Trzy loty czarterowe mają umożliwić planowe rozegranie pierwszej części Pucharu Świata w skokach narciarskich 2020/21. Międzynarodowa Federacja Narciarska (FIS) informuje, że organizuje tego typu połączenia przy okazji zawodów rozgrywanych na przełomie listopada i grudnia.
Pandemia COVID-19 wpłynie na najbliższy sezon zimowy już na samym jego początku. W związku z obostrzeniami nakładanymi przez poszczególne państwa i problemami w swobodnym poruszaniu się po świecie, Międzynarodowa Federacja Narciarska (FIS) zaoferowała reprezentacjom możliwość skorzystania z lotów czarterowych, którymi ekipy dostaną się do Finlandii oraz Rosji, a następnie do Słowenii. Pierwszy lot zaplanowano na 25 listopada, po inauguracji sezonu w Wiśle.
Zobacz też: Miesiąc do Pucharu Świata w Wiśle. "Pokażemy, że innym się nie chce, a my potrafimy"
- Większość zespołów będzie na pokładzie podczas podróży z Monachium do Ruki 25 listopada. Ten lot czarterowy daje nam, jako grupie, większe bezpieczeństwo planowania i jest dużą zaletą dla drużyn - mówi Sandro Pertile, nowy dyrektor Pucharu Świata, który osobiście był zaangażowany w organizację połączeń czarterowych.
Środowisko skoków narciarskich ma w ten sposób zostać możliwie odizolowane od reszty społeczeństwa. - Grupa pozostanie razem i będzie miała jak najmniej kontaktu z innymi ludźmi. Każda osoba na pokładzie będzie miała akredytację na zawody w Ruka, więc wcześniej będzie musiała przejść test na COVID-19 - tłumaczy Pertile.
Lot z Bawarii na północ Europy ma pozwolić też na uniknięcie problemów logistycznych związanych przesiadką w stolicy Finlandii, która czekałaby każdą reprezentację. - Spodziewamy się, że przekroczenie granic w Finlandii bezpośrednio w Kuusamo będzie mniej skomplikowane, niż gdyby wszystkie zespoły osobno przyleciały do Helsinek - kontynuuje włoski działacz.
Przypomnijmy, że zawody w Ruce odbędą się bez udziału publiczności. Po zmaganiach w Finlandii skoczków oraz pozostałe osoby, związane z Pucharem Świata, czeka przejazd do Rovaniemi, skąd ma wyruszyć czarter do Jekaterynburga. Stamtąd zespoły udadzą się na tydzień do Niżnego Tagiłu. Połączeniem spinającym plan FIS będzie podróż z Jekateryburga do Lublany. Ze stolicy Słowenii drużyny udadzą się na mistrzostwa świata w lotach narciarskich do Planicy.
-
Lataj profesor
@pawelf1
Gdyby był czarter prosto z Polski do Ruki, wtedy nikt nie musiałby dojeżdżać do Monachium, a jakieś polskie lotnisko by mniej ucierpiało. Zamiast tego Pertile wykombinował, żeby się pchali jeszcze do Niemiec i napchali im kieszenie.
-
pawelf1 profesor
@Lataj
Tak....:) Bo tylko Polacy musieliby dojechać do Monachium, inni a zwłaszcza Niemcy skaczący we Wiśle to się teleportują :):):)
Najzabawniejsze ,że Polacy póki co wolą tłuc się samochodem do Finlandii, żeby """"uniknąć kontaktów i być tylko we własnym gronie"""" ". Przynajmniej takie są plany .....
Tak czy siak dobrze jak coś się w ogóle odbędzie :( -
Kolos profesor
@Tak że tego
Z tekstu wynika, że po prostu z Monachium samoloty latają bezpośrednio do Kuusamo, a skądkolwiek indziej to są loty tylko z przesiadką w Helsinkach.
-
-
Tak że tego początkujący
Z Monachium, zaraz po inauguracji Wąsowicza w Wiśle, za setki tysięcy zł bez kibiców, a gdzie Pyrzowice czy Balice są obok. Niemiaszek musi na odprawie i locie przecież zarobić.
-
butczan1 weteran
@Barteu25
Myślę że Puchar Świata będzie w tym sezonie priorytetem. PK będzie raczej w okrojonych składach i raczej przy braku przynajmniej kilku ów.
-
Oczy Aignera profesor
@kibicsportu Skoki Narciarskie 2006
W karierze trenerskiej w grze Skoki Narciarskie 2006 można było wybierać rodzaj zakwaterowania oraz sposób dojazdu. Kombinacji było wiele, a niektóre mogły być kuriozalne, np. jazda rowerami (nawet do Sapporo) i pobyt w willi lub transport limuzyną i mieszkanie w namiocie.
-
kibicsportu profesor
Mam nadzieję, że nasi będą lecieć tymi czarterami, a nie kombinować z transportem samochodowym.
-
Barteu25 bywalec
W takim razie ciekawe co z pucharem kontynentalnym w Ruce. Myślę że lepiej byłoby to przenieść gdzieś do środkowej europy, bo czarterów w PK raczej nie będzie, a nie każdemu chce się jechać 30 godzin do Ruki.
Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl
Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl
- Zanim zadasz pytanie na forum - zobacz czy poniżej ktoś już nie dał na nie odpowiedzi.
- Redakcja serwisu Skijumping.pl zastrzega sobie prawo do usuwania oraz modyfikowania komentarzy łamiących regulamin - nie związanych z tematem newsa, zawierających obraźliwe treści, atakujących osoby publiczne (a w szczególności zawodników, trenerów, działaczy, polityków), napisanych wulgarnym językiem, spamu, powielania treści newsa itp.
- Zabrania się reklamowania innych stron, blogów itp.
- Forum to miejsce na przemyślane wypowiedzi i opinie. Do komentowania bieżących wydarzeń na skoczni oraz luźnych pogaduszek służy nasz czat. Komentarze o zerowej wartości merytorycznej typu "Ammann Słabo, Stoch - 125m, co tu tak cicho, czemu nie skaczą" - również będą usuwane.
- Komentarze powinny być rzeczowe, napisane poprawnie językowo i bez rażących błędów ortograficznych.
- Zapytania, opinie i uwagi skierowane do redaktorów serwisu Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres email. Nasi redaktorzy nie czytają wszystkich komentarzy, często mogą więc wcale nie odpowiedzieć. Zapytania, opinie i uwagi skierowane do moderatorów forum Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres admin@skijumping.pl.
- Wszystkich użytkowników forum, prosimy o kulturalną dyskusję. Do rozwiązywania wszelkich sporów i kłótni służy email, gadu-gadu lub inne środki komunikacji.
- Aby uniknąć bałaganu i nieporozumień, zabrania się tworzenia i korzystania użytkownikom z więcej niż jednego konta/nicka oraz podszywania się pod innych użytkowników, poprzez tworzenie bardzo podobnych nazw/nicków. W przypadku wykrycia takiego działania, konta będą kasowane, a w skrajnym przypadku (nagminne tworzenie kolejnych kont), użytkownik banowany.
- Wszelkie komentarze, atakujące bezpośrednio poszczególnych użytkowników (w tym także oskarżenia o pisanie pod wieloma nickami), moderatorów lub redaktorów, będą bezzwłocznie usuwane, podobnie jak spory między użytkownikami, nie mające nic wspólnego z tematem artykułu. Konta użytkowników, którzy obrażają moderatorów, administratorów, bądź atakują Redakcję Skijumping.pl, mogą być blokowane.
- Wszelkie narzekania na to, że komentarze są "bezpodstawnie" usuwane, będą również kasowane. Jeśli ktoś uważa, że jego komentarz był zgodny z regulaminem, a mimo to został usunięty, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
- Jeśli uważasz, że dany użytkownik nagminne łamie regulamin, wywołuje kłótnie i utrudnia dyskusję w komentarzach, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania wpisów bądź blokowania użytkowników, którzy używają niecenzuralnego języka, nagminnie wywołują konflikty, spory oraz prowokują innych uczestników forum do kłótni.
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania użytkowników, których nazwy (ksywki) zawierają wulgaryzmy lub brzmią podobnie do niecenzuralnych słów.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności, w przypadku, gdy adres IP zablokowanej osoby, jest adresem całej sieci lokalnej. Ewentualne cofnięcie blokady może nastąpić jedynie w przypadku, gdy winny użytkownik zaprzestanie szkodliwych działań na forum.
- Redakcja nie odpowiada za treści i opinie prezentowane przez użytkowników forum. Jeśli wypowiedzi naruszają prawo, ich autorzy mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- W przypadku "bana" użytkownika, zabronione jest tworzenie nowego konta, przez 7 dni od momentu blokady konta.
- W przypadku nagminnego łamania regulaminu forum oraz ogólnych zasad dobrego wychowania, Redakcja zastrzega sobie prawo do powiadomienia odpowiednich służb, wraz ze wszystkimi posiadanymi danymi użytkownika (adres IP, logi, dane kontaktowe).
Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu
Zaloguj się