Awansowali do konkursu głównego

    Z 17 zawodników bez pkt PŚ 2009/2010 do konkursu głównego awansował 5:

    38.DIETHART Thomas - 118.5m - 106.8 pkt
    42.INNAUER Mario ----- 115.0m - 101.0
    44.HAYBOECK Stefan .. 116.5m--- 99.4
    46.GRIGOLI Marco -.-.- 114.5m--- 98.5
    48.KUBACKI Dawid -..- 112.5m--- 94.7

    Do miejsc tych zawodników trzeba dodać + 2 ponieważ w kwalifikacjach nie startowało 2 zawodników z czołowej "10" PŚ - T.Morgenstern i S.Ammann.

  • jozek_sibek profesor
    Odpadli w kwalifikacjach

    Z 51 zawodników,którzy mieli pkt PŚ 2010/2011 w kwalifikacjach odpadło 6 zawodników:

    Miejsca i pkt w PŚ

    23.R.Velta --------- 76 pkt
    28.M.Schmitt ------ 57
    51.M.BACHLEDA --- 6
    51.J-M.Ruuskanen - 6
    53.H.Choi --.--.--.-- 5
    57.R.Trofimov -.-.-- 2

    Miejsca odległośći i pkt w kwalifikacjach

    49.BACHLEDA Marcin ---.--- 113.0m - 94.0 pkt
    52.VELTA Rune -------.------ 108.5m - 90.3
    58.RUUSKANEN Juha-Matti - 109.0m - 86.3
    61.CHOI Heung-Chul ------- 105.0m - 79.5
    63.SCHMITT Martin --.---.---- 96.0m - 54.5
    00.TROFIMOV Roman --.-.-- 108.0m - dyskwalifikacja

    Do miejsc tych zawodników trzeba dodać + 2 ponieważ w kwalifikacjach nie startowało 2 zawodników z czołowej "10" PŚ - T.Morgenstern i S.Ammann.

  • jozek_sibek profesor
    Lista startowa do kwalifikacji

    Z 68 zawodników zgloszonych do kwalifikacji pierwszych 17 nie posiada pkt PŚ 2010/2011.

    Z 60 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2010/2011 do kwalifikacji nie przystąpiło 9:

    6.V.Larinto --------- 342 pkt - kontuzja w Ga - Pa
    43.F.Yumoto -------- 12
    44.O-M.Ingvaldsen - 11
    47.F.Schoft -.---.---- 10
    48.A.Wank ----------- 8
    49.K-R.Elverun ------ 7
    53.A.Morassi -.---.--- 5
    57.M.Mechler -------- 2
    60.V-H.Sklett -------- 1

    Gdyby nie kontuzja V.Larinto to startowałoby 42 aktualnie najlepszych skoczków świata.

  • czarnylis profesor
    @fan

    Po pierwsze nie traktuję skoczków jak małe dzieci. Pisze zdrobniale z sympatii. Po drugie nie dyktuj mi jak mam zawodników traktować i w jaki sposób pisać ich imiona. Nawet jak zasługują na krytykę, to nie znaczy, że mam ich wyzywać od nielotów, czy buloklepów. Do takiego poziomu nigdy się nie zniżę. Ciekawy jestem, czy internauci lubiący się w wyzywaniu byliby tacy mądrzy gdyby stanęli twarzą twarz z zawodnikami, trenerami i prezesem. Pewnie położyliby uszy po sobie, skulili ogonek i poprosili grzecznie o autograf. A w anonimowym internecie wielcy znawcy i bezlitośni krytycy. Hipokryci.

  • anonim

    Szaranpwicza trzymac jak najdalej od komentowania skoków, wielka szkoda, ze wiecznie roześmianego dyletanta Kurzajewskiego w studiu nie moze zastapić profesjonalista Babiarz. Wystarczy porównać poziom i klimat dyskusji w audycjach prowadzonych przez tych dwóch ludzi i wiadomo od razu co miałem na myśli.

    W naszej kadzre po staremu. Mamy dwóch skoczków, a reszta to nieloty (albo kompletny brak talentu Bachleda, albo ludzie źle prowadzeni przez trenerów albo jedno i drugie razem).

    Nie rozumiem dlaczego niektórzy się podniecaja tym ze Kubacki awansował a Bachleda nie. Mogliby i obaj awansować nie zmienia to faktu, ze obaj w qualu zaprezentowali się beznadziejnie. Ich skoki nie sa godne PŚ ani turnieju 4 skoczni.

    I to ze zajęli 50 i 51 miejsce nie oznacza, że należą do 50 najlepszych skoczków świata. Gdyby startowali wszyscy najlepsi skoczkowie bez ograniczeń ilosciowych dla poszczególnych nacji to nie wiem czy taki Bachleda e formie czy bedący bez formy Kubacki załapaliby się do pierwszej 100.

    Druzyny nie ma. Wine za to ponosi sztab szkoleniowy. Bo to, że potencjał jest to udowodnił sezon letni. Wówczas Kubacki przezentował forme porównywalną do formy Stocha, a jak jest teraz kazdy widzi. Wszyscy nasi poza dwójką liderów i Bachledą prezentują się duzo poniżej oczekiwań.

  • realista doświadczony

    http://www.youtube.com/watch?v=SrUEhsF8EuE&feature=feedf

    Zobaczcie na te blond wlosy Janne ala Nykanen na konferencji prasowej i kolczyk w uchu.. cos potwornego :D no ale taka byla wtedy moda

  • fan profesor

    @aves
    Tylko ze jąkający sie Chruscicki bije Szaranowicza na glowe.Zatem wspolczuje sluchania komentaRZA Szaranowicza ktory jutro bedzie rozplywal sie nad Gregorem i gadal kolejne glupoty.A i mozesz byc pewny ze juz Rune Holty jutro nie bedzie bo sie nie zakwalifikowal.
    @czarnylis
    Krzysio,Krzyś, Kamilek.Dajcie spokój.Nie traktujmy skoczkow jak małe dzieci bo dawno juz nimi nie sa.Nie zdziwilbym sie gdyby to pisala jakas dziewczyna.

  • mzreczek początkujący
    nie rozumiem!!

    Wiem, że nie jesteśmy potęgą narciarską, a w skokach nigdy nie byliśmy tak mocni jak teraz :), Ale czy my naprawdę nie mamy więcej niż 4 skoczków, którzy są wstanie dostać się do konkursu? Już nie mówię o drugiej serii. Bo jeśli to jest prawda, ta cała robota wykonana podczas letniej GP idzie na marne. Bo po co nam 6 skoczków, jak dwóch nie kwalifikuje się. Uważam, że trzeba coś zmienić, a raczej kogoś :). Pamięcią sięgam do sezonu 2003/2004 gdzie młodzi goście z kadry B, zawodników z kadry A ( oczywiście oprócz Małysza). Dlaczego nie można wyrzucić Celeja i zatrudnić poważnego człowieka z zagranicy?

  • JPW2 weteran

    Ja mam całkiem dobre nastawienie po kwalifikacjach. Skoki Kamila i Adama właściwie wszystkie były optymistyczne i pokazują, że ta dwójka jest coraz pewniejsza ;) Dobrze, iż w miarę bez problemów (jeszcze głównymi drzwiami) do konkursu wszedł Stefan Hula. Jutro będzie ciężko w parze KO, jednak jeśli skoczy dobry skok to być może wejdzie jako "LL", albo Martinowi przydarzy się "null" umysłowy;), bądź po prostu skoczy bliżej co przy dobrym skoku Stefana jest jak najbardziej możliwe. Dawid dzisiaj wszedł można powiedzieć wejściem wentylacyjnym w dodatku przy pomocy Martina Schmitta oraz gościnnie Rune Velty;) Niemniej jednak w konkursie jest i być może poszczęści Mu się bądź mimo nie najlepszej formy skoczy dobry skok (bo skakać umie) i znajdzie się w "zacnej grupie szczęśliwych mimo iż przegranych".
    Niestety jakby frycowe za szczęście w Oberstdorfie płaci Marcin i po raz drugi z rzędu jest najlepszym z "NIEszczęśliwych przegranych". Nie ma najlepszej formy ale mam nadzieje, że w końcu wróci.
    Jeśli chodzi o Rafała to w sumie rozczarował mnie. Po niezłych skokach w treningu liczyłem na spokojny awans. Nie udało się trudno ..... Dobrze, że zastąpił Krzyśka będącego bez formy i męczącego się nie potrzebnie a posiadającego talent i perspektywy na przyszłość ;)
    Generalnie zgadzam się też z czarnym lisem...

  • anonim
    @malysztomistrz

    A ja współczuje słuchania komentarzu Chruścickiego :)

    @czarnylis

    dobre powiedziane, nic dodać nic ująć :) Mam nadzieję tylko, że z wiatrem się mylisz ;P

  • Damiansport1 stały bywalec

    Ej wam tez sie wydaje ze Schlierenzuer zakonczy swoj udzial po 1 serii?
    Bo z Hocke z taka forma jaka ma niemiec nie ma najmniejszych szans a do Lucky luzerow tez sie nie zalapie bo juz sa zajete chyba

  • czarnylis profesor

    Po pierwsze dobrze, że Krzysio wrócił do domu. Wiem, że nasz młody skoczek to taka wesoła dusza i ma pozytywny wpływ na wszystkich członków kadry, ale katowanie go dalszym skakaniem w kwalifikacjach nie miało sensu. Teraz wylewa się na niego fala krytyki, ale jestem przekonany iż Krzyś Miętus jeszcze da nam jeszcze wiele radości. Na pewno nigdy nie będzie najwyżej wybijającym się skoczkiem, ale jeśli trochę popracuje nad siłą, to zagości na stałe w drugich seriach.
    Krzysia zastąpił Rafał Śliż i było to dobre posunięcie. Tak. Wiem, że Rafał zepsuł skok kwalifikacyjny, lecz wypadkowa jego dzisiejszych skoków daje nadzieję na dobre wyniki, nawet na wejście do trzydziestki przy odrobinie szczęścia. Mam nadzieję, że Śliż odegra się już w Biszo.
    Diabełkowi znów zabrakło jedno oczko. Wydaje mi się, że jego forma opada. Naprawdę szkoda mi Bachledy, bo myślałem (kolejny raz) iż to będzie jego zimowy przełomowy sezon. Wygląda na to, że jednak nie będzie. Dobrze by było, żeby krytykanci Diabełka zdali sobie sprawy ile pracy trzeba włożyć by być chociaż 51-szym na świecie, albo zdobyć kilka punktów w PŚ. Krytykantom życzę, by byli w swoich dziedzinach choć w kilku procentach tak dobrzy jak Marcin Bachleda w skokach.
    Dawid Kubacki z jakiejś okazji dostał dziś prezent od Martina Schmitta i znalazł się w konkursie. Mniejsza w jakich okolicznościach, ale dobrze, że Dawid wystąpi jutro, nawet choć jeden raz. Biorąc pod uwagę obecny poziom Dawida i Mattiego, to Kubacki ma 0,5 % szans na przejście. Te pół procent to przypadek losowy.
    Stefan Hula skoczył swoje, jednak bez rewalacji i z racji zajętego miejsca czeka go jutro ciężkie zadanie. Koch co prawda nie jest skokowym geniuszem, ani nie jest w życiowej formie, lecz i tak różnica poziomów obu zawodników jest wyraźna. Pocieszenie w tym, że w każdym skoku na Bregisel, Stefek był lepszy. Jak tendencja się utrzyma to kto wie.
    Kamil Stoch krok za kroczkiem pnie się w górę z dyspozycją. Kiedy czołówka będzie łapać w lutym zadyszkę, Kamilek osiągając topową formę może nam sprawić bardzo miłą niespodziankę, ale cicho sza, żeby nie zapeszać.
    Adam Małysz jutro znów powalczy o podium. Taka ta jego adamowa natura, że lubi na pudła wskakiwać. Strata do Hautamaeki w generalce T4S nie jest duża i spodziewam się zaciętej walki między nimi.
    Prognozy prognozami, a jutro okaże się, że wszelkie proroctwa zdmuchnie wiatr :)

  • pepeleusz profesor

    No właśnie ja latem pisałem coś pesymistycznego, szczególnie po zwycięstwie w Kligenthal ,wiedząc że to niedobrze przełoży się na zimę. Nie mniej uważam że naprawdę mamy sporo utalentowanych zawodników. Ale apel do trenerów- zmieńmy coś w treningu i przestańmy się napinać latem,bo na co nam teraz te limity jak trzy pięćdziesiate miejsca w TCS, względnie seria 10 konkursów bez punktów w PŚ, zapewniają dalszą obecność w kadrze bo zdecydowana większość innych skoczków tak samo jest ,,pod formą".

  • Bongiorno doświadczony

    Z tego co widzę to najwięcej naszych skoczków krytykują Ci, którzy zrobili z nas po lecie......drugą Austrię. Sami nadmuchali balon ekscytując się letnimi wyczynami naszych i teraz zostali mocno sprowadzeni na ziemię. Gdy ktoś napisał latem coś pesymistycznego to zostawał zaraz zmieszany z błotem, bo jak to można negatywnie patrzeć na takich Orłów. Przyszło lato i co? Ci sami, którzy już widzieli 3-4 naszych zawodników w pierwszej 10-tce PŚ teraz ich krytykuje, bo nie spełnili pokładanych w nich nadziei:). Nie oszukujmy się. Tak naprawdę skoki narciarskie...raczkują jeszcze u nas. Jeszcze 10 lat temu był kłopot ze skoczniami, a z kompetentną kadrą trenerską jest kłopot do tej pory, bo z całym szacunkiem dla Pana Celeja, ale śmiem twierdzić, że średniej klasy trener z dobrej szkoły austriackich skoków nauczyłby więcej naszą kadrę B.

  • Talar weteran

    Myśle że niektórzy z was przesadzają troche w opiniach o naszych zawodnikach.. Jeśli chodzi o Rafała Śliża to nie powinniśmy go oceniać po jednym skoku.. Bardziej zawiedziony jestem postawą Marcina który naprawdę ciężko trenował przed tym sezonem i wydawało się że wreszcie będzie skakał na dobrym poziomie..Naprawdę nie wiem co się z nim stało... Hm może potrzeba trochę odpoczynku.?

  • Bongiorno doświadczony
    O to co przeczytałem na jednym ze znanych portali, który słynie z "idiotycz

    "Łukasz Kruczek w kadrze na zawody w Innsbrucku dokonał jednej zmiany - Rafał Śliż zastąpił Krzysztofa Miętusa. To właśnie ten młody zawodnik zaprezentował się jako pierwszy z Polaków podczas kwalifikacji i uzyskał odległość 111,5 metra. 90 punktów, które otrzymał nasz skoczek nie wystarczyło, by znaleźć się w finałowej "50"."

    Śmiać się czy płakać :p?

  • kidler bywalec
    Skok Adama + wywiad :)

    http://www.youtube.com/watch?v=3Bqh3f0kPjY

  • anonim
    Harrachov i PK w Sapporo

    Moim zdaniem na Harrachov powinni pojechać jedynie Stoch i Małysz. Przy obecnej formie naszych pozostałych skoczków jest niezbędny jakiś trening na mniejszych skoczniach a nie pchanie się na loty. Do Sapporo i do Korei niech polecą: Żyła, bracia Kotowie, Byrt, Ziobro, Murańka. Później wystąpiliby oni także na PŚ w Sapporo. A Hula, Bachleda, bracia Miętusowie, Kubacki, Śliź i Rutek do spokojnego treningu i powrót dopiero na Zakopanem

  • anonim
    szczerze

    to wole oglądać Kota spadającego na bule niż bachlede bez żadnych ambicji sportowych. I tak prawde mówiąc to nie wiem po co Kruczek go wlecze na wszystkie zawody PŚ jak on w ogóle nie ma sylwetki skoczka narciarskiego A tak poza tym powiedzcie mi kiedy bachleda miał jaką kolwiek forme ? no niestety ale taka prawda i nie ma sie co tu oszukiwać

    Hula jak siada na belce to jakiś taki wystraszony, blady podobnie jak miętus tylko wzdycha na taj belce no katastrofa.

    Jeśli chodzi o Kubackiego to będzie z niego co najmniej dobry skoczek ma ładną sylwetke w locie i niezłe odbicie.

    Śliż to podobna sytuacja jak z bachledą ale niewątpliwie jest od Bachledy lepszy

  • Barthelemew stały bywalec
    @HKS

    Na całe szczęście dla Rafała w tym momencie i tak nie ma większych szans, aby ktoś go wygryzł z kadry na PŚ. Już właściwie jest pewne, że weźmie udział także w pierwszych lotach narciarskich w tym sezonie, gdyż Miętus na razie pewnie będzie miał przerwę aż do Zakopanego (wysłanie go do Japonii w takiej formie spowodowałoby tylko jeszcze większe problemy), a reszta będzie także w Azji na zawodach Pucharu Kontynentalnego. Rafał ma sporo szans do pokazania się.

  • dragon9724 początkujący
    bachleda

    gdyby były słaby to by nie skakał w PŚ. Kruczek sie zawiódł na Miętusie a nie na bachledzie . teraz nie ma formy ale wcześniej to punktował a ,skacze co prawdagorzej od huli ale od kotów i miętusów lepjej a z kubackim podobnie

  • anonim

    Nie wiem dlaczego zawsze Bachleda jest krytykowany... chyba dlatego że jest lepszym od Kotów, Miętusów itd. Skacze słabo ale na takim samym poziomie skacze Śliż, Kubacki, Miętus, Hula oprócz jednego wyskoku. Dajcie spokój chłopak skacze jak umie stara się jak każdy inny. Mamy limit 6 on się w "6' mieści i tyle. Nikomu miejsca nie zabiera...
    Jak młodzi są lepsi to niech to pokażą mają PK na przykład

  • pepeleusz profesor
    @mistrz

    W Szwajcarii jest dużo talentów z roczników 1995-1997, a 18 letni Schuler i Egloff może nie powiedzili ostatniego słowa tylko mają przejściowe kłopoty.
    Wśród roczników do15 lat i młodszych naprawdę bardzo ciekawe perspektywy są w Rumunii i Estonii. Ciekawie czy Rumunom starczy kasy i konsekwencji, a Estończycy nie przejdą na stałe do kombinacji.
    Młodych Turków nie ma co krytykować bo trenują naprawdę krótko, a w Fis cupie potrafili punktować, tak samo jak utalentowany Van der Aalst z Holandii.
    W Bułgarii z najmłodszych jest tylko Funtarow, a poza tym żadnych dzieci nie pokazali - muszą być bardzo słabi, a więc nie ma na co liczyć.

  • anonim
    Bachleda ...ile razy jeszcze??? ...i nie tylko

    BACHLEDA... raz jeszcze!
    Wielokrotnie pisałem o minimalnych ambicjach Bachledy jako skoczka i reprezentanta POLSKI. Kolejny raz potwierdził się strategia tego skoczka polegająca na tym, iż po zdobyciu kilku punktów w PŚ " olewa " dalsze skakanie. Wygląda to w ten sposób, że zapewnia sobie stypendium kadrowe i ma gdzieś skakanie i uzyskiwanie dobrych wyników. I tak jest już od kilku ładnych lat!.
    [...]
    Na tym polega "fenomen " Bachledy o co pytał dziennikarz TVP Sport na MP 26.12 2010r. Tajnera. Ten mu odpowiedział min. że to jest typ zawodnika co skacze dobrze latem a gorzej zimą. UWAŻAM, że to jest zawodnik mający swoją filozofię skakania - nie męcz się dbaj tylko o to by dostawać stypendium !
    Czekam na opinie na ten temat.
    A tak na marginesie sporo o polskim piekiełku narciarskim powiedział wczoraj Kot w TVP1, w czasie przerw w transmisji w Ga- Pa. Cóż jego przy kadrze już nie ma, nie pasował do układu, sukcesy ma przynosić polska myśl szkoleniowa - jakie są efekty widzimy obecnie nie tylko w PŚ ale także w COC. Dobrze się stało że Małysz postawił na swoim i trenuje z " dziadkiem " Lepistoe / tak go nazywają polscy trenerzy / gdyż zapewne w innym układzie mógłby już zakończyć przygodę ze skokami.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(11298), 2011-01-02 18:57:00 ***

  • anonim

    I po raz kolejny mamy dwóch norwegów na dwóch pierwszych miejscach kwalifikacji. A wyjdzie na to, że zepsują swoje skoki w konkursie. Jesteśmy światkami poprawy kroczek po kroczku polskich zawodników. Małysz ponownie z końca na 4 miejscu, ale drugi z polaków Kamil Stoch jest 5. To bardzo korzystny układ przed jutrzejszym skakaniem. Ostatni z naszych akurat poleci Kubacki (szczęściasz zajął 48 miejsce). Srednioformowy powrót zaliczył Schlierenzauer natomiast,
    21 i 15 pozycja na treningach i 23 podczas rundy kwalifikacyjnej, to nie duża poprawa w porównaniu do początkowych konkursów Pucharu Swiata.

  • mistrz bywalec

    w Kanadzie skoki leżą i kwiczą. Boyd-Clowes skończył karierę, Read niby też, ale w tegorocznych mistrzostwach Kanady wystartował i wygrał.
    Ale o czym mówimy, skoro robi się IO, buduje skocznie, a potem je rozmontowuje i sprzedaje.
    FIS mógłby się zająć promocją skoków, bo te stają się coraz mniej powszechnym sportem - w Ameryce Północnej, gdzie jeszcze niedawno skoczkowie z USA i Kanady regularnie startowali i punktowali nie ma skoczka prezentującego przyzwoity poziom, a obiekty sportowe popadają w ruinę.
    W Szwajcarii, Korei Płd., Francji następców starej gwardii nie widać.
    Chedal już długo nie poskacze [przyzwoitych następców nie ma - Descombes-Sevoie źle, Lamy-Chapuis beznadziejnie, Mayer słabo], w Korei Choi, Kang, Kim i drugi Choi pojawiają się na zawodach międzynarodowych już od 10 lat - z juniorów widać tylko Parka, ale zajmuje on zwykle jedną z ostatnich pozycji. W Szwajcarii próbuje Grigoli, Francais i paru innych, ale nie jest to poziom chociażby Freiholza czy Moellingera, że o Ammannie czy Kuettelu nie wspomnę.
    W Szwecji, czy Białorusi po zakończeniu karier czołowych zawodników [Aren, Erikson, Czadajew, Anisimow] też praktycznie nic się nie dzieje, bo przecież Nordin, Balkaasen to poziom ledwo na Puchar FIS.

    Niby w Azji coś się zaczyna dziać, powstała skocznia w Ałmaty, myśli się o ekspansji skoków w Rosji,. Mimo to poziom Kazachów jest z roku na rok coraz gorszy. W Turcji są jacyś młodzi, ale na MŚJ spisali się fatalnie. Jest szansa na poprawienie poziomu skakania w Rosji [Karelin, nowe obiekty], Bułgarii [ostatnie sukcesy Zografskiego, może poprawienie infrastruktury]

  • aroooooooooooooo początkujący

    nie no z tymi wydarzeniami dekady to parodia najpierw przedłużają nie wiadomo z jakiej paki glosowanie potem odbierają adamowi 20% a teraz pól godziny przed 17 nie można glosować to są jakieś jaja

  • pepeleusz profesor
    do krytyków Sliża

    Ci co uważają, że słusznie w kadrze był Miętus, a Sliż to nieporozumienie, to nie śledzi Turnieju.Najsłabszy skok Sliża przypadł niestety na kwalifikacje, ale i tak był to skok wyraźnie lepszy niż najlepszy spośród 6 skoków Miętusa.
    Lokaty Miętusa na treningach i w kwali:59,62,60,64,63,64
    Lokaty Sliża:45,38,55
    Sliż ma niezłą formę dającą 10 % szansy na punkty, a Miętus nie miał nawet 0,01 % takiej szansy.
    A Bachleda to najrówniejszy zawodnik Turnieju... ale razem z Kubackim powinien odpocząć.
    @Mateusz - Erikson dawno zakończył karierę

  • fff doświadczony
    Erikson?

    To melodia przeszłości. Nie startował w PŚ chyba ze 3 lata. I raczej już nie będzie startował. Niech oni myślą o MŚ 2015 w Falun, żeby zaprezentować się chociaż poprawnie, bo kiedyś może skokami Szwecja nie stała, ale Bokloev, Tallberg, Martinsson skakali momentami świetnie, a potem Jaafs czy właśnie Erikson miewali dobre występy i regularnie punktowali.

  • Marcellomar początkujący

    myśle ze na pewno druzyny wystawią Szwajacarzy, Kazachowie, Włosi i i Francuzi, moga miec problemy ekipy zza europy typu kanada usa, a co z bułgarami, nie ma tam innych poza zografskim? nie ma szans na ekipy ze szwecji, holandii, chin, ukrainy czy turcji lub rumunii

  • fff doświadczony
    Ale po co im to?

    Wiadomo jaka jest kondycja finansowa tamtych federacji. Skoro Amerykanie i Kanadyjczycy nie startują w PŚ, i w Turnieju Czterech Skoczni to dla tamtejszych skoków, utrzymywanych przez rodziny zawodników, albo fundacje sportowe, wyjazd do Skandynawii nie ma najmniejszego sensu. Jeszcze jeden czy dwóch zawodników to tak. Ale czwórka? Po co. Szwedzi zaś prezentują tak żałosny poziom, że tylko Baalkasen pewnie będzie skakał. Prędzej liczyłbym na Koreańczyków. Oni mają pieniądze, dwóch zawodników skacze w PŚ, Choi nawet zapunktował, więc szansa jest.

  • F@n weteran
    @maticz911

    USA ma Glasdera, Fairalla, Johnsona, Frenette, Alexandera, którzy potrafią coś skakać.
    Kanada: Read, Boyd Clowes i jeszcze dwóch zapomniałem, ale byli choćby rok temu na IO :/
    Szwecja to Isak Grimholm, Carl Nordin, Andreas Aren i kogoś tam znajdą
    Koreańczycy mają Heung Chul Choia, Hyun Ki Kima, Yong Jik Choia i Chil Gu Kanga.
    Więc szanse są.

  • fff doświadczony

    Ostatni raz Szwed wystąpił w konkursie PŚ, 13.03.2009 w Lillehammer. To był Aren. Zajął 49 miejsce. Potem ani razu nie przebrnęli przez sito kwalifikacyjne. Nie ma ABSOLUTNIE żadnych szans, żeby wystawili drużynę.

  • huncwotka doświadczony
    @Marcellomar

    Kuettel przez słabe wyniki został wysłany do PK, tam ostatnio skakał

  • maticz911 początkujący

    @Fan Myślę , że USA , Kanada , Szwecja i Korea nie wyśla az 4 zawdoników na mistrzostwa . Zawodnicy Uus i Kanady nawet pojedynczo w PŚ nie startuja więc nie sądze

  • F@n weteran

    Jestem ciekawy ile reprezentacji wystąpi na MŚ w drużynówce. Liczę, że będą te:
    Austria
    Norwegia
    Niemcy
    Finlandia
    Polska
    Japonia
    Słowenia
    Czechy
    Rosja
    Włochy
    Szwajcaria
    Francja
    USA
    Kanada
    Korea
    Kazachstan
    Ukraina
    Szwecja
    Innym krajom trudno będzie złożyć reprezentację. Może dołączy Słowacja, Rumunia, Bułgaria, Białoruś, Estonia. Ale to raczej mało prawdopodobne. Jest jeszcze Turcja.

  • fff doświadczony
    Franc ais się pisze :)

    Szwajcarzy - hehe :) Nie ma najmniejszych szans. Kuettel już nigdy nie wróci do formy. Nawet przeciętnej (obym się mylił bo to chyba jeden z najsympatyczniejszych skoczków, i do tego od pewnego czasu trochę z Polską związku :)). Grigoli dzisiaj ledwo wszedł do konkursu. A Ammann mimo, że jest w świetnej formie, to nie aż tak dobrej, jak rok temu.

  • F@n weteran
    To jeszcze raz :D

    1 Austria
    2 Niemcy/Norwegia
    4 Finlandia
    5 Polska/Japonia/Słowenia/Czechy
    9 Rosja
    Być może powalczy Szwajcaria, jeżeli Kuettel wróci do formy. Bo jest Grigoli i może któryś z Egloff/Franc.. (jak to się pisze? :D) dojdzie.

  • fff doświadczony
    F@n

    Na chwilę obecną wygląda to jakoś tak:
    1. Austria - niezaprzeczalnie, jak zwykle
    2. Norwegia - mają mocną czwórkę, a nawet piątkę (chociaż równo skacze tylko trzech - Jacobsen, Hilde i Bardal. Z Romoerenem nigdy nic nie wiadomo, a Evensen obniżył loty).
    3. raczej Niemcy - mają czterech dobrych zawodników (Neuma, Freund, Freitag i Uhrmann albo Schmitt), także mogą walczyć o medale
    4. Japonia - W drużynie zawsze mocna
    5. Słowenia - Dobra trójka + Pikl. Jednak równie dobrze mogą być na 9 miejscu, bo tylko Prevc jest równy
    6 i 7. Czechy albo Polska - Czesi nigdy nie skaczą jakoś rewelacyjnie w drużynówkach. Sedlak czy Hlava skaczą 3-5 metrów dalej niż np. Bachleda czy Kubacki. Ale z drugiej strony Adam i Kamil skaczą 3-5 metrów dalej niż Koudelka i Janda. Dlatego szanse równe
    8. Rosja - Karelin, coś tam Korniłow i tyle. Będą walczyć o 8 z Włochami.

    Reszta reprezentacji nie istnieje.

  • FanAdasia bywalec
    Adas i spolka

    Adam i Kamil prezentuja sie idealnie.Ale juz są od dawna rozmowy ze na Mistrzostwach w Oslo cel dla Poslki to medal w druzynowce.No ale zeby miec medal to trzeba miec przynajmniej 3 dobeych zawodnikow a jeden np taki jak Hula.Licze na to ze Kubacki odzyska forme w Zakopanym.Przy swojej publicznosci moze skoczy pare dobrych skokow i sie odlokuje:)

  • Asia94 bywalec

    Pięknie się spisują Kamil i Adam. Tylko w nich wierzę, bo z resztą to wiadomo jak jest. Tak niektórzy krzyczeli, żeby Kruczek wymienił Miętusa na Śliża i jakoś niewiele to pomogło. Szkoda...

  • F@n weteran
    @fff

    No, masz rację. Japończycy zawsze się mobilizują na drużynówki, ale trzeba przyznać, że nasza ekipa na IO czy MŚ w drużynówkach także się mobilizują. Zawsze są conajmniej w czołowej 6. Przynajmniej w ostatnich latach.

  • anonim

    @fff
    Co do Rosjan to taki Trofimov skacze na poziomie Kubackiego tak więc nie spada na bulę i jakoś bardzo nie będzie odstawał w drużynie. Jakby Vassiliev doszedł do przyzwoitej dyspozycji a i Korniłov był w lepszej formie Rosjanie mogliby spokojnie mierzyć w pierwszą szóstkę w drużynie.

  • F@n weteran

    Myślę, że narazie jesteśmy lepsi od tych ekip, których wymieniłem, a do MŚ jest jeszcze trochę czasu, więc powinno być tylko lepiej.

  • fff doświadczony
    Fan

    Japończycy zawsze, ale to ZAWSZE mobilizują się na drużynówki. Jak Tepes popracuje nad psychiką, będzie 3 niezłych Słoweńców. Rosjanie są bez szans w obecnym starciu z nami, a Czesi wszyscy skaczą przyzwoicie. Hula ma rzadko te przebłyski. On jest typowym typem na kwalifikacje. Ale z drugiej strony, jak Adam i Kamil skakali dobrze na MŚ w Sapporo to 5 miejsce mieliśmy. Więc raczej możemy się tego 5 miejsca trzymać. Finowie nie mają obecnie czwartego. Nie wiadomo co będzie z Niemcami (różnie skaczą, umówmy się).

  • gina profesor
    F@n

    Masz rację - wszyscy wymienieni przez Ciebie skoczkowie słabo skaczą - tylko dlaczego niektórzy nasi na tle takich słabych skaczą jeszcze słabiej?

  • anonim

    Śliz spalił sie w kwalifikacjach.Nie mialbym nic gdyby Sliz mial 17 lat a nie 28 prawie juz.Naszym tradycyjnie brakuje jaj.Śliż jak i Bachleda zawsze byli takimi popychadłami o slabej psychice.Jak widać skacze na poziomie Miętusa.Ja oceniam po najwazniejszych skokach a nie treningach.Kubacki lizal bule na treningach i jakos potrafil sie zakwalifikowac do konkursu.Jestem tez przeciwny zeby jezdzilo tylko 2.Po co w takim razie ten limit 6.Za tych moga jechac pozostali co sa w kadrze i z kadry mlodziezowej.A noz spisza sie lepiej od takiego Bachledy czy Sliza.

  • anonim

    Wyobraż sobie Małysza i Stocha- jest okej,prawda. Do tego np Hule i Bachlede-juz jest gorzej. A teraz dla porowania druzyne czech ,sloweni lub japoni,ktora skacze równo...Nawet dobre skoki Adama i kamila niewiele pomogą.

  • Talar weteran

    Jeśli chodzi o drużynówkę w Oslo to jeszcze za wcześnie mówić jak będzie.. Na tą chwilę jesteśmy gorsi od Austrii, Niemiec, Norwegii Japonii.. Finlandia nie będzie miała Lariinto a Rosja to narazie tylko Karelin.. Może nie bedzie tak żle;)

  • anonim

    Włodek Szaranowicz jest na miejscu.
    Oglądałam kwalifikacje na TVP-Sport, jest tam Heller i Szaranowicz.
    Szaranowicz stwierdził to samo co ja :) że zbyt wcześnie forsowali Gregora w tak młodym wieku, zaliczył już dwie kontuzje nie mająć jeszcze 21 lat, presja środowiska, sponsorów to wszystko nakłada się na wymuszanie aby zawodnik startował we wszystkim.
    A na końcu był super wywiad z naszym Orzełkiem, uśmiechniętym i gotowym do walki jutro:)

  • fff doświadczony
    starysceptyk

    Nie mówię o Rosjanach, bo tym nawet do naszych daleko. Ale zauważ, że jakoś ci 4-5 zawodnicy z kadry Czech czy Słowenii skaczą 3-5 metrów dalej od naszych. Np. taki Sedlak czy Pikl bez problemu wchodzą do konkursu. Podobnie jak Takeuchi czy Hlava. Natomiast w naszej ekipie jest tylko jeden zawodnik, który skacze na poziomie wyżej wymienionych zawodników - Stefan Hula. Na występ reszty musimy albo czekać, aż ktoś spieprzy skok, albo w ogóle się nie kwalifikują. Jedyne w czym mamy przewagę nad tymi reprezentacjami, to to, że mamy Kamila i Adama, którzy skaczą równo i daleko (na pierwszą 15 w niemal każdym konkursie). U nich zaś najlepsi zawodnicy to Prevc, Ito czy jak u Czechów nie ma najlepszego, którzy mogą co najwyżej znaleźć się w pierwszej 20. Rosjanie to inny przypadek. Oni mają tylko Karelina. Korniłow jest w przeciętnej formie, a reszta nie potrafi przeskoczyć buli.

  • HKS profesor

    @Samo

    Nie jestem zadowolony ale na treningach dołożby Miętusowi z 15 metrów a w Q z 10 czyli po prostu na start zasługiwał. Nie wyszło mu w konkursie ale to był jeden skok a dwa były OK. Poczekajmy do środy bo Śliż zazwyczaj lepiej skakał w konkursie także chyba on może dostać dwie szanse kiedy inni dostają ich 10 albo więcej... Jak się nie uda ustabilizować w okolicach 30/40 miejsca to razem z Kubackim, Bachledą niech jedzie do kraju a i Hula powinien się z nimi zabrać.

  • WIESIEK. bywalec

    Malysz bardzo dobrze ale jak marzy o podium w TCS musi niwelowac strate do Hautamaeki.A tutaj przydaloby sie troche mu odskoczyc bo on raczej nie zepsuje.Przydaloby sie jeszcze 2,3 metry dalej i wtedy nawet by mogl wlaczyc o kazde miejsce na podium w jutrzejszym konkursie.Dzis co skok bylo lepiej Jutro przed konkursem ma jeszcze probny wiec moze jeszcze lepiej sie wstrzeli i w konkursie wypali.
    Stoch swietnie oby tylko te skoki go nie zgubily.Reszta jak zwykle -slabo.
    Faworytami sa Morgi i Amman.

  • anonim
    Chruścicki

    Dzisiaj świetny tekst pana Bogdana o Bodmerze :D
    "No, kwalifikacje to jego żywioł, więc na pewno będzie daleki skok!" ;D

  • Samo stały bywalec

    @HKS
    No niby lepiej na treningach, ale miernikiem są zawody nie serie próbne. odpowiedz sobie sam czy jesteś zadowolony z postawy Sliża, czy o to chodzi by pokazywał się na treningach nie w zawodach? Wolę Kubackiego kwalifikującego się do zawodów choć jeszcze nie punktuje.Startując w głównych zawodach ma na to szansę, niekwalifikując się nie

  • fff doświadczony

    Romoeren - najbardziej nieprzewidywalny skoczek jaki skacze od czasów, kiedy w kadrze Finów skakał Harri Olli. W treningach skacze na bulę, a kwalifikacje prawie wygrywa :P

  • F@n weteran

    Od Sliża spodziewałem się dużo dużo więcej. Miał aż -5pkt za wiatr pod narty, a on podobno lubi wiatr pod narty. Potrafi dobrze go wykorzystać, a tu wyjechał tylko 111.5m... Bachleda to jest mistrz w równości skoków w kwalifikacjach. 50, 51 i 51.

  • starysceptyk doświadczony

    Ja
    Masz rację, ale dlaczego przesadzasz "Czesi ,Słoweńcy i Japonczycy też mogą nasz przegonić. O Rosji już nie wspomne"
    Gdzie (obecnie !) widzisz przewagę tych zespołów.
    Niektórzy piszą rozsądnie i prawdziwie, ale mają dziwną manierę przesadzania, co niestety negatywnie rzutuje na ich wypowiedzi. Polscy skoczkowie poza Adamem i Kamilem skaczą słabo ale ludzie ! nie beznadziejnie, nie jest to dno, kompromitacja itd

  • F@n weteran
    @Martin

    Poprostu mu jeden skok nie wyszedł. Spóźnił wyraźnie. W sumie dzięki temu mamy Kubackiego w konkursie.

  • F@n weteran

    Ja tam będę oglądał skoki na eurosporcie. Szaran przyjechał się jarać Gregorem, Nieszczęsny bez komentarza. A z Chruścickiego można się pośmiać.

  • anonim

    No niektore pary s naprawde ciekawe. Mam nadzieję że Schlierenzauer wygra z Hoce. Nepewno Małysz wygra z włoszkiem i Stoch z szwajcarem oraz Zografski z Diethartem. ;))

  • F@n weteran

    Kubackiemu trochę nie leży ta skocznia. Oby jutro oddał skok życia. Hula jakoś za nisko lata. Musi wznieść się na wyżyny swoich możliwości i liczyć, że Kochowi nie pójdzie. Kapitalnie tu skacze Kamil Stoch. Adam Małysz także skacze tu dobrze. Jutro będzie skakać 3 Polaków blisko siebie, więc może się bardziej zmobilizują. Szczególnie Dawidek. Jutro kończę o 14:30 lekcje :/ Może zdążę na ostatnie pary, a jak nie to czeka mnie II seria z dwoma Polakami prawdopodobnie.

  • kibic_malysza profesor

    Jest szansa że jutro skoki będzie komentował wreszcie Włodek SZARANOWICZ!

  • Martin początkujący
    -

    Jestem zawiedziony Schmittem , to poprostu tragiczne co się dzieje z tym skoczkiem , widac po innych Niemcach ze są o wiele lepsi , może nazwę to inaczej są w o wiele lepszej formie ...... Szkoda martina obawiam sie że na oslo w druzynówce go nie bedzie ehhh...

  • F@n weteran

    Dzisiaj Chruścicki dobry. Evensen po swoim skoku wylądował na 36 lokatę i mówi: "No, gdyby nie to, że jest w 10, dzięki Ville Larinto to nie byłoby go jutro w konkursie". Coś w tym stylu. A ja się pytam jakby go nie było? :D

  • anonim

    Bardzo równe i dalekie skoki już Adama, skacze co raz bardziej powtarzalnie i równo i daleko,będzie ciekawie szczególnie na dalszą część sezonu.
    Wreszcie Kamil zaczyna łapać loty takie jak latem.
    Oby jeszcze znalazło się dwóch lub trzech naszych tak stabilnych a będzie dobrze.

  • anonim

    Najbardziej szkoda Rafała Śliża, który dopiero teraz został wzięty na PŚ i w obu seriach treningowych był lepszy od Huli, Bachledy i Kubackiego. Powinien dostać więcej szans bo tu jest jego miejsce w porównaniu z Miętusem.

  • anonim

    Martwi mnie to,że nie mamy drużyny. Mówie o tym tzn pisze myśląc o MŚ. Małysz i Stoch mogą osiągnąc przyzwoite wyniki indiwidualnie,ale w drużynie moze być kiepsko. Nie rozumiem tego,ze zawsze przed jakąs imprezą robimy sobie nadzieje na medal. Przecież Nie mamy najmiejszych szans z Austrią,Finlandią,Norwegią i Niemcami. Bardzo prawdopodobne ,że Czesi ,Słoweńcy i Japonczycy też mogą nasz przegonić. O Rosji już nie wspomne.

  • anonim
    hehe

    najwiekszy buloklep treningowy drugi w quali - jak to możliwe?
    jutro zycze ammanowi i morgensternowi zeby wyladowali na buli i nie weszli do 2 serii
    moze bedzie wiało im w plecy mocno?
    a hautamakiemu rekordu skoczni zimowego
    wtedy bedzie fajny pojedynek pomiędzy Mattim a Adamem w Bischofschofen o wygraną w TCS

  • anonim

    Jutro,jeśli warunki będą równe warunki dla wszystkich to będziemy mieli chyba 2 Polaków w 10,a Adam może nawet na podium,Kamil będzie gdzies 6-10,Adam ze skoku na skok to dalej widać,że forma juz jest swietna...:)

  • bunny weteran

    Marcin Bachleda to fenomen. W Oberstdorfie w kwalifikacjach był 50, w Ga-Pa 51, dziś znowu 51. Jest regularny, więc trener Kruczek na pewno jest zadowolony. Rafał Śliż oddał najgorszy swój skok na Bergisel w tym sezonie, niestety oddał go w kwalifikacjach. Stefan oddał skok porównywalny do tych treningowych. Awansował dość pewnie, lecz nie ma zbyt dużych szans w konkursie. Dawid pozytywnie mnie zaskoczył, bo po treningach nie dawałem mu szans na awans. Jeśli warunki będą normalne to pewnie odda jutro tylko dwa skoki.
    Kamil po raz kolejny oddał świetny skok. Widać, że jego forma rośnie i już dogonił Adama. Obaj nie powinni mieć problemów z awansem do drugiej serii. Największym zaskoczeniem był jednak Romoeren. W treningach zajął dwukrotnie ostatnie miejsce, a w kwalifikacjach oddał świetny skok i był drugi W nagrodę będzie rywalizował z Morgim, więc może nie awansować do finałowej serii.

  • HKS profesor

    @Samo

    Na treningach Śliż spisywał się dobrze a ogólnie zawsze lepiej mu wychodziły zawody. Niestety nie tym razem. Zobaczymy jak będzie w kolejnym konkursie i będzie można to lepiej ocenić. Szkoda mi go trochę bo taki konkurs łatwo obróci się przeciw niemu jak złapie formę w lutym.

    Sądzisz że porażka metr z Kubackim i 1,5 m z Bachledą to tak dużo jak na zawodnika o wiele słabszego od nich (zdaniem trenera który ciągał Miętusa) ? Zaprezentował się dużo lepiej od Miętusa więc teoretycznie zadanie jako nr 6 wypełnił. Brzmi to trochę śmiesznie ale taki poziom skoków jak na razie....

    Jak następny konkurs będzie wyglądał podobnie to Hula, Bachleda, Kubacki i Śliż trenować a na PŚ tylko Małysz ze Stochem.

  • radziu2506 początkujący
    Brawo Kamil!!!

    Wreście sędziowie docenili skok Kamila, i dobrze go ocenili kilka 19 nawet wpadło. Jutro będzie 6-10 miejsce

  • JA :D doświadczony

    Nie chcę już tutaj prorokować, ale chyba zaczyna sprawdzać się ten czarny scenariusz dotyczący Koflera, jeden zły skok i zaczyna się rozregulowywać. Choć mam nadzieję, że jednak moje przewidywania się nie sprawdzą. Absencją Morgiego nie jestem zaskoczona wcale, to było do przewidzenia, podobnie z Simim. A jeśli chodzi o Norwegów, no to cóż, na ich miejscu nie byłabym taka szczęśliwa. W tym sezonie na zwycięzcy kwalifikacji ciąży chyba jakieś fatum - przecież ani Larinto, ani Hilde nie punktowali. Romoerenowi skok po prostu wyszedł i naprawdę nie sądzę, żeby się jutro liczył. W przeciwieństwie do Hautamaekiego, który tylko udowodnił, że Ga-Pa to był wypadek przy pracy.
    Adam bardzo dobry skok, Kamil świetnie. Adama stać spokojnie na pierwszą piątkę, Kamila na dziesiątkę. A jeżeli chodzi o podium całego Turnieju, no to cóż, to są niby tylko cztery metry straty, ale patrząc na to co prezentuje Hautamaeki, to, nie oszukujmy się, będzie trudno o podium. Ale przecież wszystko jest możliwe.

  • anonim
    @oleshia

    no wlasnie dlatego ze Morgenstern jest wyzej w PS tez jest wyzej w Q! Czy to takie trudne do zrozumienia? :-)

  • TAMM profesor
    Pary - FIS

    http://www.fis-ski.com/pdf/2011/JP/3002/2011JP3002SLR1.pdf

  • Mały początkujący
    Pary

    Małysz skacze z Colloredo, Stoch z Grigolim, Hula z Kochem a Kubacki z Hautamekim.

    Małysz-Colloredo - wygra Małysz.
    Stoch-Grigoli - wygra Stoch
    Hula-Koch - wygra Koch. Hula ma szanse tylko wtedy jak Koch zawali skok i to musiałby skoczyć poniżej 100 m. Czasami mu sie zdarza.
    Kubacki-Hautameki - Wygra Hautameki. Jeśli Kubacki skoczy bezbłędnie i na dodatek tak że mu skok wyjdzie to jako LL powinien wejść.

  • anonim
    Norwegowie

    Hilde jest albo głupi albo odważny. Drugi raz będzie rywalizował z Morgim, z którym nie ma szans. Wczoraj nie udało mu się zostać lucky loserem, może liczy na łut szczęścia.
    Ale i tak najlepszy numer wyciął Romoeren. Dwa razy na treningach był ostatni a w kwalifikacjach zajął drugie miejsce. Coś mi się zdaje że jego forma jest baaardzo nierówna :) Choć z drugiej strony podziwiam umiejętność mobilizacji.

  • Emil profesor

    @kibic_małysza A w Einsiedeln wstążki wskazywały że Adam ma pod narty a dostał +2 pkt i co z tego? Widać w jednym miejscu nie miał wiatru ale w innym punkcie pomiarowym dostał podmuch i tak wyszło. To jest uśredniony pomiar a sam widziałeś w Ga-Pa że bywało tak że dole była cisza a na progu 4 m/s

  • anonim

    Evensenowi liczy sie miejsce zajęte w kwalifikacjach czyli 43 więc widzimy go w parze z Loitzlem

  • TAMM profesor
    Pary

    Muotka - Kasai
    Hocke - Schlierenzauer
    Ahonen - Bardal
    Uhrmann - Thurnbichler
    Chedal - Prevc
    Korniłow - Kranjec
    Matura - Tepes
    Takeuchi - Jacobsen
    Hayboeck M. - Koivuranta
    Hlava - Neumayer

    Sedlak - Ito
    Hula - Koch
    Diethart - Zografski
    Koudelka - Fettner
    Pikl - Bodmer
    Janda - Freitag
    Innauer - Freund
    Evensen - Loitzl
    Hayboeck S. - Karelin
    Tochimoto - Kofler

    Grigoli - Stoch
    Colloredo - Małysz
    Kubacki - Hautamaeki
    Morgenstern - Romoeren
    Ammann - Hilde

  • anonim
    .

    Brawo Tom, brawo Adam, brawo Kamil. Morgenstern znowu odpuścił kwalifikacje :P Pewnie chce być taki, jak Hannawald, który też odpuszczał.

  • anonim

    A Hula chyba z Kochem no i Kubacki z Mattim

  • anonim

    No ale chyba nie uwzględnili Evensena więc on wskoczy na 48 miejsce

  • anonim

    Bachledzie drugi raz z rzędu zabrakło jednego miejsca :D

  • kibic_malysza profesor

    Coś mi tu nie gra, Adam dostał -4 pkt a przy powtórce jego skoku widać, że wstążki wiszą nieruchomo! Ktoś steruje tymi przelicznikami czy jak?

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl