Pociągi zamiast autokarów, zmiany logistyczne podczas Raw Air

  • 2020-01-23 11:38

Skoczkowie narciarscy rywalizujący w turnieju Raw Air zmienią sposób lokomocji. Autokary, którymi ekipy podróżowały przy okazji trzech pierwszych edycji tego wydarzenia, w dużym stopniu zostaną zastąpione koleją. Odcinek łączący Trondheim z Vikersund, podobnie jak w poprzednich latach, zawodnicy pokonają samolotem czarterowym.

Alexander Stoeckl - pociąg RAW AirAlexander Stoeckl - pociąg RAW Air
fot. Steinar Bjerkmann
Daniel Andre Tande i Marius LindvikDaniel Andre Tande i Marius Lindvik
fot. Steinar Bjerkmann

Uczestnicy imprezy, ich trenerzy, a także dziennikarze, otrzymają możliwość podróży norweskimi kolejami. Pociągi przetransportują skoczków z Lillehammer do Trondheim, a także z lotniska Oslo Gardemoen do Drammen, gdzie mieści się baza noclegowa zawodów w Vikersund. To tam, po raz pierwszy w historii, przyznana zostanie Kryształowa Kula. W pozostałych miejscach podstawione zostaną autokary. Najdłuższy odcinek między Trondheim a Vikersund zawodnicy pokonają samolotem czarterowym, jak było to w poprzednich sezonach.

Czym spowodowana jest taka zmiana? Chodzi przede wszystkim o dobro zawodników i umożliwienie im możliwie bardziej wygodnej podróży. - To ważny krok w kierunku optymalizacji organizacji naszej imprezy. Jednocześnie zapewniamy skoczkom większy komfort związany z transportem między poszczególnymi miastami. Chcemy pokazać innym, że wydarzenia sportowe można prowadzić w bardziej zrównoważony sposób - mówi Marita Hakestad Andresen z Norweskiego Związku Narciarskiego. 

Przedstawiciele komitetu organizacyjnego argumentują ten ruch również aspektami związanymi z ochroną środowiska, co popiera Alexander Stoeckl. - Widzimy w naszej dyscyplinie sportu, że coraz trudniej o naturalny śnieg, co wynika ze zmian klimatu. Jestem dumny, że Norwegowie mają na uwadze ekologię i pokażą, że w dużym turnieju można skorzystać z transportu kolejowego. Taka zmiana istotnie dotyczy też sportowców, którzy otrzymają możliwość lepszej regeneracji po intensywnych wyzwaniach na skoczniach. 

W ostatnim czasie pociągi, które będą użyte podczas Raw Air, w roli pasażerów przetestowali Daniel-Andre Tande i Marius Lindvik. - Pokazujemy, że dostrzegamy szanse wprowadzenia niewielkich zmian w otaczającym nas świecie - uważają skoczkowie. Duże plany wobec transportu kolejowego w trakcie Raw Air ma telewizja NRK, która pracuje nad stworzeniem studia na żywo z pokładu pociągu.

Czwarta edycja Raw Air ruszy 6 marca na Holmenkollbakken w Oslo. Finał wydrzenia, a także Pucharu Świata mężczyzn, będzie miał miejsce 15 marca w Vikersund. Po raz drugi z rzędu - na obiektach w Oslo, Lillehammer oraz Trondheim - zmierzą się też kobiety. Panie zakończą zmagania 12 marca na Granaasen. Przed rokiem najlepsi okazali się późniejsi zdobywcy Kryształowych Kul - Ryoyu Kobayashi oraz Maren Lundby.


Dominik Formela, źródło: inf. własna + rawair.no
oglądalność: (8992) komentarze: (23)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Qrls weteran
    @stawit

    Wolny miał przejąć lidera w kadrze, nie powiedział tylko w której XD

  • Bajlandopl doświadczony

    A jak tam skijumping wypowiedź boskiego Apolla, że "ja się na fałszowaniu biletów nie znam" (PŚ w Zakopanem 2020) i zganienie Gumnego, bo o tym oczywiście nie napiszecie. A fałszywki jak były x lat temu, tak są i teraz. Czym się w ogóle ten Tajner zajmuje poza opowiadaniem banialuk w publicznej TV?

  • stawit początkujący
    Facet mnie znokautował.Panie idź pan juz na emeryturę

    Apoloniusz Tajner: Alarm? Zachowuję spokój. Nigdy nie było tak dobrze, jak teraz

    - Alarm? Przyznam, że zachowuję spokój. Nigdy nie było też tak dobrze, jak jest teraz - powiedział w rozmowie z Onet Sport Apoloniusz Tajner, prezes Polskiego Związku Narciarskiego, pytany o sytuację w polskich skokach narciarskich. Zdaniem byłego szkoleniowca już niedługo doczekamy się "wystrzału" zawodników z zaplecza kadry.

  • skortom76 doświadczony

    Może Greta będzie na konkursie to wymyślają bzdury aby lewactwo łyknelo.

  • Tomek1982 stały bywalec
    Ekologicznie to byłoby rowerem.

    Ekologicznie to byłoby rowerem.

  • Oczy Aignera profesor
    Autograf

    Trener "ekologicznej" reprezentacji podarował mi autograf na karcie w formacie A5. Jeszcze nie miałem aż tak dużej sztuki.

  • Qrls weteran

    Ale co się dziwicie, dziś populistyczna ekologia to podstawa. Promujmy elektryczne samochody co z tego że prąd robimy z węgla a dalej nie wiadomo co zrobić z zużytymi akumulatorami (które obecnie trzeba wymieniać co 4-6 lat w elektrykach). Małolata pływa po świece ekologicznym jachtem co z tego z czego jest wyprodukowany ważne że jest ekologiczny. Takie czasy, ekologiczny bełkot.

  • tik_tak stały bywalec
    @razor7v8

    Około 98-99% energii elektrycznej w Norwegii produkowana jest przez elektrownie wodne. A te, jak wiadomo, emitują gigantyczne ilości CO2.

  • W Punkt doświadczony

    Z punktu widzenia zawodników to chyba dużo lepsze rozwiązanie. Po prostu pociagiem jedzie się znacznie wygodniej.
    I ja bym sugerował patrzeć się z tego punktu widzenia, a nie z jakiegos ekologicznego.

  • KoniKoni bywalec
    @maxciek

    A czy kolega się orientuje, że Norwegia jest czołowym europejskim producentem gazu i ropy naftowej. Jak sa tacy ekologiczni to powinni zaprzestać ich wydobycia.

  • maxciek początkujący
    @razor7v8

    kolega chyba nie wie z jakich źródeł Norwegia pozyskuje prąd
    to nie Polska węglem płynąca :)

  • razor7v8 początkujący

    Promowanie pociągu jako ekologicznego środka transportu to jakiś żart. Przy normach spalania Euro 6, kilka pełnych autobusów nadal wyemituje do atmosfery mniej dwutlenku węgla niż wypełniony po brzegi pociąg (emisja w przeliczeniu na jedną osobę). A na koniec samolotem do Vikersund. Ekologia pełną parą... Wystarczyło powiedzieć, że chodziło o zwiększenie komfortu zamiast prawić niestworzone rzeczy o zbawiennym wpływie tego rozwiązania na środowisko.

  • Janeman profesor
    @grindavik

    Amerykanie dostali zgodę od FIS, aby przywrócić do użytku skocznię Copper Peak, właśnie jako "coś pomiędzy" ale nie są w stanie zebrać funduszy.

  • Boski Apollo początkujący
    @grindavik

    Może Mediamond punkty konstrukcyjne skoczni pomiędzy 130-tym, a 185-tym sobie zastrzegł?

  • grindavik stały bywalec
    @Homeomorfismus

    Mnie bardziej ciekawi inna kwestia.Czy myślicie, że skocznie duże dalej będą powiększane czy już na stałe utkniemy na typowym K125/ HS 140? Jeszcze sporo mniejszych się ostało, ale jaki będzie następny krok jak już wszystkie powiększymy? I czemu FIS nie może zmienić przepisów tak, by powstawały nietypowe skocznie typu K145, K160, jak w DSJ? Mamuty dużo większe są ok, to co stoi na przeszkodzie by zbudować coś pomiędzy?

  • Homeomorfismus doświadczony
    @Wojciechowski

    Pytanie więc, po co są te wszystkie przepisy, skoro się ich i tak nie przestrzega?

  • Wojciechowski profesor
    @grindavik

    No, tylko ten przepis bynajmniej nie zniknął, na tym polega cała zabawa. ;)

  • grindavik stały bywalec
    @StrasznyRybolakOtchlani

    I dobrze, bo to głupi przepis był.Przez to w Planicy oglądało się mniej skoków niż jakby skakało 50-ciu, a nierzadko spoza 30-tki skoczkowie wyciągali ładne loty, zwłaszcza Ci, którzy są typowymi lotnikami, a nie byli w 30-tce PŚ ze względu na mniejsze zdobycze punktowe zdobyte bądź co bądź głównie na skoczniach dużych

  • Homeomorfismus doświadczony
    @Wojciechowski

    Sądzę, że kwalifikacje się odbędą. Regulamin niejednokrotnie w ostatnich latach był łamany - choćby tak uczyniono z jednymi kwalifikacjami do całego weekendu czy zbyt małej różnicy w rozmiarach między skocznią normalną a dużą podczas ostatnich Mistrzostw Świata.

  • Wojciechowski profesor
    @pogromca januszy

    Czterdziestka. ;)

    Wychodzi na to, że prawdopodobnie zapomnieli usunąć przepis o finale z regulaminu. Gdy kobiety miały rok temu na koniec sezonu Turniej Niebieskiego Ptaka,to w ostatnim konkursie skakał tylko „30” PŚ . Ale tam kwalifikacji i tak nie wliczano do punktacji turnieju...

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl