Gdy przebudowa skoczni w Hinterzarten jesienią ubiegłego roku wchodziła w decydującą fazę okazało się, że podczas projektowania lub budowy obiektu popełniono szereg błędów konstrukcyjnych. Od października plac budowy stał pusty. W czerwcu podjęto decyzję, że to, co dotąd udało się zbudować, musi zostać zdemontowane, a prace rozpoczną się od początku.
Mocno przestarzały obiekt już przed trzema laty został wyłączony z użytku zimowego. W styczniu tego roku przebudowana skocznia miała stać się po dziewięciu latach przerwy areną Pucharu Świata pań. Na budowniczych czyhały przeróżne wyzwania. Częściowo nieprzejezdny teren i bardzo wąskie drogi dojazdowe wymagały drobiazgowego wstępnego planowania, aby transport poszczególnych elementów mógł przebiegać sprawnie. Wszelkie przeszkody udało się ominąć, zdarzyła się jednak rzecz rzadko spotykania.
- Wystąpiły nieoczekiwane problemy techniczne. Odpowiedzialne za modernizację biuro architektoniczne poinformowało, że w trakcie obecnie postępujących prac budowlanych wykryto różnice wymiarów w obszarze łączącym nową konstrukcję stalową z istniejącą klatką schodową. Przyczyny powstania różnic są analizowane przez architektów i geodetów. Niezbędne są korekty, po których dokonaniu konieczne będzie ponowne przeprowadzenie testów statycznych. Dopiero wówczas firmy realizujące inwestycję będą mogły kontynuować swoje działania - napisali w oficjalnym komunikacie prasowym włodarze areny w październiku 2020 roku.
To był jednak dopiero początek problemów. Zaistniałych defektów nie udało się skorygować. Żadna ze stron zaangażowanych w realizację omawianej inwestycji nie chciała wziąć na siebie odpowiedzialności za zaistniały stan rzeczy. Na placu budowy nie działo się nic przez osiem miesięcy. Za zamkniętymi drzwiami trwały gorączkowe konsultacje z przedstawicielami różnych firm ubezpieczeniowych i trwało ustalanie, kto ponosi winę za błędy konstrukcyjne. Jednoznacznie odpowiedzialnego nie udało się wskazać. W czerwcu podjęto decyzję, że powstały szkielet skoczni zostanie rozebrany. Na teren kompleksu wjechał już ciężki sprzęt, który musi zrównać z ziemią zabudowany teren. Prace rozpoczną się od nowa, skocznia ma być gotowa na grudzień tego roku. Po przebudowie arena ma zyskać rozmiar 111 metrów, co według nomenklatury FIS uczyni z niej skocznię dużą.
Hinterzarten jest centralnym punktem Letniego Grand Prix od samego początku jego funkcjonowania. Nie przypadkowo zresztą. Niemieckie miasto na miano mekki letnich skoków zasłużyło sobie już w latach 80. Wówczas pomysłem na odbudowanie Hinterzarten jako ważnego miejsca na niemieckiej mapie skoków było wyłożenie skoczni sztuczną nawierzchnią i ściągnięcie do Hi-za najlepszych skoczków świata w okresie letnim. Międzynarodowe konkursy na igelicie w wybornej obsadzie rozgrywano tu od 1982 roku. Na liście triumfatorów w latach 80-tych widnieją same najznamienitsze postacie tamtej epoki: Andreas Felder, Jari Puikonnen, Steve Collins, Ole Gunnar Fidjestoel, Matti Nykaenen, Heinz Kuttin czy Jan Bokloev. Równie efektownie prezentuje się lista triumfatorów konkursów z cyklu LGP, na której widnieją m.in. nazwiska Adama Małysza, Dawida Kubackiego i Kamila Stocha.
Nieukończona z powodu błędów konstrukcyjnych nowa skocznia w Hinterzarten musiała zostać zburzona. Prace rozpoczną się od zera.
— Adrian Dworakowski (@Adrian512Gd) July 25, 2021
Fot. Badische Zeitung. pic.twitter.com/d83vM3jXIp
-
Oczy Aignera profesor
Pieniądze
Najwidoczniej w Hinterzarten lubią palić pieniędzmi w piecu, nawet gdy nie ma sezonu grzewczego.
-
Raptor202 profesor
Niby Niemcy, a wygląda jakby Polacy budowali.
-
Lataj profesor
@Pavel
O tym akurat zapomniałem. W Ostrołęce powstanie elektrownia innego typu (gazowa, nie węglowa), jednak u nas to będzie porządna zmiana, a w Niemczech wystarczy tylko poprawa parametrów. Jednak w obu przypadkach to marnowanie pieniędzy.
-
Pavel profesor
Niemcy próbują obalić mistrza pod względem partactwa, ale nasi specjaliści wyciągnęli asa z rękawa i zaszachowali naszych zachodnich sąsiadów budując i rozbierając elektrownię :) Nikt nie odbierze nam palmy pierwszeństwa spartaczonych inwestycji i pieniędzy wywalonych w błoto :) Mimo wszystko dobra próba Niemców.
-
Lataj profesor
Myślałem, że to GDDKiA ma takie przygody z wybrakowanymi nowymi drogami. Ale oczywiście stać Niemców na odbudowę.
Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl
Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl
- Zanim zadasz pytanie na forum - zobacz czy poniżej ktoś już nie dał na nie odpowiedzi.
- Redakcja serwisu Skijumping.pl zastrzega sobie prawo do usuwania oraz modyfikowania komentarzy łamiących regulamin - nie związanych z tematem newsa, zawierających obraźliwe treści, atakujących osoby publiczne (a w szczególności zawodników, trenerów, działaczy, polityków), napisanych wulgarnym językiem, spamu, powielania treści newsa itp.
- Zabrania się reklamowania innych stron, blogów itp.
- Forum to miejsce na przemyślane wypowiedzi i opinie. Do komentowania bieżących wydarzeń na skoczni oraz luźnych pogaduszek służy nasz czat. Komentarze o zerowej wartości merytorycznej typu "Ammann Słabo, Stoch - 125m, co tu tak cicho, czemu nie skaczą" - również będą usuwane.
- Komentarze powinny być rzeczowe, napisane poprawnie językowo i bez rażących błędów ortograficznych.
- Zapytania, opinie i uwagi skierowane do redaktorów serwisu Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres email. Nasi redaktorzy nie czytają wszystkich komentarzy, często mogą więc wcale nie odpowiedzieć. Zapytania, opinie i uwagi skierowane do moderatorów forum Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres admin@skijumping.pl.
- Wszystkich użytkowników forum, prosimy o kulturalną dyskusję. Do rozwiązywania wszelkich sporów i kłótni służy email, gadu-gadu lub inne środki komunikacji.
- Aby uniknąć bałaganu i nieporozumień, zabrania się tworzenia i korzystania użytkownikom z więcej niż jednego konta/nicka oraz podszywania się pod innych użytkowników, poprzez tworzenie bardzo podobnych nazw/nicków. W przypadku wykrycia takiego działania, konta będą kasowane, a w skrajnym przypadku (nagminne tworzenie kolejnych kont), użytkownik banowany.
- Wszelkie komentarze, atakujące bezpośrednio poszczególnych użytkowników (w tym także oskarżenia o pisanie pod wieloma nickami), moderatorów lub redaktorów, będą bezzwłocznie usuwane, podobnie jak spory między użytkownikami, nie mające nic wspólnego z tematem artykułu. Konta użytkowników, którzy obrażają moderatorów, administratorów, bądź atakują Redakcję Skijumping.pl, mogą być blokowane.
- Wszelkie narzekania na to, że komentarze są "bezpodstawnie" usuwane, będą również kasowane. Jeśli ktoś uważa, że jego komentarz był zgodny z regulaminem, a mimo to został usunięty, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
- Jeśli uważasz, że dany użytkownik nagminne łamie regulamin, wywołuje kłótnie i utrudnia dyskusję w komentarzach, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania wpisów bądź blokowania użytkowników, którzy używają niecenzuralnego języka, nagminnie wywołują konflikty, spory oraz prowokują innych uczestników forum do kłótni.
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania użytkowników, których nazwy (ksywki) zawierają wulgaryzmy lub brzmią podobnie do niecenzuralnych słów.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności, w przypadku, gdy adres IP zablokowanej osoby, jest adresem całej sieci lokalnej. Ewentualne cofnięcie blokady może nastąpić jedynie w przypadku, gdy winny użytkownik zaprzestanie szkodliwych działań na forum.
- Redakcja nie odpowiada za treści i opinie prezentowane przez użytkowników forum. Jeśli wypowiedzi naruszają prawo, ich autorzy mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- W przypadku "bana" użytkownika, zabronione jest tworzenie nowego konta, przez 7 dni od momentu blokady konta.
- W przypadku nagminnego łamania regulaminu forum oraz ogólnych zasad dobrego wychowania, Redakcja zastrzega sobie prawo do powiadomienia odpowiednich służb, wraz ze wszystkimi posiadanymi danymi użytkownika (adres IP, logi, dane kontaktowe).
Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu
Zaloguj się