Wieści ze szwajcarskiej drużyny, Kuettel zmienia narty

  • 2006-05-13 17:19
Podczas gdy Austriacy oddali już swoje pierwsze skoki w Villach, szwajcarska drużyna jest na wcześniejszym etapie przygotowań do kolejnego sezonu.


W przyszłym tygodniu rozpoczynamy trening kondycyjny oraz siłowy, a do tej pory zawodnicy przygotowywali się tylko indywidualnie. Pierwsze skoki planujemy oddać pod koniec maja na obiekcie w Einsiedeln" - mówi trener Szwajcarów - Berni Schoedler.

"Niestety, z powodu słabej sytuacji finansowej 80 procent naszych zgrupowań będziemy mieli właśnie w Einsiedeln, co sprawia iż treningi nie będą zbytnio urozmaicone. Te utrudnienie traktujemy jednak jako wyzwanie i będziemy robić wszystko co w naszej mocy, aby wykorzystać to co mamy w maksymalnym stopniu" - dodaje Schoedler.

Tymczasem najlepszy zawodnik drużyny Berni Schoedlera - Andreas Kuettel - został zmuszony do zmiany nart, ponieważ Rossignol zaprzestał produkcji nart dla skoczków. W tej sytuacji Kuettel zdecydował się skakać na nartach marki Fischer.

Szwajcar podpisał z Fischerem umowę na dwa lata.

"Dla Fischera to to wspaniała sprawa, móc podpisać kontrakt z zawodnikiem, który jest trzecim skoczkiem minionego sezonu. Andreas ubiegłej zimy pokazał, iż jest w stanie wskakiwać na podium i wygrywać. Z pewnością będzie on cennym nabytkiem dla teamu Fischera. Mamy nadzieję, iż współpraca będzie układała się nam bardzo dobrze" - mówi Franz Neuländtner, który odpowiada za sekcję skoków w Fischerze.

Tymczasem Andreas Kuettel w najbliższym czasie wybiera się do USA.

"Biorę ze soba moje nowe narty. Nie mam zamiaru jednak tam tylko trenować. Chcę również trochę pozwiedzać. Naprawdę nie mogę się już tego doczekać no i oczywiście lata, kiedy to będziecie mogli oglądać mnie z nowym sprzętem i nowym zastrzykiem motywacji" - dodaje szwajcarski skoczek.

Vicktoria Murawska&Tadeusz Mieczyński, źródło: Sportsplanet, Fischer
oglądalność: (6769) komentarze: (25)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Andreas Kuettel.

    Andreas Kuettel w Turnieju Czterech Skoczni:
    2000/2001r. - 24 miejsce
    2001/2002r. - 39 miejsce
    2002/2003r. - 40 miejsce
    2003/2004r. - 20 miejsce
    2004/2005r. - 14 miejsce
    2005/2006r. - 4 miejsce

  • anonim

    Fishery są dla zawodników, którzy są "usztywnieni" w locie, Adam "wachluje" nartami, co na Elanach nie miało znaczenia, na Fisherach - było zabójcze... Zwłaszcza, jak był w słabszej formie...
    Kuettel nie "wachluje" więc zmiana nie powinna być zauważalna...

  • anonim

    @ Stefek

    Przeciez ty kompletnie nie zrozumialeś , o czym ja napisalam :))))))))))))))))

    Czy ja pisalam cos o stylu ??
    Ta dyskusja dotyczy zwyczajnie nart.Podkreślilam tylko , ze same narty nie lecą w górze , tylko zawodnik , na nich.

  • anonim
    @Fanka

    Jakby styl nie zależał od nart i kombinezonu, to równie dobrze któryś ze skoczków mógłby skakać na zwykłych deskach, w leginsach, sweterku od babci i okularach przeciwsłonecznych.

  • jozek_sibek profesor
    Andreas Kuettel.

    Andreas Kuettel w PŚ od sezonu 1999/2000 roku:

    1995/1996r. - 32 miejsce - 181 pkt
    1998/1999r. - 69 miejsce - 18 pkt
    1999/2000r. - 56 miejsce - 26 pkt
    2000/2001r. - 48 miejsce - 63 pkt
    2001/2002r. - 30 miejsce - 145 pkt
    2002/2003r. - 60 miejsce - 20 pkt
    2003/2004r. - 23 miejsce - 258 pkt
    2004/2005r. - 17 miejsce - 395 pkt
    2005/2006r. - 3 miejsce - 980 pkt

    Czy zmiana nart pozwoli wygrać klasyfikację PŚ,czy zacznie sie tendencja zniżkowa???

  • anonim

    według mnie adam powinien testować nowe narty na których osiąga najlepsze prędkości może atomiki ?

  • anonim

    @ Usia

    Jak sama mówisz , to styl jaki prezentuja skoczkowie , dodaje niektórym , skrzydel :))))

    Tak więc może4 narty to te następne 10% , skoku , ja uważam , ze to glównie zasluga samego zawodnika , jego techniki i doskonalej formy.

    Na Fischerach tez zawodnicy zwyciężają , ale to glównie zasluga wlaśnie ich a nie nart , ja tak uważam , a jak jest , to tylko zawodnik móglby odpowiedziec na to pytanie.

    Można zapytać o to Kruczka wlasnie co o tym mysli , ale ja myśle , ze jego odpowiedz , bedzie wlasnie taka , ze to glównie zawodnik skacze , a nie narty ,
    ale mozna by zapytać.
    Janda zwycięzyl w KL.Gen, owszem .....
    ale dlatego , ze byl w doskonalej formie , przez piewrsze pól sezonu , następne pól , to juz byla porazka , i skakal na tych samych Elanach do końca.

    Ja myśle , ze to glównie forma decyduje o tym , jak zawodnik skacze.:))

  • anonim
    @Fanka

    Masz rację, ale zważ to,że teraz czołowka prezentuje tak wyrównany poziom ,że każdy szczególik nabiera kolosalnego znaczenia.
    Sam wielki Mistrz Ahonen powiedział,że dobry kombinezon, to 10% odległości ! Ciekawe co sądzą fachowcy o dobrych nartach (no i dobranych do indywidualnych potrzeb skoczka a nie umowy sponsorskiej)!!!
    Jeden skoczek skacze lepiej na nartach twardych (jak Norwegowie czy Austiacy-zauważ ,że skaczą inaczej- stylem W) a inny na miękkich jak Adam czy Janda (stylem V, a Adamowi nawet krzyżowanie tych nart nie przeszadzało i niskie prędkości na progu. Widocznie sprężynowanie i kołysanie nimi w locie dodawało mu odległości)

  • anonim

    Uważam , że forma skoczka i to jakie osiąga wyniki , nie zależą glównie od nart ,

    owszem , ma to znaczenie i to bardzo duże ,

    lecz nie zapominajmy , że to glównie skoczek skacze na tych nartach , nie same narty!

    Adam udowodnil , że i na fischerach można wygrywac , jesli zawodnik , jest w formie i dostaje tego pauera w nogach to i na drzwiach od stodoly poleci :))))))

    Owszem , kiedyś skakal na Elanach w latach największych swoich tryumfów , tak , to byly Elany ,
    ale czy nie wydaje sie wam , ze to glównie zasluga samego zawodnika , ze tak wygrywal ??
    poprostu wtedy mial swoje najlepsze chwile i nie ważne bylo jakie ma narty pod stopami i tak by wygral,

    od tego czasu zmenilo się doslownie wszystko , ADam musial przytyc , 5 kg , zmienily się przepisy odnośnie sprzętu , jednym to wyszlo na dobrze a inni sie pogubili , to glówna przyczyna tego , ze niektórzy , juz tak nie górowali ,
    w tym i Adam ,
    potrzeba mnóstwo czasu aby zawodnik przyzwyczail się do tego , nieraz nawet dwa , trzy lata ,

    jeśli Kuttel , bedzie w takiej formie jak w ubieglym sezonie to zadna zmiana nart mu w tym nie przeszkodzi , zeby znów mieć wspaniale wyniki ,
    a Adam , wlasnie być może teraz , w tym nadchodzącym sezonie , będzie stawal więcej na podium niż kiedykolwiek .Wlaśnie razem z Fischerami :)))

  • anonim
    @jonya

    Liczą się. Ale konkursy olimpijskie, to tylko 2 konkursy. Czasami wygrywa ktoś przypadkowy z czołowki. Natomiast ja mówię o klasyfikacji generalnej sezonu. By tam stanąć na podium trzeba ciągle dobrze skakać, a nie liczyc na wiaterki, czy przychylność Tepesa i Hofera.

  • anonim
    ushuaia

    Czyżby medale olimpijskie sie nie liczyly jakie narty mieli medaliści z małej i duzej skoczni.

  • anonim
    Narty

    Podium Pucharu Świata:

    1) Janda - ELANY
    2) Ahonen- ATOMICI
    3) Kuettel-Rossignole

    I to zastanawiające. Przypomnę,że nasz Adam na Fischerach nie potrafi dobrze polecieć. A Janda doszedł do formy po przejściu na Elany (z Fischerów)!!!
    Czyżby Kuettela czekało pikowanie w dół tabeli na przyszły rok ? Oby nie!

  • anonim

    no to jak rosinilo nie będzie już produkował nart to sporo zawodników będzie musiało zmienić narty np. uhrmann, spaeth, kiuru, ingebrigtsen, jussilainen, hoellwarth i nasz nelot bachleda hehe

  • anonim
    tak ogólnie

    W kwestii gaci chciałem.
    Wydaje mi się, że z pozycji skoczka i ludzi interesujących sie tą dyscypliną sportu jest pewna drobna różnica między analizą nart, na których skoczek trenuje i skacze w zawodach, a analizą bielizny, w którą wdziewa swoje chude ciało. I na to bym niektórych, rzadko tu piszących, uczulał.
    A teraz o nartach i nie o Szwajcarach. Czyż nie wydaje się Wam jednak, że akurat Małyszowi to Fischery specjalnie nie służą? Może je zmieni jak zmieni (jesli to kiedykolwiek nastąpi) menadżera?

  • anonim
    @olli

    Z tymi nartami masz rację!!! A tak w góle to co teraz Niemcy zrobią jak podstawowa drużyna praktycznie ma Rossigloly!!!

  • anonim

    Ale niektórzy z was tu klepią bzdury:))))

    Przeciez wyraznie w artykule pisze , ze producent obecny , z którego to uslug korzystal Kuttel , zaprzestal produkcji nart.I to tyle , kropka .

    W obecnej sytuacji , korzysta z uslug Fischera , jesli tak wybral , to jego sprawa !

    Zresztą , wystarczy popatrzeć , ilu zawodników skacze na tych nartach ,
    prawie wszyscy z malymi wyjątkami , fischer produkuje bardzo dobry sprzęt.

    @ Gizmo

    jak nie możesz spac , to wez coś na sen :)))

  • anonim
    Andreas

    O rany! Niezwykle ciekawa i zmuszająca do przemysleń wiadomość. Czekałem na nią od chwili zakończenia sezonu! Czy redakcja może też ustalić, czy Andreas zmienił rownież firmę produkującą jego gacie, bo ten problem również bardzo mnie nurtuje, aż nie mogę nocami spać!!

  • anonim

    gdy hannawald skakał pomogła mu zmiana, ale z fischerów na rossiniole !

  • anonim

    według mnie ta zmiana jest zła rossiniole są twarde, a fischery miękkie

  • anonim
    -

    mam nadzieje, ze te nowe narty mu nie zaszkodza......

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl