Ahonen powraca do PŚ

  • 2008-02-04 17:45
Po przerwie, spowodowanej chorobą, do rywalizacji w Pucharze Świata powraca Janne Ahonen. Vice lidera klasyfikacji generalnej zobaczymy w najbliższych konkursach, w czeskim Libercu.

Obok Ahonena, trener Tommi Nikunen do Liberca zabiera również Mattiego Hautamäkiego, Janne Happonena, Harriego Olli, Sami Niemi i Tamiego Kiuru.

Tymczasem po konkursach w Sapporo do bardzo wysokiej formy doszedł Happonen.

"Od dawna zdawaliśmy sobie sprawę z tego, jak duży drzemie w nim potencjał. Jednak jego dyspozycja stale rosła, począwszy od Turnieju Czterech Skoczni i te wysokie lokaty nie powinny dziwić" - mówi trener Janne Väätäinen.

"Technika i jakość skakania Happonena wyraźnie się poprawiły na przestrzeni ostatnich kilku lat. Oczywiście jednak nadal daleko mu do tego, co prezentuje np. Janne Ahonen" - dodał drugi trener fińskich skoczków.

"To naprawdę wspaniałe uczucie, stać na podium Pucharu Świata. Nie zdarzało mi się to dotychczas zbyt często, więc jest to dla mnie podwójna radość. Skakanie przychodzi mi aktualnie naprawdę łatwo. Technika moich skoków jest bez zarzutu. Nie mogę się już doczekać lotów narciarskich" - powiedział Janne Happonen.

Tuija Hankkila, źródło: Informacja własna
oglądalność: (10164) komentarze: (110)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Janne Ahonen w PŚ od sezonu 1999/2000:

    1999/2000 - 3 miejsce -1437 pkt - 1 Fin
    2000/2001 - 5 miejsce -- 686 pkt - 2
    2001/2002 -15 miejsce - 356 pkt - 3
    2002/2003 - 4 miejsce -1016 pkt - 1
    2003/2004 - 1 miejsce -1316 pkt - 1
    2004/2005 - 1 miejsce -1715 pkt - 1
    2005/2006 - 2 miejsce -1024 pkt - 1
    2006/2007 - 8 miejsce -- 539 pkt - 1
    2007/2008 - 3 miejsce -- 845 pkt - 1 (po 18 konkursach)

  • anonim

    Zgadzam się.

    Ale poki co to go tak rozregulowali ci fachowcy, ze gorzej chyba być nie może.
    Dlatego lepiej jak sam się doreguluje, narazie :)

  • you've got a friend in me bywalec
    zielono mi

    Phi ....... Rady konsultanta mogą się przydać kiedy nie wiesz jaki kolor bielizny wybrać w sklepie .....
    Aby widzieć przyszłość polskich skoków w kolorze innym niż czarny, potrzebna jest pełnowymiarowa pomoc fachowca.

  • vero92 profesor

    Faktycznie długo go nie było.
    A Ahonen może być jeszcze mocny. Z nim nigdy nic nie wiadomo, jak jest w formie to nie odpuszcza, po cichu (odwrotnie niz Morgi)dąży do celu, jak nie jest w formie to jest o nim tak cicho jak on sam jest cichy.

  • qwerty doświadczony

    Super... kocham określenie "konsultacje z psychologiem". "Konsultantem" jest obecnie także Jerzy Żołądź, a charakter "konsultanta" oznacza to, że Żołądź powie co myśli, a Lepistoe i tak zrobi swoje.

  • Dorota bywalec
    Hess o trenerstwie

    Kiedyś z Reinhardem Hessem rozmawiałam na temat trenerów. On był tego zdania, że jedynie na linii zawodnik-trener dobrze się układa, jeśli między zawodnikiem a trenerem jest taka więź, że - oprócz oczywistych wskazówek technicznych - jest na tyle dobry kontakt, że i psycholog jest zbędny. Każdy zawodnik to indywidualne podejście. Do jednych trzeba mieć żelazną rękę, dla innego być niańką, dla jeszcze innego kumplem. Jak to określił Hess "trener musi umieć dobrze czytać zawodnika". Jeśli to zawodzi, to nie stworzy się drużyny albo trzeba zatrudniać psychologa. Same wskazówki techniczne, analizy skoków itp - to stanowczo za mało. Dlatego zdalne trenowanie, to chyba poroniony pomysł.

  • qwerty doświadczony

    http:// sport.wp.pl/kat,1838,title, Regulowanie-Malysza,wid,9628337, wiadomosc.html

    Regulowanie Małysza

    Mimo wielkiego doświadczenia „Orzeł z Wisły” też walczy ze stresem. Mistrzostwa w lotach ważne, ale stabilizacja formy ważniejsza.

    Adam Małysz po konkursach w Zakopanem zrobił sobie przerwę w startach Pucharu Świata, spokojnie przygotowując się do następnych występów. Wprawdzie stracił już szanse na wysokie miejsce w końcowej klasyfikacji PŚ, ale szykuje formę z myślą o mistrzostwach świata w lotach, które odbędą się za kilkanaście dni (22-24.02.) w niemieckim Oberstdorfie.


    REKLAMA Czytaj dalej



    O to, jak Małysz spędził ostatni okres zapytaliśmy sekretarza generalnego Polskiego Związku Narciarskiego, Grzegorza Mikułę. - Po konkursach w Zakopanem Adam Małysz trenował z Maciejem Kotem i Krzysztofem Miętusem pod okiem drugiego trenera kadry A, Łukasza Kruczka. W zeszły wtorek byli na słowackiej skoczni w Szczyrbskim Jeziorze, a w czwartek w Zakopanem. Piątek, sobotę i niedzielę Adam spędził w domu. Z tego co wiem, to Adam bardzo chciał skakać w Szczyrku. Niestety, mimo iż śnieg na tamtejszej skoczni jest już dowieziony i usypany, nie nadaje się jeszcze do tego aby skakać. W związku z tym przed Libercem nie będzie już możliwości aby tam potrenować, choć był taki plan, że Małysz będzie pierwszym zawodnikiem, który skoczy na tym obiekcie.

    - Jakie są wiadomości o skokach Adama w Szczyrbskim Jeziorze i Zakopanem?

    - Skoki Małysza są dużo lepsze niż w Pucharze Świata. Wiadomo, że w tym sezonie Adam w ogóle źle nie skacze na treningach. Teraz chodzi o to, aby te dobre skoki przełożyć na zawody. Najważniejsze jest „złapanie” powtarzalność skoków w warunkach, w których się stresuje.

    - Trochę może dziwić, że zawodnika tak doświadczonego jak Małysz dopada jeszcze stres w czasie zawodów.

    - Być może jest tak, że wszystko, co było poukładane rozregulowało się i Adam poszukuje różnych wyjść z sytuacji, co z kolei powoduje, że się stresuje coraz bardziej. Powstaje specyficzne zapętlenie. Taka jest specyfika tego sportu, że jak coś nie idzie, to każdy zawodnik się stresuje bez względu na bagaż doświadczenia.

  • qwerty doświadczony

    -Plany na ten tydzień?

    -W tym tygodniu, we wtorek, zawodnicy znów mają trenować w Zakopanem, ponieważ Hannu Lepistoe dojeżdża do Polski. W środę planowany jest wyjazd do Liberca, gdyż już na czwartek zaplanowane są kwalifikacje do piątkowego konkursu.

    - W jakim składzie kadra pojedzie do Liberca?

    - Ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła, ale najprawdopodobniej pojadą: Adam Małysz, Kamil Stoch, Stefan Hula, i Maciej Kot. Chyba, że trener Lepistoe zadecyduje, aby Maćka Kota oszczędzać przed mistrzostwami świata juniorów.

    - Wiadomo, że Małysz w tym sezonie już wielkiego wyniku w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata nie zrobi, a walka o wejście do pierwszej dziesiątki jest traktowana medialnie trochę jako temat zastępczy. Sam Adam na pewno do tego nie przywiązuje takiej wagi. Przed nim pozostał chyba tylko jeden cel - jak najlepszy start w mistrzostwach świata w lotach?

    - Zarówno Małysz jak i Lepistoe na pewno szczególną wagę przykładają do tych mistrzostw, ale teraz bardziej chodzi o to, aby Adam w ogóle wrócił do dobrego skakania. Apoloniusz Tajner i Łukasz Kruczek twierdzą, że do zupełnego zażegnania kryzysu bardzo ważne byłoby, gdyby udało mu się raz, czy dwa stanąć na podium. To dałoby Adamowi dużą podbudowę psychiczną. Nie jest to jednak takie proste. Nawet w Zakopanem wydawało się, że wszystko idzie w dobrym kierunku, a jednak nie było tak dobrze, jak miało być. Myślę, że obecna przerwa wyjdzie Adamowi na dobre.

    - Na koniec rozmowy nie sposób nie zapytać o bardzo mierny występ naszych skoczków w Sapporo?

    - Zwłaszcza pierwszy konkurs przyniósł nam ogromne rozczarowanie. O ile jeszcze Stefan Hula spisał się w miarę, to Kamil Stoch w sobotę zawiódł kompletnie.

    - Wydawało się, że Stoch już osiąga bardzo dobrą formę. Przed wyjazdem do Japonii sam zapowiadał dobre skoki, a jednak skończyło się mizerniutko.

    - Stoch jest w dobrej formie fizycznej. Jego złe skoki wynikają z psychiki. To bardzo ambitny sportowiec i bardzo mu zależy na każdym starcie, a to powoduje stresy. Staramy się temu zaradzić i Kamil już ma konsultacje z psychologiem. Powtarzam, nie jest to jakaś codzienna i bliska współpraca, ale konsultacje, na które Kamil przyjeżdża do Krakowa. Myślę, że Stoch okrzepnie i jeszcze dostarczy nam wiele radości.

  • anonim

    Malysz jest talentem i tak naprawde to sam by sie przygotowal juz tyle wie o skokach ale gdzie ci nastepcy mowi sie ze Kot to debiutant ze ma czas np. w Rosji wchodzi taki Karelin tez mlody i regularnie w 30 i robi postepy kiedy u nas tak beda te talenty wchodzic w Austri tak samo czekam zeby tak bylo u nas a nie talenami nazywa sie skoczkow jak do 10 wchodza w FIS CAP

  • Przemo bywalec

    Zgadzam sie ze Lepistoe jest naciagaczem on nie czuje tej reprezentacji nie czuje naszego kraju mysle ze pora pomyslec o nowym trenerze mysle ze takim co umie nieraz nawet ostro potraktowac i musi tym zyc nie jak Lepistoe kiedy jest zle jedzie do domu zamiast trenowac z Malyszem

  • qwerty doświadczony
    @dr Dre

    Ja do Lepistoe ostatecznie straciłem zaufanianie, gdy po kwalifikacjach w Predazzo powiedział: "Widać efekty naszej pracy", a dzień później Małysz zajął miejsce w piątej dziesiątce...

  • qwerty doświadczony

    http://sport.onet.pl /0,1248889,1686155, ,malysz_stresuje_sie_coraz_ bardziej,wiadomosc.html

    (bez spacji)

    "Małysz stresuje się coraz bardziej"

    Adam Małysz po konkursach w Zakopanem zrobił sobie przerwę w startach Pucharu Świata, spokojnie przygotowując się do następnych występów. Wprawdzie stracił już szanse na wysokie miejsce w końcowej klasyfikacji PŚ, ale szykuje formę z myślą o mistrzostwach świata w lotach, które odbędą się za kilkanaście dni (22-24.02.) w niemieckim Oberstdorfie - czytamy w "Sporcie".
    - Po konkursach w Zakopanem Adam Małysz trenował z Maciejem Kotem i Krzysztofem Miętusem pod okiem drugiego trenera kadry A, Łukasza Kruczka. W zeszły wtorek byli na słowackiej skoczni w Szczyrbskim Jeziorze, a w czwartek w Zakopanem. Piątek, sobotę i niedzielę Adam spędził w domu. Z tego co wiem, to Adam bardzo chciał skakać w Szczyrku. Niestety, mimo iż śnieg na tamtejszej skoczni jest już dowieziony i usypany, nie nadaje się jeszcze do tego aby skakać. W związku z tym przed Libercem nie będzie już możliwości aby tam potrenować, choć był taki plan, że Małysz będzie pierwszym zawodnikiem, który skoczy na tym obiekcie - powiedział Grzegorz Mikuła, sekretarz generalny Polskiego Związku Narciarskiego.

    - Być może jest tak, że wszystko, co było poukładane rozregulowało się i Adam poszukuje różnych wyjść z sytuacji, co z kolei powoduje, że się stresuje coraz bardziej. Powstaje specyficzne zapętlenie. Taka jest specyfika tego sportu, że jak coś nie idzie, to każdy zawodnik się stresuje bez względu na bagaż doświadczenia - dodał.
    Więcej szczegółów w "Sporcie"

  • andbal profesor
    @Anika

    Tam jest duży skrót nie oddający całości wywiadu.

  • dr Dre stały bywalec
    puperelki

    skoro Lepistoe analizowal skoki i twierdzi ze sa na wysokim poziomie to po prostu są, mnei by martwiło jakby głos zabrał kruczek, lepistoe zawsze wypowiadal sie po przeanalizowaniu skokow, takze w harrahovie, natomiast nie mowil za wiele bezposrednio po, bo zawsze ciezko jest od razu zrobic analize w glowie z gniazda trenerskiego, Adam wysoki poziom prezentował drugiego dnia w zakopane gdzie oddał 2 rowne skoki ----> seria probna 127 m oraz konkurs 1 seria 133,5m i to byly 2 bezbledne praktycznie skoki oddane w tym dniu, rowne i dalekie, koniec kropka, od teraz po prostu bedzie dobrze, ja tak uwazam i tak do konca sezonu....

  • Anika profesor

    Na marginesie:
    Psychologowie są wstrząśnięci. Ich zdaniem, nachalna promocja Klimka Murańki może mu tylko zrobić krzywdę. Najdalej posunął się jeden ze specjalistów mówiąc, że to, co wyczynia się ostatnio z ledwie 13-letnim skoczkiem, to zwykłe... wystawienie na aukcję. I podbijanie bębenka - kto da więcej.

    http://www.dziennik.pl/sport/article118605/ Muranka_towarem_na_sprzedaz.html

  • andbal profesor
    @Anika

    Odnośnie psychologa i nie tylko polecam artykuł z poniedziałkowego dodatku do Wyborczej (ostatnia strona). Jak będziesz miała problemy aby znaleźć to mogę wysłać skan ale dopiero wieczorkiem.

  • anonim

    skakał z Kotem i Miętusem o parę metrów dalej i to ma świadczyć ze jest dobrze panie lepisto?

  • anonim

    Liberec
    żaden Polak nie wszedł do 30-tki
    Hannu L"naszych skoczków nie lubi wiatr "
    po 17 miejscu Adama Małysza w niedzielę
    "skoki Adama były jak na kasecie wideo , oglądałem również na DVD . "

  • Anika profesor

    "- W Sapporo liczyłem na zdecydowanie więcej, niż to, co osiągnęli polscy skoczkowie - mówi opiekun naszej reprezentacji, Hannu Lepistoe.
    - Wprawdzie niektóre skoki były całkiem niezłe, ale ci zawodnicy prezentowali się już zdecydowanie lepiej. Nie ma stabilności. Skaczą w kratkę, a jak do tego dojdą trudne warunki atmosferyczne, to nie mogą przebić się do czołówki. Oni wszyscy za bardzo kombinują - dodaje Lepistoe."

    PSYCHOLOG! ! !

  • Anika profesor

    Grzegorz Mikuła, sekretarz generalny Polskiego Związku Narciarskiego:
    - Być może jest tak, że wszystko, co było poukładane rozregulowało się i Adam poszukuje różnych wyjść z sytuacji, co z kolei powoduje, że się stresuje coraz bardziej. Powstaje specyficzne zapętlenie. Taka jest specyfika tego sportu, że jak coś nie idzie, to każdy zawodnik się stresuje bez względu na bagaż doświadczenia.

    A gdzie tylekroć obiecywany psycholog? ?
    Jeszcze ktoś wątpi, że to w psychice siedzi?

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl