MŚJ Pań w Kanderstegu: Wtorkowy trening dla Kriznar

  • 2018-01-30 17:48

Nika Kriznar ze Słowenii zdominowała wtorkowy trening kobiet przed Mistrzostwami Świata Juniorów w Kanderstegu. Najlepszą z Polek była Joanna Kil, która dwukrotnie zajęła miejsce w czwartej dziesiątce. O 19:00 na rozbiegu pojawią się panowie.

I seria:

Kriznar jako jedyna zbliżyła się do rozmiaru obiektu, który na Loetschberg-Schanze znajduje się na 106. metrze. Rezultat Słowenki to 105 metrów. Na drugiej pozycji uplasowała się Francuzka Lucile Morat (100 metrów), a za nią sklasyfikowane zostały rodaczki Kriznar. Trzecią notę uzyskała Ema Klinec (102,5 metra), a czwartą Jerneja Brecl (100,5 metra). Piąta finiszowała Silje Opseth z Norwegii (99,5 metra), a szósta Romane Dieu z Francji (94,5 metra).

Polski spisały się przeciętnie. Joanna Kil (80,5 metra), Kinga Rajda i Anna Twardosz (obie 77,5 metra) uplasowały się w czwartej dziesiątce, a Kamila Karpiel (71 metrów) była 47.

II seria:

W drugiej rundzie, ponownie z 20. platformy startowej, Kriznar raz jeszcze wylądowała na 105. metrze. Granicę 100. metra przekroczyła też druga ze Słowenek, Klinec, która zakończyła lot na 101. metrze. Czołową trójkę uzupełniła Morat (94 metry).

Tym razem Kil skoczyła 80 metrów, co dało jej 32. pozycję. Czwartą dziesiątkę zamknęła Twardosz (74,5 metra), a piątą otworzyła Rajda (73,5 metra). Karpiel, po próbie mierzącej 71 metrów, była 48.

Na skoczni zabrakło Katarzyny Harsche. Nasza jedyna kombinatorka norweska odczuwa jeszcze skutki upadku, który zaliczyła podczas poniedziałkowego treningu na obiekcie HS74.

Kliknij, aby zobaczyć protokół FIS z wynikami oficjalnego treningu pań >>>

Kolejne skoki treningowe mężczyzn zaplanowano na środę na godzinę 16:00. Listę startową znajdziecie >>>TUTAJ<<<, a wyniki na żywo będziecie mogli śledzić >>>TUTAJ<<<.

Wyniki I treningu MŚJ Pań w Kanderstegu (HS106); 30.01.2018
lp.nrzawodnikkrajodl.nota
1 58 KRIZNAR, Nika 105.0 70.1
2 17 MORAT, Lucile 100.0 65.9
3 56 KLINEC, Ema 102.5 65.3
4 55 BRECL, Jerneja 100.5 55.5
5 40 OPSETH, Silje 99.5 55.3
6 16 DIEU, Romane 94.5 55.1
7 20 ERNST, Gianina 90.5 54.0
8 54 TIKHONOVA, Sofia 99.5 52.2
9 53 KUSTOVA, Alexandra 97.5 50.2
10 57 KOMAR, Katra 94.0 48.9
11 21 FREITAG, Selina 86.5 45.4
12 7 PURKER, Claudia 90.0 41.2
13 11 STRATE, Abigail 89.5 41.0
14 51 IAKOVLEVA, Lidiia 91.5 40.3
15 22 GOERLICH, Luisa 87.0 39.7
16 42 STROEM, Anna Odine 91.5 38.6
17 9 EILERS, Natalie 88.5 37.4
18 18 PAGNIER, Josephine 84.5 37.3
19 12 MRAKOTOVA, Jana 87.0 34.1
20 37 PARK, Guylim 87.5 32.8
21 3 EDER, Lisa 85.5 30.2
21 5 MAIR, Sophie 86.0 30.2
23 8 BODNARCHUK, Natasha 85.5 30.0
24 4 KRAMER, Marita 84.5 26.7
25 50 BARANTCEVA, Aleksandra 84.5 26.3
26 32 MARUYAMA, Nozomi 82.0 24.2
27 34 OI, Shihori 81.0 22.8
28 23 LANCHO, Arantxa 77.5 21.6
29 59 URBANIJA COZ, Kaja 78.5 20.7
30 36 SDERZHIKOVA, Valentina 81.0 19.5
31 45 KIL, Joanna 80.5 18.3
32 39 KVANDAL, Eirin Maria 80.5 16.9
33 13 PESATOVA, Zdenka 76.5 15.6
34 48 MILITARU, Carina Alexandra 79.0 15.0
35 60 BELSHAW, Annika 74.5 14.1
36 46 RAJDA, Kinga 77.5 12.7
37 15 TERVAHARTIALA, Julia 74.5 12.6
38 31 KAMODA, Ayuka 76.0 12.4
39 47 TWARDOSZ, Anna 77.5 12.2
40 26 AMBROSI, Martina 73.5 9.8
41 24 REISCH, Agnes 72.0 8.2
42 38 BRAATEN, Ingebjoerg Saglien 75.0 7.3
43 6 MOHARITSCH, Vanessa 74.0 6.1
44 10 MAURER, Nicole 72.5 5.8
45 30 PUNTEL, Alice 70.5 2.7
46 64 SANKEY, Logan 68.5 1.2
47 44 KARPIEL, Kamila 71.0 0.8
48 33 MIKASE, Ren 70.0 0.5
49 41 SKATVEDT, Karoline 69.0 0.0
49 29 MALSINER, Lara 66.0 0.0
49 19 PAILLARD, Oceane 58.5 0.0
49 63 MACUGA, Samantha 60.5 0.0
49 49 TRAMBITAS, Andreea Diana 64.0 0.0
49 61 HOFFMANN, Anna 59.0 0.0
49 25 VOROS, Virag 59.5 0.0
49 2 KINDLIMANN, Rea 62.5 0.0
49 28 MALSINER, Jessica 59.5 0.0
49 62 LARSON, Cara 55.0 0.0
49 35 PEKHA, Dayana 56.5 0.0
49 1 CZEKALA, Alena 49.5 0.0
Wyniki II treningu MŚJ Pań w Kanderstegu (HS106); 30.01.2018
lp.nrzawodnikkrajodl.nota
1 58 KRIZNAR, Nika 105.0 73.1
2 56 KLINEC, Ema 101.0 65.9
3 17 MORAT, Lucile 94.0 55.5
4 54 TIKHONOVA, Sofia 94.5 53.1
5 22 GOERLICH, Luisa 91.0 47.6
6 55 BRECL, Jerneja 91.5 47.1
7 29 MALSINER, Lara 90.0 46.3
8 51 IAKOVLEVA, Lidiia 90.5 44.6
9 57 KOMAR, Katra 91.0 44.4
10 53 KUSTOVA, Alexandra 89.5 43.9
11 11 STRATE, Abigail 84.5 43.8
12 42 STROEM, Anna Odine 90.0 42.7
13 5 MAIR, Sophie 86.5 41.4
14 18 PAGNIER, Josephine 86.5 40.2
15 9 EILERS, Natalie 84.5 39.8
16 7 PURKER, Claudia 85.5 39.5
17 21 FREITAG, Selina 86.5 38.9
18 20 ERNST, Gianina 86.0 37.2
19 16 DIEU, Romane 84.0 36.5
20 59 URBANIJA COZ, Kaja 87.5 35.8
21 4 KRAMER, Marita 84.0 35.6
22 40 OPSETH, Silje 85.0 35.4
23 23 LANCHO, Arantxa 84.0 33.8
24 50 BARANTCEVA, Aleksandra 83.5 31.4
25 3 EDER, Lisa 82.0 30.9
26 8 BODNARCHUK, Natasha 79.5 28.5
27 32 MARUYAMA, Nozomi 80.0 26.9
28 6 MOHARITSCH, Vanessa 79.5 26.6
29 60 BELSHAW, Annika 81.5 26.0
30 37 PARK, Guylim 79.0 25.1
31 34 OI, Shihori 78.0 24.5
32 45 KIL, Joanna 80.0 23.8
33 12 MRAKOTOVA, Jana 77.0 22.3
34 24 REISCH, Agnes 78.5 21.8
35 13 PESATOVA, Zdenka 76.0 21.6
36 39 KVANDAL, Eirin Maria 76.5 18.8
37 64 SANKEY, Logan 80.0 17.6
38 31 KAMODA, Ayuka 73.0 14.0
39 33 MIKASE, Ren 73.0 13.6
40 47 TWARDOSZ, Anna 74.5 13.5
41 46 RAJDA, Kinga 73.5 11.1
42 36 SDERZHIKOVA, Valentina 72.0 10.8
43 26 AMBROSI, Martina 72.0 9.8
44 48 MILITARU, Carina Alexandra 72.5 9.7
45 19 PAILLARD, Oceane 71.5 9.0
46 38 BRAATEN, Ingebjoerg Saglien 70.5 6.9
46 49 TRAMBITAS, Andreea Diana 71.0 6.9
48 44 KARPIEL, Kamila 71.0 4.1
49 15 TERVAHARTIALA, Julia 67.0 2.1
50 30 PUNTEL, Alice 66.5 0.0
50 10 MAURER, Nicole 61.5 0.0
50 25 VOROS, Virag 63.5 0.0
50 41 SKATVEDT, Karoline 63.0 0.0
50 63 MACUGA, Samantha 63.0 0.0
50 62 LARSON, Cara 62.0 0.0
50 28 MALSINER, Jessica 59.5 0.0
50 2 KINDLIMANN, Rea 58.5 0.0
50 61 HOFFMANN, Anna 60.0 0.0
50 14 WEINLICHOVA, Simona 54.0 0.0
50 35 PEKHA, Dayana 53.5 0.0
50 1 CZEKALA, Alena 50.5 0.0

Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (12742) komentarze: (62)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Mc15011 doświadczony
    @Ryszard_ @kolos

    I co z tego że przejął dopiero od sezonu olimpijskiego w Soczi albo i po samych igrzyskach, skoro w Snowboardzie jest źle? Tak samo jak w skokach narciarskich kobiet przecież to jest jakaś kompromitacja kompletna. Niestety ale musi się pojawić jeszcze jeden rejon skokowy czyli Dolny Śląsk - przykro mi bardzo ale ten rejon musi się reaktywować. Ale najpierw trzeba wyrzucić obecnego burmistrza Karpacza, bo przecież to jest skandal żeby ze skoczni która była areną MŚJ zrobić skansen. Do tego dopuścił się Radosław Jęcek i proszę mi tu nie krzyczeć bo ja mam za dużo argumentów. Pana Grafa bym nie wyrzucał, bo Szklarska Poręba ma przynajmniej trasę narciarską na Polanie Jakuszyckiej, a z tego co wiem to on wraz z dr inż. Maciejem Pawłowskim (którego ja znam osobiście) robią wspaniałą robotę przy organizacji biegu Piastów. Wracając do skoków kobiet - przy takiej zapaści to już nie tylko Tajnerowi ale i też Hankusowi przygotuję taczkę, właśnie przeznaczoną dla tych panów żeby ich wywieźć ze sportu narciarskiego. Bo tylko oni mogli doprowadzić do tej kompromitacji którą my teraz widzimy. I ja swojego zdania na ten temat nie zmienię.

  • Kolos profesor
    @yyy @yyy

    Ostatnie dwa lata Rajda była w top 15 MSJ. Pytanie do trenera Hankus skad taki regres. Znaczy u Rajdy w miarę wiadomo skąd, ale Karpiel to bardzo dziwny przypadek.

    Trudno powiedzieć czy bardziej brakuje u nas talentów, porzadnego trenera czy zaplecza. Nawet jeśli to i tamto zaniedbal PZN w kwestii skoków dziewczyn to i tak już będzie z ładnych parę lat jak skoki dziewczyn mają calkiem solidne i poważne wsparcie od PZN a wyników jakoś brak...

  • Kolos profesor
    @Ryszard_ @Mc15011

    Snowboard podlega pod PZN dopiero od 2014 roku wcześniej istniał osobny Polaki Zwiazek Snowboardu. Tak więc prezes Wlodarczyk nigdy Snowboardem nie rzadził a i prezes Tajner dopiero po 8 latach prezesury w PZN przejąl tę dysplinę pod swoje skrzydła.

  • kryska stały bywalec

    Na dzisiejszym treningu też nie jest dobrze, Joasia Kil znowu na czele naszych, ale daleko w całej stawce.
    Nie ma noszenia, wiatr wciska zawodniczki w bulę, do tego jest mocno zmienny, no ale wyniki jako tako podobne do tego co wczoraj.

  • yyy profesor

    Pokolenia mijają a nasze kobitki wciąż poza 30 na MŚj. Co z nimi jest nie tak? Bo niewierze że odstają sprzętowo

  • dzika_swinia weteran
    @dzika_swinia @feniks212

    Czyli Kruczka można było krytykować, ale Hankusa już nie? Bo dziwi mnie że nikt do niego nie ma pretensji, tylko się Tajne przewija.

  • wiatrhula111 weteran

    A poza tym skąd pod informacją o wynikach treningów Mśj dyskusje o Tajnerze i o innych zimowych sportach?

  • wiatrhula111 weteran
    @Zwolennik_Kobiet @Zwolennik_Kobiet

    Ja tam wolę postawić na ciekawą kombinację norweską ,zamiast na skoki kobiet ,które tak jak wspomniałeś dzięki wyścigowi zbrojeń ,zamiast się rozwijać to staną się niszowe(dla elit)

  • Mc15011 doświadczony
    @Ryszard_ @skijumpingexpert

    Za kadencji Tajnera nie było jakiegoś znaczącego sukcesu w snowboardzie - chyba, że coś przeoczyłem. Bo za kadencji Włodarczyka to na pewno 4 miejsce zajęła na IO w 2002 roku Jagna Marczułajtis-Walczak w slalomie równoległym. Co było niespodzianką. Co do skoczni to jakie skocznie mają zostać przebudowane? Moim zdaniem na pewno dwie - Średnia Krokiew oraz Orlinek. Masz rację co do pieniędzy - jest pod dostatkiem ale niestety prezes nie potrafi nimi odpowiednio zarządzać.

  • kate28 bywalec
    @Zwolennik_Kobiet @Zwolennik_Kobiet

    Tak z ciekawości, jakie dokładnie "zimowe sporty z potencjałem, gdzie jest poziom, emocje, na które warto postawić" masz na myśli?

  • skijumpingexpert profesor
    @Ryszard_ @skijumpingexpert

    Gdyby i nad sport trzymał się na takim wysokim poziomie jak w maleńkiej prawie 10 razy mniejszej Słoweni to bylibyśmy potęgą zarówno w sportach zimowych jak i letnich, halowych.

  • skijumpingexpert profesor
    @Ryszard_ @Mc15011

    Każdy z Was ma po części rację . Tajner nie jest najlepszym prezesem ale gdzie mają trenować snowboard, narciarstwo alpejskie, biegi narciarskie i skoro Tajner to wszystko zespół to niech ktoś mi poda jeden sukces Polaków w snowboardzie, biegach narciarskich po za Justyną (czasy Tajnera), Skokach po za Małyszem i Stochem oraz aktualną sytuacją (czasy Tajnera) skokach kobiet (pierwsza drużyna na wielkiej imprezie - czasy Tajnera) i w każdym sporcie zimowym . No właśnie sukcesów nie było i nie można było zniszczyć czegoś czego nie było, można było tylko coś stworzyć, zbudować, co do Snowboardu to on podlega PZN.Kombinacja też w Polsce nigdy na poważnie nie istniała.Co do trenerów i pieniędzy - pieniądze są a trenerzy z Austrii to najlepszy trenerzy i każdy o tym wie i na pewno nie byłoby złym pomysłem zatrudnić młodego Austriackiego trenera. Tajner święty nie jest zbiera super hajs a niewiele robi i teraz trzyma się na sukcesach skoczków, ale co będzie w przyszłości, gdzie są przebudowane i wybudowane nowe skocznie ? Oczywiście nie wolno rozdzielić pieniędzy na równi: Skoki kobiet i mężczyzn. Zgadzam się z @dzika_swinia nie da się tego czytać pod każdym artykułem . Odnośnie skoczni Adam Małysz powiedział, że już są podejmowane jakieś kroki w przebudowie skoczni. W innych sportach trzeba coś zbudować na nowo: Narciarstwo alpejskie - warunki trenowania w Austrii i Polsce , Snowboard tu jest masa innych kraji, skoki narciarskie - Niemcy, Norwegia, Austria, Słowenia a Polska - skocznie, biegi narciarskie - Norwegia,Szwecja, Austria a Polska . Skąd mamy brać wyniki jak nie ma odpowiednich warunków do trenowania ?

  • feniks212 stały bywalec
    @feniks212 @Mc15011

    Myślę, że Hula i Ziobro by skakali, i "8" by wyskakali (zauważ, że to również byłaby dla nich szansa na pieniądze ze stypendium).

  • Mc15011 doświadczony
    @Ryszard_ @kolos

    No kolego teraz to przesadziłeś. W narciarstwie alpejskim i o tym zapomniałem wspomnieć, że po zakończeniu kariery przez Andrzeja Bachledę była taka zawodniczka jak Katarzyna Karasińska - ona wychowała się w moich okolicach bo w Karkonoszach i Górach Kaczawskich, startowała w PŚ w slalomie (w gigancie rzadziej) bo była głównie slalomistką i zgarniała dość sporo punktów zarówno zza kadencji Pawła Włodarczyka jak i Polo Tajnera. No ale niestety... skończyła karierę, studiowała na AWF w Krakowie i obecnie mieszka w Zgorzelcu czyli też w moich okolicach - ja mieszkam pomiędzy Zgorzelcem a Jelenią Górą. Co do Kasi to najwyższe miejsce jakie zajęła na MŚ to była 16 pozycja w Bormio w 2005 roku. A najwyższe miejsce w pojedynczym starcie PŚ to była 12 pozycja w Semmering w 2006 roku - już za kadencji Tajnera. Oczywiście jej trenerami byli też fachowcy zza granicy. I tym tropem powinien iść Michał Jasiczek jeżeli on się specjalizuje tylko w slalomie. Zobacz co wyprawia Dave Ryding - on mieszka i trenuje w Schladming i wręcz wymiata w slalomach. Aż nóż mi się w kieszeni otwiera co widzę w TV.

    Tajner - zgoda umożliwił trenowanie - a gdzie jest trasa narciarska w Zakopcu o którą Kowalczyk prosiła? Co do kombinacji to ja już wiedziałem że jest lepiej bo po raz pierwszy w historii wystawimy drużynę na Olimpiadzie. A po drugie trenerem polskich kombinatorów jest Danny Winkelmann (został zarekomendowany przez samego Stefana Horngachera) - on miał przywrócić dobrą dyspozycję w skokach. Bo jako biegacze to Polacy ostatnio świetnie biegali - no po za Kupczakiem. No a Snowboard właśnie podlega pod pzn.

  • Zwolennik_Kobiet bywalec
    Kombinacja ma gorzej

    O kombinację bym się martwił jeśli już. I inne sporty zimowe.
    O kobiece skoki w Polsce nie ma co się martwić. Ważne że są chętne do uprawiania.
    Wyniki przyjdą i obok Niemiec, Słowenii i Japonii Polki mogą kiedyś stanowić poważną siłę.
    Na razie w skokach kobiecych nie ma takiego wyścigu zbrojeń, on się dopiero na dobre zacznie
    (choć podejrzewam że otoczenie Lundby blisko współpracuje z męskim sztabem norweskim jeśli chodzi o sprzęt, podobnie jest w Niemczech i w Słowenii).
    Z czasem wysypią się te wszystkie Francuzki, Włoszki, Amerykanki, Kanadyjki, czy nawet Rosjanki, chyba że Ruskie wyjątkowo na to postawią i wtedy Polki naturalną koleją rzeczy zbliżą się do czołówki i się w niej rozgoszczą. Mnóstwo kobiet ogląda w Polsce skoki, po pierwszej dziewczynie robiacej dobre wyniki wszystko ruszy z impetem. Ani Tajner ani zaden inny prezio nie ma interesu w tym, żeby je blokować, a starych zaniedbań już sie nie cofnie. Ile to lat od inauguracji Kontynentala kobiecego.. Skoki kobiece kolejna okazja do ogrzania się w blasku sławy dla wszelkich Tajnerów, kwestią czasu są kolejne konkurencje na MŚ i IO (inne gówniane zawody kobiece mają ich dużo więcej) a to szansa dla PZN na kolejne medale. Mimo sporej konkurencji dosyć duża w drużynie bo wiadomo ile jest krajów "skokowych". Szansa dużo wieksza niz w jakims biathlonie czy hokeju, a w Polsce nie jest trudno dać kasę na skoki.
    Inna sprawa, ze kombinacja to tak naprawdę schyłkowy sport inawet za bardzo nie mam pretensji że jest u nas na marginesie. Niemniej są zimowe sporty z potencjałem, gdzie jest poziom, emocje, na które warto postawic. Tylko niektórymi zarządza Tajner (PZN), więc nie wszystko co złe to on

  • feniks212 stały bywalec
    @dzika_swinia @kolos

    Bez pieniędzy nie będzie wyników. Bez wyników nie będzie pieniędzy. To jest błędne koło, mam nadzieję, że coś je przełamie i sytuacja pójdzie do przodu.
    Zgadzam się z Tobą, że nie powinno być "po równo". Ale np. zatrudnienie porządnego, zagranicznego trenera nie będzie wywaleniem pieniędzy w błoto, a inwestycją. Dziewczyny są zdolne, ja nie mam wątpliwości.
    Natomiast bez "równie poważnego" traktowania nic się nie zmieni. I tu nie chodzi tylko o pieniądze. Nie chodzi by na obie kupki wyłożyć tę samą ilość kasy. Chodzi o to, żeby nie traktować skoków kobiet jak wrzód na 4 literach, tylko poważną dyscyplinę sportu.

  • Kolos profesor
    @dzika_swinia @feniks212

    Nie ma wyników nie ma specjlanego traktowania. Nie wyobrazam sobie skoków kobiet w Polsce finasowanych na poziomie skoków męskich przy obecnej dysproporcji wyników między iedynmi a drugimi. To dopiero byloby marnowanie publicznych srodków.

    Na ten moment jedyne czego brakuje dziewczynom to porzadny trener. Zaplecze, kadry, materiał ludzki to wszystko jest.

  • Kolos profesor
    @Ryszard_ @Mc15011

    Sorry w 2001 roku to nawet w Niemczech czy Austrii gdzie skokami kobiet zainteresowano się najwcześniej skoki kobiet uchodzily za śmieszną ciekawostkę.

    Pewnie PZN nie zrobil wszystkiego co mógł w kwestii skoków kobiet, ale o zaniedbaniach zwłaszcza obecnie trudno mówič, dziewczyny mają wszyko czego im potrzeba tylko wyników brak, by pchnąc tę dyscyplinę dalej.

    Co do innych konkurencji to trudno zniszczyc czegoš czego nie bylo - to w kontekście narviartwa alpejskiego bo przed Tajnerem lepiej nie bylo. Biegi narciarskie też nie, a przecież byla i jest Kowalczyk, której własnie A.Tajner umożliwił trenowanie jak chciała , z kim i finansowanie.

    Kombinqcja norweska też się nam ostatni podniosła z dna w jakim była w latach 90 i na początku XXI wieku.

    ASnowboard nie podlega pod PZN.

  • Mc15011 doświadczony
    @feniks212 @feniks212

    Akurat Hula i Ziobro by takiej gwarancji by nie dali - czyli czołową ósemkę. Kubacki, Kot czy Stoch by taką gwarancję dali - Żyła niekoniecznie bo na normalnej skoczni nie sprawuje się najlepiej - on woli duże skocznie. A to co poprzednio powiedziałeś: i tak i nie. Tak bo ten facet musi kochać ten sport i widać że mu na tym zależy by był rozwój skoków kobiet. No i nie bo niestety realia są takie, że my jako 40-milionowy naród oraz zarząd pznu oczekują tylko dobrych rezultatów. No i niestety Hankus tego oczekiwania nie spełnił więc może przy nowym prezesie polecieć.

  • Kolos profesor
    @Kolos @borek99

    O ile wiem, to trenerów kadr zatwierdza zarzad PZN a nie prezes jednosobowo. Jego rola w takim wyborze jest czysto formalna, symboliczna. Owszem moze walnąć pięścia w stół i wywalic tego czy owego trenera. Ale od tego jest całe grono dzialaczy by się tym zajmować. Prezes PZN jako prezes jest na końcu łańcuszka.

    Absolutnie nie twierdze ze A.Tajner jest święty, ale trudno mu zarzucać w czymkolwiek złą wolę, zwlaszcza w kontekście skoków kobiet/dziewczyn. Tym bardziej że A.D. 2018 po raz pierwszy w historii na MŚJ wystawiamy drużynię dziewczyn.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl