Pociągi zamiast autokarów, zmiany logistyczne podczas Raw Air
- 2020-01-23 11:38
Skoczkowie narciarscy rywalizujący w turnieju Raw Air zmienią sposób lokomocji. Autokary, którymi ekipy podróżowały przy okazji trzech pierwszych edycji tego wydarzenia, w dużym stopniu zostaną zastąpione koleją. Odcinek łączący Trondheim z Vikersund, podobnie jak w poprzednich latach, zawodnicy pokonają samolotem czarterowym.
Uczestnicy imprezy, ich trenerzy, a także dziennikarze, otrzymają możliwość podróży norweskimi kolejami. Pociągi przetransportują skoczków z Lillehammer do Trondheim, a także z lotniska Oslo Gardemoen do Drammen, gdzie mieści się baza noclegowa zawodów w Vikersund. To tam, po raz pierwszy w historii, przyznana zostanie Kryształowa Kula. W pozostałych miejscach podstawione zostaną autokary. Najdłuższy odcinek między Trondheim a Vikersund zawodnicy pokonają samolotem czarterowym, jak było to w poprzednich sezonach.
Czym spowodowana jest taka zmiana? Chodzi przede wszystkim o dobro zawodników i umożliwienie im możliwie bardziej wygodnej podróży. - To ważny krok w kierunku optymalizacji organizacji naszej imprezy. Jednocześnie zapewniamy skoczkom większy komfort związany z transportem między poszczególnymi miastami. Chcemy pokazać innym, że wydarzenia sportowe można prowadzić w bardziej zrównoważony sposób - mówi Marita Hakestad Andresen z Norweskiego Związku Narciarskiego.
Przedstawiciele komitetu organizacyjnego argumentują ten ruch również aspektami związanymi z ochroną środowiska, co popiera Alexander Stoeckl. - Widzimy w naszej dyscyplinie sportu, że coraz trudniej o naturalny śnieg, co wynika ze zmian klimatu. Jestem dumny, że Norwegowie mają na uwadze ekologię i pokażą, że w dużym turnieju można skorzystać z transportu kolejowego. Taka zmiana istotnie dotyczy też sportowców, którzy otrzymają możliwość lepszej regeneracji po intensywnych wyzwaniach na skoczniach.
W ostatnim czasie pociągi, które będą użyte podczas Raw Air, w roli pasażerów przetestowali Daniel-Andre Tande i Marius Lindvik. - Pokazujemy, że dostrzegamy szanse wprowadzenia niewielkich zmian w otaczającym nas świecie - uważają skoczkowie. Duże plany wobec transportu kolejowego w trakcie Raw Air ma telewizja NRK, która pracuje nad stworzeniem studia na żywo z pokładu pociągu.
Czwarta edycja Raw Air ruszy 6 marca na Holmenkollbakken w Oslo. Finał wydrzenia, a także Pucharu Świata mężczyzn, będzie miał miejsce 15 marca w Vikersund. Po raz drugi z rzędu - na obiektach w Oslo, Lillehammer oraz Trondheim - zmierzą się też kobiety. Panie zakończą zmagania 12 marca na Granaasen. Przed rokiem najlepsi okazali się późniejsi zdobywcy Kryształowych Kul - Ryoyu Kobayashi oraz Maren Lundby.
-
-
Bajlandopl doświadczony
A jak tam skijumping wypowiedź boskiego Apolla, że "ja się na fałszowaniu biletów nie znam" (PŚ w Zakopanem 2020) i zganienie Gumnego, bo o tym oczywiście nie napiszecie. A fałszywki jak były x lat temu, tak są i teraz. Czym się w ogóle ten Tajner zajmuje poza opowiadaniem banialuk w publicznej TV?
-
stawit początkujący
Facet mnie znokautował.Panie idź pan juz na emeryturę
Apoloniusz Tajner: Alarm? Zachowuję spokój. Nigdy nie było tak dobrze, jak teraz
- Alarm? Przyznam, że zachowuję spokój. Nigdy nie było też tak dobrze, jak jest teraz - powiedział w rozmowie z Onet Sport Apoloniusz Tajner, prezes Polskiego Związku Narciarskiego, pytany o sytuację w polskich skokach narciarskich. Zdaniem byłego szkoleniowca już niedługo doczekamy się "wystrzału" zawodników z zaplecza kadry. -
skortom76 doświadczony
Może Greta będzie na konkursie to wymyślają bzdury aby lewactwo łyknelo.
-
Tomek1982 stały bywalec
Ekologicznie to byłoby rowerem.
Ekologicznie to byłoby rowerem.
-
Oczy Aignera profesor
Autograf
Trener "ekologicznej" reprezentacji podarował mi autograf na karcie w formacie A5. Jeszcze nie miałem aż tak dużej sztuki.
-
Qrls weteran
Ale co się dziwicie, dziś populistyczna ekologia to podstawa. Promujmy elektryczne samochody co z tego że prąd robimy z węgla a dalej nie wiadomo co zrobić z zużytymi akumulatorami (które obecnie trzeba wymieniać co 4-6 lat w elektrykach). Małolata pływa po świece ekologicznym jachtem co z tego z czego jest wyprodukowany ważne że jest ekologiczny. Takie czasy, ekologiczny bełkot.
-
tik_tak stały bywalec
@razor7v8
Około 98-99% energii elektrycznej w Norwegii produkowana jest przez elektrownie wodne. A te, jak wiadomo, emitują gigantyczne ilości CO2.
-
W Punkt doświadczony
Z punktu widzenia zawodników to chyba dużo lepsze rozwiązanie. Po prostu pociagiem jedzie się znacznie wygodniej.
I ja bym sugerował patrzeć się z tego punktu widzenia, a nie z jakiegos ekologicznego. -
KoniKoni bywalec
@maxciek
A czy kolega się orientuje, że Norwegia jest czołowym europejskim producentem gazu i ropy naftowej. Jak sa tacy ekologiczni to powinni zaprzestać ich wydobycia.
-
maxciek początkujący
@razor7v8
kolega chyba nie wie z jakich źródeł Norwegia pozyskuje prąd
to nie Polska węglem płynąca :)
-
razor7v8 początkujący
Promowanie pociągu jako ekologicznego środka transportu to jakiś żart. Przy normach spalania Euro 6, kilka pełnych autobusów nadal wyemituje do atmosfery mniej dwutlenku węgla niż wypełniony po brzegi pociąg (emisja w przeliczeniu na jedną osobę). A na koniec samolotem do Vikersund. Ekologia pełną parą... Wystarczyło powiedzieć, że chodziło o zwiększenie komfortu zamiast prawić niestworzone rzeczy o zbawiennym wpływie tego rozwiązania na środowisko.
-
Janeman profesor
@grindavik
Amerykanie dostali zgodę od FIS, aby przywrócić do użytku skocznię Copper Peak, właśnie jako "coś pomiędzy" ale nie są w stanie zebrać funduszy.
-
Boski Apollo początkujący
@grindavik
Może Mediamond punkty konstrukcyjne skoczni pomiędzy 130-tym, a 185-tym sobie zastrzegł?
-
grindavik stały bywalec
@Homeomorfismus
Mnie bardziej ciekawi inna kwestia.Czy myślicie, że skocznie duże dalej będą powiększane czy już na stałe utkniemy na typowym K125/ HS 140? Jeszcze sporo mniejszych się ostało, ale jaki będzie następny krok jak już wszystkie powiększymy? I czemu FIS nie może zmienić przepisów tak, by powstawały nietypowe skocznie typu K145, K160, jak w DSJ? Mamuty dużo większe są ok, to co stoi na przeszkodzie by zbudować coś pomiędzy?
-
Homeomorfismus doświadczony
@Wojciechowski
Pytanie więc, po co są te wszystkie przepisy, skoro się ich i tak nie przestrzega?
-
Wojciechowski profesor
@grindavik
No, tylko ten przepis bynajmniej nie zniknął, na tym polega cała zabawa. ;)
-
grindavik stały bywalec
@StrasznyRybolakOtchlani
I dobrze, bo to głupi przepis był.Przez to w Planicy oglądało się mniej skoków niż jakby skakało 50-ciu, a nierzadko spoza 30-tki skoczkowie wyciągali ładne loty, zwłaszcza Ci, którzy są typowymi lotnikami, a nie byli w 30-tce PŚ ze względu na mniejsze zdobycze punktowe zdobyte bądź co bądź głównie na skoczniach dużych
-
Homeomorfismus doświadczony
@Wojciechowski
Sądzę, że kwalifikacje się odbędą. Regulamin niejednokrotnie w ostatnich latach był łamany - choćby tak uczyniono z jednymi kwalifikacjami do całego weekendu czy zbyt małej różnicy w rozmiarach między skocznią normalną a dużą podczas ostatnich Mistrzostw Świata.
-
Wojciechowski profesor
@pogromca januszy
Czterdziestka. ;)
Wychodzi na to, że prawdopodobnie zapomnieli usunąć przepis o finale z regulaminu. Gdy kobiety miały rok temu na koniec sezonu Turniej Niebieskiego Ptaka,to w ostatnim konkursie skakał tylko „30” PŚ . Ale tam kwalifikacji i tak nie wliczano do punktacji turnieju...
Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl
Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl
- Zanim zadasz pytanie na forum - zobacz czy poniżej ktoś już nie dał na nie odpowiedzi.
- Redakcja serwisu Skijumping.pl zastrzega sobie prawo do usuwania oraz modyfikowania komentarzy łamiących regulamin - nie związanych z tematem newsa, zawierających obraźliwe treści, atakujących osoby publiczne (a w szczególności zawodników, trenerów, działaczy, polityków), napisanych wulgarnym językiem, spamu, powielania treści newsa itp.
- Zabrania się reklamowania innych stron, blogów itp.
- Forum to miejsce na przemyślane wypowiedzi i opinie. Do komentowania bieżących wydarzeń na skoczni oraz luźnych pogaduszek służy nasz czat. Komentarze o zerowej wartości merytorycznej typu "Ammann Słabo, Stoch - 125m, co tu tak cicho, czemu nie skaczą" - również będą usuwane.
- Komentarze powinny być rzeczowe, napisane poprawnie językowo i bez rażących błędów ortograficznych.
- Zapytania, opinie i uwagi skierowane do redaktorów serwisu Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres email. Nasi redaktorzy nie czytają wszystkich komentarzy, często mogą więc wcale nie odpowiedzieć. Zapytania, opinie i uwagi skierowane do moderatorów forum Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres admin@skijumping.pl.
- Wszystkich użytkowników forum, prosimy o kulturalną dyskusję. Do rozwiązywania wszelkich sporów i kłótni służy email, gadu-gadu lub inne środki komunikacji.
- Aby uniknąć bałaganu i nieporozumień, zabrania się tworzenia i korzystania użytkownikom z więcej niż jednego konta/nicka oraz podszywania się pod innych użytkowników, poprzez tworzenie bardzo podobnych nazw/nicków. W przypadku wykrycia takiego działania, konta będą kasowane, a w skrajnym przypadku (nagminne tworzenie kolejnych kont), użytkownik banowany.
- Wszelkie komentarze, atakujące bezpośrednio poszczególnych użytkowników (w tym także oskarżenia o pisanie pod wieloma nickami), moderatorów lub redaktorów, będą bezzwłocznie usuwane, podobnie jak spory między użytkownikami, nie mające nic wspólnego z tematem artykułu. Konta użytkowników, którzy obrażają moderatorów, administratorów, bądź atakują Redakcję Skijumping.pl, mogą być blokowane.
- Wszelkie narzekania na to, że komentarze są "bezpodstawnie" usuwane, będą również kasowane. Jeśli ktoś uważa, że jego komentarz był zgodny z regulaminem, a mimo to został usunięty, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
- Jeśli uważasz, że dany użytkownik nagminne łamie regulamin, wywołuje kłótnie i utrudnia dyskusję w komentarzach, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania wpisów bądź blokowania użytkowników, którzy używają niecenzuralnego języka, nagminnie wywołują konflikty, spory oraz prowokują innych uczestników forum do kłótni.
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania użytkowników, których nazwy (ksywki) zawierają wulgaryzmy lub brzmią podobnie do niecenzuralnych słów.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności, w przypadku, gdy adres IP zablokowanej osoby, jest adresem całej sieci lokalnej. Ewentualne cofnięcie blokady może nastąpić jedynie w przypadku, gdy winny użytkownik zaprzestanie szkodliwych działań na forum.
- Redakcja nie odpowiada za treści i opinie prezentowane przez użytkowników forum. Jeśli wypowiedzi naruszają prawo, ich autorzy mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- W przypadku "bana" użytkownika, zabronione jest tworzenie nowego konta, przez 7 dni od momentu blokady konta.
- W przypadku nagminnego łamania regulaminu forum oraz ogólnych zasad dobrego wychowania, Redakcja zastrzega sobie prawo do powiadomienia odpowiednich służb, wraz ze wszystkimi posiadanymi danymi użytkownika (adres IP, logi, dane kontaktowe).
Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu
Zaloguj się