PK w Wiśle: Konkurs odwołany

  • 2010-02-28 14:12

Niestety, z powodu silnego wiatru niedzielny konkurs Pucharu Kontynentalnego w Wiśle-Malince został odwołany.

Od rana dziś w Wiśle bardzo mocno wiało. Najpierw odwołana została seria próbna, która miała rozpocząć się o 11:00.

Początek pierwszej serii konkursowej był dwukrotnie przesuwany, najpierw na godzinę 12:30, następnie na 13-tą, jednak pogoda nie pozwoliła dziś na bezpieczne skakanie w Wiśle. Wiatr w porywach dochodził nawet do 12 m/s.

Kolejny konkurs Pucharu Kontynentalnego już za tydzień, na nowej skoczni w Oslo (HS 134).

Lista startowa, PK w Wiśle, 28.02.2010
NrZawodnikKraj
1 ZNISZCZOL Aleksander POL
2 TAJNER Tomislaw POL
3 YLIPULLI Anssi FIN
4 WERT Trevor USA
5 TUDOR Remus ROU
6 KULMALA Mika FIN
7 SAMMELSELG Siim-Tanel EST
8 LUNARDI Michael ITA
9 PAERN Illimar EST
10 MIETUS Krzysztof POL
11 FALLER Jonas GER
12 SINDLER Denis SVK
13 JOHNSON Nick USA
14 ZAPOTOCZNY Andrzej POL
15 SWENSEN Vegard NOR
16 MAEAETTAE Jarkko FIN
17 DE CRIGNIS Alessio ITA
18 KAUHANEN Mika FIN
19 SOLHEIM Erik Lyche NOR
20 KOT Jakub POL
21 LAMB Chris USA
22 GLASDER Michael USA
23 ZYLA Piotr POL
24 LEVKIN Evgeni KAZ
25 VACULIK Ondrej CZE
26 KOROLEV Alexey KAZ
27 VILBERG Andreas NOR
28 KARAULOV Ivan KAZ
29 KARPENKO Nikolay KAZ
30 BALKAASEN Fredrik SWE
31 RUTKOWSKI Lukasz POL
32 MURANKA Klemens POL
33 KOZISEK Cestmir CZE
34 LEYHE Stephan GER
35 STOCH Kamil POL
36 BACHLEDA Marcin POL
37 HORST Florian GER
38 PAULI Arthur AUT
39 ZIMA Rok SLO
40 DELLASEGA Roberto ITA
41 HVALA Jaka SLO
42 LEBAN Luka SLO
43 KOKKONEN Akseli NOR
44 GANGNES Kenneth NOR
45 LOBBEN Thomas NOR
46 HULA Stefan POL
47 HAYBOECK Stefan AUT
48 SLIZ Rafal POL
49 THURNBICHLER Thomas AUT
50 SCHOFT Felix GER
51 URBANC Rok SLO
52 MIETUS Grzegorz POL
53 JUDEZ Dejan SLO
54 MECHLER Maximilian GER
55 SKLETT Vegard-Haukoe NOR
56 BOGNER Tobias GER
57 KRAMARSIC Matic SLO
58 TEPES Jurij SLO
59 DELLASEGA Diego ITA
60 MATURA Jan CZE
61 HRGOTA Robert SLO
62 FREUND Severin GER
63 THURNBICHLER Stefan AUT
64 MUSIOL Julian GER
65 STROLZ Andreas AUT
66 FETTNER Manuel AUT
67 HAYBOECK Michael AUT
68 UNTERBERGER David AUT

Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (26379) komentarze: (103)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Reprezentanci Polski na PK w Oslo

    Występy w sezonie 2009/2010 w PK:

    G.Miętus ---.--- 19,38,19,33,10,01,51,05,22,52,24 -- 27 miejsce - 211 pkt
    R.Sliż -----.----- 64,27,43,41,52,28,49,03,17,03,11 -- 33 miejsce - 165
    M.Bachleda ---- 49,24,13,13,17 ----------.------------- 63 miejsce -- 61
    K.Murańka --.-- 12,17,39,24,25 ----------.------------- 73 miejsce -- 49
    J.Kot ----------- 40,25,33 ------------------------------ 120 miejsce --- 6
    A.Zapotoczny - 39,54,DSQ ---------------------------- bez pkt PK
    K.Miętus ------- 40 -------------------------------------- bez pkt PK

    W składzie brak najwyżej sklasyfikowanych w PK:

    15 miejsce - M.Kot ------ 302 pkt
    19 miejsce - D.Kubacki - 240
    -----------------
    35 miejsce - S.Hula ----- 160

  • jozek_sibek profesor
    Polacy i ich rywale do "55" rankingu WRL

    Polacy w "55"rankingu WRL(przed konkursami PN) - pominąłem VI period poprzedniego sezonu,który zostanie wykasowany po pierwszym konkursie PŚ w Lahti:

    4.A.Małysz --.--- 836 pkt
    28.K.Stoch ------ 203
    38.Ł.Rutkowski - 147
    47.K.Mietus ------ 93
    ---------------------
    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL

    44.M.Hayboeck -- 98
    44.M.Cikl --------- 98
    46.R.Ljoekelsoey- 94
    ------------------
    47.K.MIĘTUS ----- 93
    ------------------
    48.J.Happonen --- 87
    49.K.Gangnes ---- 82
    49.M.Innauer ----- 82
    51.P.Pikl ---------- 81
    52.K.Funaki ------ 79
    53.A.Kokkonen -- 75
    54.S.Freund ------ 72
    55.P.Karelin ------ 64
    ----------------
    56.L.Hlava ------- 58
    57.A.Bardal ------ 57
    58.J.Matura ------ 56
    ----------------
    59.M.BACHLEDA - 52
    ---------------
    60.B.Sedlak ------ 51
    61.A.Morassi ----- 49
    ---------------
    62.R.SLIŻ -------- 48
    ---------------
    63.P.Prevc ------- 44
    64.S.Hocke ------ 39
    --------------
    65.S.HULA ------- 37
    --------------
    66.I.Rosliakov --- 35
    66.A.Stjernen ---- 35
    68.O.Muotka ----- 34
    69.N.Alexander -- 33
    70.V.Sklett ------- 29
    71.H.Choi -------- 27
    72.A.Fannemel -- 26
    73.J.Aaraas ------ 24
    74.K.Sakuyama - 23
    ----------------
    74.G.MIĘTUS ---- 23

    Pozostali Polacy:

    84.M.Kot --------- 14
    89.D.Kubacki ----- 9
    94.J.Kot ----------- 5

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL

    Polacy w "55"rankingu WRL - koniec V periodu (decydujacym o kwocie startowej na VI period):

    3.A.Małysz --.-- 1145 pkt
    30.K.Stoch ------ 261
    40.Ł.Rutkowski - 165
    50.K.Mietus ------ 93
    ----------------------
    61.M.Bachleda --- 52
    63.S.Hula -------- 49
    65.R.Sliż --------- 48
    79.G.Mietus ------ 23
    86.M.Kot --------- 14
    91.D.Kubacki ----- 9
    97.J.Kot ----------- 5

    Polacy w rankingu WRL(przed konkursami turnieju Nordyckiego) - pominąłem VI period poprzedniego sezonu,który zostanie wykasowany po pierwszym konkursie PŚ w Lahti:

    4.A.Małysz --.--- 836 przed LGP - 542 pkt
    28.K.Stoch ------ 203 przed LGP - 145
    38.Ł.Rutkowski - 147 przed LGP -- 75
    47.K.Mietus ------ 93 przed LGP -- 60
    ----------------------
    59.M.Bachleda --- 52 przed LGP -- 32
    62.R.Sliż --------- 48 przed LGP ---- 0
    65.S.Hula -------- 37 przed LGP -- 15
    74.G.Mietus ------ 23 przed LGP -- 20
    84.M.Kot --------- 14 przed LGP ---- 0
    89.D.Kubacki ----- 9 przed LGP ---- 0
    94.J.Kot ----------- 5 przed LGP ---- 0

    Z powyzszej listy widać,że na LGP już dzisiaj mamy zapewnine tylko 4 miejsca (Ci sami zawodnicy co na VI period). Najbliżej "55" rankingu WRL są M.Bachleda i R.Sliż - ale ich ł.Kruczek nie powołał na konkursy Skandynawskie.
    Natomiast miejsce w "55" rankingu WRL na starty w zimowe PŚ nowego sezonu na dzis mają zapewnione:

    A.Małysz --.----- 542 pkt
    K.Stoch --------- 145
    Ł.Rutkowski ----- 75
    -------------------
    Pozostali Polacy którym pkt pozostaną po LGP - na dzień dzisiejszy:

    K.Mietus --------- 60
    M.Bachleda --.--- 32
    G.Mietus --------- 20
    S.Hula ----------- 15

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL

    Polacy w rankingu WRL - koniec V periodu (decydujacym o kwocie startowej na VI period PŚ):

    3.A.Małysz --.-- 1145
    30.K.Stoch ------ 261
    40.Ł.Rutkowski - 165
    50.K.Mietus ------ 93
    ----------------------
    61.M.Bachleda --- 52
    63.S.Hula -------- 49
    65.R.Sliż --------- 48
    79.G.Mietus ------ 23
    86.M.Kot --------- 14
    91.D.Kubacki ----- 9
    97.J.Kot ----------- 5

  • jozek_sibek profesor
    Polacy i ich rywale do "50" rankingu CRL

    Polacy w "50"rankingu CRL(przed konkursami w Norwegi) - pominąłem VI period poprzedniego sezonu,który zostanie wykasowany po pierwszym konkursie PK w Oslo:

    11.M.Bachleda -- 490 PKT
    18.M.Kot --------- 407
    20.D.Kubacki ---- 364
    21.S.Hula -------- 352
    23.G.Mietus ------ 334
    30.A.Małysz ------ 260
    33.R.Sliż --------- 251
    -------------------
    Rywale Polaków do "50" rankingu

    40.M.Mechler ---- 219 pkt
    41.N.Aleksander - 209
    42.J.Damjan ----- 200
    43.A.Damjan ---- 196
    43.A.Fannemel -- 196
    45.F.Schoft ------ 195
    45.CH.Ulmer ---- 195
    47.T.Thurnbichler-188
    48.J.Aaraas ------ 185
    48.H.Kim --------- 185
    50.S.Hayboeck -- 184
    ------------------------
    51.A.Hajek ------- 169
    52.D.Zauner ----- 157
    53.B.Sedlak ----- 153
    --------------------
    54.Ł.RUTKOWSKI-150
    --------------------
    55.E.Simon ------ 149
    56.K.Horlacher -- 144
    56.K.Horlacher -- 144
    58.A.Higashi ----- 128
    59.K.Gangnes --- 126
    60.K.Kovaljev --- 124
    60.B.Koch ------- 124
    62.V.Zagrafski -- 120
    63.J.Bogataj ----- 110
    64.R.Delasega --- 105
    64.H.Choi -------- 105
    66.L.Leban ------- 103
    66.J.Hvala ------- 103
    68.Boyd-Clowes - 102
    68.M.Innauer ---- 102
    70.D.Winkler ----- 101
    70.R.Zima -------- 101
    72.M.Meznar ----- 100
    73.F.Bjerkeengen - 97
    74.K.Yliriesto ------ 89
    -----------------
    74.K.MIĘTUS ------ 89
    -----------------
    76.A.Pauli --------- 86
    77.T.Lackner ------ 85
    ----------------
    78.K.STOCH ------- 81
    ---------------
    79.L.Hlava --------- 79
    80.J.Janda --------- 76
    81.R.S.Trofimov -- 75
    ---------------
    Pozostali Polacy:

    94.K.Murańka ----- 51
    102.J.Kot ---------- 42
    000.A.Zapotoczny- 12
    000.P.Żyła --------- 11
    000.J.Ziobro -------- 7
    000.D.Kowal -------- 5

  • jozek_sibek profesor
    Eliminacje

    Jeśli ktoś z wymienionych spisze się bardzo dobrze (stanie na podium PK w Oslo to może dołączyć do ekipy na PŚ i zastąpić najsłabszego.
    Tak się składa że 2 ostatnie konkursy PŚ tego sezonu odbywają się w Norwegi!
    12.03.2010 - Lillehammer
    14.03.2010 - Oslo

    Nie może być tak jat to było ostatnio przed ZIO,że eliminacją na zawody PŚ w Willingen był trening!
    Wygrał go A.Zapotoczny (w treningu był lepszy od M.Kota,R.Sliża - zawodników którzy w tym samym czasie stawali na podium PK w Zakopanem,oraz R.Kubackiego - 5 i 4 miejsce w Zakopanem).

    Nic nie mam do A.Zapotocznego,ale jak już pisał @daf jak można na tak głeboką wodę wpuścic zawodnika,który do czasu startu w PŚ w Willingen w tym sezonie ani razu nie startował w PK!

    Głupota i nieodpowiedzialnośc działaczy PZN doprowadziły do spalenia psychicznie młodego zawodnika odpowiedzialnego za wynik w konkursie drużynowym.
    Przed startem w PŚ w Willingen A.Zapotoczny w tym sezonie zaliczył starty w:

    Alpen Cup 18-19.12.2009 - 26 i 24 miejsce
    Alpen Cup 09-10.01.2010 - 28 i 24 miejsce
    FIS Cup 16-17.01.2010 - 6 i 5 miejsce (za K.Murańka,G.Miętus,J.Kot,J.Ziobro)
    PŚ Zakopane 22-23.01.2010 - 49 i 52 miejsce

    Tacy zawodnicy mogą startować w konkursach PŚ przy kwocie startowej 5 czy 6 kiedy nie są odpowiedzialni za wynik.

  • jozek_sibek profesor
    @daf

    Co do składu na PK w Oslo zgadzam się z Tobą całkowicie.

    Pewniakami powinni być:

    11.M.Bachleda -- 490 pkt w CRL po wykasowaniu za VI period 08/09
    23.G.Mietus ------ 334 - pewni nie bedzie startował w PŚ
    54.Ł.Rutkowski -- 150
    74.K.Mietus ------- 89
    94.K.Murańka ----- 51

    Pozostałe 2 miejsca ktoś z

    102.J.Kot ---------- 42 - na 90 %
    000.A.Zapotoczny- 12
    000.J.Ziobro -------- 7
    000.A.Zniszczoł --- debiut w PK

    M.Kotowi i R.Kubackiemu można dać tydzień na solidny trening i wystawić w ostatnich konkursach PK w Kuusamo (13-14.03.2010).

    18.M.Kot --------- 407 pkt
    20.D.Kubacki ---- 364

  • jozek_sibek profesor
    @alfons6669

    Oczywiście,że te 211 pkt rankingowych G.Mietusowi mogą niewystarczyć do utrzymania w "50" rankingu CRL - na koniec V periodu 200 pkt wystarczało.
    Tak jak piszesz te kilkanaście pkt (żeby być pewnym) może zdobyć w konkursach PK w Oslo (6-7.03.2010) lub w Kuusamo (13-14.03.2010) - przy limicie 7 napewno w nich bedzie startował.

  • anonim

    @jozek
    Moim zdaniem poza dyskusją jest fakt, że na ostatnie konkursy PK powinien jechać Rutkowski - na PŚ jest póki co nieco za słaby, zresztą w jego miejsce szansę powinien dostać Śliż (zwyżka formy) lub Grzesiek Miętus (na podobnym poziomie co Łukasz Rutkowski, jednak mniej doświadczony, a doświadczenie bardzo mu się przyda).
    Natomiast Łukasz Rutkowski ma bardzo realną szansę powalczyć o 8 miejsce dla nas w rankingu CRL (mielibyśmy wówczas komplet na lato i duży margines na zbieranie doświadczeń dla młodszych skoczków - 2-3 miejsca możnaby obsadzać młokosami, pozostałe 5-6 zawodnikami ukształtowanymi, mającymi walczyć o duże punkty).

    Oprócz Łukasza faktycznie Bachleda, Murańka, Krzysiek Miętus i ewentualnie pozostali nastolatkowie (Maciek Kot, Dawid Kubacki i Grzesiek Miętus - jeśli nie dostanie szansy w PŚ). Byłoby młodo i dość obiecująco. Wątpliwości mam co do Maćka Kota, bo jest bardzo nierówny. Może więc jednak Zniszczoł?

  • Snoflaxe weteran

    @jozek_sibek (jozek_sibek@interia.pl) , 01 marca 2010, 14:40
    Nie byłbym do końca pewien, czy 211 punktów wystarczy na miejsce w pierwszej "50" CRL. Ale myślę, że Grzegorz spokojnie latem wyskacze w najgorszym wypadku kilkanaście punktów. Chyba, że będzie skakał tak dobrze, że będzie startował w konkursach LGP ;)
    Ale możliwość wystawienia siedmiu zawodników w dwóch następnych periodach jest na pewno ciesząca. W każdym razie sam fakt.
    W razie słabszej dyspozycji może okazać się to problemem, bo niektórzy zamiast treningów i prób odbudowania formy, będą jeździć na konkursy.

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL - Puchar kontynentalny

    Poniżej przedstawiłem 3 rankingi CRL:

    1.Aktuany ranking CRL - decydujący o kwocie startowej na VI period.
    2.Wirtualny ranking po VI periodzie - miejsca i pkt (decydujacy o kwocie startowej na letnie konkursy PK).
    3.Wirtualny ranking po I periodzie sezonu 2010/2011 - tylko pkt Polaków (decydujacy o kwocie startowej na pierwsze konkursy zimowego PK sezonu 2010/2011).

    Takie zestawienia powinien mieć (i po każdym konkursie PK aktualizować je) PZN (Polski Zwiazek Narciarski).
    Oprócz formy zawodników są one pomocne przy doborze zawodników (przy ich równej formie)na kolejne konkursy PK.

    Jak widać polityka startowa nie polega na tym co ponizej napisał @daf,ale trzeba wybiec w przyszłość o 1 a nawet 2 periody!

    Z poniższych zestawień wynika,że gdyby Polacy opuścili ostatnie 4 konkursy PK tego sezonu,to na konkursy letnie PK i tak mamy zapewnione 7 miejsc.
    Natomiast na dzień dzisiejszy,na konkursy zimowe PK 2010/2011 miejsca w "50" mają 3 zawodnicy (M.Kot,D.Kubacki i G.Mietus) - R.Sliżowi i S.Huli brakuje około 40 - 50 pkt.

    Wniosek z tego jest taki,że zawodnicy

    M.Bachleda ---- 61
    K.Murańka ----- 49
    Ł.Rutkowski --- 30

    już teraz powinni startować w PK jesli chcemy mieć dużą kwotę startową,ponieważ w letnich konkursach PK mogą nie zdobyć tylu pkt co potrzeba lub w przypadku Ł.Rutkowskiego (może startować w LGP) braku startów w letnim PK.

    W konkursach Nordyckich PŚ powinni startować zawodnicy,którzy byli najlepsi w PK w Wiśle - ewentualnie po drużynówce i konkursie w Lahti najlepszy z 2 konkursów PK w Oslo może dołączyć do wspomnianej 4.

  • jozek_sibek profesor
    Ranking CRL

    Polacy w rankingu CRL - koniec V periodu (decydujacym o kwcie startowej na VI period):

    12.M.Bachleda -- 502 pkt
    22.M.Kot --------- 407
    23.D.Kubacki ---- 390
    25.S.Hula -------- 352
    28.G.Mietus ------ 337
    29.R.Sliż --------- 325
    38.A.Małysz ------ 260
    -------------------
    62.Ł.Rutkowski -- 150
    72.K.Mietus ------ 112
    86.K.Stoch -------- 81
    91.K.Murańka ----- 73
    113.J.Kot ---------- 42
    124.P.Żyła --------- 31
    144.A.Zapotoczny- 16
    161.J.Ziobro -------- 7
    165.D.Kowal -------- 5

    Polacy w rankingu CRL(przed konkursami w Norwegi) - pominąłem VI period poprzedniego sezonu,który zostanie wykasowany po pierwszym konkursie PK w Oslo:

    11.M.Bachleda -- 490 - przed LPK --- 61 pkt pozostanie tylko
    18.M.Kot --------- 407 - przed LPK - 307
    20.D.Kubacki ---- 364 - przed LPK - 240
    21.S.Hula -------- 352 - przed LPK - 160
    23.G.Mietus ------ 334 - przed LPK - 211
    30.A.Małysz ------ 260 - przed LPK - 100
    33.R.Sliż --------- 251 - przed LPK - 165
    -------------------
    54.Ł.Rutkowski -- 150 - przed LPK -- 30
    74.K.Mietus ------- 89 - przed LPK ---- 0
    78.K.Stoch -------- 81 - przed LPK -- 60
    94.K.Murańka ----- 51 - przed LPK -- 49
    102.J.Kot ---------- 42 - przed LPK ---- 6
    --------------------------
    000.A.Zapotoczny- 12 - przed LPK --- 0
    000.P.Żyła --------- 11 - przed LPK --- 9
    000.J.Ziobro -------- 7 - przed LPK --- 7
    000.D.Kowal -------- 5 - przed LPK --- 5

    Z powyzszej listy widać,że na letnie starty w PK już dzisiaj mamy zapewnine 7 miejsc (Ci sami zawodnicy co na VI period).
    Natomiast miejsce w "50" rankingu CRL na starty w zimowych konkursach PK nowego sezonu na dzis mają zapewnione

    M.Kot --------- 307 pkt
    D.Kubacki ---- 240
    G.Mietus ------ 211

    Blisko lub najbliżej tego celu są:

    R.Sliż --------- 165 pkt
    S.Hula -------- 160
    A.Małysz ------ 100
    M.Bachleda ---- 61
    K.Stoch -------- 60
    K.Murańka ----- 49
    Ł.Rutkowski --- 30

  • anonim

    @andbal
    I tak samo bardzo jak to że powinien jechać jestem przekonany, że nie pojedzie, bo kadra już dawno została wybrana i jest wożona bez względu na formę. Dla zachowania twarzy, że kadrę olimpijską dobrano słusznie, do końca sezonu nie zostanie modyfikowana. W końcu teraz teoretycznie jest u szczytu formy! A jeśliby Kruczek zrezygnował z któegoś z olimpijczyków przyznałby się tym samym, że nie przygotował swojej kadry optymalnie na najważniejszą imprezę czterolecia. Stawiam na Małysza, Stocha, Hulę i Rutkowskiego. Będę zdziwiony jeśli Kruczek wybierze inny skład.

  • andbal profesor
    @ daf

    Należy przyjąć, że to zawody PK w Wiśle (startowali wszyscy najlepsi skoczkowie Polski) były kwalifikacjami do TN. Zatem Rafał Śliż będąc trzecim z Polaków powinien pojechać na TN.

  • anonim

    @jozek
    Rozumiem Twój punkt widzenia, jednak boję się, że dodatkowe miejsca w PŚ i (sugerowany przez Ciebie) brak wymagań dla zawodników spoza czwórki w kwestii wyniku doprowadzą do tego co mamy w PK - na zawody będą wożeni (będący notorycznie bez formy, czy po prostu słabi?) w synowie Jana Kowala lub (będący w beznadziejnej ostatnio formie) pana Kota. Ostatnio szansę dostał wprawdzie Zapotoczny, ale po pierwsze nie taką o jakiej piszesz (od razu głęboka woda, co spaliło go psychicznie) a po drugie - raczej na zasadzie "braku laku". A Grzegorz Miętus swoje szanse dostał o dobre dwa-trzy tygodnie za późno.

    Zgadzam się z Tobą, że polityka startowa (pomimo nieustannej deklaracji walki o limity) sprawia wrażenie jakby była prowadzona przy kieliszku, i to nie pierwszym (jeśli decydent nie był pijany, to możliwość jest już tylko jedna - zaawansowany idiotyzm). A działania wobec Rafała Śliża to już chyba tylko zła wola i chęć złamania zawodnika (najwyraźniej jest solą w czyimś oku). Kilku już się złamało, a Rafał twardo walczy i tym chyba doprowadza kogoś do szału.

    Reasumując - mimo ciekawych i rozsądnych argumentów - nadal uważam, że na zbieranie doświadczeń miejsce jest w PK - PŚ tylko dla najlepszych z PK (Małysz i ewentualnie Stoch poza "konkursem"). Efekty w postaci zwiększonego limitu w PŚ pownny przyjść same i raczej wskutek planowej i regularnej polityki startowej a nie takiej szamotaniny jak teraz.

  • jozek_sibek profesor
    @ daf

    Wspomiałeś że niektórych zawodników nie ma co ciągnąć na PŚ i słabymi wynikami dołować ich psychicznie. Zgadzam się w 100% - dlatego potrzebne jest to 5 miejsce żeby taki zawodnik okrzepł (nie myśląc że jest odpowiedzialny za wynik) jak to było w ostatnich PŚ przed ZIO.
    W indywidualnym konkursie PŚ w Willingen mieliśmy prawo wystawić 4 zawodników i tym 4,który dojechał okazał się być A.Zapotoczny.
    Zawodnik młody i niedoświadczony (49 i 52 w PŚ Zakopanem) - wygrał treningi do wyjazdu,ale nie sprawdził się(za duża odpowiedzialność). Musiał startować w drużynówce - tylko 4 zawodników tam mieliśmy (limit i brak manewru).
    To samo będzie w konkursie drużynowym za tydzień w Lahti ( dzień wcześniej kwalifikacje w konkursie indywidualnym - przy 5 dawałyby szanse manewru).

    Nawiązując nadal do wewnętrzych eliminacji to.................
    A.Zapotoczny wygrywa rywalizację z zawodnikami,którzy starują w tym samym czasie w PK!
    M.Kot -------- 2 i 6 miejsce w Zakopanem
    D.Kubacki --- 5 i 4
    K.Murańka - 12 i 17

    Z pozostałych kandydatów, z 6 zawodników (zainteresowani znajdą ten news) - 5 najlepszym miała startować w I konkursie.
    Z tej 6 został został wyeliminowany R.Sliż!
    Zastąpił kogo? K.Kowala,który NIDGY nie zdobył ani jednego pkt PK czy letniego PK!
    R.Sliż tak w treningach jak i w konkursie zaprezentował się znakomicie - 3 miejsce!

    W nagrodę za najlepszy wynik w PK Zakopanem został odstawony ....gdzie?

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(42), 2010-03-01 07:39:40 ***

  • jozek_sibek profesor
    @ daf

    Króciutko.
    Pamietasz PŚ w lotch - Kulm?
    Pewniak K.Stoch odpsdł w kwalifikacjach,a kto punktował?
    Przez 10 lat walczyliśmy w 4 w PŚ i tak ma byc dalej?
    Jeśli bedziemy mieć limit 4 zawodników w PŚ,to młodzi zawodnicy nigdy nieoswoją się z atmosferą PŚ. Przecież może startować 4 najlepszych + 1 z młodszych wybijajacych się zawodników lub ktoś kto jest w słabszej formie,ale ma szansę w rankingu WRL wywalczyć dodatkowe miejsce na następny period!
    Taką okazję mieliśmy w konkursach PŚ w Engelbergu - pomimo limitu 6 zawodników Ł.Kruczek nie skorzystał z "usług" R.Sliża,któremu w aż 3 konkursach wystarczyło zdobyc jeden pkt ażeby Polska na bardzo ważny T4S miała 5 zawodników!

    Wiem,że wtedy R.Sliż był w słabej formie,ale można było ryzykować przy takim limicie i brakujacych pkt azeby na T4S mieć 5 reprezentantów.
    Pisałem ja i inni, i ktoś napisał,że jak w Szwajcarii Rafał niewystaruje to Ł.Rutkowski i M.Bachleda T4S oglądać będą w telewizji co się stało faktem.
    Radziłem żeby w PŚ w Engelbergu startował R.Sliż zamiast Ł.Rutkowskiego,który słabo spisywał się w PŚ.
    Łukasz po 28 miejscu w PŚ w Kuusamo,słabo wypadł w Lillechammer - 41 i 47 miejsce.

    Proponowałem takie rozwiązanie nie tylko dlatego,że R.Sliż mógł dla Polski wywalczyć 5 miejsce na T 4 S,ale przy takiej roszadzie Ł.Rutkowski miał szansę wywalczyć dla Polski 6 miejsce na kolejny III period w PK - w 2 konkursach na Łotwie w Otepaa wystarczyło zdobyć 13 pkt!
    Ł.Kruczek wystawiając Ł.Rutkowskiego w PŚ w Engelbergu - 60,37 i 50 miejsca w tych konkursach ....................."pozwolił" Łukaszowi na spędzenie Nowego Roku w domu.

    Zła polityka startowa doprowadziła do tego,że w V periodzie PK mieliśmy 5 zawodników i w najkrótszym III periodzie(tylko 2 konkursy PK w Engelbergu) nie został wystawiony M.Kot,któremu w tych 2 konkursach wystarczyło zdobyć 18 pkt ażeby Polska miała 6 miejsc na IV period PK.

    Ktoś powie ,że M.Kot był w formie takiej jak teraz - tydzień wcześniej w PK w wspomnianym Otepaa zająłał 13 i 5 miejsce (Ł.Rutkowski pewnie byłby lepszy), i zamiast startować w Engelbergu to DECYDENCI woleli na te konkursy wystawić M.Bachledę i R.Sliża którym pkt PK do niczego nie były potrzebne.

    Miało być króciutko a wyszło jak widzisz.
    Przepraszam Ciebie jozek, ale te Twoje ortografy.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(42), 2010-03-01 07:37:10 ***

  • anonim
    Kolejny dramat PZN!

    Tajner musi odejść już nie moge patrzeć na typa...;/

  • anonim

    @andbal
    Ale po jakie licho nam pięć miejsc w PŚ, skoro obok Małysza na jako takim poziomie skacze w tym momencie jeszcze tylko dwóch naszych skoczków (Stoch i Hula). [Oczywiście Małysz świetny nie jako taki]. Rutkowski, Krzysiek i Grzesiek Miętus w tym momencie czwarta dziesiątka - nie ma sensu ich włóczyć na PŚ żeby ich dołować słabymi wynikami, lepiej niech się spokojnie odbudowują psychicznie w PK. Może zresztą dobrze byłoby ich zabrać na kilka tygodni Kruczkowi - mam coraz większe wątpliwości co do poziomu przygotowania kadry przez naszego Obertrenera...

    Przy takim poziomie naszych skoków, raczej trzeba walczyć o pełny limit ośmiu skoczków w PK - im większa grupa będzie jeździła na zawody tym większa szansa, że ktoś się wykreuje, tak jak w tym sezonie Grzesiek Miętus.

    Wydaje się, że na dzisiaj taktyka powinna być taka, że na zawody PŚ powinni jeździć Małysz ze Stochem + dwóch wyróżniających się z PK (mniejsza o nazwiska - kto się wyróżnia ten przeskakuje do PŚ). Być może, przy licznej naszej obsadzie łatwiej też byłoby mieć kogoś w pierwszej trójce periodu i w ten sposób zdobywać piąte miejsce w PŚ. Zasada jest prosta - wywalczył sobie miejsce - startuje. Skończy się period a nie wskoczy do "55-tki WRL" come back do PK.

    Moim zdaniem to byłoby bardziej motywujące niż to co przerabialiśmy w tym sezonie - 6 miejsc w PŚ, na które zabierani są skoczkowie pod formą, męczą się, dołują słabymi startami... Po co to komu, w imię oskakiwania się na obcych skoczniach? To samo przecież "oskakiwanie" można realizować w PK.

  • krwisty weteran

    Byłem dzisiaj w Wiśle na tych odwołanych zawodach. Jak ktoś chce obejrzeć foto z niedzieli i poczytać to zapraszam http://www.skokinarciarskie.pl/index.php?a=blog&b=wpis&id=35

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl